![]() |
رواية / رنين الاسد
الحلقة 23 الحلقة 24 الحلقة 25
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 23
.
part 23
في قصر الشرقاوي
أستيقظ أسد من النوم ولقي رنين نايمه علي صدروا العريض 'أبتسم وقعد يتأمل في ملامحها 'بعد مده أستيقظت رنين
رنين بابتسامه..صباح الخير
أسد بحب..صباح النور علي عيونك الحلوه ياقلبي
أبتسمت رنين 'رنين..يلا نقوم نجهز هشان خلاص بكره رمضان كل سنه وانت طيب يا حبيبي
أسد..وانت طيبه يا حبيبتي بس مش عايز تشيلي حاجه تقيله ولا تعملي مجهود تمام
رنين.. تمام يلا نلبس
وقامت رنين وراحت علي الحمام اخدت شور ولبست وطلعت وكان أسد جهز
أسد..يلا
رنين بحب..يلا يا حبيبي
ونزلوا تحت وكان الجميع علي الصفره
أسد..صباح الخير
الشرقاوي..صباح النور يا ولدي
وراحوا قعدوا علي السفره
الشرقاوي..كل سنه وانتوا طيبين خلاص رمضان بكره
الجميع..وانت طيب يا جدي
زينب..يابوي عايزين حد من الغفر يروح يجيب طلبات عشان العزومه بكره
الشرقاوي..ماشي يا بنتي بعد الفطار هاندي علي حد من الغفر وابقي قوليلوا يجيب الي انت عايزاه
رنين..عزومه اه يا جدي
الشرقاوي..العزومه دي بنعملها كل اول يوم في رمضان بنعزم الفقراء والمساكين وكبار البلد
زين بضحك..وخال أسد وعيلته جايين النهارده وغمز لي أسد
أسد بضيق..اخرس يا حيوان
ضحك الجميع
رنين بأستغراب..هوا في اه
زين..النهارده تعرفي
الشرقاوي..خلاص يازين يلا كلوا
وبعد ماخلصوا الاكل قاموا البنات ولموا الصفره
...........................
في المطبخ
رنين وهيا بتقطع الخضره..صحيح هوا أسد أضايق ليه لما زين قالوا انوا خالو جاي هوا مش بيحب خالوا
ضحت زينب 'زينب وهيا بتطبخ..لا هوا بيحب خالوا بس مش بيحب بنت خالوا
رنين سابت الخضره وقامت..وليه إن شاء الله
ضحك البنات عليها
رهف..أصلا نور بنت خالوا حاتم بنت كده ملزقه وبتحب أسد وكانت عايزه تتجوزا
رنين بغيره..دا بعنها إن شاء الله تبقا كده تقرب لي جوزي وانا هوريها
ملك..ايوا كده عيزاكي تبقي جامده
رنين بغرور..عيب عليكي صحيح أمال فين نغم
رهف بضحك..وخده طبق المش وقاعده بره عمال تاكل فيه
رنين بضحك..يخربيتها دا غلط هلي البيبي
زينب..نعمل اه يابنتي الوحم بقي وهيا اتوحمت علي بدري
دخلت نغم وهما بيضحكوا
نغم..بتكلموا علي صح
ملك..صح
رنين..يابنتي ارحمي نفسك كتر المش غلط علي البيبي
نغم بضحك..اعمل اه بقي كل ماشوفوا قدامي مقدرش اسيطر علي نفسي
زينب..طب تعالي ياختي اسلقي اللحمه
نغم..حاضر يا زنوب ياقمر انت
رهف بضحك..زنوب
نغم..اه زنوب وطلعت لسانها
زينب..ياربي معيا اربع أطفال هنا
...........................
في جناح أسد
كان أسد قاعد بيشتغل علي اللاب توب ودخلت رنين
رنين..أهلا
أسد باستغراب..اهلا!
راحت رنين قعدت جمبوا
رنين بغيره..إنت بتحب نور
ضحك أسد
رنين..وبتضحك ليه
أسد.. عشان مكنتش متوقع تسأليني السؤال ده اكيد لا مش بحبها ولا عمري هحبها نور زي رهف بضبط
رنين..بس هيا مش بتعتبرك اخ ليها
أسد..تعتبرني زي ماتعتبرني انا مافيش وحده بتملي عيني غيرك انت
رنين..بجد يا أسد
أسد..بجد يا عيون أسد وقبله.ا قب.له طالت لوقت وابتعد عنها لي احتيجها لي الهواء
قامت رنين مسرعه علي الحمام خدت ليس ودخلت تاخد شور
أسد بضحك..مجنونه وربنا
بعد وقت خبطت الخدامه 'راح أسد يفتح ليها
الخدامه..أسد بيه الشرقاوي بيه بيقولك إن خال حضرتك وصل
أسد.. تمام روحي انت وانا نازل
وقفل الباب ودخل لبس وطلع خبط علي باب الحمام
رنين وهيا بتغسل شعرها..ايوا
أسد..رنين انا نازل خالي وصل
رنين بغيره..تمام وانا نازله وراك
أسد.. تمام
ونزل أسد تحت
.....................................
تحت في الصالون
نزل أسد وأول وا نور شافتوا راحت حضنتوا
نور..أسد حبيبي وحشتني خالص
أسد..أحم وانت كمان وبعدها عنوا وراح سلم علي خالوا ومرات خالوا
أسد..أزيك يا خال وحشني جدا
حاتم..وانت كمان يا أسد ولله كل سنه وانت طيب
أسد بحب..وانت طيب يا خال
صفيه مرات خال أسد.. أزيك يا أسد وحشني يا بني
أسد.. ازيك يا أمي وحشاني ولله
صفيه بحب..وانت كمان يابني أمال فين عروستك
نور بغل..اه صحيح هيا فين
أسد..رنين نازله اهي
الشرقاوي..يلا يا جماعه الغدا جاهز
حاتم..يلا ياحج
وراحوا قعدوا علي السفره
........................
علي الصفره
حاتم..ازيك يا مالك انت وزين
مالك..الحمد لله بخير يا خال
زين..وحشني ولله يا خال
حاتم..وانت كمان يابني
صفيه..انهي واحده مراتك يا مالك انت وزين
مالك وهوا ماسك ملك من وسطها..دي يا مرات خالي ملك مراتي
راحت ملك سلمت علي خالوا ومرات خالوا
صفيه..ما شاء الله زي القمر يابني زين ما أخترت يابني
زين بمرح..ودي مراتي يا خالتي نغم
راحت نغم سلمت عليهم
صفيه.. ما اء الله مرات زي فلقه القمر
زين..طبعا مش مراتي
نور بغرور..أهلا
ملك ونغم بنفس الغرور..اهلا
ملك بهمس..هيا مالها دي
نغم..معرفش انت مش شايفه كميه الميكب إلي حاطاها ولا لبسها إلي بيفضخ اكتر ما بيستر
ملك..شكلها مش هتجبها لي بر
نغم..ربنا يستر
....................................
في جناح أسد
طلعت رنين من الحمام وكانت ريحتها زي الورد
راحت رنين غرفه الملابس
رنين..طب أنا البس اه دلوقتي انا لازما ألبس حاجه اخليها تتفرس 'اه صحيح نسيت
وراحت ناحيه الدولاب وطلعت بوكس وطلعت منوا ميني دريس شيك جدا
رنين..ياه دا انا نسيتوا خالص 'وراحت ليبستوا وخرجت سرحت شعرها وعملتوا كعكه فوضويه ونزلت منوا كذا خصله وكانت جميله جدا وحطت ملمع شفايف بسيط جدا
رنين..يالهوى لما أسد يشوفني ربنا يستر
ونزلت رنين
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 24
.
part 24
صحي أسد وراح الحمام أخد شور وطلع لقي رنين لسه نايمه
أسد راح قرب منها..رنين حبيبتي قومي يلا
رنين بنوم..حاضر قايمه ''وقامت رنين دخلت الحمام وأسد نزل تحت
بعد شويه خرجت رنين من الحمام وراحت طلعت ميني درس كشميري وفيه من تحت أبيض وطرحه بيضه ونزلت
تحت نزلت رنين وكان أسد قاعد مع مالك وزين ومازن بيتكلموا والجد قاعد مع حاتم وزينب قاعده مع صفيه والبنات في المطبخ
رنين..ألسلام عليكم
الجميع..وعليكم السلام
بص أسد ليها وانبهر من جاملها وغمز ليها
اتكسفت رنين وراحت عند البنات
...........................
في المطبخ
كانت ملك بتعمل الشاي ورهف بتحضر مقبلات ونغم قاعده بتاكل مش 🤣
دخلت رنين وشافت نغم وقالت ..
رنين..يالهوي يابنتي مش انت قولتي مش هاتكلي تاني
نغم..اعمل اه يا رنون مش قادره
راحت رنين عندها وشالت المش وقالت
رنين..ولله لو كلتي مش تاني يا قول لي مرات عمي وهيا بقي تتعامل معاكي
نغم بغيظ..لا خلاص مش واكله تاني بس اه الجمال ده وغمزت ليها
ملك..جدعه يابت يارنين خلي الملزقه دي تتغاظ منك
رنين..دا انا هوريها
رهف..شاطره
وهنا دخلت نور
ملك بهمس..أعوذ بالله الحربايه جت
ضحكت البنات واتغاظت نور
نور بغيظ..انتوا هنا بتضحكوا وهما بره مستنيين الشاي
رنين ببرود..معلش بقي أصل احني ناس فرفوشه
اضيقت نور وقالت..إلا صحيح يارنين انت ليه مش بتحطي ميكب أصل الصراحه شكلك ياي أوي
رنين..معلش ياروحي بس أسد حبيبي مش بيحب الناس الي بتحط ميكب وانا برضوا وبعدين انا بحب شكلي واسد بيموت فيه وكملت بسخريه احلي ما أبقي شبه عروسه المولد كده
ضحكوا البنات عليها وهيا اتغاظت وطلعت بره
ملك..شاطره يابت
رنين بضحك..عيب عليكي يلا عشان نطلع الشاي
وخدت رنين صينيه الشاي وطلعت والبنات طلعوا معها
بقلمي'' الكاتبه المجهوله
.......................
في الصالون كان الجميع قاعدين بيشربوا الشاي وبيتكلموا قاطعهم أسد
أسد..طب يا جماعه احنا في موضوع عايز أقولكم عليه
الشارقاوي..خير يا ولدي
أسد.. خير إن شاء الله انا ومالك ومازن وزين هانمشي علي الفجر رايحين مصر
رنين بزعل..ايه ليه
الشارقاوي بزعل..ليه ياولدي يعني مش هطفطر معنا بكره
أسد.. يا جماعه احنا هنمشي الفجر عشان عندنا شغل مهم وهنيجي قبل الفطار
زينب..تروح وتيجي بي السلامه يا ولدي
أبتسم أسد
الشارقاوي..خلوا بالكوا من نفسكم
زين بمرح..اه يا جماعه دا احني مش هنغيب غير ٤ سعات مش ماشين ومش هنرجع تاني
نغم..بعد الشر
وكل هذي تحت أنظار رنين الحزينه التي لاحظها أسد
رنين..بعد ازنكوا هاقوم اجهز السحور
ملك والبنات..واحنا قايمين معاكي
وراحوا البنات المطبخ يجهزوا السحور واسد أستأذن وطلع الجناح بتاعوا
..................
في المطبخ
كانوا البنات بيجهزوا السحور وهما مضيفين
رهف بزعل..يعني هما مش قدرين يعملوا شغلهم المهم وهما هنا
ملك..معرفش ولله
نغم..انا قلقانه خالص
ملك..إن شاء الله خير
رهف..رنين رنين رنييين
رنين..ايه في ايه
ملك..كونتي فين عمال ننادي عليكي
رنين بزعل..معلش كونت سرحانه
رحت نغم عليها وحضنتها وقالت..إن شاء الله هيجوا كويسين
رنين بعياط..انا خايفه خالص
راحوا البنات عليها وحضنوها
رهف..إن شاء الله خير
رنين..يارب
ملك..طب يلا عشان نطلع السحور خلاص الفجر فضلوا ساعه ويأذن
رهف..يلا
وطلعوا البنات وحطوا السحور علي الصفره وطلعوا نادوا علي الجميع
رنين..أمال فين أسد
مازن..أسد فوق اطلعي ناديه عشان يتسحر
رنين..تمام '' وطلعت رنين فوق
......................
في جناح أسد
دخلت رنين وكان أسد قاعد علي اللاب توب
رنين بزعل..السحور جاهز يلا عشان تتسحر
ولسه هاتخرج راح أسد شدها من وسط.ها
رنين وهيا بتحاول تقوم..أسد سبني
أسد..زعلانه ليه
رنين بزعل..مش زعلانه وسبني بقي
أسد.. رنيييين
وهنا رنين عيطت وبدأت شهقتها تزيد
رنين بعياط..عشان انت قولت أن عمرك ما هاتسبني و أديك ماشي وسايبني
أسد مسح دموعها وقال..يا حببتي دي كلها ساعات وراجع تاني
رنين..طب ما تخليك هنا
أسد.. ولله ما هقدر عشان دي صفقه مهمه جدا
رنين بزعل..طب خلي بالك من نفسك
أبتسم أسد ولسه هايقب.لها راحت رنين قامت
ضحك أسد وقال..يلا عشان ننزل
رنين..يلا
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 25
.
part 25
في قصر الشرقاوي
كان الجميع منتظرين رنين لكي تنزل
صفيه.. يعني مراتك أتأخرت يا أسد
أسد..معرفش ولله هاق...... 'ولم يكمل الكلمه وإذا بحوريه تنزل من علي السلالم بص الجميع عليها وانصدموا من جمالها
رنين بحب.. ألسلام عليكم
الجميع بصدمه من جمالها..وعليكم السلام
رنين..أسفه اني أتأخرت عليكم
نور بصدمه وغل..إنت مين اوعي تقولي انك مرات أسد
رنين ببرود..ايه انا مراتوا رنين
صفيه قامت وحضنتها وقالت..
صفيه بحب..ما شاء الله يا بنتي كيف الجمر زين ما أخترت يابني
أبتسم أسد وبعدها نظر إلي رنين نظره دبت في قلبها الرعب
رنين.. شكرا يا طنط
صفيه..ايه طنط دي قوليلي يا خالتي
رنين..حاضر يا خالتي
صفيه..اه يانور مش هتيجي تسلمي علي رنين
نور ببرود..هاي
رنين بنفس البرود..هاي
الشرقاوي..يلا يا جماعه الوكل ها يبرد
جالسو الجميع وبدأو بتناول الطعام
أسد بهمس..وربنا يا رنين ياوريكي علي إلي عملاه دا
بصت له رنين بخوف وكانت هاتقوم بس أسد مسكها وقعدها
الشرقاوي..ايه يا بنيتي رايحه فين
رنين.. شبعت يا جدي
زينب..شبعتي اه يا بنتي انت لازم تتغزي كويس عشان الطفل الي في بطنك والكلام ليكم انتوا الاربعه خاصتا ست نغم
نور بصدمه..ايه هيا حامل
رنين..ايوا انا حامل
صفيه..الف مبروك ليكم يا بنات ربنا يقومكم بي السلامه
زينب وهيا بتبص علي نغم..اه يا ست نغم مش بتكلي ليه
نغم..ها لا انا باكل اهوا بس ممكن شويه مش
زينب..يالهوى يا ناس حد يلحقني يا بنتي انت مش لسه واكله طبق مش دلوقتي
نغم..اعمل اه بحبوا
زينب..شوف مرتك يازين
زين بمرح..حببتي بلاش تاكلي مش كتير احسن الولد يطلع عندو حاجه
صفيه..غلط اصلا يا بنتي انك تاكلي مش وانت حامل بس عشان انت بتتوحمي عليه يبقي ممكن تاكلي بس كميه صغيره
زينب..قوليلها ونبي
نغم بغيظ..خلاص مش واكله مش يا جماعه
زينب..ايوا كده
وبدأو تناول الطعام
.........................
في الصالون
كانوا الجميع يتناولون الشاي ويتحدثون
نور..صحيح يا رنين انت متعلمه ولا وأكملت بسخريه مش متعلمه
رنين ببرود..لا طبعا متعلمه انا خربجه كليه حقوق
صفيه..ما شاء الله جمال وعلم ربنا يحميكي
أبتسمت رنين
رهف..ها يا مرات عمي هانعمل اه بكره
زينب..لا بكره مافيش وحده فيكم هتطلع بره الجناح انتوا تستريحوا زي الدكتوره ما قالت
ملك.. بس هتقدرى تعملي كل ده لوحدك يا زوزه
زينب..لا ياختي هقدر معيا الخدم وخالتك صفيه معيا ونور معيا المهم تستريحوا
ملك..حببتي يا زوزه
رنين وهيا بتبص علي الموجودين
رنين..أمال فين أسد
حاتم..أسد طلع الجناح يا بنتي قال عندوا شغل
رنين.. تمام انا طالعه يا مرات عمي عايزه حاجه
زينب..لا يا حببتي أطلعي أستريحي النهارده انت تعبتي
نور بهمس..طبعا طالعه لحبيب القلب
وطلعت رنين علي الجناح
بقلمي''سهيله غانم''
....................
في الجناح اسد
طلعت رنين الجناح لقت أسد شغال علي اللاب توب بتاعوا 'دخلت خدت بيجامه وراحت علي الحمام تاخد شور
بعد مده خرجت رنين من الحمام وكانت ترتدي بيجامه ستان سودا وكانت دايقه جدا وشعرها مبلول كانت زي القمر
أسد بهمس.. ياربي في كل حالتها قمر
راحت رنين علي التسريحه وبدأت بتنشيف شعرها وتمشيطه 'كل دا وأسد ما بيكلمش ودا خلها تتوتر أكتر
خلصت رنين من تمشيط شعرها وراحت قعدت علي السرير 'وكان الصمت في المكان
رنين بخوف و توتر..أسد هوا انا عملت حاجه
أسد.'
رنين بعياط..أسد انا أسفه مش هعمل كده تاني بس روض عليا وزادت شهقتها
راح أسد نحيتها ومسح دموعها وشدها لحضنوا وهوا بيملس علي شعرها
أسد بحب..انا مش بحب مراتي تنزل بشعرها خالص وأديقت جدا لما لقيتك نازله بي شعرك لا وكمان حاطه روج
رنين..ولله مكنش روج دا ملمع شفايف
أسد..أين كان المهم كونتي حاطه
رنين..أسفه مش هعمل كده تاني
أسد برغبه..هوا انت مالك حلوه كده ليه
رنين بعدت عنو ولكن هوا مسكها ووقعوا علي السرير
رنين..أسد ابعد عني
أسد..مش قادر وراح قبل.ها وراحوا لي علامهم الخاص
تعليقات
إرسال تعليق