![]() |
❤صفقة على عذراء❤
البارت الحادي والعشرون حتي البارت الخامس والعشرون والاخير
بقلم هاجر قطب
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
👇البارت الــ21ــ22👇
كان لايشعر الا بقرب حبيبتة قلبها ينبض فوق قلبة نعم يشعر بنبضات قلبها الصغير ويتذوق شهد حبها ولكن هو في الواقع وهي تعتقد انة احد احلامها الذي اعتدتها منذ ان عرفتة بدء يقربها منة اكثر ويترك ليدية حرية التنقل علي جسد صغيرتة الذي يعشقه و بدء في نزع المنامة الخاصة بها.....
اما هي بداءت تشعر بانفاس تلفح وجهها انفاس جمدت الدماء في عروقها لتفتح عيونها ببطئ فتجدوة امامها
لتصرخ....ليضع يدية علي فمها...
جاسم.هشش في اية اهدي انا معملتش حاجة انتي اللي بوستيني ...هشيل ايدي بس اهدي
لينزع يدية من عليها ببطئ ...لتقفز هي من علي السرير
سيرين. يابرودك يااخي بقي انا اقولك طلقني القيك بتبوسني
جاسم.وانا قولت طلاق مش هطلق وهتفضلي مراتي وام ابني
سيرين.وانا مش عايزة اعيش مع واحد خاين ....
جاسم.اقسملك ان من ساعة ما اتجوزنا وانا بطلت كل دا
سيرين.وانا قولتلك اني مش مصدقك افرض ان انا اللي خون....
لم تكمل الجملة حتي جذبها بقوة الية لتنصدم في صدرة...
جاسم.انا استحالة اقبل انك حتي تقوليها ...انتي فاهمة انتي مش كدة وانا متاكد واستحالة اسمح تكوني لحد غيري
سيرين ابتعدت عنة واعطتت لة ظهرها لكي تخبئ عنة دموع عيونها......ودموع قلبها الذي يبكي الما بما اصبح علية
اقترب منها بهدوء وجاء ليضع يده علي كتفها ...لتسرع هي بالابتعاد تخشي لمساتة تضعفها...
جاسم. لدرجة دي بقيتي مش طايقاني
سيرين. انت خونتيني .....واكتر حاجة توجع اي ست انها تتخان
ليتذكر كلام اسر عن سؤالها ....
جاسم. طب ممكن اعرف بس مين اللي وصلك كدة
سيرين. هيفرق معاك
جاسم.اه يفرق معايا اعرف مين اللي عايز يخرب علينا مين اللي مش عايزنا نكون مع بعض
سيرين صمتت ولم تجب علية...
ليقترب بهدوء منها ..ارجوكي ياسيرين انا بحاول انقذ علاقتنا
لتطلق هي ضحكة ساخرة....
سيرين.علاقة اية....جاسم بية صفقتك انتهت وانا معتش قادرة اكمل طلقني وسبني امشي من البيت دا.......
ليمسك معصمها بشي من القوة ......
جاسم.افهمي بقي انتي مش صفقة انا....
هي تنظر في عمق عيونة تبحث عن نظرة تمنت رؤيتها كثيرا ولكن لم تظهر بعد .
سيرين.هشش متقولش حاجة خلاص انا عارفة انك عايز ابنك بس دا ابني بردوا وانا مش هستغني عنة وياريت قبل الصبح تكون كلمت الماذون لان انا همشي الصبح ...
جاسم.مش هطلق
سيرين.وانا مش هعد وروح هات السنيورة بتاعتك تعد معاك هنا لان زى ماهي قالت انت بتحب تلعب شوية وفي الاخر بترجع لها..
جاسم.مين قالتلك كدة
سيرين.اللي جبتها انهاردة عشان تثبت لناس كلها انك استحالة تقتطع علاقتك بيها ....
كانت تقول هذة الكلمات وبدخلها قلب يصرخ الم طالبا من ملكتة ان ترفق بة ...
جاسم.شيري تقصدي دي بتكدب
سيرين.ميخصنيش اعرف اللي بينكم
جاسم.اسمعي مفيش....
لم يكمل جملتة لانها اسرعت بدخولها الحمام وغلقت الباب......
هي تتالم .....هي تريد البكاء الصراخ تريد اطلاق سراح هذا القلب الذي يتالم .......تريد الصراخ وقول .اكرهة اكرهة .......اقتل اي مشاعر لك ناحيتة هو لا يستحق هو لم يحبك لم يقدرك حتي لايستطيع ان يعطيك نظرة الامان التي تحتاج او نظرة الحب........
سيرين لنفسها.لالا انا عارفة انة بيلعب بيا عارفة انها صفقة جوازنا صفقة عارفة انة طول عمرة لية علاقات كتيرر وكان معها طول عمرة...بس...انا..بح ....لالا انا لاازم ابعد واخود ابني ونبعد عن حياتة .....وضعت يدها علي بطنها ...ايوة نبوقتةعد عن عالمة...
........................................................
اما هو كان يريد كسر هذا الباب الذي يعوق اقترابة من معشوقتة يريد قربها احتضتنها تنفس رائحة شعرها التي يعشق
عيونها التي لا يشعر بنفسة امامها ....يريدها الان يريد اخذها بين ضلوعة لمس شفتياها الرقيقة .........
والان سيعاقب من كان السبب في هذا الفراق بينة وبين عزيزتة.........
في سيارة احمد....
ابتعد عن حبيبتة قليلا لينظر لها ليجدها في مشهد جعلة يقع في حبها الف مرة .......... عيونها مغمضة و شفتيها منتفخة من اثر قبلتة.....وانفاسها المضطربة.....
احمد.احم احم بسمة
لتنظر لة فتجدة ينظر لها فتبعد عيونها خجلا وتنظر ناحية الشباك الزجاجي......
بسمة لنفسها.ماهذا الدف الروحي التي تشعر بة اهو وجودة بقربها ام لانها تعشقة
لتفيق علي صوت احمد......
احمد.بسمة...مش عايزك تتضايقي
لم ترد علية فهي مازلت تحت تاثير خدر قبلتة ....
اما هو فمازال يحاول توضيح ماحصل ظنا منة انها تضايقت.....
احمد امسك بوجهها الية ونظر في عيونها....ز
احمد.انا....انا....انا بحبك جوايا مشاعر ليكي كتير كلها حب وشوق مبقتيش قادر اخبي او اداري
بسمة لنفسها.هو قالي بحبك ولا انا اتهبلت
بسمة.انت اية
احمد نظر لعيونها بقوة......
احمد.ب ح ب ك.....بحبك اوى
بسمة.بتقول كدة عشان تبرر اللي عملتة
احمد.ابرر اية انا بحبك وعملت كدة لاني بحبك وعشان كدة هتجوزك لاني بحبك...
بسمة. بجد ولا عشان ترضي والدتك
احمد.انتي اثبتي انك بنت مصرية اصلية بتعشق النكد بقولك بحبك تقولي والدتك
بسمة.لا مقصدش.......
احمد.شكلك مش بتحب
لتضع يدها علي شفتية تمنعة من اكمال الجملة التي يمكن ان تؤلم قلبها...................
بسمة.انا بحبك اوى اوى
لياخذها بين احضانة بقوة ويقبل رائسها.....
احمد.انا بقول اروحك وبكرة اجيب الحاجة عشان نحدد ميعاد كتب الكتاب
بسمة. اية كتب كتاب ....طب قول خطوبة
احمد.يعني انا اقول دخلة تقولي كتب كتاب
بسمة.يالههوى دخلة اية
احمد.واضح انك مستعجلة طب يلا نروح دلوقت نكلم مامتك
بسمة وضعت يدها علي فمة فهي لاتصدق مايقول.....
بسمة.هشش خلاص هات الحاجة بكرة ونتكلم روحني دلوقت
لينفجر ضاحكا عليها ويقود السيارة اخذها بين ضلوعة....
هي برغم سعادتها جزء بها يفكر بصديقتها وقلق عليها الي ان قررت ان تتصل بها غدا لتطمئن عليها...
..............................................................
اما سيرين خرجت لتجد جاسم نائم علي السرير .........
اقتربت تراها امامها ......تريد حفظ ملامحة وحفرها في قلبها جلست علي الارض .........ورات ملامح وجهة متصلبة وكانة متضايق.....جلست ارضا وبدات بتمرير يدها علي وجهه لتجد ملامحة بدات تلين وتهدأ.......
سيرين لنفسها.لية كسرت الحاجة الحلوة اللي بينا يا حبيبي لية ....
نهضت وجاءت لترحل تجدة ممسك بيدها وهو نائم يحتضن يدها لايريد تركها تنظر لة بعيون باكية ثم تزيل يدها وترحل..............
..................................................................
كانت هذة الليلة حافلة بالكثير علي ابطالنا فلنري ما يخبئ لهم الصباح.......
...................................................................
استيقظت جانا ونزلت لمائدة الفطور.....
جانا.صباح الخير يا دادة
الدادة.صباح الخير يا حبيبتي
جانا.هما صحوا ولا
الدادة.جاسم بية لسة هو وسيرين لكن اسر صحي بس في الحمام....
جانا.هو اسر بات هنا
الدادة.اة كان بايت هنا
جانا.طب يادادة روحي هاتي بقيت الفطار
الدادة.حاضر
اخذت تدور بعيونها تبحث عنة....الا ان....
اسر ضمها من الخلف وقبل رائسها...
اسر.صباح الجمال
جانا.ابعد يااسر لجاسم يجي
اسر.طيب طيب اهدي
وابتعد بهدوء......
اسر.تمام كدة...
جانا.اه
اسر.طب بحبك
جانا.وانا بموت فيك
اسر.اول ما احل مشكلة اخوكي هفضلك بقي ونتجوز
جانا.يعني في مشكلة ...في اية بقي
لتسمع صوت جاسم يصرخ بغضب باسم سيرين ويجري علي السلالم كمجنون...ليجري اسر علية
اسر.في اية
جاسم امسكة من ذراعة...
جاسم.سيرين مشت سابت البيت ومشت مش لاقيها ولاهي ولاهدومها اخدت هدومها وسابت كل حاجة انا جبتها ليها اخددت حاجتها ومشت مشت
جانا.مشت........................
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
جانا.مشت....ازاي
جاسم.معرفش قومت من النوم مش لاقيها ولا لاقي حاجيتها
اسر.هتكون راحت فين
جاسم.مش عارف
لتقترب جانا منة....
جانا.مش عارف ازاي يا ابية انت عملتلها اية
اسر.جانا مش وقتة
جانا.لا وقتة انا عايزة افهم اللي جري
جاء اسر ليتكلم ليسكتة جاسم...
جاسم.استني انت يا اسر .....
نظر لشقيقتة بثبات........
جاسم.جانا معتديش صغيرة ولاازم تعرف كل حاجة
نظر لها اسر فهو لم يعي متي كبرت صغيرتة واصبحت انثي تصرخ بالانوثة .....نعم هي الانثي خاصتة.....
ليفيق من احلامة الوردية علي صوت صديقة...
جاسم. قص كل شي لجانا....
جانا باستغراب . انا مش قادرة اصدق كل دا حصل وانت اتجوزتها وعملت الصفقة وكل دا عشان تستغلها
جاسم.بس انا واللة بحبها ....واللة بحبها ..وفعلا مش انا اللي عزمتها....
ليتبدل لون وجة جانا.....
جانا.انا... انا ...انا اللي عزمتها....
جاسم.اية....
اسر.نعم.....
جانا.انا كنت مفكراها صديقتك وبتشتغل معاك عشان كدة عزمتها مكونتش اعرف كل دا....
جاسم.يعني انتي سبب كل المشاكل دي
لتبكي بقوة ........وتضع يدها علي وجهها....
جانا.صدقني مكونتش اعرف...اسفة اسفة بجد
جاسم.اسفة علي اية ولا اية علي ضياع اجمل حلم ولا ضياع احلي لحظات حياتي......
لتبكي جانا بقوة فهي لا تصدق ما اصاب اخيها وكل هذا بسببها هي...... لتجري علي غرفتها وهي لا تتوقف علي البكاء......
اسر نظر لجاسم بقوة.....
اسر. لية كدة يا جاسم هي مكنتش تعرف....
جاسم.اسر انا دماغي مش فايقة لدلعها مش كفاية اللي عملتة
اسر.هي مكنتش تقصد يا جاسم اهدي شوية.......
جاسم.انا هروح ادور علي سيرين.....
ليرحل وكأن حياتة لا تكون بدون حبيبتة.......
ليفكر اسر لا يعرف ايذهب خلفة ام يصعد ليداوي قلب حبيبتة الحزين ...
...................................................................
استيقظت بسمة علي رنين هاتفها........
بسمة.الو
احمد.القمر لسة نايم
بسمة.اه
احمد.طيب قومي اصحي كدة
بسمة.لا هنام شوية
احمد.طيب يا كسلانة.....بحبك
بسمة.وانا كمان
احمد.مش سامع الشبكة واحشة .....
بسمة.بقولك وانا كمان....
احمد.الشبكة واحشة يابنتي...اقفي في حتة فيها شبكة...
بسمة.انا سمعاك ....
احمد.انا مش سامع اقفي في البلكونة....
بسمة.طيب خليك معايا هقف في البلكونة....
دخلت لبلكونة .....ووقفت علي الشباك بها...
بسمة.سامعني كدة لتتفاجا ب........
كان احمد يقف اسفل البلكونة ومعة باقة زهور حمراء كبيرة والكثير من البالون الحمراء
وبداخلهم بالون ابيض كبير مكتوب علية بحبك تتجوزيني
اخذت تضحك بسمة الي ان دمعت عيونها وجرت لاسفل ...
الي ان اصبحت امامة نظرت لة بحب وبعيون تدمع فرحا وقلب يدق بقوة حبا وشغفا لقلب صادق.....
احمد.اية رايك....وقام بعمز عيونة لها....
لتبتسم لة وترتمي بقوة بااحضانة ليسقطا ارضا....
فهي فاجتة بألقاء نفسها علية....وتبكي وتضحك وتصرخ بقولها.احبك...بحبك....بحبك اوووووى
ليضحك بقوة علي طفولتها وهي تصرخ بحبة بين احضانة..
احمد.خلاص يامجنونة قومي الناس بتتفرج
لتنهض بسمة من علية وتنظر لتجد الجميع ينظر لها ويبتسم وهناك متعجب....
وضعت بسمة يدها تمسك منة البالون والورد....
لينهض احمد عن الارض وهو ينظر حولة...
احمد.بحبها اوى قولولي اعمل اية
ليضحك عليهم الجميع ......
لتمسك بسمة بيدة .......وترحل معة لبيتها....
وهي مازلت تتضحك بقوة لتدخل المنزل لتجد والدتها ووالدة احمد جالسون معا يتحدثون معا لتحديد معياد لكتب الكتاب......
كانت بسمة لا تصدق كمية السعادة التي تحصل عليها جميعها في يوم واحد لايمكن ان يكون الكون قد راق لة ان يعطيها السعادة....
وقد تحدد ميعاد كتب الكتاب في اجواء من السعادة.....
..............................................................
اما جاسم كاد يجن من البحث عنها فعندما ذهب لشقة والدايها لم يجد احد وعندما استعلم عنهم من البواب علم ان سيرين قد اتت واخذتهم......ورحلت....
كان يفكر الي اين يمكن ان تكون ذهبت ولما تركت كل شئ ورحلت......
اخر امل لة ان تكون راجعت لمنزلها القديم....
كان يقود سيارتة عقلة متضايق من تركها لمنزل...
في اي كان الخناق بينهم لا يجعلها تترك المنزل .....
وقلبة يموت شوقا وعشقا وحبا في محبوبتة ....
وفي الاخير وصل لمنزلها القديم ونزل من سيارتة ....
وصعد لمبني القديم....واخذ يدق علي الباب ...ليفتح الباب ..
سيرين.جاسم
جاسم جذبها لحضنة بقوة واخذ يقبل رائسها بقوة ...
لتبتعد سيرين عنة رغم اشتياقها لة.....هي لن تخضع لتاثيرة مرة اخري..
سيرين.جاي لية
جاسم.سيرين انا برئ مش عايزك تظلميني
سيرين.الكلام دا مش منة فايدة طلقني انا قولت لاهلي اننا مش قادرين نكمل سوا.
جاسم.لا ...
سيرين.دا اللي هيحصل كفاية يا جاسم
جاسم وضع يدية علي شفتيها .......
جاسم.اسمعي بقي مش انا اللي عزمتها جانا اللي عزميتها
عشان كانت مفكرنا صحاب وبنشتغل سوا ثانيا ورحمة بابا وماما وعمري ما اقسمت برحمتهم كدب انا معتش ليا علاقة بها ....وقطعتت علاقتي بيها من ساعة ما اتجوزنا مش هقول علي نفسي ملاك بس اللي عايزك تعرفية اني بجد بحاول اتغير.....
كانت تنظر في عيونة ووجدت ما كانت تبحث عنة جاءت لتتحدث....
ليضع جاسم يدية علي شفتيها يمنع كلامها من مقطاعة هذة اللحظة الصادقة....
جاسم.هشش ...ارجوكي متقوليش حاجة انا مقدر انك ممكن متكونيش بتثقي فيا وممكن تكوني مش بتحبيني واني اجبرتك علي جوازنا او صفقتنا
لكن انا....... ووضع شفتية علي يدية التي تفصل بين شفتية وشفتيها....
جاسم.انا تعبت مش عايز بعدك او فراقك انا هسيبك شوية تهدي وتفكري واول لما تاخدي قرار هتلاقيني مستنيكي
حبيبتي.....
لتوسع هي حدقة عينها وهي لاتصدق ما تسمع ....
اوقع الصياد في حب الفريسة ام.... ماذا؟
ليسقط يديه ويقبل شفتيها بقوة وكأنة يتيح لنفسة فرصة اخذ اكبر قدر من حبها خوفا من رحيلها بلاعودة لحياتة
وبعدها رحل سريعا دون قول اوسماع كلمة....
وهي بكت بقوة لايمكن ان يكون يكذب هو يحبها وهي تعشقه لما العناد في العشق والذي يتالم هو القلب....
.................................................................
فتح باب غرفة صغيرتة جانا وجدها تبكي علي وسادتها..
اقترب بهدوء منها...وجلس بجوارها ووضع يدية يلمس شعرها...
اسر.جانا
لتبكي اكثر....
اسر.حبيبتي اهدي
جانا رفعت نظرها الية وارتمت بحضنة تبكي اكثر..هي بالتاكيد لا تصدق ما فعلت ........
اهي من سببت الاذي لابيها واخيها وكل مالديها في هذا العالم هو من اعتني بها اهكذا ترد لة المعروف ....
كانت تبكي بقسوة .......
اسر.اهدي يا حبيبتي خلاص ...هو اكيد ميقصدش
جانا.انا اللي غلطانة ...
اسر.هشش حبيبتي متكلميش خلاص واخذها باحضانة ومرر يدية علي شعرها.....
وهي هدأت بين احضانة...
...............................................................
دق باب منزل شيري ....رحلت شيري لتفتح الباب لتجد....
شيري.جاسم
امساكها جاسم من شعرها......
جاسم.يابنت الكلب انا كنت بجيلك علي طول
شيري.اه ...سيب شعري في اية ....
جاسم.اسيبك دا انا هولع فيكي وضربها بالم علي وجهها
لتصرخ بقوة وتسقط ارضا....
ليخرج عادل علي صوتها ......
عادل.جاااسم
ليتفاجأ جاسم بة...
جاسم.مش عارف اتفاجا ولا اتوقع وسختك يا شيري....
وامساكة جاسم وضربة بقوة.....
جاسم.نظر لهم باستحقار....
جاسم.اللي هيقرب من سيرين او مني تاني هنسفة
وخرج كالعصار....
شيري اخذت تصرخ بكرة وحقد......
شيري.واللة ما هسيبك يا جاسم واللة لقتلها واحصرك عليها....هقتلها ....
.....................#يتبـع.......................
❤صفقة على عذراء❤
👇البارت الــ23👇
الفصل قبل الاخير
شيري.هقتلهااااااا....هقتلهااااااا...ايوة هقتلها...
لينظر لها عادل بذهول....
عادل لنفسة.اجنت ...ااصابها الجنون ...اهي تمزح ...
شيري.بتبوصلي كدة لية...
عادل.انتي بتهزري صح ...
لتضحك شيري بقوة .....
شيري.انا بهزر قدومك يمكن لما تشوفها ميتة ساعتها هتعرف كنت بهزر ولا
عادل.انتي اتجنتي....فوقي احنا مش هنعمل كدة كفاية اللي جرارنا لحد كدة وان جاسم مقتلناش ولا بلغ البوليس....فكفاية بقي
شيري.انت مجنون كفاية اية انا هقتلها واحصروة عليها....لاازم اخود حقي منة...
عادل.بلاش جنان وتعالي نبعد عنهم
شيري.انت عايز تبعد براحتك ..بس ساعتها متدخلش في اللي انا هعملة...
عادل.دا اللي هيجري فعلا انتي حرة لكن انا ماشي
ونهض من علي الارض ومشي باتجاة الباب ..
شيري.عادل
التف ينظر لها....لتنهض هي وتقترب منة...
شيري.انت بعدت ..وانا مش فارق معايا ..بس لو ادخلت بأي شكل تنقذها انت اول واحد هيتأذي...اتفقنا..
ليبتلع عادل ريقة في توتر وقلق...
شيري نظرت لة بقوة.....
شيري.قولت اية اتفقنا...
عادل.اتفقنا...
ورحل دون قول المزيد ....
لتضحك شيري بقوة.....
شيري.نهايتك قربت يا سيرين.....
وقامت بطلب احدي الارقام علي تيلفونها....
.............................................................
كان عادل يسير في الشارع وعقلة يفكر في شيري وما تدبرة لسيرين....
عادل لنفسة.يا تري هتعملي اية يا مجنونة معقولة تنفذي كلامك ولا بتقولي كدة وخلاص اعمل اية بس لو ادخلت دي مجنونة وممكن تموتني ...اعمل اية ...ياتري ناوية علي اية...
.............................................................
كان جاسم يقود سيارتة ويضرب بيدية في مقود السيارة.....
لا يصدق كيف كان يعش اي حياة هذة هو بالتاكيد لم يعرف معني الحياة الا بوجودها في حياتة كم اشتاق لرؤية تلك النظرة التي يعشقها وهي بين احضانة لايصدق بوجود كون دون حبيبتة هي الكون ...نعم هي عالمة وكونة وكل شي هي زوجتة ...من اضاف لها اسمة فاصبحت هي منة وهو منها فأصبحت هي (حرم جاسم العاصم)ولن تحصل غيرها علي هذا الاسم وسيكون هو دائما زوجها وستبقي هي لة الي ان يموت ...
وقف في نفس المكان الذي عرض فية عليها الزواج
ادار المسجل لتصدع اغنية(حضن عنيكي) ليتذكر تفصيل هذة اللحظة وقبلتة لها ...
ياألهي كم اشتاق لتذوق شفتيها واستنشاق عبق شعرها الذي يعشقة واستنشاق عطرها ورؤية زمرد عيونها ...
ياوردة مكانها في البستان ...يا اية نازلة من الرحمن
كم يليق هذا المقطع علي قطتة ...
جاسم لنفسة.اي يكن انا استحالة اسيبك او ابعد عنك حتي وان كان اية انتي ليا انا وانا مصدقت القيكي صعب ....لا..دا مستحيل افرط فيكي يا قطتي....
ليعود ليقود سيارتة ليعود لمنزلة...
..........................................................
كانت تجلس في البلكونة تتذكر كلماتة ونظرة عيونة وقولة حبيبتي اهي حبيبتة ايحبها ايعشقها ايرغب بوجدها معة.....ليرن هاتفها....
سيرين.الو
بسمة.الو ايوة ياحبيبتي..عاملة اية
سيرين.الحمدللة وانتي
بسمة.الحمدللة...كدة ياسوسو تخضينا عليكي كدة دا انا كنت هتهبل عليكي ولا جاسم كنت حاسة انة هيموت من القلق عليكي هو وجانا اختة...
سيرين.بجد...
بسمة.اه طبعا ..انتي مكونتيش اخدة بالك
سيرين.لا ...اخدة
بسمة.طب مبروك يا سوسو هتبقي ماما
لتضحك سيرين عليها...
سيرين.عقبالك يا سوما...
بسمة. انشاء اللة قريب مش اتحدد ميعاد كتب الكتاب.
سيرين. اية دا بجد..مبرووك ياحبيبتي بس احكيالي ازاى.
بسمة.هحكيالك وقامت بقص كل افعال احمد لها ...
سيرين.ياسيدي ياسيدي مع ان مش بيان علية..
بسمة.شوفتي بقي...
سيرين.ربنا يتمم ليكم بخير يارب .
بسمة.اه صح عندي خبر حلو ...
سيرين.قولي
بسمة.احنا نجحنا..
سيرين.بجد
بسمة.اه ...احمد اللي كان جيباها ليا....
سيرين.طب الحمدللة..
بسمة.مالك ياسيرين ..رغم كل دا حاسة انك زعلانة.
لتبكي سيرين بقوة وكانها كانت تحتاج لهولاء الكلمات السحرية لتفرغ مافي محتوى قلبها...
بسمة.اهدي يا حبيبتي مالك بس في اية...
سيرين. هحكيلك...وقامت بقص كل شي عليها...
بسمة.لا انتي غلطانة.
سيرين.انتي هتغلطني...
بسمة.ايوة انتي غلطانة انتي حتي مش ادتية اي فرصة يدافع بيها علي نفسة كان المفترض تسمعية تجمعي الادلة مش يمكن تكون بتضحك عليكي وكمان هو اجالك مخصوص عشان يعتذر وقالك حبيبتي لا انتي مزودها...
سيرين.مزودها ..مزودها عشان بحبة ولا عشان بغير علية...
بسمة.حبية غيري علية دا حقك انتي مراتة بس متظلمهوش
لتصمت سيرين...
بسمة.انا ملاحظة ان البعد دا اذيكي اكتر منة انتي بتحبية...
سيرين. طب اعمل اية...
بسمة.ارجعي لة
سيرين.ارجعلة...
بسمة. اه هو بيحبك وانتي كمان اية اللي يخليكي تبعدي وانتي اللي متضايقة ومخنوقة اكتر من البعد دا ..هو صالحك وفهمك كل حاجة اية اللي مزعلك دلوقت فكري هتلاقي كلامي صح... يلا انا هقفل وهكلمك تاني
سيرين.طيب باي
بسمة.باي
لتغلق سيرين الهاتف وهي تفكر .....
........................................................
كانت جانا تنام بين احضان حبيبها عندما سمعت صوت اقدام لتستيقظ....لتنظر لاعلي فتجد اسر يضمها ..لبتسم بهدوء...
جانا.يالههوى ليكون ابية اجي..
لينتفض اسر من جانبها....
اسر.يخربيت عقلك كل شوية تخضيني امتي نجواز واخلص من الخضة دي....
ليدق الباب ويدخل جاسم...
جاسم.اية دا انت لسة هنا
اسر.اه ...اصل جانا كانت بتعيط.
جاسم.طيب روح وانا هكلمها
ليخرج اسر من الغرفة....
ليجلس جاسم ويجلسها بجوارة....
جاسم.متزعليش ...حقك عليا..
لترتمي هي بااحضانة وتبكي..
جانا.انا اللي اسفة ياابية اسفة اوي
ليضمها جاسم ...
جاسم.يلا امسحي دموعك وتعالي نتغدي يلا هستناكي تحت في الجنينة ناكل فيها انهاردة...
جانا.ماشي
لينزل جاسم لاسفل...
اسر.اية الاخبار...
جاسم.اطمن صالحتها شكرا يااسر انك فضلت جانبها انا عارف انك بتعتبرها زي اختك...
اسر.نعم....اخت مين ؟
ليضحك جاسم بقوة ويخرج لجنينة....
واخذ يسير بها عندما لمح ....ايمكن ...لا هو يحلم..لا يمكن ...اهو حلم ام حقيقة..
هو حلم ...نعم ...حلم ...لا هي ليست حلم بل حقيقة ..
كان يري سيرين تنزل من سيارة اجرة ترتدي بنطال جينز وبدي احمر وكانت كالقمر في كاملة...
هي لمحتة فابتسمت لة واخذت تسير باتجاه هو حبيبها من تركت الجميع لاجلة هي تحبة
اما هو كان يجري ليخذها بين احضانة الي ان
وقفت سيارة واخذتها وهربت....امام ذهولة...ليصرخ هو...
جاسم. سيرين ويجري في محاولة لاحاق بها.....
❤صفقة على عذراء❤
👇البارت الـ24والاخيـ25ـر👇
اخذ يجري خلف السيارة الي ان وقف لم يستطع التنفس اخذ ينظر لاختفاءالسيارة ولم يجد لها اي اثر اخذ قلبة يصرخ ألما وكأن ما سرق هو قلبة منة ....
رجع لفيلا ليجد اسر بأنتظارة.....
اسر.انت روحت فين.....
جاسم امساكة من ذراعة....
جاسم.سيرين اتخطفت....اتخطفت قدوم عيني..
اسر.نعم...سيرين اية
جاسم.اتخطفت انا لاازم اتصرف انا هتجنن عليها
اسر.انت تعرف اللي خطفها ....
جاسم.لا ...معرفش ناس نزلت من عربية وخدوها فيها....
اسر.طب اهدي هنتصرف...هنبلغ البوليس
جاسم مرر يدية في شعرة بعصبية......
جاسم.انا مش هستني البوليس ...انا لاازم اتصرف ليعملوا فيها حاجة ....
كان يتخيل ان تؤذي او ترحل عن كونة.....
لينهض سريعا ......
جاسم.لا انا لاازم اتصرف حالا ......
امسك هاتفة واخذ يطلب احد الارقام ....
ويطلب من الشخص الذي اجاب علية ان ياتي سريعا.........
اسركان ينظر باستغراب لة.هتصرف ازاي...
جاسم.انا لاازم القيها انا مقدرش علي بعدها انا بحبها اوي....
اسر.طب انت تعرف مين اللي خطفها....
جاسم.لا ....بس هدور عليها...
اسر.انت رجل اعمال ناجح وليك اعداء كتير هدور فين ولا فين......
جاسم.هقلب الدنيا عليها حتي لو هقتلهم كلهم .......
لتأتي جانا اليهم....
جانا باستغراب .هتقتل مين يا ابية ....في اية...
لم يرد عليها جاسم لانة رأي من كان ينتظر فذهب بأتجاه.....
اسر.هقولك ...وقص عليها كل شئ.....
جانا.اية....ازاي ...وابية هيعمل اية...
اسر.معرفش جاسم هيعمل اية..بس اللي انا عارفة انة مش هيسكت دا ممكن يودي نفسة في داهية عشانها مش عارف اتصرف انا قلقان علية....
جانا.طب وهنعمل اية ......
اسر.انا هبلغ البوليس....عشان يحمية ويدور علي سيرين....
جانا.طيب ....اناقلقانة اوي علي سيرين....
اسر امسك بيدها ونظر لها نظرة اطمئنان ...وكأنة يقول بعيونة لاتخافي انا بجوارك ...
وهي نظرت لة برضا.....
..........................................................
عند جاسم...
جاسم.عرفت هتعمل اية يا محسن
محسن.متقلقاش يا باشا انا هقلب الدنيا انا والرجالة عليها...
جاسم.اول ما توصل لحاجة تكلميني
محسن.امرك ياباشا
جاسم.واللي انت عايزة هتخدة انت والرجالة
محسن.احنا نخدمك برقبنا يا باشا ...بس كنت عايز اعرف حضرتك بتشك في حد
جاسم.انا ليا اعداء كتير....عشان كدة مش عارف مين اللي يعمل كدة بس لوعرفت هنسفة من علي الارض..
محسن.انا هروح ابدء من دلوقت ولو عرفت مين هبلغ حضرتك
جاسم.تمام .....
وفور ذهاب محسن...جاء اسر...
اسر.هتنفذ بردوا اللي في دماغك...
جاسم.اه ....
اسر.وانا هبلغ البوليس بردو
جاسم.اللي يعجبك اعملة ....انا هنزل اشوف هعمل اية بردو....
اسر.هتروح فين .....
جاسم.الشركة يمكن اللي خطفها يكلمنى هناك وانت خليك هنا ليتكلم هنا....
اسر.طيب
ورحل جاسم من الفيلا التي لم يعد يهوي ان يكون بيها دون وجود حبيبتة.....
لتقترب جانا منة......
جانا.هنعمل اية...
اسر.هنبلغ البوليس دلوقت
........................................................
في منزل سيرين...
حسن.انا معتش فاهم البت دي شوية مش عايزة وترجعنا بيتنا وشوية ترجعنا هنا تاني وعايزة....
امال.بس انا بقي فاهمة...
حسن.طب نوريني اللة يكرمك...احسن انا معتش فاهم حاجة
امال.بنتك بتحب جاسم عشان كدة رجعتلة ..وبتحبة اوى كمان...
حسن. بس هي كانت عايزة تطلق منة.......
امال. دي كانت مشكلة بينهم بس هي بتحبة وبتحبة اوي كمان...
حسن.ربنا يهدي سرك يابنتي يارب
لترفع يدها لسما وتمم بنفس الدعاء...
امال.بس معرفش لية قلبي وكليني عليها
حسن.بس بقي متفوليش علي البت ماهي نزلت مبسوطة....
امال.يارب يصلح حالك يابنتي ويهديكي انتي وجوزك يارب...
حسن.يارب....بس كدة اعدي ادعيلهم بس كدة...
امال.ربنا يحميهم يارب.....
حسن .شوية كدة وهخليكي تكلميهم ....
امال.ماشي.....
..............................................................
كان يمسك رجل بذراعها بقوة وكان يضع علي عيونها قطعة قماش سوداء .....ومرة واحدة القها الرجل ارضا......
لتسقط ارضا.....وتصرخ ....
سيرين.انتم مين وعايزين اية ........
الرجل.اخرسي لحد ماصاحب الشأن يجي....
سيرين.مين صاحب الشأن
الرجل.اخرسي ابت مش عايز اسمع صوتك....
كانت ترتعد خوفا جسدها بكاملة ينتفض خوفا...
سيرين لنفسها.مين دول وعايزين اية يارب ساعدني يارب اقف جانبي يارب واحميني انا وابني.....يارب....انت فين ياجاسم ...
اخذت عيونها تبكي بقوة ....وهي تتذكر ضمه لها...هي الان في حاجة لهذا الاحتضان تريدة ان يضمها بقوة .....
انت فين ياجاسم ..انت فين ياحبيبي انا خايفة اوى محتاجك جانبي ارجوك تعالي خودني من هنا ...يا حبيبي تعالي خودني....
ليقطع تفكيرها بمعشوقها صوت ضحكات شامتة ...
صاحب الضحكة.شايلوا الزفت دا من علي عينها
ليزيل احدي الرجال العصبة من علي عيون سيرين...
سيرين.مش معقول....شيري....
شيري.ايوة انا اومال كنتي هتتوقعي حد تاني
سيرين.انتي لية خاطفني ...عايزة مني اية
اقتربت شيري منها......ووضعت يدها علي رقبة سيرين برفق.....
شيري.عايزة اقتلك...من ساعة ما ظهرتي في حياتة وانتي قلبتي كيانة كان علي طول لية علاقات كتير كنت بسيبة يلف لفتة ويرجع لحضني تاني لكن المرة دي بعدني عن حياتة وقالي ابعد عنة ...لية فيكي اية انتي زيادة عني ....ها رودي...انا عايزة اعرف ...عارفة انهاردة جاسم اجي لبيتي وضربني وبهدلني لية ....عشانك كل دا بسببك
وقامت بضغط علي رقبة سيرين بقوة.....
لتصرخ سيرين في محاولة منها لتنفس.....وتحاول التحدث......
لتترك رقبيتها شيري.........
شيري.بتقولي اية .....اتكلمي...ودي اخر جملة هتقوليها لاني هموتك......
سيرين بكت بقوة. ارجوكي متموتنيش ...شيري انا ..انا حامل مش عايزة ابني يموت ارجوكي....
لتشتعل نيران الغيرة والكرة والحقد بعيون شيري..
شيري.كمان...... واخذت المسدس من جيب الرجل الذي كان يقف بجوارها....
شيري واجهت المسدس بوجة سيرين...
شيري.انا بكرهك ....وهموتك
سيرين اغمضت عيونها ووضعت يد علي قلبهاوالاخري علي بطنها وكانها تبلغ الكون بأن اغلي اثنان عليها من يسكن قلبها (جاسم) والاخر من يسكن رحمها(طفلها) لتنزل دمعة بصمت علي وجهها.....
واستعدت شيري لطلق النار.....
ليصدع صوت الطلق الناري في المكان وصرخة ملئت المكان ..............
لتفتح سيرين عيونها لتجد شيري تسقط ارضا فقد اصابها الطلق الناري ....
لتنظر سيرين لتجد ......
رجال كثيرين امساكوا برجال شيري.....وفي الاخير لمحت من تشتاق لرؤية وجهه هو من اطلق النار..
سيرين.جاسم.....
جاسم جري عليها واحتضاتنها بقوة وهي بكت واحتضتنة بقوة....
جاسم وضع يدية يمسح دموع حبيبتة .انتي كويسة حد اجي جانبك....
سيرين.لا الحمدللة انا كويسة ....انا كنت خايفة لمشوفكش تاني.....
جاسم.احتضنها بقوة .انا اللي كنت هموت من غيرك ..وحشتيني اوي ياروح روحي....وقام بتقبيل يديها...
نهض من علي الارض وساعدها علي النهوض....
سيرين.مين دول...
جاسم.دول رجالتي....
جاسم نظر لهم .اربطوهم كويس ولما البوليس يجي سلموهم....
محسن.حاضر ياباشا
واخذها بين احضنة ....
جاسم.حمدللة علي سلامتك يلا بينا
سيرين.اللة يسلمك ياحبي يلا
ليصدع صوت طلق ناري مرة اخري......
ليلتف ليجد شيري ومعها المسدس ....ولينظر بجانبة فيجد سيرين تنظر لة بحب ومرة واحدة سقطت ارضا....
شيري.انا قتلتها...قتلتها
ليصبها طلق ناري في رائسها من الشرطة ادي لوفاتها ورحيلها عن الكون بعد ماكانت تفعل كما يأمرها ابليس......
جاسم وضع بين احضانة....
كانت سيرين تبتسم لة وتنظر لة بحب....
سيرين.بحبك....بحبك اوى اووى ....عمري ماحبيت ولا هحب زيك يا حبيبي هقابلك في الجنة صح
انا هختارك في الجنة ساعتها مش هيبقي في شيري ولا حد يبعدنا ابدا....مش هيبقي في غيرنا انا وانت وابننا ....ساعتها بس هنفضل سوا علي طول ....
عارف يا حبيبي انا شايفة شريط حياتنا من اول مرة شوفتك فية لحد دلوقت قدومي....اد اية انت ووضعت يدها علي وجهه تمسح دموعة التي تراها لاول مرة ..
اد اية كنت عنيد ومغرور واد اية بقيت كويس حبيتك من اول يوم شوفتك فية بس حاولت اكدب نفسي وهفضل احبك لحد لما نتقابل في الجنة....
جاسم. هشش ارجوكي متتكلميش الاسعاف زمانها جاية وهتبقي كويسة ولا انا مش هستني انا هخدك بنفسي وحملها لسيارتة ووضعها في السيارة بجانبة...
وبدء في قيادة السيارة بسرعة لمستشفي...
سيرين.اه انا تعبانة اوى ....وبدءت بمسك ذراع حبيبها وسحبت يدية من علي المقود....
وبدءت في تقبيلها.....واحتضن يدية...
سيرين.حبيبي سامحني علي هجرك دا كان معذبني اوى لو اعرف اني عمري معاك قصير اوي كدة ..مكونتش ضيعت دقيقة بعيدة عن حضنك ...
لاتتوقف دموع جاسم عن النزول ..ويقود بسرعة..
ليصل لمشفي وحملها لداخل واخذوها في الداخل لغرفة العمليات .....
كان يشعر بالخوف والرعب لاول مرة في حياتة....ويبكي بقوة ليسقط ارضا ...
كانت ثيابة ويدية بها الدماء ....
سجد علي الارض يبكي بقوة.....
جاسم.يارب انا غلطت كتير انا عارف انا مستهلش وجودها في حياتي بس يارب خليها معايا مقدرش اعيش من غيرها انا بحبها انا اتغيرت عشنها واللة اتغيرت ولسة هتغير اكتر بس متبعدهاش عني يارب يارب انا مش هتحمل بعدها يارب خليها ليا....يارب
ونهض يقف بجوار غرفة العمليات ....
ليرن هاتفة...
جاسم.الو
اسر.انت روحت فين
جاسم.انا في مستشفي ......
اسر. طيب اناجاي
وبعدها بدقائق وصل اسر....
لياخذ اسر جاسم بحضنة....
اسر.اهدي هتبقي كويسة انشاء اللة متقلقش
جاسم.يارب.. يارب
اسر.انت عرفت مكانها منين...
جاسم.هقولك....
فلاش باك...
كان يجلس جاسم يفكر لتدخل السكرتيرة...
هالة.جاسم بية
جاسم.عايزة انا حذرتك وقلت مش عايز حد يدخل عليا
هالة.في حد برا بيقول انة يعرف معلومات تهمك عن ...احم ...عن زوجة حضرتك
لينتفض هو من مكانة....
جاسم.داخلية بسرعة
هالة .حاضر
خرجت ليدخل ....
جاسم.عادل...واقترب جاسم وامسكة من ياقة قميصة...
عادل.اهدي يا جاسم
جاسم.سيرين فين
عادل.هقولك واللة كل حاجة بس سبيني
ليتركة جاسم....
جاسم.قول يلا....
ليقص عادل كل شي علي جاسم...
جاسم.يابنت الكلب يا شيري...متعرفش هي خطفها فين....
عادل.وانا ماشي سمعتها بتكلم مع حد في التلفون وبتقولة يوديها في مخزن......
جاسم.ماشي اية اللي خالك تيجي تقولي
عادل.انا يمكن مكونتش عايز سيرين تجوزك بس اكيد متمناش حاجة تجرلها
جاسم.شكراا.....
وجري لخارج..... وركب سيارتة....
وبلغ رجالة بالاحاق بة....
باااااااك....
جاسم.بس وقولتلك ع التلفون تبلغ البوليس وتيجي....
اسر. اهدي انشاللة هتبقي كويسة متقلقش قادر اللي جمعك بيها يشفيها..
جاسم.يارب
اسر.جانا كانت هتجنن كانت عايزة تيجي معايا بس...
جاسم.كويس انك مجبتهاش
ليخرج الطبيب فجأه من الغرفة...
ليجري علية جاسم...
جاسم.خير يا دكتور ...
الدكتور.الاصابة كانت خطيرة شوية بس الحمدللة قدرنا نخرج الرصاصة...
جاسم.يعني هي كويسة صح
الدكتور. احنا هنحطها في العناية المركزة لو عدي عليها 24 ساعة وفاقت خير لكن لو مفقتيش اسف هتفقدها هي والطفل...
ليمسكة جاسم بقوة من معطفة....
جاسم.انا مليش دعوة اتصرف انا لو مراتي جرالها حاجة هقتلك هدمرك هقفلك المستشفي
الدكتور.احنا عملنا كل حاجة باايدينا....
ليمسك اسر بايد جاسم....
اسر. اهدي يا جاسم سيبة ...سيبة
ليتركة جاسم....
الدكتور.انا مقدر الحالة اللي انت فيها وانا هعمل كل اللي في وسعي....
ليرحل الطبيب ....وتخرج سيرين علي النقالة لعناية...
جاء ليدخل جاسم لعناية...
الدكتور.انا اسف بس ممنوع حد يخش العناية
لينظر لة جاسم بغضب ...
جاسم.انا هدخل لمراتي...انت فاهم
الدكتور.بس....
جاسم.مفيش بس انا هدخل... ودخل لها....
ذهب اسر خلفة ليجدوة جلس بجانبها...
اسر.اهدي يا جاسم....هتفوق وهترجعلك هي وابنك ...
جاسم.يارب....
اسر.انت كويس دلوقت
جاسم.الحمدللة
اسر.طيب انا هروح اجبلك هدوم واطمن علي جانا
جاسم.طيب ...
ليخرج الجميع ....ليبقي هو مع حبيبتة...
ليجدها مغمضة عيونها كملائكة وشعرها مفرود علي الوسادة نائمة ....نعم هي نائمة ...
أنتي نائمة يا ملاكي اتشعرين بالنوم ...اتنامين وتتركين قلب يشتعل بنيران القلق والخوف عليكي
اتنامين وتتركين قلب يشتاق لرؤية ابتسامتك ...
جاسم.اعدتي تتكلمي كتير اوى لدرجة مش اديتي فرصة ليا اتكلم ...بتقولي بحبك...حبيبتي انا اتخطيت مرحلة الحب انا وصلت لجنون...
بتقولي من ساعة ماشوفتيني حبتيني ...من لحظة ماشوفت عنيكي اللي حيرتني وانا اتجننت بيكي...
بحبك انتي مميزة عن الكل...مكنش قودمي فرصة اني اكون قريب منك غير الصفقة...بس كنت فعلا بحبك وعايزك
وفي ليلة فرحنا قدمتي ليا احلي هدية بأن اعرف اني اول واحد يكون في حياتك....
اسف لاني دخلتك عالمي قبل ما انضفة من امثال شيري....
بحبك اووى فوقي بقي عايز اكمل اللي فاضل من عمري معاكي ومع ابننا هو كويس ...فوقي عشان نربي ابننا سوا و نخلف تاني...
لتسقطت دموعه علي يديها وهو يقبلها....
ثم اخذها بحضنة ونام بجوارها
وهو يدعو اللة ان تفيق.....
....................................................
وصل اسر لفيلا....
جرت جانا علية...
جانا. فين ابية وسيرين...
اسر.تعالي اجيب هدوم لجاسم وهحكيلك
جانا.هدوم لابية لية هدومة مالها...
اسر.تعالي وهحكيلك..
جانا.طيب
اسر.قص كل شي لجانا...
اخذت تبكي بقوة فهي برغم انها لم تجلس مع سيرين سوا ايام قليلة الا انها احبتها بصدق....
جانا.انا هجي معاك
اسر.لا خاليكي
جانا.لا طبعا انالاازم اكون جنب اخويا دلوقت
اسر.بس....
جانا.مفيش بس لاازم اجي...
ورحلت لتبدل ثيابها....
..........................................................
كانت بسمة تحاول الاتصال بسيرين ولكن موبيلها مغلق...
ولكنها علمت من اهل سيرين بانها رجعت لزوجها....
ليرن هاتفها فترد سريعا تعتقد انها سيرين...
احمد.الو
بسمة.الو ...ايوة يا احمد
احمد.عاملة اية
بسمة.قلقانة علي سيرين برن عليها مش بترد
احمد.طيب ماتكلمي اهلها...
بسمة.كلمتهم قالولي انها رجعت لبيتها..اصلها كانت زعلانة من جاسم فكانت اعدة عندهم...
احمد.طيب دلوقت واحدة رجعت لجوزها وقافلة الموبيل المفترض نفهم...
بسمة.تعرف انك قليل الادب
احمد.دا انا ماشي بكرة تقعي في ايدي وهنقفل الموبيلات بردو...
بسمة.اقفل يااحمد
احمد.بحبك....
بسمة ابتسمت .وانا كمان
......حقا لا ادري ما سحر هذة الكلمة المكونة من 4 احرف علي العشاق لتجعلهم ينسوا الكون بأسرة
.......................................................
استيقظ جاسم علي طرق الباب .....
جاسم فتح الباب ليجد....
جاسم.جانا
نظر لاسر....
اسر.اعمل اية اصرت تيجي
جانا.ايوة كان لاازم ...ازاي اسيبك
جاسم احتضنها بقوة....فهي ابنتة قبل ان تكون شقيقتة....
اسر تضايق من هذا الحضن الاخوي فهو يغير عليها حتي من شقيقها.....
اسر.اتفضل هدومك روح غير يلا
جاسم.طيب واخذ الثياب ورحل....
جلست جانا بجوار سيرين وامسكت بيدها....
جانا.ياريت تفوقي يا سيرين ابية حالتة صعبة من غيرك هيموت من غيرك تعبان اوي قومي شوفي هو بيحبك اوي هيموت من غيرك.
شعرت جانا بأن يد سيرين ضغطت علي يدها...
وبأن جفونها تتحرك....
جانا.اسر ايدها اتحركت واللة وعيونها اندة لدكتور بسرعة
جري اسر منادة الطبيب....
جاسم دخل لغرفة. في اية
جانا جرت علية سيرين مسكت ايدي
جاسم.بسعادة بجد
جانا.اه واللة
دخل الطبيب يجري .....وفحص سيرين...
الطبيب نظر لسيرين.حمدللة ع السلامة..
سيرين اكتفت باابتسامة...
الطبيب.حمدللة علي سلامتها يا جاسم بية هي حالتها دلوقت مستقرة..
ليجري جاسم عليها...
ويمسك يديها . وينظر بقوة وحب لها.
جاسم.بحبك
سيرين.بحبك
وتمر الايام وتحسنت حالة سيرين ورجعت لفيلا وبهذة المناسبة اقام جاسم حفلة كبيرة احتفالا بسلامة زوجتة وطفلة....
كانت بسمة ترتدي فستان احمر وكان بجانبها احمد
وترتدي جانا فستان وردي وترقص مع اسر
واميرة الحفل ترتدي فستان ازرق طويل وكانت كالقمر وترقص مع حبيب قلبها...
جاسم.بحبك
سيرين.وانا كمان بحبك اوى
جاسم.كنت هموت لو كان جرلك حاجة بعد اللشر
سيرين.بعد الشر عنك يا حبيبي
ليقطع كلامهم...
اسر.جاسم كنت طالب منك طلب
جاسم. الاول انا نسيت اشكرك علي اللي عملتة وانك اخدت بالك من جانا انا مقدر انك بتعملها زى اختك
لينظر لة اسر بتعجب...
اسر.اخت مين ياعم ...انا عايز اتجوزها
ليضحك جاسم علية هو وسيرين...
جاسم.ماانا عارف بس حبيت اضايقك
اسر.بقي كدة
جاسم.اهدي بس..انا موافق بس تخود بالك منها ماشي..
اسر.في عنيا
وجري اسر لدي جانا..
اسر.وااااااااااااااااااااافق وحملها ودار بها
لتضحك جانا بقوة ....فها هي مع رجل احلامها
وها هو مع صغيرتة....
جاسم.ضحك عليهم وبعدها نظر لسيرين..
جاسم.كنا بنقول اية
سيرين.بحبك
جاسم.بعشقك
واقترب وقبل شفتيها بقوة....
ليمر الوقت علينا ويمر 9 شهور.....
في مشفي تضع سيرين طفليها.....
عاصم وحسن
واسمتهم علي اسم والدها ووالد جاسم....
جلس جاسم يحمل حسن بجانبها وهي تحمل عاصم...
جاسم قبل رائسها...
جاسم.مبروك يا قلبي
سيرين.اللة يبارك فيك يا حبيبي
لتدخل جانا ومعها اسر زوجها....
جانا.انا عايزة اشيلهم
اسر.الاتنين طب انتي واحد وانا واحد
لتتحدث بسمة الجالسة بجانب زوجها احمد..
بسمة.مليش دعوة انا حجزة الاول
لتضحك سيرين عليهم ..
جاسم.انا اللي هشلهم بس
سيرين.لحد لما تقرروا
لتحمل حسن جانا وتحمل عاصم بسمة...
ليقترب اسر من جانا ويضمها من الخلف..
اسر.عقابلنا ياروحي
جانا.يارب ياحبيبي
ويضم احمد بسمة...
احمد.هتبقي ماما عسل
بسمة.وانت هتبقي احلي بابا
عند جاسم....
اخذ سيرين في حضنة....
جاسم.بحبك يا مميزة
لتنظر لة بااستغراب....
سيرين.انا مميزة
جاسم.اه لانك الواحيدة اللي خطفت قلبيوبصراحة فرحان ومش عايزك تفكي اسرة..
لتبتسم لة وتضمة بقوة...
سيرين.بحبك
...........................................................
والي هنا انتهت حكايتنا فوقفت شهرازاد عن الكلام وسقط القلم علي الورقة يخبرنا بنهاية رواية صفقة علي عذراء ارجو ان تكون حازت علي اعجابكم