![]() |
عوضني صعيدي
البارت الاول حتي البارت العاشر
بقلم بسمله بدوي
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
لا لا ارجوك يفارس مش تعمل فيا كده ارجوك مش تبعني لي ارجوك وربنا هعيش خدامه تحت رجلك انت ومراتك بس مش تعمل كده مش تبعوني عشان الفلوس والنبي ورحمه بابا وماما ماتعمل كده ارجوك كل ده عشان الفلوس تبيع اختك .
فارس بغضب شديد وراح ضربها بالقلم جامد لدرجه انها وقعد على الأرض
فارس بصوت عالي.......اخرسي انت مش اختي انت بنت الست الي ابويا اتجوزها على امي ،وهتتجوزبه يعني هتتجوزيه واقولك على الكبيره بقاااا صعيدي وانتي عارفه الصعيدين جبروت وكمان هو العمده هناك ومتجوزه قبليك مواحده ،وانتي بس هتجيبي ليه العيل وتعيش خدامه هناك .
مراته صفاء بحقد وغيره من جمالها وحزن مصطنع ......حرام عليك ي فارس .
فارس بحب ...... متصعبش عليكي دي حربايه زي امها بتتمسك وبعدين تتمكن واخد مراته ومشا .
روح بعياط ومسكه صورته امها وابوها .....لي سبتوني مش اخدتوني معاكوا لي اهي اهي حرام هو ده يبابا الي انت موصيه عليا هيبعني عشان الفلوس وكمان صعيدي ومتجوز يعني هبقي خطافه رجاله وكمان عشان اجيب العيل حرام انا كان ابسط حقوقي اني ادرس وابقي دكتوره وده بعد مامتوا خلاني خدامه لمراته وحرمني من التعليم، ومش مكفيه كل ده لا وهيبعني عشان الفلوس يرب الصبر يرب حلها من عندك ونامت والصبح صحت على كوبايه مياوفي وشها .
روح يخضه ...... في اي عملت اي والله ما عملت حاجه .
مرات اخوها عفاف .....مسمعش صوتك يبت وروحي المطبخ نضفيه و بعدين اطبخي وبعدين اغسلي الهدوم وبعدين انشريها ولمي الي على الحبل وطويه وماتخلصي دول ه
قولك على الباقي بس بسرعه مش يبقي بالك طويل عشان مش. اجيبك من شعرك الي فرحانه بيه ده خلصي .
بعد 5ساعات دخل اخوها اول ما مراته شفته راحت عند روح وقالت بصوت عالي .....حرام عليكي ي روح ومسكت أيدها وحطتها على شعرها انا عملت ليكي اي بس والله انا بقنعه من بليل وهو مصمم بس حرام عليكي سيبي شعري ،فارس راح بسرعه واتعصب أما سمع كده وروح مصدومه ومش فاهمه حاجه .
فارس بغضب شديد......بقي يبنت *****بتضربي مراتي طب تعالي وضربها جامد وراح اخد مرات ودخل غرفتهم ، وروح يعيني لسا في مكانها على الأرض ومش قادره تقوم بس استحملت وراحت اتوضت وصلت ودعت كتير .
تسريع الاحداث.
بليل في عربيات كتير حراسه مشدده كتيره أكن في رئيس الجمهورية موجود ودخل المكان وقلع نضارته الشمس بغرور وبيبص على المكان بستحقار .
ودخل كان البيت بيته وقعد وحط رجل على رجل وقال ....... هي فين .
فارس بخوف شديد....... ثواني ي باشا وجايه وقال لمراته حاتيها بسرعه
صقر بغرور وبرود.....عارف لو مش عجبتني هدفنك في السجن لحد ما تعفن ي حرامي قاطعه صوت روح رقيق وماسكه العصير وبصه في الأرض .....
صقر بص ليها بزهول اكنها ملاك أو من كوكب اخر .
روح عندها 20سنه جميله جدا بشعرها الثلجي الطويل جدا وعيونها الفضيه في وازرق شفاه صغيره بلون الكرز وأنف صغير وغمازه في خدها الأيمن كانت متوسطه الطويل وكان جسدها مثير جدا (كيرفي)كانت جميله اوي .
صقر في سره ......وانا الي كنت فاكر اني هقابل جعفر طلعتي صاروخ روسي .
صقر ببرود.......قومي هنخرج نتكلم بره .
فارس بغضب......اسمعي كلامه يبت .
صقر بغضب جحيمي......حد وجهلك كلام وملكش دعوه بيها طول ما هي معايا .
صقر القاسمي.......عضو في مجلس الشعب وعمده في الصعيد يرتعب منه الجميع ،كلمته مسموعه رجل بكل تحمله لكلمه وسيم جدا طويل القامه وعريض المنكبين ولديه عضلات البطن وجسد ممشوق رياضي ، عيون زيتوني شعر حالك السواد انف مستقيم وشفاه غليظه فكه حاد ولديه غمازتان لا يظهران كثيرا لأنه قليل الابتسام ولحيته خفيفه جذابه أظهرت وسامته اكتر.
البارت 2.
(عوضني صعيدي).
صقر بغضب جحيمي..... حد وجهلك كلام وملكش دعوه بيها طول ما هي معايا انت فاهم .
واخد روح وخرج راح مطعم فخم كان محجوز كله ليهم بس وطلب عصير لهم
صقر سحب الكرسي ليها كل ده وهي بتفرك في أيدها لحد ما احمرت من الخوف والتوتر ،صقر لاحظ توترها وقال بصوت رجولي جذاب......بطلي تفركي في ايدك .
روح بصتله وفي عيونها دموع ......حاضر .
صقر بنظرات جريئه ووقحه .....انتي عارفه انا هتجوزك لي.
روح بدموع ........ ااااه بس ممكن تقول لهم انك مش موافق ارجوك والنبي .
صقر ببرود ......وانا مضطر اعمل كده لي وقال قومي عشان اوصلك طول الطريق كان الصمت سيد المكان .
ووصلوا اول ما حور وصلت طلعت جري ودخلت غرفتها وبتبكي على الي بيحصلها .
صقر بغرور وبيوجه كلامه لفارس ....... الفرح بكره وسابهم ولسا هيمشي .
فارس بخوف......بس لسا مجهزنهاش قاطعه اوس بستحقار ...... 3مليون جنيه وبكره هاجي اخدها ومشا .
عفاف بطمع........ اخيرا هيبقي معانا فلوس وهنعيش حلو بدل الي احنا فيه ده .
فارس حاسس بتأنيب الضمير بس قاطعته عفاف اكنها قرأت افكاره وقالت بحقد ..... ربنا يرحمك يحماتي موتي بحسرتك كان نفسي تفضل معانا كنت هخليها ملكه بس الله يسامحه الي كان السبب وبتسمت بشر أما شافت نظرات الكره والحقد في عيون فارس .
وراح عند غرفه روح وراح خبط جامد جدا لدرجه روح اتخضت جامد وقامت مفزوعه وفتحت الباب وقالت بصوت باكي وحزين .......نعم .
فارس روحي اعملي الاكل وجبيه الصاله نص ساعه لو اتاخرتي هجيبك من شعرك .
روح بضعف وانكسار ......حاضر وراحت عملت الاكل وجهزته وراحت الصاله ولسه راحه تاكل معاهم فارس روحي كلي في المطبخ خلصي
روح بدموع....... حاضر واكلت وراحت غرفتها وقعدت تعيط لحد ما نامت من العياط وفي الصباح .
عفاف بكره ......خلصي يعروسه العريس جاي كمان شويه ،طلع منك فايده وهناخد من وراكي 3مليون جنيه ،بس قبل ما تجهزي نفسك نضفي الشقه كلها وبسرعه متتلكعيش خلصي انتي لسا هتبصيلي يالا يماما .
بعدت 3ساعات روح هتموت من الألم من كتر التنضيف وطلبات عفاف الي مش بتخلص وراحت جهزت نفسها ولبست دريس احمر بعد الركبه بشويه وسابت شعرها وحطت ملمع شفاه ومسكرا بس ولبست صندل بكعب وسمعت صوت عربيات كتير وصوت صقر بره قلبها خلاص هيوقف من كتر الدق خلاص هتموت من الرعب وخرجت بعد ما عفاف ندهت ولاقت الماذون وصقر وناس تانيه بس حطت وشها في الأرض وراحت قعدت جنب فارس بهدوء وشردت في الي حصلها وايام الذل الي شفته على ايد الي بيقولوا اخوها هو ومراته ومش فاقت الا على جمله بارك الله ليكم وجمع بينكما في خير .
وخرجت مع صقر وركبت العربيه وشردت وسندت على الشباك .
كل ده وصقر متابعها بس مش مبين ووصوا الصعيد كانت سرايا فخمه خالص وكبيره اوي كأنه قصر لملك اول ما نزلت من العربيه ضربوا نار روح اتخضت وراحت حضنت صقر وخبت وشها في عنقه وقالت ......احنا مش عملنا حاجه هيموتونا لي .
صقر بضحك ....... لا ده هما كده بيرحبوا بينا وبيكي انا العمده هنا .
اول ما دخلت كانت منزهله من جمال السرايا بس مشت ورا صقر وشافت امرأة كبيره ملامحها تدل على الحب والخير وشابه طويله وقمحاويه وعيون بني غامق وشعر قصير يبان عليها الخبث وجنبها امراءه كبيره في السن في الخمسينات وملامخها خبيثه وطماعه وشابه قريبه من سنها ومسكه طفل في أيدها وشابان فيهم ملامح من صقر لاكن صقر اوسم .
مها بخبث......اهلا اهلا نورتوا وراحت عند صقر وقالت بدلال .....وحشتني اوي هنت عليك تسيبني اهي اهي انا زعلانه منك .
صقر ببرود.....مش وقته ي مها .
مها بغيظ وراحت لروح وحضنتها جامد لدرجه حست أن العمود الفقري اتكسر وقالت بخبث......اهلا اهلا بست الحسن والجمال نورتي ي ضرتي ، قاطعتها الست ام صقر هنيه بطيبه ..... اهلا وسهلا الصعيد نورت ياولدي انت وست البنات .
ازهار بحب مصطنع ......اهلا اهلا ببنت البندر نورتي ي ضرت بنتي
صقر اتجاهلها وراح لامه
صقر بهدوء وباس ايد أمه ورأسها ....... منوره بأهلها ي ما .
صقر بص لروح أنها تعمل زيه وتتكلم .
روح بخوف وتوتر.....راحت باست أيدها ورأسها .....قالت منوره بيكي يطنط .
هنيه بحب وطيبه....... قولي ليا يماما يست البنات بسم الله ماشاء الله تبارك الله بدر منور .
كل ده ومها هتفرقع من الغيره .
صقر بهدوء .......هنطلع احنا بق ياما واتعرفت على اخواته يونس وقاسم ومراته رحمه .
وطلعوا اول ما صقر قفل الباب روح قلبها وقع في رجليها ولقيت صقر بيقرب ليها وبيفك زراير القميص
حور بخوف .......انت هتعمل اي
عند مها بتتكلم بشر مع ازهار امها وقالت .....دا ماصدق ياما اول ما قولتله اتجوز راح اتجوز يماااا.
ازهار بغضب..... ما انتي الي ميله يبت قولتلك جبيله العيل هتبقي انت الكل في الكل بس مش سمعتي كلامي قولتي جسمي ومش عرفه اي اهو جاب بنت البندر الي زي البدر المنور وهتاكل عقله بحلاوه واحنا هنطلع من المولد بلا حمص (اعتبروها صعيدي 😹).
مها بشر ......وربنا لو الي في بالي حصل لوريها النجوم في عز الضهر
(عوضني صعيدي)البارت 3.
روح بخوف ....... في اي .
صقر ........ اي في اي .
روح بخوف وجسدها وشفايفها بتترعش......بتقرب كده لي .
توقفت عيناه على شفيفها الحمراء بشده واظلمت عيناه وقرب منها بلاوعي وقال بتوهان ..... انتي حلوه يروح جوي .
روح بستغراب .....من لهجته الي اتغيرت .
روح بعدت بسرعه وزقته براحه وقالت ......اااانت هتعمل اي حضرتك
صقر وبخ نفسه على ضعفه قدامها بس مش بين وقال بستهزاء ..... حضرتك في واحده تقول لزوجها حضرتك وقال بقسوه ..... بصي احنا هنتفق الاول على شويه حاجات عشان نعرف نكمل ونعيش مع بعض ،ومتستنيش مني اي مشاعر عشان اصلا مش عندي قلب تمام يبنت الناس ،اول ما هتحملي هتاخدي جناح ليكي فاهمه .
روح بصوت منخفض ..... فاهمه حضرتك.
صقر بعصبيه .....برده هتقولي حضرتك.
روح بخوف .......اومال اقول اي ،صقر بس.
صقر بتوهان وفي نفسه .....لا بالله عليكي انا مصبر نفسي بالعافيه وبعدين قال اهدي اهدي اي المشاعر الي اول مره احسن بيها دي ولا عمري حسيتها مع مها حتى وبعدين قال بجمود وبيشاور على باب الحمام ...
الحمام هناك تقدري تروحي وتغيري هدومك .
واتجه هو لغرفه الملابس ولبس شورت قصير فقط وعاري الصدر وبانت اكتر عضلات بطنه وصدره
عند روح دخلت لاقت هدوم كلها قصيره لاما شفافه .
روح بضيق .....اي ده هو لاما قصيره لاما شفافه مفيش حاجه محترمه كل قليل الادب واختارت برمودا بعد الركبه بشويه وباضي بحمالات رفيعه وقالت ....... ده كويس منهم ولبسته وأظهر بسخاء بشرتها ناصعه البياض وسابت شعرها الاصفر التلجي الطويل وخرجت ،في الوقت ده صقر بصلها بزهول وقال بسرعه ....كل مره بتبقي احلي من الي فاتت وقال بصوت عالي نسبيا ........ جعانه اطلب لك اكل .
روح بخجل وخرجت راسها بلا .
صقر ببرود...... تمم هطلب اكل عشان مش بعرف اكل لوحدي .
وروح بتبص ليه بزهول وأدركت اكتر أنه عاري الصدر فشهقت بخجل وحطت أيدها على وشها وقالت بتلعثم من خجلها.......لللوووسسممحت مممكن تلبس .
صقر باستمتاع بخجلها وقال بمشاكسه...... على صوتك مش سامعك .
روح بدموع من شده الخجل .....ااالبس لو سمحت حاجه .
صقر بحنيه راح لها قال بصوت هادئ...... على فكره انا جوزك وبعدين مش بعرف انام غير كده ومسح دموعها .
قاطعهم صوت خبط على باب الجناح ،روح راحه تشوف مين .
صقر بغضب..... راحه فين بالبس ده وراح يشوف مين على الباب ،لاقا الخدامه ومعاها الاكل خد منها الأكل وراح عند روح جذبها من أيدها وقعدها على رجله وبياكلها ومتجاهل اعتراضها وبتتحرك عشوائيه.
صقر بغضب مصطنع ..... اثبتي واكليني يالا .
وبالفعل بدأت تأكله وسط خجلها وبعد نص ساعه.
روح بعدت بخجل وراحت جابت مخده (وساده ) واتجهه للكنبه ونامت عليها .
صقر بغضب ..... انتي بتعملي اي.
روح بخوف......اي هنام وبترتجف.
صقر وهو متابع ارتجافها قال بحنو ........ مش تخافي مش صقر القاسمي عمره ما يلمس واحده غضب عنها .
روح بدموع واسف ......انا اسفه .
صقر بحنان .......هو انتي كل حاجه تبكي مش تتاسفي وراح استلقى على السرير وغمض عيونه وجه صورتها قال في سره ......حتي وانايم شكلك هتغيري حاجات كتير يروحي .
وروح شردت في ماضيها وحياتها القادمه مع هذا الصقر فهو اسم على مسمى وثواني وغرقوا في نوم عميق كليهما.
عند مها بتتكلم بشر وغيره......
ياترا اي الي بيحصل هناك يمااا ،هموت انا خايفه يماااا لتبقي هي ست القصر .
ازهار بغضب .....تبقي غبيه انتي لازم تكسبي صقر في صفك ولازم نطفش مجصوفه الرجبه من القصر ،وكمان اول ما تجيب الواد نطلقها منه .
ازهار بشر ....... اسمعي لازم نطلعها وحشه قدامه اسمعي هنعمل اي*********.
في الصباح بتحديد في جناح بطلنا بدأ يتلمل في فراشه وفتح عيونه الزيتونيه الجميله استقام وقعد ليلمح تلك الملاك النائم على الأريكة ظهرت شبح ابتسامه وراح لها بهدوء وركع على رجله بهدوء ليكون في مستواها ومد أيده بحذر أزاح شعرها من على وشها واقترب منها وقبلها قبله طويله على جبينها بكل حنان وحب ثم نهض بسرعه للحمام اخد حمام وتوجه الي غرفه الملابس وارتدي بدله سوداء انيقه مع قميص ابيض ناصع ولبس ساعته الفخمه ونثر من عطره الجذاب فكان تخطي كل مقاييس الجمال.
في الوقت ده روح صحيت وبتملم بكسل وتفرك في عيونها ببراءه وطفوله بهذه الحركه اخذت قلب الصقر الذي كان يراقبها وظهرت ابتسامه على شفاه على تصرفاتها الطفولية.
وقال بصوت رجولي....... صباح الخير.
روح بخجل .....صباح.. النور.
وقامت ولسا هتمشي اتعثرت ولكن قبل أن تسقط احاطها بيده وضمها إليه.روح بخجل وهي تبتعد ......شكرا .
صقر بصوت أجش لاهث ........ولا يهمك بس البسي بسرعه عشان ننزل قبل ما اعمل حاجه هموت واعملها وغمز بمشاكسه
روح اكتسى اللون الاحمر على وجهها من الخجل وجريت على غرفه البس ولبست بنطلون ابيض وبلوزه موڤ وكوتشي ابيض عملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها وخرجت ونزلوا .
صقر بهدوء...... صباح الخير .
الكل .......صباح النور
وقعد وروح لسا هتقعد جنبه مها قعدت بسرعه ،روح لسه هتقعد جنب هنيه صقر قام وجاب كرسي ليها جنبه وقال لها .....اقعدي وقعدت ومها هتموت خلاص وهتفرقع وبتتوعد لروح
مها بدلال ..... اتوحشتك جوي يسيد الناس .
صقر لسا هيتكلم قاطعه صوت رجولي مرح وقال .....انا جيت وبص لروح .....وقال مين الصاروخ ده وبيشاور على روح .
صقر بغضب جحيمي ووووووو.
البارت 4
( عوضني صعيدي )
صقر بغضب شديد...... معتتتتتتز .
معتز بزعر....... اي يصقر بتزعق لي ،وبرده مش عرفت مين المزه .
صقر قام بسرعه واعطه بوكس لمعتز في وشه .....وقال دي مراتي يحيوان .
معتز بصدمه مضحكه...... نعم ازاي امته فين .
صقر ببرود راح كمل اكل ولا كان حاجه حصلت .
معتز بأسف .......عن ابو غباوتك ياخي ماكنت تقول من غير ضرب لازم تضرب يعني .
صقر بغضب .....اعد كل عشان مكملش عليك .
معتز بخوف بعد وقال منوره يمرات اخويا .
صقر بصله بغضب وتهديد .
معتز بخوف ومرح.... خلاص مش منوره يمرات اخويا ،صقر بيبص عليه بغضب .
معتز بخوف...... اومال اعمل اي طيب .
صقر بتهديد .....اجعد واقفل خشمك ومش تحكي عاد .
روح بصتله بزهول وفي سرها......هو بيتحول ولا اي مش كان بيتكلم عادي اي الي حصله.
صقر خلص اكل وقال لازم اروح المصنع ضروري ومش هتاخر .
هنينه بهدوء ...... هتروح المصنع عاد ليله الصباحيه يولدي الناس عتاكل وشني.
صقر ببرود...... ملهمش حاجه عندي ،والي عيفتح خشمه بنص كلمه عاد عوريه مين هو صجر الجاسمي .
ومشا .
عند روح راحت تساعد هنيه وبعدين مها ندهت عليها .
روح بطيبه .... نعم يمها .
مها بتكبر .....مها كده عاد اسمي مها هانم ومش تنسي أن هنا عشان تجيبي ولي العهد بس .
روح بضعف وكسره ...... حاضر .
مها .....امشي جبيلي قهوه.
روح راحت وهي مكسوره وحزينه عشان هي دي الحقيقه وعملت القهوه وراحت اعطيتهالها .
مها بتكبر وصوت عالي..... اي القرف ده يمجصوفه الرجبه يجلابت النصايب ورمت القهوه على الأرض بغضب وقال .....دي قهوه ،انزلي لمي الي على الأرض ونضفي مكانها واعملي وحاجه تانيه .
روح نزلت ولسا بتلم الازاز قاطعم صوت صقر قوي ....اي الي بيحصل هنا ده وراح لروح وقال ....قومي اي الي حصل .
مها بتصنع العياط ...... روح حطتلي ملح بدل السكر ي صقر .
روح بصدمه ودموع وبتهز راسها بلا .
صقر بغضب ...... وقال وهي تعملك ليه وانتي مش تعملي لنفسك لي .
مها بتلعثم ....اااصل اه ايوه الخدامه مش كانت موجوده وطلبت منها ووافقت بس حطتلي ملح بدل السكر .
صقر ببرود......اكيد مش قصدها يعني وكمان مش كان ليه لازمه كل ده ،ونده الخدامه وقال بغضب ..... هياتم هياتم .
هياتم بخوف ...نعم يسي صجر .
صقر بغضب شديد.....انا بديكي فلوس كل شهر ليه كنتي فين .
هياتم بخوف ....والله يسي صجر ما انتقلت من المطبخ ولا خرجت ،صقر بص لمها الي علامات الزعر والخوف بانوا عليها .
صقر شد روح وطلع غرفتهم .
وقال بغضب ..... اي الي حصل تحت ده .
روح بدموع واسف..... والله مش عملت حاجه هي نادت عليا وقالت اعمليلي قهوه عملتهالها وبعدين لاقيتها بتزعق وبتقول ....اني حطيت ملح بدل السكر وانا والله دوقتها الاول قبل ما اعطيهالها وكانت حلوه ،بس مش عارفه ليه قالت كده .
صقر بحنان ...هش هش خلاص يروحي وخدها في حضنه وهي حضنتها جامد وقال ....لو قالت ليكي حاجه مش تسمعي كلامها في خدم كتير هنا .
روح بخجل بعدت وقال .....انا اسفه مش عرفت عملت كده ازاي .
صقر شدها من أيدها وحضنها جامد وقال لها ده مكانك على طول يروحي .
روح بخجل وقالت بتلعثم ..... لاكده قله ادب .
صقر بضحك.... قله ادب اي بس انا جوزك ههه .
روح سرحت في ضحكته.
صقر بمشاكسه .....عارف اني حلو .
روح بخجل بعدت وخريت على الحمام وقفلت الباب ووقفت وراه وحطت أيدها على قلبها وقالت .....بيدق كده ليه.
وشويه وخرجت لاقت صقر قاعد وماسك الاب توب ومندمج اوي .
راحت قعدت ومسكت فونها وكانت عفاف( مرات اخوها )بتتصل .
روح بخوف شديد ردت وقالت .....اااالو.
عفاف بحب مصطنع ...... روح حبيبتي عامله اي
روح بخوف .... ااالحمدلله .
صقر لاحظ خوفها وارتجافها وقام لها .
عفاف بحب مصطنع.....خدي اخوكي عاوز يكلمك.
فارس بغضب...... عامله اي يبت مش عاوز مشاكل هناك عشان وربنا وما أعبد هموتك وأشرب من دمك قاطعه صقر وهو بيقول بغضب شديد....... فااارس انت ازاي تكلم مراتي بالاسلوب ده وربنا ما هرحمك وقفل السكه
روح بخوف..... مش تعمله حاجه .
صقر بحنان وقعدها على رجله وقال لها .....خايفه ليه كده وهو لي بيكلمك كده .
روح بدموع ...... عشان هو مش بيحبني ،وعلطول بيقول اني مش أخته اني بنت الست الي اخدت أبوه منه ، بس انا بحبه بس هو بيضربني وبيقفل النور عليا باليل وعفاف ببتضربني بس مش ادامه و بتحرمني من الاكل اهي اهي وانفجرت في العياط.
صقر بأسي وحنان ..... ما تبكيش يروحي خلاص انا معاكي مش تخافي يروحي انا معاكي ومش هخلي حد يقرب منك وقعد يطمنها ويضحكها لحد ما راحت في النوم .
صقر بحنان...... كل ده حصلك يروحي ،بس خلاص انا معاكي ومش هخلي حد يقرب ليكي ابدا هبقى انا ابوكي واخوكي وكل حاجه ليا ،وراح هو كمان في نوم عميق.
عند مها .
مها بشر ....شوفتي يمااا الي حصل بقا انا اعمل كل ده وفي الاخر يعمل فيا كده وربنا مهرحمها بنت**** .
ازهار بغضب .... انتي غبيه اهو سال الخدامه وعرف كنتي استني لحد ما ننفذ الخطه بس ازاي انتي متسربعه اخفي من جدامي .
مها بخبث.... لاجتها يما لاجتها عرفت هنعمل اي شوفي هنعمل كده *****
ازهار بشر..... كده تبجي بنتي حبيبتي جبل اي حاجه تشوريني الاول .
اليوم عدي عادي .
وفي الصباح روح صحيت ولاقيت نفسها في حضن صقر اتكسفت اوي وحاولت تقوم بس مش عرفت وبعدين بصتله ووشردت في ملامحه ومدت أيدها وبتلمس دقنه برقه ورموشه فجاه صقر فتح عيونه روح اتخضت واتكسفت جامد وصقر قرب منها جامد وقال ....
كنتي بتعملي اي .
روح بخجل.....مش كنت بعمل حاجه .
صقر بمرح لأول مرة..... اومال مين الي كان بيتحرش بيا الوقتي .
حور بخجل وخلاص هتعيط ،صقر بحب حضنها جامد وقال .....بضحك معاكي يست البنات كان بيتكلم باللهجه الصعيديه .
روح بستغراب .....هو انت ازاي كل شويه تغير في الكلام .
صقر بهدوء وحنان .....انا عشان العمده بتكلم قدامه صعيدي ،اما نكون مع بعض بتكلم عادي عشان مش تفهميني ي روحي.
روح بخجل بعدت وراحت اخدت شاور ولبست فستان ازرق وسابت شعرها ولبست كوتش ابيض .
صقر بغضب .....لمي شعرك مش تفرديه وابسي جاكيت على الفستان .
روح لبست جاكيت جينز على الفستان وعملت ديل حصان ونزلت .وهي نازله لاقيت معتز بينده عليها وقال ...... ازيك مش عرفت اتعرف عليكي امبارح من هولاكو ههه وبيمد أيده يسلم .
روح بتردد مدت أيدها وقالت ....انا روح ولسا هاتمشي كانت هتقع بس معتز ساعدها .
صقر طالع وشافها وقال بصوت عالي جدا......روووووووووووووح
روح الصقر
(عوضني صعيدي)
عدى اسبوع على أبطالنا في الوقت ده صقر خلاص بقا بيعشق رووح ،وروح بقت مش بتطمن غير بوجوده وبدأت العلاقه بينهم تقوي وروح بدأت تحب صقر .
عند روح صحيت على خبط على الباب .
روح بخضه قامت فتحت...... مين ،لاقت مها .
مها زقتها وقالت بحب مزيف...... صباح الخير يروح يحبيبتي .
روح باستغراب ..... صباح النور في حاجه.
مها بخبث...... لا ولا حاجه بس قولت زمانك نايمه قمت جبتلك عصير البرتقال ده عشان يقويكي وانتي زي اختي .
روح باستغراب وفرح ..... شكرا ليكي يمها .
مها بغضب .... مها بس
روح .... نعم .
مها بحب مزيف...... قصدي قولي يماهي اصل الي بحبهم بخليهم ينادولي بيه ،وانتي مش بس بحبك لا وبعتبرك اختي وادتلها العصير .
مها بخبث.... اشربيه كله الوقتي عشان اخد الكوبايه وانا ماشيه .
رووح بطيبه وحسن نيه...... شربته كله وقالت شكرا ليكي يمها .
مها بخبث..... لا شكر على واجب ده انتي ضرتي زي اختي ومشيت بسرعه .
رووح بطيبه..... شكلها طيبه وانا كنت ظلماها.
عند صقر في الشركه قاعد منهمك في الشغل ومركز جامد
قاطعه فتح الباب مره واحده ودخل معتز وقال بمرح...... اخويا وعم عيالي .
صقر بغضب ..... اخرج ي حيوان خبط على الباب براااااا .
معتز بزعر خرج بسرعه وخبط .
صقر ببرود..... ميين .
معتز ببرطمه ...... لا والله اومال مين الي كان عندك الوقتي وبتقول خبط وادخل قاطعه صقر بغضب ...... بتقول اي .
معتز بمرح..... مبقولش ،وبعدين انت ناوي تعمل اي مع رووح .
صقر بغضب وتملك..... اسمها مدام صقر .
معتز بمرح...... ايوا يعم بقااا وبعدين انت ناوي تعمل اي يعني هطلقها بعد متخلف ولا اي
صقر بغضب...... لا طبعا مستحيل .
معتز ..... لا انت تفهمني كده عشان بقالك كام يوم مش على بعضك فهمني في اي انت بتحبها او انت لحقت تحبها.
صقر بعشق ..... انا اول معيني جت عليها خادتني لعالم تاني ببراءتها وطفولتها حسيت انها ملزومه مني اني ابوها وكل حاجه ليها ،هي مرت بكتير حاجات في حياتها وانا بإذن الله هعوضها ،انا مش بحبها بس انا بقيت بعشقها حسيتها بنتي قبل ما تكون مراتي بس الي مخوفني. فرق السن 11سنه مش قليل ي معتز .
معتز بهدوء..... عادي يصقر السن ميهمش ده يعتبر عدد بس بس هي بتحبك ولا اي .
صقر بخوف .... معرفش بس انا نويت اعترفلها بس يارب تكون بتحبني يمعتز .
معتز بحب اخوي..... ان شاء الله خير وانا حاسس انها بتحبك مش زي الانانيه الي متجوزاك عشان فلوسك وقال هخرج انا الوقتي عشان ورايا شغل كتير ونتقابل على الغدا ومشا .
صقر كمل شغله بس فجاه جيت له صورت روووح قدامه وابتسم وطلع فونه ورن على روووح بس مردش مره واتنين وتلاته وبرده مردتش.
اتخض جامد وخرج من الشركه بسرعه وركب عربيته وراح القصر بسرعه .
قعد ينادي عليها بس مفيش رد .
راح بسرعه جناحه لاقاها فاقده الوعي على الأرض راح لها جري وشالها ونيمها على السرير وجاب البرفيوم بتاعه عشان تشمه وثواني وفاقت .
صقر بخوف وحنان .... مالك ايه الي حصل .
روح بهدوء ...... معرفش مها اديتلي عصير وبعدين محستش بحاجه واغمي عليا بس .
صقر بغضب.....مش قولت مش تسمعي كلام حد غيري ولا
روح بخوف شديد......اه بس محبتش احرجها.
صقر بحنان......خلاص اهم حاجه انك بخير يروحي .
صقر بحب .... كالتي.
رووح هزت راسها بلا .
صقر بغضب....ليه .
روووح بهدوء .... كنت مستنياك عشان ناكل مع بعض .
صقر بمشاكسه ...... بس انا بحب الفراوله وانتي مردتيش تديني .
روووح بهدوء وبراءه..... لا والله مش عندي ولو معايا هعطيك بس والله مش معايا .
صقر قرب منها وقال لها بصوت لاهث ..... لا عندك وبص على شفايفها .
روووح بكسوف وبتبعد........ عيب كده .
صقر بمرح..... والله انا جوزك .
رووووح بتهز راسها بلا.
صقر قال ...... بقا كده خلاص مش هتقومي .
روووح بكسوف قربت وباسته من خده وزقته وهو قام بسرعه عشان مش تهرب منه وعلى شفايفه ابتسامه عابثه بس رووح نهضت بسرعه ودخلت الحمام وقفلت عليها بأحكام سمعت صوت ضحكاته وتكلم من بين ضحكاته
صقر بضحك
........مسيرك تخرجي ولا هتفضلي كتير عندك ههههه
عند مها
انا مستحيل اسمحلها تهد الي بنيته سنين لو اطريت اقتلها ،وانا انا بحط حاجه في دماغي لازم انفذها وبعدين اتصلت على عفاف
عفاف بخبث...... ازيك بست هانم
مها بغرور.......ي عفاف متتكلميش كتير ،اسمعي الي اقولك عليه نفذيه بالحرف الواحد ، وانا جبت الحبوب وادتلها منها .
صقر بصوت عالي..... حبوب ايه دي يمها .
في مكان تاني خالص
الشخص 1...... العمده اتجوز يبيه.
الشخص 2...... اتجوز على مها.
الشخص 1..... ايوه ي بيه وباينه بيحبها جوي جوي يبيه.
الشخص 2...... طب غور دلوك من خلقتي.
الشخص 1....... حاضر يبيه ومشا .
الشخص 2..... والله وبقا ليك نجطة ضعف يعمده وضحك بشر وقال جايلك يولد عمي.
روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 7
صقر بغضب وصوت عالي...... اديتيلها اي ي مها وحبوب اي دي .
مها بخوف وذعر الفون وقع من أيدها ..... وقالت اديتلها عصير برتقال عشان يقويها والحبوب عشان الصداع ليا .
صقر باستهزاء..... ومن امته الحنينه دي كلها.
مها بدلال قربت منه...... من زمان بس انت مش واخد بالك مني خالص وكنت عاوزاك في موضوع مهم .
صقر بهدوء ..... اي هو .
مها بدلال ...... في عقد الماس عوزاه اجيبه .
صقر ببرود.... انتي لسا مشتريه الشهر الي فات صح ولا .
مها بغضب وغيره ..... ما ماجي صحبتي جايبه واحد وانا مش عاوزه حد يبقي احسن مني .
صقر بغضب..... كده تبقي غيرانه وبتبصي لحاجه غيرك ،مع ذلك هديهولك .
مها بخبث قربت منه وقالت برقه ..... تسلملي يسيد الرجاله انت وحشني خالص بقالنا كتير مقعدناش مع بعض .
صقر ببرود..... بعدين بعدين ومشا .
مها بشر ...... اكيد رايح لسنيوريتا ، والله ماهرحمها بس مفيش داعي خليها تفرح لها يومين عشان الي جاي عذاب ومشت .
************************
عند روح فوق كانت بتسرح شعرها بس مش عارفه من طوله.
رووح بتفكير بصوت عالي.... اوف بقااا والله هقصك .
قاطعها صوت صقر وهو بيقول بمشاكسه وابتسامه عابثه مرسومه على شفايفه........ اي براحه تعالي بتتخانقي مع دبان وشك ليه وضخك.
رووح بغضب طفولي..... كل ما اسرحه يتفك يجي 5مرات ايدي وجعتني .
صقر شد أيدها وباسها وبعين قعدها قدامه وبيسرحلها شعرها برقه وهدوء.
وبعد شويه .
روووح بفرحه ...... الله الضفيره دي جميله اوي ماما وانا صغيره كانت بتعملهالي وبعدين ابتسمت بحزن وعيونها الزرقاء الجميلة امتألت بالدموع وانفها احمر هو خدودها وشفايفها برده كان شكلها لطيف
صقر بحنان قعدها على رجله وقال بحب وحنان .... ربنا يرحمهم يروحي ،وانا الي هسرح ليكي شعرك اي رايك بقااا .
روووح بكسوف..... اوكي .
صقر بمشاكسه..... متجيبي ليا فرولايه .
رووح بعدت بسرعه عنده عشان فهمت قصده وجريت وصقر جري وراها وهي تروح يمين يروح وراها لحد عمل نفسه تعب .
صقر بالم مصطنع ...... اه اه قلبي .
روووح يخضع وخوف شديد عليه..... صقر صقر مالك في أي انا اسفه .
صقر مسكها جامد واستعلاها وبقا فوقها وقال بمرح ومشاكسه..... قولت لكي مش هسيبك نا الصقر يماما وبعدين لسا هيقرب منها سمع صوت فونه بس مردش رن مره واتنين .
رووح بكسوف..... رد ممكن حاجه مهمه.
صقر بمشاكسه..... ما بتصدقي انتي ،عايزه تهربي وخلاص .
والفون رن تاني .
صقر بغضب..... مين ابن الزنانه ده .
وبعدين بص وفجاه اتغير 180%.
ورد على الفون وقال ببرود ولهجه صعيديه
..... ايه
تشرف يولد عمي
الله يسلمك ،مع السلامه مع السلامه.
روووح بقلق ..... في اي .
صقر ببرود.... مفيش ،وراح دخلت غرفه الجيم يتمرن فيها
روح حزنت عشان مرضاش يحكيلها اي الي مزعله وبعدين راحه عملت ليه قهوه وراحه تديهاله( تعطيهاله)
صقر بابتسامه وإرهاق والعرق يتصبب من جبينه
صقر بحنان.... تعبتي نفسك لي بس كنت تقولي للخدم .
روووح بهدوء..... لا انا بحب جوزي يشرب من ايدي انا مش من ايد الخدامه .
صقر بصلها بعشق وفخر وقال هروح اخد شاور .
روووح بهدوء..... تمام .
تسريع الاحداث.
صقر اخد شاور ولبس لبس مريح وخرج ولاقا روووح ماسكه ليه المنشفه وقالت بحنان .....خد نشف شعرك كويس عشان متخدش برد ، متستخدمش استشوار الوقتي خالص
صقر بمشاكسه...... اعمليلي انتي زي ما انا عملت ليكي.
روووح بخجل..... لا اعمل انت
صقر بزعل مصطنع..... خلاص يروح تمام هروح لمها تعملي هي.
روح بغيره وخلاص هتعيط ..... لا خلاص مش تسيبني وتروحلها هعملك حاضر.
بس عشان فرق الطول ،صقر قعد على كرسي وبرده طويل بس عرفت تنشف ليه شعره برقه وهدوء.
صقر بعشق..... ايدك حلوه اوي ،انا حاسس اني هنام ،بقا انا العمده وصقر القاسمي الي رجاله بشنابات بتخاف مني ،يحصل فيا كل ده ،بس احسن حاجه حصلت لي وضحك .
روووح ضحك على ضحكه .
وبعدين صقر بيقول بغضب وتحذير ..... روووح ابن عمي جاي عندي اياكي ثم اياكي اشوفك واقفه معاه ولا قريب منك ساعاتها انا مش مسؤل عن الي هعمله فيكي وانتي عرفاني في عصبيتي مبشفش قدامي .
روووح بخوف....... حاضر مش هقف معاه .
صقر بحنان..... شاطره يروحي
وقال يالا قومي البسي وياريت يكون واسع وطويل .
روووح بهدوء.... حاضر ولبست بنطلون بوي فريند ابيض وتيشرت احمر بنص كم وعملت شعرها كحكه فوضاويه وحطت روج خفيف وخرجت .
صقر شافها بص عليها برضا عن ملابسها عشان واسعه مش محدده جسمها بس بص على وشها لاقاها حطه روج .
صقر بغضب وبيشاور على شفايفها... اي ده .
روح بتوتر وخوف..... ده زبده كاكاو بالفرواله
صقر بغضب شديد..... روحي امساحيه بدل ما امسحه انا بطريقتي وانتي عارفه ازاي .
روح جريت على الحمام وغسلت وشها وخرجت .
تسريع الاحداث
.
نزلوا تحت كلهم واتعشوا .
وقعدوا في الجنينه كلهم صقر ،وروح ،مها ،ازهار ،هنيه ،معتز .
قاطعهم صوت رجولي خبيث ..... انا چيت يولد عمي .
وبعدين قال بسعاده وصدمه ..... روووح اتوحشتك جووي يروح .
صقر بغيره وغضب شديد وووووو
تين ،عايزه ريتش حلو عشان انزل بليل بدري ⚡.
روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 8.
******************
الشخص بسعاده وصدمه ...... رووووح حبيبتي اتوحشتك جووي.
صقر بغضب شديد وغيره..... وحش اما يلهفك .
الشخص بسعاده واستغراب ..... رووح حبيبتي اي الي جابك هنا .
روح كل ده وهي بتبص عليه بخوف ومش بتتكلم ومسك في صقر جامد .
صقر بصوت عالي جدا...... زييين في ايه ،متقولش حبيبتي احسن ليك وإكرام انك في بيتي وانت تعرف روح منين
زين بخبث ...... تبقي اخت فارس جوز اختي
رووح مسك في ايد صقر جامد لدرجه ضوافرها غرذت في جلده بس مش بين .
زين بخبث وهدوء وبيمد أيده لروح ..... كيفك يرووح واتوحشتك جوي .
صقر بغضب...... اسمها مدام صقر يولد عمي .
زين بصدمه ..... نعم كيف هو انتي مرته .
رووح مش بتتكلم وبتزيد في مسك ايد صقر .
صقر بصوت عالي..... يا رضا يارضا .
رضا ..... نعم يبيبه.
صقر ... خدي زين لجناحه ،وشوفيه لو محتاج حاجه .
رضا ..... حاضر يبيه.
زين بص لروووح وغمزلها بس مفيش حد شافه ومشا .
مها بغرور........ صقر انا خارجه .
صقر بلا مبالاة..... ماشي .
وخد روح الي في عالم تاني ودخل الجناح وقعدها على رجله وقال بحنان وخوف ..... مالك يروحي .
روح بدموع وشهقات ...... مفيش حاجه بس .
صقر بغضب جحيمي.... روووح انا اكتر حاجه بكرها هو الكذب ،متكدبيش وقولي في اي .
رووح بكذب وخوف..... انا بس افتكرت ماما وبابا .
صقر مصدقهاش بس مش ضغط عليها وقال في نفسه...... انا لازم اعرف في اي اكيد في حاجه وليه أول ما شافت زين اتخضت وخافت كده في حاجه .
روووح بخوف..... صقر ارجوك مش تسبني خليك معايا .
صقر بحنان....... متخافيش يروحي انا معاكي وخدها في حضنه وناموا
في الصباح .
صقر صحا بردي بس مرداش يصحي روووح عشان تاخد راحتها في النوم واخد شاور ولبس بدلته وجهز نفسه كان ووسيم جدا تخطي كل مقاييس الجمال.
وخرج باس روح من خدها وجبينها ومشا راح شركته .
كان هناك عيون تنتظر أن يخرج بفارغ الصبر وهذا ما هو إلا زين .
ودخل الجناح وقفل الباب وقعد جنب رووح وقعد يمسد على شعرها وبيبصلها بحب .
زين بخبث .... روح روح اصحي يالا .
رووح ببراءه..... ي صقر سيبني انام مش قادره عاوزه انام .
زين بغيره وغضب ..... روووووح جومي .
رووح بخوف وصدمه وفاتحه عيونها على الاخر من الصدمه.
زين قرب منها وقال .... صحي النوم على الجميل ،يالا ده انا مستنيكي من الفچر .
روووح بخوف شديد...... ززززين .
زين بجنون ..... ايوه زين ي روحي ،اتوحشتك جوي يرووح .
روووح بخوف شديد...... زين ، ااانت اي ااااا الي دخ.لك.. هنا..
زين بغرور وبرود..... انا اخش في الي انا رايده وبعدين بجولك اتوحشتك ،تجولي ،وانا كومان انتي فهمه .
رووح بدموع وبتهز راسها بنعم.
زين قرب منها جامد بس سمع صوت خطوات جايه راح خارج بسرعه من الباب التاني وقال بصوت منخفض بس روح سمعته...... چايلك يروووح تاني ومشا .
رووح قعدت تعيط كتير فجاه الباب اتفتح ودخل صقر .
صقر بخضه..... رووح مالك في أي بتعيطي لي في اي .
روووح بكذب وخوف شديد..... انتي سبتني لي حرام عليك ،شوفت كابوس وحش اوي .
صقر بحنان وحب ..... حضنها جامد وقال لازم اروح الشركه انا نسيت تليفوني ورجعت اخده ، البسي وتعالي معايا .
روووح بفرحه طفوليه..... فريره وجريت .
صقر بضحك...... فريره ههههه ،بعدين قال في نفسه..... في حاجه روح مش راضيه تقول.
روح لبست قميص أبيض قصير جاكيت جلد ،وجيبه للركبه .
صقر بغضب..... روحي غيري خلصي .
رووح بغضب ..... ما طويل اهو .
صقر بغضب...... خلاص خليكي مفيش خروج .
روح خافت لزين يرجع تاني ودخلت لبست فستان موف بكم وبعد الركبه بشويه وخرجت .
صقر ببرود..... لمي شعرك.
روح من غير نقاش لمته ديل حصان ونزلوا .
زين فوق شافهم من الشباك .
زين بغضب ...... فاكره انك هتعرفي تهربي مني .عند روووح وصقر في الشركه
روووح كانت نايمه وفي أيدها الفون .
وصقر كان قاعد على كرسيه وبيشتغل بجد ومركز جامد في ال اللاب توب.
بعدين دخلت عليه السكرتيره .....صقر بيه المندوبين جم .
صقر ببرود...... ماشي اسبقيني هناك لحد ما اجي .
السكرتيره..... حاضر يباشا وخرجت .
صقر راح رووح عشان يصحيها بس هي نومها تقيل مفقتش بسرعه غطاه بجاكيته وخرج.عند مها .
مها بشر ..... ياما بقولك شوفته الصبح راح الجناح بعد ما صقر خرج ،وسمعت وحكت الي حصل .
ازهار بخبث ...... يبقى لازم نستغل الفرصه دي
،دي فرصه متتعوضش ، ولازم ناخد زين في صفنا .
مها بغضب..... بس ده خبيث اوي ياما وحساه كده مش سهل .
ازهار بخبث..... من الي حكتهولي ده شكله بيحبها ،احنا نستغل ده لصفنا وكده هنضرب عصفورين بجحر واحد .
مها بستغراب ...... طب وهنعمل اي .
ازهار بشر ........ *********
مها بشر........ حلوه الخطه دي احلي من الي فاتت ،طب والي فاتت .
ازهار بشر...... لو مش نجحت يبقي التانيه بديله خليكي ناصحه.
مها بستغراب ..... طب وزين هيرضى يساعدنا .
ازهار بغضب...... افهمي بقا هو اما يعرف أن كده هيتفرقوا عن بعض هيساعدنا واحنا هنقوله ..... اننا هنخلي رووح لي وهو اكيد هيوافق .
مها بطمع وشر ...... اخيرا يارب تغور ،وساعتها كل حاجه حتي القصر هيكون ليا لوحدي.
روح صحيت على ايد محطوطه على وشها وبتتحرك على عينيها وخدودها وفجاه فتحت عيونها جامد من الصدمه
طلع زين وكان قريب منها جامد.
وفي اللحظه دي صقر دخل .
صقر بغضب جحيمي.....وووووو
روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 9.
روح صحيت على ايد محطوطه على وشها وبتتحرك بعشوائيه وعلى عينيها وخدوها صحيت مخضوضه وفاتحه عيونها على الاخر من الصدمه طلع زين وكان قريب منها جامد وفي اللحظه دي دخل صقر .
صقر بغضب جحيمي...... ززززززززييينننن .
زين اتخض هو وروح .
صقر راح ضربه بالبوكس ...... انت بتعمل اي .
زين ببرود وكذب.....
كنت بجومها عشان اسألها عليك بس يولد عمي ،ما في شي لكل ده .
صقر بغضب شديد...... ولو كنت تسأل اي حد ومتقربش منها ابدا .
زين بمكر وحزن مصطنع........ يولد عمي افهمني مكنش في حد بره احنا في الدور 25والسكرتيره مش بره ومكنتش عارف أن روووح نايمه فسألتها عليك .
صقر بغضب...... برده بيقول روووح ،اسمها مدام صقر .
زين بحزن مصطنع..... انا اسف يولد عمي ،وشكرا على ثقته فيا ،وكمان دي مرت اخوي اكيد زي خيتي وابتسم بخبث.
صقر بعدم راحه ...... خلاص حصل خير بس اخر مره اشوفك قريب منها .
زين بغضب ولكن مش مبين ...... الي تشوفه ي اخوي وخرج والقي نظره اخيره على روح الي هتموت من الخوف وبترتجف من الخوف .
صقر بغضب شديد.... في اي يروووح ،اكيد في حاجه ،ليه كل ما بتشوفي زين بخافي بالشكل ده قولي ،وانا والله هجبلك حقك قولي .
رووح بخوف شديد وكذب .... ممم ففففيببش حححاجه .
صقر بغضب شديد..... رووووح انا سبق وقولت ليكي مش تكذبي واني اكتر حاجه بكرهها الكذب .
روووح بكذب وخوف ..... مفيش حاجه بس شوفت الكابوس تاني ،واول ما شوف زين اتخضيت بس وكانت بتتكلم وهي بصه في كل الاتجاهات معادا عيون صقر .
صقر بحنان...... انا مش هضغط عليكي ،وهستناكي تيجي تقولي ليا لوحدك ،بس عايزك تعرفي ان انا معاكي وفي ضهرك يروحي .
روح راحت حضنت جامد وبكيت كتير ومن كتر البكا نامت .
صقر بغضب شديد...... اكيد في حاجه ،وزين الكلب عملها حاجه ،بس لو الي في بالي صح هيبقي اخر يوم في عمرك ي ******.
وشالها وخرج من المكتب ومن الشركه كلها واتجه للقصر
عند زين .
كان رجع القصر وكان خارج تاني ،بس مها نادت عليه .
مها بخبث وطيبه مزيفه ..... زين .
زين ..... نعم ي مها .
مها بغضب..... مش تقول مها اسمي ماهي .
زين بغضب وغرور ..... انتي بتندهي عليا عشان تقولي ليا كلامك الماسخ ده .
مها بغضب بس قالت بهدوء ..... لا يزين ،كنت عايزاك في حاجه مهمه ولمصلحتك .
زين بغرور ..... مظنش بخصوص اي .
مها بخبث ..... روووح .
زين بغضب وخوف بس مش مبين ..... روووح وهي تخصني لي .
مها شدت من أيده وقفلت الباب وقالت ...... انا عارفه كل حاجه وسمعتك وشوفتك وانت رايح الصبح لروح .
زين بغضب ..... اي الكلام الماسح عاد ده .
مها بخبث..... ولو قلت ليك أن انا معاك وهساعدك أن روح تكون ليك .
زين بخبث ...... وانتي هتستفادي اي عاد ،اكيد مها هانم مش هتعمل حاجه ببلاش .
مها بمكر وخبث .... احلي حاجه فيك انك ذكي جدا ، وكلامك صح مش هعمل حاجه ببلاش انت تاخد رووح ،وانا هاخد صقر باملاكه وهبقى مسيطره على كل حاجه .
زين بخبث وغرور .... عارف اني ذكي مش محتاج حد يعرفني عاد و موافج بس عندك خطه ولا افكر انا .
مها بخبث ...... عندي اسمع بقا *******.
زين بخبث وسعاده ....... يبنت العجارب ده انتي دماغك سم .
مها بغضب..... متشتمش بس ،وماما هي الي مساعداني .
زين بضحك..... مش قولت بنت عجارب .
مها بصت ليه بغضب .
زين بخبث...... بس هنفذ امته .
مها بشر...... أما اديك( اعطيك ) الاشاره .
زين بخبث ..... وانا موافج .
ومشا .
مها بشر..... ال ذكي ال ، مستحملاك بس عشان الخطه ولا عمري ما كنت افكر اتعامل معاك ده انت عمال زي التعبان وخرجت
عند رووح صحت لاقيت نفسها في الجناح وصقر مش لاقيت صقر .
قامت مخضوضه .... وقالت بصوت أقرب لل البكا.
صقر صقر ص.ق.ر
صقر خرج من الحمام بسرعه وقال بخوف عليها..... في اي .
روح حضنته بسرعه وقالت سبتني لي ومش تسبني متسبنيش تاني خالص .
صقر بحنان..... مسبتكيش ده انا بس كنت باخد شاور ، عايزاني اخدك معايا ولا اي مش عندي مانع وغمزلها .
روووح بكسوف شديد بعدت واكتشفت أنه خارج بفوطه على خصره بس ووشها احمر جامد.
رووح بخجل ..... اااا ننننت ازززاي تخرج كده وخبت عيونها .
صقر بضحك..... هو انا الي قعدت اقول وقلد صوتها .... صقر صقر متسبنيش ،انت سبتني لي حرام عليك مش تسبني تاني .
روووح بغضب طفولي..... انا مش بعمل كده .
صقر بمرح وضحك شديد ..... هههههه اومال مين انا وبيقرب منها وهي ترجع لورا .
صقر بمشاكسه ...... متجيبي فرولايه بقا .
رووح هتموت من الكسوف .... لا .
صقر قرب منها لحد ما روح بعدت لاخر السرير وخلاص مفيش مفر ولسا هيقرب الفون رن .
صقر بغضب شديد.... ييوه بقا هو في اي ،هما متفقين عليا ولا اي عايزه اخد فرولايه .
روووح ضحكت جامد .... ههههه مش قادره رد يصقر .
صقر بغضب زي الاطفال ..... مش رادد .
روح برجاء ..... رد عشان خاطري ممكن حاجه مهمه رد بليز .
صقر بمشاكسه .... هرد بس راجعلك تاني بس وانا قافل كل التليفونات .
راح رد ،وروح قعدت تضحك عليه .
صقر ببرود...... الو ، امته ،فين ،تمام انا جاي .
وراح لبس ولسا هيخرج ،روح جريت عليه وقالت .
رووح بخوف ..... انت رايح فين وسايبني .
صقر بحنان...... رايح اشوف مها ،تعبانه وراحت المستشفي .
روووح بخوف ..... طب استني اجي معاك والنبي .
صقر بحنان...... مش هينفع لازم اروح بسرعه وانتي هتاخدي وقت .
روووح برجاء وهتعيط ..... لالا والنبي والله هلبس بسرعه .
صقر بحنان..... خلاص بسرعه .
روح لبست فستان اسود وكوتش احمر وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت مع صقر.
تسريع الاحداث
وصلوا المستشفى وسألوا على الغرفه الي مها فيها .
دخلوا لاقوا مها ممدده على السرير بس مش نايمه .
روووح بطيبه .... الف سلامه عليكي يمها .
مها بخبث ..... وقالت الله سلمك يحبيبتي وبعدين
قالت بخبث وفرح .... صقر صقر انا مش مصدقه انا حامل يصقر انا حامل .
رووح اتصدت جامد وخلاص هتعيط ،عشان ممكن يطردوها ،عشان اصلا سبب جوازها من صقر هو الخلفه وخلاص مها حامل ،وهترجع للذل والخوف والقهر عند عفاف وفارس .
وصقر اتصدم جامد عشان كان نفسه يخلف من روووح وتبقي هي ام ولاده .
مها بخبث .... صقر صقر انت مش فرحان ولا اي .
صقر بهدوء .... لا طبعا فرحان .
والدكتور دخل وقال .... الف سلامه عليكي يمدام خلي بالك من نفسك والطفل عشان مش بيتغذى كويس .
مها بخبث..... حاضر يدكتور.
وخرجوا ووصلوا القصر .
مها بخبث وطيبه مزيفه.... صقر ارجوك خليك معايا ارجوك وعيطت ببكا مزيف .
صقر بص لروح الي حزينه جدا وكأنه ببقولها مش بايدي وراح مع مها
رووح جريت على الجناح وقعدت تعيط جامد قاطعها صوت زين وهو بيقول .
روووح حبيبه جلبي متبكيش ،هو ميستاهلكيش ،انا مستعد أضحي باي حاجه بس تكوني ملكي .
رووح خافت منه وقالت بصوت عالي وبعض الشجاعه .
روووح بغضب ..... زين اخرج بره عيب كده اخرج بره والله هقول لصقر .
زين قرب منها وقال باستفزاز .
زين بخبث..... صقر زمانه شرب العصير وراح في عالم تاني ، اي رايك نعيد ذكرياتنا تاني .
رووح بدموع وخوف شديد
..... زين ابعد وقعدت تصرخ يصقر يصاااااااااقر .
زين بخبث....... مش هيسمعك عشان زمانه نام من المنوم .
روووح .... يعني اي .
زين بخبث..... يعني خلاص هخطفك الوقتي .
قاطعهم صوت رجولي غاضب ..... لا مشربتش العصير .
روح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 10
صقر بغضب جحيمي..... لا مشربتش العصير.
زين بصدمه ..... ااا انت فاهم غلط ا قاطعه صقر بالبوكس وقال بصوت عالي جدا..... بقا ي **** انا تعمل في مراتي كده وربنا ما هسيبك ي ***** (وضربه جامد علقه تمام التمام 😹)
زين بخبث...... مراتك بتحبني انا مش انت ،وهي متجوزاك غصب عنها .
صقر وقف ضرب وقال بصوت عالي.... بقا ي *****مراتي انا يتقال عليها كده وربنا مهسيبك ي ******
رووح بانهيار وكلام مش مفهوم ..... ص . ق .ر . كذاب قاطعها صقر وهو بيحضنها وبيطمنها ، زين استغل الفرصه وهرب بس قال .... وربنا مهسيبك ليه يروح وجري وصقر جرى وراه بس مش لحقه كانه فص ملح وداب .
صقر رجع الجناح لقا روح اغمي عليها راح لها جري وسند راسها على رجله وقال ..... روح روح وبيضربها برقه على خدها .
روح فاقت وقالت ..... ص ق ر مش تسبني ليه ارجوك .
صقر خادها الحمام وغسل لها وشها روح فاقت وقالت.
رووح بانهيار..... صقر مش تصدقه ، وربنا كذاب قاطعها صوت صقر وقال بحنان وحب .
صقر ...... هش هش انا مصدقت ي روحي بس فهميني براحه واحده واحده عارفه زين ازاي
رووح بدموع.... زين يبقي اخو عفاف مرات اخويا، كان أقرب حد ليا من بعد اياد ومن بعد موت بابا وماما وهو اتغير معايا واياد كان سافر تركيا عند أهل باباه ،من بعد موت بابا وماما ،روحت عشت مع اخويا فارس كان مبين للناس ولبابا أنه بيحبني بس طلع بيكرهني وبيقول ليا علطول انا بكرهك انتي سبب موت امي انتي وامك لو ابويا مكنش اتجوز امك كانت امي عايشه وحرمني من التعليم وكل يوم ضرب واهانه ،عفاف مراته معرفاه اني مش بنضف وانا والله الي بنضف الشقه وبطبخ وعليا كل حاجه البيت ، بس زين كان الوحيد الي بيعملني بطيبه وحب وبيحترمي ،بس بعد 3ثانوي ،بقا وحش اوي ، وبعدين قالت وهي هتموت من الكسوف..... بقي .
صقر بغضب جحيمي... بقا اي انطقي .
رووح بدموع وبترتجف.... بقا يقولي انتي ملكي ،انتي ليا لوحدي ،مش هسيبك لحد وفي مره ااا
صقر بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه .... اييييييييي .
روووح بانهيار ..... كان مره شارب وجه وانا نايمه وحاول اااا يقرب مني بس انا ضربته بالفازه على دماغه .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه بشكل غير طبيعي بس ارتاح شويه انها بخير ..... وقال واخوكي فين .
رووح بانهيار..... مش صدقني وصدق عفاف وعفاف قالت اني الي بجري وراه وبغري اخوها وانهارت في البكا .
صقر بحنان وعشق قعدها على رجله وقعد يمسد على شعرها وبيحضنها جامد وبيطمنها ..... هش هش يروحي انا معاكي خلاص يروحي مفيش حد يتجرأ يبص ليكي بعد كده وربنا لااندمهم كلهم
روح ببراءه ..... يعني انتي مش هطلقني .
صقر بحنان خدها في حضنه جامد...... وقال بعشق ..... عمري في حياتي مفيش بس الي حاجه واحده بس الي هتفرقنا عن بعض .
روح بزعر ..... ااااي هي .
صقر بحنان.....الموت بس .
روح بدموع وشهقات..... بعيد الشر عنك .
صقر بعشق ..... وعند يروحي .
فجأه سمعوا صوت صريخ جامد .
صقر بخضه...... في اي وطلع يجري هو وروح يشوفوا في اي .
لاقوا مها واقعه على الأرض
مها بخبث وعياط مصطنع.... اهئ اهئ يصقر وقعت رجلي بتوجعني انت كنت فين وسبتني ليه .
صقر بهدوء قرب منها واشتالها ودخل غرفه مها وروح وراهم .
مها بشر وخبث..... ابنك شقي اوي يصقر .
صقر بهدوء .... اطلب لك الدكتور .
مها بخبث..... لا بس هو عاوز باباه جنبه وبعيد حطت أيدها على بطنها وقالت بدلال .... صح يروح ماما .
رووح مش قادره تستحمل ونفسها تبكي من الي هي شيفاه ،بس راحت لمها وقالت بطيبه ..... اعملك عصير
مها بحب مزيف..... لا بحيبتي انا عاوزه جوزي بس روحي انتي ارتاحي عشان شكلك تعبان .
رووح هتموت وتبكي وبصت لصقر ،بس صقر بصلها وكأنه بيقولها مش بايدي.
رووح بهدوء..... حاضر انا همشي انا .
ومشيت وصقر دخل الحمام .
مها استغلت الفرصه وقالت بصوت عالي بس صقر مش سمعها عشان الحمام عازل للصوت .
مها بصوت عالي.... وانا بعشقك يروح مها .
روح سمعتها وجريت على الجناح وانهارت في البكا جامد لدرجه نامت بسرعه .صقر خرج من الحمام مها قربت منه بدلع وقال .....وحشتني .
صقر ببرود..... انتي حامل يمها ويالا عشان ننام .
وقفل النور ونام جنب مها .
تسريع الاحداث في الصباح.
صقر صحي بدري جري ساعتين واخد شاور ولبس بدله كحلي وكان خاطف القلوب بوسامته .
راح الجناح لاقا روح نايمه على الأرض ورأسها على السرير قرب منها وفوقها وقال بخوف شديد...... رووح مالك اي الي منيمك هنا .
روووح بهدوء عكس الي جواها .... مفيش.
صقر بحنان.... مفيش اي بس مالك اي الي مزعلك .
روووح بصوت أقرب للبكا.... مقدرش اشوفك مع حد غيري .
صقر بحنان.... مش بايدي يروح مش بايدي والله مكنتش اعرف اني هقابلك
روووح بحب ...... عارفه .
قاطعهم صوت تليفون صقر .
صقر بمرح .... والله بيجوا في اوقات غلط وكمان نسيت اقفل الفون .
رووح ضحكت وبانت غمازبتها الي في الشمال .
صقر قرب منها وباسها منها بسرعه وقام رد على الفون .
صقر ببرود..... تمام اوي كده ، اعرفولي مكانه وخدوه على المخزن ، وظبطوه ، واتصلوا بيا على طول .
فجاه سمع صوت كتير تحت بيبص في الشباك لاقا اهل القريه كلهم على البوابه .
صقر نزل بسرعه وقال بصوت جمهوري ....... اااي في اي هنا عاد .
كل ده ومها واقفه على السلم وعلى وشها ابتسامه شماته وشر
قرب منه راجل وقالت بخبث ....... عيب عليك يعمده بقا جايب نسوان عندك في السراياوفي الوقت ده رووح نزلت .
والراجل قال ..... اهي الغازيه اهي خطافه الرچاله
وبعدين وجه كلامه لصقر و قال وعمال فيها كبيرنا ،طب متجيب لينا معاك .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه وقال بصوت زي فحيح الافعي ووووو
STOP.
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق