القائمة الرئيسية

الصفحات

ملك الزين البارت الخامس حتي البارت العاشر بقلم شهد عبد السلام كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


ملك الزين 
 البارت الخامس حتي البارت العاشر 
 بقلم شهد عبد السلام
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

تاني يوم الصبح طبعاا كل واحد في مكان شغله و ملك بردو وصلت عند مكتبها و شغلها الجديد بس زين لسه ماجاش 


لحظة وصول (الزين)

شمس:صباح الخير يا مستر زين 

زين :صباح النور ملك وصلت

شمس بغل باين عليها: ايوا يا فندم

زين :طب ابعتيلي معاهاا الوراق و القهوه بتاعتي 


زين في المكتب و طبعاا في كاميره في مكتب ملك فتح الكاميرات المافيش حد عارف ان فيه كاميرات غيره و مؤظف المراقبه 

زين و هو بيشوف اد  اي هي متوتر و بيضحك علي توترهاا الطفولي 

 عند ملك 

كانت قاعده عماله تلعب في شعرها شويه و تفرك في اديهاا و من كتر توترهاا اول مافون الشركه رن 

ملك بخضه :الو

شمس :تعالي خدي الحجات دي ل مستر زين 

واقفه قدام مكتب زين و توترهاا باين عليهاا 

زين :ادخل 

ملك :اتفضل يافندم القهوه و الملفات 

زين :تمام يا ملك سبيهم عندك و اتفضليي 


 عند مراد الي هيموت و يشوف نرمين و بيسال نفسه عايز تشوفها ليه  و ليه عملت كده (هنعرف هو عمل اي مع الاحداث )ومش لاقي رد  

مراد ببرود:الو 

نرمين:مين 

مراد :انتي مش عارفاني يا روحي 

نرمين بعصبيه من بروده :ماحصليش الارف 

مراد :ارف انا ارف مش واخده بالك انك بتغلطي فيا كتير

نرمين عرفت مين معاها و خافت ترد عليه فا فضلت السكوت 

مراد :اي القطه كلت لسانك

مافيش رد

مراد : شويه و اتلاقكي قدامي في المكتب يا نرمين سامعه 

نرمين بخوف من طريقة كلامه الي اتحولت في ثانيه : بس اناا

مراد بمقاطعه :انتي اي طلعي بدل ما اجيبك بطريقتي و سعتهاا مش هيحصل خير

نرمين : ماشي 

و قفل السكه و فعلا نرمين طلعت والتوتر باين عليهاا 

مراد وهو باصص في وراق:ادخل

نرمين دخلت من غير كلام 

مراد : اي صوتك مش طالع 

نرمين :لا ابدا مافيش حاجه حضرتك كنت عايزني في اي  

هقولك حالا و هو بيقوم من علي مكتبه و بيروح ناحيتهاا 

نرمين بترجع لي وراا وبتقول :هو هو في اي

مراد و بيقرب :هتعرفي في اي 

نرمين خلاص بقت في الحيطه 

مراد و هو مقرب جامد عليها و بصوت يرعب : بقيتي تغلطي كتيرر و ما عرفش الصراحه ممكن اعمل فيكي ايه 

نرمين بصوت مش طالع : انا اسفه 

مراد : انتي عارفه ان انا مش هقبل اسفك 

نرمين : طب اعمل اي 

مراد وهو ببعد وبيديها ضهرو : عايزك تجي معايه البيت 

نرمين وهي ماتعرفش صوتها جالها منين :اي يا زباله 

التفاعل لو قل ما تزعلوش مني مش هنزل بقيت الفصول


البارت خلص اشوفكم البارت الجااي

نزلتلكم بارتين 💙⚡

 البارت 6 والبارت 7

نرمين :اي يا زباله 

مراد بعصبيه اوي مسك دراعهاا :مش انا بقولك بقيتي تغلطي كتير انا زباله وربنا يا نرمين هتشوفي الزباله هيعمل فيكي اي 

نرمين بعصبيه: ماتقدرش تعمل حاجه علي فكره ولو فاكر عشان شغاله في شركتك هوافق انك تقلل مني تبقا غلطان 

((و شدتت ايديهاا و طلعت))


عند زين


اليوم عدا علي زين و ملك بسلام

زين :تقدري تتفضلي يا ملك الشغل خلص 

ملك :بس يا مستر زين انا مفروض امشي بعد حضرتك

زين :تمام يلا انا نازل تعالي و ننزل سوا 

ملك :تمام 


ملك و زين نزل قدام الشركه 

ملك :هو انت 

ادهم :اي فاكراني نسيتك 

ملك :اتفضل شوف انت رايح فين و مش عايزه اشوف خلقتك دي تاني 

ادهم :هو في اي يا ملك ليه رفضاني بطريقه دي 

ملك :انا بكرهكك خالي عندك دم و سبني في حالي 


زين الي انتبه علي الكلام و قرر انو يدخل 

زين بعصبيه من ادهم:في حاجه

ادهم بصوت عالي:وانت مالك بتدخل ليه( وبيوجه كلامه ل ملك) و بيمسكها من دراعها يلا اركبي 

زين بدون كلام مسك ايدو عشان يسيب ملك 

زين :مش بكلمك توجه كلامك ليا مش ليها عايز اي 

ادهم:وانت مالك و انت مين اصلا 

ملك :انت مجنون ده..

زين ببصه ل ملك تسكت :كلام ل ادهم :انا مش عايز اعيد كلامي تاني

ادهم بصوت عالي :وانا بقولك ماتدخلش في كلام مش ليك 

زين :لا ده انت كده تتفضل تجي معايه 

و لسه زين ماكملش كلام واحد من الحراص شال ادهم و دخلو عربيه 

ملك :مستر زين ماينفعش كده ده بردو ابن عمي 

زين بكدب :وانا ماختهوش عشان ابن عمك انا واخده عشان غلط 

ملك :بس 

زين بمقاطعه :ياريت ماتدخليش و اتفضلي 


و فعلا ملك مشيت و زين ركب العربيه و مشي 

من رايكم كده اي الي هيحصل و زين هيعمل اي في ادهم  و مراد عمل اي بخصوص نرمين

كل ده هنعرفه البارت الجاي 


البارت انتها 

رايكم في الكومنتات 

شهد

 البارت 7 

نرمين و ملك الي كلمو بعض وكل واحده قالت علي الي حصلها ل التانيه و ملك زعلت اوي ان نرمين سابت الشغل

و نرمين قررت ان هي تكمل في الجامعه و تسيب حوار الشغل 

و صباح يوم جديد ماليان احداث علي ابطالنا 

مراد مع نفسه :دالواتي مافيش قدامي غير الحل الاخير الي هتبقا في موجوده جنبي يوو مع ان ماكنش نفسي استخدمه ابدا بس مافيش غير الحل ده و بيبص للفون و يضحك و نزل 


ووصل لمكان نرمين كانت قاعده في كافيه علي النيل 

مراد :طلعتي شبه البنات اهو بتحبي الجو الهادي

نرمين :هو انت عايز اي مني 

مراد :عايزك تنفذي الشرط الي في العقد 

نرمين :انا اصلا كان عقدي ابتدائي 

مراد :انتي معرفتيش 

نرمين :مافيش رد 

مراد : انا هقولك مع انك ماسالتيش بس هقولك اصل انا لغيت الابتدائي و عملت عقد 

نرمين : ده ازاي و امته 

مراد :واحده واحده علي نفسك هقولك 

فلاش باك 

نرمين كان الضغط عليها و بعد مانزلت من عند مراد 

مهاب : امضي علي الوراقه دي

نرمين :وراقة  ايه دي

مهاب :السكرتاريه بعتتهالك بتقول دي طلعت ناقصه في وراقك 

نرمين بتعب وقعت عليها من غير ما تشوف كلمه 


انتها الفلاش

مراد :انتي مشاء الله عليكي ماكلفتيش خاطرك تشوفي كلمه واحده ((هو طبعاا كان لازق وراقه فوقهاا بس نرمين ماتعرفش  ))

نرمين : عارف العقد ده بيلو و اشرب المايه بتاعتو 

مراد :بجد طب انا ممكن اروح المحكمه و اوريهم العقد و هما يجيبو حق الشركه بمعرفتهم 

نرمين : وانا هقول العقد ده فيه تزوير  

مراد:انتي عارفه كويس انو  هيبقاا سليم و علي فكره هو  الشرط الجزائي غالي زيك 

نرمين : هو انت اي عايز مني ايه 

مراد:ذي ماقولت امبارح بس انتي فهمتي غلط 

نرمين :فهمت اي غلط 

مراد:انا قولتلك تعالي معايه البيت بس مش ذي الي في دماغك

نرمين : امال هتخدني تنيل بيا اي في ام بيتكك 

مراد : لسانك ده لو ماتعدلش هتزعلي جامد 

نرمين : اخلص بقاا عايز مني اي 

مراد: هتبقي السكرتاريه الخاصه بتاعتي يعني تجي عندي تحضرليلي الفطار و بعد كده تنزلي معايه الشركه

نرمين : يختي قمر انت مجنون ولا اي بظبط 

مراد وهو ماشي : فكريي كويس و هستنا الموافقه بكره  اوو ..

الحاجه التانيه انتي عارفهاا

عند ملك الي ابوها و عمها قلبين الدنيا علي ادهم و هي ماتكلمتش من كتر الخوف

 

عند زين 


زين  ساب ادهم في المخزن و حراص زين الي عملو الواجب و زياده شويه 

عمار واحد من الرجاله :هو جوا و زي ماحضرتك امرت اتعمل 

زين :ماشي يا عمار فكو و هاته جوا في الڨيلا 

عمار :تمام 

زين بعد ما امر عمار يطلع :اه عايز منها اي بقا 

ادهم :هي مين 

زين :اخلص بدل مااموتك 

ادهم بتعب من الي حصلوو :تبقاا 

مراتي

هوباا االبارت خللص اشوفكم البارت الجاي

البارت 8 


زين :اي مراتك ده ازاي و من امته

ادهم :زي الناس من امته من 7 سنين 

فلاش باك 

من 7 سنين

شريف :انا خايف عليها يا اخويا (ابو ادهم )من بعدي هتعمل اي

محمد :بعد الشر عليك ان شاء الله هتعيش و تربيها 

شريف :انا عايز اطمن عليها 

محمد :ططمن عليها ازاي دالواتي دي لسه صغيره هتجوزها ازاي  

شريف :ادهم هجوزها ل ادهم اي رايك انا خايف عليها و عارف ان ادهم بيحبها وانت عمرك ما هتبقا وحش معاها 

محمد :الي يريحك وربنا يعلم بحبها ذي ادهم و يمكن اكتر 

شريف :خلاص نادي ل ادهم ناخد موافقته 

محمد بصوت عالي :يا ادهم يا ادهم 

ادهم :ايه يا بابا في حاجه 

محمد :تعاله انا و عمك عاوزينك في موضوع 

شريف :عامل ايه يا ادهم 

ادهم :الحمد لله يا عمي في ايه 

شريف :بص يا ابني انا تعبان 

ادهم بخوف علي عمه :مالك يا عمي فيك ايه 

شريف :انا عندي المرض الوحش 

ادهم :اي..

شريف بمقاطعه لكلام ادهم :وطالب منك طلب 

ادهم :قول يا عمي 

شريف :عايزك تتجوز ملك 

ادهم بصدمه :ملك بس يا عمي انت عارف ان ملك صغيره 

شريف :اجوزها عشان لو حصلي حاجه ابقا مطمن عليها

ادهم :بعد الشر عليك 

شريف :اي يا ابني اي رايك 

ادهم :خلاص يا عمي الي تشوفه 

شريف :خلاص احنا نكتب وراقه وان شاء الله لما يبقا عندها 18 سنه تبقا راسمي 

و طبعاا الجواز تم من غير معرفة ملك و مامتها 

((وابوها عاش و بقا ذي القرد و البت ادبستت ياعين امهاا😹😹))

نهاية الفلاش باك

زين :تمام 

و عمار خد ادهم للمخزن 


زين في المكتب بيكلم نفسه وبيفكر هيعمل ايه وفي نفس الوقت متعصب ان ازاي تبقا ملك غيرو : ....

بعد مرور وقت من التفكير 

عند ادهم 

زين :فين الوراقه 

ادهم :معايه 

زين :تمام تجيلي الوراقه و تخرج من هناا 

ادهم :ماشي 

زين ل عمار شوفه هيجبها ازاي عايزه عندي قبل بكره


ملك :القهوه بتاعت حضرتك 

زين و باصص في الوراق :ماشي اتفضلي علي شغلك ..(بعد شويه).  عايزه ايه 

ملك بتوتر و بتفرك في ايديها :هو ادهم فين  

زين :يخصك في ايه 

ملك :ده ابن عمي 

زين :هجوزك مقابل اني اسيبه 

ملك :اي تتجوزني انا 

زين بعصبيه:لا مش انتي اختك انتي عبيطه يا بت 

ملك بخوف :بس بس انا مش بفكر في حوار الجواز 

زين :وانا ماقولتلكيش فكري انا بقولك هجوزك 

ملك :يعني ايه 

زين بنفاذ صبر :هجوزك ولا تحبي ام..

ملك بمقاطعه :لا خلاص انا موافقه 

زين : تمام اتفضلي بقا

ملك :جوازنا هيبقا علي وراق بس صح 

زين بضحك :ان شاء الله 

ملك :يعني اي ان شاء الله افهم ايه 

زين بعصبيه :قولت ان شاء الله اتفضلي علي شغلك 


زين بعصبيه مع نفسه بعد ما ملك خرجت :معقول بتحبي اووي كده لدرجة انك توافقي علي جوازي منك طيب يا ملك 

 

زين :الوراقه بقت معاك 

عمار : معايه 


زين نزل من المكتب في المخزن 

زين :عارف لو الوراقه دي ليها نسخه تانيه مش عايز اقولك ممكن اعمل فيك ايه صح انا هخرجك من هنا و تروح تعرف عمك انك خلاص مش عايزها و انك قطعت الوراقه والموضوع خلص 

ادهم :بس ..

زين بمقاطعه:بس اي شكلك مستغني عن عمرك 

ادهم :لا خلاص هعمل الي انت قولت عليه 


زين خد الوراقه وطلع علي الڨيلا و ولع فيها 


و ادهم رجع بيته 

محمد :اي الي عمل فيك كده 

ام احمد حنان :يالهووي اي ده 

ادهم بتعب :مافيش عملت خناقه 

محمد بزعيق :خناقة اي و زفت اي خناقه تعمل فيك كده 

حنان :اي الي عمل فيك كده

ادهم بزعيق :قولتلكم خناقهه 

محمد :طب كنت فين من امبارح 

ادهم : هو تحقيق بقاا ما خلاص 

وسابهم و دخل اوضته 

تاني يوم الصبح 

ادهم :ازيك يا عمي 

شريف :الحمد لله يا ابني حمد الله علي سلامتك 

ادهم :الله يسلمك هي فين ملك 

شريف :ملك نزلت 

ادهم طب كويس يا عمي كنت عايزك في كلمتين 

شريف :في اي يا حبيبي قول 

ادهم :انا خلاص مش عايز ملك يا عمي 

شريف :ايه بتقول ايه يا ادهم هو اي الي مش عايزها انا قولتلك هقنعها و تتجوزه راسمي 

ادهم :عمي خلاص الحوار خلص وانا قطعت الوراقه بتاعت زمان عشان حياتها ماتبقاش مربوطه بياا 

شريف :ليه كده يا ابني 

ادهم :خلاص يا عمي مالناش نصيب في بعض عن إزنك 


عند ملك و نرمين في كافيه علي النيل 

ملك :يا بنتي انتي كده مافيش حل قدامك غير انك توافقي 

نرمين :مافيش اي طريقه غير دي 

ملك :تؤتؤ 

نرمين :ماشي طب انتي هتعملي ايه 

ملك :هعمل اي انا قولتلو ان موافقه 

نرمين :ليه يا بنتي 

ملك:مش عارفه بس عمي كان ممكن يحصله حاجه لو ادهم مارجعش 

نرمين :عمك بردو

ملك :في ايه اه عمي 

نرمين :يادي الايام السوده طب بعد كده هتعملي ايه معاه 

ملك :معرفش انا خايفه الصراحه منو يعمل حاجه 

نرمين :خلينا احنا مقدينها خووف منهم كده اما نشوف اخرتها 


فون نرمين رنن 

ملك :شوفي فونك 

نرمين :يا ماما ده مراد 

ملك :طب شوفيه 

نرمين :خايف 

ملك :اخلصيي 

نرمين :الوو 

مراد :استنيت موافقتك امبارح 

نرمين بتوتر : اصلل 

مراد :اصل ايه 

نرمين :موافقه 

مراد ببرود :طب شطوره طلعتي بتعرفي تفكري 

نرمين :...

مراد : مستنيكي في الشركه 

نرمين :ليه 

مراد :عشان تبدائي شغلك

نرمين :بسرعه كده +هو الاتفاق ده هيقعد اد ايه 

مراد :تعالي بس و بعد كده نشوف الاتفاق بتاعك ده

نرمين :ماشي 

 نرمين :ملك انتي راحه الشركه صح 

ملك :ايوا 

نرمين :طب يلا عشان مراد عايزني في الشركه 

و صلو الشركه 

ملك :مهاب بيقول لحضرتك الملفات اهي 

زين :ماشي 

ملك :هو ادهم عامل ايه 

زين ببصه كلها غضب :شاولها ططلع برا 

ملك بخوف من بصته :حاضر

 

عند مراد 

مراد :ادخل 

نرمين :انا جيت 

مراد : اقعدي بصي احنا هنفضل علي الحال ده سنه 

نرمين :حال ايه 

مراد : هتبقي السكرتاريه بتاعي سنه

نرمين :اي انت عايزني السكرتاريه بتاعتك سنه 

مراد :اه و كمان مش عايز اشوف خيال راجل بيكلمك 

نرمين :انت كده عايز توقف حياتي سنه بسبب الشغل

مراد بعصبيه من كلام قام قدامها :فهميني حياتك هتقف ازايي 

نرمين بخوف : اصدي ان مثل في السنه دي مش هعرف اشوف حياتي

مراد :حياتكك؟؟ 

نرمين :يعني مش هعرف ارتبط ولا اتخطب 

مراد بعصبيه ماسك ايديهاا جامد :ايه سمعيني تاني الي قولتي كده حياتك و ارتباط و خطوبه كمان مشاء الله وانتي بقاا عايزه تتخطبي لمين 

نرمين :ايدي و النبي و بصوت كلو عياط 

مراد :بقولك عايزه تتخطبي لمين 

نرمين بعياط :ووربنا ما لحد 

مراد وهو لسه ماسك ايديها بتحذير : عارفه لو جت علي لسانك حاجه تخص الموضوع ده تاني هعمل فيكي ايه 

نرمين بتهزز في راسها بمعني حااضر 

مراد بيسيب ايديها :علي شغلك 

ومشيت نرمين 

مراد ليه عملت فيها كده بقا كده اخليها تعيط و بعد شويه و قت

مراد :تعالي عاوزيك 

نرمين راسها في ارض و باين عليها العياط:نعم يا مستر مراد 

مراد :انا اسف عشان اتعصبت عليكي 

نرمين : مافيش حاجه عن ازنك

مراد :راح ناحيتهاا و رفع راسها من الارض عشان خاطري ماتزعليش اتعصبت بس من طريقة كلامك

نرمين :بعدت عنو و طلعت 


عند زين 

زين و هو خارج و واقف عند مكتب ملك :قولي ل باباكي انا جاي عندكو بليل 

ملك بخضه من صوته :اي 

زين :ماسمعتيش 

ملك :لا سمعت 

زين :تمام ابقي عرفيني النهارده الساعه كام 

التفاعل لو قل عن كده مش هكمل الروايه 

البارت خلص

البارت 9


زين :ازيك يا عمي 

شريف :الحمد لله يا ابني 

زين :من غير مقدمات كتير انا جاي طالب ايد ملك بنتك 

شريف :بس يا بني ملك ابن عمها متكلم عليها 

زين بضحك :و هو جيه و قالك ان الحوار ده نصيب 

شريف :وانت عرفت منين 

زين :مش مهم يا عمي عرفت منين دالواتي انا عايز بنتك 

شريف بتفكير : الموافقه مع ملك 

شريف :ملك تعالي 

زين  ل ملك :اي رايك يا ملك 

ملك :...

زين بضحكه بخبث : بيقوله السكوت علامة الرضا 

ملك قامت طلعت برا 

شريف ل مامت ملك :ادخلي شوفيهاا 

و بعد شويه من الوقت طلعت زينب مامت ملك 

زينب :ملك موافقه 

زين :نقراء الفاتحه 

شريف :المره الجايه عشان عمهاا يبقا موجود

زين :طب بكره ان شاء الله نقرا الفاتحه و يوم الخميس كتب الكتاب 

شريف :و مستعجل ليه يا ابني 

زين :معلش يا عمي عايزها في بيتي 

شريف :هاخد رايهاا و هرد عليك 

زين :طب عن اذنكم 

شريف :اذنك معاك يا ابنيي 


شريف ل زينب :اشمعناا دالواتي وافقة هاا 

زينب :القلب و مايريد يا شريف 

شريف :انا هدخل اكلم محمد 


عند مراد

رن عل نرمين اكتر من عشرين مره و مافيش رد 

علي الواتس اتلاقها فاتحه 

مراد :نرمين  ردي 

نرمين :ايه 

مراد :بكره تعالي بدري عشان عايزك في الشغل +هبعتلك عنوان (هو طبعاا بيتلكك بي اي حجه )

نرمين :حاضر 

مراد :تمام اقفلي(هو عايزها تتكلم حتي لو هتتخانق معاه) الواتس و نامي 

نرمين :ماشي باي 

وقفلت من غير رد من مراد 

مراد مع نفسه :لا لا هو ده بجد انا حبتهاا ده حتي السهر مابقتش اسهر من يوم ماقبلتك يارب طب ازاي وصلت ل كده لا لازم ابطل احبها عشان هي اكيد مابتحبنيش دي اصلا ممكن تبقاا بتكرهني


عند زين في قصر العيله الي هو اصل عايش فيه بس سعات بيروح الڨيلا بتاعته 

زين :حبيبي يا ناس عامله ايه يا روحي 

ميار :حبيبك فين بقا انت نسيت حبيبك بقا كل ده مابتكلمنيش يا زين 

زين :معلش يا روحي وربنا عندي شغلل 

ميار :هعديهالك المرادي لكن المره الجايه هزعل جامد اوي اوي 

زين بضحك :اوي اوي ماينفعش اوي واحده 

ميار :تؤتؤتؤ هي اوي اوي اوي كمان 

((ميار 18 سنه اخت زين طويله و شعرهاا بني و عيونها عسلي و محجبه ))

زين :هو فين ماما و عز

ميار :جدي فوق و ماما نايمه 

زين :ماشي يا حبيبتي 

زين :عامل ايه يا عز 

الجد عز :مش هتتعلم الادب و تقولي يا جدي كده خالص  

زين بضحك :عيب تشتم حفيدك الكبير 

عز :انت تعاله قولي اخبار الشغل ايه 

زين :لا تمام ماتخفش  الشغل تمام

عز :ماشي +نمش ناوي ترجع 

زين :ان شاء الله يا عز 

عز :ماشي و علي فكره عمك الفتره دي مسافر 

زين :هو انا سالتك 

عز :ده مهما كان عمك يا زين 

زين:عمي مابيحبليش الخير 

عز :انت ليه شايف عشان غلط غالطه يبقا مش عايزلك الخير


البارت 10 

زين :وانت شايف ان غلططه قليله 

عز :ده في مقااام ابوك 

زين بغضبب :ابوك انت عارف كويس يا جدي ان عمره ما هيبقاا ذي بابا 


زين ساب جدو و خرج 

راح علي الڨيلا 

زين :اي يا مراد 

مراد :اي فينك يا عم 

زين :انا في الڨيلا 

مراد :انا جيالك 

زين :ماشي 


عند ملكك

قاعدة فضلت تذاكر شويه و بعد كده فضلت تكلم نفسهاا :هو انا بجد خلاص هتجوز و زين زين الي اول ما بشوفه بخاف ربنا يسترها و يعدي الفتره دي علي خير صح يلهووي انا نسيت اتفق معاه فترة الجواز هتبقا اد ايه مهو اكيد مش هيجوزني طول عمره ده واخدني ..؟؟ هو هيجوزني ليه اصلاا لا  انا هقوم اكلمه افهم كل الحجات دي 


عند زين ووصل  مراد 

ملك :بترن مافيش رد بترن تاني و تالت مره 

عند زين دخل المكتب

زين بعصبيه :عايزه ايه 

ملك :هو هو في ايه..

زين :انتي رانتي عليا عشان تقوليلي في ايه ما تخلصي رنيتي ليه 

ملك :هو انت بتكلمني كده ليه 

زين :عشان اتصلتي مره و مافيش رد يبقا خلاص ماترنيش تاني فاهمه 

ملك و بصوت ماليان عياط :حاضر انا ماكنتش اعرف 

زين بزعل ان حس ان هي بتعيط :يا حبيبتي لما بترني ومافيش رد مني ببقا قاعد مع ناس و مش عارف ارد عليكي 

ملك :ماشي 

زين :ماشي يا موكه انا هقفل دالواتي و شويه و هرن عليكي ماشي 

ملك :ماشي 


فلاش باك (عند زين و هي ملك بترن )

مراد :مين الي بيرن 

زين :انت مال اهلك انت 

مراد وكان عايز يستفزه :القمر بتاعك

زين قام من مكانه و مسكه من القميص :وربناا لو اسمهاا او سيرتهاا جت علي لسانك هتزعل 

مراد :خلاص يا عم فيه ايه وربنا بهزرر اوعاا كده 

زين سابو و دخل يرد علي ملك 

نهاية الفلاش باك

زين :مراد 

مراد :عايز ايه 

زين :انت بتكلمني كده ليه يا عم 

مراد بضخك خفيفه :انا اتكلم ذي ما انا عايز 

زين :لا يباا ده عندهاا هناك مش مع زين

مراد :انا هطلع انام يا عم 

زين :مشاء الله فتحنها ملجاء يلا و خدني معاك 


زين طلع و خد شاور  و كلم ملك رن مافيش رد خاف عليها و فضل يرن 

ملك بنوم :الوو 

زين بيعيب عليها :الوو انتي نمتي يا بت 

ملك : بت في عينك 

زين بضحك :مش هحاسبك علي الكلمه عشان انتي لسه نايمه يلا نامي و بكره ابقا اكلمك 

و قفلت ملك من غير رد 

زين :وربنا حبيت مجنونه 

و نام و صباح يوم جديد ماليان حكايات 

زين: بضرب في مراد ياض قوم 

مراد :خلاص قومت يا عم 

و نزله و وصلو ل الشركه 

ملك دخلت ل زين 

ملك :صباح الخير يا مستر زين 

زين :صباح النور 

ملك :دي القهوه بتاعت حضرتك 

زين :بس انا ماطلبتش قهوه 

ملك باحراج :خدت القهوه تاني و هتخرج 

زين :استني سيبي القهوه دي و و اخرجي 

خرجت و قعدة علي مكتبها 

ملك :مين حضرتك 

(شهاب شاب 27 سنه شهاب بقا بني ادم لوز اللوز صاحب زين و مراد بس مش اووي )

شهاب :عايز اقابل زين 

ملك :اتفضل يا فندم اقعد ادي ل مستر زين خبر 

شهاب : الشركه اتقدمت و بقيت تواظف قمرات 

ملك :اي يا فندم 

شهاب :لا مافيش ياريت تديلو خبر عشان مستعجل 

ملك دخلت ل زين 

ملك :مستر زين مستر شهاب برا و عايز يقابل حضرتك 

زين :برا فين 

ملك :هيكون فين يا فندم في مكتبي 

زين و غضب الدنيا علي وشه  وقام ناحيت ملك:ايهه 

ملك بخوف من قربه :ايه 

زين :قولتي ايه من شويه 

ملك :م مس مستر شهاب براا 

زين و هو ماسك اديها جامد :هو مش انا قولت ماتتعمليش مع اي حد خلقوو ربنا في الشركه دي غيري 

ملك بعياط :ايدي بتوجعني 

زين :مش انا قولت كده 

ملك :اه 

زين :ماسمعتيش الكلام ليه 

ملك بعياط :وربنا وربنا انا اتلاقيته في مكتبي مره واحده 

زين :سبها طب اوعي كده و سبها و قال :خليكي هنا و ماتتطلعيش غير لما اجيلك 

ملك بتحرك راقبتها بمعني :ماشي 

زين خرج و قابل شهاب 

شهاب :اي يا زيزوو عامل ايه 

زين :اي يا شهاب

شهاب :اي يا اسطا المقابله دي 

زين :لا مافيش حاجه انت عامل ايه حمد الله علي سلامتك 

شهاب :الله يسلمك بس اي يا عم الحلوه دي 

زين بعصبيه :اصدك علي مين 

شهاب :القمر الي كان هناا...

لسه ماكملش كلامه زين مسكوو موته من الضرب و صوتهم بقا عالي في الشركه و مراد جيه علي الصوت 

مراد :اي في ايه

زين:  وربنا يا شهاب لو جبت سيرتها تاني هموتك ومش هعمل حساب للصحوبيه الي بينا 

مراد بتفهم :خلاص خلاص يا زين تعاله يا شهاب 

مراد خد شهاب و مشي و زين واقف ب عصبيه 


البارت خلص 

هل يا تراا زين هيدخل يعمل في ملك ايهه

تعليقات

التنقل السريع
    close