أخر الاخبار

رواية أجبرني أعشقه البارت الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم همس حسن

 رواية أجبرني أعشقه البارت الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم همس حسن 


رواية أجبرني أعشقه الفصل الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم همس حسن 



رواية أجبرني أعشقه البارت الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم همس حسن 


البارت 4 ❤️🔥

✨🤍أجبرني أعشقه 🤍✨


جه آدم من ورا شد ايديها فجأة .. بقت في حضنه 


اتصدمت ولسة هتزقه مسكها بالعافية .. 


واحدة واحدة قرب على ودنها 


آدم بصوت واطي وبخبث : زي القمر ياروحي 

كل حاجة فيكي كاملة ماعدا حاجة صغيرة نسيتيها للأسف

"خطيبك "


مليكة بتحاول تزقه : اوعى كدا انت اتجنننت ؟؟؟؟

نسيتك ازاي مش فاهمة !!


آدم : هي ماما مقالتلكيش ان يوم خطوبتك لازم تخرجي للناس وايدك في ايد خطيبك 🤔


مليكة : ااااادم راعي إني هتم الجوازة دي وانا بالعة قفص لمون فبعد اذنك عدي ام الأيام دي على خير 


آدم عينيه بتحمر : ماهي فعلاً هتعدي علي خير ، بس للأسف الأيام اللي بعدها هي اللي مش هتعدي اصلا لا بخير ولا بشر 


مليكة : قصدك ايه ؟؟ 


آدم : لا دي خليها مفاجأة 😉


مسك ايديها وخرج على الناس .. حفلة رقيقة جداً نظرا لأن المعازيم قليلين لأنها مجرد خطوبة وجت فجأة كمان و بسرعة


راحوا قعدوا على الكرسيين بتوعهم وبدأت الناس تسلم عليهم 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


روان في اوضتها بتدور على معاذ اللي اختفى فجأة !!


تدور في الحمام وفي جنينة الأوضة وفي كل مكان .. ملوش أي أثر 

أخدت شنطتها ونزلت على تحت عشان تلحق خطوبة أختها 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


ثرية أم مليكة في أوضة أمينة أم آدم بتساعدها تنزل بالكرسي المتحرك عشان تحضر معاهم الخطوبة


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


نشوى داخلة الجنينة وفي ايديها صينية الجاتوه الكبيرة .. جم الخدم يفرقوا على الناس ، قام رفعت بعصايته ووقف في نص الحفلة 


رفعت : طبعاً ياجماعة كلكم عارفين اننا عملنا خطوبه صغيره معزمنيش كثير عشان الموضوع ده بسرعه وفجاه بس طبعا كل اللي حضر يشكر الخطوبه دي مش بس عشان مش بكم الخطوبه دي عملتها عشان اعلن إن حفلة زفاف بنت أخويا وابن اخويا هتكون كمان يومين بالظبط، والحاضر يعلم الغايب عشان زي مانتو شايفين ، الوقت صغير وانا حبايبي كتير ولازم الكل يكون موجود .. ودلوقتي أخت العروسة هتجيب الدهب تفرجكم عليه قبل ما العريس يلبس عروسته 


آدم في ودن مليكة : العروسة كدا كدا لبست خلاص ☺️


مليكة باستغراب : لحقت تجيب الدهب امتي ياادم ؟!!!


آدم : آدم الخشاب مفيش حاجة تصعب عليه ابدا 😉


مليكة نفسها الأرض تنشق وتبلعها من الغضب والحزن ... بدأت روان تفرج الناس على الدهب 


ثرية جارة الكرسي اللي عليه أمينة وداخلين هما الاتنين مبسوطين جداً  


روان وقفت جنب آدم وادتله صينية الدهب عشان يبدأ يلبس مليكة 


مليكة مسكت الصينية : هلبسه انا 


آدم بيبصلها وساكت 


رفعت : تلبسيه انتي ايه ياحبيبة جدك 😅 انا عارف إنك بتتكسفي بس مش للدرجة دي يعني 


آدم بمنتهي الصمت بيشد من ايديها الصينية وبيحطها على رجله 


مسك ايديها وبدأ يلبسها في الدهب وعينيه في عينيها وكلها تحدي 


لبسته الدبلة وبدأت الناس تهنيهم ومليكة عينيها تدمع زيادة من قهرتها وحزنها


سهيلة واقفة بعيد بصالها بنظرة حزن 


سهيلة : انا السبب في كل اللي انتي فيه.. والغريب إنك مستحملة وساكتة


💥💣تعالوا نختصر كل تفاصيل الخطوبة الكتير عشان ندخل على الأحداث على طول 💣💥


مليكة داخلة اوضتها بفستان الخطوبة .. قعدت على السرير وبصت للدهب اللي في ايديها باستحقار 

قلعت كل الدهب وحطته عالكومودينو جنبها .. قامت وقفت قدام التسريحة وبصت في المراية


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


رفعت وآدم واقفين في الريسبشن 


رفعت : ألف مبروك ياعريس عقبال الليلة الكبيرة بقا


آدم : الله يبارك فيك ياجدي 


رفعت : بس مش غريبة شوية !!


آدم : هي ايه الي غريبة ؟


رفعت : مكنتش موافق على الجوازة دي بالثُلُث وفجأة مرة واحدة وافقت وكمان مرحب بالجوازة ومبتسم طول الوقت 


آدم : يعني انا موافقش حضرتك تزعل أوافق وارحب بالموضوع عشان ارضي حضرتك بردو ابقي وحش 😂


رفعت : انت مش وحش عشان مرحب بالموضوع ياادم .. الوحش بجد هو اللي مخوفني 


آدم : مش فاهم حاجة !!


رفعت بيقرب من آدم وبيحط ايده على كتفه : مليكة دي بنت إبني وأمانة في رقابتي ليوم الدين ياادم .. ولو عرفت إن الابتسامة اللي على وشك دي تحدي او انتظار لانتقام هزعلك مني ياادم 


سابه وطلع على اوضته ... آدم وقف سرح شوية وبعدين خرج على الجنينة


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

روان بتفتح الباب وداخلة اوضتها .. معاذ قاعد على السرير 


روان : كنت مختفي فين ؟؟؟


معاذ : غريبة يعني !! خدتي بالك إن جوزك اختفى معقولة ؟؟


روان : جاوب على قد السؤال يامعاااذ .. كنت فيييين وازاي اختفيت ومخرجتش من القصر في نفس الوقت !!


معاذ : سحر بقا تقولي ايه 


روان : مش بس خاين .. انت كمان وراك سر انا مش قادرة أعرفه ، بس عموماً ملحوقة فاضل يومين على فرح مليكة ويوم الفرح يبقوا تلاتة 

أوعدك من هنا ليومها هعرف ايه السر 


معاذ : وايه اللي هيحصل بعدها بإذن الله ؟؟


روان : اللي هيحصل إن جدي هيطلقني منك يامعاذ ، كفاية اوي لحد كدا 


معاذ بيضحك بسخرية : تمام 😂


سابها وخرج من الأوضة 


روان : هو بيضحك علي ايه !!!!! 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


مليكة قلعت الفستان وواقفة قدام التسريحة بالبيجامة بتمسح الميك اب .. باب اوضتها الأساسي موارب حاجة بسيطة وواقف وراه إبراهيم بيبص عليها


خلصت وراحت على السرير عشان تنام .. قعدت ع السرير وبدأت تفتكر اليوم كله 


إبراهيم : حلو اوي كدا 


لف وراح لباب اوضتها الخلفي اللي جنبه المسمار اللي رابط فيه الخيط 

وبدأ يفك الخيط بهدوء ...


مليكة بدأت تحس بصوت غريب ، بصت يمين وشمال وهي قاعدة مكانها .. وبترفع عينيها على النجفة لقيتها بتفك وهتقع عليها برقت وصوتت بعلو صوتها وهي بتحط ايديها الاتنين على راسها 


وفجأة دخل آدم يجري من الباب الأساسي نط وقف ع السرير وحط ايديه الاتنين تحت النجفة 

وقعت على ايده هو 💥💥💥


خدها في ايده ونط بيها من ع السرير في الأرض عشان مفيش حاجة تقع على مليكة 


مليكة : اااااادم 😱😱😱


آدم واقف في الأرض وسط الازاز دراعاته الاتنين غرقانين دم من الازاز المرشق فيهم 


إبراهيم ورا الباب الخلفي واقف مبرق 😳😳 بص يمين وشمال وجري يستخبى بسرعة قبل ما يتكشف


قامت مليكة بسرعة على آدم تشوف ايديه وهي بتترعش وعينيها منزلين حنفيات دموع .. رفعت وسهيلة داخلين يجروا على الاوضة من علو الصوت 


رفعت : ياساتر يارب ايه اللي حصصصصل 


آدم : خلاص ياجماعة محصلش حاجة انا هطلع الازاز وكله هيبقي تمام 


سهيلة : يالهوووي ازاز ايه اللي تطلعه ايه اللي عمل فيك كدا 😱😱😱😱


مليكة بتجري وبتمسك ايده جامد عشان تطلع الازاز من ايده 


آدم بيبصلها وساكت تماماً 


مليكة : روحي ياسهيلة بسرعة هاتيلي علبة الإسعافات 


آدم بيشد ايده : وسعي يامليكة 


مليكة : لااااا مش هوسع النجفة دي كانت هتقع على دماغي انا وكان زماني انا اللي متعورة 


رفعت : أسمع الكلام ياادم خليها تطلع الازاز من جتتك عشان لو فيه حاجة خطر نروح المستشفى 


بدأت مليكة تطلع في الازاز وتعقم في الجرح 


نشوى داخلة تجري : ايه ياجماعة في ايه؟؟؟؟ 


سهيلة : مفيش ياعمتو النجفة فكت وكانت هتقع على مليكة بس آدم جه في الوقت المناسب وقعت عليه هو 


نشوى: يالهوي .. طب ومليكة حصلها حاجة ؟؟


مليكة : لا ياعمتو انا زي الفل 


مليكة ماسكة ايد آدم بتطلع اخد حتت في الازاز .. اخدت قطن ومعقم وبدأت تعقم الجرح لادم 

الغريب إن آدم قاعد فارد دراعاته الاتنين بمنتهي الصمت ومن غير مايتألم .. وباصص على مليكة وهي بتشتغل نظرة غريبة !! 


نشوى : ألف سلامة عليك ياحبيبي ، معلش اصلكوا كنتو زي القمر في الخطوبة بردو ودي أقل حاجة تحصل الناس عينيها وحشة 🥺


آدم : يلا الحمدلله 


سهيلة باستغراب : أومال فين إبراهيم ؟! 


نشوى : ابرهيم في اوضته ، شوفته نايم من شوية 


سهيلة بتسرح شوية .. 


Flash back 📸🔙 


وقت الخطوبة .. سهيلة جاية من بعيد شايفة ابراهيم بيعمل حاجه غريبة جنب أوضة مليكة 


رجعت تاني بسرعة من الفلاش باك 🔙


سهيلة : طيب ادينا اتطمنا عليك ياادم انا رايحة أعمل حاجة كدا علي طول وراجعة 


رفعت : يلا يانشوى احنا كمان نخرج ونسيب الدكتورة تشوف شغلها مع خطيبها ☺️


نشوى : شغلها ايه يابابا ماتخلينا واقفين 


رفعت : انا قولت يلا يعني يلا 


شدها وخرجوا الأوضة 


آدم قاعد باصص علي مليكة وهي بتعقم الجروح .. وفجأة شد ايده بعيد 


آدم بخبث : خوفتي عليا اوي مش كدا 😉


مليكة : عملت كدا بس عشان النجفة دي كانت هتقع على دماغي انا , الدور والباقي عليك انت بقا 


آدم : اوعي تفكري إني عملت كدا خوفا عليكي لا سمح الله 


آدم بيتعدل وبيقرب منها : بس روحك دي محدش ليه الحق يعذبها غيري .. ولسة أوان التعذيب مجاش 

وعشان كدا انقذتك 😉


قام وقف .. مليكة اتنطرت وقامت وقفت 


مليكة : إذا كنت شايفني غلط عشان سلوكي اللي حاطط في دماغك إنه زبالة دا شئ طبيعي .. بس اللي مش طبيعي أسلوبك معايا 

دا مش أسلوب واحد شايفني غلط !

دا أسلوب واحد شاف مني حاجة كبيرة اوي وعاوز ينتقم ياادم 


آدم بيلف عشان يمشي : الله أعلم بقا 


مليكة بتمسكه وبتوقفه : مفيييش حاجة إسمها الله اعلم .. انت هتقولي حالا في ايه


آدم بينزل ايديها من علي ايده : المسكة دي متتكررش تاني .. فاهمة ؟؟


بيتلفت وبيبص على الكومودينو شاف الدهب .. عينه برقت واحمرت 

مشي بخطوات بطيئة ناحية الكومودينو .. اخد الدبلة من وسط الدهب ، رجع تاني على ناحية مليكة 


مليكة بتبعد عنه وهو بيقرب ، بتبعد وبيقرب .. لحد ما لزقت في الحيطة 


وقف وبينه وبينها أقل من ٢ سنتي 


آدم : مش آدم الخشاب اللي دبلته تتقلع يامليكة 

بيمسك ايديها بالعافية وبيلبسها الدبلة 


آدم : المرة دي انا هكتفي بأني البسهالك عادي .. المرة الجاية انا هلزقها في ايدك لزق دايم ألمه يفكرك بالألم اللي هتعانيه معايا بقيت حياتك 


مليكة بتنزل ايديها بعد ما لبست الدبلة : أطلع برا ياادم 


آدم : تمام .. هسيبك ترتاحي بقا , بكرا يومك طويل ياعروسة 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


سهيلة بتفتح باب أوضة ابرهيم وداخلة 


سهيلة : ابراهيم 


بتبص حواليها ملقتش إبراهيم في الأوضة !! 


استغربت وقفلت الباب وخرجت على برا تدور عليه في القصر كله ملهوش اثر


دخلت الجنينة وبدأت تدور وبتبص ورا شجرة .. لقت ابراهيم واقف متوتر 


سهيلة : ابراهيم !! 

انت ايه اللي موقفك كدا


ابراهيم بيخرج لبرا : مفيش حاجة عادي 


سهيلة : مستخبي ورا الشجرة عادي !! 


ابراهيم : في ايه ياسهيلة هو تحقيق ؟؟


سهيلة : كنت بتعمل ايه في أوضة مليكة النهاردة وقت الفرح ياابراهيم !!! 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

رفعت قاعد في اوضته بيكلم صاحب الديكورات عشان يخلص ديكور أوضة نوم مليكة وآدم في يوم واحد .. خلص وكلم الكهربائي ييجي يقفل الكهربا .. قفل وكلم الاتيليه يجيبوا أحدث الفساتين وييجوا بيها تاني يوم عشان يختاروا فستان مليكة 


💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥


"في أوضة مليكة "


مليكة قاعدة ع السرير بتبص للدبلة اللي في ايديها .. تليفونها رن رقم غريب 


مسكت الفون وردت 


مليكة : الو ؟؟ 


= كنتي عروسة زي القمر النهاردة .. مصدقتش إن هي دي مليكة اللي آخر مرة شوفتها كانت لحمة حمرا 


❤️🔥🔥🔥


🔥البارت 5 🔥

#أجبرني_أعشقه ❤️✨


= كنتي عروسة زي القمر النهاردة .. مصدقتش إن هي دي مليكة اللي آخر مرة شوفتها كانت لحمة حمرا 


مليكة بعد سكوت للحظات : مين معايا ؟؟؟؟ 


= معقولة نسيتي صوتي ! 

عندك حق .. ماهو بردو اللي عملته فيكوا مش قليل


مليكة ملامح وشها كلها بتتغير وبتبرق وتقفل السكة بسرعة ..  


مليكة بتحط ايديها على دماغها : لا إله إلا الله .. لا إله إلا الله 

يارب انا الاقيها منين ولا منين بس ، من ناحية الحظ يخليني اورط نفسي في مصيبة سودا عشان أنقذ البت الغلبانة وبسبب الإنقاذ دا اضطر اتجوز واحد لا بطيقه ولا بيطيقني ، من ناحية تانية فيه سبب تاني لكرهه ليا ورغبته في الانتقام انا مش فهماااااه ، من ناحية تالتة يظهرلي شخص مجهول وال ايه بيحبني وعارف إني بريئة طب ياترى يعرف ايه تاااني 😱

ووسط كل دا ... 

الحج محمد المصون اللي رماني انا وامي واختي واحنا لسة لحمة حمرا يظهر فجأة بعد كلللل السنين دي 

انا ايه اللي بيحصلي بس .. ايه اللي بيحصلي 


💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨

سهيلة : كنت بتعمل ايه في أوضة مليكة النهاردة وقت الفرح ياابراهيم !!! 


إبراهيم : كنت ببص على حاجة في الكهربا عشان العداد شكله مخرف 


سهيلة : يعني انت شايف إنه طبيعي أشوفك جنب أوضة مليكة بتعمل حاجة غريبة وفي نفس اليوم النجفة تقع على مليكة !!


إبراهيم : صدفة 


سهيلة : صدفة !! 


إبراهيم : اه صدفة ياسهيلة .. واحسنلك نعتبرها صدفة 

متخلينيش احطك في دماغي بقا انا كمان واقرفك في عيشتك 


سهيلة : ماشي ياابراهيم .. انا هسكت دلوقتي واعتبرها صدفة بجد لكن ورحمة ابويا لو حسيت إنك بتفكر تأذي مليكة من بعيد ولا من قريب لاخرب الدنياااا 


سابته ودخلت على الفيلا


💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥💥💥

*تاني يوم الصبح *


الشغالة بتجهز الفطار على السفرة .. رفعت قاعد على الكرسي بتاعه ، بدأت العيلة كلها تتجمع على السفرة 


رفعت : اومال فين آدم ومليكة 


سهيلة : آدم كان نازل ورايا ومليكة في الجنينة بتكلم صحبتها وهتيجي تفطر 


ثرية : الله يعينه الشغل كله فوق دماغه 


رفعت : تربيتي ولازم يطلع قد المسؤولية طبعاً 


آدم نازل ع السلم مستعجل جداً


آدم داخل عليهم : صباح الخير ياجماعة


أمينة : صباح النور ياقلب امك .. اقعد افطر يابني مالك واقف بعيد ليه كدا


آدم بيقرب وبياكل كام حاجة وهو واقف : لا ياامي مفيش وقت والله ورايا بلاوي متلتلة في المكتب لازم الحق اخلصها قبل الفرح 


بيلف عينه على كل اللي قاعدين بيحسب مليكة في وسطهم ملقاهاش


سهيلة : ربنا معاك ياحبيبي ويوفقك 


آدم : اللهم آمين ، يلا استأذن انا بقا 


سابهم وخارج من الباب على الجنينة بسرعة ، ومن الناحية التانية مليكة داخلة هي كمان بسرعة

كانوا هيخبطوا في بعض لولا أن آدم رجع بضهره في آخر لحظة 


مليكة بخضة : لا إله إلا الله .. على الصبح كدا 😒


آدم : لا ياحبيبتي اتعودي علي كدا .. كلها يوم وهبقى في وشك ٢٤ ساعة ☺️

وياريتها هتيجي بس على إني أكون في وشك دا انا...


وقبل ما يكمل الكلمة كانت مليكة بتزقه بعزم ما فيها وبتدخل القصر 


وقف اتعدل : تمام 


خرج على برا ركب عربيته ومشي في إتجاه الشركة 


💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥✨💥


مليكة دخلت شدت كرسي وقعدت : اومال فين روان ؟


سهيلة : بتنيم ياسين وجاية 


مليكة : طيب انا هطلع أشوفها الأول عشان نفطر كلنا سوا 


نشوى : ما تسيبيها هي هتخلص وتنزل 


مليكة قامت وبدأت تتحرك : معلش ياعمتي عارفاني مبعرفش اكل من غيرها


سابتهم وطلعت جري على فوق 


ثرية : ربنا يخليهم لبعض يارب 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


مليكة طالعة على السلم .. ماشية في الطرقة رايحة على أوضة روان 


إبراهيم جاي في وشها وعينه كلها شر


مليكة : ازيك ياابراهيم عامل ايه 


إبراهيم : كويس الحمدلله انتي أخبارك ايه ؟


مليكة : بخير الحمدلله


إبراهيم : بخير ! غريبة دي 


مليكة : هي ايه اللي غريبة


إبراهيم : فيه واحدة فرحها على آدم الخشاب بكرا وتبقي بخير ؟؟ 


مليكة : ايه ياابراهيم انت من امتى بتتكلم كدا عن أخوك !


إبراهيم : بتكلم كدا عن اخويا عشان اوعيكي وافوقك إن مش غلطة ممكن تكوني بريئة فيها كمان هتخليكي ترمي نفسك الرمية دي  .. على الرغم أنك لو ركزتي شوية هتلاقي الف مين يتمناكي وموجودين حواليكي بس انتي مش شايفة


مليكة بتركز وبتفتكر اللي حصلها قبلها بيوم في المخزن .. 


مليكة : ابراهيم هو انت ا....


نشوى في آخر الطرقة : جرا ايه يامليكة يعني انتي قايمة تشوفي اختك تقفي ترغي مع ابراهيم ! 

يلا روحي اندهي لاختك خلينا نفطر ونخلص ورانا شغل كتير وانت ياابراهيم تعالي افطر يلا 


سابتهم مليكة وراحت على أوضة روان .. وهي بتقرب منها سمعت روان بتصوت بعلو صوتها وبتزعق 

" اطلع برااااااا يامعاذ بقولك انت مش هتقعد معايا في الأوضة دي دقيقة كماااان " 


مليكة بتبرق ومصدومة من اللي بتسمعه وفجأة سمعت حاجة بتتكسر .. برقت زيادة ودخلت بسرعة على الأوضة اللي كانوا اصلا سايبين بابها مفتوح 


معاذ واقف في نص الأوضة بعد ما كسر أكبر فازة موجودة 


معاذ بزعيق : انا مش هستحمل الوضع دا كتير ياروان .. ومكانتش غلطة غلطاناها يابخاري 


مليكة : في ايه ياجماعة صوتكم جايب آخر الشارع 


معاذ : اهلااااا .. اهو البطل الحقيقي وصل 

عقلي أختك بقا ياعاقلة 


مليكة : البطل الحقيقي !!

في ايه ياروان مالك 


روان : في إني لازم اتطلق من الحيوان دا النهاردة قبل بكرا وساكتة لحد ما فرحك يتم 


معاذ بيقرب ولسة هيضربها : حيوان ايه ماتحترمي نفسسسسك يابت انتي


مليكة بتجري وبتمسك ايديه الاتنين وهي الشر بينط من عينيها 

معاذ بيتلفت وبيبص لايديها اللي ماسكة ايده وبيبتسم بخبث 


مليكة : لاااااا يامعاذ لحد هنا واستوب 

انا ممكن أقبل واستحمل أي حاجة في الدنيا إلا إن حد يأذي اختي ام امي .. احنا اتأذينا كتيييير بما فيه الكفاية ومش هقبل بأذية تاني 

اتفضل بعد إذنك اطلع برا لحد ماقعد مع أختي وافهم فيه ايه 


معاذ : تمام .. عشان خاطرك انت بس ياقمر 


روان بتبرق : بصي بصي بيكلمك ازاي الحيوان الندل 


معاذ : تاااااني بردو .. غلط تاني


مليكة : خلااااص ياروان خلصنا ، اتكل علي الله يامعاذ شوف انت رايح فين 


سابهم معاذ ونزل على تحت 


مليكة : ايه ياروان احكيلي مالك بقا 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


آدم داخل الشركة بيسلم على الموظفين ورايح على مكتبه .. 

دخل المكتب قعد ومسك الملفات يبص عليها ، الباب خبط ودخل إسلام صاحبه وزميله في الشركة 


إسلام : ايه يابني مجتش امبارح ليه ؟ 


آدم : شوية حوارات وقرف كدا عالماشي 


إسلام : حوارات ايه يابني خير


آدم : مفيش .. أصل انا فرحي بكرا 😅

وخطوبتي كانت امبارح بالليل 


إسلام : ايه 😳

فرح ايه وخطوبة ايه ، انت اكيد بتهزر صح 


آدم : ياريتني كنت بهزر ياعم 


إسلام : جواز ااايه اللي بالسرعة دي ياادم وازاي حاجة زي دي تحصل من غير ماتقولي .. ومن سعيدة الحظ اللي هتتجوزك دي أصلا 


آدم : مليكة ☺️


إسلام : 😮


آدم : اقفل بوقك عشان الشياطين متخشش بس 


إسلام : مليكة مين ياادم ؟؟؟؟؟


آدم : مليكة بنت عمي 


إسلام : لا في دي بتهزر بجد 

انت هتتجوز مليكة بعد كل اللي عملته فيك زمان 


آدم : اه يااسلام هتجوزها .. حكم القوي بقا نعمل ايه


إسلام : قوي ايه ؟ متصيعش عليا ياادم انت آخر واحد ممكن يتجبر على حاجة 

انت ايه الي في دماغك بالظبط رسيني 


آدم : عملت خطة طوووويلة عريضة عشان في الآخر تدسبني فيها واتجوزها وتمحي كل اغلاطها فيا انا .. ووراها جدي الكبير العظيم اللي شايف إنه مبيغلطش حاول يجبرني عليها 

وبعدهم العيلة الكريمة كلها وافقت ورحبت 

وبناءً عليه انا كمان وافقت ورحبت ، والبادي أظلم 


إسلام : طب وداليدا هتعمل فيها ايه ؟؟


آدم : أهي دي الحاجة الوحيدة اللي مزولاني من امبارح ، بس اكيد هلاقي حل بإذن الله 


إسلام : ولا حتي متلاقيش مش فارقة🙄


آدم : جرا ايه ياادم مابلاش الكلام دا 

داليدا بت جدعة وبنت أصول بردو 


إسلام : جدعة وبنت أصول بس انت مبتحبهاش ياادم ، انت محبتش غير مليكة 

والقاضية بقا ... مش هتحب غير مليكة 


آدم قام وقف وعروقه كلها نفرت ونبرة صوته اخشنت : انا لا حبيت مليكة ولا حبيت غيرها يااسلام .. ومتفتحتش الموضوع دا تاني 


إسلام : خلاص خلاص ياعم انا آسف اقعد بس 


آدم : لا انا هروح بقا عشان الراجل بتاع التصوير جاي ياخدلنا صور كتب الكتاب 


إسلام : طب والشغل ؟؟


آدم : سبتلك ع المكتب الورقة دي فيها البلان اللي هتمشوا عليها الفترة الجاية لحد ماارجع بعد الجواز 


إسلام : طيب وانا هخلص شغل على طول واجيلكو عشان لو احتاجتني في حاجة


آدم : تمام 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في القصر *


مليكة : يالهوي ياروان .. كل دا حصل ومتحكيليش حاجة !!! 


روان : احكيلك ايه بس في الظروف المنيلة اللي بتمري بيها .. انا بس هموت وأعرف مين البنت اللي يعرفها عليا دي 

قلبي حاسس إنها مش حد بعيد بالعكس قريبة جداً مني 


مليكة : طيب اهدي كدا ويوم الفرح الأسود دا بس يعدي وهنشوف حل مع بعض 


روان : الحل هو الطلاق معروفة ، انا بس اللي صعبان عليا الواد الغلبان اللي هيتشرد بين أمه وابوه بدري بدري دا


مليكة : لا إله إلا الله .. انا مش عارفة ايه اللي بيحصلنا دا اقسم بالله


رفعت داخل عليهم : مليكة تعالي عايزك ثواني .. خليكي انتي ياروان عشان لو ابنك صحي تبقي جنبه 


مليكة : حاضر ياجدو 


قامت معاه .. مشيوا لحد آخر القصر 

فتح رفعت باب أوضة ودخلوا 

أوضة كبيييييرة شبه جناح .. متشطبة تشطيب كامل وعفش غالي وديكورات 


رفعت : ها ايه رأيك ؟؟


مليكة : ايه دي ؟


رفعت : دا المكان اللي هتتجوزي فيه انتي وآدم 

كنت عمال أفكر اشطبلكم شقة ، بس حبيت انكو تكونوا معانا في نفس القصر ومن ناحية تانية يكون المكان كبير عشان يليق بيكم بردو 😍


مليكة بحزن : ماشي ياجدو ، حلوة 


رفعت : طيب اسيبك بقا تتفرجي عليها كويس وتشوفي دولابك والهدوم الي فيه وانا هنزل أكمل التجهيزات انا وامك وحماتك 


مليكة : تمام 


خرج رفعت من الأوضة نزل على تحت .. دخلت مليكة وبدأت تتفرج علي الأوضة ، فتحت الدولاب 

درفة كاملة مليانة لانجيري وبيجامات ليها 


ملامح وشها اتغيرت وعينيها دمعت ..


مليكة : يعني خلاص كدا مفيش مفر وبكرا كل حاجة هتنتهي وهتكتب على إسم الحيوان دا 

سندت دماغها على الدولاب 


وفجأة ... 

نور الأوضة كله اتطفى 

اتخضت مليكة واتعدلت بسرعة وبصت حواليها .. الأوضة ضلمة كحل وابوابها عمالة تترزع تتقفل 


وكلهم بيندهوا عليها بصوت عااااالي من الريسبشن تحت  "مليييييييكة انزلي بسررررررعة "


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


❤️❤️#البارت 6 ❤️❤️


وفجأة ... 

نور الأوضة كله اتطفى 


مليكة اتخضت واتعدلت بسرعة وبصت حواليها .. الأوضة ضلمة كحل وابوابها عمالة تترزع تتقفل 


جاية تجري على الباب عشان تفتحه لقيته مش بيفتح .. بدأت تعرق وعينيها تدمع من الخوف 

بتغمض عينيها : أشهد أن لا إله إلا الله 

واشهد أن محمداً رسول الله .. يارب احميني انا أعصابي بااااظت


وجاية بتلف وشها خبطت في حد لسة هتصوت كتم بوقها 


غمضت عينيها تاني من الخوف : انت ميييي...

وقبل ما تكمل الكلمة بدأت تميز ريحة البرفيوم بتاعته واكتشفت إنها ريحة *آدم* فتحت عينيها تاني


آدم : جالي خبر ان الحكومة داخلة على البيت عشان تقبض عليكي ، والتهمة انا لسة معرفهاش 

سبقتهم وطلعت على هنا وطفيت النور عشان أحذرك متنزليش من الأوضة دي غير لما انا أطلع اجيبك 


خلص كلامه ونزل ايده من على بوقها 


مليكة : وانت مصلحتك ايه في كل دا ؟؟ 


آدم : مش لازم تعرفي مصلحتي ايه دلوقتي .. المهم تنفذي اللي قولتلك عليه 

متتحركيش من هنا ولا تعملي صوت ولا تنوري النور 


سابها وخرج على برا نزل من السلم الخلفي على الجنينة .. وبص على البيت 


الظابط داخل ومعاه امنا الشرطة : انا معايا أمر بالقبض على مليكة محمد الخشّاب 


رفعت : نعم ؟؟؟ 

تقبض عليها بتهمة ايه ياحضرة الظابط !!


الظابط : بتهمة سرقة كوليه الماظ تمنه نص مليون جنيه 


ثرية بتدب على قلبها : ياحوستي السودا نص مليون اااايه انا بنتي مش حرامية يا...


الظابط : طب عشان انا بحترم البيت دا والعيلة دي عشان مش بنسمع عنكم غير كل خير مش هعمل شوشرة ولا هزعق بس بعد اذنكم سلمونا المتهمة بهدوء 


رفعت بينده : مليييييكة .. انزلي بسرعة 


آدم داخل عليهم : بس انا خطيبتي مش هتخرج من البيت دا ياحضرة الظابط 


الظابط : معناه ايه الكلام دا ؟؟


آدم : اقولك معناه ايه ياباشا 


مد ايده في جيبه طلع دفتر الشيكات .. كتب شيك ب٥٠٠ ألف جنيه


آدم : اتفضل ياباشا الشيك دا هيفضل رهن معاكو لحد مانلاقي عقد الالماظ بس شعره من خطيبتي اللي بكرا هتكون مراتي تتمس .. آسف دي ممكن يطير فيها رقاب ✋


ثرية وأمينة وسهيلة وروان واقفين خايفين ومرعوبين من اللي ممكن يحصل دلوقتي لمليكة 


الظابط : يطير فيها رقاب الحكومة ياادم ؟؟؟ 


رفعت : لا ياباشا العفو آدم أكيد ميقصدش بس الفكرة إن احنا حريمنا مبتباتش في الأقسام 


آدم : دا غير إن مليكة مش موجودة في البيت أصلا في الشارع بتجيب طلبات لنفسها .. ثم إني سلمت حضرتك الشيك واعتقد كدا مبقاش علينا حق 


الظابط : حتى لو ادتني الشيك فيه إجراءات لازم تحصل مع مليكة في القسم عشان نخلي سبيلها .. خصوصاً وإن اللي مبلغة على العقد رافضة تماماً أي تعويض وعايزة العقد بتاعها 


رفعت : طيب شوف ياحضرة الظابط .. انا لو عليا كرفعت الخشاب أقدر حالاً اقلبها حرب ورجالتي يغربلوا كل الموجودين في المكان بس انا مش هعمل دا عشان انا راجل بفهم في الأصول ... فبعد إذنك خد الشيك وحقق كويس في الموضوع قبل ما تقبض علي حد ، حفيدتي مش حرامية ياباشا


 الظابط بعد تنهيدة : ماشي ياجماعة .. انا هاخد الشيك وامشي وهعرض الموضوع على اللي أعلى مني ونشوف رأيهم ايه 

 بس خليكم فاكرين الموضوع منتهاش .. انا همشي بس احتراماً للعيلة دي


رفعت : آنست وشرفت ياسعادة الباشا 


خرج الظابط والامنا معاه .. 


ثرية قعدت على الكرسي اللي تحتها من صعوبة الموقف 


ثرية بتحط ايديها على دماغها : ايه اللي بيحصلنا دا بس 


آدم : متقلقيش ياامي انا هخرجها من الموضوع ده

يعدي اليوم بتاع بكرا دا بس وانا هشوف مين اللي ورا الموضوع واللي بلغ عنها واشمعنا هي بالذات 


نشوى : إن شاء الله خير ياثرية متخافيش 


سهيلة بتطبطب على ثرية : خير ياعمتو خير بإذن الله  


روان بتبصلها بغيظ 


روان : انا هطلع أشوف مليكة زمانها مرعوبة فوق 


الشغالة : الراجل بتاع التصوير جه ياجماعة وطالب العريس والعروسة عشان صور كتب الكتاب 


رفعت : دخليه على الصالون ياحنان وهما هيجهزوا ويروحوا 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

روان داخلة على مليكة الاوضة .. نورت النور 


مليكة : مشيوا ؟؟؟


روان : اه مشيوا خلاص 


مليكة : كان فيه ايه ياروان 


روان : مش عارفة حاجة غريبة اوي 

فيه حد مبلغ إنك سارقة منه عقد الماظ بنص مليون جنيه من كام يوم


مليكة بتبرق : ايه 😳😳😳 

انتي بتهزري صح ؟؟ 


روان : والله بكلمك بجد .. بس آدم حلها


مليكة : وحلها ازاي سي آدم 


روان : كتب للظابط شيك بنص مليون جنيه واداهوله رهن لحد ما نلاقي العقد الحقيقي 


مليكة بتقعد ع السرير : لا حول ولا قوه الا بالله 


روان بتتفرج عالاوضة : بس حلوة الأوضة والله مشطبينها حلو ديكورات وعفش غالي وبتاع


مليكة : والنبي ياروان تسكتي أوضة ايه دي اللي بتتكلمي عنها 


سهيلة داخلة عليهم : الجماعة بيندهولك يامليكة عشان الراجل بتاع التصوير جه 


مليكة : تصوير ااااايه هو دا وقته 


سهيلة : خلاص بقا يامليكة ريحيهم وانزلي يعني هي كل حاجة ماشية عدل أوي ودي اللي غريبة 


روان بسخرية : وكل حاجة هتمشي عدل ازاي والنبي 😒


سهيلة : روان بعد إذنك الوضع ميسمحش نهاااائي بأي تجريح .. كل واحد فينا شايل اللي مكفيه وزيادة 

يلا يامليكة عشان متتأخريش 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


بعد نص ساعة .. مليكة خلصت لبس ونزلت الصالون عشان تتصور هي وآدم 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

معاذ خارج من اوضته بيبص يمين وشمال .. اتأكد إن مفيش حد موجود 


مشي على طول ودخل أوضة اوض الضيوف في الخباثة وقفل الباب 


بعد ربع ساعة ... روان ماشية في الطرقة جنب نفس الأوضة 

سمعت صوت معاذ في الأوضة بيتكلم مع حد 


روان باستغراب : هو معاذ من امتى بيدخل اوض الضيوف ، وياتري بيكلم مين جوا 


حطت ايديها على اوكرة الباب وبتفتح ، الباب مبيفتحش 

*مقفول بالترباس من جوا* 


بدأت روان تخبط ع الباب بعزم ما فيها 


روان : افتتتتتح الباب يامعاااااذ انت بتعمل ااايه جوا 


استمرت في التخبيط جامد جدااا وبعد دقيقة معاذ فتح الباب 


روان داخلة الأوضة تجري وتبص حواليها : قاعد بتعمل ايه جوا ومع مين


معاذ : هو انتي مجنونة ؟؟ 

كنت قاعد لوحدي مبعملش حاجة 


روان : لا يامعاذ انا مش مجنونة انت اللي عاوز تجنني .. انا سمعاك بودني بتتكلم مع حد يامعاااذ بتكلم مييين أنطق 


فضلت تدور يمين وشمال وتفتح البلكونة تبص ملقتش اي أثر لأي حد


معاذ بيضحك بسخرية : شوفتي بقا إنك اتجننتي ؟


روان بغيظ : مااااشي يامعاذ .. مسيري اقفشك متلبس كدا في مرة 

ولا اقفشك ليه ؟؟ خلاص هانت كلها بكرا وكل حاجة تخلص 


سابته وخرجت من الأوضة .. قفل الباب وراها 

انتظر دقيقتين لحد مااتأكد انها نزلت 

فتح الدولاب 

معاذ : اخرجي ياحبيبتي نزلت خلاص


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في الصالون *


مليكة وآدم خلصوا تصوير 


رفعت : يلا ياادم انا وصيتلك على البدلة في وسط البلد روح استلمها .. وانتي يامليكة غيري هدومك علي ما الاتيليه يبعت بنت بالفساتين عشان تختاري فستان .. وخلصوا بسرعة عشان لازم ننام بدري ونصحى بدري عشان بكرا المأذون هييجي على العصر ولازم نكون جاهزين ومجهزين كل حاجة 


سهيلة جاية من بعيد : طيب وديكورات الفرح هتخلص امتى ياجدي احنا كدا مش هنلحق 


رفعت : ودي حاجة تفوتني بردو 🤔

كلمت سليم وقولتله يجهز نفسه هو والصبيان اللي معاه عشان هييجي ٦ الصبح يبدأ على طول 


سهيلة : تمام 


مليكة وآدم بيبصوا لبعض واحد كاره التاني ومش مستوعب ازاي بكرا هيتجوزه 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في أوضة أمينة *


أمينة وثرية قاعدين على السرير جنب بعض 


ثرية : ايه العلاج عامل مفعول ولا ايه النظام ؟؟


أمينة : والله ولا عامل أي حاجة .. بس انا عندي أمل كبير في ربنا إن في يوم من الأيام هيفرجها عليا ، ربنا كبير اوي 


ثرية : ونعم بالله .. جدعة ياامينة هي دي أختي اللي اتعودت عليها 


أمينة : قوليلي بقا .. مالك كدا وشك حزين وعينك دبلانة 

ولا تكونيش خايفة على مليكة من الجواز 🤔😹


ثرية : لا أخاف عليها من ايه .. دا انا هدي بنتي لابني ياامينة


امينة : اومال ايه اللي مزعلك كدا 


ثرية : ابدا .. قلبي واكلني عليها بس إن في يوم زي دا واقفة بطولها لا معاها أب ولا اخ وجدها يبقى هو وكيلها 


امينة : ربنا مبيديش حد اكتر من نصيبه ياثرية .. ومليكة بنتك غلبانة وبنت حلال وبكرا ربنا يعوضها بحاجة أحسن من وجود أبوها ميت مرة 


ثرية : يارب ياامينة .. يعلم ربنا ان مليكة بنتي دي متستاهلش غير كل خير 

طول عمرها نضيفة وقلبها ابيض من البفتا ، عندها إستعداد تشيل عن كل اللي حواليها ومتبينش وجعها ابدااا 


امينة : وعشان كدا بقولك بكرا ربنا يكرمها ويعوضها .. وإذا كان علي علاقتها بادم هفكرك بكرا لما يحبوا بعض إن كل واحد فيهم هيبقي بيموت على التاني 


ثرية : ياااارب ياامينة


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


تاني يوم الصبح 🌄🌄


مليكة صحيت من النوم وقاعدة على السرير باصة قدامها .. جسمها ثابت ومخها مشلول عن الحركة 

"هو انا بجد هعمل في نفسي كدا ؟!"


ثرية : صباح الخير ياعروسة 😍😍😍


مليكة : صباح النور ياماما 


ثرية : فيه عروسة تنام لحد دلوقتي بردو 🤔🤔 يابنتي كتب الكتاب ع العصرية 😱😱


مليكة : ماخلاااااص ياماما هقوم في ايه الفرح هيطير 


ثرية بزعل : اول مرة تشخطي في أمك يامليكة 

دا بدل ما تقومي تحضنيني في آخر ساعات قبل فرحك يابنت بطني 


مليكة حست بالذنب .. قامت من ع السرير في اتجاه امها 

باست دماغها وايديها وحضنتها : انا آسفة ياامي حقك عليا .. انا بس أعصابي تعبانة شوية 


ثرية بتمسحلها دموعها : صدقيني يابنتي ربنا هيراضيكي وهيجازيكي خير بس انتي اضحكي وارضي بنصيبك 


رفعت داخل الأوضة : لاااا مش وقته دموع وعواطف بقا هي مش هاتسيبك وتهاجر دي هتبقي معاكي في نفس البيت 

يلا يامليكة خشي اغسلي وشك الكوافيره على وصول خلاص 


فجأة سمعوا زعيق جامد اوي وقلق جاي من برا الأوضة 


وقفوا برقوا هما التلاتة 


رفعت : ياستار يارب .. انا هنزل أشوف فيه ايه


نزل بسرعة على تحت في مدخل القصر  .. اكتر من ١٠ أفراد واقفين يزعقوا ويهللوا 

"فين رفعت الخشااااااب "


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


البارت  7 👰🏻‍♀️❤️❤️

🔥💖أجبرني أعشقه 💖🔥


نزل بسرعة على تحت في مدخل القصر  .. اكتر من ١٠ أفراد واقفين يزعقوا ويهللوا 

"فين رفعت الخشااااااب "


رفعت داخل عليهم : أيوة أيوة انا رفعت فيه ايه 


واحد من الناس : احنا جايين ناخد حقنا ياعم رفعت ولو انت مجيبتلناش حقنا هناخده بنفسنا 


رفعت : حق ايه ؟؟


الناس : إبراهيم حفيدك جه امبارح بالليل مسك عيل قده في السن من عيالنا ضربه علقة موت كسر عضمه ولما جينا نكلمه ونقوله جدك ميرضيهوش الكلام دا وهيعمل ويسوي فيك قالنا جدي في البيت واللي ليه شورت ييجي ياخده بنطلون .. 

واحنا كرم مننا استنينا لطلعة النهار وجينا نشوف رأيك ايه ياحج


رفعت : إبراهيم عمل كل دا امبارح ؟؟؟

لا طبعاً ميرضينيش الكلام دا

سهيلة .. فين اخوكي 


سهيلة : إبراهيم راح الجامعة من الصبح وبكلمه تليفونه مقفول


رفعت : كماااان .. راجع البيت امتي امبارح ياسهيلة


سهيلة : هو يدوبك رجع ٦ الصبح غير هدومه وطلع ع الجامعة 


رفعت : لا إله إلا الله .. طيب ياجماعة حقكوا عندي انا المرة دي 

هستأذنكم بس دلوقتي عشان فرح اخوه وبنت عمه النهاردة والدنيا مقلوبة زي مانتو شايفين واول ما الفرح يخلص هجيبه واجي لحد عندكو 


واحد من الناس : طب واحنا نضمن منين أننا منمشيش من هنا وولا من شاف ولا من دري 


رفعت : عييييب ياحج مجاهد اللي بتقوله دا ، الخشاب ميقولش كلمة وتنزل الأرض 

وإذا كان على الواد اللي اتضرب انا هبعت معاكو دلوقتي مدير أعمالي هيديكو كل مصاريف علاجه كمان 


الناس : ماشي ياحج ، هنسيبك دلوقتي عشان فرح عيالك بس لو مسمعناش إن إبراهيم دا اتربى هيبقالنا كلام تاني 


رفعت : انا اللي هيبقالي كلام تاني لو اللهجة دي استمرت اكتر من كدا يارجالة

راعوا إني مقدر وجودكم في بيتي ومحترمكم لحد دلوقتي رغم إن محدش يقدر يكلمني باللهجة دي 


بدأوا الناس يخرجوا على برا واحدة واحدة .. رفعت راح قعد على الكنبة 


رفعت : اتصلولي بالكلب اللي إسمه إبراهيم دا ، جاي يعمل مصيبة في يوم زي دا عشان يبوظ فرح أخوه 

دا انت ليلتك سوداااا معايا ياابراهيم الكلب


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

*في الجامعة *

إبراهيم قاعد في الكافيه 


إبراهيم بخبث : وريني بقا هتتم الفرح ازاي ياادم بيه 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

*بعد نص ساعة *

دخلت الميك اب ارتيست لمليكة وبدأت تجهزها 


_____________________________


*في أوضة آدم *

آدم قاعد على طرف سريره باصص قدامه .. الباب خبط 


آدم : ادخل 


إسلام صاحبه بيفتح الباب وداخل وفي ايده البدلة وشنط كتير 


إسلام : دي ياسيدي البدلة اللي طلبتها .. ودي الجزمة ، ودا القميص ودي البيبيونة 

ودي بقا مني ..

 ازازة برفيوم من ماء الدهب لليوم المهم دا

 انا عارف إنه مش مقامك طبعاً بس انا لو كان معايا وقت كنت هعمل اكتر من كدا بكتير انت فاهم 

 

آدم : مقام ايه يااسلام وهدايا ايه ، هو انت شايفها جوازة عدلة اوي 

الجوازة الجاية إن شاء الله أعمل اللي انت عايزه


إسلام: جوازة جاية 😳😳

شششش الله يخربيتك انت بتقول ايه يوم فرحك 😂😂 اعقل ياادم الله يباركلك ويلا عشان أساعدك في اللبس 


آدم : لا لا تساعدني ايه ، انت أهم حاجة تنزل تتابع سليم وتتأكد إن ديكورات الفرح ماشية تمام وانا هلبس على طول وانزلكم 


إسلام : اشطة


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

خرج إسلام من الأوضة .. آدم دخل اخد دوش وخرج بدأ يلبس 

ومع كل قطعة بيلبسها بيفتكر حاجة من الماضي ، ووسط زوبعة الأفكار دي كلها 


Flash back 📸🔙

*من سنتين *


آدم واسلام ماشيين في الشارع 


إسلام : طب وانت ناوي على ايه دلوقتي


آدم : ناوي اروح البيت دلوقتي وأفاتح جدي في الموضوع 


إسلام : أيوة بس هي لسة في أولى جامعة ، هتتجوزوا دلوقتي يعني ولا هتتخطبوا لحد ما هي تخلص 


آدم : هكلم جدي في الموضوع وهو ياخد رأيها وعلى حسب اللي هي تحبه انا راضي ، المهم توافق بس 

ادعيلي يااسلام 🥺


إسلام : منا لاااازم ادعيلك طبعاً دا انت قارفني بقالك سنين بست مليكة اللي بتحبها وخايف تضيع منك 😂😂👊


آدم : أصلك مش فاهم .. مليكة دي بالنسبالي مش مجرد بنت عمي اللي حبتها حب تقليدي زي اي شاب وبنت شايفها قدامه على طول 

مليكة دي انا مربيها على ايدي ، كنت بشوفها بتكبر قدام عينيا واحدة واحدة وفي كل سن كنت بعيشه معاها كأنه سني انا 

لحد مابقت حبيبتي وبنتي وامي واختي وصحبتي وحلم حياتي توافق وتكون مراتي كمان 


إسلام : وانا متأكد إنها هتوافق عليك ياادم .. مجرد ماتبص في عينيك وتشوف حبك ليها عمرها ما هتقدر ترفض

دي ممكن تحبك من حبك ليها بس 


آدم : يااارب يااسلام .. عهد عليا قدام ربنا هي توافق بس وانا هشيلها جوا عينيا ومش هيبقي ليها هدف غير إني اخليها أسعد واحدة في الدنيا واعوضها عن حرمانها من ابوها واللي عمله فيها


رجع من الفلاش باك 🔙

اتنهد تنهيدة طويلة وهو بيزرر زراير القميص .. مسك جاكت البدلة ولبسه 


اتحرك خطوتين ووقف قدام التسريحة بص لنفسه في المرايا 


Flash back 📸🔙 


آدم راجع على البيت مبسوط وابتسامته من الودن للودن 


دخل على أوضة جده .. خبط ع الباب 


رفعت : ادخل 


آدم بيفتح الباب وداخل : مساء الخير على أحسن جد في العالم 😍😍😍


رفعت بتركيز : لا مدام فيها أحسن جد في العالم يبقي عايز تطلب حاجة .. اشجيني 🤔


آدم : دايما كدا كاشفني ياجدي 😂😂

انا فعلاً عايزك في حاجة مهمة .. هي ممكن تبقي اهم حاجة في حياتي كمان 


رفعت : كمان 😳 لا دا انا اتعدلك بقا كويس 

ها قول ياحبيب جدك 


آدم : بص ياجدي بصراحة انا ... 


أحلام الشغالة داخلة عليهم : رفعت بيه .. فيه واحد جاي من معمل التحاليل وعاوز يسلمك تحليل 


رفعت : تحليل مين دي ؟؟

طيب دخليه 


أحلام دخلت الراجل بتاع المعمل .. دخل سلم رفعت التحليل 


رفعت بيفتح التحليل لقاه بإسم مليكة محمد الخشّاب .. حاول يركز عشان يفهم المكتوب 

مفهمش غير كلمة positive 


رفعت : دا تحليل ايه يابني عشان مش فاهم معلش 


الراجل : دا تحليل حمل يافندم 


رفعت بيبرق : معناه ايه الكلام دا ؟؟؟


الراجل : معناه ان مدام مليكة اللي مكتوب إسمها تبقى حامل يااستاذ رفعت 


آدم قام وقف وبرق من صدمته 


الورقة وقعت من ايد رفعت وعروق جسمه كلها نفرت : يعني ايه الكلام دا !!!


رجع آدم من الفلاش باك تاني 🔙 واقف زي ما هو قدام التسريحة وعينه مدمعة 


مسح دموعه ومسك البرفيوم وبدأ يرش منه ...


آدم : كسرتي قلبي بمنتهى القسوة وحزنتيني عليه يامليكة .. وانا حقي اعرف ازاي ارجعه لو بعد مليون سنة

والنهاردة هيبدأ الحساب 🔥🔥


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

الميك اب ارتيست بتفنش لوك الميك اب لمليكة .. باب الأوضة خبط 


الميك اب ارتيست : ثوااااني بفنش اللوك وهفتح الباب عشان مش عايزة حد يوترني 


مليكة : طب بسرعة بس عشان نشوف مين اللي عالباب 


الميك اب ارتيست : انا عمري ما شوفت عروسة مستعجلة كدا وعايزة تجري من تحت ايدي 🙄😹

عموماً انا خلصت .. هقوم أشوف مين عالباب بقا 


قامت الميك اب ارتيست فتحت الباب ~

آدم واقف على الباب ولابس البدلة ، مد عينه يبص على مليكة  


الميك اب ارتيست بتيجي يمين : لا مانت مش هتشوفها بالسهولة دي بردو 😉


آدم : ليه هي فزورة ولا ايه .. لو خلصتي انزلي خدي حسابك من تحت عشان عايز اخدها وانزل 


الميك اب ارتيست استغربت شوية وبعدين نزلت .. آدم لف من وراها ودخل الأوضة 

بص يمين شاف مليكة واقفة بالفستان الأبيض اللي منور وشها الملائكي بالميك اب الجميل اللي محليها اكتر


قرب خطوة فخطوة 


آدم : زي القمر كالعادة 


مليكة : هو انت عاوز تجنني ؟؟

منين بتكرهني ومش طايق تبص في وشي ، ومنين شوية تقولي زي القمر ، شوية اخيرا هنتجوز ، شوية تحميني عشان مروحش مع الحكومة 

في ايه بالظبط ؟؟ 


آدم : قولتلك قبل كدا كل حاجة هتعرفيها في وقتها ياموكا 


مليكة : تمام .. عن إذنك عشان أنزل للناس 

المأذون قرب ييجي 


مسك ايديها وقفها تاني 


آدم : هي مامتك بردو مقالتلكيش إن يوم فرحك كمان لازم تنزلي ايدك في ايد جوزك ؟؟ 


مليكة : قالتلي ياادم 


بص في عينيها لمدة دقيقة متواصلة من غير ما يربش ... مسك ايديها وخرج بيها من الباب 


والمفاجأة إن العيلة كلها كانت مستنياهم على الباب بما فيهم رفعت جدهم


ثرية أول ما شافتها عينيها دمعت وراحت حضنتها 


ثرية : زي القمر ياقلب ماما 


مليكة بتحضنها اكتر عشان تحس بالأمان 


مسك آدم ايديها ونزلوا على السلم وكل المعازيم مترصصين يشوفوهم وهما نازلين 


خرجوا على الجنينة واللي هي متشطبة زي قاعة الحفلات بالظبط 


راحوا ناحية الترابيزة اللي قاعد عليها المأذون عشان يكتبوا الكتاب الاول 


روان وسهيلة رفعوا لمليكة الفستان عشان تقعد .. قعد جنبها آدم 


المأذون : ألف ألف مبروك ياعرسان ❤️

استأذنكم تمضوا الورق دا بقا 


مسكت مليكة القلم عشان تمضي ... سكتت لحظات وهي بتفكر 

مليكة : هل اللي انا بعمله دا فعلاً صح ؟؟

ردت على نفسها : انتي حتى معندكيش رفاهية الاختيار يامليكة ، امضي وانتي ساكتة


بدأت تمضي الورق وهي ماسكة عيونها اللي هتنهار عياط بالعافية


خلصت ، مسك آدم القلم وبدأ يمضي هو كمان 


 المأذون : تمام .. 

 أين وكيل العروسة ؟ 


رفعت : انا وكيلها ياشيخ 


المأذون : تمام استأذنك تمضي هنا 


مسك رفعت القلم ولسة هيمضي 


وكانت الصاعقة لكل الموجودين في الحفلة 


محمد أبوها جاي من بعيد : طالما أبوها لسة عايش يبقى محدش غيره ليه الحق يكون وكيلها يابا 


مليكة بترفع عينيها بصدمة وبتبرق  


💥💥💥💥💥💥💥💥💥


لو انتي مكان مليكة هتتصرفي ازاي في موقف زي دا ؟؟

الرواية تحفه وترند ياريت تتفاعلو

🔥🔥البارت 8 🔥🔥


محمد أبوها جاي من بعيد : طالما أبوها لسة عايش يبقى محدش غيره ليه الحق يكون وكيلها يابا 


مليكة بترفع عينيها بصدمة وبتبرق  


وفجأة عدت قدام عينيها الأيام اللي عاشها معاهم لحد ما مشي .. وبعدها كل الأيام اللي عاشوها من بعده واحساسهم كل ليلة وهما من غير اب 


ثرية قعدت على الكرسي من الصدمة .. روان نزلت ابنها من ايديها في الأرض ووقفت مبرقة 


محمد : استأذنك في القلم يابا 


مليكة بتقوم تقف : ودا على جثتي إنه يحصل ياجدي .. انت اللي مربيني ومسؤول عني من وانا لسة لحمة حمرا وانت الوحيد اللي يحقلك تكون وكيلي 

أما بقا اللي سابني انا واختي من وانا عندي ٦ سنين ، ميحقلوش حتى يشهد على كتب كتابي وانا عندي ٢٢ سنة 

ولو دا هيحصل فأنا متجوزش أحسن .. وامضتي هقطعها 


ولسة بتمسك قسيمة الجواز وهتقطعها رفعت مسك ايديها بالورق 


رفعت : ومين قالك إني ممكن أوافق على حاجة زي دي ؟؟


مليكة : ممكن توافق عشان شكلنا قدام كل الناس دي ياجدي وانا مش هقبل بدا 


رفعت : ولا انا هقبل إن فرحتك تتكسر في يوم زي دا وقدام نفس الناس دي كلها .. خصوصاً لو الشخص ميستاهلش 


بيبص بطرف عينه على محمد : لو عاوز تحضر كتب الكتاب تقعد على جنب لحد مانخلص زيك زي الكرسي اللي قاعد عليه 


محمد وشه بيحمر من الكسوف والغضب 


رفعت : امضي فين يا شيخنا


المأذون : امضي هنا ياحج 


مضى رفعت .. مسك ايد آدم وعليها المنديل وبدأ كتب الكتاب 


مليكة قاعدة متنحة ومش مركزة في كتب كتاب ولا في جواز .. قد ما هي بتفكر في كل حاجة بتحصلها وازاي تقدر تخرج من دا كله 

ووسط موجة تفكيرها وتوهانها سمعت جملة 

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير " 

وقف آدم شد ايديها وقفها هي كمان .. باس ايديها ودماغها 


آدم بيبتسم بخبث : مبروك ياحبيبتي ☺️


مليكة بتظبط طرحة الفستان وبتبعد عنه .. بدأوا كلهم يحضنوا فيهم ويهنوهم 


ثرية بتحضن مليكة وهي بتعيط .. قربت من ودنها 


ثرية : كان نفسي يومك يكون احلى من كدا بكتير بس انا اختياري كان غلط يابنتي .. سامحيني 


بعدت مليكة وباست ايديها الاتنين .. راحت لامينة واللي هي خلاص بقت حماتها 

نزلت تسلم عليها على الكرسي المتحرك 


حضنتها أمينة حضن عميق جدااااا 


مسكت ايديها : من النهاردة انتي بقيتي بنتي التانية 


مليكة : وانا طول عمري شايفاكي امي ياامي ❤️❤️


جت سهيلة وروان يحضنوها .. خلصوا وبعدهم جت نشوى حضنتها


نشوى : ألف مبروك ياحبيبتي .. اوعي وجود ابوكي يأثر عليكي ها 

افرحي انتي بيومك وملكيش علاقة بحد 


محمد واقف بعيد يتفرج عليهم وهو متغاظ .. وفجأة دخل وسطهم كلهم 


شد مليكة من دراعها خلاها تبصله 


محمد : بتكسفي ابوكي يامليكة ؟

ابوكي اللي مشوفتيهوش بقالك اكتر من ١٥ سنة !! 


مليكة : وانا اللي قولتلك تقعد ١٥ سنة بعيد عني انا وامي واختي ؟؟ 

انا اللي قولتلك تخذلنا وتبيعنا بالرخيص !!

انا اللي قولتلك تتسبب في عيب خلقي يصيب أختي بقيت حياتها 

انا اللي قولتلك تبيع امي وتخليها تعيش زي البيت الوقف لا منها متجوزة ولا مطلقة ولا حتى أرملة 

جاي بعد ايه ؟؟؟؟؟؟ 

مقدرتش تستحمل تشوفنا اتخطيناك وبدأنا نعيش حياتنا فجاي تنغص علينا عيشتنا حتتتتتي يوم فرحي .. انت ايه يااخي وباااااء 

انا كل يوم ببص لنفسي في المرايا وبقرف منها لمجررررد إن دمك بيجري في دمي 

عارف ليه ؟؟

عشان انا ميشرفنيش أكون بنت واحد زيك يامحمد ياخشاب 


محمد وشه بيحمر من الغضب وبيرفع ايده عشان يضربها بالقلم 

محمد : اخرسي ياقليلة الادب


وفجأة آدم مسك ايده ودخل بينه وبين مليكة 


آدم عروقه كلها نافرة : آسف ياعمي 

اللي قدامك دي مبقتش بنتك اللي سايبها بقالك ١٥ سنة .. اللي قدامك دي بقت مراتي 

وانا اللي يفكر يمد ايده على مراتي اقطعهاله 


محمد بيبرق : انت بتقول ايه ياحيوان .. اتعدل انت بتكلم عمك 


آدم بينطر ايده وبيسيبها : انت آخر واحد يتكلم عن صلة القرابة ياعمي .. اللي ميحترمش كلمة "أب" 

يسلب من نفسه الحق إن اي حد يحترمه


وكفاية لحد كدا عشان لحد اللحظة دي انا محترم إن فيه صلة دم بينك وبيني ، وبينك وبين مراتي 


محمد بيبص لرفعت : عاجبك الكلام دا يابا ؟؟؟


رفعت : انا سايبكم لحد دلوقتي تعملوا اللي انتو عاوزينه وساكت ، بس انا شايف إن كفاية فضايح اوي لحد كدا 

اتفضل يامحمد اتكل على الله شوف طريقك ومتدخلش البيت دا برجلك تاني 


وانت ياادم خد مراتك وروحو اقعدوا على الكوشة عشان نكمل فرحنا 


محمد : ماشي انا همشي دلوقتي .. بس خليكو فاكرين انها مخلصتش علي كدا


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

محمد خرج من الفرح .. آدم ومليكة راحوا قعدوا على الكوشة 

ثرية مقدرتش تمسك نفسها من العياط وخرجت بسرعة من الفرح طلعت على اوضتها .. وهي ماشية روان اخدت بالها ، راحت وراها 


سهيلة واقفة عينيها رايحة جاية وبتدور على سليم اللي اختفى من أول مااخلص تجهيزات الفرح 


سابت الفرح وقالت تتمشي في بقيت الجنينة يمكن تلاقيه


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*على الكوشة *


آدم : ايه هتفضلي قاعدة قالبة وشك كتير ، لاحظي إن فيه تصوير وبيقولوا فرحك يعني 


مليكة : دافعت عني ليه ياادم ؟؟ 


آدم : بردو مستعجلة ؟؟

مش قولتلك هتعرفي كل حاجة في وقتها 😳


مليكة بصوت عالي : يوووووه


آدم بيبرق : ششششش وطي صوتك الناس حوالينا 


مليكة بتوطي صوتها : يوووه .. هو انا كل ماهسألك على حاجة هتقولي هتعرفي كل حاجة في وقتها !!!

ايه هو سر بإذن الله 


آدم : كلها ساعة والفرح يخلص واقولك على كل حاجة بس اتقلي 


مليكة بتدور وشها بغضب وغيظ .. آدم قام من جنبها وراح على أمينة اللي قاعدة بصالهم وفرحانة جدااا ، باس ايديها ودماغها وقعد جنبها يأكلها جاتوه 


أمينة : فين اخوك ياادم ؟؟؟


آدم بينزل الطبق من ايده ع الترابيزة : أخويا دا حسابه معايا بعدين 


أمينة : انا مش فاهمة حاجة !!!!

ازاي اخوك ميحضرش حاجة مهمة زي دي 

هو انت هتتجوز كل يوم يعني 


آدم بيفتكر يوم ما كان بيتمرن ودخل عليه إبراهيم .. وشه احمر وقام وقف 


آدم : طيب انا هروح ألف لفة كدا وارجعلك تاني ياامي 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

*في أوضة ثرية *


ثرية قاعدة منهارة عياط وجنبها روان عمالة تطبطب عليها وتحضن فيها 


روان : خلاص ياامي أبوس ايدك كفاية عياط دا حتى فرح بنتك يعني 


ثرية : فرح بنتي اللي باظ بردوووو بسببه .. مكفاهوش كلللللل اللي عمله فيا وكماااااان يبوظلي فرح بنتي 

حسبي الله ونعم الوكيل ، حسبي الله ونعم الوكيل 


روان : لا ياامي الفرح مباظش ولا حاجة كل حاجة ماشية زي الفل .. والنبي ماتنكدي على نفسك بقا وقومي اغسلي وشك كدا وانزلي عشان محدش يلاحظ حاجة


ثرية بتمسح دموعها : ماشي ياروان هقوم اغسل وشي واظبط المكياج وانزل 

قومي انزلي عشان ياسين ابنك ميعيطش 


روان : حاضر ياحبيبتي 


قامت روان خرجت من الأوضة .. ماشية في الطرقة ، فستانها شبك في الفازة اللي جنب باب اوضتها 

رجعت تسلك الفستان .. سمعت صوت معاذ تااااني بيكلم حد في الأوضة 


ولسة بتتعدل عشان تفتح الباب وتكبس عليه .. كان معاذ سابقها وبيفتح الباب 


روان اتخضت : ايه دا انت مش كنت بتتكلم دلوقتي 


معاذ : اه كنت بتكلم في التليفون وخلصت ياروان .. في حاجة ؟؟ 


روان : لا مفيش .. اتفضل يامعاذ


معاذ برخامة : لا ميصحش اتفضلي انتي قدامي طبعاً 


بصتله روان بغيظ ومشيت قدامه .. وبعد ما عدوا الطرقة كلها وبيلفوا عشان ينزلوا عالسلم ، اتلفت معاذ بطرف عينه يأمن على الأوضة 


نزل وراها وبعد ماوصلوا تحت 


روان وقفت فجأة : انا نزلت معاك ع السلم عشان اتأكد إن مفيش حد سايبه فوق 

بس بعينك إننا نخرج الفرح مع بعض كأننا اتنين متجوزين 

اتفضل امشي من طريق تاني 


سابها معاذ ودخل الفرح من الباب التاني ... وبعد ٣ دقايق 

خرجت نشوى من أوضة روان ومعاذ 

بصت يمين وشمال 

ونزلت على الحفلة 🔥🔥🔥


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


سهيلة ماشية في الجنينة الورانية للقصر بتبص حواليها .. وفجأة جه حد من ورا حط ايده الاتنين على عينيها 


= بتدوري علي مين يابطة 


اتخضت واتنطرت من مكانها بسرعة تشوف مين اللي وراها .. لقته سليم 


وقفت تبصله دقيقة كاملة متنحة وساكتة


سليم : مالك شوفتي عفريت ولا ايه؟؟


سهيلة : بعد سنتييييين لا تعرف عني ولا اعرف عنك حاجة جاي بمنتهي البساطة لحد بيتي تعملنا حفلاتنا !!

دا ايه ياشيخ الجحود دا كله ؟؟؟؟


سليم : جحود ؟؟ 

جحود عشان قولت اسيبك لحياتك بدل ما ابوظهالك اكتر من كدا 


سهيلة : تبوظلي اااااايه ماخلاص كانت باااااااظت ... هو انت فاكر لما تغلط معايا وتضيع مستقبلي وتسيبني وفي بطني طفل انت كدا بتحميني !!!! 

انت مخك دا متركب ازاي


سليم : طفل !!!!!

انا معرفش إن كان فيه طفل 


سهيلة : وافرض عرفت .. كنت هتعمل ايه ؟؟


سليم : ع الأقل كنت هساعدك تنزليه وابقي جنبك 


سهيلة بتضحك بسخرية وبتسقف : لا برافوا عليك 👏 برافوا عليك ياراجل ياشهم ياابن الأصول 


سليم بيبصلها من فوق لتحت : طب بقولك ايه .. ما تيجي بقا نردم ع اللي فات دا كله ونرميه في الزبالة ونفتح صفحة جديدة 


سهيلة : تااااااني ياحيوان يازباااااالة 

وفجأة لطشته بالقلم على وشه بكل قوتها 


سليم بيبرق ووشه بيحمر 


سليم : انتي بتضربيني !!!!! 

طيب انا كنت محترم معاكي لحد من دقيقة بس بعد القلم دا مفيش احترام 


قرب عليها وكتف ايديها الاتنين وشالها على ضهره .. وهي عمالة تصوت وترفص برجلها بس محدش سامعها من صوت الدي چي العااالي 

فجأة حد جه من ورا كعبله وقعه على وشه وشقط منه سهيلة نزلها في الأرض واتلفتله وبدأ يضربه ويكسر في عضمه 


والشخص دا يبقي ا.....


 💥💥💥💥💥💥💥💥💥

💥❤️ البارت 9 ❤️💥

اجبرنى أعشقه

فجأة حد جه من ورا كعبله وقعه على وشه وشقط منه سهيلة نزلها في الأرض واتلفتله وبدأ يضربه ويكسر في عضمه 


والشخص دا يبقي إسلام "صاحب آدم"


عمال يضرب فيه بالبواني والشلاليت ويزعق بعلو صوته 


إسلام : عايز تخطف ميييين ياابن الجزمة دا انا هطلع عين اهللللللك 


سهيلة واقفة تصوت وتعيط من الخوف وتزعق "خلااااااص يااسلام أبوس اييييدك "

إسلام مستمر في الضرب لحد ما شلفط سليم .. ووسط ماهو نايم ع الأرض وفوقه اسلام عمال يضرب فيه اقلام وبواني 

ايده طالت طوبة من جنبه ضربها في دماغ إسلام 


إسلام خد الضربة رجع لورا من قوتها ودماغه جابت دم 


سهيلة : اسلاااااام 😱😱


زقه سليم وجري نط من على السور وخرج من القصر 


إسلام حاطط ايده على دماغه بيتوجع من الضربة .. سهيلة مخضوضة وبتمسك دماغه بسرعة عشان تكتم الدم وهي بتترعش زقها إسلام 


اسلام : معناه ايه الكلام اللي انا سمعته دا ياسهيلة ؟؟؟


سهيلة : كلام اااايه اللي بتتكلم عنه يااسلام انت دماغك سايحة دممممم 😱😱


اسلام : سيييييبك من أم دماغي وقوليلي الحقيقة حاااالا .. انتي فعلا كنتي حامل من الكلب دا ومليكة هي اللي دفعت التمن !!!! 


سهيلة بترجع لورا وبتبص في الأرض بكسرة 


اسلام : دي مش إجابة ياسهيلة 

رددددي على سؤالي ؟؟؟؟؟؟


سهيلة : اااه يااسلام 

كنت حامل منه 


اسلام بيبرق وعلامات الصدمة بتظهر على وشه وهو بيبصلها بذهول 


بعد عنها وراح قعد على المقعد حط ايده على دماغه ... وبعد دقيقتين رفع دماغه 


اسلام : اللي حصل دا حصل ازاي ياسهيلة ؟


سهيلة راحت قعدت جنبه على المقعد .. بدأت عينيها تدمع زيادة وهي بتحاول تتكلم 


اسلام : اتكلمي من غير عياط 


سهيلة : ضحك عليا بكلمة بحبك ومتعلق بيكي ، ارتبطنا فترة لحد ما في يوم حطلي برشام مخدر في العصير وحصل اللي حصل 

فوقت تاني يوم لقيت نفسي لوحدي على سرير فاضي وهو مختفي تماماً .. قعدت حوالي شهر بحاول أوصله مقدرتش 

لحد ما في يوم شكيت إني حامل ، والوحيدة اللي قدرت احكيلها من غير خوف "مليكة " اقترحت عليا نروح نعمل اختبار حمل في المعمل بس بإسمها هي عشان لو حصل في الأمور أمور مروحش انا في داهية 

ودا بما إني عندي أخ زي آدم اللي دمه حامي ولو عرف حاجة زي دي ممكن يقتلني ، لكن هي لا عندها اب ولا اخ 

خدت مني العينة وراحت عملت الاختبار باسمها بس بالعينة بتاعتي انا 

وطلبت منهم يقولوا النتيجة في التليفون بس للأسف ، فاجئونا وجم بالنتيجة لحد البيت 

ووقتها اعترفت قدام الكل إن هي اللي حامل نتيجة غلطة غلطتها وإنها خلاص سقطت الطفل

ولحد اليوم دا الكللل يعرف إن هي اللي غلطت وإني بريئة وسليمة .. ماعدا جدي 


قدرت تسيطر عليا إني مقولش لأي حد خالص إن انا المذنبة وانا اللي كنت حامل ، بس انا سيطرت عليها في كون إن لازم شخص واحد بس في العيلة يعرف أنها بريئة 

عشان لو انا حصلي حاجة يكون فيه دليل إنها انضف وأشرف واحدة في الدنيا

وكان عقابي من جدي إني قعدت من التعليم .. بحجة إني فاشلة ومنفعش في جامعات 


اسلام باصص في الأرض وساكت 


سهيلة : مليكة دي انضف واجدع واحدة في الدنيا .. عندها استعداد تعمل اي حاجة وتدفع أي تمن مقابل إنها تحمي اللي بتحبهم 

وعشان انا بحب مليكة ومقدرش علي بعدها مقدرتش اقولهم لأنها حلفت بحياة أمها إني لو حكيت لحد بلساني انا هتقطع علاقتها بيا 

حكيتلك كل الكلام دا عشان متأكدة إنك هتمشي من هنا تحكي لادم كل حاجة 

ودا هيريحني لاني من زمان نفسي يعرف حاجه زي دي ومش قادرة اقول بلساني عشان اللي قولته ليك من شوية 


اسلام قام وقف وبصلها : بغض النظر عن الإحساس اللي جوايا دلوقتي 

آدم طول عمره أخويا ، وزي ماادم اخويا اخته تبقي اختي

وعمري ما هقبل ولا هرضى بأنك تتفضحي قدام اخوكي وقدام العيلة

سرك في بير واعتبري اني مشوفتش حاجة .. أما بالنسبة مليكة فدي بنت مظلومة

وآدم لازم يعرف دا عاجلاً أم آجلاً 

ودا اللي انا هبذل كل طاقتي أعمله الفترة الجاية بس من غير مااجيب اسمك في الموضوع


سهيلة : ايه دا يعني انت بجد مش هتروح تقول لادم اللي شوفته وسمعته 😳😳


إسلام : اللي ستره ربه ميفضحوش عبده ياسهيلة ... وانتي مغلطتيش الغلطة دي بمزاجك ، انتي ضحية زيك زي بنات كتير اوي 

بس أهم حاجة دلوقتي إني لازم أبعد اللي إسمه سليم دا عنك نهاااائي 


سهيلة بتبسم : جميلك دا انا مش هنساهولك مدى الحياة 


إسلام : دا مش جميل ياسهيلة .. دا واجب 


سهيلة : طب يلا تعالي نروح اي صيدلية نلفلك الجرح اللي عمال ينزف دا 


إسلام : طب ادخلي انتي كملي الفرح وانا هروح الصيدلية 


سهيلة : لا طبعااا ميصحش ، الجرح دا كان بسببي ولازم ابقى معاك لحد ما تبقي كويس 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


سليم ورا القصر واقف وقدامه نشوى 


نشوى : غببببببي .. قولتلك كاااام مرة خد بالك محدش يشووووفك 

افرض اسلام دا راح حكالهم اللي حصل ؟؟


سليم : معرفش بقا يامدام نشوى انا عملت اللي قولتيلي عليه بالظبط واديكي شايفة مشلفط من كل ناحية 

يعني المفروض اخد من حضرتك الطاق طاقين الشهر دا 


نشوى بتكشيره وغضب : المفروض تاخد في سنااااانك بالغباء اللي عملته .. اتنيل بقا كن في اي حتة لحد مااشوف حل في اللي انت هببته 


سليم : ماشي اللي تشوفيه ، انا همشي أروح اي مستشفي ولا مستوصف يعالجو اللي حصلي دا وهستني تليفونك 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في الفرح *


مليكة قاعدة على الكوشة مخنوقة جداً وجنبها روان ماسكة ايديها 


آدم واقف مع أصحابه .. سابهم وراح لرفعت


آدم : بقولك ايه ياجدي ما حلو كدا بقا عشان كل واحد يشوف وراه ايه 


رفعت : ليه يابني دا الساعة لسة ١٠ 


آدم : أيوة ياجدي ماحنا بادئين الفرح من العصر , حلو اوي كدا 


رفعت : اااااه شكلك مستعجل بقا ياشقي 😉


آدم بيبصله وبيجز على سنانه .. ابتسم وسكت


آدم : طب ايه هنفض الدنيا بقا 


رفعت : خلاص ماشي .. روح خد عروستك واطلعوا على اوضتكم


الدي چي شغل الاغنية الأخيرة لوداع العريس والعروسة .. راح آدم مسك ايد مليكة قومها من ع الكوشة 

حط ايديها في ايده وانچها وبدأ يمشي بيها عشان يسلموا ع الناس ويطلعوا 


مليكة بدأت بطنها تكركب وتخاف وتترعش 

ياترى ايه اللي مستنيني من أول الدقيقة الجاية ؟؟؟


وقفوا الناس يسقفولهم وهما طالعين 


رفعت اخد كل الناس ورجع بيهم على الجنينة ، التاس بدأت تروح والعيلة كلها طلعوا على اوضهم اللي هي بعيدة جداً عن أوضة مليكة وآدم 


آدم ماسك ايد مليكة وماشيين في الطرقة الطويلة بإتجاه اوضتهم 


Flash back 📸🔙


رفعت ماسك ورقة التحاليل في ايده وخارج هو وآدم يجروا على الريسبشن 


رفعت : مليييييييكة .. ياملييييكة 


مليكة نازلة ع السلم تجري : ايه ايه في ايه ياجدو


رفعت : تقدري تقوليلي ايه دا ؟؟؟


مليكة بتبص للتحليل اللي في ايده وبتبرق 


مليكة : هو وصل هنا ازاي ؟


رفعت : هو دا اللي فارق معاكي 

وصل هنا ازاي ؟؟

انا ميخصنيش وصل ازااااي انا اللي يخصني إنك تفهميني ااااااااايه داااااا 


مليكة بترجع لورا وبتبص في الأرض بكسوف


رفعت بزعيق : انطططططقي


مليكة : انا آسفة ياجدو


رفعت بيبرق : آسفة يعني ايه


مليكة : اللي في الورقة دا حقيقي .. انا غلطت 


رفعت بيقعد علي الكرسي مكانه من الصدمة وآدم واقف مبرق 

وفجأة ابتسم وضحك 


آدم : لا لا انتي اكيد بتهزري ولا عاملة فينا مقلب ولا عاملة اي حواراتك

 بيمسك دراعها : الكلام دا اكيد كدددددددب 


مليكة : لا ياادم مش كدب الكلام دا حقيقي 


آدم بيبرق وبيمسك ايديها الاتنين : لو اللي انا سمعته دا حقيقي يبقي انتي مينفعش تعيشي يوم كمان 


مليكة بتنطر ايديه الاتنين : انا اه غلطت بس مش انت ياادم اللي تحدد انا أعيش ولا أموت 

الزم حدودك معايا وخليك عارف إنك مجرد إبن عمي 


آدم بيتصدم زيادة وبيرجع لورا


رفعت : أطلع فوق ياادم ، أطلع وسيبني مع بنت عمك لوحدنا 


رجع آدم من الفلاش باك 🔙 وهو بيفتح باب الأوضة 

جاية مليكة تخش مسك ايديها وقفها 


آدم : لااا اللحظة دي مقدسة ومينفعش تعدي كدا 


وفجأة راح شايلها داخل بيها الأوضة وهي عمالة ترفص عشان تنزل من كسوفها 


حطها على السرير .. رجع قفل باب الأوضة *بالمفتاح* 

راجعلها تاني وماشي ببطئ 

مليكة قامت وقفت ومبرقة : انت قفلت الباب بالمفتاح ليه ياادم !!!


آدم بيقرب عليها زيادة وهي بترجع لورا 


آدم : عشان من أول دلوقتي اللي جاي هيكون وقتنا لوحدنا ، ووعد عليها هخليكي تنفصلي عن العالم الخارجي كله 

بيشغل السماعة على موسيقي هادية ، وبيقدم علي مليكة تاني

آدم : كنتي عاوزة تعرفي انا ليه بعمل حاجات عكس بعضها كدا بقا صح ؟؟


مليكة مازالت بترجع لورا : اه عاوزة اعرف 


آدم بيمسك ايديها الاتنين وبيروح بيها لنص الأوضة عشان يرقصوا سلوه 

حط ايدها الاتنين على كتافه الاتنين .. وحط ايده على جنبها وبدأ يرقص معاها سلوه وطبعا بترقص وهي مرعوبة وعمالة تعرق من الخوف والفضول في نفس الوقت 


آدم بيقرب على ودنها : عارفة كنت بحبك قد ايه يامليكة ؟؟ 


مليكة وقفت وبرقت من الصدمة


آدم بيضحك : لا لا وقفتي ليه متخليش حاجة تعكر صفو الرقصة 


آدم بيكمل رقص : كنت بحبك اكتر ما اي حد ممكن يحب أي حاجة .. كان عندي إستعداد اقيدلك صوابعي العشرة شمع في سبيل اني أشوفك أسعد واحدة في الدنيا


بيمسك ايديها وبيلفها يحضنها من ضهرها 

وفي ودنها : اقولك سر .. انا كنت كل يوم بزوغ من جامعتي وانتي في اعدادي وثانوي عشان امشي وراكي وانتي رايحة الدرس اوصلك لحد هناك وامشي وراكي وانتي راجعة عشان اتطمن إن محدش يدايقك 

ولو كان حد فكر بس يبصلك عشان فاكرك لوحدك كنت بغربله لحد ماانسيه شكلك ، ومن غير مانتي تعرفي ااااي حاجة

كنت بعشق التراب اللي بتمشي عليه وكنت بلمحلك بدا كل مرة كنت بشوفك فيها انشاله لو معدية جنبي في الطرقة 


مسك ايديها لفها تاني وبص في عينيها : وعارفة مقابل كل دا اديتيني ايه ؟

اديتيني اكبر خازوق ف الحياة 😂😂😂

وقفتي في نص القصر وبمنتههههههي الفخر .. انا حامل من واحد في الحرام ياجماعة ايه رأيكو


مليكة : انت مش فاهم حاجة ومينفعش تفهم 


آدم : انا مش عااااوز أفهم حاجة .. انا فهمت كللللل حاجة ممكن أفهمها 

إلا حاجات بسيييطة اوي لازم اسألك عنها 


مليكة : ايه هي ؟ 


لف فجأة شالها وراح بيها على السرير .. 

رماها عليه ووقف قدامها 


مليكة : ااااادم انت لو قربتلي اقسم بالله انا ممكن أموت نفسي  


طلع حبل من درج الكومودينو وبدأ يربط في ايديها الاتنين ورا ضهرها 

مليكة ترفص برجلها الاتنين : اووووعى ياادم بقولك 

ااايه اللي بتعمله فيا دا 


وبعد مااتأكد إنها اتكتفت كويس جدا .. طلع مقص من الدرج وقص الفستان قلعهولها خالص وهي متكتفة 


مليكة : ادم انت مجنووووون


آدم : حاجات بسيطة بقا اللي كنت عاوز اسألك عنها

ياترى ايه اكتر حاجة عجبته في جسمك 🤔

بيحط ايده على وشها : بياض بشرتك الملفت للنظر ؟

بيمسك دراعها : ولا ياترى دراعاتك الطرية الحلوة دي ؟؟

بيحط ايده على وسطها : قوامك الممشوق والجذاب ؟؟

ولا كل الإمكانيات اللي كنتي مخبياها عننا دي 🤔🤔


مليكة بتعيط : ااااادم 


 انا مستني اللحظة دي زماااااان اوي 

بس مكنتش اعرف إن يوم ما هتيجي مش هيكون غرضي حب ، هيكون غرضي انتقام !!


مليكة بصوت عالي : الحقووووووووني 


آدم بيكتم بوقها والشر في عينيه الاتنين 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


🔥🔥 #البارت10 🔥🔥#اجبرنى_اعشقه


مليكة بصوت عالي : الحقووووووووني 


آدم بيكتم بوقها والشر في عينيه الاتنين ونيته ينتقم منها بأبشع الطرق ، ولسة هيقرب منها ...


Flash back 📸🔙

من 22 سنة 


آدم عنده ٦ سنين .. داخل أوضة ثرية اللي قاعدة علي السرير ولسة والدة "مليكة "


ثرية بتعب : ايه ياحبيبي تعالي أدخل 


آدم : طنط ثرية ممكن اشيل النونة شوية صغيرين بس 


ثرية : طبعاً طبعاً ياحبيبي تعالي اقعد وربع رجلك وانا هحطهالك عليها 


جري آدم قعد جنبها وربع رجله .. ثرية بتحطله مليكة على رجله 


ثرية : قول بسم الله الرحمن الرحيم وشيلها بالراحة عشان هي لسة نونو خالص ولحمها طري


آدم بيشيلها بالراحة وبيبصلها فرحان وبيضحك 


آدم : ماما لما قالتلي انك جبتي نونة مكنتش اعرف إن النونة الصغننة بتكون قمورة اوي كدا 😍😍


ثرية بتبوسه من خده : حبيبي انت اللي قمور والله  العظيم 😍😘😘


آدم : طنط ثرية هو انا ممكن اخدها ليا خالص عشان العب معاها براحتي 


ثرية بتضحك جامد : ياروح قلبي اعتبرها بتاعتك خلاص 😹😍😍😍


آدم : بجد هتبقي بتاعتي خالص 


ثرية : اه بتاعتك خالص 😍😍 بس أهم حاجة تخلي بالك منها واوعي تزعلها او تضربها 


آدم : لا مش هضربها خالص دا انا هجيبلها كل الحاجات الحلوة اللي باكلها عشان تاكلها معايا 


ثرية بتبوسه وفرحانة بيه : ياحبيبي .. ربنا يحميك يارب ويخليكم لبعض


رجع آدم من الفلاش باك 🔙 وشه احمر وغمض عينه واتألم جداااا من جوا 


قام اتنطر بعد عنها من غير ما يلمسها  .. حط ايده علي وشه واستجمع أعصابه 


آدم : كرهي ليكي يخليني استحقر إني المسك يامليكة .. انا عمري ما كرهت حاجة في حياتي قدك 


مليكة بتاخد نفسها وبتغمض عينيها من الطمأنينة 


آدم : انا اه مش هلمسك عشان انا مش متعود أستخدم حاجة رخيصة .. بس هدفعك تمن كسرة قلبي بكسرة قلبك كل يوم قبل ماتنامي على حاجة جديدة خسرتيها

اللي عملتيه فيا كان كتير اووووي .. وانا مش متعود اسيب حقي 


وعارفة ايه أول وأهم حاجة هتخسريها يامليكة ؟


مليكة : اشجيني 


آدم : هقعدك من جامعتك واحرمك من الشهادة اللي حرمتي منها أختي 

استعدي بقا يامليكة هانم .. الأوضة الجميلة اللي جدي مجهزهالنا عشان تكون جنة ، مع كل يوم هتقضيه فيها هتشوفيها جهنم الحمرا


سابها وخرج على برا وهي علي الكرسي متكتفة زي ماهي بالظبط 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في أوضة روان ومعاذ *


روان واقفة شايلة ياسين ابنها بتنيمه ومعاذ واقف بيغير هدومه 


روان : اهو فرح أختي خلص والمولد اتفض 

اتفضل بقا لم هدومك عشان النهاردة هيكون آخر يوم ليك هنا وبكرا هتطلق منك 


معاذ : الصباح رباح .. لما تقولي لجدك ويوافق هبقى ألمها ☺️


روان : انت ااااايه يااخي ، لا عندك دم ولا ضمير ولا اخلاق 

معندكش ااااااي حاجة غير الجليطة وقلة الذوق 


معاذ : بقولك اااايه احترمي نفسك بقا انا ساكتلك من الصبح لما طهقت 

وإذا ع الأوضة اللي فرحنالي بيها اشبعي بيها كلها وانا سايبهالك ياستي 


زقها ومشي خرج من الأوضة 


روان بترمي الواد ع السرير من غيظها : جاااااااااااااااااي 😱😱😱


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


خرج معاذ من الأوضة وبدأ يمشي في الطرقة يبص يمين وشمال ... اتأكد إن مفيش حد من العيلة شايفه 

دخل اوضة مقفولة محدش بيدخلها كتير .. وقفل وراه من جوا بسرعة 


نشوى قامت وقفت : حمدالله ع السلامة .. لسة فاكر إن فيه واحدة مستنياك يااستاذ 


معاذ : اعمل ايه بس يانشوى مانا على ماعرفت اغفل بنت اخوكي عشان أمشي من قدامها


نشوى : يلا هانت .. هانت وتطلقها وتتجوزني ونخلص من دا كله 🙄


معاذ بيقرب منها : وحشتيني اوي 


نشوى بتحط ايديها على صدره : وانت وحشتني اكتر والله 

ببقي بتقطع كل مرة تكون مع الزفتة دي في الاوضة 😒


معاذ : ياحبيبتي مانتي عارفة إن انا وهي عايشين زي الأخوات ومن فترة كمان 


نشوى : أيوة بس مجرد وجودها معاك في مكان واحد بيموتني 


معاذ بيبوس دماغها : معلش ياحبيبتي هانت 


نشوى : عارف يامعاذ .. رغم إنك أكبر مني بسنتين بس ورغم إني قوية قدام الدنيا كلها إلا إني دايما بحسك أبويا  


معاذ : نشوى انا عايز اسألك سؤال من ساعة ماارتبطنا ودايما بتردد لا متحبيش تجاوبي 


نشوى : ايه هو السؤال 


معاذ : انتي ليه بتعملي كل دا فيهم ؟؟


نشوى بتسرح وبتبعد عنه : ياااااااه .. السؤال دا إجابته طويلة اوووووي 

اللي بعمله فيهم دا كله ميجيش نقطة في البحر من اللي عملوه فيا يامعاذ 


معاذ : هما مين ؟ وعملوا فيكي ايه 


نشوى : في اليوم من الأيام وانا في الجامعة جيت قولتلهم انا بحب واحد وبيحبني وهييجي يتقدملي ، وانتو لو بتحبوني هتوافقوا عليه

وبمنتهي القسوة اللي اتخلقت اشتركوا هما التلاتة (أبويا واخواتي الرجالة الاتنين ) في إنهم يكسروا قلبي ويرفضوا جوازي منه ، لا ومش بس كدا 

هما كدا اجبروني اتجوز واحد مبحبوش ولا بطيق ابص في وشه .. شوفت معاه اسود أيام حياتي ، ويوم ما حملت منه واتمنيت يكونلي طفل يعوضني عن كل حاجة شوفتها ، ضربني وسقطني وحرق قلبي علي ابني

ضيعت من عمري معاه ٥ سنين بحالهم وخرجت من الخمس سنين دول .. واحدة مطلقة عندها وعندها ٢٥ سنة 

عدى على اليوم دا لحد النهاردة ٣ سنين .. 

٣ سنين وانا بخطط كل يوم ازاي احرق قلوبهم على عيالهم وعلي الناس اللي بيحبوهم بكل الطرق 


معاذ : وليه مفكرتيش تدمريهم هما 


نشوى : وجع الضنى بيبقي اسوء مليون مرة من وجعك انت شخصياً 

وعشان كدا انا قررت انتقم منهم في عيالهم 

انتقم بأني اكره الأخ في أخوه ، اسوء سمعة الاخت في عين اخوها ، ابعد الزوجة عن جوزها 

احرم الطالبة من شهادتها زي ما حصل فيا .. انتقم بأني اكرههم كلهم في بعض واعيش كل واحد في البيت دا وحيد زي مانا لحد اللحظة دي عايشة وحيدة رغم كل العدد دا حواليا 

والانتقام الأكبر .. إني أحزّن أبويا على بيته اللي جامع عياله وأحفاده واللي عاش طول حياته يبني فيه عشان في لحظة يشوفه بيتهد قدام عينيه 


معاذ : ياااااه .. دا انتي طاقة الشر مالية قلبك من ناحيتهم اوي 


نشوى : بطريقة عمرك ما تتخيلها .. وكل اللي انت عارفه من خططي كوم ، والمستخبي اللي مينفعش ابوحلك بيه بسهولة كدا كوم تاني 


معاذ : تمام .. ايه الخطوة الجاية المطلوبة مني بقا


نشوى : الخطوة الجاية هتحصل بكرا الصبح ، قبل ما روان تصحى من النوم 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في أوضة نوم مليكة *


مليكة قاعدة زي ماهي علي السرير متكتفة وعمالة تنده بعلو صوتها على اي حد يدخل يفكها .. لكن طبعا زي ماحنا عارفين الأوضة مكانها في آخر القصر ومش بسهولة حد هيعرف يسمعها 


بدأت تتحرك وتحاول تفك في ايديها بالعافية بإنها تكحت ايديها الاتنين في سن السرير 


بقا السن بيكحت في ايديها وفي الحبل ، وواحدة واحدة بدأت الاحبال تتقطع 

فكت نفسها وقامت وقفت تبص علي ايديها اللي التهبوا الاتنين من تكحيت السرير وبقوا بيجيبوا دم 

بصت علي نفسها وهي بالهدوم الداخلية .. دخلت تجري علي الحمام ودخلت تحت الدوش 

وبقت دموعها تسبق الماية اللي نازلة من الحنفية 

وبعد ربع ساعة خرجت من الحمام 

لبست بيجامة من الدولاب 

راحت قعدت على الأرض وبدأت تمشي ايديها على دراعاتها من البرد .. 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


آدم قاعد في جنينة القصر الورانية عشان محدش يشوفه .. عمال يشرب سجارة ورا سجارة ورا سجارة من خنقته وغضبه اللي مش عارف يوديه فين من كل حاجة بيفتكرها 


وهو قاعد سرحان بيبص بعيد ..

إبراهيم داخل من باب القصر يتسحب واحدة واحدة وخايف حد يشوفه 

قام آدم اتسحب هو كمان براحة لحد ما وصل عنده مسكه من قفاه 

إبراهيم اتنطر من مكانه واتخض : ايه ايه ياادم في ايه 


آدم ماسكه من التيشيرت من قفاه : ايه ياادم ؟؟ دا انت ليلتك سودااااا النهاردة .. قداااامي 


خده رجع بيه الجنينة الورانية تاني .. بدأ يقرب عليه وابراهيم يرجع 


آدم : لو مدتنيش حاااالا تبرير لكللللل حاجة حصلت اليومين اللي فاتو انا هعصرك في ايدي اطلع بروحك دلوقتي 


إبراهيم : روح مييييين اللي تتطلع بيها ياادم ماتتكلم عدل 


آدم بيضربه بالبونية 👊 : انت لسة فيك عين تتكلللللللللم 

بتخطف مليكة في المخزن وتحاول تغتصبها يازبااااالة 👊👊👊


إبراهيم وقع عالارض وبيتوجع : اخطف مييييين ياادم انت فاهم غلط والله العظيم 


بيضربه بالبونية اقوي : وكماااان بتحلف كدددب .. دا انا هطلع روحك يازباااالة 


مسك ابراهيم وبدأ يضرب فيه يمين وشمال وبالرجل وبالشلاليت وفي وسط ضربه


آدم : تخطفها وتحاول تغتصبها .. تعمل مشكلة كبيييرة وتضرب عيال الناس في الشارع عشان الفضيحة توصل للبيت وفرحي يتلغي 

*بيضربه بالرجل اقوى *

وبعد كلللللل دا كمااااان متجيش الفرح عشان تخلي اللي يسوى واللي ميسواش يسأل فين اخووووك 


إبراهيم بيتوجع : اااااه ياادم حرام عليك انا اه مجتش الفرح وعملت مشكلة قبلها بس والله ماخطفتها والللله ماخطفتها 


آدم : انت يلزمك علقة محترمة تعيدلك تربيتك عشان تعرف إن الله حق 


مسك إبراهيم وقعد يضرب فيه بكل قوته ويخرج فيه كل غضبه وكبته لحد ما صوت إبراهيم بدأ يجلجل في القصر 

مسكه من رقابته وهو في الأرض : عليا الحرام من نعمة ربي ياابراهيم ، لو عرفت إنك حاولت تقرب لمليكة تاني من قريب او من بعيد او حتى قربت منها اقل من مترين لاكون مكسرلك رجليك الاتنين 


بيديله في وشه : فااااااهم 


إبراهيم : فاااااهم ياادم فاهم خلاص أبوس ايدك 


رزعه ع الأرض وقام دخل على جوا وطلع على اوضته 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


آدم داخل الأوضة مش طايق نفسه .. لقى مليكة نايمة في نص الأوضة على الأرض وكمشانة في نفسها من البرد 


قلبه طب وبرق ، جري عليها بسرعة وقبل ما يلمسها وقف لحظة ...

حط ايده على دماغه وافتكر اللي حصل تاني 


آدم : لا مش وقته الكلام دا ياادم 


وفي اللحظة دي رقة قلبه غلبت رغبته في الانتقام .. وطي عليها شالها وراح نيمها على السرير 

فرد البطانية وغطاها ، وهو بيغطيها شاف الجرح اللي في ايديها 

مسك ايديها وبص ع الجرح كويس .. غمض عينه من وجع قلبه من المنظر واتتك على ايديها جامد


ومن غير ما يفكر المرة دي راح فتح درج الكومودينو وطلع إسعافات أولية وبدأ يطهر في ايديها ويلفها بشاش وبلاستر 


خلص وساب ايديها وراح قعد على الشازلونج وسند راسه لورا 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في أوضة سهيلة *


سهيلة قاعدة على سريرها بتفتكر اللي حصل طول اليوم 


Flash back 📸🔙


إسلام دخل الصيدلية ومعاه سهيلة .. عملوله إسعافات أولية على دماغه وادوله علاج


خلصوا وخرجوا على برا 


إسلام : حلو كدا بقا روحي انتي ع البيت كملي فرح اخوكي ياسهيلة ، انا مش هينفع أرجع بقا بالمنظر دا


سهيلة : انا آسفة يااسلام 😔


إسلام : آسفة على ايه 


سهيلة : اسفة علي الجرح اللي في دماغك واسفة علي الموقف اللي حطيتك فيه من شوية والموقف اللي حطيتك فيه دلوقتي لما هتمشي من غير ما تودع صاحبك أصلا 


إسلام : مش عايز أسمع الكلام دا منك تاني ياسهيلة .. ربنا بيحط في طريق كل واحد فينا واحد يساعده ويخفف عنه بطريقته

ولولانا في حياة بعض مكانش زمان حد عايش 

أهم حاجة بس تاخدي بالك من نفسك وحوار اللي إسمه سليم دا انا هعرف أحله متقلقيش 


سهيلة : ربنا يخليك يااسلام .. شكراً 


إسلام : الله 😳 مش قولنا بلاش الكلام دا بقا 😒


سهيلة : خلاص خلاص آسفة ✋😹


إسلام : ماشي ياستي اعتذارك مقبول 😂

يلا روحي بقا عشان متتأخريش 


سهيلة : حاضر 


رجعت سهيلة من الفلاش 🔙


سهيلة بتبتسم : والله الدنيا طلع لسة فيها ناس كويسين اهو ❤️


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


تاني يوم الصبح 🌄


مليكة بتبدأ تفوق .. اتمطعت 

بتتاوب وبتحط ايديها على بوقها وبتفتح عينيها 


اتخضت لما لقت نفسها في الأوضة ونايمة ع السرير .. قامت اتنفضت بسرعة وبصت حواليها 


مليكة : ايه دا انا نمت امتي ؟؟؟؟

وطلعت عالسرير ازاي ومين اللي طلعني !!!


بتبص علي ايديها اللي مربوطة بشاش وبلاستر ملامح وشها كلها بتتعجب !!!


مليكة : معقولة آدم اللي عمل كدا ؟؟


الباب خبط 


مليكة : ادخخخل


ثرية بتفتح الباب وداخلة : صباحية مباركة ياعروسة 😍😍😍


مليكة : صباح النور ياماما 😒


ثرية بتبص حواليها : الله ، امال فين جوزك يابت طفشتيه بدري بدري 🤔


مليكة : معرفش ياماما راح فين من وش الصبح .. يروح مطرح مايروح بقا هو انا امه


ثرية : عمرك ما هتبطلي تبقي دبش كدا ابداااا 😂

المهم طمنيني .. عرف إنك بريئة ونضيفة صح 


مليكة : وهيعرف ازاي ؟؟


ثرية : ودي محتاجة مفهومية يعني يامليكة 


مليكة : ماما .. جوازي انا وآدم مش زي مانتي فاكرة خاااالص 

جوازي منه تقدري تقولي كدا تخليص حق 


ثرية : لا حول ولا قوه الا بالله 

طيب مااااشي حتي لو تخليص حق .. ملمسكيش ولا قرب منك بما إنه راجل لحم ودم وانتي ماشاء الله عليكي قمر وتجذبي أي حد 


مليكة : بقولك ايه ياماما .. انا هقوم اخد شاور وانتي شوفي بتعملي ايه علي مااخلص وانزلكو 


ثرية : ماشي يامليكة ، بس خليكي فاكرة إن كلامنا مخلصش ها 


مليكة : ماشي 


قامت مليكة دخلت الحمام تاخد شاور 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


آدم لابس هدومه وبدلة الشغل وواقف بيشرب كوباية قهوة في الروف .. خلصها وخارج علي الريسبشن 


رفعت : الالالا .. انت رايح فين يوم صباحيتك ياادم !


آدم : رايح الشركة ياجدي ، ورايا شغل كتييييير اوي محتاج اخلصه 


رفعت : تخلص ااااااايه انت بتستعبط .. انت في اجازة ١٥ يوم ياادم 


آدم : ١٥ ايه ؟؟؟؟


رفعت : مش عايز كلام كتير ويلا تعالى عشان نقعد على ما مراتك تجهز نفسها واحلام تطلعلكو الفطار تفطروا


آدم واقف مكشر ورافع حواجبه 


رفعت : يلااااا بقول 


آدم : حاضر ياجدي اديني قعدت 


نشوى نازلة : صباح الخييييير 😍😍😍


رفعت : صباح النور ياحبيبتي 


آدم : صباح النور ياعمتي عاملة ايه 


نشوى : ياواد مش هتبطل كلمة عمتي دي دا انا الفرق بيني وبينك ميكملش سنة 😱


آدم : الصح صح ياعمتي مانا مستحيل هقولك يانشوى يعني 😂😂


نشوى : لمض 😂

المهم طمني ياحبيبي الدنيا عاملة ايه بعد الجواز 


آدم : الحمدلله 


نشوى : الحمدلله ياروحي ربنا يسعدكم يارب 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


*في بيت أول مرة هنتعرف عليه *


محمد أبو مليكة نايم على كنبة الانتريه ... خرجت واحدة من أوضة النوم 


رانيا بصوت عالي : الله .. انت ايه اللي منيمك هنا ياراجل


محمد بيفوق : فيه ايه يارانيا صوتك عالي ليه


رانيا : بقولك ايه اللي منيمك هنا ؟؟؟


محمد : مفيش رجعت بالليل متأخر شوية ومجاليش نوم فضلت هنا لحد ماغفلت 


رانيا : اااااه .. يعني نفذت اللي في دماغك وروحتلهم بردك !!!


محمد : بقولك ايه يارانيا .. كفاية اوووووي اللي حصل زمان لما اتسببتي في إني رميت بناتي لحد مارجعت لقيتهم عرايس متجوزين 

متتدخليش بيني وبين الماضي اكتر من كدا


رانيا : ليه يااخويا وانا كنت روحت ضربتك علي ايدك وقولتلك سيب مراتك وبناتك وتعالالي 

أنت اللي كنت قرفان من العيشة والبيت وكنت عاوز تهرب بأي طريقة وما صدقت لقيتني في وشك 


محمد : بقا كدا .. طيب 

اوعي من وشي بقا عشان أدخل ادخل اخد دوش واروح شغلي 


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


مليكة أخدت دوش ولبست هدومها ونزلت على تحت .. ماشية في الجنينة ولسة هتدخل الريسبشن لقت آدم في وشها 


آدم بيبصلها من فوق لتحت : اش اش اش دا احنا وشنا نور باللبس الجديد والاوضة الجديدة اهو


مليكة : آدم بعد إذنك انا بادئة اليوم دا نيتي صافية متعكرهوش في أول دقيقة وعديني عشان أروح أشوف امي واختي  


آدم بيشدها من ايديها : لما أكون بتكلم متسيبينيش وتمشي هاااا 


مليكة بتتألم من مسكته لإيديها مكان الجرح بالظبط ... اول ما شافها بتتألم بص على ايديها 

سابها بسرعة من ايده 


آدم : مكانش قصدي اوجعك على فكرة


مليكة : تقصد انهي وجع فيهم ؟؟ 


آدم : مش فاهم ؟


مليكة : اليومين اللي فاتو دول انت مسيبتش وجع واحد متسببتش فيه ليا ، فمجتش على الوجع دا 

عن إذنك 


سايباه وبتلف عشان تمشي سمعوا صوت عربية الحكومة داخلة البيت .. علي الريسبش 


آدم ومليكة دخلوا بسرعة يشوفوا فيه ايه ، العيلة كلها نزلت 


خرج من العربية ظابط ومعاه شوية امنا ودخلوا القصر 


رفعت : خيييير ياسعادة الباشا رجلك خدت عالمكان ولا ايه 


الظابط : المرة دي مش انا اللي هتكلم بقا 


آدم : اومال مين اللي هيتكلم 


جت من وراه *داليدا *

(الشخصية الجديدة اللي هتظهر معانا في الرواية واللي هي تبقى حبيبة آدم السابقة )


آدم برق أول ما شافها جاية 


داليدا : مساء الخير 


قربت من مليكة : ألف مبروك ياعروسة .. كان نفسي اباركلك في ظروف أحسن من دي بكتير بس للأسف انتي اللي اختارتي 


مليكة : اختارت ايه ؟؟ 


الظابط : آنسة دليدا تبقي صاحبة عقد الالماظ يامدام مليكة .. ولما قولنالها على الشيك اللي اداهولنا استاذ آدم المرة اللي فاتت واللي بيحمل نفس تمن العقد رفضت تقبله

لأنها عاوزة نفس العقد بتاعها 


آدم بيبرق : والمطلوب دلوقتي ايه ؟؟ 


الظابط : المطلوب دلوقتي إن مدام مليكة هتشرفنا في القسم شوية لحد ما نعرف العقد راح فين 


آدم : انتي يادليدا !!!!!!!


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

يتبع

 😍❤️❤️❤️


تكملة الرواية من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close