القائمة الرئيسية

الصفحات

الفصل الثامن والتاسع والعاشر عذاب خادمتي الصعيديه الكاتبه صباح عبدالله كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


  الفصل الثامن والتاسع والعاشر

 عذاب خادمتي الصعيديه 

الكاتبه صباح عبدالله 

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


بسم آلَلَهّ الرحمن الرحيم 


مايسه بغضب وصوت عالي انا بسال سؤال ردى منك ليها مين اللي كانت  في جناح ياسين ابني من امبارح ✓


تقف كل من جهاد وياسمين مثل التمثال لا احد فيهم يقدر علي الكلام او الرد على هذه المتسلطه التي تحشر انفها فى كل شيء لتصرخ هي بصوت عالي ليرتعب كل من ياسمين وجهاد وهي تقول ✓


مايسه بغضب/ يعنى مش هتردي انتي وهي طيب انتم الاتنين وقبل ان تكمل حديثها لتنطق ياسمين قبل ان تصبح فى الشارع  وتطرد من عملها وهي تقول بثعلبه وخوف شديد ✓


ياسمين وهي تحارب من أجل ان تقول ماتريد قوله وهي على وشك البكاء وجسدها يتهز من الخوف وهي تعلم  ماذا سوف يحدث لها بعد البوح بهذا الحديث الذي سوف تقوله /اني ياهانم اللي كنت في الاوضه فوق عند البيه ياسين✓


مايسه وهي تنظر الى ياسمين باستحقار وغضب شديد /كنتي بتعملي ايه بقى ان شاء الله في الاوضه بتاعت ياسين ابني من امبارح ✓


لتنظر ياسمين الي جهاد التي تقف تلعن هذه اللحظه التي تحدثت فيها وهي تطلب منها النجاه من هذا الموقف او ان تقول شيء بدل عنها لكن تخذلها جهاد وتنحني راسها باسف وليس باليد حيله وانحكم عليها ان تجيب هذه المتسلطه التي تقف  تنتظر الرد بفارغ الصبر وهي تنظر  لها ولو كانت النظرات تحرق لكانت احرقت كل ما في الدنيا وهي تقول✓


مايسه بنبرة جعلت جسد ياسمين  يرتجف اكثر من الخوف والرعب الذي سيطر على قلبها /انطقي يابت انتي كنتي بتعملي اية مع ياسين وتكمل حديثها التي يجعل قلب ياسمين يتمذق من شده الحزن وهي تقول بشراسه يعني انا اوافق اشغلك وقولت عليكي بت فلاحه وباين عليها غلبانه وعلى نياتها اغيب يومين ارجع  الاقيكي لفه علي ابني الغلبان زي الحيه وعملتى معاه علاقه في السر ياقليلت الحي ياللي مش متربيه ايه مفكراني هبلة مش فاهمه انتي عايزه ايه ده يكون فى احلامك يابت انتي فاهمه وتمسك ايد ياسمين جامد لدرجة  دخلت ضوافرها في ايد ياسمين ✓


جهاد بخوف ويصعب عليها ياسمين /اسمعي بس ياهانم انتي فاهمه غلط والله البت مالهاش ذنب فى حاجه ثم تصمت بخوف عندما تسمع حديث هذه المتسلطه ✓


مايسه بغضب وصوت عالي وزعيق /لو حابه تطردي انتي كمان من شغلك افتحي بوقك بحرف تانى ولتنظر الي ياسمين اما انتى مالكيش قعده في بيتي تاني وتجي راميه ياسمين خارج البيت وهي تقول ناس تربية شوارع ✓


ياسمين تنظر الي هذه الارض القاسيه مثل قلوب البشر التي القيت عليها بكامل جسدها  ثم تنظر الي هذه المتعجرفه التي مذقت قلبها دون رحمه وهي تقول ببكاء /بالله عليكي ياهانم خليني فى البيت ماليش مكان اروح عليه ولا اعرف ارجع بلدي كيف وحياة ربنا اني مظلومه ماسويت اي حاچه من اللي انتي قولتيها دى والله يشهد على اكده احب علي يدك ✓


لكن مايسه ليس لديها قلب لتشفق علي هذه المسكينه التي تترجاها بعيون باكيه وهي تحلفها بالله الذي هي لا تعلم عنه شيء بانها مظلومه ثم تردف مايسه بشراسه ودون رحمه  / غوري يابنت من وشي علشان انا بقيت بقرف من اشكالك دي واحدة رخيصه ومستعده تعمل اي حاجه علشان الفلوس وسلمت  نفسها بدم بارد وعلى فكره بقا اوعي تفكري ان خطتك نجحت وقدرتي توقعي شاب غنى ووسيم وابن اكبر رجال الأعمال احب اوضح لك حاجه مهمه ياشطره انتي مش اول واحده تنام فى حضن ياسين ابني ولا اخر واحده فاهمه ياسين كل يوم مع بنت شكل واكيد مش هيبص  لحته خدامه زيك ناس مش عندهم اخلاق ثم تغلق الباب في وجه ياسمين بغضب ✓


اما ياسمين فهي كانت تبكي وتخبط على الباب وهي تترجي مايسه انها تعطيها فرصه اخري لكن دون جدوه فاتقعد ياسمين علي احدي الاحجار امام البوابه وهي تبكي بشده وهي تلعن هذه اليوم الملعون الذي اتت به علي هذا المنزل اللعين وهو بالنسبه لها لم يكن منزلاً بل كان لها اسوء من الجحيم مرت ساعات على هذا  الحال المؤلم وبعض الكلمات التي مزقت قلب ياسمين ياتي هذا  الشيطان الذي يدخل من البوابه باحدث سياره  لتستيقظ ياسمين من نومها وهي تقول يابيه يابيه وترقد خلف السياره وهي تقول يابيه يابيه استني يابيه✓


ليقف هذا الشيطان عندما يرا انعكاس صورة ياسمين وهي ترقد خلفه في المرأه ثم ينظر خلفه من زجاج السياره ليتاكد ليوقف السياره بغضب وينزل منها وهو يقول بزعيق/انت ايه اللي مطلعك في الوقت ده يابت انتي وبتعملي ايه كدا في الشارع انتي تعرفي الساعه كام دلوقت✓


ياسمين وهي تسارع من اجل ان تاخد نفسها ثم تضع يديها تسند علي السياره اللعينه وهي تنهج باعلى صوت وتقول بصوت ضعيف من التعب والارهاق وبالاخص انها لم  تتناول شيء من الطعام طول اليوم /هي فين يابيه احب على يدك راچعها وهخدتها وهرچعه بلدي وبوعدك مش هخليك تشوف خلقتي مره تانيه بس رجعها يابيه هي مالهاش ذنب في چاحه حرام اكده كفاية يابيه اللي حصلي بسببك ✓


ياسين بغضب ويمسك ياسمين من خصرها ثم ينسد علي السياره وهو ممسك بها باحكام \مش ده رد علي سؤالي انتي بتعملي ايه فى الوقت ده هنا ثم يكمل بطريقه لطيفه وهو ينظر بعنايه الي ياسمين وبعد عن وجهها خصلات الشعر المتمرده وهو يقول مين قالك اني عايزك تبعدي انا مش عايزك تبعدي ومش هسمح لكي تبعدي انتي فاهمه ثم ياخد ياسمين فى قبله كلها شغف وبعد دقايق يبتعد لأنها بحاجه الي الهوا وهو يقول انتي ليا انا وبس انتي خدامتي اللي مش هسمح لها تبعد لو كان التمن حياتي انتي فاهمه لتبعد ياسمين عنه بعنف وهي تقول بصوت عالي وببكاء ✓


ياسمين وهي تبكي وتمسح دموعها بغضب/انت  عاوز ايي مني مش مكفيك اللي عملته فيا لسه في ايه تعوزه وتمسح دموعها وهي تبعد خصلات شعرها من علي وجهها اني بت صعيديه يابيه تعرف يعنى ايث بت صعيديه يعني انت باللي عملته فيا انت حكمت عليا بالموت يابيه مش بعيد اهلي يدبحوني او يدفنوني حيه بسبب اللي اني خسرته وماقدرتش احافظ عليه احب علي يدك يابيه اترك اختي فى حالها واتركني اني كمان كفاية يابيه كفايه ثم تنهار علي الارض وهي تنظر الي ياسين ويمسك كف ايده ابوس ايدك يابيه اترك اختي ابوس ايدك مو تعمل حاچه فيها وتدمرها زي ماعملت فيا يابيه ابوس ايدك وتفضل تبكي بصوت عالي ليهتز لها قلب ياسين ويجعله يعلم كما هو يعذب هذه الفتاة ليركع على قدمه امام ياسمين وهو قائلا ✓


ياسين بصوت حزين ولاول مره يحزن على بكاء فتاة تبكي امامه فجميع الفتيات التي يعرفهم فهم يترجوه من اجل ان يبق معاهم ام هذه الفتاة فهي تبكي من اجل ان يتركها ثم يحمل ياسمين بين زراعيه لينظر الي هذه العيون التي تلمع من كثرة الدموع التي بداخلها /ماتخفيش انا ماعملتش حاجه في اختك ولا اعرف هي شكلها ايه بس اللي مستحيل يحصل اني اسيبك في حالك انتي بقتي ملك ياسين لتنظر له ياسمين ولا تفهم لما هو مهتم بها لهذه الدرجه لكن يتغلبها الارهاق وتذهب في سبات عميق وهي تضع راسه على كتف هذا الشيطان ليضعها ياسين داخل السياره ويذهب بها الي مكان مجهول ✓


يا ترا ايه اللي هايحصل بين ياسمين وياسمين فى الايام الجايه وياسمين هترجع بلدها تانى ولا هيحصل ايه مايسه هتعرف ان ياسمين بقت مرات ياسين وياسمين لما تعرف ايه اللي هيحصل انتظروني في الحلقه الجديده ان شاءلله


سلام  عليكم ورحمة الله وبركاته 🤝 الفصل 9 من عذاب خادمتي الصعديه للكاتبه صباح عبدالله   بسم آلَلَهّ الرحمن الرحيم ꧁꧂


   اليوم الثاني في شقة ياسين الخاص في احد المدن الراقيه   تستيقظ   ياسمين لتجد نفسها في مكان لاول مره تراه  لتقوم واه يتكون تخوف


واه اني فين اكده وايه المكان دى  ثم تنظر الى نفسها لا تجد انها تم استبدال ملابسها بملابس اخرى  لتقول ياسمين وهي تدعي 

يديها على راسها يمرء من دي  اللي غيرلي خلجاتي لتقوم ياسمين من الفراش بخطوات ثقيله وهي تنسند علي  اساسيات المنزل التي تقابلها بسبب الارهاق الشديد التي  اضعف جسدها بالكامل لاترى ما لم يصدقوا عقلها الصغير هذا على استوعاب بعض الامور لاتره ذلك الشيطان يقف بجسده العريض العري الصدر انه يرتدي قميص يبرز عضلات ذراعيه و لم يغلقه الازرار ويقف فى المطبخ  يعد الطعام بنفسه  لاتقول ياسمين وهي تحت تاثير الدهشه 


ايه ده يا بيه انت بتعمل ايه عندك اكده ولقد نسيت لم هي اتات


لا ينظر لها ذلك الشيطان نظرات ذات معنا ثم يقول 


حمدلله علي السلامة أخيراً صحيتي  ثم يكمل بسخريه فى رايك يعني انتي  شايفها انا باعمل ايه يعني بحضر الاكل علشان الهانم تفطر  ثم ينظر لها وهو يغمز له وهو يبتسم ولتظهر غمزته التي في خده اليمين لتخد ياسمين بالها منها لاول مره بس ياخربيت امك الفستان عليكي يطير العقل 


لتنكمش ياسمين علي نفسها وهي  تمسك باطرف الفستان وتنظر الي الاسفل وهي تقول


عيب اكده يابيه فين خالجاتي يابيه عوزه اخلعي المسخره دي اني مش اكده يابيه


لينظر له ياسين وهو يبتسم علي هذا البرئه ثم يقول بمرح


اي اي حالك هو انا غريب ده انا سوسو برضوا وبعدين اي اللي انا مش كدا 


لتنظر له ياسمين وهي تقول بخجل شديد 


اقصد يابيه اني مش من نوع دي 


ليقترب منها ياسين وهو يمسكها من خصره ليقول بانفاس مشتعله 


واي هو النوع ده 


لتشتعل ياسمين  من الخجل وهي تحاول ان تبعد هذا الشيطان عنها لتقول وهي تنظر الي لاسفل وتحاول الفرار من هذا الشيطان 


اقصد يعني اني مش زي البنات اللي اهنه 


ليقترب منها ياسين اكثر وهو مستمتع بخجلها التي اول مره  يرى تخجل منه وهي يقول متعمد ان يزيد خجلها من اجل الاستمتاع اكثر 


ومالهم البنات اللي هنا 


لتنظر له ياسمين ولاول مره تراه جمال عيناه ولتغرق في بحر سواد هذه العيون وهي تبلع ريقه بصعوابه وهي تقول 


اقصد زي البنات اللي  بيلبسوا خلجات زي دي يابيه ويقعدو مع رجال عادي من غير خجل ولا حيا ديه قصدي يابيه ثم تقول بصوت عالي الوكل اتحرق يابيه علي  البوتجاز 


ليتركه ياسين وهو يرقد علي البوتجاز ويطفي النار بسرعة وينظر الي الطعام التي اصبح عباره عن لوح خشب محروق ليضع يديه على شعره لينظر الي التي تضحك بشده وهي تقول 


ياحوستي مو قدره الوكل ولع واحنا ولا اهني والله لو كنت امي اهني لكان زمان كل البلد  تفرجت علينا ثم تنظر الي ياسين وعيناه تغرق فى الدموع لتجعل قلب ياسين يتمزق من شداد الالم وهي تكمل حدثه اني امي وحشتيني قوي يابيه بسي بسببك انتي مو هاقدر احط عيني فى عنياه مره تانية وتبكي بشده والله مو اقدر علي نظرات عيناه لي وهي تقول چبت لي العار ياياسمين چيت لي العار 


ليقول ياسين بحزن 


لاء ياسمين انتي ماجبتيش العار لامك انتي مراتي ياسمين 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الفيلا يجلس اسلام وهو يفكر في هذه الفتاة التي قامت بسجنه ساعة بين المجرمين علي شيء لن يفعله ليفيق علي صوت امها وهي تقول


اسلام سلام مالك ياحبيبي 


اسلام مالي ياماما مانا هادي اهو 


لتقول مايسه باستغرب


نعم ليه هو انت عايز تعمل اي 


ليقول اسلام من غيري واعي   /لو بايدي كنت قتلته 


لترد عليه مايسه.  /    هي مين دي اللي لو كان بايدك كنت قتلته


ليقول اسلام بثعلبه /  ها لا ولا حاجه ياماما  ماتشغليش بالك ويقوم وهو ياخد مفاتيح السياره يلا ياماما انا نزل الشركه عايزة مني حاجه اجبه لكي وانا جايه  


لترد مايسه بعدم اقتناع /  الا ياحبيبي عايزة سلامتك بدنيا ياقلب ماما 


ليحب اسلام راس امها وهو يقول   /   ربنا يخليكي ليا ياست الكل  سلام عليكم  


لترد مايسه وهي تنظر الي اثار خروج   /  وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ثم تكمل بخبث انا متاكده ان فى حاجه حصلت مع اسلام بس مين البت اللي هو قصدو عليها وكمان ياسين مارجعش من امبارح معقوله البت لفت عليه تانى لتقول بشر ده يكون بتحغر قبره بايديه لو تفكر تعملها 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فى مكان عباره عن شركة للعمل تدخل فتاة وهي تنهج وتحارب من اجل ان تتنفس وهي تقول  


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  انا كيان اللي قدمت علي واظيفه امبارح واتقبلت 


لترد عليها موظفة الاستقبال وهي تنظر له بستحقار 


تمام بس اي الي عمله في نفسك دي انا والله مش عارفه شركة محترمه زاي دي بتقبل ناس زايك ازاي 


لترد كيان بغضب علي هذه المتسلطه 


نعم ياعين امك ومالها اشكالي ان شاءلله هو علشان مش بلبس المسخره اللي انتي بتلبسيه ده ولا بحط كيلوا الجبس اللي علي وشك ده تقول اشكالي مش عجباكي انا ياماما لم بعمل واتقبل بتقبل علشان مجهودي وشطرتي مش علشان لبسي وشغلي انتي فاهمه لو كنتى بتفاهمي اصلا


لتنظر له الموظفه بخوف وهي تقول ./  يامامي انتي شرشوحه وبيئه اوي 


لتغضب كيان من هذه الوقحه ثم تاخذ نفاس وهي تقول بهدوء مستفز 


استغفرالله العظيم واتوب اليه يابنتي اطلعي من نفوخي احسن ماجيبك من شعرك الي عامله زي ديل الكلب ده وقالي لي انا هشتغل اي وفين وخلي يومك السود ده يعدي اصل اقسم بالله اي كلمه بره الشغل هكون دخلها فيكي عشر سنين سجن


لتنكمش الموظفه بخوف وهي تقول 


طيب اهدي واسمعي هقولك اي انتي كان من المفروض تشتغلي محاسبه بس من حظك الحلو طرد السكرتيره بتاعتو امبارح وانتي هتشتغلي مكانه 


كيان بستغرب  /  يعنى انا هكون سكرتيرة لمدير طيب بس فين المدير ده وهستلم الشغل امتي 


لترد الموظفه وهي تقول / هتستلمي الشغل من النهاردة وهتكوني سكرتيرة الاستاذ اسلام 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في شقة ياسين 

ياسمين بصدمه ولا تجد بعض الكلمات لتقوله من هذا الصدمه التي يرفض عقله التصديق هل هو ياعلم مالذي يبوح بها كيف يقدر ان يجعلني زوجته من غيري زواج هل هو يعتبر زواجها له من اجل ان قام باغتصابي لتقول ياسمين وهي في قمت غاضبة /. انت چنات ولا اي هي مين دي اللي مرتك اني يامستحيل اكون لواحد وسخ زايك اوعي تكون مفكر بفلوسك تقدر تخد كل اللي تعوز لع مش ياسمين بت الصعيد اللي تبيع حاله علشان فلوس وتصمت ياسمين عندما تتلقي قلم قاسي من هذا الشيطان وهو يقول 


ياسين؟؟ 


انتظروني فى الحلقه الجديده


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته   الفصل 10 من عذاب خادمتي الصعديه  بقلمي صباح عبدالله   بسم الله الرحمن الرحيم ꧂


كيان بستغراب  مش عارفه ليه حاسه اني اعرف الاسم ده بس مش فاكره مين 


لتقول الموظفه بستحقار


وهو المستر اسلام هايعرف الاشكال دي منين  


لترد كيان بنفاذ صبر


بت انتي شكلك عاوزه تتربي علشان تتعلمي ازاي تكلمي الناس باحترام ثم تنظر لها بغضب وتتركها وتذهب بتجاه مكتب المدير وهي تقول ناس اخر زمن  بس اذا الموظفين بالشكل ده المدير هيكون عامل ازاي وتقف امام باب المكتب وتظبط ملابسها وشعرها وتطرق على الباب وتنتظر الاذن بالدخول 


داخل المكتب يجلس اسلام وهو يفكر في الفتاة التي اتهمته بشيء لن يفعله وهو يقول والله لو كنتى فين لاجيبك حتي لو كنتي في سابع ارض بقا انا اسلام ابن اكبر رجال الأعمال بت من الشارع تخليني اتسجن ساعة يالهوي ده انا ماكملتش خمس دقايق واقف معها وسجنتني امال لو كنت وقفت ساعة كانت عملت ايه وفجأة يسمع طرقات على الباب ليعدل نفسه في جلوسه ثم يقول بجمود 


ادخل 


لتدخل كيان لتجد شخص يجلس على الكرسي لكن لا تره من هو بسبب ان الشخص متجه فى مقعده الي الاتجاه الاخر لتقول بتوتر 


صباح الخير يافندم انا كيان السكرتيره الجديده بتاعت حضرتك  


لينصدم اسلام من سماع هذا الصوت ليقول فى ذهنه  معقوله هي ثم يلتفت الي كيان ليبتسم بخبث وهو يضع قدم فوق الاخره ويقول 


قولتي انك السكرتيره الجديده بتاعتي صح


لتقول كيان بصدمه  /  انت بتعمل ايه هنا 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في شقة ياسين


ياسين يغضب بشده من أسلوب ياسمين في الحديث ودون تفكير قام بصفعها صفعه قاسيه اوقعتها أرض تنظر له ياسمين وهي ملقيه بجسدها على هذه الارض القاسيه ثم تقول وهي علي وشك البكاء 


حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم 


ليركع امامها هذا الشيطان وهو ممسك بشعرها بعنف وهو يقول 


بقا انا البيه ياسين حته خدامه زيك ترفض تعترف ب زواجي لها اسمعي ياروح امك انا مش اتجوزتك علشان ميت فى دبديبك لا يا شطره انا اتجوزتك بس عشان اعرفك ان ياسين مفيش حد يرفضه ولما يعوز حاجه بيخدها لو وقف قدام العالم كله 


ترد عليه ياسمين قائله وهي ممسكه بيديه وتحاول افلات شعرها من هذه اليد القاسيه


واني بچا لو انت اخر انسان على وش الارض لا مستحيل اوافق عليك وتخلي واحد زيك يكون اب لعيالي انت واحد قليل الربايه وتربيتك كلتها غلط في غلط حتى حياتك ماشيه غلط موو تفكر انك بفلوس ابوك تقدر تاخد الي تعوزه اني انسانه زي زيك والي الحچ اوافق على اللي يچي علي كيفي وارفض الي مو على كيفي وانت مو تچي علي كيفي حتى لو اخر راچل مو بفكر في واتركني وبعد عني منشان مو طيقتك


ليغضب ياسين على من هذه الخادمه الثرثاره التي اعلمته حقيقه نفسه ليقوم ياسين وهو يقول وهو ينظر الي ياسمين بعين حمراء مثل حمار الدم من كثر الغضب وهو ينزع حزام سرواله 


لتنظر اليه ياسمين برعب عندما راته ينزع حزامه من سرواله وتقول


انت حتعمل ايه يابيه احب على يدك  تسبني في حالي حرام عليك الي بتعمله فيا ده مو يرضا  ربنا اذا مو بتخاف من حد خاف من ربنا علي الاچل يابيه هو مش بيرضا بالظلم واني مو اذيتك في چاحه سبني فى حالي 


انتي اتكلمتي كتير اوي وجه الوقت اللي اقصلك لسانك علشان تعرفي مين ياسين  مش علي اخر الزمن حته خدامه زيك ترفض تعترف ب البيه ياسين اللي ممكن بصباع رجله يجيب بنات العالم كله تحت رجله  بس معلش الحق عليا انا علشان ماعرفتكيش على ياسين الحقيقي قبل ماعرفك ياسين الحنين ثم يمسك ياسمين بعنف ويمزق لها ملابسه ويخرج عليها كل مافي داخله من غضب


وهي تبكي وتصرخ من الالم بسبب هذه الضربات التي تتلقها من هذا الشيطان ياسمين بالم وبكاء وهي تترجاه هذا الشيطان  ان يتركها  


خلاص يابيه وحياة ربنا  كفاية  مو بقيت نقدر نستحمل  كفاية  احب على رجلك اتركني لتصرخ ياسمين متالمه مرعبه من هذا ياسين  عندما يقترب منها ويقوم بتمزيق مابقي من ملابسها ويعدتي عليها بكل وحشيه وعنف ودون اي رحمه 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في الفلا


مايسه بتكلم احد اصدقائها وهي تقول 


ياحبيبتي خايفه من ايه بس الولاد خلاص كبرو وجه الوقت بقا نفرح بيهم ولا انتى مش موافقه  على ياسين ابني 


المتصل 


ايه يا مايسه ياحبيبتي اللي بتقوليه ده انتي اكتر واحده تعرفي اني بتمني ان مليكه تكون ل ياسين ابنك هو انا هلاقي احسن منه بس ياحبيبتي انا كل اللي مخوفني ياسين ابنك انتي عرفاه وعرفه طبعه اكتر منى وانا خايفه اعشم بنتي وفى الاخر تجرح وانا بصراحه ماقدرش اشوفها زعلانه 


لتقول مايسه بخبث تحاول السيطرة على صديقتها 


الله بقا يامونه مابلاش تزعليني منك وبعدين ايه اللي هايجرح بنتك هو ياسين ابني بيعض ولا ايه انا اللي بقولك وبعدين انا عمري قولتلك على حاجه ومانفذتهاش يعني 


المتصل


يامايسه ياحبيبتي الحكايه مش حكاية زعل او رضا ده جواز مش لعب عيال وانا مش بقولك رافضه انا بقول بتمني بس شوفي انتي ياسين وانا هشوف مليكه رايها ايه فى الموضوع ده وهرد عليكي 


مايسه خلاص اتفقنا باي ياحبيبتي مستنيه الرد منك وتغلق الهاتف وهي تقول  


اما بقا لو الجوازه دي كملت هكون اسعد مخلوقه علي وش الارض وتنادي بصوت عالي جهاد انتي يا زفته 


جهاد تاتي جري وهي تقول 


نعم ياهانم


مايسه بغضب ده كله ساعة بنادي عليكي 


جهاد والله لما سمعتك ياهانم جيت على طول 


مايسه بعدم صبر وكبرياء    


طيب اطلعي صحي ياسين بيه وتعالي علشان عيزاكي 


لتقول جهاد بخوف  بس ياهانم ياسين بيه من امبارح مارجعش البيت

، ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فى المكتب 


كيان/ انت بتعمل ايه هنا هو انت ماشي ورايا 


اسلام  وهو ينظر الي كيان بشر وخبث /  لاء وامشي وراكي ازاي  وانتي اللي جيتي ليا برجلك بقا بت زيك تخليني اتسجن ساعة 


لتنقمش كيان علي نفسها وتبلع ريقها بصعوبه /  هو انت المدير هنا 


رد عليها اسلام بخبث


لا يا غبيه انا مش المدير انا ابن صاحب الشركه دي في رايك هعمل فيكي ايه على اللي حصل  امبارح


تقول كيان بتوتر وهي تفرك فى ايديها/  ايه ياريس مايكنش قلبك اسود انا بكل  بساطه هاقدم استقلتي ويا دار مادخلك شر سلام عليكم


ولسه هتخرج من المكتب يوقفها صوت اسلام قائلا 


بس يا شاطره احنا عندنا قوانين ممنوع  اي موظف داخل جديد يقدم استقالته قبل سنه وانتي وقعتي العقد ووافقتي على كل الشروط


لتقول كيان وهي على وشك البكاء  / يعني ايه


نتعرف بقا علي كيان 

كيان بنت جميله تمتلك العين العسلي والشعر البني الداكن والبشرة البيضاء والدم الخفيف واللسان الطويل 😂وانتم لاحظتم ذلك العمر 22  سنه معاها دبلوم تجاره 


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  انتظروني فى الحلقه الجديده ان شاءلله

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close