القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية اخت بلا رحمه الحلقه الرابعه والخامسه والسادسة بقلم آيه عرفات

 

رواية اخت بلا رحمه الحلقه الرابعه والخامسه والسادسة بقلم آيه عرفات


رواية اخت بلا رحمه الفصل الرابع  والخامس والسادس بقلم آيه عرفات


رواية اخت بلا رحمه البارت الرابع والخامس والسادس بقلم آيه عرفات



رواية اخت بلا رحمه الحلقه الرابعه والخامسه والسادسة بقلم آيه عرفات 

تاني يوم بليل الكل بيلبس علشان الفرح 

قمر مش لاقيا حاجه تلبسها خصوصا انها هدومها كلها قديمه وتقريبا معندهاش هدوم قررت تدخل لشمس تستلف منها لبس تلبسو في فرح اخوها خصوصا انها عندها لبس كتير 

قمر دخلت علي شمس وكانت لبسه الفستان الي اشتريته من اسبوعين بالف جنيه وركنه الفستان الي قمر ادتهوالها

قمر ممكن يا شمس تديني الفستان الي ادتهوالك امبارح اروح بيه الفرح وارجع اغسلوه وادهوالك تاني 

شمس انتي اتهبلتي انتي عايزني البس مكانك 

قمر انا كل هدومي قديمه ومعندي حاجه البسها 

شمس انا دخلي اي انا البسيه اي حاجه انا مالي لكن لبسي مش هتحطيه علي جسمك قمر خرجت من الاضه وهي زعلانه ومش عارفه تلبس ايه لانه كانت من اسره فقيره ومش عندها لبس 

قمر دخلت ولبست حاجه قديمه جدا وخرجت ووصلو القاعه الناس عماله تبص لقمر ولبسها 

قمر وقفه جمب شمس بتستقبل الناس لحد ما وصل عم العروسه امجد وابنه زين 

شمس اهلا استاذ امجد حضرتك منور 

امجد ده نورك يا شمس ..

المهندس زين ابني خريج كليه هندسه 

زين اهلا وسهلا بحضرتكم ممكن تعرفوني بنفسكم 

شمس انا شمس في اولي كليه تربيه ودي قمر توامي 

زين في كليه اي يا قمر 

شمس اتفضلو علي التربيزه 

شمس خدتهم علشان ميعرفوش انها في كليه طب وتكون اعلي منها 

الكل في انتظار العروسه..

. قمر واقفه لوحدها وزين كان ورها شمس دخله علي قمر 

شمس انتي واقفه كده ليه 

قمر مستنيه العروسه والعريس 

شمس انتي مش شايفه نفسك انتي كده هتشبهيني انتي ناسيه اننا شبه بعض وايه البس ده انتي هتفضلي كده زباله اقعدي بعيد عن الفرح بلاش قرف

زين سمع كل الكلام ده وعجبه جدا قمر لانها لو واحده تانيه كانت ردت علي اختها لكن هي سكتت وفعلا بعدت عن الفرح وقعدت لوحدها بعيد عن الفرح 

---------------------------

اخت بلا رحمه الحلقه الخامسه


قمر قعده لوحدها بعيد عن الفرح وزين راح وقف معها 

زين/ ممكن اعرف حضرتك واقفه بعيد كده ليه 

قمر/ اصلي بحب الهدوء

زين/ احنا مكملناش تعارف اختك مش خليتني نكمل تعارف 

قمر/ انا قمر مصطفي اولي كليه طب 

زين/ طب بجد 

قمر /اه والله 

زين /ده علي كده انتي ممتازه 

قمر /فضل من عند ربنا

زين/ برافو عليكي

وفجاه شمس دخلت عليهم 

شمس/ اي يا زين واقف هنا ليه 

زين/ واقف مع الانسه قمر شويه 

شمس /حضرتك طبعا مهندس كبير ومن اسره غنيه جدا مش ينفع تقف مع ناس مش من مستواك

قمر اتحرجت ومشيت 

زين /ليه احرجتي اختك 

شمس/ هي دي بتتحرج سيبك منها تعالي عايزه اعرفك علي صحابي 

زين/ لا بعدين بعد اذنك 

شمس/ لا مش بعدين دلوقتي 

شمس خدت زين وعرفته علي صحبها

وفجاه دخلت الفرح بنت جميله ورقيقه واسمها فرح وتكون صحبة قمر ومن اسره غنيه جدا 

فرح فضلت تدور علي قمر في الفرح ومش لقيها فقررت تسال شمس اختها وكانت واقفه مع زين

فرح /شمس امال فين قمر 

شمس بستهزاء 

شمس/ معرفش 

فرح/ ازاي انا مش شايفها خالص 

شمس/ مش شغلي انا مش هحروسها

زين /حضرتك بتدوري علي دكتوره قمر 

فرح /اه 

زين/ هتلاقيها بره الفرح قعده لوحدها 

فرح /طب شكرا لحضرتك 

فرح راحت لقمر 

فرح/ اي ده اي الي انتي لبساه ده وايه  الاوفر الي انت عملاه  ده 

قمر /مالو ما انا حلوه اهو 

فرح/ انتي كده تبقي حلوه 

قمر /امال اي 

فرح/ امال فين الفستان الي اشتريناه انا وانتي وابوكي امبارح 

قمر /هو عجب اختي شمس وادتهولها 

فرح/ مش هتبطلي سذاجه بقا طب ليه اختك مش لبسه الفستان الي انت جيبتيه 

--------------------

اخت بلا رحمه

 الحلقه السادسه 


فرح / طب ليه اختك مش لبسه الفارس الي انتي جيبتيه 

قمر / معرفش انا طلبتو منه اخدها البسه النهارده وهي زعقتلي 

فرح / علشان مش عايزكي تبقا احسن منها 

قمر / عادي انا كده راضيه 

فرح / تعالي معايا 

قمر / هنروح فين 

فرح / هنروح مشوار صغير 

قمر / طب وفرح 

فرح / لسه العروسه والعريس لسه بدري لحد ما يئه تعالي بقا 

قمر / ماشي يله 

فرح خدت قمر وراحو علي الفله بتاعت فرح 

قمر / احنا جيين هنا ليه 

فرح دخلت علي الدولاب واقتراحات اجمل فستان 

فرح / خدي البسي هيبقا حلو عليكي ده اوي 

قمر / ده غالي اوي لالالا وكمان بتاعك وانتي بتلبسيه 

فرح / هو غالي بس مفيش حاجه تغالي ع ي اختي يله بقا البسي علشان الفرح لحد ما اكلملك حد من الكوفير ييجي يظبطك

قمر / متشكره اوي اوي اوي ليكي 

فرح / انتي عبيطه يبت يله البسي بقا علشان الفرح 

قمر دخلت الاوضه ولبست وفردات شعرها وحطاط ميكاب خفيف وهادي واب جميله جدا جدا فرح دخله تطمن عليه 

فرح / اي ده مين دي 

قمر انتي بتتريقي 

فرح / لا والله بجد انتي بقيتي موزه اوي 

قمر / بجد 

فرح / انا لو ولد هعكسك 

ادخل قصه / بس انا مكسوفه ادخل الفرح كده 

فرح / طب يله بس علشان نلحق وانا معاكي مش هسيباك خالص وكمان هبات معاكي النهارده قمر بجد 

فرح / بجد الجد يله بقا 

فرح وقمر راحو الفرح واول دخلو القاعه الكل ما فضل يبص علي جمال وحلوه قمر 

فرح / يعم الفرح كله ايوه عمال يبصالك 

قمر / اهدي وتعالي نقعد علي تربيزه 

فرح / وقمر قعدو علي تربيزه وفجاه زين دخل عليهم 

فرح بتوشوش قمر

فرح / مين الموز ده- 

قمر / لمي نفسك عيب كده 

وفجاء زين دخل عليهم 

زين / ممكن تسمحيلي حضرتك يا استاذه قمر بكلمه لوحدنا 


تكملة الرواية من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close