![]() |
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذاب خادمتي الصعيديه بقلمي صباح عبدالله بسم الله الرحمن الرحيم"'
الفصل الرابع حتي السابع
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
ياسمين وهي ترتجف خوفاً من نظرات هذا الحقير الذي يدعي ياسين / ايه يابيه مالك ليش تبص ليه اكده شو في عيب يابيه ""
ياسين وهو يستمتع بالنظر الي جسد ياسمين وهو يردف قائلا بقولك ايه تاخدي كام ونقضي يوم حلو مع بعض بصراحه مع انك سمره ومش من ذوقي بس عليكي جسم يحل من علي المشنقه يخربتك"'
ياسمين والخوف يسيطر علي قلبها وتبلع ريقها وهي تقول/ ايه يابيه كلامك ده الله يخليك سبني في حالي وتريد ان تهرب من امام هذا الوحش الجائع لكن توقفها يد ياسين التي التفت حولين جسدها وهو يقول "
ياسين كما لو كان جائع ووجد ما يأكله ويمسك ياسمين من خصرها وهو يقترب منها / اهدي شويه كده باين عليكي لسه جديده ماتعرفيش حاجه بس انا مش عارف ايه اللي بيحصل ليا عايزك ب اي تمن انتي عاوز بس تقضي اليوم معايا هنا في تلاوضه دي وعلي سريري ايه رايك "'
ياسمين تغضب من الذي يقف أمامها كما لو كانت ترا الشيطان أمامها وليس انسان وبكل ماتمتلك من قوه وتجي ضاربه ياسين قلم علي وجه وهي تردف بغضب/انت مين مفكر نفسك مين مفكر بفلوسك تقدر تشتري اي چاجه تچي علي بالك فوق مش بنت صعيديه هي اللي ترمي شرفها وشرف أهلها في التراب اوع تكون مفكرني واحدة رخيصه زي البنات الي هون في القاهره والخلجات اللي ماتتلبس وبيقولوا انهم ولد ناس اني مش زيهم ولا هكون وتريد الرحيل لكن تقع ارضًا عندما تتلقي قلم قاسي من هذا الحقير الذي يدعي ياسين وينظر لها كما لو كان شيطان وليس انسان والخوف والرعب يسكنوا قلبها الصغير وهي تسمع كلام ياسين الذي شل جسدها بالكامل من الخوف"'
ياسين بغضب كما لو كان شيطان هو من يتحدث وليس انسان/ بقا انا ياسين ابن اكبر رجال الأعمال خدامه زيك تضربه بالقلم وبنات العالم كله تتمني مني نظره وبضحكه غضب شرف عاجبتني الكلمه دى بس هستمتع اوي وانتي بتصرخي علشان تحفظي عليه وفي لحظه كان مقطع هدوم ياسمين وهي تصرخ بكل ماتمتلك من قوه وتترجي ذلك الوحش ان يبتعد عنها وتعتذر الف مره لكن كان ياسين مستمتع بصرخاتها ومقومتها له لاول مره فتاة تقومه وتعصي رغباته الحقيره فكان مستمتع بذلك و كان مثل الوحش ويبتعد عن ياسمين وهو يقول ايه ده هو انتي بنت بنوت فعلاً"'
اما ياسمين فهي في لحظه واحده كانت خسرت اغلي ماتملك اي فتاة وفي اللحظه دي ياسمين تذكرت كلام ولدتها وفهمت المقصود منه لكن بعد فوات الاوان حتي هي لا تبكي علي ماخسرت فقد تنظر الي الارض والي هذه قطرات الدماء التي تحكم عليها بالموت وهي علي قيد الحياة وتحاول ان تداري جسدها في مابقي عليها من ملابس وهي تلتزم صمت مميت الذي جعل ذلك الشيطان يشعر بقلق لاول مره اتجها احد وهو يقول "'
ياسين بثعلبه وهو يشعر، بالخوف علي هذه الخادمه التي حكم عليها القدر ان تدفن حيه / انا ماكنتش اعرف انك بنت بنوت بجد انا مستعد اصلح الغلط ده واتجوزك واتي بورقه بيضاء ويمضي عليها ويعطيها الي ياسمين خدي امضي"'
ياسمين وهي تنظر الي ياسين ولا تقدر ان تقول شيء وتنظر الي قطع الزجاج التي ملقي علي الارض وهي ليست في وعيها تجي بكل غضب وتضرب ياسين بقزازها في ايده وتقوم من على الارض وهي تنوي قتل هذا الشيطان الذي قتلها بالحي وهي تقول / مفكرني هاسيبك حي بعد اللي عملته ده لع ده اني هقتلك وهشرب من دمك ودم اللي خلفوك كمان وتحاول بكل ماتمتلك من قوه قتل ذلك الشيطان لكن كان ياسين اقوي منها بكثير وبالاخص بعد ماحدث فهي جسدها ضعيف جدا في هذه اللحظه '"
ياسين لا يعلم لما هو مستمتع كثيراً وحتى وهي في اشد غضبها تقدر علي تحريك هذه الرغبه التي بداخله مره اخري وكان يشعر ببعض السعادة لانها هو اول من يلمس هذه الجوهره الثمينه بالنسبه له وينظر لها وهو ممسك بيديها ويشعر بثقل جسد ياسمين وهي تحاول بكل ماتملك من قوه الثبوت اكثر، لكن يخنها هذا الجسد الضعيف ويذهب في، سبات عميق يحملها ياسين بين يديه ويضعها علي الفراش وهو ينظر لها ولا يقدر ان يسيطر علي هذه الرغبه التي بداخله أكثر ف يقترب ويكمل ماكان يفعله منذ قليل "'
ياسمين تشعر بشي ثقيل تفتح عيناه بضعف وهي تقول ببكاء / حرام عليك سبني في حالي بقا مش كفاية اللي انت عملته من شوويه"'
ياسين كما لو كان مغيب غايباً عن كاملا عن الواقع/ ماتخفيش هتجوزك مستحيل اسيبك بعد اللي حصل ده"'
في الدور السفلي
جهاد بدلع / القهوه يابيه"'
اسلام دون ان ينظر الي هذه الرخيصة / طيب حطيها عندك وروحي شوفي شغلك'"
جهاد بغيظ/ امرك ياباشا وتنظر الي الاعلي غريبه البت ياسمين ده كله عند ياسين بتعمل اية ياخوفي ليكون شكي صح'"
ياسين ينزل من الأعلى وهو. يحمل ياسمين بين يديها ويرقد الل الخارج'"
جهاد بستغراب ايه مالها دي "'
اسلام ايه ده انت عملت فيها ايه ياياسين اوعي تكون نفذت اللي في دماغك"'
ياسين بزعيق بقولكم ايه انتم الاتنين مش ناقصكم البت هتموت مش وقته"'
اسلام بصدمه الله يخربيتك هو ايه ، اللي حصل"'
ياسين وهو يخرج من البيت هو احنا لسة هنحكي على اللى حصل وماحصلش ويركب السياره ويذهب الي اقرب مستشفى"'
جهاد يالهوي هو ايه الي حصل"'
اسلام بغضب وخوف علي سمعت العائله بسبب الذي حدث وبنبره يظهر فيها بعض التهديد / اسمعي يابت انتي لو حد شم خبر عن الموضوع ده انتي عارفه انا هاعمل ايه فيكي هدفنك حيه'"
جهاد بخوف وتضع يديها علي فمها/ انا ماعرفش حاجه وماشوفتش حاجه ياباشا"'
اسلام وهو ينظر الي جهاد التي ترتعش من شده الخوف / ايوه كده انا احبك يلا ياحلوه روحي شوفي شغلك'"
عندي ياسين يوصل الي اقرب مستشفى وهو يحمل ياسمين بين يديه وهو يقول بصوت عالي / انا عايز دكتوره او دكتور فورا'"
احد الدكاتره ياسين باشا اهلا يافندم اقدر اساعد حضرتك في ايه '"
ياسين بزعيق وهو ينظر الي الطبيب هو انت لسة هتسال شوف شغلك اخلص'"
الدكتور بخوف من ياسين اسف يافندم بس دي باين عليها محاوله انتحار علشان كده لازم نعمل محضر الأول يافندم"'
ياسين بقلق وهو ينظر الي ياسمين وهو يقول بثعلبه / محضر ايه انا مش عارف ايه اللي حصل ويتزكر ماحدث "'
ياسين ماتخفيش هتجوزك مستحيل اسيبك بعد اللي حصل ده كله'"
ياسمين تشعر بغضب شديد من هذا الحقير الذي دمر حياتها والان يريد الزواج بها بعد ماسرق منها اغلي شيء وبكل مافي كره في قلبها اتجاه هذا الشيطان وتنظر بجوارها وتاخذ الفازه من علي الكوميدينو وتجي ضربه ياسين بيها على دماغه وهي تقول بصوت عالي / ده لم تشوف حلمت ودنك يابن الك*لب بعد اللي حصل ده كله چاي تقول انك هتتچوزني وبدموع بس انت قتلتني بسكينه برده قوي اني عملتلك ايه علشان تعمل فيا اكده بس ماني مسامحتك روح منك الله وتجي موطيه ومسكه قطعه قزاز وقطعه شريان ايديها'"
ياسين بصوت عالي لاء يامجنونه ورقد الي ياسمين التي غرقت في دمائها وسقطت مغشي عليها يرقد ياسين وياتي بشئ من ملابسه ويلبسها الي ياسمين ويحملها بين يديه ويرقد بها الي الخارج"'
الطبيب استاذ ياسين'"
اسلام من الخلف / خد انت البت عالجها ومالكش دعوه بالباقي ويضع بعض المال في جيب الطبيب ((لعن رسول الله - صلى الله عليه وسلم - الراشي والمرتشي)) وهو يضع يديه علي صدر الطبيب وياريت مافيش حد يعرف حاجه عن الموضوع ده ده راجل ومراتهزوالخناقه كبرت بنهم شويه "'
ياسين بزهول / انت بتقول ايه??
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🤝 الفصل 5 من عذاب خادمتي الصعيديه الكاتبه صباح عبدالله بسم الله الرحمن الرحيم '"
ياسين بانفعال / ايه الهبل اللي انت بتقوله ده يازفت انت هي مين اللي مراتي'"
إسلام بهدوء وهو يحاول ان يتمسك ويجعل اخي يتزوج تلك الخادمه من أجل اصلاح هذا الخطاء الذي سوف يسيء الي العائله وسمعتهم بين رجال الأعمال سوف تبهدل بسبب هذا الحقير الذي اعدتي على خادمه/ ايوا يايسين عارف انا بقول ايه بس انت عارف ايه اللي انت عملته انت عارف انت مين وابن مين ازاي تسمح لنفسك تعدتي علي خدامه وكمان بالاجبار انت عارف لو الصحافه شموا خبر عن الموضوع ده ايه اللي هياحصل وانت اذا بمزاجك او من غصب عنك هتتجوز البت دى قبل ما الحكومه توصل "'
ياسين ولا يعلم ماذا يفعل هل يعقل ان يتزوج من خادمه هل ياسين التي تركع عند قدمه اجمل فتاة واغناهم يتزوج هذه القبيحه والفقيره لا لا يعقل ماذا سوف يفكر بي الجميع عندما يعلموا ان تزوجت خادمه ويقول بانزعاج ولا يهمه الامر الذي سوف يحدث بسبب هذا الخطاء الذي يتكبر ان يعترف به/ انا مستحيل اتجوز خادمه انت فاهم خايف علي سمعت ابوك اوي كدا اتجوزها انت ولا يشعر غير بلكمه قويه على وجه من اخاه وصديقه الوحيد وهو يقول بغضب'"
اسلام يفقد السيطرة على غضبه ويضرب ياسين على وجه وهو يقول بغضب/ انت اتجننت عايزني اتجوز بنت انت اغتصابتها. انت اللي غلط وانت اللي هتتجوزها ياما قول علي نفسك يارحمن يارحيم وياخويا خايف عليها اوي كدا رايح تجبها على مستشفى كبيره ومشهوره زي دي اسمع يا ياسين اعمل زي مانا بقولك اتجوزها شهر ولا حاجه وبعدين طلقها ومفيش حد هايعرف انكم متجوزين غيري انا وانت وهي ايه رايك "'
ينظر ياسين الي اخاه وهو يفكر في كلامه ياسين عادي يعني لما اكتب عليها فى السر وبعدين أطلقها وحتى يخربيتها لسه متزهقش منها وعايزها حلوه الفكره هتجوزها شهر ولا حاجه وبعدين لمث ازهق منها ارميها"'
اسلام وهو يظنر الي ياسين ويعلم ان كلامه قد اعجب ذلك المغرور /ايه ياصاحبي عجبك الكلام'"
ياسين باثعلبه/موافق اكتب عليها بس مفيش حد يعرف حاجه حتي هي مش عاوزها تعرف اني اتجوزتها'"
اسلام باندهاش / امال هتجوزها ازاي من غير ماتعرف"'
ياسين / ماتخفش اعرف واحد هايمشي الامور زي ماحنا عايزنها بس الاهم مافيش حد يعرف حاجه عن الموضوع ده غير انا وانت'"
اسلام وهو ينظر الي اخاه وليس مقتنع بحديثه لكن ليس باليد حيله / ماشي ياعم زي مانت عاوز بس لازم نخلص من الموضوع ده قبل ماحد يشم خبر"'
ياسين ينظر الي اخاه /حلو كدا ويتطلع الهاتف من جيبه ويعمل اتصال الي احدهم وبعد وقت ليس بكثير كان ياسين متزوج ياسمين دون علمها وبعد دقائق تاتي الشرطه من اجل التحقيق بامر من المستشفى ولكن كان ياسين اسرع من الجميع لقد تزوج الخادمه قبل وصول اي احد "'
الظابط / استاذ ياسين معانا بلاغ ان حضرتك جبت بنت علي المستشفى وحسب التقرير الطبي والمعلومات اللي معانا ان البت دي بتكون خدامه في بيت حضرتك ممكن اعرف ايه اللي حصل بالظبط وازاي تم الاعداء على خادمه في بيت اكبر رجل اعمال"'
ياسين بهدوء ودم بارد /اي المعلومات السخيفه دي مفيش اي كلمه قولتها مظبوطه ياسمين مش خدامه دي مراتي بس كان في خلاف بيني وبينها وانا كنت عنيف معاها شوية علشان كده احنا اهنا وممكن التقرير الطبي والمعلومات مش مظبوطه ياسمين بتكون مراتي ودي قسيمت الجواز احنا عرفنا الدكتور بكدا"'
الظابط وهو ينظر الي ورقه الجواز باهتمام / فعلاً هي مرااتك بس ده مايعنيش ان البلاغ اتقفل لسة مفتوح وهناخد اقوال المدام لو حبه ترفع على حضرتك قضيه بسبب العنف من حضرتك وده حقها"'
اسلام بتوتر من اللي ياسمين ممكن تقولوا/ بس ياحضرت الظابط المدام تعبانه شويه ممكن تعمل محضر وانا هكلم المحامي بتاع العائله وهنخلص كل حاجه من غير مانتعب المدام يعني ولا ايه رايك ياحضرت الظابط "'
الظابط مش هينفع اعمل المحضر غير لم اخد اقوال المدام تعبانه ممكن نجي في وقت تانى بس البلاغ مش هيتقفل'"
اسلام وهو يضع يديه علي راسه بتوتر وينظر الي ياسين/ تمام تقدر تجي البيت وقت ماتحب ويمد ايديه ويسلم علي الظابط'"
الظابط وهو يضع ايده في ايد اسلام /تمام زي ماحضرتكم تحبوا ان شاءلله بكره على الساعه عشره الصبح هنكون عندكم في البيت علشان ناخد اقوال المدام ونقفل المحضر'"
فى الغرفه اللي فيها ياسمين
ياسمين نايمه علي السرير بتاع المستشفى وفى الم في جسدها وهي تتذكر كل ماحدث وهي تبكي في صمت علي ماخسرت وتفكر في والدتها وشرف عائلتها الذي راح في التراب ولا تشعر غير بهذه الأيدي الذي تلمس شعرها بشهوانيه وهي تنظر الي صاحب هذه اليد بقرف وكره شديد وبغضب / انت بتعمل ايه هنا امشي من خلقتي مش مكافيك اللي عملته فيا روح حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد زيك وكان سبب فى دمار عيله كامله علشان يرضى وسخته وتصمت بسبب هذه اليد التي نزلت على وجهها بقسوه ودون اي رحمه "'
ياسين بغضب وهو يمسك شعر ياسمين /اسمعي ياروح امك هما كلمتين اتنين هقولهم لكي تحطيهم حلقه في ودنك ومش علشان انا سكت تقولي اللي انتي عايزه تقوليه الشرطه بره عايزني يعرفوا ايه اللي حصل وانتي طبعا زي الشطره هتقولي انك مراتي واللي حصل ده كله مشكله عادي بس انتي اللي انفعلتي زياده وده طبعاً لو مش عايزه يحصل لاختك نفس اللي حصل لكي ويكمل اخر كلمه وهو يبتعد عن ياسمين وينظر لها بخبث او لامك مثلاً مش عندي مشكله اذا كانت حلوة زيك كدا"'
ياسمين يجن جنونها ولا تشعر غير وهي ضربه ياسين على وجهه بالقلم وتو*ف عليه وهي بتقول/ انت اوس*خ مخلوق اشوفه من يوم ماچيت علي الدنياا الوس*خه وبكل الشر اللي فيها وترفع صبعها السبابه في وجه ياسين اقسم لك بالله يابن الاكابر لو امي اوختي حصلهم شيء من تحت راسك مايكفيني فيك موتك وتقف مثل لوح الثلج المتجمد لا تقدر على الحركه ولا على قول شيء بس هذه القبله العنيفه التي هجم عليها بها ذلك الوحش لكنها ليست قبله بلا كانت عقاب قاسي من ياسين على هذه الكلمات الغبيه التي قالتها هذه الشفايف وهذا هو اشد عقاب لهم وتفضل تحارب من اجل احرار هذه الشفايف من هذا العذاب لكن دون جدوى فاياسين مثل الوحش الذي عثر علي فريسه شهيه وهو في اشد وقت جوعه واقسم انه لن يرحمها غير ان يسد جوعه وكل احتيجاته من هذه الفريسه الضغيفه التي لم تطول في الصموت كثيراً ويبتعد لانها بحاجه الي بعد الهواء فقط وهو يمسح هذا الدماء الشاهي الذي على فمه وهو يقول"'
ياسين بغضب وهو يمسك ياسمين من خصرها بعنف ويقترب منها ويقربها له اكثر وهذه المخالب الحاده لقد انغرزت في هذا الجسد الضعيف ويردف ياسين بغضب وهو يقول / لو عايزة تحفظي علي نفسك وتحفظي على امك واختك اعملي اللي بقولك عليه ولو بتحبي العند عاندي براحتك بس ماتجيش تندمي في الاخر ويرمي جسد هذه الضعيفه على الارض بقوه وهو يقول اجهزي وانتي زي الشطره كدا علشان هنرجع البيت مع بعض ولكن حصل حاجه "'
ياسمين وهي تبكي من شده هذا الالم اللعين الذي سيطر على جسدها وتمسح هذا الدماء القذر الذي كرهت نزوله بشده وهي تبكي بحرقة علي ماحدث لها وهي تلعن هذه اللحظه التي قررت فيها المجيئ وهي تقول / يارتني سمعت كلامك ياما يارتني ماكنت چيت يارتني سمعت كلامك ياما حتي لوكنت هشحت من كل باب شويه علي الاقل ماكنش حوصل الي حصلي ده وتفضل تبكي بحرقة علي كل شيء وهي تضع ايديها على أطراف الفراش وتضع راسها علي يديها وتبكي من الالم ومن النار الذي تشعل فى قلبها الصغير'"
اما ياسين ف هو كان سوف يجن عندما رائها تبكي بهذا الشكل المريع الذي جعل قلبه يتمذق اربنا ولا يعلم لما هو حزين الي هذه الدرجه عندما رائها تبكي الي هذا الحد ويعطي ياسمين ظهره وهو يقول بنبراه حزينه ولا يعلم سبب هذا الحزن / هستناكي بره خمس دقايق تكوني غيرتي هدومك وظبطي طرحتك وطلعتي ورايا ويترك هذه المسكينه فى هذا الجحيم الذي في داخلها وتقوم وهي تسند على اطراف الفراش من اجل ان تنفذ اوامر هذا الحقير خوفاً من العقاب او ان يفعل شيء يؤذي اختها او ولدتها كما قال منذ قليل هي تقدر ان تتحمل اي شيء غير ان يحدث شيء الي امها او اختها الصغيره هي ضحت باغلي شيء تمتلكه من اجلهم فلا باس تتحمل اكثر من أجل سلامتهم وبعد دقائق تخرج ياسمين وهي لا تقدر على الوقوف لتجد هذا الوحش يقف على الباب وهو ينظر لها "'
ياسين وهو ينظر الي ياسمين بغضب/ ساعة واقف ماستنيغ حضرتك ياست هانم'"
ياسمين وهي تحارب من اجل ان ترد علي هذا الثور الغاضب خوفا منه/ اسفي يابيه علي التاخير "'
ياسين يمسك ياسمين من يديها بعنف وهو يشدها خلفه / هو انتي لسة هتهتهي هو انا ناقص قرف ياربي'"
اما ياسمين فهي متعبه كثيراً وجسدها مرهق ولا يتحمل خطوات هذا الوحش فتنهار ارض وهي تبكي بحرقة / حرام عليك مش قادره هو انا اذيتك في ايي علشان تعمل في اكده والله مائذيتك في حاچه الله ينتقم منك على اللي حصلي ده بسببك حسبي الله ونعم الوكيل "'
ياسين يترك ايد ياسمين وهو يعلم انها تتالم بشده فالي حدث لها ليس سهل فايذهب الي هذه الفتاة التي بكائها يبكي قلبه وليس عينه ويحملها من على الارض وضعها بين احضانه دون أن ينظر لها ياسين / غلطك الوحيد انك رفضتني انا ياسين ياسر ابن اكبر رجال الاعمال خدامه زيك ترفضني انا وده هو عقابك وينظر الي ياسمين وهو يقول عرفتي ايه غلطك ياهانم وطول مانتي بتعندي وترفضني هتتعذبي وهخلي حياتك جحيم ده وعد مني لكي يا خادمتي"'
في رايكم ايه اللي هايحصل بين ياسمين وياسين في الايام الجايه وهل اهل ياسين هايتقبلوا فكرت ان ياسين اتجوز خدامه اتنتظروني في الحلقه القادمه باذن الله
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل 6 من عذاب خادمتي الصعديه بقلمي صباح عبدالله بسم الله الرحمن الرحيم✓
تاني يوم
تجلس ياسمين في احد اركان المطبخ وهي تضم قداميها الي صدره وهي تبكي بحرق وهي تفكر مالذي يجيب عليها فعله في هذي المصيبه ومالذي سوف يحدث له ان علم أحد من اهله انها تم اغتصابها من احد ابناء اسياد المنزل التي تعمل في خادمه وماذا يجيب فعله هل تعترف بم حدث وترفع قضيه علي هذا الحقير الذي جعل حياتها جحيم وتخد حقها منه ام تسكت وتدفن شرفها وشرف اهلها في التراب وتحفظ علي سلامت امها واختها هذا كله يدور في عقل ياسمين وهي تبكي وعيناه حمرتان من كثير البكاء تدخل عليها جهاد وهي تقول بحزن كما حزنت من اجل هذا المسكين✓
جهاد بحزن يابنتي العياط ولا هيقدم ولا هياخر انتي من امبارح وانتي علي الحاله دي ✓
ياسمين ببكاء وغضب عوزتني اعمل اي واحد ابن سيت كل•ب، اغتصابني اضحك ولا ارقص من الفرحه ✓
جهاد بخوف وحزن وتضع يدايه علي فم ياسمين وهي تقول بصوت واطي اهدي لواحد سمعك هنروح في مصيبه وتكمل بحزن عارفه ان اللي انتي فيه دا مش ساهل بس هنعمل اى احنا اللي هنتاذي في كل الحوال ✓
ياسمين بعدم فاهم تقصدي اي بكلامك دي يعنى اي عوزتني احط جز"مه في خشمي واسكت بعد كل اللي حصل لي دي لع دي اني راح اخلي يندام علي الساعة اللي اتولد فيه مش اكون بت الصعيد لم خليتوا يدفع التمن غالي ورحمة ابوي لخلي يدفع التمن اغلي من اللي هو واخدو مني وتمسح دموعها بشر وهي تردف هو الظابط چيه اهني ولا لع✓
جهاد بتوتر ايووه وصل بس انتي اهدى يا ياسمين ما تعمليش حاجه تندمي عليها بعدين دول ناس ما يعرفوش حاجه عن ربنا و مافيش في قلوبهم رحمه✓
ياسمين وهي تخرج من المطبخ واني بقي مش بعرف غير ربنا وبعرف كمان انه عادل مع العباد ومش بيرضي بظلم ومش بيسيب ظالم من غير عقاب ومش بيسيب حق واني مش هسيب حقي لحد واصل✓
في غرفة الضيوف يجلس كل من ياسين واسلام ومعهم الظابط الي مسك المحضر ✓
ياسمين تدخل بثقه ولا يتظهر اي خوف او توتر وهذا ماجعل اسلام يتوتر بعض الشىء اما ياسين فهو كان يجلس وينظر الي ياسمين بدم بارد وتردف ياسمين قائله طلبتني يابيه ✓
اسلام بقلق وهو يشعر ان هذي الفتاة لان تمر ماحدث لها علي خير وبالاخص انها فتاة صعديه والذي فعله بها ياسين ليسه بساهل بنسبه لها ويردف قائلا تعالي ياسمين واقفه عندك ليه ادخلي ✓
ياسمين تدخل وهي تنظر الي ياسين بقرف وكره كبير خير يابيه ليه طلبتني تعوز چاحه مني يابيه✓
اسلام وهو يابتلع ريقوها بتوتر من نبراة ياسمين في الكلام ويحاول ان لا يجعل الظابط يشك في شىء ويقول وهو ينظر لها اي ياياسمين جو الرسميات ده ومن امتي وفي بني وبينك الرسميات دي اظهر انك زعلانه منى انا كمان مش كده✓
ياسمين ببرود الجليد واه اذا ماقالتش الخدمة لسيده يابيه ايش هتقول وبعدين اخد علي خاطري منك ليه يابيه انت مالكشي ذنب في چاحه وتنظر الي ياسين بسي اللي لازم ياخاف قعد متل الحيط و لا كانو عامل چاحه وصل ✓
ياسين بابتسامه براده ليحاول إخفاء بها مايقلقه من ثقة ياسمين في الحديث اظهر كده انك ياسوسو لسة زعلانة منى ويقوم ويذهب الي ياسمين ويقترب منها وهو يقول ماخلاص بقاا ياحبيبتي انا اعتذرت منك اكتر من مره وحضنا ياسمين ويقول له مايشل عقلها عن تصديقوا وتنظر له ياسمين وهي على وشك البكاء وينظر لها ياسين ببرود تعالي ياحبيبتي حضرات الظابط كان عايز يعرف منك ايه اللي حصل انا قولت له انها مشكله عادي بين الراجل ومراتوا بس هو عايز يسمع منك انتي وينظر الي ياسمين وهو يبتسم ابتسامه صفراء وهو يسحب ياسمين خلفه ويدخلها الي الدخل ويوقفه امام الضابط اهي ياسمين ياحضرات اللواء تقدر تسالها زاي مانت عايز ويجلس علي الكرسي ويضع رجل فوق الاخرى وهو يلعب بقلم بين يدي وبتبتسم بخبث كما لو كان ومتعمدا ان يجعل ياسمين تموت غيظ منه✓
اللواء بحترم لو سمحتى يامدام اي اللي حصل بينك وبين الاستاذ ياسين ✓
ياسمين تنظر الي ياسين
ياسين ينظر لها وهو يبتسم ابتسامه صفراء ثم يشعل النيران في قلب ياسمين وهو يقول ببرواد اي ياسوسو حضرت اللواء بيسالك رودي عليه ✓
ياسمين وهي تنظر بكره الي ياسين لع يابيهماحصلش چاحه بسي هو كل اللي حصل يابيه اني كنت بتخانق مع وتصمت لدقائق كما لو تتذكر حروف هذي الكلمه التي يجيب عليها قولها ثم تردف وهي ترتب شفايفها بالسانه التي جااف منها الدماء من كثر الخوف والتوتر جوزي يابيه وتغلق عينها من اجل ان تصراع مايحدث بادخلها وهي تقول هو مش ليه ذنب في اي چاحه حصلت هو بسي كان بيتخانق معايا علي چاحه واني ماتحملتش وعملت اللي عملتوا دي ثم تصمت وهي ترتجف وتمسح قطرات العرق من علي وجهه وتنظر الي ياسين نظرات ذات معنى ممكن امشي يابيه ✓
اسلام ينظر الي ياسمين وياسين بستغرب كيف تحوالت من فتاة قويه الي هذا الضعف والخوف والقلق ولكن لايغلق كل مايهم ان تغلق هذي القضيه علي خير قبل حدوث شيء او احد يعلم بها وينظر الي اللواء وهو يقول كدا بقا حضرتك اتاكدا من كل حاجه بنفسك ياريت بقا تقفل المحضر علشان مافيش حد يشم خبر عن اللي حصل ✓
اللواء وهو بيقوم من مكانه وعيناه علي ياسمين متاكده يامدام انك كل اللي قولتي ده صح انا علي ماظن انك مش ضعيفه لدرجه النتحار ✓
ياسمين بتوتر لع يابيه هو ده كل اللى حصل وكانت ساعه شطان وراحت لحاله واني هكذاب ليه يعني ✓
اللواء بعدم اقتناع تمام يافندم زاي ماحضرتك تحبي اعتبرو ان المحضر اتقفل بعد اذنكم ✓
ياسين يترك الجميع ويخرج دون قول شيء ✓
ياسمين ببكاء وهي تركد خلف ياسين يابيه استنى يابيه لكن ياسين كان يتجاهله عمدنا وتجاه الي غرفتها وياسمين تركد خلفه وهي تنادي عليه ياسين يدخل الغرفه ويترك الباب مفتوح من اجل الصتياد فريسته ياسمين لسه هتدخل الغرفه ترجع الي الخلف وهي ترتجف بالكامل وتتذكر كل ماحدث في هذي الغرفه اللعينه ✓
ياسين ببرود الجليد وهو ينظر الي هذه الفريسة التي لم يشبع منها بعد ادخلي واقفلي الباب وراكي لو عايزة مايحصلش حاجه من اللي انا قولت عليها ✓
ياسمين ببكاء وهي ترتجف وتمسح قطراات العرق لو سمحت يابيه قول لي هي فين واني والله مش هخليك تشوف وشي مره تانيه واني اتنزلت عن المحضر زاي مانت عوز وياشلل لسانه عن النطق عندما يجذبها ا ياسين اليه بالقوه ويقربها اليه ويغلق الباب وهو يقول ✓
ياسين بانفاس مشتعله وهو ينظر الي هذه الفريسة الشهيه ومين قالك اني عايزك تختفي من حيااتي ده انتي سيطرتي علي عقلي وقلبي بعد اللي حصل ده انتي اول بنت تشدني ليها بشكل ده ويقرب ياسمين أكثر وهو يقول لو عايزه بخير ويضع ايدي علي هذا الشفايف الذي هارب منها الدماء لازم تخليني اشبع منك ولحد ماشبع هتكون معايا ماتخفيش ✓
ياسمين ترتعش ولا تقدر علي قول شيء فقط تعرق وتبكي وبعد دقائق ينطق لسانه آخيراً وهي تقول بصوت ضعيف ويظهر في الرعب تقصد اي يابيه مو بفهم عليك ✓
ياسين يحملها من علي لارض ويضعها علي الغراش مش لازم تفهمي وانت خايفه ليه مافيش حاجه تخافي عليها دلوقتى انتي خالص بقتي مالك ياسين ويهاجم هذا الوحش علي فريسته دون رحمه وياكل منها بكل شغف وهو بتلذ بها وهي تبكي في صمت مرعب وتستسلم الي هذا الوحش الذي ياكل في جسدها دون رحمه ✓
وبعد سعات عديدها ياسمين بتعب وارهاق شديد وهى تمسح اثار بكائه قولي بقا احب علي يدك هي فين ✓
ياسين ببرود وهو يستعد لنوم ويسحب ياسمين الي احضانه بالقوه وهو يقول اظهر ان فاهمك ضعيف ياسوسو انا قولتلك لم اشبع امنك او اه بالعربي كده لما ازهق منك هقولك هي فين ويخدها في حضنا وهو قلبها يطير من السعادة ولا يعلم لم هو سعيد اللي هذا الحد وهو يشعر بجمال هذي الخادمه ممكن لان لاول مره فى حياته يقترب من عذراء كان هذا تفسير ياسين علي هذه السعادة والراحه الذي يشعر بها مع ياسمين ✓
اما ياسمين فاهي كانت تبكي بقهر وهي تنظر الي هذا الذي يانام بجواره وهو يبتسم بقهر وكره وقرف وهي تقول حسبي الله ونعم وكيل فيك ياشيخ كرهتني في نفسي وكل اللي قهرني اني استسلمت ليك واني عارفه اني هغضب ربي بس اعمل ايه مش عنديا غير حسبي الله ونعم الوكيل فيك وفي كل ظالم ✓
ياسين بابتسامه ببرود وهو يقول وهو مغلق عيناه نايمي ياسوسو عايز انام وانتي ماتخفيش ربناا مش هايزعل منك بالعكس هيزعل منك لو زعلتيني ثم يبتسم بخبث وهو يقول في ذهنه يالههوي علي الهبله ماتعرفش انها بقت مراتي حلالي من هنا ورايح ✓
في الدور السفلي جرس الباب بيرن ✓
جهاد وهي تركد حاضر جايه اهو وتفتح الباب وبصدمه حمدلله على السلامة ياهانم✓
اي رايكم في الي حصل ورايكم اي الحاجه اللي مع ياسين اللي تخلي ياسمين تتنزل عن القضيه وتستسلم له ومايسه هتعمل اى لم تعرف اللي حصل بين ياسين وياسمين ده كله هنعرفوا في الحلقه الجديده أن شاء الله
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🤝 الفصل 7من عذاب خادمتي الصعيديه الكاتبه صباح عبدالله
بسم الله الرحمن الرحيم ✓
مايسه بستغراب من جهاد /ايه يا بنت انتي شوفتي عفريت ولا عملتي حاجه فى غيابي خايفه منها✓
جهاد وهي تبلع ريقها/ لا ابدا ياهانم وهخاف من ايه ولا هعمل ايه يعنى ✓
مايسه بنظرات شك /طيب انجري هاتي الشنطه من العربيه ثم تقول بنبراة حاده انتي عارفه لو عرفت ان فى حاجه حصلت فى غيابي وانا اخر من يعلم هعمل فيكي ايه ✓
ليرتجف قلب جهاد بخوف وتبلع ريقها الذي جف/ وهخبي عليكي ايه ولا ليه ياهانم بس ✓
مايسه باصرار/ مش عارفه بس باين علي وشك ان فى مصيبه ثم تصمت وهي تنظر الي هذا الشخص الذي يتحدث ✓
اسلام وهو ينزل من علي السلم ليقف منصدم من قدوم امه الغير متوقع ثم يستمع الي الحديث التي يدور بينها هي وجهاد ثم يقترب وهو يقول /ماما انتي رجعتي ليه ثم يقول بسرعة وهو يضع ايديه علي جبينه اسف ياماما قصدي ماعرفتيش حد انك رجعه ليه ✓
مايسه بشك أكثر /وانت كمان متفاجاء ليه كده من رجوعي حاسه ان فى مصيبه حصلت في غيابي ✓
اسلام بتوتر /مصيبه مصيبت ايه يامي فال الله ولا فالك ثم يغير الموضوع وهو يحضن امه وهو يقول حمدلله علي السلامة ياست الكل وحشتيني البيت ماكنش ليه رحت الطعم من غيرك والله ثم ينظر الي جهاد ويشاور لها ان ترحل✓
مايسه /هو انت لسة فاكر ثم تحضن ابنها وانت كمان وحشتني اووي ياقلب ماما ✓
اسلام وهو يبتعد عن امه / طيب ياست الكل وينظر الي الساعه انا اتاخرت علي الشغل وعندي اجتماع مهم اوي وغير كده في بنات جينا يقدموا علي شغل وانا لازم اشوفهم ✓
مايسه /اوك ياحبيبي روح شغلك ربنا معاك وانا كمان هطلع اوضي ارتاح شويه من السفر ✓
اسلام يبوس ايد امه ثم يتركها وهو يقول / ماشى ياست الكل سلام عليكم ✓
مايسه وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ثم تتجه الي السلم وهي طالعه لتجد ياسمين تخرج من غرفة ياسين لتقف وهي تنظر الي ياسمين وهي تقول بغضب انتي بتعملي ايه في اوضت ياسين دلوقتي يابت انتي ✓
لتقف ياسمين باندهاش من هذه المتصلته التي تقف امامها وعلامات الغضب تظهر علي وجها وهي تقول بخوف /هو اني هكون بعمل ايه✓
فى مكان اخر تقف فتاة على الرصيف لتاتي سياره بسرعت البرق بترمي السيار بعض الغبار علي وجها الفتاة لتقول الفتاة بغضب / في ايه ياحي*وان انت الله يخربيت البهايم علي الصبح ثم ترجع بخوف عندما تجد السياره ترجع لها مره اخري ويخرج منها شاب وسيم وهو يقول بنفس الغضب ✓
اسلام بغضب من هذه الفتاة/ مين اللي ح"يوان ياحي"وانه اعتذري يابت انتي اصل اخلي يومك اسود✓
الفتاةبغضب/نعم ياخويا هي مين دي اللي تعتذر وبعدين انت اللى غلطان وانت اللى لازم تعتذر ياطور انت ✓
ليقف اسلام منصدم من طول لسان هذة الفتاة ثم يردد الكلمه الاخيره / طور طور ايه معلش بس معناها ايه انا اول مره اسمعها✓
لتضحك الفتاة بخفه وهي تقول/ في حد مش عارف يعني اي طور مانت واقف زي الطور اهوا✓
ليغضب اسلام/ بتضحكي علي ايه يابت انتي هو انا بقول حاجه تضحك وعارفه لو معنها شتيمة هفرمك ✓
الفتاةبغضب وصوت عالي / تفرم مين يابتاع انت ده انا اعملك احسن صاع كفته ياض انت ثم ياتي ظابط المرور وهو يقول✓
الظابط يافتاح ياعليم يا رزاق ياكريم يارب في ايه يابت انتي وهو على الصبح صوتكم عالي ليه كدا✓
الفتاة بتمثيل البكاء / احضرنا ياحضرت الظابط احضرينا ياحكومه الاخ ده خبطني بالعربية ولم وقعت لقيتوا واقف من العربية ونزل وببكاء وحاول يتحرش بيا يابيه وكمان بيقولي تعالي عندي شقه على البحر هتعجبك اوي هي بنات النااس الغلابه لعبه يابيه ولا علشان مالناش حد من بعد ربناا✓
ليقف اسلام مندهاش وهو ياقول / ياسنه سوخه انا عملت كله ده ويمسك الفتاة من هدومها طيب والله لا انا عمل فيكي محضر يابنت الكد"ابه انتي ✓
ليمسك الظابط اسلام بغضب وهو يقول / هتعمل محضر في مين وريني كده هتعمل محضر ازاي وانت بتتربا في الحبس ده انا هعلمك ازاي تبص وتحط عينك علي بنات النااس✓
اسلام بغضب انا مش عملت حاجه وبعدين انت عارف انا مين ولا ابن مين✓
الظابط يمسك اسلام من هدومه حتي لو ابن الوزير انجر قدامي يادك داهيه فيك وفي اشكالك على الصبح لينظر اسلام للفتاة وهو يقول✓
اسلام بتوعد \ جهزي نفسك للجحيم يابنت انتي وماتنسيش انك اللي فحرتي قبرك بايدك وماتلوميش غير نفسك على الطريق اللي انتي مشيتي فيه ✓
الفتاة ترجع للخلف بخوف يالهوي والله خوفت تصدق ✓
الظابط طيب ياعم البطل انجرا قدامي وياخد اسلام الي النيابه ✓
الفتاة وهي تنظر الي الساعه يالهوي اتاخرت علي المقبله يآرب دي اخر فرصه ليا وترقد وتوقف تاكسي وتذهب وهي لا تعمل مالذي سوف يحدث لها بسبب هذا التصرف الطايش منها✓0|
في المنزل مايسه تقف امام ياسمين و تضع يدها على الاخرى وهي تقول انتي كنت بتعملي ايه في غرفه ياسين دلوقتي يا بنت انتي وايه مبهدل شعرك وطرحتك بالشكل ده✓
. ياسمين تقف بخوف وتفرك فى يديها وهي تكون بثعلبه اصل انا كنت بعمل اصل الاستاذ ياسين ثم تصمت عندما تسمع صوت ياسين ياتي من خلفها وهو يقول ✓
ياسين بصوت عالي انتي يا زفته فين السكر ازاي تجيبي الشاي من غير سكر ثم يقول بخبث ماما انتي جيتي امتى من السفر وليه ما عرفتيش حد✓
مايسه وهي تنظر الى ياسمين بشك غوري يلا روحي شوفي شغلك ولا هتقفي تتكلمي معانا يا ست هانم وحسك عينك الغلط ده يتكرر مره تانيه ثم تنظر الى ياسين وهي تقول هو انتم لو كان همك انت ولا اخوك كنتم رفعتم سماعه التليفون وتطمئن علينا اذا كنا عايشين ولا ميتين✓
ياسين وهو ينظر الى امه بسخريه وانتم لو كان يهمكم كنتم قعدتوا في وسطنا وربتونا من واحنا صغيرين مش كان احسن من الخدم برضو ياهانم ثم يتركها ويذهب وهي غضبانه تقول ✓
مايسه بصوت عالي ياسين استني عندك انا مش لسة واقفه بكلمك وبعدين انت نسيت ان مين ازاي تتكلم معايا بالشكل ده وبصوت عالي ياسين ياسين بس كان ياسين ترك المنزل وذهب✓
في المطبخ
جهاد بخوف يالهوي البيت هيكون في حريقه النهاردة ✓
ياسمين ليه اكده بتقولي ✓
جهاد وهي تضع يديها على رأسها انتي مش سامعه صوت الهانم وبعدين تعالي هنا هو فى اي بينك انتي والاستاذ ياسين من امبارح وانتي في الجناح بتاعه ✓
لتقف ياسمين وهي تنظر الي الامام وهي تلتزم الصمت كما لو تزكرت شيء ثم تقول يارب اعمل ايه في المصيبه دي ليآتي صوت مايسه من الخلف وهي تقول بشراسه ✓
مايسه كانت خارجه وفجأة سمعت الحديث بين ياسمين وجهاد لتقف وهي تقول والغضب يسيطر عليها هي مين دي اللي كانت في جناح ياسين من امبارح ✓
بقلمي صباح عبدالله
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق