القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية خادمة العشق الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

رواية خادمة العشق الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد


رواية خادمة العشق الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد


رواية خادمة العشق البارت الثاني


رواية خادمة العشق الجزء الثاني


رواية خادمة العاشق


رواية خادمة العشق الحلقة الثانية


في بيت كمال ..
كانت الصدمه تحتل أوجه الجميع أيعقل ذلك الطلب كيف ل امير الدميري أن يتزوج من فتاه مثل بسمه كيف ؟ كانت ذلك المسكينه تنظر إليهم بقلق شديد .
عامر بغضب /انت بتقول ايه ي امير انت عايز تتجوز خدامه انت اتجننت .

امير بجديه /بابا انت كل الي يهم حضرتك اني اتجوز واستقر فاظن مفيش فرق بين الاتنين .

ملك بغيظ وعصبيه /مفيش فرق انت بتقارني انا بالخدامه دي .
امير بحده وغضب /لا طبعا متتقارنوش ببعض لأنها احسن منك مليون مره .
كمال بغضب /جرا ايه ي عامر بيه ايه الكلام ده .
امير بغضب جحيمي/اسمع ي كمال مش واحد زيك الي يقول ينفع ومينفعش انت كل همك الفلوس والفلوس اهي معاك .
بسمه بخوف ودموع فهي تراه نظرات التوعد لها /بس بس انا بقا مش موافقه ي سعات البيه انا مش واحده من الي بيبعوا نفسهم بالفلوس .

امير بسخرية فهو يرا خوفها جيدا /ده علي اساس ايه أن شاء الله وانتي كل الي انتي فيه ده مش بتبيعي نفسك كل الذل والمهانه دي يبقي مش بتبيعي نفسك وبعدين انا امير الدميري لسه متخلقش الي يرفضلي طلب بابا كلم المأذون .
بسمه بدموع ورعب /ابوس ايدك بلاش تعمل كده انا واحده غلبانه مش هقدر اكون جوه اللعبه دي .
امير بجديه /انتي من هنا ورايح هتكوني مراه امير الدميري ي عني لازم نظره الخوف الي في عنيكي دي تموت فاهمه .
عامر بحده /امير انت مصمم علي الي بتقوله ده .

 

 

 

امير بتنهيده /ايوه مصمم ي بابا ده قراري وانا مش هرجع فيه ومسؤول عنه كمان .
عامر بغيظ /ماشي ي امير ماشي الي انت عايزه كامل البنت دي فين أهلها .
كمال بغيظ شديد وتوعد لها /ملهاش أهل غيرنا ابوها وامها ميتين وانا عمها الي مربيها .
امير بغيظ واحتقار لذلك الشخص /عمها وبتعمل فيها كده هي دي الامانه الي اخوك الله يرحمه انت فعلا انسان قذر ارجوك ي بابا كلم المأذون خلينا نمشي من هنا ..
وبالفعل تم عقد القران وأصبحت بسمه زوجه امير ….
كانت تجلس بخوف ورهبه من كل شي هل بالفعل هي الآن أصبحت متزوجه ومن من من شخصا لا تعلم عنه شيئا لكن ماذا سترا ابشع مما تعيش به الآن …..
امير بجديه /يلا ي بسمه .
عامر بغيظ /معلش بقا ي كمال كل شئ قسمه ونصيب بنتك إن شاء الله تلاقيه الي يستهلها سلاموا عليكم .
بعد خروجهم من المنزل …
سميحه بغضب شديد /انت ازي انت ي راجل توافق علي الي حصل ده .
كمال بحده /عيزاني اعمل ايه ي اختي ده امير الدميري محدش يقدر يقف قصاده .
ملك بغضب وغيظ /ي عني ايه ي بابا ده كان متقدملي انا يقوم يتجوز بسمه .
كمال بحده وشرود /مش مش كان عجبك ي اختي علشان مشلول خلاص اتبسطي بقا احنا كده برضه في السليم فلوس امير الدميري برضه هتكون تحت أيدينا .
سميحه بانتباه /ازي ي كمال .
كمال بضيق وتخطيط /بعدين المهم انتي في الجامعه عينك تكون علي البت بسمه علشان هي الي هتوصلنا لكل ده …
في سياره امير ….
كانت تجلس بسمه بجانبه برعب وخوف من ذلك الشخص الذي أصبح بالفعل زوجها وهي لا تعلم عنه شيئا لتخرج واخيرا أحبالها الصوتيه للحديث .
بسمه بارتباك ورهبه /ممكن اعرف حضرتك عملت كده ليه .
امير بلامبالاه وهو منهمك في الاب توب الخاص به /علشان اعتقك من الي انتي فيه مش اكتر علشان متحلميش باكتر من كده .
بسمه بوجع وكسره /اه عطف ي عني كتر خيرك ي باشا علي العموم هي مش فارقه انا واخده علي الشقا والعذاب .
امير بتنهيده /انتي اهلك ماتوا من امتا .
بسمه والدموع تملأ عيناها /من وانا عندي عشر سنين كنت فاكره أن عمي ومراته هيبقوا هما سندي بس للاسف الي شوفته غير كده خالص .
امير بجديه وحزن عليها /انتي من هنا ورايح هتعيشي في راحه والي انتي تحتاجيها هتلاقيه .
بسمه بغباء وتسرع /والمقابل ي سعه البيه علي الفكره انا مش من البنات اياهم ي عني مش هتعرف تعمل معايا اي حاجه .
امير بهمس وهو يقترب بخبث /علي فكره انا جوزك لو نسيتي ولو عايز اخاد منك حاجه هاخدها اوعي تفتكري أن عجزي ممكن يمنعني فاهمه .
بسمه بارتباك وخوف /فاهمه .


 

 

 

في حي السيده زينب ……
في ذلك الشقه البسيطه ….
كانت تجلس امل وهي تكتب مقالها اليومي فهي تعمل صحفيه …
في الخارج …
كان يجلس والدها علي مائده العشاء .
امل بابتسامه /مساء الخير ي بابا .
جمال بابتسامه /مساء الفل ي حبيبتي اتاخرتي كده ليه .
امل بحماس وهي تأكل /كنت بكتب مقال جامد جدا هيكسر الدنيا .
جمال برعب /برضه ادم نصار ي امل .
امل بحماس /طبعا هو انا ورايه غيره ي بابا انت وراه لحد مادخله السجن .
جمال بخوف ورعب /ي بنتي حرام عليكي انتي ليه مصممه توقفي قلبي من الخوف عليكي انتي عارفه أنه شراني واحنا غلابه ومش قده .
امل بجديه /لو كل واحد في البلد دي قال يلا نفسي وسأب الي زي ادم نصار ده والي زيه يدمروا البلد يبقا هيجي علينا وقت صعب جدا ي بابا وبعدين انا صحفيه وده شغلي تصبح علي خير بقا علشان عندي شغل الصبح .
جمال برعب /ربنا يسترها معاكي ي بنتي يارب .
في فيلا ادم نصار …..
كانت تجلس صوفي وهي تشرب سيجارها أما هو فكان يقف أمام المراه يصفف شعره فهو ادم نصار الدميري ابن عم امير شخصيه غامضه وشرسه لابعد الحدود يعيش حياته كما يشاء ..
صوفي بدلع /ايه ي بيبيي احنا مش اتفقنا هنسهر مع بعض النهارده .
ادم وهو يرمي يدها بغضب /قولتلك مليون مره متدخليش في أي حاجه او كلمه اقولها قولتلك روحي يبقا مش عايز نفس فاهمه .


 

 

صوفي بزهق /حاضر ي ادم براحتك .
ادم باحتقار /اووف كلكم عايزين الحرق .
لرن هاتفه برساله ليفتحتها ليعتلي وجهه الغضب الشديد ليتحدث بشر /وبعدين معاكي ي قطه طيب قسمابالله لقطعلك ايدك الي مورهاش حاجه غير أنها تقطع فيا وتكتب عليا كلام زي السم انا هوريكي من هو ادم نصار ….
في شقه عفت …
في المطبخ ….
كانت تقف ذلك المسكينه وهي تغسل الأواني ليسير إليها عبده بوقاحه .
عبده وهو يحاول أن يضع يده علي جسدها /ايه ي عسل واقف في البرد كده ليه .
عفت بفزع وصراخ /أخرج بره قسما بالله هصوت والم عليك الناس كلها ي ماما .
عبده بوقاحه /صوتي براحتك امك مش هنا تعالي بقا ي بت ده انا هدلعك اخر دلع .
عفت وهي تتدفعه بكره وصراخ وهي تمسك بيدها السكين /أخرج بره قسما بالله لو مخرجت لدب السكينه دي في قلبك أخرج .
عبده بغضب /هخرج ي روح امك بس اوعي تفتكري أني هسيبك هتلفي تلفي وترجعيلي تاني .
عفت وهي ترتمي أرضا بدموع وقهره /يارب خليك معايا يارب واحميني من الشيطان ده .
في فيلا امير الدميري …..
في الداخل ….
كان يجلس بدر وهو يطعم ابنته حياه الحليب فكانت تصرخ بشده فهي صغيره بشده لتعيش بدون ام لتسير الي الاسفل وهي تتكا علي عصياتها جدتهم فريال …
فريال بغضب /وبعدين معاك ي بدر مش صعبان عليك بنتك دي ل عايز تجيبلها داده ولا عايز تتجوز مش حرام عليك .
بدر بالم وهو يحاول تهدئه طفلته /ارجوك ي تيته انتي عارفه راي في الموضوع ده انا تحرم عليا اي ست بعد سلمي الله يرحمها .
ادم بمرح /طول عمرك وافي ي ابن عمي .
فريال بحده /اهلا بالصايع بتاع العائله الي مدمر سمعتها في الأرض .
ادم وهو يقبل يدها باحترام /ليه بس كده ي تيته .
فريال بغضب /انتوا الاتنين مفيش فايده فيكم وانا مش هرتاح غير لما تتجوزوا .


 

 

 

ادم بغرور /مفيش واحده تستاهل الشرف ده ي تيته الستات اتخلقوا علشان احنا ننبسط .
بدر باشمزاز /تفكيرك طول عمره وسخ ي ادم .
ادم بحده /مش كل البنات سلمي ي بدر فيه بنات تستاهل يتولع فيها .
فريال بغضب /بس انت وهو خلاص انتوا هتخانقوا قدامي ولا ايه .
في الخارج ….
كانت تقف بسمه بانبهار لذلك الفيلا الفاخمه ليخرجها من شرودها امير وهو يقف بجانبها بكرسيه المتحرك .
امير بجديه /هتفضلي واقفه هنا كتير يلا ادخلي .
بسمه بطيبه وبراءه /بقولك ايه انت شكلك طيب وابن حلال خليني هنا في الجنينه مش هينفع ادخل جوه ابوك مش طيقني وبصراحه عنده حق انا فين وانت فين .
امير بحركه ماهره لم يعلم سبب حدوثها لتسقط هي بفزع علي قدميه لينظر بانتباه واعجاب الي عيناها الذي تشبه أعين القطط ليتحدث بهمس .
/سبق وقولتلك انتي دلوقتي مراه امير الدميري ي عني لازم ترفعي راسك فوق ومتخافيش من اي حاجه فاهمه .
اتحرك راسها وهي شبه الغائبه عن الوعي من قربه لها ليسيرون سويا الي الداخل …
في الداخل ….
كانت فريال تستشيط غضبا مما سمعت ..
/انت بتقول ايه ي عامر انت اتجننت ازي تسمح بحاجه زي دي تحصل واحده خدامه تكون واحده من عائله الدميري .
عامر بضيق /كنتي عيزاني اعمل ايه ي ماما اهي واحده والسلام انتي عارفه أنه كان رافض الفكره دي خالص انا مصدقت واحده تكون جنبه .
بدر بطيبه /وايه المشكله ي تيته مش يمكن كويسه .
فريال بغضب /اسكت انت ي بدر انت طيب ومتفهمش البنت دي داخله علي طمع استغلت عجز اخوك وهتلعب عليه وتاخد كل حاجه .
بسمه بدموع والم /لا ي ست هانم متخافيش انا رغم كل الي شوفته عيني مليانه وشبعانه ومببصش ل حد الحمد لله .
امير بحده /بسمه اطلعي اوضتي الي في وشك دي دلوقتي .
فريال بغضب /تتطلع فين انت عايز الحساله دي تتطلع تنام علي فرش زي ده دي تقعد في المطبخ .
امير بغضب جحيمي أفزع الجميع /تيته من فضلك بسمه تبقا مراتي بالذوق أو بالعافيه وهتنام معايا في اوضتي اطلعي ي بسمه .


 

 

 

بسمه بابتسامه حانيه وهي تذهب ل بدر /شكلها جعانه هاتها انا هوكلها .
لم يعلم بدر لما انصاع لمطلبها والغريب سكوت حياه معاها لتبتسم لها بسمه وتاخدها الي الاعلي تحت نظرات الجميع فمن الواضح أن ذلك الفتاه ستكون حلقه وصل لكل القادم في عائله الدميري …….


يتبع…



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close