القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عيون الصقر البارت الرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم إسراء هاشم

رواية عيون الصقر 

 البارت الرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم إسراء هاشم 


رواية عيون الصقر 

 الفصل الرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم إسراء هاشم 


رواية عيون الصقر 

 الجزء الرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم إسراء هاشم 

عيون الصقر 


صقر بيبصله باستهزاء وبيقول واضح انك فعلا محتاج تتعلم شغلكك صح وبيخرج صقر هاتفه وهو بيشغله علي شئ ما وبيمدو في وش رئيس المباحث وهو بيقول وكدا كل حاجه بانت قدامك وتقدر تشوف بنفسك مين اللي وراء قتل فريدة 


رئيس المباحث بياخد الهاتف منه وهو بيبص للهاتف بذهول وبيقعد علي مكتبة وهو بيعيد الفيديو الذي يشاهده 


صقر بيبتسم بسخرية وهو بيسحب منه الهاتف وبيقول اظن كدا انا وجودي ملوش لازمه هنا وبيقوم صقر وهو بيقف من مكانه وكان هيخرج ولكن بيرجع تاني اتحاه رئيس المباحث وبيقف قصاده وهو بيميل بنص جسمه وبيقول ببرود ونبرة حا"ده بعد كدا متفكرش تتهم حد غير لما يكون معاك دليل قو"ي مش من مجرد بلاغ وكمان بذات لما يكون الشخص ده انا صقر الجبالي وصقر الصعيد وصقر المخابرات فاهم ولا واكيد عارف مين هو صقر المخابرات 


 رئيس المباحث كان بيبص لي صقر بذهول وبيبلع ريقه بخوف مين ميعرفش صقر المخابرات فالجميع يعرف مين هو ولكن لا احدا يتوقع ان صقر المخابرات هو نفسه صقر الصعيد وكبير الصعيد 


صقر ببرود اظن رسالتي وصلت ومش صقر اللي يقع بسهولة كدا مش صقر المخابرات اللي يكون مغفل ويتغفل في بيتو وميعرفش اي اللي بيحصل ياريت تحطها حلقة فودانك يا حضرة الظابط وبيسيبو وبيمشي بكل هيبة وبرود فهو ليه هيبه فظيعه فهو طولة وجسمه الذي هينفجر من كتر العضلات وحلبابة الصعيدي يعطي ليه هيبه كانه لوحه فنيه بيخرج صقر من القسم ولكن اول مبيخرج بيلاقي عين فوشه الي بتجري عليه بلهفه وهي بتقول صقر 


صقر بيبتسم اول مبيشوفها وهو بيقول عيون صقر 


عين بخوف انت كويس صح وبتبصله باستغراب وهي بتقول ازاي خرجت انا كنت لسه داخللك انا والمحامي دلوقتي 


صقر بيبتسم بحب وهو بيقول مفيش داعي يحبيبتي انا خلاص خرجت وهما اتاكدو انو مش انا وراء موت فريدة 


عين بفرحه بجد يا صقر بجد وبتحضنه عين بسرعة بفرحه وبتنسا انهم في وسط الطريق امام القسم 


صقر بيبتسم وبيحاوطها ولا يهمه شئ وبيقبلها صقر من راسها وهو بيقول بجد يعيون الصقر دلوقتي في حاجه مهمه لازم اعملها قبل منرجع علي البيت 


عين وهي بتخرج من حضن صقر وبتبص حواليها بحرج الناس كلها بتبص عليهم ولكن صقر بنظرة واحده منه بيخلي الجميع يخفض راسه للارض 


صقر بيشكر المحامي وبيبص صقر لعين وهو بيقول يلا بينا 


عين بتسائل هنروح فين دلوقتي لازم نرجع البيت 


صقر هتعرفي دلوقتي مش هنرجع البيت غير لما تكوني علي ذمتي واردك تاني يا عيوني 


عين بتبص لصقر بصدمه وبداخلها فرحه لاتسع العالم 


صقر بيبتسم علي صدمتها وبيقول بمكر شكلك مش موافقه يا عين وانا مش هغصبك خلاص 


عين بسرعة مش موافقه اي دنا اقتلك يا صقر انت ليا وبس انت فاهم اتفضل قدامي 


صقر برفعه حاجب بتكلميني انا كدا 


عين بمشاكسة ايوة براحتي انا مرات صقر وكبير الصعيد كلها واعمل اللي عاوزة وانا مصدقت انك نطقت يشيخ انا كنت قربت اموت جمبك


صقر بحده عين متجبيش سيرة الموت تاني انتي فاهمه ولا 


عين بابتسامه جميلة كلها حب حاضر يلا بقا 


صقر بيبتسم وهو بيقول يلا يا عيوني وبيركب صقر العربية هو وعين وبيروحو لنفس الماذؤن اللي اتجوزها عندو اول مرة عين بتبص لليفطه المتعلقة وبتبتسم صقر بيفهم هي بتفكر في اي وبيقول المرة اللي فاتت جبتك غصب لكن المرة دي برضاكي يا عين ومفيش حاجه هتبقا بالغصب تاني كل حاجه هتبقا برضاكي انتي قدرتي ترجعي صقر تاني وخليتي قلبي اللي كنت فكرو ميت يرجع يدق من تاني خليتي الصعيدي يحبك يا بنت البندر وقعتي كبير الصعيد وصقر الصعيد في عشقك وحبك انا معاكي عديت مرحله الحب والعشق يا عين وقعت في غرامك ملكتيني بكل حاجه فيكي بضحكتك اللي بتسحرني من اول مرة شوفتك فيها من وقتها خطفتني قلبي دقلك من اول ما شافك كنت بشوفك مع رحيم وبتعذب لانك مش ليا ومش حلالي لكن القدر كان ليه راي تاني كنت دايما بعاقب نفسي اني قلبي ميضعفش ليكي كنت بعاملك بقسوة وباجي عليكي عشان كنت شايف الحب في عيونك انتي كمان وكنت شايف انك مش من حقي وانك كنتي مرات اخويا ولكن قلبي عصاني ومقدرش انو ميقعش في غرامك كنتي ملاذي ودوائي فنفس الوقت قدرتي تشفي قلبي من كل غدر شوفتو في حياتي قدرتي تغيري صقر الجبروت لي صقر اللي معاكي دلوقتي ومبقاش عندي اغلي منك يا عيني انتي بقيت نقطه ضعفي وقوتي انتي الدواء اللي شفي كل جروحي واوعدك هاخدلك حقك من كل حد فكر ياذ"يكي او فكر يبعدك عني هنسيكي كل اللي فات كل حاجه هتتكشف قريب اوي وكل حاجه هتبقا احسن وكل اللي باقي من عمري عاوز اعيشو معاكي انتي وبس بحبك يا عين يا لي سرقتي قلب الصعيدي واللي تخلي صعيدي يحبها يبقا يغلبها انتي الماس بتاعي اللي هخبيه عن عيون الناس كلها 


عين كانت بتسمع صقر بذهول وبفرحه لا تسع العالم كلو ودموعها نازلة بفرحه وسعاده لاتوصف هي لا تصدق ما تسمعه فهي كانت بتحلم باليوم ده بقالها سنين وكانت تظن انو لا يتحقق ابدا ولكن ربنا استجاب لدعائها ودموعها بتنزل ومش قادرة تنطق صقر بيمد ايده وبيمسحلها دموعها بحنيه وحب وهو بيقول عيونك دي مش عاوز اشوف فيهم اي دموع تاني ابدا عايزك مبسوطة وبس وده اللي هحاول اعملو واعوضك عن اللي فات كلو يحبيبي 


عين بتحضنه بدون اي مقدمات وهي بتقول انا بحبك اوي يا صقر لو في حاجه ازيد من الحب والعشق كنت قولتهلك النهاردة اسعد يوم فحياتي كلها انت كنت حلم بنسبالي بس ربنا استجاب ليه 


صقر بيمسك ايدها وهو بيقبلها بحب وبيقول بمشاكسة يلا قبل متهور اكتر من كدا وانا اصلا مش قادر وماسك نفسي بالعافيه علفكرة 


عين بتبرق بصدمه وخجل وبتقول انت قليل الادب اوي علفكرة 


صقر بمشاكسة عارف علفكرة انتي لسه مشوفتيش حاجه يلا يا عين نطلع للماذؤن عشان في حاجه هموت واعملها ومش قادر استنا 


عين بتبتسم بحب وبتقول يلا وبيطلع صقر للماذؤن وبيردهم لبعض تاني وهنا صقر بيحضنها بكل قوته كانه هيدخلها جوة ضلوعه 


وعين بدلته الحضن بنفس الحب والشغف وبينزلو يركب العربية ولكن اول ما بيركبو العربية صقر بيقفل ازاز العربية كلو عربيته كل ازازها مفيم وبتقول عين بتعجب صقر قفلت الازاز ليه 


صقر وهو عيونه علي شفايفها وبدون اي مقدمات بيلتقط شفايفها بكل حب وشغف واشتياق وهو بيقبلها وهنا عين بتتفاجئي فالاول ولكن بتحاوط عنقه وبتبداء هي الاخري تبادلة قبلته بكل حب وهنا صقر بيزيد من قبلته وبيلتقطها صقر وفثواني عين بقت علي رجله وهي محاوطه ومازل يقبلها بشغف 


احم احم عذرا للسناجل اللي زي 😂🥺♥نسيبهم هما ناس متجوزين ملناش دعوة بيهم اتعذبو كتير 


في مكان تاني كان واقف بيكسر في كل حاجه حواليه بغضب وهو بيقول بجنون يعني اي خرج يعني اي مستحيل مستحيل ازاي خرج 


هو ببرود انا اشعرفني المفروض الخطه والقضيه كانت لبسه 


هو بغضب انت متاكد انت محدش شافك وانت بتدخل 


هو ببرود ايوة محدش شافني وكدا كدا حتي لو شافني محدش هيعرفني لان وشي مكنش باين 


هو بحنون  صقر لازم يموت


هو ببرود اللي متعرفوش ان صقر رجع عين لذمته تاني 


هو بيبصلة بصدمه وبيقول بصراخ مستحيل مستحيل عين ليا انا وبس انت فاهم وبيرفع هاتفه وهو بيقول كلمه واحده بس نفذ وبيرمي الهاتف بغضب وبيقعد وهو بيمسك كاس من الخمر وبيشربة دفعه واحده وجه كله غضب


هو كان قاعد قصاده ببرود وبيدخن سيجارته وهو ينفت الدخن وبيقول بداخلة انت بتحلم عين ليا انا وبس محدش هياخدها غيري هسيبك لحد ما انت وصقر تخلصو علي بعض ياما انا اللي هخلص عليكم واخد عين وكل حاجه واهرب من هنا 


صقر كان سايق العربية وبجانبة عين اللي بتبصلة وبتبتسم وهو ماسك ايدها وبيهزرو وبيضحكو سواء بفرحه كبيرة وحب ولكن بيقاطع هذه السعاده صوت ضرب النار والعربية اللي فجاه ظهرت وحاوطتهم من كل حته وبقا صوت ضرب النار بس فالمكان وفجاه بتخرج صرخه من عين وهي بتقول صقرررررررررررررررررررررر ووو


تكملة الرواية من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close