القائمة الرئيسية

الصفحات

عذاب خادمتي الصعيدي للكاتبة صباح عبدالله الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  

 عذاب خادمتي الصعيدي للكاتبة صباح عبدالله 

الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


                 بسم آلَلَهّ الرحمن الرحيم 


اليوم الثاني في شقة ياسين 


تستيقظ ياسمين وهي لا تري امامها من شدة لألم الذي ينهش في اعضاء جسدها دخلي وخرجي دون اي رحمه لتجد يجلس امامها هذا المتوحش الذي يسمي ياسين يجلس بكل برود كما لو لم يكن فعل اي شيء وهو ياخذ شرفه من كأس الخمر الذي بيدي تظر اليه ياسمين بتقزاز وهي  تحاول ان تجمع ماتبقي من قوة في جسدها من اجل ان تنهض من علي الفراش  دون ان تقول اي شيء يردف هو قائلا بصوت خشين       بتبصي ليه كدا ياروح امك ليكون شكلي مش عجبك 


تنظر اليه ياسمين بستحقار ودون ان تقول اي شيء تذهب بتجاه دورة المياء لكن توقفها هذا اليد التى جعلت جسدها الضعيف يرجع الي الخلف كما لوكانت تطير في الهواء مش شدة ضعفها كانت هتسقط ياسمين لكن هناك من تنفذها من هذا الهبوط واخذها بين احضنوا دون ان يشعر بذلك تتألم ياسمين بين زراع ياسين من قدميها التي التنيت ينظر اليها ذلك الوحش ودون قول شيء يحملها ياسين ويضعها على طرف الفراش ويركع تحت قدميها تحت أنظار الدهشة من ياسمين ويضع رجل ياسمين علي قدميها ويملس عليها بحنان كما لو لم يكن هو السبب في ماحدث تردف ياسمين قائلة عندما شعرت أن يد ياسين ثقلت على قدميها وينوي فعل شيء بها


خالص يابيه بجيت كويسه نحمد الله 


لكن كان ياسين ينظر إلى ياسمين كما لو كان غائب عن العالم ودون واعي منها يقف اماما ياسمين وهو ينظر الي هذه العين العسلي ويملس بشرة  وجهها بطراف اصابع يدي وهو يقول.       انا نفسى اعرف انتي بتعملي اي في انتي ولا اول بنت ولا اخر بنت في حياتي انا كنت كل يوم مع بنت شكل وكنت اللي ابص لها مره اقرف ابص لها التانية ام انتي انا مش قادر اشباع منك ليه ولو بصت لك مره بتشوق ابص كمان 100مره 


ياسمين بخوف وهي تغلق عيناها.        بسي اني بقرف ابص لخلقتك لو بالغلط ومابطيقك حتي راحتك 


يابتسم ياسين بخبث وهو يقول.       وممكن هو ده السبب الأساسي اني بتعلق بكي عرفها ليه لانك اول بنت ترفض ياسين باشا 


ياسمين.       طب بعد عني اكدا علشان بقرف من نفس الزفت اللي انت بتشربوا ده 


يضحك ياسين بينما ذهب بتجاه كأس الخمر وهو يقول.      اي رايك تتدوقي الزفت ده


ياسمين والرعب اصاب قلبها       انت بتقول اي يابيه


يذهب ياسين بتجاه ياسمين ودون قول شيء يافتح فم ياسمين بالغصب ويضع بداخله الخمر ليجعل ياسمين تشرب زجاجة الخمر بالكامل دون ارادده ولا يبتعد عنها الا عندما تفرغ ياسمين كل مافي امعائه وتنظر الي ياسين واصبح مفعول المشروب يأثر عليها لتضحك ياسمين دون واعي وهي تقول


هههههه هههههه انت بجيت شكل القرود ليه اكده


لتضحك ياسين بخفه وهو يقول.      قرد بقا القمر ده قرد


ياسمين تنظر إلى ياسين وهي تحاول ان تظل ثابته


واه واه واه انت مش قمر خالص


يجلس بجوارة ياسين وهو يقول.         مانا عارفه انك بتغيري مني


ياسمين.      واه ومش القي غير الچحيش واغير منوا


ياسين بستفهام.      جحيش جحش اي ده ياياسمين


ياسمين بضحك.        هههههه عامل نفسك ابو المعله وانت ماتعرفش يعنى اي چحيش


ياقبض ياسين حجبي َوهو يقول.      معليش ياستي خليها عليكي المره دي


ياسمين.         موشي حتقولك كيف الچحيش الچحيش ده هو الحمار ياحمار انت هههههه


لينظر إليها ياسين بغضب.       انا حمار طيب والله لعرفك مين. الحمار خدي بنت رايحه فين مانتي مش هاتهربي مني


لكن كانت ياسمين تركض في الشقة وهي تضحك وتوصف ياسين بالحمار َوياسين يركض خلفها وفجأة تقع ياسمين فوق لارض ليركض بتجاه ياسين وهو يقول بلهفة.        ياسمين انتي كويسه


ياسمين بحزن.        لع مو كويسه


ياسين.بقلق.       اي مالك رجلك اتنت تاني


ياسمين يتمثل صوت الأطفال.      لع بردك


ياسين.        امال مالك


ياسمين بدموع        جلبي وجعني جوي يابيه


يانظر اليها ياسين بحزن كما لو كان شعر بحزن هذة المسكينة وهو يقول.           من اي قلبك وجعك ياياسمين


تنظر ياسمين الي عين ياسين بعمق وهي تقول


منك يابيه


ياسين وشعر بثقل على قلبه.         مني انا


ياسمين ببكاء.       احب علي يدك يابيه تقولي فين امي واختي وتتركني في حالي كفاية اللي حصول لي واللي حايحصول لم اهلي يعرفوا اللي انت عملتوا في


يقترب ياسين من ياسمين وهو يقول بانفاس مشتعله


لو انهداد السما على الأرض انا مش هسيبك ياسمين انتي ملكي انا وبس انتي حاجة بتاعت ياسين انتي فاهمه وماتخفيش ياسمين انا ماعملتش حاجة في امك واختك انا بس كنت بهددك بيهم علشان ماترفعيش القضية وحاجة كمان انا مستعد احارب العالم كله علشآانك ياسمين ومش هاسمح لحد يالمس شعرها منك غيري انا وبس


ويقترب ياسين من ياسمين ويأخذها في قبله عميقة كما لو كان يثبت اليها انها تمتني اليه هو فقط لتتفعل ياسمين مع ياسين ولاول مره تقبل ان ذلك الوحش يقترب منها دون ان تقاومه او تحاول تمنع ان يقترب منها ليشعر ياسين بسعادة غمرت قلبها لاول مره بقبول ياسمين اليها ولا يجد تفسير الي مايشعر بيها غير انه يحمل ياسمين ويذهب بها الي عالمهم الخاص الذي لا يسمح بدخول ثالث بينهم


في منزل عائلة ياسين


يجلس كلا من ياسر ولد ياسين ومايسه امه واسلام شقيقه ياتناولون فطؤرهم گ العاده يردف  ياسر قائلا وهو ينظر الي مايسه.       خير مالك يامايسه سكتها ليه كدا 


مايسه بخبث.        اقول  اي بس 


ياسر        خير ياحبيبتي انتي تعبانه 


مايسه بستفهام.        لا ليه بتقول كدا 


ياسر بمزح.      ها لا مافيش بس اول مره تكوني هادئه بشكل ده فافكرت ممكن تكوني تعبانه ولا حاجه 


يضحك اسلام بشدة علي مزح ولدها لتنظر اليها مايسه بضيق وهي تقول         بتضحك علشان ابوك بيتريق علي امك


اسلام بخوف       الا طبعا مين قالك ده انا اصلا ماسمعتش بابا قال اي


مايسه       امال بتضحك علي ايه؟ 


اسلام يبتسم وهو يقول        لا ولا حاجه انا الحمدلله شباعت هانزل علي الشركة بعد اذنكم


مايسه بقلق.     استني ياسلام في موضوع  عاوزه اخد رايك فيه انت وابوك قبل مايسين يرجع علي البيت


يانظر كل من اسلام وياسر الي مايسه وهم يقول في صوت واحد        خير موضوع اي ده؟ 


مايسه بتوتر        مافكرين صاحبتي مني.


ياسر    مش دي اللي سكانه فى فرنسا هي رجعت


مايسه.      ايوا ياحبيبي رجعت واعندها بنوته زاي القمر اسمها مليكة


اسلام بشك.       هو ده الموضوع ياماما


مايسه.       لا ياقلب ماما الموضوع هو ان انا ومني صاحبتي حابين نخلي ياسين ومليكة يقربوا من بعض شويه وبعدين نخطبهم لبعض


اسلام بفزع وصوت عال.        يانهار اسود 


مايسه وياسر بدهشه.        اي مالك ياسلام


اسلام بتوتر.   يانهارابيض عاوزين يجوزو ياسين وهو متجوز  اصلا هاعمل اي في المصيبة دي بس يارب منك الله يايسين يابن مايسه


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل 12 من عذاب خادمتي الصعديه الكاتبه صباح

بسم الله الرحمن الرحيم


يقف اسلام أمام ولدها ووالدتها وهو يدمدم بالكلمات الغير مفهومة عندما اكتشف ان ولدتها تنوي أن تزوج ياسين وهي لا تعلم أنه شخص متزوج لكن كانت كلمات اسلام مفهومة جيدآ إلى ولدتها تردف مايسه بصوت عالي قائلة.       انت اتجننت مين ده اللي متجوز


ينظر اسلام إلى مايسه بدهشة وهو يحاول أن يغير الموضوع.        متجوز مين متجوز يأماما


لكن لم ينجح في ذلك وكانت مايسه قد وصلت إلى حد الجنون تمسك اسلام من لايقة قميصه وهي تصرخ في وجه قائلة.      اقسم بالله العظيم ياسلام لو ماقلت مين اللي متجوز لكون ماخلي يومك اسود


ينظر اسلام إلى ياسر ولدها يردف ياسر قائلاً.     انا مع امك وعاوزه أعرف كل حاجه ومين متجوز


اسلام بخوف مما سوف يحدث بعد قليل


يانهارك ابيض ياسلام اي اللي انت نيلتوا على عينك 

ده


مايسه بغضب      انطق يازفت اخلص


اسلام بتوتر       ياسين 


مايسه وياسر بصدمه 😲يردو في صوات واحد       ياسين مين اللي متجوز


مايسه بصراخ وهي تريد ان تكذب عقلها       ياسيه ياسين مين اللي متجوز ومتجوز مين


ينظر اسلام الي مايسه والا يقدر ان يقول شيء يردف ياسر بغضب هو ايضا      خالص يازفت رد علي سأل امك


يبتعد اسلام عن امه وهو يقول بخوف      ياسين متجوز البنت الصعدية اللي كانت بتشتغل هنا 


تجلس مايسه علي اقرب كرسي من شدة الصدمة ولم يكن ياسر افضل منها في شيء يرد قائلا بذهول 


ابني انا متجوز خادمة


اسلام بخوف      اهدو هو مش جواز حقيقي انا هحكي لكم كل حاجه 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــصلو على رسول الله 

في شقة ياسين 


مزالت ياسمين تغط فى نوم عميق ويجلس بجوارها ياسين وهو ينظر الي ياسمين التي تشبه لاطفال في نومها يردف قائلا فى ذهنه 


اي ياسين معقوله تحب خادمة لا اطبعا احب اي انا مش بتاع الكلام ده اكيد بس علشان حاجه جديده واول مره بنت تقف في وشي علشان كدا بس انا مش بحبها بس انا لسه متزهقش منها وكمان انا عاوز اعرفها ان ياسين باشا مافيش حد يرفضوا اكيد بعد كدا هزهق منها وهارميها زاي غيرها 


واقنع هذا الشيطان عقله انهو فقط يريد ان يعرف هذا الخادمة انه ليسه هناك احد يرفضه ينهض ياسين من جوار ياسمين وذهب بتجاه المطبخ وترك ياسمين تستيقظ كما تشاء وبعد ساعه تستيقظ ياسمين من نومها على صوت رنين الجراس تنهض من علي الفراش وهي لا تعلم مالذي ينتظرها بينما كان ياسين ذهب وفتح هو الباب يردف ياسين بدهشة.        انتي انتي بتعملي اي هنا


الفتاة بدلع.      أي مش وحشتك 


ثم تدخل الفتاة بينما تقترب من ياسين بوقحه


يرد ياسين قائلا بينما يحاول أن يبعد الفتاة عنها


جاي تعملي اي هنا يامليكة


مليكة تقبل ياسين بتقزاز وهي تقول.      وحشتني مووووووت ياسوسو اي انا مش وحشتك


وفي هذا للحظه تخرج ياسمين من الغرفة لتجد هذا المشاهد الذي جعلها تشعر بتقزاز من نفسها وبينما ترجع إلى الخلف من أجل أن ترجع إدراجه مره ثانيه لكن تقع المزهرية فوق. الأرض عندما شعرت ياسمين بدوران وانسندد على أقرب شيء إليها وهنا ينتبه كلا من ياسين وملكية على ياسمين ينظر ياسين إلى ياسمين التي سقطت فوق الأرض مغشي عليه يردف ياسين بخوف وهو يركض بتجاه ياسمين 


ياسمين 


ثم يركع على قدميه وهو ياخذ جسد ياسمين داخل احضانه وهو يقول بقلق بينما شعرت مليكة بالغير والدهشه عندما رأت ياسين خائف على حد هكذا


ياسمين حبيبتي مالك ردي علي ياسمين افتحي عينك ياسمين 


مليكة بذهول.       هي مين دي


ياسين بصوات عالي.       اطلعي بره وروحي على اول شقه هتقبلك ونادي الدكتورة نورهان وتعالي


مليكه بكبرياء.       واروح انا انادي دكتورة ليه


ينظر إلىها ياسين بغضب بينما حمل هو جسد ياسمين وذهب بها اتجاة العيادة الطبيبة نورهان 


في العيادة


كشفت الطبيبة على ياسمين تخرج إلى ياسين الذي  يشعر أن أنفاسه اثقل من الحديد يركض ياسين بتجاه الطبيبة وهو يقول بلهفة.       خير يانورهان ياسمين مالها


نورهان وياسين هم أصدقاء مقربين       اهدي ياياسين هي الحمدلله كويسة بس هي البت دي متجوزه ولا واحد من معرفك


ياسين بقلق.       بتسالي ليه يانورهان هي  مالها


نورهان.      هي مالهاش بس حامل


ياسين بدهشة.      أي حامل ازاي


نورهان.       ايوا هي حامل بس هي متجوزه ولا


ياسين بفرحه ولأول مره يشعر بسعاده.      دي مراتي يانورهان


وفي هذا اللحظة يدخل كل من ياسر ومايسه وإسلام ومليكة بعد أن أخبرتهم مليكه أن ياسين في العيادة عندما وصلوا إلى شقة ياسين ولم يجدو غير مليكة التي لم تفهم شيء تردف مايسه بغضب وصوات  عالي.        ومراتك وهطلقه دلوقتى ياياسين


يقف ياسين وهو يقول بدهشة.       ماما وبابا انتم بتعملوا اي هنا


اسلام بتوتر.    ماما وبابا عرفوا كل حاجه ياياسين


يرد ياسين بثبات ولم يظهر على ملامح وجه أي علامات خوف أو توتر.       وفيها اي يعني ماما وبابا عرفوا كل حاجه ياسمين مراتي وهي دلوقتي حامل في ابني ولو اتهداد السماء على الأرض انا مش هاسيبها واللي عندوا حاجه يعملها


يقول ذلك وهو ينظر الي مايسه التي اتسعت عيناها ولا تصدق مايحدث والي ياسر الذي قال بغضب


انت اتجننت ياياسين هاتعرض اهلك علشان حتة خادمه


يضحك ياسين بسخرية وهو يقول.       هه هو فين اهلي دول انا ماليش اهلي علشان اسيب الخادمه اللي بقت مراتي وأم ابني علشانهم


مايسه بذهول.       يعني اي ياياسين


ياسين      يعني اللي فهمتوا انا مش هاسيب مراتي وابني علشان اي حد


مايسه بغضب.     ده هايكلفك كتير ياياسين


ياسين بجمود        وانا مش عندي اغلى من ياسمين دلوقتي علشآان اخسرو يا مايسه هانم


ياسر بغضب.      لو ماطلقتش البنت دي دلوقتي ياياسين انا هاحرمك من كل حاجه


إسلام بتوتر.        اهدي بس يابابا انت اي اللي بتقوله ده وانتي ياياسين ماتنسيش انك اتجوزت البنت دي علشان اي


ياسين.         مانستش حاجه ياسلام بس هي دلوقتي أغلى حاجه عندي ومش مستعد اخسرة


يطلع ياسر بعض الأوراق من جيبه يضعها على الطاولة وهو يقول بغضب.        قدامك حل من الاتنين ياطلق البنت دي يتوقع على ورق التنزول عن كل حقوق في املاكي


يبتسم ياسين وهو يقول بحزن يظهر في نبرة صواته


وانت من أمتي كنت اب علشان تكون دلوقتي وتفهم اني ابنك انا موفق اتنزل عن كل حاجه بس في المقابل أنتَم كمان تتنزلوا اني بكون ابن لَكم


وبالفعل وقع ياسين على أوراق التنزول وحمل ياسمين التي مزالت تغط في نوم عميق وذهب بتجاة الشقة الخاص به وقبل أن يدخل يوقفه صوت ياسر قائلًا


استنى عندك ياياسين مابقاش لك الحق تقعد في الشقة دي حتى هدومك مالكيش حق تخدها واتفضل هاتي مفاتيح الشقة والعربية


يقف ياسين وهو ينظر الي باب الشقة بينما هربت دمعه من عيناها وهو يقول. بينما ينظر إلى هذا الكاذب الذي يقال انه اب.        أمرك ياستاذ ياسر اتفضل


وأخرج ياسين مفاتيح السيارة والشقة الخاص به وعطهم إلى ياسر ثم ينظر إلى ياسمين وهو يقول بحزن.     انا دلوقتى مابقاش عندي ولا أهل ولا مال خليكي انتي وعوضني عن كل حاجه؟


انتظروني في الحلقه القادمه باذن الله


لا تنسوا المتابعه والتشجيع علشآان تستمر الرواية


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🤝 الفصل 13 من عذاب خادمتي الصعديه الكاتبه صباح عبدلله

بسم الله الرحمن الرحيم


بعد أن طراد ياسر ياسين وأخذ منه كل شيء من أجل رفض أن يطلق ياسمين وهو لأن يجلس في العيادة الخاص بطبيبة نورهان وتستلقي ياسمين على الفراش ويجلس ياسين على كرسي أمام الفراش وهو يضع رأسه بين يدي وفجأة يسمع صوات أنين ياسمين ويظهر انها سوف تستيقظ بعد طول انتظار يرفع رأسه وهو يقول بلهفة.      ياسمين ياسمين


يقول ذلك وهو يهز جسدها بلطف تفتح ياسمين عيناها وهي تقول بضعف.      بعد عني اني مو اعوز أشوف خلقتك چدمي


ياسين بحزن مكتوم.       اهدي ياسمين والله مش زاي مانتي مفكرها انا ماقربتش منها ومابقاش في غيرك يملي عيني اقسم بالله انا دلوقتي مش عاوز حاجه من الدنيا غيرك انا بحبك ياسمين مش بس بحبك انا بعشق هاعيش حياتي علشانك انت وا


وقبل أن يكمل كلامه يوقفه صوات ياسمين قائلة بغضب.      واني بچي بكرهك كره العمى ولا بطقيك ولا بطيقك راحتك والله بتمنى انك تموت عشان اخلص منك وارتاح


وفجأة تصمت وهي تشعر أن قلبها يتمزق من الداخل عندما رأت دموع ياسين تسير في صمت على وجه يردف ياسين بحزن قائلاً بينما يرسم على وجه ابتسامه هادئه.      كملي سكاتي ليه ماتخفيش انتي بذات لو قطعتي من جسمي مش هالومك ياسمين عرفها ليه علشان انا اكتر واحد عارف انك اتعذبتي  اوي بسببي واكنت حقير وسافل اوي معكي بس صدقني ياياسمين أن قرارت اتغير واكون انسان بدل الوحش اللي بيتحكم في بس محتاج مساعده منك صغيرة منك بس محتاج انك تمسكي ايدي بس امسكي ايدي وانا بوعدك هاتغير وهعمل اي حاجة بس علشآان تكوني مرتاحه في حياتك


ثم يركع ياسين على قدميه وهو يقول.        تقبلي تكوني مراتي وسندي في الحياة ياياسمين


تنظر إليه ياسمين وهي لا ترى دموع ياسين ولا صدق كلامه الذي واضح مثل وضوح الشمس بل رأت فقط مكان يفعل بها ياسين وكيف كان يعذبها ويتعامل معها وكيف دمرها ودمرا حياتها تردف قائله دون ذرة شفقة.        انت تقول انك حتعمل اي حاچه عشان اكون مبسوطه ومرتاحة في حياتي مش اكده


ياسين بحزن.        انا دلوقتي مستعد أموت علشانك ياياسمين


ياسمين بجمود.         اثبت لي وطلقني دلوقت وسبني ارجع بلدي ولأهلي يابيه


يانظر ياسين إلى ياسمين وهو لا يصدق ان بعد كل شيء فعله من أجل أن لا يطلقها ولأن هي من تريد الطلق لكن لا يلمها ياسين على هذا القرار بل هو أكثر شخص ياعلم أن من حقها أن تفعل ذلك يرد بدموع والحزن يمزق قلبها.         هتكوني مبسوطه وسعيدة في حياتك لو طلقتك ياياسمين.


تنظر ياسمين إلى ياسين للحظات وهي لا تقدر أن تجاوب علي هذا السؤال لكن يتغلب العقل على القلب ترد قائلة دون أن تظهر أي شيء مما يحدث داخلها من بركان من المشاعر لا تقدر أن تطفئ         ايوه حنكون اسعد مخلوقه على وش لارض لو طلقتني وسبتني في حالي


ياسين بحزن وهو يبتسم بينما تحكي عينا ما يحدث بدخله.    طيب انتي طلق ياياسمين


ثم ينهض من فوق لارض وهو يقول.      انتي طلق ياياسمين


تنظر ياسمين إلى ياسين ولا تصدق ان ياسين طلقتها فعلاً تتمنى أن لا يقول الثالثة بينما قال ياسين بحزن وبكاء كما لو كان يشعر بما يحدث داخل قلب ياسمين لان


ارجع ياياسمين انا والله العظيم هاتغير علشانك انتي وبس والله هكون انسان وهكون زوج مثلي هموت وهعيش علشانك انتي وبس ياياسمين


ياسمين بضعف.       معقوله يابيه حتموت وتعيش عشان خادمة


ياسين بحزن.      لو سمحت لي الفرصة هموت علشان الخادمة ومن غير تفكير لأن الخادمه دي بقت أغلى عندي من روحي 


ياسمين بدموع.     حتعمل اي عشان تثبت لي الكلام ده


يقف ياسين قرب من ياسمين وهو يقول بانفاس مشتعلة ودموعها تزيد درجة حرارة جسدها وهو يقول.         اللي انتي عاوزه انا هعملوا ياياسمين بس اهم حاجه تخليكي جنبي وتمسكي ايدي ونكمل سوا


ياسمين بحزن.       طب أفرد اني وفقت اهلك وأهلي حيوفقوا نكمل مع بعض 


يبتسم ياسين وهو يقول بسخرية        هم فين اهلي دول ياياسمين انا اتنزلت عن كل حقوق وعن اهلي بس علشآان افضل معكي انتي وبس 


ياسمين بدهشة.       تقصد اي يا بيه 


تدخل نورهان التي كانت تقف على الباب وهي تسمع كل شيء يحدث بين ياسين وياسمين والحزن يمزق قلبها على صديق عمرها التي لم ترى يوم سعيد 


انا هقولك قصدو اي ياياسمين


ياسمين بستغراب.      وانتي مين


نورهان بابتسامه حزينه.    انا الدكتورة نورهان صديقة ياسين وانا وياسين زاي الأخوات واكتر

عاوزه تعرفي يقصد اي ياسين انا هقولك يقصد اي


تحكي نورهان كل شيء حدث بين ياسين وابوا إلى ياسمين وبعد أن انتهت نورهان مم تقول تردف قائله بدموع.       بس ياستي ده كل اللي حصل وياسين اتنزيل عن كل حاجه علشانك مش معقولة بعد كل اللي حصل ده تطلبي الطلقة ياياسمين


تنظر ياسمين إلى ياسين بذهول وهي تقول.     خلاص اتطلقنت يادكتوره مابچي في حاچه تربطني بالجادع ده


نورهان.     لا ياياسمين انتي وياسين في رابط اوي جدا بنكم ومستحيل يتفق بسهوله انتي حامل ياياسمين


ياسمين بدهشة.      أي اللي تقولي ده


نورهان.     انتي حامل والله العظيم


ياسمين ببكاء.       يامري هو لسه في اكتر من اللي اني في ده ياربي حقول لأهلي اي ولا أهل بلدي حيعملوا اي في


ياسين بحزن بينما وضع يدي على كتف ياسمين 


اهدي ياسمين مش هيحصل حاجه ولا حد هايعمل فيك حاجه طول مانا موجود


ياسمين بصراخ.       بعد عني اني ماني طيقتك انت السبب في كل حاچه حصولت روح منكم الله دمرتوني وجبتوا لأهلي العار اني والله مالي حد عير امي وخيتي وعمي الظالم اللي مش بعيد يدفني بالحي اني چيت اشتغل خادمه وتركت دراستي وكل حاچه عشان بسي اصرف على امي وخيتي اللي يكملوا بقيت عشاهم نوم والله واحد يعلم كيف حالهم دلوقت


ياسين بحزن      انا هفضل معكي ياياسمين مش هاسيبك والله ومن النهارده امك واختك من مسؤولية


ياسمين ببكاء.      وانت مفكرني بنقولك اكده عشان تشفق على يابيه


يضحك ياسين وهو يقول بسخرية.     يابيه اي بس ياياسمين ده انتي دلوقتي اغني مني على لأقل عندك امك واختك امال انا مش عندي اي حاجة دلوقتي غيرك وعلى وشك اخسرك انتي كمان خليكي ع ذمتي ياياسمين وانا بوعدك اني هاعمل اي حاجة علشانك


ياسمين بحزن ودموع.      وماخلاص يابيه لو عاوزه اتركك مابقدر اني حمله منك دلوقت ولم ارجع ومعي راجل احسن مارجع وقول أطلقت يكون عار من كل ناحيه


ياسين بفرحة.     بجد ياياسمين هتفضلي معي


ياسمين بحنق.     ابوه حفضل


يذهب ياسين بتجاه ياسمين ومن الفرحه يريد أن يضم ياسمين لكن قبل أن يقترب منها تصدو ياسمين وهي تقول.       عندك انتي مطلقني دلوقت وانا لسه مو موفقة ارجع على ذمتك دلوقت انت حتكون جوزي قدام اهلي وأهل بلادي لحد ما الكل يعرف اني حمله من زواجي وبعد اكده كل واحد بيروح لحالوا


ياسين. بحزن.      ماشي ياياسمين


ياسمين. تنظر إلى ياسين بكراهيه وهي تقول.     طب راجعني بلادي يابيه مو بعرف كيف برجع


ياسين.     طيب هرجعك بس مش انهارده


ياسمين.     اشمعني مش النهارده يابيه


ينظر ياسين إلى نورهان بخجل بينما تشعر نورهان بخجل ياسين منها تردف قائله.      طيب بعد اذنكم عندي شغل مهم وانت ياياسين لو حابب تفضل في شفتي انت وياسمين افضل زاي مانت عاوز


ياسين باحراج.     شكرآ لكي يانورهان


نورهان بلطف.     إحنا خوات ياياسين


ثم تذهب نورهان بينما تقول ياسمين.      عاوزه أعرف ليه مش حينفعل ترجعني بلادي يابيه


ينظر ياسين إلى ياسمين وهو يقول.      علشان البيه مش معا حق الموصلات ياياسمين لو انتي معكي سلفيني وارجعك


تشعر ياسمين بالحزن من أجل ياسين ترد قائلة


ليه عملت في نفسك اكده يابيه؟؟


#تبعوني

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close