
جمعتنا_صدفة
الكاتبة_اسراء_السيد
البارت التالت والرابع والخامس
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
كيان صحيت لقيت نفسها مش لابسة حاجة وحولها ست شباب صوتك والشباب جريوا لبست وفضلت تجري وروحت البيت لقيت ابوها نايم واختها دخلت اوضتها وفضلت تعيط بعدها دخلت المطبخ عشان تعمل فطار ل ابوها واختها
شريف: صباح الخير انتي جيتي امتى
كيان :جيت امبارح متأخر كان في شغل
شريف :تمام حضري الفطار عشان عندي شغل
كيان :حاضر
حضرت الفطار وفطروا وابوها راح الشغل واختها نور قعدت معاها تكلم وبعدها راحت الجامعة
في فيلا عز الدين
الساعة كانت ستة الصبح ويحيى دخل الفيلا ودماغة مصدعة طلع اوضتة واخد دش وحاول يفتكر اي حصل وافتكر ان اغت*صب هو وأصحابه بنت لبس ونزل عشان يفطر ويروح الكلية
يحيي:صباح الخير
كل اللي قاعد على السفرة صباح النور
فطروا وكل واحد راح شغلة أو كليتة
ادهم ركب عربيتة وكان بيفكر في الماضي
فلاش باك
كان أول يوم ليه لانه بقا دكتور وشاطر جدا بالرغم من صغر سنة في الكلية عند محاضرة وكان بيشرح ودخلت طالبة في الصف الرابع
مروة :ممكن ادخل يا دكتور
ادهم:برا محدش يدخل بعدي
مروة :انا اسفة بس.....
قاطعها بصوت حاد:بقول اطلعي بره
مروة :خلاص يعني مكنتش محاضرة هي ولا انت شايف نفسك انت حتة دكتور ولا اكتر ولا أقل
جمعتنا_صدفة
الكاتبة_اسراء_السيد
البارت التالت والرابع والخامس
ادهم :هاتي الكارانية واطلعي بره
عطت ليه الكارانية وطلعت وهي متغاظة منه
خلص المحاضرة وبعدها المدير طلبة ودخل لقى مروة
المدير :اتفضل يا دكتور ادهم
ادهم:حضرتك كنت عايزني
المدير :اقدملك مروة الأولى على الدفعة في كل السنوات وهي النهاردة اتأخرت غصب عنها سامحها المره دي
ادهم:تمام
عطاها الكارانية وخرج وهي مشيت وراه
مروة :انا اسفة يا دكتور بس ماما كانت تعبانة عشان كده اتأخرت
ادهم:الف سلامة عليها
مروة :طيب تعالي اعزمك على شاورما
ادهم :ابتسم طيب يلا
عند كلارا في كلية الهندسة
كلارا:في اي يا أوس
أوس :كلارا من وقت ما رجعتي من امريكا وانتي متغيرة معايا
كلارا:ما تزعلش يا حبيبي مني والله كنت مشغولة
اوس:طيب صالحيني
كلارا :بتفكير اصالحك ازاي
اوس :بصي بعد الجامعة نخرج النهاردة وتعالى اوريكي الفيلا بتاعتي
كلارا :طيب اشطا
اوس :ابتسم
عند يحيى في كلية الهندسة أيضا
يحيى انا دماغي وجعاني اوي و اللي حصل امبارح مش قادر افتكر اي حاجة،
يلا اديني بتسلي
أمير :سرحان في اي يا يحيى
يحيى:ولا حاجة
أسر :طيب بقولك في بنت جديدة وعامله نفسها محترمة ما تروح تعرفها نفسها وتتعرف عليها وبعدها تكسرها
يحيى :بس كده من عنيا
وراح عند البنت
يحيى :ازيك
ريماس:نعم في حاجة
يحيي:اي اهدي ممكن نبقى أصحاب
ريماس :لا ويلا امشي
يحيى مشي وبعدها فكر في خطة وراح لاصحابة
بعد الكلية ريماس خرجت وطلع عليها كذا شاب بيضاقوها وبعدها ظهر يحيى وضربهم
يحيي:برضوا مش موافقة نبقى أصحاب
ريماس :خلاص نبقى أصحاب بس بحدود
يحيى :تمام انا يحيى
ريماس:وانا ريماس
جمعتنا_صدفة
الكاتبة_اسراء_السيد
البارت التالت والرابع والخامس
ومن هنا بدأت صداقة ريماس ويحيي
عند شريف أبو كيان كان سايق عربية عصام الدمنهوري ووصل مسدج ل شريف فتحة لقى فيديو اتصدم لما شافة
عصام اخد التلفون وشاف الفيديو وقاله ما تقلقش هشوفلك حل انا اعرف الشخص ده
شريف :والله انا مش عارف اقولك اي يا باشا
عصام :انت شغال معايا من عشرين سنة وانا بعتبرك زي ابويا
كيان راحت المستشفى وكانت دايما قلقانة وخايفة وبعد ما خلصت روحت البيت لقيت ابوها دخلت تسلم عليه لقيت كف نزل على وشها
كيان:حاطة ايدها على خدها في اي يا بابا
شريف :ضيعتي شرفي يا فاج*رة بقا تروحي تنامي في حضن واحد اتفضلي شوفي نفسك
كيان:بابا والله دول اللي خطفوني وعطوني حقنة وما اعرفش اي اللي حصل
شريف :الحمد لله ان عصام باشا يعرفه وقال إن هيخليه يتجوزك وكتب الكتاب يوم الخميس
كيان :عايز تجوزني ل ده اللي اكل من لحمي وو
#البارت_الرابع
كيان:عايز تجوزني لواحد اغت*صبني هو واصحابة
شريف :اخرسي هو ده اخر كلام وخلي في بالك كتب الكتاب يوم الخميس
وعصام كلم عز ومش عارف خلاه يوافق بالسهولة دي ازاي
كيان :يا بابا بس
شريف :انا همشي واياكي تطلعي برا البيت
في فيلا عز الدين
عز الدين :فين يحيي
يحيي:نعم يا بابا
عز :نعم الله عليك اي اللي هببته ده رايح تغت*صب بنت هي دي تربيتي يا يحيى اخص عليك
يحيي:والله يا بابا كنت سكران وأصحابي هما اللي اخذوها وكلنا....
كف بينزل على يحيى من عز الدين
عز الدين :أخرس بقا خلي في بالك كتب كتابك عليها يوم الخميس
يحيي:مستحيل
عز:انت عارف لو كتب الكتاب ما تمش عصام هيخلينا مفلسين
يحيي:بابا انت عارف انت بتقول اي وبعدين انت اول مره تضربني
عز:والله غصب عني هي سنة وهتطلقها ف استحمل
يحيى :حاضر
الكل نزل وقعدوا على السفرة
كلارا :بابي انا خارجة مع واحد صحبتي بعد الكلية
عز الدين :تمام ما تتأخريش
واه نسيت اقولكم كتب كتاب يحيى الاسبوع الجاي
حنان:نعم
ادهم :وده ازاي هو اصلا كان خاطب عشان يكتب كتب الكتاب؟ واصلا دا لسة صغير ما اتخرجش
عز :عشان تبقوا عارفين هحكيلكم
عز حكي ليهم اللي حصل وبعدها سابهم وراح الشركة وكل واحد راح كليتة
أوس :كلارا بقولك اي مش لازم نحضر النهاردة الكلية تعالي نخرج بقا زي ما اتفقنا
كلارا :خلاص يلا
اوس:بس شكلك قمر اوي بس انتي محدش بيتكلم على لبسك ده خالص
كلارا:اكيد لا بابي بيحبني وبعدين أنا البس اللي عايزاه
جمعتنا_صدفة
الكاتبة_اسراء_السيد
البارت التالت والرابع والخامس
اوس :طيب يلا عربيتي اهي
كلارا:واو دي عربيتك بس جميلة جدا
أوس :يبنتي انا من عائلة غنية جدا
عند يحيى
ريماس :مالك يا يحيي
يحيي:مفيش مخنوق شوية
بقولك اي تعالي نخرج
ريماس :اوك
عند ادهم
قعد يفكر في مروة
فلاش باك
كان دايما بيتناقش هو ومروة وحب عنادها جدا وخجلها وتفوقها حبها جدا واتخرجت وبقت معيدة في الجامعة وحارب اهلها كلهم عشان يتجوزها واتجوزوا وخلفت سامح وبعدها كبر وتبعت وعرفوا انها حامل بس لأسف عندها الكانسر
كلارا ركبت مع اوس العربية
كلارا :احنا رايحين فين
اوس :هنروح الشقة الأول هنجيب حاجة من هناك وبعدها نروح الفيلا
كلارا :اوك يا حبيبي
اوس : وصلنا انزلي من العربية
كلارا :هو لازم اطلع معاك
اوس:انتي خايفة مني
كلارا :لا مش قصدي خلاص هطلع معاك
طلعوا ودخلت وكان بيفرجها على الشقة واخيرا دخلوا أوضة وهو قفل الباب
كلارا:بتقفل الباب لي
أوس :بقيتي تحب ايدي
كلارا :انت انت هتعمل اي
اوس:واحد ومعاه واحدة قمر زيك هيعمل اي
كلارا:ارجوك ابعد
أوس فضل يقرب وبعدها راح عندها وقطع ليها البلوزة وهي....
عصام راح عند كيان
عصام :لازم تجوزية
كيان :مش هتجوزه
عصام :براحتك بس خلي بالك اللي حصل ليكي هيحصل لاختك لو ما اتجوزتهوش
كيان:لا ارجوك لا
عصام :يبقى تجوزيه
كيان :انت عايز تخليني اتجوزه ليه
عصام...
التفاعل قل 😢
#جمعتنا_صدفة
#البارت_الخامس
كلارا :ارجوك يا اوس ابعد عني
اوس:ياااه انتي بيضحك عليكي عارفة انا مش اسمي أوس انا اصلا مش في كلية بس لما اغت*صبك اهلك هيبوسوا ايدي عشان اتجوزك وانا هطلب فلوس كتيرة بقا
كلارا :ارجوك سبني انت ما عندكش اخوات
أوس قرب منها وقطع ليها لبسها كله وهي مسكت فاظة خبطتها على دماغة وجريت بس باب الشقة مقفول بالمفتاح جريب على الحمام وقفلتة وطلعت تلفونها واتصلت على ادهم
كلارا :ادهم الحقني اعاااا
والباب اتكسر
جمعتنا_صدفة
الكاتبة_اسراء_السيد
البارت التالت والرابع والخامس
عند ادهم كان قاعد سرحان هو هيفضل عايش على ذكري مراتة افتكر فرحتة لما اتجوزوا ولما حملت ولما ولدت ولما اول مره ابنه مشي وكل لحظة كانوا مع بعض فيها قاطع تفكيره اتصال من كلارا وقالت إنها في خطر وفي شقة.... الحقني يا أدهم
ادهم جري ركب عربيتك وكان بسرعة البرق وصل هناك وكسر الباب لقى اخته لبسها مقطع واوس بيحاول يغت*صبها جري عليه بكل غل وفضل يضرب فيه ويديله بالبوكس ولدرجة ان ملامحة ما بانتش
كلارا كانت ضامه نفسها وخايفة جدا بلغ الشرطة وخلع الجاكيت ولبسه ل كلارا وشالها ونزل ركبها العربية وما رضيش يسألها وروحوا الفيلا اول ما وصلت ونزلت داخت جدا واغمى عليها شالها وسط نظرات والدته والخدامين وسامح وليار وطلعها اوضتها
حنان :في اي يا أدهم وكلارا بنتي مالها؟ ولي لبسها مقطع كده شهقت بنتي حصلها اي؟ 🙂 🙂
ادهم:هحكيلك بعدين المهم دلوقتي غيري هدومها واعملي ليها اكل وما حدش يضغط عليها
حنان:فهمني؟ 🙂
ادهم زعق خلاص بقا قولتلك هحكيلك بعدين
سابها ومشي وهي خايفة علي بنتها
عند يحيي
يحيى قاعد مع صاحبة إياد وبيشرب
يحيي:بقا انا اتجوز واحدة زي دي
اياد:طيب انا عندي خطة
يحيى :اي هي
إياد :بص........
يحيي:اه حلوة
اياد:طيب اشرب انت وفي موزة حلوة اهي
يحيي:لا يا عم انا مش ناقص
شريف :يا أدهم الشركة خسايرها بقت كتيرة ومفيش غير مشروع عصام هو اللي هينقذنا من الإفلاس
ادهم :وانا عايز افهم اي اللي وصلنا ل كده
شريف :حضرتك مشغول في ماضيك والجامعة وناسي عائلتك
ادهم :انتي عارف ان هو غصب عني
شريف :شوف كل حاجة تخص الشركة وانت تفهم
الليل جه والكل
اتجمع ماعدا كلارا وبعدها طلعو عندها وهي حكت ليهم على اللي حصل وابوها اتضايق منها وضربها قلم بس ادهم خلاه يبعد حال العائلة بقا صعب جدا
واخيرا جه يوم الخميس موعد كتب الكتاب وكيان لبست فستان جميل جدا وعليه طرحة وحطت ميكب لانه لازم عشان محدش يشك والكل اتجمع والمأذون جه
عصام الدمنهوري :امال فين يحيى
ادهم:هطلع اجيبة
ادهم طلع ملقاش حد بس لقى ورقة مكتوب فيها اسف بس مش هقدر اتجوزها
ادهم نزل
عصام :هااا
ادهم:يحيى هرب
عصام :يعني عايز تعرفني ان هي مش هتجوز
ادهم:مين قال كده انا هتجوزها
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق