القائمة الرئيسية

الصفحات

سلطان الغرام بقلم منه وائل الفصل الاول كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 سلطان الغرام

بقلم منه وائل

الفصل الاول 

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

(الشخصيات)

غرام:هيا بنت سمينة بس قمر اوي وملاك في نفسها اوي ورقيقة ودمعتها قريبة ديما عنيها زرقة بشرتها بيضة خدودها حمرا بس مشكلتها انها تخينة وبتعشق سلطان ابن عمها محمود وسلطان بيقرف من غرام ومش بيحبها بس هيفضل كدا علي طول ولا هيتغير عندها 23 سنة 

سلطان:دا شاب وسيم جدا وقاسي القلب وبارد طويل القمة عنيها ك سواد الليل بشرتة سمرا بيحب بنت وهيا سكرتيرة في مكتبة اسمها ماجي عارف ان غرام بتحبة وهو بيزلها بحبها لي وبيقرف منها بس هيندم علي كل دا عندة31 سنة

ماجي:دي بت بتشتغل سكرتيرة عند سلطان او جسوسة عند سلطان واهماه انها بتحبة وهيا بتاخد الصفقات تبعها للمنافسين وطبعا دا سلطان ميعرفش حاجة عن للي بتعملة بس سلطان بيحبها عندها 30 سنة بس مش باين عليها السن من كتر عمليات التجميلط

احمد:دا صديق سلطان وصاحب عمرة مش بيخبي حاجة عن سلطان و سلطان هاكذا ويتعبر صديق غرام ويعرف 

ان غرام بتعشق سلطان وعارف ان ماجي بتشتغل من ورا سلطان بس هو عاوز دليل يمسكة عليها عشان سلطان مش هيصدقة احمد شاب وسيم عنية عسلي متوسط القمة وبشرتة خمرية عندة 25 سنة 

منار:دي بنت في ثانوي عام في اخر سنة عنيها خضرا بشرتها زي بشرة الاطفال بريئة جدا واي كلمة بتصدقها في ولد معجب بيها وهيا بتخاف اصلا من الولاد وبتمشي لوحدها ديما 

محمود:دا عم غرام وابو سلطان نفسة سلطان يتجوز غرام وهو عارف ان غرام بتموت في ابنة بس سلطان مش بيحبها

حمزة:ابو غرام عندة القلب ويعتبر في ايامة الاخيرة بيحب سلطان ونفسة غرام وسلطان يتجوزا 

دي شخصيات الرواية الجديدة لو ملقتش تفاعل ولا تشجيع مش هنزلها ❤🤗دمتم بخير الكتابه منه وائل

(الفصل الاول)

غرام:عاوزة حاجة ي بابا قبل م امشي 

حمزة:عاوز سلمتك ي بنتي خالي بالك من نفسك 

غرام :لو عوزة حاجة رن عليا بس وهتلقيني عندك 

حمزة:طيب ي بنتي 

غرام خرجت من باب الشقة لقت سلطان واقف 

غرام بعشق:ازيك ي سلطان عامل اي 

سلطان ببرود وقرف:كويس انتي لسة عايشة بدهون دي 

غرام بوجع:الحمد الله انك كويس 

سلطان الفون بتاعة رن 

سلطان:ايوة ي قلبي

ماجي:

سلطان:لا خلاص انا جاي اهو بستني بس احمد 

ماجي:

سلطان:اه جهزي انتي بس الاوراق 

سلطان قفل مع ماجي ولف لقا احمد واقف مع غرام 

احمد:اي الحلاوة دي بس

غرام بخجل:مرسي ي احمد 

احمد:احمد طالعة منك زي العسل 

غرام بخجل:طب انا هامشي بقا 

سلطان بغضب:وتمشي لي خليكي اتكلمي شوية اثل احنا فضين 

احمد:في اي ي سلطان هيا بتتكلم معايا كانت وجهة ليك كلام 

سلطان:اي هنتشاكل عشانها 

احمد:يلا ي غرام عشان اوصلك الجامعة 

سلطان:ومش انت مش جايب العربية بتاعتك 

احمد:اه عادي هتركب في العربية بتاعتك انت 

سلطان بسخرية:اصل العربية بتاعتي مش بتاخد الاحجام دي 

غرام قاعدة بتسمع في كل دا وكأن سكاكين بتقطع في قلبها

وسبتهم ومشت 

احمد:انت بتكرها لي هيا مش طالبة منك تحبها زي م هيا بتحبك هيا طلبة منك الاحترام بس 

سلطان:والاشكال دي بتخلي ابويا كل يوم يتشاكل معايا بسببها 

احمد:انا والله زهقت منك ي سلطان 

سلطان واحمد نزلوا وركبوا العربية 

####

عند غرام 

الشاب:بص ياض البطل للي هناك دا 

االشاب:يخرببت عنيها لو كانت بس رفيعة 

الشباب:اي الحلاوة دي ي قمر 

الشاب:طب ممكن نتعرف 

غرام خايفة منهم جدا وبتترعش 

غرام:بتبص ليهم برعب 

الشاب:متخفيش ي قلبي بس نتعرف بيكي 

غرام عنيها بتدمع 

الشاب لسة جاي ي لمسها 

####

احمد وسلطان داخل السيارة 

احمد:اي دا مش دي غرام 

سلطان وهو مش مركز:يخربيت غرام للي طلعالي في كل مكان دي 

احمد:سلطان مش بهزر بس للي هناك دي 

سلطان بص نحية غرام

سلطان بغضب:اه هيا بتتكلم مع شباب وعملالي الخضرة الشريفة 

احمد؛اسكت ي سلطان استني وقف العربية 

سلطان؛متستهلش ومشا وكمل بلعرببة 

احمد:سلطان قوليلك وقف العربية 

سلطان:تلقيهم اصحبها

احمد سكت وسلطان متابع الموضوع في مراية العربية وحاسس بنار في قلبة الزاي تتكلم مع شباب بس سكت للحظة لما شاف الشاب بيقرب منها وقف العرببة ونزل 

####

غرام:انا معملتش حاجة انتو بتكلموني لي 

الشاب:يخربيت صوتك اي الرقة دي 

غرام بدموع:سلطان 

الشاب:سلطان من دا للي بتقولي اسمة 

غرام:سلطان 

الشاب لسة متكلمش لقا سلطان في وشة 

سلطان واحمد نزلوا علي الشباب بضرب 

وخلصوا منهم ووقفوا 

غرام دموعها مغرقة وشها 

احمد:اهدي ي غرام خلاث مشوا خلاص 

غرام:والله ي احمد معملت حاجة انا كنت ماشية بس لقيتهم 

احمد:انا عارف والله ي غرام 

سلطان:احمد خود تاكسي ورح علي الشركة وانا هاجي وراك 

احمد خايف علي غرام من سلطان:لا انا هركب معاكم 

سلطان:انت سمعتني ولا اقول تاني 

احمد مشا 

سلطان بغضب:هتفضلي بصالي كتير اركبي العربية خليني اوصلك 

غرام:لا انا هاخد تاكسي 

سلطان:ركب العربية ورجعلها وفتح الشباك 

سلطان:هعد ل تلاتة لو مركبتيش هيبقا ليا تصرف تاني معاكي 

غرام بخوف ركبت العربية 

سلطان:طبعا لبسالي المحزق والملزق وماشية عوزاهم يعملوا اي يعني 

غرام:انا ملبستش محزق وملزق دا لبسي للي بلبسة علطول 

سلطان:اي هتتكلمي معايا ولا اي هتنسي نفسك 

غرام:لا انا مش ناسية نفسي انا لبسي محترم الدور والباقي علي ماجي بتاعتك دي 

سلطان نزل بقلم علي وش غرام 

سلطان:مسمعش اسمها علي لسانك ي بت انتي 

غرام:انت بتضربني ي سلطان 

سلطان حس بندم بس كمل كلامة 

غرام:نزلني ي سلطان 

سلطان مردش عليها وكمل 

#####

الفصل الاول خلص عاوزة رايكم اكمل ولا لاء 

الرواية اسمها سلطان الغرام 

علقوا ب 10ملصقاتت🤗😍


(الفصل الثاني)

الطريق 

سلطان:انزلي يلا 

غرام نزلت من غير م تتكلم 

سلطان:الزاي اضربها انا عمري ما مديت ايدي علي واحدة الزاي بس هيا للي غلطانة بتجيب سيرة حببتي لي علي لسنها بس هيا مقلتش حاجة تستاهل اني اضربها 

لا تستاهل وماشية لما الشباب حوليها ولبسة ضيق طب ما ماجي مش بتلبس حاجة اصلا ومش بتكلمها بس ماجي مختلفة مختلفة الزاي يعني خلاااااااااااص مكنش قاصدي اضربها معرفش ضربتها الزاي 

####

غرام:مشت بعد لما هو مشا وراحت للدكتور 

الدكتور:لازم عملية جراحية جسمك مينفعش معاه رجيم

غرام:طب والعملية فيها خطورة 

الدكتورة:الله اعلم بس انتي وزنك كبير بس انشاء الله خير 

غرام:تمم شكرا ي دكتورة وسبتها ومشت تفكر في الموضوع 

غرام في نفسها:طب انا هعمل عملية لي وهو اصلا مش بيحبني دا لسة ضربني عشان قولت علي حببتة بتلبس وحش ومينفعش اروح اقول ل عمو محمود انة ضربني عشان هيتشاكل معاه وهيبقا بسببي طب اعمل اي انا هعيش عادي وهحاول اتجنبة ومش هبين حبي لية ولو كان ليا نصيب معاه هيبقا ليا 

#####

ماجي:مالك ي سلطان سرحان في اي. من اول لما جيت

سلطان:مفيش ي ماجي 

ماجي بدلع:علي ماجي ي سلطاني 

سلطان بحب:قلب سلطانك 

ماجي:قولي بقا سرحان في اي 

سلطان:اتشكلت مع غرام

ماجي:هوووف البت التخينة دي 

سلطان في نفسة:انا لي اضيقة لما قالت علي غرام تخينة اكيد يعني عشان بنت عمي وكدا 

ماجي:سلطان

سلطان:ايوة ي ماجي 

ماجي:هنعمل اي في الثفقة الجديدة 

سلطان:خلاص هبدء اخلثها اهو 

ماجي:طيب ي حبيبي اسيبك تشتغل وانا هخرج 

سلطان:ماشي 

ماجي خرجت وسلطان فتح الفون بتاعة ومستني ابوة يتصل بية عشان يعاتبة عشان ضرب غرام 

سلطان بستغراب:اي دا ابويا متصلش لي مش زمان السنيوريتة راحت قالتلة كل حاجة 

وقعد يشتغل 

سلطان:اووووف هو متصلش لي يبقا كدا هيا لسة موموصلتش البيت طب راحت فين اه لو طلع للي في دماغي وبتحب واحد وقاعدة معاه في كفتربا ولا في اي زفت مكان دنا اقتلها وانت مالك بيها تقعد متقعدش تصاحب متثحبش انت مالك وكمل بسخرية ومين اصلا للي هيعبرها بس للي خلا الشباب النهاردة تعكسها يبقا في ناس بيعجبوا بيها 

لا اكيد روحت ومرضتش تقول او طلع عندها محاضرة 

####

احمد راكب العربية وماشي ومشغل اغاني 

احمد بيدندن مع الاغنية وماشي في امان الله لقا بنوتة قاعدة بتعيط 

احمد:مالك ي شطورة مين للي زعلك 

منار:انت مين ي عمو 

احمد:ي قلب عمو قمر اي العيون دي 

منار:انا كنت خارجة من الدرس عشان انا الامتحنات بتاعتي قربت وفي ولد داس علي رجلي ب المتوسكيل 

احممد:امتحنات اي مش انتو خلصتوا 

منار:لا اصل انا في ثانوية عامة 

احمد:اه وستوعب نعم ي روح عموا في سنة كام ثانوية عامة وعملة شعرك قطتين 

منار:اه هيا فيها حاجة ي عمو

احمد :متقولليش ي عمو عشان مزعلكش 

منار:طب اقولك اي انا لازم احترم للي اكبر مني 

احمد:طب انتي دلوقتي عاوزة اي مني 

منار:انت للي جيت تسألني مش انا 

احمد:وكمان لمضة 

منار:عمو انا مش بكلمك يلا امشي 

احمد:لا وانا للي هموت واكلمك 

احمد ركب العربية وراح وقف بعيد يرقبها 

منار:اعمل دلوقتي في رجلي دي اوباااا مين الولا المز للي هناك دا اي النيتي دا دنا ارجل منة وقعدت تنم علي الناس واحمد واقف مرقبها

احمد نزل من العربية ورحلها 

احمد:هتقعدي كدا كتير 

منار:اي دا انت لسة هنا 

احمد بتوتر:لا روحت مشوار وجيت لقيتك لية قاعدة 

منار:انا اصلا ي عمو معنديش اهل ابويا وامي ماتوا وانا لوحدي في الحياة قاعدة مع جارتنا وبتزلني عشان عاوزة اكمل تعليمي 

احمد بحزن عليها وقعد جمبها:انا كدا برضوا بابا ماما ميتين وانا قاعد مع ستي في الفيلا بتاعتي 

منار:الله انت عندك فيلا وفيها

علقوا ب 10 ملصقات عاوزة 500 كومنت ولايك ورايكوا يهمني🤔💙 الكتابه منه وائل

تعليقات

التنقل السريع
    close