![]() |
مختمره بين يدي شيطان
الحلقة الرابعة والخامسة والسادسة
والسابعه والثامنه
بقلم ايمان عكاشه
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ريحان : السلام عليكم مين معايا
ريحان بصدمه : مين
رعد : مالك اتخضيتي ليه
ريحان : انت جبت رقمي منين
رعد بسخريه : انتي فاكره اني مش هقدر اخد رقمك
ريحان : مش اقصد بس مش مهم المهم انت عايز ايه
رعد : مفيش داعي انك تروحي تعملي شوبينج كل حاجات الفرح هتوصلك حالا
ريحان بصدمه : وانت عرفت ازاي اني هنزل اعمل شوبينج
رعد : اكيد مش عروسه
ريحان : اه بس انت عرفت ازاي اني نزله دلواقتي
رعد : تخمين مش اكتر يلا سلام
ريحان بخوف : ياربي انا ابتديت اخاف انا عارفه يارب اني خلطانه كان لازم اسئل جدي علي دينه وخلقه بس والله انا عملت كده علشان جدي ميتعبش
مختمره بين يدي شيطان
عند نور صحبت ريحان
نور : السلام عليكم
ناديه : وعليكم السلام ياحبيبتي
نور : ماما انا عايزه اروح لريحان
ناديه : ماشي يا حبيبتي بس ليه هي فيها حاجه
نور : اصل فرحها بعد اسبوع فطبعا هبقي معاها طول الاسبوع ده
ناديه : ربنا يتمملها علي خير وعقبالك يارب
نور : لو سمحتي يا ماما
ناديه : يا بنتي حرام عليكي بقي انسي انا عايزه ارح بيكي
نور بحزن : ماما عن اذنك ولو سمحتي متفتحيش الموضوع ده تاني
وذهبت نور الي غرفتها
ناديه : ربنا يهديكي يا بنتي ويصلحلك حالك
عند نور في الغرفه
نور : يارب ارحمني ونسيني
عند ريحان
ريحان : السلام عليكم
نور : وعليكم السلام
ريحان : عامله ايه
نور : الحمد لله وعروستنا عامله ايه
ريحان : الحمد لله نور بقولك
نور : نعم يا حبيبتي عايزه ايه
ريحان : نور انتي فاضيه تجيلي انهارده علشان محتاجاكي
نور : اه يا حبيبتي اكيد انا كنت هجيلك اصلا
ريحان : بجد طب انا مستنياكي
نور : ماشي يلا سلام
ريحان : سلام
عند ياسين ومالك
مالك : صحيح يا ياسين عملت ايه مع بسنت هتروحوا تكلموا جدي امتي
ياسين : هنكلم جدي في ايه
مالك : في موضوع الخطوبه
ياسين : لا مانا مش هكلم جدي
مالك : يعني انت موافق علي الخطوبه
ياسين : اه
مالك : ازاي انت مش بتحب بسنت ولا هي بتحبك
ياسين : خلاص قفل علي الموضوع ده
مالك : لا مش هقفل انت من ساعت ما كلمت بسنت وانت وافقت بس بسنت كانت متعصبه ومش موافقه
ياسين : خلاص يا مالك قولتلك قفل علي الموضوع ده وكمان انا مش ناقص وقع دماغ علشان كده هريح جدك
مالك : معني مش مصدقك بس تمام
ياسين لنفسه : اما نشوف بتعلي صوتك عليا ازاي يا ست بسنت
مختمره بين يدي شيطان
عند بسنت وبسمله
بسمله : بسنت خلصتي
بسنت : اه تعالي نروح لريحان
بسمله : تمام يلا
بسنت : استني بصي دي نور وصلت اهي
نور : السلام عليكم ازيكم يا بنات
بسنت وبسمله : وعليكم السلام الحمد لله وانتي
نور : انا تمام الحمد لله فين ريحان
بسمله : في اوضيتها
نور : انتوا خارجين
بسنت : اه وكمان ريحان معانا هنروح نجيب حاجات الفرح والخطوبه
نور باستغراب : خطوبه
بسمله : اه خطوبتي انا وبسنت مع فرح ريحان وعلياء
نور : بجد الف مليون مبرررروك
بسنت وبسمله : الله يبارك فيكي
بسنت : ما هي ريحان كانت بتكلمك علشان تيجي معانا
نور : طب تمام تعالوا نشوف ريحان لبست ولا لاء وفي الطريق هعرف ماما
بسمله : تمام يلا
وذهب كل من بسنت وبسمله ونور الي ريحان
بسنت : ايه ده ريحان انتي لسه ملبستيش
بسمله : يا لهوي ياريحان يلا بسرعه هنتحرك
ريحان : لا يا بنات انا مش هروح اصل حسه اني مش قدره روحوا انتوا وانا ابقي اروح بكره
بسمله : ريحان حبيبتي مالك
ريحان : مفيش حاجه بسيطه
بسنت : خلاص يا حبيبتي احنا ممكن نقعد انهارده ونروح كلنا بكره
ريحان : مفيش داعي انكم تقعدوا روحوا انتوا
بسمله : لا طبعا هنقعد
ريحان : بجد يا بنات لو بتحبوني روحوا وانا هروح معاكم بكرا انتوا اكيد هتنزلوا كتير خلاص يلا بقي امشوا علشان متتأخروش
بسنت وبسمله : تمام بس خلي بالك من نفسك سلام
ريحان : سلام
وبعد ان ذهبوا
نور : ريحان مالك
ريحان : معرفش يا نور
نور : ريحان في ايه وكمان ايه الحلم الغريب الي انتي حلمتيه
ريحان : بصي يا نور بعد ما صليت الاستخاره ونمت حلمت اني ماشيه في مكان جميل اوي ومليان ورد واشجار جميله وانا كنت فرحانه وفجأة لقيت المكان بقي وحش اوي بقي مخيف ولقيت حد حضني من ضهري وهو بيهمس في وداني وبيقلي اهلا بيكي في عالمي وبين يدي ملاكي وبعد كده صحيت
نور : اهدي يا حبيبتي ده مجرد حلم
ريحان : انا خايفه وكمان في حاجه كمان
نور : في ايه
ريحان :
وبعد ان حكت ما حصل لها
نور : طب هو جاب رقمك منين
ريحان : معرفش بس ممكن يكون اخده من جدي
نور : وبعدين
ريحان : وبعد كده لقيت الحاجات دي جاتلي
نور : حاجات ايه وريني كده
وبعد ان رأت الاشياء
نور : ايه ده دي كل الحاجات الي انتي محتاجاها الا الفستان
ريحان : اه وهو كمان بعتلي رساله
نور : رسالت ايه
ريحان: اصل انا بعد ماجاتلي الحاجات دي وفتحتهم قولت ايه ده دا باعت كل حاجه ماعدا فستان الفرح وقول لما قولت كده لقيت الرساله دي منه بيقولي الفستان يوم الفرح الصبح علشان مفاجأة
نور: اه ده هو ازاي عرف
ريحان : معرفش انا خايفه اوي انا غبيه اصلا معرفش ازاي وافقة عليه علي طول انا كنت دايما عايزه اتجوز متدين
نور : انتي مسألتيش جدك ان كان بيصلي ولا لاء اوي متدين انا افتكرتك سألتيه
ريحان : لا انا خفت علي جدي علشان لو موافقتش هيزعل والزعل هيأثر علي صحته هو ده كل الي كنت بفكر فيه
نور : ازاي يا ريحان ازاي ملتزمتيش بحديث الرسول صل الله عليه وسلم(من جاءكم من رجل ترضه دينه وخلقه فزوجوه)
ازاي مسألتيش عن دينه وخلقه
ريحان : معرفش انا كان لازم اواجه جدي واقوله انا عايزه اتجوز متدين
نور : ريحان انتي كده اتخليتي عن مبدأك بس انتي كنت بتقوليلي انك مرتاحه ازاي
ريحان : انا كنت مرتاحه اني هريح جدي هو ده الي كنت اقصده بس انا بجد معرفش انا عملت كده ازاي انا خايفه اوي بس هعمل ايه
نور : طب اهدي وادعي ربنا انه يكون ذا دين وخلق
ريحان : يا رب يا نور يا رب
مختمره بين يدي شيطان
(يا بنات حواء التزموا بتعاليم الدين الاسلامي فقد ذكر الرسول ان من جاءكم من رجل فاسألوا عن دينه وخلقه
فهل تسألوا انفسكم لما تزداد حالات الطلاق هذا هو السبب ان معظمكم لا يتبع تعاليم دينه معظمكم ينتبه لثروته ووسامته ولكن هل اهتم احد بخلقه لا بدينه لا لماذا بسبب ضعف الايمان لدينا بسبب حبنا للدنيا الفانيه اكثر من الاخره الباقيه رفقا بحياتكم اتبعوا دينكم لا تكونوا مسلمين في البطاقه فقط رفقا بحياتكم )
نعم ريحان فعلت خطأ كبير انها لم تسأل عن خلق و دين رعد وهذا ما سوف يؤدي الي وقوعها بين يدي الشيطان
عند جهاد وكريمه
جهاد : كريمه احنا معندناش وقت لازم نخلص كل حاجه في الاسبوع ده
كريمه : ايوه وكمان لازم نشوف البنات عايزين ايه
جهاد : بسنت وبسمله راحوا يعملوا شوبينج وريحان رعد بعتلها كل حاجه
كريمه : مش فاضل غير علياء انا هروح اشوفها
وذهبت كريمه لتري علياء
وكانت المفاجأه
كريمه : ٠٠٠٠يتبع
رأيكم في الشخصيات؟
بعتقدكم ماذا حصل عند علياء؟
برأيكم هل تصرف ريحان صحيح عند موافقتها السريعه ؟
رأيكم في الروايه مهم جدا لدي فلا تبخلوا علي بتعليقكم ورأيكم
تفاعل حلو عشان اكمل انتظروني🖐️
لمزيد من القصص اضغط #متابعه لصفحتي
والسلام عليكم ورحمةالله وبركاته
الحلقة الخامسة والسادسه
لو التفاعل كبير هنزل حلقتين كمان
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🥰
عاملين ايه 🥰
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
كريمه : علياء يا بنتي قومي يلا ايه ده علياء يا حبيبتي مالك
علياء :
حسنا هاهو منظر علياء كانت عباره عن جثه هامده علي سريرها جالسه في الظلام عيونها حمراء من كثر البكاء
كريمه اقتربت من علياء
كريمه بحنان اموي : مالك يا قلب امك عامله في نفسك كده ليه
علياء : انا مخنوقه اوي يا ماما
كريمه : لو علشان قرار جدك فايا حبيبتي ده احسن ليكي والله والبشمهندس بلال هيحافظ عليكي
علياء : خلاص يا ماما انا مبقاش يفرق معايا اتجوز اي حد
كريمه : ليه بس بتقولي كده اهدي وانشاء الله خير
علياء : خلاص يا ماما انا هديت اهو
كريمه : طب يلا يا حبيبتي قومي اغسلي وشك وتعالي معايا نروح نجيب الحاجات الي نقصاكي
علياء : لو سمحتي يا ماما خليها بكره علشان مش قدره
كريمه : بكره ايه يا علياء انتي شايفه يعني معانا وقت
علياء بصوت مقارب للبكاء : يا مانا لو سمحتي متضغطيش عليا
كريمه : خلاص يا حبيبتي اهدي نخليها بكره بس اهدي
علياء : خلاص يا ماما انا هديت بس لو سمحتي سبيني لوحدي
كريمه : ماشي يا حبيبتي بس خلي بالك هنروح بكره وقومي كده اغسلي وشك وتعالي كوليلك لوقمه
علياء : حاضر يا ماما
وذهبت كريمه وتركت علياء وهي منهاره من البكاء
مختمره بين يدي شيطان
علياء لنفسها : طول عمرك كده يا ماما عمرك مافهمتيني عمرك مااهتميتي انا فيا ايه علشان كده عمري ما كلمتك كاصحبتي انا بجد موجوعه بس خلاص انا هرضه بنصيبي ومش هواقف حياتي علشان شخص زباله وقح تخلي عني
الاهمال هو اكثر شئ يدمر الاولاد فعلاقة الام بابنتها والاب بابنه علاقه يجب ان تكون مبنيه علي الحب والثقه والاهتمام فالام يجب ان تهتم لادق التفاصيل بحيات ابنتها وكذالك الاب
ويجب ان يكون هناك مراقبه هذا لا يعني انكم لا تثقون بابناءكم
وايضا يجب عليكم ان تكونوا بئر الاسرار لابناءكم يجب ان تفهموا ابناءكم فهذا شئ ضروري لتحافظوا عليهم
صباح اليوم التالي
علي مائدة الطعام
بسنت : بسمله كلتي
بسمله : اه الحمد لله
بسنت : طب يلا علشان الجامعه
بسمله : انتي بتهزري صح
بسنت : بهزر في ايه مش هنروح الجامعه
بسمله : لا طبعا احنا خطوبتنا بعد كام يوم وانتي تقوليلي جامعه
بسنت : طب وانا هعمل ايه انا لازم افكر في مستقبلي
بسمله بسخريه: مستقبلك انا اكتر واحده عارفه انك مش بتحبي الجامعه
بسنت : حبتها ولو انتي مش هتروحي انا هروح لوحدي
بسمله : بس احنا ناقصنا حاجات كتير لسه مجبنهاش
بسنت : حاجات ايه مااحنا روحنا امبارح
بسمله : بسنت احنا مجبناش فساتين الخطوبه
بسنت : مش مهم انا لبس اي واحد من عندي
كريمه : يعني ايه مش مهم روحي مع بسمله علشان تشتري الفستان
بسنت : يا ماما لو سمحتي انا مش عايزه اروح
ياسين : خلاص يا طنط خليها براحتها
ثم وجه حديثه لبسنت تعالي معايا اوصلك في طريقي
بسنت بضيق : شكرا انا هاخد السوائق
كريمه : طب وفيها ايه لما تخلي خطيبك يوصلك
بسنت : فيها انه لسه مش خطيبي وحتي لو مينفعش اكون معاه في اي مكان من غير محرم
ياسين : طب مانت هتركبي مع السواق
بسنت : انا هركب وري والسواق قدام لو ركبت معاك هركب كده
كريمه : بنت عيب كده ازاي تشبه ياسين بالسوائق
بسنت : مش هو الي عايز يوصلني يبقي عايز يكون سواقي وكمان ماله السواق وحش ولا غرور الاستاذ ياسين يمنعني اني اشبه بالسواق
سليمان : اسكتوا انتوا مش عملني اعتبار
بسنت : اسفه يا جدي
سليمان : ياسين خد بسنت وصلها
بس هتركب في المكان الي يعجبها
ياسين بضيق : تمام اتفضلي
وذهب كل من ياسين وبسنت وهي تبتسم بانتصار لانه سيكون سائقها
وعند ما وصلوا الي السياره ياسين ركب
بسنت : قليل الذوق ده حتي مفتحليش الباب
ياسين : هتفضلي واقفه كتير
ركبت بسنت ولكن في الخلف
ياسين لنفسه : تمام انتي الي جبتيه لنفسك
ياسين بخبث : اربطي الحزام
بسنت بعند : لا
ياسين : براحتك
بسنت : اه طبعا براحتي
وذهبوا ولكن ياسين كان يزيد السرعه بشكل جنوني
بسنت بصراخ: انت يا مجنون خفف السرعه
ياسين : هو ده الي عندي ومتقليش ادبك علشان مزعلكيش
بسنت : ولا هتعرف تعمل حاجه
ياسين : متاكده
بسنت بسخريه : اه طبعا متاكده
مختمره بين يدي شيطان
تأكد ياسين ان الطريق خالي من السيارات وقام بتحريك السياره الي اليمين واليسار
بسنت : انت مجنون والله العظيم
ياسين بهدوء : لسانك تاني طيب
بسنت : لا لا خلاص والله خلاص انا اسفه
ياسين : ايوه كده اتعدلي
بسنت : خفف السرعه بقي
ياسين : خلاص اهدي هخففها اهو
وبعد ان قلل السرعه ووصلوا الب الجامعه
بسنت بغضب : انسان حقير زباله
ياسين : بتقولي حاجه
بسنت بضيق : لا
ودخلت جامعتها
ياسين : ههه انتي لسه شوفتي حاجه
وذهب هو الاخر الي الشركه
وبعد عدة ايام وجاء يوم الافراح صباحا
جهاد : لولولولولولي
كريمه : ههه الف مبروك
جهاد : الله يبارك فيكي وانتي كمان الف مبروك
كريمه : انا مش مصدقه نفسي الولاد كلهم في يوم واحد
جهاد : اه والله ولا انا كمان
كريمه : يلا تعالي نظبط الحاجات علشان هنروح الفندق
جهاد : يلا
في غرفة البنات
بسمله : يلا يا بنات خلصتوا
ريحان : انا خلصت والفستان رعد قالي هناك في الفندق
بسمله : طب وانتي يا علياء
علياء بهدوء : خلصت
بسمله: طب وحضرتك يا استاذه
بسنت : انا خلصت
بسمله : طب والفستان
بسنت بعصبيه : قولتلك مش هخده مش هلبس الفستان ده
بسمله : ليه بس الفستان تحفه
بسنت : تحفه مش تحفه انا مش عايزه البسه
بسمله : كل ده علشان ياسين الي جابه
بسنت : اه انا قولتلكم مش هلبس اي حاجه جايبها
ريحان : يلا بقي يا بسنت
بسنت : انا خلصت يلا بس مش هاخد الفستان ده هاخد فستان من عندي
وفي هذه اللحظةرن هاتف ريحان
وخرجت عند الشرفه
ريحان : السلام عليكم
٠٠٠٠٠
ريحان : تمام سلام
ودخلت عند البنات
ريحان :خلاص يا بنات سيبوها علي راحتها
بسنت :ايوه كده يلا بقي
بسمله :بس
ريحان :خلاص بقي يا بسمله يلا انزلوا انتوا وانا هحصلكم بس هقول لدادا علي الحاجات الي هناخدها علشان تحطها في العربيه
نور :تمام يلا يا بنات
وخرج كل من نور وبسمله وبسنت
وبعد عدة دقائق خرجت ريحان
وقضوا الجميع اليوم وكانت البنات يقومون بكثير من المسكات حتي جاء موعد ارتداء الفساتين
ارتدت ريحان اولا وكانت في قمه الجمال في فستانها المحتشم مع خمارها التي لم تتخلي عنه
وبعدها علياء التي كانت جميله ايضا في فستانها وحجابها
وبعدها بسمله ي فستانها الازرق الذي زادها جمالا
وبعدها نور التي كانت ترتدي فستان وردي ينعكس علي لون بشرتها البيضاء وزادته جمالا مع خمارها
ونأتي عند بسنت
بسنت بغضب: ايه ده من الي جاب الفستان ده انا قولت مش هلبسه
بسمله :ايه ده ده اتبدل حظك ياجميل انك تلبسه
نور : خلاص يا بسنت البسيه علشان الوقت
بسنت :لا مش هلبسه
بسمله :امال هتعملي ايه يا فالحه هتفضلي كده مش هتلبسي فستان
ريحان :يلا يا بسنت مفيش وقت
بسنت بضيق : خلاص هلبسه
وتذكرت ريحان
فلاش باك
ريحان :السلام عليكم
ياسين :وعليكم السلام ريحان انتوا اتحركتوا
ريحان :لا بسنت مش راضيه تاخد الفستان
ياسين :كنت واثق انها هتعمل كده طب بصي انتي هتفهميها انها هتعمل الي يرايحها وبعدين هتخليهم يسبقوكي وبعدين هتبدلي الفساتين وتحصليهم تمام
ريحان :تمام سلام
نهايه الفلاش باك
وبعد ان ارتدته
ريحان :مشاء الله عليكي قمر
كان الفستان جميل جدا بلونه الذهبي وكان اجمل علي بسنت
بسنت : انا الي قمر شوفوا مين بيتكلم ده انتي قمرين مش قمر واحد
بسمله :انتي وعلياء حلوين اوي
علياء :
بسنت :علياء مالك
علياء :مفيش
نور : يلا يابنات نخلص علشان الوقت
وبعد ان انتهي البنات من كل شئ واصبحوا اكثر جمالا بالميكب وجاء كل رجل لأخذ فتاته بعد ان كتب كل من رعد وبلال كتابه وكان معهم سيف الذي جاء من امريكا
نور : يلا يا بنات الرجاله وصلوا
بسمله : يلا ريحان انتي وعلياء الاول
بسنت :اه يلا
وخرجت كل من ريحان وعلياء
وعندما رأي كل من رعد وبلال الفتياتان سرحوا في جمالهم
رعد بسرحان وهو يقترب من ريحان : انتي جميله اوي
وقام بتقبيل جبهتها وقام برفعها عن الارض والدوران معها
ريحان بخجل :رعد في ناس حولينا
رعد :ميهمنيش الناس
ريحان ابتسمت بخجل
عند علياء
بلال اقترب منها بعد تدارك نفسه
بلال بجمود : يلا
علياءتعجب من جموده ولكن لم تعلق
علياء :حاضر
مالك بمرح:ايه يا جماعه امال فين خطيبتي عملتوا فيها ايه
وفي هذه اللحظه خرج كل من نور وبسمله وبسنت
مالك قرب من بسمله وياسين قرب من بسنت
مالك :ايه الجمال ده كله
بسمله بخجل :شكرا
مالك :ياخلاصي علي البيتكسف
عند ياسين
ياسين :الفستان جميل
بسنت : للاسف اضطريت البسه
ياسين : قولتلك كلامي الي هيمشي
بسنت : علي فكره انا اصلا مكنتش عايزه البسه ومازلت ولكن الظروف
ياسين : ظروف طب يلا نمشي
عند سيف الذي كان ينظر الي نور وسرح في جمالها
سيف لنفسه : ايه الجمال ده ملامحها كلها بريئه ولا لبسها الجميل ولا البتاع الي هي لبساه مخليها اجمل كان اسمه ايه كنت فاكر اسمه اه صح خمار مخليها اجمل ولا عيونها اااه من عيونها البندفيه تخطفك في ثانيه
وفاق من شروده علي صوت رعد
رعد : يلا يا سيف
سيف :يلا
وذهب كل من رعدوريحان في سياره وعلياء وبلال في سياره وذهبت بسنت وبسمله ونور في سياره مالك وياسين في سيارته وسيف كذالك
حتي وصلوا الي القاعه
بعد عدة ساعات
انتهي الفرح الذي اقيم في اكبر فنادق مصر وكان فرح رائع لا مثيل له وكان الجميع في سعاده الا اخر ساعه حيث بكت السيدات علي فراق بناتهم وذهب كل من رعد وريحان وعلياء وبلال الي منازلهم
٠٠٠٠٠٠يتبع
رأيكم اجمل ثنائي؟
اكثر لحظه احبتوها؟
رأيكم في فساد الابناء هل معي ام لا؟
ولا تنسوا ان تشعلوا المصباح ليضئ عالمي بضغتكم علي النجم الصغير
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🥰🥰
الحلقة السادسة
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🥰
عاملين ايه ☺️
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
مختمره بين يدي شيطان
في قصر رعد
رعد ببتسامه :نورت القصر ياقمر
ريحان : شكرا
رعد قام بحمل ريحان
ريحان بخضه : رعد
رعد : قلب وعيون رعد
ريحان : نزلني
رعد :انتي اميرة وسمو الاميرة ممنوعة تمشي علي الارض
وذهب بها الي الغرفه
عند فيلاة بلال
بلال بزهق :اتفضلي
دخلت علياء وهي خجله و متعجبه من ضيق بلال خلال الفرح والان
بلال بضيق : خشي غيري في الاوضه دي
علياء واقفه مكانها
بلال بزعيق : انتي مسمعتيش يلا
علياء صامته لا تتحدث ولكن عينيها كانت تتحدث بدموعها
بلال : انتي بتعيطي ليه
علياء : هو في ايه انت بتعملني كده ليه
بلال : والله هو ده الي عندي
علياء : طالما انت مش طيقني اتجوزتني ليه
بلال : ميخصيكيش ويلا علي اوضتك واحسنلك متخرجيش منها ماشي
قال اخر جملته بصراخ مما قدا الي فزع المسكينه الواقفه امامه وهرولتها للغرفه وهي تبكي
بلال : والله لعيشك ايام سوده
عند سيف
سيف : عايز كل المعلومات عن البنت دي
الرجل :تمام يافندم خلال ساعه هتكون كل المعلومات عندك
سيف ببرود : اخلص الكاس ده ويكون الملف قدامي تمام
الرجل : تمام يافندم
وذهب مسرعا لاحضار المعلومات لانه يعمل انه اذا اتاخر دقيقه واحده لن يكون موجود علي الكره الارضيه
سيف لنفسه : عمرك مهتكوني لحد غيري يا اميرة قلبي
في الصباح
عند رعد وريحان
رعد ببتسامه : ريحان ريحان اصحي
ريحان بنعاس : نعم يا رعد سبني انام
رعد كان يلعب في شعر ريحان
رعد :ريحان قومي عمي ومرات عمي وصلوا
ريحان استيقظت من نومها
ريحان :ماما وبابا طب هقوم اخد دش واطلعلهم
رعد : تمام انا هقوم اقبلهم عقبال ماتخلصي
ريحان :ماشي
رعد قبل ريحان من جبينها وذهب
وبالفعل ذهبت ريحان للاستحمام وبعد ذلك ذهبت لهم
ريحان : السلام عليكم
الجميع : وعليكم السلام
عماد :ازيك يا بنتي عامله ايه وانت يا رعد يابني عامل ايه
رعد ببرود :كويس
ريحان :الحمد لله طب حضرتكم شربتوا حاجه
عماد :لا يا حبيبتي مش عايزين نتعبك
ريحان :ولاتعب ولاحاجه
وذهبت ريحان للمطبخ
زينب:ريحان هانم تأمري بحاجه
ريحان ببتسامه : اولا لو سمحتي بلاش ريحان هانم انا ريحان
زينب : بس مينفعش ياهانم
ريحان :انا قولت ايه ريحان بس او بنتي ممكن
زينب ببتسامه : ممكن
ريحان :وممكن حد يعمل عصير
زينب :اه طبعا اتفضلي انتي يابنتي وانا هعملوا وهطلعوا
ريحان :ماشي شكرا
وذهبت الي الخارج
جهاد : ريحان بنتي عاوزاكي
ريحان : اه اتفضلي يا ماما
واخذت ريحان جهاد وذهبت الي غرفه
ريحان : ايوه يا ماما حضرتك عايزاني في حاجه
جهاد : ايوه يابنتي عايزه اطمن عليكي
ريحان : انا كويسه ياماما
جهاد : بصي يا حبيبتي انت ورعد هتسافروا انهارده بالليل
ريحان : ايوه يا ماما مانا عارفه رعد قالي
جهاد : طب يا حبيبتي انا عايزاكي تخلي بالك من نفسك ومن جوزك
ريحان : حاضر يا ماما
جهاد : اوعي يا بنتي تزعلي جوزك
ريحان : اكيد يا ماما
في الخارج
عماد :رعد هتسافر علي الساعه كام علشان نيجي نوصلكم للمطار
رعد :لا يا عمي مفيش داعي تتعبوا نفسكم انا هسافر بطياره خاصه
عماد :تمام يا بني ربنا معاكم وتوصلوا بالسلامه رعد انا مش هوصيك علي ريحان
رعد :في عنيا يا عمي متقلقش
عماد :ربنا يهنيكم يا بني
وبعد فتره من الزمن ذهب كل من جهاد وعماد
رعد :حبيبتي تعالي علشان نفطر
ريحان بكسوف : تعالي نصلي الاول
صدمه حسنا كيف كيف تطلب هذا من الشيطان ان يصلي معها اهي حمقاء ام مجنونه
مختمره بين يدي شيطان
رعد :روحي انتي وانا هنجز شويه شغل في المكتب وبعدين نفطر
وذهب من دون ان ينتظر ردها وهذا ما تعجبت منه ولكنها لم تعلق
ريحان :يارب متكنش الي في بالي يا رعد
في المكتب
علي الهاتف
رعد بجمود :سيف جهز الرجاله علشان هنستلم البضاعه قبل ما اسافر واي حركه غدر هنخلص عليهم كلهم
سيف :تمام بس هنلحق
رعد :ساعة زمن هنخلص كل حاجه
سيف :تمام
رعد :اه و الخاين هتهولي علي المزرعه
سيف : تمام
واغلق رعد الخط
عند علياء
علياء استيقظت من النوم وجدت نفسها مازالت بفستان الفرح دخلت الحمام واستحمت ثم وجدت الباب يدق
علياء :مين
بلال :انا افتحي
علياء فتحت الباب
علياء :افندم
بلال :اهلك وصلوا
علياء :تمام
وتركته وذهبت ولكن قبل ان تذهب امسك يدها
بلال بتهديد :استني اوعي لسانك الحلو ده ينطق بكلمه من الي حصل امبارح
علياء :اوعي سيب ايدي
بلال :مفهوم
علياء :مفهوم مفهوم سيب ايدي بقي
وتركها وذهب
علياء :يارب انا عارفه اني غلط بس والله انا ندمت وتبت يارب ارحمني
نعم هي ندمت وتابت والله غفور رحمن سيستجيب دعائها بإذنه وسوف يغفر لها ذنوبها ولكن حتي اذا غفر الله لها ذنبها فهناك توابع الذنب
فأبونا ادم قد تاب الي ربه والله غفر له ولكنه تلقي توابع ذنبه وهو نزوله الي الارض فهناك توابع للذنب موجوده لكي نفكر ماليا عندما نقوم باي ذنب
عند نور
ناديه :نور يا نور
نور :نعم يا ماما
ناديه : تعالي يا حبيبتي
نور : في ايه يا ماما
ناديه : في عريس متقدملك
نور : عريس ايه يا ماما لالالا انا مش موافقه
ناديه : ليه يا بنتي بس ده العريس كويس جدا
نور : انتي عارفه ليه يا ماما فالو سمحتي متتكلميش في الموضوع ده تاني
ناديه :يا بنتي انا مش ضامنه مري عايزه افرح بيكي قبل ما احصل ابوكي قبليه
نور : متقوليش كده يا ماما ربنا يديلك طولت العمر
ناديه :طب يا بنتي اسمعي الكلام
نور : حاضر يا ماما بس مرتحتلوش يبقي خلاص
ناديه :طبعا يا قلب ماما
عند علياء
علياء بنرفزه :انا عملت الي انت قولتلي
عليه ومقولتش لاهلي حاجه ممكن افهم ايه المعامله دي
بلال ببرود : روحي حضري الاكل
علياء بصوت عالي : نعم انا بقولك ايه تقولي ايه رد عليا
بلال مسك علياء من درعها جامد
بلال بغضب :صوتك ميعلاش انتي فاهمه
علياء بالم : طب فاهمني ليه
بلال : لا مش هقولك خليكي كده
علياء بدموع:طب ليه
بلال : كده مزاجي
وتركها وذهب تركها وسط دموعها وتساءلها عن سبب معاملته لها بهذه الطريقه
عند بسنت وبسمله
بسنت :بسمله
بسمله :نعم
بسنت :تعالي نخرج انهارده انا زهقانه
بسمله : اشطا يلا
وبعد فتره
بسنت :ماما انا وبسمله خارجين
بسمله :ماشي يا ماما
جهاد وكريمه :ماشي يا حبيبي بس خلي بالكم من نفسكم
بسنت وبسمله :ماشي يا ماما سلام
بسمله :استني اتصل بمالك استأذن منه
بسنت :ماشي
وبعد عدة دقائق
بسنت :ها وافق
بسمله :اه يلا بس انتي مش هتكلمي ياسين الاول
بسنت :لا هو ملوش دعوي
بسمله :لا ليه لانه خطيبك ولازم تكلميه
بسنت :مش هكلمه
بسمله :اسمعي الكلام يا بسنت ياسين مش هيعديها علي خير
بسنت :يعمل الي يعمله يلا
وذهب الفتاتان
مختمره بين يدي شيطان
عند رعد
رعد :نعم
سيف : الراجل في المخزن
رعد :انا جاي
وذهب رعد لكي يرتدي ملابسه
دخلت ريحان الغرفه
ريحان :رعد
ولكنها وجدته يرتدي ملابسه
رعد :عيون وقلب رعد نعم
ريحان بكسوف :ايه ده انت خارج
رعد :اه
ريحان بحزن :وهتسبني هنا
رعد اقترب منها
رعد : حبيبتي انا رايح مشوار صغير كده وهاجي علي طول يكون الخدم حضروا الشنط نسافر
ريحان :ماشي بس انا عايزه اشوف بابا وماما قبل ماسافر
رعد :حاضر يا ستي هاخدك عندهم قبل ما نسافر ماشي
ريحان :ماشي
اكتشفت ريحان ان رعد يرتدي سروال فقط فقامت بوضع يديها علي عينيها
ريحان بخجل :انا هسيبك تلبس
وهمت بالخروج ولكن رعد سحبها من قصرها
رعد : انتي لسه بتتكسفي يابنتي انا جوزك
ريحان اصبح وجهها احمر من الكسف
ريحان بخجل :رعد سبني والبس علشان متبردش
رعد : ارفعي وشك عايز اشبع من عينك
وقامت ريحان بالفعل برفع عينيها
رعد بهيام :انتي عينيكي فيها سحر جميل بحس اني بدوب فيهم لونهم زي الليل وفيها لمعه جميله
كان يتحدث وهو يقترب منها حتي لاحظ ان وجهها اصبح لونه احمر من شده الكسوف
ريحان وهي تحاول ان تذهب : البس علشان متبردش
رعد :متهريش
ريحان :انا خايفه عليك
رعد :هلبس بس بشرط
ريحان :شرط ايه
رعد :بوسيني
ريحان :نعم
رعد :بوسيني
ريحان :لا سبني
رعد :لاء
وقد قربها له اكثر
ريحان : خلاص متقربنيش هعملها
رعد :يلا
واقتربت منه واعطته قبله في خده سريعا واستغلت انه مغمض العينين وذهبت خارج الغرفه ابتسم رعد علي فعلتها ولكنه اكمل لبسه
عند ريحان
ريحان لنفسها :يا ربي انا قلبي بيدق بسرعه اوي شكلي هحبك يا رعد بس انا مكنتش متصوراك كده
وجاءها صوت من خلفها
رعد :امال كنتي متصوراني ازاي
ريحان بخضه :هها رعد
رعد : ايه كنتي متصوراني ايه
ريحان :بصراحه كنت بحسبك جامد كده ومبتضحكش وبارد في مشاعرك وقاسي بس اتضحلي العكس عرفت انك حنين اي نعم لسه محبتنيش بس بتعملني كويس اوي
رعد :وانتي مين قالك اني مش بحبك
ريحان :يعني ايه
رعد :انا فعلا مش بحبك انا بعشقك لا انا كمان بقيت متيم بيكي
ريحان :
٠٠٠ يتبع
ياتري لماذا بلال يعامل علياء بهذه الطريقه؟
ما هو الذي حصل مع نور جعلها لا ترغب في الزواج؟
ماذا سوف يعمل ياسين عندما يعلم بخروج بسنت؟
كيف اصبح رعد متيم بريحان؟
توقعاتكم للاحداث يجعلني سعيده جدا
فلاتبخلوا بها عليا
الحلقة السابعة و الثامنه
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🥰
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
مختمره بين يدي شيطان
ريحان : ازاي
رعد :كل حاجه هتعرفيها في وقتها
ريحان :بس اح
ولم تستطيع ان تكمل جملتها بسبب يد رعد التي كانت علي فمها
رعد : اهدي قلتلك كل حاجه هقولهالك في وقتها
أومأت ريحان برأسها
وقام رعد بسحب يده وقبل جبين ريحان بعمق ثم ذهب
عند بسنت وبسمله
بسمله :يلا يا بسنت نروح علشان الليل ليل ومالك قالي متأخرش
بسنت :ماشي يلا
وذهب الفتاتان الي القصر
في القصر
بسنت وبسمله :السلام عليكم
جهاد :وعليكم السلام
ياسين بغضب :كنتي فين
بسنت تجاهلت حديثه وكادت تذهب لولا يد امسكت ذراعها وكانت يد ياسين
ياسين بصوت عالي :انا مش بكلمك كنتي فين
بسنت :وانت مالك
كريمه بحده :بسنت اتكلمي مع خطيبك باحترام وازاي تخرجي من غير ماتقوليله
بسنت :والله الكل عارف اني مخطوباله بالغصب يبقي مش من حقه يسألني كنت فين ولا الكلام ده وياريت يعتبرني مش خطبته لان الخطوبه دي مش هطول
ياسين بغضب :فعلا الخطوبه دي مش هطول
وتركهم وذهب
بسنت :اخيرا هخلص من الخطوبه دي
كريمه :بكرا تندمي انتوا دلواقتي مش فاهمين جدكم عمل كده ليه بس لما تكبروهتعرفوا
وذهبت وذهب كل من جهاد وبسنت وبسمله الي غرفهم
في مستشفي الامراض النفسيه
عند بلال
بلال : دكتور جودي عامله ايه
الدكتور ة: في تحسن بس بسيط جدا
بلال :الحمد لله انه فيه تحسن طب ينفع اخشلها
الدكتورة:معتقدش ممكن الزياره الي جايه افضل
بلال :انشاء الله طب ممكن اشوفها من بعيد
الدكتورة : ايوه طبعا اتفضل
وذهب بلال مع الدكتورة الي غرفه بها فتاه تنكمش علي نفسها وتنظر للفراغ وعينيها بلا حياة فتاة فقدت الحياة بكل معانيها
عند سيف
وقفت امامه سيارة وترجل منها رعد
سيف :اتأخرت
رعد بجمود :هوفين
سيف :في المخزن
وذهب الاثنان الي داخل المخزن
والمشهد كالاتي
هناك رجل مقيد علي كرسي وحراس رعد خارج وداخل المخزن
رعد : مين وراك
الرجل بخوف : مفيش حد يا رعد بيه
رعد :تمام انت الي اخترا وانت عارف انا مبعدش سؤالي مرتين
وقال بصوت جمهوري
هاتوا الاسد
وبالفعل قام الحراس باحضار قفص اسد
رعد ببرود:الاسد ده مكلش بقاله اسبوع ياتري لو انت قدامه هيعمل فيك ايه
الرجل : مايكل مستر مايكل هو الي قداني فلوس علشان اعمل كده
رعد بهدوء :تمام دخلوا القفص
الرجل بصراخ وخوف :لا يا رعد بيه لا لا
ولن لا حياة لمن تنادي ذهب رعد وخلفه سيف
في الخارج
سيف : رعد انت هتسافر امتي
رعد : دلواقتي
سيف : تمام بس انا مش هسافر معاك
رعد : ليه
سيف : عندي كام حاجه هعملها قبل ما اسافر
رعد : تمام بس متأخرش
سيف : تمام
عند ريحان
ريحان : دادا زينب هو رعد لسه مجاش
زينب : لا يا بنتي
ريحان : ماشي يا دادا انا هكلمه
وذهب ريحان الي غرفتها لتحاول الاتصال علي رعد
ريحان :السلام عليكم ورحمةالله وبركاته
رعد : الو
ريحان :رعد انت فين
رعد :انا جاي اهو انتي جهزتي
ريحان :اه مستنياك
رعد :تمام انا جاي
في قصر عائلة الباسل
كريمه :جهاد انتي مش هتروحي علشان توصلي حور المطار هي هتسافر انهارده
جهاد :لا يا حبيبتي رعد قال لعماد ان هما هيسافروا في طياره خاصه بس انا كلمت حور وقالتلي انهم هيعدوا علينا قبل ما يسافروا
كريمه :طب حلو ربنا معاهم
جهاد :وانت يا كريمه مش هتروحي لعلياء
كريمه :روحتلها انهارده وبكره هكلمها في التليفون
جهاد :طب حلو وهتعملي ايه مع بسنت
كريمه :ربنا يهديها انا عايزه استتها زي اختها
جهاد : انشاء الله تفرحي بيها زي علياء
عند علياء
علياء ببكاء :ارحمني ارجوك حتي طب قولي انت بتعملي كده ليه انا عملتلك ايه
بلال : انتي لسه في الاول استحملي كده علشان الي جاي
علياء بصراخ :انت مجنون بتعملي كده ليه لو انتقام انا معرفكش
بلال :متعرفنيش بس تعرفي اختي
علياء :اختك اختك مين
بلال :كفايه عليكي كده
علياء :انت بتلعب بيا انا معرفش اختك
بلال :ابتدينا الكدب
علياء :انا مش بكدب انت متعرفش اصلا لو جدي عرف الي انت بتعملوا فيا هيعمل فيك ايه
بلال :انا مبخافش غير من الي خلقني وكمان مين الي هيقولو
علياء بتحدي بعد ان مسحت دموعها :انا طبعا
بلال : وياتري هتقوليلهم علي امير برضو
هنا وقد توقف الزمن عند علياء ماذا كيف يعرف هو امير هذا الحقير ذكر اسمه فقط عصبها نعم فهي اصبحت تكره بل تكره ذكر اسمه
علياء وقد غلف الغضب صوتها : متجبش سيرة الحيوان ده قدامي
بلال بسخريه :ليه القلب حن ولا ايه
علياء :انت حيوان واه بحبه طلقني بقي
بلال اقترب منها وامسك شعرها
بلال بصراخ : مين الي حيوان يا زباله
يا قذره انت انسانه سافله
وقام بضربها حتي فقدت الوعي
مختمره بين يدي شيطان
عند رعد في السياره
رعد :حبيبتي احنا وصلنا يلا
ريحان : يلا
ونزلوا من السيارة وذهبوا الي داخل القصر ليسلموا علي العائله
ريحان :السلام عليكم
سليمان :وعليكم السلام
وبعد فتره من السلام والتوديع
رعد :يلا يا ريحان
ريحان :يلا بس هو فين ياسين كنت عايزه اسلم عليه قبل ماسافر
جهاد :خرج ولسه مجاش
ريحان :هبقي اكلمه يلاسلام
الجميع :سلام
وهم خارجين من الباب وجدوا ياسين داخل
ريحان :ياسين كويس كنت عايزه اسلم عليك قبل ماسافر
ياسين : حبيبت اخوكي اكيد مش هسيبك تمشي غير لما اشوفك
وقام باحتضانها
رعد بغضب :مش يلا بقي
ريحان :حاضر يلا سلام
في الخارج
ريحان :رعد مالك
رعد :
ريحان كانت تتحدث لرعد حتي وصلوا السياره ودخل رعد السياره وقفل الباب بقوه من شده غضبه وثم ركبت ريحان
ريحان :رعد ممكن ترد عليا انت مالك متنرفز ليه
رعد بغضب : ريحان اياكي ثم اياكي تحضني اي حد او تقولي لحد حبيبي
ريحان :حاضر بس انا حضنت جدي واخويا يعني مش حرام
رعد :ولااخوكي ولا جدك ولا حتي ابوكي متحضنيش حد مفهوم
ريحان :مفهوم
وذهبوا الي الطياره ثم انطلقوا الي امريكا
في داخل القصر
جهاد :ياسين كنت فين
ياسين :كنت بحضر شويت حاجات
كريمه :حاجات ايه
ياسين وهو ينظر الي بسنت :مش مهم حاجات ايه المهم بعد اذنك يا جدي عمي محمد انا عايز اكتب كتابي علي بسنت بكره
بسنت :نعم
محمد :
عند نور
ناديه :يلا يا نور الواد علي وصول
نور :حاضر يا ماما بس غريبه جاي لوحده
ناديه :يابنتي ابو وامه ماتوا
نور :طب عمو خالو ايه معندوش قرايب
وسمعوا هنا دق الباب
ناديه :معرفش بقي خلصي وانا ابقي اسالو يلا انا هروح افتح لخالك اصلي قولتلو علشان يقعد معانا لما الواد يجي
نور :ماشي
ذهبت ناديه لتفح الباب
ناديه :سيد اتفضل
سيد : يزيد فضلك يا اختي عامله ايه
ناديه :الحمد لله وانت عامل ايه ومراتك وعيالك
سيد :كلنا كويسين ونور عامله ايه
ناديه :كويسه الحمد لله هي جوي بتلبس
سيد :ماشي استني الباب بيخبط شكله جيه
وذهب سيد ليفتح الباب
سيد :اتفضل يا بني
ناديه :تعالي يا بني
وذهبت بهم الي غرفه الضيوف
ثم تركتهم وذهبت لنور
٠٠٠: استاذ سيد انا جايه اطلب ايد الانسه نور
سيد : الاول تقعد معاها وهي الي تقرار
وهنا دخلت ناديه وخلفها نور ومعها المشروبات
سيد :ناديه تعالي معايا ونسبهم يتعرفوا علي بعض
وجلست نور وهي كل هذا لم ترفع عينيها عن الارض
٠٠٠: انتي دايما بتبوصي علي الارض
نور :نع
ولكنها لم تكمل الكلمه من هول الصدمه
٠٠٠٠يتبع
يا تري ماهو الذي صدم نور ومن هو هذا الرجل؟
هل ياسين كان تصرفه صحيح؟
ما علاقه علياءبشقيقه بلال وهل هي كاذبه وكيف عرف بامير؟
ماهو الذي ينتظر ريحان؟
من هما اكثر ثنائي حبيتوهم
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته🥰
الحلقة الثامنة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
عاملين ايه يا رب تكونوا بخير 🥰🥰
ريحان : رعد انت لسه زعلان
رعد : لا بس هزعل لو عملتيها تاني
ريحان : خلاص يا عم مش هعمل كده
رعد بضيق:عم انتي بتكلمي جوزك علي فكره
ريحان : خلاص متزعلش نفسك ماشي ياجوزي كده حلو
رعد : لا انا عايزك تقوليلي ماشي ياجوزي ياحبيبي
خجلت ريحان من ان تقول هذ الكلمه
رعد :يلا نفسي اسمعها منك
ريحان بخجل : هتسمعها بس مش دلواقتي
رعد :وانا مستعد استني عمري كله علشان اسمعها
ريحان صمتت ولم تعلق
عند بسنت
محمد :وانا موافق يابني
بسنت بغضب :بس انا مش موافقه
كريمه :يعني ايه مش موافقه هو انتي هتلاقي زي ياسين فين
بسنت :مش عايزه اتجوزه ياماما مش عايزه هو بالغصب
كريمه :اه
بسنت :بابا لو سمحت انت عمرك ماغصبتني علي حاجه لو سمحت متغصبنيش دلواقتي
محمد :بسنت حبيبتي دي تقاليد لازم نمشي عليها وانتي دلواقتي او بعدين هتتجوزي ياسين
بسنت : بس انا
سليمان بهدوء :بسنت تعالي ورايا
اخد سليمان بسنت وذهب بها الي غرفته
سليمان :تعالي يا بسنت
بسنت :نعم يا جدو
سليمان :ادخلي يا بنتي واقفلي الباب
بسنت :حاضر ياجدي
ودخلت خلف سليمان واغلقت الباب
سليمان بهدوء وهو يجلس علي الكرسي : اقعدي يا بنتي
بسنت :حاضر
سليمان :بصي يا حبيبتي انا هقولك علي سبب الجواز ده
بسنت بضيق : عارفه يا جدو علشان العادات والتقاليد
سليمان :لا يا بنتي مش علشان كده انا لو عارف ان ده غلط ليكم كنت مهتمتش بالعادات والتقاليد
بسنت : امال حضرتك عملت كده ليه
سليمان : علشان ده الافضل ليكم
بسنت : ازاي
سليمان : انا كل واحد جوزته للتاني لسبب معين
بسنت :يعني ايه السبب
سليمان : بصي علياء اولا لبلال علشان هو شخص ملتزم هيحافظ عليها وهيربيها علشان هي لبسها زي مانتي عارفه واسلوبها مش حلو بلال هيعدلها
بسنت : طب وريحان
سليمان : رعد كان قاعد طول حياته برا فكان احتمال كبير انه مش بيصلي او عارف تعاليم الدين فكان لازم تكون ريحان له علشان تعلمه وترجعه لدينه
بسنت :فهمت
سليمان : وحضرتك وبسمله بسمله انا عارف انها بتحب مالك وهو كمان بيحبها فدول سببهم باين وكمان محدش هيحافظ علي بسمله زي مالك
بسنت :طب وانا
سليمان : بصي يا بسنت ياسين عصبي
ومتملك مبيحبش حد يقوله لا بس اكتر واحد هيقدر يسعدك ويحافظ عليكي
بسنت باستغراب : ليه
سليمان : ليه دي هتعرفيها مع الايام بس دلواقتي انا عايزك في مهمه
بسنت : مهمه ايه
سليمان :انا عايزك تغيري ياسين
بسنت :اغيره
سليمان :اه انتي الشخص الواحيد الي هتقدري تغيريه ياسين
بسنت : اشمعنا انا وازاي
سليمان : هتعرفي قدام هتغيريه ازاي ياسين مكنش كده ياسين كان بيضحك وانتي اكيد ملاحظه ده بس مش عارفه سبب تغيره وكمان انا شوفت ياسين بيضحك معاكي الفتره دي
بسنت :جدي لو سمحت متتكلمش بالالغاز انا مش فاهمه حاجه
سليمان :هتفمي بعدين بس دلواقتي انتي هتتجوزي ياسين ومش هيكون كتب كتاب لا فرح ده لو انتي حابه طبعا
بسنت :جدي انا
سليمان : بسنت انا عارف انك بتحبي ياسين
بسنت : جدي
سليمان : خلاص متقوليش حاجه انا عارف لو بتحبيه بجد غيريه
بسنت :طب هو ايه الي حصله
سليمان :هتعرفي
بسنت :ماشي يا جدي
سليمان :بسنت اعرفي دايما اني معاكي لو في اي وقت عايزه تطلقي انا معاكي
بسنت :بس انا مش عايزه فرح انا عايزه حفله بس وكمان هيكون بعد اسبوعين
سليمان :الي انتي عايزاه
بسنت : يلا يا جدي تصبح علي خير
سليمان :وانتي من اهله
عند نور
نور : انت
سيف : ايوه
نور : انت عايز ايه
وهنا تذكرت
فلاش باك
مختمره بين يدي شيطان
نور تذهب الي الحمام وهي تنظر الي الارض ولكنها ارتطمت في جسد ضخم
سيف : انتي ليه باصه في الارض
نور : وانت مالك
سيف : يعني ايه وانا مالي انتي خبطي فيا علي فكره
نور : اسفه مكنش قصدي
سيف : ولا يهمك انا سيف وانتي
نور : انت مالك انا مين وكمان انت هتسوق هو علشان قولتلك اسفه خلاص يا عم سحبت اسفي الله
وتركته وذهبت
نهايه الفلاش باك
سيف :روحتي فين
نور :هها
سيف :هها ايه انتي فين
نور :انت عايز ايه
سيف :جاي ومتقدم وقعدين قاعدة تعارف هكون عايز ايه
نور : مش اقصد
سيف :خلاص ياستي هبدأمن الاول
اهلا انا سيف عندي ٢٧ سنه عندي شركات ادويه مع صديقي رعد
نور :
سيف :ها وانتي
نور :انا نور عندي ٢٢ سنه متخرجه من كليه تربيه
سيف : تمام احنا كده متفقين
نور:لا مش متفقين
سيف :ليه
نور : انا عايزه اسألك شويه اسأله
سيف :تمام قولي
نور :بتصلي
سيف :نعم
نور :بتصوم
سيف :
نور : حافظ كتاب الله لو حتي جزء
سيف :
نور :تمام يبقي اسفه انا رافضه
سيف :نعم
نور:انا عايزه جوزي يبقي ملتزم وحضرتك اقل الفروض مبتعملهاش
سيف :يعني ايه
نور :يعني مش موافقه
وقامت لكي تذهب
ولكن منعتها يد سيف
سيف :انتي هتوافقي غصب عنك ومش هتكوني لحد غيري
نور : قولتلك انت مش مناسب ليا
سيف :انتي مش هتكوني لحد غيري حطي الجمله دي في دماغك مفهوم
قال اخر كلمه بصراخ وأتي عليها سيد وناديه ثم خرج ولم يتحدث مع احد
سيد :في ايه
ناديه : ايه الي حصل
نور : معرفش انا لما اقعدت معاه مستريحتش ولما قولتلوا رافضي زعق ومشي
سيد : خلاص يا حبيبتي متزعليش نفسك الي فيه الخير ربنا هيقدمه
بعد اسبوع
في امريكا
ريحان : رعد انا عايزه اتكلم معاك في موضوع
رعد : حاضر ياحبيبتي سامعك في ايه
ريحان : رعد احنا بقالنا اسبوع متجوزين صح
رعد : صح ياقلبي
ريحان : انا في الاسبوع ده كله لحظة انك مش بتصلي
رعد :
ريحان : رعد رد عليا انت بتصلي ولا لاء
رعد : لاء يا ريحان مش بصلي
ريحان بحزن : ليه يا رعد انت مش عارف ذنب تارك الصلاه
رعد : عارف
ريحان : طب ليه مش بتصلي
رعد :
ريحان : طب انت بتعرف تصلي
رعد : اه
ريحان : طب انا مستعده اخليك ترجع تصلي تاني بس انت خليك معايا
رعد : تمام
ريحان : بجد يعني هترجع تصلي تاني
رعد : اه بس مش دلواقتي
ريحان : ليه
رعد : كده سبيني وانا هرجع لوحدي
ريحان : بس انا مقدرش
رعد : متقدريش ايه
ريحان : مقدرش اعيش مع واحد مش بيصلي
رعد :
٠٠يتبع
ياتري رد فعل رعد ايه؟
هل سيف هيترك نور؟
ما هو الذي حصل مع ياسين؟
هذا ما سوف نعلمه قريبا
تفاعل اكتر عشان اكمل
لمزيد من القصص اضغط #متابعه لصفحتي 😍
والسلام عليكم ورحمةالله وبركاته🥰🥰
تعليقات
إرسال تعليق