أخر الاخبار

البارت الحادي والعشرون حتي البارت الثلاثون والاخير روح الصقر( عوضني صعيدي) بقلم بسمله بدوي كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 البارت الحادي والعشرون حتي البارت الثلاثون والاخير 

روح الصقر( عوضني صعيدي)

بقلم بسمله بدوي

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

الدكتور ........ البقاء لله وحده شدوا حيلكم.

صقر اول ما سمع كده وقف زي الصنم ولا حاسس باي حاجه  من الي حواليه غير الجمله وهي بتتردد في دماغه البقاء لله وحده شدوا حيلكم.


اياد بغضب شديد........... انت بتقول اي ،لا هي كويسه جدا بس تلاقيها بتعمل مقلب فينا صح قول يالا صح .

مني بهدوء وحزن شديد عليهم ......... براحه أن شاء الله خير مستعملوش في نفسكم كده   .

اياد بعصبيه........ انا هاخدها ونسافر برا ،بدل مستشفى البهايم دي .

كل ده وصقر واقف مكانه ومتحركش ولا عمل اي ردت فعل ،مني اتخضت عليه وقالت ..... صقر صاااقر .

صقر مردش وقعد على الكرسي وبيبص على الباب .

اياد بزعيق......... صقر صقر وبرده صقر مبيردش ،راح ليه وقال ...... رد مش وقته خالص رد  .

صقر فاق وراح لغرفه العمليات وزق الباب .

الدكتور بغضب واعتراض...... حضرتك بتعمل اي بس سيب المريضه لو سمحت سيبها .

صقر راح بسرعه وببكشف الغطا عن رووح  اتفاجأ ب


عند زين راح الفيلا يلم هدومه وحجز تذكره لبرا مصر وسافر بطياره خاصه.


في مكان تاني خالص اول مره نروحه

في واحده واقفه بتبيع فل وياسمين على الطريق 

قاطعها صوت رجولي قوي ....... انتي .

ريڤيان خوف....... نعم يبيه.

رحيم بخبث....... بتعملي ايه هنا لوحدك في الوقت ده.


ريفيان  بخوف...... ببيع ورد يبيه

رحيم طلع رزمه مال كتير وقال خدي .

ريڤيان بفرحه....... دول ليا يبيه.

رحيم بخبث...... ايوه كلهم ليكي بس تعالي معايا .

ريڤيان بفزع........ لا يبيه كده عيب .

رحيم بغضب...... انتي هتعمليهم عليا يروح امك ،اطلعي .

ريڤيان بخوف شديد....... لا يبيه .

رحيم بيبص عليها بتقييم في وشها الطفولي البرئ وعيونها الخضرا وشعرها العسلي القصير  وجسمها الممشوق بمنحنيات جذابه ،وبعدين قال بهدوء.......عندك كام سنه .

ريڤيان بدموع........ 16.

رحيم بصلها بصدمه عشان مش باين عليها خالص أنها صغيره بالشكل ده وبعدين قال ..... اهلك فين .

ريڤيان ببراءه...... معرفش ،بس الناس بيقولوا اني مش عندي، وانا اصلا هربت من الميتم عشان العجوزه صاحبه الميتم بتضربي جامد

رحيم بحنان......... اطلعي ومتخافيش اعتبريني بباكي من النهارده .

ريفيان بهدوء  ..... حاضر .

وابتسمت بخبث ،عشان دي خطتها .


رحيم المالكي

تاجر مخدرات وأعضاء ولكن أيضا رجل اعمال مشهور يداري به اعماله المتوحشه 

مواصفاته 

عيونه سوده ومخيفه وطويل جسمه رياضي وعنده عضلات وبشرته بيضه .


ريفيان .

طويله بس مش اوي جسمها ممشوق وفاتن وعيونها خضره وبشره قمحاويه وشعرها عسلي .

و(ظابط مخابرات هوس ده سر مش تقولوه لحد)  .

قعدت جنبه وبعدين سمعت صوت ورا بتبص كانت هتصرخ بس رحيم وقف العربيه قال في اي .

ريفيان بخوف ...... في حاجه بتتحرك .

رحيم بضحك....... ههههه دي بنتي ريما.

ريفيان بصدمه راحت تشوف كويس مين ،لاقت طفله جميله جدا جدا وبتضحك ببراءه وحطه ايديها في فمها .

ريفيان شالتها بحنان وقالت  بحب وطفوله....  الله دي جميله خالص .

رحيم بصله بإعجاب  بس نفض الفكره من دماغه وقال في نفسه انا اتهبلت خالص بفكر في طفله وبعدين شكلها طيبه وممكن تهتم بريما وتكون امها .

رحيم وبخ نفسه جامد وقال ......وانا خرفت خالص شكلي .


عند صقر راح وبيكشف الغطا ،اتفاجئ ب أنها مش رووح وفجأه سمعوا صوت عالي جدا ،خرجوا بره كلهم

شافوا رووح واقفه على سور المستشفي وعايزه تنط .

صقر بغضب جحيمي....... روووح اوعي يرووح اوعي ارجوكي متعمليش فيا كده .

قاطعه صوت ارتطام جسد بالأرض ووووووو .


عند مها صحت بصداع جامد في دماغها وبعدين شافت امها واقعه على الأرض ودماغها بتجيب دم جامد ومطعونه في بطنها  بالسكينه .

مها بصدمه وجنون ومسكت السكينه....... اي ده هموت اي ده في اي ،اما قومي ياما في. اي ياما اصحي في اي ، وقعدت تصرخ وتلطم وفجاه سمعت البوليس تحت وثواني وكان في الغرفه .


الظابط ....... شيلها يبني ،في بلاغ متقدم فيكي ي هانم بانك قتلي المجنيه عليها ازهار عبد السميع .


مها بصراخ....... لاللااااااااااااااا كذب والله كذب .

STOP.

للمتابعه أترك تعليق

البارت الثاني والعشرون 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


روووح بدموع ...... صقر انا لازم اموت يصقر ،انا سبب كل المشاكل الي انت فيها انا لازم اموت ،انا نحس بجد زي ما بيقولوا بس والله عمري ما اذيت حد انا علطول بتمني الخير للناس بس هما بيردوه ليا بشر اكبر مثال اخويا ومراته ،انا زنبي اي هه زنبي اي لي بيعملوا فيا كده ،علطول بحط أعذار ليهم وبسامح بس مافقدش الزاكره وفاكره كل واحد عمل فيا اي ،حرام بجد كان نفسي ابقي زي الي في سني وادرس والعب بس اتحرمت منهم وقولت ماشي الحمدلله على كل شئ ، بس كان نفسي في شويه حب وحنان واحترام بس جه بالعكس وعشت زل وقهر وعذاب وضرب بس برده قولت الحمدلله ،بس معتش قادره تعبت تعبت مخنوقه معتش قادره استحمل سامحني وادعيلي والنبي  وفجاه سكتت ونطقت بالشهاده ،قاطعها

صقر بغضب جحيمي....... رووح اوعي يرووح اوعي ارجوكي متعمليش فيا كده.

قاطعه صوت ارتطام جسد بالأرض.

صقر بصراخ......... روووووووووووح  روووووووووووح.


اياد بخضه.......... صقر صقر في مالك ان شاء الله خير.

صقر بزعر ....... رووح رووح فين وبعدين بص على نفسه لاقا أنه لسا قاعد على الكرسي و قدام غرفه العمليات .

اياد بحزن....... رووح لسا جوه في غرفه العمليات متخافش أن شاء الله خير وتكون كويسه باذن الله.


قاطعهم صوت الدكتور وهو بيقول بهدوء........ متخافش حضرتك مفيش اي خطر على حياتها بالليل بالكتير هتفوق والحمدلله قدرنا نوقف النزيف ونخرج الرصاصه .


صقر بفرحه ...... الحمدلله يا رب الحمدلله وبعدين قال في نفسه الحمدلله طلع حلم ، وربنا هعوضك يرووح عن كل حاجه حصلتلك .


عند مها .

 ياماااا اصحي يماااا والنبي وبتلطم ياماا اصحي والله العظيم ما قتلتها ،يارب يارب سامحني  انا عارفه أن كل ده من الي كنت بعمله في رووح وهنيه يارب ياررررررررررب ااااااااه 


الظابط ........ يالا يعسكري خودها .

مها قامت ولسا الصدمه  مقصره عليها .

ونقلوا ازهار على المستشفى بس بعد فوات الاوان وصعدت روحها السماء بنفس مزنبه ومعصيه.


في مكان تاني في قصر رحيم .

وصلوا .

رحيم ....... ريفيان 

ريفيان بهدوء...... نعم يرحيم .

رحيم بخبث...... انتي عارفه اسمي منين ،انا مافكرش اني كنت قولت ليكي اسمي .

ريفيان بتوتر ملحوظ...... اااا اه .

رحيم بخبث....... اكيد عرفاني من التلفزيون صح .

ريفيان بسرعه ...... اه اه ايوه صح .

رحيم بخبث....... وروحي الطابق الي فوق اول غرفه على اليمين ادخلي فيها دي غرفتك .

ريفيان بهدوء....... حاضر .

رحيم بصوت عالي نسبيا....... يولاء ولاء خدي ريما لغرفتها واكليها .

ولاء خدت ريما ومشيت .

رحيم راح غرفه ريفيان 

ريفيان بصوت منخفض....... ايوه ي فندم انا الوقتي في الفيلا متخافش ،كل حاجه ماشيه تمام ، حاضر يفندم ،ان شاء الله هكون عند حسن ظنك بيا ،باذن الله ،مع السلامه 

ولسا بتتلفت شافت رحيم وعيونه احمرت اوي بشكل مخيف .


عند رووح صحت ،وبعدين كله دخل ليها بطمنوا .

صقر بعشق ...... رووح حبيبتي الحمدلله انك بخير الحمدلله وجري عليها وحضنها جامد ،كده يروح تخضيني عليكي انا كنت هموت من غيرك الحمدلله 

رووح بوجع...... صقر صقر براحه .

صقر بتوتر وخوف....... اسف اسف والله مقصدش وحشتيني اوي.

رووح ببرود ..... طلقني .

صقر بهدوء الف سلامه عليكي وبعدين  قال بصدمه بعد ما استوعب كلامها ايييييه .

روووح ببرود عكس الي جواها ...... ط.ل.ق.ني .

صقر ووووووو.


عند اياد شد ايد مني وخرج بره وقال بغضب شديد....... كل ده بسبب اخوكي .

مني بصت له بحزن وصدمه في نفس الوقت.

اياد بكره ....... وربنا لادفعك التمن انتي واخوكي .

مني بخوف بس قالت بشجاعة...... احترم نفسك انت متعرفش انا مين انا مني القاسمي انت فاهم وابعد وزقته 

اياد  مسكها من أيدها جامد وقال بصوت زي فحيح الافعي.......... انتي الي جبتيه لنفسك وثبتيها في عقلي اكتر .

وقال امشي قدامي .

مني بغضب ......... سيب ايدي احسن لك ،ومهتحركش من مكاني ابعد وزقته 

اياد خبطت راسها في الحيطه جامد ومن الخبطه فقدت الوعي .

اياد اشتالها ومشا .

واتصل وقال ....... ابعتلي مأذون الوقتي حالا 

 


عند مها 

الظابط........ مها هانم تقدري تقوليلي قتلتيها لي .

مها مبتردش .

الظابط ....... ردي  برئي نفسك على الأقل ،لي عملتي كده هل كان في مشاكل بينكوا .

مها مبتردش.

الظابط ........ ردي 

مردتش

وكل الي على لسانها مقتلتهاش ،اما متسبنيش يماااا ،يمااااا .

الظابط بص عليها بحزن وعلى حليتها  .

المقدم قال ......اكتب عندك يبني  تحول لمستشفي الأمراض النفسية والعقلية .


العسكري حضرتك الظابط الي ماسك القضيه عايز يدخل .

المقدم ..... دخله .


الضابط ........ حضرتك انا مسك السكينه عشان اشوف البصمات مطلعتش بصمات مدام مها ،واما روحت وسالت الخدم أن في اي مشاكل حصلت قبل وقوع الجريمه (وعرف الي زين عمله وطلع بصمات زين الي على السكينه وان هو الي قتل ازهار لسبب لسا هنعرف بعدين ).

المقدم ...... طب جيبوا زين ده .

الظابط ...... انا روحت الفيلا وملقتهوش .

المقدم ...... اكيد هيهرب امنعوه بسرعه روحوا بسرعه المطار .

للمتابعه أترك تعليق

البارت الثالث والعشرون 

روح  الصقر( عوضني صعيدي)


رووح ببرود عكس الي جواها ....... طلقني .

صقر بغضب جحيمي........ انتي بتقولي اي .

روووح بدموع........ بقولك طلقني والنبي انا من ساعه ماجيت وانا بوظتلك حياتك  

صقر خادها في حضنه جامد وهي كانت بتتحرك بعشوايه وبتبعده ،بس هو ماسك فيها جامد وقال بصوت عالي...... اسكتي بقا.

هنيه بصت عليهم بحزن ونسحبت براحه .

رووح هدت ومسكت فيه جامد وبتعيط  .

صقر بهدوء ورقه بعد شعرها من على وشها وقال ....... ينفع كده فين طرحتك.

روووح اتكسفت وقالت بخوف...... والله كنت لبساها معرفش راحت فين .

صقر بهدوء قرب من ودانها وقال بصوت لاهث وحب....... متخافيش انا معاكي بس هتتعاقبي بس اما بروح وغمزلها .

رووح اتكسفت جامد وقعدت تبص في كل الاتجاهات معادا عيونه .

قاطعها صوت الدكتور .

صقر قام بسرعه وكان في قماشه على الكنبه الي قدامه جابها وحطها على شعرها ،رووح من غير كلام سمعت كلامه وحطها على شعرها بس بعض الخصلات اتمردت لبره .

صقر بصلها بتحزير .

رووح بطفوله...... والله هو الي خرج والله هقصه  .  

صقر ضحك عليها وعلى تصرفاتها الطفولية.

الدكتوره دخل وقال بهدوء ..... حمدالله على سلامتك يرووح .

صقر بصله بغصب جحيمي........ مدام صقر القاسمي.

الدكتور بخوف....... يمدام وقال بسرعه بكره بالكتير وهتخرج بس عايزه عنايه جامد جدا ومتتعرضش لاي توتر عشان نفسيتها مدمره .


صقر بص عليها بحزن شديد وعلى الي حصلها  وهي لسا صغيره على كل ده .

الدكتور خرج .

صقر راح لها وخدها في حضنه برقه بعيد عن الجرح وقعد يهديها ويطمنها.

وثواني وراحوا في نوم عميق كليهما معا.


Basmala badwy.

عند اياد .

مني صحت مفزوعه وقالت بصوت عالي ....... يالي هنااا ينااااااااس .     

اياد ببرود....... اي .

مني شيل البتاعه الي على وشي دي احسن لك .

اياد بغييظ........ بت انتي الوقتي تحت رحمتي يعني تحترمي نفسك احسن لك انا قولت ليكي اهو وحظرتك.


مني بغضب وتمرد......... نعم يخويا بقولك فكني انت متعرفش انا مين فكني وجو الافلام ده ميدخلش عليها ،معتش غير حتت عيل يعمل في انا كده .

اياد بعصبيه شديده وقال بصوت عالي..........بتقولي لمين الكلام ده يبنت*******،صحيح  هتوقع اي من واحده اخوها قاتل و***** اكيد  زيه  وضربها بالالم جامد .

مني بخوف شديد وصراخ من الالم........ ااااااااااااااااه .

اياد بغضب جحيمي ...... مسمعش صوتك وقومي يالا يعروسه المأذون تحت .

مني بزعر......... نعم للللللي .

اياد باستفزاز ....... هيكون لي ومسكها من أيدها جامد هتجوزك قومي ،بس مش عشان سواد عيونك انتي هنا خدامه او ممكن احترم الخدامه عنك قومي .

مني قامت بضعف وانكسار ومشت  ، ومفاقتش غير على جمله "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 

وطلعوا 

ومني هتموت من الخوف 

اياد ببرود...... اي يعروسه ،مش النهارده ليله دخلتنا ولا اي وبيقلع الجاكيت وبيفك الزراير

مني هتموت من الخوف....... انت هتعمل اي .

اياد باستفزاز........ الي مفروض يتعمل ووووووو.

عند رحيم 

وعيونه احمرت اوي بشكل مخيف .

ميييييين ده 

ريڤيان بفزع...... دددده ددده .

رحيم بصوت عالي جدا........ اخلصي .

ريفيان بسرعه......ده ده عمو الي واقف على بوابه الميتم وهو الي  هربني  من الميتم .

رحيم بخبث...... اااها تمام .

وبعدين بص عليها بعبث وقال....... هتبقي كتير كده بالبورس هتاخدي برد بس براحتك  انا معنديش اي مانع وبيقرب .

ريفيان بسرعه راحت غرفه الملابس وقفلت عليها .

سمعته وهو بيقول بصوت عالي.......... مسيرك يملوخيه تيجي تحت المخرطه.

ريفيان بضحك وقلبها بيدق جامد ......... الحمدلله نفدت منه.

رحيم بصوت منخفض وبيكلم نفسه ........ انا ايه الي حصلي ،وكمان ملوخيه اي ومخرطه اي انا بيقيت لوكل اوي ،ياترا هتعملي فيا اي تاني ي ريفيان ونطق اسمها في الاخر بحب وتلذذ 

عند زين كان طالع خلاص في الطياره وفرحان أنه هرب .

بس تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن.

قاطعه نداء الظابط .

الظابط ...... زين بيه حضرتك مطلوب القبض عليك .

زين بغضب وخوف....... نعم انت مش عارف انا مين ولا اي .

الظابط بصرامه...... لو سمحت حضرتك امشي معانا بهدوء ومن غير شوشره .

زين مشا معاهم .

تسريع الاحداث.

زين اتسجن ،والظابط اتصل على صقر وعرفه بالي حصل لمها وزين وازهار

صقر بخبث وبرود.......... عفارم عليك ي مهند .

مهند الظابط ....... معملتش حاجه يباشا كلهم بمساعدتك لولاك مقدرناش نسجن زين ، وكمان انت ساعدتنا بفكره البصمات ، بس يباشا في سوال في دماغي محيرني مين الي بلغ عن مها .

صقر بمكر وبرود 

....... اناااااا  ،انا عارف من الاول خالص ب الي  مها عملته من ساعه الكاميرات وردت فعلها و خوفها  اكد لي .

واهي الحمد لله خلصنا من شرها ،وازهار ربنا يغفر لها ذنوبها الي عملتها وزين ده بقا الي مهرحموش من ايدي عايزه يموت  بالبطئ .

وقفل وابتسم بسعاده أنه خلاص اتخلص منهم ومن شرهم

 

تسريع الاحداث

رووح خرجت من المستشفى وبقت كويسه وصقر فاجأها  برحله المالديف (خودوني معاكو🥺❤️) ووصلوا الحمدلله .

وقضوا اجمل شهر عسل وفي يوم 

كانت روح قاعده في حضن صقر وهو بيلعب لها في شعرها وبيتغزل فيها وفرحانين.

قاطعهم صوت الفون .


 الشخص .......**************

صقر بصدمه ............... ااااااايه.

Stop.

للمتابعه أترك تعليق

البارت الرابع والعشرون 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


صقر بصدمه 

........ ايييييييييه الي بتقوله ده  ازاااااااااي يعني عايز اعرف في اي، ازاي هرب .

مهند الظابط......... يباشا والله كان عليه حراسه مشدده بس معرفش في اي ،انا حاسس ان في حد مننا في الحكومه بيساعده .

صقر بهدوء....... ازاي ،طب مين ،بس راقبلي  انت الأوضاع هناك أي حاجه  او اي حد شاكك فيه بلغني فورا 

رووح بهدوء....... هو في اي يصقر .

صقر بهدوء قرب منها وقال بمشاكسه يخفي بها توتره........ متاخديش في بالك انت ي جميل ،ماتيجي اقولك على حاجه سر .

رووح فهمت قصده لسا هتقوم ،صقر مسكها من خصرها جامد وقال بصوت لاهث من كميه المشاعر التي يشعر بها وهو بجانبها......... لا الكلام ده مينفعش ،وانا صابر عليكي كتير .

رووح بدلال ورقه....... كده يصقوري 

صقر بعبث ...... صقورك لا دا احنا ليلتنا فلل انتي الي جبتيه لنفسك وثبتيها تحته وتسكت شهرازاد عن الكلام الغير مباح 🙈.


عند اياد .

اياد ببرود...... الي مفروض يتعمل مع الي زيك وبيكمل فك في زراير القميص 

مني بخوف شديد........ انننت هتعمل اي لا والنبي خلاص انا اسفه والنبي متعملش فيا كده .

اياد ببرود ...... خلصتي وبيقرب منها .

مني بغضب وتمرد....... ما انت مش راجل لو راجل عمرك ما هتقرب من بنت غصب عنها بس نقول اي بقااا 


بقلم /بسمله بدوي

اياد بعصبيه ..... انا مش راجل يبنت *****وربنا مهرحمك  وضربها بالالم جامد لدرجه انها اتخبطت في الحيطه ومن الضربه اغمى عليها.

اياد ببرود...... بلاش  تمثيل وقومي احسن لك .

مفيش رد .

راح لها بسرعه وشالها ونيمها على السرير وحط أيده على رقبتها ضربات قلبها مضبوطه ونفسها عادي ،يعني هي اغمي عليها راح شدها وحضنها جامد وثواني وراح في نوم عميق.


عن رحيم كان قاعد في غرفه المكتب بيشتغل قاطع تركيزه فونه بيرن .

رحيم ..... نعم 

ااايه يحمير وانا عارف اني مشغل عندي شويه حريم وربنا مهرحمكوا  يكلاب  ،ازاي الصفقه البضاعه اتسرقت ازاي ي حمييييير بسرعه جهز الحمله التانيه في المخزن وانا جاي اهو .


عند ريفيان كانت لسا راحه له   تعطيه القهوه اول مسمعت الكلام ده اتصلت بسرعه 

ريفيان ..... حضرتك  هو عرف أن الصفقه ضاعت خلاص وسمعت بيجهز لحمله تانيه في المخزن انا هروح وراه واعرف مكان المخزن فين وقولك ،حاضر 

يباشا ،تمام ،مع السلامه.


رحيم لسا بيفتح اللاب توب كان مشغل الكاميرات وشاف ريفيان واقفه قام مشغل المكريفون وسمع كلام ريفيان  ابتسم بخبث شديد .

وقام وقف وراح فتح الباب بسرعه .

قامت ريفيان من الخضه وقعت عليه .

رحيم بشر ..... كنت بتعملي اي هنا .

ريفيان بخوف .... ااااانا وووو.


كان في يوم روح صحت بدري وبتحضر الطعام وبتغتي .


حبيته بيني وبين نفسي ومقولتلوش على في نفسي معرفش ايه بيحصلي لما بشوف عنيه ما بقتش عارفه أقوله اي معرفش ليه خبيت عليه ، بضعف اوي وانا جنبه وبسلم عليه كل حب الدنيا ديا في قلبي ليك ،ده انت اغلي الناس عليا روحي فيك دا انت لو قدام عنيا بشتاق إليه ،على بالي ولا انت داري بالي جرالي ،والليالي سنين طويله عوضتهالي  ينشغالي بكل كلمه قولتهالي .

قاطعها صوت صقر بعشق ..... وانا بعشق امك وبدمنك كمان 

روح بدموع...... وانا بموت فيك ،انت الحاجه الحلوه الي ربنا عوضني بيها يصقر عوضتني عن كل حاجه وحشه حصلت ليا .

صقر بعشق وهو بيمسح دموعها ..... طول ما انا عايش ما شوفش دمعه واحده منك اوكي .

روح بحب........ اوكي  وفجاه حست بدوخه شديده واغمي عليها

صقر بخوف شديد عليها......روووح .

اتصل على الدكتوره 


الدكتوره جت وقالت ...... مبروك حضرتك المدام حامل .

صقر بفرحه ...... بجد بجد .

الدكتوره ..... ايوه حضرتك وهي  في الشهر  الاول .


عدى 9شهور ،كان احلي واجمل 9شهور عليهم كانوا حب وغرام وحنان  وكانت الحياه ما بينهم جميله جدا .

في يوم .

رووح قاعده هي وصقر  بيتفرجوا علىtv.

رووح بصراخ ...... الحقني ي صقر بولااااااد بولد يصقر هموت .

صقر بخضه....... طب طب اعمل اي  

وفجاه صقر اشتالها وراح على اقرب مستشفى.


صقر كان متوتر خالص رايح جاي في الطرقه وفجاه وقف اول ما سمع صوت صراخ طفل .


بعد 5ساعات .

رووح فاقت من البنج واتحسنت .

صقر بخوف ..... حبيبتي انتي كويسه في حاجه بتوجعك .

رووح بارهاق وحب .... لا ي  حبيبيي انا كويسه .

صقر راح قعد فإنها ومسك أيدها وقعد يطمنها ويضحكها قاطعهم صوت الدكتور وهو هيموت من الخوف .

الدكتور بزعر........ صقر بيه مش لاقييين الطفل .

صقر بغضب جحيمي........ننننناااااااعم. ووووووو

STOP.

للمتابعه أترك تعليق

البارت الخامس والعشرون 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه بشكل مخيف راح مسك الدكتور من رقبته جامد وقال بصوت عالي جدا....... بتقول اي ابننننننني فيييييييييييييين  والله لخرب بيوتكم يكلااااااااااب  وخرج .


روووح بدموع وشهقات وصوت عالي جدا......  صااااااااااقر ابني والممرضه قعدت تهدي فيها برده  بتصرخ وبتعيط وفجاه فونها رن .

وقامت بسرعه جري والممرضه تزعق وتقول ....  مينفعش يمدام الي بتعمليه ده غلط عليكي يمدام ،روح زقتها وطلعت تجري وخرجت بره المستشفي وكانت في عربيه سوده كبيره مستنياها وركبت فيها ومشيت بسرعه


عند صقر راح بسرعه عند غرفه الامن وقال بصوت عالي غاضب  

...... افتحوا الكاميرات بسرررررعه اخلصوا .

وبالفعل كان في حد طويل وعريض خارج من الحضانه ومعاه الطفل وبيعمل في الكاميرا باي باي  .

صقر بغضب جحيمي.......  مييييييين ده يحمير اومال في الامن فييييين وبعدين لفت نظره  الخاتم الي الشخص لابسه كان على شكل رأس اسد .

صقر افتكر أنه شاف الخاتم ده زين كان لابسه قاطع شروده صوت فونه .


زين باستفزاز........ اي رايك في المفاجاه بتاعي حلوه صح ههههههه وقعد يضحك باستفزاز.

صقر بصوت زي فحيح الافعي....... وربنا يزين لو عملت حاجه لابني لموتك .

زين ببرود..... برده لسا بتغلط انت  مش خايف على ابنك ولا اي خلاص اخوفك عليه وآه مراتك معايا هههههه اول ما عرفت اني هموت ابنك هههه سلام يبن عمي وقفل السكه .

صقر راح بسرعه لغرفه رووح ملقهاش وقال بصوت عالي...... روووح فين .

الممرضه وهي هتموت من الخوف.....  حححضرتك جالها تلفون وفجاه قامت بسرعه تجري ومقدرتش أوقفها .

صقر خرج بسرعه وراح المكان الي زين قاله عليه .

كان عباره عن حديقه كبيره  بس منعزله شويه عن الناس وفي صخره كبيره اوووي مرتفعه عن الأرض الاصليه  .

ثواني وشاف زين وروح معاه وشايله الطفل وبتبكي .

زين بجنون ..... اهلا اهلا بصقر بيه اخيرا وصلت يراجل بس اقولك على حاجه انت موحشتنيش خالص .

صقر بغضب .........سيبهم يزين وخليك راجل ليوم واحد في حياتك .

زين بغضب ...... غصب عنك ومسك رووح من خصرها جامد وقربها منه وقال يلا يصقر .... طلق روح. 

صقر بغضب وجنون........ زيييين وربنا لشرب من دمك يبن *****سيب مراتي يبن *****أطلق مين ي  ******  .

زين ببرود...... تؤ تؤ كده غلط وانا كده هزعل .

صقر بغضب ولسه هيروح ليه قاطعه زين وهو بيرفع المسدس وقال .... المره دي محدش هيشيلك من ايدي .

صقر لسه بيقرب منه......... أما اموت وانا بحمي مراتي هكون فخور بكده ولسه بيقرب .

رووح راحت حطت ابنها في العربيه وهو نايم وراحت ليهم تاني .

زين عكس الوضع وبقا هو الي بيقرب من صقر وقال ....... انت الي جبته لنفسك لحد ما صقر حسن برجله في الفراغ بيبص لقا نفسه في اخر الصخره وخطوه وهيقع ولسا هيقع روح شدته ووقعت هي وشدت من زين المسدس وضربته 

صقر بصرااااااخ ...... روووووووووووووح .

وزين وقع جثه هامدة من الطلقه .


بقلم بسمله بدوي

عند اياد 

مني صحت من النوم .

منى بصدمه اول ما شافت وش اياد في وشها  فاصل حاجه  بسيطه قامت مصرخه ......عاااااااااااااا 

اياد بخضه...... في اي مين لي .

وبعدين ركز وقال لمني  بقلق عليها ...... في اي  في حاجه حصلتلك.

مني بغضب ....... انا مين نيمني جنبك يحيوان انت مييين   

قاطعه اياد ببرود ..... انا والله انا جوزك يعني .

مني بشر........ ولاااااا ابعد عن وشي احسن لك بدل ما العب في وشك البخت ،وقالت بصوت منخفض دك داء القرف في حلاوتك مز .

اياد بخبث شديد وقرب منها....... عارف عارف كل البنات بتقولي كده هيموتوا عليا في تركيا 

مني بتسرع وغيره......... نعم عشان قلالات الأدب وانت فرحان صح .

اياد بخبث وتريقه ..... الالات طب اسكتي يخربيت المدارس الحكومي وبعدين قال بخبث ..... اه فرحان خالص وبيقرب منها .

مني بشجاعه مصطنعه...... في اي ياخ بتقرب ليه .

اياد بمشاكسه ...... بس اي القمر ده .

مني حدودها احمرت 

اياد بصدمه مضحكه.....  اي ده انتي زي البنات وخدودك بتحمر وكده وانا فاكر اني متجوز واحد صحبي .

مني بغضب....... تصدق وتأمين بالله يشيخ انت انسان براس كلب ابعد عن ابو فصلانك وضربته في كتفه ودخلت الحمام .

اياد بوجع .....  اه دراعي وبعدين شوفي مش انا قولت متجوز واحد صاحبي .

مني بصت له  بغيظ واياد قعد يضحك عليها.

 

عند رحيم .

رحيم بخبث شديد...... اي يروحي مالك قومي قومي كنتي بتعملي اي عند الباب .

ريفيان بخوف..... كككنت ببببشوفك عععايز حاجه وقالت القهوه بره على الطرببظه هروح اجيبهالك .

رحيم بخبث.......  غبيه متعرفش اني عارف كل حاجه وبحركها زي اللعبه وهي مصدقه أنها تعرف تغلب رحيم المالكي هههههه غبيه .

وخرج وركب عربيته وريفيان اول ما شافته شاورت للتاكسي

ريفيان بسرعه....... امشي ورا العربيه السوده دي .


وبعد ثواني  

رحيم بيعدل  في المرايا وشاف التاكسي وقال بصوت كل تريقه ....... هههه غبيه كل ده حسب خطتي ههه 

وبعد شويه نزل عن مكان مهجور وفي مخزن كبير دخل .

ريفيان اول ما دخل نزلت وحاسبت التاكسي ورنت على البوليس ودخلت .

اول ما دخلت شافت رجاله كتير وضاخمين وباين الإجرام .

رحيم بخبث وصوت  كله سخريه  ............ يالا قولوا للظابط ريفيان حمدالله على السلامه

كلهم ...... حمدالله على السلامه.

ريفيان بشجاعة مزيفه ...... سلم نفسك ي رحيم .

رحيم بخبث وقرب منها ..... رحيم كده من غير اي القاب كده غلط اومال في البت البريئه الي بتخاف من خيالها .

ريفيان بشجاعة....... ملكش دعوه يالا سلم نفسك وخليهم يرموا السلاح.

رحيم بخبث....... بتهمت اي بقااا .

ريفيان بثقه ....... تهريب اثار ومخدرات وغيره يالا من غير شوشره .

رحيم بخبث شديد...... كله كذب معاكي اللواء رحيم المالكي.

ريفيان بصدمه ووووووو

STOP.

للمتابعه أترك تعليق

البارت السادس والعشرون 

روح الصقر (عوضني صعيدي)


صقر بصراخ........روووووووووووووح 

وقعد على الأرض وقال بصراخ........ ليييييييييييييييييه حراااااااااااااااام يااااااا رااااااااااااب .

وقاطعه صوت صراخ الطفل ،صقر قام وراح بسرعه عند العربيه واخد ابنه وضمه ليه وطلع تلفونه واتصل بالبوليس والاسعاف .

جم اخدوا زين خلاص بعد فوات الاوان رووحه طلعت لسما .

صقر بنهيار ........ مممراتي مممراتي وراح عند اخر الصخره بسرعه وتهور وكان هيقع بس الظابط مسكته .

صقر بعياط وانهيار ....ممممممراتي مممراتي ووقع على الأرض بنهيار 

الظابط بص عليه بشفقه وزهول في نفس الوقت معقول ده صقر العمده الي الناس بتترعب بس من اسمه معقول .

وقعدوا يدورا على روح مش لاقينها بس شافوا جثه جنب النهر متشوهه .

صقر راح عشان يشوف اول ما شاف المنظر صرخ وقال .........يااااااااراااااااب مااااااتكون هياااااااا يرااااااااااااب .

بس متاكدوش عشان هي متشوهه كليا ،بس نفس طول روووح .

الظابط ..........  95% احتمال انها تكون مدام روح وكمان دورنا مفيش اي اثر غير دي .

صقر بجمود ...... اعملوا المطلوب .

واخد ابنه ومشا والعربيات والاسعاف وراه .

تسريع الاحداث

رووح ادفنت ، وصقر اخد ابنه وأمه  وترك البلد والقصر وسافر بره مصر  

بقا قاسي اوي ومبيضحك خالص وبعيد عن الناس 24ساعه شغل حتي ابنه مش قريب منه وسايبه مع أمه والمربيه .

وبعد 6سنوات


وبالتحديد في نيويورك في قصر ملوكي فخم جدا جدا .

كان صقر مترأس السفره وابنه جاسر جنبه  والناحيه التانيه أمه .

الهدوء والسكون كانوا مسيطرين على المكان مفيش غير صوت الشوك والمعالق.

خلصوا اكل .

صقر راح مكتبه يشتغل. 

عند جاسر  قاعد معه سته هنيه وبتلعب معاه على التابلت .

جاسر ببراءه وطفوله...... تيتا هو انا لي مش عندي مامي زي اصحابي .

فرت دمعه من اعين هنيه على هذه الذكرى الأليمة جدا .

هنيه بهدوء وصوت باكي......... ربنا عايز كده يحبيبي بس عايزاك تعرف أن مامي كانت اطيب واحن واجمل واحده في الدنيا كلها وكان بتحبك اوي.

جاسر بحزن....... طب انا عايز اشوفها بليز .

هنيه بهدوء...... بص يحبيي هي عند ربنا الوقتي ومعتش ينفع تشوف خلاص بس أن شاء الله هنشوفها في الجنه .

جاسر ..... طب هي مين موتها أو اي الي حصل .

قاطعه صوت صقر الغاضب.........جاااااسر اسكت خالص اطلع يلا على غرفتك اعمل الهوم ووورك ونام بدري عشان عليك مدرسه بدري بكره يالاااااا 

جاسر قام بسرعه وهو بيعيط جامد وطلع على غرفته .

هنيه بهدوء وحزن...... لي كده يصقر حرام عليك زعلت الولد لي كده مش كفايه بقا عليه قسوه هيبقي ولا ام ولا اب وبصت عليه بعتاب ومشت .

صقر دخل المكتب وقعد على الكرسي وجاب صوره روووح من على المكتب وقال ......... انا عارف ومتأكد انك شايفانا وحاسه بينا ، شوفي الي بيحصل انا معتش قادر وحشتيني اوي اوي هموت من غيرك خلاص اتخلصنا منهم ومن شرهم بس بعد اي بعد ما سبتيني ومشيتي وقعد يعيط زي الطفل وفجاه قام دخل الحمام غسل وشه وقعد تاني ببرود وجمود كأنه مش الشخص الي كان بيعيط الوقتي قاطعه صوت فونه .

صقر ببرود........ اي .

صقر بغضب ........يعني اي حتت بنت لسا ظاهره ميكملش 5سنين ولا اقل تعمل فيا كده ،عايز كل المعلومات عند البت دي احسن لك لاما اترحم على نفسك وعيلتك معاكي وقفل السكه وقعد يكسر في المكتب وقال بقاااا انا بتعمل فيا كده من حتت بنت دي الصفقه ال5الي تاخدها مني يشويه حميررررر .

عند مني واياد .

 مني حبته جامد وهو كمان بس هي الي اعترفت بحبها أما هو لا كان هيعترف بس اما عرف الي زين عمله تاني في روح وصقر وان روح ماتت بسبب زين،بقا بيعاملها وحش وبينتقم من زين فيها .

ومني بتحاول بهرب بس برده اياد بيجيلها تاني عشان هي مراته .

عند اياد كان جاي من بره وقال بصوت عالي......... منى منى .

مني جرت بسرعه وراحت له.....نننعم.

اياد بغضب........ساعه عشان تيجي عملتي الاكل .

مني بخوف ......اااه الخدم عملوا مكرونه وبانيه .

اياد بشر مسكها من شعرها.......انا قايل اي قبل ما أخرج مش انا قولت  انتي الي تعملي صح ولاااااا .

مني بدموع.......مبعرفش اطبخ والله .

اياد ببرود ولسا ماسك شعرها.......تتعلمي يالا ثواني والأكل يكون جاهز عارفه لو نزلت ما لقيته جاهز ،هوريكي يوم اسود على دماغك امشي .

مني راحت عملت الاكل بسرعه وحطته على السفره وراحت تجيب العصير كانت جيتلها فكره أنها تهرب بس بصت على السور الطويل والحراسه رجعت تاني وبتبكي على حالها وعلى الي حصلها من اياد بحيث خلاها تقدم استقالتها وحبسها وهددها بأهلها وأنه يموت ابوها وهو قد كلامه لنفوذ ابوه وسمعت كلامه وبقت زي الاسيره عنده قاطع شروده وعياطها صوت اياد الغاضب ...

مناااااااااااااا 

منى بخوف .....نننعم والله كنت بجيب العصير والله وكانت بتتكلم بعياط شديد.

اياد بحنان راح لها ومسك وشها بين أيده ومسح دموعها وحضنها جامد وقعد يهديها لحد ما حس بثقل جسمها عرف أن هي نامت عشان عادتها أما بتعيط جامد بتنام ،اشتالها وراح غرفته ونيمها وخدها في حضنه وقعد يأنب نفسه على الي بيعمله فيها بس كل ما بيتفكر الي حصل لأخته بسبب اخوها وان رووح ماتت بسبب زين بيتعصب وبيطفي عصبيه وغضبه فيها .


عند رحيم .

فلاش بالك .

رحيم بمكر....... كله كذب معاكي اللوا رحيم المالكي.

ريفيان بصدمه.......نننعم ااازاي.

رحيم ........زي الناس يروحي .

قاطعها صوت البوليس.

المقدم .....سلم نفسك يرحيم المكان كله محاصر .

رحيم ببرود ......معاك اذن .

المقدم بتوتر........ ااا لا بس تيجي معايا الوقتي عشان دي مهمه تحدي بيني وبين ياسر القحطاني و 

قاطعه رحيم ....ببرود انا هو ياسر القحطاني.

المقدم يوسف......نعم ازاي هو مش في مصر من الأساس .

قاطعه صوت فونه بخوف ......الو معاليك حاضر معاليك تحت امر معاليك انا اسف حاضر حاضر وبعدين قال لرحيم ااااانا اسف يباشا يلا وخد العساكر  ومشا .

ريفيان بصدمه لسا وقفه.....وقالت يعني اي .

رحيم بغرور......يعني انا اسمي الحقيقي ياسر القحطاني ولوا في الداخليه وكل دي خطه عشان  اكشف المجرمين وانتحالت شخصيه رحيم المالكي وبس والباقي انتي عرفاه.

ريفيان بإعجاب وقالت بخوف .....طب ورحيم المالكي ده فين .

ياسر ببرود.....في السجن يالا .

ريفيان   بحزن......طب انا مطره امشي .

ياسر ببرود........لي .

ريفيان بهدوء......عشان المهمه خلاص ولازم اروح.

ياسر بخبث.......ازاي مش تاخدي اذني الاول.

ريفيان بهدوء.....لي مفيش اي رابط عشان اخد ازنك

رحيم بخبث شديد

........ودي برده حاجه قليله يحرمي المصون .

ريفيان بصدمه ووووووو.


عند صقر كان بيجهز نفسه النهارده هيشوف البنت الي خسرته بالملايين في الصفقات النهارده هيقعد يتعشا معاها هي وشركتها .

لبس بدله سوده انيقه جدا وجذمه سوداء جلد براقه ورش من برفانه النفاذ وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ولبس ساعته ،واخد شنطته الجلد والملفات وخرج ركب سيارته ووراه أسطول من عربيات الحراسه .


وراح المطعم ودخل خطف كل الأنظار بوسامته واستقبله مدير المطعم .

الحوار بالانجليزي بس  هتكلم عادي .

المدير اهلا اهلا بك سيد صقر .

صقر اكتفي برفع أيده بغرور وراح قعد على الطربيظه الي بضم اغني وانجح رجال الأعمال وقعدوا يتكلموا عن الشغل 

قاطعها صوت كعب عالي وكل الناس قعدوا يتهامسوا  .

صقر بستغراب وبيبص مكان هما ما بيبصوا .

واحده أقل ما بقال عنها ملكه جمال ولابسه فستان احمر طويل لحد الكاحل بس مفتوح من الجنب لحد فوق الركبه بكتير و عاري الكتفين وكب وسايبه شعرها الاصفر الفاتح على طول ظهرها ولابسه سندل اسود بكعب طويل وشنطه كتف سوده رقيقه وبتلمع .

صقر بصدمه ......رووووووووح

Stop.

للمتابعه أترك تعليق

البارت 27

روح الصقر (عوضني صعيدي)


صقر بصدمه ......رووح وراح عندها وحضنها جامد ومسك وشها بين أيده برقه وقال بعشق ......وحشتيني اوي يرووحي كنتي فين ممش مهم اهم حاجه انت عايشه، وابننا يروح قاعد كل شويه يسال عليكي ولسا هيتكمل  قاطعته .

ريت

ريفا بغضب ..... انت مجنون سيب ايدي ،في اي يجماعه مين ده ايه الي بيحصل ده دي اساءه كبيره في حقي وانا مش هسكت ونفضت أيده وراحت قعد على الكرسي وحطت رجل على رجل .

صقر بغضب جحيمي وغيره عمياء.......روووووح ايه الي انتي لبساه ده .

ريفا بزهول .....لاالا كده كتير انت مجنون بقولك مش انا الي انت تقصدها انا اسمي ريفا مش روح .

صقر بجنون .....لا انتي روح حبيبيتي .

ريفا بغضب....... انا غلطانه اني جيب وقالت لشركتها قوموا .

صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت ......راحه فين وراح شالها على ضهره ومشا.

ريفا بصراخ......... سيبني يحيوان سيبني بقولك الحقوني .

محدش اتجرأ يتكلم .

صقر ضربها على اخر  ضهرا وهي  فجاه سكتت واتكسفت جامد .

صقر بمزاح من بعد سنين........ عرفت الحركه الي هسكتك بيها وقعد يضحك .

وراح حط ريفا في العربيه وقفلها وادور .

ريفا بصراخ.........نزلي انت مش عارف انا بنت مين ولا اي سبني بقولك .

صقر ببرود........اه انتي رووح حبيبيتي ونورر عيني وبنت قلبي وام ابني .

ريفا بهدوء.......بص حضرتك والله انا مش الي انت قصدك عليها انا اسمي ريفا ماكس من انجلترا وصاحبه شركات R.m

صقر بإصرار .........انت روووح والكلام خلص .

ريفا بغضب شديد وبتخبط على ازاز العربيه ......والله لو ما فتحت هنط .

صقر بهدوء........نطي كده كده قافل الباب .

بعد شويه وصلوا القصر .

ريفا لسا هتجري وتهرب بس الكعب كان طويل جدا  فكانت هتقع بس صقر مسكها من خصرها واشتالها .

ودخل وفي الوقت ده جاسر كان نازل من على السلم اول ما شاف ريفا جري عليها وقال ماااااااامي ماااااامي  (طبعا هتقولوا هو عرف منين من الصور المتعلقه ليها)

هنيه جت على الصوت وقالت بصدمه وفرحه ......روووووح .

ريفا اتاثرت اوي ومش حبت تكسر فرحتهم وقربت من جاسر بحنان وحب واشتالته وقالت ......حبيب مامي .

جاسر بفرحه طفوليه.......اخيرا بقا عندي مامي وربنا سمع كلامي اخيرا هيه هيه عندي مامي هيه .

صقر بص بحب عليهم ،بس استغرب رده فعل ريفا .

هنيه بحنان حضنها ....... روووح يحبيبتي يبنتي كنتي فين قلقتينا عليكي ي حبيبتي ،اهم حاجه انك رجعتي بالسلامه .

صقر بهدوء........ امي خدي جاسر وطلعيه ينام .

هنيه ......حاضر يبني .

جاسر باعتراض........لا انا عاوز انام مع مامي .

صقر بغيره من الفكره.......... جاسر اطلع فووووووووق يالا .

جاسر طلع جري وبيعيط .

ريفا بغضب....... في اي في حد يكلم ابنه بالطريقه المتوحشه دي .

صقر ببرود....... اه انا

وبعدين قال بخبث......بس اخيرا اعترفتي واي ريفا دي كمان ده شامبو.

رووح بغضب طفولي........ متتريقش على اسمي لو سمحت،واسمي ريفا مش رووح .

صقر بغضب.........اسمك روح .

ريفا لفتت نظرها صوره طبق الاصل ليها نسخه بالظبط .

وراحت عند الصوره وقال بصدمه......... اي ده دي انا .

صقر بعشق....... ايوه يروحي ،بعدين قال بعبث........ويالا نطلع ننام وحشتيني اوي وعايزك تحكيلي  كل حاجه بالتفصيل واي الي حصل بس بعد ماترتاحي وننام ريفا بصدمه.......نعم ننام ازاي .

صقر بهدوء قرب منها جامد ومسكها من خصرها بتملك وقال ......وحشني حضنك اوي .

ريفا بغضب........مينفعش .

صقر بغضب جحيمي......لييييه .

ريفا بصراخ......عشان مخطوبه .

صقر ووووووو


عند رحيم أو ياسر .

ريفيان بصدمه......نعم حرمك المصون ازاي .

ياسر ببرود........زي الناس مراتي .

ريفيان بغضب.......ازاي .

ياسر كده وقال المأذون بسرعه .

وثواني ودخل الماذون وكله قعد .

ريفيان بصدمه وغضب ......اي الي بيحصل ده انت مجنون صح .

ياسر مسكها من أيدها جامد وقال ......ابدا يشيخنا .

ريفيان بصراخ ......سبني بقولك .

ياسر مدهاش اي اهتمام وبعد شويه الشيخ خلص واعلنهم زوج وزوجه وخرج بسرعه وهو هيموت من الخوف .

ريفيان بصراخ......... اي الي حصل ده .

ياسر مسكها من أيدها جامد وجرها وراه وقال بصوت عالي.......لو سمعت صوتك هخليكي عيشك جحيم اركبي .

ريفيان بخوف .......ركبت .

بعد شويه وصلوا القصر ونزلوا .

ياسر راح قعد على الكرسي وولع سجاره وقال ببرود.........انا عارف انك ملكيش حد في الدنيا .

ريفيان بدموع وحزن....... ايوه ،عارفه مش محتاجه حد يعرفني .

ياسر ببرود وغرور ....... بصي انا هديكي الأمن والحماية من مرات عمك وانتي تهتمي ببنتي .

ريفيان بهدوء......حاضر بس هتقدر تحميني منهم .

ياسر ببرود........ السؤال ده ميتسألش ليا 

وقالها هطلع اغير وخرج الاقي مستنياني ومشا بغرور .

ريفيان بصدمه وجرت وراه وقالت بصدمه......اي الي بيحصل فيا ده بس اهم حاجه اكون جنبهم هو وريما وابتسمت بسعاده .

عند اياد 

صحا قبل مني وقعد يتأملها ويلعب في شعرها وفجاه حس انها هتصحى مثل أنه نايم .

مني صحت بتبص لاقت نفسها في حضن اياد .

قالت بخبث شديد........انت الي جبته لنفسك وبعدين قال بحب ....اه لو تعرف أنا بحبك قد اي وبتحرك شعره برقه .

وقالت أنا كنت مستعده أضحي بالعالم كله عشانك ،بس انت عملت اي بالمقابل اهانه وعذاب وكره لي بس انا زنبي اي باخويا بس الحمد لله على كل حاجه الحمدلله .

وبعدين قالت بخبث شديد تاني .......بندا بالخطه وراحت جابت المنبه وحطه على رأسه وجابت دقيق وبيض .

اياد كان عارف كل حاجه من الاول بس حب يفرحها وعمل نفسه اتخض من المنبه وكان شايف الدقيق بس راحه بتجاهه والبيض نفس النظام .

مني بضحك هستيري......ههههههههههههه اه بطني بتوجعني من كتر الضحك مش قادره هههههههههه هههههههههه ههههههه   .

اياد ببتسامه وسيمه اترسمت على وشه أما شفها بتضحك وقعد يضحك معاها وبعدين قال بخبث.........انتي قد الي عملتيه ده .

مني بتحدي......أيوه ي يويو.

اياد بصدمه مضحكه......يويو .

مني بضحك ......ايوه جميل مش كده ههههه يويو.

قاطعه صوت فونه .

اياد بهدوء........ الو. 

بصدمه اييييسسسسسسه ازاي

STOP.

للمتابعه أترك تعليق

البارت الثامن والعشرون 

روح الصقر ( عوضني صعيدي)


روح بصراخ......... انا مخطوبه مينفعش .

صقر بصدمه........نعم يييعني اي لالا انا مش حسيبك انتي ليا انا وبس والله حرام يارب لي بيحصل فيا كده انا عارف اني كنت وحش وظالم بس قبل معرفها ي رب  معتش قادر .

وهو بيتكلم لقا رووح بتبص عليه بحزن وخلاص هتعيط بس لفت نظره السلسه الي في رقبتها بس هي مش ظهرها اوي عند الرقبه بس .

صقر قام بهدوء.......وقال السلسه  اهي .

ريفا بتوتر.......... اااي اااي دي سسسلسلتي بابي كان جيبهالي .

صقر بخبث بعد ماحس   بتوترها.......والله .

ريفا.......ااااه بجد .

صقر بهدوء قرب منها وهي ترجع لورا ولسا صقر بيقرب لحد ما وصل الحيطه وقرب من ودنها (اذنها)وقال بصوت عاشق ولهان...........بجد .

ريفا بصوت مرتجف .......اااه.

صقر دفن وشه في رقبتها.......بجد.

ريفا بضعف........ااا.

وبيحط شعرها النحيه التانيه.....وكده 

ريفا مش قدره تقف وقالت بتوهان ..... اها   .

صقر حط أيده على شعرها بيثبتها.......اها اي 

ريفا كانت هتقع  بس صقر مسكها  وقال .......اي مالك يروح 

ريفا بغضب بعد ما سمعت الاسم .......انا مش روح قولت ليك انا ريفا .

صقر بغضب جحيمي.......لا انتي روح حبيبيتي وانا عمر   احساسي مكذبني ابدا انتي 

روح صح لي بتكذبي عليا .

ريفا بصراخ.......انا ريفا وبس مش روح افهم بقا .

صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت وبصوت عالي بس زي فحيح الافعي.....راح اشتالها وقال في وحمه عن روح في ضهرها انا هعرف الوقتي ازاي كان انتي روح ولا .

ريفا بصدمه .........نعم لاللاا   

صقر اتجاهل كلامها واشتالها وطلع على جناحه .


عند اياد 

اياد بصدمه وزعيق.......نعم ازاي ازااااي

مني بخوف ......في اي .

اياد بفرح وحب........روح عايشه ي مني وراح حضنها ولف بيها .

مني على قد ما فرحت بحضنه وبفرحه على قد ما حست بالغيره جامد بس قالت بطيبه......بجد طب الحمدلله طب ازاي .

اياد بفرحه....... الحمدلله يا رب الحمدلله قومي البسي بسرعه عشان نروح لها بسرعه وانا هحجز على اول طياره لنيويورك.

عند ياسر .

كان طالع من الحمام وحاطط فوطه بس على خصره وعاري الصدر.

ريفيان قاعده بتلعب بالفون ومديه لياسر ضهرها  وبتقول ......والله انت اهبل خالص في حد يعمل كده  هههههههه وكمان بقولك خبيني، تروح تسلمي ماشي يسيدي والله هتترد لك اصبر ،ههههههه عارفه من غير متقولي اني جميله وطيبه  جدا ههههه قاطعها صوت ياسر بزعيق ......بتعملي اي يمحترمه هه ،مين ده وربنا لوريكي مين هو ياسر القحطاني ومسكها من شعرها وقال بغضب......حاتي الفون ده جيبي. 

ريفيان ادته الفون .

ياسر لسا بيشوف الفون لسا لاقه الشاشه  مقسومه نصين نص الكاميرا مفتوحه وبتصور الي ماسك الفون والنص التاني لولد صغير .

الولد ......ريري يالا بسرعه قبل الاشرار ما يهجموا علينا ريري .

ياسر بهدوء...... اي ده. 

ريفيان بعياط......دددده اللعبه .

ياسر بهدوء وقعدها على رجله ......لعبه اي .

ريفيان ......لعبه زي بابجي وده أسر بلعب معاه .

ياسر بغضب منه نفسه وتسرعه وريفيان بتحاول تقوم بس ياسر ماسكها جامد .

ياسر ببرود.......ماتحاوليش .

ريفيان بعياط......... سيبني بقا انت مش بتثق فيا سبني .

ياسر بيشيل شعرها من على عينيها وقال بحب.....انا اسف وباسها من خدها .

ريفيان بصدمه وخدوها احمرت......سيبني ايه الي عملته ده .

ياسر عدلها بحيث وشها قدام وشه وباسها من خدها التاني وقال وكده .

ريفيان بصدمه وتوتر .....ااانت قليل الادب .

ياسر ببراءة مصطنعه ......انا لي ده انا غلبان .

ريفيان بسرعه.....انت زعلت انا اسفه .

ياسر بسرعه اعتلاها وقال بعبث.......لسا قله الادب بعدين .

ريفيان بصدمه وخوف......قصدك ايه .

ياسر بغمزه .....والله هتعرفي الوقتي .

ريفيان بصراخ.....والله الم عليك الناس .

ياسر بضحك شديد......تلمي عليا الناس ازاي ههههه انا جوزك يختي والله اي  وبيقرب منها.

قاطعهم صوت ريما بنت ياسر وهي بتقول ببراءه وطفوله........ايه ده انت بتعمل اي يبابي قوم من على ريري هتموتها .

ياسر بتوتر.....اي ده انتي ايه الي دخلك ودخلتي امتا .

ريما ببراءه .....من شويه وقالت بغضب طفولي ......قوم  من على ريري بقا .

ياسر بتوتر قام وقال بغضب زي الاطفال ........هو في اي حرام ي ناس بقا

وخرج وريفيان قعدت تضحك جامد وبتلعب مع ريما.

عند صقر .

صقر قرب  من  ريفا وقال........لفي .

ريفا بخوف ......لا مش هلف وابعد بقا عيب كده اوي.

صقر بغضب جحيمي.....لفي ولفها وبيشيل شعرها عشان يشوف ضهرها من فوق .

صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت وقال بصوت عالي جدا.........ازاااااااااي ليييييييييييي.

Stop.

للمتابعه أترك تعليق

البارت التاسع والعشرون ( قبل الأخير )

روح الصقر (عوضني صعيدي)


صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت وقال بصوت عالي........ ازاااااااااي ليييييييييييي.

ريفا برتياح.......اهو شوفت الحمدلله مش انا الي انت تقصدها .

صقر بغضب جحيمي......بررااااا براااااااا 

ريفا بخوف شديد جريت وكانت هتقع بس سندت على الكرسي كانت فاكره صقر هيلحقها بس صقر واقف زي ما هو صنم وبيردد كلمه واحده بس مش هي مش هي .

ريفا بصت عليه بحزن وقلعت السندل ومسكته في أيدها وجريت بره كان نفسها تطلع تشوف جاسر بس كده هتتكشف ايوه هي روح (اومال اي دخلت عليكو صح 😂😂💜)

روح خرجت وقعدت تجري وتجري لحد ما وصلت لنص الشارع ووقعت على الأرض وقالت بنهيار.....ااااااااه قلبيييييييييي اه يااااااااراااااااب ليييييييييييي وقعدت تفتكر الي حصلها .

فلاش باااك .

رووح أما وقعت من على الصخره كانت وقعت على  جزع شجره  بس مسكت جامد فيه وكان فيه راجل عامل رحله استكشافية في الغابه هو وأولاده وسمع صوت انين قعد يتبع الصوت لحد ما وصل لروح وابنه طلع جابها وودوها المستشفي ودخلت في غيبوبه سنه ونص وعملت عمليه في ضهرها عشان كان فيه جروح كتيره عشان كده الوحمه مش موجوده  

وصحت بعد سنه ونص وكانت حالتها الصحية وحشه جدا ومكنتش بتتكلم خالص  ،والسنه التالته اتحسنت وحبت عيله ماكس الي انقذها وفيوم كانت مقرره انها ترجع مصر وتقول لصقر أنها مامتتش ولسا عايشه وادوارد بن ماكس ساعدها وراح معاها مصر وروح راحت القصر هي وادوارد  وانصدمت جامد من كلام صقر. 

صقر ببرود وجمود.......حاضر ياامي هتجوز ، كلامك صح روح ماتت خلاص وعمر الي هيموت ما هيرجع تاني 

روح اول ما سمعت كده سابت القصر بهدوء زي ما جت وجريت بره وادوارد وراها .

صقر كان حس أن روح موجوده  .

هنيه جت وقالت برزينه وهدوء......اختار عروسه يالا يحبيي عشان مينفعش ابنك يقعد كده وكل يوم مربيه جديده وكمان عشانك 

صقر بزعيق ...... انا مش عاااااوز غير رووح وقلبي اتقفل من بعدها ومفيش حد يعرف ياخد مكانها ابدا وساب القصر ومشا .

هنيه بحزن .....ربنا يهديك يبني ويقدم الي فيه الخير .

عند روح قاعده على الأرض وبتبكي بانهيار.......عايز يتجوز يا ادوارد وانا اول ما اتحسنت رجعتله ااااه قلبي بيوجعني اوي  

ادوارد بالانجليزي وقال بتشجيع.....روح انتي قدها قومي لازم تبقي قويه البقاء للاقوي رووح وانا معاكي وهساعدك .

رووح بجمود وبتمسح دموعها ........انا هنتقم منه الاول .

ادوارد بتفاجئ........نعم .

روح بجمود........هتساعدني  .

ادوارد بحب اخوي....... اوكي روح .

روح بحب اخوي مماثل.....اشكرك ادوارد كثيرا .

ادوارد بحب ......لا تداعي للشكر روح وانا وانتي اخوات .

روح بحب......لي الشرف .

ومن يومها وروح قاعده تاخد الصفقات من صقر وبتنتقم منه .

روح شاورت لتاكسي وروحت القصر اخدت شاور ولبست لبسها المكون من جيبه جلد سوده وقميص بحملات رفيعه ابيض ستان وجاكت شفاف وقصير اسود وبوط اسود طويل فوق الركبه بشويه وسابت شعرها ولبست النضاره الشمس السوده واخدت الملفات وخرجت وقالت ......وقت تنفيذ الخطه الجديده. 

عند صقر جاله فون بأن اجتماع امبارح اتعمل تاني .

لبس بدله كحلي وقميص أبيض وجذمه سوداء جلد ورش برفانه الجذاب وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ولبس ساعته الفخمه واخدت شنظته والملفات وخرج وقال بحزن وعشق ......انا حاسس انها رووح وقلبي بيقول كده برده وكمان نفس ريحه روح هي كمان ريحه ريفا وبعدين قال بخبث.......... هعرف النهارده أنها روح أو لا  

ووصل وراه قعد على الكرسي وحط رجل على رجل بغرور وابتسامه خبيثه مرسومه على وشه 

رووح نزلت من العربيه بغرور وثقه وكانت كل الأنظار عليها والرجاله عيونهم هتطلع من مكانها بسببها وجمالها ونجاحها في عالم البيزنس مع أنها مكملتش 4سنين .

وراحت قعدت على الكرسي بغرور وثقه وقالت .....سوري على التاخير  في مشوار مهم مع خطيبي وانتوا طبعا عرفين ادوارد غني عن التعريف طبعا وطبعا كمان كلكوا معزومين على الفرح الشهر الجاي وفي الاخر بصت على صقر وايده الي ابيضت مفاصلها من كتر العصبيه الي متحكم فيها وبعدين قال بجمود .....طبعا طبعا ده شرف لينا .

روح بصت عليه بتفاجئ وبعدين قالت بغضب.......ممكن نبدا .

صقر بصلها بخبث وقال .......احلى اتنين بجد وادوارد بجد انسان طيب وجدع وطيب اوي .

روح بعصبيه.......تمام ممكن نتكلم في الشغل بقاااا.

صقر ببرود.....تمام والف مبروك تاني مره.

روح بصت عليه بغضب وقعدوا يتكلموا في الشغل .

قاطعم صوت فون صقر وهو بيقول بخبث........ ثواني بس هرد على المدام .

رووح بغضب شديد وغيره ........نعم مدام مدام مين  يصقر .

صقر ببرود عكس الي جواه......مراتي في اي حضرتك ومد أيده وشاور على الخاتم الجواز وقال ده .

روح بغيره شديده......نااااااعم  ، طب وانا 

صقر بخبث شديد.....انتي اي ي ريفا .

روح بصراخ .......وانا فييين ومش اسمي ريفا اسمي رووووح اسمي رووووووووح.

عند رحيم 

ريفيان ريفيان يروحي انتي فين .

ريفيان طلعت وكانت لابسه فستان اسود قصير ومثير وسايبه شعرها وحطه ميكب سميبل رقيق بيبن ملامحها الجميله اكتر 

رحيم بصدمه وزهول من جمالها ........اااانت مممين .

ريفيان بدلال.....انا ريفيان ي رحومي .

رحيم بلع ريقه بصعوبه وقال .....رحومك.

ريفيان بهدوء قرب منه وبتقلعه الجاكيت ......ايوه رحومي مش جوزي .

رحيم بتفاجئ .........ايوه 

ريفيان بسرعه راحت عند الورد الي محطوط على الطربيظه وقالت .....الورد الاحمر ده ليا .

رحيم بحب .....ايوه .

ريفيان بدلال......مرسي يرحومي وبسته من خده .


رحيم بتفاجئ وصدمه من تصرفاتها وحط أيده مكان بوستها على خده وقال ..... انتي اكيد شاربه حاجه .

ريفيان بسرعه.....انا بحبك.

رحيم بصدمه .......نعم .

ريفيان بحزن ودموع.....انت مش بتحبي انا اسفه اعتبرني مقولتش حاجه ولسا راحه تبعد .

رحيم اشتالها وقال .......وحياه *امك ،ده انا بعشقك مش بس بحبك .

ريفيان بعياط.....بجد .

رحيم بخبث شديد وعشق......والله وبعدين قال اي الحلاوه دي كلها .

ريفيان بكسوف .....ااابعد.

رحيم بصوت كل سخريه ......ابعد اي يماما انتي الي جبتيه لنفسك استحملي بقا واشتالها وتسكت شهرازاد عن الكلام الغير مباح 🙈😹.

تسريع الاحداث

عند اياد لبس هو ومني وحجز تذكره لنيويورك طياره بليل .

نزلوا .

مني بطفوله......الله الله نيويورك حلوه اوي اوي .

اياد بصلها بحب شديد وقال .....انتي احلا .

مني بصت له بحب مماثل .

قاطعهم صوت فون اياد .

اياد بهدوء.....ايوه تمام يعني هي هناك الوقني في مطعم اي عشا عمل تمام تمام اقفل   

ووصلوا .

اياد اول ما سمع روح وهي بتقول .....مش اسمي ريفا اسمي رووووح اسمي رووووووووح  جري عليها حضنها جامد .

صقر بغضب جحيمي ووووووو

Stop.

للمتابعه أترك تعليق

البارت الثلاثون (الأخير )

روح الصقر (عوضني صعيدي)


 اياد اول ما سمع روح وهي بتقول........مش اسمي ريفا اسمي رووووح اسمي رووووووووح.

جري عليها حضنها جامد وقال بسعاده .......بسكوتي الحمدلله انك طلعتي عايشه قاطعها صقر وهو بيمسكه من ياقه قميصه من ورا بغيره وعصبيه شديده ........انت شكلك متعملتش من المره الي فاتت تمام وراح ضربه بالبوكس في وشه ،

مني اتخضت وراحت لاياد وقالت بقلق وخوف......انننت كويس .

اياد ببتسامه حب.......ايوه .

صقر راح ببرود اشتال روح على كتفه وقالت بخبث .......اي حركه هعرف أن دي اشاره عشان اعمل زي المره الي فاتت.

روح سكتت بخجل شديد.

صقر بخبث شديد.........لسا بدري اصبري عليا يروح الكلب انتي.

روح بشجاعه ......... صقر لو سمحت متشتمنيش  قاطعها صوت صقر الغاضب وبصوت بصوت  جحيمي......مسمعش صوتك وراح حطها في العربيه وساق بسرعه لمكان  خالي ونزل من العربيه وراح لروح بيفتح لها الباب ومسكها من أيدها ووقفها قدامه وقال ببرود عكس النار الي جواه.......احكي.

روح بخوف بس مش مبينه..... احكي اي

صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت.......احككككككي 

رووح بدموع وشهقات........احكي اي ولا اي هه احكي اي بس الي هقوله بس انك خاين ومبتحبنيش .

صقر بصدمه ......انا .

روح بدموع وصراخ ......ايوه انت وسبني بقا .

صقر بغضب جحيمي مسكها جامد وقال ....... ليييييييييييي.

روح بسخرية..... لي هه لي ضحكتني ، انت سالت عليا أو دورت طبعا لا كله كان كذب وانا الهبله الي بقالي سنتين في الغيبوبه واول ما صحيت اول حاجه روحت ليك ويارتني ما روحت وقعدت تعيط جامد وتصرخ.

صقر بحزن عميق....انا يروح .

روح بدموع....ايوه .

وسمعتك وانت بتقول انك هتتجوز وانا من خلاص والي بيموت مبيرجعش تاني سبني وهاخد ابني وهبعد عنك .

صقر متحملش وضربها بالالم جامد لدرجه وقعت على الأرض .

صقر بغضب جحيمي.....انا انا ده انا مكنتش بنام و24ساعه شغل عشان مفكرش فيكي انا كل ده ،وانتي كنتي عايشه كل ده وسيباني انا وبنك بنتعزب يروح ،ويوميها انا قولت كده بعد ما فقدت الامل وانا قولت اني لو اتجوزت بس عشان جاسر إنما أنتي كنت عايشه جوايا  حرام عليكي يروح حرام انا كنت يتعذب من غيرك

انا كنت باخد منوم عشان انام ،انت تطلعي عايشه كل ده ،وبعدين قال بغضب شديد وغيره عمياء.......ومين ادوارد ده كمان هه مين .

روح بغيره مماثله......ما انت اتجوزت برده مين هه مين وانا .

صقر بغضب.......اسكتي يغبيه كل دي خطه عشان اكشفك  حرام عليكي يروح لي 

روح بدموع واسف.........كل ده انت مريت بيها انا غبيه ،انا اسفه   ووقعت على الأرض وقالت بنهيار......انا اسفه يريتني موت ااااه .

صقر بخوف وعشق ......أوعي يروح اسمع كلمه موت على لسانك خلاص انا مسامحك اهم حاجه انك عايشه خلاص  الحمدلله يا رب وقام .

روح بدموع وشهقات.......يعني سامحتني.

صقر بعشق ......ايوه ويالا بقا عشان ابننا .

روح ببراءه وطفوله.......الله انا عندي بيبي .

صقر بضحك........ههههه لسا طفله زي ما انتي ههه اومال فين ريفا  سيده الاعمال المشهوره وبعدين  بس قوليلي اي الذكاء ده يبنت الايه ده انتي خدتي 5صفقات مخصراني ملايين .

روح بغرور مصطنع.......عشان تعرف أنا مش اي حد .

وركبوا العربيه ووصلوا القصر والابتسامه مرسومه على وشوشهم .

جاسر اول ما شاف روح قلب بفرحه 

........مامي .

روح بدموع وحب .......يروح مامي وحشتني .

وقعدت تعيط وتبوس وتحضن فيه .

قاطعها صقر بغيره .......خلاص بقا اي .

جاسر ببراءه.......اخيرا بقا عندي مامي وانام في حضنك .

قاطعه صوت صقر بغضب......ناااعم ما هو ده الناقص قوم ياض .

جاسر بص عليه بعناد .

روح بغضب طفولي.......مزعلش لابني .

صقر بغيره.......لا هزعقلوا انا الي هنام في حضنك .

جاسر بعناد .....لا انا يبابي .

صقر ..انا 

جاسر انا .

صقر انا.

جاسر انا 

قاطعهم صراخ روح .....اي اي وانت يصقر انت صغير على كده بتعمل عقلك بعقل بيبي

صقر بعناد ....ايوه انا ومحدش هنام في حضنك غيري 

قاطعهم ضحكات اياد ومني

واياد اعترف بحبه لمني واتحلت المشاكل بينهم .

مني بصدمه.....مين ده ده صقر يلهوي.

اياد بعشق....الحب بيعمل اكتر من كده يحبيبتي

وقعدوا مع بعض كلهم بس صقر لسا بيغير على روح من اياد 

بعد مرور 10سنوات .

روح بصراخ......يا صقر صاااااقر قوم لابنك .

صقر قام وعلامات النوم على وشه وقال 

........في يروحي على الصبح 

رووح بغضب .....روح شوف ابنك .

صقر بهدوء....عمل اي .

روح بغضب   ......اترفد اترفد 

قاطعها صوت جاسر الغاضب...... قوليله لي قولي له .

روح بخوف وتوتر .....مفيش حاجه تستاهل انك تكسر الولد بالشكل ده 

جاسر بخبث.......ااه ايوه واحد بيعاكس  امي اسكتب صح

صقر بغضب وغيره .....ناااااعم .

جاسر .....طب مع السلامه انا هدعيلك ي روح وفر هارب.

روح بخوف ......استني يصقر .

صقر بغضب........انتي خرجتي 

روح بدلال ودلع ......يصقوري كان نسي اللاب بتاعه روحت اعطيهوله وسوري عشان مش قولتلك .

صقر بخبث ......صقورك اها قولتيلي  ما تيجي نخاوي جاسر .

شهقت روح بخجل وقال بصوت خجول .....صقر اسكت بقا .

صقر بخبث وابتسامه عابثه مرسومه على شفايفه .......لا والله ما ارجع في كلمتي ابدا

صقر بعشق .....بعشقك يروح الصقر .

روح بعشق مماثل .....انااكتر ي عيون روح ،انا بحبك اوي يصقر بجد انتي عوضتني بجد عن كل حاجه اتحرمت منها حنان الاب والام والاخ ،ربنا يخليك ليا يا رب ورغم كل المشاكل دي كلها انت لسا متمسك فيا انا بعشقك.

صقر بعشق.....وانا بعشك دي كلمه قليله عليكي يروح الصقر .

روحي ......عوضني صعيدي ومش اي صعيدي ده صقر القاسمي ههههه 

ورحيم وريفيان .

خلفوا لاما وفارس وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات.

وكلهم عاشوا بسعاده 

ونهايه سعيده  

STOP.

الروايه خلصت 🥺❤️❤️❤️

هتوحشوني 😌❤️.

اشوفكم في الروايه الجديده.

        ( بسمله بدوي )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close