
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
بقلم ديدي
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
في شركه الادويه الخاصة بمازن توفيق
امر احد موظفيه بإحضار سكرتيرة خاصة لمكتبه..
مازن:بص ياحمدي انا عايزك تشوفلي سكرتيرة لمكتبي..
حمدي:يعني اعمل اعلان عن واحدة بمواصفات معينه يافندم..
مازن:لا مش محتاجة اعلان..شوف انت اي
واحدة..تكون كويسه وتعرف تدير الشغل كويس..
حمدي:امرك يا دكتور..انا هشوف واحده واقول لحضرتك..
مازن:تمام ياحمدي..اتفضل انت الوقتي..بس متتأخرش عليا علشان الشغل..
حمدي:متقلقش يا فندم..في ظرف الاسبوع ده هتكون عندك واحده..
مازن بإبتسامه:منتظر ياحمدي..
(مازن..طبيب صيدلي في الثلاثينيات من عمره..لديه شركه ادويه كبيره..
يديرها بعد ان اسسها هو ومجموعه من اصدقائه.. شاب وسيم ولكنه جاد في عمله)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
علي الجانب الاخر ينادي عامر علي نور..
عامر: نور عايزك في موضوع..
نور: خير يا بابا..
عامر بجديه: بصي يا نور.. فيه مهمة ليكي مكلفينك بيها..
نور بإنتباه: خير يابابا..طب سيادة اللوا مبلغنيش ليه..
عامر بجديه: لانه سري يانور.. بصي انتي تسمعي عن شحنات الادويه
الفاسدة والمنبهات وبينها مخدرات اللي بتدخل البلد اليومين دول..
نور بانصات وجدية: ايوة الكل سامع عنها..
عامر: كويس..بصي بقي مهمتك انتي انك تتقربي
من واحد معين هما شاكين فيه.. وتتابعي تحركاته..
نور:طب ومدام شاكين فيه..مايقبضوا عليه..
عامر:مفيش دليل..ولا اثبات يانور..الراجل حريص اوي..
نور بتساؤل: مين ده.. من فضلك يابابا قولي المعلومات اللي عندك..
عامر: بصي ده الملف اللي فيه البيانات.. طبعا بما اننا في المزرعة
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
ومحدش يعرف عننا كتير.. هما هيلغوا اي بيانات عنك في الشبكه..
فانتي هتتقربي منه لما تشتغلي عنده في
شركه الادويه... ومهمتك بقي انتي عارفة الباقي..
نور بتفكير وهي تنظر الي الملف: ماشي يا بابا
انا هشوف الملف وادرسه وبعدين اقولك ع اللي وصلتله..
عامر: ماشي يا نور.. بالحق بتكلمي اختك..
نور: ايوة لسه مكلماها ليه فيه حاجة..
عامر: لا بس مش بتكلمني ليه..
نور: مانتا عارف يابابا الشغل.. لوكلمتني تاني هقولها تكلمك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد مرور ايام.. اتصلت نور علي لين ..
نور: الو ايوة يا لين..
لين بابتسامه: ايوة ياقلبي..عامله ايه..
نور بتوتر: لين عايزاكي في موضوع انتي جايه امته..
لين بقلق: خير يانور مالك.. ايه اللي حصل..
نور: مش هينفع في التليفون ..هتقدري تيجي امته..
لين بإنزعاج: مش الوقتي يا نور فيه ظروف جدت مش هقدر..
نور: خير ايه اللي حصل..
لين بضيق: هشام رجع يا نور..
نور: طب ماعادي يا لين ماهو بيسافر
ويروح ويجي وانتي ولا بتشوفيه..
لين بضيق: المرادي رجع وهيقعد هنا..
ده كمان قاعد في الفيلا..جدي امره بكده..
نور بدهشه: معقوله بعد السنين ديه كلها..
طب وانتي هتعملي ايه يا لين..
لين بغضب مكتوم: هشوف يا نور..
بقولك ايه انا مش هقدر اجي تعالي انتي..
نور: مش هينفع يا لين انتي عارفة..
لين بحزم: بقولك تعالي وامشي علي
طول.. الدنيا مش هتطير..يلا هستناكي..
نور: حاضر.. بالحق بابا سأل عليكي..انتي مش بتكلميه ليه..
لين بضيق: هبقي اكلمه بعدين يلا الوقتي
مشغوله.. خلي بالك من نفسك يا نور..
نور: حاضر يا لين سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد يومان في الشركه تسمع لين اصوات ضحك عاليه
لتغضب بشدة وتخرج لتجد الفتيات متجمعات في المكتب..
لين بغضب:ملك..انتي يازفته..
ملك بسرعة:ايوة يافندم..
لين بغضب:ايه اللي بيحصل ده..ايه الصوت اللي انا سامعاه..
ملك بخوف:والله يافندم ماعرف..ده جاي من المكتب التاني..
لين بحده:غوري من وشي...وسعي لما اشوف المسخرة ديه..
لين بغضب وصوت عالي: الله..الله.. ايه اللي بيحصل هنا...
لترتعد الموظفات.. ولكن يأتي صوت هشام ..
هشام بضحكة: ايه يا لين.. فيه ايه..
لين بتهكم وسخريه: ايوة انا عرفت المسخرة ديه سببها مين..
وللفتيات بحدة وصوت عالي يلا يابنت ال.....
منك ليها علي شغلكم مش فاتحة كباريه هنا مخصوم من كل
واحدة منكم عشر تيام غوروا جاتكم البلاوي في اللي مشغلكم..
لتسرع الفتيات الي عملهن.. وتكمل..
لين بقرف: هشام المغربي ديلك المعووج
عمره ماهيتعدل طول عمرك تلم حواليك الزباله..
هشام بغل مكتوم وهو يجذ علي اسنانه وهو يقترب
من لين ويلمس شفتاها باصابع يده: لين المغربي
عمرك ماهتتغيري.. شفايفك الحلوة ده مخبيه لسانك اللي هيفضل طويل..
لين وهي تبعد يديه بعنف: اصلك صنف واطي وعمرك ماهتعلي..
ليمسك شعرها ويكمل..هشام بغضب:
اهو لسان اهلك الزفر ده.. اللي جايبلك الكافية..
لتزيح لين يده بهدوء عن شعرها وتكمل
بنبرة باردة: ماهو النوع مختلف لكن الزفارة واحدة...
هشام برفعة حاجب واستفهام: يعني ايه...
لين بتهكم: يعني انا وانت مختلفين بس من عيلة واحدة..
كل واحد بيعمل غير التاني لكن في النهايه
الاسم واحد والسيرة واحدة يا يامغربي..
هشام بابتسامه ساخرة: فعلا ماجمع الا اما وفق يالين..
لين بتحذير: بص يا هشام اعمل اللي انت عايزه
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
لكن برا الشركه..اظن كده عداني العيب وازح..
وبنبرة حادة.. لكن مش هسمح لاي حد مهما
كان انه يغير او يبوظ الاسلوب اللي انا حطاه للشركة...
هشام بفخر: متنسيش ان انا كنت بدير
الشركه ديه قبلك يالين.. وانا اللي مأسسها..
لين بضحكه: هههههه قصدك كنت مضيعها..
كل اللي كنت بتعمله انك بتستغلها علشان
تشقط منها البنات..وبقرف...وياريت كنت بتستنضف..
ليقترب هشام منها ويقبلها برغبه..ويكمل موحشتكيش..ويقبلها مجددا..
لتعض هي شفتيه بقوة.. ليبتعد عنها منزعجا وتكمل..
لين بابتسامه ساخرة: انت توحشني.. يبقي بتحلم..
ليلمس شفتيه مكان عضتها ليجد دما
فقد جرحت شفتيه باسنانها ويكمل..
هشام بغضب: عملتي كدة ليه..
لين بتحذير: علشان تبقي تذكار اني مش زي اللي تعرفهم..
هشام بتحدي: ماشي يا لين بس
مش انا اللي تتحديني مسيرك هتيجي..
لين بتحدي: لا يا عينيا مش انا..ده انا كنت
ماصدقت غورت من هنا .. وانت عارف كدة..
هشام بتحدي: هنشوف يالين ويانا يانتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتت نور وحكت للين مهمتها..
ليرتفع صوت لين بإنزعاج: نعم ياختي.. انتي بتقولي
ايه انتي اتهبلتي في دماغك يا نور..انتي عارفة
انتي ناويه تعملي ايه..ده جنان انتي بترمي نفسك في النار..
نور بتوتر: اهدي يا لين مش كدة ..وبعدين
بابا موافق علي كدة ومحدش هيعرف حاجة..
لين وهي تغمغم بغضب: ابوكي.. طبعا ماهو متعود يضحي بولاده..
ولنور بحدة.. ده هبل.. مترميش نفسك في النار
علشان شويه مبادئ فارغة..محدش هيقف معاكي لو وقعتي..
نور بتبرير وفخر: يا لين ديه وظيفتي.. وواجبي
اني احافظ علي بلدي وانضفها من كل اللي عايز يضرها..
لين بتهكم واقتضاب: وحياة ابوكي بلاش
كلام الكتب اللي انتي حافظاه و بتقوليه..
يا حبيبتي الزمن ده زمن كله بيقول يلا نفسي..
وبتحذير.. نور سيبك من الموضوع ده اديني بقولك..
وبعدين الناس اللي بتقولي عليهم دول انتي متعرفيش
ان اقل حاجة عندهم القتل مش هيرحموكي يا نور..
نور بتوتر: يا لين ديه اوامر وانا لازم انفذها..والا هتعاقب..
لين بغضب: بقولك ايه ملعون ابو ديه اوامر.. انا مش عارفة ايه اللي
دخلك اكاديمية الشرطه وزفت ماكنتي اكتفيتي بكليتك واشتغلتي بيها ..
نور: يا لين انتي عارفة ان ديه رغبه بابا بعد الحادثة
اللي حصلتله ديه كانت اقل حاجة اقدر اعملهاله..
لين بإنزعاج وسخرية: لا والله الراجل فعلا يستاهل..
نور بتساؤل: مالك يا لين.. انتي علي
طول مضايقة من بابا ولا حتي بتكلميه...
لين بإقتضاب: مفيش يا نور ..وبتحذير وبقولك اهو
اوعي تعملي اللي في دماغك انا بحذرك..
نور: ربنا يسهل يا لين..هشوف واقولك..
انا همشي الوقتي علشان الطريق..
لين: ليه بس خليكي بايته معايا النهاردة انا ملحقتش اشبع منك يا نور..
نور:معلش يا لين.. وبضحكة وبعدين انتي لازم تفضي لهشام...
لين بغيظ: لازم تفكريني بالزفت ده.. ده انا هوريه..
نور وهي تهم بالمغادرة: طيب اسيبك انا واشوفك بعدين...
لتحتضنها لين بحب وتوصيها كالعادة علي نفسها وتغادر نور..
لين لنفسها بغل: عمرك ما هتبطل اللي انت فيه يا عامر باشا
طول عمرك بتضحي بولادك علشان مصلحتك.. بس كله الا نور
مش بعد اللي عملته وضحيت بنفسي واستحملته تأذيها..مش هسمح بكدة ابدا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الخارج..
هشام:ايه ده نور عندنا..يامرحبا ازيك..
نور:الحمد الله يا اتش..عامل ايه..عاش من شافك..
هشام بضحكة:الحمد الله عايش..انتي اخبارك..
نور:تمام..وبضحكة..بقيت ظابط قد الدنيا..
هشام:ههههه..مبروك ياباشا..طيب يعني بقيت مسنود..
نور:هههههه..ايوة بس انا مش ادآب يا اتش..
ليقهقه هشام عاليا:هههه..وربنا انتي
شربات يانور..تجي اختك تشوف..
نور بضحكة:انت عارف لين يا اتش..
وبعدين انت بتشتغل معاها..انا مش عارفة ازاي..
هشام:اعمل ايه مضطر استحملها..علشانك يا نونو..
نور بضحكة:وربنا انت سكر يا اتش..
بس مش عارفة لين مش طيقاك ليه..
هشام بتعوج:هي اختك اصلا بتطيق
نفسها..ديه شويه وهتولع في هدومها..
نور بضحكه:ههههه..خلاص حصلتلك
عقده من النار يا اتش..معلش..
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
هشام بتنهيده:كله من اختك يا نور..ربنا يهدها..
نور بتحذير:هشااااام..ازعل كده ..ديه اختي..
هشام بضحكة:خلاص ياباشا..اسف..يلا اسيبك
انا الوقتي..سلام يانور..خلي بالك من نفسك..
نور بإبتسامه:سلام يا اتش.. وبغمزة خلي بالك متلعبش مع النار..
هشام بضحكة:ماشي يا باشا..امرك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي..
دلف هشام الي غرفه لين..
هشام وهو يتفحصها بإبتسامة:ايه الحلاوة
ديه يا لينو..بجد احلويتي اكتر عن الاول..
لين بعصبيه:انت بتعمل ايه هنا..يلا علي برا..
هشام وهو يقترب منها: ليه ياقمر..ده انا حتي..
لين بغضب:اسمع ياهشام.. قسما بالله ان مابعدت عني انت عارف..
هشام وهو يعض علي شفتيه:ليه يالينو..ده حتي
الليله حلوة وانتي تجنني بشعرك المبلول ده..
لين بنبرة تحذير:اقدر اخليك زيي كده..افطسك في الماية ومنها ع القبر عدل..
هشام بغضب:لين انا مستحمل..بس انتي عارفة اني خلقي ضيق..
لين بغضب:انت ايه اللي رجعك تاني..ماكنت مرتاحة من خلقتك العكرة ديه..
هشام بعصبيه:تصدقي انتي عايزة ربايه يا لين..
لين بسخريه: روح ربي نفسك ياهشام..ده انت سيرتك مشرفة في المجالس..
هشام بنبرة مريبة:وهتشرف الليله هنا يا لين..
لين بتحذير:ابعد عني احسنلك يا هشام..
هشام بإبتسامة ماكرة:انتي عارفة اني بحب العند ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لمحت كوثر هشام يدلف الي غرفة لين واغتاظت كثيرا..
كوثر بغل:بقي كده يا اتش..انت بتنفضلي ورايح
للعقربه ديه..طب استني عليا انت وهي..ان ما فضحتكم..
لتدلف الي الغرفة وتوقظ كاظم..
كوثر بغل:كاظم..يا كاظم..اصحي..
كاظم بضيق:عايزة ايه يا وليه.. في ليله اهلك السوده..
كوثر بتوعد:هي سودة اه..بس مش عليا..
كاظم بتنهيده:اخلصي مصحياني ليه..
كوثر بتهكم:اصحي وشوف المسخرة اللي بتحصل في بيتك..
كاظم بإنتباه:فيه ايه..انتي بتتكلمي عن ايه..
كوثر بغل:الست هانم لين..فتحاها ع البحري..
وهتجيب راسك في الطين..ان مكانتش جابتها..
كاظم بقلق:قصدك ايه مالها لين..عملت ايه..
كوثر بغل:مش عامله احترام ليك..وفاتحة اوضتها للرجاله..
كاظم بغضب:انتي بتقولي ايه..انتي اتجننتي..
هي حصلت تتبلي عليها وتكدبي في ده..
كوثر:وانا هكدب ليه..ان كنت مش مصدق تعالي وانا اوريك..
كاظم بغضب:ده انا اقتلها واشرب من دمها لو ده صحيح..
كوثر بإبتسامه انتصار:الهانم ساحبه هشام
لاوضتها.. وقفلاها وانت طبعا عارف ايه اللي هيحصل..
كاظم بدهشه:ايه..معقوله لين..وهشام..مش ممكن..
كوثر بغيظ:انا شيفاه بعنيا..وهو داخل اوضتها..
وبكذب وضحكهم مسمع لاخر الدنيا..
كاظم بعدم تصديق:مش ممكن..
لين استحاله تعمل كده..ديه تطيق العما ولا تطيقه..
كوثر بحدة:وانا هكدب ليه وان كنت مش
مصدقني تعالي معايا وانت تشوف بنفسك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة ›
البارت الخامس
كاظم بدهشه:ايه..معقوله لين..وهشام..مش ممكن..
كوثر بغيظ:انا شيفاه بعنيا..وهو داخل اوضتها..
وبكذب وضحكهم مسمع لاخر الدنيا..
كاظم بعدم تصديق:مش ممكن..لين استحاله
تعمل كده..ديه تطيق العما ولا تطيقه..
كوثر بحدة:وانا هكدب ليه وان كنت مش
مصدقني تعالي معايا وانت تشوف بنفسك..
كاظم بإبتسامة: واجي معاكي ليه..سبيهم..
كوثر وعيناها جاحظة من كلام كاظم:
انت بتقول ايه يا راجل..ديه بتستغفلك هي و هشام..
وفاتحين البيت ع البحري..انت هتسيبهم كده..
كاظم ببرود:وعايزاني اعملهم ايه يعني..
كوثر بعصبيه:تقتلهم وتشرب من دمهم..هما فاكرينها سايبة..
كاظم:واعمل كده ليه..واحد ومراته ..مايعملوا اللي عايزينه..
كوثر بصدمه وتعلثم:اييييه..مين..انت بتقول ايه..
كاظم بإبتسامه:ليه انتي اول مرة تعرفي..
ان لين وهشام متجوزين..من اربع سنين..بس هو كان مسافر..
نامي نامي..ربنا يهدي الامور بينهم..ويتركها ويعود للنوم..
كوثر بخيبه امل وغيظ لنفسها:جوزها..يعني
كل كلامه ده كان بيضحك عليا..ماشي يا هشام..
كاظم لنفسه: ايه يا هشام هتبتدي من
دلوقتي..ربنا يستر وتصلح الامور متخربهاش اكتر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في غرفة لين..
لين بعصبيه: ده عند امك يا هشام ..غور من هنا..
هشام وهو يجذ علي اسنانه بغضب:لين اتعدلي
احسنلك..وبحدة...ايه لسه زي مانتي متغيرتيش..
اسمك لين..وعمرك مالينتي ابدا..ما تتهدي بقي..
لين بإصرار:انا كده..ومش هتغير..غور بقي
وشوفلك واحده من زبالتك وابعد عني..
هشام بغضب:ماشي يالين..بس انتي عارفة
انا هسيبك الوقتي بس بعد كده موعدكيش..
والا انتي عارفة.. ويخرج ويصفع الباب خلفه في غضب..
لين بغضب:في داهية المركب اللي تودي.. جوازة مهببه من الاول..
لين وهي ترجع رأسها للخلف وتستند
الي الفراش..و تتذكر كيف تزوجت هشام..
فلاش باك
علي غير العادة ارسل كاظم لين الي المزرعة بعد انتهاء
امتحاناتها.. استغربت لين من ذلك حيث انه يرسلها الي هناك
بعد الحاح شديد منها.. ولكنها لم تعقب وانتهزتها فرصة..
بعد وصول لين بيومان استدعاها والدها..
عامر: لين عايزك في موضوع مهم..
لين بتأفف: خير.. حصل حاجة..
عامر بجديه: انتي عارفة جدك بعتك هنا ليه..
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
لين بترقب: هو قالي بس اروح اغير جو هنا.. ليه فيه حاجة..
عامر بجديه: جدك بعتك هنا علشان هشام..
لين بعدم فهم: هشام.. وماله هشام ومال مجيتي هنا..
عامر: جدك عايزك تتجوزي هشام..
لين بدهشه: مين.. وبحدة.. ناااااااعم..
انا اتجوز هشام.. ده اتجنن ولا ايه..
عامر بصرامه: لين اتعدلي..
لين بغضب: اتعدل ايه.. عايزني اتجوز هشام..مش
هيحصل ابدا..ده لو هشام وجدي وقفوا علي ايديهم ماهتجوزه..
عامر بجدية: ماهو ياتتجوزيه انتي.. يا إما نور.. اختاري يالين..
لين بعيون مشتعله غضبا: ايه انتو اتهبلتوا
ولا ايه.. نور مين انت عارف نور سنها قد ايه..
عامر: عادي يالين.. نكتب كتابهم الوقتي
ولما تدخل الجامعه تتجوز علي طول..
لين بغضب وصوت عالي: ده جنان رسمي..
عايز تجوز نور لهشام انت عارف هشام ده ايه ولا بيعمل ايه..
انت بتحكم علي نور بابشع حكم.. مش ممكن..
عامر: ده اللي عندي.. يانتي يااختك..جدك هو
اللي طلب بكدة وانا مش مستعد اخسر الورث..
لين بغضب وهي ترحل من امامه: الورث.. الورث ده
كل اللي يهمك.. بس مهما حصل مفيش جواز من هشام..
عامر بجديه: لا يا لين..مدام مش هتتجوزيه
يبقي نور هتتجوزه.. وده اخر كلام عندي..
لين بغضب: اعمل اللي عايز تعمله..
وتذهب الي غرفتها وترزعها غضبا وهي تحطم كل
ماتراه امامها وتطلق السباب علي هشام وجدها...
لين بغضب: اه ياولاد ال... بقي انتو عايزين تعملوا كدة..
اتاريك ياكاظم باعتني..وقال ايه غيري جو.. الهي يغيروا دمك يابعيد..
لتدلف نور..
نور بخضة: مالك يالين ايه اللي حصل..
لين بعصبيه: مفيش.. مفيش يانور..
نور بقلق: مفيش ازاي وانتي كدة..
لين بغضب: قولت مفيش.. انتي رغايه كدة ليه..
نور بقلق: انتي مش شايفة نفسك..
مفيش حاجة تستدعي عصبيتك ديه..
لتتحول عيون لين لجمرة حمراء وتنظر الي نور بغضب وتمسك ذراعها..
لين وبحدة: مفيش حاجة مش كدة انتي عارفة ايه اللي حصل..
انا مستحمله ايه.. هما عايزين ايه.. لا طبعا انتي متعرفيش..
لتنكمش نور في خوف من لين وتكمل ببكاء والم: دراعي يالين..
لتنظر لها لين وتترك يدها وتمسك بصدفة موضوعة
علي المكتب وتلقي بها علي المرآة وهي تصرخ
في غضب لتتهشم المرآة وسط رعب نور من منظر لين الغاضب..
نور ببكاء: اهدي يالين والنبي..
لين بغضب وصراخ: اسكتي انتي مش فاهمة حاجة..
انتي مش عارفة دول ناويين يعملوا فيكي ايه
لو انا موافقتش..يعني انا زمان وانتي الوقتي..
نور ببكاء: لين انا خايفة..
لتنتبه لين الي نور المرتجفة وتبكي..
وتنظر حولها لتجد المكان في فوضي لتحاول الهدوء
تمسح وجهها بيدها من الغضب وصدرها يعلو ويهبط بسرعة..
ثم تذهب الي نور وتحتضنها بقوة..
لين وبعيون غاضبه دامعة: متخافيش.. خلاص مفيش
حاجة هتحصلك.. مش هسمح لحد يأذيكي يانور..
لتنظر لها نور ببكاء: انا عمري ماشوفتك كدة يالين..ايه اللي حصل..
لين بدموع وهي تمسح دموع نور وبصوت مهزوز:
مفيش يانور انا اسفة كنت متعصبه شويه.. متزعليش..
نور: طب انتي بتعيطي ليه..
لين ببكاء: علشان اتعصبت عليكي ..
نور بإبتسامه وهي تمسح دموع لين: انا مش
زعلانه يا لين منك.. انا بس زعلانه عليكي..
لين بابتسامه وهي تحتضن نور بقوة:
خلاص يانور هو جديد عليكي يعني عصبيتي..
نور بعتاب: اصلك مشفتيش نفسك يالين انتي منظرك كان يخوف..
لين: خلاص بقي.. اقولك يلا تعالي نخرج ونتفسح انا وانتي..
وبإبتسامه هفسحك فسحة انما ايه وبعدين نعدي
علي شيكو في القسم نرخم عليه شويه ونرجع..
نور بضحكة: ماشي يالينو يلا بينا..
لتخرج لين ونور ويتنزهوا في السيارة تنظر لين
الي نور الضاحكة ببراءة وتحدث نفسها..
لين في حزن: اوعدك يانور هتفضل ضحكتك
علي وشك منوراه..مش هخلي حد يحرمك منها..
ويعودوا الي المنزل.. وفي المساء تحتضن
لين نور النائمه وتظل تبكي بشدة حتي الصباح..
وتذهب الي ابيها وتخبره بموافقتها علي الزواج من هشام ..
ويأتي كاظم وهشام الي المزرعة .. وتتزوجه بعد شهر مباشرة..
باك..
لين بتنهيدة: ايه اللي رجعك تاني ياهشام..
بعيون غاضبة وتوعد لو قربتلي يبقي انت الجاني علي نفسك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الصباح في المزرعة..
عامر:ها يانور..عملتي ايه في الموضوع اللي قولتلك عليه..
نور بتردد:انا قريت الملف يابابا..بس متردده..يعني
الموضوع صعب شويه..وبعدين لو سأل هيعرف اني ظابط..
عامر:مش هيعرف يانور.. هما هيلغوا اي بيانات
متعلقة بالشرطة عنك في الشبكه..قوليلي وصلتي لايه..
نور:انا سألت..هو دكتور صيدلي وناجح..انا مش عارفة
هما شاكين فيه ازاي..ده معليهوش اي غبار..نضيف..
عامر:متتغريش في المظاهر..واحد زي ده بدأ من فترة قصيرة
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
حتي لو ناجح..مش هيقدر يبقي معاه المبالغ ديه من غير شغل ممنوع..
نور:طيب يابابا..انا هشوف..وهقولك علي قراري..
عامر:بسرعة يانور..ديه فرصة انه عايز سكرتيرة..
وبعدين ديه اوامر..وانتي ملزمه تنفذيها..
نور بتنهيده:حاضر يابابا..عن اذنك..انا رايحة القسم الوقتي..
ولنفسها بقلق.. ربنا يستر..لو لين عرفت هتسود عيشتي..
ديه اكتر من الداخليه..ديه عشماوي..استرها معايا يارب..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كاظم بملل:عملت ايه ياحيلتها..خليت لين من الصبح راحت ع المزرعة..
هشام بغيظ وهو يلوي شفتيه:هو انا
لحقت حتي اقول..مانتا عارف لسانها الزفر..
كاظم بتعوج ساخر:هههههه..جاتك وكسه..
مش عارف تضحك عليها بكلمتين..
هشام بغل:هي ديه ينفع معاها كلام..
ديه عايزة اللي يكسرها علي طول..
كاظم بتحذير:هشام مش من اولها..انا ماصدقت الامور هديت..
اوعي تعمل عمايلك اياها مع لين انت فاهم..
كفايه اللي حصل المرة اللي فاتت..مش ناقصين..
هشام بتعوج وإستنكار:والله ماحد مفرعنها عليا غيرك ياجدي..
وبتساؤل..بس صحيح انت عرفت ازاي اني كنت عندها..
كاظم بضحكة: كوثر الرويتر الجديد اللي عندي في الفيلا..
لمحتك وانت داخل..وكانت عايزاني اشرب من دمكم امبارح..
هشام بإقتضاب:وده ليه ان شاء الله..
كاظم :مكنتش تعرف انكم متجوزين..وهي بتحب لين اووووي..
هشام بتنهيده:طيب..يعني الهانم خلعت ع المزرعة..
ماشي يالين..ولجده انا ماشي الوقتي..
زفر كاظم في ضيق وتذكر..
فلاش باك..
تزوجت لين هشام رغما عنها وكانت جافه في التعامل معه
لم يقبل هشام ان يبقي هو ولين في الفيلا في بدايه الزواج..
وذهب الي شقته الخاصة وهناك كانا دائما علي خلاف
وكان هشام يضرب لين كثيرا بسبب بغضها له وطول لسانها عليه
وذلك بسبب نزواته .. وسهراته مع النساء..
وازداد الامر كثيرا..ذهب كاظم الي شقة هشام بعد اتصالهم به..
كاظم بغضب: هشام ايه اللي انت مهببه ده..
هشام بعصبيه: امال عايزني اعمل ايه..
بقي انا تطول لسانها الزفر عليا..انا هربيها..
لين ببكاء: انت واطي انا هوريك.. لتلقي عليه بزجاجة العطر ..
هشام بغضب: يابنت ال.... وهو يتجه نحوها..
لتركض لين وتتجه الي المطبخ..
كاظم وهو يمسك بهشام: اهدي بقي.. انت عارف لين ولسانها..
هشام بعصبيه: سيبني ياجدي بقي..
انا عارفها مش هتتلم غير لما اديها علقة زي كل يوم..
كاظم بغضب: اتلم بقي.. هو عشان ساكتلك
تسوق فيها.. انت مش شايف انت عامل فيها ايه..
هشام بحدة: ده اللي عندي اذا كان عاجب..
مش انت اللي جبرتني اتجوزها..
كاظم بعصبيه: وحياة امك ياهشام..
هتصيع عليا.. وبعدين تعمل فيها كدة..
هشام بحدة: جدي لين متفرعنه بس مش عليا..
كاظم ناصحا: بس بقي.. لاينها بكلمتين امال بتاع نسوان ازاي.. بلا هم..
هشام بضيق: مش مع ام لسان زفر ديه..
كاظم بتحذير: ولا اتعدل... لينتبه كاظم امال هي راحت فين..
هشام: في داهيه يلا..
لينادي كاظم عليها ولا ترد: لين.. يالين.. امال راحت فين..
ليجلس علي الكرسي.. بقولك ايه هاتلي
مايه اشرب.. جاتكم الهم نشفتوا ريقي..
ليذهب هشام علي مضض الي المطبخ..
لتجحظ عيناه من المفاجأة ويصرخ: لين اوعي يامجنونه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة ›
البارت السادس
لينادي كاظم عليها ولا ترد: لين.. يالين.. امال راحت فين..
ليجلس علي الكرسي.. بقولك ايه هاتلي
مايه اشرب.. جاتكم الهم نشفتوا ريقي..
ليذهب هشام علي مضض الي المطبخ..
لتجحظ عيناه من المفاجأة ويصرخ: لين اوعي يامجنونه..
ليسرع كاظم اليهم ليجد لين قد امسكت
بسكين وستقوم بقطع شرايين يدها ..
كاظم بخوف: لين انتي بتعملي ايه..
لين بهدوء: هريح نفسي وارتاح منه..
كاظم بتوتر: لين اهدي خلاص هشام
مش هيقربلك تاني.. مش كدة ياهشام..
هشام بخوف: ايوه هبعد عنك مش هقربلك تاني..
بس سيبي السكينة يالين هتموتي..
لين ببكاء وحدة: انا عايزة اموت ملكش دعوة..
كاظم برجاء: لا يالين بلاش تعملي كدة..ليه ياحبيبتي بس..
لين ببكاء وصراخ: علشان بكرهه وبكره
حياتي معاه انا هموت نفسي وارتاح منه..
كاظم لتهدأتها: اهدي يالين.. وتعالي ياحبيبتي عندي..
خلاص انا هخليه يسيبك مادام مش عايزاه..
لين ببكاء: لأ انت بتكدب عليا.. وهتسيبني ليه..
كاظم بحزن: لا يالين مش هسيبك ليه..
اوعدك هرجعك الفيلا معايا تاني..
لين بصراخ: مش عايزة.. انا عايزة اموت وارتاح..
لينتهز هشام فرصة انشغال لين في الحديث مع جدها
ويسرع اليها ليحاول اخذ السكين منها ولكنها تصرخ وتقاومه
وتجرح يدها بشدة ليحمل هشام لين سريعا
ويركض بها الي الغرفة ليري الجرح وسط صراخها..
كاظم بخوف: هشام لين حصلها حاجة..
هشام وهو ممسك بلين وبتوتر: بشوف ياجدي..
لينظر الي لين التي تصرخ ويحاول ايقاف النزيف
ولكنه يفشل ويغادرون بها الي المشفي ويسعفوها..
ليخبرهم الطبيب انها تعاني من حاله نفسيه وعليها البقاء
تحت المراقبه والا سيتدهور الامر كثيرا..
فضل الطبيب بقاء لين في مصح ولكن كاظم رفض ذلك..
واعتني بها في المنزل..وبعد مدة عادت لين الي هشام...
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
باك
كاظم بقلق: ربنا يستر ومتعملش حاجة تانيه ياهشام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهبت لين الي المزرعة لقضاء عطله مع
نور وذلك للابتعاد عن هشام.. في المزرعة..
دعاء بفرحة:لين حبيبتي..وحشتيني..عامله ايه..
لين:كويسة..اخبار المزرعة ايه..
دعاء:الحمد الله..يلا ياقلبي ادخلي غيري..
والاكل هيبقي جاهز..انا محضرالك كل اللي بتحبيه..
لين وهي تدلف الي الغرفة وبتعوج:اللي بحبه..وانتو هتعرفوه منين..
نور:لينووووو..وحشتيني..وبغمزة..بس مش انتي قلتي
انك مش جايه..اتش طفشك ههههه..شكله اشتغل..
لين بضيق وهي تجلس بجوارها:انتي هتشتغلي عليا
من دلوقتي..انا مصدعة..يلا اوعي علشان انام...
نور بضحكه:يعني انتي جايه تنامي هنا..
لاااااا..ده انتي تصحصحيلي كده والا انتي عارفة..
لين بضحكه:طيب يافندم..بس ممكن ارتاح
من السفر وبعدين اسلم نفسي ليكي..
نور بتفكير وهي تحك ذقنها:اممممم..بما انك هتسلمي نفسك بنفسك..
هرأف بحالك واسيبك الوقتي..وبتحذير..لكن لو اتأخرتي انتي عارفة..
لين:تمام ياباشا..ممكن تسيبيني بقي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لم تخبرنور لين بقرارها بالعمل علي القضيه المنسوبه اليها
وذلك لخوفها من غضبها..وقررت عدم اخبارها..وانهاء مهمتها بسرعة ...
ذهبت لين ونور الي القسم كانت هناك قضية قتل
ولم يستطيعوا ان يجعلوا المتهم يعترف اخبرتهم لين انها تستطيع
جعله يعترف بسهوله بعد ان شرحوا لها الحاله.. ولكنهم لم يصدقوا فتحدتهم..
احضر العسكري المتهم حاول معه شكري ونور كثيرا ولكن..
شكري للمتهم بعصبية: يابن ال... ماتنطق خنقتني..
المتهم: ياباشا ماقولنا منعرفش حاجة.. مظلوم..
شكري: مظلوم ايه واحنا لقينا بصماتك
علي السلاح.. انطق وقول قتلت مراتك ليه..
المتهم: ياباشا انا دخلت لقيتها مقتوله.
.
حبيت احوش السكينه منها..
شكري بسخرية: لا شهم ياخويا..والجيران اللي سمعوكم..
المتهم وهو يلوي شفتيه: ولاد كلب
بيتبلوا عليا.. ياباشا محصلش دول كدابين..
نور بحنق: ماتنطق بقي قرفتنا..
المتهم: انتوا عايزين تلبسوني القضية..
لين بإبتسامة: معلش ياسيادة الرائد شكله برئ..
المتهم بغزل: قوليلهم والنبي ياعسليه انتي..
شكري بحدة: ماتحترم نفسك يابن ال...
انت بتعاكسها ..ده لوحده محضر تحرش ياحيلتها..
المتهم: ايه ياباشا انت عايز تلبسني اي مصيبة..
وللين وهو يلاعب حواجبه بس بقول رأيي في الحلاوة اللي قدامي..
نور بغضب: احترم نفسك ياحيوان..
لتضحك لين بصوت عالي..
المتهم: العب ياسمك.. وربنا شكلها حبسه فل..
ليقوم شكري بضربه وبغضب: انا شكلي هرتكب فيك جنايه يابن ال....
لتضحك لين: جري ايه ياشكري سيبه.. الراجل بيقول رأيه..
وهي تغمز للمتهم.. مش كدة يازوق.. وتقوم وتقترب منه
وبهمس في اذنه.. بس تصدق انك جامد قوي..
المتهم ببلاهة: ايوة يا عسل..
لين بدلال ودلع: اكيد ماهو باين عليك.. تلاقي
مراتك كانت قرفاك.. علشان كدة خلصت منها..
المتهم بهيام: ايوة ياعسليه.. ديه وليه سو قرفاني..
ومكنتش قادر اطلقها علشان المؤخر والنفقة.. قلت اخلص منها
وبرضو اطلعلي بالقرشين اللي ورثاهم من ابوها..
لين بدلع: اوه ليك حق تعمل كدة.. لتبتعد عنه
وتكمل لشكري بضحكة.. واديه اعترف ياشيكو
وبغمزة زي ماقلتلك..ادلق زي الجردل.. يلا سلام الوقتي ههههههه...
ليفرغ كل من نور وشكري افواههم ولا يزال المتهم هائم في دلال لين..
لين وهي تخرج من المكتب للمتهم: سلام ياجامد..
ولنور هستناكي في العربية متنحوش كدة كتير..
المتهم: رايحة فين ياعسليه تعالي..
ليأمر شكري العساكر بتوضيبه.. ورميه في الحجز لعرضه علي النيابه سريعا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند سامي..
سامي:ايه يااتش..يعني شايفك عندي علي
طول..ايه مش طايق البيت..ولا لين قرفاك من اولها..
هشام:ههههه..هو انا بشوفها اصلا..وبعدين سافرت عند اختها..
سامي:امال ايه يااتش..وبغمزة..مش قادر تقعد من غير مزة..
هشام بملل:مش كده..بس الوليه كوثر..مرات كاظم عماله تحوم حواليا..
سامي:اهااااا..وليه ملعب مش كده..شكل كاظم اتسك المرادي..
وبسخريه..وبتبعد عن البيت خايف تجرك للرزيله يااتش..
هشام:اتوكس..انت عارف اني محبش
الست المدلوقه..وبقرف..تحس انها بضاعة بايرة..
سامي بغمزة:ايوة تحب انت التقيل..زي لين كده..
هشام بتحذير:ساااامي..اتلم بقي..
سامي بضحكة:ايه ياعم..الحب ولع في الدرة..
هشام بإستنكار:حب ايه انت التاني..بس الاسم
مراتي..وبرفعة حاجب..وانا مش قرني ياحيلتها..
سامي:خلاص ياعم الحمش..اقولك انا كنت
رايح عند سوزي..ايه رايك تيجي معايا..
هشام بضحكه:سوزي واخواتها..معاك يامعلم..يلا بينا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
في سيارة لين..
نور بدهشه:عملتي كده ازاي يالين..ده احنا
اديلنا ايام معاه وهو مش راضي يعترف..
لين بضحكة:ياحبيبتي..الرجاله اصناف..
نور بعدم فهم:يعني ايه..مش فاهمه..
لين:اقولك انا..فيه راجل مينفعش معاه الست الرقيقة الناعمه..
عايز اللي تديله علي دماغه..وفيه الراجل اللي يجي بالمسايسه والدلع..
وفيه الراجل اللي زي اللي جوا اللي بكلمتين وضحكة يدلق زي الجردل ويريل..
وفي الاخر كلهم صنف واطي..مبيفكروش في الست غير من ناحية واحدة..
نور بضحكه:طب وهشام انهي نوع فيهم..
لين:هشام ده بقي كله في بعض..بس
برضو مع شويه دلع تلاقيه ادلق وجري وراكي..
نوربتعجب:طب لما انتي عارفة كده..مصدرله الوش الخشب ليه..
لين بغل:علشان اللي عمله فيا..كان عايزني ابقي
تحت ايده.. ويبقي سي السيد..لكن مش انا اللي استسلم..
نور:بس يالين ده جوزك..وبصراحة انا حاسه انك ظالماه..
لين بحده:ظالماه..اش حال لو مكنتيش عارفة
هو متجوزني علشان ايه..وتغلق عيناها لتكبح غضبها..
بصي يانور..قفلي علي الموضوع ده..ويلا انا زهقت..
نور:طيب علي راحتك..
المرأه كالضوء..والرجال كالحشرات..تنجذب سريعا اليه..
ولكن احذر فهناك ضوء يعميك قبل ان تصل اليه..
" ديدي"
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي..
كانت كوثر جالسه علي البسين..ولمحها هشام..
وعلي غير عادتها لم تسرع اليه تعجب هشام منها وذهب اليها..
هشام بضحكة:ايه ياكوكي..مالك..
كوثر بضيق:مفيش..عادي يعني..
هشام بإستغراب:مفيش ازاي..امال قالبه وشك ليه..
كوثر بحدة:ولا قالبه وشي ولا حاجة..
انت مراتك سافرت جاي تتسلي معايا..
هشام بضحكة:اهاااااا..انت زعلانه
علشان عرفتي ان انا ولين متجوزين..
كوثر بغيظ:وعمال تضحك عليا..وتثبتي وتقولي
مينفعش..مرات جدي..وفي الاخر تطلع متجوز العقربه..
هشام :معلش ياكوكي..وبعدين انتي فاكراني
يعني متجوزها برضايا..ده انا مجبور عليها..
كوثر بتعوج:وليه ان شاء الله..ايه اللي يجبرك..
هشام بمكر:نفس اللي جبرك علي جوازك من كاظم..
كوثر بتعلثم:ايه ..انت..
هشام برفعة حاجب:انا ايه..خلينا ع المكشوف ياكوكي..
انتي متجوزة كاظم علشان فلوسه..وانا متجوز لين
علشان فلوس كاظم برضو..فخلينا حلوين مع بعض...لحد مايتكل..
كوثر بترقب:طب ولين..
هشام بتوعد:لاااااا..لين ديه انا هربيها..وبعدين هرميها بعد كاظم..
.ديه قرفاني في عيشتي..وبغمزة..واصفالك انت ياجميل..
كوثر بدلع :ايوة كده يااتش..طمنتني..وتقترب منه..
هشام مبتعدا:ماقولنا بعدين ياكوكي..ويلا سلام الوقتي..
ولنفسه ابو شكلك..بس لازم الاغيكي..
انتي شكلك مش ساهله..واهو يمكن تنفعي في يوم..
كوثر برغبه:ماشي يااتش..هستحمل..وبتشفي..وهشوف هتعمل ايه في لين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المزرعة..
عامر:لين عايزك..
لين بضيق وتأفف: خير..عايز ايه..
عامر بحده:فيه ايه اتعدلي في الكلام..
لين:نعم..وبإبتسامه صفراء..كده كويس..
عامر بحنق: سمعت ان هشام رجع من السفر...
لين بضيق:ايوة اتنيل ورجع..ايه الجديد..
عامر:الجديد انك تسيبي جوزك وتيجي هنا..
لين برفعة حاجب:وايه اللي جد..ماهو سايبني من سنين..
عامر بحدة:اللي جد انه رجع علي طول
وعايز يرجعلك وانتي منشفة دماغك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة ›
البارت السابع
في المزرعة..
عامر:لين عايزك..
لين بضيق وتأفف: خير..عايز ايه..
عامر بحده:فيه ايه اتعدلي في الكلام..
لين:نعم..وبإبتسامه صفراء..كده كويس..
عامر بحنق: سمعت ان هشام رجع من السفر...
لين بضيق:ايوة اتنيل ورجع..ايه الجديد..
عامر:الجديد انك تسيبي جوزك وتيجي هنا..
لين برفعة حاجب:وايه اللي جد..
ماهو سايبني من سنين..
عامر بحدة:اللي جد انه رجع علي طول
وعايز يرجعلك وانتي منشفة دماغك..
لين بعصبية:منشفة دماغي.. مش منشفاها
محدش ليه دعوة..مش اتجوزته وخلصنا..عايز ايه تاني..
عامر بغضب:عايز انك تتعدلي مع جوزك..وتبطلي جنانك..
لين بعصبيه:قلت لا..ومش هعمل غير اللي في دماغي..
دعاء:يالين ده برضو جوزك يابنتي..عيب..
لين بعيون غاضبه: جوزي..لا والله..بلاش الهبل ده..
الكل عارف اننا متجوزين علشان فلوس كاظم..
فمش هنمثل علي بعض..
دعاء:يابنتي ام هشام عماله تشتكي.. وتقول انك مطفشه ابنها..
لين بسخريه وهي ترحل:لا والله بجد..لا متشغليش بالك
هبقي ازودلها مرتب الشهر وهي هتتخرس خالص..
وبتأفف ونفاذ صبر..بقولكم ايه انا كنت جايه اريح دماغي..
بس انتو خنقتوني..انا ماشيه اووووف..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
عادت لين من المزرعة وذلك لمقابله جمال
والاتفاق معه علي تسويه للصفقة التي اخذها منها..
في الفيلا..كانت كوثر تتدلل علي كاظم
حتي يعطيها مال لشراء مجوهرات ما..
كوثر بدلع:ايه ياكاظومي هتستخسر فيا الفلوس ولا ايه..
كاظم:ياكوثر انتي كل شويه عايزة فلوس..
مش من اسبوع جايبه خاتم..
كوثر بحزن مصطنع:ايه ياكاظم..يعني انا مستاهلش..
لين من الخلف وهي تقدم عليهم و بسخريه:
ادلعى ياعوجه فى السنة السودة..ماهي اته محلوله..
عماله تلهفي منها..
وبتهكم..خفي ياختي ع الراجل شويه ده مش حملك..
كوثر بتعوج و غل:اهلا..انتي رجعتي..
لين بقرف:ايوة ياحيلتها رجعت..امال كنت هقعد هناك..
كاظم:عامله ايه يالين..اخبار المزرعة ايه..
لين بقرف:ابدا زي ماهي..بس سبت
بقر هناك..جيت لقيت قرود هنا..
كوثر بغيظ:قصدك ايه ياست لين..
لين بتهكم ساخر:وانتي مالك حد وجهلك كلام..
ولا اللي علي راسه بطحة يحسس عليها..
كوثر بغل:انا مش هرد عليكي..انا عارفة انك مفروسه مني..
لين بسخريه ورفعة حاجب:وده من ايه ان شاء الله ..
كوثر بتعوج :علشان جوزي مهتم بيا..
وانتي جوزك منفضلك..محرومه ياعيني..
لين بغضب:انا محرومه يابنت العرر..
يا حربايه وناقصة ربايه..شكلك نسيتي نفسك..
كوثر بغل:انا حربايه وناقصة ربايه..له حق جوزك
يطفش منك..وبإستفزاز..انتي غيرانه مني ومن جمالي..
لين وهي تضحك بسخريه: هههه..جمالك ايه يابنت الجربانه..
انتي نسيتي نفسك اول ماجيتي.. كان عليكي جلخ يقرف الكلب الجرب..
كاظم بعصبيه:بس انتوا هتردحوا لبعض قدامي..
يلا يالين اطلعي علي اوضتك..
لين :طالعة..قال غيرانه منها قال..علي راي
المثل (ترتر وحرير.. على غطا زير) جاتك البلا..
كوثر لكاظم بغيل :شايف بتعمل فيا ايه..كل شويه تهزئني..
ايه ياكاظم انا مش مراتك ولا ايه..مش عامله ليك اعتبار خالص..
كاظم بتحذير:كوثر..ملكيش دعوة بلين..لين عقلها ضارب..
مش مسئول ان عملتلك حاجة..ابعدي عنها..
كوثر بغيظ:هو ده اللي قدرت عليه..بدل ما تديها
كلمتين..وتعرفها ان كرامتك من كرامتي..
كاظم بملل:انا ماشي..انتي ايه..اووووف..
كوثر بتوعد:ماشي يالين..انا هوريكي كوثر هتعمل فيكي ايه...اصبري عليا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اشتكت كوثر لين لهشام..
كوثر بعتاب ودلع:يرضيك يااتش اللي لين بتعمله فيه..
هشام بضحكة :عملتلك ايه ياكوكي..
كوثر بإقتضاب: في الرايحة و الجايه
تشتمني عليا..ملهاش كاسر ولا كبير..
هشام برفعه حاجب:والله..طيب مقلتيش ليه لكاظم..
كوثر بتعوج:قلتله..بس قالي ان عقلها ضارب ..
هشام بضحكة: فعلا..طب انتي عايزاني اعملها ايه يعني..
كوثر بغل وتسخين:اشكمها ياهشام..
انت جوزها ومشي كلمتك عليها..
هشام:اهاااا..طب بصي ياكوكي..ابعدي عن
لين اليومين دول..وانا اوعدك اني اظبطهالك..
كوثر بلهفة:بجد..يعني هتربيها..
هشام بملل:طبعا.. سبيها عليا..ولنفسه يكش تقتلك
وتخلص منك وارتاح..اوووف..ولكوثر بإبتسامه..يلا ياكوكي..اسيبك انا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في شركه مازن توفيق تقدمت نور بأوراقها للعمل هناك..ودلفت الي مازن..
نور بإبتسامه:صباح الخير يافندم..انا نور السيكرتيرة الجديدة لحضرتك..
مازن بإنتباه:انتي اللي جابك حمدي..
نور:ايوة انا..
مازن بإبتسامه:طيب اتفضلي اقعدي..انتي معاكي ايه..
نور:معايا ادارة اعمال..انا مشتغلتش قبل كده..
بس استاذ حمدي مقالش ان لازم خبرة..
مازن:ايوة عادي..المهم عندي الالتزام ..
نور بإبتسامه رقيقة:اكيد يافندم..انا هثبت
لحضرتك اني هكون عند حسن ظنك..
مازن بإبتسامه:طيب اتفضلي..علي الشغل
دلوقتي..وهبعتلك حد يفهمك كل حاجة..
نور:امرك يافندم..وتخرج..
مازن لنفسه بإعجاب:ايه الرقه والحلاوه ديه..لا عرفت تجيب
ياحمدي..احم احم..ايه اللي انا بقوله ده..ركز في الشغل يامازن..
عند نورلنفسها:ايه ده..ماهو كويس اهو..مش ممكن يطلع
زي مابيقولوا عليه..نوووور..ركزي في الشغل احنا جايين نحب هنا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الهاتف
هشام بضحكة:ايوة ياقمر..جاي متقلقيش حضري
انتي بس القعدة وانا نصايه وجاي..لاااا..ايوة بقي هنعيد
ايام زمان يامزة..هههههه..وده كلام ده انا اتش برضو..يلا سلام مؤقتا..
ولنفسه..والله زمان..اما انتي يالين اصبري عليا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي.. شاهدت كوثر لين وهي تخرج من الفيلا..
كوثر بتعوج لنفسها:شوفي ياختي الوليه..استنت لما
جوزها اما مشي..ولبست واتشيكت وخرجت..
استني عليا يالين ان ما وريتك..نهايتك علي ايدي..
ام جميل:عايزه حاجة ياست كوثر..
كوثر:هه..لا..الا قوليلي يام جميل..متعرفيش لين رايحة فين..
ام جميل بحنق من كوثر:علمي علمك ياستي..
ومن امته حد بيعرف هي رايحة ولا جايه منين..تؤمري بحاجة..
كوثر بتعوج:لا..انا رايحة اوضتي..وهنام..ولنفسها بغل وتوعد..
اصبري عليا ان ماخليت هشام يطلقك..بس بعد مافضحك مبقاش انا كوثر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
اتفقت لين مع جمال علي ان تقابله في مطعم ليتناولوا العشاء
لمناقشة اتفاق بينهم علي تلك الصفقة التي اخذها منها.. تقابلوا في المطعم..
جمال بإبتسامه وهو يسحب الكرسي للين لتجلس ويجلس علي كرسيه...
جمال: بصراحة انا مش مصدق انك وافقتي انك تتعشي معايا..
لين بإبتسامه مصطنعة: اكيد ياجمال ده انت غالي عندي..
جمال: ههههه غالي عندك اوي مش كدة..
لين بدلع وعتاب مصطنع: بس انا زعلانه منك.. كدة تاخد مني الصفقة..
جمال: معلش يالين ده شغل..وانتي برضو
مبترحميش حد..مكوشه علي كل الشغل لنفسك..
لين بدلع ورقة: ايوة بس مش لدرجة انك تشغل واحد لحسابك في شركتي..
جمال بإعجاب شديد: تتعوض ياقمر.. بس انتي اؤمري..وانا انفذ..
لين بإبتسامه ماكرة: بجد..انت جانتي خالص ياجيمي..
جمال ببلاهة: واعجبك قوي يالين.. بس انتي خليكي معايا ع الخط..
لتبتسم لين ابتسامه ساحرة تأسر قلب جمال وتكمل
بخبث: ده انا هوصلك لاخر الخط..خط النهايه ياجيمي..ايه رأيك..
جمال بهيام: معاكي لجهنم يالين..
لين بضحكه: متقلقش هوصلك ليها بنفسي بس اصبر شويه..
مش دلوقتي..بس هتعوضني الخسارة ياجيمي مش كدة..
جمال: طبعا انا تحت امرك..
لين بإبتسامه: اوك هستني منك التعويض ده..
جمال: تسمحيلي بالرقصة ديه..
لين بإبتسامه: اكيد مش هحرمك من حاجة ياجيمي..
ده انت حبيبي..مدام هتعوضلي خسارتي..
جمال بإعجاب: اكيد يالين ..
لترقص لين وجمال ..وتنتهي السهرة ويصطحبها في سيارته..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند هشام...
هشام بضحكة:ايه الحلاوة ديه..وكمان
محضره كله ومشبرة القزايز..ديه الليله فل..
سلوي بدلع:ايوة يااتش..امال ايه..
ده انا ماصدقتش لما شفتك عند سوزي..
هشام بغمزة:وانتي ساعتها متوصتيش يا سوسو..
سلوي بحزن:ايه يااتش..ده انت متعرفش انت
وحشتني اد ايه..من ساعة ماسافرت وانا حالي اتبدل..
هشام بسخريه:هههه..لا يابت حوش..
اصلك توبتي عن الرزيله..مانتي زي ماسبتك..
سلوي بضحكة ركيعة:هههههه..شربات زي مانتا يا اتش..
ربنا يجازيها مراتك اللي كانت السبب في بعادك عنا..
هشام:يووووه..ليه بقي السيرة اللي تعكنن
ع المسا..ماتخلينا مع بعض حلوين..
سلوي:هههه..اكيد يااتش..ده انا اخدت اجازة
من الكباريه الليله علشان خاطرك انت..
هشام بغمزة:طب ايه..ماتسمعينا حاجة..
سلوي:اكيد ياقلبي..انت عارف انا رياضتي المفضله الرقص..
هشام بضحكة:والمشي البطال..ههههه..يلا بقي..
سلوي بضحكة ركيعة:هههههه..من عينيا..
هشام:اوعي ..ديه ليله ناااااار..
مش هنولهالك يااتش ياواطي يابتاع النسوان..
انا هوريك..حد يبلغ بوليس الاداب ياجماعة..
وبهمس بس محدش يقوله عليا انا مش قده..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد منتصف الليل .. يدق هاتف كاظم..
لتتململ كوثر وبإنزعاج: كاظم تليفونك شوف مين..
ليرد كاظم بنوم: الو مين..
سامي بتوتر: كاظم باشا انا سامي..
كاظم: خير ياسامي عايز ايه في الوقت ده..
سامي: اصل ياباشا لين..
كاظم بملل: مالها لين ياسامي عملت ايه مينفعش يتأجل للصبح..
سامي بتوتر: لين ياباشا في المستشفي انضربت بالرصاص..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة ›
البارت الثامن
كاظم: خير ياسامي عايز ايه في الوقت ده..
سامي: اصل ياباشا لين..
كاظم بملل: مالها لين ياسامي عملت ايه مينفعش يتأجل للصبح..
سامي بتوتر: لين ياباشا في المستشفي انضربت بالرصاص..
لينتفض كاظم من نومه وبفزع: ايه انت بتقول ايه..
لين اضربت بالرصاص.. وبعصبيه.. وانت كنت فين ياسامي..
لتنتفض كوثر في فزع من صوت كاظم متسائله: فيه ايه ياكاظم بتزعق ليه..
كاظم لسامي بعصبية: انطق ايه اللي حصلها..
سامي: ابدا ياباشا كانت بتتعشي مع جمال.. ووهما راجعين
طلعوا عليهم قطاع طرق.. سرقوا العربية واللي فيها وضربوهم بالرصاص..
وجمال مات ناس لقيوهم ع الطريق.. واتصلوا بالاسعاف..
ولين الوقتي في المستشفي..
كاظم بتوتر: انا جايلك حالا.. ليغلق الهاتف
وينطلق بسرعة لتبديل ملابسه ..
كوثر: فيه ايه.. ايه اللي جري..رايح فين..
كاظم بسرعة: لين اضربت بالرصاص وفي المستشفي..
كوثر بفرحة عارمه تحاول ان تداريها: ايه معقوله..
ازاي..طب هي لسه عايشة.. ولا ماتت..
كاظم بحدة: فال الله ولا فالك..ان شاء الله تبقي كويسه..
كوثر بغل: ان شاء الله..ولنفسها ان شاء الله
تروح تلاقي روحها طلعت وارتاح منها..
انهي كاظم ملابسه سريعا وامر سائقه بالتحرك
الي المشفي ليصل ويجد هشام هناك..
كاظم بلهفة: مالها لين ايه اللي حصلها ياسامي..
سامي: زي ماقولتلك ياباشا في التليفون..
كاظم بعصبيه: وازاي ده يحصل رجالتك كانت فين..
وبعدين كانت بتعمل ايه مع جمال..
سامي بتوتر: كانت بتتعشي معاه ياباشا.. وانا اول ما عرفت
جيت جري ع المستشفي واتصلت بيك علي طول..
كاظم بقلق: وهي عامله ايه الوقتي..
هشام بأنزعاج: الرصاصة جت في دراعها
الشمال شويه وكانت هتدخل في القلب..
كاظم بخوف: يعني ايه..
سامي مطمئنا: متقلقش ياباشا هي كويسه..
الدكتور طمنا عليها هي نايمه الوقتي...
كاظم بإرتياح: طيب..وكأنه تذكر..هشام انت عرفت منين..
هشام بإقتضاب وضيق: ابدا سامي اتصل بيا..
وجابني علي ملي وشي..حسسني انها ماتت..
كاظم بغيظ و حدة: جاتك البلا بعد الشر عليها..
طبعا كان نفسك تموت علشان ترتاح..
هشام بغضب: ماهي جوا زي القرد اهي...ديه تموت انا ماشي..
كاظم بحدة: تصدق انك معندكش دم.. هتسيب مراتك وتمشي..
غور ياهشام في داهيه.. ياريتها كانت جت فيك مش فيها..
لينظر هشام الي سامي في غضب ويرحل سريعا..
انا بشماته:ههههه..والليله اضربت..احسن..احسن..
وبخوف..انت بتبوصلي كده ليه..يالهووووي..هيعلقني..
اجري يامجدي..احم احم..نرجع للقصة..
ليدلف كاظم الي لين ويجدها نائمة ليربت علي
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
شعرها بحنان ويقبل جبينها ويبقي معها حتي تفيق..
لين بتعب: انا فين..
كاظم بلهفة: لين انتي كويسه ياحبيبتي حاسه بإيه..
لين بألم: الحمد الله.. بس ايه اللي حصل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في شركه مازن توفيق كانت نور قد بدأت العمل وبإنتظام
وتراقب تحركات مازن ..ولكن ما كان يضايقها هو شوقي الذي
يعمل مع مازن...فهو ما ان رأها وهو يحاول ان يرمي بشباكه حولها ..
شوقي بضحكه:ايه ده مازن جاب سكرتيرة..بس من علي وش القفص..
نور:نعم..حضرتك عايز حاجة..
شوقي:حاجات ياجميل..انا شوقي وبشتغل مع الدكتور..انتي مين..
نور بضيق:انا نور السكرتيرة الجديدة..هبلغ الدكتور..عن اذنك..
شوقي:اذنك معاك ياجميل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لين بألم: الحمد الله.. بس ايه اللي حصل..
كاظم: شويه حراميه طلعوا عليكم..وجمال
مات..قدر ولطف ان ربنا نجاكي يالين..
لين بتنهيدة الم وهي تغمض عيناها:
طيب.. انا هخرج امته من هنا..
كاظم: لما تتحسني يالين..
لين بحدة وتألم: لأ مش هقعد في المستشفي..
اااااه.. انا عايزة ارجع البيت ياجدي..
كاظم: يالين انتي تعبانه هتروحي ازاي..
ليدلف هشام وببرود: تعبانه فين ماهي زي الجن قدامك..
كاظم بحدة وهو ينهره: اخرس يازفت..
لين بإنزعاج: اهلا..ايه جاي تشمت شويه..
طبعا مبسوط من اللي جرالي..
هشام بسخريه: من اعمالك يالين...
لين بغيظ: طب غور بقي من هنا..
ليدلف الطبيب ويفحصها: اخبارك ايه يا انسه لين ..حاسة بإيه الوقتي..
هشام بسخريه: مدام مش انسه يادكتور..
انا مش مالي عينك ولا ايه..
الطبيب بحرج: اسف مكنتش اعرف.. اصلها مش لابسه دبله..
هشام بتهكم:وانت لحقت تلاحظ لابسة ولا لأ..
معلش اصل عندها حساسيه من الدبل..
لين بغيظ: ها يادكتور انا عايزة اخرج..
الطبيب: مينفعش يا مدام انتي لسه جايه امبارح..
وعايزة تخرجي النهاردة انتي هتفضلي معانا كام يوم كدة..
لين بإنزعاج: لا انا هخرج..
الطبيب بإبتسامة: ايه لحقتي زهقتي مننا..
هشام ببرود وسخرية : ايه نجيب اتنين لمون
و أقف شجرة ما بينكم.. ماتلخص يادكتور..
هي عايزة تخرج خلاص..
الطبيب: بس ده خطر وبعدين الرصاصة كانت قريبة للقلب لازم رعايه..
كاظم :خلاص يالين اسمعي الكلام واقعدي..
لين باصرار: لأ انا عايزة امشي..
كاظم: اصبري يومين كمان..
لين: قولت همشي..
هشام بملل: ماتخلصونا بقي هتمشي ولا لأ.. عايز اروح اكمل نوم..
لين بحزم: من فضلك يادكتور انا هخرج..
الطبيب: ماشي علي راحتك.. بس لازم
تستريحي لمدة عشر تيام بالكتير علشان الجرح..
لين: ان شاء الله..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لتخرج لين من المشفي وتذهب الي الفيلا..وهناك..
كوثر بغل: اهلا شرفتي مانتي كويسه اهو.. امال فزعونا بالليل ليه..
لين بألم وهي تجذ علي اسنانها: اخفي الوقتي مش فيقالك..
كوثر بشماته: انتي فيكي حيل تتكلمي.. اتهدي شويه..
لين بغضب: يابنت ال...
كاظم بحدة وحزم: كوثر لمي الدور لين تعبانه..
كوثر بغيظ: وانا عملتلها ايه انا بس بطمن عليها..
وبتعوج بس اهي زي الجن مفيهاش حاجة..
لين بنفاذ صبر وهي تزفر: انا طالعة اوضتي علشان
دمي ميفورش اكتر من كدة.. لتصعد الدرج بتعب..
كاظم لهشام وهو يلكزه في ذراعه: اطلع وراها بدل مانتا واقف كدة..
هشام ببرود: اعملها ايه يعني..
كاظم بعصبيه: تصدق انك عيل... غور ياض..
هشام بتزمر: وليه الغلط ده بس.. خلاص طالع..
ليتجه الي الدرج ويقوم بحمل لين علي غرة..
لتشهق لين من المفاجأة وتنهر هشام..
لين بغضب: ايه ده.. انت بتعمل ايه.. نزلني..
هشام بملل: بقولك ايه.. انتي اديلك ساعة بتطلعي ع السلم..
لين بحدة وهي تحاول النزول: وانت مال اهلك.. انا كنت اشتكتلك..نزلني..
هشام بلا مبالاة: خلصنا قربنا نوصل الاوضه.. اهمدي بقي هتقعي..
لين بعصبيه: نزلني بقي جاتك الهم..
هشام بضحكه: اصلي جنتل مان مع الستات..
وميهونش عليا اشوف واحدة ست تعبانه ومساعدهاش..
لين بإستهزاء: لأ شهم يامان... علي يدي..
ليصل هشام الي الغرفة ويلقي لين بعنف علي الفراش ويكمل..
هشام :تصدقي فعلا انتي الواحد ميعملش فيكي جميله..
لتتألم لين بشدة وتصرخ في غضب:
اااااه... انت غبي غور من وشي..
هشام وهو يخرج: انا رايح انام.. جاتك الهم
قلقتي منامي امبارح وبوظتي الليلة..
لين بغل: غور الهي تنام ماتقوم يابعيد..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في شركه مازن توفيق
كانت نور تعمل واذا ب.. ..
شوقي بضحكة:ياصباح الجمال..
نور بضيق:نعم..عايز ايه ياشوقي..
شوقي :ايه ياجميل..مشغول ولا ايه..
نور بإنزعاج:شوقي قصر في يومك وقول
عايز ايه..دكتور مازن مشغول الوقتي..
شوقي:لا..مانا مش جاي لمازن..انا جايلك ياجميل..
بقولك ايه ماتيجي اعزمك علي حاجة..
نور بضيق شديد:شوقي..انا مش من البنات اياهم..
وياريت تحل عني..انا مش من طريقك...
وعن اذنك انا داخلة للدكتور..وتركته ..
شوقي لنفسه:وماله..بكرة الطرق تتلاقي ياجميل..ومش هتفلتي مني..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
علمت نور بإصابه لين فذهبت اليها مسرعة..وفي غرفة لين..
نور بعتاب:اخص عليكي يا لين كده متقوليليش..
لين بإبتسامه::محصلش حاجة..بسيطة يانور متخافيش..
نور بحزن وبدموع:ازاي يحصلك كده..
واعرف من برا..وكمان كنتي هتموتي..
لين وهي تحتضنها:بتعيطي ليه الوقتي..
انا كويسه اهو قدامك..انا مرضتش اقولك علشان كده..
نور ببكاء:لو كان حصلك حاجة كان جرالي ايه انا..
انتي عارفة يالين انا مقدرش اعيش من غيرك..
لين بضحكة:ايه يابت انتي هتقلبيها دراما..
مانا زي الجن اهو..وبعدين انا مش ممكن اسيبك ابداياقلبي..
متخافيش لسه بدري علي موتي..وبضحكة..لسه مهمتي مخلصتش..
لما اخلص علي هشام الاول..معقوله اسيبه عايش واموت..
نور بضحكة:هههه..فعلا مفكرتش في ده..
ليدلف هشام:انا سامع اسمي..خير..اصل ابن الحلال علي ذكره يبان..ازيك يانور..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لين بسخريه:ابن حلال..قصدك جبنا في سيرة القط جه ينط..
نور بضحكة:هههه..ايوة انتو هتشتغلوا..الحمد الله يااتش..
لين كانت بتقول انها مش هتموت غير لما تخلص عليك الاول..
هشام بضحكه:اهاااا..طمنتيني انتي كده..امال ايه العياط
ومقدرش اعيش من غيرك..انتي بتشوفي هندي كتير..
لين بغيظ:كنت بتتصنت ياهشام..
هشام بضحكة:ابدا عرفت نور هنا جيت اشوفها..اصلي بحبها اوووووي..
نور:ههههه..وانا كمان يااتش..انت عارف بحبك..
هشام بتحسر مصطنع:ااااااه يانور..يارتني كنت
اتجوزتك انتي..بس ملحوقة..انا هطلق اختك واتجوزك ايه رايك..
نور بضحكه:سيبني افكر..بس لف كده..خليني اشوفك كويس..
ليقهقه هشام عاليا:هههه..ايه مااعملك عرض احسن يانور..
نور بتساؤل:الا قولي يااتش.. الجسم ده نفخ ولا طبيعي..
لينفجر هشام في الضحك حتي تدمع عيناه:
نور..بس ياحبيبتي..نفخ ايه..انا برضو بتاع كده..
لين:لا ياحبيبتي..هو ليه بس في المسخرة..
يعني اي جيبه معديه يشبك فيها..
هشام ضاحكا:ديه غيرة ديه يالين ولا ايه..
لين بسخريه:غيرة..شكلك مسطول يااتش..مش انا اللي اغير..
وبعدين انا اتعودت...انت اي حاجة اخرها
تاء مربوطة تلزق فيها..ويلا بقي طرقنا..عايزة اقعد مع اختي..
هشام بعتاب:بتطرديني يا لين..يرضيكي يانور.ايه رأيك اخرج ولا استني..
نور بضحكة:لا يا اتش..برا يلا هنرش مايه..
هشام بعتاب وزعل مصطنع:كده برضو يانور..
وانا اللي بقول عليكي ناصفاني..ماشي..اختك مين..
نور:بهزر يااتش..انت زعلت.. خليك طبعا..
ليسرع هشام ويجلس علي الفراش بجوار لين ونور:
انا ازعل منك..مش ممكن..انتي عارفة معزتك عندي..
وهو يحتضن لين بإستفزاز..وبحب اختك قد ايه..
لين وهي تحاول ابعاده عنها وبضيق:اوعي ايه ده..
نور بضحكه:هههه..ولين بتحبك اووووي..
هشام ضاحكا وهو يضمها اكثر اليه:اووووووي..
اهو انا شايف الحب بينط من عينيها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد عدة ايام من اصابتها تذهب لين الي
سامي في المطعم وتجد وجهه في حاله مزريه..
لين بضحكة: ايه ياسامي مين اللي
شلفطك كدة.. ايه روحت القفص الدموي
سامي بحنق: لا ياختي.. هو جالي لحد عندي..
لين: هههههه بس تصدق كدة لايق عليك الاجرام..
سامي بغيظ: ليكي نفس تضحكي..
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
الزهرة المفترسة ›
البارت التاسع
بعد عدة ايام من اصابتها تذهب لين الي
سامي في المطعم وتجد وجهه في حاله مزريه..
لين بضحكة: ايه ياسامي مين اللي
شلفطك كدة.. ايه روحت القفص الدموي
سامي بحنق: لا ياختي.. هو جالي لحد عندي..
لين: هههههه بس تصدق كدة لايق عليك الاجرام..
سامي بغيظ: ليكي نفس تضحكي..
لين: ههههه طب وايه يعني اللي حصل..
سامي بغل: انا سمعت كلام
بسببك زي الزفت..من جدك..
لين: الله وانا مالي...
سامي بغيظ: لين انتي هتستهبلي.. انا كنت عارف انك نفوخك
ضارب بس مش للدرجادي.. انا مش عارف ازاي سمعت كلامك..
لين: ههههه.. روق ياسامي محصلش حاجة..
سامي بحدة: ازاي يعني افرضي الرصاصة
كانت جت في قلبك.. انا عمر ما ايدي رعشت
وانا بضرب بالسلاح.. غير في الليله السودة ديه..
لين بسخريه: ليه بس ياجناب الكوماندة.. مش انت
بتقول دايما انك بتبقي عارف الرصاصة اللي
انت ضاربها رايحة فين..راح فين ده كله..
سامي بإنزعاج: لين متستهبليش.. انتي ازاي تفكري
كدة.. انا من يوميها وانا خايف لو جدك عرف هيصفيني..
لين ببرود: عادي ياسامي عدت..
سامي وهو يهز راسه استنكارا و بقله حيلة:
انا عارف نهايتي علي ايدك يالين.. ليتذكر
فلاش باك...
في تلك الليله اتفقت لين مع سامي ان تتناول العشاء
مع جمال وفي العودة يفجر سامي اطارات سيارة جمال
ويقتله ليظهر انه حادث سطو ..ولكن .. عندما انفجر الاطار..
جمال بخضه: ايه ده شكل الكوتش فرقع..
لين بهدوء قاتل ونبرة مخيفة: لأ ده انت اللي
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
هتفرقع دلوقتي ياجيمي..مش لين المغربي
اللي تضرب علي قفاها من واحد..... زيك..
ليظهر سامي ورجاله ويخرجوا جمال من سيارته وتهبط لين من السيارة ..
جمال باضطراب: فيه ايه.. انتو مين..
سامي بحدة: اخرس ياحيلتها..
لين بضحكة: ايه ياجيمي انا مش قولتلك اني
هوصلك لجهنم بنفسي..وانا احب اوفي بوعدي..
جمال بخوف: يعني ايه.. انتي ناويه علي ايه يالين..
لين بهدوء وهي تتلمس وجهه: ابدا ياجيمي يعني
جيم اوفر وانت هياكلك الوحش الوقتي يلا ياسامي خلص..
جمال برجاء: لأ يالين..انا مستعد اعمل اللي
انتي عايزاه ..انا مش عايز اموت..ابوس ايدك..
لين: ههههههه... مينفعش ياجيمي ..
عمرك سمعت عن حد شاف عزرائيل وفضل عايش..
اهو انت شفته..يعني خلاص الله يرحمك..
وبلهجة آمرة.. خلص ياسامي مش هنفضل الليل بطوله..
لتدير لين ظهرها لهم ويطلق عليه سامي الرصاص ويرديه قتيلا..
سامي بضيق: خلاص يالين.. هتعملي ايه الوقتي..
لين بتنهيدة: طيب يلا ياسامي دوري انا..
سامي بعدم فهم: يعني ايه مش فاهم..
لين: يعني اضربني انا كمان بالرصاص..
سامي بعيون جاحظة غير مصدق: نعم ياختي بتقولي ايه..
لين بجديه: اخلص اضربني بالرصاص في دراعي ياسامي..
سامي بدهشة: انتي اتجننتي يالين انتي بتقولي ايه..
لين بحدة: اللي سمعته خلص في ام الليله اللي
مش فايتة ديه.. علشان تتسبك ومحدش يشك فيا..
سامي بعصبية وخوف: انتي اتهبلتي..
انتي عايزة هشام يخلص عليا..مش ممكن..
لين بسخريه: بالعكس ده هيشكرك ع اللي هتعمله خلص بقي..
سامي بعصبيه: اسكتي ده هياخد
روحي لو عرف بكدة..لين..بطلي جنان.. لأ..
لين بعصبية: هتعملها انت ولا اخلي حد
من رجالتك يعملها.. اخلص بقي..
ولتشير لاحد الرجال.. انت تعالي وخلص..
لينظر له سامي نظرة مرعبه تجعله يتراجع
للخلف وبصوت مخيف: انتو عارفين اللي
هيسمع كلامها هيحصل المرحوم ده..
وللين بغضب وهو يمسك بذراعها.. اسمعي
انا مش هعمل كدة ويلا قدامي ع البيت..
لين بغضب منه وهي تسحب المسدس منه:
نعم ياروح امك انت اتهبلت.. شكلك نسيت نفسك..
وبقرف تصدق انك عيل.. انا هعملها بنفسي..
لتستعد لاطلاق النار علي نفسها..
لينتفض سامي صارخا بفزع: لااااا... خلاص خلاص هعملها..
هتموتني نفسك يابنت المهفوفه.. ويسحب منها مسدسه..
لين بابتسامه: ايوة كدة اخلص..
سامي بشبه بكاء: انا عارفك مجنونه
وهتنفذي اللي في نفوخك.. ارحمني ياربي..
لين بعصبيه: اخلص بقي انت هتولول..
ليطلق سامي النار علي كتف لين بإرتعاش
لتسقط ارضا من اثر الرصاصة متألمة ليركض نحوها..
سامي بخوف : لين انتي كويسه.. وريني..
ليري ان الرصاصة استقرت في كتفها اعلي القلب قليلا..
يامصيبتي السودا شفتي.. ويحملها سريعا..
لين بألم: سيبني ياغبي.. يلا بسرعة
امشي وخلي حد يتصل بالاسعاف..
سامي بدهشه: نعم.. انتي خلاص مخك ساح ده
انتي دمك هيتصفي لو سبتك واستنيتي الاسعاف..
لين بلهجة آمرة: قلت امشي..
سامي بلا حول ولا قوة يتصل بالاسعاف ويتركها بعد التأكد من وصوله..
باك..
لين: ههههه انت بس اللي قلبك بقي خفيف..
سامي بغيظ: اسكتي بقي..انتي اصلا جايه ليه الوقتي..
لين بملل: ابدا زهقانه من البيت ومش هينفع اروح
الشركه بالشكل ده..يلا انا جعانه شوفي حاجة اكلها..
سامي بإندهاش: بصي انا خلاص جبت اخري منك..
انا مش عايز اعرفك تاني..كفايه اللي حصلي بسببك..
لين: اخلص بقي وهاتلي اكل..
لينصاع لها سامي ويحضر لها الطعام..
ويجلس بعيدا عنها ويحدث نفسه جايلك نفس
تاكلي بعد ده كله فعلا عيله المغربي ديه عيله مجانين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المنزل بعد يومان بعد منتصف الليل
لين بضيق:اوووف..ايه الملل ده..مفيش حاجة اعملها..
حتي الزفته كوثر مخموده الوقتي..مفيش حد..
وبإبتسامه مخيفة..مفيش غير اتش..
كان هشام نائم وإذا به يستيقظ بإنزعاج علي ضوء الغرفة
لينتفض فزعا حين رأي لين فوقه تحدق به بنظرات غريبه..
هشام بفزع: لين انتي بتعملي ايه..
لين بهدوء: ابدا يا اتش..
هشام بتوجس: امال قاعدة كدة ليه وبتبوصيلي كدة ليه..
لين بإبتسامة: مفيش يا اتش.. كنت بشوفك كويس..
هشام بريبه: ليه وانتي من امته بتطيقي تبصي في وشي..
لتضحك لين بدلال: ابدا بس حبيت اشوف ايه اللي
بيعجب الستات فيك وهي تمظ شفتيها..
مع اني مش شايفة فيك حاجة مميزة..
هشام وهو يرفع حاجبه بتعجب: لا بجد
مفيش حاجة مميزة.. وبمكر طب بيقولوا ايه..
لين وهي تلمس عيناه: بيقولوا عينيك غربيه..
هشام بإبتسامه: زي عينيكي..
ليمسك يداها ويضعها علي شفتاه ويقبلها..
طب وشفايفي انتي متعرفيش بيقولوا عليها ايه..
لين ببرود: عادي مفيهمش شئ مميز..
انت عادي ياهشام.. راجل زي باقي الرجالة..
ليمسكها هشام ويثبتها اسفله ويكمل بخبث:
طب ماتيجي نكمل الباقي بقي وانا اعرفك بطريقتي..
لتضحك لين ضحكة رنانة تذيب هشام معها وتكمل برقة:
ميرسي يا اتش.. بس مش انا اللي تضحك عليها بكلمتين..
وتدفعه بعيدا عنها وتنهض وتكمل بدلال نام يا اتش.. متعشمش في ده..
وتخرج من الغرفة وتغلق الباب خلفها..
ليدفن هشام وجهه في الفراش مكملا بغيظ:
وانا هقدر انام بعد ده كله...
اااه ياني مراتي ومش قادر اطولها.. صبرني يارب..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
في شركه مازن توفيق..
دلفت نور الي مكتبه وهي في حاله من الضيق الشديد..
لين بضيق:دكتور مازن الملفات اللي
حضرتك طلبتها..واستاذ شوقي برا عايز حضرتك..
مازن بتساؤل:مالك يانور..فيه حاجة مضيقاكي..
نور بإقتضاب:مفيش يادكتور..بس استاذ شوقي..
مازن بضيق:انا كده فهمت..اتفضلي انتي يانور..ودخليه..
نور:حاضر يادكتور..
ليدلف شوقي: اخبارك يا دك..
مازن بإقتضاب:اهلا شوقي..تعالي..
شوقي برفعة حاجب:الله ..ومالك بتقولها من غير نفس..
مازن بجدية:اسمع يا شوقي..ملكش دعوة بنور..
انت سامع..مش كل ماتيجي هنا تضايقها..
شوقي برفعة حاجب:هي اشتكتلك..مكنتش اعرف اني مضايقها كده..
مازن بعصبية:شوقي..بلاش نور..ديه مش زي اي واحدة سامع..
شوقي بسخريه:طيب بالراحة علي نفسك يا دك..خلاص..
مازن بضيق:انت كنت جاي ليه..
شوقي:الشحنه اياها..اتصلوا وهتوصل اخر الاسبوع..
مازن بجديه:طيب..بلغهم يظبطوا المخزن..وياخدوا بالهم..
البوليس مفتح عينيه اليومين دول..مش عايز غلط..
شوقي:طيب يا دك..والفلوس..
مازن:كالعادة سلم واستلم..
مش هدفع فلوس غير لما الشحنه توصل وتتخزن..
شوقي:طيب..هبلغهم..اسيبك الوقتي..
مازن:طيب وبتحذير..من مكتبي علي السلم ياشوقي فاهم..
شوقي بضحكة:ههههه..امرك يا دك..سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
تشاجرت لين مع كوثر وذلك لرمي كوثر بالكلام علي لين..
لين بغضب: يابنت الرفدي لمي نفسك احسنلك..
كوثر بردح:لا ياحبيبتي..انتي مدوراها..وجايه تعملي عليا واحدة..
لأ يا عمر ده أنا أفرش لك الملاية وأخلي اللي ما يشتري يتفرج..
شوفي كنتي بتعملي ايه مع الراجل اللي مات .. يوم ما اضربتي بالرصاص ..
لين بتعجب:لا والله.. شوفي الوليه بنت الرفضي..
تلهيك وترازيك وتجيب اللي فيها فيك.. أقفي عوج وإتكلمي عدل
أحسن أجرسك وأبهدلك وأخليكي تمشي ع العجين ما تلخبطيهوش..
انتي بتتكلمي عليا انا..لا يارباية الموالد..ده انا ستك..
انتي بتلسني عليا انا..نسيتي نفسك وانتي بتترمي
علي كل زبون شويه في المحل اللي كنتي
بتشتغلي فيه..لغاية ما كاظم جه واتبلي بيكي..
كوثر بردح:جرى ايه يا إيحه يا تلئيحه ياللى
لا بتحط كلونيا ولا ريييييحااااااا..انا ربايه موالد..
لين: انا ايحه.. يا شعر عيره.. يارد الرد يا مسطبه هاد..
..طبعا مانتي اخرك كلونيا خمس خمسات يابنت المعفنه..
تعرفي منين انتي البرفانات..وتعالي بقي انا هوريكي..لتبرحها لين ضربا..
هشام متدخلا:ايه اللي بيحصل ده..
ابعدي عنها يالين..وهو يبعد لين عن كوثر..
كوثر ببكاء مصطنع:ااااااه..يامفتريه..ربنا ينتقم منك..
لين بعصبيه:سيبني عليها ياهشام اعلم اللي جابوها الادب..
هشام بحدة:بس بقي..ارحمينا شويه..انتي ايه..
كوثر بمسكنه:شفت يا اتش عملت فيا ايه..متوحشه..
لين بتهكم:يامسهوكه..وحياه امك..وبحدة..
ابعد عني ياهشام خليني اجيبها من شعرها..
هشام بنفاذ صبر يحملها ويصعد بها الي الغرفة
وهي تحاول الافلات منه:بس بقي..اتهدي..
لين بعصبيه:انت بتعمل ايه..سيبني..انا نازلالها..
ليغلق هشام الغرفة بالمفتاح ويكمل بغضب:
انا بقي عايز اعرف.. انتي كنتي بتعملي مع جمال ايه..
لين بحده:وانت مال اهلك..انت شريكي..
هشام بتهكم:لا ياروح امك..جوزك..وعايز
اعرف دلوقتي ايه اللي خلاكي تتعشي معاه..
لين بعصبيه:ملكش دعوة..
ليمسك هشام كتفها المصاب ويضغط عليه
بشده لتصرخ لين من الالم ويكمل بنبرة مخيفة...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة ›
البارت العاشر
هشام بنفاذ صبر يحملها ويصعد بها الي الغرفة
وهي تحاول الافلات منه:بس بقي..اتهدي..
لين بعصبيه:انت بتعمل ايه..سيبني..انا نازلالها..
ليغلق هشام الغرفة بالمفتاح ويكمل بغضب:انا
بقي عايز اعرف.. انتي كنتي بتعملي مع جمال ايه..
لين بحده:وانت مال اهلك..انت شريكي..
هشام بتهكم غاضب:لا ياروح امك..جوزك..وعايز
اعرف دلوقتي ايه اللي خلاكي تتعشي معاه..
لين بعصبيه:ملكش دعوة..
ليمسك هشام كتفها المصاب ويضغط عليه بشده لتصرخ
لين من الالم ويكمل بنبرة مخيفة: روحتي علشان تقتليه مش كده..
فاكرة اني مش هعرف انك ورا موته..وانك خليتي
سامي يضربك بالنار علشان تطلعي منها..ردي..
لين بتألم:اااااي..سيبني انت غبي..دراعي..
هشام بغضب:وايه يعني..مانتي بتحبي تأذي
نفسك..فيها ايه لما أأذيكي انا..وبعصبية..امته
هتبطلي عفرتك وتهورك ده..افرضي كانت الرصاصة موتتك..
لين بحدة:وانت مالك ان كنت مت ولا اتنيلت..
وبعدين ده انت تلاقيك كنت بتتمني اني اروح
فيها علشان يخلالك الجو..وتخلص مني..
هشام بغضب وهو يدفعها علي الفراش:طيب يالين..
بصي بقي انا هعرف اخليكي تبطلي تهورك ده..
ويخرج ويصفع الباب خلفه..
لتمسك لين ذراعها وتبكي من الالم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
كاظم:مالك ياهشام..متزربن ليه..
هشام بضيق:مفيش يا جدي..بقولك ايه..
انا عايز لين تبطل شغل في الشركة..
كاظم بدهشة:ايه..انت بتقول ايه..انت عايز لين تتجنن..
هشام بحده:مش اكتر من كده..الهانم كانت هتموت نفسها..
كاظم بعدم فهم:عملت ايه..هشام..انا مش حمل عمايلكم ديه تاني..
هشام بضيق:الهانم مطلعوش عليهم ناس وقتلوا جمال..
ديه خلت سامي يعمل كده..وكمان خلته هو اللي يضربها بالرصاص..
كاظم بعيون جاحظة من المفاجأة:اييييه..
وبغضب..وازاي سامي يعمل كده..
هشام بغضب:كانت هتموت نفسها لو مكنش عمل كده..
جدي لين خلاص ضربت ع الاخر..انا بقولك خليها تبعد عن الشغل..
كاظم بضيق:مقدرش ياهشام..
هشام بعصبيه:ليه ان شاء الله..
كاظم:لين مشغوله في الشغل..ولو سابته
هترجعلها الحاله تاني..الدكتور هو اللي قالي كده..
هشام بحنق:يعني هي بالمنظر ده عاقله اوي..ماكانت هتموت روحها..
كاظم بضيق:معلش سيبني اشوف انا هعمل ايه..
وابقي راقبها كويس..وسامي الغبي ده خليه
ميوافقهاش علي كل حاجة..وشده ياهشام..
هشام بضيق:ماشي..اما نشوف اخرة دلعك فيها ياجدي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المطعم عند سامي..
سامي بحنق:اهلا بالباشا..خير..
هشام بضيق:انا مش طايق سحنة
اهلك..بس مخنوق..ومفيش غيرك..
سامي بتعوج: متشكرين ياباشا....مالك بقي..
هشام بتفكير: فيه صفقة مهمة
وعايزها..بس اللي قدامي كتير..
سامي بترقب:المطلوب..
هشام بشرود ورفعه حاجب: مش عارف افكر..
عمله لين..وينظر الي سامي شزرا اللي عملتها معاها..
مش مخلياني افكر..ومخليه عينيا في راسي..
سامي بضيق:ماقولنا ياهشام سحبت السلاح..
وكانت هتضرب نفسها لو مانفذتش..
هشام بغضب:خلصنا ياسامي..بقولك ايه انا زهقان
ومخنوق..ولين منشفاها عليا..وانا بصراحة لو روحتلها
وطولت لسانها المرادي مش عارف هعمل فيها ايه..
سامي:طيب خلاص..انا هروقك الليله..
البت سلوي عندها نمرة الليله..ايه رأيك..
هشام بضيق :لا..ديه بت بومه..الليله اللي
كنت هقضيها معاها اضربت..لين عملت
عملتها السوده ديه..خايف المرادي تحصل حاجة تانيه..
سامي:هههههه..طيب..بما انك مخنوق..انا هخليك
تفش غلك..فيه مباراه من اياهم بعد يومين..ايه رأيك..
هشام بإبتسامة جانبية:اهااااا... يعني
القفص هيشتغل بعد يومين..حلو اوي..
سامي:ايوة ومش اي حد..دول تيران ياباشا..
استعد..في النادي اياه..بس مليش دعوة لو اتكسرت..
هشام بثقة:مش هشام المغربي اللي يتكسر..ده انا هروقهم..
سامي بضحكة:عودة مجيدة يابن المغربي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت لين بنور..
لين:الووووو..ايه يانوري..انا زعلانه منك..
نور بضحكة:لينو..حبيبتي..ليه بس..
لين بعتاب:اخص عليكي..كدة
متكلمنيش من مدة..هنت عليكي..
نور:معلش يالين..الشغل مانتي عارفة..
اين بضحكة:ايه..شيكو مزود الحمل
عليكي..اديهوني وانا اشدهولك..
نور بتعلثم وارتباك:هه..عايزة شكري..
لين بترقب:مالك يانور..بتلكلكي ليه..ايوة هاتيه..
نور وهي تبتلع ريقها:اصله مش معايا يالين..
لين:امال انتي فين يانور..وفين شكري..
نور بتعلثم:انا..انا مش في القسم..انا في
مهمة برا..اول ماارجع هخليه يكلمك..
لين بنبرة توجس:مهمة..طيب يانور..لما تخلصيها
ابقي قوليلي..بس ياريت متكونش اللي في بالي..
نور بإرتباك:هه..لا طبعا..انا اقدر يالينو..
وبضحكة..يلا بقي ورايا شغل..اكلمك بعدين..
لين بضحكة:ماشي يانوري..اشوفك بعدين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يصل كل من هشام وسامي الي النادي..
سامي بضحكة:مستعد يابن المغربي..
هشام بضحكة مخيفة وعيون لامعة:ده انا هطير علشان ابدأ..
سامي:والله زمان يا اتش..ده الكل هيفرح برجوعك..
هشام بضحكة:وفيه اللي هيلطم ياسمسم..ويلا بينا بقي..
لنصف ذلك المكان.. مكان منعزل في منطقة شبه صحراويه..
عندما تدلف اليه تظنه استراحة كبيرة..له باب خلفي يحرسه
شخصان مخيفا الهيئه .. لايستطيع ان يدخل من الباب الا الاعضاء..
ولنهبط الي الاسفل..عبارة عن نادي تحت الارض كبير جدا ذو اضاءة خافته..
مكون من مدرجات رخاميه ممتده من الاعلي الي الاسفل ممتلئ
بالشاشات الكبيرة ..
وفي المنتصف قفص حديدي كبير له شباك
مفرغه لايضاح رؤيه من بالداخل مغلق له باب واحد فقط ..
وفي منتصفه حلبه مبطنة.. ولكنها مشبعة بآثار الدماء..
رغم محاوله تنظيفها ولكن الدماء عالقة به..
مكان مخيف لايصلح الا لذوي العقول
المريضة بداء الشراسة والعنف والهمجيه..
تجد في المدرجات الصيحات العاليه المشجعة لاحد
المقاتلين..والرهانات تتوالي علي من منهم سيفوز..
يدلف هشام الي القفص هو وخصمه فقط ويغلق الباب
ولا يفتح الا بعد اجهاز احدهما علي الاخر..
هشام بضحكة مخيفة وهو يشير بيديه:تعالي ياحبيبي..واحشني..
المصارع بإبتسامه ساخرة: والله زمان يااتش..استعد للخسارة..
هشام بسخريه:شكلك نسيت انا مين..بس انا هفكرك..
من عادة هشام ان يترك خصمه يبدأ في القتال ويحاول ان
يستشف تحركاته وطريقته في اللعب ثم ينقض عليه ويبرحه ضربا..
ليبدؤا في القتال وتتعالي الصيحات المشجعة لإتش
وسعادتهم بعودته..والاخرون للمصارع الاخر.. حتي ينتهي
القتال بفوز هشام..بعد خروجه من القفص وبإنتصار...
سامي بضحكة جانبيه:ايوة كده يااتش..بس شكلك كنت
مغلول..الواد فرفر في ايدك..وبغمزة.. وانا كنت فاكرك نسيت اللعب..
هشام بزهو وثقة وتعالي:مش اتش يا سامي..
ده انا ابن المغربي..مش عيل زي ده اللي يهزني..
سامي بإرتياح:ايوة..بس الحمد الله انها جت فيه..
لين مكنتش هتستحمل الضرب ده..
هشام بضيق وهو يمط شفتيه:لازم تفكرني..
امال انا جيت هنا ليه..ده انا مخنوق منها خنقة..
الزهرة المفترسة
البارت الرابع حتي البارت العاشر
لو كنت سبت نفسي كنت موتها..
سامي وهو يربت علي كتف هشام وبغمزة:طب
ايه..مش يلا بقي نحتفل بعودتك وفوزك يااتش..
هشام بضحكة:طبعا..انت عارف مش هرجع غير الصبح..يلا بينا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ايام في الصباح..رأي كاظم وجه هشام ملئ
بالكدمات من مباراه المصارعة وغضب بشده..
كاظم بخضة:ايه اللي حصل لوشك ياهشام..
لين بسخريه:ابدا تلاقيه بس اتروق في ماتش امبارح..
كاظم بغضب:تاني ياهشام..رجعت
للهبل ده تاني..انت مش هتبطل..
هشام بضيق:بقولك ايه ياجدي..انا
معملتش حاجة..كلها حته ماتش وخلص..
كوثر بعدم فهم:ماتش ايه اللي عمل فيك كده..
لين بضحكة:لاهو انتي متعرفيش ان اتش بيلعب مصارعة..
بس مش زي اللي بتشوفيها في التلفزيون ياقطة..
كوثر بفضول:ايه..امال ازاي..
لين بسخريه: انا اقولك..لان شكل اتش تعبان من علقة امبارح..
ديه اسمها القفص الدموي..يعني قفص يدخله اتنين مايطلعش
منهم غير واحد والتاني علي نقاله..وبضحكة..هههههه..
مكنتش اعرف انك مخنوق مني اوي كده يااتش..
كاظم بعصبيه:هشام ان مابطلتش اللعبة انت حر..ديه
هتجيب اجلك..وسامي الكلب ده انا هشده..شكله كده اتهبل..
هشام بحنق:هو انا عيل صغير..ماكفايه بقي..
لين بسخريه:خلاص ياجدي..متكلمهوش الوقتي..
سيبه لما يفوق من العلقة تلاقي دماغه فيها تربنه من الضرب..
هشام بغيظ:ده انا اللي هعملك تربنه في نفوخك..مش
اتش اللي يخسر مباراة..انا ماشي بدل ما اكمل عليكي انتي..
كاظم بنفاذ صبر:مش عارف اعمل معاكم ايه..تعبتوني..
لين وهي ترحل:متعملش يا جدي..استعوض
ربنا وادعيه يستخلفك فيما بلاك..سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد فترة في شركه مازن توفيق..
مازن:نور..فيه عميله مهمة..هتيجي بكرة..
نور بإنتباه:ايوة يافندم..مين..
مازن:صاحبة شركه استيراد وتصدير..
شركتها المسئوله عن شحنتنا الجديدة..
نور:تمام يافندم.. متقلقش..انا اول ماهتيجي هدخلها لحضرتك..
مازن بإبتسامة:ماشي يانور..وادي العقود ياريت تراجعيها..
نور:حاضر يادكتور..هراجعهم وابعتهم لحضرتك..حاجة تانيه..
مازن:لا اتفضلي..و بتذكر..نور..شوقي بيضايقك تاني..
نور:لا يافندم..مش زي الاول..
مازن بإبتسامه:طيب يانور..لو ضايفك قوليلي..
نور:حاضر يافندم..بعد اذنك..
مازن:اتفضلي..ولنفسه..ربنا يستر بقي..
نور مش عارف انا مهتم بيكي ليه..
نور لنفسها: انا خايفة اوي يامازن تطلع زي مابيقولوا..
ربنا يستر وتخيب ظنهم..ولما نشوف مين العميله المهمة ديه...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في شركه المغربي الاستيراد والتصدير..
همت لين بالخروج من المكتب ولكن دلف هشام
واغلق الباب.. هشام وهو يعترض طريق لين في الخروج..
هشام وبإبتسامة باردة: علي فين العزم ان شاء الله..
لين بحنق: علي جهنم مادام بعيد عن خلقتك
العكرة..عايز ايه في يومك اللي مش فايت..
هشام وهو يجذ علي اسنانه وبتحذير: لين
بقولهالك لسان اهلك ده يتلم معايا.. انا صابر..
بس صبري ابتدي ينفذ..ومش هيهمني جنانك..
يعني انتي عارفة ممكن اعمل فيكي ايه..ولا هيهمني
انك تموتي نفسك ولا حتي تولعي في ام البيت..
ده انا هوديكي الخنكة المرادي بإيديا بس بعد ما اربيكي..
لين بملل: هاااا خلصت.. ومين قالك اني هنهار تاني
ياهشام ده كان زمان..دلوقتي انا بعرف اخد حقي كويس..
بلاش تهديداتك ديه لانها مبقتش تخوفني..
ولا حتي تهزلي شعرة.. ووسع علشان عندي شغل..
ليقترب هشام منها ويقبلها بعنف..مكملا بنبرة هادئه مستفزة:
استنيني الليلة يابنت المغربي.. ويخرج من مكتبها..
لين بغضب وتوعد: خلاص ياهشام ديه اخر ليلة
في عمرك.. بس اوعدك هتبقي مميزة قوي..
كل لقاء مع رجل..هو حرب غير معلنه.. وكل حبيب يمكن ان يغدو مشروع عدو في اي لحظة....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لتخرج من مكتبها وتتجه الي شركة الادوية الخاصة بمازن توفيق
وتدلف اليها وعند مكتبه تفاجئ بنور الجالسة علي المكتب..
لين بدهشة وعدم تصديق: نور.. انتي بتعملي ايه هنا..
لتجحظ عينا نور وتكمل بتعلثم: لي.. لين..انتي..
لين بغضب وهي تجذ علي اسنانها وتحاول عدم الانفجار:
برضو عملتي اللي في دماغك.. اصبري عليا.. وبجدية..انا جاية
اقابل مازن توفيق فيه ميعاد سابق مابينا..قوليله لين المغربي..
نور بإرتباك: حاضر يافندم هبلغه..
لتبلغه نور بوصول لين وتدلف لين..
مازن بإبتسامة: لين هانم عندي بنفسها بجد ده شرف ليا..
لين بابتسامة باردة: اهلا مازن ازيك.. ندخل في الشغل..
مازن: مش قبل ماتشربي حاجة.. ليستدعي نور..
ويكمل بإبتسامة.. نور.. لين المغربي شركتها من
اهم الشركات اللي بنتعامل معاها.. قهوتك ايه مدام لين..
لين وهي تنظر لنور شرزا: اظن نور عارفاها كويس.. مش كدة..
نور التي كانت تتصبب عرقا من الرعب وبتعلثم: هاا.. انا..
مازن بإستغراب: ونور تعرف منين يا لين..
لنتظر له لين وبإبتسامة ثقة وتوعد:
ليه انت متعرفش ان نور تبقي اختي..
مازن بصدمة وعدم تصديق: ايه.. انتي بتقولي ايه..
نور التي كانت في وضع لا تحسد عليه وعيناها تتوسلان الي لين..
فقد كانت نور تشعر بأن قدماها لم تعد تحملانها وستهوي ارضا..
لين بهدوء: ايوة نور اختي ليه مخدتش بالك
من اسمها نور عامر محسن المغربي..
مازن وهو ينظر الي نور: لأ مخدتش بالي.. وحتي هي مقالتليش..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
تعليقات
إرسال تعليق