صعيدي_علمني_الأدب
البارت الثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والاخير
بقلم حنين عادل
كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات
البارت_الثالث_والثلاثين
صوت عربيات الشرطه...
بيدخلوا علي شاكر ورجالته وبيمسكوهم
شاكر: في ايه في ايه ...
الظابط ومعاه العساكر : امسكوهم ...
شاكر: ليه ..ليه
الظابط: ارموا السلاح اللي في ايديكم
شاكر ورجالته رموا السلاح والعساكر مسكوهم وحطوا الكلبشات في ايديهم ..
الظابط: مش عارف ليه وياتري انت تبع ايه داعش ولا تنظيم ارهابي تاني ولا اخوان ولا ايه؟!
شاكر: صدقني يا باشا انا مش تبع اي تنظيم ولا حاجه..
الظابط: اومال ليه كل السلاح اللي معاكوا ده جايين حفله ولا فرح
شاكر: اصل ........
الظابط: هاتوهم ارموهم في البوكس ..
بيطلع الظابط والعساكر وهما ماسكين شاكر ورجالته وبيركبوهم البوكس وبيمشوا .
شاكر بتفكير: ضحكت عليه ولبستك العمه ولبستك مصيبه يا عالم هتخرج منيها ولا لاه اه يا زمن ..
.................................
في اوضه روح.
روح: يونس ..يونس انت فين انا مش حاسه بيك ليه انت ليه مش جمبي
يونس: ومن قالك اني مش جمبك انا هنا وهنا
بيشاور علي قلبها وعقلها..
روح: لأ انت مش جمبي انت وحشتني
يونس: يلا بقا يونس هايموت من غيرك
روح: يونس ما تقولش كده انا اللي هاموت من غيرك
يونس: بلاش سيرة الموت اصحي بقا كفايه نوم
روح: صدقني مش قادرة بحاول
يونس: لازم تفوقي يا روح لازم ..
وكأن الأرواح اتلاقت والقلوب بقت مربوطه ببعض وبقي بينها صله نادرة الزمن ما يقدرش عليها ...
..............................
كريمه وهيا ماسكه ايد صفاء : انا خايفه يا خيتي انا تعبت من كتر العمليات.
صفاء: ربنا يعافيكي ويشفيكي يا خيتي وتكون اخر عمليه
كرم: ان شاء الله هاتبقي كويسه هادعيلك
بصت ليه كريمه باستغراب ..
وبعدها دخلت مع الممرضه اوضه العمليات ..
سبحان الله هل هتتعظ ولا بعد ما ربنا يشفيها هاتقول بركاتك ياشيخ مخلوف يمكن ربنا بيكفر ذنبها باللي بيحصلها ده لعلها تتعظ وتعرف ان كله بايد ربنا السعاده بايده والصحه بايده وراحه البال والرزق والجواز مافيش ورقه شجرة بتقع من غير اذنه و القلب....القلب بايده والحب بايده مش بيجي بالحجاب والربط ربنا ان حب عبد بيحبب فيه خلقه والعكس قناعتها ان الشيخ مخلوف بيسر الحب والجواز والرزق ده كفر وجهل مع انها متعلمه عدم ادراك وقله عقل ودين والخطأ الأكبر علي الأهل لانهم رسخوا فيها المفهوم ده للأسف في كتير لسه بيعملوا كده وبيئذوا ناس مالهاش اي ذنب ربنا اصرف عنا كيد ساحر...بقلم حنين عادل
..................................
يونس كان قاعد في ركن في السجن ...
يونس بتفكير : ها ياروح النمر لسه كتير
...............................
بتقف عربيه الشرطه في مكان مهجور
بينزل العساكر ومعاهم شاكر والرجاله
شاكر باستغراب: انتم جايبنا فين ؟!
الظابط: امشي وانت ساكت
شاكر: فين قسم الشرطه انتم مين
زقوا الظابط قدامه لحد ما دخلوا بيت مهجور ...
ساميه كانت قاعده علي الكرسي...
ساميه بضحك: حمد الله علي السلامه يا شاكر يا نمر
شاكر: اه يا بنت ال.....
ساميه: هههههه معلش اتضحك عليك مرتين ...
بتقوم من علي الكرسي. ..
ساميه : خلص علي كل الرجاله دي وتاويها وسيب كبيرهم عشان هاعذبه براحتي ده
احد الرجال: تمام يا ست هانم ..
شاكر اتعصب علي الرجاله اللي مسكينه وحاول يفك ايده منهم بس مافيش فايدة
ساميه: شاكر ...اهدي
شاكر: هاتتحاسبي ..ماتفكريش انك هاتفلتي من كل الوساخه دي هاتتحاسبي وحسابك هايبقي عسير
ساميه: ههههه عسير ولا عصير
شاكر بصلها بعصبيه وحاول يفك نفسه منهم ويزقهم بس ماقدرش ورجالتها اتكاتروا عليه ...
..............................
في المستشفي.
ياسمين: هيا هتفوق امتي يا عمي
بدر: ربنا يسهل كله بعلم الله
ياسمين: ربنا يشفيها يارب
طلع خالد قعد جمب بدر...
وياسمين دخلت تشوف روح ..
ياسمين بصت علي روح اللي كانت نايمه والأجهزة شغاله وقناع الأكسجين علي وشها وملامحها باهته ..
ياسمين: انتي ايه يا شيخه ايه يا شيخه.. موتي بقا قرفتيني عارفه انا بكرهك ليه كل الإهتمام يبقي ليكي وانا علطول بعدك ليه كل الناس تحبك وانا لأ ليه الشخص الوحيد اللي حبيته ماحبنيش يوسف ...طلع بيحبك انتي واليوم اللي كنت هاعترف ليه بحبي قالي انه بيحبك كان بيقرب مني واخدني كوبري عشانك ... حتي كرم اللي حسيت بالإعجاب ناحيته طلع بيحبك بردة لازم اكون رقم اتنين علطول بعدك لكن لو متي هابقي رقم واحد ...
فوقي بقا وحشتيني قوي يا روح انتي مش عارفه انا بحبك قد ايه انتي اكتر من اختي ارجوكي ما تحرقيش قلبي عليكي ارجوكي اهئ اهئ
بصت ياسمين لقت بدر واقف بيسمعلها ...
روح ...اصحي بقا يا حبيبتي اهئ اهئ
طلعت ياسمين وشافت بدر لسه واقف مكانه
ياسمين: مش قادرة يا عمي وحشتني قوي
بدر: ان شاء الله هاتفوق وهاتبقي احسن من الأول
ياسمين قعدت جمب خالد اللي قعد يطبطب عليها وهيا بتعيط ...
الخداع ....ماتستغربوش ان ياسمين طلعت خاينه واللي طول الوقت كنا مفكرينها خاينه طلعت مظلومه حتي العين ممكن تغلط وماتشوفش الحقيقه ممكن تشوف حاجه والأساس حاجه تانيه ما تخسروش اللي بتحبوهم دوروا ليهم علي الف عذر الحب مش بالساهل ممكن ندور عليه سنين لكن الكره بيجي في ثانيه ....بقلم حنين عادل
..............................
رجاله ساميه ضربوا رجاله شاكر بالنار وشاكر كان متعصب جدا وبيزعق...
ساميه : كان مشهد رائع ورجالتك بتموت قدامك صح
شاكر وهوا مربوط علي الكرسي: هاجتلك هاقطعك قطيع وارمي لكل كلب حته ..
ساميه : متعشم اوي انت هنا تحت ايدي انا هاموتك وهاطلع عليك القديم والجديد هاخلص منك كل اللي انت عملته
شاكر: انا ماعملتلكيش حاجه انتي كان بيجيلك تهيؤات وبتاخدي علاج ...
ساميه: خلاص طلعتني مجنونه
شاكر: انت فعلا مجنونه اللي تبقي عاوزة تموت ولدها تبقي مجنونه اللي تفكر في القتل تبقي مجنونه ..
ساميه مسكت كرباج وبدأت تضرب فيه
ساميه بعصبيه: انت تخرس خالص انا مش مجنونه انتم اللي كلكوا مجانين .
...................................
خالد: مالك يا عمي قلقان ليه
بدر: برن علي شاكر مش بيرد من الصبح وماعرفش عنه حاجه ...
خالد : ماتقلقش يا عمي المهم تليفونه مفتوح
بدر: ايوه مفتوح
خالد: خلاص سهله انا هاعرف مكانه ...
.............................
في المستشفي...
وبعد ساعات من دخول كريمه العمليات ..
صفاء: مالك جاي رايح رايح جاي خوتني
كرم: اتأخروا اوي يا خاله انا قلقان
صفاء: ربنا يسترها ..
.........................
في السجن....
في ارض خضراء...
يونس: انتي رايحه فين
روح: انا رايحه حته احسن من هنا الدنيا وحشه اوي
يونس: ويهون عليكي تسبيني لوحدي
روح: صدقني مش بإيدي..
يونس: لأ ارجوكي اوعي تسبيني انا اضيع من غيرك والله انا اموت خليكي
بيصحي يونس علي ضرب العسكري ليه ..
يونس والعسكري شده وراه ورايح علي التحقيقات: يارب انا قلبي ماعدش مستحمل وجع انا تعبت اجبرني فيها
...............................
في عربيه بدر
خالد : وصلنا يا عمي
بدر: ايه ده مكان مهجور ايه اللي جابه هنا
بينزل بدر وخالد من العربيه وبيرن علي تليفونه وبيرن قدام البيت المهجور ...
بيوطي بدر عليه وبيطفيه
خالد: تعالي نشوفه جوه يا عمي
بدر: لا استني اطلب البوليس الأول الوضع مش مفهوم ومش مطمني
خالد: اللي تشوفه يا عمي
..............................
في اوضه روح...
بتدخل ممرضه بتبص وراها ومتوترة ...
بتحوش الكمامه من علي وشها وبتظهر انها ياسمين ...
بتطلع حقنه من جيبها و........يتبع
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎
متابعه لصفحتي الشخصيه ولاف ورايكم قبل اي حاجه وتوقعاتكم للي جاي 🌟
#صعيدي_علمني_الأدب😂
#بقلم_حنين_عادل
#كاتبه_الجيل 😎#صعيدي_علمني_الأدب😂
#البارت_الرابع_والثلاثين
بتطلع حقنه من جيبها وبتملاها هوا وبتقرب منها ...
بتمسك ايدها...
الباب بيتفتح مرة واحدة بتقع منها ...
بتبص علي الباب وهيا متوترة ..
انتي بتعملي ايه؟!
ياسمين بصدمه وتوتر : انا ...انا
.........................
بيدخل البوليس ووراه بدر وخالد
ساميه كانت بتعذب في شاكر بكل وحشيه..
ساميه وهيا ماسكه سكينه وبتمشيها علي رقبته ...
ساميه: مبسوطه قوي يا شاكر اني شايفاك بتتعذب وتتوجع...
شاكر مش قادر يرد عليها من كتر التعذيب
الظابط: ارمي السلاح اللي في ايدك وسلمي نفسك
ساميه بصتله وحطت السكينه علي رقبه شاكر
ساميه: اللي هايقرب مني هاقتله .
بيقرب منها الظابط وعسكري وراه
الظابط: اهدي..اهدي بس مش هانعملك حاجه
ساميه بتعور شاكر في رقبته بعصبيه
ساميه بعصبيه: اللي هايقرب مني هاقتله
بيرجع الظابط لورا ...
بدر: بطلي جنان يا ساميه
ساميه: طلعتوني مجنونه..مجنونه عشان حبيتك وكنت عايزاك جوزي ...
بدر: طب ارمي السكينه وهانعمل اللي انتي عايزاه
ساميه: لأ...كلكم كذابين ...كلكم غدارين ..بكرهكم كلكم هاموته يا بدر كنت مستنياك عشان تيجي عشان اموته قدام عنيك هوا السبب اني بعدت عنك لازم يموت هههههه اتشاهد يا شاكر يا نمر
بدر: ارجوكي لأاااااااااا
بتضحك وبتستعد بكل برود انها تموته ...
ساميه: ههههههه في ستين داهيه
وفجأة بيضربها العسكري علي ايدها..
بتوقع السكينه من ايدها وبتمسك دراعها
بيمسكها العساكر بسرعه ..
بيجري بدر وخالد علي شاكر
بدر: شاكر يا خوي رد عليا انت كويس
شاكر بيهز براسه...
ساميه: هاموتكم كلكم هاموتكم واحد واحد. .
بيفك بدر وخالد شاكر وبيشيلوه ...
الظابط : انا كلمت الاسعاف
بدر: احنا لسه هانستني اسعاف احنا هنوديه في عربيتنا شكرا يا حضرة الظابط
بيشد العساكر ساميه وساميه مش راضيه تمشي وبتحاول تفك نفسها لغايه ما جرجروها وراهم لحد البوكس ...
ساميه وهيا بتبص علي شاكر وبدر وخالد ...
ساميه: صدقوني هاموتكم واحد واحد مش هاسيب حد..
بدر بصلها ..وركبوا شاكر وبدر ركب جمبه وخالد ساق...
..............................
عند روح..
مصطفي: انتي ايه هوا انتي ممرضه ؟!
ياسمين: لأ انا مش ممرضه انا كنت ...كنت جايه اطمن عليها بس
مصطفي: اومال ليه لابسه اكده ؟!
ياسمين: ها ..عادي يعني يا مصطفي انا .. مالقتش لبس معقم ادخل بيه فا لبست ده اللي لقيته
مصطفي: بس كان في ايديكي حقنه
ياسمين: حقنه ايه ما فيش حاجه في ايديا اهو وبعدين هوا تحقيق ولا ايه يا مصطفي ...
مصطفي: لاه مش تحقيق بس انا استغربت بس
ياسمين بتوتر: خلاص انا اتطمنت عليها انا ماشيه ..
مصطفي: بس جايه متأخر كده ليه
ياسمين: يوووووه يا مصطفي روحت ورجعت اشوفها فيها حاجه ...
خرجت ياسمين وقعد مصطفي جمب روح ...
مصطفي: كيف احوالك يا بت عمي يومين تنين اخد اجازة واهرب من جو المذاكرة مع صحابي والجو الكئيب اللي بقا مالي البيت تنقلب الدنيا كده مصطفي غاب يومين خلاص تعينوا ليه الهم صح ...بهزر ..بس واللهي زعلان اوي اصحي يا روح النمر فاته هيموت الا صحيح هوا فين وفين الباقي انا بسألك وكأنك هتردي مثلا
..............................
بيوصل بدر وخالد المستشفي وبيشتالو شاكر ...
بدر: دكتور بسرعه ..
بيجي الدكتور وبينده علي الممرضه وبتجيب الترولي
بيحطوه عليه وبيدخلوه جوه اوضه
بدر: روح يا خالد روحلها اطمن عليها وتعالي علي ما اروحلها
خالد: احنا في نفس المستشفي يا عمي روح شوفها وماتقلقش
بدر: واسيب اخويا لأ لما اطمن عليه
..............................
كريمه بتفوق...
كرم: حمد الله علي سلامتك
كريمه: الله يسلمك
صفاء: الحمد لله يا خيتي دي اخر عمليه
كريمه: الحمد لله نجحت
صفاء: الدكتور بيقول خلاص نطمن علي الجرح وبعدين نمشي من هنا
كريمه: ياريت عشان انا زهقت من المستشفيات
بتبص لكرم اللي كان مبتسم وكأنه فرحان لها بإستغراب
كريمه بتفكير: اكيد مبسوط انه هايخلص منيكي يا حزينه
..........................
بدر: الحمد لله يا خوي كلها جروح سطحيه وهاتخف
شاكر: الحمد لله ..الواحد لما بيقع بيقول أخ وانا لما كنت في زنقه كنت خابر انك انت اللي هتطلعني منيها ربنا يخليك ليا..
بدر: انت مش اخويا بس دا انت ابويا وحبيبي وسندي ..
شاكر: ربنا ما يحرمني منك .
بدر: لولا انك شغلت دماغك ووقعت التليفون كانت استفردت بيك بس ربنا سترها
شاكر: الحمد لله..روح فاقت
بدر: لسه يا خوي انا رايح اشوفها مش هاعوق عليك
بيطلع بدر من عند شاكر..
شاكر بتفكير: ياتري اكده خلصنا من شرك ومن اذاكي يا ساميه ولا لاه وهاتعاودي بجنانك الواعر ده تئذينا انت لازم تموتي ..
...................................
مصطفي: انت بتقول ايه كل ده حصل
خالد: ايوه ..انا هاكذب عليك ليه
مصطفي: يعني ام يونس المفتريه القادرة كانت هاتموت ابنها اللي هوا يونس راحت روح عملت فيها جامدة وحاولت توقفها وشدت المسدس منها راحت ضرباها بالفاظه راح يونس قايل انه اللي ضربها ودخل السجن راح ابويا اتعصب ورايحلها راحت ضاحكه عليه وعلمت عليه وبعدين عذبته ...
خالد: بالظبط كده اخيرا فهمت..
مصطفي: طيب انا رايح اطمن علي ابويا احنا عايشين في مسلسل احداثه غريبه اوي الحمد لله اني بعدت اليومين دول اصل كنت اتاخدت في الرجلين
خالد: شكلك شهم اوي يا مصطفي
مصطفي: جدا ...وجدع ..
...................................
في اوضه روح ...
بدر : ها يا صغير مش هاتصحي بقا انا تعبت من غيرك حاسس اني مش عايش وحشني صوتك وكلمه لا اله الا الله اللي علطول بتقوليها وحشني غرورك وكل شويه انا جميله جمال مالوش مثال وجمالي الفتاك وكنت بفرح اوي لما اقولك جمالك ولا جمال عبد الناصر عارفه رجعتيني تاني عيل صغير وحشني صوتك وانتي بتحاولي تتكلمي صعيدي بيبقي زي الأجنبي لما يجي يتكلم عربي وحشني روح اوي مش ناويه تحني علينا بقا ...
.....................................
في السجن ...باب الزنانه اتفتح
يونس شاكر النمر....
قام يونس ومسكه العسكري ومشي بيه لحد الظابط..
دخل يونس ...
يونس بصدمه: .............يتبع
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎
ماتفوقي بقا يا روح وحشتينا 😂
عارفه انكم بتشدوا في شعركم ونفسكوا تفوق وفي اللي نفسوا انها تموت ...
تفتكروا يونس انصدم من ايه ؟!
وروني توقعاتكم بقا مع ان انا محدش يتوقعني😎
ممكن يبقي للامر علاقه بساميه وحسام ولا ايه
#صعيدي_علمني_الأدب😂
#البارت_الرابع_والثلاثين
بتطلع حقنه من جيبها وبتملاها هوا وبتقرب منها ...
بتمسك ايدها...
الباب بيتفتح مرة واحدة بتقع منها ...
بتبص علي الباب وهيا متوترة ..
انتي بتعملي ايه؟!
ياسمين بصدمه وتوتر : انا ...انا
.........................
بيدخل البوليس ووراه بدر وخالد
ساميه كانت بتعذب في شاكر بكل وحشيه..
ساميه وهيا ماسكه سكينه وبتمشيها علي رقبته ...
ساميه: مبسوطه قوي يا شاكر اني شايفاك بتتعذب وتتوجع...
شاكر مش قادر يرد عليها من كتر التعذيب
الظابط: ارمي السلاح اللي في ايدك وسلمي نفسك
ساميه بصتله وحطت السكينه علي رقبه شاكر
ساميه: اللي هايقرب مني هاقتله .
بيقرب منها الظابط وعسكري وراه
الظابط: اهدي..اهدي بس مش هانعملك حاجه
ساميه بتعور شاكر في رقبته بعصبيه
ساميه بعصبيه: اللي هايقرب مني هاقتله
بيرجع الظابط لورا ...
بدر: بطلي جنان يا ساميه
ساميه: طلعتوني مجنونه..مجنونه عشان حبيتك وكنت عايزاك جوزي ...
بدر: طب ارمي السكينه وهانعمل اللي انتي عايزاه
ساميه: لأ...كلكم كذابين ...كلكم غدارين ..بكرهكم كلكم هاموته يا بدر كنت مستنياك عشان تيجي عشان اموته قدام عنيك هوا السبب اني بعدت عنك لازم يموت هههههه اتشاهد يا شاكر يا نمر
بدر: ارجوكي لأاااااااااا
بتضحك وبتستعد بكل برود انها تموته ...
ساميه: ههههههه في ستين داهيه
وفجأة بيضربها العسكري علي ايدها..
بتوقع السكينه من ايدها وبتمسك دراعها
بيمسكها العساكر بسرعه ..
بيجري بدر وخالد علي شاكر
بدر: شاكر يا خوي رد عليا انت كويس
شاكر بيهز براسه...
ساميه: هاموتكم كلكم هاموتكم واحد واحد. .
بيفك بدر وخالد شاكر وبيشيلوه ...
الظابط : انا كلمت الاسعاف
بدر: احنا لسه هانستني اسعاف احنا هنوديه في عربيتنا شكرا يا حضرة الظابط
بيشد العساكر ساميه وساميه مش راضيه تمشي وبتحاول تفك نفسها لغايه ما جرجروها وراهم لحد البوكس ...
ساميه وهيا بتبص علي شاكر وبدر وخالد ...
ساميه: صدقوني هاموتكم واحد واحد مش هاسيب حد..
بدر بصلها ..وركبوا شاكر وبدر ركب جمبه وخالد ساق...
..............................
عند روح..
مصطفي: انتي ايه هوا انتي ممرضه ؟!
ياسمين: لأ انا مش ممرضه انا كنت ...كنت جايه اطمن عليها بس
مصطفي: اومال ليه لابسه اكده ؟!
ياسمين: ها ..عادي يعني يا مصطفي انا .. مالقتش لبس معقم ادخل بيه فا لبست ده اللي لقيته
مصطفي: بس كان في ايديكي حقنه
ياسمين: حقنه ايه ما فيش حاجه في ايديا اهو وبعدين هوا تحقيق ولا ايه يا مصطفي ...
مصطفي: لاه مش تحقيق بس انا استغربت بس
ياسمين بتوتر: خلاص انا اتطمنت عليها انا ماشيه ..
مصطفي: بس جايه متأخر كده ليه
ياسمين: يوووووه يا مصطفي روحت ورجعت اشوفها فيها حاجه ...
خرجت ياسمين وقعد مصطفي جمب روح ...
مصطفي: كيف احوالك يا بت عمي يومين تنين اخد اجازة واهرب من جو المذاكرة مع صحابي والجو الكئيب اللي بقا مالي البيت تنقلب الدنيا كده مصطفي غاب يومين خلاص تعينوا ليه الهم صح ...بهزر ..بس واللهي زعلان اوي اصحي يا روح النمر فاته هيموت الا صحيح هوا فين وفين الباقي انا بسألك وكأنك هتردي مثلا
..............................
بيوصل بدر وخالد المستشفي وبيشتالو شاكر ...
بدر: دكتور بسرعه ..
بيجي الدكتور وبينده علي الممرضه وبتجيب الترولي
بيحطوه عليه وبيدخلوه جوه اوضه
بدر: روح يا خالد روحلها اطمن عليها وتعالي علي ما اروحلها
خالد: احنا في نفس المستشفي يا عمي روح شوفها وماتقلقش
بدر: واسيب اخويا لأ لما اطمن عليه
..............................
كريمه بتفوق...
كرم: حمد الله علي سلامتك
كريمه: الله يسلمك
صفاء: الحمد لله يا خيتي دي اخر عمليه
كريمه: الحمد لله نجحت
صفاء: الدكتور بيقول خلاص نطمن علي الجرح وبعدين نمشي من هنا
كريمه: ياريت عشان انا زهقت من المستشفيات
بتبص لكرم اللي كان مبتسم وكأنه فرحان لها بإستغراب
كريمه بتفكير: اكيد مبسوط انه هايخلص منيكي يا حزينه
..........................
بدر: الحمد لله يا خوي كلها جروح سطحيه وهاتخف
شاكر: الحمد لله ..الواحد لما بيقع بيقول أخ وانا لما كنت في زنقه كنت خابر انك انت اللي هتطلعني منيها ربنا يخليك ليا..
بدر: انت مش اخويا بس دا انت ابويا وحبيبي وسندي ..
شاكر: ربنا ما يحرمني منك .
بدر: لولا انك شغلت دماغك ووقعت التليفون كانت استفردت بيك بس ربنا سترها
شاكر: الحمد لله..روح فاقت
بدر: لسه يا خوي انا رايح اشوفها مش هاعوق عليك
بيطلع بدر من عند شاكر..
شاكر بتفكير: ياتري اكده خلصنا من شرك ومن اذاكي يا ساميه ولا لاه وهاتعاودي بجنانك الواعر ده تئذينا انت لازم تموتي ..
...................................
مصطفي: انت بتقول ايه كل ده حصل
خالد: ايوه ..انا هاكذب عليك ليه
مصطفي: يعني ام يونس المفتريه القادرة كانت هاتموت ابنها اللي هوا يونس راحت روح عملت فيها جامدة وحاولت توقفها وشدت المسدس منها راحت ضرباها بالفاظه راح يونس قايل انه اللي ضربها ودخل السجن راح ابويا اتعصب ورايحلها راحت ضاحكه عليه وعلمت عليه وبعدين عذبته ...
خالد: بالظبط كده اخيرا فهمت..
مصطفي: طيب انا رايح اطمن علي ابويا احنا عايشين في مسلسل احداثه غريبه اوي الحمد لله اني بعدت اليومين دول اصل كنت اتاخدت في الرجلين
خالد: شكلك شهم اوي يا مصطفي
مصطفي: جدا ...وجدع ..
...................................
في اوضه روح ...
«»»
#صعيدي_علمني_الأدب😂
#البارت_الخامس_والثلاثين
تفاعل ع الألبوم 🙃
دخل يونس للظابط..
يونس بصدمه وفرحه: روح
بيجري عليها وبيحضنها ...
يونس: وحشتيني اوي..
روح: كنت فضلت جمبي..
بيبعد يونس عنها ...
يونس: صدقيني عملت كده عشانك ..
الظابط: يونس ؟!
يونس: ايوه ..
الظابط: انت بتكلم نفسك
بيبص يونس يمين وشمال.
يونس: انا اسف ...ايه ده عمي بدر
بدر: اذيك يا يونس
يونس: الحمد لله
الظابط: في شويه اجراءات هاتتعمل وهايطلع
المحامي: متشكر يا باشا
يونس: انا مش فاهم حاجه
الظابط: انت براءه من التهمه دي
يونس: ازاي
بيشغل الظابط التسجيل اللي كان علي التليفون اللي فيه بتعترف ساميه بكل حاجه لما كانت بتكلم شاكر.
..................................
في المستشفي .
كرم: احسن
كريمه: الحمد لله
كرم: انا كنت عاوز اتحددت معاكي
كريمه: انا فاهمه انت عاوز تقول ايه
كرم: وانا عاوز اقول ايه بقا
كريمه: انك مغصوب علي الجوازة دي زيك زيي
كرم: لاه ماكنتش عاوز اقول كده
كريمه: اومال كنت عاوز تقول ايه
كرم: كنت عاوز اعتذرلك عشان اللي حوصل مني
كريمه بصتله وسكتت..
...................................
عند روح..
خالد: رايحه فين يا ميرا
ميرا: عاوزة اشوفها يا خالد
خالد: ايه البجاحه دي غوري من هنا
ميرا: خالد انت بجد عبيط ولا بتستعبط
خالد: احترمي نفسك
ميرا: فوق يا خالد ياسمين ضاحكه عليك وعلي الكل
خالد: اخرسي ماتجبيش سيرتها علي لسانك دي انضف منك ومن اللي خلفوكي..
ميرا: هادخل اشوفها يا خالد
خالد: وريني هاتدخليلها ازاي يا ميرا تلاقيكي عايزة تموتيها ما انا عارفك سماويه وتعمليها
حاولت ميرا تدخل بس خالد شدها وزقها وقعت علي الأرض..
ميرا قامت : انت الحب عاميك عن حاجات كتير يا خالد واول حاجه عاميك عنها اللي بيحبك بجد
.....................................
يونس: ليه كده يا عمي
بدر: انت اتجننت يا يونس انت عايز ايه مش فاهمك
يونس: كنت عايزها هيا اللي تخرجني
بدر: وهاتخرجك ازاي وهيا بين ايدين ربنا
يونس: كانت هاتحس اني في خطر وتقوم
بدر: غريب الحب مين فاهمه
يونس: مش عارف هتفوق امتي تعبت يا عمي هاموت حاسس اني مخنوق...
...................................
مصطفي: قلتلك ميه مرة يا بوي ماتتسرعش
شاكر: انت قلتلي اكده
مصطفي: لاه بس مش لاقي حاجه اقولها
شاكر: انت شايف ان ده وقت حديتك الماسخ يا صايع
مصطفي: من الأوائل علي الجمهوريه وصايع والله حرام اعمل لكوا ايه اكتر من اللي انا بعمله يعني
شاكر: قوم ياواد غور من وشي قوم
مصطفي: ايوه دايما انا كلمتي مش بتتبلع اقولك اجبلك مانجا
شاكر: ليه ؟!
مصطفي: عشان تظفلط الكلام
شاكر: قوم يا ابن الك..لب من وشي
ورماه بالإزازه اللي علي الكومدينو
مصطفي: طالع.طالع ..
....................................
في اوضه روح..
يونس: كنت عايز انتي اللي تطلعيني وحشتيني يا روح النمر وحشتيني اوي
روح: بتحبني
يونس: بعشقك
بيبص يونس عليها بصدمه وبيفرك عينه...
يونس بفرحه : انتي ...فوقتي
قامت روح وحضنته ..
يونس: وحشتيني اوي يا روح
روح: انت كمان اوي كنت المفروض تبقي جمبي مش تروح السجن وتسيبني
يونس: هوا انتي عرفتي ازاي
روح: انا كنت حاسه بكل حاجه حواليا بس فوقت امبارح
يونس: امبارح ..وما حدش عرف ازاي
روح: كنت بتأكد من اللي شوفته كان حقيقه ولا كان حلم طلعت مخدوعه في ناس وظالمه ناس كأن شريط حياتي بيمر قدامي ضيعت كتير بس خلاص فوقت
يونس: مش فاهم حاجه
روح: مش مهم المهم انك معايا وتفضل معايا
يونس: عمري ما هاقدر اسيبك دا انتي روحي
بيشوفها بدر من الازاز فايقه ...
بيدخل بفرحه وبيحضنها
بدر: وحشتيني يا حبيبتي حمد الله علي سلامتك
روح: الله يسلمك يا حبيبي
بدر: كده تعملي فيا كده
روح:معلش يا حبيبي انا لو عليا افضل معاك العمر
بدر: مش باينله شكل ناس تانيه هاتاخدك مننا
مصطفي: يا روحي فوقتي اخيرا
روح: مبسوط يا مصطفي
مصطفي: طبعا ...
يونس: هوا ابوي فين
مصطفي : دا واكل علقه ماخدهاش حمار في مطلع هههههه
يونس بعصبيه: انت بتقول ايه يا واد انت
مصطفي: اسف ...بس هوا فعلا مضروب
يونس بعصبيه: ايه
مصطفي: امك
يونس : هارزعك قلم يظبط فيوزات مخك اللي ضربت دي
مصطفي: مش بشتم والله بس فعلا امك اللي ضربت ابوك شوفت بقا
يونس : هوا فين
مصطفي: هوا تحت بس لسه طاردني روح له
يونس بيقوم وبيمسك مصطفي من قفاه وبيطلعه
مصطفي: ما خلاص بقا برستيچي قدام الناس
يونس: امشي وانت ساكت
دخلت الممرضه.
بدر بيطلع فلوس من جيبه وبيدهالها ...
بتفرح الممرضه جدا ..وبتنده للدكتور..
................................
يونس بيبوس ايد شاكر
يونس : انا اسف يا بوي ما تزعلش مني
شاكر: بتعتذر علي ايه
يونس: اني ماكنتش جمبك سامحني
شاكر: الحمد لله علي كل اللي يجيبه ربنا
يونس: ياه لو كانت قدامي كنت قتلتها
شاكر: اهي هتاخد عقابها ..
مصطفي: اه المفروض يشنقوها دي ضربت النمر الكبير بتاعنا هههه
يونس وشاكر: برررره
.................................
خالد طالع علي سلم المستشفي شاف ياسمين
ياسمين: اذيك يا خالد
خالد: الحمد لله
ياسمين : روح فاقت ولا لسه
خالد: لسه ادعيلها
ياسمين: يارب
مشت ياسمين مع خالد لحد ماشافوا روح واقفه مع بدر
جري خالد عليها حضنها
ياسمين اتصدمت لما شافتها بس حاولت تمثل انها فرحانه
خالد: حمد الله علي سلامتك الحمد لله انك كويسه
روح: وحشتني يا دودي
خالد: وحشتني رخامتك اوي
بتروح ياسمين تحضنها ...
ياسمين : حبيبتي ال.......
طاااااااخ.....
ياسمين مسكت خدها وبدأت تعيط
خالد: ايه الجنان ده يا روح في ايه ؟!
ياسمين: هوا ده جزاء حبي ليكي
روح: انت ازبل حد عرفته في حياتي
خالد: روووح
روح: دي حاولت تقتلني امبارح وانا شوفتها بس مصطفي دخل عليها دي غير ده كله هيا اللي اتفقت مع يوسف مش ميرا لعبتها صح خسرتني اكتر واحدة كانت بتحبني
خالد : مش معقول كل ده
ياسمين مستمرة بالبكاء
روح: بطلي دموع التماسيح دي وقوليلي ليه ليه عملتي كده ..انطقي...رودي يا ياسمين لييييه
ياسمين : عشان انا بكرهك
خالد بصدمه: انت بتقول ايه ؟!
ياسمين: بكرهك وبحقد عليكي
روح: ليه ياياسمين ليه يا صاحبتي
ياسمين: عشان انتي عندك كل حاجه وانا لأ عندك حد بيحبك وانا لأ عندك اب بيجبلك كل اللي نفسك فيه وأنا لأ انا فقيرة مش غنيه حتي يوسف اللي حبيته قرب مني عشانك ...
روح: انتي مريضه انا مش شايفه ولا سبب واحد يخليكي تكرهيني انتي عايزة تروحي لدكتور نفسي ..
خالد : كل ده طلع منك انتي ...وبتحبي يوسف لما بتحبيه ادتيني امل ليه خلتيني احبك ليه
روح: عشان ترضي نفسها المريضه
خالد مسك تليفونه وبعد عنهم خطوتين اتكلم ورجع
روح: دي اسباب توصلك انك تقتليني. ..قتل
ياسمين: لو ماقتلتكيش كانت هاتموتني
روح : ساميه مش كده اللي كنتي بتتفقي معاها ازاي تدمريني روحي وذنبي في رقبتك مش هاقول غير حسبي الله ونعم الوكيل
خالد: اللي غلط لازم يتعاقب
ياسمين بتوتر: قصدك ايه
خالد: قصدي اهو
بيشاور علي ظابط ومعاه عساكر
بتجري ياسمين وبيجروا وراها لحد ما بيجبوها ..
ياسمين: ماعملتش حاجه ماعملتش حاجه
.....................................
في بيت قديم ومتهالك
بتطلع روح وبتخبط علي باب شقه
بيفتح الباب عيل صغير
روح: ميرا هنا
الطفل: ميرا مين ...أميرة اختي
روح :ايوه..
الطفل: يا أميرة يا أميرة..
بتطلع ميرا. ..
روح: ليه ميرا ...ما أميرة جميل
ميرا: حمد الله علي سلامتك
بتحضنها بفرحه...
روح: انا اسفه
ميرا: هششش ما تتكلميش في القديم
روح حضنتها ...
ميرا: وحشتيني اوي
روح: خمسه امواه خمسه هاور يو ايوه بقا ويلا بقا
ميرا: وحشني جنانك يابنت اللذينه
...............................
في الصعيد...
بدر: يلا كفايه بقا لحد كده نمشي بقا
روح: ها ..هانمشي
بدر: ايوه
روح : ويونس عارف
بدر: ويونس ماله جهزي الشنط
روح: طيب ...
بيخرج بدر من اوضه روح ..
روح بتطلع وراه ..
بتخبط علي اوضه يونس
يونس بيفتحلها ...
روح بتدخل...
روح: بص بقا
يونس: بصيت ...
روح: وش من غير كاني وماني هادخل في الموضوع.
يونس: ايوه
بتنزل علي ركبتها ...
روح: تتجوزني يا نمر
يونس: اديني فرصه افكر ..
روح: ولا انا سمعت كل حاجه انا ماكانش مغمي عليا
بدر بيدخل مرة واحدة : اه يا بنت ..الك...لب
روح: اهدي بس هافهمك
بدر : تفهميني ايه دا انا كنت هاموت
قلع بدر الجزمه وجرا بيها ورا روح
روح: يا بااابا ااا خلاص اسفه كنت بشوف معزتي عندكم
بدر: واما كان يجيني سكته قلبيه كنتي هاترتاحي
روح وهيا بتجري: ما انت لو مابطلتش جري وهديت هاتجيلك
.............................
في قسم الشرطه...
ياسمين ببكاء: ساميه هيا السبب وحسام ويوسف انا مظلومه هما اللي اجبروني علي كده اهئ اهئ
الظابط: اهدي واحكيلي كل حاجه براحه.
..............................
في شقه فاخرة
يوسف: الحق يا حسام
حسام: في ايه
يوسف: ياسمين البوليس مسكها
حسام: وايه يعني
يوسف: هانلبس انا وانت
حسام: ليه واحنا عملنا ايه لا قتلنا ولا خطفنا ولا سرقنا ماتخافش من حاجه.....يتبع
#صعيدي_علمني_الأدب😂
#البارت_الأخير
تفاعل ع الألبوم 😃
روح بتجري وبدر وراها
روح: يابابا حرام عليك كفايه بقا تعبت
بدر: هاولع فيكي بجاز وسخ
روح وقفت ومسكت دماغها ..
بدر بيقرب عليها بخوف وقلق: انتي كويسه
روح: ههههه عليك واحد
بدر مسكها من ودانها ..
روح: اااه اههه خلاص خلاص أسفه يا حاج
بدر قعد علي الكرسي. .
روح قعدت علي حجره زقها وقعت علي الأرض
روح: بقا كده يا بابتي
قامت روح وقعدت جمبه
روح: زعلان
بدر: عديمه الإحساس شايفه ايه
روح: شايفه انك وحشتني بقا ماتجيب بوسه يا جدع
قامت حضنته وهوا حضنها..
بدر: بكاشه..ونصابه
روح: بس بتحبني
بدر: عملتيها ازاي دي
روح: هاحكيلك..
بدر: اشجيني
روح: وهما بيعقموا الجرح وكده قلتلهم اني ظابط واني في مأموريه ولازم الكل يفكر اني دخلت غيبوبه عشان حياتي في خطر !
بدر: اه يا نصابه ..بس ليه
روح: كنت عايزه اتأكد من القلوب يا بابا الشده بتظهر وفعلا ظهرلي كل حاجه كنت فاهمه حاجات غلط وحياتي كانت اساسا غلط وشكلي جيت الدنيا غلط
بدر: هههههه.
روح: عسل يا عم ماتيجي نشوفلك عروسه بقا كنت اجبر بخاطر الوليه اللي مجنونه بيك دي وارحمنا
بدر: بنت..
روح: ابويا چان يا جدعان ايه ده
بيضحك يونس اللي كان واقف علي السلم بيتفرج عليهم
روح بتغمزله بضحكه..
بدر بيلاحظهم ...
بدر: طب اعملي حساب ابوكي
روح: في ايه يا حبيبي
يونس: احم..انا...نعم .يا بوي جايلك
بتقوم روح ..
روح: يااه انا شكلي عاوزه انام ولا ايه تصبح علي خير يابودي ..
بتمشي روح وفجأه بتكملها جري لأوضتها ..
بيضحك بدر عليها : يخربيت جنانك ..
......................................
في قسم الشرطه..
ياسمين ببكاء : هوا ده كل اللي حصل
الظابط: يعني يوسف وحسام وساميه كانوا متفقين علي روح
ياسمين: ايوه ويوسف لما خطف روح كان متفق معايا ومع ساميه بس من ورا حسام .
الظابط: امرنا نحن احمد خيري بحبس المتهمه 4 أيام علي ذمه التحقيق واستدعاء كل يوسف الأنصاري وحسام رخا
.......................................
في المستشفي.
كريمه بتجهز عشان تمشي..
كرم: كنتي صبرتي لما اتعافيتي
كريمه: انا الحمد لله
كرم: انا كنت عايز اقولك اني..
كريمه: ما تخافش يا كرم انا عارفه انك مغصوب عليا وانا هاخبر عمي اني مش عايزه اكمل .
كرم: بس انا مش عاوز كده
كريمه: اومال عاوز ايه اياك
كرم: ماتدي لعلاقتنا دي فرصه يمكن تنجح
كريمه: وليه نتعب نفسينا ونضيع وقت
كرم: مايمكن تطلع تستاهل الوقت والتعب
كريمه: طب وروح قمر؟!
كرم: وروح ايه؟!
كريمه: ياكش تكون فاكر اني مش خابره انك بتحبها بيبان في نظراتك ليها بتبقي عاوز تاكلها بعنيك
كرم: انا ...يمكن ...
كريمه: هملني في حالي يا كرم الله يرضي عنيك
..............................
في الجنينه.
يونس كان نايم علي الأرض روح نامت جمبه ..
روح: قطتي!
يونس: ايه قطتي دي كمان
روح: انت مش عارف ان النمر من سلاله القطط ولا ايه
يونس: بس نمر في الأخر مش قطه
روح: خلاص يا نمر مش عارفه ليه مش عاجباك مع انها كيوت..
يونس بص للسما..
يونس: الليل وسماه ونجومه ..
بيشاور علي روح ...
يونس: وقمره ..
روح ابتسمت...
روح : انت من ايام ام كلثوم انا العكس انا هاقول حاجه تانيه..
يونس بابتسامه: حاجه ايه؟!
روح: الجو هادي خالص ..والدنيا هوس هوس وانا وانت يا حبيبي يا حبيبي ونجوم الليل وبس.
يونس: قلتي يا ايه يا حبيبي سمعيني تاني كده
روح بضحك: نمر ..بلييز
يونس: طب واحده حبيبي عالسريع ..
بدر: رووووح...
روح : جا.جايه جايه يا بابا
طلعت روح تجري وراحتله..
يونس: عمي ده بيجي في اوقات غريبه اوي
................................
بدر: مش هاتجهزي الشنط
روح: ليه
بدر: عشان نمشي
روح: ايوه ..بس انا مش عاوزه امشي
بدر: ليه حبيتي هنا كده مره واحده
روح: ايوه انا بحب الصعيد...
شافت يونس قريب منها
روح: وأهل الصعيد وجمال الصعيد وحلاوه الصعيد ونمور الصعيد
يونس بصلها وضحك..
بدر: وايه كمان ..
روح: ها !
............................
بيركب كرم وكريمه وصفاء العربيه
كرم بيسندها وكريمه بتبصله باستغراب
بعد وقت بيوصلوا البيت ..
كرم: حمد الله علي السلامه
كريمه: الله يسلمك
بتنزل كريمه وصفاء وبيدخل معاها كرم...
كريمه: طب بالسلامه انت
كرم: ايوه..انا ماشي
بيمشي كرم ...
روح بتقابلها: كويمه فينك من زمان يا شيخه حمد الله علي السلامه
كريمه: الله يسلمك
بتدخل كريمه اوضتها ومعاها صفاء
...............................
في اوضه المكتب.
بدر: انت ايه اللي بتعملوا ده
يونس: جرا ايه يا عمي ما انت عارف اني بحبها ورايدها في الحلال ..
شاكر: يبقي علي بركه الله نعمل خطوبه
يونس: خطوبه ايه هوا انا لسه هاتعرف.....
بدر: في ايه يا ولدي
يونس بيشاورله علي الباب وانه يتكلم عادي .
بدر: لأ لازم فتره خطوبه
بيمشي يونس براحه لحد ما بيفتح الباب مره واحده بتقع روح قدامهم ...
روح قامت بسرعه: احم ...انا ..كنت
يونس بضحك: هههههه
روح: انا كنت بلمع الباب
يونس: بتلمعي الباب ولا الأوكر
بدر: انا بقول نمشي وبلاش وجع قلب دي هاتجننك واتجوز كريمه
روح: انا فيها لأخفيها نمشي ايه وكويمه مين اللي يتجوزها دا انا اقطعهم قطيع
يونس: جوزونا بقا ..
روح: اديني فرصه افكر
بدر: بس يابت اسكتي
روح: الله يابابا مش هاتقول عاوز مليون دولار مهر بنتي والا مافيش جواز
بدر: انا بقول نرجع احسن
روح: خلاص ..خلاص ..
يونس بصلها وضحك ..
روح راحت لشاكر...
روح: عارف انا كنت في البدايه بخاف منك وعادي بس دلوقتي بقيت بحبك
شاكر: وانا كمان بقيت بحبك
روح: يعني لما يونس يزعلني هاتجيبلي حقي وتحرمه من الميراث
بدر: كل حاجه مصلحه اه يابنت...
روح: مبروك ..
..............................
في مستشفي الأمراض النفسيه والعصبيه
ساميه: هاقتلكم كلكم ..مش انا اللي أخسر ..مش انا..هاصفيكم واحد واحد
.............................
هاتوا بلوا الشربات وافرحوا ده العمر ساعات زغرطوا وارقصوا يلا عقبال عندكوا يا بنات...... واهو ربنا عوض صبرنا خير والدور جيه علينا يابنات بعد ماكنا هانتجنن من الوقفه قدام المرايات..
بتنزل روح علي السلم بفستان العروسه اللي مخليها وكأنها ملاك مع ميكب بسيط ابرز جمال ملامحها فستان مقفول وابوها مأنكچها..
وعلي أخر السلم واقف يونس اللي لابس بدله زادته حلاوه علي حلاوته 😘
بدر: مش هاقولك خلي بالك منها لأني عارف انك بتحبها وهتصونها ربنا يسعدكم
يونس بيبتسم وبيأنكچها ..
وبيقعدوا عالكوشه...
البيت كان متزين بطريقه جميله من الجنينه ومليان ورد واضاءه.
روح: غريبه الدنيا انا كنت بقول هاعمل فرحي في قاعه كبيره وهانزل بطياره ونار
يونس: ما قولتلك انتي مارضيتيش
روح: ما انا عجبني الجو هنا اوي وايقنت ان المظاهر مش هيا اللي بتسعد البساطه هيا اللي بتسعد انا سعيده اوي يا نمر
يونس: انا أسعد واحد في الدنيا
بيشغلوا اغاني مزمار صعيدي وبيرقصوا مصطفي كريمه وخالد وكرم والمعازيم...
بيرقص كرم مع كريمه...
كريمه: زعلان
كرم: بالعكس مبسوط مش هاتحني عليا بقا وتتجوزيني
كريمه: ماباخدش حاجه كانت ملك غيري
كرم: حاجه ايه
كريمه: قلبك مثلا
كرم: صدقيني كان اعجاب مش أكتر زيك كده انتي ويونس
كريمه بصتله ...
كرم: ماتستغربيش بيقولك عيون المحب فاضحاه وافقي بقا واوعدك هاتحبي ابن نعيمه العجانه
ضحكت كريمه ..
مصطفي: يارب بقا عاوز ادوز
خالد: ههههههه وانا كمان
مصطفي: ماعندكش عروسه
خالد: لأ شوفلي انا وانت
بيفتكر خالد ياسمين بيغمض عينيه وبيمشي بيتخبط في حد...
خالد: ميرا
ميرا بابتسامه: اذيك يا خالد
مصطفي: العب ..لحقت يا بطل
بيتمشي مصطفي وفي دماغه ان ممكن يشوف فتاه أحلامه ...
بيلاقي بنت واقفه في الجنينه لبسها شيك بيخبط علي كتفها..
بتلف ليه...
مصطفي بيرجع لورا بخضه: سلام قول من رب رحيم خلاص حرمت ..
وطلع يجري دخل البيت.
...................................
روح كانت بترقص مع بدر ويونس وخالد وهما في قمه السعاده ..
يونس بيقرب منها بصوت واطي بيقولها: مش كفايه كده بقا .....
روح : احم..
يونس: ماتيلا بقا
روح: في ايه يانمر
يونس: عايز اقولك كلام ضروري
روح: قول هنا ..
يونس: مش هاينفع للأسف..
.............................
في قسم الشرطه ..
..قررنا اخلاء سبيل المدعو حسام رخا لعدم ثبوت الأدله وحبس المدعو يوسف الأنصاري 4 ايام علي ذمه التحقيق
حسام: شكرا يا حضره الظابط
بيطلع حسام وهوا مبتسم ..
...........................
في اوضه يونس وروح
كانت قاعده بتفرك ايدها بتوتر وخايفه..
يونس بيقرب منها..
يونس: بقولك ايه بقا
روح: ابعد عني يا نمر بدل ما اشرحك
يونس: في ايه مالك اتحولتي ليه
روح: انا عادي بس اقعد بعيد عني بعد ازنك
يونس: طيب براحتك لو عايزاني اطلع بره الأوضه خالص انا ماشي .
قام يونس وكان هايمشي بس روح مسكت ايده ..
قرب منها و مشي ايده علي وشها ومسك شعرها يشم فيه وطبع بوسه طويله علي شفايفها
وغاصوا في بحر عشق لا ينتهي ...
...................................
في الصباح ..
يونس كان صاحي وقاعد يتأمل فيها ..
فتحت عينيها وابتسمت..
يونس: صباح الجمال يا حرم النمر
روح: يعني انا بقيت نمره دلوقتي ههههه
يونس بضحك : ايوه بقيتي نمره ههههه يلا نصبح بقا.
روح: يونس....
الباب خبط...
يونس: مين السئيل ده
روح: هههههه قوم افتح يا نمر
بيقوم يونس يفتح بيلاقي صفيه جايبه صينيه الأكل ..
بيدخلها وبيقفل الباب ..
وبيعوم برده في بحر العشق بتاعهم 😒😂
..............................
في اوضه كريمه..
صفيه : ست كريمه شاكر بيه عاوزك..
بتنزل كريمه وبتروح لشاكر في اوضه المكتب.
كريمه بابتسامه: كرم؟!
شاكر: كرم عايز يحدد ميعاد الفرح ها ايه رأيك
كريمه حطت وشها في الأرض
شاكر: علي بركه الله شهر كويس
كرم: مش كتير
شاكر بضحك: مستعجل لاه مش كتير
كريمه خرجت وهيا مبتسمه وطلعت تجري علي اوضتها واخيرا التلج ساااااح
..............................
بعد اسبوعين...
يونس كان قاعد في الجنينه واخدها في حضنه
يونس: لو عايزه شقه ليكي قولي ..
روح: لأ صدقني انا كده مبسوطه...
الغفير: يونس بيه
يونس: ايه
الغفير: في واحده اسمها حنين عادل بره عاوزه تقابلك
يونس: دخلها
روح : الله الله يا استاذ يونس مين حنين دي كمان
يونس : هاتعرفي اهو..
روح: بتخوني من اسبوعين يا واطي
يونس: اذيك يا حنين اتفضلي
بصتلها روح بغل...
..انا كاتبه بكتب روايات وكنت عايزه اكتب حكايتكم
روح: مش موافقين
حنين: ليه؟!
روح: مزاجنا ايه الرخامه دي وتكتبي حكايتنا بتاع ايه
حنين: بت لمي نفسك ماتنسيش نفسك انا اللي عملتك
روح: عملتي مين يابت انتي هبله
يونس: اهدوا يا جدعان
حنين: مش شايفها يا نمر
روح: نمر مين يابت محدش يقوله كده غيري
حنين: لأ انتي لازم تتربي
ومسكوا في بعض وشدوا شعر بعض ولما النمر اجي يحوش ما بينهم اتضرب في النص...
روح وحنين فوقها وبتخنقها: بابا عااااااا.....
تمت
متابعه لصفحتي الشخصيه ولاف ورايكم قبل اي حاجه...
تعليقات
إرسال تعليق