أخر الاخبار

ملك الزين من البارت الثلاثون حتي البارت السادس والثلاثون والاخير بقلم شهد عبد السلام كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 


ملك الزين

من البارت الثلاثون حتي البارت السادس والثلاثون والاخير

بقلم شهد عبد السلام

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


ملك بعصبيه :قمر انت ازاي تقولها يا قمر 

زين :وانتي مالك 

ملك :مالي في عينك 

زين بيقرب عليهاا :اي بتغيري مثلا 

ملك :هغير ليه يعني 

زين :يبقا خلاص خليكي في حالك 

ملك :لا طبعاا ده انا بتقولي يا ملك و بدلعهاا هي 

كل ده و زين بيقرب منهاا

زين و عايز يستفزها  :اصل منار دي في حته تانيه خالص 

ملك بزعل :يعني دي في حته تانيه و بدلعهاا وانا .

زين وبقااا مسبتها في الحيطه و قريب منها اووي :وانتي ايه 

ملك وخلاص هتعيط :انا مش فارقه معاك 

زين وبتكلم جنب و دنهاا :يعني مش بتغيري 

ملك كان قلبها هيقف من كتر قربه منهاا و بتاخد نفسها بصعوبه :اه 

زين و مقرب وبيضغط عليها بكلام :اه ايه

ملك :بغير 

زين و هو حاطط ايدو علي الحيطه و محوطها بايدو الاتنين:منها ولا عليا

ملك و مش قادره تتنفس : عليك و مسكت كتفه و كانت هتقع 

زين وشلها:تعالي اهدي 

ملك و حضنه وبتعيط 

زين :خلاص في ايه لازم تخليني اضغط عليكي كده 

ملك وهي بتعيط :ازاي تقولها يا قمر 

زين وبيضحك عليهاا :يخربيتك 

زين باسهاا في شعرهاا و باس ايديهاا 

زين :حقك علياا خلاص بقاا قلبك ابيض 

ملك :..

زين :ساكته ليه 

ملك :ماتكلمنيش تاني 

زين :ليه 

ملك :كده 

زين :لو فضلتي زعلانه هصالحك بطريقتي

ملك:..

زين :يبقا اصالحك راح بايسهاا 

وملك بتقاوم بس مش قادره 

الباب خبط

زين بعد عنهاا 

زين:اووف مش وقتك مين 

..:افتح يا عم 

ملك :ان....

زين شاورلها تسكت و سكتت

زين مسك ملك شالها من علي رجلو 

زين فتح الباب

زين :عايز ايه 

علي :عيب عليك جاي اقولك مبروك 

زين :الله يبارك فيك حاجه تاني 

علي :طب العروسه نقولها مبروك 

زين بعصبيه: مالكش دعوه ب العروسه يا عم علي 

علي :خلاص ياعم فيه ايه 

زين :يلا امشي 

وقفل الباب 

زين :قومي يا بت 

ملك :بت في عينك يعني هي تقولها يا قمر وانا بت بت في عنيك 

زين :لسانك ده هقطعهولك 

ملك لفت وشها االناحيه التانيه 

زين نام علي السرير وراهاا 

زين :اي يا حبيبتي جايلك حالاا 

ملك بتلفلو اتلاقيتو مش ماسك الفون 

ملك :انت بارد 

زين :قومي 

ملك :عايز ايه

زين :ماتنميش 

ملك :ليه 

زبن :كده وشدهاا تحت كتفوو اقعدي معايه  ومسك القهوه 

ملك :عايزه شويه 

زين: لا 

ملك :خلاص هنام

زين :لا اقعدي و فتحلهاا الشاشه

ملك :سيب ده 

زين :كرتون 

ملك :حلو اووي 

كان كرتون الاميره النائمه 

ملك :بحبو اويي 

زين :طب اتفرجي 

طول الكرتون زين مركز مع ملك 

وجيه المشهد الامير بيبوسها عشان تفوق 

زين :اهوو عشان تعرفي انو مش عيب 

ملك :طب هو بيحبهاا 

زين :طب ما انا بموت فيكي 

ملك :ايه 

زين :ايه 

منار :عز بيه بيقولكم يلا الاكل جاهز 

زين :ماشي نازلين 

زين :يلا ننزل 

ملك :يلا 

زين : تعالي كده اعملي الحجاب 

ملك : حاضر 

و خدها و نزلو 

علي :ملك عامله ايه 

زين :. .


البارت 31 ملك الزين 

علي :ملك عامله ايه 

زين :انت تعرفها منين 

ملك خافت من ردت فعل زين 

علي :انا الدكتور بتاعهاا 

زين :ماسكو من هدومه :دكتور مين ياض 

علي :دكتورها في الجامعه 

زين :امشي 

زين :تعالي وخدها و طلعو الاوضه 

زين دخلها و قفل الباب بعصبيه 

زين :تعرفي منين

ملك :دكتورنا في الجامعه 

زين :وعرف ام اسمك منين 

ملك :اصل 

زين :اصلل ايه 

ملك: حصل بينا 

زين :تعالي كده وخدها قاعدها 

زين :قولي بقا 

ملك :بص وقالتو كل الي حصل 

زين :طب ماقولتليش ليه 

ملك :انت ماسالتنيش 

زين :طب يا ملك 

زين :انا نازل 

ملك :رايح فين ماتسبنيش هنا 

زين ؛مش عايز اسمعلك صوت 

ملك سكتت وبتحمد ربنا ان هو ماعملهاش حاجه 

بعد شويه زين جاله مكالمه 

زين :تمام انا جاي 

زين :يلا 

ونازلين

فريده :ملك حقك عليا يا بنتي ان كلمتك بطريقه ده بس من زعلي ان ماكنتش اعرف

ملك :ولا يهمك يا طنط 

فريده :طنط ايه بقاا قوليلي يا ماما

ملك :حاضر يا ماما

زين :يلا

عز :رايح فين يا ابني 

زين :معلش لازم امشي 

عز :برحتك يا زين بس خليك عارف ان انت و مراتك هتعيشو معانه هنا 

زين :ماشي  سلام و شد ملك و مشي 

قدام الڨيلا 

ملك :اي الحراصه دي كلها يا زين 

زين :اطلعي دالواتي و خلي بالك من نفسك 

ملك :هو في ايه يا زين

زين مسكهاا من ايديها :مافيش حاجه يا نن عين زين

ملك :ماشي انا طالعه 

زين مشي اتجه للمخزن 

زين :اهلا 

ادهم :هتندم يا زين 

زين :مش زين الي بيندم و نزل فيه ضرب زين 

زين :انت جتلي برجلك لما فلست و عرفت ايه السبب 

ادهم و هو بينزف من كل حته :هتنازل عن القضيه مقابل  انك تعوضني عن  كل الخسائر 

زين بضحك: عندي اتفاق احسن من كده انك هططلع من هنا مقابل الاقضيه و الفديو يا حبيبي و لو مش موافق براحتك انت عارف كويس هعرف اطلعها ان هي متجوزه واحد بس ازاي 

ادهم :موافق 

زين :تمام مشيوو 

عمار :بس يا باشا 

زين :عمار 

عمار :تمام يا باشا 

زين طلع الڤيلا 

زين :نادي ل ملك 

داده كريمه :ماشي 

و طلعت ل ملك 

داده كريمه :ملك هانم زين بيه عايزك تحت 

ملك :هو جيه و نزلت جري 

و هي نازله وقعت قدام زين 

زين بزعيق :انتي غبيه بتنزلي بسرعه ليه و شلهاا 

زين في الاوضه حطها علي السرير 

زين  :ماتنزليش كده تاني 

ملك :انت بتكلمني كده ليه 

زين :مش تخلي بالك من نفسك 

ملك :انا مخليه بالي من نفسي

زين :باين 

ملك :مش هرد عليك 

زين : المهم دالواتي انا هسافر كام يوم 

ملك بتقوم مره واحده :ايه راح فين 

زين :مسافر في شغل 

ملك :وهتسبني لوحدي 

زين :هما كام يوم

ملك بزعل :ربنا معاك 

فون زين رن و كان مراد 

مراد :شمس 

زين :كنت عارف 

مراد :ذي ما اتفقنا صح 

زين :تمام وقفلو 

ملك :انا جعانه 

زين :اول مره اسمعك بتقوليها 

ملك :جعانه 

زين :قومي غيري هدومك وننزل نتعشا براا 

ملك :ماشي 

زين :ماتزعليش انا خوفت عليكي عشان كنتي هتقعي 

ملك :بس بردو انت بتزعقلي كتير 

زين :معلش بقاا قلبك ابيض قومي 

ملك : ماشي 

زين :هغير انا وانزل استناكي 

ملك :ماشي 

زين خد شاور و لبس بدله سوده وفاتح اول كام زرار 

زين :بسرعه ماشي 

ملك :ماشي 

بعد شويه ملك لبست دريس رقيق جدا ب اللون السماوي و  حجاب اوف وايت و جزمه بكعب عالي  وميكاب رقيق 

ملك :انا خلصت 

زين :ملاك 

ملك: بتقول ايه 

زين :يلا 

طلعو سواا و فاتحلها باب العربيه 

زين :تسمعي ايه 

ملك :اي حاجه 

زين شغلها اغنية نصيبي و قسمتي  

ملك :بحب الاغنيه دي اويي 

زين :عارف 

ملك :عارف منين 

زين :انا عارف عنك كل حاجه يا ملاكي 

ملك ضحكتلوو 

زين فتحلها الباب و مسكهاا من وسطهاا 

ملك :المكان حلو اووي 

زين :استني تدخلي الاول  

و دخلت 

ملك :وقفت مره واحده ايه ده  

كان المكان كلو فاضي و متزين ب ورد  احمر و ديكور المكان كان اسواد و مكتوب بالوراد ملاك الزين 

زين :اي رايك  

ملك :تحفه يا زين 

زين قعدهاا 

زين: مبسوطه 

ملك :اووي 

زين :يلا نرقص 

وخدها و رقصو علي اغنية

حلم حياتي وائل جسار 

زين بعد وقت من الرقصه 

زين جنب ودنها : بحبك  

ملك وقفت مره واحده :ايه 

البارت خلص

التفاعل


البارت 32 ملك الزين 

زين جنب ودنهاا :بحبك 

ملك وقفت مره واحده :ايه 

زين بصوت عالي :بحبك 

واتلاقيت مره واحده كل خلفيات المكان بقيت عباره عن صورهاا 

ملك :اي ده 

زين:مسك ايديهاا و نزل علي رجلوو 

زين :بحبك و هعوضك عن كل لحظه كنتي معايه زعلانه فيهاا هتبقي ملكه علي عرش قلبي و هتبقا تاج علي راسي و اوعدك مش هاجي فيوم من الايام اهزز ثقتك او ابطل احبك ده بلعكس حبك علي يوم بيزيد و يوم ماتجوزتك كنت عشان بحبك مش عشان حاجه تانيه ومن اول مره شوفتك وانتي في بالي انتي الواحيده الي قدرتي تهدمي و تكسري حصوني يا ملاكي و هتفضلي طول عمرك ملاكي و بنتي و عشقي الاول والاخير وهتفضلي انتي اكتر واحده قلبي مبسوط بيهاا 

كل ده ملك مش قادره تستوعب 

ملك :ده بجد 

زين :اه بجد

ملك وشهاا كلو احمر و كل الي عليهاا ان هي ابتسمتهاا علي وشهاا بتعبر عن السعاده الي  جواهااا 

وواحده من المؤاظفين جابت علبه ل زين 

زين :دي شبكتك  وفتحهاا 

ملك :اي ده 

زين وبيلبسهوالها :اي رايك 

ملك :تحفه 

زين :تصميم اتصمم علشانك و مش هيبقا في منو تاني 

ملك :ده تصميم خاص 

زين :مسكهاا من ايديهاا :عايزك تنسي كل حاجه وحشه و انا هعوضك يا ملاكي 

زين: مش سامعلك صوت و شدهاا خدها في حضنه و باسهاا من دماغهاا 

زين :يلا نتعشا 

و قاعدها 

زين :باس ايديهاا كلي كنتي جعانه 

ملك :في حد هيبقاا جعان بعد ده كلو 

زين بدا هو ياكلهاا

زين :اي رايك في المكان 

ملك:حلو اوي 

زين :هتسميه ايه طيب 

ملك :مش فاهمه 

زين :هتسمي المكان ايه 

ملك بغباء :وانا اسميه ليه 

زين :مش انتي صحبتوو المطعم كبير جداا و المكان ده ماحدش هيدخلو غيرك 

ملك :انت بتتكلم بجد 

زين :اه امال ههزر اي رايك نسميه ملاكي 

ملك :امم موافقه الاسم حلو 

زين :صدقيني مافيش احلا منك 

زين :يلا 

ملك :لا 

زين بيضحك :تعالي و هجيبك علطول 

ملك :وعد 

زين :وعد يلا

و خدها وومشيوو بالعربيه 

ملك نزلت جنينه الڨيلا 

ملك :انت بتعمل كل ده امته 

زين :عارفك تافه بتحبي البلالين 

ملك :هنبتدي بقا  بس حلو عجباني 

زين :قولتلك انتي احلاا 

زين مسكها من وشهاا :وشها احمر كده كتير كفايه كسوف 

ملك :علي فكره زعلانه منك 

زين :اي ده اي ده بعد ده كلو و زعلانه طب عملتلك ايه 

ملك :قولتلك عايزه اروح لماما وبابا وانت طنشت 

زين :انتي بتكلميهم كل يوم وبعدين هوديكي بكره 

ملك :ماشي 

ملك :يلا نطلع عايزه انام 

زين :شلهاا 

ملك و هي علي ايدوو :بتشلني ليه دالواتي 

زين :مراتي و عايزه اشلهاا 

زين :اقعدي كده عشان عايز اقولك حاجه 

ملك :قول 

زين مسك ايديهاا 

زين :انتي بتحبيني 

ملك وشها احمر و نزلت عنيها في الارض 

زين :طب تمام بلاش دي 

بتخافي مني 

ملك :الصراحه 

زين :اه الصراحه 

ملك :بخاف اووي لما بتكون متعصب بحسك هتموتني 

زين فضل يضحك و ملك بتبص عليه 

زين :اي بتبصيي كده ليه 

ملك اتكسفت منو راح شددهاا علي رجله 

زين :ملاكي يعمل الي عايزه ويبص ذي مايحب 

ملك :طب اي ده اوعاا و هتقوم 

زين :استني لما تسمعيني انا عمري ما اموتك يعني مش للدرجادي بس انتي تشوفيني متعصب ماتجيش جنبي تمام 

ملك :حاضر بس مفروض ابقا انا جنبك 

زين :ماينفعش تبقي معايه وانا متعصب و مش هتستحملي انتي صغنونه يا لوكا 

ملك :ماتقولش صغنونه دي انا كبيره 

زين :انتي تعرفي انا عندي كام سنه 

ملك :اه 29 

زين :طب تمام بينا 9 سنين يعني كتير وانتي اصلا صغيره يعني اخرك من شكلك 17 سنه 

ملك :لا بقا كده كتير انت خلتني بنتك وانا قاعده 

زين :انتي بنتي اصلا 

ملك :بس لو بقيت اب هتنساني 

زين :لا مين قال كده هتفضلي بنتي الكبيره 

ملك سكتت 

ملك :انا هقوم اخد شاور وانام 

زين :ماشي يا حبيبتي 

ملك دخلت خدت شاور و طلعت 

زين :هتنامي 

ملك :هعمل شعري 

زين :ماشي و سابهاا و دخل ياخد شاور 

زين خرج 

زين :انتي لسه ذي ما انتي 

ملك :خلصت 

زين بيغمزها  :طب يلا عشان ننام 

ملك :هو انت بتغمز ليه 

زين بخبث :لا عادي 

ملك :لا انت.

زين خدها 

زين :مش رايك ممكن اعمل فيكي حاجه وحشه 

ملك :لا 

زين :طب تمام 

(وراحو في العالم بتاعهم الخاص)

تاني يوم الصبح عند مراد و نرمين 

مراد :ادخل 

نرمين :ينفع اقعد 

مراد شاولها ان هي تقعد 

نرمين :ينفع اعرف انت بتعملني كده ليه بقالك كام يوم مش بتكلمني خالص ولا حتي بتقولي كلمه واحده 

مراد :اطلعي يا نرمين 

نرمين بحزن:بس 

مراد قام ناحيتها ومسكها من دراعها

مراد :يعني انتي مش عارفه انتي عملتي ايه 

نرمين :لا 

مراد :بردوو بتكدبي 

نرمين :طب قولي 

مراد ساب ايديهاا: انا مش هقول ابقي اعرفي لوحدك اطلعي

نرمين : حاضر 

و طلعت بعد شويه 

غاليه :مراد بيه ست نرمين

  مش بتاكل حاجه من امبارح

مراد :طب حضاري الفطار وانا هاخدو 

مراد :هاتي و خد منها الاكل و طلع الاوضه بيخبط 

نرمين :معلش انزلي مش جعانه 

مراد :مش بمزاجك 

نرمين :امال مزاج مين 

مراد :مزاجي انا هدخل اخد شاور واهجيلك اجي اتلاقي الاكل ده اتاكل  فاهمه 

وسابها و خرج 

نرمين لنفسها :مش هاكل هو بيقول كده عشان يهددني ومش هيجي و هينزل 

بعد شويه مراد دخل 

مراد :حلوتك اي ده 

نرمين اول ماسمعت الصوت قامت :اي ده في ايه

مراد :في ان ليلتك سوده يا حبيبتي 

نرمين :انا متعوده افطر تحت 

مراد مسكها من ايديها :طب تعالي افطري تحت 

و خدها و نزل 

مراد :اقعدي 

مراد :افطري 

نرمين: حاضر هاكل 

مراد :ماكلتيش امبارح ليه 

نرمين :مش جعانه

مراد : الكدب 

نرمين :يوو بقا كل شويه تقول عليا كدابه و قامت وقفت 

مراد :اقعدي 

نرمين :حاضر 

مراد :كدبتي ليه يوم ماروحتي الجامعه و مقولتليش ليه كل الي حصل وان انتو قابلتو ادهم 

نرمين :انت عرفت ازاي 

مراد بعصبيه :انتي لسه بتسالي 

نرمين :اهدي بس ماقولتش عشان دي حاجه تخص ملك 

مراد :طب ما انتي كنتي ممكن تتخطفي معاها صح

نرمين :صح 

و مسكهاا من دراعهاا جامد 

مراد :و ازاي تركبي مع علي العربيه هاا 

نرمين :هو ده الحل الواحيد +حقك عليا  مش هكدب تاني و هقولك كل حاجه 

مراد سابها و قايم :دي حاجه ترجعلك انتي 

نرمين مسكت ايدوو :يا مراد و بتعيط 

مراد :قوليلي ينفع كده 

نرمين :لا انا اسفه 

مراد سابها و خرج 

وهي طلعت الاوضه 

عند زين وملك 

ملك فاقت قبل زين 

ملك:اي ده هااا و هتقوم 

زين :راحه فين 

ملك و مكسوفه اوي ووشهاا احمر :هاقوم 

زين :لا 

ملك :هقوم 

زين :صباحيه مباركه يا عروسه 

ملك :انت انت 

زين :انا قليل الادب عارف 

ملك :اووي 

زين :ايه 

ملك :لا ماقولتش اووي 

زين بضحك ان هي اعترفت :ماقولتيش اووي ماشي 

و الفون رن 

زين :لسه  طب ابعتلو الفيديو  

عمار :تمام 

زين :قولو نص ساعه بس 

عمار :تمام

ملك :فيديو ايه

زين :ماتدخليش 

ملك :ماشي 

وراح قايم انا نازل و خلي بالك من نفسك فاهمه 

ملك :حاضر 

بعد شويه زين لابس ونازل 

ملك :مش هتفطر 

زين :لا تعالي اقولك حاجه 

ملك :نعم وراحتلو 

زين :باسها من راسها عايزه حاجه وانا جاي اجبهالك 

ملك :اه عايزه 

زين :عايزه ايه 

ملك :شوكلاته 

زين :من عيوني بس بصي هنعمل اتفاق  كل حاجه ليها مقابل 

ملك :مش عايزه منك حاجه 

زين بضحك :ماشي برحتك

و نزل 

مراد و زين في مكتب زين 

مراد :تمام الوراق كده وصلهم يلا احنا بقاا 

زين :تمام يلا 

عند شركة من الشركات المنافسه 

شهاب بعصبيه :اززااي يعني تخسروهاا قولولي ازااي يا بنت ***يا شمس كده هعلن فلاسيي

عند مراد و زين 

زين :قول مبروك مهاب خلصها 

مراد :طب مبروك 

زين :اتصل و عمل بلاغ و شويه و كانت الشرطه في الشركه 

الظابط :انتي شمس 

شمس :ايوا يا فندم 

الظابط :مطلوب القبض عليكي 

شمس :انا 

الظابط :اه الاستاذ زين مقدم فيكي بلاغ بتهمت السرقه 

اتفضلي معانه 

و قبضو علي شمس   

مراد :انا همشي 

زين :يلا ربنا معاك 

مراد :في الڨيلا 

زين بيرن علي ملك علي فون البيت 

زين :فين ملك هانم 

الداده :ملك هانم زين بيه 

ملك :بجد وجريت 

ملك :الو يا زين 

زين :اي يا قلب زين عامله ايه دالواتي 

ملك:الحمد لله

زين :فطرتي 

ملك :لا 

زين :بعاقبك بتزعلي 

ملك :لا لما تجي ناكل سواا ماشي 

زين :افطري و مالكيش دعوه بياا 

ملك :لا و ده اخر كلام عندي 

زين :انتي بتنشفي دماغك عليا انا طب تمام اوي كده لما اجيلك 

ملك :لا 

زين :اقفلي  وشوفي مذاكرتك

ملك :انا خايفه انا مش فاهمه اي حاجه

زين :بليل هذاكرلك 

ملك :ماشي باي خلي بالك من نفسك 

مراد و صل البيت 

و لسه هيطلع  الاوضه 

غاليه :في واحده عايزه حضرتك

مراد :مين 

غاليه :اسمها لانا 

مراد :تمام جاي 

لانا :عامل ايه يا مراد و مقربه عليه 

مراد :الحمد لله يا لانا في حاجه ولا ايه 

لانا :يرضيك الي عملو زين اتجوز وسابني 

مراد :النصيب 

نرمين :من علي السلم مين دي 

لانا :انتي الي مين مين دي يا مارو 

نرمين :رد عليها يا مارو

مراد :دي نرمين مراتي 

لانا :امته ده 

مراد :انتي الي كنتي مسافره ساعة الفرح 

نرمين :بقولك مين دي 

مراد :دي لانا بنت عم زين 

نرمين :واي علاقتها بيك

لانا :انتي مالك 

مراد :لانا دي مراتي اتلمي و انتي يا نرمين اطلعي دالواتي 

نرمين طلعت 

مراد :لانا احترمي نفسك و راعي ان هي مراتي و تفضلي بقاا

لانا :انت بتطردني يا مراد

مراد :افهميها ذي ماتفهميها 

مراد طالع اتلاقه نرمين في وشه

نرمين :مين دي بقاا يا ماروو 

مراد :قولتلك بنت عم زين 

نرمين بصوت عالي :وايه علاقتها بيك هاا 

مراد :عادي 

نرمين :هو اي الي عادي ازاي تجيلك البيت هاا 

مراد :صوتك مايعلاش يا نرمين و قولتلك عادي مافيش اي حاجه بيني و بنهاا

المجهول :انفذ امته 

المجهول 2 :بكره بكتير بس ماتعملوش فيها اي حاجه 

البارت خلص

تجميع حلقات

33&34&35

البارت 33 

مراد :خدها و دخل اوضة نرمين 

وقاعدها 

مراد :بصي يا نرمين تتكلمي معايه بصوت واطيي بعد كده و بعدين انتي مالك ب لانا 

نرمين :يعني ايه مالي بيها 

مراد بعد سكوت:اقفلي الحوار ده 

نرمين :طب عايزه اروح للدكتور

مراد :قولتلك هتروحي لدكتوره 

نرمين :ماشي امته 

مراد : النهارده الساعه 8 

نرمين:النهارده امال كنت هتقولي امته 

مراد :كنت هقولك بس انتي سالتي 

نرمين :ماشي فين العنوان 

مراد :انا رايح معاكي 

نرمين :ليه 

مراد :هو ايه الي ليه يا نرمين هاجي معاك 

نرمين :مهتم اوي يعني 

مراد مسك ايديهاا :انا ماعنديش اهم منك 

نرمين :انا ؟؟!

مراد :اه انتي وخدها في حضنه 

مراد :مش عايزك تخافي مني و انا اسف علي طريقتي معاكي ده من زعلي منك 

نرمين :صدقني ماقولتش عشان ده حوار تبع  ملك 

مراد :معاك ان ده تبع ملك بس كان لازم تعرفيني ان كان ممكن يجرالكم حاجه 

نرمين :الحمد لله حصل خير 

مراد :بس بقولك ايه

نرمين : قول

مراد :بتبقي قمر وانتي هاديه

نرمين : انت شايف كده 

مراد بضحك :الصراحه اه 

نرمين :بخضه اي ده 

مراد :في ايه 

نرمين :فار يا مراد 

مراد :حرام عليكي كل ده عشان فار

نرمين : اه 

مراد :ماانتي بنوته خالص اهوو امال كنتي مطلعه عيني ليه و عامله فيهاا قلب الاسد 

نرمين :مش وقت رخمتك بقا 

موت الفار 

مراد بفكره في دماغه :انا مابعرفش 

نرمين :ازاي يعني 

مراد : مش هعرف يا نرمين الاوضه واسعه 

نرمين :يعني انا هنام مع الفار في اوضه واحده 

مراد و بيحاول يكتم ضحكتوو :لا مش هينفع ده ممكن ياكلك 

نرمين :طب هعمل ايه 

مراد :مافيش غير حل واحد 

نرمين :ايه هو 

مراد :تنامي في اوضتي 

نرمين :وانت هتنام فين 

مراد :في الاوضه بردوو

نرمين :لا ممكن انام في اي اوضه 

مراد :ده اوضتك فيها فار

نرمين :يعني ايه

مراد :بقيت الاوض هتتلاقي فيها فيران عشان مقفوله 

نرمين :لا خلاص هحاول انام هنا 

مراد :برحتك انا رايح اوضتي 

نرمين :هتسبني هنا لوحدي 

مراد :اعمل ايه يعني 

نرمين:طب هاجي معاك و بليل ابقا انام هنا 

مراد :طب تعالي 

وخدهاا و دخل الاوضه 

عند زين و ملك 

زين رجع 

زين : يا بنتي 

ملك :نعم يا بابي 

زين بفرحهاا ان هي بتشبهو ب ابوهاا 

زين حضنها:انتي قلب بابي 

ملك :عايزه فونك 

زين :ليه 

ملك :عايزه اكلم ماما اخر مره كلمتها من يومين 

زين :لا مابحبش حد يمسك فوني 

ملك بزعل :انا حد طب انا مخصماك ماتكلمنيش تانيي 

زين :ماشي برحتك

و سكتوو 

زين :ملك انزلي المكتب تحت في علبه بيضه هاتيها 

ملك :انزل انت مش حاجتك 

زين:اي حاجتي دي احنا واحد يا حبيبتي 

ملك :دالواتي واحد من شويه كنت حد 

زين :انزلي يا ملك 

ملك :ماشي 

و نزلت المكتب 

وهي نازله 

ملك :ماشي يا زين بقا انا حد ماشيي 

وطلعت 

ملك سبتها قدام زين 

زين :جايبهالي ليه 

ملك بعصبيه :مش انت نزلتني اجبهاا 

زين قام 

زين: معلش نسيت انك غبيه 

ملك :او انت 

زين :طب افتحيها  وبيمدلها العلبه 

ملك :لا انا مالي 

زين :اخلصي في ليلتك 

ملك :اهو وفتحتها منغير ماتبص فيها 

زين :اي رايك 

لفت شافتهاا 

ملك :اي ده 

زين :فونك الجديد 

كان فون ايفون دهب  عليه اسمهاا  والابل معموله بفصوص الماظ

ملك :مش عايزه منك حاجه 

زين :ساب الفون و مسكهاا كل ده عشان كلمه 

ملك :انا حد

زين :انتي الاسبوع كلوو يا نن عيني 

ملك :هات الفون مش عايزه اشوفك 

زين :واطيه 

ملك :اووي 

زين فضل يضحك :لو متجوز طفله هتبقا عاقله عنك يا ملاكي 

زين مسكها :بحبكك 

ملك وشها احمر 

زين :يخربيت الفراوله بتاعتك دي 

ملك : زين 

زين :قلبوو 

ملك :انا جعانه 

زين : ده وقتوو 

ملك :انا جعانه 

زين :بس خلاص تعالي و خدها و نزلو 

زين :عارفه لو ماكلتيش هعلقك 

ملك :ليه كده يا لمبي 

زين:اقعدي وخدها علي رجله 

ملك :اي ده نزلني 

زين :في ايه 

ملك : نزلني ياعم انت هاكل ازاي 

زين :سكتها بالاكل 

ملك :براحه 

بعد شويه 

ملك :كفايه بقا 

زين :كده كلتي انا قولت البت هتاكل السفره كلها 

ملك :مش اووي كده 

زين :طب خلصي شويه دول 

ملك : وبتميل عليه :لا والنبي كفايه هموت من كتر الاكل

زين : بعد الشر عليكي يا ملاكي 

ملك :وحياتك سبني اقوم 

زين بضحك : عايزه تقومي ليه

ملك :عايزه اصلي 

زين : طب قومي و نطلع نصلي سواا 

ملك :بجد طب انا طالعه و طلعت و بعد شويه 

زين : يلا 

وبدا زين يصلي بيهاا  وملك حبت صوته جدا في الصلاه 

بعد ماخلصوو 

ملك :صوتك حلو اويي 

زين :انتي الي حلوه يا حبيبتي 

وفونه رن 

زين :ايه 

عمار :انا عملت كل حاجه  وبعتلو الفيديو و هو اتنازل عن القضيه 

زين :تمام نفذ الباقي 

عمار :تمام يا زين باشا 

و قفلوو 

زين :يلا عشان تشوفي مذاكرتك

ملك :هتذاكرلي 

زين :اه يلا 

و فعلاا ذاكرلهاا 

زين :فهمتي 

ملك :اممم  وبتبص ل زين 

زين : ماتتكلمي 

ملك :اه فهمت منك اكتر من الدكتور 

زين :تمام بكره هنكمل 

ملك :ماشي 

زين :كلمي مامتك 

ملك :صح فكرتني 

عند مراد و نرمين 

مراد راح معاها عند الدكتوره و رجعها و هو رجع للدكتوره 

مراد :هي حالتها عامله ايه 

الدكتوره :هي في مرحله كويسه و مش هتاخد وقت عشان كانت متابعه مع دكتور 

مراد :يعني حالتها كويسه 

الدكتوره :اه كويسه و كلها كام جلسه و تبقا كويسه جداا 

مراد : لو في اي حاجه ياريت تقوليلي 

الدكتوره :مافيش اي حاجه و ذي مابقول لحضرتك 

مراد :يعني هتحضر كام جلسه 

الدكتوره :تلاته 

مراد :طب شكراا 

 مشي

نرجع ل ملك و زين 

ملك كلمت مامتها وباباها واتفقوا ان هي هتروح بكره عندهم

زين : ننام بقا 

ملك :لا انا عايزه اكل 

زين :امال مين الي لسه واكل من شويه 

ملك :اهوو قولت من شويه 

زين :عايزه تاكلي ايه 

ملك :بيتزاا و شيبسي و بيبسي 

زين :ماشي عايزه حاجه تاني

ملك : تؤتؤ لا لا و شوكلاته 

زين بضحك :قولتلك هتتخني 

ملك :بارد 

زين : مش عايز ازعلك يا لوكا و بيكمل بخبث :والاول كنت بحتار  اعاقبك ازاي دالواتي مش هحتار 

ملك :ماحدش يقدر 

زين وهو بيمسك الفون: بجد

ملك :بس..

زين شاورلها عشان تسكت  

زين طلب الاكل 

زين :مش شايفاني هكلمك في الفون 

ملك بضحك: الانفعال خادني شويه 

زين فضل يضحك 

ملك :اقولك حاجه 

زين :اتنيلي

ملك :اتنيل ؟!!

زين :هتقولي ايه 

ملك :كنت بحسبك ما بتضحكش

زين بضحك:ده ليه يعني 

ملك :اصل علطول بتفضل تزعق و كنت علطول بتزعقلي 

زين :كنت بزعق عشان تعرفي الغلط و تعرفي ايه هي الحاجه الي مابحبهاش و ماتعمليهاش

ملك :امممم زين 

زين :ايه 

ملك :ينفع اطلب منك طلب 

زين : تحت امركك يا ملاكي 

ملك وهي بتغمض عنيهاا:عايزاك تمشي شمس من الشغل 

زين بصلهاا و ضحك :ليه 

ملك :كده بحسهاا بت ملتزقه 

زين قرب عليهاا :ازاي يعني 

ملك بتوتر من قربه :ذي الناس

زين :شمس ماشيتهاا النهارده 

ملك :اعاا بجدوحضنتو

زين كان مبسوط ان هي اول مره تعمل حاجه ذي دي 

ملك و استوعبت هي عملت ايه 

ملك :معلش اصلل 

زين :اصل ايه بس و حضنهاا 

الفون بتاع زين رن 

زين :يعني خلاص 

عمار :تمام هو اتقبض عليه و الفيديو بتاع البضاعه اتبعت للحكومه 

زين :طب تماام كده خلصناا منوو 

وقفل 

زين كان الفرحه مش سايعهه 

زين مسك ملك و باسهاا من خدودهاا 

ملك ووشها احمر:في ايه

زين :حوار ادهم خلص 

ملك :ازااي 

زين :اتقبض عليه 

ملك :ازاي

زين :ادهم كان بيتاجر في المخدرات 

ملك :يلهووي 

زين : زعلتي ليه 

ملك :عمي يا زين اكيد زعلان اووي 

زين :بصي كل واحد بيعمل حاجه بتحمل نتيجتها


بعد شويه 

الداده :الاكل يا زين بيه 

زين ل ملك :لوكاا اوعي اجيب الاكل بيبص اتلاقها نايمه 

زين :نمتي 

شالهاا و نايمهاا 

زين خد الاكل 

زين :نمتي في ثانيه و خدها في حضنه ونام جنبهاا 

البارت خلص التفاعلالبارت 34 ملك الزين 

مراد :هتنامي 

نرمين :انا عايزه اروح اوضتي ماليش دعوه 

مراد :روحي 

نرمين :الفار

مراد : يادي الجناان يا بنتي هتنامي يلا نتنيل 

نرمين :انت بتكلمني كده ليه هاا 

مراد بضحك :تعالي نامي 

نرمين :لا 

مراد شدهاا علي السرير 

مراد :نامي ماتخفيش في ايه 

نرمين :انا مابخفش 

مراد وبيقرب عليهاا :انا عارف 

و نام و بيخدها في حضنه 

نرمين :مرا...

مراد :نامييي يا نرمين 

و ناموو

 تاني يوم الصبح 

مراد صحي و كانت نرمين لسه نايمه 

مراد :امته بقاا تبقي بتاعتي

نرمين :لما تبعد عني يا مراد انت قليل الادب علي فكره بتحضني ليه هاا 

مراد :ده انتي بت 

نرمين :بت ايه كمل 

مراد :اسكتي 

نرمين :مش هسك...

ولسه ماكملتش الكلمه باسهاا مراد 

مراد بعد لما اتلاقهاا عايزه تتنفس 

مراد :ممكن اسكتك بطريقتي عاديي

نرمين :انت..

مراد :انا ايه 

سكتت 

مراد : انا هقوم اخد شاور و عقبال ما الفطار يطلع

نرمين :..

سابهاا و قام خد شاور 

مراد :نرمين بيبص كانت الاوضه فاضيه طلع من الاوضه دخل اوضتهاا 

مراد :ماقولتليش ليه انك طالعه 

نرمين وهي بعيد :كنت بغير هدومي 

مراد :ماشي 

نرمين لفت وشهاا:اي منظرك ده 

مراد كان لابس شورت جينز بس 

مراد :فتحي برحتك انا ماشي 

نرمين بتفتح 

نرمين :هااا 

كان واقف قدامهاا 

نرمين :انت

مراد :اناا نفسي تكملي 

نرمين شاورتلو ان هي هتسكت

مراد :مالك مابتتكلميش 

تعالي نفطر و خدها و رجع الاوضه بتاعتهم و كان الفطار جاهز 

مراد :افطري

نرمين مابتتكلمش 

مراد :في ايه يا بنتي اتكلمي 

نرمين :ماشي 

مراد :افطري و اشربي ده علشانك 

نرمين :اي ده 

مراد: ده لبنن يا حبيبتي 

نرمين :انا مابشربهوش 

مراد :بجد 

وبيمدلها ايدوو 

نرمين :بقولك لا 

مراد :هتسكتي ولا ..

نرمين خدتها منوو و شربتهاا 

مراد :شاطره 

نرمين :..

مراد قام لبس تيشرت علي الشورت 

نرمين :مراد 

مراد :اي يا روحي

نرمين :انت رايح فين 

مراد :الشركه 

نرمين :الشركه 

مراد :اه في ايه 

نرمين :اصل هدومك 

مراد:عشان شورت يعني لا عادي 

نرمين :بجد رايح الشركه 

مراد :انتي مالك 

نرمين : بارد 

كان مراد نزل ماسمعهاش 

عند زين و ملك 

زين بيصحليهاا :ملاكي يا لوكه

ملك :اممم عايزه انام بقا 

زين :انا رايح الشركه 

ملك قامت :انت نازل 

زين :قومتي يعني 

ملك :انت نازل 

زين :اه عندي شغل

ملك :طب افطر معايه 

زين :ما انتي كنتي نايمه

ملك : لا نفطر سوا و حياتي عندك

زين :خلاص ماشي

ملك : مش هتاخر

زين :في ايه يا حبيبتي اهدي انا مش هجري 

ملك :ما انت كنت هتسبني و تنزل 

زين :بس صحيتكك اهدي كده و براحه 

ملك :ماشي 

زين : نمتي امبارح في ثانيه 

ملك :اسفه ماحستش ب نفسي 

زين :الواتكه بتاعي  تعمل الي هي عايزهه 

ملك :..

زين :بس لسه وشك هيحمر قومي غيري

ملك :حاضر 

بعد شويه ملك نزلت 

زين :تعالي اقولك 

ملك بتقرب :نعم 

زين شدها علي رجله 

ملك :ماينفعش كده يا زين 

زين :براحتيي 

ملك :انا 

زين :انتي ايه 

ملك :بتبقا كسفني اووي كده 

زين :بحب اكسفك 

ملك :علي فكره ماببقاش مكسوف ده انا بجحه 

زين بضحك:علي نفسك مش علياا 

ملك باحراج :حاضر

زين :زعلتي 

ملك :لا  هو انت هتتاخر النهارده 

زين :معرفش

ملك :لا قولي 

زين :اكدب يعني 

ملك :يووو بقاا 

زين :خلاص في ايه اهدي 

ملك :ماتزعليش 

زين :حاضر يا ست البنات بس انتي عارفه خلصت هجي و ماخلصتش مش هاجي 

ملك :يعني ايه مش هتجي دي 

زين :افطري 


زين :يلا بقاا عشان اتاخرت بسببك 

ملك :ماشي 

زين :قبل ماتنزلي رني علياا 

ملك :حاضر 

وبيكمل و هو بيبوسها من راسهاا 

زين :خلي بالك من نفسك 

ملك :حاضر 


 ملك طلعت فوق مسكت الفون شويه و بعد ساعتين تقريباا 

رنت علي زين 

ملك :عامل ايه 

زين :تماام 

ملك :انا نازله 

زين :لابسه ايه 

ملك و عايزه تشوفه هيعمل ايه :انت مالك 

زين :لابسه ايه بقولك 

ملك بكدب :بنطلون ..

زين :مش قولت تلبسي دريسات 

ملك :ده بنطلون بوي فريند 

زين :اقعدي يا ملك 

ملك :لا لا يا زين والنبي 

زين :طب غيري و بعد ماتغيري رني علياا 

ملك :حاضر و قفلت 

ملك فضلت تضحك ياريتي ماعملت حاجه و رنت عليه بعد شويه 

ملك :غيرت 

زين :لبستي ايه 

ملك :دريس اسواد 

زين :ماشي ابقي اعدلي الحجاب كويس و ماتنزلش بميكاب 

ملك :حاضر 

زين :السواق تحت وقبل ماتنزلي من هناك رني عليا ابعتهوالك

ملك :ماشي انا هنزل دالواتي 

زين :باي و قفلو 

ملك نزلت و ركبة العربيه ووصلت 

زينب :يا حبيبتي يا بنتي بقا كده يا ملك كل ده عقبال مانشوفك 

ملك :معلش يا ماما حقك علياا 

شريف :ماشي نسيتي ابوكي صح 

ملك :ماقدرش يا حبيبي انساك 

بس قولت اغيب شويه عشات تعرفو قيمتي 

زينب :يا حبيبتي ده انتي نور عنينا 

و فضلت تتكلم مع اهلهاا و بعد ساعه الباب بيخبط و ملك فتحت 

ملك :مين 

مجهول::زين بيه بعتني عشان اوصل حضرتك 

ملك بستغراب :بس انت 

 المجهول :ايواا علاء هو الي كان جايب حضرتك هو مشغول مع زين بيه في اجتماع مهم 

ملك :ثانيه واحده اطيب الشنه 

ملك :معلش انا همشي دالواتي و هاجي تاني 

زينب :انتي لحقتي 

ملك :معلش يا ماما 

وخرجت معاه 

ركبة ملك العربيه 

بعد مامشي شويه وقف 

ملك :في حاجه وقفت ليه 

لا ابداا بس ثانيه وفتح الباب و حط علي وشها مخدر نامت 

بعد نص ساعه ملك فاقت 

ملك  :انا فين كانت مربوطه و عنيها متغميه و محطوط علي بوقهاا لازقه 

ملك : اممم وبتتحرك من علي الكرسي 

شهاب :فكلهاا عنيهاا اخيرا فوقتي 

ملك بتعيط 

شهاب :زين فاكر كل حاجه حلوه هتبقا ليه 

و بيكمل كلامه و بيلمس خدهاا :ماتعيطيش مش هعملك حاجه 

ملك بتبعد و بتحاول تتحرك 

شهاب :صدقيني انتي ماتستهليش واحد ذي زين 

شهاب :قرب عليها و بيشيل الازقه من علي بوقهاا 

ملكك :انت حيوانن فكنيي 

شهاب :بيمسكهاا من وشهاا اهديي شويه 

ملك :اوعاا انت بني ادم زباله 

شهاب ضربهاا قلم جامد علي وشهاا و من كتر ما القلم تقيلل و اغما عليها 

شهاب طلع 

و بيكلم باباه في الفون 

ابوه :بردو عملت الي في دماغك

شهاب :ايواا و هندمه علي كل حاجه عملهاا معايه 

ابوه :ده انت تحمد ربك ان هو مش عارف الحقيقه ان احنا لينا يد في موت ابوه 

شهاب :هيعرف منين يعني فكك و بعدين لازم اندمو علي الي عملو معايه واخد منو مراته 


شهاب قفل 

بعد تلت سعات

عند زين كان بيرن علي ملك 

و مافيش رد و رن علي ابوها

شريف :الوو اي يا ابني 

زين :ازيك يا عمي عامل ايه 

شريف :الحمد لله يا ابني وانت بقا كده تبعت ملك و ماتكملش تقوم بعتلها السواق و تمشي 

زين فهم ان هي مشيت من عند ابوها 

زين :معلش يا عميي 

وقفل 

زين قاعد هيموت من الخوف عليها


 

والبارت خلص التفاعل لو عالي هنزل اخر بارتينالبارت 35 ملك الزين وماقبل الاخير

عند ملك عماله تعيط 

و تقريبا مش قادره تتحرك 


شهاب :فكهاا و شلهاا 

ملك :انت واخدني فين 

شهاب :هواديكي بيتك 

ملك بتعب و عياط :هترجعني ل زين 

شهاب :بيلمس خدها :تؤتؤ زين مين زين ده انسيي هو هيطلقك و نتجوز انا وانتي 

ملك :اوعاا بقاا يا زينننن 

وصل عند فيلا 

شهاب :شيلها و هي بتقاوم

ملك :اوعاا نزلني حد يلحقنييي 

شهاب :اتهدي بقاا 

شهاب نزلهاا في الڤيلا 

شهاب :خودي علي الجو هنا عشان هتكملي حياتك هنا 

ملك :زين هايجي ياخدني 

شهاب : لسه هيكلمهاا الفون رن ياازين بيجي علي سيرتوو وفتح 

زين :شهاب مراتي لوجرالهاا حاجه موتك مش هيكفيني 

ملك :يا زين الحقنيي 

زين بمجرد ما سمع صوتهاا كده اتجنن 

زين :اهدي يا حبيبي انا جايلك 

شهاب :طلقهاا ورجعلي كل الخساير الي انت كنت السبب فيهاا كل ده مقابل انها تفضل عايشه  

زين :موافق شوف عايز ايه وانا هتنزلك عنوو 

شهاب :هطلقهاا 

زين :اه هطلقها 

شهاب قفل 

وزين كان عرف مكانها من السلسله الي هي لابسهاا من يوم مازين جبها 

مراد : مش هنزلك لوحدك 

زين :اوعا اخلص 

مراد :طب فين العنوان 

زين :قالوو 

مراد :خد الرجاله كلهم 

زين نزل ذي المجنون و مشي بالعربيه 

ملك :لاا لا مش هيطلقنيي 

شهاب :لا هيطلقك و نتجوز انا وانتي 

ملك :انت بني ادم زباله و بتضربوو راح شهاب ضربها  غابت عن الواعي و شلهاا و طلعهاا اوضه 


مراد راح علي البوليس عشان خاف زين يموت شهاب 

وراح ورا زين 

زين وصل مكان ملك 

و دخل من باب الڨيلا بعربياته والرجاله 

و ماكنش فيه رجاله كتير عند شهاب 

دخل زين و مسك شهااب حرفياا كان بيموت 

مراد بيحاول يبعد زين عن

 مراد :اهديي يا زين و بعدوو

زين طلع فضل يدور علي ملك 

واتلاقها كانت غايبه عن الواعي

زين :ملكك حبيبتي فوقي 

ملك بتعب :زين

زين :ماتخفيش يا روحي انا معاكي انتي كويسه 

ملك :اهه 

زين :شالهاا و نازل بيها كان البوليس خد شهاب

زين خدها في العربيه 

زين :هوديكي المستشفي 

ملك :لا لا عايزه ارواح 

زين خدها في حضنوو و بيبوس في ايديهاا :اهديي 

وصل زين وطلعهاا الاوضه 

زين : تاخدي شاور 

ملك :لا مش قادره

زين :انا هساعدك 

ملك :لا 

زين :مش وقت كسوفك

وشلهاا دخلها الحمام 

ملك :طب اطلع 

زين ماكلمهاش و ملك ماكنتش حاسه بنفسهاا  وخلص و خرجهاا 

زين قعدها علي السرير ونزل علي رجله علي الارض و مسك ايديها الاتنين 

زين :سامحيني ان كل ده حصلك بسببي وبيبوس في ايديهاا الاتنين 

ملك : ماتقولش كده يا زين انا بحبك 

زين :ايه 

ملك :عايزه انام 

زين خدها في حضنو ونامت 

زين بيبص علي خدهاا :يا ابن****

 وفضل متابع ملك في نومهاا 

وفونه رن 

مراد :ملك عامله ايه دالواتي 

زين :الحمد لله نايمه اهي والواد ده واصي عليه جامد 

مراد :منغير ماتقول زمانه متروق علي الاخر 

وقفل 

عند مراد و نرمين 

نرمين :انت جيت امته 

مراد :لسه جاي 

نرمين :مالك

مراد :مافيش 

نرمين :مالك بقا 

مراد :ابقي رني اطمني علي ملك

نرمين بخضه و راحت نحيتو :ملك مالها 

مراد :معرفش 

نرمين ماسكه من التيشرت :لا والنبي ملك مالهاا قولي 

مراد :اتخطفت النهارده 

نرمين :ايه 

مراد :اهديي زين جابها 

نرمين :يعني يعني هي كويسه ولا فيها ايه وهي فين دالواتي 

مراد :ماتخفيش مافيهاش حاجه و هي في البيت مع زين اهدي بقاا

نرمين :هكلمهاا 

مراد :لسه مكلم زين وهي نايمه 

نرمين :طب هي فيها حاجه 

مراد :زين قالي ان هي كويسه 

نرمين :طب الحمد لله هو مين الي خطفهاا اكيد ادهم 

مراد بعصبيه :ماتجبيش اسم حد علي لسانكك 

نرمين :حاضر 

مراد :وبعدين مش ادهم 

ولسه هيكمل

غاليه :مراد بيه في واحده تحت عايزه حضرتك

مراد :مين 

غاليه :اسمهاا نسرين 

مراد :نسرين طب انا نازل 

نرمين :مين دي 

مراد :لما اطلع 

نرمين :مين دي 

مراد :هقولك وربنا هقولك لما اطلع و سبها و نزل و نرمين نزلت وراه 

نسرين بمياعه:مراد عامل ايه يا مراد 

مراد :عايزه ايه 

نسرين :لا بعد الكلام الي هقوله انت الي هتبقا عايز يا روحي 

نرمين سمعت روحي تسكت ازااي 

نرمين :طلعت روحك و بتمسكهاا من شعرهاا 

مراد بيحاول يبعد نرمين عن نسرين :اهدي 

ونجح و بعدها 

نسرين :مين دي يا مراد 

نرمين :انتي الي مين يا حبيبتي انا مراته 

نسرين :انت اتجوزت امته 

نرمين :انتي مالك اهلك امته 

مراد هيموت ويضحك  بس ماسك نفسه 

مراد :خد نرمين علي جنب :اهدي و اطلعي فوق دالواتي 

نرمين :لا 

مراد :اطلعي و اسكتي بدل ماسكتك ذي الصبح 

نرمين :لا يا حبيبي مش هطلع و مش هسكت 

مراد :قلبك بقا جامد بقاا 

نرمين :اه 

مراد :طب اطلعي 

نرمين :انا قولت لا 

مراد وبداا يتعصب عليها :نرمين اطلعي عشان نخلص و تغور تمشي 

نرمين :هي مين و عايزك في ايه 

مراد :يا حبيبت قلبي وربنا مااعرف اعرف بس و هطلع و هقولك طلعي بقا 

نرمين :حاضر و طلعت 

مراد :في ايه بقاا 

نسرين :بقا كده تتجوز 

مراد :نسرين اخلصيي 

نسرين :انا عرفت مين الي قتل ابو زين 

مراد :انتي بتقولي ايه و بعدين احنا عارفين هو مين 

نسرين :ماظنيش ان انتو عارفين 

مراد :قولي الي عندك يا نسرين 

نسرين: هقولك الي قلت ابو زين ابو شهاب 

مراد:انتي بتقولي ايه 

نسرين :ذي ماسمعت و معايه دليل 

مراد :دليل كمان اي هو 

نسرين :تسجل بصوت ابوشهاب و هو بيعترف بالسانه 

مراد:و اي مصلحتك من كل ده 

نسرين : عايزه مليون 

مراد :عايزه مليون جنيه 

نسرين :دولار  والتسجيل يبقا معاك 

مراد:دولار 

نسرين :كتير علي خبر ذي ده ده كفايه ان عم زين هيبقا برا الموضوع 

مراد :موافق 

نسرين :كويسه تحب امته 

مراد :امته 

نسرين :انا هسافر امريكاا  وعايزه اصرفهم من هناك 

مراد :موافق  بس ايه يضمنلي ان التسجيل مش متفبرك

نسرين : اه هو كان بيكلم شهاب و بيعقلو عشان خطف مرات زين

مراد:مش دليل بردو 

نسرين :طب برحتك 

مراد:تاخدي نص المبلغ و لما اتاكد من التسجيل هبعتلك الباقي وبعدين انتي عرفتي تسجيليلو ازاي

نسرين :انا عندي تسجيلات تودي شهاب و ابو في داهيه 

مراد:هتعملي بيهم ايه 

نسرين :مش عارفه بس انا جتلك عشان الخبر ده و عارفه انه يهم زين 

مراد :تمام عايز التسجيلات كلهاا الي معاكي 

نسرين :بس 

مراد :بس ايه وهديكي فلوسك كلهاا 

نسرين :موافقه 

مراد :تمام

نسرين :تعالي في البيت بليل و اظن انت لسه فاكر العنوان و اودعك بطريقتي

مراد:تمام 

و مشيت مراد رن علي زين 

مراد :زين انزلي بسرعه 

زين :في ايه 

مراد :انزل موضوع مهم اووي 

زين :مش هينفع يا مراد ملك نايمه 

مراد :معلش انزل 

زين :طب تعاله انت و نتكلم 

مراد :تمام مسافة السكه 

و طلع ل نرمين 

نرمين :قول بقا 

مراد :مش وقتو يا حبيبتي 

نرمين :انت رايح فين يا مراد

مراد : نص ساعه و جاي و سابهاا و نزل 

عند زين 

زين في المكتب 

زين :ف ايه يا مراد 

مراد قالو كل الي نسرين قالتو 

زين :يا  ***انا هروح اموته 

مراد مسكوو اهداا يا عم بقاا 

مراد :انا هاخد منها الحجات دي و اوديهاا للبوليس 

زين : تمام بس خلي بالك 

مراد :ماشي بس انت ماططلعش و كده كده انا متاكد ان التسجيلات مظبوطه عشان نسرين هتخاف تلعب لعبه ذي دي 

زين :انت هتديها شيك 

مراد :اه عشان كمان البنك مش هيحضر الفلوس بسرعه دي 

زين : الشيك اهو

مراد :انت عبيط يا عم انت ولا ايه شيك مين الي هاخدو منك انا همشي و اطلع خلي بالك من مراتك 

زين :تمام اول ماتخلص عرفني 


مراد في الفون 

مراد :بقولك ماتجي في الشقه بتاعتي عشان انتي بتقولي وداع و كلام تقيل اووي 

نسرين :انت شايف كده 

مراد :اه الشقه ليهاا ذكريات حلوه سواا

نسرين :خلاص ماشي 

 استنوو شويه كلو هيظن ان مراد كان بيحب نسرين لا هو شهاب كان بعتهاا في الاول تلعب علي مراد و مراد عرف بقاا يلاعبهم هو وزين 


كانت الساعه بقيت 12 بليل 

مراد :اي يا قلبي كل ده مستنيكي من بدري 

نسرين :علي السلم يا روحي 

و قفل 

مراد :واحشتني 

نسرين:باين بقا كده تتجوز 

مراد :معلش بقا جواز مصلحه

نسرين :يعني مابتحبهاش 

مراد وعايز يمسكهاا يموتها 

:بقولك مصلحه 

نسرين :طب و تعاله نقدي الليله الاول 

مراد :لا احنا نخلص عشان ونوداع بعض برحتنا يا قلبي 

نسرين :ماشي التسجيلات اهيي وطلعتهم من الشنطه 

مراد خادهم و سمعهم و انصدم 

مراد :تمام فلوسك اهيي 

نسرين :بتقرب منو :يلا عشان نوداع بعض بقا 

مراد :استني كانت نرمين بترن 

نرمين :انت فين

مراد :شويه وجاي 

نرمين :بقولك انت فين 

مراد :في الشركه اقفلي بقا وقفل معاها 

مراد :يلا انزلي 

نسرين :انزل فين 

مراد :امشي يا نسرين

نسرين :بقاا كده يا مراد انا بتضحك علياا 

مراد مسكهاا :غوري و طلعها برا الشقه  وبعت التسجيلات للبوليس  و البوليس قبض علي ابو شهاب بتهمة القتل و بتهم تانيه 

البارت خلص



البارت 36 والاخير 

زين :عملت ايه 

مراد :كل حاجه تمام 

زين :مش عارف اقولك يا مراد 

مراد:تقول ايه بس يا عم ده انت اكتر من اخوياا 

زين :تسلم يا حبيبي 

و قفل و كان طلع النهار 

ملك :اممم 

زين :ايه يا روحي 

ملك :صباح الخير 

زين :صباح الفلل يا وتكة قلبي 

ملك وشهاا احمر

زين :لا مش وقت كسوفك عامله ايه دالواتي يا حبيبتي 

ملك :كويسه 

زين :بجد

ملك :كويسه والهي 

زين :اخدك للدكتوره 

ملك :لا و بعدين بصت علي هدمها كانت نايمه بالكاش 

ملك :اي ده انا ازاي نايمه كده و بعدين انا كنت....

زين :انتي مش فاكره 

ملك :لا اي الي حصل

زين :طب الحمد لله 

ملك :اخلص يا زين حصل اي ومين الي غيرلي هدومي  اوعاا تكون انت

زين بيحرك راسه بمعني اه 

ملك :نهار اسود انت ازاي 

زين :اسكتيي 

ملك:يا زين انت بتستهبل 

زين وبيقرب :لا انا بحبك بحبك ايه بقا انا بعشقك بدمنك و

ملك :خلاص بقا بتكسفني 

زين :اترعبت عليكي امبارح 

ملك :احسن تستاهل 

زين بيمثل الزعل :اه استاهل ماشي و كان هيقوم

ملك مسكتوو :انت زعلت ولا والله كنت بهزرر يا زين 

زين :لا هزعل ليه 

ملك :معلشي بقاا 

زين :مابحبش الكلام بحب الفعل 

ملك :طب اعمل ايه 

زين :بوسه هناا وبيشاول علي خده 

ملك :ايه 

زين :خلاص افضل زعلان 

ملك :لا لا خلاص

ملك قربت منوو و طبعت بوسه رقيقه 

ملك بخجل منو :تمام

زين :لا زعلان 

ملك :طب اعمل ايه تاني يا زين عشان تصالحني 

زين بغمزه :قومي ارقصي 

ملك بتمثيل :انا تعبانه 

زين :الكدب باين عليكي

ملك :بجد 

زين :قومي 

ملك :حاضر بس هدخل اخد شاورر 

زين : مش هتعرفي تهربي +برحتك علي فكره انا هنزل 

ملك بتسرع:لا لا خلاص هعمل 

زين :قومي يلا

ملك :ماشي هغير 

زين :تؤتؤ ذي ماانتي كده 

ملك والتوتر ظهر عليها و مش قدره من الكسوف ورقصت 

 و قطع الموقه رن فون زين و كان عز 

عز :اتاكدت ان عمك مظلوب وماعملش حاجه

زين :اه عرفت و كنت هاجي اتكلم معاه 

عز : ماشي يا زين كفايه انك ظلمتو طول الوقت ده 

زين :ماشي اقفل بقاا 

وقفل عز 

زين :كملي 

ملك:كفايه والنبي يا زين حقك علياا 

زين فضل يضخك

زين :خلاص تعالي 

وقاعدة علي السرير بين احضان زين 

ملك بتتشجع 

ملك :ينفع اقولك حاجه يا زين 

زين :قولي يا روح زين

ملك بتوتر و خجل :ا انا... بحبك 

زين :ايه

ملك :بحبك

زين يحضنهاا :وانا بموت فيكي حلوو اوي منك 

وراحوو للعالم الخاص بتاعهم

بعد شويه زين :اي رايك نسافر 

ملك :بجد

زين :عايزه تروحي فين 

ملك :مابلاش انا طماعه 

زين :برحتك لو عايزه تلفي العالم كلو 

ملك :انت الي قولت اول حاجه عايزه اروح جزر المالديف و بعد كده عايزه اروح تركيا و بعد كده...

زين :فتحت فاتحه علياا 

ملك :قولتلك من الاول 

زين :بصيي هلففك العالم كلو لو عايزه بس الاول هنروح مكان حلو اوي هتحبي 

ملك :اي هو 

زين :نسافر السعوديه نعمل عمرا انا وانتي 

ملك بفرحه و بتحضن زين  :بجد 

زين : بجد

ملك :مبسوطه اووي 

زين : تمام 

وملك و زين سافرو و زين عمل لي ملك كل الي نفسها فيه و رجعوو بعد 4 شهور 

زين في اوضة المكتب 

ملك :زين 

زين :اي يا حبيبتي

ملك :عايزه اقولك حاجه 

زين :قولي يا روحي مالك و قام نحيتها 

ملك :انا اناا كنت عايزه.. اقولك

زين :اهدي بس اي التوتر ده كلوو 

ملك بسرعه :زين انا حامل 

زين :ماسك ايديهاا :بتقولي ايه 

ملك :في نونو 

زين :بتتكلمي بجد 

ملك :والهي

زين شالهاا و لف بيهاا :بجدد يعني يعني هنا و بيشاور علي بطنهاا في حته مني فيكي 

ملك :اممم 

زين وفضل يبوس في ايديهاا :بحبك يا بنتي بحبك يا ملاكي 

ملك :وانا 

نسبهم مع فرحتم 

عند مراد و نرمين 

كانت نرمين خلاص بقيت كويسه و كل شويه بتتقرب من مراد 

نرمين واقفه قدام مراد وهو نايم علي السرير 

نرمين مره واحده :بحبك

مراد قام بسرعه من علي السرير: بتقولي ايه و مسكهاا 

نرمين ساكته من كسوفهاا 

مراد :انا بقاا بعشقكك و بموت فيكي دوول كلامات قليل عمرها ماتوصف حبي ليكيي 

عند علي و ميار 

علي اول ماشاف ملك اول مره اتشد ليها و لما عرف ان هي تبقا مرات زين اتراجع و حاول مع نسفه و قدر و مع المواقف حس بحب ميار ليه 

عز :ميار يا بنتي من الاخر علي عايز يتجوزك اي رايك

ميار :اي علي علي مين علي ابن عمي 

علي من خلفهاا :ايوا هو 

وقرب عليها و مسكهاا من ايديها

علي :اي رايك يا عروسه 

ميار من كسوفها مابتتكلمش 

علي :طب تمام السكوت علامة الرضا يا جدي و انا بقولك كتب الكتاب يبقا يوم الخميس 

وطبعاا كل العيله عرفت خبر حمل ملك وجيه يوم الفرح 

زين :اقلعي يا حبيبتي 

ملك :مالو يا زين 

زين :دايقق يا روح زين 

ملك :ماعرفش انت بتعمل كده ليه 

زين مسكهاا من وسطهاا وبيغزلهاا :بغير يا ملاكي 

ملك بكسوف :ومنزله وشها في الارض 

زين بيرفه وشهاا :بحب اووي الكريز الي بيظهر ده 

ملك :كفايه بقاا 

زين :مش عايزكك تتحركي من مكانك 

ملك :ليه 

زين :عشان النونو الي في بطنك 

و عدا يوم الفرح علي خير

بعد مرور 8 شهور و بتحديد ميعاد حضور اول بيبي 

ملك :زين انا مش قادره 

زين :نامي يا حبيبتي مش هتولدي ماتخفيش 

ملك :لا هولد المره دي 

زين :كل يوم بتقولي كده 

ملك بوجع:لا ده مختلف قوم بقااا 

زين :اهدي بس و قام لبسهاا و خدها ونزل 

و مراد و نرمين راحوو وراه 

وكانت نرمين في شهورها الاخيره 

ملك و هي دخله اوضة العمليات 

ملك بصوت عالي:طلقني منك لله يا زين 

زين:هطلقكك بس اهدي 

ملك بعياط :يا واطي هطلقنيي 

زين :طب قوليلي هعمل ايه يا روحي وانا هعملوو ادخلي بس و بعدين نعمل كل الي انتي عايزه 

و الممرضه خدتهاا في اوضه العمليات بعد ساعه و نص 

الممرضه :مبروك جالك والدين توام ذي القمر

زين :اهم حاجه هي عامله ايه 

الممرضه :هي كويسه و شويه و هططلع

بعد شويه ملك طلعتت و فاقت 

زين ماسك ايديها و قاعد جنبهاا 

زين :انتي كويسه 

ملك :اه هما فين 

زين :مع مراد 

ودخل مراد في سعتهاا 

مراد:مبروك و حمدالله علي سلامتك مراد ومالك اهم 

ملك :ايه 

زين :انت بتقول ايه يلاا انت

مراد :انا سميتهم مراد و مالك

زين :هنسمي علي اسمك احنا نقصين بلاووي

مراد :لا منا سجلتهم خلاص

زين :انتي عبيط يلا و بعدين مش هتعرف تسجلهم

مراد:منا خت عز معايهه 

وبيدخل عز 

عز :مبروك يا حبايبي 

زين :قام مسك مراد من قميصو:انت ازاي تعمل كده ياعني ولادي و تاخدهم تسميهم ولا كمان مسمي مراد

مراد:مراد الكبير و مالك الصغير وبعدين اوعاا كده يا عم 

بعد مرور 7 سنين 

زين : بيشاور ل مراد الصغير

زين :بتضرب سيليا ليه 

مراد :ان مس ضيبتهاا انا كنت باكلهاا مام 

زين :يادي ام ش بتاعتك دي 

مالك بيبصلها

ملك :اي يا روحي مالك 

مالك :انتي مش بتاكليني ذي النونو ده 

ملك شلتوو :ده صغنون يا حبيبي لكن انت كبير 

مالك :انتي حبيبتي يا مامي و بيبوسهاا 

زين ماسكوو من التيشرت ورافعه عن ملك 

زين :انت بتبوس مراتي 

مالك :انت مالك دي مامي 

ملك :يا زين الوالد 

ليان من وراا وبتمسك في زين :مراد تحت هو و نرمين 

ملك :يا حبيبتي عيب اسمو عمو مراد 

زين :اسكتي هو ده حد يحترموو و بيوجه كلامو للولاد يلا انزله ل مراد تحت

مراد الصغير :ليان هي عشق جت 

ليان :اه وانا نازله العب مع مروان 

و نزلو 

مراد :ازيك يا بطل

مراد الصغير بيسيبوو و يتجه نحيت عشق 

مراد الصغير :وحستيني 

مراد :وحشتك مين ياض انت بتعاكس بنتي قدامي 

مراد الصغير :ما انا هتجوزهاا 

مراد :يا زين تعاله شوف ابنك يا اخويا و بتكلم مع مروان ابنه وانت مش تدافع عن اختك 

مروان :مش مشكله يا بابي وانا هتجوز لياان 

مراد بضحك :ليله سوده تتجوز مين احنا مش هناسب الناس دي 

نرمين :طب سيب الولد يا مراد 

مرادالصغير :ماتسبني يا عم ده انت رخم اووي 

زين بضحك :عيب يا حبيبي ده عمو مراد و كمان عشان تتجوز عشق

مراد الصغير :ده انا بحبك خالص يا عموو بس جوزني عشق 

مراد :انا مش موافق  و بعدين انا هجوزها مالك عشان محترم

مالك :لا انا هتجوز ليله بنت عمي 

مراد :مشاء الله علي التربيه كل واحد عايز يتجوز واحده 

نرمين :فين ملك

زين :هطلع اجبهاا و طلع

زين :اي يا روحي بتعيطي 

كانت ملك بتاخد شاور 

ملك :بقا كده يا زين بتقولها ياروحي ماشي ما انت نسيتني 

زين ساب سيليا علي السرير 

زين :في حد ينسا بنتو الكبيره بردوو و بيبوس ايديهاا 

ملك :لا زعلانه 

زين :بحبك يا ملاكي 

ملك :وانا 

و الروايه خلصت اشوفكم في روايه جديده ان شاء الله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close