أخر الاخبار

البارت التالت والرابع العنيده_والمغرور_❤

 


البارت التالت والرابع

العنيده_والمغرور_❤


اسر بغضب : يوسف معلوماتها تجيلي في اقرب فرصه فاهم ؟؟


يوسف : تمام ماشي استأذن انا 

*************************

نذهب لحور .......


عندما انهت حور ونور جميع المحاضرات ذهبو الي كافيه بجانب الجامعه وثم ...........


حور : المكان هنا حلو قوي نبقي نيجي علي طول


نور: ماشي ياروحي 


حور : انا عايزه احكيلك حاجه ..


نور : احكي يا شهرزاد 😹


حور حكت لنور عن الي حصل مع اسر وقالتلها اد اي هي اهانته وانها متعرفوش حتي 


نور : حور انتي اتهبلتي ؟؟؟

كل دا علي شان خبط فيكي من غير قصد يامفتريه منك لله اشوف فيكي يوم 


( تعريف بنتنا العاقله او الهبله نور 😹  نور بنت في نفس عمر حور وهي صديقتها المقربه تتميز ببشره قمحاويه وعيون واسعه سوداء وشعر اصفر ممذوج بأسود مموج وحاجه كدا تبارك الله يعني 😹❤‍🔥)


حور :اهو الي حصل بأه انا كنت متعصبه من الزفت اكرم


نور : ياااه هو لسه عايش 


حور : اه ياختي انا زهقت اوي كل ما يشوفني انا بحبك انا بحبك زي ميكون حافظها مش فاهمها 


نور بضحك : معجب ياستي 😹

وبعدين لحظه انتي روحتي شركه الجارحي ليه ؟؟؟


حور : يابنتي تخليص ورق بتاع بدر كنت لازم اتوسط وللاسف لقيت اكرم في وشي 


نور : تمام الي حصل حصل لو شفتي الي هزأتي ده ابقي اعتزريلو 


حور بصدمه : اعتزرله دا في احلامه واحلامك انتي هبله حتي لو انا اتماديت فهو كمان اتمادي وهددني استحاله طبعا كرامتييي!!!


نور بضحك علي صديقتها : تمام يلا نمشي 

ذهبت الفتاتان كل منهما الي منزلها وثم 

*************************

في منزل حور.......


حور دخلت لقت بدر في وشها يخضها وهي اترعبت 😹


بدر بضحك : حور انتي كويسه 


حور ولسه الصدمه والخوف مسيطرين عليها : انتا مش هتعقل ابدا يا بدر انا هتشل يا اخي 


بدر : انتي هبله يبت نعقل ايه احنا لسه صغيرين 😹


حور بزهق : عديني اخش اغير هدومي 


بدر بملل: مواركيش شغلانه غير انك تلبسي وتقلعي وتغيري محسسانا ان احنا فاتحين معرض ازياء 😹


حور : وسع يابني قبل متشل 


دخلت حور غرفتها وبدلت ثيابها وصلت فرضها وبعدها اخذت قسطا من الراحه علي السرير لانها فعلا مرهقه .......

************************

في فيلا اسر الجارحي ..


اسر : ايه يا يوسف خير ؟ 


يوسف : جبت معلومات البنت خدت مني وقت جامد بص بأه ياسيدي اسمها ح


قاطعه اسر بسرعه : انا هقرا الملف ملكش دعوه انتا شكرا يا صاحبي سلام 


يوسف : انا بتهزأ كتير واضح 😹🤷‍♂️


بعدما ذهب يوسف اخذ اسر يتأمل الملف بتركيز جاد ليعرف من هذه التي اهانته امام موظفيه 

اسر بضحكه مش باين عليها الخير : حووور انا هوريكي يا قطه 

( حور صعبت عليا الصراحه 🙂💔)

*************************

بعد مرور 3 ساعات 

افاقت حور من نومها وذهبت الي غرفه المعيشه ثم 

خور : صباح الخير 


الام : قصدك مساء الخير العشا هتاذن 


الاب : مساء الفل والياسمين علي بنتي حبيبتي 


حور : والله انتا الي ليا يا حاج 


الاب : حبيبه الحاج 


بدر : ايه المحن دااا ؟؟ 

انتي متاكده من ان جوزك كويس يا اميره اقد يا ميرا اقصد يا ماما 😹


الام : انا شاكه بس هسكت 😹


ضحكووو جميعا ومن ثم تناولو العشاء وذهب كل منهم الي غرفته لينام بسلام .....

*************************

في صباح يوم مشرق اعلنت العصافير زقازيقها والتي يتمتع بها العشاق ولكن هناك احد ينزعج من هذا الجو وهذه الاصوات وهو اسر 


في فيلا اسر ...


اسر : يادادا انا رايح الكليه 


الدادا : ياااه يابني قررت تروحها اخيراا 


اسر : هعمل ايه هتلقيهم دايخين علي دكتور لان الماده صعبه 


الداده :بقالك اد ايه مروحتش 


اسر بضحك : مش كتير سنتين بس 😹


الداده : استني افطر الاول 


اسر : لا هفطر هناك مع السلامه 


وذهب اسر بعربته الفخمه الي الجامعه وهي نفس جامعه حور ❤‍🔥

*************************

ياتري ايه الي هيحصل # 


ايه رده فعل حور لما تشوف اسر # 

انتقام ايه ايه الي اتكلمنا عنو في البارت الي فات # 

علامات استفهام كتير هنعرفها في البارت الي جاي 🤍Nada_zidan

تفاعلكو_معايا

سيبلي_كومنت_لطيف_زيك♥


البارت_الرابع 

العنيده_والمغرور❤

لو_لقيت_تفاعل_هنزل_بكره_بارتين_♥


بعدما ذهب اسر الي الجامعه نزل من عربته الفخمه جدا وبنظارته الحاده وكان وسيم بطريقه جميله فأخد ينظر هنا وهناك كأنه يبحث عن احد فأخيرا جاء نظره علي من يبحث نعم انها هي ياساده انها حور فهو اتى الي الجامعه بعد عامين كامليين لكي يبحث عن فتاه اهانته واخذ ينظر لها بحده وبعدها ذهب الي الداخل ......

*************************

عند حور..


حور : انا زهقت يا نور 


نور : زقتيي ؟؟ حور احنا لسه جاين يا ماما اهدي 


حور : احنا علينا نفس الماده الذفت دي اف 


نور : انا سمعت ان دكتورها هيتغير وهيجي دكتور قديم كان غايب بقالو كتير 


حور : مين قالك ؟ 


جائت فتاه من ورائهما مبتسمه وهي تقول :

انا الي قولتلها 


حور : سلمى وحشتينييي جدااا


سلمى : وانتي اكتر والله ♥️


حور : انتي اتحجبتي ؟؟


سلمي : اه الحمد لله من شهر تقريبا حبيت الحجاب جدا وقررت البسو وبس 


( علي فكره حور مختمر ونور محجبه )


حور ونور : مبارك يا حبيبتي 


وبعد وقت وليس طويل اعلن جرس الجامعه عن قدوم المحاضره المتشائمه وذهبو هن الثلاثه سويا اليها ....

************************


دخل اسر الي المحاضره وهو ينظر الي الحضور ولكن لم يجدها وبعد وقت قليل دخلت حور ونور وسلمي ..

لتعلن الصدمه علي وجه حور هل ممكن ان يكون هو ..


حور في نفسها : ربنا يعدي اليوم دا علي خير


بينما هن ذابين ليجلسو اوقفهم صوت اسر 


اسر بصرامه : جاين متأخر ليه انا محدش يجي بعدي الكلام للجميع بعد كده اي حد يدخل بعدي مش هيدخل بس هعديها المرادي بمزاجي اتفضلو 


حور في سرها : ايه الانسان البارد دا 


بعد وقت وليس كثير


اسر : انسه حور 


حور نظرت له بصدمه هل يعرف اسمها 


حور : نعم يا دكتور 


اسر : انتي معانا ولا في عالم تاني 


حور : كنت بسمع حضرتك يا دكتور 


اسر : طب كنت بقول ايه 


حور لم تجب علي يواله وانما حرجها بشده امام التلاميذ وزملائها 


اسر : اتفضلي اقعدي وياريت تركزي معايا 


حور جلست وهي في قمه الغيظ منه ومن حرجها امام التلاميذ 


وبعدما انهي اسر المحاضره


بينما حور تخرج نظرت الي اسر نظره لا يفهمها الا هو نعم فأنه اغضبها بشده 


ذهبت حور ونور وسلمى وثم 


نور : الصراحه شرحو حلو انا بدأت احب الماده 


سلمى : الصراحه وصاحب الماده 😹


حور: ولا الماده ولا الزفت صاحب الماده 


نور : اوعي تكوني زعلتي انك اتهزأتي 😹


حور : مش حوار كده فاكره الموضوع الي حكتلك عنو بتاع امبارح 


نور : اه الواد الي انتي مسحتي بكرامتو الارض 


حور : هو دا نفسو 


ثواني عبان سلمي ونور ما استوعبو هي قالت ايه 


نور : انتي اهبلتي حد يهزأ دا ادك دا ها انتي متجيش نفس فيه يخرب بيتك دا شكلو مستحلفلك 


سلمي : انا مش فاهمه حاجه كالعاده 


حور ونور حكو لسلمي عن كل حاجه 


بعد فتره وحان وقت الذهاب 

ذهبت حور الي المنزل و.....

**********************

في منزل حور .....


فتحت حور الباب ودخلت لتتفاجئ بالانوار جميعها مغلقه ما هذا هل انقطعت الكهرباء ام ماذا وبعد ذلك لتتفاجي حور من احد يفتح الاضواء ويغني لها Happy Birth day نعم يا اصدقائي فهاذا عيد ميلاد حور ال 21 وبعدها 

الاب : كل سنه وبنتي وقلبي وروحي طيبه ♥️


حور بدمعه فرح : وانت طيب يا احلي اب 


الام : بنتي كبرت يا ناس ♥️


دخل بدر ببوكس كبير وهو بيقول : اهلا بالهبله الي بتكبر بالعمر لكن العقل لا 😹


حور : حبيبي يا بدورتي 


بدر : بدورتك ؟!!!


حور : اه عندك مانع 😹♥️


بدر : افتحي شوفي في ايه 


حور فتحت البوكس تفاجأت جظا عندما وجدت فستان لامع جدااا وجمل باللون البنفسجي المطرز بحبات الخرز البيضاء وكان جميل للغايه وايضا وجدت لاب توب بداخل هذا البوكس الضحم وبجانبهما خاتم في علبه صغيره ( يارب انا يجيلي البوكس دا انا وكل الي بيقرو دلوقتي بدل الفقر دا 😹🥲)

حور فرحت للغايه واحتفلت العائله ونامو جميعا ليحل يوم جديد بأحداث جديده 

***********************

ياتري ايه مستني حور واسر # 


واسر هيعمل ايه مع حور # 


ولسه معرفناش انتقام ايه لاسر # 

كل دا هنعرفو في البارتات الي جايه

 Nada_Zidan ♥️

الفصل الخامس والسادس هنا 👇👇👇👇👇👇👇👇

من هنا


بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close