![]() |
حلم سارة
الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
قصة سارة ✍بقلم naglaa ✍
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
الجزء السادس
دخل مراد القصر وقام بنداء الدادة ثم صعد على السلالم وتوجهة الى غرفتة لكن توقف امام غرفة اختة ومد يدة لكى يفتح الباب لكن توقف وتذكر ما قالت له الدادة منذو قليل
""فلاش باك ""
الدادة: استنى يا بنى اوعى تزعلها
مراد: بعصبية ازعل مين دا انا عا نعاقبها
الدادة : اختك ماكلتش من انباح وعلى لقمة العشا
مراد:😮اممم يا عنى ما فطردش لية
الدادة : رفضت والله يابنى وبعدين لما جات من برة سألتها قالت ما كلتش فتقولت لها احضر لكى الغداء قالت عااتاكل مع حضرتك
مراد: مسح شعرة بعصبية وقال حضرى الغداء بسرعة
"""عودة "
سحب يدة من على الباب وذهب الى غرفتة لكى يبدل ملابسه واخذ شاور ونزل لكى يتناول الغذاء وجلس على الطاولة وانتظر اختة
فى غرفة ندى بعد ما جات من كليتها كانت سعيد وتذكرت ما حدث خلال اليوم وخصوصا سارة واعترفت بينا وبين نفسها انه اسعد يوم فى حياتها لكن اختفت ابتسامتها عندما تذكرت اخيها سمعت صوت محركات قوى قامت من على السرير ونظرت من الشرفة وجدت ان أخيها قد وصل انغزعت وأخذت الغرفة ذهابا واياب وقالت مالى خايفة كدة لية اهدى كدة يا ندى انتى قوية وكبرتي ولازم تواجهى اخذت تردد هذا الكلام ثم قالت بس لقيها بلا كبرت بلا قوية احسن حل انى اعمل نفسى نايمة
روايات وحكايات نجلاء
الدادة: دخلت الغرفة وقالت بسم الله الرحمن الرحيم هى مال الدنيا ضالمة كدة ندى يا ندى وقامت باشعال الإضاءة قومى انا عارفة انك صاحية
رفعت ندى الغطاء من على وجهها وقالت ايه دة عرفتي ازاى
ضحت الدادة وجلست بجوارها علشان انا اللى مربياكى يا بنتى اولا انتى بتنامي والنور قايد ومش يتغطى وشك كدة وانتى نايمة
ندى بحراج : دادة
دادة: خايفة
ندى " مرعوبة
الدادة: طيب انزلي علشان تاكلى بسرعة ولينا قاعدة مع بعض
ندى: بس انا
الدادة : من غير بس يلا وباست ندى ونزلت
ندى : يارب يهديك يا ابيه
وصلت سارة
امام شقتها وانت الجرس وانتظرت امها ان تفتح لها وبعد وقت قالت
اخيرا يا ماما فتحتتتى
مامت سارة: يا بكاشة دة انا فتحت على طول حمدلله على السلامه وأخذتها فى حضنها وطبطبت عليها وقالت خشى يلا
ام سارة" ها يا بنتى احكى لى يومك
سارة ' حكت لمامتها كل شىء مع عدا الجزاء الخاص بأم سعيد علشان مش تزعل مامتها .
🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪☺☺☺🤪🤪 دة انا لو منك كنت حاكيت لماما كل حاجة طيبة اوى سارة دى😝😝☺😝😗😗😗☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
طيب يا نور عينى خشى غيرى هدومك عبال ما احضر الغدا
سارة: ماما هو اللى انا شاماه دة صح
ام سارة ضحكت وقالت صح مكرونة بالبشاميل
سارة : قامت اطنطت بسرعة صقفت وقالت اخيرا دة انا طلبها منك يا ماما بقالى شهور بقلم naglaa
ام سارة: معلشى بقا يا بنتى انتى عارفة احنا كنا ٠٠٠٠٠
سارة: بمقطعة خلاص المهم انك عاملتها وباست اديها وقالت ربنا ما يحرمني منك يا ماما
الام: ولا منك
""" نسيب سارة مع المكرونة ،بصراحة انا كمان جعت ونفسى راحت للمكرونة الله يسامحك يا سارة🤩 """
""""" فى قصر المراد """"""
دخلت ندى غرفة الطعام وبخطوات مرتجفة وقالت السلام عليكم يا ابية
مراد : رفع بصرة اليها يقيم لبسها وجدها بهذة الحالة قال وعليكم السلام، مراد اول شىء دايما يينظر للى ملابس اختة فهو حريص على الالتزام ،بس ندى كان ينقص لبها الحجاب لكن ملابسها محتشمة للتوضيح ٠❤
جلست على الكرسى تدعك يديها من التوتر
مراد: لاحظ ذلك حاول يكون طبيعى حتى تاكل
مراد: ها يا ندى قاعدة بعيد لية عنى
ندى ؛ اتنبهت لما قاله لها هذا المراد
ندى" لا لا يل اية اصل انا عه
مراد: ضحك ضحكة لم تبين اسنانة وقال طول عمرك لما تكونى عاملة حاجة غلط من ايام لما كنتى طفلة بتجلسى بعيد عنى وهذا عصب مراد جدا
ندى قامت وجلست بجوار اخيها وقالت سورى يا ابية ما ختش بالى
مراد: اما نشوف
ندى : بعدم فهم نعم
مراد: طول ما انا عايش مكانك جنبى قلها بملامح خالية من ى تعبير
اكتفت ندى بهز دماغها بمعنى حاضر
دادة عظيمة: تليفون يا مراد بيه
مراد: الو مين
اييييييييييييه ازاى حصل كدة
# حلم سارة # ✍بقلم naglaa ✍
# الفصل السابع # التفاعل يا بنات
دادة عظيمة: تليفون يا مراد بية
مراد: اييييييييييييه ،طيب طيب ومسح شعرة بعنف وبص لندى وقال وعينة عليها ماشى تابع الموضوع دة لحد مانيجى
الطرف الآخر: بقولك تعال حالا
مراد: قوللللللللللت شوية
الطرف الآخر: مراد الموضوع خطير وكبير عليا
مراد: تمام نصف ساعة علشان ورايا موضوع اهم وأغلق الخط دون سماع الرد من الطرف التانى
""ندى كانت فى عالم تانى من الرعب ""
مراد: قام وقف وقال اعتقد انك خلصتي اكل ورايا على المكتب
وقال دادة عظيمة هات اللى قولتلك علية فى المكتب
دادة عظيمة: حاضر وانصرفت الى المطبخ
مشى مراد الى مكتبة وتوقف فجأه ولف راسة الى الخلف لقى ندى لسة جالسة شادره فى مكانها اتنهد وقال بصوت عالى نددددددددى
اتنفضت وقامت من على الكرسى
مراد: قولت ورايا
ندى: اكتفت بهز دماغها بمعنى حاضر
دخل مراد مكتبة وجلس على كرسى من الجلد وضع قدم فوق قدم ثم دخلت ندى بخطوات مرتجفة وجلست على الكرسى المقابل لمراد ويكاد ان تكسر اصابعها من التوتر ندد٠٠٠٠،،
قطع كلامة دخول دادة عظيمة وهى حاملة فى يديها صنيه ووضعتها على المنضددة التى كانت بين مراد وندى وانتصرفت
مرا: اشربى اللبن ده ومد يدة لندى بالكوب
ندى: باستغراب لبن دلوقتى اتنبهت على قول مراد وهو بيقول هافضل مادد ايدى كتير
ندى: لا بس اللبن بيبقى الصبح يا ابيه مش دلوقتى وأخذت منة الكوب
مراد : كويس انك فاكرة القاعدة دى واتنهت وقال الكوب دة بتاع الصبح اللى ماتشربش اكمل ولا لا
ندى: شربت الكوب مرة واحدة بسرعة وقالت انا ٠٠
مراد : قام وقف وقال لا انا هنا اللى اتكلم يا هانم يا محترمة قالها بعصبية خفيفة ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠وبعد وقت خرج من القصر وركب عربيته وذهب الى مكان ما
خرجت ندى من مكتب مراد وذهبت الى غرفتها لكن سمعت الباب بيخبط
مجهول: ايوة خرج من الفيلا
الطرف التانى: ٠٠٠٠٠٠٠٠
مجهول: ايوه يا بيه لالا لوحدة مش معاة حراسة
الطرف التانى:٠٠٠٠٠٠٠٠٠
مجهول: تمام وأغلق الخط
الطرف التانى: بعد ما أغلق الخط كان نفسى اخلص منك بس الصبر جميل هههههههههههههههه
❤ بقلم naglaa روايات وحكايات نجلاء ❤
"""" عند سارة """"""
واقفه فى البلكونة وشاردة فى شىء ما ودمعت ولكن مسحتها بسرعة على دخول مامتها ابتسمت وقالت انتى مش نايمة لية يا بنتى عندك الصبح جامعة
سارة: مافيش نوم يا ماما
الام: اتنهدت وقالت كنت عارفة علشان كدة عاملت كوبيتين شاى بالنعناع شكل السهرة صباحى يا سارة هههه
سارة: اخذت الكوب وقالت مش عارفة انسى يا ماما خايفة طول ما انا ماشية فى الشارع ببص يمين وشمال وبكت
الام: شدتها فى حضنها وطبطبت على رأسها( علشان هى لبسة حجاب فى البلكونة )انسى انا عيشت بعيد عن أهلى علشانك يا سارة خليكى قوية يا بنتى دموعك بتتعبنى يا بنتى انتى عارفة انى عندي القلب
سارة: خرجت من حضن مامتها وقالت اسفة انى تعبتك يا ماما بس اللى حصل فوق طاقتى
مسحت امها دموع ابنتها وقالت سارة يا بنتى انا مش عا نعيش لكى كتير لآزم تواجهى الصعاب يا بنتى انتى لسة صغيرة ومش معنى انك اتعرضى لموقف يؤثر عليكى خذى من ضعفك قوه ،ثم ضحكت وقالت الكلية اللى انتى فيها حلوه برضو وانا عند رأيى انها تميمة حظك يا بنتى ولو مت افتكرى كلامى
سارة: بتسرع بعد الشر عنك يا ماما مش كفاية بابا
ام سارة : الموت مش شر يا سارة ثم قالت ك كفاية بقا كلام قلبى وجعني روحى نامي علشان كليتك تصبحي على خير وذهبت وقلبها حزين على ابنتها الوحيدة
سارة: وانتى من أهل الجنة يا امى ودخلت الى غرفتها وخلعت حجابها ووضعتة على الكرسي وذهبت الى السرير لكى تنام وافتكرت أحداث اليوم وخصوصا ندى وقالت بكرة عانشوفك ياندى وذهبت الى النوم
❤روايات وحكايات نجلاء ❤
"""":غرفة ندى؛"""""
سمعت صوت خبط على باب غرفتها وقالت اتفضل ودخلت دادة عظيمة
دادة عظيمة: ها يا بنتى عمل معاكى ايه
اخدت ندى نفس وجلست على طرف السرير وقالت اسمعى يا دادة
""فلاش باك"""
مراد: انا اللى هنا بيتكلم يا هانم ينفع اللى حصل الصبح دة والاكل ايه والفون بتاعك اللى كان واا٠٠
قامت بسرعة ندى واترمت فى حضنة وقالت اسفة يا ابية وانهارت من البكاء ،،ندى تعتبر مراد ابيها وليس اخيها الكبير
مراد لف زراعيه عليها وطبطب عليها وقال بهدوء عكس ما بداخلة وقال احكى لى يومك كلة ومن غير عياط
خرجت من حضن اخيها ومسحت دموعها وبدأت تحكى ما مرت بة معدا الجزء الخاص بسارة كأنها لم تقابلها
كان مراد يستمع الى حدثها ولمس فرحتها فى الحديث فاكتفى بالنظر لها وقال تمام روحى غرفتك وبعدين ٠٠٠
قطع كلامة رن الفون نظر الى الفون وقال ندى اطلعى نامى الان واوعى اللى حصل النهاردة يتكرر وكلامى لسة ماخلص
وذهب الى الخارج
""""" عودة """"""
ندى: بس يا دادة هو دة اللى حصل
دادة عظيمة: امممممممم يعنى لولا الفون كنتى عارفتى عقابك
ندى: عقدت حواجبها وقالت عقاب ايه يا دادة
دادة عظيمة: امال ايه ده مراد با بنتى هو اينعم بيعاملك بنته مش اختة بس وسكتت
ندى: سكتى لية
الدادة: ها ولا حاجة نامى علشان كليتك وخرجت بسرعة من الغرفة وقالت ربنا يستر عليكى يا ندى من عقاب اخوكى
ندى : وبعدين بقا هى دادة عظيمة خرجت بسرعة كدة لية بعد ما حكيت لها اوووف بقا خلاص عايزة انام أحداث اليوم كانت كتيرة عليا وذهبت الى السرير فى وضع النوم وتذكرت سارة وقالت الحمد لله ما قولتش لابية عليكى يا سارة وفرحانة انى عاشوفك بكرة وذهبت الى النوم ✍naglaa روايات وحكايات نجلاء
فى مكان ما وصل مراد ونزل من سيارتة وقال انت يا ٠٠٠٠٠
يتبع
🤍ليه ندى ما قلتش لمراد على سارة
🤍ما هو السر الغامض عند سارة
🤍مين هو المجهول وما سر المكالمة الغامضة اللى بسببها خرج مراد فى منتصف الليل
🍿كل هذا فى الحلقات القادمة وقولوا لى رأيكم
# الفصل الثامن#✍بقلم نجلاء ✍
# حلم سارة #
وصل مراد المكان ونزل من سيارتة الخاصة وقال
مراد : نعم اهو انا جيت اهو قلها بهدوء ووضع يد واحدة فى جيبة
مازن : شكل مراد عصبة ،وبصوت عالى انت بتستهبل يا جدع انت برن عليك وبقولك فى كارثة وانت لسة جاى دلوقتى حرررررررام عليك
مراد : ولا صوتك ما يعلاش عليا
مازن : بجد بحسدك على برود أعصابك دى يا٠٠جد
مراد : قال بمقاطعة،اخلص وقول الكارثة مع انى عارف انها تافهة قلها بنبرة سخرية
مازن: مسح وجهة بعصبية واخذ نفس وخرجه مرة واحدة وراح جلس على الرصيف اللى امام الشركة وقال الشركة اتعرضت للهجوم وفى ضحايا
مراد: ذهب إلى مازن ووقف امامة بنفس الوضعية و قال سيبك من الهجوم فى ضحايا ازاى
🤍روايات وحكايات نجلاء 🤍
مازن : بقولك هجوم تقولى ضحايا
مراد : ماززززززن رد على سؤالي
مازن : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
_______________________
حرام عليك اخر مرة لا دى لالالالا ا
لااااأااةةةةةةةةةمامااااااااا
صحت سارة وهى يتنهج على صوت مامتها وهى بتقول بسم الله الرحمن الرحيم ليه يا بنتى اهدى دة كابوس
سارة : وهى وضعة ايديها على وجهها وتبكى وترتعش لا يا ماما دا مش كابوس دة واقع انا مريت بة لاسف 😪😪 اتنهدت امها ورسمت الابتسامة على عكس ما بداخلها وقالت صلى على النبى كدة قومى صلى فرضك واللى انتى شوفتة دة علشان نايمة متأخر وعل٠٠٠٠
سارة: بمقاطعة خلاص يا ماما انا كويسة واسفة انى قلقتك عليا
ام سارة: طيب يا نور عينى قومى فوقى كدة علشان الكلية وباستها من جبينها وتركتها وذهبت لإحضار الفطار وعقلها مشغول على ابنتها
سارة بعد ما مامتها خرجت قالت لا لا لا مش معقول يرجع تانى انا ماصدقت انى انسى عاااا وقامت من على السرير وأخذت المنشفة ودخلت الحمام لكى تستعد لتانى يوم جامعة ٠
_________________
فى غرفة نوم ندى
صحيت بكل نشاط وجهزت وهى بتاخد شنطتها قالت اخيرا عاشوفك يا سارة وحشتنى من انباح للنهاردة ونزلت على السلم ودخلت غرفة الطعام وقالت صباح الخير يا ابية وطبعت قبلة رقيقة على خد مراد وجلست بجوارة وهى سعيدة
مراد: رفع نظرة قيم لبسهاوقال صباح الخير يا قلب اخوكى ندى لمى شعرك بلاش تخلية مفرود على ظهرك OK
ندى: احم ولمت شعرها بتوكة من شنطتها وقالت OK
مراد ابتسم لأنها معترضتش على إمرة وجدها بتاكل بنهم شديد وهو كان فرحان بكدة وبعد ما خلصت اكل احم انا عانمشى بقا سلام وخرجت مسرعة على باب القصر لكن توقفت على صوت مراد وهو بيقول على فين
ندى: بعدم فهم الكلية يا ابيه
مراد: قام من على الكرسى سار أمامها بخطوات بطيئة امممممم ك ل ي ة ومين سمح لكى انتى ناسية اللى عاملتية انبارح ها
ندى تذكرت اللى حصل وقالت بخوف هو مش الموضوع خلص يا ابية
مراد: مين قال انة خلص عايخلص فعلا لما اعاقبك وقالها بهدوء ونبرة هادية لكن كلها تهديد
دادة عظيمة وقعت منها الصنية التى كانت عليها فنجان القهوة الخاص بمراد وشهقت ووضعت يدها على صدرها من صدمة وقالت ثوانى و واحد تانى يكون جاهز واسرعت الى المطبخ وقالت لا مراد دايما قاسى مع الكل معدا اختة وعقاب مرة واحدة استر يا رب دة اللى انا كنت خايفة منة وأخذت تعمل فنجان اخر لمراد
ندى:😯😯ع ق ا ب اخذت تردد الكلمة وعقلها لم يستوعب وعقلها يصور لها اسوء السناريوهات حتى لم تنتبة لما بدر من الدادة وقالت لا احم ابية حضرتك قولت ايه 😱😱
مراد : جلس ووضع قدم فوق قدم وقال اللى سامعتيه ع ق ا ب .قالها كانة بيلحن للكلمة
ندى: سارت امامة وقالت بكل ثقة وعينها فى عينة اى كان العقاب انا مش عانفذة وتوجهت للخروج وقبل ما تخرج
مراد: نددددددددى صوتة كان عالي لدرجة الحراسة بالخارج اترعبوا وتخلى عن قناع البرود واحتل مكانة قناع الغضب ومش اى غضب دة دة غضب المراد من غير كلمة ممنوع الخروج من باب القصر للشارع و مسموح لكى انك تنزلي من غرفتك الى الطابق السفلى والحديقة بسسسسسسسسس وذهب الى باب القصر ثم التف اليها وقال احمدى ربنا ان عقابك دة لمدة أسبوع واى اعتراض عاضيع عليكى السنة وخرج دون انتظار الر د وصورت ندى امامة لما وقفت وشاف نظرة التحدى فى عنيها وتوجة الى عملة
ندى : اوةةةةةةةةة اللى بتسمية عقاب دة انا عايشة فية 😭ودة اللى مسمحلى يارب 😭😭وانهارت من البكاء خرجت الدادة بسرعة من المطبخ بعد ما مراد خرج لأنها كانت تراقب الموقف من بعيد وأخذتها فى حضنها وطبطبت عليها وملست على ظهرها وقالت اهدى خلاص احمدى ربنا انا قولت عايقتلك
خرجت ندى من حضنها باعين دامعة احمد ربنا ايه كويس انة عارف اللى انا عايشة فية دة عقاب يا ريت كان اسبوع دة العمر كلة اةةةةةةة🥵🥵
_________________________.
وصلت سارة المدرج وأخذت تنظر يمين وشمال على ندى وقالت يوه بقا اللى آخرها دى دة انهاردة تانى يوم معقول يكون جرالها حاجة معقول ياربى اصحى على كابوس وندى ماتجيش اكيد بخير ولا لا هنا عقلها لم يستوعب ما قالتة بنها وبين نفسها وفجأه اةةةةةةةةةةةةةةةةةةندى فاقت على صوت الدكتور وهو بيقول فى المايك ها يا آنسة بتصوتى لية خير فى حد مات ولا حاجة قولى قولى ماتنكسفيش علشان نعمل معاكى الواجب
سارة: وضعت ايدها على وجهها من الاحراج وتدارى نفسها من نظرات الطلاب فى المدرج وقالت لازم اسرح يعنى ومش انتبة لافرق علوز اللى دخل وشرح دة
الدكتور : بعصبية هو مين دة اللى فرق علوز يا آنسة
سارة ": 😱😱هو هو صوتى عالى.
الدكتور:: ابدا اللى على باب الجامعة سمع بس
سارة : اسفة اوى
الدكتور : بررررررررررررررراومش عايز اشوف وشك تانى لحد اخر السنة
خرجت سارة من المدرج وهى تبكى وقالت هو يوم باين من اولة
انهارت من البكاء بقلم نجلاء
----‐----------------------------،،،،،،،،
دخل مراد الشركة وهو فى قمة عصبيته وكل من يراه يحاول عدم الاحتكاك بة لانة سوف يكون مهلك لا محال وصل إلى مكتبة ونظر الى المكتب ثم ذهب إلى الشرفة واسند يدواحدة على الحائط واليد الأخرى فى جيبة واغمض عيونة وتذكر موقف ندى وقال معقول اختى لا لا بنتى اللى ريتها و بحميها من نفسى تتحداني والله يا ندى لو شخص آخر لكنت قتلتة فاق من شرودة على صوت بيقول ترا تيرا ترا 🎻🎻 بص مراد ولف لقى مازن جالس على حرف مكتبة وبيقول ها هاها اخير شفت مراد سرحان اكيد فى موز٠٠
مراد: بمقاطعة اتلهى
مازن: ايه
مراد: اييييييييييييه اطرش
مازن: مراد انا مازن اخوك وصاحبك
مراد : ما هو علشان الاثنين دول بقولك كدة احمد ربك إن قولتلك كدة وبعدين انت مش فى باب تخبط علية وانزل من على حرف المكتب انزل يالالاااااااا
نزل مازن وجلس على الكرسى المقابل لمراد ووضع ايدة تحت ذقنة وقال بدراما مضحكة ها مزة صح وغمز لة
مراد: ٠٠٠٠٠٠٠٠
# حلم سارة#
# الفصل التاسع #✍نجلاء ✍
جلس مازن يستمع الى مراد ماذا يقول وحكى مراد لمازن كل ما فعلتة ندى
مازن: لنفسة ،معقول ندى تعمل كدة بس حلو كدة انها بدأت تعبر عن نفسها حتى لو كان رأى مراد اللى ماشى بس بداية حلوة يا ندوش اه لو تعرفى انى بح٠٠ انتبة على حركة مراد بايده بمعنى انة ينتبه
مراد: انت سرحت فى ايه يا بنى
مازن: احم وانعدل فى جلستة اسمع يا مراد دة انا حذرتك قبل كدة وقولتلك قبل كدة اللى انت بتعمله مع ندو احم اقصد الآنسة ندى غلط وكان لازم يجى يوم وتنفجر فيك
مراد: قام من على الكرسى وقال غلططططط ليه هو انا لما اكون بحميها وخايف عليها اكون غلط انت عارف اللى بيحصل للبنات اليومين دول فما بالك لما حد يعرف انها اختى انت اللى غلط انت لو كان ليك اخت ما كنتش قولت كده قلها بصوت عالى ثم أدرك مراد ماذا قال لصاحبة فأغمض عينة ومسح على خلف راسة ثم فتح عينة مرة أخرى واخذ نفس وقال اااسف يا صحابى لم اقصد شىء بس انا ال٠٠٠
مازن: بابتسامة عكس م بداخلة واتنهد وقال ولا يهمك يا صاحبى انا عارف انك متقصدش
مراد " والله ما عارف قولت كدة زاى
مازن: بدرامة لا لايا قاسى انت تقصد يا وحش طلقنى وخذ العيال ومش عايزة حاجة من وشك وقلها بصوت أنثى ووضع يدة على خصرة ،( مازن قال كدة علشان يخفف من زعل صاحبة )
مراد: باعين مفتوحة من الصدمة لما قالة صاحبة وقال انت تعرف لو حد سمع كدة من برة وشاور على الباب عايقول اية ولا اضبط كدة انا شاكك فيك لا لا فين مازن الراجللللللل
مازن: ههههههههههه بقولك سيبك من الكلام دة ونتكلم جد وشد مراد من يدة لكى يجلس ،مراد: نظر الى ايد مازن اللى على كتفه وافتكر طريقة كلامة من شوية فقال بكل قرف ابعد ايديك
مازن: فهم مراد وضحك جامد ،، سكت لما لقى مراد اكتفى بنظرة اخرستة
مراد: ها الاثنين اللى انضرب عليهم نار دول أخبرهم اية
مازن: بيسلموا عليك
مراد: ماززززززن
مازن: احم ااقصد انهم بعد ما انت ماشيت روحت المستشفى وعرفت انهم حارسين بس الاول إصابة فى كتفة والثاني في رجلة بس الحمد لله إصابات سطحية وخرجوا على طول بعد إخراج الرصاصة بس الغريب انة ما فيش سرقة حصلت
مراد: كان يستمع الى ما قالة مراد وقالة عادى
مازن: عقد حاجبة وبعدم فهم وقالة عادى ازاى لامؤاخذه
مراد: انت انباح اتصلت عليا وقولت كارثة وهجوم وبعديها انا جيت ومشيت وانت حكيت دلوقتى افهم بقى
مازن: تقصد أن دى لعبة من حد ،بس بس ازاى والحارسين دول
مراد: هههههه دول قرصة ودن وبعدين مدام كدة ليه الرصاص ماجاش فى مكان حيوى ولية ما فيش سرقة وخبط على رأس مازن وقال افهم يا غبى
مازن : وضع يدة مكان ضربة مراد وقال الحل اية يا كبير
مراد : ولاحاجة اولا الحارسين دول اجمل رعاية علشان الصحافة بس فى نفس الوقت عاتفبرك الخبر ماشى
مازن: اعتبرة حصل
مراد: طيب مادام هو حصل فين السكرتيرة الخاصة هو انا عافضل من غير سكرتيرة كدة مكتبى بقا يدخل فية حاجات غربية ونظر الى مازن نظرة ذات معنى
مازن: فهم انة هو اللى مقصود وقال لنفسة هههههههه على اساس ان السكرتيرة هى اللى عاتمنعنى ،،
احم بص الصراحة لسة منزلتش اعلان
مراد لسة عايقوم ويضربة
مازن جرى بسرعة نحو الباب وقال صلى على النبى كدة ياراجل عانخسر بعض علشان موزة خخخخخخ
مازن: وبعدين لسة انبارح وعايزها انهاردة انت لو ساحر مش عاتلاقيها ودة على الاقل شهر وانت عايز مواصفات مش موجودة غير فى دماغك
مراد: حدف قطعة ثقيلة من على مكتبة فى اتجاة مازن لكن مازن اتفداها وأغلق الباب بسرعة وقال وربنا مجنون
مراد : جلس على اريكة جلد فى مكتبة ووضع وجهة بين راحة يدة واخذ ياخذ نفسة و يقلل من انفعالة ويرتب أمورة ،
خرج مازن من مكتب مراد ودخل مكتبة وجلس على كرسى وفك الكرفات الخاص وتذكر كلام مازن عن حبة لاختة وشردت دمعة من عينة ثم مسح هذة الدمعة اللعينة واخذ نفس وأخرجة بسرعة واخذ الفون لكى يعمل أعلان لسكرتيرة لمراد
لمتابعة القصة على روايات وحكايات نجلاء
الشخص: ايوه يا بية ماخرجتش انهاردة
الغريب: يعنى اييييييييييييه مش هى خرجت لوحدها انبارح اكيد خرجت وانتى *******
الشخص لية الغلط لية بية قولت فرصة البت مش بتخرج غير بحراسة وانبارج كانت لوحدها و ركبت تاكسى رايح جاى كانت الصراحة صيدة
الغريب: والله عال انت اللى عاتقولى اعمل اية وماعملش اية
اترزع فى مكانك وعايز اخبار حلوة عيل *******وأغلق الخط دون سماع الرد
الشخص: رجل لسانة طويل بس فلوسة حلوه الصراحة واةةةةالبت حلوة الصراحة وتستاهل واخذ يحرك يدة على صدرة
الغريب : بعد ما قفل الفون قال غربية انا قولت ان فى حاجة غلط ازاى تخرج وتروح لوحدها كدة وانهاردة ما رحتش جامعتها اكيد خرجت من وراة وهو عاقبها بس كان خلانى اعاقبها انا ههههههههههه الصبر بس
✍"""""( ساعات بنزعل على شىء انة ضاع مننا ونقول اشمعنا ودة حب سيطرة لكن فى الحقيقة بيكون خير تخيلوا لو ندى خرجت ذى اول يوم لوحدها كان ممكن حصلها ايه يمكن ربنا هدى مراد انة يمنعها للخروج وهى انهارت جايز لو كانت خرجت كانت بكت بدل الدموع دم محدش يعرف الخير فين اوعى تزعل انك ضاع عليك ميعاد وخصوصا لو وسيلة الموصلات وادرك ان لهذا سبب والله بيحميك من شى )"""""""✍naglaa
___________
عدى اسبوع لما تحدث فى اشياء جديدة
مراد: لاحظ ان ندى بتتعامل معة بحرص وحزينه وحتى الاكل بيكون فى صمت وهذا احزنة وقرر انة يلغى العقاب بس كبرياءة منعة
ندى: مازلت شاردة واقنعت نفسها انهالازم تحاول مع مراد ان يترك لها مساحة من الحرية وانها كبرت خلاص وحزينه ان سارة اكيد نسيتها
مازن: مازال فى مرحلة البحث عن سكرتيرة مراد وعقلة مشغول فى موضوع ما وايضا حزين لما حدث لندى لان مراد دايما بيحكى لة اخبار ندى يوم بيوم
سارة: خلال الأيام سارة ملتزمة فى الحضور فى الجامعة وصلحت ما بدر منها مع الدكتور وفى نفس الوقت خايفة تكون ندى جرا ليها شىء كان سبب فى منعها من حضور الكلية وما زالت تروضها كابوسها المزعج
"""فى مكان ما ""اول مرة نروحة
شخص ايه بجد دة لو اللى انت بتقولة دة صح يبقى ليك الحلاوة ٠
شخص آخر: بتكلم مين٠
شخص: 😯😯😯
______________
🤍مين هو الشخص الغريب اللى متابع اخبار ندى ومراد
🤍من هو الشخص اللى ذكر فى نهاية البارت
🤍هل يوجد سر فى موضع الكابوس اللى سارة بتشوفة دايما
🤍 ماهو سر دمعة مراد اللعينة واللى بسببها يتحول إلى غضب جحيمى
🤍_________//_______________بتبع
❤❤البارت طويل علشان خاطر عيونك ❤❤
# حلم سارة #
# الفصل العاشر # ✍نجلاء
وقفنا البارت اللى فات على اتصال
المجهول " ايوه عرفت مكانهابس يا بية
الطرف الآخر " بس ايه انطق
المجهول " هى فى القاهرة بس مكانها الله اعلم فين
الطرف الآخر: نععععععععم
المجهول: اااصل يبا بية واحد من رجلتى شافها راكبة عربية وملحقش يمسكها لان الإشارة فتحت و٠٠
الطرف الآخر: إشارة ايه اللى فتحت دة انا اللى عافتح دماغك انت مش قولت اخبار حلوة اوووف اقفل واياك ترن غير لما تمسكها فى ايدك مفهوووووووم وأغلق الخط
_______________
مر اسبوع كامل ولا يوجد أحداث جديدة وكل أبطالنا كما هم والان جاء اليوم السعيد بالنسبة لندى كما تعتقد لأنها سوف ترى سارة احم اقصد فك الحظر وذهبها الى الجامعة
مراد كان يجلس على طاولة الإفطار وينظر الى ساعتة من الحين الى الآخر ثم ينظر إلى السلم ويقول لنفسة يارب يا ندى تسمعى الكلام والا سوف انفذ واضيع عليكى السنة انتبة الى ندى وهى تقول صباح الخير يا ابية وطبعت قبلة رقيقة على خد مراد
مراد: وضع يدة على خدة وقال وحشتنى القبلة دى بقالى اسبوع اه كنت عاتجنن قالها لنفسة ثم قال صباح الخير بملامح خالية من اى تعبير
ندى: لنفسها وبعدين بقا هو نسى ولا ايه ان انبارح كان آخر يوم فى العقاب اوووف ورمت المعلقة على الطبق بعنف من غير ما تقصد فشهقت ووضعت يديها عل فمها ونظرت الى مراد
مراد : أدرك انها غصب عنها ابتسم ابتسامة ساحرة وقام من على الكرسى ومد يدة ومسك المعلقة ووضعها فى يديها ثم طبع قبلة رقيقة على يديها وقال بحب أخوى بل حب اب لابنتة الصغيرة بلاش تفكير انا عارف انك لابسة ومتشيكة علشان جامعتك ماشى بس خلصى فطارك وبلاش توتر ok
اكتفت ندى بهز رأسها بمعنى حاضر وقالت شكلة الاسبوع اللى ما كنتش بكلمة فية جاب نتيجة معاه وعايترك لى مساحة من الحرية 😈😈خخخخخخخ
وبعد ما خلصت فطار ندى تمام يا ابية انا ماشية بقا عايز حضرتك حاجة
مراد: لا طبعا عايزك متفوقة وبلاش تكررى اللى حصل اول يوم جامعة وتركها وذهب الى مكتبة اللى فى القصر
ندى: بعدم فهم ايه وبتلتف لم تجد مراد ووجدتة فى مكتبة فسارت لة بخطوات سريعة ودخلت إلية مراد كان واقف فى الشرفة ويقول شكلك يا ندى مصممة يضيع عليكى السنة قالها لنفسة بعد ماسمع خطواتها السريعة اللى تدل على غضبها
ندى: اااببية هو هو ححضرتك تتقصد ايية قلتها بتوتر شديد
مراد: لف ليها وقال يعنى عايزة تخرجى لازم حراسة مش عايزة يبقى البيت اولى بيكى وكدةكدة انتى مش محتاجة شهادة
ندى: بصدمة 😲😲يعنى اية يا ابية لازم اتعلم والشهادة مهمة
مراد: فعلا مهمة بس لغيرك علشان يشتغل ويبنى نفسة لكن انتى اخت مين ها انتى اختى المراد والمراد يعنى بنك متنقل وقالها بكل ثقة وغرور
ندى: أيقنت انها لو اعترضت عاتكون خسارة فارفعت نظرها وقالت ااانا تتتحت اامرك ييا ابية
مراد: تمام يبقى الحراسة معاكى فى كل مكان ذى ما انا أمرت اتفضلى وخلى بالك اى اعتراض السنة عاضيع منك وبايدك
خرجت ندى وهى حزينة وركبت العربية واتجاه إلى الجامعة مراد كان ينظر اليها ويقول اسف يا ندى لازم احميكى انتى مش عارفة حاجة وقدرك خلاكى اختى
_________________________
سارة: ياربى الجو مالة عامل كدة لية نار وامسكت الاسكتش بتاعها بتهوى به وبتنظر على الطريق علشان عربية الجامعة وفجأه شهقت لما سمعت صوت بجوار اذنيها ويقول مالة الجو دة حتى الجو حلو اوووووى انهاردة
سارة: هو انت عيب كدة وابعد شوية ثم رفعت اصباع يديها فى وجهة وقالت إياك تقرب منى كدة فاهم وبعدت عنة كام خطوة وبعدين احترم انى بنت حتتك يا سعيد
سعيد: هههههه ومالة يا ست البنات هو انا لامؤاخذه قولت شىء غلط
سارة: لا مقولتش بس بس فكرة انك تقرب منى بالطريقة القذ**دى وكمان فى الشارع حرام وغلط سلام
سعيد: وجدها ركبت العربية فقال بصوت عالى جدا لا يا برنسيسه مش حرام ولا عيب الكلام دة مش فى قاموس سعيد فاهمممممممة
سعيد: وضع يدة على شعرة وقال بابتسامه شر اما وريتك يا سارة وكسرت مناخيرك وجبتها الأرض مابقاش انا سعيد وتوجة الى القهوة اللى داخل الحارة وجلس على الكرسى وصقف بأيده وقال انت يا زفت عافضل اصقف كتير انت يا ***********
صبى القهوة : هو انت اللى بتشتم ها الللى يطلب حاجة براحة
سعيد: نهارك اسود انت يالا مش عارف بتكلم مين
صبى القهوة: لا معرفش ولا يهمنى اعرف اللى اعرفة اللى يعد هنا ويطلب حاجة يطلبها بذوق
وهنا سعيد لم يحتمل ورفع يدة لكى يضرب الصبى على وجهة ولكن امسك يدة شخص قبل ما تهوى على وجة الصبى وقال
المعلم: والله عال اوى يا سعيد انا سايبك من الصبح تغلط فى الواد وقول عايسكت لكن عايز تمد ايدك علية
سعيد بتوتر: اصل يا معلم الواد ابن **** مترباش وبيغلط فيا اسكت
المعلم: ترك ايد سعيد وقال بقولك انا سامع وشايف وعامل حساب العشرة لكن فى ناس بجحة ومعندهاش دم ،اسمع ياسعيد عايز تجلس هنا اجلس باحترام غير كدة فى ستين داهية وسابة ومشى
سعيد: لنفسة ماشى انا عا نعرفك مين هو سعيد اقصد المعلم سعيد وجلس ووضع رجل على رجل وطلب المشروب وصورة سارة امامة
__________________
":::فى الجامعة :::""
وصلت ندى وارتدت نظارة الشمش على وجهها تدارى نفسها من نظرات الطلاب ونزلت من العربية وكان وضعها كالاتى حارسين امامها وحارسين وراها وحارس على اليمين وحارس على الشمال ودخلت الجامعة تحت انظار الطلاب فكان من يحقد وكان من ينظر اليها باعجاب حتى وصلت الى المدرج وقالت
ندى : فى اية ابعدوا بقا الجو حر خلاص نفسى اتكتم
الحارس : لا ما ينفعش لازم نكون معاكى خطوة بخطوة
ندى : يا بنى ادم افهم لازم ادخل المدرج لوحدى وانتم استنوا هنا على الباب
الحارس : خلاص عانتصل بمراد بية واللى يؤمر بية ينفذ
وقفت ندى امام المدرج لحد ما رئيس الحرس اتصل بمراد ونفذ طلب ندى
دخلت ندى المدرج باحثة عن سارة وخايفة من رد فعلها لما تشوف الحراسة ومش عارفة تقول اية وفى نفس الوقت سارة بتجري علشان تلحق المحاضرة الأولى وقبل ما تدخل المدرج اتخبطت فى حائط بشرى وقبل ما تقع حاوط صقر رئيس الحرس خصرها وضمها اليه وقال انتى كويسة ياانسة فى بنوتة تجرى كدة براحة وضحك ضحكة جذابة
سارة: بصت فى عيونة وقالت ها فى انت جرافيك وفجأه اتنبهت للوضع بعدت بسرعة وقالت اسفة ودخلت المدرج بسرعة
صقر نظر فى اتجاه سارة وقال معقول لسة فى بنات وشها بيبان علية الكسوف يا ترى رقم التليفون الخاص كام يا فرولتى قطع تفكيرة صوت الفون
صقر : كلة تمام يا مراد بية
مراد: خلى عينك عليها يا صقر واعرف هى بتجلس وتتكلم مع مين وانت عارف الباقى
صقر: عارف سلام
مراد: سلام
سارة: جلست ووضعت اديها على قلبها وقالت ياربى هو مال قلبى بيدق جامد لية كدة معقول اللى خبط فية دة بشر وعند هذة النقطة اتكسفت ووضعت يديها على وجهها واتنبهت على صوت يا بنتى هو انا كل ما اشوفك دايما بحالات
نظرت سارة اليها ثم نظرت الى أمامها وفجأه بصت ليها تانى وقالت ندددددددددددى وحشتيني اوى وحضنتها ""(طبعا البنات عارفة الحضن دة كأنها كانت مسافرة 😂🤣)""
ندى : فرحت اوى ان سارة افتكرتها لكن كانت مصدومة من الحضن لان ندى مش متعودة على الكلام والمواقف دى وكانت متوترة خايفة ان الحرس يشوفوا سارة ويؤذوها سارة حست بتوتر ندى وقالت هو انا دايقتك
ندى: لا بالعكس حضنك فرحنى انك لسة فاكراني مع ان احنا ما شوفناش بعض غير يوم واحد ومحدش يعرف حتى اسم التانى اية بالكامل
سارة: سيبك من الكلام دة قوللى لية ماجتيش الاسبوع اللى فات
ندى: اتوترت وقالت ها اصل كنت تعبانة شوية
سارة: الف سلامة عليكى اوعى تكون كرووونا 😁
ندى: لنفسها اكتر من الكرونا احم لا طبعا كان الضغط منخفض شوية
سارة: اه حمدالله على سلمتك
ندى حبت تغير الموضوع فقالت هو انتى كنتى بتضحكى لية من شوية
سارة : ها اصل وشهقت وقال اه صح بت يا ندى وانتى داخلة المدرج ماشوفتيش حاجة غربية
ندى : بتوتر ححاجة غربية ازاى
سارة: يا بنتى فى جرافيك اقصد وحش اقصد بصى مش عارفة فى شخص وهم برة وواانا خبط ف٠وفجاة سكتت وقالت اقصد كنت عاخبط فية(كذابة يا سارة سارة 🤥)
ندى: 😲😲انتى ايه لالا انا ما سوفتش حاجة
سارة : فى اية انتى اتخضيتى كدة لية
ندى: حمدت الله أن الدكتور دخل
""فى شركة المراد""
مراد: الو خير
شخص: ٠٠٠٠٠٠٠
مراد: طيب جاى وقفل
مازن : مالك يا جدع وشك جاب الوان كدة لية
مراد : مسافر البلد
مازن: جدتك بخير
مراد : مش عارف على العموم عنسافر دلوقتى اه قبل ما انسى خلى بالك من ندى اختى وروح بات فى القصر انت عارف انك اخ وبثق فيك
مازن بفرحة: روح وتجى بالسلامة يا صاحبى ند احم اقصد الآنسة ندى فى عيونى 😍🥰
مازن: كلم صقر علشان يسافر معاك الطريق طويل ومش مضمون
مراد : لا صقر مع ندى فى الجامعة
مازن : حس بغضب ان صقر مع صغيرتة وهو مش عارف يشوفها فقال اسمع خلى صقر يروح معاك و الآنسة ندى عانروح الجامعة واستنها و٠٠٠٠
مراد: ماززززززن بقولك مسافر لوحدى وانت بعد ما تخلص شغل روح القصر خلصت سلام
خرج مراد من شركتة وركب سيارتة وتوجة الى البلد بمفردة واثناء الطريق لاحظ مراد شىء غريب وقال ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
فى الجامعة جلس بنت بجوار ندى وقالت ندى ازيك مش عرفانى
ندى بصت لسارة وقالت بعدم فهم اسفة لا اكيد انتى غلطانة
البنت بسرعة البرق شدت ندى فى حضنها وقالت هو علشان انتى زعلانة منى مش عارفانى وقامت بوضع منديل على أنف ندى من غير ما حد ياخذ بالة وعلشان البنت منقبة ندى كانت مش باينة والمنديل على انفها
ندى: بعدت عنها وشاورت على الباب وقالت بصوت متقطع
ص ق ر واغمى عليها
سارة ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
______________________يتبع_
التفاعل يا بنات علشان انزل البارت الثانى بسرعة
رأيكم يهمنى
تعليقات
إرسال تعليق