أخر الاخبار

سكرترتي السمينه🌹🌹🌹 ❤😍البارت الحادي عشر حتي العشرون بقلم أماني خالد كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات

 



🌹🌹🌹سكرترتي السمينه🌹🌹🌹

 ❤😍البارت الحادي عشر حتي العشرون

بقلم أماني خالد

مضت ثلاث سنوات في تلك المده تغير حالهم جميعا وبالاخص ياسمين فقد ازدادت سمنه واصبحت 130 كيلو جرام يالله كم اصبحت سمينه وجمالها الفتاك اصبح مندثرا بين انتفاخ وجهها وجسدها اصبح قطعه واحده خالي من منحنيات الانوثه والاغراء فقد زهدت كل شيئ واصبحت جسد بلا روح 

تعرضت للانتقاد والتنمر بشكل يهلك المشاعر 

وكالعاده لم تظهر انكسارها او حتي تاخذ قرار ان تتغير بل زاد الامر سوءا 

ام ياسمين : ياااااااااسمين 

ياسمين : خير ع الصبح 

ام ياسمين : متتكلمي عدل ي زفته 

ياسمين : تمام حضرتك عاوزاني اكلمك ازاي يعني 

ام ياسمين : لاااااا بقي انا استحملتك كتير اووووي انتي جرالك اااااااااي هاااااا مالك 

ياسمين ببرود : مالي ي سلمي هانم منا كويسه اهو 

ام ياسمين : متستفزيش صبري عليكي ي ياسميييين 

ياسمين : بمراره ايه هتعملي اي ي سلمي هانم هتموتيني ولا تحرميني من الميراث اقصد الا باقي من الميراث 

ام ياسمين : انتي عاااااااااوزا ااااااي 

ياسمين : مين فينا الا عاوز ي هانم 

ام ياسمين : هاااااانم هااااااانم انا لا هانم ولا زفت 

ياسمين : وفقدت اعصابها لاااااااء هااااااااانم لما تمشي ع خطي سمير السماك تبقي هاااااااااانم انتي ااااااااي ااااااااي انتي خلاص قلبك بقي حجر لي لي عملتي كدا كنتي ممكن توافقي وكنت هتجوزو ونبعد ليييييييي بعدتي عني الانسان الوحيد الا حبني حبني زي م انااااااااا حب ياسمين التخينه ياسمين الا الكل بيتريق عليهاااااااااا ياسمين الا مضطره تسمع كلااااام يسم البدن وتريقه عليها وقله ثقة ف نفسها يااااااااااسمين الا عمر م حد بصلها بحب يااااااااااااااسمين الا ف كل بتكره نفسها اكتر من الاول دنا لو كلبه مش هحس بقله القيمه دي عااااااوزا تعرفي كنت عاوزا اي كنت احب واتحب كنت عاوزا حياه طبيعيه كنت عاوزا راجل يبصلي بصه حب مش سخريه راجل يشوف طبتي وحنيتي مش يشوف دهوني ووزني ولاول مررررره تجيلي الفرصه وانتي انتييييييييي ضيعتيها عشان تمشي ورا سمير السماك حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي سمير ي سمااااااااك حسبي الله ونعم الوكيل فيكو كلكووووووووو‘وو

ام ياسمين بنفاذ صبر فقد فقدت سيطرتها علي الصمود امام كلمات ابنتها 

افهميييييييييييييييي بقي افهمييييييييييي سمير السماااااااك هددني هددني هيقتل رامي وهيمنع جوازكو انتي ااااااااااي ي شيخة مترحموني بقي ارحمونيييييييي انا بشر بشر ومن حقي اخاف علي بنتي بنتي الا جايه تتهمني ان انا الا بوظت مستقبلها بنتي الا لو كنت سبتها تتجوز الا بتحبو كانت هتبقي ارمله ولا صاحبه فضيحة جوزها مجاش يوم الفرح فكري مره وحدا بس مررررررره قبل م تظلميني وتفكري ان دمرت حيااااااااااتك انا كنت بنقذك من سمير وشروووووووو

خرجت وعيونها تنزف دموع القهره والمأساه لقد قست علي نفسها كثيرا بسبب ذاك المدعو سمير دمر كل شئ قديما حرمها من زوجها بتسلطه والان يود الفتك بهم جميعا من اجل تسلطه 


ما هذا الذي اسمعه احقا وصل جحوده لهذه الدرجة هل وصل به الامر ليقتل حفيده لمجرد انه اعترض علي اوامره هل كان سيكسر سعادتي يوم زفافي من اجل ان يحقق مراده اي نوع من البشر هذا 

من اعطي له الحق ف التحكم بمصيرنا جميعاا ايعتقد نفسه اله ليتحكم بمستقبلنا جميعا كم اكرهك ولكنني لم استسلم لا بل سأثأر لنفسي منك قبل ان تكرر فعلتك مع احد اخر ساجعلك تندم ي ذا القلب الصلب 

قامت وارتدت ملابسها وذهبت للجامعه 

في سيارتها 

ياسمين : الوووو

همسه : مالك ي ياسمين 

ياسمين : مالي هو انا اتكلمت

همسه : منغير م تتكلمي باين من صوتك 

ياسمين ام اجي هحكيلك المهم انتي فين 

همسه : ف المترو عشر دقايق وهوصل 

ياسمين : تمام باي .

ارادت همسه ان تتكلم ولكن ياسمين قد قطعت الاتصال 

في الجامعة

همسه : مالك 

ياسمين : هتجوز 

همسه : ااااااااي 

ياسمين : هتجوز مراد بن عمي 

همسه : ازااااااي 

ياسمين : منتي عارفه اتفاق جدي كنت حاطه امل ان رامي يرجع بس هو مرجعش تلاقي شافلو وحدا اجنبيه 

همسه : متظلميهوش ي ياسمين مش يمكن غصب عنو

ياسمين : مبقتش تفرق خلااااااااص 

همسه : حسا بيكي ي ياسمين 

ياسمين : المهم مفيش اخبار عن مروان 

همسه : هههههه مروان مروان بح خلاص من ساعه م تطردتو  ومشوفتهوش شكلو حول من الجامعه 

ياسمين : قسيتي عليه اوووي ي همسه 

همسه : عارفه ع اد مكنت مدايقه منو بس كنت مبسوطه ف حضنو اوووووي حسيت احساس غريب اووووي كان الوقت وقف وانا ف عالم تاني كنت بقولو يمشي وانا نفسي ميمشيش كنت ببعده عني ونفس اترمي ف حضنو اكتر 

ياسمين : ههههه اتلم متعوس ع خيب الرجا 

همسه : حطي نفسك مكاني كدا 

ياسمين : منا مكانك فعلا عارفه دا اسمو احساس اول مره بتبقي حلووووه اووي علاامة ف القلب مبتمحيهاش السنين عارفه ان مش متاكده حبيت رامي ولا لا حبيتو بجد ولا دا مجرد شعور عشان هو اول راجل يحبني ويعمل معايا كدا 

همسه : ههههههههه مش عارفه اقولك اااااي انتي تخينه والكل بيتريق عليكي عشان وزنك واناااااا رفيعه والكل بيتريق عليا عشان رفعي ي شيخة الناس دي غريبه اوووووي عوزينا نبقي برفكت ي اما يتريقو علينا ويكرهونا ف نفسنا هو جسمنا مدايقهم ف اي شكلناااااا عملهم عقبه ف حياتهم اوووووي كدااا 

ياسمين : انا همشي عشان مخنوقه عشان هشوف سي مراد بكرا 

همسه : مش ممكن تحبي 

ياسمين : هههههههه احب مين مراااااد وفتحت هاتفها ووجهت صوره مراد. لعيون همسه البيه داااااااااا هيبص ليا اناااااا انا متوقعه كل تصرفاته هو اصلا بيكره رامي وهيتجوزني عشان يكسره مش اكتر 

باااااااي وذهبت

همسه : استنيييييييي ي بت حفله التخرج كمان شهرين هاااااا 

ياسمين اشارت لها من بعيد وذهبت 

همسه : وبعدهاااااالكو بقي انا خلاااااص تعبت وحشتني اووووووي ي مروان 

فاذا برقم غريب يتصل بها 

همسه : رقم غريب هيييييح يارب يكون انتا ي مروااااان 

همسه : الوو

المتصل : وحشتيني اوووووي 

همسه : معلش حضرتك مين 

المتصل: ليكي حق ي حبيبتي منا سبتك من زماااااان اووووووي 

همسه : انتي مين 

المتصل : انا امك ي همسه 

همسه : اميييي 

هاجر : ايوه ي حبيبتي وحشتيني اوووي ومازن عامل اي وحشتوني ي حبايبي 

همسه بدموع : الرقم غلط ي مدام هاجر انا امي ماتت من سنين 

هاجر : اي الكلام دا انتي بتموتني وانا عايشه 

همسه : انتي الا موتينا بغيابك عننا زمان وجي الوقت اني اموتك بسكينه تلمه ولون عمري م هعرف اوجعك زي م وجعتيني ووجعتي مازن وبابا 

هاجر : ابوكي السبب 

همسه : انتي تخرصييييي ابويا اشرف من مليون وحدا زيك اوووووعي تغلطي في انتي سااااااامعه 

واغلقت المكالمه 

همسه : رجعت لييييييي لييييييييي راجعه بعد خمستاااااااااشر سنه 

اشعر بارتجاف مفاصلي انفاسي مضطربه لم اتوقع عودتها لحياتنا ولكن كنت اتمني مسبقا ان تاتي وترجع اسرتنا سعيده يسودها الدفئ العائلي ولكن وجودها اصبح خطراااا جدا لو علم ابي بذالك اعلم انه لن يصمد سينهار لن يصمد اكثر من ذالك 

رجعت همسه المنزل وعقلها مشتت جداا

همسه : باباااا

نبيل : خير ي بت انتي سخنه 

همسه : لي 

نبيل : اول مره تحترميني وتقولي بابا 

همسه : وجلست بين احضانه 

انتا بابا وماما وحبيبي والدنيا كلها 

نبيل وشعر بالوحده والضعف من كلماتها : مالك ي قلب بابا 

همسه : لي متجوزتش ي بابا 

نبيل : شوفي ي حبيبتي لما هاجر مشيت خدت معاها حبها ليكو واهتمامها وسابت البيت بارد ناقصو دفا الام وحنانها ومبقالكوش غيري 

ثم اخذ نفس عميق واكمل 

وانا عاهدت نفسي اني ليكو انتو بس حناني واهتمامي وعمري كلو ليكو مش من حق اي حد يشاركو فيا ولا من حقي اقسم اهتمامي بنكو وبين حد تاني انا ليكو انتووووو وبس  

همسه شعرت بغصه في قلبها كم انت رقيق ي ابي لهذه الدرجة تضحي من اجلنا تعاقب نفسك علي زنب لم تقترفه انت 

همسه : انتا مصمم تعاقب نفسك ع حاجة ملكش زنب فيها 

نبيل : بس دا زنبي ي همسه 

همسه : زنبك ف اااااي 

نبيل بكسره : عشان معرفتش اختااار الست الصح الا تنفع ام لولادي شوفتها ست جميله وحلوه يلاااا اتجوزها ونسيت انها متنفعش ام وظلمتكو هي مش غلطانه انا الا غلطان ولادم ادفع التمن 

همسه : لو طلبت منك طلب هيسعدني ف حياتي هتعملو 

نبيل : اطلبي ااااااي حاجة وهعملها بس تفرحي 

كم تصعب الامور علي ي ابي كيف لي ان اطلب هذا الطلب 

همسه بجراءه : اتجوز 

نبيل بهدوء : لسه قايلك اني مواعد نفسي قلبي ليكو وبس 

همسه : وانتا بردو لسه قايلي انك هتعمل اي حاجة تفرحني 

نبيل ببصيص غضب : همسه انتهينا من السيره دي بقيييي

همسه : لاااااء ي بابا منتهناش وهتجوز وهتعيش حياتك زيك زي ااااااي حد كفايا الا فااااات 

نبيل وقد ضغطت علي جرحة وعذابه و ابعدها عنه بعنف 

قولت مش هتجووووووووووووز واطلعي برا ولما تشيلي الفكره دي من دماغك ابقي تعالي كلميني 

خرجت وتركت خلفها قلب شاب في الثلاثين من عمر تتركه زوجته وتترك اولادها وتذهب 

نبيل : سامحيني ي بنتي بس خلاااااااص فاض بيا استحمل السيره دي تاني 

دخل مازن : لي عملت كدا ي بابا 

نبيل : انتا كماااااان جي تقولي اتجوز ااااااي كبرت وخرفت وهمي تقل عليكو عاوزين ترموني لاي وحدا تريحكو مني 

مازن : انتا عارف ي بابا ان الكلام دا مش صحيح وعارف انك من جواك بتتقطع لما بتفتكر الا حصل 

نبيل : ماااااازن اقفل السيره دي 

مازن دون رد احتضنه بشده وشعر بدموع ابيه تغرق كتفه 

نبيل : تعبتتتتتتتتتتت انا تعبتتتتتتتتتتتتت انا اب وام انا راجل مراته سابته عشان راجل تاني هو انا ناقصني ااااااااااي ناقصني فلوس ناقصني ابقي مليونيرررر انا اناااااا طول عمري مستور عمري م خلتها تحس انها محتاجة حاجة 

مازن : انتا مقصرتش ي بابا هي الا طماعه وانانيه واحنا كمان كنا انانيين معااااااك اووووووي سامحنا سنين ضغطين عليك شغل جوا وبرا البيت ونسينا انك بني ادم محتاج ست تطبطب عليك انا عارف انك رغم كل الضحك والهزار دا طول اليوم بترجع اخر الليل تعيط وتفتكر كل حاجة واد اي انتا مضغوط 

نبيل : انا بكره الستات هااااااجر كرهتني ف الستااااات كلهاااااا ي ماااااازن 

مازن : انا اسف واوعدك مش هنضغط عليك اكتر من كدا اخر مره ي بابا 

..................


حسن : سمرررررر سمرررررررررر

سمر : خير ي حسن ف اي 

حسن : تعالي نروح لدكتور 

سمر : دكتور لي ي بيبي

حسن : لتكوني مش واخده بالك ان احنا بقالنا تلت سنين متجوزين ومخلفناش 

سمر : اووووووووووف بقي ع السيره دي ي حسن 

حسن : انتي اااااااي مش غيراااااانه مش غيررررررانه انك مش ام كل الا حولينا اتجوزو بعدنا وخلفو واحنا لسه 

سمر : حسن احنا لسه قدامنا كتيييييير اوووي ع موضوع الخلفه دا 

حسن : سمر متخلنيش اتعصب عليكي انا مش همسك اعصابي اكتر من كداا

سمر : بقولك اااااي انا مش ناقصه نكد انا راااايحة النادي بااااااي 

اشعر انني اخطأت الاختيار في بدايه الامر كنت معجب بشكلها اهتمامها المستمر بنفسها ولكن الان فهمت ان هناك مقومات للزوجة تفتقرها زوجتي 

صبا : ههههههههههههههههه لا ي كريم مش قادره انتا بتموتني ضحك 

كريم : احنا ف الخدمة ي قلبي 

صبا : امممممم عارفه طريقتك دي عاوز ااااي 

كريم : متحني عليااااا بقي ي بت

صبا : عاووووز اي ي كريم 

كريم : متعمليش عبيطه ي صبا انتي عارفه اني بحبك 

صبا : تاني ي كريم احناااااااا صحاااااااب صحااااااب وبس 

كريم : لا ي صبا احنا مش صحاب والا بنا عمرو مكان بين اتنين صحاب ابداااااا 

صبا : لا ي كريم احنا صحاب ولو شايف حاجة تانيه تبقي مشكلتك انتاااااااا 

عن ازنك 

البارت خلص😂

🌼🌼🌼🌼سكرترتي السمينه🌼🌼🌼🌼🌼

 ❤🙊البارت الثاني عشر 


التفااااعل وحش لي ي حبايبي هااا اعمل فيكو اي دلوقت اناا💔😁


تنام بعد صراع طويل جدا بين متتمناه وبين ما تفعله الان تشعر وكانها تلقي بنفسها فالجحيم وما الهدف من هذا العذاب ولكن اصرت علي موقفها 

تدخل اختها الصغري الي غرفتها وتحاول عدم اصدار صوت وفجاه وبصوت عاالي 


ملك : يااااااااااااااااااسمين 

ياسمين بخضه : ااااي ف ااي مين مات 

وسرعان ما تداركت الموقف

في اي يلي تنشكي ف زورك قطعتي خلفي 

ملك : مستعجله انتي اووي 😉

ياسمين : ف حد يصحي حد كدا 

ملك : يعني هو في حد يكون عريسو جاي كمان ساعتين ونايم كداااا 😒

ياسمين بغضب : يكش ما يوعا يجي لا هو ولا جده 

ملك بتفهم : حرام ي يسوو متدعيش علي حد 

ياسمين : دول حلال فيهم الدعا والقتل 

ملك : طب قومي البسي يلاااااا

ياسمين : البس اي 

ملك : اي حاجة حلوه كدا منا ياما قولتلك نجيب هدوم تليق ع جسمك وانتي زي م انتي

ياسمين و راودتها فكره من ذهب : بقولك اي ي ملك فاكرا تيتا الله يرحمها 

دمعت اعين ملك لشده اشتياقها لجدتها الحنونه 

ايوه طبعا فاكرا ي ياسمين 

ياسمين بخبث: كان نفسي تبقي معايا دلوقت 

ملك : 😭😭😭 وحشتني اووووي 

ياسمين : وانا كمان روحي هاتي الجلابيه السودا بتاعتها واكملت في خبث اصل لما بتوحشني بشم ريحتها الا ف الهدوم برتاح 

ملك : حاضر 😭

ياسمين : وحيااات امك ي سمير لهربيك انتا والبغل الا جايبه معاك 

اتت ملك ومعها عبائه جدتها المتوفيه 

ملك : تعالي بقي اجهزك مفيش وقت

ياسمين بشر : لاااا ي ملوكة انا بعرف البس واتعلمت ازاي احط ميك اب من اليوتيوب 

ملك : اوكي حبيبتي هروح اشوف ماما 

ياسمين : هاهاهاهاهاها 😈😈😈😈

.......... 

تجلس وحيده يرتابها الملل والفتور تفكر به وتشتاق لسماع صوته 

صبا : هو انا لي حسا انك واحشني ي كريم مع اني عمري م حبيتك بس تعرف انتا بقيت اقرب ليا من نفسي سامحني ي كريم انا بحب حسن لسه ومقدرش اظلمك 

يجلس في سيارته وقلبه يعتصر الما ويصرخ في مكان خالي من الناس 

لييييي لييي ي صبااااا لي عملتي كدا فياا لييي دا جزاه الحب الا حبتهولك دي اخرتها بعد اربع سنين حب دنا سيبت صحابي وخصرتهم عشانك عشان كنت بخاف حد منهم يبصلك بس خلااااااص وعد ي صبااا مش هيحصل تااني وهتشوفي وش الصحاب الا بجد وهتجيلي تتحايلي عليا نرجع وهقولك لاء


تجلس مكانها لا تفكر الا بممتلك افكارها عشيقها الحالم وهي لا تدري بعشقها له 

ام صبا : بت ي صباااا

صبا : نعم ي ما 

ام صبا : خلااص جطعتي الوكل اياك 

صبا : عجولك اي ياما انا منيش رايده الوكل عتاكليني غصب عني ولاا اييه 

ام صبا : هتعجلي متيييي هو اتجوز بقالي تلت سنين وانتي جاهره روحك عليه 

صبا : متجفلي بجي علي السيره ديه 

ام صبا : خلاص بس اني عاوزا احولك ان خلاص حبه لفلوس الا هملهم ابوكي لينا خولصت خلاااص 

صبا : حاضر ي اما هشتغيل واصروف علي البيت 

ام صبا : لاه انا مجولتش اجده 

صبا باستغراب : امال رايده ايه عاد ي امااي 

ام صبا : هشتغل اني 

صبا : شوفي يامااا انا هسكت دلوج ومش هتكلم لكن ورحمة ابوي لو فتحتي السيره ديه تاني لهسيبلك البيت وامشي 

ام صبا : ي بتي الحمل تجيل عليكي 

صبا : وانا لما اجي اشتكي ابقي قولي اشتغل انا ماشيه سلام

ام صبا : خلاص عوچتي لسانك ي بت جمالات 

تخرج من بيتها منهاره لا تعرف ماذا تفعل الان 

حسن اما شقته 

ازيك ي صبا 

صبا : الحمد لله ي حسن 

حسن : ومرات عمي اخبارها اي 

صبا : كلنا تمام ي حسن 

حسن : هو انتي مالك متغيره معايا لي 

صبا : متغيره معاك ازاي يعني 

حسن : زمان كنتي بتكلميني وتسالي عليا دلوقتي ولا بتعبريني حتي دنا بن عمك

صبا : مشاغل ي حسن معلش الدنيا تلاهي 

حسن : تلاااهي ماشي ي صبا ع العموم لو احتجتي حاجة كلميني 

صبا : ان شاء الله عن ازنك 

كادت تنزل السلم ولكن وجدت كريم يقف امامها بعد غياب يومان وهي لم تعتد غيابه 

صبا بلهفه : كريم وحشتني اووي وتدراكت ما قالته قصدي كنتي فين دا كلو 

كريم : بهدوء جاي اعتذر عن الا عملتو اخر مره ي صبا ووعد مش هيتكرر تاني 

صبا : لي ي كريم بتقول كدا انا اسفه 

كريم : متتاسفيش انا الا اسف ي صوبا 

صبا بهيام دون وعي : بحب منك صوبا اوي 

حسن بغيظ وغضب :احمممممم جرا اي ي صبا مين الاستاذ وجي لحد البيت لي .

صبا : كريم زميلي ف الجامعه واعز حد عندي ف الدنيا كلها 😍

حسن : نعااااااااام 

كريم : انا ماشي ي صبا سلام 

صبا : وامسكته من يده بلهفه ممذوجة بالشغف والرقه متمشيش ي كريم انا محتجالك اوووي 

حسن : لااا انتي زودتيها اووي بقي 

صبا : ف اي ي حسن دا صديقي وبنتكلم مع بعض لو وراك حاجة اتفضل هوينا قصدي متاخرش نفسك 

حسن وهو يجز علي اسنانه بشده 

عاوزاني امشييي وهو يدخل يقعد معاكي جواا

صبا : ماما موجوده ي حسن اتكل ع الله 

حسن : لا انا داخل معاكو هشوف مرات عمي 

صبا : اوووووف ادخل 

نعم اعلم انني استفذه بكلماتي ولكنني حقا اريد الحديث مع كريم وحدنا اريد اظهار ضعفي ودموعي اريده هو فقط من يديل احزاني عني اريد يديه الرجوليتين ان يلامسوا وجهي كعادته لا اعلم لما ارغب في تقبيله شعور غريب ينتابني تجاه كريم ولكن لما قلبي مزال معلق بحسن 

....................


ممده الجسد عيناها مفتوحتان نتظر لنقطه الفراغ ف غرفتها 

وتحدث نفسها 

لي كل دا بيحصلي لييي لي بعد كل السنين دي ترجع دلوقت عارزا اي مننا احنا خلااااااااص دفناها جوانا مكفايا الم بقي بابا لو عرف مش هيستحمل انا خايفه عليه وحتي لما قولتله اتجوز رفض ونهرني انا اسفه ي بابا انا عارفه اني وجعتك بس صدقني انا كنت عاوزاك تنسااااها وتتجوز قبل م تظهر ف حياتك تاني

ومجددا يرن هاتف همسه برقم غير مسجل 

همسه : الو 

المتصل : بتهربي مني لي انا امك 

همسه : حسبي الله ونعم الوكيل فيكي 

هاجر بغضب : الظاهر ان نبيل معرفش يربي 

همسه وقد تناست انها امها : نبيل دا اشرف منك نبيل مش وحدا و*** سابت عيالها عشان راجل تاني اغني ومين عالم عملتي اي تاني عشان الفلوس انتي اخر وحدا تتكلمي عن الادب والاخلاق ي هاجر هانم 

واغلقت الهاتف 

لحظه فقط لحظه واصبحت الغرفه محطمة بالكامل وسط صريخ همسه 

ولكن كانت هناك صرخة اخيره اعلنت فيها عن اعتزالها للحياه والدماء تغرقها 

................

ام ياسمين وهي ترتجف 

اهلا اهلا ي عمي 

سمير : اهلا ي سلمي 

سلمي (ام ياسمين) : نورتنا اتفضل اتفضل ي مراد ي ابني 

مراد بتكبر وهو ينظر لمنزلهم وعيونه الساحره تتنقل بارجاء المنزل : امممم مش بطال البيت 

سمير : فين ياسمين ي سلمي بقالي سنين مشوفتهاش بقت ف سنه كام دلوقت 

سلمي : ياسمين اخر سنه السن ي عمي 

سمير : امممممم 

دخلت عليهم فاتنه في جسد متناسق وبشره كالثلج وملابس مرتبه وشعر كستنائي فاتح 

سميره : ماشاء الله احلوتي اوووي ي ياسمين 

مراد : اوباااااا الموزه دي هاخدها وكمان هموت رامي بحصرته هو وجده دي شكلها هتلعب ع اللاااخر 

سلمي : لا لا دي مش ياسمين دي بنتي ملك ف تانيه جامعه 

مراد لنفسه : الصغيره كدا امال الكبيره اااي 

سمير : عيالك حلوين زيك ي سلمي 

سلمي بجمود : طالعين لابوهم ي عمي

سمير : بغضب لااا انا قولت طالعين ليكي يبقو طالعين ليكي 

فضلت الصمت علي الرد عليه لانها تخاف علي اولادها حقا لقد تعبت كثيرا لتربيتهم 

سمير : امال فين ياسمين مش عاوزا تقابلني ولا اي 

ياسمين : ودي تجي ي جدي بردو 

مراد : فين ياسمين ي جماعه وبعدين مش عيب تخضونا كدا احنا مش صغيرين يعني ابقو نقو الشغلات الا عندكو دي مش مناظر دا 

ياسمين : شغاله اي ي مراد انا ياسمين 

مراد : احيييييييه انتي ياسمين 

ياسمين : اه فجاءتك مش كدا 

سمير : كح كح كح اي ي بنتي السواد دا انتي اتنقبتي امتي 

ياسمين : الهدي من عند ربنا ي جدي 

الحد بصرامة : ارفعي ي بنتي النقاب عشان عريسك يشوفك

مراد : ااااشوف اي ي جدي مهو الجواب باين من عنوانه اهووووو 

ياسمين : ام كنتش تحلف بس ي جدددددي 

ورفعت النقاب 

مراد : عااااااااااااا اي داااااا جايبني بيت الاشباااح هنا لا دا حلال ع رامي سلامو عليكو 

سمير : احممممم ا اااا اااا اي دااا ي بنتي 

ياسمين : اي ي جدي 

سمير : سلام قول من رب رحيم 

سلمي : ااااي دا ي ياسمين 

ياسمين : مالي ي ماما 

مراد : احمممم طب اتا ورايا مشوار انا ي جدي 

سمير : خدني معاك ي بني قبل م اتلبس كان يوم اخبر لما فكرت اعاقب رامي بعقبو باي دنا عفيت عنه 

سلمي : متستني ي عمي مشربتش حاجة حتي 

سمير : لا كفايا كداااا عليا انا عاوز اموت موته ربنا 

اغلقت ملك خلفهم الباب وفقدت سيطرتها علي نفسها 

😂😂😂😂😂😂هموووووت ي بت يخربيتك دنا نفسي خوفت 

ياسمين : كان نفسي اطلع روحو بايدي 

سلمي : امشو ع اوضكووووو حالا 

وصعدت غرفتها 

سلمي : ي بنت السوسه 😂😂😂😂😂 احسن دا الراجل اترعب 

مراد : هي دي الملاك ي جدي هي دي الجايزه جايزه اي دي ابوسها دي ولا افتكر بيها عذاب القبر 

سمير : والله ي ابني كنت فاكرها حلوه رامي عمره م كان زوقو وحش 

مراد انا ماشي ي جدي 

ذهب مراد لشقته في التجمع 

جرت علي الباب بحب 

نورهان (اتفقنا انها نورهان احمد ) 😂

وحشتني اووووي ي مراد وحضنته بحب 

مراد : وانتي كمان ي نوري 

نورهان : متتاخرش عليا كدا تاني ي بيبي بقي 

مراد : وحشتك اووي كدا 

نورهان : اوووي اوووووي ي روحي 

وسحبته من يده : تعالي بقي عمالك الاكل الا بتحبه واجلسته علي طاوله الطعام ووضعت له الشراشف وجلست بجانبه تطعمه في فمه بحب 

مراد : كفايا ي نورهان شبعت 

نورهان بدلع : تؤ تؤ بس انا عاوزا اكلك تاني 

مراد : كفايا ي نورهاااان قولت الله 

نورهان بدموع : انتا لي قاسي كدا ي مراد انا مراتك 

مراد بعنف: مراتي ف السر واوووعي تفكري ان جوزنا هيتعلن ي نورهااان 

نورهان بغضب : ولما انتا عاوز تتجوزني ف السر اتجوزتني غصب عني لي لييييي اجبرتني عليك لحد محبيتك ليييي 

مراد : هههههه انتي زيك زي غيرك ي نورهان كلكو بتحبوني انا مفيش وحدا موقعتش ف شباكي ي ماما

الباااااارت خلص وطويل اهوووو اهوووو اتفاعلو بقي🙊🙊💔

سكرترتي السمينه 

❤😍البارت الثالث عشر 


😂😂😂


مرت ليله واحده علي مراد بعد رؤيته لياسمين وقد اقسم انه حتي لو خسر جميع ممتلاكاته لن يتزوج بتلك القبيحة السمينه ذات الوجه الاسود والحواجب العريضه والانف الافطس والشفاه الغليظه السوداء ماهذا اهذه ابنه تلك المراه الجميله البيضاء الحسناء ام انها فتاه افريقيا بشعه ولم تكتفي ببشاعتها فقط بل تغطي وجهها باحمر شفاه وكانها بهلوان يالله اي عقاب هذا 

بينما يبكي رامي ذالك العاشق الولهان الذي يدوب بعشقه بين نغمات صوتها الرقيق يتراقص قلبه علي لحن صوتها بل انها تعزف سنفونيه علي اوتار قلبه المسحور بالعشق الاسود   


تنام ذات البشره القمحيه الامعه متورده الشفاه والجبين اثر النوم وتتململ في نومها 

مصعب : صباااا جومي ي صباا بجي اني چعان جومي وكليني 

فتحت اعيونها العسليه ونظرت لصغيرها بحب وتحدثت 

چعان ي جلبي 

مصعب : جوي جوي ي صبا 

قامت وقبلته وربطت علي كتفه ربما اخاها الصغير مازال لا يدرك فقدان ابوه ولكن هي تعلم جيدا انه اصبح وحيد عاري الظهر امام حياه مهلكة وشعرت بالشفقه عليه 

صبا : اهو عملتلك اكل حلو عشان مصعب ياكل ويتغذي كوووويس ويبقي سوبر مان 

مصعب : بث اني مث عاوز ابجي سوبر مان .

صبا باستغراب : امال عاوز اي 

مصعب : عاوز ابجي كيف عمو كريم اجده 

صبا : ي سلام واشمعنا كريم بقي 

مصعب : عمو كريم راچل اجده وبيحبني 

صبا : اتنهدت حتي انتا ي مصعب بتحب كريم والله ي كريم منا عارفه حكايتك معايا اي واخرتها بنا اي حب ولا هنفضل صحاب 

رن هاتفها الذي اهداه لها كريم كهديه لعيد مولدها الواحد والعشرين 

صبا : الو 

كريم : اي ي كريم 

كريم : ي بنتي فينك المحاضره هتبدا ودي مهمة

صبا : غريبه اول مره متصحنيش 

كريم : معلش نسيت 

صبا : نسييييت امممممم وبعدين يعني انتا فين دلوقت 

كريم باستفزاز: انا قدام المدرج مع صحااابي وركز علي كلمه صحابه اووي 

صبا : اوك 

واغلقت الهاتف بعنف 

بقي كدا ي سي كريم مصحتنيش وكمااااان روحت منغيري وواقف مع صحابك ااه تلاقيهم البنات المايعه بتوعك منا عارفاك 

ذهبت لترتدي ملابسها التي هي عباره عن بنطال جينز ازرق وفوقه بدي ابيض باكمام طويله ولكنه ضيق وحذاء بكعب اسود وتركت شعرها الاسود منسدلا 

وتخرج من شقتها التي بمقابل شقه حسن 

حسن : اي دا انتي نازله 

صبا دون اهتمام : اه نازله ف حاجة 

حسن : تعالي اوصلك 

صبا كادت الرفض ولكنها ارادت ان تثير غيره كريم : ماشي يلا 

نزلت مع حسن وركبت سيارته 

في الطريق 

حسن : امال سي كريم مجاش ياخدك لي كالعاده 

نظرت له بتفحص : وانتا عرفت منين انه كل يوم بيجي ياخدني بقي ان شاء الله .

حسن بتلعثم  : هااااا شوفتو شوفتو

صبا دون اكتراث كل م يشغل تفكيرها هو كريم ومن معه 

صبا : ممكن تزود السرعه عشان متاخره 

وبعد نصف ساعه وصلت الجامعه 

حسن بعدما اوقف السياره 

تحبي اجي اخدك بعد الجامعه 

صبا : لا شكرا بس عاوزا شغل انا كلمتك ف الموضوع من تلت سنين وانتا طنشت 

حسن : مطنشتش ي صبا انا كنت حابب اسيبك تشتغلي بشهادتك عشان يبقي ليكي مكان كويس ع العموم تقدري بعد التخرج تقدمي ف شركة المراد للاعمار اكيد تعرفيها 

صبا : تمام هنزل انا عشان الحق محاضرتي 

نزلت صبا دون انتظار رد من حسن 

واتجهت الي المدرج 

لتجد كريم يجلس وحوله من جميع الجوانب بنات تتدلل عليه بوضوح جدا 

ذهبت وهي تستشيط غضبا 

صبا : ازيك ي بيه ولا تكونش مش فاضي كمان ترد عليا 

كريم بهدوء مستفز : اهلا ي صبا ازيك 

صبا  بغيره : كويسه اقعد فين انا كدا يعني 

مروه : فاكرينها ام صورم الا بتغير منها من زمان دي

اقعدي ف اي حته ي حبيبتي المكان واااسع اهو

صبا بغيظ : وانتي مالك انتي 

كريم : اقعدي ي صبا بقي الدكتور دخل 

ذهبت لتجلس بعيدا عنهم وقلبها يحترق من الغيره 

كريم : اخر مره ي مروه تكلميها كدااا ساااااامعه  

انتهت المحاضره وتوجه كريم ومن معه لمجلس صبا 

صبا : خيير ي كريم جاين تقوموني من هنا كمان 

كريم : لا ي صوبا مروه جايه تعتزلك

صبا : والله طب ي ستي متشكرين هوينا بقي 

مروه باستفزاز : سوري ي حبيبشي اصل كنت فكراكي انتي وكريم مرطبتين وكدا ف غيرت عليه مكنتش اعرف انكو اخوات ام سوري ي صوبا اصل انا بحب كريم اوووي وبموت من الغيره عليه 

صبا : نعااااااااااام الكلام دا بجد ي كريم .

كريم  بخبث : ايوه صح انا ومروتي ارتبطنا 

صبا : مبروك ي كريم وذهبت 

صبا ف المرحاض : ااااااااااااه لي ملقاش الا دي قلبي مقهور هموووووت هموووووت انا غيرانه انا غيرانه لي ميولعو مع بعض انا مااالي اناا 

...............

يجلس في المشفي مع ابوه وقلبه يعتصر الما علي اخته وما حل بها 

مازن لنفسه : معقوله ي همسه تنتحري مش ممكن اختي تربيتي تنتحر وتموت كافره ابدا انا متاكد يارب استرها ي رب وحشتني اوي ي همسه 

خرج الدكتور من غرفه العمليات و وجهه شاحب 

ركض عليه كل من مازن ونبيل 

الدكتور: هي هي كويسه بس نزفت دم كتير اوي وهي ضعيفه وكمان حالتها النفسيه سيئه 

مازن وقد شعر ان هناك خطب ما : اختي مالها ي دكتور 

الدكتور باسف : بصراحة الانسه اتعرضت لصدمة وضغط شديد ولما فقدت دم دخلت في غيبوبه وغالبا هتطول لانها هي الا مش عايزه ترجع للحياه 

نبيل : يعني يعني ااي يعني خلااااص بنتي بقت جثه هامده وبس 

الدكتور: ادعولها عن ازنكم 

نبيل سقط مغشيا عليه اثر الصدمة 

مازن وهو يحاول التماسك 

بابا بابا قوم همسه هتبقي كويسه ولكن سرعان م وجد شاب ذو لحيه بسيطه ويبدو عليه الثراء يحمل معه ابوه 

بعد نصف ساعه 

الدكتور: ي جماعه الحج عضله القلب عنده ضعيفه هو ازاي سايب نفسه كل دااا ملهوش ضغط نفسي المرادي ربنا ستر بعد كدا الله واعلم بقي 

فزع مازن هل سافقد اختي الوحيده وابي معا سافقد ابا واخا وعائله وعالمي سافقد عالمي باكمله لا تتركني ي ابي ارجوك كن معي حتي استطيع الصمود انا منهار من الداخل ولكنني اتظاهر بالتماسك لاجلكم انتم 

الشاب : انا هروح اجيب حاجة وجاي خليك جمب الحج متشبهوش 

ذهب اليها نعم ذهب وكله شوق وخوف القلق ينهش في قلبه وصل الي غرفتها وجلس امامها 

الشب : وحشتيني اووووي اوووي اوووي ي همسه اوووي قومي ي همسه انا رجعتلك ي حبيبتي واراد لمس يديها ولكنه قد اخذ عهد علي نفسه ان لا يلمسها طالما ليست زوجته 

الشب ببكاء : قومي ي همسه وشوفيني اتغيرت ازاي انا بقيت بصلي ي همسه وختمت القرآن وفتحت شركة لنفسي هي صغيره بس هكبرها وانتي معايا همسه القلم الا ضربتهولي زمان هو السبب هو الا فوقني وخلاني اتغيرت وحشتيني ي همسه انا كل الوقت دا جمبك وهفضل جمبك وبحبك متبعديش عني انتي ي همسه انا م صدقت رجعتلك قومي عشان نتجوز نفسي احضنك اوووي بس وعد المرادي ف الحلال ومش هعمل حاجة حرام تاني والله 

همسه قومي بلبل خايف عليكي قومي عشان الدكتور قال الخوف غلط عليه وانتي عارفه هو بيحبك ازاي قومي ي همسه بقي 

صوت صفير الجهاز المتصل بالقلب يتعالي 

دخل الاطباء بسرعه وحاولو اعاده تشغيل القلب ولكن دون جدوي 

دكتور  : بسرعه هاتو الجهاز 

واحضرو جهاز ليصعقو القلب حتي يعود للعمل 

مره ولم يعمل 

اثنان لم يعمل 

ثلاثه بدات ضربات القلب في الرجوع 

وحركت همسه اصبعها ونامت 

مروان  بخوف ولهفه : هو ف اي ي دكتور

الدكتور: متخافش هي هتبقي كويسه وهتفوق قريب لانها حركت ايديها 

اتي مازن في ذالك الوقت

مازن : هو انتا مين بالظبط 

مروان : انا مروان وقص له كل م حدث حتي اعتدائه علي اخته 

مازن : انا مش هحاسبك ع الا عملتو دلوقت لاني لو حاسبتك هقتلك بس متقربش من اختي الا وانتا معايا انا وبس لو لقيتك معاها لوحدك هقتلك ي مروان سامع 

مروان : طب تعالي نطمن علي عمي 

وذهبو ليطمئنو علي نبيل وبالفعل كان قد فاق وبشروه بان هناك امل قوي ف شفاء همسه 


..............


تجلس في غرفتها وتشعر بالملل الشديد محاوله نسيان الم قلبها 

ياسمين : ايه الملل دا بس بجد برافو عليا طلع الميك اب الكوري لي نفع وعملي مناخير وشفايف كبار يلهووووي ولا الفونديشن الاسود الا كنت جايبا للكنتور طلع له عازه دا الواد اتفزع زمانه قطع الخلف 

ملك : فتحت الباب بسرعه يااااااااسمين 

ياسمين : ع فكره انا جمبك مش ف بلد تانيه اتكلمي براحة 

ملك : طب قومي عشان جدك جي تحت 

ياسمين : جاي يعمل اي دا تاني مش خلاص خلصنا منه  

ملك : مش عارفه بس لقيتو جي وهيجوزك لمراد 

ياسمين : نعاااااام دا عند ام سمير 

ملك : شدي حيلك وعاوزاكي تسرعي اكتر 

ياسمين : عنيااا دا عز الطلب 

نزلت ملك 

وارتدت ملابسها ونزلت 

سلمي : وحضرتك ي عمي قررت الجواز امتي 

سمير : بعد شهر 

سلمي : بس دا بدري اوووي ي عمي 

سمير بغضب : اناااا مقولش الكلمة مرتين ي سلمي 

سلمي بخوف : الا تشوفو ي عمي

ياسمين اهلا اهلا ي جدي وحشتني تعا ام ابوسك 

سمير : لا لااااا مش عاوز اتباس لاااسيبيني ي بنتي انا زي جدك ابوس ايدك لااا 

ياسمين : الله منتا جدي فعلا عشان كده هبوسك وامسكته باحكام نظرا لجسمها الضخم وهو ضئيل الحجم بجانبها 

ياسمين :  موووووا امووووا ايه العسل دا ي جدي اموووا 

سمير : الحقوني اعوذ بالله من الخبث والخبائث الحقوني اااااااف ااااف اي الريحة دي  انتي طالعه من تربه ي بنتي 

ياسمين : الله مالك ي جدي انتا مش بتحبني ولا اي 

سمير : ااااي دا احبك اي وزفت ااااي انتي رحتك مقرفه لي كدا 

ياسمين بتمثيل  : مش زنبي ي جدي دي ريحة يعقوب 

سمير : يعقوب مين 

ياسمين ببئس مصطنع: دا الجن الا لابسني اصلو يهودي مبيستحماش ي جدي 

سمير برعب : ج ج جنننن اي ي بنتي اعوذ بالله من الخبث والخبائث انصرف انصرف 

ياسمين وتقمصت الدور وبصوت خشن وامسكته من تلاليب قميصه  : انتااااا عاااوز تحرقني ي سميير لاا انا مش هتحرق انااا هطلع من ياسمين والبسك انتااا

سمير برعب :  لا لا  انا راجل كبير مش حمل بهدله طلباتك  

ياسمين : تمشي من هناا ومفيش جواز ياسمين لرامي وبس وعالله تفكر بس تازيهم 

سمير خرج من المنزل ركض وهو يكرر ياسمين لرامي ي اسيدنا ياسمين لرامي

ياسمين : 😂😂😂😂😂😂همووووت الحقوني 

ملك : يخربيتك دنا كنت خلاص هصدق 

هنا اقتربت منها امها : رغم ان الا عملتيه دا عيب لكن برافو عليكي عملتي الا كلنا معرفناش نعملو ي حبيبتي 

ياسمين : ولسه ياما هيشوف مني سمير 😈

مراد : نعم يعني اي بقي هو كل شويه هتجوزها وشويه لا 

سمير : بقولك دي ملبوسه والا عليها هددني 

مراد : اي الكلام دا انا خلاص خدت قرار هتجوزها 

سمير : منتا قولت مش عاوزها ولو اخر وحدا مش هتتجوزها ااي احلوت ف عنيك اول م عرفت ان رامي هيتجوزها ومصر 

مراد : يعجبني فيك انك فاهمني ايوه انا عاوز اقهرو عليها رغم انها متستاهلش بس مش مشكله 

سمير : انا هطلع منها عاوز تتجوزها مع نفسك انتا بقي 

البارت خلص ي بنات وياريت تتفاعلو شويه انا مهانش عليا اسيبكو 😍😉😉😍😍😍


سكرترتي السمينه ❤🙂البارت الرابع عشر ♥♥


ياتي الصباح  باشعته الشمسيه لتداعب عيونه البنيه الساحره ليجد نفسه بين احضانها لم يعرف لما تحنو عليه وكأنها امه بل ان امه بنفسها هي من جعلته شخص متكبر يكره النساء جميعا وينتقم منهن عندما يوقعهن في حبه ويتركهن محطمات كما فعلت امه بابيه الهرم ومات بقهره قلبه ولكن دائما يفكر لماذا فعلت ذالك هي لم تكن قاسيه ابدا 

مراد : نورهان نووووورهااان قومي 

نورهان بنوم : صباح الخير ي حبيبي 

مراد : وهيجي منين الخير وانتي هنا 

نورهان بخيبه امل : عاوزني اروح فين ي مراد 

مراد : ف اي داهيه مش عاااااوز اشوفك 

قامت لتلملم الباقي من كرامتها وذهبت للمرحاض لتستحم وتزيل اثر لمساته التي اصبحت كخنجر يطعن كرمتها في الليل يصارحها بحبه لها ونهارا ينهرها بتلك الطريقه 

مراد: اووووووف مش طايقها ثم حدث نفسه واطلق لمراد  الحقيقي المخبئ بداخله العنان 

بس هي طيبه وبتحبني صحيح ف غيرها كتير بس هي مختلفة هي حاجة تانيه بحس ف حضنها بالخوف والحب 

مراد : بس بردو اهي ف الاخر وحدا كلهم واحد 

مراد 2: عمرها مهتكون زيها نورهان مختلفه وانتا بتحبها 

خرجت نورهان ترتدي فستان قصير يصل ركبتيها وشعرها الاحمر  القصير مصفف

نورهان : انا هريحك مني ي مراد وهمشي انا خلاص مش هقدر استحمل اكتر من كدا 

مراد : غورررري 

نورهان : احضرت حقيبه وجمعت ملابسها وهمت علي الذهاب ونظرت نظره اخيره للمنزل واقسمت الا ترجع مره اخري 

تمشي في الشارع شارده الذهن تتذكر كل م حدث من قبل وكيف تزوجت مراد 

فلاش باك 

تجلس في شرفه منزلها تستمع لام كلثوم وتدندن معها 

(امر عذاااب واحلي عذااب ااامر عذاب واحلي عذاب عذاب الحب عذاب الحب بين الاحباب) 

لتجد سياره ضخمة وباهظه الثمن تقف اسفل منزلهم وينزل منها شاب طويل ذو عضلات بارزه من اسفل البذله المذهله التي يرتديها ويدخل منزلهم متوسط الحال  في حي العباسيه 

بضعه ثواني وسمعت صوت عراك في منزلها 

خرحت لتشاهد فاذا بوالدها بين يدي مراد 

نورهان : انتا ي حيوان ماسكة كدا لي 

مراد : وينظر لها بتفحص ليرا فتاه جميله ورشيقه ذات شعر احمر وبشره بيضاء ناصعه في جسد عارضه 

اهلااااا دنتا عندك حجات تخاف عليها اهووو ي جابر 

جابر : لا لااا ارجوك بنتي لا انا مطلعتش غير بيها من الدنيا 

مراد : ودا المطلوب بالظبط 

جابر : مراد بيه انا ممكن اعمل اي حاجة الا اني اخون سمير بيه ورامي بيه انا لولاهم كنت ف الشارع انا وبنتي ارحمني ي مراد باشا انا مش واطي عشان اخون الايد الا اتمدتلي 

مراد : ههههههه وانا غيرت عرضي ي جابر وهسيبك لرامي 

جابر بخوف : بجد ي مراد باشا 

مراد بصرامة : امال انا جاي اهزر معاك يلااا ولا اي 

لم تستطيع الصمت فانه يهين والدها 

نورهان : انتا مجنون وقليل الادب دا اد ولادك بتقولو يلا طبعا منتو الاغنيه امهاتكو بترميكو للدادا تربي وادي اخرتها قله ادب اطلع برااااا 

نظر لها ووجد فيها امه ذات الشعر الاحمر ايضا وقرر الثأر لابيه 

مراد : شوفي ي قطه انا مش هرد عليكي عشان عجبتيني وهخدك وقدام ابوكي 

جابر : لا ي باشا احنا فقرا اه لكن رجاله وبنتنا متربيه 

مراد : منغير رغي كتييير هتجوزها بس ف السر 

نورهان : لي فاكرني بايره عشان ارضي اتجوزك ف السر 

مراد : هما 24 ساعه وهجيب المازون واجي ياريت تكوني جاهزا اعتقد اربعه وعشرين ساعه كافيه انك تجهزي نفسك ك عروسه وغمز لها بوقاحة 

ثم اكمل بعدم استحياء ولا مش عارفه تجهزي نفسك ازاي لو مش عارفه قوليلي وانا اجهزك بنفسي 😉

جابر : لي ي بيه كدا حرام دي بنتي الا طلعت بيها من الدنيا سيبها وانا هعملك كل الا انتا عاوزو 

مراد : مش عاوز غيرها ي جابر وهخدها وهتجوزها بمأزون متخافش مش بورقتين اصلي مليش ف الحرام 

وفعلا مرت الاربعه وعشرون ساعه وتم عقد قرانهما 

مراد : اي اتجهزتي كويس ي عروسه 

نورهان : لا رد فقط نظرت له نظره استحقار 

مراد : تؤ تؤ تؤ متبصيش كدا عشان هوريكي اسود ايام حياتك 

وصلو للمنزل وكان بيت راقي جدا في برج في الزمالك 

نظرت نورهان للمنزل بانبهار 

مراد : عجبتك الشقه ولسه هيعجبك اكتررر  الا هيحصل 

ونزع ملابسها عنها ومزقهم وجعلها عاريه تماماا هو حتي لم ينتظر دخولهم الغرفه 

نورهان وهي تحاول تغطيه جسدها وشعرت بالحرج والقسوه منه ولكنه لم يأبي بذالك لقد انقض عليها ولم يتركها الا بعدما وجد المكان ملطخ بدماء كثيره ليست كميه طبيعيه ولكن كأن هناك قتيل في البيت فادرك انه عرضها لنزيف حاد 

مراد : الو ابعتلي اي دكتور كويس حالا ف شقه الزمالك 

وبعد عده دقائق جاء الطبيب وفحصها جيدا 

مراد : خير مالها الهانم 

الدكتور: حضرتك الا عملت كدا 

مراد ببجاحة : ايوه انا عندك مشكله 

الدكتور: المدام جالها نزيف بسبب الا حضرتك عملتو ودا ممكن يعرضها لمشاكل ف الحمل الاحسن ماتقربش منها غير بعد شهرين ع الاقل وبعد م تخف تيجي المستشفي نعملها فحوصات ونشوف حصل ضرر للرحم او لا 

مراد : ماشي 😒

رحل الطبيب 

وبعد ساعتين فاقت نورهان 

كان يعاملها بقسوه شديده وبعد اسبوعان 

مراد : انتي ي زفته 

نورهان : نعم 

مراد : بتحبي شعرك 

نورهان : ومين مبيحبش شعرو 

مراد : اكيد وخصوصا ان شعرك طويل 

واتي بمقص وامسكها من شعرها بشده وقصه لها 

نورهان : لي لييييي ي مراد ليييي عملتلك اي عشان تعمل فياااا كدا ليي حرام عليك 

مراد : ولسه وهجم عليها ومزق ملابسها وكرر فعلته رغم ان الطبيب حذره من ان يفعل ذالك قبل شهرين 

باك 

حاااااسب ارتطمت سياره بجسدها النحيل الهزيل واغرقتها الدماء 

اصوات صفير السيارات وصرخات الناس تعالت بشده 

مراد : خير مش كنتي غورتي ف داهيه بتتصلي لي 

الممرضه : حضرتك التلفون دا بنت عربيه خبطتها وحالتها خطر جدا ودا اول رقم لقيتو عندها 

شعر براسه يدور احقا سترحل وتتركه هل تموت من حيت قلبه لما فعلت ذالك لما لقد كانت لي خير زوجه لقد كانت امي لم تكن زوجتي 

ذهب مراد للمشفي بسرعه 

مراد : مراتي مالها ي دكتور 

الدكتور باسف : البقيه ف حياتك 

مراد : لا لا متهزروش لا نورهان مماتتش لاااا مراتي فين بقولك وامسكة من تلاليب قميصه بقولك مراتي فييييين خش اعمل اااااي حاجة بس ماتموتش سااااامع مراتي هتعيش ونسي تماما انه رجل بالغ ولديه سمعته ولاول مره لا يهتم بمظهره امام الاخرين ويبكي قووووومي ي نورهاااااان انا بحبك نورهااااااان متسبنيش ي نورهااااان انا مليش لازمة من غيرك انتي حياتي وروحي متموتيش ي نورهان وتاخدي روحي مني ي نورهاااان 

خرجت الممرضه مزهوله 

الممرضه : القلب رجع ينبض ي دكتور 

مراد بهستريا : دخلوووووني اشوف مراتي انا عاوز مراتي مراتي فيين دخلوني ليها 

خافت الممرضه رفض دخوله فسمحت له بالدخول 

مراد : ههههههههه نوري انتي عايشه ي حبيبتي انتي عايشه ي روحي مموتيش انا اناااا كان عندي حق انتي مش هتسبيني اوعي تسبيني ي نورهان انا مليش غيرك امي سابتني وابويا مات مليش غيرك ي نورهااااان 

جاء الطبيب وطلب منه الخروج لاجراء بعض الفحوصات لها 

وبعد  اكثر  من ساعه خرج الطبيب 

الدكتور: مراد باشا المدام الخبطه كانت شديده اووي علي المخ عشان كدا للاسف ف احتمال كبير اوي انها تفقد الذاكره 

مراد : شعر براحة داخله نعم فلن تتذكر قسوتي عليها وكان القدر ارادنا ان نولد من جديد بحب يخلو من القسوه 

بقلم اماني خالد(موني )

............

تنام في غيبوبتها وتشعر بالالم داخل احلامها 

تحلم بمروان يجلس مع امها ويثامرون 

تجري عليه همسه : مروان مين دي انتا قاعد معاها لي ي مروووان 

مروان : امشي من هناااا 

هاجر : بنظره تشفي مش قالك امشي امشي ي همسه ي بنت نبيل 

همسه : ان بكرهك بكرهكككك ي هاجر بكرهك 

يجلس بجانبها  يجدها تتصبب عرقا ويبدو عليها الالم 

مروان وبجانبه مازن : اهدي ي همسي اهدي ي حبيبتي انا جمبك ي همسه وبحبك خفي بقي ي همسه وحشتيني اوووي وحشني جنانك قومي عشان نتجوز بقي ي همسه 

يمسك مازن يدها ويضغط عليها بحنان ليشعرها باحتضانه لها 

فتحت همسه عينها بضعف شديد 

مروان : فتحت فتحت ي دكتوووور 

جاء الطبيب وبدء بفحصها 

الدكتور : مبروك ي جماعه الانسه بتتجاوب معاكو جدا ودي اشاره انها خلاص هتفوق ف اي وقت يمكن ساعتين تلاته 

مروان : الحمدلله الحمدلله مازن خليك جنبها واتصل بانكل نبيل فرحو وانا هروح مشور سريع واجي 

ذهب مروان واحضر عشر الاف جنيه ووزعهم علي المحتاجين بنيه شفاء همسه وحمدا لله علي ما هو فيه الان 

سيده عجوزه : ربنا يرزقك ي بني ويحليلك دنيتك ويفك كربك يارب وينصرك علي من يعاديك ياااارب 

شعر مروان بارتياح بداخله جدا وشعر ان الله من عليه بالهديا والطريق الصحيح 

وفي طريقه للرجوع الي المستشفي رن هاتفه 

مروان : الو

الطرف الاخر: مروان باشا بنفسه بيرد عليا دا اي الفرحة دي 

مروان : هو انتي خير ي هانم ممكن اعرف راميه عليا عيونك لي 

الطرف الاخر : انا دنا حتي بسال عليك ي مروان باشا وعاوزا اطمن علي اخبارك 

مروان : اوعي تفكري ي هانم اني معرفش انك ممشيا ورايا ناس تراقبني عيب دنا مروان الشاذلي ومش هتيجي وحدا وتضحك عليا لااا فوقي لنفسك كدا عشان منزعلش من بعض 

الطرف الاخر : بيعجبني فيك ذكاءك ولو عملنا حاجة مع بعض هتنجح 

مروان : ههههههه بصي ي هانم اعتقد انجي هاانم قالتلك  اني مليش ف الشمال لا شغل ولا غيرو 

الطرف الاخر : فكر عشان متندمش ي مروان 

مروان : امممم اوك بس بقولك اي ي هانم انتي ماجره ناس غبيه اووووي بصراحة المرا الجايه حاولي تنقي ناس بروفشنل شويه 

واغلق المكالمة 

بقلم اماني خالد (موني)

................

اشعر ان قلبي يعتصر الما كم اتمني ان احاوطك بين ذراعي مجددا ي ذات الجسد المهلك لو ان الزمن يعود يوما فقط لاسترجع معك كل لحظه ي ايتها الجميله لن ياخذك غيري اعدك باقي القليل ي ياسمين وساعلن زوجنا قريبا وانتقم من سمير السماك ومراد 

دخلت سكرترته : مستر رامي في دلوقتي اجتماع مع شركة MAT 

رامي : دخليهم اوضه الاجتماعات وانا جاي حالا 

هانت ي ياسمين شهر واحد بس شهر وهتبقي مراتي ي حبيبتي 

بقلم اماني خالد (موني)


..............

  رغم حبه لزوجته ولكن انتقامه من جده ورامي اقوي فالمفاجاه انه مازال ينوي الزواج بياسمين لذالك

قرر الذهاب لها 

دخل حسام علي ياسمين الغرفه دون طرق الباب 

ياسمين : ميييت مره اقولك تخبط مش زريبه ي حيوان 

(دا انا واخويا والله) 

حسام : ي ست اتنيلي بقي مراد جي تحت وعاوزك 

ياسمين : جي يعمل اي الزفت دا دا اخر مره كان هيرجع وهو بيجري من منظري 

حسام : بصي اخرجيلو من غير حاجة بخلقتك دي هيتخض اكتر اسمعي مني .

ياسمين يعضبيه : غوووور ي حسام 

ياسمين لنفسها : لي بتجرحوني كدا لي مكرهني ف شكلي حرام عليكو انا بني ادمه وليا مشاعر مش كدا بقي 😭😭😭

وقررت الصمود ونزلت لمراد ولم تنسي وضع مكياجها الكوري مع رائحة كريهه

وطلبت من امها وملك تركة وحيدا 

نزلت ياسمين وانزلت سكينه الكهرباء 

واتجهت لمراد في الظلام وانارت شمعه 

مراد: بسم الله الرحمن الرحيم دا جدي قال ملبوسه هو بجد ولا اي 

وجد صوت خشن من خلفه : هو اي الا بجد ي مرااد 

التفت مراد ببطئ حتي رائها بوجهها الاسود وشكلها المخيف 

مراد: عاااااااااااااا اعوذبالله من الشيطان الرجيم اعوذبالله من الشيطان الرجيم لا اله الا الله والله واكبر سبحان الله رب محمد ورب عيسي ورب موسي انصرف انصرف انصرف 

فتحت عينها بطريقه مخيفه (برقت يعني) وقالت له في صوت ضخم اجش 

جااي لي ي بن السمااك 

مراد برعب : ج ج جاااي اشوف ياسمين 

ياسمين بصوت مخيف : كمااااان بتقولها قدامي 

مراد : ورحمة امك متزعلي انا بن كلب واطي اصلا  وهمشي من هنا بس سيبيني امشي ابوس ايدك ي ياسمين 

ياسمين : اناااا مش ياسمين انااا يعقوب جن النار وحذرت سمير قبل كدا بس الظاهر مسمعش كلامي وانتا هتدفع التمن واقتربت عليه 

مراد : لااا لا ونبي ونبي متقرب انا همشيييي خلاص عااااااااااا ا 

وسقط مغشيا عليه 

😂😂

فتح عينه ليجدها تحاول افاقته وحولها امها واخوتها 

مراد : اااف ااي دا انا وقعت ف بلاعه ولا اي 

ياسمين : هههههه ازيك ي عريسي وفتحت فمها ببتسامه بلهاء ذادت قبحها اكثر 

مراد : انتي انتي ملبوسه عااااا الحقوناااااااي 

ياسمين : شوف ي بن عمي انا ملبوسه اه من يعقوب بس هو طيب اوي هتحبو لو عرفتو والله 

مراد : اعرف اي ي ولاد المجنونه هو العمر بعزقه اااااااااااه وكمان ريحتك مقرفه انتي حد عاملها عليكي ولا طالعه من مسوره صرف صحي 

ياسمين : لا ي مراد دا ريحة يعقوب اصلو يهودي ومبيحبش يستحما خالص 

مراد : كملت كملتتتت شكلك يخوف وتفصلي مني سبعه وملبوسه وكمان مبتستحميش ي شيخة افتح تربه وادفن نفسي فيها احسن والله اووووعي 

ياسمين : انتا قصدك انك هتتخلي عني ي مراد 

مراد: اتخلي عن مين ي جربانه ي معفنه ي ام ريحة شبه ريحة باط معفن جتك القرف فيكي وف عفاريتك دا انا بن جزمة اقولك انا و** عشان فكرت فيكي 

ياسمين: وتحولت من جديد: اااااااااااه بتقول اي ي بن مديحة الابيحة انتاااااا 

مراد : عاااااااا قطعولي الخلف يامااااااا وجري برا البيت 

ياسمين : ولسه ي بن المقشفه انا وراك والزمن طويل انتا وجدك 😂😂😂

.............


يرن هاتفها برقمه 

صبا : الو 

كريم : صوبي ازيك 

صبا : خير عاوز اي مني 

كريم : مالك ي صوبي 

صبا : مليش ومتتصلش بيا تاني خلي ست مروه تنفعك ي بتاع مره 

واغلقت 

كريم : بتحبيني ي صبا انا متاكد بس بتكابري انا وراكي والزمن طويل 

ارتدت ملابسها وذهبت للجامعه 

لتري كريم يمسك مروه من خصرها ويقف مع باقي اصدقائه 

نظرت له نظره حارقه واتجهت له 

صبا : والله حضرتك بتحبها ماشي مع اني اشك بس عيب احترم الجامعه الا انتا فيها ي اخي وشيل ايدك 

كريم : وتشكي لي هي فعلا حبيبتي وحياتي كلها مش كدا ي عمري 

مروه بدلع : طبعا ي عمري 

واكمل في استفزاز وبعدين خطيبتي وانا حر فيها احط ايدي ف الحته الا تعجبني انتي مالك هي موافقة 

صبا : بقي كدا ي كريم دي اخرتها 

كريم بعصبيه : مش قولتيلي متتصلش تاني ي نعم جايه تكلميني لي دلوقت انا كمان مش عاوز اكلمك عن ازنك عشان واعد خطيبتي نتفسح النهارده مع بعض 

شعرت وكان قلبها ينتزع من مكانه انها حبيبها وصديقها الوحيد كيف له ان يفعل ذالك بها 

البارت خلص ودا اطول بااااارت عملتو ف حياتي يارب نعجب بس وتتفاعلو اتفاااااعلو بقي


سكرترتي السمينه

❤😁البارت الخامس عشر


يجلس خارج غرفتها ويشعر ان فقدان ذاكرتها سلاح ذو حدين المنفعه منه انها لن تتذكر اهاناته وكميه المعاناه التي تعرضت لها بسببه والاخر انها مع نسيان الامها ستنسي حبه لها 

كم كنت قاسي عليها لما فعلت ذالك لقد كانت زوجتي احبتني واهتمت بي جعلت مني انسان لم تتذمر يوما بل كانت تستمع لاهاناتي وتصمت كانت تراني كل ليله ثمل مع فتيات الليل ولم تشتكي كنت استمع لصلاتها  وهي تدعو لي بالهدايا وان يتوب الله علي من معصيتي لم يفعل احد هكذا لم اسمع في حياتي احد يتوسل لله من اجلي هي فقط من فعلت ذالك من اجل زوجها لقد كانت خير زوجة ولكن يبدو انني انا من لا يستحق كل هذه البراءه والنقاء 

ولكنني اعدك يا من سيطرتي علي كياني ان اتزوجك من جديد واعوضك عن كل سبق


خرج الطبيب من غرفه نورهان 

ذهب اليه مراد بكل عزيمة رغم الخوف الذي يتخلله 

مراد : هي كويسه دلوقت 

الدكتور : زي م اتوقعنا فقدان ف الذاكره 

مراد : يعني هي فاكرا انها لسه انسه وعايشه مع باباها 

الدكتور : اعتقد لانها ع الاقل هتنسي اخر سنه ف حياتها 

مراد بتنهيده : تمااام شكرا 

الدكتور بتحذير  : ياريت بلاااش اي ضغط عصبي عليها ي مراد باشا لان ممكن متستحملش وتدخل ف غيبوبه 

مراد بخيبه امل  : حاضر  ممكن ادخلها 

الدكتور : اكيد بس زي م اتفاقنا 

مراد : تمام 

دخل مراد غرفه نورهان 

نورهان بخضه : انتا مين واي جابني هنا 

مراد بابتسامة : انا مراد السماك وياستي انتي هنا عشان انتي كنتي راجعه البيت واتخبطي بعربيتي وجبتك هنا 

نورهان : اتخبط كاني انا الا خبط نفسي مثلاااا مش انتي الا خبطني 

نظر له وكانه يري امراه اخري هذه ليست نورهان الهادئه التي تعود عليها 

مراد : امممم كمان بقيتي لمضه 

نورهان : بقيت لي هو انتا تعرفني قبل كدا عشان تقولي بقيتي 

مراد : اووووف عليكي ي شيخة بقي هو كل كلمة هتحليلها ولا اااي 

نورهان ،: اوكي ع العموم شكرا ي مراد بيه وانا هروح لوحدي 

مراد بسرعه : لا لااا انتي متقدريش تروحي لوحدك انتي نزفتي كتير 

نورهان : منو لله الا كان السبب 

مراد بضيق : هو الخبطه طولتلك لسانك لي كداااا 

نورهان ،: وانتا مالك ي اخينا انتا لساني طويل قصير لنفسي اااف 

مراد : هتخرجي كمان يومين هاجي اوصلك بيتكو سلام دلوقت 

نورهان : بارد بس مز وقلبي اتفتحلو كدا كاني اعرفو بس لي حسا بحاجة غريبه من ناحيتو كاني مش طيقا يلاا هو بارد اصلا 

........

يجلس في سيارته يود الدخول للمستشفي ولكن يخاف ممن يراقبوه حتي لا تصل الاخبار لمن تنتظر ثغره حتي تهدده بها 

واخيرا استعان بالله وقرر النزول للمستشفي والذهاب لمحبوبته 

ولكن اجري اتصال باخيها ليري ان كان موجودا او لا لانه سابقا حذره من الاقتراب من اخته بدون علمه 

مروان : ميزون انتا فين 

مازن : انا مش ف المستشفي بس بابا عند همسه ممكن تروح ي مروان 

مروان : اوكي ي حبيبي 

مازن : بتحبها بجد 

مروان : بكرا الايام تثبتلك ي مازن 

واغلقو 

صعد مروان لمحبوبته الغاليه تلك التي اثرت قلبه بوجهها الملائكي علي الرغم انها لم تكن جميله للغايه وانما عيونها الرماديه المخطلته بالازرق حفرت علي قلبه 

دخل غرفتها 

مروان : همسه انتي صحيتي 

نبيل : مين دا 

همسه : مروان انتا بجد ولا انا بحلم 

مروان : انا بجد ي قلب وعيون مروان 

همسه : وحشتني اووي ي مروان انا انا اسفه ي مروان 

مروان : متتاسفيش ي روحي بالعكس انتي فوقتيني انا اتغيرت ي قلبي اتغيرت بسببك وعشانك عشان اتجوزك وتفضلي ف حضني علي طول ي حبيبتي

همسه : بحبك ي مروان بحبكك

مروان : بموت فيكي ي عيوني 

نبيل : امممم واي كمان ي ولاد الكلب 

همسه : بابا هفهمك 

نبيل: تفهميني اي ي بنت الكلب ي تربيه ****

مروان : استنا بس ي عمري 

نبيل : انتا تخرص خالص يلا انتا مهو  مش عشان انتا قمر وحلو هسيبك تغازل بنتي وانا قاعد لي قرني انا يلا 

مروان : حشا لله ي بلبل انا جاي اطلب منك ايد همسه وهتوافق لعلمك هتوافق عشان لو موافقتش هخطفها واتجوزها واحرمك من احفادك الا هما ولادنا  طبعا باذن الله 

نبيل : بلبل وهتخطفها واحفادي انتا داخل ع خلفه كمان ي عين امك 

مروان  ببلاها : ايوه 

نبيل : وبتقولها ف وشي 

همسه : وافق ي بلبل بدل م الم هدومي واهرب بقي 

نبيل : انا كنت فين وانتي بتتربي ي بنت الكلب ي عديمة التربيه اقولك خودها خودها يلا واتجوزو انتو سفلا ومش متربين زي بعض 

مروان : احلف انتا موافق بجد 

نبيل : ي عم قولنا موافق متقرفوناش بقي 

مروان : لولولولولولولولولوليييييييي 

همسه : احيه انتا بتزغرط ي مروان لا لا ي بلبل لا انا رجعت ف كلامي دا بيزغرط لا لايمكنننن اتجوز واحد بيزغرط لا لا

مروان : نعممممم يختي ترفضي مين ي عين امك 

همسه : امشي امشي يلا ي الا بتزغرط زي البناااات 

مروان : زي البنااااات مين ي اوزعه 

همسه : بشهقه الحق ي بابا دا بيقولي ي اوزعه دا اكيد قصدو اني اوزعه وطلعالك ارفضو ي بابا ارفضو 

نبيل وخلع حذائه  : ي ولاد الكلب ي مجانين وحدفهم بالجزمة 

مروان : شايفه ي شبر واقطع اخره عنادك 

همسه شبر واقطع مين ي طويل ي اهبل ي زرافه 

نبيل : ولااااا كلمة ي جزم قسما بلله لو قولت مفيش جواز ومهرجع ف كلمتي تاني ابدااا 

همسه ومروان ف نفس واحد : لا لا موافقين 

همسه ببعض غرور: اصلك صعبت عليا اوووي ي حرام مش هتلاقي حد يبصلك غيري 

مروان : اسكتي انا اصلا جيت اتقدمتلك عشان انتي انتحرتي بسببي 

همسه : انتحرت اي ي عنيا انا انتحر لا عشانك ولا عشان غيرك انا بس ادايقت من حاجة كدا وكسرت الازاز ف ايدي اتفتحت محستش بنفسي الا وانا هنا ف المستشفي 

مروان بهمس : مامتك صح 

همسه بحزن : رجعت وبتكلمني 

مروان : اديها فرصه 

همسه : دي لو اخر وحدا ف الدنيا عمري م هسامحها 

نبيل : بتتودودو ف اي ي حيوان انتا وهي 

مروان : لا مفيش ي عمي قولتلي كتب الكتاب امتي 😂

دخلت ممرضه وهي تنظر لمروان  : الانسه هتتنقل اوضه تانيه 

مروان : احمم تمام ي قمر 

الممرضه : والنعمه دنتا الا قمر 

همسه : جرا ي حبيبتشييييي دا خطيبي دا ف ااااي 

الممرضه : غمزت لمروان وخرجت 

همسه : 😒😒😒

وانتقلو في غرفه اخري ولحسن الحظ ان نورهان انتقلت من العنايه المركزه الا تلك الغرفه 

مازن وهو يدخل غرفه همسه سابقا : ازيكوووو ي اهل الخييييير 

نورهان بخضة : شهقت 

مازن : اي دا مش دي غرفه 144

نورهان : ايوه 

مازن : بس دي اوضه همسه اختي 

نورهان : مش عارفه انا لسه منقوله هنا 

مازن : طيب انا اسف ي انسه مش انسه بردو

نورهان : ايوه 

مازن : فرصه سعيده ي نورهان 

نورهان : عرفت منين اسمي 

مازن : من ايدك وغمز لها ورحل 

نورهان ايدي ازاي العبيط دا


...............


تجلس صبا في مدرجها بالجامعه وتنظر لكريم بحصره مع تلك الفتاه 

لم اكن اعلم ي كريم ان زوقك ردئ هكذا كنت اعتقد انك مختلف عن باقي الشباب ولكنك خزلتني حقا 

لما اشعر بكل هذا الالم فكان مجرد صديق 

ليقطع تفكيرها حاتم 

حاتم : صبا  ازيك 

صبا : اهلا ي حازم ازيك 

حازم : كويس اخبارك اي 

صبا : الحمدلله 

حاتم : لقيتك لوحدك قولت اشوفك 

صبا : لا ي حاتم انا تمام متقلقش 

حاتم : بقولك اي بصراحة انا بحب ريهام وعاوزك تساعديني 

صبا: 😂😂 وانا موافقة

حاتم : بجد 

صبا : اه والله بجد مستغرب لي 

حاتم : كانت خايف ترفضي 

صبا : وارفض لي انا معاك بس اساعدك ازاي 

حاتم : تخليها تغير

نظرت صبا تجاه ريهام وجدتها تنظر لهم بطريقه غاضبه 

صبا : ي عم انا مش محتاجة اعمل حاجة دا هي هتولع هناك اهي 😂

حاتم : البركة فيكي ي صوبي تخليها تبطل عند 

صبا : اوكااااااي😂😂

مروه (ام صورم  😂) :.اي ي بيبي م صبا فكت وعماله تهزر اهي وانا الا قولت هتزعل تؤ تؤ تؤ

كريم ودمائه تغلي: ماااااشي ي صباااااا قومي معايا ي مروة 

وقف كريم امام المدرج وامسك بالمايك : ي جمااااعه كلكو معزومين عندي عامل بارتي بمناسبه ارتباطي انا ومروه 

نظرت صبا وشعرت بان قلبها يتحطم 

حاتم : بتحبيه 

صبا : مين دا 

حاتم : متخبيش انتي بتحبي ي صبا 

صبا : ايوه بس خلاص 

حاتم : يبقي نضرب عصفوين بحجر بقي 

صبا : قصدك اي 

حاتم : انتي تخلي ريهام تغير وانا اخلي كريم يغير 

صبا : معتقدرش ينفع 

حاتم : اوعدك هينفع باااي 

صبا : باي 

....................


تشعر منذ فتره. بقبضه في قلبها ولكن لا تدري ما سببها 

ياسمين : اووووووف كل دا ومبتروديش ي زفته ي ترا جرالك اي ي همسه 

ام اتصل ع الواد مازن 

مازن : قلبيييي 

ياسمين : الحيوانه فين 

مازن : ف حد يكلم حد يقولو الحيوانه فين طب اجبري بخاطري وقوليلي ازيك ي شيخة 

ياسمين : سوري ي مازوون ي روحي عامل اي 

مازن : وحشتيني بس 

ياسمين : مازن احنا قفلنا السيره دي وقولنا احنا اخوات بس صح 

مازن : ي ستي فاااكر فااكر بس وحشتيني كا اخت يعني عادي صحاااب 

ياسمين : امممم ظلمتك اني اسف 

مازن : تفاهتك دي مودياكي ف داهيه 

ياسمين : بس ياد اختك فين 

مازن : احمم ف المستشفي من يومين 

ياسمين : نعاااااام 

مازن: والله م كنت فايق اكلم حد كانت ف غيبوبه والدنيا اسودت ف وشي وعمك نبيل عمان عندو القلب ومستحملش الخبر 

ياسمين : طب وهي فاقت 

مازن : بقت قرده و كمان خطوبتها هي ومروان الاسبوع الجاي 

ياسمين : مرواااان رجع بجد 

مازن : اسم الله انتي كمان عارفه ومقولتليش 

ياسمين : اسرار ي ميزون بقي 

مازن : بقولك اي متيجي المستشفي اهو اشوفك بالمره 

ياسمين : والله فكره ي مازن هلبس وجايه ع طول 

ذهبت ياسمين وارتدت ملابسها سريعا وذهبت للمستشفي لسوء الحظ 😉

ياسمين في المستشفي 

الو 

مازن : الو 

ياسمين : انتا فين ي بني انا تحت 

مازن : جايلك حالا. 

وبعد عده دقائق 

مازن : منوره الدنيا كلها ي ياسو 

ياسمين : منوره بيك ي ميزون 

مازن : تعالي نروح الكافتريا اشتري قهوه 

ياسمين : اوكي 

ذهبو كلاهما الي الكافتريا وللصدف السعيده ان مراد كان متوجه لهناك 

مازن : عملتي اي ف العريس يختي 

ياسمين : اسكت دنا نفهما اني ملبوسه ياد الميك اب الكوري الا انا اشتريتو اون لاين طلع لي نفع 

مازن : ميكاب ي 

ياسمين : دا ي خويا افتكاسه كدا بيكبروبيها المناخير والشفايف والوش وكان عندي فونديشن بني غامق بعمل بيه كنتورنج لوشي حطيتو ف خلاني سودا ومناخيري كبيره اوي وشفايفي كبيره وسودا وعملت حواجني باسود وتخنتها اوي وكحل ف عيني وبرقت ولبست جلابيه ستي الله يرحمها واشتريت ازازه ريحة معفنه اوووي ورشيت منها بس خافو ي سيدي واقنعتهم اني ملبوسه وان الجن الا عليا عاوزني اتجوز رامي وبس 

وتلتفت لتجد مراد يقف بجانبها وقد استمع لكل كلامها 🙂🙂🙂


البااااارت خلص يااااااريت تتفاعلو ❤❤❤❤


🌼🌹🌼🌹سكرترتي السمينه🌹🌼🌹🌼

 ❤😍السادس عشر 

مفاجأه لم تكن في الحسبان اخر شئ توقعته ان يسمعها ذاك المغرور صاحب العيون الساحره فحقا يحق له الغرور بعد كل ذالك الثراء والجمال تتهافت عليه الفتيات وكأنه نجم سليما ولكنه يكره رامي لا اعلم لما يكره كل هذا الحد فا رامي شخص طيب حنون كيف لاحد ان يكره هذا الملاك اهو ملاك حقا ام انه الحب 

ياسمين : م مراااد 

مراد بسخريه : مكياج كوري وفونديشن اسود وجلابيه ستك هااااااا 

ياسمين بخوف : ه هفهمك بس 

مراد : تفهميني اي دنتي ليلتك سودا بقي ملبوسه وعليكي جن يعقوب انااااا مراد السماااك يتلعب بيا من خرتيته زايك كدا

مازن : مستر مراد لو سمحت 

مراد بعصبيه : انتا تخرص خااااالص بقي انتا حته مهندس شغال عندي تعمل فيا كدا وتبقي عارف ان الهانم بتضحك عليا و ساكت 

ياسمين : مراااد مازن ميعرفش حاجة انتا لسه سامع دلوقت اني بحكيلو 

مراد : قسما بالله لدفعك التمن ي ياسمين وقريب اووي هوريكي مين مراد السماك 

ياسمين : عاوز مني اي انا مش عاوزاك 

مراد : اوعي ي بت تفكري نفسك وحدا وانا عاوزك لجمال عيونك متبصي لنفسك ف المرايه دنتي شبه الجاموسه ي بت انا بعمل كدا عشان غرض معين 

ياسمين : حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي مراد 

مراد : حسبني براحتك ولا يفرق معايا اعلي م فخيالك اركبي 

ياسمين : تعالي ي مازن خلينا نمشي من القرف دا 

مراد : حفيده سمير فعلااا 

صعد مراد لمحبوبته من عوضته عن امه وجفاها وبعدها عنه طوال تلك السنوات 

طرق مراد الباب 

نورهان : ادخل 

مراد : صباح الخير 

نورهان : صباح النور 

مراد : الجميل اخباره اي النهارده 

نورهان : اي جميل دي هو انا بنت اختك 

مراد وجز علي اسنانه : انا نفسي اعرف جبتي منين اللماضه دي 

نورهان : لماضه اي انتي لي محسسني اني اعرفك وتعرفي دنتا  حيالله واحد خبطني  بالعربيه بتاعتو 

مراد بغضب : لا اعرفك كويس بس نورهان الا اعرفها مش لمضه كدا 

نورهان : تعرفني منين وانا عمري م شوفتك ف حياتي اصلا 

مراد بنفاذ صبر : انا جو

قاطعهم صوت الممرضه : مدام نورهان معاد العلاج 

نورهان : انسه لو سمحتي 

الممرضه نظرت لمراد باستغراب : انسه ازاي مش دا جوزك 

نورهان : جووووزي 

مراد : انتي جايه ترغي ولا جايه تشوفي شغلك 

الممرضه : انا اسفه ي مراد باشا 

اخذت نورهان دواءها وخرجت الممرضه 

نورهان : عاوزا اعرف انتا جوزي منين بقي عشان متعصبش عليك دلوقتي 

مراد : تتعصبي علي مين ي بت انتي انا ساكتلك من الصبح لسانك لو طول تاني هقطعهولك انتي سامعه 

نورهان : نعممممم  نعممممم نعمممم ي عمرررر 

مراد : اردحي اردحي بيئه انا ماشي كتك قرف 

نورهان : تمشي فين انتا تقولي اي حكايه جوزي دي بدل م اصوت والم عليك الناس واقول انك خاطفني 

مراد بتحدي : اسمعي ي قطه شايفه المستشفي بالا فيها دي كلها تحت امري يعني لو عملتي اي حاجة محدش هيقدر يتكلم هنا 

نورهان : حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ منك لله 

مراد : هاااا خلصتي دعا ولا لسه عشان مش فاضيلك انتي وتفاهتك 

نورهان : ي شيخ انتا ااي مش خايف من ربنا دنا بحسبن عليك بتستهين بالحسبنه انتا متعرفش ربنا 

مراد وقد شعر بوخذه في قلبه : قولتلهم انك مراتي عشان يهتمو بيكي هنا 

نورهان : 😒

مراد : نورهان انا اعرفك بقالي سنتين وهكلمك بصراحة انتي فقدتي جزء من الذاكره احنا كنا اصحاب اوي بس الدكتور قال انك هتنسي شويه حجات وانا كنت من الحاجات دي ي نورهان 

نورهان : انا فقدت الذاكره 

مراد : مش كلها حجات بسيطه منها تفتكري احنا ف سنه كام ي نوري 

نورهان : 2018 

مراد : لا ي حبيبتي احنا 2020 وف السنتين دول عرفنا بعض وكنا اصحاب اوي وانتي عملتي حادثه وانا اول واحد كلموني وانا كنت خايف عليكي اوي ف افتكرو انك مراتي كان يتكلم معها وهو ممسك بيدها الناعمة وهي تائهه بين كلماته لا تعرف اتحزن لفقدانها سنتان من عمرها ام تفرح لوجوده معها 

نورهان: مراد انا عاوزا اروح لبابا 

مراد : هنروح ي حبيبتي هنروح بابا هيفرح بيكي اوي جهزي نفسك عشان ساعتين وهنمشي 

نورهان : رايح فين 

مراد : هروح الشركة بس اشوف شويه حجات وارجعلك ي قمري 

نورهان : متتاخرش عليا ي مراد 

مراد بفرحة: مقدرش ي قلب مراد 

ذهب وتركها في دوامتها ودخل في دوامته المليئه بالتفكير في مستقبلهما 

ذهب لبيتها وطرق علي الباب 

ابو نورهان : فتح 

بنتي كويسه بنتي جرالها حاجة 

مراد : بنتك كويسه متقلقش 

انا عاوزك ف حاجة تانيه 

ابو نورهان : خير 

مراد : بنتك عملت حادثه 

ابو نورهان : بنتييييي

مراد: قولتلك متقلقش بنتك كويسه بس فقدت الذاكره وكل الا فكرا انها لسه عايشه معاك وانها متجوزتش وانا عشان مصدمهاش مقولتلهاش حاجة وحسك عينك تغلط وتقول حاجة وامسكة بشده من ملابسه سااااامع 

ابو نورهان : ساااامع سااامع 

مراد : انا مفهمها اننا صحاب لحد م ترجعلها الذاكره 

انا ماشي ساعتين وهجبها تاخد بالك منها واوووعي تغلط الغلطه بقطع رقابتك انتا وهي 

عجبا لك ايها المتعجرف فبالرغم من حبك وخوفك عليها الا انك لم تتخلي عن قناع الجحود والقسوه طريقها طويل حتي تغيرك ولكن هل تكمل هي الطريق ام يرسم الله لها طريق اخر 

..............

مازن : هااا ي فالحة هنعمل اي دلوقت 

ياسمين : مش عارفه يعني كان لازم اتجر من لساني واتكلم قدام الناس 

مازن : هتتجوزي 

ياسمين : شكلها كدا ي مازن 

مازن : ياسمين انا بحبك 

ياسمين : مازن لو سمحت نافل السيره دي بقي انتا عارف اني بحب رامي وهتجوز مراد يعني حياتي مافوله بالضبه والمفتاح 

مازن : انا عارف ان مينفعش بس مبقتش قادر مقولكيش انا نفسي اقولهالك ف كل لحظه كل ثانيه بحبك دخلتي قلبي وقفلتي كل البيبان عليكي 

ياسمين : مازن احنا اخوات 

مازن : لو دا هيخليني جمبك يبقي احنا اخوات ي حبيبتي 

ياسمين : مازن انتا حد طيب اوي لسه ف ناس طيبه كدا ف الدنيا 

مازن : انا مش عارف انا لي بحبك كدا انا عارف ان جوازنا مستحيل عندي استعداد افضل جمبك علي طول كفايا عليا اني اشوفك ارجوكي ي ياسمين خليكي جمبي بس اشوفك مش عاوز اكتر من كدا 

ياسمين بدموع : انتا احسن بني ادم ف الدنيا ي مازن 

مازن : قومي نروح لهمسه موحشتكيش ولا اي 

ياسمين : صح تعالي نروح 

ذهبوا لغرفه همسه 


مروان وهو يجلس بجانب معشوقته 

وحشيني ي اوزعتي 

همسه بضجر طفولي : مراون انا طويله 

مروان : خلاص ي ستي انتي طويله 

همسه : بتاخدني ع اد عقلي هااا 

مروان : ي بنتي م بقولك انتي طويله اعمل اي تاني 

همسه : لا لنا قصيره انتا بتقول كدا عشان تضحك عليا 

مروان : صح انتي قصيره انا اسف 

همسه : بشهقه انا قصيررره ي مرواااااان 

مروان : همسه انا بصلي وبطلت اقول كلام قليل الادب هاااا ف مترجعنيش لقله الادب تاني ماااشي 

همسه : ماشي بس انا مش قصيره 

مروان : همسه هقوم امشي اسكتي 

وضعت يدها علي فمها بطريقه طفوليه اعلانا منها علي الصموت 

مروان : بكرا هنخرج من الزفته دي وعاوزك تلبسي حجاب 

همسه : نعممم والبس حجاب لي بقي 

مروان بهدوء: عشان دا فرض عليكي كمسلمة وعليا كراجل مسلم اني احجب مراتي ومحدش يشوف شعرها الجميل دا غيري 

همسه : بس الحجاب مش فرض 

مروان بهدوء: همسه حبيبتي مش عشان انتي مش عاوزا تلبسي تقولي مش فرض لان انتي عارفه انو فرض وربنا قال انو فرض والرسول قال انو فرض هتفق معاكي اتفاق حلو لو عندك اعتراض ف اي حاجة نتناقش فيها ونقنع بعض بالادله لكن تقولي ع حاجة ربنا فرضها علينا انها مش فرض هتزعلي من رد فعلي 

همسه : انتا من داعش ولا اي بدقنك دي 

مروان : همسه اولا تربيه الدقن ملهاش دعوه بالدين احنا كمسلمين بنربي دقننا عادي سنه والمسحين بردو بيربو دقنهم واليهود كمان بيربو دقنهم الموضوع عادي ملوش دعوه بالدين بلاش نخلط الامور ببعض 

همسه : لا انتا بتتكلم زيهم فعلا انا بقيت من داعش 

مروان : لو داعش معناها اني احترم الاديان الا حوليا واعاملهم علي اننا اخوات واربي دقني عشان سنه واحجب مراتي عشان عاوزها تبقي ليا انا بس محدش يشوفها غيري واني ادافع عن اي تطاول لديني او لاي دين تاني لان حقهم عليا اني احترمهم واحترم دينهم واني اراعي ربنا ف نفسي وف بنات الناس ف انا ليا الشرف ابقي داعش ي همسه داعش الا بتقولي عليها دي انتي متعرفيش عنها حاجة داعش دي مبادئها الناس كلها ماشيه عليها لما الناس تتطاول علي الاديان ويسبو دين بعض ويستحيو نساء بعض لما واحد يمشي يبص لوحدا نظرات مش كويسه ولما واحد يتحرش بوحدا لمجرد احتياجو لدا لما المسلم يغلط ف جاره المسيحي او المسيحي يغلط في المسلم لمجرد اختلاف الاديان لما القتل والسرقه والزنا يبقو عادي يبقي الناس هي الا بقت داعش عمرها مكانت بالبس ي همسه ياما بلاوي بتستخبا تحت دقون وياما مصايب بتستخبا ورا نقاب وزي م في هنا وحش ف هناك وحش بس اوعي الوحش ينسيكي الحلو اووووعي تنسي ان في ناس ملتزمة من جوا زي برا انتي ضحيه مجتمع للاسف معرفش يفرق بين الحريه وبين الجهل والرجعيه والتحرر الزياده عن اللزوم حقيقي عرفو يفرقونا ويخلونا نقول دا مسلم ودا مسيحي دا ملتحي داعشي ودا شاب شاب روش لابس سلسه يبقي ف الامان انا ماشي ي همسه وفكري ف كلامي فكري قبل م الاوان يفوت 

دخل مازن وياسمين 

مازن : اي ي برنس رايح فين 

مروان : انا ماشي وذهب دون انتظار رد من احد 

ياسمين : هببتي اي ي همسه 

همسه : دا اتجنن عمال يقول كلام غريب وحكم ومواعظ اي دا دماغي ورمت من رغيو 

مازن : متحترمي خطيبك اي دا هو انتي مش هتكبري ابدا

همسه : يووووه 

مازن : انا ماشي ي ياسمين هستناكي برا 

ياسمين : اوكي .

ياسمين : بصي ي همسه انا متاكده انك غلطه هو قالك اي بالظبط 

قصت همسه عليها كلام مروان 

ياسمين : هو دا الا هيعرف يحافظ عليكي ربنا يحميكو لبعض نفسي رامي يبقي كدا هو كمان 

همسه : انتي مجنونه 

ياسمين : دا انتي الا مجنونه متخلفه كمان انتي تتصلي بيه وتعتذريلو ع قله الزوق بتاعتك دي سااامعه 

همسه : لا طبعا 

ياسمين : اوك اعنبري ان ملكيش اصحاب بقي باي 

همسه بسرعه : خلاص منك لله ب مفتريه هتصل بيه خلااااص 

ياسمين : ربنا يهديكي انا همشي بقي عشان اشوف الا ورايا باي 


صبا : الو 

حاتم : ي صباخ الخير 

صبا : صباح النور ي حاتم 

حاتم : بقولك اي اصحي عشان نلحق نروح الجامعة 

صبا : ايه الهمة والنشاط دا 

حاتم : امال عاوزها تولع من الغيره بقي هااا 

صبا : ههههه ماشي افل وانا ساعه وهكون هناك .

قامت واخذت حماما وخرجت ارتدت ملابسها التي تبدلت تماما فسابقا كانت ترتدي ملابس واسعه فضفاضه وحجاب ام الان فاصبحت ترتدي القصير والديق وكل م يثير العين وخلعت حجابها 

وجدت باب شقتها يطرق 

فتحت لتجد حسن بن عمها يقف لينظر لجسدها بشده 

صبا : نعم 

حسن : اي الا انتي لابساه دااا 

صبا : وانتا ماااااالك 

حسن : ماشي ع العموم يعني شركة المراد للاعمار عاوزا مهندسين وانا رشحتك ليهم بما انك جغرافيا مساحة وهما وافقو بعد يومين تروحي تقدمي السي في بتاعك 

صبا : اوك 

واتجهت للجامعه وجدت العديد من الحلويات والمقبلات ووقالب حلوي (تورته)  ومفرقعات واغاني 

حاتم : اهلااااا 

صبا : اي دا ي حاتم 

حاتم : احمممم دا كريم عامل بارتي بمناسبه ارتباطه بمروه 

صبا بغصه : اااااه طيب هنعمل اي دلوقت 

حاتم : هنعمل كدا وجذبها عليه وبداو في الرقص والتمايل معا مما اثار غيره كريم وريهام 

ريهام بدموع : غبيه لي مقولتلوش اني بحبو 

رأت صبا دموعها وذهبت لها 

صبا : ولما بتحبيه اوي كدا لي مقولتلوش 

ريهام : بتتكلمي عن مين 

صبا : ريهاااام حاتم بيحبك انتي وكان بيخليني اخليكي تغيري بس وانتي بتحبيه قولو لبعض واتجوزو وبلاش تضيعو حبكو ف العند والبعاد 

ريهام : بجد بيحبني .

صبا : بيحبك اوووي 

ريهام : انتي كمان كريم بيحبم وبيعمل كدا عشان يغيظك 

صبا : عرفتي منين .

ريهام : كانت جوا ف التويلت دا وسمعت مروه ووحدا صاحبتها بيقولو ان كريم متفق معاها عشان تغيري عليه وتحبيه 

ابتسمت رغم عنها 

نعم مازال يعشقها وهي ادركت انها تدوب في حبه 


البارت خلص


سكرترتي السمينه


 السابع عشر🙊 السابع عشر 


تفكر بما يحدث معها هل مافعلته صحيحا هل يجب عليها المكوث علي افكارها ام ينبغي عليها الوثوق في اخيارات مروان وانه رجل صالح لا علاقه له بالارهاب 


همسه : يوووووه دماغي هتطق بس ايا يكون بحب مروان ومش هسيبو مهما حصل 


وعزمت امرها علي محادثته 


همسه : الو 


مروان: خييير


همسه : انا اسفه 


مروان  : اسفه ع اي 


همسه : ع الكلام السخيف الا قولتهولك امبارح 


مروان : بصي انا مش زعلان بس ادي لنفسك فرصه تجربي الحلال وطعمو وطاعه ربنا وهتعرفي انك مكنتيش عايشه 


همسه : مروان متحسسنيش اني كافره 


مروان: محدش قال كدا بس ناقصك حجات كتير حجابك مثلا صلاتك دول هيقربوكي من ربنا جدا 


همسه : الصلاه ماشي لكن الحجاب عادي 


مروان : بتصلي بشعرك 


همسه : لا طبعا 


مروان : اشمعنا بقي 


همسه : معرفش بس عادي بردو 


مروان : يوووووه انتي عاوزا اي دلوقت 


همسه : بحبك 


مروان : وانا بحبك وعشان بحبك خايف عليكي من يوم هتبقي فيه لوحدك اوعي تفكري ي صبا الحب اني اقولك كلام حب ومش عارف اي لاء ولا فسح وهدايا تؤتؤ تؤ خااالص الحب اني اخاف عليكي ف وقت انتي هتبقي فيه لوحدك وقت محدش هيفكر فيكي فيه وقت مش هينفعك حد غير عملك بحبك ف كل حالاتك بحبك وانتي صاحيه ونتي نايمة وانتي بتجري وتلعبي وونتي هاديه وبريئه بحبك بكل ذره حب ورحمة ربنا خلقها علي الارض اقولك علي سر مكنتش ناوي اقولو 


همسه بهمس :اي 


مروان بعشق :  بحبك لدرجة اني بغير من ابوكي واخوكي بغير انهم شايفينك بيعرفو يحضنكي نفسي احضنك اوووي ي همسه وحشتيني وحشني دفا حضنك ورحتك شفايفك وحشتني اووي اوعي تفكري خوفي تحكم فيكي انا اخر واحد ممكن اتحكم فيكي والغي شخصيتك بس انا خايف عليكي حتي لو من نفسك وف الاخر ليكي الاختيار عاوز او لاء 


همسه : هتعرف ردي قريب اوي 


مروان : ربنا يهديكي لطاعتو


.....................


يجلس وهو يشعر بالغضب الشديد لقد كان لعبه في يدها واقسم ان يسترد كرامته منها وسلبها شخصيتها وارادتها وعزم علي الاتصال بسمير 


مراد : الو اهلا ي سمير باشا اهلااااا بالباشا الا حفدته مستهيفاه 


سميره : مراااااد اي الكلام الماسخ دا 


مراد : لا ماسخ ولا حاجة الهانم حفدتك بتضحك علينا وقص له كل ما حدث 


سمير : ي بنت الكااااالب البت دي نسخة ابوها قويه ودماغها شغاله 


مراد :  مليش فيه قسما بالله لكتب كتابي عليها هيبقي بكرا 


سمير : اهدي بس مهي لسه مليانه 


مراد : ميهمنيش انا هربيها طالما طول السنين دي محدش عارف يلمها 


سمير : جهز نفسك وخد الكبيره بقي عشان تعرف ان جدك بيحبك 


مراد : خيرررر


سمير: شركتنا محتاجة سكرترته والبت ياسمين شاطره وخريجة السن 


مراد : حلو اوووي بردو كلو بيصب ف عذابها واردف في عجاله 


ام الحق اتجهز بقي واكلم المازون 😈


علي الصعيد الاخر 


سمير : الو 


سلمي : ايوه ي عمي ازيك 


سمير : الحمدلله حضروا نفسكو بقي


سلمي : لي ي عمي 


سمير : كتب كتاب ياسمين ومراد 


سلمي بارتباك اصبابها كيف لها رؤيه ابنتها الكبري تدمر وهي مكبله الايدي لقد كانت تحلم بيوم زفاف ابنتها وكيف ستكون سعيده ولكن ما كل هذا فتوقيعها علي هذا العقد هو بمثابه امضاء منها علي للتخلي عن سعادتها وكبريائها 


سلمي : ارجوك ي عمي ياسمين معملتش حاجة عشان تجوزها لواحد مبيحبهاش ومش طايقها


سميره : بنتك هتدفع تمن كدبها دا بقي حته بت بتلعب بينا ي سلمي مااااشي اعملي حسابك بكرا كتب الكتاب وبعده بنتك هش


تشتغل مع مراد سكرترته الخاصه 


اغلقت سلمي وهي تشعر بالضيق واعلم ما ينتظرهم جميعا 


وكانت تجلس علي احدي المنضضاط تحتسي قهوتها وتفكر في حبيبها وتسترجع ذكرياتهم 


فلاش باك 


ياسمين : راااامي بس بقي 


رامي : بس اي اصبري لسه 


ياسمين : اتغرقت خلاااااص انا غلطانه مش هلعب معاك تاني 


رامي : خلاص خلاص بطلت اهو 


ياسمين : لعبه حلوه اوووي من زمان مفرحتش كدا 


رامي وهو ينظر لملابسها الملتصقه بجسدها بطريقه مغريه 


روحي غيري ي ياسمين 


ياسمين : لا الجو حر 


رامي : ي بنتي روحي بقي واسمعي الكلام 


ياسمين : قولت لاء 


رامي : انتي الا جنيتي ع نفسك 


ياسمين : قصدك اي 


رامي : وقد سحبها لخلف الفيلا 


مش قولت غيري اللبس دا وانتي صممتي تفضلي لابساه واقترب منها لدرجة لا يفصل بينهم انش واحد 


ياسمين بشهقه عيب ي رامي 


رامي غير عابئ لحديثها والتقط شفتيها وبدا في تقبيلها بطريقه رومانسيه ممتزجة ببعض العنف قليلا وكأنه يخبرها بمدي اشتياقه وعشقه لها ولكن سرعان ما تحولت القبله لوضع اخر فلم يتحمل رامي ذالك الامتزاج بينهم وقرر ان يتخطي حدوده وفي لحظه كانت يده تعبث داخل ملابسها لتلامس جسدها الشهي بالنسبه له وهذا ما ذاد البلة طين فالمتوقع زياده رغبه رامي ولكن غير المتوقع ان ياسمين تبادله المشاعر بل انها تزيد من تقبيلها وهي واضعه ويدها خلف راسه وتجذبه عليها وتفتح ازاز قميصه وتعبث بيدها علي صدره المشعر وتتحسس عضلاته لم يتحمل رامي اكثر حتي فقد السيطره الكامله علي نفسه فلولا شعور ياسمين ان هناك شئ تشعر به فاجأها انتفضت  ياسمين خجله 


ياسمين : انتا قليل الادب اوعي 


رامي : بضحك طب زنبي اي طيب 


ياسمين : انتا بتضحك عليا 


رامي : عمري م ضحكت عليكي والله بس دا غصب عني وبعدين انتي السبب من الاول م انتي الا قولتي مش هتغيري وهدومك استفزتني اوي وانا واحد عندي مشاعل ومحتاج اطلعها بقي وكبت اكتر من كدا هيجرالي حاجة 


لم تتحدث ياسمين ربما لم تعد تخجل منه مثل السابق فقد اعتادت عليه ورفع الحاجز بينهما 


سحبته من يده بسرعه حتي سقطا في حمام السباحة الخاص بالبيت 


كانت تعتقد انها هاكذا تبعد تفكيره عن تلك المواضيع ولكن الامر ازداد سوء فقد استطاع رامي تكبيلها من الخلف وحاوطها بيده واصبح ملتصق بها وانزلها معه لاسفل المياه وقبلها تحت الماء وهو محتضنها وعندما شعر باحتياجهما للهواء صعد بها فوق الماء وتعمد الالتصاق بها وانفاسه تلفح عنقها ولخبرته الشديده اعتمد ملامسه الاورده واماكن ضخ الدم لمعرفه بتأثيرها القوي عليها 


رامي بهمس وهو محتضنها من الخلف وحشتيني اوي 


ياسمين : وحشتك فين منا معاك اهو 


رامي : بتوحشيني وانتي معايا هنتجوز امتي بقي 


بااك 


فاقت وقررت الرجوع للمنزل وف الطريق لم تخلو من نظرات الاشمئزاز والتنمر من الناس 


وعند وصولها للمنزل 


سلمي : كنتي فين 


ياسمين :. كنت عند همسه 


سلمي بتردد : كتب كتابك بكرا 


ياسمين : اوك .


سلمي باستغراب : انتي موافقه 


ياسمين : عادي كلووووو عادي 


دخلت غرفتها وتشعر بقلبها يحترق شوقا لرامي 


لو كنت موجود معايا مكانش قدر مراد يعمل كدا انا زعلانه منك اوووي بس متاكده انك لسه بتحبني قلبي بيقولي كدا 


........ 


خرجت نورهان من المستشفي واتجهت بصحبه مراد لبيت ابيها فتح اباها الباب قفزت نورهان في احضان ابيها وكانها لم ترا منذ فتره فهي لا تعلم ان مراد عندما تزوجها منعها من رؤيه ابيها كنوع من العقاب لهما 


مراد شعر بالغيره الشديده وقال ف حده 


جراااااا ااااي 


انفزعت نورهان اثر صوته وحدته 


مراد مغيرا الموقف : مش هندخل ولا اي 


نورهان := لا طبعا تعالي اتفضل ي مراد 


دخل مراد وجلس وطلب من والدها فنجان قهوه 


حتي يستطيع التحدث مع نورهان 


مراد بجراءه : نورهان 


نورهان : نعم 


مراد : كتب كتابي بكرا 


شعرت ان قلبها يعتصر بل يموت تشعر ان العالم يضيق بها 


وتحدثت في غصه : مبرووووك 


مراد : الله يبارك فيكي دي جوازه مؤقته بس 


نورهان : ازاي 


مراد ببراءه  مصطنعه :  جدي غصب عليا ي نورهان عشان بنت عمي غلطت مع ابن عمي التاني ومفيش حد يستر عليها غيري كان لازم اوافق دا اعراض ناس 


نورهان كانت تشعر بالفخر بالرغم من غيرتها ولكنها فرحت باخلاقه 


 


...............


جاء يوم جديد ويحمل معه كثير والكثير من المفاجأت 


ارتدي مراد ملابسه وكان وسيما كالعاده 


واردت ياسمين ملابسها فستان اسود ولم تضع اي مساحيق للتجميل كانت تبكي ف صمت رهيب لم ينتبه احد لدموعها لانها لم تكن تبكي بدموع بل قلبها ينزف ببطئ شديد 


تم عقد القران واصبحت ياسمين زوجة مراد شرعا وقونونا ولكن ماذا يخبئ القدر هل طريقهما واحد ام انه كان كقرصه اذن لكلايهما 


شعرت ياسمين بالكراهيه تجاه نفسها وتجاه مراد واحساس الزنب سيطر عليها تجاه رامي فقررت ان تتغير قليلا وتتبع حميه غذائيه 


ومع صياح الديك ليعلن عن فجر جديد الان جاء موعد التقاء الاقدار ارتدت ياسمين ملابسها وذهبت للشركة 


دخلت الشركة ولكن وجدت المصعد معطل 


ياسمين : لو سمحتي هو مكتب مراد السماك فين 


موظفه الريسبشن : الدور الرابع ي مدام 


نظرت لها ياسمين بغضب : انسه 


وذهب 


اضطرت ياسمين للصعود علي قدميها 


وهنا اعزائي نري كيف للسمنه السيطره علي حياتنا نعم انها حريه شخصيه ولكن لا يجب علينا انكار انها تدمر حياتنا وتجعلنا كسلا مرضي 


كانت تلهث بشده وتشعر بقلبها ينخلع من مكانه واخيرا وصلت 


جلست لتستريح قليلا ثم دخلت لمراد 


مراد : ي اهلا اهلا بمراتي نورتي 


ياسمين : متقولش مراتي 


مراد بضحكة مستفزه : اسمعي ي بت انتي هنا حته سكرتيره ساااامعه مشوفش وشك غير ومعاكي ورق مهم واوعي حسك عينك حد يعرف انك مراتي اه انا راجل شيك وليا سمعتي مش ع اخر الزمن هتجوز خرتيتا زيك


سكرترتي السمينه 

❤🙊البارت الثامن عشر 


تجلس خارج مكتبه شارده الزهن لما يحدث معها كل هذا ما الخطاء التي اقترفته حتي تلقي هذا العقاب المهلك لما ليست كباقيه الفتيات النحفيات ذوات الجسد الممشوق لم يحالفها الحظ في شكل جسدها وكذالك في حبها والاسوء زوجها بتلك الطريقه البشعه وكسر كبريائها لما لست كباقي الفتيات لما لم انل من الحظ ولو القليل القليل فقط ليس لدي من السعاده سوي ما احصل عليه من الطعام وليته سعادتي بل سر شقائي 

سمعت مراد ينادي لمها سكرترته السابقه لتنقل معلوماتها لابنه عمه الصغيره 

مراد : مها عاوزك تعلمي ياسمين كل حاجة عاوزها احسن منك كمان انتي عارفه معنديش ف الشغل ابويا 

مها بخوف : حاضر ي مراد بيه 

واستأذنت 

ياسمين : هو انتي سكرتيره مراد القديمة 

مها بود : ايوه 

ياسمين : ومشيتي لي 

صمت مها وعجزت عن الحديث حتي طمئنتها ياسمين بانها لن تخبر احدا.

ياسمين : متهافيش سرك ف  بير 

مها بحزن : اصل سيادته عاوز سكرتيره خاصه تشتغل بتاعه مساج ماشي لمزاجو ماشي وانا دي مش سكتي ي هانم انا بشتغل عشان اصرف ع نفسي ااه لكن كدا لاء والله لو هموت اموت وربنا راضي عني مش زانيه 

فرحت كثيرا وضمتها بحب واعطت لها رزمة من الاموال 

ياسمين : رغم اني لبست بدالك بس شاطره ان الفقر مكسركيش واستسلمتي وليكي عليا امولك المشروع الا تحبي 

مها بفرحة ممتزجةربالخجل : بجد ي انسه ياسمين 

ياسمين : طبعا بجد 

مها : متشكره اوي 

ياسمين : متشكرنيش انا معملتش حاجة دا رزقك وكان كدا كدا جايلك مني اوي منغيري اعتبريها مكافأه من ربنا ع احترامك لدينك ولاخلاقك 

وقضوا باقي اليوم في نقل المعلومات لياسمين  


اليوم التالي 

ذهبت ياسمين للشركة بعد ارتدائها فستان ابيض اسفل ركبتيها وقد اظهر معالم جسدها السمين الابيض 

دخلت ياسمين الشركة تحت انظار موظفيها وهم يتهامسون عليها نعم فلقد اعتادت الامر فهي اضحوكة البشر ولكن سوف اجعلكم تندمون جميعا 

دخلت مكتب مراد دون طرق الباب 

مراد: انتي ي خرتيتا انتي مش قولنا تخبطي ولا فكرها زريبه ابوكي 

ياسمين : احترم نفسك ي مراد 

مراد : متنسيش نفسك اسمي مراد باشا 

ياسمين : ايا يكن دا ملف مهم لازم تمضي خلصني عشان معنديش وقت 

مراد : لي وراكي الديوان 😒

ياسمين : ورايا الا ورايا ميخصكش يلا امضي وخلصني 

مراد : لمي لسانك واتكلمي عدل احسنلك 

ياسمين : هتعمل اي يعني مبتهددش 

مراد : مبلاااش 

ياسمين : بقولك اي انا مش ناقصاك خلصني وامضي 

مراد : لاااا دنتي زودتيها اووي 

ياسمين : متفوق لنفسك مالك فاكر نفسك دنجوان عصرك واوانك كدا لي دا العشره منك بجنيه ف السوق ولا يكنش شنبك دا الا مفكر نفسك بيه راجل لا ي حبيبي فوق دا الصورصار الا بندوسو بالشبب عندو شنب بردو 

مراد بغضب عارم : يعني انا مش راااجل 

ياسمين : ولا تعرف ريحتو 

مراد : انا هوريكي الا مش راجل دا هيعمل اي وهجم عليها ومزق فستانها لنصفين 

مراد باستهزاء: عشان بعد كدا تفكري تغلطي اوعي افكري اني هلمسك لااا اصل مليش ف العجول بس الظاهر رامي بيحبهم اوي ياما كان نفسي تبقي رفيعه عشان اعرف اخد حقي منك بس للاسف انا بقرف منك 😊

ياسمين وشعرت بانكسار داخلها واحست بتحطم كل حصون كرامتها وخذلان المواقف بها وجلست في الارض تحاول تغطيه نفسها 

مراد بصوت عالي: انتي لسه هتقعدي قومي من هنا 

ياسمين وهي تحاول النطق : ا اا اخرج ازاي وانا عريانه كدا 

مراد : مش مشكلتي ابدا والله كان الود ودي اديكي هدومي بس للاسف مش هتخش في دراعك حتي

فضلت الصمت وخرجت من مكتبه ضامه ملابسها حتي لا يبين منها شيئ 

وجلست تبكي حتي سمعت صوت مراد العالي


مراد : انتي ي زفته انا مش ندهتلك ولا انتي شغاله ف زريبه 

ياسمين : اسفه ي مستر مراد 

مراد : ثااااانيه ويكون عندي ملف الجارحي 

ياسمين اومئت له براسها بمعني حاضر 

خرجت ياسمين وهي تبكي وجلست ع مكتبها واحضرت الفولدر وذهبت لمكتب مراد 

ياسمين خبطت 

مراد : ادخل 

ياسمين : اتفضل الملف اهووو 

مراد : 😒 

خرجت ياسمين وقلبها يعتصر الما علي معامله مراد لها خصوصا بعد تمزيقه ملابسها 

جلست ياسمين ع مكتبها تبكي بشده 

حتي سمعت طرق ع الباب 

ياسمين  : ادخل 

رامي : حبيبتي الصغنونه عامله اي 

ياسمين وقد ارتمت في احضان رامي وبدات في البكاء 

وحشتني اووووي اووووي ي رامي كنت فين كل دا لي سبتني لي ي رامي لي 

رامي :  مكانش ينفع ارجع الا وانا اقوي منو انا رجعت ي ياسمنتي رجعت عشانك عشان نتجوز 

ياسمين بمراره : نتجوز ههه مخلاااص بقي

رامي : ياسمين ي حبيبتي مالك 

ياسمين : انا مكتوب كتابي علي مراد ي رامي واكملت بضعف 

ياسمين : انا انااااا مش عاوزا اتجوزه ي رامي انا بكرهووووو بكرهوووو وتعالت شهقاتها 

رامي وشعر بارتياح بداخله : مش هسيبك ي ياسمين مش هخلي يازيكي وزاد من احتضانه ومسك وجهها ذو الخدود المنتفخة ومسح دموعها وقبل عيونها برفق 

رامي : بصوت مبحوح بحبك ي ياسمين بحبك اوووووي مش متخيلك مع حد غيري جدي السبب ف كل دا انا مش هسيبو يقرب منك واقترب من شفتيها الحمروات وظل يقبلها بنعومة وهو يبث لها اشتياقه وعشقه لها 

وبين قبلاته تسمع منه كلمات تزيد في تغديرها بين يديه 

ثم وجدت يديه الرجوليه تلتف حول خصرها السمين ويجذبها اليه اكثر ويديه تعبث بجسدها وهو مغيب عن الوعي

اما عن تلك البريئه التي لا تعرف شئ عما يفعله هي مستمتعه فقد عقلها يناااادي ان هذا كله خطا ومشاعرها غير ابيه بذالك كانت تشعر ولاول مره بانها انثي فعلا تري اعجاب وشوق في عين رامي كانت تتمناه اي فتاه مراهقه نعم هي لم تعد مراهقه ولكنها لم تعش سنها بسبب سمنتها لاول مره تري اعجاب بدلا من السخريه 

زاااااادت شهوه رامي وزادت معه قبلاته وحركة يديه علي جسدها الرخو الناعم الممتلئ 

رامي وهو يلهث : انتي حلوه اووي اووي ي ياسمين كل حاجة فيكي حلوه عيونك شفايفك وسطك و ..شهقت ياسمين رغم اندماجها معه الا انها خجلت 

رامي بين قبلاته الحاره مش قاااااااادر انا عاوز اتجوزك ي ياسمين 

ياسمين : ابعد ي رامي اسكتها رامي بقبله اكثر حراره وامتدت يده لانحاء جسدها 

ياسمين : رااامي كفاااايا

رامي : مش قاااااااااادر 

حتي وجت من يسحبه الا الخلف 

مراد: لكمه في وجهه لكمة قويه ثم امسكه من ثيابه مش قااادر هاااااا انا هخليك تقدر ي ....... وظل يضربه حتي نزف وجهه كثيرا 

ياسمين : سيبه بقي اوووعي 

واخذت رامي بين احضانها 

ياسمين : رااااامي رااااامي انتا كويس رااامي رد عليا ي حبيبي 

امسكها مراد من شعرها 

مراد: بغضب شديد طبعااااااا خايفه ع حبيب القلب الا مستغفلاني وهو عمال يبوس فيكي هنااااااااا 

ثم نظر لملابسها ليجدها غير مرتبه دليل علي ان رامي قد عبث بها 

صفع مراد ياسمين بشده واردف 

مراد: وحياااااات امي لربيكي سيباله نفسك اااه منا خلاص ادبست مش كفايا شبه العجله كمان **** ياسمين بغضب : اخرس قطع لسانك انا اصلا مش طيقاك بكرهك بكره ريحتك بكره وجودك ياااارب تغور وارتاح منك امشييييييي بقيييي 

مراد لا يعلم لما كلماتها جرحت قلبه واحزنته 

مراد : وامسك رامي من جديد 

مش عييييب عليك تعمل كدا مع مرات بن عمككككككك 

رامي : بضعف مش هيحصل ياسمين بتاااااعتي انا وبس انتا سااااامع مش هسيبهالك انا هتجوزها هسبلكو كل حاجة انا مش عاوز غير ياسمين 

مراد وضربه مجددا لو نطقت اسمهاااااا تاااااااني هقتلك انتا ساااامع ولا لااااااء مش خلاااص حسست براحتك سيبها بقي ولا عاوز حاجة اكتر 

لكمة رامي علي وجهه بشده 

ام تتكلم ع مراتي تتكلم كويس 

مراد : مرررررررراتك منيييييين انتا اتجننت دي مراتي اناااااااا

رامي : هتجوزها انشاله اخدها واهرب هتجوزهااااااا

مراد بكل غيظ: مش هتشوفهاااااا تااااني ي رااامي 

ياسمين : مش عيزااااااااك ي اخي بكرهك بكرهككككككككككك 

مراد وصفعها بغضب : اماااال عاوزا مين عاوزا رااااامي اي عجبك تحسيسه منا بعرف احسس بردو حتي شوفي واقترب منها امام رامي 

يااااااسمين : عااااااااااااااااااااااااا لي ي راااااامي كدااااا مرااااد مراااااااااااااااااد دا مش بيرد يارامي اتصل بالاسعااااف بسرعه دا بيموووووت حرام عليك ي راااامي  😭😭😭😭😭

وخلال لحظات حضرت الاسعاف ونقلت مراد الي المشفي ثم غرفه العمليات 

ياسمين وهي تجلس امام غرفه العمليات 

لي ي رامي لييي تعمل فيه كدا

رامي بضيق : عشان كان عاوز يلمسك 

ياسمين : انتا خلاااااص اتجننت الا كنت هتموتو عشان هيلمسني دا جوزي وانتا الا غريب انتا الا سبتني تلت سنين تلت سنين وانا بهرب من مراد وسمير وانتا مشيت مشيت عشاااااان اااااي عشان يبقي معاك فلوس اكتر ملعون ابو الفلوس الا خلتني كدااااا انا غلط وبدفع تمن غلطي داااا ابعد عني مش عاوزا اشوفك ي رامي انا ضيعت نفسي لما كنت بضعف قدامك وخليتك تقرب مني وغلط اكتر لما خليتك لمستني وأنا متجوزا  خلتني بقيت وحدا خاينه انا اه بكره مراد بس دا عمرو مكان سبب للخناقه انا خلاص اتجوزتو والا حصل حصل لكن مش هسمح بوجودك ف حياتي تاني بعد النهارده 

رامي بخوف : ي ياااااسمين انتي بتقولي اي 

ياسمين بجمود : بقول اني غلط ومش هكمل ف غلطي تاني خلاص ابعد عني طول م انا ع زمة مراد لاني مش هستحمل الا حصل دا يتكرر تاني 

رامي بحزن : طب ممكن تسمعيني انا عملت كل دا عشانك 

ياسمين : مبقاش يفرق انتا وجودك هنا غلط لو سمحت سبني لجوزي ولحياتي 

رامي : حاضر ي ياسمين حاضر بس انتي هتفضلي ف قلبي وعمري م هنسا حبي ليكي 

ياسمين : اتفضل لو سمحت من هنا 

ذهب رامي وهو يجر معه خيبه امله ولكن هل للقدر اراء اخري 💔

..........

مروان : الوووووو 

مازن : حبيبي اخبارك 

مروان : كنت عاوزك ف طلب كدا 

مازن : امممممم خير 

مروان : بما ان الخطوبه  بعد بكرا فانا بصراحة عاوزها خطوبه وكتب كتاب 

مازن : والله ي ابو نسب معنديش مانع شوف المجنونه بتاعتك بقي 

مروان : ي عم شوف انتا وبلبل وانا هقنع اختك 

مازن : ع خيره الله اخيرا هخلص منكو انتو لتنين يااااارب 

مروان : هيييييييح اخيرااا بقي 

مازن بفزع : ولااااا امروان دي قسما بالله لو قربت منها لموتك 

مروان : نعمممم ي عنيا دي هتبقي مراتي ملكش دعوه بيناااا ساااامع 

مازن : لا ي حبيبي متقربش منها الا بعد الفرح 

مروان : ماازن اتقي الله فيا بقي شويه .

مازن : وحيات بلبل م هيحصل 

😂😂


ام تلك صبا فارادت ان تلعب مع كريم علي اوتار الغيره والحب 

بصو ي جماعه انا طبعا اسفه جدا ع التاخير ومتشكره جدا لسؤلكو  ❤❤❤❤ وهعوضكو باذن الله


سكرترتي السمينه

  ❤😉 البارت التاسع عشر 


ي جمااااااعه بالله عليكو اي حد بينقل الروايه ينقل كلامي اني كنت عيانه عشان الناس متزعلش مني وحقكو عليا تاني ي حبايبي متزعلوش وياريت شويه تفاعل تفاعل ي بشر دا مش تفاعل دا وربنا اتفاعلو عشان ازودلكو في الرومانسيه 😂❤❤❤


ذهب وهو يجر خيبته ورائه فقد خصر محبوبته من امضي حياته بعشقها اللعين بعد كل تلك السنوات تصبح زوجة غريمه لما الحياه قاصيه كل هذا الحد فتلك امنيته الوحيده كرس حياته كلها لاجل عشقها والان هي من تطلب منه الانسحاب من حاضرها وكفي به قصه دونت في صفحات ماضيها  فاللعنه علي هذا القلب المحب لممتلكات غيره ولكني لن ايأس وسأظل انتظر حتي موعد التقائنا ولكن وانتي حره من قيود الضمير المعذب 

دخل رامي بيته وهو لا يري سوي عتمه قلبه بعد ان انطفأ لهيب الامل بداخله 

ولكن رن هاتفه برقمها 

رامي : مش واقتك خالص 

ثم قرر الرد عليها 

الو 

ملك : ازيك ي ابيه 

رامي بملل : الحمدلله ي ملك 

ملك : مالك ي ابيه 

رامي : كويس مالي يعني 

مالك : انا حاسه انك مدايق ي ابيه .

رامي : جرا. اي ي ملك هو تحقيق مقولتلك كويس خلاص متوجعيش دماغي واغلق المكالمة 

نظرت ملك للهاتف وترقرقت الدموع في مقلتيها وشعرت بالحرج والخزي وعزمت ع عدم الاتصال به  مره اخري  

رامي لنفسه : اي الزفت الا هببته دا هي ناقصه اووووف بكرا ابقي اصالحها 

ودخل لياخذ حماما يخرجة من دائره افكاره 

وبعد عده دقائق خرج مرتديا ترنج اسود يبرز عضلاته متوسطه الحجم 

لم يشعر بالراحة فقرر النزول للتنزه قليلا 

...........


علي الصعيد الاخر ينام مراد في غرفه العنايه المركزه

وخارج الغرفه تجلس ياسمين تشعر بالدوار والالم لما يحدث لها 

ياسمين : مبقتش عارفه الصح من الغلط انا ايه الا وصلني لكدا انا ياسمين السماك بنت عاامر السماك ابقي كدا عمرها مكانت اخلاقي ولا تربيتي ازاي معرفتش اسيطر ع نفسي وترقرقت الدموع في عينيها فوقت متاخر لكن منكرش اني نفسي الزمن يرجع بيا وارجع في حضنه تاني يارب ارحمني من التفكير والوجع دا 

وفي ذالك الوقت وجدت من يربط علي كتفها فنظرت ووجدته هو منقظها من كثير من الازمات وصديقها العزيز الوفي 

مازن : اهدي انا عارف بتفكري ف اي متخافيش انا

جمبك واي قرار هتاخدي هتلاقيني معاكي مش ضدك   

شعرت ياسمين ب بصيص راحة لوجود مازن 

اتنهدت ثم قالت في حزن : انا بكرهم وبكره نفسي  

..........

اما صبا فكانت تجلس في بيتها  :وتفكر فيه وتعلم بان م تفعله قد يعرضها لمشاكل كثيره ولكن البادي اظلم 

علما بان صبا قد قبلت في شركة المراد للاعمار 

وبينما غلبها النوم 

ولكن الوضع قد اختلف لدي همسه فقد كانت تتزين وتعد لحفله خطبتها وهي فرحة 

همسه : مش لو كان ليا ام زي زي كل البنات كانت هي الي عملت كل دا منك لله ي هاجر حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ظهورك ف حياتنا ازانا مهونش عليا سنين جفا 

ورن هاتفها 

همسه : الو 

مروان : ي دبله الخطوبه عبالنا كلنا 

همسه : وحشتني 

مروان : بجد وحشتك 

همسه : طبعا بجد ي روحي 

مروان : طب طالما بجد بقي انا عاوزك معايا ع طول 

همسه : منا معاك اهو ي قلبي 

مروان : نكتب الكتاب 

همسه بزهول : كتب كتاب 😯

مروان : اه ونتبقي متجوزين بقي 

همسه : اممممممم موافقه 

مروان : بجد ي همسي 

همسه : طبعا بجد 🙊

كروان بفرحة : يااااااااااهو 

همسه : طب اقفل بقي عشان الحق اغير الفستان 

مروان : طب م اجي معاكي 

همسه : لا طبعا دا مفاجاه ياد باي ي رورو 

ولم تنتظر رده واغلقت المكالمة وظلت تقفز علي السرير فرحة 

مروان : دي افلت ف وشي هتجوز وحدا عبيطه وربنا 

........

مازن :  فكي بقي ومراد بيه هيبقي كويس 

ياسمين : الا حصل مش سهل لتنين بنهم عداوه مكنتش اتخيلها اي الا يخلي ولاد العم يكرهو بعض كدا 

مازن : ع فكره مراد مش وحش زي م بيبين كدا 

ياسمين : وعرفت منين بقي 

مازن : 😊

المهم صحبتك كتب كتابها بكرا مش ناويه تحضري ولا اي 

ياسمين :مبرووووك لا طبعا جايه ازاي مجيش يعني بس لحظه هو مش كان خطوبه بس 

مازن محاولا المزاح : اصل مروان كان مستني من زمان 😂😂😂

فهمت ياسمين ما يرمي عليه مازن وابتسمت وقالت في هدوء ربنا يسعدهم ياااااارب عبالك ي مزون 

مازن بتنهيده : ان شاء الله 

قاطع صمتهم رن هاتف مراد 

ياسمين : نوري مين نوري دي 

مازن : مش عارف ردي كدا 

ياسمين : الو 

نورهان بصدمة : مين معايا 

ياسمين : انا ياسمين انتي مين 

نورهان : انا نورهان صاحبه مراد هو مراد فين وانتي بتردي علي تلفونو لي 

ياسمين واستشعرت الغيره من نورهان : احم مراد ف المستشفي بس هو كويس خناقه بسيطه كدا 

نورهان بخوف : مستشفي اي بسرعه 

ياسمين : مستشفي ******

وبعد نصف ساعه وجدوا نورهان امامهم 

مازن : نورهان 😳

نورهان : انتا اي الا جابك هنا 

مازن : انا مهندس ف شركة مراد بيه 

نورهان : هو مراد فين وحصلو اي 

ياسمين : مراد كويس والدكتور قال انه قدامة ساعتين تلاته ويفوق وهيبقي كويس   

ممكن ادخلو قالتها نورهان والغيره تاكل قلبها 

ياسمين : مينفعش 

نورهان : جلست  وترقرقت الدموع باعينها

فجلس مازن جوارها يواسيها ويربط علي ظهرها متامل شعرها الاحمر القصير ووجهها الملائكي 

شعرت ياسمين بانجذاب مازن لنورهان وفرحت انه يهتم بفتاه غيرها حتي تبقي صداقتهم كما هي 

وبعد عده سعات استيقظ مراد من غيبوبته ووجد ياسمين امامه مباشرا 

مراد بغضب ولكنه ادرك وجود مازن ونورهان : اطلعو برا وسيبو ياسمين 

نورهان بصدمة فهو لم يهتم بوجودها : مراد انتا كويس 

مراد : اه كويس ي نورهان بس خدي مازن واطلعو برا حالا 

شعرت ياسمين بالخوف الشديد وايضا مازن شعر بنفس الخوف علي ياسمين 

فتحدث مازن : مراد باشا اهم حاجة سلامتك انتا وياسمين والله كانت خايفه عليك وامسك يد ياسمين 

ولكنه فزع من صوت مراد : اوعي تلمس مراتي ومتدخلش بنا ي مازن ولا خلاص الهانم ضمتك لفريق المعجبين بتوعها 

نورهان : مراااتك دي مرااتك ي مراد اتجوزت من ورايا 

مراد بعصبيه :نورهااااان مش وقت كلام فاضي اطلعو براااا 

خرجت نورهان وهي تشعر بالم والغيره وكثير من المشاعر المتداخله ولكن انتابها دور رائت فيه الماضي وكانه مشاهد متقطعه وبدات تري معامله مراد واغتصابه لها وتوبيخة وكل ما اخطأ به ولكن لم تجمع الصوره معا واعتقدت ان ما يحدث مجرد هلوثه  

جلس مازن بجانبها وحدثها بهدوء ليزيل عنها غضبها الواضح 

اما عند مراد بداخل الغرفه 

دمعت اعيون ياسمين : انا عملتلك اي عشان توصلنا لكدا 

مراد : ي بجحتك ي شيخة تبقي علي زمتي واشوفك ف حضن واحد غيري وتشيليني زنبك وزنبو 

ياسمين بعصبيه : انتا السبب انتا السبب كنت عارف اني بحب رامي ومبحبكش واتجوزتني غصب وعاملتني اسوء معامله انتا حتي مش مديني فرصه احترمك انتا لي كدا لي بتكره رامي عملك ااااي رامي عشان تدمر حياته وحياتي 

مراد بضيق. عصبيه : عملي ااااي رامي معملش بس ابوه عمل ابوه استغل ان الفرق بين امي وابويا كبير ف السن وقرب من امي وخلاها سابت ابويا عشانو خلاني منغير اب ولا ام ولا عم ولا اي حد ابويا مرض بعد الا حصل وامي ولا مره سالت عني حتي لما ابويا مات مسالتش عني وجدك المحترم بدل ما يغلط ابنه التمسلو العذر وقال شب طايش كل دا عشان كان بيكره ابويا زي م بيكره ابوكي عااارفه لي عشان ابويا وابوكي من مراتو الاولنيه الا اتجوزها غصب وكان بيكرها بس مكرههاش لوحدو كره ولادو منها وكرهنا احنا كمان بس عارفه سمير بيحبني عشان انا نسخة منه لكن رامي طيب وساذج اقولك علي الكبيره بقي ابوكي مات بسبب جدك سمير هو الا ورتو مع جماعه ارهابيه برا مصر وكان قاصد وامك عارفه وممكن تساليها عشان كدا بتخاف تقول لاء لسمير السماك وانا بقي مش هسيبهم الا ام انهي عليهم وادفعهم تمن حياتي الا ضاعت 

ذهبت اليه ياسمين وعيونها مليئه بالدموع وامسكت يده ولاول مره ارتمت بين احضانه او بمعني اصح هو من كان بحضنها فبالرغم من حبها لرامي وصدمتها لا حدث لوالدها الا ان مراد قد مر بظروف عصيبه فمن الممكن لو كانت مكانه لفعلت اكثر من ذالك 

اندهش مراد من فعلتها ولكن المدهش اكثر انه لم ينهرها ولم يشمئز منها بل انه ذاد من احتضانها وشعرت بدموعه علي صدرها فكان الحضن بالنسبه له حنان الامومه ودفئ 

اما هي فشعرت بانه طفل برئ قد اخطأ ويحتاج لحضن امه حتي تحميه من العقاب 

وظلو هكذا فتره حتي شعر مراد بالحرج من دموعه واستسلامه لها وخرج من حضنها ولكن بداخله لم يرد البعد عن كل تلك الحمايه والراحة

ولكن وجد يدها الناعمتين تمسح دموعه بحنان وترفع وجهه بين يديها 

وتقول له : انتا اتعذبت كتير اوووي ي مراد 

مراد وكانه مغيب عن العالم : كان نفسي حد يحضني كدا من زمان كنت دايما لوحدي اصحابي كلهم عندهم امهات وانا لاء وكل م حد يسالني فين مامتك اقولو ماتت لي اتيتم وامي عايشه ولي ابقي لوحدي وكلهم جمبي لي وهبطت دموعه مره اخري بغزاره 

فلم تستطع ياسمين التحمل ومسحت دموعه برفق وقبلت جبينه بحنان الامومة وضمته لصدرها وملست علي شعره وكانه صغيرها 

# مراد 

ماكل هذه الراحة والطمئنينه لقد كنت اعاني من الجفا وفدان الحنان الان انا علي يقين انني لم اري من الراحة شئ فلا سعاده تضاهي سعادتي الان 

نظر مراد لياسمين بحنان متبادل وقبل وجنتيها وطال النظر لشفتيها الورديتان وقبلهم بحنان وحاوطها بيديه وكانه خائف لتذهب بعيده عنه 

نظرت له ياسمين وسالت دموعها واخفضت وجهها 

مراد : مالك ي ياسمين 

ياسمين : لو سمحت بلاش تعمل كدا تاني 

مراد : انتي مراتي 

ياسمين : مراد انتا طيب وحنين اووووي بس انا بحب رامي ومش هقدر اعمل كدا 

مراد بخيبه امل وغضب مكتوم : وعاوزا هو الا يعمل كدا صح 

صمتت ياسمين 

مراد بعصبيه  : رددددددي عليااااا

ياسمين : لا اه يعنيييي مش عارفه بس مش هقدر اعمل معاك كدا 

مراد : اطلعي برا براااااااااااا 

ياسمين : مراد افهم بس 

مراد : بقولك غوووووري مش عاوز اشوفك وكسر الفازه الا جمبو ف الحيطه 

دخل الطبيب واعطا حقنه مهدئه وخرج 

ياسمين : هو ماله ي دكتور 

الدكتور : عندو انهيار عصبي وكويس لحقنا بدري ياريت محدش يدايقو عشان ممكن يوصل للانتحار 

خرجت ياسمين 

نورهان : عملتي فيه اي تاني منك لله وشك فقر 

مازن : اهدي ي نورهان ياسمين معملتش حاجة 

نورهان : طبعا دافع عنها م المدام عماله تلف ع كل واحد شويه 

صفعها مازن : الظاهر اني غلطت لما فكرتك كويسه وتستاعلي اني اساعدك بس انا هسيبك كدا لحد م يجي يوم وتعرفي انك خصرتي كل حاجة 

يلا ي ياسمين من هنا 

البارت خلص ي حبايبي


سكرترتي السمينه  ❤😍البارت العشرون 


بصو انا بتاخر وانتو ليكو حق تزعلو والله انا لو منكو اقتلني بس والله غصب عني النت بيفصل عندي كتير اوي حقكو عليا متدعولي دعوه حلوه بظهر الغيب كدا ربنا يفرح قلبكو كلكو يارب😍


اليوم تقرع الطبول وتكتب الحسناء القصيره ذات الخصر النحيل زوجة لمن هداه الله لطاعته وابعده عن معصيته وكتبه من التوابين وجعله سبب لهدايه الاخرين 

مروان  وهو يدخل القاعه وهو يمتطي متوسيكل : لووووووولي عبال عندكو ي خالتي لوووووولي عبالك ي معنسه لوووووولي عبالك ي ام صرم لووووووووولي عبالك ي ام سعاد لوووووووووولي 

تجلس همسه منبهره بما تسمعه الم يكفيه دخولها القاعه وحدها بدونه ماذا يفعل هذا الابله اللعين 

مروان ونزل علي الاستيدج : واشار للدي جي وتعالت اصوات الموسيقي وجاءت المفاجاه الكبري 

يمسك ميكروفون بيده و ....

مروان يغني بصوته القزر امام الناس يالك من احمق سوف اخلع لسانك بحلقك واجعلك تندم علي ما يحدث قالتها همسه في قلق ولكن استوقفها صوت عذب يغني 

مروان : اسمي يفرق ف اي ويكي انا حد عاشق ولاقاكي انا انسان عمرررررري لو الف عام ف عنيكي بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وامان 

امسميييي يفرق ف اي وياكي انا حد عاشق ولقاكي عمرررررررري لو الف عام ف عنيكي بلاقيني طفل بلاقيكي دفااااااا واماااااان 

اناااااا عندي لعينكي كلام محدش غيري ف الدنيا يقولو ف يوم من الايام ليكي او لناس تانيه ولو كل  الكلام اتقااال عنيكي ف غربتي موال هخلق منو معني جديد معني ف كل الخيال انا زاد ف هواكي الشوق وزودي وانا المعشوق  وانتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري دنيا وهمشيلك بلاد الله وهحكي كل خلق الله عن سيره هوا عاشق عن تايه بلاد الله 

انتييييي موجة عاليه جدا وبرغم اني ف السباحة مش غشيم بس غرقت فيها 

انتيييي زي الارض تمام وانا منك شيلاني وانا منك شيلاني وانا عاش حضناني لما بموت منك وليكي بعود

انا عندي لعنيكي كلام محدش غيري ف الدنيا يقولو ف يوم من الايااااااام ليكي او لنااس تانيه ولو كل الكلاااام اتقااااال عنيكي ف غربتي مواااالهخلق منو معني جديد ف كل الخياااال وانا زاد ف هواكي الشوق وزودي وانا المعشوق وانتي الشمس مهما تغيب تاااااااني تنوري دنيااا وهمشيلك بلاد الله وهحكي كل خلق الله عن سيره هواااا عاشق عن تايه بلاااااااد الله 

تسمع همسه غناء زوجها او بالاحري من سيصبح زوجها بعد دقائق وهي في حاله زهول وفرحة ولكن لما يدب الخوف بقدميه علي قلبها 

مروان : عباااااااال عندكو جميعااااااااا لوووووووووولي ليقع كل من بالحفل ضاحكا فمنذ دخوله القاعه وهو كالمغيب وفرحته من تسوقه 

اتجه الي همسته التي ذهلته منذ دخوله بارتدائها فستان ابيض طويل زو اكمام واسعه وطويله وحجاب ابيض  وايضا لم تنسي حذائها ذو الكعب العاااالي وكانت كاقمر في منتصف الشهر 

مروان : قولولي اني بحلم بالله عليكو 

همسه : تؤ تؤ مش بتحلم دا فرحنا وانا فعلا اتحجبت واقتنعت بكلامك تصدق طلع شكلي جميل بالحجاب انتا كان عندك حق 

مروان : طب هنكتب الكتاب امتي 

همسه : ياد اصبر متفضحناش هو احنا مش هنرقص سلو زي باقي العرايس ولا اي 

مروان : انا حالف ملمسك الا وانتي مراتي عاوزا تخليني اضعف ي بت لااا ام اكتب الكتاب بقي هعملك مفاجاه 

همسه : بسس بسس ي خوفي من مفاجاتك 

مروان : ي بت هخرعك خرعه هتطلع من نافوخك 

همسه : وربنا مناقصه خرعة وبعدين انا مش عاوزا اتخرع مروان عاوزين نخلف المرادي هقطع الخلف 

مروان:  ي ست متخافيش دي خرعة حلوه 

ولكن القدر اراد ان يهاجم الماضي والحاضر بعضما ليرو من يفوز بالمستقبل وتاتي امراه اربعينيه لا يبدو عليها سنها مطلاقا وكانها في العشرين وبمجرد دخولها انفزع نبيل واحمرت عيناه ولا نعلم اهذا احمرار غضب ام ان نفسه لم تهن عليه وجرحة جدد 

اما مازن الذي كان يقف برفقه ياسمين يشبه علي تلك السيده ويرمقها بنظرات غير مفهومة ممتزجة بالاستحقار 

وبمجرد ان لمحها مروان عرف هويتها ولعنها علي افسادها فرحة زوجته 

اتجهت السيده لمكان العريس والعروس (الكوشه)بحجة المباركة لهما 

مروان : انتي اي الا جابك هنا 

هاجر : جرا اي ي عريس بنتي جايه ابارك لبنتي الصغننه الا كبرت وبتتجوز من غير مامتها 

همسه : زهلت من هول الصدمة ولكن اللعنه علي هذا الحظ يالا الهول اراءها ابي ماذا سيفعل ايتها العاهره اللعينه اللهم سلط عليها جنسها القزر 

نظرت لها همسه بشمئزاز ونزعت يدها من علي وجهها وقالت لها في غرور وكبر 

همسه : هاجر هانم زي م حضرتك شايفه القاعه صغيره والمعازيم كتير وبصراحة ملكيش مكان لا هنا ولا ف قلوبنا ف يؤسفني اقولك انك غير مرحب بيكي ف حياتنا كلها واتفضلي عشان انا مراعيه الدم وصله الرحم بعد شويه هنسي اي حاجة ومش بعيد اقتلك واريح الدنيا من قذرتك 

هاجر باعجاب : ههههههههه الله دا هموس طلعلها ضوافر وبتخربش اهووو  لا برافو طالعه ساذجة لابوكي بالظبط 

همسه : متجبيش سيرته علي لسانك تاني انتي سامعه الا قسما بالله لهقتلك وربنا هقتلك 

هاجر : ههههههه ونظرت بغل وهمست ف اذنها .

تيجي نشوف مين هيموت التاني وابتسمت بتشفي 

همسه ورغم معرفتها لمدي قذاره  امها الا انها اندهشت من تحدي القتل التي تتسابق عليه امها 

مروان بتحدي : شغل الوساخة تعملي برا ي هاجر ويلا غوري من هنا 

هاجر : تؤتؤ تؤ انتا بالذات ي مروان متتكلمش لانك الجايزه ي روحي مهو انتا متعرفش ان الا هيعيش فينا هيتجوزك 

لم يندهش مروان لانه يعلم بنيتها مسبقا ولكن لحظه احقا ما سمعته امها تريد اخذ زوجها منها وتحارب لقتلها لمجرد رجل الم تكتفي بما فعلته قديما 

مروان : سامحيني ي همسه 

همسه : لم تفهم وقبل ان تساله وجدت صفعه علي وجه هاجر 

مروان وقد طفح به الكيل : اوسخ منك مشوفتش عاوزا تموتي بنتك عشان تاخدي جوزها وكل يوم ف حضن راجل معا فلوس وبتشوفي مين اغني وتروحيلو بس قسما بالله ي هاجر لتكون نهايتك علي ايدي انااا وبعدين مين قالك اني تحت اي ظرف ممكن اتجوزك متفوقي لنفسك ولا يكونش الفلر والبوتكس بتاع وشك نساكي انك علي مشارف الخمسين الله يرحمها امي كانت اصغر منك دا حتي مرات ابويا اصغر منك بصي لنفسك ف المرايه وصليلك ركعتين انتي وليه كبيره وباذن الله رجل برا ورجل جوا القبر الا هشوفك فيه قريب واوعدك هيبقي علي ايدي ااه قبل م انسي ابقي داري ركبك ونبي احسب مكرمشه وانا المناظر دي بتقرفني مش عاوز تلوث بصري خليني اعرف اشوف الحاجات الحلوه ونظر لهمسه بابتسامة 

اغتاظت هاجر وذهبت 

دمعت اعين همسه وشعرت بالحزلان فبدلا من وجود مها بقربها تدعمها في ليلتها هي تريد قتلها للفوز بزوجها 

مروان : سيبك منها مش نبوظ ليلتنا عشانها ثانيه وارجعلك 

ذهب مروان لنبيل ليجده علي وضعه غير عابئ باي احد ينظر للفراغ 

فهم مروان ان نبيل قد راي هاجر وهاجمة الماضي 

مروان : بلبل بلبل 

نظر له نبيل بلا مبالا 

لم يشعر بنفسه الا ف احضان زوج ابنته ولاول مره يبكي امام احد فهو يعلم ان الناس ستفسر دموعه انها دموع فرحته بزواج بنته الوحيده 

مروان : اهدي اهدي ي بابا متخافش انا هحميكوا منها والله وهدفعها تمن عمايلها كلها 

نبيل : راحت لهمسه صح 

مروان بتنهيده : وهددتها بالقتل وانها هتاخدني منها 

ابتسم بسخريه : ااااه مهو لقت واحد حلو وصغير ومعا فلوس قالت مش ممكن اسيبو لبنتي الوحيده تتهني لازم اخدو لنفسي 

مروان : بعيدا عن مدحك فيا انا عمري مهسيب همسه وهدفعها التمن بس كنت عاوز اطلب منك طلب 

نبيل : اطلب ي حبيبي 

مروان : اخد همسه معايا البيت انا خايف عليها وهي بعيد عني 

نبيل : موافق انا متاكد انك هتعرف تحافظ عليها 

مروان بفرحة : متشكر اووووي ي بابا 

نظر له نبيل بحب : طالعه منك احلي من الواد مازن والله 

مازن : نعم نعم نعم بقي كدااا 

نبيل : قاعد بتتصنت ي بن الكلب 

مازن : مين الوليه الفرسه الا دخلت من شويه دي 

نبيل مغيرا الحديث : اختك هتروح مع مروان 

مازن : لااا 

مروان : لي ي جدع كدا 

مازن : احنا متفقناش علي كدا ي مروان اي ي بلبل 

نبيل هي كلمة ورد غطاها اختك هتروح مع جوزها 

مروان : ايوووووه جوزهااااا جوزني بقي 

حضر المأزون وعقد قران مروان وهمسه 

احس مروان ان الحزن قد سكن قلب همسه فقرر طرده 

اخذ مروان بيد زوجته وذهبو علي الاستيدج واشار للدي جي ان يشغل اغنيه سلو حتي يرقصان عليها وبالفعل رقصا سويا وحملها مروان ودار بها واستطاع نشر الفرحة في قلبها 

كانت تنظر لهم ياسمين بفرح وتمنت لو انها تظل هكذا طبله حياتها سعيده مع زوجها 

وعزمت امرها للذهاب لمراد 

ذهبت ياسمين لمراد المستشفي وتفاجات بوجود نورهان 

رمقتها نورهان بنظرات الغيره والحقد ولكن ياسمين تجاهلتها تماما ونظرت لمراد وقالت له 

ازيك ي مراد عامل اي 

مراد بلهفه ممزوجة بالالم : الحمدلله كويس

لهفه مراد الذي حاول اخفائها ذات من سخط نورهان وغضبها ومما اثار غيرتها ايضا حديث ياسمين 

ياسمين : مراد عاوزا اكلمك علي انفراد 

مراد : يلا  ي نورهان  روحي انتي الوقت اتاخر اوي 

نورهان : لا مش هروح 

مراد : نورهان مدايقنيش قولتلك روحي الدنيا اخرت 

نورهان : اخرت عليا انا بس والهانم اي 

مراد : ياسمين هتبات معايا 

فرجت باسمين شفتيها من الصدمة وقالت له في زهول : اااي انا هبات 

مراد : مش انا جوزك ولا اي ووجبك تباتي معايا 

ياسمين : ااه اه اه مااشي هبات 

انزعجت نورهان من قرب ياسمين لمراد بتلك السرعه وعزمت علي الذهاب وقطع علاقتها بمراد لانه استشعرت حبه لزوجته 

مراد : كنت عاوز اقولك تنسي الا حصل المره الا فاتت وكانو محصلش 

لم تهتم  ياسمين وانما كان ردها عناق يحمل الكثير والكثير من الحنان والامومه التي افتقدها مراد 

وكالعاده لم يستطع مقاومة احضانها وذاد في احتضانها وتعالت شهقاته وكانه طفل بن العاشره 

ظلت تمسح علي راسه وتقبله من رقبته بنعومة وتربط علي كتفه واخيرا قررت الحديث 

ياسمين : عارفه انك مظلوم وعارفه انك اطيب حد في الدنيا بس انتا كدا غلط يا مراد صدقني الا فاتت خلاص عمر م الانتقام هيرجع الا راح سامح وانتا لسه صغير قدامك العمر كلو بلاش تضيع حياتك ع الفاضي 

مراد بصوت متحشرج من البكاء : عمركو م هتحسو بالنار الا جوايا انا بمووووت هتحسو ازاي وانتو عندكو ام تحميكو من برد الليالي و لما تحلمو بكوابيس تطبطب عليكو انا كنت لوحدي بنام ف عز الشتا لوحدي كنت بحلم بكوابيس وبخاف ارجع انام لحلم بيهم تاني وبردو كنت لوحدي عمري م حسيت بالامان ولا بالراحة كنت بليل ف خوف من الاحلام والصبح من سؤال فين امك كنت بخاف اشوف اصحابي عشان مشوفش امهم واتحصر علي وحدتي كنت عيل عيل معرفش يعني اي طفوله وكل همي العب واجري وبس لاء كنت شايل مسؤليه كنت شايل مسؤليه نفسي اكلي وشربي ولبسي ومذاكرتي كان نفسي ف حضن حضن ياياسمين كنت بحسد بن البواب الا كان مبيتحركش كان قعيد وانا كان عندي كل حاجة بس كنت بحسدو عندو ام تهون عليه لكن انا انااااا فين امي امي مشيت وسابتني عشان تتجوز عمي وتقهر ابويا بس هي مقهرتهوش لوحدو دي قهرتني اناااااااا سابتني انااااا مش هو اسامح مين مش بالسهوله دي  ي ياسمين مش بالسهوله دي انسي كل الا فات وانتي جيتي كملتي عليااااااا وعملتي زي امي بردو عاوزا تسيبني عشان رامي انتي زي امي ورامي زي ابوه وانااااا انا هفضل انا كل الا عاوزهم بيمشو ويسبوني 

ياسمين وانفطر قلبها علي مراد وعملت انه يعاني من اضطراب نفسي ولكن حاولت التخفيف عنه 

نظرت له ياسمين واقتربت منه ومسحت علي شعره وقبلت جبينه وقالت له 

بص ي مراد انا كنت مع رامي وانتا الا اتجوزتني غصب يهني انتا الا بتمارس دور عمك مش هو وبتنتقم منه فيا بس احب افكرك ان زي م امك سابتك عشان عمك ف هو ابوه سابو عشان امك وهو كمان كان ضحية ابوه لانو بن غلطه لو هتلوم حد لوم امك وعمك وجدك متلومش رامي لانو زيو زيك بلعكس انتا سيد قرارك لكن هو كان تحت طوع جده انا ماشيه ي مراد ولما تفكر ف كلامي كويس ابقي كلمني واه انا سالت الدكتور قالي انك هتخرج بكرا انا هستناك ف الشركة ورانا حجات كتير مفيش وقت 

ذهبت وهي تعلم انها تتركه لضميره 

............

اما عند صبا فكانت تعد عدتها لعملها الجديد او بالاحري لعالمها الجديد فهي لا تعلم كم التغير الذي سيحدث في حياتها بل حياتهم جميعا 

.......

نرجع بقي للعرايس 

بعد انتهاء العرس ذهبت همسه مع مروان اعتقادا منها انه سيوصلها لمنزل ابيها فهو لم يخبرها بانها ستصبح الليله زوجته قولا وفعلا 

همسه : اي دا دا مش طريق البيت ي مروان 

نظر لها مروان بحب 

لا طريق بيتنا ي قلب مروان 

همسه : مروان متهزرش بابا ممكن يدبحك 

مروان : يدبح مين ي بت انتي مراتي وبعدين انا استاذنته انك تروحي معايا وهو وافق 

همسه : بجد يعني خلاص كدا اتجوزنا بجد 

مروان : تخيلي ان انتي ي زقرده اتجوزتي 

همسه بتذمر : مروووان انا مش زقرده 

طبع قبله سريعه علي شفتيها 

مروان : هااا خرصتي يعني 😂  

همسه : قليل الادب 

مروان : لسه متستعجليش قله الادب جايه ف الطريق اصبري 

وصلا لفيلا مروان قد كانت صغيره ولكن زوقها رائع 

نزلت همسه من باب السياره فحملها مروان وذهب بها  همسه : بتعمل اي 

مروان : معرفش بشوفهم بيعملو كدا ف الافلام😂

همسه : مروان نزلني 

مروان : عنيا ديقيه بس وبالفع خلال دقيقه كان وصل لغرفتهما وانزلها برفق علي الفراش 

همسه بخجل : مروان بص اناااا اناااااا 

مروان : بقولك اي م تتهتهيش انا جوزك غصب عنك قومي غيري وتعالي ناكل انا هموت من الجوع 

وبالفعل دخلت همسه غرفه الملابس (دريسنج روم )

و جلست تتفقد الملابس فوجدت ملابس حريمي عاريه للغايه فزعمت ان مروان يجلب الفتيات للمنزل بكت وشعرت بغصه وارتدت تي شرت من ملابس مروان وكان يصل لصف فخذها وكان دون اكمام 

وخرجت وهي تتوعد لمروان .

ذهبت لطاوله الطعام وجدته ياكل 

همسه لنفسها : بالسم الهاري ي بتاع الستات يالا عاملي فيها شيخ اتاريك شيخ منصر 

مروان : اااي دا الا لبسا دا امال انا تاعب نفسي وجايب الهدوم الا فوق دي لمين جايهم عشان تلبسيلي تي شيرتي 

همسه : يلاهوي دا طلع جايبهم ليا سامحني يارب انا متخلفه 

مروان : اممم كنت فاكرا اني جايب ستات ردي هدومهم صح 

همسه بدهشه  : عرفت منين 

مروان : منا اصلي عارف مخك الغبي داا 

همسه : حقكك عليا ي حبيبي

مروان بتمثيل : لا ي همسه لاااا انا لا يمكن اسامحك ابدا وتركها وصعد غرفته صعدت وراءه كي تصالحة ولكنها قد وقعت في فخه 

همسه مروان اناااا 

شهقت لحمله اياها وغلقه للباب بسرعه وانزلها علي السرير فستسلمت له وانجرفت لتيار عشقه 

البارت طول اهو وبعتذر تاني للتاخير حقكو عليا والله مش بمزاجي ربنا يصلحلكم حالكم جميعا يارب  دمتم بخير حبايبي ❤❤❤❤❤ ي حبايبي والله حرام قله التفاعل دي معلش تتفاعلو شويه

يتبع

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇

من هنا

بداية الروايه من هنا 👇👇👇

من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close