القائمة الرئيسية

الصفحات

روح الصقر (عوضني صعيدي) البارت الحادي عشر حتي البارت العشرون بقلم بسمله بدوي كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 روح الصقر (عوضني صعيدي)

البارت الحادي عشر حتي البارت العشرون 

بقلم بسمله بدوي

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

البارت 11.

عيب عليك يعمده بقا جايب نسوان عندك في السرايا وفي الوقت ده رووح نزلت.

الراجل قال ..... اهي الغازيه اهي خطافه الرچاله

وبعدين وجه كلامه لصقر و قال وعامل فيها كبيرنا ،طب ما تجيب لينا معاك .

صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه وقال بصوت زي فحيح الافعي ...... بقا انا مرايتي يتقال عليها كده،مراتي غازيه يبن ****ومسكه من رقبته جامد ،الراجل كان بيموت ومخنوق لدرجه وجه بقا لونه ازرق بس رووح جريت عيله وخلصت الراجل قبل ما صقر يموته .

الراجل بخنقه .... كح كح كح .

صقر راح اخد مسدس من الحارس الي كان واقف على بوابه السرايا ،ورفع المسدس في وش الرجل وقال ورحمه ابويا لو ماقولت  مين الي بتاعتك لاكون طخك عيارين قوووووول .

الراجل بزعر ...... اااا مفيش حد .

صقر  بغضب شديد...... طيب وراح حاطط المسدس في وشه الراجل وقال اتشاهد على روحك .

الراجل بخنضه....... خلاص خلاص هقول والله .

صقر بغضب..... قوووول .

الراجل ..... والله يعمده انا عبد المأمور في ست كبيره كلمتني في التليفون وقالت ليا اعمل كده وبعتت ليا 10تلاف جنيه وانا والله كنت محتاج الفلوس يعمده .

صقر بغضب وقرب منه ...... ي ******،لو كنت جيت وطلبت مني الفلوس كنت هديهالك وقال لاهل القريه ....... اي كلب فيكوا عاد هيجيب سيره مرتي هدفنه بس بعد ما اوريه الويل .

اهل القريه اتأسفوا ومشيوا .دخلوا جوا كلهم .

هنيه بحب راحت لروح حضنتها وقالت بحب ..... متزعليش ي ست البنات ،واهو جوزك جايبك  حجك .

ازهار بطيبه مصطنعه...... متزعليش ي ضره بنتي ولاد الحرام كتروا.

صقر ببرود ..... اسمها رووح مش كل شويه ضرت بنتي ضرت بنتي .

ازهار بمسكنه..... انا مش قصدي حاجه ي صقر .

صقر بهدوء ...... حصل خير وشد  روح من ايديها ومشا راح الجناح .

دخلوا صقر بهدوء  قرب منها وقال بحنان ..... مالك .

رووح بحزن وشرود ... مفيش.

صقر بحنان قعدها قدامه.....لا في.

روووح ببكا.......  انا جيت بوظت حياتك ،انا بنحس بجد زي ما بيقولوا ،من ساعه ما جيت وفي مشاكل مشاكل قاطعه صقر بحب...لا يروحي يتقطع لسان الي يقول كده وكمان المشاكل دي هي الي بتقوي علاقتنا ،واضاف بعد المرح وقال .....اهو شويه اكشن بدل الملل والله كأننا في مسلسل تركي وبعدين لازم نقول الحمدلله على كل حاجه تمم ي مارشيميلو وقرصها في خدها 

رووح  بستغراب ..... مارشيميلو اشمعنا .

صقر بمشاكسه ..... عشان خدودك زي المارشيميلو عايزه تتاكل ،هروح اخد شاور عشان نخرج .

رووح بفرحه ..... بجد طب يلا بسرعه .

صقر بضحك.... طيب يمجنونه 


عند مها وازهار .

مها بشر وغضب....... يماااا الخطتين فشلوا و  المتخلف الي اسمه زين كنت فاكره أنه هيعمل حاجه ،اهو اتكشف غبي  ،هموت ياما كل يوم بيقربوا من بعض اكتر ياما هتاخد كل حاجه بس وربنا لو الي في بالي حصل لكون. مخلصه عليها. 

ازهار بشر..... ولا الغبي الي روحت قولت ليه يجمع اهل القريه ويشعللهم راح اعترف من اول قلم ،بس احسن حاجه اني مش بينت ليه نفسي

مها بشر.... طب ونعمل اي هنعد كده لحد ما تجيب ليه العيل ونطرد احنا .

ازهار بشر وخبث ...... مين قال كده اسمعي *********.

مها بفرحه وشر ...... يارب يما تظبط بس حاسه انها هتظبط .

ازهار بشر.... هتظبط يمها هتظبط

عند روح لبست لبست فستان اسود طويل وعليه جاكيت ابيض وشنطه بيضاء وجذمه كعب حمرا وعملت ديل حصان وصقر لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ورش من عطره الجذاب ونزلوا فكانوا خاطفيين الأنفاس نزلوا تحت لاقوا مها وازهار وهنيه بيتفرجوا على  tv.

مها اول ماشافتهم جريت على صقر وقال .... اي ده انتوا رايحين فين .

صقر بهدوء ........ رايحين نشتري هدوم لروح عشان هتتحجب وتلبس الحجاب .

رووح اتفاجات بس فضلت الصمت.

مها بحزن مصطنع...... وما قولتوليش ليه آجي معاكوا .

صقر بهدوء ..... غلط عليكي المشي كتير .

رووح بطيبه........ لو عايزه حاجه قولي وانا اجيبهالك .

مها بستهزاء........ لا يروحي انا مرات صقر القاسمي يعني ليا مصنع بيعملي هدومي ومجوهراتي وكل حاجه .

صقر بهدوء قرب من رووح ومسك أيدها وقال ...... روح زيك برده بس انا نفسي انقي ليها هدومها ،رووح بصتله بحب .  

وهو بادلها الابتسامه .

ومها بتبص عليهم بغضب وشر .

صقر بهدوء  قال ..... السلام عليكم وشد روح وخرج .


مها طلعت لغرفتها ووراها ازهار .

مها بشر.... شوفتي يماااا اهو الي خايفه منه حصل  بقا انا اعمل كل الخطط دي ومش تيجيب فايده ،كل ما اقول لها حاجه  عشان اغيظها واكيدها وفي الاخر انا الي اتغاظ وبتعمل فيا كده ، عامل زي المحامي ليها ،بقا احنا نتفق مع زين ،واجيب الراجل عشان يسوأ سمعتها ونظرها في عينه ،وانا اقول اني حامل واتفق مع الدكتور وادفع الفلوس بالهبل وهي الآخر كله يروح هدر قاطعها صوت وقوع كوبايه العصير من ايد هنيه .

هنيه بغضب وصدمه وووووو

روح الصقر (( عوضني صعيدي)

البارت 12.


شوفتي ياما اهو الي خايفه منه حصل بقا احنا نعمل كل الخطط دي ومش تيجيب فايده، وكل ما اقول لها حاجه عشان اغيظها واكيدها، وفي الاخر انا الي اتغاظ  ويتعمل فيا كده ،وعامل زي المحامي ليها، وبقا احنا نطفق مع زين ونجيب الراجل عشان يسوأ سمعتها في نظرته  ،وانا اقول اني حامل واتفق مع الدكتور وادفع فلوس بالهبل ، وفي الاخر كل يروح هدر قاطعها صوت كوبايه العصير من ايد هنيه.

اتخضوا بسرعه وبصوا اتجه الصوت لاقوا هنيه بتبصلهم بصدمه واشمأزاز .

هنيه بغضب وصدمه.......... بقا كل ده يطلع منك ي مها وانتي ي أزهار بتساعديها بدل ما توجيهها لصح ، عملت ليكي ي المسكينه  دي غلبانه ويتيمه حرام عليكم وربنا ما هسيبكم يشياطين ،والله حتي الشيطان ممكن يكون في قلبه رحمه عنكم حسبي الله ونعم الوكيل فيكم ومسكت الفون ولسا هتتصل على صقر .

مها راحه ليها بسرعه وزقت أيدها والفون وقع اتكسر .

مها بشر وبتقرب منها ...... وانت فاكره أنها بالساهل كده ،غلطي اوي مكنش لازم تكوني عارفه وانا هريحك .

هنيه بخوف ..... هتعمل اي .

مها بشر وبتقرب منها وقالت بخبث ...... عندك خيارين مش  ليهم تالت الاول اني مسمعش حسك خالص ولا كأنك سمعتي حاجه تمسحي الذكرى دي من دماغك خالص وأما هسيبك تروحي تقولي لصقر وده الي مش هسمح بيه .

هنيه بشجاعه...... وانا كده هخاف لازم اعرفه حقيقتك  قاطعتها مها وهي بتقول بخبث ...... يبقي انتي اختارتي الخيار الخطأ وجه دوري وراحت عندها وهنيه فتحت الباب بسرعه وبتجري ومها وراها هنيه بتنزل من على السلم جري مها قامت زقاها ،هنيه صرخت جامد ووقعت جثه هامدة .

مها وقفت على اول السلم وبتبص عليها بانتصار وشر .

قاطعها صوت معتز وهو داخل هو ومراته .

معتز بصدمه وخوف شديد علي والدته جري اتجاها وقال بصوت عالي جدا........ انتوا يحمير 

كل الخدامين جم .

معتز بصوت عالي...... اتصلوا بالاسعاف بسرعه خلصوا بسررررررعععه .

واتصلوا بالاسعاف ونقلوا هنيه للعمليات .عند صقر وروح .

بعد ما خلصوا شوبينج للبس .

رووح بطفوله ..... عايزه غزل بنات ،وايس كريم .

صقر بضحك...... والله كاني جايب بنت اختي مش مراتي .

روووح بغضب طفولي....... لا انا كبيره بس عايزه ايس كريم وغزل بنات كتير .

صقر ببتسامه حب ...... حاضر يروحي .

وراح جاب ليها ايس كريم وغزل البنات .

تسريع الاحداث وخرجوا واتفسحوا وضحكوا وكان يوم جميل (افرحوا ليكوا شويه ده انتوا داخلين على مرار من الست مها وازهار الحربايه ).

ورجوا القصر وكان في حاله سكون مخيفه .

صقر  بصوت عالي ...... يرجاااااء 


رجاء الخدامه جت وهي بتعيط ....... نعم ي بيه.

صقر بهدوء...... مالك بتبكي لي عاد .

رجاء بستغراب وحزن شديد ...... الست الهانم الكبيره يبيه.

صقر بخوف شديد...... امي مالها.

رجاء بخوف شديد....... وقعت من على السلم ي بيه معتز بيه خادها  ومراته ومها هانم والست ازهار راحوا معاه .

صقر بخضه جري ورووح معاه وركبت عربيته ورووح جنبه وساق باقصى سرعه وتهور للمستشفي .

ونزلوا جري وهما طبعا عارفين صقر استقبلوه ودلوه عن مكان أمه .

صقر راح عند غرفه العمليات ولاقا كلهم واقفين ومها اول ما شافت جريت عليه وقالت .

مها بحزن وبكا مصطنع.......شوفت يصقر الي حصل ماما يصقر وقعت اهي اهي انا خايفه عليها اوي .

صقر بهدوء عكس الي جواه...... فين الدكتور وفي الوقت ده الدكتور خرج .

الدكتور بهدوء ...... صقر بيه متخافش الست هانم كويسه محصلش ليها حاجه بس 5غرز بالكتير وعايزه نقل دم  الفصيله o.

روح بسرعه ..... انا كده .

وراحت مع الدكتور وخد منها كيس دم .

دخل عليها صقر ومعاه عصير 

صقر بعشق ...... مش عارف اقولك اي كل مره بتثبت ليا اني محظوظ انك في حياتي .

روووح بطيبه ...... انا الي محظوظه بيك ي صقر قرب منها أعطاها العصير 

نسيبهم ونروح لمها وإزهار الحربايه


عند مها .

يعني اي يما كويسه يعني اي ،كده انا هتكشف يمااا وهيطردوما هنعمل اي ،واكيد اول ما تفوق هتقول لصقر على حقيقتنا وكده كل الي عملناه هيروح هدر وبعدين سكتت وقالت .

وجتلي فكره  اسمعي ******

ازهار بشر.......... ممكن تتكشفي  خلي بالك ادخلي وانا هراقب ليكي الوضع هنا .

مها بشر..... حاضر .


ودخلت وقربت من هنيه وقالت ...... فاكره انك هتعرفي تنفدي مني وراحت ليها وشالت الأوكسجين مع على وشها عشان تموت بس قاطعها صوت  غاضب........ بتعملي اي 

روح الصقر عوضني صعيدي

البارت 13

مها بشر دخلت وقربت من هنيه وقالت فاكره انك هتعرفي تنفدي مني وراحت ليها وشالت الأوكسجين مع على وشها عشان تموت بس قاطعها صوت غاضب  قامت حطت الأوكسجين تاني 

الدكتور بغضب ..... انتي بتعملي اي هنا .

مها بتوتر ....... ممفييش بس سمعت صوت .

الدكتور راح عن هنيه ولا قاها بتفتح عيونها .

الدكتور......  بره بسرعه ونادى بصوت عالي...... مممرضين بسرعه .

مها خرجت  ،الممريضين  دخلوا بسرعه .

صقر شاف مها خرجه من غرفه العمليات .

صقر بغضب...... كنتي بتعملي اي جوا .

مها بتوتر بس اخفته ببراعه....... كنت بقول لدكتور اني سمعت صوت جوا عشان يطمن على ماما  ،شكرا اوي ليك على زعيقك ليا ده بدل ما تشكرني .

صقر بهدوء...... معلش ي مها ،بس مضغوط متزعليش .

مها قربت منه وحضنته وقالت .... مقدرش ازعل منك ي صقر انت مش بس جوزي انت حبيبي .

في الوقت ده روح خرجت ،وزعلت جدا وكانت هتموت من الغيره مش باديها هي زي اي ست بتغير على حبيبها ،بس قالت لنفسها .... اي ي روح هي ليها فيه زيك بالظبط ،من امته وانتي انانيه ،بس زعلانه اوي لي يارب الحاجه الوحيده الي بحس معاها بالأمان والطمأنينة مش تكون ليا لوحدي ،اللهم لا اعتراض ، صقر شافها ونادى عليها .

صقر بصوت عالي نسبيا .....روح رووح .

روح بهدوء راحت عنده وقالت برقه ....

 نعم ي صقر 

صقر بغضب ...... انتي ايه الي خرجك انتي تعبانه قاطعته رووح بهدوء وحب ...... مش تخاف انا بقيت حلوه الحمدلله 

في الوقت ده الدكتور خرج وقال بخوف وتوتر .

الدكتور بخوف ........ صقر بيه .

صقر بغضب...... في اي .

الدكتور بخوف .....

 حححضرتك في خبر مممش كويس .

صقر بغضب شديد..... اي في اي قووول .

الدكتور ....... بصراحه والده حضرتك .

صقر بغضب جحيمي......قول انت هتقول مقدمه لسا خللص بدل مدفنك مكانك .

الدكتور........ حضرتك والده حضرتك جالها شللل من الوقعه بس مش شلل كلي .

صقر بغضب جحيمي...... ايه ده انا هخرب بيوتكم يحمير ،يعني اي .

الدكتور بخوف ...... حضرتك والله احنا عملنا الي علينا وزياده  

صقر  زقه ودخل ووراه روح ومها الي هتموت من الفرحه وعلى وشها علامه انتصار .

صقر دخل جوا .

صقر بصوت حزين راح لهنيه

...... مالك ياما في اي ايه الي حصل ووقعتي ازاي .

مها ساكته .

صقر بخضه ..... أما ردي عليا في اي .

هنيه ساكته ومش بترد وبتبص لمها .

صقر بصوت عالي جدا ..... انت يدكتور الحمير .

الدكتور دخل بسرعه وقال ....نعم .

صقر بهدوء عكس الي جواه..... امي مالها .

الدكتور بهدوء.....ما انا قلت لحضرتك أنه جالها شلل ومش هتقدر تتكلم بس مش تقلق حضرتك شهر ولا اتنين وهترجع احسن من الاول.

صقر بهدوء عكس الي جواه..... هي ممكن تخرج الوقتي .

الدكتور ..... ايوه حضرتك بس محتاجه الراحه التامه والالتزام بدواها وحد يراعيها 24ساعه 

صقر بهدوء....... عاوز 4ممرضات .

الدكتور ....  انت تامر يبيه وخرج .

تسريع الاحداث وخرجوا ركبوا العربيه كلهم ووصلوا القصر .

وهنيه في غرفتها والممرضين معاها ،وكل واحد راح غرفته.

عند صقر وروح .

صقر قاعد بحزن وحاطط وشه في الأرض وأيده على وشه .

روح خد شاور ولبست بجامه بيضا ستان وخرجت وحزنت جامد على حزنه وراحت ليه .

رووح بحزن وهدوء .... صقر صقر صاااااقر .

صقر بخضه ...... في اي يروح في حد ينادي كده .

روح اتخضت من زعيقه وقالت بخوف ..... انا انابس كنت عايزه أعرف مالك وكمان قعدت انادي عليك كتير مش رضيت .

صقر اول ماشافها كده خدها في حضنه جامد وقال بحزن ..... انا اسف يرووح ،حقك عليا بس خايف جامد على امي .

روووح بحب وطيبه ...... مش تخاف ربنا معاها وانا معاها واهو الدكتور قال مؤقت بس .

صقر بهدوء وحزن ..... تفتكري .

روووح بحب ..... اه افتكر وماما طيبه خالص وربنا باذن الله هيشفيها وهترجع احسن من الاول كمان .

صقر بعشق ..... انا مش عارف انا كان هيحصل ليا اي من غيرك  ،ربنا يخليكي ليا ،كلامك ريحني اوي ،كانه هم وانزاح من على قلبي .

روووح بحب وطيبه شديده ....... انا معاك علطول وفي ضهرك .

صقر بعشق .... ربنا يخليكي ليا .

رووح بعشق مماثل ..... ويخليك ليا .

صقر بستغراب ..... بس الي مش قادر افهمه ايه الي وقعها ،في اي الي حصل عشان تنزل بسرعه كده وهي كانت حلوه قبل ما ننزل .

 رووح بطيبه....  اكيد مش كانت شايفه حلو عشان كده ممكن وقعت .

قاطعها صوت صقر بفرحه....... انا عرفت هنعرف منين انا كنت حاطط كاميرات مراقبه هقول لحسين يجيبهم .

وخرجوا وهما رايحين قاطعهم صوت مها ..... اي ده انتوا رايحين فين

صقر بفرحه ...... رايحين نشوف الكاميرات عشان نعرف امي وقعت ازاي.

(نسيبهم ونروح لفارس فاكرينه اخو روح )

كان فارس وعفاف قاعدين بيتفرجوا على tv.

قاطعها صوت فون عفاف .

اتوترت جامد وقالت هروح اجيب ميه من المطبخ ي فارس عاوز حاجه .

فارس بحب .... لا يروحي .

عفاف راحت وفتحت علي المكالمه .

وقالت نعم ي زين باشا ،تمام ،تمام .

عندي ليك خبر حلو ،انا كنت ممضيه روح على ورق ،اي رايك تاخده وتعمل بيه الي انت عاوز بس كل شي بتمنه ،بس صحيح انت عاوزه ليه .

عفاف بصدمه ..... نعم تتجوزها .

قاطعها صوت فارس بغضب شديد.

STOP 😹 

اي رايكم في البارت🦋.

عاوزه توقعاتكم في الكومنتات🙈.

عاوز بقا ريتش حلو ❤️ .

باااااااااااااااي هتوحشوني 😌❤️.روح الصقر عوضني صعيدي

البارت 13

مها بشر دخلت وقربت من هنيه وقالت فاكره انك هتعرفي تنفدي مني وراحت ليها وشالت الأوكسجين مع على وشها عشان تموت بس قاطعها صوت غاضب  قامت حطت الأوكسجين تاني 

الدكتور بغضب ..... انتي بتعملي اي هنا .

مها بتوتر ....... ممفييش بس سمعت صوت .

الدكتور راح عن هنيه ولا قاها بتفتح عيونها .

الدكتور......  بره بسرعه ونادى بصوت عالي...... مممرضين بسرعه .

مها خرجت  ،الممريضين  دخلوا بسرعه .

صقر شاف مها خرجه من غرفه العمليات .

صقر بغضب...... كنتي بتعملي اي جوا .

مها بتوتر بس اخفته ببراعه....... كنت بقول لدكتور اني سمعت صوت جوا عشان يطمن على ماما  ،شكرا اوي ليك على زعيقك ليا ده بدل ما تشكرني .

صقر بهدوء...... معلش ي مها ،بس مضغوط متزعليش .

مها قربت منه وحضنته وقالت .... مقدرش ازعل منك ي صقر انت مش بس جوزي انت حبيبي .

في الوقت ده روح خرجت ،وزعلت جدا وكانت هتموت من الغيره مش باديها هي زي اي ست بتغير على حبيبها ،بس قالت لنفسها .... اي ي روح هي ليها فيه زيك بالظبط ،من امته وانتي انانيه ،بس زعلانه اوي لي يارب الحاجه الوحيده الي بحس معاها بالأمان والطمأنينة مش تكون ليا لوحدي ،اللهم لا اعتراض ، صقر شافها ونادى عليها .

صقر بصوت عالي نسبيا .....روح رووح .

روح بهدوء راحت عنده وقالت برقه ....

 نعم ي صقر 

صقر بغضب ...... انتي ايه الي خرجك انتي تعبانه قاطعته رووح بهدوء وحب ...... مش تخاف انا بقيت حلوه الحمدلله 

في الوقت ده الدكتور خرج وقال بخوف وتوتر .

الدكتور بخوف ........ صقر بيه .

صقر بغضب...... في اي .

الدكتور بخوف .....

 حححضرتك في خبر مممش كويس .

صقر بغضب شديد..... اي في اي قووول .

الدكتور ....... بصراحه والده حضرتك .

صقر بغضب جحيمي......قول انت هتقول مقدمه لسا خللص بدل مدفنك مكانك .

الدكتور........ حضرتك والده حضرتك جالها شللل من الوقعه بس مش شلل كلي .

صقر بغضب جحيمي...... ايه ده انا هخرب بيوتكم يحمير ،يعني اي .

الدكتور بخوف ...... حضرتك والله احنا عملنا الي علينا وزياده  

صقر  زقه ودخل ووراه روح ومها الي هتموت من الفرحه وعلى وشها علامه انتصار .

صقر دخل جوا .

صقر بصوت حزين راح لهنيه

...... مالك ياما في اي ايه الي حصل ووقعتي ازاي .

مها ساكته .

صقر بخضه ..... أما ردي عليا في اي .

هنيه ساكته ومش بترد وبتبص لمها .

صقر بصوت عالي جدا ..... انت يدكتور الحمير .

الدكتور دخل بسرعه وقال ....نعم .

صقر بهدوء عكس الي جواه..... امي مالها .

الدكتور بهدوء.....ما انا قلت لحضرتك أنه جالها شلل ومش هتقدر تتكلم بس مش تقلق حضرتك شهر ولا اتنين وهترجع احسن من الاول.

صقر بهدوء عكس الي جواه..... هي ممكن تخرج الوقتي .

الدكتور ..... ايوه حضرتك بس محتاجه الراحه التامه والالتزام بدواها وحد يراعيها 24ساعه 

صقر بهدوء....... عاوز 4ممرضات .

الدكتور ....  انت تامر يبيه وخرج .

تسريع الاحداث وخرجوا ركبوا العربيه كلهم ووصلوا القصر .

وهنيه في غرفتها والممرضين معاها ،وكل واحد راح غرفته.

عند صقر وروح .

صقر قاعد بحزن وحاطط وشه في الأرض وأيده على وشه .

روح خد شاور ولبست بجامه بيضا ستان وخرجت وحزنت جامد على حزنه وراحت ليه .

رووح بحزن وهدوء .... صقر صقر صاااااقر .

صقر بخضه ...... في اي يروح في حد ينادي كده .

روح اتخضت من زعيقه وقالت بخوف ..... انا انابس كنت عايزه أعرف مالك وكمان قعدت انادي عليك كتير مش رضيت .

صقر اول ماشافها كده خدها في حضنه جامد وقال بحزن ..... انا اسف يرووح ،حقك عليا بس خايف جامد على امي .

روووح بحب وطيبه ...... مش تخاف ربنا معاها وانا معاها واهو الدكتور قال مؤقت بس .

صقر بهدوء وحزن ..... تفتكري .

روووح بحب ..... اه افتكر وماما طيبه خالص وربنا باذن الله هيشفيها وهترجع احسن من الاول كمان .

صقر بعشق ..... انا مش عارف انا كان هيحصل ليا اي من غيرك  ،ربنا يخليكي ليا ،كلامك ريحني اوي ،كانه هم وانزاح من على قلبي .

روووح بحب وطيبه شديده ....... انا معاك علطول وفي ضهرك .

صقر بعشق .... ربنا يخليكي ليا .

رووح بعشق مماثل ..... ويخليك ليا .

صقر بستغراب ..... بس الي مش قادر افهمه ايه الي وقعها ،في اي الي حصل عشان تنزل بسرعه كده وهي كانت حلوه قبل ما ننزل .

 رووح بطيبه....  اكيد مش كانت شايفه حلو عشان كده ممكن وقعت .

قاطعها صوت صقر بفرحه....... انا عرفت هنعرف منين انا كنت حاطط كاميرات مراقبه هقول لحسين يجيبهم .

وخرجوا وهما رايحين قاطعهم صوت مها ..... اي ده انتوا رايحين فين

صقر بفرحه ...... رايحين نشوف الكاميرات عشان نعرف امي وقعت ازاي.

(نسيبهم ونروح لفارس فاكرينه اخو روح )

كان فارس وعفاف قاعدين بيتفرجوا على tv.

قاطعها صوت فون عفاف .

اتوترت جامد وقالت هروح اجيب ميه من المطبخ ي فارس عاوز حاجه .

فارس بحب .... لا يروحي .

عفاف راحت وفتحت علي المكالمه .

وقالت نعم ي زين باشا ،تمام ،تمام .

عندي ليك خبر حلو ،انا كنت ممضيه روح على ورق ،اي رايك تاخده وتعمل بيه الي انت عاوز بس كل شي بتمنه ،بس صحيح انت عاوزه ليه .

عفاف بصدمه ..... نعم تتجوزها .

قاطعها صوت فارس بغضب شديد.

روح الصقر عوضني صعيدي

البارت 14

صقر بهدوء ...... رايحين نشوف الكاميرات عشان نعرف امي وقعت ازاي .

مها بخضه ..... ايه .

صقر بشك ....  اي في اي .

مها بتوتر ملحوظ..... مممفيش بس ههو في كاميرات هنا 

صقر بهدوء........ ايوه .


مها فجاه عملت نفسها اغمي عليها وروح راحت لها بسرعه وصقر شتالها راح غرفتها  و

،وجاب برفان وبيفوقها .

مها بتمثيل ...... صقر بطني بتوجعني اااه .

صقر بخوف ..... طب هنادي على الممرضه وراح نادى على الممرضه  


روح بطيبه .... أن شاء الله خير واحنا معاكي 

مها بكره بس قالت بخبث...... عارفه طبعا ،حتي شوفي صقر اول ما قولت ليه تعبانه راح بنفسه ينادي الممرضه بيحبي اوي ،بس انا حزينه عليكي اوي .

رووح بستغراب.......  لي .

مها بشر وخبث...... اصل انا هجيب الواد وصقر اتجوزك عشان العيل وده سبب وجودك هنا ، الوقتي انا هجيبه وانتي وسكتت .

رووح بحزن شديد..... وانا هترجعوني تاني صح .

مها بحزن مصطنع........... معلش أن شاء الله خير وربنا معاكي بقا ،بس ممكن سوال هو لمسك يعني أو 

قاطعتها رووح بحسن نية وهي هتموت من الكسوف.... لا مأجلين لبعدين بس بتسالي لي   


مها بحب مزيف...... طبعا الحمدلله ،كده مش ممكن يطلقك الا لما ياخد الي هو عايزه وبعدين هيطلقك ،نصيحه مني مش تناوليه الي في باله ،خليكي بعيده عنه زي النجمه وهو مش هيطلقك بالعكس هيلف زي المجنون عليكي .

روووح  بطيبه وكلام مها لسا بيتردد في دماغها........ حاضر ي مها بس تفتكري كده صح 


مها بحب مزيف.....  طبعا وصح الصح كمان بس ممكن تجبيلي ميه لو سمحتي 

رووح بطيبه..... حاضر . 

اول ما رووح خرجت ،مها طلعت التلفون وحكت الي حصل وقالت....... بسرعه  يماا قبل ما يرجع .


ثواني وصقر دخل وقال للممرضه ...... شوفي مالها .

مها في نفسها ..... يلهوي انا عملت في نفسي اي الوقتي تكشف ومش تعرف اني حامل وكده هتكشف .


مها بدلال...... لا ي صقر الحمد لله بقيت  كويسه هو تلاقيه شويه تعب وراحوا لحالهم 

وقالت الممرضه .... اخرجي انتي .

بعد ما الممرضه خرجت مها قربت من صقر وقالت بدلال ودلع...... صقر .

صقر بببرود..... نعم يمها .

مها  بغضب شديد بس مش بينت وقالت بخبث ...... عايزه اقولك على حاجه ضروري .

صقر بستعجال...... مش وقته عشان عايز اشوف الكاميرات .

مها بشر وخبث...... عن رووووح .

صقر بخضه....... مالها رووح .

مها اضايقت جامد من خوفه عليها وقالت ...... انا سمعتها بتكلم زين في الفون .

صقر بغضب جحيمي...... مها اظبطي واعقلي،بلا سمعتها بتكلم زين ،شكلك اتجننتي وهبت منك .

مها بشر وخبث وقربت منه...... لا والله سمعتها امبارح في المستشفى بتقوله...... انها مش بتخليك تقرب منها ،ولا تلمسها وأنها مش بتحبك انت ،بتحبه هو ،وبعدين وقالت بخبث لصقر ..... مش قولت ليك ي صقر هيا مش بتحبك وانت كذبتني وضربتني بالقلم وقولت ليك فرق السن الي بينكم وكمان هي اما تحب هتحب من سنها .

قاطعه صوت فونه .


صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه.......  يعني اي الكاميرات مش شغاله هه انا مشغل معايا حيوانات وخرج بسرعه من الغرفه .


عند روح كانت خارجه من الحمام ولابسه بجمامه رقيقه حمرا وشعرها منسدل على طول ضهرها كانت جميله كدا وخاصه شعرها كان مبللول كان شكلها فاتن  في الوقت ده صقر دخل وعلى وشه غضب الدنيا والآخرة.

روووح خافت من شكله.

وهو راح قعد على الكرسي وحط أيده على وشه .

رووح قربت منه وقالت بصوت  منخفض..... صقر مالك .

صقر اول ما رفع وشه انزهل من جمالها ونسا كل حاجه وقالت بصوت عاشق ولهان ..... رووووح  انتي حلوه اوي .

روووح اتكسفت جامد وصقر بيقرب منها وهي بتبعد لحد ما وصلت للحيطه وخلاص مفيش مفر .

صقر لسا هيقرب منها ،لقاها خايفه ووشها احمر وشويه وهتعيط  وفجاه كلام مها جه في دماغه وجملتها وهي بتقول انها مش راضيه تخليك تلمسها   ولا تقرب منه وفجاه مسك رووح من شعرها ووووو


عند فارس بغضب شديد راح عن مها وقال بصوت عالي ومسكها من شعرها...... ايه الكلام الي سمعته ده .

عفاف مش بتتكلم وهتموت من الخوف ....... ااا.

فارس بغضب شديد..... انطقي .

عفاف بهدوء وخبث ..... انا اسفه ي فارس انا عارفه ان كده غلط بس الشيطان وزني وطمعت في الفلوس واضافت بشر وخبث ....... وكمان كنت عايزه انتقم منها في الي  مامتها عملته في حماتي الي هي مامتك .

فارس بعد ما هدا ....... بس الطريقه غلط يعفاف .

عفاف بحب وخبث ...... طب اعمل اي عشان تسامحني .

فارس بحب....اتصلي عليه وقولي له أنا مش هنفذ حاجه .

وفجاه حس بحد من وراه ضربه جامد على رأسه وفقد الوعي ووووووو

روح الصقر (عوضني صعيدي)

 البارت 15

روووح بوجع وخضه ..... اه شعري ي صقر في اي سيب شعري .

قاطعها صقر  بصوت عالي مخيف .......... يبقى كلامها صوح  ماكذبتش عليا  يروح ،معيزاش المسك ،بتضحكي عليا ،وبتكذبي  ،عايزه زين وبتضحكي عليا وربنا مهرحمك ،كل شويه اقرب منك تبعدي وانا زي الاهبل اقول بتتكسف منك ،عايزه وقت ،الي شافته في حياتها مأثر عليها  وبعدين قرب منها ومسكها من خصرها جامد وقال فونك فين 

روووح خايفه ومش بتتكلم.

صقر بصوت عالي جدا..... فوووونك فييييين اخلصي .

روووح بخوف شديد....... في الشنطه .

صقر ببرود عكس الي جواه ..... روحي جيبيه اخلصي .

رووح راحت بسرعه وجابته واعطيته لصقر .

صقر بشر ..... الباسورد اي .

روح بدموع ..... ص.ق. ر

صقر بغضب ..... خلصي الباسورد اي .

رووح بحزن شديد ..... ص.ق.ر.

صقر بشر وغضب شديد..... يعني مش ناويه تقولي تمام استحملي الي هيحصلك .

روووح بصوت مبحوح ودموعها مغرقه وشها ...... والله الباسورد عملاه صقر بالانجليزي وانفجرت في العياط.

صقر صعبت عليه وللحظه كان رايح يحضنها ويهديها بس نفض الفكره من رأسه وفتح الفون ودخل على المكالمات بس مفيش  اي مكالمات من زمان .

صقر رمى الفون وقال بصوت عالي....... مسحتي.

روووح بخوف وجسمها بيرتجف ........ اااي ،مش فاهمه .

صقر بصوت عالي..... مسحتي المكالمات الي بينكم .

روووح بصوت مهزوز ........ مكالمات اي والله ما مسحت حاجه ولا كلمت حد من بعد عفاف بس  وانفجرت في العياط.

صقر مقدرش يشوفها كده وخرج من الجناح .


روووح وقعت على الأرض وقالت ...... انا لي بيحصل ليا كده يرب انا عمري ما اذيت حد ولا جرحت حد لي بس لي كله مش بيرحموني من قساوتهم  وراحت عند الدولاب وطلعت صوره لامها وأبوها وقالت من بعد موتكم مش شوفت يوم حلو ،قلبي بيوجعني اوي ،مش قادره ،حتي صقر الي بحس معاه بالأمان والطمأنينة بيشك فيا ،خلاص طاقتي نفذت مش عدت قادره وراحت اتوضت وصلت ،كل ده صقر شايفها وسامعهامن الكاميرات الي حاططها

 وحس جامد بتأنيب الضمير وقال في نفسه في حاجه غلط أنا ازاي أصدق مها بس هي الي أكدت ليا كلامه مها ،طب هي لي علطول بتتهرب مني ،اكيد في حاجه غلط في الموضوع .


عند فارس حس فجاه بحد وراه  لسا عياف ضربه على رأسه جامد واغمي عليه .

عفاف يخضه ...... انت مين لي ضربته على رأسه قاطعها زين وهو بيشيل الكمامه من على وشه .

زين ببرود ...... عامله اي ي عفاف .

عفاف بصدمه ..... زززين .

انت ايه الي جابك هنا وضربت فارس ليه على رأسه يغبي .

قاطعها زين بغضب ..... متغلطيش عاد احسن ليكي ولجوزك ولا قسم بالله لهوريكو وشي التاني ،انا مش غبي جوزك الي غبي عشان يقف في طريقي والي بيقف جدامي بجتله ي عفاف ،عقلي جوزك عاد عشان مزعلوش وفين الورق  .


عفاف بخوف شديد...... طب شيله نفوقه الاول وبعيد نتفق على كل حاجه .

زين ببرود..... مليش دعوه بيه عاد انا بقول كلمه واحده فين الورق .


عفاف بخوف شديد........ طب اكتب شيك ليا الاول .


زين بخبث ........كنت عارف انك كلبه فلوس عشان كده مجهز الشيك وطلعه من جيبه واعطاهولها .

عفاف خدته منه بلهفه وقال برجاء ...... شيل فارس معايا ندخله غرفتي .

فارس بزهق شاله ودخل الغرفه وحطه على السرير .

وخرج لقا عفاف جايه بتجاهه معاها ورق .

عفاف بخبث ..... الورق اهو بس في سؤال في دماغي ومش فهماه انت ازاي هتتجوزها وهي متجوزه .

زين خد الورق من أيدها بسرعه وقال ببرود ...... وانتي من امته بتفهمي ،مع ذلك هجاوبك هعمله بتاريخ قديم وفي الزمن ده كله بالفلوس .

عفاف بصدمه ...... ده انت ابليس يتعلم منك ،انا بدأت اخاف منك 

زين ببرود وغرور..... طول ما انتي معايا وبتسمعي كلامي مش هأذيكي أما تقفي في طريقي ده الغلط بنفسه .

عفاف بتبلع ريقها بصعوبه وقالت بخوف ........ بس انا اختك .

زين ببرود ........ ولو ابويا وقف في طريقي هجتله ومشا ببرود .


عفاف بخوف شديد جريت على غرفت فارس وبتحاول تفوقه .

فارس صحا ومسك رأسه بوجع وقال ...... في اي الي حصل مش فاكر حاجه  راسي بتوجعني ،اتصلتي بزين .


عفاف بخوف شديد بس مش بينت  وقالت بتفاجأ مصتنع....... زين لي .

فارس بغضب .....مش انا قولت ليكي اتصلي عليه وقولي ليه مش هنفذ الي اتفاقنا عليه ولا لا .

عفاف بتفاجى وكذب ..... امته ده يحبيبي مالك ،انت مش قولت ليا حاجه احنا كنا قاعدين بنتفرج على التليفزيون وفجاه مسكت راسك واغمي عليك في اي مالك ي فارس .


فارس بصدمه ..... نعم يعني انا مش دخلت ليكي المطبخ وزعقت ليكي عشان كنتي بتكلمي زين على موضوع الورق .

عفاف بصدمه مصطنعه ..... نعم لا  في اي ،مالك ي حبيبي ،شكل كل التهاويس والتهيوءآت دي من التعب والأرق نام ي حبيبي وانا هروح اعمل ليك حاجه سخنه


 في الصباح روح صحت وحست بحاجه مقيده حركتها بتفتح عيونها لاقت صقر قريب منها جامد مدت أيدها  وبتمشيها على وشه  وقالت بصوت أقرب للبكا ....... لي كده ي صقر ،ده انا مش بحس بالراحه والأمان غير معاك ،لي  

بس كل الي عرفته أن في كلام غلط وصل ليك عني بس وربنا انا ماعملت كده ولا كلمت زين  قاطعها صوت صقر الغاضب ..... مفيش اي اسم راجل تنطقيه غير اسمي بس انتي فاهمه ، وانا اسف يستي حقك عليا بس حسيت الكلام صح واتنرفزت طب لي كل ما اقرب منك تبعدي ومش بتديلي فرصه..

روووح ببراءه وكسوف ...... عشان كده انت هتاخد الي عايزه وطلقني وانا مش عايزاك تطلقني عايزه أفضل معاك وانفجرت في العياط 

صقر بغضب شديد بس مش بين وقال بهدوء وحنان...... مين الي مفهمك كده او انتي ليه واخده الفكره دي عني .

رووح بصوت متقطع من البكا ...... انا . كنت .الاول . مكسوفه .بس.  مها .قالت ليا .

قاطعها صوت عالي تحت .

صقر بغضب شديد وصوت عالي جدا...... متنزليش انا هشوف في اي وجاي .


ونزل ولاقا زين تحت وقاعد على الكرسي وحاطط رجل على رجل وماسك سيجاره بيشربها ببرود وغرور

صقر اول ما شافه جري عليها وضربه بالبوكس في وشه ..... وقال بصوت عالي جدا جحيمي ...... انت ايه الي جابك ي ********انت مش هتهدى غير امااموتك .

زين ببرود بيمسح الدم من على بقه وقال بصوت مستفز ..... جاي اخد مراتي ورما الورقه في وشه.

صقر خادهاو بغضب جحيمي...... ووووووووو

روح الصقر ( عوضني صعيدي)

البارت 16

زين ببرود وبيمسح الدم من على بقه (فمه) وقال بصوت مستفز 

جااااي اخد مراتي ورمى الورقه في وش صقر 

صقر خادها وثواني وتحول لوحش بكل ما تعنيه الكلمة عينه بطلع شرار من عينيه وراح ليه وهجم على رقبته كل ده وزين واقف و على وشه ابتسامه شماته واستفزاز وقام زقه وقال ...... خلصت يالا نديلي مراتي بهدوء ومن غير شوشره .

صقر بغضب جحيمي....... على جثتي يبن ***** .

زين ببرود .......انا كنت عارف عشان كده جهزت نفسي وجبت المحامي معايا ووجهه كلامه للمحامي وقال...... قوله حضرتك الخطف عليه كام سنه .

المحامي بخوف من صقر بس قال بهدوء...... من 5سنين وانت طالع .

زين ببرود وغرور...... شوفت يعني  يعني انت الي هتتضر مش انا ،ف بهدوء نادي على مراتي وبعدين قال بخبث ولا اقولك هطلع ليها فو مكملش الجمله قاطعهه لكمه من صقر وقال ..... فكر بس تفكير انك تيجي چنبمها  وانا وچسما بالله العلي العظيم هچتلك يزين .

زين هو الآخر قال بلهجه الصعيديه....... وانا يعمده مفخفش من حاچه ولا اقولك يولد عمي .

صقر بهدوء عكس الي جواه قال ...... الورق ده مزور .

زين ببرود......... لا مش مزور .

وبعدين أضاف بثقه ...... انا طالع اجيب مرتي 

طلع وصقر وراه جري 

صقر بصوت عالي جدا......... اقف ي زين بجولك بدل ما اطخك عيارين احسن لك ، زين مردش عليه وراه الجناح ولاقا روح قاعده وبتسرح شعرها الطويل ،وبعدين قالت ...... صقر تعالى سرحلي شعري واعملهولي ضفيره زي المره الي فاتت.

زين بخبث ....... مينفعش زين .

رووح اتخضت جامد ومش عارفه تلف تشوف مين رقبتها ولا رجليها قادرين  يتحركوا من الصدمه .


صقر دخل بسرعه وقال بصوت غاضب ......... ززززززييين انت الي جنيت على رووحك انا حزرتك وراح رفع المسدس في وشه.

رووح شدت جاكيت البجامه ولبسته وراحت عند صقر بسرعه وقفت ورا ضهره وقالت برجاء ..... والنبي يصقر سيب  المسدس  عشان خاطري عندك .


زين باستفزاز ....... متخافيش ي روحي جوزك مابيخافش من حاچه واصل .


روووح بتبص عليه بصدمه وخوف شديد......... وقالت ج .و.ز.ي م.ي.ن.


زين ببرود....... انا بروحي .

في الوقت ده صقر رفع المسدس في وشه وضربه بيه في دراعه.

روووح اتخضت جامد من الدم وقال بصوت مهزوز والبكا مؤثر عليه ........ ص.ق. ر. 

زين ببرود بيحط أيده على دراعه و قال ....... ده آخرك   ياولد عمي 

صقر ببرود اكبر ......... لا لسا بس مفاضيش للعب العيال ده واصل .

زين ضحك باستفزاز 

....... وقال هههههه  ولا انا فاضي  بس كل يهون عشان روح قلبي .

صقر ضربه في أيده المتصوبه .

زين ببرود عكس الألم الي حس بيه وقام شد روووح وقال يالا بينا يروحي .

صقر ضربه تاني وقال ايدك *****متمدهاش عليها يبن ******.

زين بغضب شديد....... انا ساكت ليك من الصبح  بس انت الي جبته لنفسك وخرج .


روووح اول ما خرج حضنت صقر جامد وعيطت ،صقر اشتالها وهي تشبتت بيه اكتر وقال بدموع وشهقات ....... ص.ق.ر. شهقه ،م.ش تسبني ليه ارجوك.

صقر بحنان قعدها على رجله...... وقال هش هش يروحي متخافيش طول ما انا معاكي وفيا النفس .

ودفع وشه في تخاويف عنقها يستنشق اكبر قدر ممكن من عبيرها الاخد الذي قد ادمنه ،وقعد يهديها ويطمنها ويقول لها كلمات غزل تنسيها الذي مرت بن في صغيره جدا على هذه المشاكل .

وفجاه سمع صوت عالي تاني  وصوت بوليس جامد نزل جري ووراه روح .

لاقا الظابط جاي نحيته وقال ...... حضرت العمده زين بيه مقدم بلاغ فيك بانك خطفت مدام روووح من جوزها الي هو زين بيه .

صقر بغضب جحيمي...... الورق ده متزور 

الظابط رغم خوفه منه بس قال ببرود ...... وقال لا حضرتك احنا  اتاكدنا من التوقيع وصح مش متزور .

رووووح بخوف شديد ...... لا حضرتك انا مش مضيت على حاجه ،اكيد في حاجه غلط .

الظابط  ....... حضرتك عندك خيارين الاول لاما تسيب مدام روووح تروح مع جوزها لاما هتتسجن حسب القضيه  ،ومش هينفع اي تدخل عشان دي قضيه خطف .

رووح بخوف شديد وعياط ...... حضرتك والله صقر الي جوزي ومش خاطفي .

زين بخبث........ يروحي متكذبيش ،هو ميقدرش يعملي حاجه وانا عارف انتي بتكذبي عشان تحميني ،متخافيش ي روحي الحكومه في صفنا .

روووح بصوت عالي نسبيا....... أنت بتقول اي حرام عليك

الظابط ........خلاص احنا مقدمناش غير أننا ناخدك ي عمده وبكره هتتعرض على النيابه .

روووح بسرعه وتهور 

.......... لا حضرتك لا ارجوك انا راحه اهو مع زين .

صقر بغضب جحيمي وغيره عميا....... انتي بتجولي اي انتي اتهبلتي في دماغك عاد .

روووح بصوت أقرب للبكا ومبحوح ........ ثواني بس حضرتك هاجيب حاجاتي والبس .


صقر لسا هيتكلم قاطعته مها بخبث وقالت ....... انت هتعمل اي يصقر ،انت كده هضيع نفسك ،اصبر الوقتي ،لحد ما الأمور تهدي خالص والحكومه تمشي بس ورجعها .

صقر بغضب جحيمي زقها وراح الجناح عند رووح .

رووح خلصت توضيب هدومها ولبست بنطلون اسود بوي فريند وتيشرت اسود وكوتش ابيض وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت ولسا خارجه شدها صقر من أيدها وحضنها جامد لدرجه حست بعظام ضهرها انكسرت بس بادلته وقالت بدموع .......... صقر مش تسيبني ارجوك انا عملت كده عشان مقدرش اشوفك بتتعذب في السجن بسببي بس ارجوك خلي بالك من نفسك ارجوك وخضنته جامد ومشت بسرعه ودموعها منهمره على خديها بغزاره ونزلت لزين الذي مجرد ما رآها توجهه بتجاهها وعلى وجهه ابتسامه نصر وجنون ومسك أيدها بيده السليمه  وخرج بيبص فوق لقا صقر واقف في الشباك .

لوح لييه باي باي وركبوها العربيه ومشيوا .


صقر اتعصب جامد وقعد يكسر في كل الي أيده تلمحه ،

عند مها تحت هتموت من الفرحه والسعاده وقالت أخريا اخيرا غارت في داهيه ياما ،كل ده هيكون بتاعي لوحدي هموت من الفرحه يمااا 


في مكان تاني في مطار القاهرة الدولي

ينزل بهدوء وعلى وجهه ابتسامه مشرقه وتفاؤل وتوجهة كل الأنظار إليه من شده وسامته .


وهو ماشي خبط في شئ صغير مقارنه به.

منى بغضب ....... انت يحيوان يالي ماشي تخبط في خلق الله انت اعمي يسطااا ولا اي .


اياد بص ليها بغضب...... قال في اي يعم حد جه جنبك 

مني قلعت الكاب والنضاره الشمس ...... انت اعمى يسطا  


وقال  اي ده انتي بنت ،وبعدين مين ده الي أعمي يشبر و نص انتي ،بت انتي مش عارفه انتي بتكلمي مين .

مني بغضب وسخريه ....... يجدعان حرام عليكوا هو كل شويه  نفس الجمله انتي متعرفيش انا مين انتي متعرفيش انا مين هتكون مني يسطا ابن وزير الداخلية ولا اي.

اياد بستهزاء ...... لا يروح امك انا اياد الايراني يروح امك .

مني ضربته بالقلم على وشه وقالت ...... امي متجيبش سيرتها احسن ليك 

اياد بشر وبيقرب منها

 اول ماشافته كده طلعت تجري

.. تابعونا على صفحتي الشخصيه علشان بنزل عليه الاول


اياد قعد يضحك وبعدين قال بحزن ..... ياترا انتي فين ي روووح انا مش فاكر البيت يرب دلني بس أن شاء الله خير

البارت السابع عشر 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


عند رووح بعد فتره وصلت لكمبوند جميل وراقي ،بس كانت حزينه وبتبكي بانهيار.

قاطعها صوت زين ببرود وهوس ...... اي رايك ي روحي في بيتك الجديد اي حاجه مش عجباكي شاوري بس وانا هغيرها  عشانك يروح قلبي .

رووح  بصت بشمأزاز  ليه ومردتش .


بعد ثواني نزلوا قدام فيلا راقيه جدا بس رووح مهتمتش  

زين راح مسك ايديها ،حاولت كتير تسحب أيدها بس ماسك ايديها جامد وتنهدت بيأس  وفضلت البكاء .

زين بغضب شديد وهوس...... بتعيطي ليبييه  عشانه .

روووح بصت ليه بزعر وانكماش  .

زين اطلعي يعروسه وانا جاي وراكي ونده على الخدامه تدلها على الغرفه   رووح بصدمه وهتموت من الخوف ومردتش عليه وطلعت جري مع الخدامه .


زين بخبث ...... جه اليوم الي نفسي فيه تيك توك تيك توك 

وطلع ورا رووح لاقاها قاعده على السرير ودافنه راسها بين رجليها وبتترعش 

زين بصوت عالي نسبيا...... اي يعروسه مالك خايفه من ايه ده انا حنين خالص وطيب .

رووح بصت ليه بكره وخوف شديد ،زين بيقرب منها راحت مسكت السكينه الي في الفواكه جنبها وحطيتها على شراينها وقالت بتهديد ....... وربنا يزين لو قربت مني لقتل نفسي .

زين بخوف شديد.......  خلاص خلاص هبعد بس سيبي السكينه .

رووح بصريخ ........ اخرج اااااخرررج بره الاااااااول .

زين خرج وروح جريت على الباب وقفلته وراح قعدت على الأرض بتعيط وقالت ......  أن شاء الله خير وربنا معايا وصقر مش هيسبني انا متاكده .


عند صقر  ،قاعد بيكلم المحامي  بتاعه وقال بصوت غاضب جحيمي ...... يعني اي سليم بقولك  مزور افحصه كويس ،وربنا ي ابراهيم لو مركزتش  كويس هطردك ولا هخلي اي حد يشغلك عنده اخلص ،قاطعه اتصال من زين .


صقر بغضب....... بالليل تكون عارف السبب احسن لك وقفل السكه ورد على زين .

زين باستفزاز ........ صقر واحشني جدا، عامل اي  قاطعه صقر بغضب جحيمي........ وربنا يزين مهرحمك .

زين ببرود ....... لي بس يبن عمي ،بس اقولك على حاجه حقك رووح بطل وتستاهل كفايه عيونها الي زي القطط دي ولا شعرها ولالسا هيكمل .

صقر بغضب جحيمي وغيره عميا........ وربنا مهرحمك يبن ******* اصبر بس والله لو عرفت انك قربت ليها لموتك يبن *****وقفل السكه في وشه .


رايح جاي في المكتب بيشد في شعره من شده غضبه وقال بصوت جحيمي وعروقه بارزه....وربنا مهرحمك يزين ****وربنا لهدفنك وشد جاكيت البدله وخرج .


عند رووح قامت خدت شاور ولبست بجامه سوده ستان بكم وسابت شعرها ومسك الفون واتصلت على صقر .


صقر مكنش فاضي كان بيصب غضبه في الجيم  وقاعد يضرب بوكس جامد لدرجه أيده نزفت ،راح مسك فوزه ورد وقال مين .

روووح ضربات قلبها سريعه ومش بترد .

صقر بعشق وخوف  وحس أنها رووح...... رووح روووح حبيبيتي ردي عليها .

روووح بعياط......... ص.ق.ر

صقر بصوت عاشق ولهان......... رووح حبيبتي مالك ،عملك حاجه الزفت ده .

روووح حكت الي حصل


صقر بسعاده من تصرفها وقال بعشق وفخر ..... برافو ي روحي ،متفتحيش الباب خالص وانا والله هعمل كل الي عليا  وفي اسرع وقف هتكوني معايا .


صقر بهدوء عكس الي جواه....... رووح في سؤال ضروري ،هو زين كان مضاكي على حاجه زمان.

رووح بنفي .... لا .

صقر سكت لبرهه وقال بثقه ..... طب وفارس ولا عفاف .

رووح بطيبه...... فارس لا عمره ما يعمل كده وكمان انا فاكره كويس أنه مش مضاني على حاجه ،وكمان عفاف مش فاكره .


صقر بإحباط وحزن ..... فكري يروح كويس ده اخر طريق ممكن يرجعنا لبعض .

روووح بحزن .... والله 

وبعدين قالت بفرحه صقر صقر .

صقر بهدوء .... اي .

رووح بطيبه...... اه عفاف كانت مضتني على حاجه على تنازل عن أراضي ماما  وضربتني جامد لحد ما وقعت وقالت ليا امضي على ورقه فاضيه بعديها بيوم  عشان كانت هتجيبلي عروسه وشوكولاته كتير .


صقر بغضب شديد....... انت غبيه صح انتي مصدقه ومقتنعه كمان بلي بتقوليه .

رووح بحزن شديد...... كنت صغيره عندي 13سنه .

صقر بغضب من نفسه وتسرعه....... انا اسف ي روحي ،انا اتسرعت مكنش فيه داعي اني ازعق .

رووح بطيبه وحب........ لا عادي انا مش زعلانه  .

صقر بهدوء وعشق ..... مع السلامه يروحي انا نازل للمحامي  جه تحت وان شاء الله باليل  بالكتير  هجيب البوليس وجاي عشان اخدك بس اهم حاجه اقفلي الباب على نفسك ولو حصل ايه مش تفتحي مع السلامه .


صقر نزل تحت للمحامي  ،قعد ببرود 


المحامي بهدوء..... صقر بيه طلع كلامك صح والتوقيع بس منقول  بس مش كل الناس الي هتعرف كده عشان الي عرف كده واحد صاحبي من المخابرات ،صقر بغضب ..... اي هتحكي قصه حياتك ليا خلص  ،اهم حاجه تروح النيابه وتقدم الورق وكل الدلائل على زين وانا هسبقك عند زين بس متتأخرش


Basmala badwy

عند زين  كان في مكتبه ،قاطعته الخدامه بخبث ..... زين بيه في حاجه حصلت فوق وانا بنضف البلكونه 


زين ببرود ...... اي 

الخدامه...... وانا بنضف  البلكونه فوق لقيت رووح هانم بتتكلم في التليفون وعشان البلكونه الي بنضفها  قريبه من بلكونتها قدرت اسمعها وحكت الحوار الي حصل بين صقر ورووح .

زين اتعصب جامد وراح اتجاه غرفته .

تسريع الاحداث ،صقر طلع غير وساق باقصى سرعه لڤيله زين 


عند روح كانت بتصلي ولسا هتقلع الاسدال ،فجاه زين دخل بسرعه وكسر الباب ،وعلى وشه غضب الدنيا والآخرة وقال  بصوت غاضب ...... بقا ي **-***بتسغفليني وتتصلي بصقر فاكره أنه ممكن ياخدك مني تبقى بتحلمي يروح وراح عند روووح وبيفك في ازرار قميصه .

روووح برعب ..... ااانت هتتتعمل اي .

زين بخبث....... الي مفروض كنت اعمله من زمان 

وراح عندها ومسكها من شعرها ورماه على السرير قاطعه صوت صقر الغاضب وبصوت جحيمي ..... زززززززززززين  

روووح ضربته في بطنه وراحت عند صقر واستخبت ورا ضهره .


زين بخبث وغضب ووووووو


عند اياد( اياد فاكرينه صاحب رووح من الطفوله الي اتكلمت عنه في البارتات الي فاتت عنده 25سنه طويل وجسد رياضي  مرح للغاية وطيب جدا ولكن عند الغضب يتحول  رجع من تركيا عشان يدور على  رووح)  .


كانت قاعد في فندق وبيتكلم في الفون ..... حاضر يماما والله بدور عليها وهاخد شاور هنزل ادور عليها ولو وصلت اني اروح للنيابه يساعدوني ،حاضر ياأمي ،مع السلامه .

راح اخد شاور ولبس لبس كاجول بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه شبابيه ملفته ورش من عطره الجذاب فكان وسيم للغايه .

ونزل قعد يدور لحد ما راح في الاخر لقسم الشرطه .

ودخل وقال العسكري أنه عاوز يكلم الظابط ضروري وثواني وكان في الداخل .

راح قعد على الكرسي  ،قال حضرتك ولسا هيكمل قاطعته صوت منى الغاضب ...... بقا ليك عين يحيوان تيجي ليا ده انت جبح ولسا هتكمل الجمله قاطعها اياد بصوت عالي.....  انتي ايه الي جابك  هنا يبت انتي 

منى بشر ...... بنت أما تبتك انا الضابط: مني الاسيوطي يحيوان 

اياد بصدمه .....وووووووو

للمتابعه أترك تعليق

البارت الثامن عشر 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


اياد بصدمه ....... مين دي الظابط انتي ي شبر ونص ، وانا اقول الحكومه مالها تلاقيها منك  قاطعته مني ........ انت ياااض اتكلم بادب احسن ليك بس محبسك بسبب التعدي على ظابط بالسب 


اياد ببرود ....... هاتيلي  حد كبير اتكلم معاه مش بتكلم مع عيال انا .

مني بغضب ...... انت ياااض بتكلم مين كده انت اهطل . 


اياد بغضب شديد...... انا اهطل يروح امك 

قاطعته مني بصفعه على وشه وقالت 

...... لتاني  مره بقولك متجيبش سيره امي .

اياد بغضب شديد......وانتي بتضربيني  بالقلم المره الي فاتت عدتها بمزاجي المرادي وربنا مهرحمك ،وانا ممكن اضربك برده بس مش هنزل لمستواكي ، ولا مستواك والله ما انا عارف انت بنت ولا ولد  ، وفين الرقه والهدوء يبنتي .

مني بصت ليه والدموع في عينها ،اياد زعل جامد من نفسه أنه كده جرحها ولسا هيتكلم  قاطعته....... 

 لو خلصت كلام ممكن تقعد عشان اشوف شغلي .

اياد قعد وقال بهدوء ...... بصراحه انا كنت عايش في تركيا  

قاطعته مني بطفوله وفرحه...... كنت فين تركيا بجد تركيا يبختك.


اياد بصدمه ...... نعم ايوه تركيا .


مني بطفوله .....روحت لبوراك  ولا اي هه قول قول .

اياد بصدمه على شكلها وتصرفاتها الطفوليه......... بوراك ايوه وبعدين قال بغضب مصطنع ......... اسمعي بقا للاخر ومش تقاطعيني .

مني بصت له بغيظ 

اياد بهدوء...... كان ليا صاحبه طفولتي وجارتي برده عايز اعرف هي فين .


مني بغباء..... طب ماتروح ليها البيت .


اياد بستهزاء .......  اووووو بجد انتي عبقريه بجد وبعدين قال بغضب انا قولت انك هتشليلي طب لو انا عارف بيتها هجيلك ليه  ليييييه .

مني بضحكه بلهاء...... اه صح طب انت مش فاكر بيتها فين خالص .

اياد بهدوء مصطنع ...... لا .

مني بتفكير ..... اممم طب معاك رقم اي حد من عيلتها   اياد بهدوء .......اه بس مبيردش عليا عشان كان فيه مشاكل بنا .

مني بهدوء...... خلاص محلوله GBSجيب رقمه.


اياد بهدوء ...... تمام  الرقم اهو *******همشي انا لحد ما تعرفي المكان وتقوليلي عشان هحتاجك عشان في بينا مشاكل انا وأخوها تمام .

مني بهدوء..... تمام  ومشا

عند رووح 

صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه راح لزين وضربه بالبوكس في وشه ونزل ضرب فيه ( خد علقه مخدهاش حرامي غسيل 😂😂).

قاطعه صوت الظابط وهو بيقول ....... خلاص يصقر بيه هيموت في ايدك خلاص ،واحنا  هتعمل معاه الواجب وزياده وخد زين وقبل ما يخرج .

زين بخبث وبرود....... راجع ليكوا تاني وربنا ما هسيبك ليه يروح وبص لي صقر باستفزاز ، صقر لسا هيروح له رووح مسكت أيده وبصت ليه  برجاء  أنه مش يروح لزين .


صقر خد روح  ومشا وركب عربيته  وطول الطريق كان الصمت سيد المكان وراح القصر.

تسريع الاحداث وصلوا 

في الجناح روح بدموع وشهقات قربت من صقر الي كان قاعد وعلامات الحزن على وشه وأيده على وشه .

روووح بصوت أقرب للبكا ومبحوح...... ص.ق.ر

صقر فجاه مسكها جامد وقعدها على رجله وقالت بصوت مبحوح.... صقر مالك انت زعلان مني .

صقر بحنان وحزن...... لا مقدرش ،بس كل ما افتكر الحيوان ده بتعصب جامد وبقول   لو كنت اتأخرت شويه كمان كان اي الي حصل كنت ممكن اموت نفسي فيها .

روووح بدموع مسكت وشه بين ايديها وقالت برقه...... بعيد الشر عليك أنشالله انا وانت لا وانفجرت في العياط


صقر بحنان اشتالها وراح عند السرير ونيمها وهي لسا في حضنه وقعد يهديها ويطمنها ويقول لها كلمات غزل تنسيها الي حصل لها .


وبعدين قال بخبث وحب..... رووح  .

روووح بحب....... نعم .

صقر بخبث....... مش ناويه تديلي فرواله بقا .

رووح بكسوف شديد...... تؤ .

صقر قرب وشه ليها جامد وقال بمشاكسه .......متاكده 

رووح بتحرك راسها بمعني اه .

 

صقر بمشاكسه وابتسامه عابثه...... انا قفلت الفون خلاص مفيش هروب ورفع صباعه ومشاه على عيونها ووشها  .

رووح عضت صباعه وطلعت تجري على الحمام وقفلت الباب وقالت بفرح.......  احسن أحسن تستاهل ي قليل الادب.

صقر بغضب مصطنع ..... كده يرووح اصبري ،وبعدين قال مشاكسه...... خلاص انتي حره انا هروح  لمها 

رووح بسرعه وتهور فتحت الباب وقالت....... والله ،خلاص خلاص مش تسبني .

صقر بسرعه مسكها من خصرها وقربها منه وقال .... دخلت عليكي يمزتي .

روح بصدمه ،قاطعهم صوت الباب وكانت مها ولابسه فستان او قطعه قماش بالأصح ،ووشها مليان مكياج  وقالت بمياعه..... صقر حبيبي وبعدين قالت بصدمه ...... روح ،ازاي مش انتي رووحتي مع زين .

صقر ببرود ...... انا رجعتها ،وانتي كمان ارجعي عشان غلط المشي الكتير على الي في بطنك ،مها بصت عليهم بشر وغيظ ومشت .


صقر بهدوء قرب من رووح ومسك ايدها  وقعدها قدامه على الكرسي وقال بحنان ...... فاكره الموضوع الي اتكلمنا فيه قبل ما تروحي عند الحيوان الي اسمه زين .

رووح بحزن ...... اه .

صقر مسك أيدها برقه وقال ...... كنت بتقولي مين الي قال ليكي متخلينيش اقرب منك .

رووح بطيبه وبراءه ...... مها .


صقر بغضب جحيمي وافتكر الكلام الي هي قالته على روح وجمع الاحداث ببعض وعرف انها عايزه تفرقهم عن بعض وقام بغضب وقال بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه .... مممههاااااااااااااا.

عند اياد 

قاعد بيشتغل على ال لاب توب قاطعه صوت فونه وهو بيرن .

اياد بهدوء..... الو 

مني ...... اياد أنا عرفت العنوان  انت تعالي بسرعه القسم .

اياد بفرحه ..... تمام تمام مسافه السكه وهكون عندك 

مني بهدوء..... تمام 


تسريع الاحداث.

اياد راح القسم وبعدين راح عند بيت روح 

عند فارس وعفاف كانوا قاعدين  بيتفرجوا علىtv قاطعهم صوت الجرس .

لسا بيفتحوا 

عفاف بصدمه ...... منى   .

للمتابعه أترك تعليق

البارت التاسع عشر 

روح الصقر ( عوضني صعيدي)


عند صقر بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه.... مهااااااااااااااا .

مها كانت  قاعده بتشرب عصير وماسكه فونها من الخضه رمت الفون والعصير وقع  وقامت بسرعه وقفه اول ماشافت صقر نازل من على السلم  ووقف  قدامها وقال بصوت  غاضب ....... لي ليييييييه عملتي كده 

مها بتوتر ملحوظ وخوف شديد.......... عععمملت ااااي

صقر ببرود  ....... مش هكرر كلامي تاني ليه .

مها بزعر وبتقول في نفسها يلهوي ليكون عرف اني الي وقعت أمه واني مش حامل واني اتفقت مع زين والراجل عشان يسوأ سمعة رووح واني كذبت عليه أن روح كلمت زين ،يلهوي ده هيقتلني .

قاطعه شرودها صقر بغضب جحيمي........ انطقي.

مها بخوف شديد وقالت بتوسل ...... انا اسفه ي صقر حقك عليا والنبي ارحمي ولا مش بايدي انا بحبك مش قادره اشوفك مع حد غيري والنبي .

صقر بغضب جحيمي...... عملت ليكي ايه المسكينه دي عشان تعملي فيها كده هه عملت اي عشان تكذبي وتقولي أنها كانت بتكلم زين وبكل بجاحه جتيلي وقولتي ليا انك سمعتيها بتكلم زين وبتقول  أنها مش بتحبي اقرب منها ولا المسها وانتي الي مفهماها اني هطلقها بعدين  لييييه .

مها بتفكير شيطاني وفرحه أنه مش عرف كل حاجه  ....... انا اسفه ي صقر حقك عليا كل ده عشان بحبك ومش قادره اشوفك مع حد غيري وبعدين جابت أيده وحطتها على بطنها وقالت ...... لو مش عشاني عشان ابننا .


صقر بهدوء....... مش انا الي اقول روووح وبعدين قال بصوت عالي نسبيا...... روح روووح .

رووح نزلت من على السلم عشان هي كانت واقفه على اول السلم  وقربت من مها وقالت بطيبه  ....... انا مسامحاها يصقر ، عادي كلنا بنغلط ومش ملايكا وهي اكيد زي اي ست بتغير على جوزها وقالت ببتسامه ....... انا مش زعلانه منك يمها .


مها بشر وغيظ وقالت بحب مزيف....... يروحي طيبه انتي اوي يروح انا اسفه حقك عليا انا عارفه اني غلطانه من ساسي لراسي  .

رووح بطيبه..... عادي كلنا بنغلط .

صقر بص على رووح بفخر وحب  وروح مبدلاه النظره  ،ومها متابعاهم بشر وبتتوعد لهم 


قاطعم صوت الخدامه وهي بتقول الغدا  جهز يبيه 

كلهم قعدوا وروح قالت ثانيه وجايه ثواني وجيت وهنيه كانت معاها .

صقر فرح أما شاف أمه وبص لروح بمعني شكرا وروح حركت كرسي العجل الي هنيه قاعده عليه وقعدتها جنب صقر من الناحيه التانيه.


  عند عفاف  ومني 

عفاف  بصدمه....... منى .

مني بزعر ..... عفاف اي الي جابك هنا يحربايه 


عفاف بكره ..... مني اي الي جابك هنا ي وش الفقر .

مني بصت لها بشمأزاز وقالت  وسعي يختي بلا هم ،مش جيالك انتي ،انا جايه في مهمه  .


قاطعتها اياد بثقه وهدوء...... رووح فين .

فارس  بصوت  عالي نسبيا....... مين ي عفاف وبعدين راح اتفاجأ  ب اياد ومني .... الله الله الحبايب متجماعين اهو .

اياد ببرود ..... روح فين .

فارس باستفزاز

مش هنا .

اياد بغضب .... اومال فين .

فارس ...... جوزتها .

اياد بشر......نااااعم ومين بقا.

عفاف بخبث شديد...... صقر القاسمي 

مني بصدمه وزعر ....... نعم صقر صقر ابن عمي  ،ده جبروت اياد بصدمه...... انتي تعرفيه ي مني .

مني بهدوء.....  اه بن عمي وعفاف دي اختي بس من ابويا بس .

اياد بهدوء ...... وياترا جوزتها ازاي  .

فارس  ببرود...... ازاي اي بقولك جوزتها صعبه دي 

اياد بصدمه..... قصدك غصب 

فارس ببرود..... اي اومال تتجوز عن حب وكلام فارغ .

اياد بصدمه ......انا همشي عشان الكلام مع الي زيك لا بيأخر ولابيأجل.

ومشا هو ومني 

اياد بهدوء...... تعالي نروح الكافيه الي في اخر الشارع ده نتكلم فيه .

بعد شويه  وصلوا .

اياد بهدوء ...... احكيلي عن صقر ده وحياته وأسلوب وكده .

منى بهدوء مماثل ..... صقر بن عمي عنده 31سنه عمده في الصعيد ،قاطعها اياد بصدمه .... نعم صعيدي كمان .

مني بشهقه..... مالهم الصعيدين يحيليتها وخد بالك انا كمان صعيديه .

اياد بصدمه مضحكه....... نعم ،ماعلينا وبعدين.

مني بغضب .... اسكت ومش تقاطعني تاني ،صقر عمده في الصعيد ،ومتجوز بنت عمنا التالت .

اياد بصدمه ...... نععاااااام  متجوز .

مني بتبص لناس ببتسامه بلهاء وبتقول بهدوء...... اقعد اقعد حرام عليك فرجت الناس علينا .

اياد قعد وقال بغضب ...... يعني اي متجوز .

مني ببرود ..... متجوز اي صعبه .

اياد بهدوء مصطنع ..... طب عايزك في خدمه ممكن تيجي معايا هناك .

مني بهدوء..... تمام انا اصلا كل يوم خميس من كل أسبوع بروح البلد بكره الصبح تكون لابس وجاهز وهعدي عليك في الفندق .

اياد ببتسامه وسيمه.... شكرا .

مني ببتسامه مماثله......بالعفو 

اياد بهدوء...... استني اوصلك .

مني بغضب ..... لا يبابا مش عشان قعدت معاك هتاخد عليا ولسا هتكمل الكلمه قاطعها اياد .

اياد بغييظ...... اي اي يشيخه حرام عليكي لسانك ده اي ي شبر ونص .

مني بنرفزه....... برده بيقول شبر ونص انا مش قصيره انا 160 سم انت الي عمود نور .

اياد بصدمه........ انا عمود نور انا 180سم بس ، وبعدين امشي امشي انا اصلا غلطان اني عايز اوصلك امشي 

ومشا وفي الصباح 

تسريع الاحداث .

اياد قام ولبس لبسه المكون من بنطلون جينز ازرق وتيشرت ابيض وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ورش من عطره وكان جذاب جدا .

عند منى نفس النظام ولبست دريس ابيض وكوتشي ازرق وسابت  شعرها القصير  فكانت خاطفه الأنفاس .


اياد نزل وقعد يشتم في مني عشان اتأخرت وقاعد يبص في الساعه كل شويه وبعدين سمع حد بينادي عليه .

مني بهدوء........اياد اياد 

اياد بإعجاب وبيصفر ...... مين المزه  انتي تعرفيني 

مني بستحقار ..... في اي ياض متظبط انا مني انت فقدت الذاكرة ولا اي.

اياد بصدمه ...... نعم مني مين ،مني الظابط .

مني بتريقه..... ايوه مني الظابط .

اياد باستفزاز...... اي ده انت طلعتي زي البنات وقلعتي الكاب وبتلبسي فساتين كمان .


مني ببرود عكس الي جواها...... ايون عندك مانع ،ويالا عشان مش فاضيه لو خلصت تريقه 

اياد بهدوء.....  يالا .


عند رووح صحت وخدت شاور وراحت عند صقر بتصحيه بهدوء........ صقر صقر حبيبي .

صقر بسرعه شدها واعتلاها وقال .... قولتي اي .

رووح بكسوف ..... صقر .

صقر بمشاكسه ..... لا الي بعدها .

رووح ساكته ، صقر بشيل شعرها الي على عينيها وحطه ورا اذنها وقال ....... قولي .

روووح بكسوف..... حبيبي .

صقر بعشق......احلي حبيبي دي ولا اي  قولي كمان واحده .

رووح بغضب طفولي....... خلاص بقااا .

بلا ننزل عشان ماما زمانها مستنيانا .

صقر غمزلها وقال ..... حاضر يالا ،بس الليل طويل وغمز .

رووح خرجت بسرعه البرق ووشها احمر وصقر واقف يضحك عليها .

بعد شويه 

كلهم كانوا متجمعين على السفره وبياكلوا قاطعها صوت اياد وهو بيقول بحب شديد اخوي..... بسكوتي .

رووح اول ما شافته قالت العيون العسلي دي مش غريبه عليا واول ما قال بسكوتي طلع تجري عليه وحضنته جامد واياد لف بيها .

صقر بغضب جحيمي وغيره عميا...... روووووووووووح .


عند زين قاعد في السجن وبعدين قال بخبث للعسكري .... انت .

العسكري ..... نعم يبيه .

زين بخبث ...... معاك ورقه وقلم .

العسكري بقلق .... لي يبيه.

زين ببرود وغرور.....شيك نص مليون جنيه وتخرجني .

العسكري بخوف ..... لا يبيه دول لو عرفوا هتحبس معاك .

زين بمكر وخبث..... وهما هيعرفوا مين وهديك مليون جنيه .

العسكري بطمع ..... القلم والورقه اهم ،زين كتب له الشيك والعسكري خده وقال..... بص بليل خالص ههربك عشان العيون مفتحه الوقتي بليل هحط منوم العسكري الي معايا بليل

 زين هرب وكان معاه مسدس ،واتجه لقصر صقر وقال بشر ....... يا انا يا انت يصقر يقاتل يمقتول

البارت العشرون 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


 صقر بغضب شديد....... روووح وراح شدها من أياد  ،ومسكها من خصرها جامد وقال بتملك ........ ايه الي عملتيه ده يروووح انتي معتيش صغيره على كده وحرام وكمان مفيش اي اعتبار ليا اي مين ده كمان .

رووح بدموع  وشهقات من كلامه الجارح وقالت ....... دددده اياد .

اياد بغضب....... انت بتزعق لي .

قاطعه صقر ببوكس  في وشه وقال ...... مين قالك اتكلم وانا وجهتلك كلام انا بتكلم مع مراتي .

ووجهه كلامه روووح ...... مين ده وبيشاور على اياد .

روووح بصوت أقرب للبكا...... ده اااياد 

صقر بغضب........ ايااااااد مين .

اياد بصوت عالي ........ صديق الطفوله  ، روووح صاحبتي وصاحبه طفولتي .

صقر بغيره ........ نععاااااام وبتحضنيه .

رووح بفزع من صوته العالي ....... عععادي ،اااخويا  اااا في الرضاعه ععععادي.

صقر بهدوء عكس الي جواه......... ولو برده ،وبعدين ده اياد الي حكاتيلي عنه في المكتب.

روووح بتهزر راسها بمعني ايوه .والدموع في عيونها بسبب  ضغطه جامد على خصرها ،صقر خفف ضغطه عليها وبعدين قال بتفاجئ مني .

مني بمرح ....... ايوه مني لسا فاكر ،بقالي سنه واقفه وبعدين صفرت وبتقول ...... يبختك يعم مراتك صاروخ   وبعدين راحت لروح وقالت ..... محسوبتك منى بنت عم هولاكو ده وبتشاور على صقر .

صقر بصلها بتهديد وبعدين قالت بخوف ....... طب أما الحق المحشي الي ست الكل عملاه اصلي هموت من الجوع ووحشوني جامد وزين كمان مشفتهوش من زمان .

صقر اول ما سمع اسم زين اتعصب جامد وروح مسك أيده بمعني اهدي .

قاطعهم صوت زين وهو بيقول بخبث وشر.......... وانا كمان اتوحشتك جووي يرووح اخوكي  وجيت لك بنفسي اهو 

صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه.......... زيييييين انت ايه الي جابك وهربت ازاي وربنا مهرحمك ،انت جيتلي برجليك المرادي وراح ليه ولسا هيضربه 

قاطعه زين وهو بيرفع المسدس في وشه وقال بتهديد وشر....... عندك خيارين إما اخد رووح من غير وجع دماغ وي دار مدخلك شر لاما هجتلك وبرده هاخد روووح جولت اي 

صقر بغضب........... وربنا مهرحمك اجتليني اجتلني يالا وبس وربنا مهخليك تلمس شعره منها .

مني بصدمه وزعر........ في اي ايه الي بيحصل هنا ده ،وفي اي يزين لي بتقول كده نزل المسدس يالا .

زين رفع المسدس ولسا هيضغط  قاطعته روووح بخوف ...... زين زين استني هتعمل اي خلاص هاجي معاك بس سيبه سيبه خلاص نزل المسدس يالا نزل المسدس والنبي .

صقر بغضب جحيمي....... روووح ابعدي يالا .

مني قربت من زين وبتقول بهدوء........ زين زين حبيبي سيب المسدس في اي براحه سيب المسدس  هتبقى قاتل يزين سيبه يالا.

زين بشر ...... ملكش دعوه انتي ي مني ابعدي روحي البيت اخلصي يالا .

مني بغضب........ مهروحش يزين وبقولك سيب المسدس عشان انا ظابط وكده هقبض عليك يالا .


زين بشر ........ ابعدي احسن لك ،لسا بتقرب زين زقها ،وكانت هتقع بس اياد مسكها .

اياد بغضب ........ سيب المسدس ي زين سيبه .


زين ضغط عليه والطلقه طلعت بس رووح دفعت صقر بسرعه وجت فيها .


صقر بخضه........ رووح روووح .

روووح ماسكه أيده ...... ب.ح.ب.ك

صقر بدموع وفرحه أنه سمع الكلمه واخيرا.

روووح بتقفل عينيها وبتستسلم للدوامه السودا الي بتسحبها.

صقر بصوت  عالي...... روووح متغمضيش متغمضيش عيونك يروح وبيشيلها وبيجري على العربيه واياد ومنى معاه  وبيسوق بسرعه المستشفي.


عند زين لسه واقف بصدمه مكانه في القصر سمع صوت مها وهي بيتقول بشماته وفرحه........ اخيرا احسن حاجه عملتها في حياتك  

زين مردش ،مش قادر يصدق الي هو عمله وقعد يقول ....... قتلتها قتلتها ب ايدي ،انا غبي ووقع في الأرض وقعد يعيط .

كل ده ومها واقفه ببرود ،زين قام بسرعه وخرج من القصر .


مها قاعده ببرود وبتشرب عصير وامها جنبها وقالت بسعاده ..... اخيرا ي ما اخيرا غارت في داهيه ،اخيرا ، انا فرحانه اوي حاسه اني هموت من الفرحه .

كل ده وهنيه قاعده على الكرسي وبتبصلها بكره واشمأزاز .

مها بتبادلها النظره  ببرود وغرور وقالت ...... شوفتي اخر الي يواجهني وبيقف ضدي ،زمانك الوقتي كنتي قاعده مرتاحه وبتشربي عصير معايا بس انتي غبيه اختارتي غلط وده جزاءك مني ووقفت وقربت من هنيه وقالت ....... روووح هتموت وانتي هتموتي وكل حاجه هتكون ملكي لوحدي كل حاجه وقعدت تضحك زي المجانين .

هنيه بتبصلها بغضب شديد.

مها بشر و عارفه لو نفدت زيك المره الي فاتت هقتلها برده لحد ما تموت  ، وبعدين قالت بصي وطلعت الفون واتصلت على حد وقالت بشر ...... عايزاك ترووح مستشفي البلد وتسأل عن واحده اسمها رووح لسا جايه من شويه وتروح تقتلها ،والفلوس هتوصلك

وقفلت وبتبص لهنيه بشر وقالت ......... شوفتي الي بيتحداني آخرته اي .


وقربت من هنيه وقالت والوقتي جه دورك ،قامت هنيه من على الكرسي بصعوبه جامد وبتتحمل الألم وقالت بصعوبه  وبتنهج اكنها كانت بترجي............ م.ش هسمحلك . ابدا. تنفذي. الي في بالك. ابدا 

مها بغضب قربت منها ، قامت هنيه جايبه الفازه الي جنبها وضربت مها بيها .

ازهار بشر....... اي الي عملتيه في بنتي ده ولسا راحه لهنيه قامت هنيه مصرخه وزقتها جامد ووقعت واتخبطت في الحيطه.

هنيه بصعوبه وبتنهج وبتصرخ جامد صباح طلعت لفوق عشان كل ده كان في جناح هنيه وقالت لصباح 

..... أبعديها عني.

ازهار  اغمى عليها 

وصباح ساعدت هنيه لبره 

و هنيه جريت على العربيه ونادت على السواق وقالت ....... خدني بسرعه لمستشفي البلد بسرعه .


عند صقر كان قاعد قدام  غرفه العمليات هو واياد الي حزين على صاحبته الي شافت كتير في حياتها من ظلم وقهر ومني الي مصدومه من الي حصل .

قاطعهم صوت الدكتور وهو بيقول ........ البقاء لله وحده شدوا حيلكم

للمتابعه أترك تعليق

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close