القائمة الرئيسية

الصفحات

أسيل و اللورد الحلقة الحادية والعشرون العشرون والثانيه والعشرون والثالثه والعشرون والرابعه والعشرون والخامسه والعشرون بقلم نور الشمس

اعلان اعلى المواضيع

 أسيل و اللورد

الحلقة الحادية والعشرون العشرون والثانيه والعشرون والثالثه والعشرون والرابعه والعشرون والخامسه والعشرون بقلم نور الشمس 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

في مصر 

🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر العمري

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


دخلت شيري غرفة ماجد بعصبية فنظر لها ماجد بهدوء 


ماجد : خير يا مجنونة

شيري : وعزة أعرف مني هي أسيل 

ماجد : يا بنتي افهمي احنا دورنا فى كل حته وملقناش اي أثر هندور فين تاني

شيري : الأوضة المحرمة ميجو 

ماجد بخوف : المحرمة لا طبعا ديه فيها موتنا 

شيري بغضب : انت ياض هنروح هناك مفهوم

ماجد برعب منها : اوامرك شيري 

شيري : يالا بينا دلوقتي كلهم فى الشركة و طنط مايسا و ملك فى النادي 


توجه الطفلين للجناح الغربي ودخلو الغرفة المحرمة وفتحو النور 


شيري بشهقة : يالهوي ليهم حق يسموها الاوضة الملعونة بس ليه باللون الأسود مش حرام يخلوها باللون ده

ماجد : هنعمل ايه دلوقتي انا خايف

شيري : دور على اي حاجة ممكن تفدنا 

ماجد : تمام 


ابدو الطفلين يبحثو عن شي وما يجدو وأخيرا وجدت كراسة فاخذتها بسرعة وايضا مجموعة صور وغادرو الغرفة وتوجهو إلى غرفه شيري


ماجد : انا رايح اوضتي

شيري : تعالى نقرأ الكراسة

ماجد بسخرية : نقرأ أ ب ت ولا 1 2 3 

شيري بسخرية أكبر : لا وانت الصادق هنقرا A B C غور ياض كتك وكسة 

ماجد بارف : بيئة 


غادر ماجد إلى غرفتة و توجهت شيري إلى غرفتها وفتحت الكراسة و تبدأ تقرأ المكتوب ومع كل كلمة كانت تبكي على ألم شقيقتها الأكبر و ظلم والدها والاخرين لها 


شاهدت الصور وكانت منبهره بجمال شقيقتها أسيل بعيونها الزرقاء و شعرها الطويل 


شيري بفضول : لما وهي صغيرة حلوة أمال لما تكبر صح اشوف برنامج على النت تحويل الشخصيات 


بالفعل بحثت ولم تستطيع الوصول فتوجهت و ماجد بما انت خبير بالتكنولوجيا


و بالفعل وضع ماجد صورة أسيل وحملها وجلسو فى انتظار ظهور الصورة الكبيرة 


مر أكثر من 5 دقايق وأخيرا ظهرت الصورة والصدمة للطفلين أنها ظهرت صورة مليكة 


شيري بصدمة : ديه طنط مليكة مرات بابي الأولي

ماجد : تفتكري فى غلط فى البرنامج

شيري بتفكير : مش عارفة المهم هات الصورة و امسح الصورة من الاب علشان محدش يعرف 

ماجد : هتعملي ايه يا سوسة

شيري : لازم اعرف الحقيقة 

ماجد : براحتك انا رايح التدريب سلام


عادت شيري إلى غرفتها وأخذت تفكر فى كل الأحداث التى علمتها وكيف سوف تصل للحقيقة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في شركات العمري 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


جاسم : سمعتو عن الافتتاح بتاع امبارح

عامر : افتتاح ايه ده

مازن : افتتاح فندق الأميرة الساحرة فى ميامي 

يوسف : اه اقريت الأخبار وعرفت كمان أنها غيرت اسم الفندق 

جاسم : فعلا كانت مسمياه اللؤلؤة و غيرته لجنة الأسد 

مازن : سمعت أنها خطيبة حد مهم 

جاسم : لا والاجمل بكرا فرحها على احدي رجال الأعمال 

عامر : متاخد مريم وتسافرو فيه تغيرو جو

جاسم بسخرية : احجز بسرعة علشان تروح قبل متموت أو أدهم هو اللي يروح يكون كبر 

حاتم باستغراب : إذا يعني

مازن : يقصد يا حاتو ان الفندق محجوز لفترة كبيرة جدا 

يوسف : ما شاء الله ولغاية دلوقتي مظهرتش للساحة غير المطاعم و الشركات 

جاسم : تفتكرو ليه مش بتظهر 

عامر : اكيد بت ناس مهمة أو عشيقة حد 

يوسف : خلاص خلونا فى الشغل


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في النصف الآخر من القارة و خصوصا أمريكا 


فى الفندق 

🌟🌟🌟🌟🌟


بعد صعود الجميع إلى غرفهم ابدلت أسيل ملابسها ونزلت إلى الأسفل وجلست أمام البحر و سرحت فيه ولم تشعر بما يحدث حوليها ولكن فى لحظة انتفضت أثر شخص وضع يده عليها


سادن : أهدي جنتى مالك

أسيل بتنهيدة : حرام عليك سادن كنت هموت

سادن بفلعة : بعد الشر عليكي يا عمري 

أسيل : خلاص اسدي انا كويسة بس كنت سرحانة شوية 

سادن بغمزة : اكيد بتفكري فيا صح

أسيل بطيبة : لا اسدي كنت بفكر فى جدو وحشني اوي

سادن : جنتي ادعيله بالرحمة هو دلوقتي فى مكان احسن و أجمل

أسيل بدموع : عارف بكرا اسعد يوم في حياة أي بنت بس انا لا 

سادن بحزن : يعني انتى مش فرحانة 

أسيل : انا فرحانة اني هتجوزك بس حزينة كان نفسي تكون عيلتي جمبي وهو يسلمني ليك

وبدموع غزيرة : هما ليه بيكرهوني سادن والله انا مليش ذنب فى موت امي انا كان نفسي يحبوني 

سادن بحنان : هششششش أهدي يا جنتي هما اللي خسرنين مش انتي هما اللي خسرو بنت عظيمة وناجحة وبكرا يعرفو قمتك ويجو يعتذرو

أسيل بغضب : انا مش عوزاهم هما ماتو من زمان الشخص الوحيد اللي كنت قبلاه فى حياتي هو جدو ماجد وبس غير كده ممنوع يقربو مني 

سادن بهدوء : أهدي يا عمري انا مكنتش أقصد اغضبك 

أسيل : انا بكرهم سادن انا بكرهم ظلمونى و كرهوني فى حياتي خلو حياتي شبة الليل سودة ممنوع يقربو مني ممنوع اسدي ممنوع

سادن بجدية : وأنا همنع اي حد فيهم يقرب منك كمان يا قلبي انتي عندك بدل الأخ 3 وبدل الاب 2 عوزة ايه تاني

أسيل : عمو جورج و عمو أحمد أنظف بكتير منه 

سادن بحنان : يالا اطلعي نامي شوية علشان الصبح قرب يطلع ولازم تكوني جاهزة لأجمل يوم فى حياتنا

أسيل : عوزة اطلب طلب 

سادن : انتى تامري مش تطلبي 

اسيل : بكرا الصبح هبعت واحد ليك هيعملك حاجة بس اوعى ترفض ده بتاع وشوم

سادن بابتسامة : منغير متبعتي جنتي انا كتبت إسمك على جسمي من زمان بس هتشوفيه لما نتجوز ونسافر وانا اللي هكتب اسمي على جسمك ممنوع حد يلمس جسمك يالا نطلع ننام 

أسيل : حاضر اسدي يالا نطلع 

سادن بحنان : تعالي يا جنتي 


حملها سادن بين احضانة فوضعت رأسها على صدره وتوجه سادن إلى الغرفة ووضعها بهدوء على السرير وقبل رأسها وغطاها وغادر الغرفة 


حاولت أسيل ان تنام ولكن لم تعرف فقامت بفتح التليفون وأخذت تلعب حتي الصباح وقامت وأخذت دش وليست ملابس رياضية ونزلت وأمرت الحرس بتحرير مطر واخذته وطلعت تجري بسرعة شديدة 


كان ماكس يقف فى البلكونة يشاهدها وهو حزين عليها ولم يختلف الوضع عند الفريدو و ادم صديقها 


مر الوقت ونزل الجميع لتناول الفطار وبعد ذلك صعدو الى الأهلي و تم تقسيمهم لنصفين جزء النساء النساء جزء للرجالة


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح الشباب

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


جهز سادن البدلة و الجذمة والببيون و الحزام و البرفن و زراير القميص 


سادن : شباب كده فى حاجة ناقصة 

الفريدو : يا عم متهمد بقالك ساعة عمال تتمم

ادم الجيار : هههههههه عشت و شفت سادن ملخوم 

سادن بغيظ : اخرس يا حيوان 

جورج بضحك : شكلك كده هتبوظ هبتنا 

ماكس بضحك : يا خوفي لتدبحلك هي القطة 

ادم بضحك : ههههههههههه يا خبتي على الرجولة وانا اقول الهضبة ديه هتسيطر اتريه هيسيطر 

سادن ببرود : اسيطر اتسيطر مش هتفرق المهم جنتي تبقي مبسوطة و سعيدة 

احمد بجدية : اخرسو يا بقر تعالي سادن عاوز اتكلم معاك ضروري فى حاجة مهمة

سادن بجدية : اتفضل عمي احمد انا سامع

احمد : انا عارفك من زمان كنت مجرد شاب اتبرع لينا بالدم لكن دلوقتي انت اخد بنتنا فلازم تكون الاب الحنين اللي اتحرمت منه و الاخ السند اللي هتتسند عليه طول حياتها و الزوج المتفهم والحبيب و العشيق انت دورك مهم فى حياتها انا عرفت منها أنها حكت ليك كل حاجة عن حياتها انا من يوم مشفتك وانت كسبت ثقتي اوعي تخيب املها فيك 

سادن بجدية : عمري مهسبها ولا هضيعها من ايدي انا كنت بدور عليها من زمان اوي أسيل بتجري فى دمي و مع كل نبض من قلبي اسيل بنت قلبي و نصي التاني هى الهوا اللي بنتنفسه 

احمد بجدية : اسمع مني الكلمتين دول انا براقب أسيل من اول يوم دخلت فيه امريكا لغاية دلوقتي 

ادم بصدمة : اذاي بابا 

احمد بجدية : لان بكل بساطة انا اللي مرتب كل حاجة مع عمي ماجد الله يرحمه ودلوقتي فى رسالة معايا عمرها 8 سنين وجيه وقت تسلمها لأني عارف انك راجل وهتخاف عليها 

سادن بستغراب : رسالة ايه ديه

احمد بجدية : الرسالة ديه من جد أسيل أقصد يعني عمي ماجد و انت دلوقتي من حقك تخدها 


اخرج سادن ظرف مغلق وأعطاه لسادن الذي أخذه وخرج الى البلكونة وفتحه


( السلامة عليكم انت اكيد خطيب او بقيت زوج حفيدتي الحلوة و ملاكي الصغير أسيل بنت قلبي و عمري وحياتي كلها انا هطلب منك طلب ويوم القيامة هقف ادامك وهسالك نفذت وصيه ميت ولا ايه اهتميت بيتيمة و حمتها ولا اهملتها اسمعي كويس اوعي تحزنها لأنها شافت حزن يكفيها سنين عمرها اوعي تكسرها لأنها أضعف من القشة اوعي تنيمها معيطة لأنها مش هتستحمل الراجل الوحيد إللى وافقت عليه انت الشخص الوحيد اللي فوق و صحي قلبها خليك امانها و حمايتها خليك الراجل و السند اوعي تجمع بينكم مخده وهي زعلانه و معيطة لان العمر لحظة اوعي يا ابني ابعدها عن عيلتها هما ظلمه و مفتريين وكل يوم بيكبر جبرتهم و قوتهم للاسف الشديد معرفتش ازرع فيهم حبهم لليتيمة الصغيرة بالله عليك يا ابني حافظ عليها وحميها انا حفيدتي غلبانة و محتاجة الإمام اللي اتحرمت منه بلاش تخليها تعيط وتحزن فرحها و طلع الطفلة اللي مدفونة فيها وآخر كلمة هقولهالك حافظ علي اليتيمة لأنك هتتسال عليها يوم القيامة ربنا سبحانة و تعالي والنبي الكريم وصو باليتيم ارحم بنت ضعيفة وحتويها خلي بالك يوم ليك و يوم عليك لآخر رجاء مني ليك ابعدها عن أهلها مهما قويت هتفضل مرعوبة لقانا في الاخرة مع السلامة ) 


أغلق سادن الجواب وغمض عيونه بشدة وتنهد وشعر بأحد يضع ايده على كتفة وعندما التفت وجده احمد يبتسم له بحنان 


احمد : يالا يا ابني علشان تجهز وتفرح قلب بنتي 

سادن بابتسامة : حاضر يا عمي


توجه سادن الى الداخل واخذ دش وتؤضا و خرج صلي ودعي ربنا ان يكون قد المسؤلية ويحافظ علي الأمانة وقام لبس وجهز ونظر فى المرايا بسعادة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح البنات

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت سما تحتضن أسيل و تقرأ عليها آيات الذكر الحكيم و ترقيها بالرقية الشرعية حتي تحميها من العين العين الحسد تحت أنظار الباقي 


مايا بغيظ : وأنا انطي سما ارقيني 

سما وهي تصدق : فعلا هرقيكي و دعيلك ان ربنا يهديكي و تعقلي وبطلي جنان


انفجر الكل فى الضحك على تعابير وجه مايا المتغاظه 


سلفا بحنان : يالا طفلتي انا جهزتلك الحمام بزيوت معطرة جميلة علشان تنعشي جسمك

أسيل بابتسامة : ربنا يخليكم ليا 

سلفا : يالا حبيبتي وانا هجهزلك الفستان 

كريس : ايسو ماكس بعتلك بوكيت الورد 

سما : يالا يا عمري روحي خدي دش و تؤضي وانتي خارجه وانا كمان هتؤضا علشان نصلي ذي زمان 


توجهت أسيل وخلعت ملابسها وجلست فى الحوض حتي تريح جسدها وراسها من الأفكار ولكن فؤجات بدخول سلفا وجلست خلفها وأخذت تغسل شعرها وتدلك رأسها بكل حنان وبعد انتهائها قبلت رأسها وخرجت 


غسلت أسيل جسدها و تؤضات وخرجت وجدت سما تحمل اسدال الصلاه فأخذه ولبسته وصلت خلفها و مايا بجوارها وابنه سما بجوارهم 


بعد انتهائهم من الصلاه دخلت سلفا وأخذت أسيل حتي تلبس الفستان 


دخلت أسيل الغرفة وجدت الفستان على السرير فى غاية من الجمال والروعة و الفخامة وبالفعل لقد أحسن جدها حبيبها صنعه حتي بعد مرور أعوام كثيرة سيظل بفخامته و جذبيته اتجهت له ومشت أديها على الفستان وبعد قليل دخل مجموعة من البنات الميكب ارتست حتى يبداو فى تجهيزها 


بعد مرور ساعة كانت أسيل على اتم استعداد ويجلس بجوارها سما التي تقرأ عليها ايات الذكر الحكيم والباب خبط و دخل الجميع ماعدا سادن 


اخذ ادم الجيار ايد مايا وغادر الغرفة توجه احمد و جورج إلى أسيل وقبلو رأسها بكل حنان 


احمد : بسم الله ما شاء الله تبارك الخلاق قمر يا بنتي 

أسيل بابتسامة : شكرا عمو حمادة 

جورج بغيرة : هو لازم تتجوزي الواد ده 

أسيل بضحكة : معلش خليها عليك اصله غلبان

ماكس بحب : مبروك أميرتي كبرتي و بقيتي أجمل عروسة فى الدنيا

الفريدو بحنان : مبروك طفلتي تعيشي و تتهني

ادم بحب : سنو وايت فعلا بقيتي أجمل و احلي ملكة فى الكون 

أسيل بابتسامة : ربنا يخليكم ليا و تفضلو أخواتي و صحابي لآخر يوم فى حياتي

أحمد : يالا أميرتي

جورج : لا انا اللي هنزل بيها وانت هتبقي وكيلها فى كتب الكتاب 

احمد بابتسامة : اتفضلي انت ليك فيها ذي مانا ليا 

سلفا : يالا شباب فى ظهر اختكم لغاية تحت خلي الخوف يخاف منكم 

سما بتأكيد : صح عرفو العريس ان وراها رجالة ذي الجبال 


مسك جورج ايد أسيل وخرج من باب الجناح و خلفهم الشباب وكانو فعلا كالجبال ونزلو الي الأسفل 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الأسفل

🌟🌟🌟🌟🌟


كانت وسائل الإعلام تنقل ذلك الحدث المهم وهو فرح رجل الأعمال المشهور سادن السيوفي الشهير باللورد على سيدة الأعمال المشهورة أسيل العمري الشهيرة بالاميرة الساحرة 


كان الفرح بث مباشر على جميع القنوات وتم نقل الخبر لوسائل الإعلام المصرية 


اسرع المصورون يلتقتون الصور الكثيرة لنزول العروس وكانت الصدمة الكبري للجميع ان العروس تنزل فى يد الشيطان الأعظم جورج دادريو وخلفها ينزل الشيطان الأسود ماكس دادريو و بجواره العقرب المميت  الفريدو وكان سادن منبهر بتلك الطلة الملائكية العظيمة 


نزل جورج وهو يمسك يد أسيل بتملك و عظمة ووقف أمام سادن 


جورج بجدية : انا بسلملك بنتي هى فعلا مش نفس الديانة بس كل واحد ليه دين و رب واحد لو فى يوم زعلتها او بكتها صدقني هخلي الناس يشتاعو لموتك 

ماكس بجدية : انت واخد أميرة قلبي واختي الصغيرة والله يا سادن لو زعلتها و هربت حتى لو للقبر هوصلك وهقتلك وانا مش بهزر انا قد كلامي

الفريدو بجدية : انت واخد طفلتي وحياتنا كل دمعه هتنزلها هتكون رصاصة فى جسمك كل حزن هتسببه هيكون خنجر فى جسمك حافظ عليها تحفظك هتاذيها هدمرك 

سادن بجدية : يوم مهزعلها و بكيها هيكون يوم نزولي القبر بس قبلها هكون موصي ابننا اللي من صلبي يحافظ عليها جنتي من اللحظة اللي شفتها فيها و حملت خاتمي أنها بنتي قبل متكون زوجتي هتكون عشقتي قبل متكون مراتي ربنا يجعلني سبب سعادتها دائما 

احمد بابتسامة : يالا بينا علشان كتب الكتاب 


مسك سادن ايد أسيل وقبلها ومشي بيها وخلفة الجميع ودخلو القاعة وتوجهو إلى احدي التربيزات الكبيرة التى يجلس عليها شيخ مصري المعروف بالماذون جلس سادن بجوار المأذون وأحمد فى الجهه المقابلة وجلست أسيل بجوار احمد وعثمان بجوار سادن والشباب خلفهم 


المأذون : سؤال للعريس بدلع عروستك بايه 

سادن بعشق : جنتي و بنت قلبي

المازون بضحك : رومانسي اوي العريس وانتي يا عروسة المولد بدلعي العريس بايه

أسيل بابتسامة : اسدي و سينو

المأذون : عندك حق يا بنتي لازم كل ده يبقي اسد 

سادن : مالك يا عم الشيخ انت جي تحسدنا ولا ايه

المازون : مالك يا عم سينو أهدي ولا اقولك اسدي

أسيل بطفولية : هو اسدي انا و بس 

الماذون : اين وكيل العروس

احمد : انا وكيل العروسة القمر ديه

ادم : وأنا الشاهد الأول

عثمان : وأنا الشاهد الثاني 


انهي المأذون كتابة الأوراق الأزمة للزواج ( عقد الزواج )


اخذ المأذون يشرح مناسك الزواج و تعاليم الدين الإسلامي وأمسك ايد احمد وسادن وغطي اديهم وبعد كلام كثير قال المأذون كلمته الشهيرة 


{ بارك الله لهم وبارك عليهما و جمع بينهم فى خير }


اخذ احمد أسيل بين احضانه يباركلها وايضا الشباب وبعد ذلك توجه لها سادن 


سادن بجدية : مراتي يا استاذ منك ليه

ماكس بابتسامة : مبروك يا صاحبي

سادن بابتسامة : الله يبارك فيك 


رفع سادن ايد أسيل وقبلها بعمق وبعد ذلك نظر لها ولشفايفها بعشق و رغبة


سادن بعشق : اظن من حقي صح 

أسيل بحب : من حقك اسدي حبيبي 


ضمها سادن الى احضانة واخذ شفايفها بين شفايفة بكل عشق و رغبة وكان يتعمق اكثر بكل حب الى ان بعد عنها وتوجهو الى ساحة الرقص و كان الجميع سعداء بشدة بعكس أشخاص اخرون


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


عودة لمصر

🌟🌟🌟🌟🌟


كان الجميع يجلسون يتابعون احدي المسلسلات و يضحكون الى ان نزلت منه بسرعة وهي تصرخ بهم فنتفض يوسف وأسرع لها


يوسف بخوف : مالك يا روحي

منه : تعالي بسرعة فى مصيبة

جاسم بحنان : مالك بس يا منمونه


أسرعت منه الى التلفزيون واوصلت التاب الخاص بها بالتلفزيون وعرضت الفرح الخاص باللورد و الأميرة الساحرة 


جاسم : ده فرح اللورد وحنا مالنا

منه : العروسة تبقي خالتو مليكة 

الكل بصدمة : نعم


ظهرت صورة احمد و سما على الشاشة انصدم الجميع ولكن صدمتهم الأكبر ظهور صورة أسيل على الشاشة وهي تحتضن الشباب و أخيرا يقبلها سادن بكل عشق و رغبة 


ولم تقف صدمتهم عند ذلك الحد ولكن ما رأوه صدمهم اكثر 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


الحدث مزدوج بين مصر و امريكا

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


بعد انتهاء الرقصة قبلها سادن بكل حب و عشق 


طلبت سما تبديل الخواتم حتي يصبحو متزوجون 


رفع سادن ايده اليمين فقامت أسيل بخلع الخاتم و ظهرته للاعلام ونقلته لايده اليسار وفعل سادن مثلها 


وبعد فترة انهي سادن الحفل او بمعنى اصح اخذ عروسته و جنتة وغادرو ونطلقو لقضاء شهر العسل  وانتهي الفرح وانتهي البث المباشر 


مازن بصدمة : هو الخاتم ده مش بتاع جدي ماجد صح

عامر بتأكيد : أيوة ده خاتم جدي و بعده ابويا طب اذاي واحنا كل السنين ديه فكرينه ضاع وهو معاها 

جاسم بغضب : السؤال الصح هي اذاي عايشة امال مين المدفونة 

ملك بغل : يعني الملعونة لسه عايشة وكمان غنية

مريم بغضب : لا والاحلي من كده متجوزة لورد الاقتصاد اغني واحد فى العالم 

مازن بعصبية : احنا لازم نتصرف

جاسم بتوعد : لازم ارجعها هنا و طلقها منه و زلها وكسرها 

يوسف بغضب : وأحمد الحارس بتاع ابونا اللي ساب الشغل بعد موته يبقي عارف كل حاجة وشكله مرتب المسئلة مع ابويا 


كان الجميع يتحدث بغل اما حاتم كان فى دنيا أخري وهو يتذكر صورة ابنتة 


عامر : حاتم حاتم مالك

جاسم : عمي متقلقش انا هتصرف أرجوك بلاش تبعد تاني ولا تقلق انا هنهي كل حاجة 

مازن بغل : صح عمي احنا هنتصرف وقريب هنرجع ندفنها بس المرة ديه بادينا 


وقف حاتم و خرج برا القصر و توجه الى المقابر ودخل وارتمي امام قبر زوجته وبكي بشدة 


حان بدموع غزيرة : شايفة ملاكي شايفة الملعونة لسه عايشة وكمان بقت شبهك فى الشكل بس اكيد مش فى الطباع اكيد فاسدة و ملعونة ليه جبتيها ملاكي انا كنت عوزك انتي و بس انا بحبك ملاكي لو الزمن رجع كنت هخليكي تنزلى الملعونة ديه و تفضلي معايا انا الوحيد اللي بحبك سامحيني ملاكي 


قام قام توجه الي قبر والده و تكلم معه بكل غل 


حاتم بغل : ليه بابا ليه عملت كل ده ليه مستمر فى اذيتنا زمان خلتها في وسطنا و دلوقتي موجودة ومحمية بشخص أقوي بس ورحمه مليكة و امي عندي لدمر حياتها و مش هخليها تتهني على السعادة وأحمد الكلب ده والله لوريه لخلي حياته جحيم صدقني هدفنها بأيدي المرة ديه 


غادر حاتم و عاد إلى القصر غافل عن تلك الأذان التي تسمع و العيون المصدومة من كمية الغل و الحقد 


رفع ذلك الشخص التليفون و تحدث مع احمد وأخبره بما سمعه من حاتم فى القبر وما سمعه الرجل القصر منهم عندما علمو بوجود أسيل على قيد الحياة وأغلق 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


عند أسيل و سادن 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


بعد مغادرتهم الفندق وستقلو السيارة و خلفهم موكب كبير من الحرس توجهو الى المطار وستقلو الطائرة للتوجه الى قضاء شهر العسل 


كان سادن يضم أسيل بين احضانه و رفض ان تجلس على الكرسي واجلسها على قدمة و ضمها احسن واخذ يقبلها بكل حنان و رومانسية 


أسيل : اسدي احنا هروح فين

سادن : هنسافر يا قلبي

أسيل : فين يعني

سادن : هناك

أسيل : هناك فين 

سادن : هناك بقي 

أسيل بغيظ : سادن هنسافر فين

سادن بضحكة رنانة : مكان مفجاة 

اسيل : يعني مش هتقول 

سادن بحنان : يا عمري احنا كنا هنروح المالديف بس بقي قديم علشان كده هنروح جزيرة جميلة جدا بصراحة تحفة فنية فى الفلبين لسه شايفها صدفه فحجزت وهنروح بس هنركب هليكوبتر علشان هنزل فيها علي طول

أسيل بهدوء : إسمها ايه

سادن : إسمها جزيرة بالاوان مردتش أروح اليونان لقيت بالاوان أجمل 

أسيل : اممممم لما نشوف 

سادن بحنان : يالا يا قلبي نامي شوية لغاية منوصل

أسيل : نام انت انا مش جايلي نوم 


ضمها سادن لحضنة ليبث في قلبها الامان وغمض عيونه ونام فضلت أسيل تنظر له بحب بحب إعجاب 


مر الوقت وأعلن الطيار وصولهم إلى الفلبين فنزلو وستقلو الهليكوبتر و توجهت الى الجزيرة وبعد فترة وصلة إلى الشاليه الخاص بهم و دخلو 


سادن بحنان : بصي يا قلبي انتي بدلي الفستان هنا وانا هبدل برا 

أسيل بخوف : حاضر 

سادن بحنان : مالك يا جنتي انتي خايفة مني

أسيل : لا سادن مش خايفة

سادن بابتسامة : لا انتى مش خايفة انتى مرعوبة 

أسيل بتلثم : انا مش أقصد 

سادن بعشق : انا عمري مهاذيكي انا بعشقك من اول لحظة شفتك فيها خليكي عارفة كده وهستناكي يوم اتنين او حتي أسبوع او شهر او العمر كله اهم حاجة انك معايا

أسيل بسرعة : اسدي انا مش خايفة منك ده شي طبيعي حاجة جديدة عليا حياة جديدة انا بثق فيك و بحبك وانا عارفة انك هتعملني ذي الأميرات بس غصب عني 

سادن بحنان : وأنا عمري مهزعل من جنتي شوفي عوزة ايه وانا معاكي

أسيل بابتسامة : انت نفسك فى ايه 

سادن بعشق : بصراحة عوزك انتي

أسيل بحب : وأنا ملك اسدي

سادن بعشق : يالا بدلي الفستان و تؤضي وانا كمان هبدل هدومي و هتؤضا

أسيل : حاضر بس يعني 

سادن بحنان : في ايه جنتي 

أسيل بكسوف : السوستة 

سادن بستغراب : السوستة مش فاهم

أسيل بكسوف : افتح السوستة بتاعة الفستان مش هعرف 

سادن بعشق : أوامر جنتي 


لفها سادن و شال الطرحة و فتح السوستة وطبع قبلة على ظهرها واخذ ملابسه وغادر بسرعة 


نزعت أسيل الفستان و توجهت الى الحمام و اخذت دش وخرجت فتحت الدولاب وجدت ملابس عفوا ليست ملابس فهي قصيرة و عارية وقفت تبحث عن شي محترم لم تجد فلعنت سادن و خبثة فمسكت احدي القمصان باللون الأحمر الناري ولبست بسرعة ولبست الاسدال وسمحت لسادن بالدخول وعندما دخل وجدها شبه الطماطم علم بانها رأت الملابس 


اخرج سادن الهاتف وحدد اتجاة القبلة ووقف واوقفها بجوارة وليس خلفة 


سادن بحنان : مكانك جمبي مش ورايا انتي شريكة حياتي مش تابعة ليا مفهوم 

أسيل بطاعة : مفهوم سادن 


كبر سادن و اتشاهد وصلي بها و بعد ذلك سبح ولكل على أديها وليس ايده


أسيل بستغراب : ليه بتسبح على أيدي

سادن بحنان : علشان ناخد الثواب مع  بعض ومن اللحظة ديه اي صلاة هنصليها مع بعض و هنسبح على ايد بعض مفهوم 

أسيل بفرحة : مفهوم اسدي ربنا يخليك ليا

سادن بابتسامة : ويخليكي ليا جنتي 

وبجدية مصطنعة : بت اسكتي خلينا نكمل تسبيح 


هزت رأسها وأكمل التسبيح ورفع ايده علي راسها ودعا لهم بإصلاح الحالي و ان يبارك لهم الله فى تلك الحياة وان يرزقهم بالأطفال 


سادن بغمزة : يالا

أسيل بكسوف : يالا فين

سادن بخبث و عشق : أدخل جنتك و دخلي حياتي 

أسيل بكسوف : بس اسدي بقي

سادن بعشق : هو بعد اسدي ديه فى سكوت 


حملها سادن بكل حنان ووضعها على السرير كأنها كرستالة غالية يخاف أن يجرحها وتقرب منها وبعد مده أصبحت زوجتة و عشيقتة و حبيبتة و ما اسعد ثقتة أو غرورة كرجل دماء شرفها فعلم بأن جنتة طاهرة وهو اول من يدخلها فلم يرحم مرتها الأولي واخذها اكثر من مرة فى عالم خلق لهم تحت طاعة الله ولم يفعلو الفاحشة وثارو علي نهج وتعاليم الله سبحانة وتعالي 


وبعد فترة طويلة نام سادن على السرير وضمها لحضنة و رفع رأسها على صدره 


سادن بعشق : مبروك يا أجمل عروسة فى الكون 

أسيل بصوت مجهد : مبروك اسدي 

سادن بعشق : نامي يا قلبي ريحي بحري و جنتي

أسيل بخوف : احضني اسدي انا خايفة مش هعرف انام


رفعها سادن على صدره واخذ يتلي ايات الذكر الحكيم على رأسها و يمسح على شعرها الى ان س بانتظام تنفسها وعلم بأنها ذهبت فى نوم عميق فتنهد وغمض عيونه 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 أصبح خبر زفاف اللورد و الاميرة على جميع وسائل الإعلام المرئية و المسموعة 


🌟 علمت شيري كل شي عن حياة شقيقتها وحزنت بشدة 


🌟 تسابق رجال اعمال كثيرون للعمل مع شركات اللورد بعد أن علمو بأن زوجته على صله وثيقة بالشيطان الأعظم و الشيطان الأسود و العقرب المميت 


🌟عاد احمد وعائلته الى مصر ولكن لم يستطيع عائلية العمري اذيتهم نظرا لتاريخ شركة الحراسات الخاصة بأحمد التى اثبتت كفائتها طول فترة إنشائها بالإضافه زوج شقيقتة فهو احدي رجال الدولة المهمين 


🌟 سافر جاسم و الباقي الى أمريكا بعد ان علمو باقتراب عودة العروسين من شهر العسل 


🌟 اسعد سادن جنتة بكل شي وجاب لها اي شي تقع عيونها عليه كما غادرت الجزيرة وهو الى الفلبين لمشاهدتهم البلد واسعادها


🌟 تخلي سادن عن قوته و عظمته وأصبح يشاركها جنانها و فرحتها 


🌟 تصورت أسيل فى كل مكان تذهب بيه صور مجنونة وجميلة و اخري رومانسية 


🌟 طول ذلك الشهر لم تتناول أسيل اي برشام منوم كأنها وجدت وأخيرا و بعد سنوات كثيرة الراحة و الأمان 


🌟 رفضت أسيل العودة لأمريكا وطلبت منه ان يسافرو و تايلاند ولكن اقنعها سادن بهدوء إنه سوف يجعلها تزور بلد شكل 


🌟 طوال رحلة العودة كانت أسيل تتجاهل سادن بشدة وترفض الجلوس بجواره 


🌟 بعد مرور ساعة قام سادن بحمل أسيل وتوجه الى غرفة النوم التى بداخل الطائرة 


🌟 بعد مرور وقت استقرت الطائرة ونزل سادن وبجواره أسيل ويضحكون بشدة وكان فى انتظارهم جورج و ماكس و الفريدو في استبالهم وهذا اسعد أسيل بشده 


🌟 علم جاسم بوصول سادن و الملعونة فسافرو الى أمريكا 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة الثانية و العشرون 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في امريكا 

🌟🌟🌟🌟🌟


توقفنا عندما وصلت طائرة سادن و نزل العريسان وهما يضحكو و سعداء وفرحت أسيل بشده عندما وجدت جورج و ماكس و الفريدو فى انتظارهم صرخت بشدة وارسرعت لجورج ورتمت بين احضانة فستقبلها بكل حنان و حب 


جورج بحنان : حمدلله على السلامة أميرتي

أسيل بابتسامة : الله يسلمك جوجو وحشتني

ماكس بابتسامة : وحشتيني أميرتي اتبسطي 

أسيل بابتسامة : وانت اكتر ماكسي وأبوء انبسط بس سادن مرديش يودينا تايلاند

الفريدو : معلش طفلتي يشتغل شوية بعد كده سافرو تاني

أسيل بغيظ : انت بدافع عنه وانا مش مهم شايف جوجو

جورج بضحك : معلش يا قلب جوجو حيوان هنعمل ايه

سادن بابتسامة : اذيك عمي جورج 

جورج بابتسامة : كويس يا حبيبي اخباركم ايه

سادن وهو ينظر لها بعشق : نحمد ربنا كويسين 

ماكس : يالا علشان سوفي فى انتظاركم

أسيل بتعب : معلش ماكسي خليها آخر الاسبوع اصل انا تعبانة و هموت وانام 

جورج بلهفة : سلامتك يا أميرتي ابعت أجيب دكتور ولا نروح المستشفي

أسيل : لا جوجو انا كويسة بس بقالي يومين منمتش

الفريدو : خلاص يالا نروحهم خليهم يستريحو 


توجهو الى السيارات بعد أن سلمت أسيل على لوسيفير و جاك و توجهو الى قصر السيوفي رفضو الجميع النزول ولكن وجدت أسيل لوسيفير و جاك ينزلو ويتوجهو الى مجموعة من الحرس يتناقشون معهم 


أسيل : هو في ايه

جورج بهدوء : مفيش يا أميرتي لوسيفير و جاك من اللحظة ديه بقو حرسك الخاص

سادن بستغراب : ليه عمي

جورج : ده الطبيعي دلوقتي أميرتي ظهرت على الساحة ولازم حرس وهما اللي اختارو 

سادن : وانت فاكر اني مش هعرف احافظ على مراتي

الفريدو : لا طبعا احنا عرفين قوة اللورد و عظمتة بس أسيل اختنا ولازم نامنها ديه اختنا الوحيدة 

سادن : بس

ماكس : أنسي سادن اعتبرهم يا سيدى مش موجودين ونزل حرسك معاهم تمام 

أسيل بابتسامة : خلاص اسدي سبهم براحتهم 

سادن بتنهيدة : تمام يا جماعة 

جورج : يالا شباب سبوهم يستريحو 


غادر الجميع و دخل سادن وهو يحتضن أسيل ووجد جده يجلس فتوجهو إليه وقبلو راسه و ايده 


عثمان بابتسامة : يا حبايبي حمدلله على السلامة 

أسيل بابتسامة : الله يسلمك عثو و حشتني اوي

سادن : على فكرة انا بغير مش ملاحق جورج و ماكس و الفريدو و هنا كمان جدي بن اتعدلي 

أسيل بدلع : براحتي يا اسدي

عثمان : يالا يا ولاد اطلعو نامو شوية عقبال مادم و مايا يجو من الشركة وناكل كلنا 

أسيل : طيب انا هطلع متتاخرش اسدي

سادن بحنان : حاضر يا قلب اسدك 


صعدت أسيل إلى جناحهم وتوجهت إلى الحمام وأخذت دش دافئ وخرجت لم تجد سادن فتنهدت وجلست تسرح شعرها وتوجهت إلى زجاج البلكونة ووقفت أمامه 


دخل سادن إلى الجناح وجد تلك الحوية الجميلة فتوجه إليها وضمها لحضنة واخذ يقبل عنق رقبتها و لفها له واخذ شفايفها بين شفايفة بكل عشق و حملها ووضعها على السرير و ذهبو فى عالم العشق وبعد فترة ضمها لحضنة ونامو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


بعد مرور أسبوع 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر السيوفي

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح سادن 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت أسيل ترفض الصحيان ولم تفلح طرق سادن فى ايقاظها ولكن قطع دلعوه لها صوت خبط على الباب فتوجه سادن إلى الباب و فتح وجدها احدي الخدم تخبره بوجود أشخاص يرغبون فى رائية أسيل وغادرت وعاد إليها


سادن : جنتي جنتي قلبي ايسو انتى يا بت يخربيت فقرك كل ده نوم 

أسيل : همممممممممم

سادن : همممم يا روحي اصحي بقى 

أسيل بنوم : عاوز ايه اسدي

سادن : عاوز جنتي تصحي علشان نفطر مع بعض وكمان فى ناس تحت عوزينك

أسيل بنص عين : مين الناس دول 

سادن بستغراب : والله معرفش يالا بقي قومي خدي دش وانا هجهز هدومك تمام

أسيل : هو لازم اصحي

سادن : على الحمام يا طفلة 


أخرجت أسيل لسانها 😛😛😛 وجريت على الحمام 

تنهد سادن و جهز ملابسها وبعد فترة خرجت ولبست الملابس التي أحضرها سادن وسرحت شعرها و رفعته إلى الأعلى بتوكه صغيرة و تركته ينزل خلفها


اسيل : حبيبي انا جهزت يالا

سادن : يالا يا قلبي 


نزلو الى الاسفل وتوجهو الى الصالون ولكن وقفو عندما نده جورج باسم سادن فلف سادن له وجد جورج و ماكس و الفريدو وكان وجههم غريبة 


أسيل : مالكم

ماكس : مفيش أميرتي 

أسيل بجدية : احنا عشرة سنين ومن وشكم بيقول فى مصيبة 

جورج بجدية : أسيل حبيبتي عاوزك ابرد من الجليد 

أسيل بجدية : لما بتقولي أسيل يبقي فى حاجة 

سادن : طيب نشوف مين الناس اللي جوا وبعد كده نتكلم 

الفريدو : يالا 


دخل الجميع الي الصالون وجدو كذا شخص مكونين من 3 رجال و 2 شباب و 2 امراتان كبار و أخرى صغيرة فى عمر أسيل 


كان الدخول كالتالي جورج و ماكس و الفريدو و سادن وخلفهم أسيل تتكلم فى التليفون 


سادن : اهلا و سهلا 

شخص : اهلا بيك بس ياريت نتكلم عربي 

جورج : انتم مين 

شاب : مش المفروض الهانم ترحب بينا 


أغلقت أسيل التليفون ولفت وشها و نصدمت عندما وجدت هؤلاء الاشخاص امامها فشهقت بشدة و رعب ومسكت ايد سادن بشدة 


الشاب : منورة يا مرحومة

أسيل : لا رد

رجل : اذيك يا لعنة 

أسيل : لا رد 

سادن بستغراب : مين حضرتكم 

جورج بقوة : اعرفك سادن على اسوء عيلة فى الوجود 

ماكس بغضب : واحقرهم في العالم

الفريدو بغضب : واوسخهم على الاطلاق 

سادن بستغراب : انا مش فاهم بردو أسيل مالك

الشاب : معلش سادن بيه هي مش هترد عليك أصلها يا حرام مصدومة كانت فاكرة نفسها هتفضل مخفيه على طول 

سادن بغضب : انتم مين

جورج : اعرفك ده بيكون عامر العمري و ده يوسف العمري و ده جاسم العمري و ده مازن العمري و دول ملك مرات يوسف و مايسا مرات عامر وديه مريم مرات مازن 

سادن بغضب : بردو معرفتش مين دول

رجل : يمكن لما تعرف اسمي تعرف احنا مين انا حاتم ماجد العمري أبوها 

سادن بقوة : مراتي مليش ابهات هي يتيمة من زمان 

مريم بعصبية : الحقيرة ديه هي اللي قالتلك كده 

ماكس بغضب : انتى اللي حقيرة و زبالة

مايسا بغضب : ايه يا ملعونة سايبة عشاقك يتكلمو وانتى سكته 

جورج بغضب : اخرسي يا بنت *********** بنتي أشرف منكم

سادن بغضب : عارفة لو مكنتيش ست كان زماني ضربك او قتلك أي شخص هيفكر يجيب سيرة مراتي على لسانة هقتلة 

الفريدو : ممكن اعرف انتم عوزين ايه

حاتم : عاوز بنتي أسيل الملعونة

عثمان بهدوء : بنتك و بتقول عليها ملعونة خلاص سبها أصل احنا بنحبها وانتم ارجعو بلادكم و نسوها ذي زمان 

عامر : لا طبعا لازم ترجع معانا

عثمان : اذاي حضرتك وهي مرات حفيدي بقالها اكتر من شهر 

جاسم ببرود : عادي تطلق انت كده كده هترميها برا حياتك علشان ملعونة 

احمد وهو يدخل : لو حد ملعون يبقي عيلتكم الله يرحمه عمي ماجد كان عارف انكم زباله 

يوسف بسخرية : واااااااو حتي انت يا احمد جيت هنا

احمد بغضب : رد يا حاتم بيه بنتك اذاي تعرف ايه عنها عارف هى بتحب ايه و بتكره ايه ختها كان مرة فى حضنك ودتها المدرسة كام مرة 

حاتم بغضب : انا بكرهها ونفسي اولع فيها ودفنها صاحية 

أسيل بكسرة : ليه ليه حاتم انا عمري مطلبت حاجة منكم 

ج


اسم بغضب وهو يمسكها من شعرها : علشان انتى السبب فى موت مليكة و موت و خراب أي حاجة حلوة لينا

أسيل بغضب اعمي : مليكة تبقي امي انا مش امك انت وانا مش السبب فى موتها هى كانت تعبانة ومش استحملت الحمل لو فعلا كنتم بتحبو مليكة كنتم عرفتم أنها تعبانة بس انتم مش بتحبوها المفروض كنتم حبتوني و عطفتم عليا لأني حته منها بس انتم معملتوش كده من طفولتي وانتم رميني فى الاوضة السودة خلتوني أكره اللون الأسود الأسود كرهكم وانت حاتم كنت بتحب مليكة لا كداب عمرك محبتها ولا هتحبها لو فعلا كنت بتحبها كنت حميتني بس انت مش بتحبها 

حاتم بغضب اعمي : اخرسي يا ملعونة 


نزل صفعة على وجه أسيل من ايد حاتم ارتمت فى أحضان سادن المذهول كيف يرفع ايده عليها وهو يقف وجاء ليتحرك مسكته أسيل ولفت


أسيل بسخرية : مش جديد عليك انك تضربني على الأقل دلوقتي استحمل القلم لكن كنت طفلة عمرها أسبوع و ضربتها نفس القلم 

وبحزن : ليه نفسي تجاوب ليه بتكرهني با أقصد حاتم بيه انا مذنبيش حاجة بالعكس انا اكتر واحدة فيكم مظلومة مدام مريم عندها بدل الأم اتنين و بدل الاب 3 وعندها الاخ و الحبيب طب وانا طول عمرك كنت بتلعب معاها و بتخاف عليها طب انا فين من كل ده كنت بتجيب اللعب و الحلويات و الهدوم حتي أصحاب مريم كنت بتجيب ليهم هدايا عمرك حضنتني ولا حتي ضحتك فى وشي كان الكل بيضربني و بيهني حتى شعري كانو بيقصوه اتعذبت كتير اوي ليه قلبك محنش عليا فى ناس كتير بتموت اشمعنا انا اللي اتظلمت اشمعنا انا اللي انجرحت رد حاتم بيه ليه

حاتم بغضب و غل : ايوه بكرهك ولو أقدر اقتلك هقتلك انتى السبب فى موت حبيبه عمري وبنتي و عشقتي مليكة بالنسبة ليا الهوا إللى كنت بتنفسه هي حياتي و عمري و قلبي انتي بالنسبالي أكبر لعنة فى حياتي هفضل أكرهك لآخر لحظة فى حياتي ربنا يكسرك وتطلقي من جوزك ويرميكي رميه الكلاب عرفتي ليه يا ملعونة 

سادن بستحقار : انت يستحيل تكون اب ويكون فى علمك انا عمري فى حياتي مهسبها لو انت بتحب مليكة قراط انا بقي بعشقها 24 قراط أسيل بتجري فى دمي عارف زمان لما تعبت ودخلت المستشفي انا اللي اتبرعت ليها بالدم عمري مهسبها 

مريم بصراخ : ليه الكل بيحبك و بيعشقك ليه

الفريدو : علشان هى بريئة و طيبة وبتعمل خير محدش بيعمله و مش بتسيب فرض و القرآن فى أديها كفاية ضحكتها اللي بتنور الدنيا انتى عمرك مهتيجي واحد من مليار منها

جاسم بلامبالاة : خلصتم الفلم القديم و دلوقتي ياريت يا سادن تطلق علشان نخلص 

أسيل بقوه : مفيش طلاق وانت مالك حتى لو طلقني متخفش مش هترمي فى الشارع انا عندي فلوس كتير 

مازن بسخرية : ليه يا ملعونة هو انتي فاكرة ان الفلوس هتفضل ليكي انتي هتتنزلي عن الفلوس لينا واه عوزين خاتم جدي 

سادن بعظمة : نجوم السما اقربلك من لمسه 


أطلقت أسيل ضحكة رنانة هزت أرجاء القصر و جلست ووضعت قدم فوق الآخر ونظرت لهم ببرود


أسيل بسخرية : انت مجنون و لا متخلف يا بن ملك شكل مخك فوت فلوس ايه يا روح امك اللي أتنازل عنها ده تعبي و شقايه و حرقة قلبي و سهر الليالي انتم ملكوش لزمه فى حياتي أصلا 

حاتم بغضب : انا ابوكي 

احمد بسخرية : الظاهر ان هما ميعرفوش لسه

أسيل بتفكير مصطنع : اممممم نقولهم ولا ايه عمو

جورج بسخرية : نقولهم يا أميرتي 

أسيل بجدية : انا اسمي ايه حاتم 

حاتم بغضب : أسيل حاتم ماجد مصطفي العمري

أسيل بحزن : يوم منطقت اسمي هيكون يوم فراقنا للأبد حاتم بيه 

سادن بستحقار : إسمها أسيل مليكة جاسم مصطفي العمري 


صدمة و قعت على مسامعهم كيف تنسب لمليكة ولا تنسب لحاتم 


ملك بسغراب : اذاي اسمك لمليكة مش لحاتم

احمد : احمد عمي ماجد الله يرحمه غير اسمها و نسبها لامها 

أسيل : يعني وجودك ذي عدمة حاتم بيه جدو ماجد كان عارف انكم ظلمة و مفتريين علشان كده لغي نسبي ليك وانا لأول مرة أكون ممتنة ليه لأنكم احقر عيلة فى الوجود ودلوقتي اللي كنتم عوزينها ملهاش وجود 

احمد : اسيل حاتم العمري ملهاش وجود أصلا فى السجلات 

سادن بعظمة : ودلوقتي ياريت تتفضلو برا القصر

جورج بقوة : لو فى يوم شفت او سمعت اسم حد فيكم هنا صدقوني هنسفكم من على وش الارض 

أسيل بقوه : عامر يا عمري لو فكرت تضرب هضرب و لو ولعت هنسف عيلتك كلها اصلكم اوسخ من بعض 

عثمان بقوة : لم عيلتك عامر ورجعو بلدكم وبعدة عن ولادي و بلدي مش مسمحلكم تقربو 

عامر : تمام يالا يا جماعة 

حاتم بغل : عندك حق انتى ميتة و عمرك مهتفرحي ولا هتسعدي هفضل ادعي عليكي متلقيش الفرحة والسعادة و تنكسري و تبقي وحيدة ومتعرفيش تحملي ولا يكون ليكي نسل 

اسيل بكسرة : صدقني حاتم بيه مليكة غضبانة عليك و حتي جدو ماجد عارف هيجي يوم ومش هتلاقي حد جامبك وتفضل لوحدك 


غادر الكل بعد أن كسرو بقلب تلك اليتيمة الوحيدة منذو الصغر 


صعدت أسيل تجري على جناحها وأغلقت الباب بالمفتاح ووقفت امام المرايا 


هل يوجد قسوة و ظلم فى قلب اب ؟


هل يوجد اب يدعي على ابنته بكسر قلبها ؟


هل يوجد اب يتمني خراب منزل ابنتة ؟ 


هل بالفعل أحب حاتم مليكة ؟ 


هل يفعل حاتم كل ذلك من عشقة لمليكة ؟ 


هل انا بالفعل لعنة ؟


هل سيتركني اسدي فى يوم ؟ 


هل مليكة راضية عنها ام تكرهها هي الأخرى ؟  


أطلقت أسيل صرخة عالية انتفض فيها الجميع فى الأسفل 


أصيبت أسيل بحالة انهيار عصبي وأخذت تكسر و تقطع كل شي يقع أديها عليه ورمت احدي التحف فى المرايا وأخذت تصرخ بشدة فأسرع سادن و خلفة الباقي الى الاعلي و حاولو فتح الباب ولكن لم يعرفو فقام سادن بكسر الباب فى خبطة واحدة ودخل ولكن تسمر الجميع مما راو أسيل تجلس فى بركة من الزجاج وفى أديها احدي القطع تمشيها على شرينها 


اسرع سادن لها وجلس أمامها 


سادن بهدوء : جنتي جنتي يا عمري سيبي الازاز انا معاكي وعمري مهسيبك بصيلي جنتي 

ماكس بحزن : أميرتي انتى اختي انا ردي عليا

الفريدو بدموع عالقة : طفلتي حبيبتي فوقي هما عوزين كده ارجوكي طفلتي 

سادن بحنان : هاتي يا قلبي 


تركت اسيل الازجاج ورفعت عيونها التى تشبة عيون الدمي وقد انطفأت نورهم و أغمضت عيونها ولحقها سادن قبل ان تقع على الزجاج وحملها و توجه إلى جناح مايا الأقرب لهم 


اتصل جورج بالاطباء لاحضارهم 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في غرفة مايا 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


وضع سادن أسيل بهدوء وجلس على الارض و مسك اديها و فضل يقبلها 


سادن بدموع : جنتي ليه يا قلبي ليه تتعبي نفسك دول ميستهلوش تعبك يا قلبي كده يا عمري عوزة تسبيني لوحدي كده توجعي قلبي انتى مش عارفة انك غالية عليا 

ويغضب : وحيات كل دمعة نزلت من عيونك لعذبهم اسوء عذاب و هدمرهم كلهم 


سمع صوت خبط على الباب فمسح دموعة وسمح للطارق بالدخول وكان جورج ومعه الدكتور 


الدكتور باحترام : من فضلك سيدي اللورد اخرج برا

سادن بقوة : اكشف عليها وانا موجود 

جورج بعصبية : خلاص دكتور يالا


خرج جورج وفضل سادن مع الدكتور وبعد فترة تركها وخرج وخرج خلفه سادن 


الفريدو بخوف : فيها ايه

الدكتور بجديه : أولا المدام عندها انهيار عصبي وده مش اول مرة صح

سادن : فعلا جالها من فترة 

ماكس : وثانيا

الدكتور : ثانيا بقي انا شاكك فى حاجة بس لازم نعمل شوية تحاليل

جورج : شاكك فى ايه بالظبط

الدكتور : إحم هو بصراحة انا شاكك أنها حامل على العموم انا هبعت حد من معمل التحاليل 

ماكس : تمام اتفضل


غادر الدكتور وجلس سادن بصدمة على الكرسي


مايا بحزن : أهدي سادن 

ادم بحزن : الصبر سادن بإذن الله خير

عثمان : قوم سادن اتؤضا و صلي و دعي لمراتك ربنا كبير 

سادن بحزن : انا مش مهم عندي اي حاجة اهم حاجة هي تبقي كويسة كله بيجي ورا بعضه هي عملت ايه فى حياتها علشان يحصل معاها كده والله حرام 

ماكس بحزن : معلش أسيل مهما قويت بس ضعيفة لازم تفضل جنبها هي اكتر وقت محتجالك فيه 

جورج : يالا سادن قوم صلي و فضل جمب مراتك وحنا يالا شباب و بكرا هاجي اطمن عليها

عثمان : بينكم جورج تنور في اي وقت


غادر الجميع و توجه سادن الى غرفة جنتة وطلب من مايا ان تنظف جناحهم حتي ينقلها فيه 


تؤضا سادن و صلي وتوجه إلى جنتة و أخذها في حضنة وقبل رأسها و ضمها بشدة وقاوم بشدة عدم النوم ولكن غفي بجوارها 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة الثالثة و العشرون 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر السيوفي

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الصالون 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


بعد مرور كذا يوم وكانت أسيل كما هي تنام فقط ولا تشعر بأي شي يحدث بجوارها لا تعلم بكمية تعب و معناة سادن و حزنة 


عثمان بحزن : هتفضل كده كتير يا ابني

سادن بحزن : اعمل ايه يا جدي مقدرش ابعد عنها ديه روحي و انا مصدقت لقيت روحي على يدك 

مايا بحزن : بإذن الله هتقوم بالسلامة 

سادن بحزن : يارب انتي اخبارك ايه يا أميرتي انا اسف بسبب مشاكلي نسيت اسأل عليكي

مايا بحبك : ولا يهمك حبيبي انا كويسة وانا مش زعلانة ربنا يقوم أسيل بالسلامة و يرجع ضحكتك تاني

ادم : اطمن انا معاها وبلاش تقلق على الشغل ماشي ذي الساعة 

سادن : عارف انك قدها وقدود ربنا يخليك ليا يا اجدع اخ و صاحب في الدنيا 

عثمان : يالا تعالو ناكل 

سادن : انا مش جعان انا طالع انام

عثمان بجدية : الكل علي الأكل وبعد كده ابقي اطلع يالا


توجه الكل إلى السفرة وأكل سادن بالغصب وبعد فترة صعد إلى معذبة قلبة و جسده 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح سادن 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


توجة إلى الحمام واخذ دش و تؤضا و جلس يصلي و يناجي ربنا ان يشفي جنتة وبعد انتهاء الصلاة جلس يقرأ ورده اليومي 


اما أسيل فكانت فى دنيا غير الدنيا لا تشعر بشئ ولا بأحد وكانت تحلم بأجمل حلم فى حياتها 


كانت أسيل تجلس فى جنينة جميلة جدا و بجوارها مطر يلعب وأمامها شلال جميل رائع الجمال و بعد مطر عنها فقامت تجري خلفة وهي تضحك وسعيدة وبعد فترة جلست ولكن وجدت امرأة تجلس أمامها 


أسيل : حضرتك مين

المرأة بابتسامة : يعني انتي مش عرفاني 

أسيل : حضرتك شبهي اوي هو انا قاعدة قدام مرايا

المرأة بابتسامة : لا يا عمري انا قدامك مش مرايا

أسيل : حضرتك مين 

المرأة بابتسامة : انتي عرفاني أسيل بس مش مصدقة 

أسيل بخوف : حضرتك بتكوني مليكة صح

المرأة بحزن : مليكة انا امك يا اغلي الناس 

أسيل بدموع : انتي ليه موتي و سبتيني لوحدي كلهم بيكرهوني ومحدش بيحبني 

مليكة بدموع : والله يا قلبي مكنت اعرف أنهم هيعملو كده سامحيني يا قلبي 

أسيل بحنان : خلاص مامي بلاش دموع انا مسمحاكي بس بلاش تسبيني تاني

مليكة بحنان : انا مش هسيبك يا قلبي انا هفضل معاكي 

أسيل بفرحة : يعني هعيش معاكي هنا على طول صح

مليكة بحنان : طيب هتفضلي هنا و سادن اللي هيموت عليكي 

أسيل بحزن : سادن بكرا هيسبني ذي مهما كرهوني

مليكة بحنان : بس انتى عارفة ان سادن عمره مهيكرهك ولا حتي هيزعلك لأنه مش بس بيحبك لا ده بيعشقك 

أسيل بدموع : بس انا ملعونة وعمري مهحمل حاتم بيدعي عليا بكده

مليكة بحنان : انتى مش ملعونة وهتخلفي بدل العيل 100  لو عوزة غير كده طفلتي الصغيرة حامل فى نونو حلو هيبقي شبه ابوه و امه لازم تخلي عندك ثقة فى ربنا لأنه هو مقسم الأرزاق 

أسيل : والله بثق فيه لأني مليش حد أتكلم معاه او اشكيلة همي غير ربنا انا بحبة اوي

مليكة : يبقي ترجعي وتحافظى على جوزك و نفسك و النونو وتعرفي دائما ربنا مش بيقبل دعوة الظالم و بيقبل دعوة المظلوم وانا قريب اوي هكون بين ايدك وهتعيشي احلي و أجمل حياة فى الدنيا و هتفضلي عايشة لغاية متشوفي احفادك وتحققي كل أحلامك تعرفي ان ربنا اسمه الحكم العدل بيحكم للصالح و بيرجعله حقه تفرحي يا بنت قلبي و سعدي 

أسيل بسعادة : انا بحبك اوي مامي افضلي تعالي ليا فى أحلامي علشان افضل مطمنه 

مليكة بحب : حاضر يا قلب مامي شوفي مين هنا 


لفت أسيل وشها وجدت جدها ماجد يبتسم لها و يفتح لها ذراعه فاسرعت له ورمت نفسها فى حضنه وأخذت تقبلة و تضمه بسعادة وبعد فترة بعدت عنه وجلسو بجوار مليكة 


أسيل بسعادة : انا النهاردة احلى يوم فى حياتي مش عوزة ارجع تاني

ماجد بحنان : احنا معاكي جوه قلبك والدليل على كده السلسلة اللى فى صدرك

أسيل : انا عمري مهقلعهم ابدا بحس ليهم بالأمان 

ماجد بحنان : واحنا بنحبك و بنعشقك يا طفلتي 

أسيل : ونبي ميجو خليني هنا معاكو مش عوزة ارجع تاني

ماجد بحنان : مش أسيل بتثق فى ميجو

أسيل : طبعا بثق فى ميجو حبيبي 

ماجد : يبقي لازم تفوقي وترجعي تقفي على رجلك دلوقتي عندك سادن اسدك هو امانك و حمايتك 

أسيل : بس

ماجد بجدية : طفلتي اللي ربتها مكنتش ظالمة ولا مستبدة علقتي راجل بيكي و سيباه لوحده دلوقتي شوفي بقي عامل اذاي ضعف بسبب نومتك وبيعيط ودموع الراجل غالية عليه وهو نزلها عليكي بلاش تبقي ذي حاتم و الباقي

أسيل بسرعة : لا انا مش ذيهم انا بعشق اسدي 

مليكة بغمزة : حبيبي العاشق 

ماجد بابتسامة : ارجعي لعشيقك و جوزك مش عيب و لا حرام لما تعشقي جوزك هو حلالك والإنسان الوحيد إللى يملك قلبك و عقلك و جسمك عيشي يا طفلتي و تهني وقوي بيه و بخواتك الرجالة ربنا رزقك ب 3 اخوات وعندك كمان جد بيحبك واخت وأحمد و سما كمان موجودين عوزة ايه تاني عندك عيلة كبيرة بتحبك وبيتمنو رضاكي افرحي و تهني يا طفلتي 

أسيل بابتسامة : حاضر جدو هسمع الكلام وهصحي بس اوعو تنسوني و فضلو حبوني على طول 

مليكة بحب : ربنا يجمعنا ببعض تاني فى حياتنا التانية يا قلبي مع السلامة

ماجد بابتسامة : لو كنت اخترت عيالي هختارك بنتي الوحيدة ارجعي لجوزك و لطفلك وعيشي متهنية مع السلامة يا قلب ميجو 


اختفي ماجد و مليكة وفضلت أسيل تبحث عنهم وبتدت تجري فى المكان وصرخت باسم امها مع نفضتها من على السرير 


أسيل بصراخ : ماميييييييييييي

سادن بفلعة : أسيل جنتي اهدي يا قلبي

أسيل بتعب : مامي و جدو مشيو صح

سادن بعشق : هما راحو عند ربنا و سبولك الشخص إللى بيعشقك و بيتمني يسعدك

أسيل بابتسامة : وحشتني اسدي وحشتني اوي 

سادن بعشق : وانتى وحشتي اسدك وأخيرا روحي رجعت ليا تاني 

أسيل بحزن : آسفة سادن آسفة اسدي حقك ليا

سادن بسرعة : اسفة على ايه يا قلبي اهم حاجة انك رجعتي تاني لحضني و حياتي 

أسيل بسعادة : ربنا يخليك ليا يا اسدي و تفضل سندي و ظهري

سادن بغمزة : طب ايه 

أسيل : ايه

سادن بعشق : هنعمل ايه دلوقتي 

أسيل : ممكن تبعت لأي خدامة 

سادن بحنان : ليه يا قلبي

أسيل بكسوف : اصل يعني 

سادن بابتسامة : طول ما انا عايش على وش الدنيا محدش يخدمك غيري عوزة تدخلي الحمام يا عمري 


اكتفت أسيل بهز دماغها فقام بحملها وتوجه إلى الحمام وساعدها كما جهز البانيو بالماء الدافي و الزيوت المعطرة المنعشة و حملها مرة أخري و ساعدها على الاستحمام وبعد فترة خرجو و احضر ملابسها ولبسها وهي تبتسم له فقط 


سادن بستغراب : مالك يا جنتي 

أسيل بابتسامة : شكرا بابي 

سادن بستغراب : بابي اذاي

أسيل بابتسامة : انت بابي و جوزو و حبيبي و عشيقي و ابني 

سادن بغمزة : طيب جوزو وحشته جوزته

أسيل بضحكة رنانة : جوزته انا جوزته 

سادن : بت انتي بتضحكي عليا

أسيل بدلع : وحشتني اسدي 

سادن بعشق : واسدك وحشتيه


حملها سادن و توجه إلى السرير و عاشو احلي ليلة بين احضان بعضهم وبعد فترة ليست بقصيرة ولا بطويلة كانت تنام أسيل وهى تضع رأسها على صدره وهو يلعب بشعرها 


سادن بحنان : جنتي انتى ليه قومتي بتندهي على مامتك و جدك

أسيل : عارف مامي و ميجو هما السبب فى رجوعي ليك

سادن بستغراب : إذا وكمان مين ميجو ده

أسيل بضحك : ميجو يبقي جدو و ابويا واذاي انا كنت عوزة أفضل معاهم بس هما قلولي انك موجود جمبي وكمان انت بتعشقني و بقي ظالمة لو سبتك علشان كده صحيت 

سادن بشر : كنتي عوزة تفضلي معاهم والله لوريكي

أسيل بضحكة : استني بس مامي قالتلي على خبر 

سادن : ايه هو يا قلبي

أسيل بخوف : قالتلي ان فى عندي نونو 

سادن بستغراب : وهي عرفت اذاي 

أسيل : يعني انا فعلا حامل

سادن بحنان : ايوه يا قلبي حامل ثمرة عشقنا بتنمو فى بطنك

أسيل بدموع : يعني فعلا انا مش لعنة صح يعني انا ربنا بيحبني صح

سادن بعشق : لا يا عمري انتي مش لعنة ولا عمرك هتكوني لعنة لو ربنا مكنش بيحبك شوفي بقي معاكي فلوس قد ايه وعندك مشاريع قد ايه و كمان ربنا مكنش كرمك بطفل يغنيكي عن كل الناس ربنا رزقك بالأخ بالأخ الاب و الصديق و الأم و الزوج والأخت و حتي الابن عندك عيلة متكاملة انسي التانين انا عيلتك و كل  حاجة في حياتك انسي وعيشي 

أسيل بنوم : اسدي دفيني حاسه اني بردانة 

سادن بحنان : تعالي يا جنتي حضني موطنك 


ضمها سادن لحضنة بشده يبعث في جسدها الدفء و الأمان 


نامت أسيل براحة وامان بين احضانه لأنها وأخبر شعرت بالأمان 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الصباح 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


صحيت أسيل على قبلات جميلة فعلمت مصدرها من عشيقها و زوجها الأول و الأخير ففتحت عيونها وجدته ينظر لها بعشق


أسيل بابتسامة : صباح الخير اسدي

سادن بعشق : صباح العسل و الورد يا جنتي 

أسيل : اسدي عوزة اروح للدكتور علشان النونو

سادن : اوامرك مطاعة جنتي نروح 

أسيل : حبيبي انت اتصلت على عمو جورج و الباقي 

سادن : هاااااا لا 

أسيل : يالهوي يا سادن ممكن يزعلو

سادن : كبري دماغك المهم تعالي ناخد دش 

أسيل بضحكة : لا هخده لوحدي

سادن بجدية مصطنعة : لا طبعا انا بدفع فواتير ماية كتير علشان نوفر هنستحما مع بعض يالا


حملها سادن تحت ضحكتها وذهبو إلى الحمام 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الأسفل

🌟🌟🌟🌟🌟


نزلت أسيل و سادن يحتضنها بحب وانا يضحكو ودخلو الى الصالون وجدو الكل 


أسيل بابتسامة : صباحو شباب 

ماكس بلهفة : أميرتي 

جورج : بنتي حبيبتي


توجهت أسيل الى أحضان جورج الذي استقبلها بكل حنان و حب وبعد ذلك حضنت سلفا و بعدها ماكس و كريس و الفريدو و مايا و جد عثمان وجلسو يضحكون و يطمانون عليها وبعد ذلك توجهت إلى السفرة وجلسو ياكلو وبعد فترة توجه سادن ومعه أسيل الي المستشفي 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 علمت أسيل بأنها حامل فى شهر و نصف وهذا اسعدها بشدة


🌟 نزلت أسيل المطعم وكان معها لوسيفير و جاك و ماك


🌟 كان ماك يتصارع مع لوسيفير و جاك على الاهتمام باسيل


🌟 تعرف الفريدو على فتاة صغيرة تبلغ من العمر 20 عام و بريئة جدا و طيبة وكانت تعمل فى مطعم أسيل 


🌟 جاءت ولاده مايا و كانت ترفض الولادة بسبب تأخر ادم وعندما جاء ادم فضلت تتخانق و تزعق و تضربة وأخيرا وبعد عذاب و ضعت بنوتة جميلة سمتها روان على اسم امها 


🌟 تجمع الجميع فى قصر السيوفي لعمل السبوع حفيدة عثمان الجديدة 


🌟 علمت أسيل بأنها تحمل فى صبي وقررت ان تسمية على اسم والد سادن 


🌟 كان جاسم العمري يخطط لاذيه أسيل و تفرقتها عن سادن حتى قرر 


🌟 جاء شخص إلى الفريدو وطلب مقابلته للاهمية لشي يخص الأميرة الساحرة فوافق على مقابلتة 


الشخص بخوف : سيدي العقرب

الفريدو : انت مين وايه هو الخبر إللى يخص الأميرة

الشخص بخوف : لقد كنت اعمل لدي أشخاص فى ايطاليا فطلب مني ان اخطف الأميرة و اعطي له الصورة وهي بين أحضاني 

الفريدو بغضب : من هذا الوغد

الشخص بخوف : سيدي انا لم اذيها عندما اتيت الى هنا وجمعت عنها المعلومات علمت بأنها من عيلة الشيطان الأعظم و حضرتك و زوجه سيدي اللورد 

الفريدو بغضب : من الذي أرسلك

الشخص بخوف : إنه الحوت سيدي

الفريدو بغضب : من ذلك الحوت

الشخص بخوف : إنه سيدي جاسم العمري

الفريدو بغضب كالجحيم : الملعون جاسم العمري سوف اقتص منه 

الشخص بخوف : وانا سيدي ماذا أفعل

الفريدو بتوعد : أذهب الآن وسوف اتحدث معك 


غادر الشخص بخوف وفضل يلعن نفسه كيف يذهب و العقرب المميت 


اتصل الفريدو على سادن وطلب منه الذهاب الى قصر دادريو للاهمية


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر دادريو 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كان ماكس و جورج و الفريدو يجلسو فى انتظار سادن وبعد فترة دخل سادن 


سادن : في ايه الفريدو 

ماكس بغيظ : مش عاوز يتكلم بقاله نص ساعة قاعد القعدة ديه 

جورج بعصبية : أنطق يا زفت فى ايه

أسيل وهي تدخل : تحبو أقول انا

الكل : أسيل 

سادن بحنان : تعالي جنتي 

أسيل : اتكلم الفرو

الفريدو : طفلتي هو يعني

أسيل : جاسم عاوز يفضحني صح 

الفريدو : أيوة

سادن بغضب : الواد ده اتجنن اكيد

ماكس : لازم نخلص عليه

سادن : عجبك كده قولت من الأول انسفهم قولتي لا

أسيل بهدوء : وهفضل اقول لا وهنبعد بس خلاص

ماكس بغضب : انتى مجنونة أسيل

جورج بعصبية : اخرسو كلكم 

الفريدو : بس 

جورج : اخرس وانتي يا أميرتي عملتي ايه

أسيل ببرود : وصلتلهم رسالة هتخليهم يبعد عني و عنكم

سادن : عملتي ايه

أسيل بابتسامة : مش انا ادم هو اللي عمل

جورج : وادم عمل ايه

أسيل : طلعلهم مشاكل فى شغلهم 

سادن بغيظ : ودلوقتي 

أسيل : ولا حاجة هنرجع نعيش براحتنا ذي الأول

سادن : صح فين لوسيفير بقاله يومين 

أسيل بتوهان : جوجو انا جعانة 

جورج بحب : تعالي يا روحي انتى لازم تتغذي كويس تعالي حبيبتي

أسيل بدلع : تعالى جوجو ساعدني 


قام جورج وساعد أسيل وتوجهو إلى الخارج وطلب من الخدم تجهيز السفرة بكل شي تعشقة أسيل


خرج الشباب من المكتب وجدو أسيل في حضن سلفا واسيل تحتضن جورج الصغير 


سادن : يالا حبيبتي نروح

سلفا : بنتي جعانة هتخرج من بيت أهلها جعانة 

جورج : اقعد سادن 


جلسو يتكلمو وبعد فترة جاء الخدم واخبرتهم بتجهيز الطعام فتوجهو إلى السفرة وجلست سلفا من جهه و جورج من جهه واخذو يطعمونها كأنها بطة


أسيل بصراخ : كفاية بطني وجعتني

سلفا : انتي حامل ولازم تاكلي

أسيل بغضب : اكل مش انفجر حرااااااااام انا لسه فب الشهر 5 سادن الحقني 

سادن : اكليها طنط سوفي لأنها بتعذبني جدا فى الأكل 

جورج بصوت عالي : والهانم مانعه الاكل وانا اقول خسه مش جسم واحدة حامل

أسيل بحزن مصطنع : انتي بتزعقلي جوجو والله مانا قاعدة هنا 

سلفا : خلاص يا ايسو تعالي ناكل الحلو عملالك بسبوسة و جلاش و كنافة و كمان جبتلك جاتوة شوكولاتة

الخادمة : بعتذر سيدتي السيد لوسيفير وصل فى الخارج ويطلب الدخول

سلفا : دخليه


دخل لوسيفير وهو يحمل شنطة صغيرة 


لوسيفير بحنان : أميرتي 

أسيل : عمو لوسي جبت الحاجة

سادن : حاجة إيه

لوسيفير : مفيش أميرتي طلبت مني شويه حاجات 

أسيل : وهي ديه الحاجة يا ظالم

لوسيفير : لا أميرتي الحاجة فى القصر بس ديه هديه من أستاذ أحمد 

أسيل : تمام عمو لوسي 


جلست أسيل تاكل الحلويات وهي تستمتع تلك المأكولات المصرية التى تأمر سلفا بصناعتها خصيصا لاسيل وبعد فترة غادر الجميع 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح سادن

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت أسيل ترتدي ملابس مغرية و تتدلل فى مشيتها و تسريح شعرها ولكن كان سادن كالجبل لا يتحرك فبتسمت بخبث و توجهت إلى الاب توب وشغلت اغاني مصرية لام كلثوم ورقصت باحترافية عالية ولا أجدع راقصة وكان سادن يجلس على جمر من النار يريدها بشدة ولكن يرغب الأول فى معرفة اين اختفي لوسيفير ولكن نفض غرورة و غضبة و نسحر بالك الحورية الجميلة الجذابة و المتفجرة بالانوثة الطاغية ولعن سادن ذلك الحمل الذي زادها جمال و انوثة وتوجه إليها و شاركها رقصها و بعد انتهاء الأغنية خلعت اسيل الايشارب الوسط وأغلقت الاب توب وتوجهت إلى السرير و تركته يقف فى منتصف الجناح بعد أن وضعت قبله على خده 


نامت اسيل فتغاظ سادن فذهب إليها واخذها فى حضنه وأخذ يقبلها إلى أن رضيت عنه و استمتعو بالك الليلة الرومانسية 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


اما في مصر

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت الجرائد و وسائل الإعلام ينقلون خبر الموسم بفضيحة تهز و تزلزل وسط رجال الأعمال حيثو تم إلقاء القبض على شبكة دعارة وكان من وسط الرجال يخرج ابن رجل الأعمال عامر العمري وهو فى وضع مخل و مخذي وهو  يلا جسده باحدي الملايات


المذيع : هو ده الحوت هو ده ميثال الشرف والصدق رجل الأعمال جاسم العمري نجل رجل الاعمال عامر العمري و جده رجل الاعمال الصالح ماجد العمري رحمه الله 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر العمري

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


شيري بغباء : ايه ده ابيه جاسم هو في منك اتنين

جاسم بضحك : مالك شوشو هو انتى اتجننتي

شيري : لا لسه بس انت اتفضحت فى وسائل الاعلام يا برنس

مايسا : يعني ايه 

ماجد : افتحو التلفيزيون وانتم تعرفو خبر الموسم

شيري : القبض على رجل الاعمال جاسم العمري فى وضع مخل بالشرف 


اسرعو وسرعة التلفزيون ووجدو الخبر ينقله أكثر من قناة فأسرع مازن بالاتصال على الصحافة التى كانت بالفعل خارج أبواب القصر فخرج الجميع ووقف جاسم أمامهم


جاسم بغضب : إللى اتقبض عليه مش انا انا موجود فى بيتي وأظن الحادثة بقالها اقل من ساعة 

صحفي : تفتكر حضرتك ده شوشرة علي سمعتك و شرف عيلتك ليه 

عامر : الله وأعلم إحنا اتصلنا بيكم لاكن انتم كنتم موجودين ومحدش دخل ولا خرج يبقي اكيد خبر كداب وهنعرف مين الشاب إللى استغل شبة ابني علشان يسوء سمعته و سمعه عيلة العمري

مازن بقوة : إحنا معروفين فى البلد من زمان ومن أكبر رجال الأعمال وأظن خبر ذي ده اكيد وراه 

صحفي آخر : مهو ده الكلام المعروف عن عيله العمري 

يوسف : الحمد لله ويارب نفضل كده على طول


غادر الصحفيين ودخلو وهما يغلو من الغضب و الاستغراب


مازن : بس اذاي 

عامر : أول مرة حد يعمل موقف ذي ده 

ملك : طول عمر المنافسين مش بيعملو حاجه ذي كده

عامر : هنشوف ولازم نعرف

حاتم : جاسم انت عملت ايه

جاسم : ولا حاجة 

حاتم : جاسمممممممم

جاسم : في ايه عمي


حاتم بعصبية : زمان كنت عاوز تموتها هربت عملت ايه المرة ديه 

جاسم بغضب : أيوة كنت عاوز اذيها 

عامر بعصبية : عملت ايه يا غبي 

ج


اسم ببرود : بعت واحد يخطفها ويصورها صور مخله و جوزها يشوف الصور ويطلقها و تدفضح

عامر بياس : منك لله يا جاسم اديك فضحتنا احنا 

مايسا : يعني ايه

عامر : يعني البنت متجوزة من اللورد و ما أدراك ما اللورد كيان اقتصادي عملاق ده ماسك الشركات وهو عنده 16 او 17 سنة واسمه بيهز السوق 

مازن : مين الراجل الكبير و الشابين إللى شفناهم هناك

يوسف بسخرية : دول يا روح ابوك زعماء مافيا و أكبر و اعظم رجال أعمال الراجل الكبير ده جورج دادريو الشيطان الأعظم و ابنه ماكس دادريو الشيطان الأسود تاني الفريدو العقرب المميت 

حاتم بغضب : عرفتم جدكم الله يسامحو معيشها مع مين زعماء مافيا ومحدش فيهم هيضحي بيها بسهولة 

ملك : خلاص خلصنا وانت جاسم أبعد عنها وخلونا نرجع نعيش حياتنا ذي الأول 

مايسا : ملك بتتكلم صح احنا مش عوزين حاجة منها انسوها بقي


تركهم جاسم وصعد الى جناحة حتى يستريح 


اما حاتم فصعد الى غرفة ماجد وطمان عليه و توجه الى غرفة شيري وجدها تجلس وتنظر إلى السماء


حاتم بابتسامة : حبيبي الصغنن بيفكر فى ايه

شيري بابتسامة : مفيش بابي 

حاتم : انا عارف انك هو تسافري عند جدك صح

شيري : بصراحة اه عوزة اسافر

حاتم بابتسامة : طفلتي تأمر وانا انفذ جهزى نفسك وانا هكلم المطار يجهزو الطيارة 

شيري بفرحة : بجد بابي

حاتم بابتسامة : بجد يا روح بابي


حضنته شيري بسعادة واسرعت الى الدولاب تجهز ملابسها فبتسم على جنان طفلته وغادر الغرفة وتوجه إلى جناحة وجد زوجته تجلس حزينة فجلس بجوارها 


حاتم بتنهيدة : اسف مايا اني زعلتك بس غضب عني حسيت بنار فى جسمي انا عرفت أنها عايشة و مش بس كده لا شبه مليكة اصل و صورة سامحيني 

مايا بحزن : ليه الكره ده كله حاتم هي ملهاش ذنب فى موت مليكة 

حاتم بعصبية : اذاي ملهاش ذنب

مايا : اهدي حاتم مليكة ده نصبها الموت افرض لو كانت ماتت كانت حادثة أو طبيعي كنت هتعمل ايه لاكن هي ماتت وسابت حته منها فى الدنيا كنت المفروض تحتويها و تحبها وتبقي الام و الاب ليها لكن انت رمتها و يتمتها وانت موجود ومش بس كده لعنتها و كسرت قلبها و خاطرها وهى صغيرة و دلوقتي وهي عروسة بدل مكنت انت وصلتها لغاية عرسها و وصيته عليها ان يحافظ عليها لا ضربتها و ذلتها قدامة مسالتش نفسك في يوم هى عاشت اذاي كان نفسها في ايه محستش بيها ساعة مطره شديدة وهي خايفة ولا والنور قاطع وهي مرعوبة فرحت بيها أول يوم مدرسة او جامعة او أول خطوه مشيتها مسالتش نفسك يوم متحمل و تولد مش نفسك تسمع كلمه جدو ولا تشيله فى حضنك وينام فيه راجع نفسك حاتم بس للاسف الوقت فات والبنت بقت بتكرهك وحرمتك من ابست الحقوق لو عليا انا مش زعلانة منك انا حزينة عليك روح لشيخ وحكي ليه على كل شي عيشته لبنتك انا اكتر واحدة حاسه ببنتك لانى يتيمة الام بس ابويا وأهلي محدش فيهم حسسني باليتم ارجع لربنا و تستخفره و مخنوقة أوي عوزة اسافر لابويا وعرف ان الاب سند و ظهر مهما الاب كبر هيفضل السند و الظهر 

حاتم : سافري مايا سافري 


نام حاتم ولكن اي نوم وهو يفكر فى كلام مايا نفس كلام ابيه من زمن قام و توجه الى البلكونة وجلس حتي الصباح


قام حاتم وغادر الغرفة والقصر بالكامل وكان كلام مايا يتردد على اذنة وفى لحظة استمع لصوت أذان الظهر فركن السيارة وتوجه الى الجامع و تؤضا و صلي الظهر وجلس يبكي بشدة 


هل بالفعل ظلم ابنته  ؟


هل مر الوقت على المغفرة ؟


هل سيحرم من كلمة جدو كما حرم من كلمة بابا منها ؟


هل ستلعنة الملائكة يوم القيامة ؟


هل كانت اسيل تخاف وقت الأمطار و نقطاع النور ؟ 


هل كانت تحتاج إلى دفئ و حناني ؟


هل انحرمت من إيصال اسيل الى زوجها ؟


هل حرمت من ضمها يوم زفافها ؟


هل أصبحت تكرهني ؟  


هل كسرتها أمام زوجها ؟ 


هل الغريب كان احن مني عليها ؟ 


هل كسرها أمام زوجها ؟ 


هل طاوعة لسانة ان يلعنها ويدعي عليها ؟


هل عندما نطق إسمها كان الفراق ؟


شعر حاتم بأيد شخص توضع علي قدمة وعندما نظر وحده شيخ كبير ينظر له بابتسامة


الشيخ : مالك يا ابني بتعيط ليه

حاتم بدموع : مش عارف 

الشيخ : احكي يا بني لو عاوز

حاتم بدموع : حاضر يا شيخ


حكي حاتم كل شي منذو وفاة زوجته حتى تلك اللحظة 


الشيخ بغضب : استغفر الله العظيم استغفر الله العظيم ليه كده يا ابني تظلم بنتك وتجرحها أوي كده استغفر ربك و روح ليها و مش عيب تطلب منها السماح ولو رفضت حاول مرة و اتنين و مليار إذا عملت كده بنتك محت اسمك من حياتها للأبد لله الامر من قبل ومن بعد لو كنت بتحب مراتك قراط المفروض كنت عشقت بنتك مليار قراط استغفر ربك وطلب منه السماح 


قام الشيخ وترك حاتم بمفردة يبكي على السنين التي فاتت وضاعت على اهماله لابنته البكرية وقرر الذهاب لها وطلب السماح ولكن هل ستوافق ولكن سوف يحاول أكثر من مرة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة الرابعة و العشرون 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


مر أسبوع بحلوه و مرة على الجميع منهم من يعيش بجوار معشوقة فى هنا و سعادة و منهم من يعيش على جمر من نار 


البداية فى قصر السيوفي 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في احدي الليالي كانت أسيل تنام بعمق بين أحضان سادن ولكن فى لحظة كانت تبكي و ترتعش بين أحضانة فصحي سادن بسرعة 


سادن بحنان : جنتي جنتي اصحي يا قلبي 

أسيل : لا رد فقط دموع و رعشة 

سادن بخوف : أسيل جنتي مالك 


رش سادن على وجهها بعض قطرات من المياة فرمشت أسيل وفتحت عيونها وعندما وقعت عيونها على سادن الذي يجلس بجوارها عاري الصدر فصرخت و بكت بشده حاول سادن ان يهدئها ولكن كانت تصرخ عندما يلمسها 


أسيل بصراخ : يا غشاش يا حيوان يا خاين والله لوريك يا سادن انا انا يتعمل فيا كده والله لعرفك مني هي أسيل العمري 

سادن بذهول : حيوان و غشاش و خاين انتي اتجننتي يا بت

أسيل بدموع : انا هعرفك اذاي اتجننت 


اخذت أسيل تضربه بغل وترمي عليه أي شي إلى أن تعبت وجلست على الارض فتوجه إليها 


سادن بحنان : مالك جنتي فيكي ايه انا زعلتك في حاجة 

أسيل بدموع : انا عوزة تليفوني هو فين 


قامت أسيل وأخذت تبحث عن التليفون إلى أن وجدته وتصلت على جورج و ماكس و الفريدو وأغلقت و نزلت إلى الأسفل وتركته يقف بمفردة فى الجناح 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر دادريو 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح جورج 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كان جورج ينام بكل امان وصحي على صوت رنين التليفون وكانت أسيل فنتفض 


جورج بلهفة : مالك أميرتي 

أسيل بدموع : تعالي حالا 

جورج : أهدي بس في ايه

أسيل بصراخ : تعالي شوف الخاين ده

جورج : حالا اميرتي 


أغلق جورج التليفون ووقف فى نصف الجناح يدور حول نفسه ولم يفق اللى على صوت سلفا تامره بسرعة النزول 


خرج جورج بما يرتدي و يقسم على قتل سادن على دموع اميرتة 


ونفس الشي حدث مع ماكس و الفريدو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


عودة الى قصر السيوفي 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت اسيل تجلس على الكنبة وهي ترفع رجليها وتبكي فنزل عثمان فؤجي بيها فأسرع لها


عثمان بلهفة : مالك يا بنتي

أسيل بدموع : جدوووووووو

عثمان بحنان : كفاية عياط يا عمري حصل ايه

أسيل بدموع : خاني جدو خاني

عثمان بهدوء : مين ده اللي خانك 

أسيل بدموع : حفيدك سادن خاني 

عثمان بغضب : فين الحيوان ده اذاي يخونك

جورج بحده : انا اللي هعرف اذاي يخونها 

الفريدو بغضب : هو فين 

سلفا بحدة : اخرسو شوية بنتي منهارة 


توجهت سلفا وجلست بجوارها وجلس ماكس و الفريدو على الارض يحاولو يهدوها 


بعد قليل نزل سادن ونظر ليهم وجلس


الفريدو بغضب : أنت عملت ايه فيها

سادن : لما أنت تعرف انا هعرف

جورج بحده : اذاي تخونها يا سادن

سادن : مش لما المس واحدة الأول قبلها أو غيرها 

جورج : يعني ايه 

سادن : أسألها وهي تجاوب إحنا كان نيمين فى امان الله لقتها بتعيط صحتها لقتها بتضربني و بتقولى يا خاين يا غشاش وانا والله معملت حاجة

أسيل بعصبية : والصفرة المسلوعة اللي كنت حاضنها 

سادن بسرعة : والله محضنت حد ولا لمست ست غيرك

سلفا بهدوء : أحكى طيب ايه حصل

أسيل : حلمت أنه بحضن واحدة صفرة و مسلوعة 

الكل بصدمة : حلمتي 

أسيل ببراءة : أيوة حلمت والله

سادن بغيظ : يعني ضربتيني و شتمتيني وجمعت الناس وجم على ملئ وشهم بهدوم النوم وفى الآخر حلمتي

أسيل بدموع : يعني انت مش خنتني 

سادن بعشق : عمري مهخونك حد يخون روحه انا بعشقك من صغرك بعشقك من قبل معرفك 

أسيل بدلع : يعني بتعشقني اسدي 

سادن بعشق : مش بس بعشقك و بموت فيكي يا جنتي

أسيل بدلع : طيب تعالي نطلع ننام بقي 

سادن بغمزة : تعالي يا روحي 


حملها سادن فوضعت أسيل رأسها على موضع قلبه الذي ينبض بسرعة و توجهو الى جناحهم وتركو الباقي خلفهم فى ذهول تام ماعدا عثمان الذي سرح بخيالة فيما مضي


جورج بغيظ : شوفي الهبلة علشان حلم عملت فيما ايه

سلفا بضحك : كنت واثقة فى سادن أنه يستحيل يخونها يالا 

ماكس بغيظ : يعني انا سايب حاجة مهمة وجي هنا علشان هبلة والنعمة لضربها بس الصبر

الفريدو بغيظ : انا بقي هستحمل علشان تخلص الجوازة الاول

كريس : مالك جدو 

عثمان بابتسامة : مفيش يا قلب جدو يالا يا ولاد كل واحد يطلع ينام الاوض كتير

جورج : لا احنا هنروح بقي

عثمان : انا قولت كلمة الكل على فوق 

ماكس : انا عن نفسي هطلع تعالي كيري 


صعد الجميع الى الاعلي ونامو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 مر أسبوع اخر على الجميع وهم قريبون من بعضهم


🌟 تقرب الفريدو من ماري وحاول على قدر الإمكان عدم اغضاب ماري حتي لا تخاف


🌟 انشغل سادن فى تجهيز الحفلة السنوية للمجموعة 


🌟 اشرفت شركة الأميرة الساحرة على تنظيم الحفلة 


🌟 جهز حاتم نفسه للسفر الي فرنسا و منها الى أمريكا 


🌟 رفضت أسيل الذهاب إلى الحفلة وهذا اغضب سادن بشدة 


🌟 حاول الكل ان يغيرو رأي أسيل ولكن لم يعرفو 


🌟 عاش سادن أسبوع يخرج فى الصباح الباكر و يعود فى الليل بعد أن تنام أسيل لكثرة انشغالة 


🌟 وأخيرا جاء يوم الافتتاح


يوم الافتتاح

🌟🌟🌟🌟🌟


ذهب الجميع الى الحفل للوقوف بجوار سادن حتي يخففو أعصابه أعصابه غضبة


سلفا بعصبية : اول مرة اعرف ان أسيل غبية

ماكس : محدش عارف في ايه

الفريدو : مهما كان لازم تكون جمب جوزها فى يوم ذي ده 

كريس : ابيه الفرو بيتكلم صح

الفريدو بغيظ : بت بطلي كلمه ابيه مفهوم

كريس : حاضر ابيه 

الفريدو : تاني ابيه 

جورج : هو فين سادن 

سلفا : واقف مع جده هناك اهو

ماكس : اوبااااااا شكل أسيل هتولع فى نفسها

سلفا : في ايه يا اخر صبري

ماكس : كاترين ألبرت وصلت وجايه على سادن 

الفريدو : وااااااااو هيبقي يوم و بصراحة محدش يقاوم كاترين أنوثة متفجرة 


كانت المدعوة كاترين تتجة الى مكان سادن بكل فخر ولكن وقفت نتيجة همس الجميع و رفعو رأسهم رأسهم الاعلي لمشاهدة تلك الجريئة الجميلة التى تلقبت منذو صغرها بلقب الأميرة الساحرة وهي تستحقة على جداره 


كانت اسيل ترتدي فستان خاص بالحوامل وتضع شعرها على كتف واحد وتنزل على السلم بكل فخر و عظمة ولما لا وهي جنة اللورد 


توجه سادن إليها كالمغيب و وقف اسفل السلم ومسك اديها وضمها لحضنة 


أسيل بنعومة : مبروك لوردي 

سادن بعشق : اسدك جنتي 

أسيل بدلع : مبروك اسدي 


وضعت قبلة ناعمة على شفايفة فضمها سادن وتعمق بيها بشدة ولم يفقو الا على صوت التصفير الذي أطلق فى القاعة 


مسك سادن اديها و توجه الى الباقي 


ماكس بغمزة : انا قولت البيت ديه تربيتي

أسيل بضحكة : تربية قذره بعيد عنك

سلفا : بس حلو الفستان ايسو

أسيل : اسكتي سوفي والله لسه واصل من ساعة يادوبك لبست ونزلت 

سادن بغيرة : مش شايفة أنه مفتوح أوي

أسيل بدلع : معلش اسدي بقي آخر مله ( مرة ) 

مايا بغمزة : جامده ايسو 

جورج وهو يحضنها : طول عمرها جميلة آمال ليه سمناها الأميرة الساحرة 

كاترين بدلع : هاي مستر سادن 

سادن بجدية : اهلا مدام كاترين 


رفعت كاترين اديها حتى يقبلها سادن ولكن أسرعت أسيل ووقفت أمام سادن فضمها لحضنة واصبحت ظهرها أمام صدره


أسيل بجدية : هاي كاترين 

كاترين بارف  : اهلا أسيل

أسيل بجدية : خير شيفاكي موجودة فى الحفلة ليه 

كاترين : شغل وانت طبعا مش بتفهمي فى البزنس انتي اخرك المطبخ

أسيل : بجد امممممم طيب اسمعي الكلام لو شفتك قريبة من مجموعة السيوفي هنسفك من على وش الارض واوعي تنسي انا مين انا الأميرة الساحرة ومش بس كده انا زوجه اللورد سادن السيوفي و ام ولاده يعني انا مش بخاف من اي حد واللى حصل زمان ممكن اقرره تاني وانتى عرفاني مش بخاف 

كاترين بخوف : تمام أسيل 

أسيل بعظمة : سمو الأميرة كاترين 

كاترين : مفهوم سمو الأميرة 

أسيل : مشفش وشك تاني برا الحفلة 


غادرت كاترين وهي مرعوبة من تهديد أسيل 


ضحك الجميع على غيرة أسيل على سادن 


ماكس بضحك : يا بنتي بتغيري على مين ده درفة

أسيل : اه مانتا زعلان علشان كاترين مشيت صح

ماكس بغيظ : وانا مالي ومالها

أسيل بصدمة مصطنعة : ايه ده هو انت مش كنت مصاحبها قبل كده

كريس بغضب : مصاحبها اذاي يعني

أسيل ببراءة : يعني ذي اللي بيحصل بينكم كان بيحصل بينهم

ماكس : ربنا يخدك 

أسيل ببراءة مصطنعة : مش بعرفها حقيقة العلاقة بينكم

كريس بغضب : تبقي تنام من النهاردة فى حضن امك يا بن سلفا

جورج : وينام فى حضن امه ليه ينام فى الجنينة افيد 

كريس : عندك حق بابي 

سادن بضحك : يخربيت فقرك ضيعتي الواد

أسيل بدلع : متسيبك من الحيوان ده وتركز معايا 

سادن بغمزة : ما انا مركز معاكي يا احلى موزة 

أسيل بدلع : متيجي نرقص وشدته

سادن بوقاحة : ما تيجي نستريح شوية فوق

أسيل بسفالة : يعني الليلة صباحي 

سادن بضحكة : هو اسلوبنا فى الكلام بقي سافل ليه

اسيل بضحكة رنانة : شكل الحمل لحس الباقي من عقلي

سادن بضحكة : يا روحي هو مفيش عقل اصلا شكل الواد ابن الكلب ده هيطلع سافل بس محليكي 

أسيل بدلع : كمل رقص بقي الكل مركز معانا 

سادن بغمزة : بس بلاش تتعبي نفسك اشطا

أسيل بمياصة : اشطا يا سينو هههههههههههههههه 


كانت اسيل و سادن طول الحفلة لم يتركو بعضهم وكان صوت ضحكاتهم تملئ المكان وكانو حديث عدسات التصوير 


عثمان : حلو المياصة ديه صح

أسيل : سوري جدو

عثمان بابتسامة : روحو شوفو وراكم ايه خلاص اتفضحنا بسببكم

أسيل بضحكة : بذمتك احنا بس طب متشوف ادم و مايا 

سادن بغيظ : انا قولت من الأول بلاش الواد ده خلها سفلة 

أسيل : لا يا جدو هما اصلا شمال 

عثمان : امشي من وشي 

سادن بجدية : جنتي خليكي هنا شوية وهرجع يالا جدو ادم يالا


وقفت أسيل بجوار الباقي ولكن كانت تتالم وتأخذ نفسها بسرعة شديدة 


الفريدو بخضة : مالك طفلتي

أسيل : مش عارفة

سلفا : ماكس اي عصير واي حاجة مسكرة بسرعة

جورج بخوف : تعالي يا حبيبتي اقعدي


جلست أسيل وأخذ جورج يفرك فى اديها حتي يدفي جسدها أسرع ماكس وأحضر عصير و طبق حلويات وعاد لهم 


قام  ماكس بالجلوس على الارض و جعلها تتناول العصير واطعمها الفريدو الحلويات وكان جورج يملس على شعرها بخوف 


لف سادن وجه ورأي المنظر أسرع بسرعة لها وجلس أمامها على الارض بخوف 


سادن بخوف : جنتي مالك حاسه باية 

أسيل : الحمد لله انا كويسة هما اللي مافورين الحكاية

سادن بخوف : لا انتي جسمك ساقع و وشك أصفر 

عثمان بخوف : مالها اسيل

سادن بخوف : معرفش مالها

مايا : اكيد تعبت سادن من الوقفة و الكعب العالي 


قام سادن بخلع الجذمة وحملها بين احضانة فتشبست بيه وغادرت القاعة تحت عيون الجميع وعادو الى القصر بعد أن لتصل سادن علي الدكتور بسرعة الحضور للقصر 


بعد فترة جاء الدكتور وكشف عليها و قام بأن المجهود غلط عليها ولابد من الراحة وغادر 


سادن : عجبك كده 

أسيل : اسفة سادن 

سادن : اسفة اذاي يعني انتى تعبانة ليه لبستي كعب عالي 

أسيل : لا رد

سادن بتنهيدة : جنتي بلاش توجعي قلبي عليكي انتى كل حاجة عندي والله كنت بخاف عليكي من زمان علشان خاطري خلي بالك من نفسي

أسيل بطفولية : نفسي انا مش نفسك انت 

سادن بابتسامة : لا نفسي انا لانك نفسي وانا يحافظ على نفسك فهمتي يا جنتي

أسيل بدلع : حاضر سينو

سادن بغيظ : بت ارحمي استخلاص يا ختي الليلة باظت الدكتور قال مينفعش يا بختك يا أدم زمانك هايص 

أسيل بضحكة رنانة : يخربيت فقرك انت بتقر على اختك

سادن بغمزة : ايه رايك نعمل زيهم على خفيف

اسيل بجدية : اسدي انا خايفة أوي 

سادن : من ايه يا قلبي

أسيل : مش عارفة ممكن تدفيني اسدي

سادن بعشق : تعالي يا عمري 


حضنها سادن فدفنت أسيل وجهها فى صدره وتشبست بيه ففضل بملس على ظهرها إلى ان استكانت بين احضانة ونامت وبعد قليل نام هو الآخر 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الصباح

🌟🌟🌟🌟🌟


صحيت أسيل ولم تجد سادن بجوارها فلبست الروب وتوجهت إلى غرفة الرياضة بعد ان استمعت لصوت الاجهزة دخلت الغرفة ووقفت وجدته يجري على المشاية 


سادن : هتفضلي واقفة عندك كتير 

أسيل بطفولية : عوزة العب بقالي كتير ملعبتش 

سادن : عندي فكرة حلوة تعالى 

أسيل : فكرة ايه 

سادن : تعالي بس 


مسك اديها وجعلها تنام على الارض بعد ان فرش سجادة 


أسيل بغضب طفولي : هو فين اللعب ده

سادن بخنقة : بايت اهمدي بقي


ابتدي سادن يلعب ضغط ومع كل نزله يقبلها وهي تضحك بشدة 


سادن بغمزة : حلوة اللعب كده 

أسيل بفرحة : حلوة اوي اسدي

سادن بضحكة : يالا يا هبلة 

أسيل : تعالي نروح المزرعة شوية 

سادن : تمام نرتب الشغل ونسافر اشطا

أسيل بسعادة : اشطا اسدي 


اخذت دش و لبسو وفطرو و توجه سادن الى الشركة و توجهت أسيل إلى المطعم 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المطعم

🌟🌟🌟🌟🌟


جلست أسيل تراجع حسابات المطعم وبعد فترة توجهت إلى المطبخ وجلست


ماري : انتي جعانة 

أسيل : أيوة جعانة

ماري : حالا يا قمر و اجهز ليكي اكل

أسيل : انتى ليه مش عوزة تقربي من الفريدو

ماري بخوف : علشان بخاف منه أصله ممكن يضربني

أسيل بحنان : لا هو اه شكله بيخوف بس حنين اوي حاولى تقربي منه وصدقيني مش هتندمي يا بخت اللي هيحبها و يعشقها

ماري : حاضر هحاول 

أسيل بهدوء : صدقيني مش هتندمي 

جو : ايسو فى ناس عوزينك فى المكتب

أسيل : تمام 


عادت أسيل الى المكتب وعندما دخلت وجدت فتاة و ولد فى بداية عمر 15 عشر ولم تشاهد ذلك الرجل الذي يقف آخر المكتب 


أسيل بابتسامة : انا أسيل تحت امركم

البنت : انا شيري و ده ماجد أخويا وعندنا 14 سنة 

أسيل بابتسامة : مصريين كمان اهلا وسهلا

الرجل : اذيك أسيل 

أسيل برهبة : حاااااااااااتم 

حاتم بذهول : انتى حامل 

أسيل وهي تحتضن جنينها : عاوز ايه مني أبعد عني و نساني 

شيري : ممكن تقعدي وانت بابي تعالي اقعد

أسيل بكسرة : باااااااابي انتى بنته 

ماجد بهدوء : أهدي أسيل 

حاتم بحنان : أسيل انا

أسيل بغضب : مجبش اسمي على لسانك 

وبسخرية : اول مرة يعني متقوليش يا ملعونة و تنطق اسمي ليه اوعي تكون تعبان 

حاتم بحزن : اسف يا بنتي 

أسيل ببرود : انا مش بنتك انا مليش اب

شيري بعصبية : انتى ليه بتتكلمي كده على فكرة هو ابوكي بردو

أسيل بصراخ : لا مش ابويا الراجل ده رماني أسبوع أسبوع المستشفي وانا لسه مولودة وبعد كده ضربني بالقلم وانا لسه نونو وبعدها رماني فى أوضة سوده و حرمني اني أقوله بابا كان بيلعب مع مريم و مازن و جاسم و انا لا كان بيجيب لعب وهدوم و حلويات ليهم وانا لا حرمني من حنانة و أمانة كنت بنام خايفة من أقل حركة او نفس كنت بنام مرعوبة من الظلمة عمره مفرحني فى العيد ولا جابلي هدوم جديدة كان بيخلي جاسم يضربني وقص شعري حرمني اني أفرح بيه وهو موديني اول يوم المدرسة كان رميني ولا بيسال عليا ولا بيهتم بيا وبعد سنين كتييييييييييييييير اوي جاي يدعي و يعيرني قدام اهل جوزي بس طلعو احسن منه ضمني لحضنة وقالى انسي انا ابوكي و اخوكي و امك و جوزك و حبيبك وكل دنيتك انت دلوقتي جاي تاني ليه ارحمني بقي عارف جدي هو اللى نصفني وهو عايش و هو ميت جابلي فستان خطوبتي و فستان فرحي انت ملكش اي حاجة عندي فاكر دعيت عليا اني انحرم من الخلفة وشوف ربنا اكون حامل من اول ليلة جوازي وهو حامل وربنا كرمني انا مش السبب فى موت مليكة ده وقتها و نصبها انا اكتر واحدة اتاذيت من موتها انت عمرك محبيت مليكة امي لو كنت بتحبها مكنتش رمتني ولا كنت اتجوزت غيرها 

حاتم بحزن : أسيل انا

أسيل بصراخ و دموع : متنطقش اسمي علي لسانك ورحمني 

حاتم بدموع : انا اسف يالا يا ولاد


غادر حاتم المطعم فغضبت أسيل بشدة وصرخت وخرجت تجري من المطعم وركبت العربية و غادرت وهى تبكي بحرقة وتوجهت الى شركة اللورد ودخلت وخفت عيونها بالنظارة وصعدت الى مكتب سادن ودخلت دون اعتراض السكرتيرة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


فى مكتب سادن 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


دخلت أسيل المكتب وجدته يعمل ولم يشعر بها فخلعت النظارة 


أسيل بدموع : ساااادن 


انتفض سادن عندما سمع اسمه وعندما نظر وجد أسيل منهارة من الدموع فأسرع لها وحضنها وجلس واخذها بين احضانة 


سادن بخوف : جنتي مالك فى ايه 

أسيل بدموع : أتجوز أتجوز وخلف اتنين ونسيني وجي دلوقتي يقولي اسف 

سادن بخوف : أهدي الأول و حكي 

أسيل بصراخ و دموع : بقولك أتجوز و نسيني عاوز اية تاني مني ليه رجع عاوز يكسرني و يزلني ليه ليه

سادن بهدوء : هشششششششش خلاص جنتي خلاص انسي انا معاكي وعمري مهسيبك 

أسيل بدموع : ليه بعد زمان و بعد تاني دلوقتي انا قولتلة امشي مشي على طول محولش حتي يحضني انا نفسي يحضني نفسي أجرب إحساس دفئ حضنة هو ليه بيكرهني كده والله لو رجع وحضني هسامحة وهنسي كل اللى حصل 

سادن بحنان : أهدي لسه ربنا شايلك الخير و السعادة 

أسيل بالم : سادن الحقني ااااااه

سادن بفلعة : أسيل مالك

اسيل بالك شديد : مش عارفة شكلي بولد اااااااااه 


حملها سادن ونزل يجري وهى تبكي و تصرخ بين احضانة وخلفة جده و ادم و توجهو الى المستشفي 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المستشفي 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


وصل سادن وهو يحمل أسيل وكان فى انتظارة فريق كامل من الأطباء الذين اخذو أسيل وأسرع الى غرفة الطوارئ 


اتصل لوسيفير على عائلة دادريو واخبرهم بوجود أسيل فى المستشفي


اتصل جاك علي الفريدو وأخبره بوجود أسيل فى المستشفي


بعد مرور نصف ساعة خرج الدكتور من الطوارئ مع دخول عائلة دادريو و الفريدو 


الدكتور : سيدي اللورد

سادن بخوف : اسيل مالها

الدكتور : أهدي سيدي اللورد 

جورج بحده : انطق بنتي مالها

الدكتور برعب : الماية الخاصة بالجنين نشفت ولابد من الولاده

سادن برعب : ولاده ايه ديه لسه فى 7 

الدكتور : أهدي سيدي اللورد هذا طبيعي وانا بالأمس حذرتكم من اي مجهود او انفعال كما ان الجنين اكتمل وهذا موعده 

عثمان : تمام دكتور اعمل الصح

الدكتور : تحت امرك سيدي 


عاد الدكتور الى الغرفة وأمرهم بتجهيز غرفة العمليات واخذوها و توجهو الى الغرفة العمليات 


بعد فترة خرج الدكتور وطلب من سادن الدخول لها فأسرع بالذهاب لها وتعقم ودخل الى الغرفة


سادن بحنان : جنتي حبيبتي

أسيل بتعب : اسدي و ابويا و حبيبي 

سادن : مش قولتلك ان الواد ابن الكلب ده سبب تعبك

أسيل بتعب : اسمعني اسدي عوزاك توعدني وعد وتنفذه 

سادن : قومي بالسلامة الأول 

أسيل بتعب : اوعدني سادن 

سادن : اوعدك يا جنتي 

أسيل بتعب : لو جرالي حاجة بلاش تاذي ابننا بلاش يبقي نسخة تانية مني بالله عليك

سادن بعصبية : متقوليش كده انا عوزاك انتي مش عاوز حد تاني

أسيل بدموع : علشان خاطر بلاش تخلي أسيل تانية 

سادن : امرك بنت قلبي

أسيل بتعب : بعشقك اسدي 

الدكتور : من فضلك سيدي اللورد اتفضل برا 

سادن بخوف : هستناكي اوعي توجعي قلبي 


غادر سادن وخضعت اسيل للولاده 


في الخارج

🌟🌟🌟🌟🌟


وقف الجميع على اعصابة وبعد مرور ساعة خرجت الممرضة وهى تحمل طفل اية من الجمال 


الممرضة : مبارك سيدي اللورد

سادن: اسيل

الممرضة : سيدتي الأميرة بالف خير 


حمل سادن الطفل وقبله وأعطاه لجده فقبلة وكبر فى اذنة 


عثمان : هتسمية ايه سادن 

سادن : لما اسيل تفوق تقرر

صوت : ممكن اشيلة لو سمحت

سادن بصدمة : حاتم بيه

حاتم : من فضلك اشيله 

سادن : بس اسيل 

عثمان بجدية : تعالي حاتم شيل حفيدك 


اسرع حاتم بحمل الطفل ولكن فى لحظة كان الطفل بين أحضان جورج وامر لوسيفير بالذهاب مع الممرضة لمعاينة الطفل نظر الجميع له فبعد حاتم ووقف بعيد فى انتظار خروج اسيل 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة الخامسة و العشرون 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المستشفي 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كان الجميع يجلس فى انتظار افاقة أسيل وكان حاتم يقف بعيد عنهم وكان جورج يحمل الطفل بين احضانة و يقبلة بنعومة و يلعب معه 


بعد لحظات أخذت تتم تم أسيل ببعض كلمات غير مفهومة و أخري مفهومة 


سادن بحنان : جنتي جنتي فتحي عيونك 

أسيل بتعب : سادن سادن

سادن بحب : انا جمبك يا قلبي 


فتحت أسيل عيونها بتعب وألم شديد لا تعلم مكانة هل هو من قلبها أم من بطنها 


سادن بحنان : جنتي حاسه بيه 

أسيل بتعب :بطني و قلبي بيوجعوني أوي

سادن بهدوء : أهدي يا قلبي 

أسيل برعب وهي تضع اديها على بطنها : نونتي نونتي فين سادن 

سادن بهدوء : نونتنا جت الدنيا وهي معانا 

أسيل : يعني انا جبت النونة بس انا لسه فى 7 اكيد تعبان صح

سلفا بحنان : لا أميرتي ابنك كويس و سليم و بخير 

أسيل : هو فين انت شفته سادن

سادن بغيظ : ونبي يا ختي ملحقت يادوبك لحظة و ديده لجدي و بعد كده عمي جورج خده مني ولغاية دلوقتي رافض يديه لحد 

أسيل بتعب : ساعدني اقعد مش قاده 


ساعدها سادن على الجلوس وجلس بجوارها 


اقترب جورج وهو يحمل الطفل وأعطاه لها فحملته بنعومة و حنان وقبلته ونزلت دموعها وضحكت


سادن بضحك : يعني دلوقتي انتى زعلانة ولا فرحانة

سلفا بابتسامة : من الفرحة سادن 

ماكس : هما الستات كده يفرحو يعيطو يحزنو بردو يعيطو

الفريدو بابتسامة : طفلتي الحلوة مالك


كانت أسيل فى دنيا أخري كانت تحتاج وبشدة أمها و أبوها و عائلتها بجوارها لماذا تنحرم منهم فى أهم أحداث حياتها ولكن سوف تنسي الدنيا ادام طفلها الأول بين أحضانها فقط تقبلة وتشم رائحته وكانت عيونه نفس عيون سادن بس واخد جمال أسيل 


توجه عثمان إليها وجلس أمامها وبتسم


عثمان : أسيل حبيبتي انتى كويسة

أسيل بابتسامة : كويسة جدو كويسة 

مايا بسعادة : هتسمي النونو ايه

أسيل بابتسامة : لازم اسمية انا يعني 

سادن بجدية : ده ابنك وانتى اللي تعبتي فيه 

أسيل بابتسامة : اممممممم اسميك ايه يا عسل انت سادن كبرت فى ودنه ولا لسه

سادن : لسه 

أسيل : كبر وعرف حفيدك اسمه جدو وقوله بكل فخر 

عثمان بأمل : أوعي أسيل يكون صح

أسيل : صح جدو صح واعطته الطفل

عثمان بدموع : اسمك سيف سادن سيف عثمان السيوفي نورت الدنيا يا حفيد الغالي 

سادن بعشق : شكرا جنتي 

أسيل بابتسامة : الشكرا ليك اسدي دخلت السعادة قلبي و كبرت عيلتي 


كبر الجد فى اذن حفيدة وضمه لحضنة 


سادن بجدية : جنتي انتي موحدة بالله وعارفة ان كل حاجة بسبب 

أسيل : في ايه سادن

سادن : هو يعني اصل

أسيل بتنهيدة : واقف برا صح ونفسه يشيل حفيده صح

سادن : صح سامحي جنتي سامحي 

أسيل بدموع : اسامح حاضر سادن هسامح أصله رفض يجبلي لعبة أو كيس شيبسي او ضربني ده حرمني منه ومن حنانة حرمني من كلمة بابا راح أتجوز و خلف كان بيضربني و بيلعني ومن الناحية التانية فرحان و مبسوط يعيش بقي اي حاجة اتحرم منها معايا مع ولاده أهو ربنا رزقه بالبنت و وولد عاوز ايه مني يسبني فى حالة و حياتي هو جالى وعرفني أنه عنده عيال علشان يذلنى و يكسرني انا مش عوزاه فى حياتي انا ابويا ميت سامع سادن ميت والميت ملهوش خاطر او طلب 

سادن بعصبية : مكنتش اعرف انك قلبك قاسي كده بكرا ابنك اللي فى حضنك يعمل ذلك و يقسي عليكي

أسيل بصراخ و دموع غزيرة : لاااااااااااا ابنى هيبقي حنين عليا هيبقي ابويا و إبني إبني حبيبي عمره مهيقسي عليا و انت بتقولى قلبي قاسي وانت اكتر واحد كنت بتحس بالمي و دموعي و تعبي 

وبحسرة :  خسارة يا خسارة يا قلبي شكلي هندم على اختياري 

سادن بحزن : جنتي انا اسف 

أسيل بجدية : ابني عاوز يرضع من فضلكم اطلعو برا 

سادن بهدوء : انا هفضل

أسيل بدموع محبوسة : كلكم عوزه افضل مع ابني 


خرج الجميع وتركو أسيل بمفردها فأخذت سيف بين أحضانها و رضعته وكانت دموعها تنزل بهدوء إلى أن نام بين أحضانها 


أسيل بدموع غزيرة : سيف اوعي تكرهني او تقسي عليا انا معملتش حاجة حبيبي وعمري مهزعل منك شايف أبوك بيقولي قلبي قاسي انا مش كده انا اكتر واحدة عوزاه فى حياتي بس هو قسي و ظلم فيا كتير انا والله استكفيت بسادن فى حياتي بس الظاهر اخترت غلط هو ليه قسي عليا سيف انا مليش حد انا عوزة اسدي وبس هو كل حياتي انا زعلانه منك ومش هصالحة ابدا 

سادن بحزن و حنان : واسدك اسف مكنش يقصد يجرح و يزعل جنتة بس صعبان عليه حاتم بيه كان نفسه يشيل حفيده بس جورج والباقي محدش وافق واسدك عمره مهيسيبك ولا هيقسي عليكي انتى نبض قلبي وحياته

أسيل بدموع : لا انت مش بقيبت بتحبني

سادن بغمزة : يعني انا مش بحبك تحبي اسبتلك حالا 

أسيل : مش عوزة اسبات اطلع برا

سادن : لا والله ابدا انا جاي اساعدك ترضعي ابننا

أسيل : سيفو حبيبي اكل و نام ملكش دعوة بينا

سادن بهدوء : جنتي فكري تاني وانا معاكي فى اي قرار بس ابوكي رجع وندمان وعاوز يعوضك كل الايام اللي فاتت 

أسيل بحزن : اللي فات عمره مهيرجع تاني سيب الزمن يداوي كل حاجة 

سادن بحنان : ينفع اطلب طلب منك او بلاش طلب ينفع رجاء

أسيل بلهفة : اسدي انت تامر وانا أنفذ

سادن بهدوء : خلي باباكي يشوف سيف و يشيله ممكن

أسيل بألم : بس

سادن برجاء : علشان خاطري انا كان نفسي ابويا يكون موجود معايا علشان خاطري جنتي وافقي

أسيل بتنهيدة : اعمل اللي انت عوزة بس مترجعش تقولي انتي السبب

سادن بعشق : هو انا بعشقك من شوية ربنا يخليكي ليا 

أسيل بسخرية : مش كان قلبي قاسي دلوقتي بقي حلو 

سادن وهو يحمل سيف : لما ارجع هصلحك 

أسيل ببرود : براحتك انا هنام 


نامت أسيل وتنهد سادن ونظر لابنه الذي ينظر له بغضب 


سادن برفع حاجب : نعم انت لسه نونو وهتغضب مني اوعي تحبها اكتر مني اقتلك شكل الايام الجاية هتبقي عسل


خرج سادن من الغرفة للملحق وبكل هدوء اقترب من حاتم ووقف أمامه


سادن بجدية : بسببك حضرتك انا قسيت على جنتي و زعلتها وخلتها تبكي بدل متضحك علشان بس انا كان نفسي ابويا يكون عايش ويشيل حفيده هي رافضة وجودك حاليا فى حياتنا بس الله وأعلم امتي هتقبل وانا مش مستعد اخسر مراتي و حياتي انا هعتبرك شخص عادي نفسه يشيل طفل اتفضل شيل سيف ابن بنتك بس اوعي تتخيل اني هخسر جنتي علشان خاطر حد فيكم وبتعد


حمل حاتم سيف بين احضانة وشعر برعشه شديده وقبله ونزلت دموعه بشده 


حاتم بدموع : حمدلله على السلامة يا حبيبي انا عارف انه مش منحقي اشيلك ولا حتى المحك بس كنت مغيب و شطاني راكبني ظلمت امك من وهى لسه ذيك طفلة ضربتها و هنتها و ذلتها و كسرتها وفرحت فى موتها بس الظاهر كنت غبي لما فوقت قولت هتسامحني بس طلع غبي وطلعت معلم فى قلبها خليها تسامحني و قلها سامحي ابوكي اسمحلي احضنك شوية بص انا جايب هديه ليك


كان الجميع يستمع لكلام حاتم و كانو متاثرين بيه وبعد فترة توجه حاتم لسادن وأعطاه الطفل


حاتم بامتنان : شكرا سادن ربنا يحفظة و يخليه ليكم ويجعله زريه صالحة 

سادن بهدوء : شكرا لحضرتك

حاتم : ديه هديه لاسيل ممكن تدهلها بس متقولهاش انها مني من صغرها وهي لبسه سلسلة امها و بعدها بفترة سلسلتك وأكيد السلسلة الثالثة بتاعة ابويا ماجد لأني لقيت الإيصال 

سادن : تمام بس موعدكتش اني هكدب عليها 

حاتم بابتسامة حزينة : تمام يا ابني شكرا جورج على اهتمامك ببنتي وكنت ليها الأب الصالح

عثمان : حاتم ادعي ربنا يصلح الحال

حاتم بحزن و دموع : هدعي ربنا بالليل و بالنهار ممكن يا سادن اطلب منك آخر طلب

جورج : أنسي حاتم بنتي لسه والده وتعبانة

سادن بهدوء : لحظة عمي جورج خير حاتم بيه

حاتم برجاء : نفسي اشوفها ونبي يا سادن اخر طلب ونبي مترفض سادن 

سادن بتردد : بس هي ممكن ترفض و تزعل مني

عثمان : مش هي نايمة خلاص مش هتحس بحاجة

الفريدو بعصبية : انتم بتهرجو صح مينفعش لو عرفت هتزعل من الكل 

جورج : ادخل حاتم بس ده آخر طلب 

حاتم بفرحة : شكرا شكرا 


فتح حاتم الباب و دخل وجدها تنام بكل هدوء و راحة فقترب منها وأخذ ينظر لها بعشق ومسك اديها وقبلها وجلس على الارض


حاتم بعشق : وحشتيني اوي مليكة هنت عليكي تسبيني كل السنين ديه 22 سنة هنت عليكي يا حب عمري بس انا ظالم و مفتري سبت بنتنا لوحدها فى الدنيا قسيت عليها اوي ضربت و هنت و كسرت و ذليت حتى خبر موتها ماثرش فيا هو انا كنت وحش اوي كده ليه خليها تسامحني مليكة نفسي أحس بيها انا همشي بس لو حبيتي ترجعي حضن ابوكي موجود 


وضع حاتم قبلة على رأسها من وجه نظره حنان و حب ولكن الوضع مختلف عندها 


غادر حاتم الغرفة و فتحت اسيل عيونها و نزلت دموعها المحبوسة بحسرة للاسف الشديد كانت تعتقد بأن تقربه منها سوف تشعر  بالامان و الحب ولكن شعرت بالبرود و السقعة 


دخل سادن وجدها تبكي وهي تنظر إلى الفراغ فجلس بجوارها وضمها لحضنة وقبلها بكل حنان 


سادن بحنان : أنسي أسيل أنسي ونرجع نعيش حياتنا ومعانا ابننا وربنا هيكرمنا بأطفال كتييييييييير اوى انا نفسي فى ولاد كتير انا مش عندي أخوات غير مايا كان نفسي فى اخ او اتنين يكونو سندي و عزوتي حتي انتى طول عمرك لوحدي فأكيد عوزة ولاد كتير يكونو اخواتك و أولادك 

أسيل بتعب : فين ابني سادن 

سادن بحنان : متخفيش مع طنط سوفي و كريس 

أسيل بتعب : عوزة اناااااااااااام خدني فى حضنك انا تعبانة اسدي

سادن بعشق : وانا وحضني وكلي ملكك لآخر يوم فى عمري 

أسيل بتعب : بعشقك اسدي 


غمضت أسيل عيونها بتعب ونامت بين احضانة بأمان و دفئ و راحة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


مر اسبوع و خرجت أسيل من المستشفي ولم يتركها سادن طوال الفترة ورفض رفض قاطع ان تتدخل أي ممرضة لمساعدة أسيل في اي شي كان يفعل لها كل شي 


وأخيرا خرجت أسيل من المستشفي وعندما وصلو القصر حملها سادن بكل حنان و توجه إلى جناحة ووضعها بحنان على السرير 


سادن بحنان : هجهز الحمام وهرجع 

أسيل بابتسامة : تعبتك اسدي

سادن بعشق : تعبك راحة يا جنتي دقيقة وهاجي 


توجه سادن إلى الحمام وجهزة وشغل جهاز التدفئة وخرج حملها وخلع ملابسها وجعلها تجلس فى المياة الدافئة وغسل شعرها وتركها وتوجه إلى غرفة الملابس وأحضر ملابس ثقيلة وعاد مرة أخرى وحملها ولبسها وتوجه بيها إلى السرير وغطاها 


سادن بحنان : هطلب الاكل حالا

أسيل بابتسامة : هتاكل معايا

سادن بحنان : طبعا هناكل بس الأول ناكل الاباشا الصغير 

أسيل برفع حاجب : مش باشا ده القيصر القادم

سادن بغيظ : بقي الصعلوق ده القيصر القادم 

أسيل بابتسامة : اه وغصب عنك هتعلمه وهيبقي سندك و ضهرك 

سادن بجدية : اكيد طبعا هو انا اكره ان الصعلوق ده يبقي احسن مني فى كل حاجة 

أسيل بضحكة : بردو

سادن بعشق : انا بعشقك يا اغلي الناس 


اخذ سادن شفايفها بين شفايفة يعزف عليهم أجمل مقطع موسيقي وحاول التقرب أكثر ولكن بعدته أسيل 


أسيل بخجل : مش هينفع انا لسه تعبانة و الجرح 

سادن باسف : اسف يا جنتي مش عارف ايه بيحصلي لما بكون قريب منك

أسيل بحب : بيحصلك و بيحصلي أجمل شي انت بتعشقني وانا بموت فيك ربنا يخليك ليا و ميحرمنيش ابدا منك

سادن بحنان : يالا يا قلبي رضعي الصعلوق ده لغاية ماخد دش 

أسيل بذعل : متقولش على ابني صعلوق تاني مفهوم 

سادن بابتسامة : اتفضلي يا جنتي الصعلوق


حملته أسيل بغيظ فبتسم لها بهبل وتوجه إلى الحمام 


أسيل بابتسامة : ونبي العسل ده صعلوق ده حبيب مامي عوزاك أكبر بسرعة ونعمل اتحاد ضد سادن عوزه منك ابقي قوي و شجاع بس بتخاف ربنا وتعدل وتنصر الحق عوزاك سند و ظهر ابوك عوزاك بار بينا لما نكبر انا مظلمتش حاتم ولا قسيت عليه بالعكس هو اللي ظلمني 


كانت تحكي أسيل مع الصغير بكل حب و جدية كانه شاب كبير يفهم ويعي لكلامها والغريب فى الموضوع ان الصغير مدلل امه كان ينظر لها بتمعن كانه يفهم كل حرف تقوله 


ضمت أسيل الصغير بين أحضانها وفضلت تقبله إلى أن نام فخرج سادن وجدها تقبله فتغاظ فأسرع إليها وحمل الصغير بهدوء ووضعه فى السرير ونظر ليها بغيظ 


سادن بغيظ : عماله تبوسي وتحضني دلوقتي مش تعبانة ولما انا قربت تعبانة 

أسيل بذهول : سادن انت غيران من ابنك

سادن بغيظ : الصعلوق ده مسموح ليكي بس ترضعيه و ممنوع تبوسيه ولا حتى تبدلي هدومه مفهوم 

أسيل بذهول : هاااااااااا

سادن بجدية : لو شفتك بتبوسي الحيوان ده بصي انا هعمل حاجة بس مش عارف ايه هي ماشي انا هروح البس 


اسرع سادن الي غرفة الملابس وتركها مذهولة مما قاله وفى لحظة أخذت تضحك بصوت واطي حتي لا تويقظ الصغير و عندما شعرت بخروج سادن من الغرفة كتمت ضحتها فنظر ليها بغيظ و اتصل على المطبخ يأمرهم بإحضار الطعام لهم وجلس بجوارها وضمها لحضنة بتملك شديد 


أسيل بابتسامة : سادن 

سادن بجدية : مش واخده بالك انك من ساعة مالصعلوق ده شرف وانتى مش بتقوليلي اسدي انا اسدك مفهوم جنتي

أسيل بدلع : مفهوم اسدي وأبويا واخويا و حبيبي و عشيقي 

سادن بعشق : واسدك بيعشقك يا جنتي 


قطع كلامهم صوت خبط على الباب فخرجها من حضنة وسمح للطارق بالدخول دخلت الخادمة وهي تجر تربيزة مليئة باشهي المأكولات و العصائر و تركتها وغادرت


أسيل بذهول : ايه الاكل ده كله

سادن : علشان تاكلي وتتغذي يا جنتي

أسيل : بس الاكل ده كتير 

سادن بخبث : تعالي بس 


حملها سادن بحنان وجعلها تجلس وبتدا ياكلها تحت اعتراضها وهى تأكله وبعد انتهائهم اعطي لها العلاج ونيمها على السرير و ضمها لحضنة 


مر الوقت وصحي سادن على صوت بكاء الصغير فأسرع له وحمله وقبله


سادن بحنان : الصعلوق هههههه خلاص بلاش كلضمة الباشا القيصر حبيبي الصغنن اوعي تفتكر اني مش بحبك بالعكس انا بعشقك انت ابني حته مني ومن جنتي عاوزك تكون صلب وعادل وتبقي حنين على مامي وعارف لو قربت منها وبستها هقتلك هو انا ليه شامم ريحة وحشة 

وبصدمة : انت عملتها عليا يا صعلوق 


أبتسم سيف وضحك وأخذ يهز بقدمة 


سادن بابتسامة : تعالي يا صعلوق اغيرلك بقي اخره اللورد يغير حفاظات اضحك كل ده هيطلع على عينك بس اصبر 


انتهى سادن من تغير الحفاظة و ملابسه وجعله نظيف وحمله وفضل يهزه فيه حتي نام ووضعه بهدوء في السرير وغطاه وعاد وغير ملابسه وتوجه وأخذ أسيل بين احضانة ونااااااااااام 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


مر اسبوع واستعادت أسيل صحتها واستطاعت التحرك وتوجهت الى المستشفي وفكت الجرح وعادو الى القصر وجلسو كلهم وقررو عمل سبوع لحفيد سيف السيوفي الأول وبالفعل أمرت أسيل الشركة الخاصة بها لتنظيم السبوع 


أسيل : سادن فين مصاريف السبوع

سادن بتعجب : مصاريف السبوع 

أسيل ببراءة : مالشركة اللي هتعمل السبوع عوزة فلوس

الفريدو بضحكة مكتومة : صح سادن المفروض تدفع

سادن بذهول : بس يا جنتي الشركة بتاعتك صح عوزة فلوس حق السبوع

ماكس : ادفع سادن المبلغ المطلوب قبل متعلي السعر 

أسيل : خلاص يا سادن براحتك نلغي الترتيبات

عثمان بضحكة مكتومة : ادفع سادن انت هتستخسر فى ابنك 

سادن بجنان : مهو ابنها كمان تدفع 

أسيل بزعل : مش انا دفعت حق البامبز و الشامبو والحاجة اللى طلبتها من يومين

سادن بجنان : بت مش بردو انتي ختي الفلوس من المحفظة بتاعتي

أسيل ببراءة : مش بردو محفظتك محفظتي

سادن بهدوء : ألغي أسيل التحضيرات 

أسيل بصدمة : يعني مش هتعمل السبوع بتاع ابننا

سادن ببرود : لا السبوع حرام 

عثمان : سادن انت مجنون

أسيل ببكاء مزيف : يعني انت مستخسر فى ابننا الفلوس اهي اهي اهي اهي اهي اهي اهي اهي اهي

عثمان بجدية : أهدي يا بنتي انتى لسه تعبانة شوفي الفلوس المطلوبة وانا هدفع هو حفيدي انا والحيوان ده هوريه 

جورج بجدية : بعد اذنك عمي عثمان انا هتكفل بالتجهيزات 

عثمان : لا طبعا ده حفيدي

جورج : وده ابن بنتي يعني حفيدي انا كمان 

سادن : في ايه يا جماعة انا طبعا هعمل لابني السبوع انا كنت بهزر بس 

جورج بجدية : بعد اذنك يا عمي عثمان انا اللي هعمل لحفيدي سيف ذيه ذي جورج الصغير الاتنين احفادي ولا مش من حقي

أسيل بحب : من حقك جوجو ادفع ولو جدو عاوز يدفع يدفع اما بقي البيه ده هيدفع 3 أضعاف المبلغ

ماكس بضحكة رنانة : انا قولت من الأول ادفع المبلغ اديك هتدفع 3 أضعاف اشرب بقي

أسيل برفع حاجب : خلاص يا جماعة خال سيف هو اللى هيدفع 5 أضعاف المبلغ 

ماكس بذهول : خاله مين ااااه الفريدو صح

أسيل بغضب : لا يا روح امك انت اللى هتدفع عندك اعتراض

ماكس بسرعة : حضرتك شوفي المبلغ كام وانا هدفع على طول مقدرش اعترض 

أسيل بنتصار : ناس تخاف متختشيش اتصل ن الشركة علشان التجهيزات 


جلس الجميع ينظرون لبعضهم وفي لحظة واحدة كانت أصوات ضحكاتهم تملي القصر 


مر يومين وبالفعل دفع سادن المبلغ المطلوب وتم تجهيز القصر على اعلي مستوي ولما لا وهو سبوع اللورد و الأميرة الساحرة 


تم تصوير الكثير من الصور للعائلة وسط فرحتهم وسعادتهم وتم نشرها فى جميع وسائل الإعلام 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


دعونا نذهب إلى مصر 


في قصر العمري

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


جاسم بغيظ : شفتم الملعونة ولدت

مايسا : أنسي يا جاسم

مريم بحرقة : هي ليه كده كل واحد يعرفها يمسك فيها كده

عامر : ارحمو بقي وسبوها فى حالها

حاتم بهدوء : هو احنا ليه كرهناها ومحدش فينا حس بيها

يوسف بستغراب : تقصد ايه

حاتم بدموع محبوسة : أقصد أن كل يوم أمهات بتموت وهي بتولد او حتى اطفال بتتولد ميتة ليه قسينا علي أسيل ولعناها طول السنين ديه لغاية مطفشت و كرهتنا حتى اسمي حرمتني من شيلة ونسبت نفسها لاسم امها

عامر : جي دلوقتي تسال 

حاتم بدموع : كنت مغيب من عشقي لمليكة و شطانا خلانا نربط كل حاجة بسبب دخولها القصر

ملك : نسيت دادة فاطمة لما ماتت اول يوم دخلت فيه البيت

عامر : عمرها خلص وكلنا هنموت ليه ربطنا موتها بدخول أسيل

حاتم بدموع : للاسف عمرها مهتسامحنا

مايسا بحزن : احنا كنا زعلنين على مليكة

عامر بندم : ومحدش ليه قال ان مليكة سابت نسخة منها بدل منحتويها ونحبها دمرناها

مريم بحرقة : خلاص الملعونة بقت الغلبانة المظلومة

ملك بحزن : كفاية مريم أهدي يا بنتي

جاسم بغضب : هو ليه كل منجيب سيرة الملعونة ديه فى البيت يحصل مشكلة

عامر : مش عاوز كلام فى الموضوع ده تاني أسيل ماتت و زمان 

مازن بيرود : يكون احسن بردو بقولك مريومة متيجي نسافر كام يوم

مريم : فعلا انا محتاجة أغير جو انا مخنوقة 

مازن بفرحة : انا هجهز رحلة تحفة يا عمري

مريم بابتسامة : شكرا زوما يالا نطلع 


صعدو الي الاعلي حتي يجهزو رحلة جميلة 


توجه حاتم الي الجنينة يبكي و يشاهد صور ابنته وسط زوجها و عائلتها الجديدة و بين أحضانها ابنها 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


يتبع


الى لقاء جديد في الحلقة القادمة


هل ستذهب أسيل الي مصر ؟


هل لها لقاء من عائلتها مرة اخري ؟


هل ستقف أمام عائلة العمري ؟ 


ما موقف جاسم من ظهور أسيل داخل عقر دارهم ؟

ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS