![]() |
(الفصل الاول والتاني)
ملاك:بنت في غاية الجمال عندها 19 سنة معاها ثانوي عام ومدخلتش كلية عيونها بنية وشعرها بني وطويل بتعملة كحكة علي طول عشان متلفتش النظر ليها وبتلبس لبس ولاد علي طول من ساعت لما بابها اتوفي وبقت بتحاول تعنل كل حركات الولاد بقت ببتكلم زيهم عشان تحافظ علي نفسها من الذئب البشرية
####
سليم:شاب قاسي ميعرفش حاجة عن الرحمة شغال في المافيا عندة 30 سنة عيونة زرقة وطويل القمة وعندة واسمر البشرة يهابة الجميع وعندة سر محدش يعرفة غير ابو ملاك للي اتوفي
###
هاني:دا شاب عندة 18 سنة في ثانوية عامة واخد كل ملامح اخوة بس حنين القلب وبيحب البنات ومرح
###
حسام بوجع شديد:ملاك مش عاوزك تكوني شبة اسمك العالم دا مش عاوز كدا العالم دا عاوز شياطين عشان تعرفي تعيشي متبقيش زي اهم حاجة تكوني عكس اسمك ي ملاك الفلاشة دي والعنوان دا خليهم معاكي هتقعدي بعد لما ربنا يفتكرني لو مفيش حد جالك وقالك سليم متدهوش الفلاشة اوعي ي ملاك اه انا خلاص عارف ان دي نهايتي وادعيلي ي ملاك واهم حاجة كوني عكس اسمك وسليم هيفهمك كل حاجة وسمحيني علي اي حاجة عملتها دا لمصلحتك وصعدت روحة للي الخلاق
فلاش باك
ملاك نايمة وببتقلب علي السرير اكن حد بيجري وراها
ملاك بصراخ:بابا متسبنيش وقعدت تعيط اه يارب انا مش عارفة اعيش من غيرة هو كان سندي دلوقتي انا مش لاقية حد يسندني بس انا وفيت بوعدي انا وبقيت عكس اسمي
وجرس الباب رن
هاني بغزل:ازيك انا هاني ي قمر
ملاك بقرف:اسطبحنا واسبطح الملك الله انت مين يلا
هاني:يلا ما عليا انا سليم
ملاك بسرسجة:قول ياض انت هاني ولا سليم وتكلك الحلتين انت اي للي حدفك عليا
هاني:والله هقولك اهو ي قمر
ملاك مسكتة من ياقة القميص:قول ياض عشان مزعلكش مين للي حدفك عليا
هاني بخوف:انا هاني اخو سليم للي انكل حسام الله يرحمة فالك علية
ملاك سابت ياقة القميص:اخيرا ي جدع دا الواحدة كانت هتخلل من كتر الوحدة
هاني بمرح:ازيك ي قمر انا هاني
ملاك بقرف:انت عاوز تعيد الشكلة تاني
هاني:يلا بقا
ملاك قامت وقربت من وشة:متركز ياض اي يلا بقا دي ولا حكم هيا مش ضاربة ظرافة علي الصبح وقامت عيطالة بوكس
هاني وعنية بتدمع:انتي عرفة بس عشان انتي بنت انا مش هضربك
ملاك ببلطجة:لا يلا قوم كدا ووريني حلوتك
هاني:انا مش هرود عليكي انا هخلي سليم يساوي وشك ب الارض وانتي متعرفيش سليم بقا
ملاك بسرسجة:مين سليم دا ياض دنا اعملة استيكرز
الفون بتاع هاني رن
هاني بخوف:الحقني ي سليم هتقتلني
سليم:
هاني:بالله عليك لتلحقني دا شوهتلي وشي
سليم:
هاني:اوصفلك اي دا واحدة مكنوشة ومعفنة ووشها معفن وتخينة
سليم:
هاني:طيب هجبها واجي وقفل
ملاك طلعت المطوة من جبها
ملاك بتهوش علي وش هاني
هاني بخوف:والله العظيم كنت بهزر
ملاك:ولا تقصد ياض اي رايك اشوهلك وشك
هاني:لا عشان خاطري انا لسة صغير
ملاك:عندك كام سنة ياض
هاني:في ثانوية عامة
ملاك بطفولة:زي انا كمان خلصت ثانوي عام ومروحتش الجامعة
هاني:بجد طب كويس عشان نبقا نروح مع بعض
ملاك؛طيب انتي صاحبي
هاني:هو انا اطول ابقا صديق الحورية
ملاك بخجل:علي فكرة بتكسف
هاني:اموت انا
ملاك:لا اعدل ياض عشان معدالكش بطرقتي
هاني:انتي اسمك اي
ملاك:ملاك
هاني:لا اسمك انتي
ملاك:انت ضارب اي ياض قولت اسمي ملاك
هاني:للاسف كنت بستوعب هو اه الشكل يليق علية الاسم لكن
ملاك:كمل عشان ابلعك لسانك
هاني بخوف:انا هنزل استناكي تحت عند العربية
ملاك:غور
ملاك دخلت الغرفة بتعتها وبدات تغير هدومها ولبست دا ⬇
وعملت شعرها كحكة وخدت مفتاح الشقة ونزلت
هاني بتصفير:مع انك مدكرة بس موزة
ملاك:مش هرد عليك ب لساني ولسة جاية تضربة بوكس في حد ندهلها
ملاك:ايوة ي واحد ي مسعد
مسعد:انتي مش هتفتحي الورشة النهاردة
ملاك:لا افتحها انت وللي يطلع منها حلال عليك
مسعد بسعادة:الله يخليكي وطلع يجري
هاني:مين مسعد
ملاك:انت مالك
هاني:تعرفي انك طيبة اوي
ملاك بغرور:اه اعرف
هاني:لا متتغريش
ملاك:سوق ياض وانت ساكت
هاني بدا يسوق
هاني:بس انتي مقولتليش انتي فتحة ورشة اي
ملاك:مكانيكة
هاني:نعمممم هو في بنت بتفتح ورشة
ملاك:انا ببص هحيلك مع اني مش مطمنالك ياض
هاني:لا احكي مش احنا اتفقنا نكون اصحاباهيملاك:الورشة دي بتاعت بابا طبعا غير شغلة التاني للي هو مقليش علية
هاني:مفهمتش🙂
ملاك:انا غلطانة اني بكلمك اصلا انسان براس كلبة
هاني:شكرا لزوقك
ملاك:العغو
وصلنا اهو
ملاك:بطل هزار ياض اي المكان النضيف دا
هاني:الفيلا بتعتنا هنا
ملاك:يعني انت عايش في فيلا
هاني:اه انا واخويا هو بيسافر كتير وانا بقعد لوحدي
ملاك:بتسحب كهربة كتير انت
هاني بقرف:يلا تعالي ومسك ايديها
ملاك:ايدك يابابا لتوحشك
هاني بخوف ساب اديها
ودخلو الفلا تحت استغراب وانبهار ملاك
هاني:اقعدي هنا لما اشوف سليم
ملاك:خود وقتك ي عسل
هاني بصلها بقرف وطلع الدور التاني
ملاك:مشاء الله اي دا ي جدعان قصر
سليم من وراها:انتي مين
ملاك بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم انت مين ي جدع
سليم بجمود:انتي جاية بيتي تسألي انا مين
ملاك بشرشحة:جرا اي ياض انت هتشوف نفسك علي اي وندهت هاااااانيييييي
سليم بجمود وقرف:الزاي هاني يصاحب بنات ب الشكل دا
ملاك:لا ي روح ماما مش عليا الكلام دا وانا اصاحب هاني دا لي من قلة الناس
هاني:في اي ي سليم دي ملاك
سليم بجمود وبصوت واطي:اي القرف دا مش انت قولت منظرها وحش هيا دي وحشة بس لسنها مبرد
هاني:معرفش بقا اتصرف معاها انا ماشي هروح الدرس
سليم:ماشي
سليم:انا سليم الدمنهوري
ملاك:حصلنا القرف
سليم بغضب:بت اتلمي كدا عشان معدلكش انا مش هاني
ملاك حست ب الخوف بس خفتة:هتعمل اي يعني
سليم بجمود:فين الفلاشة
ملاك طلعتها من جيبها:اهي باي بقا
سليم بجمود:انتي راحة فين
ملاك:مروحة الفلاشة معاك اي انا هروح
سليم:مش هتروحي الحارة تاني
ملاك بغضب:يعني اي
سليم:يعني انتي مراتي
ملاك بسخرية:هههههه ي عم قول كلام غير كدا
سليم بوقاحة:تحبي اثبتلك انك مراتي
ملاك بتوتر حاولت اخفائة:انت عاوز اي ي جدع انت الفلاشة معاك اهي انا هروح
سليم بجمود:مش هتخرجي من هنا انتي مراتي
####
بوووووم كدا الفصل خلث اي يلا تفاعل كتير وقولوت رايكم اكملها ولا لاء الفصل ي بنوتاني يوصل ل500 كومنت+300لايك متنسوش رايكم في النوفيلا😊❤🌹
(الفصل الثاني)
ملاك:انا همشي من هنا حلا
سليم:وريني هتمشي من هنا الزاي
ملاك:ماشي وطلعت تجري علي الباب للي برا وقلت 3 كلاب واقفين
سليم بزعيق:محمد سيب الكلاب
اول لما قال كدا ملاك بصتلة
سليم:سمعتني قولت اي
محمد:ساب الكلاب
ملاك طلعت تجري:عاااااااا سليم الحقني واتشعلقت في رقبتة
ملاك بدموع:هيكلوني الحقني
سليم:محمد
محمد:امرك ي بية ومسك الكلاب
ملاك:اي ي عم انت طويل كدا لي مش شايفة مشوا ولا لاء
سليم:انزلي عشان مخلهمش يهجموا عليكي
ملاك:اه ي سليم الكلب
سليم بقسوة مسك شعرها:لا قولتيلك انا مش هاني
ملاك بغضب:سيب شعري ي انسان انت
سليم ببرود:اتأسفي
ملاك:لا مش هتأسف
سليم:اتأسفي
ملاك:وانا قولت لا
سليم:ماشي واشتلها وطلع علي اوضتة
ورمها علي السرير وجاب حبل
ملاك:بتقرب لي لا اعدل كدا مش انا للي تلوي دراعي
سليم قرب منها و ربطها ب الحبل في السرير
سليم بجمود:اتأسفي
ملاك بخوف:لا انا مش بتأسف لحد
سليم بخبث:ماشي استحملي بقا وبيقرب منها
ملاك بصراخ:خلااص انا اسفة
سليم بعد عنها:مكان من الاول
ملاك بغضب:فكني
سليم:لا منظرك عجبني كدا
ملاك ضيقت عنيها وبصتلة بغضب
سليم بجمود:فطرتي
ملاك:مبفطرش
سليم:اتكلمي عدل
ملاك:منا بتكلم عدل اهو مش بفطر
سليم بجمود:ماشي بس خليكي عارفة اني هخليكي تتخلي عن اتمردك دا انتي مش ولد
ملاك:متدخلش في للي ملكش فية
سليم بخبث:انتي كلك ملكي يعني اي حاجة انا عاوز اعملها ممكن اعملها دلوقتي
ملاك بخوف:قصدك اي
سليم هو بيقرب:قصدي
ملاك:لو جدع فكني وانا هوريك تقرب مني الزاي
سليم:ماشي هفكك ووريني
سليم فك ملاك
ملاك بشجاعة:تعالي بقا وريني هتقرب الزاي
سليم مرة واحد قرب منها لدرجة انهم بقوا في وش بعض قريبن اوي
ملاك بخوف:ابعد
سليم:لا وريني هتعملي اي
ملاك بصراخ:ابعد عني انت عاوز مني اي الفلاشة واخدتها عاوز اي
سليم بخبث:انتي مراتي عاوزك
ملاك:انا مش مراتك
سليم:لا مراتي وقولتيلك عوزاني اثبتلك اثلتلك
ملاك:انت انسان وسخ
سليم:الوسخ دا هيوربكي هيعمل اي وهوب وضربها قلم
ملاك:انت مش راجل عشان بتضرب ست وبتتقوي عليا
سليم بغضب:انا هوريكي مش راجل الزاي وربطها تاني وكل دا ملاك بتقاوم
وفك الحزام بتاعة وقعد يضرب فيها
سليم:اتغتذري ي بت
ملاك بدموع:ي حقير بتضربني ي حقير ي هاني
سليم:هاني مشي ومش هنا ومحدش هيسمك وضربها
ملاك قبل م يغمي عليها:بكرهك ي سليم
سليم ب لهفة:انا اسف ي ملاكي فوقي انا اسف
واتصل ب صهيب صاحبة ودكتور
سليم:صهيب تعالي بسرعة الفيلا
صهيب:عملت اي المرادي
سليم:تعالي بسرعة وقفل
سليم:ملاكي فوقي انا اسف والله مكنش قصدي معرفش انا عملت كدا الزاي
صهيب وصل
صهيب:انت عملت اي ي خربيتك
سليم:دي مراتي ي صهيب وانا ضربتها
صهيب:ي غبي دي مراتك مش واحدة من للي انت بتجبهم عشان تصب غضبك عليهم انت لازم تتعالج
سليم:انا مش مريض علجها ي صهيب
صهيب بدا يداوي الجروح
سليم:هتبقا كويسة
صهيب:اه انشاء الله بص هتسخن بالليل تدلها العلاج دا وتعملها كمادات وصلي ي سليم صلي انت بعدت عن ربنا وربنا بيحاسبك
سليم:وانا مش عاوز الذمب ييجي علي ملاك ي صهيب دي حياتي
صهيب:ولما هيا حياتك بتعمل فيها كدا لي
سليم:بتقولي انا مش راجل
صهيب؛اكيد مش هتقولك كدا من نفسها
سليم:ضربتها ب القلم
صهيب:لا الة لا الله انا تعبت منك
سليم:خلاص ي صهيب انا اصلا مسافر رايح اعمل عملية
صهيب؛مش ناوي تسيب الشغل الوسخ دا
سليم بجمود:دا شغلي ومتدخلش فية
صهيب:انا تعبت منك والله انا ماشي سلام
سليم قعد جمب ملاك
سليم بدموع:ملاكي انا اسف طب قومي واضربني اعملي للي انتي عوزاة بسمتسبنيش انتي عرفة انا براقبك من وانتي صغيرة ومن عارف حتي اكلمك عشان بحافظ عليكي ومش هعرف اقولك بحافظ عليكي من اي غير لما تثقي فيا وتحبني عشان سعتها متسبنيش انا مقدرش علي انك تسبيني مقدرش علي بعدك انا عندي عملية وهروح اعملها واسبوع مش هشوفك ي ملاكي تكوني بيقتي كويسة وسمحيني
وحط ايدة علي جبينها لقها سخنة راح جاب ماية وفوطة وبدا يعملها كمادات وفضل كدا لحد الصبح
سليم بحنان:ملاكي انتي هتفضلي نايمة كدا انا عاوز اشوفك وانتي بتتحديني عاوز اشوف عيونك قبل م امشي
ملاك:اممممم
سليم غير علامات وشة وبقا جامد:حمد الله علي السلامة
ملاك بغضب والم:انت اي للي جابك هنا
سليم:من غير كلام كتير انا هسافر اسبوع او اقل
ملاك بغضب:اقل لي كمل عمرك هناك مش عاوزة اشوفك
سليم بجمود:لا انا للي عاوز اشوفك اوي المهم انا هعين عليكي حرس عرفة لو خرجتي من الفيلا هعمل فيكي اي وانتي عرفة
ملاك:طول م انت مش هنا انا هقعد مرتاحة يلا اتكل علي الله
سليم خاد بوسة خطف كدا وقام علي طول خرج برا الاوضة
ملاك بصدمة:القليل الادب ماشي ي سليم الكلب وحطت ايدها علي بوقها اخية ليسمعني
سليم من برا:علي فكرة سمعتك وحسابك معايا لما اجي
بووووم كدا الفصل خلث +شكرا علي التفاعل الحلو+وصلو الفصل يلا ي بنوتاتي الي1000كومنت و 400لايك علقوا ب 20 ملصق وقولو رايكم في الرواية❤💙