أخر الاخبار

سجينته للابد (الجزء التامن والتاسع والعاشر) كامله علي النجم المتوهج للروايات



 سجينته للابد 

(الجزء التامن والتاسع والعاشر)


لاقيت هيام بتقولي ايوه مراته يانادره مالك اتخضيتي كده ليه 

فكرت كده في نفسي وقولت طيب انا فعلا اتخضيت ليه وانا مالي اصلا ما يتجوز ده الله يكون في عونها اللي هتتجوزه بس برضوا مكنتش مرتاحه ابدا 

نجاه قالتلي هما متجوزين من وقت ما هيام كان عندها سنتين كل الناس عارفه أن هيام مرات زين وزين جوز هيام مفهمتش قولتلها يعني ايه يانجاه قالتلي يعني مش متجوزين جواز رسمي بس هيام مكتوبه لزين من زمان وهما عيال صغيرين يانادره جدتي خطباله نجاه من بدرى بس زين بيقول لسه شويه وقبل ما تيجي بشهر وافق أنهم  يكتبوا كتب  كتابهم واهو خلاص كمان  اسبوعين أن شاء الله قولتلها يعني هما لسه ماتجوزوش قالتلي ماتجوزوش اه علي الورق بس هما لبعض وهما صغيرين اوووي والبلد كلها عارفه كده معرفش ليه ارتحت لما قالتلي أنهم لسه ماتجوزوش 

هيام ردت وقالتلي مش هتقوليلي مبروك يانادره قولتلها اه طبعا الف مبروك قالتلي لازم تحضري كتب كتابي كمان اسبوعين هزعل اوي لو ماحضرتهوش قولتلها أن شاء الله وقتها دخلت اوضتي ولاقيت اللاب والفون وعلبه السجاير كل حاجه مكانها بس الغريبه اني لا كنت عايزه افتح اللاب ولا اكلم حد من صحابي ولا حتي عايزه اشرب سجايري مسكت العلبه وطلعت بره رميتها في السله وانا برميها لاقيت زين في وشي وابتسم اول ما شافني برميها  روحت مكشره في وشه وقفلت الباب عليا وبقيت متغاظه منه ازاي مش قالي أنه هيتجوز انا هتجن..وارجع اكلم نفسي تاني واقول طيب وانا اي اللي يشغلني ما يتجوز 

اول مره في حياتي احس الاحساس ده انا اكيد مجنونه اوعي اكون بحبه يالهوي لو كنت بحبه معقول انا احب زين فضلت اكلم نفسي بالساعات لحد ما اقنعت نفسي اني لا يمكن اكون بحبه .. وطلعت بره وحاولت اتعامل عادي جدا وحسسته أنه ولا فارق معايا واول ما شفت نجاه قالتلي تعالي نتمشي شويه بره يانادره عشان المشي بيسهل الولاده سألتها انتي في الشهر الكام قالتلي انا في التاسع وممكن أولد في اي وقت وقع منك دلوقتي قولتلها ربنا يقومك بالسلامه يارب بقينا نتمشي في الغيطان وعرفتني أن عيلتنا عيله كبيره اوي وكل الاراضي دي بتاعتنا 

وحاولت اسالها علي زين وعرفت انها اقرب حد لزين بقيت كل شويه اسألها هو زين وهيام بيحبوا بعض قالتلي هيام من وقت ما فتحت عينيها علي الدنيا وهي ما بتشوفش غير زين في حياتها قولتلها طيب وزين قالتلي زين ماحدش يعرف اللي في قلبه ابدا بس اللي متأكده منه أنه لا يمكن يكسر كلمه لجدتي ابدا ..

قولتلها يعني جدتي هيا اللي عايزه هيام قالتلي طبعا ومن زمان .. ارتحت شويه ممكن عشان كده مش حكآآلي عنها ابدا طول ما احنا في المزرعه قالتلي زين ما بيحكيش غير اللي عايز يحكيه وبس واحنا ماشيين لاقينا واحد كان زي القمر وباين أنه مش من هنا خالص مش لابس زيهم وجاي علينا ووقفنا وسلم علي نجاه وقالها ازيك يانجاه وهتولدي أمتي فضلوا يتكلموا سوا بس الغريبه أنه مش بيتكلم بنفس لهجتهم خالص وبعد كده عرفتنا علي بعض وقالتله اني ابقي بنت بنت خاله جدتي وكلام كده مفهمتوش وبعدها قالي اتشرفت بيكي جدا 

ومبقاش شايل عينه من عليا ولسه هيمد أيده عشان يسلم عليا لاقيت زين جه وسلم عليه هو بدالي وقاله عاوز حاجه يانهاد قاله ايه يازين انا بسلم علي الضيفه مش اكتر قاله بس هي مابتسلمش علي حد ومسكني من دراعي وقالي امشي قدامي قولتله ايه اللي انت عملته ده انت مجنون يازين ولا ايه 

قالي وهتجن ليه انا عايزك تبقي محترمه قولتله وايه اللي عملته عشان مبقاش محترمه قالي واقفه تضحكي وتهزري معاه وكمان كنتي عايزاه يلمس ايدك قولتله كل ده حصل هزرت وضحكت في الدقيقه دي يازين 

قالي نادره امشي قدامي حالا ورجعت البيت تاني بس كان عاجبني غيرته عليا وكنت ببتسم من جوايا ونادره رجعت ورانا علي طول وقالت لزين اي اللي عملته ده يازين نادره مغلطتش في حاجه قلها مش شايفه كانت بتضحك وتهزر معاه ازاى قالتله حرام عليك لا ضحكت ولا هزرت دي مالحقتش حتي تقف معاه زين قالها يووووووه يانجاه انتي كمان وسابنا ومشي لاقيتها بتبص وراها علي زين وبتقول غريبه قولتلها هو اي اللي غريبه قالتلي زين متغير في حاجه غريبه زي ما يكون بيغير قولتلها بجد يا نجاه قالتلي مش عارفه بس بكره كله هيبان 

وكلهم بعد كده مشيوا والليل ليل والكل نام الا انا مكنش جايلي نوم اصلا

وبعدين انا زهقت ومخنوقه ما بين اربع حيطان انا مش متعوده ع كده ، لاقيت جدتي طلعت من أوضتها وبتقولي ايه اللي مسهرك لحد دلوقتي يانادره قولتلها انتوا بتناموا بدري اوي انا مش متعوده علي كده قالتلي عموما كل اهلك وقرايبك هيتجمعوا الجمعه اللي جايه في مكان هنخرج فيه كلنا عشان يتعرفوا عليكي احنا بس كنا محتاجين انك تاخدي ع المكان الاول بس طبعا انتي عارفه هتقوليلهم انتي مين ،قولتلها ماتقلقيش ياجدتي عارفه  دخلت وسيببتها وانا مخنوقه خالص ، ولاقيت جدتي قاعده هي وزين بعد ما دخلت  بيرتبوا للعزومه وهيعملوا اكل اي وكده فاقترحت عليهم انهم يعملوا بيتزا زين  قاللي هتبقي عيبه في حقنا  اوي قولتلوا لاء مش هتبقي عيبه في حقنا ولا حاجه وهتبقي حاجه جديده بدل الاكل الكتير واكيد هيتبسطوا صدقني عشان  انا اللي هعملها قاللي بتعرفي قولتلوا اه كنت شغاله في بيتزا هت قبل كده مع صحابي وكنت بسلي وقتي في الاجازه لما كان عندي 15 سنه واعرف سرها كويس اوي اتفاقنا ع كده وتاني يوم زيت دخل اوضتي الصبح بدري وبقي يقلب في دولابي قولتلوا اي ده انت بتعمل اي قاللي بدورلك ع حاجه محترمه عشان تنزللي معايا بيها نجيب حاجه البيتزا انتي ناسيه ان النهارده الجمعه وكلهم معزومين عندنا قولتلوا تمام ، يالا بينا نزلنا واشترينا الحاجه كلها ، وانا جايه افتح باب العربيه ايده لمست ايدي ، لمسه ايده بجد تحفه بس هو دايما كان بيحاول يبعد ما بيقربش ابدا مني

ورجعنا البيت بس طول الطريق واحنا كنا بنبص لبعض وبس ، ورجعنا البيت دخل وسابني قولتلوا اي ده انت هتنام قوم يا اذستاذ انت هتعمل معايا البيتزا النهارده ، ابتسم وقاللي حاضر يافندم ، فضلنا طول اليوم في المطبخ نعمل البيتزا واول مره كنت بشوفوا يضحك هو اليوم ده ، جمال ضحكته تجنن هو راجل اوي اصلا ، وعسل كده خالص بقي ، فضلت احكيله عن حياتي شويه بس هو ما بيحكيش اي حاجه عنه خالص ودي حاجه كانت بضايقني انه بيسمعني وبس ، قولتلوا بص انا عارفه اني رغايه وعارفه انك اتحملت كلام كتييير مني النهارده بس انا اعمل اي بحب الرغي اوي قاللي بصراحه انتي فعلا رغايه جداا وانا مابحبش البنت الرغايه كده اضايقت قولتلوا ده رايك قااللي اه بصراحه ، قولتلوا تمام انا خلصت دي كانت اخر واحده ، لاقيت الباب بيخبط جيت افتح قاالي انتي هتفتحي كده انا جيبتلك فستان حلو في اوضتك ياريت تلبسيه بصيتله وانا مخنوقه منه ، وسيبته ومشييت دخلت اوضتي وكلهم بقوا في البيت ، وبقوا يسألوا علي الضيفه وهو كل شويه يخبط عليا ياريت تخلصي بسرعه بس انا كنت مضايقه منه جداا مش فاهمه مره يبقي كويس معايا جدا واحس انه معجب بيا ع الاقل ومره احس اني ولا فارقه معاه ، لحد ما دخللي الاوضه كنت لبست الفستان وشيلت اي حاجه هو مش بيحبني اعملها بقي وشي صافي خالص زي الاطفال ولما بصيت لنفسي في المرايه بقيت احب شكللي كده فعلا ، وقللي لسه ماخلصتيش قولتله خلصت بس مش لاقيه حد يقفلي السوسته ، وقتها جاب شعري ع جنب وقرب مني جامد اوي بقيت سامعه صوت نفسه في وداني واول ما لفيت فضل يبصللي كتيييير وقال بصوت واطي بسم الله ما شاء الله ، قولتلوا مش فاهمه قاللي نادره انا لازم اطلع انا مستنيكي بره قولتلوا طيب والسلسله قاالي خللي جدتي تركيبهالك ، طلعت بره وسلمت عليهم كلهم وكان يوم حلو جدا خصوصا مع نهاد طلع  ابن عمتي نجاه قالتلي كده  بيحب يتكلم وفرفوش كده وبيضحك كتيييير كنا طول القاعده سوا ، وهو يبصللي نظره غيظ كده ، ولا مش عارفه دي نظره اي ، وبعد كده قومت عشان اجيب السلسله ونهاد يلبسهالي عشان اغيظه اكتر ، لاقيته دخل الاوضه ورايا وقفل الباب وقاللي انتي بتعمللي اي قولتلوا في اي قللي انتي طول اليوم قاعده مع نهاد قولتلوا وده يضايقك في اي قاللي طبعا يضايقني ، قولتلوا ممكن اعرف ليه لاقيته اتلغبط في الكلام وقاللي عشانهم  هما انا مش عايز حد يتكلم معاكي بكلمه وحشه  قولتلوا ااااه عشان كده تمام حاضر في حاجة تاني قاللي كنتي داخله بتعمللي اي هنا قولتلوا كنت هجيب السلسله لنهاد يلبسهاني قاالي  وليه يلبسهالك اشمعنا هو ؟ قولتلوا ما انت مش رضيت الصبح تلبسهالي قاللي هاتيها وانا هلبسهالك ، قولتلوا حاضر الغيره وقتها كانت باينه عليه جدا يعني ولبسني السلسله وكانت ايده بتترعش

مابقاش عارف يلبسهاني من كتر رعشه ايديه أتلفت وبصيتله ومسكت ايديه و قولتله  في اي ايدك بتترعش كده ليه قاللي لا ابدا مافيش ، قولتلوا لو مش عارف تلبسهالي مش مشكله خالص هاتها هخللي نهاد يلبسهالي وجيت اسيبه وامشي مسكني من ايدي وقربني منه جامد لدرجه اني بقيت في حضنه وقاللي لا نهاد ولا غيره هيلبسهالك هاتي السلسله ولبسهالي وانا عيني في عينه كنت في حضنه وقتها ، احساس بالامان رهيب اول مره احس بيه كان معاه هو ، مع( زين ) 😊😊

طلعنا بره انا وهو وابتديت ابعد شويه عن نهاد ، وبقيت مع نجاه، وقتها هو مش كان بيتكلم معايا بس كنت كل ما ابصله الاقيه باصصللي واول ما بصله يحط وشه في الارض بسرعه ، بس ع مين كنت بشوفوا برضوا 😂😂

واحنا قاعدين لاقينا نجاه بتصوت جامد اي في اي مالك ؟ 

لاقيتها بتقول انا هولد مش قادره الطلق جاللي ، طلق اي الطلق ده ؟ بقيت خايفه عليها هموت ، لاقيتهم كلهم بيباركوا ويهنوا ان في مولود جديد هييجي العيله .. طيب باجماعه بالنسبه للبنت اللي بتصوت دي جدتي قالتلي ما تخافيش هي البكريه كده هتاخد وقتها دي قدامها ع الفجر ع ما تولد الغريبه انهم لا راحوا المستشفي ولا اي حاجه دخلوها اوضتي ومامتها دخلت معاها وبقي الكل يقوللي عقبالك واول ما حد يقوللي الكلمه دي كنت ابص لزين علي طول الاقيه باصصللي ويبتسم ويحط ايده ع شعره كانت حركه تحفه اصلا والله ، احنامن الاخر مش كنا بنتكلم بس عيونا كانت بتقول كل حاجه، لحد ما اخيرا قرروا ان ولادتها خلاص كلها ساعه وتولد روحنا كلنا معاها المستشفي مش في حد سابها خالص ، احساس انك تبقي في وسط عيله ده مافيش احسن منه في الدنيا ، بقينا كلنا مستنيين البيبي وكلنا قلقانيين وخايفين عليها جدا لحد ما الدكتور  طلع وقلنا مبروك جابت ولد بقي الكل فرحان وكله بيسلم ع التاني ويحضنه من الفرحه ولاقيت نفسي من فرحتي حضنت زين وهو كمان حضني جامد واول ما اخد باله لاقيته بعد بسرعه وقالي اسف ، اضايقت مش فاهمه بيعمل كده ليه ؟ لاقيت جدتي بتقول لزين خد نادره ، وروحوا يازين انا هبات مع نادره النهارده انت عارف طبعا هتعمل اي قالها اكيد عارف ماتقلقيش ، وقاللي يالا يا نادره واحنا ماشيين قولتلوا مش هناخد العربيه قاللي ما ينفعش هما اكيد هيحتاجوها عشان جدتي احنا هنروح مشي قولتلوا تمام ، فضلنا ماشيين بس كعادته ما بيتكلمش خالص قولت والله ما هتكلم الا لو هو اتكلم الاول وبعد شويه قاللي غريبه مش بترغي يعني سكت وقولتلوا هقول اي قاللي اي حاجه المهم ماتسكتيش قولتلوا مش انت مش بتحب البنات الرغايه انا بقي مش هتكلم قاللي يعني انتي ساكته عشان مش عايزاني احبك  اتلغبطت كده وقولتلوا اي ده انت بتقول اي لاء طبعا وانا هبقي عايزاك تحبني ليه اصلا ؟

قاللي مش عارف انتي االلي ساكته قولتلوا طيب مش ممكن اكون عايزه اسمعك بقي قاللي طيب عايزه تعرفي اي ؟ قولتلوا

قولي اي حاجه بس تكون عن حياتك الشخصيه بلاش عن العيله والبلد والعادات والتقاليد اي حاجه بس تكون عنك انت لاقيته بطل مشي ووقف وقالي بلاش نتكلم عن حياتي الشخصيه خالص يانادره قولتله ليه يازين قالي عشان مش هتعجبك ولو افتكرت اللي حصل فيها وحكيته هكرهك وهكره نفسي فبلاش عشان خاطري قولتله خلاص خلاص بلاش تقلب وشك كده قالي ماتستعجليش بس بكره هتعرفي كل حاجه صدقيني

قولتله بلاش يازين مش عايزه اعرف خالص طالما دي حاجه يضايقك اوي كده بس علي الاقل قولي انك هتتجوز قريب بصلي وقالي عرفتي منين قولتله من خطيبتك هيام سكت وماتكلمش وقالي دي حاجه تخصني وماتخصكيش يانادره قولتله زين انت بتحبها قالي احنا اتكلمنا كتير النهارده وخلاص وصلنا البيت وقاللي انا همشي بقي قولتلوا رايح فين انا بخاف انام لوحدي في البيت قاللي من أمتي يانادره قولتله من زمان يازين بقي انا هنام في البيت ده كله لوحدي ازاي يعني انا مابعرفش انام لوحدي قالي  مش هينفع انا وانتي ننام في بيت واحد من غير جدتي قولتلوا والله العظيم بخاف مش ينفع تسيبني وتمشي قاللي اسف مش هقدر ادخل زعلت وقتها وقفلت الباب في وشه ودخلت اوضته ونمت وقتها ع سريره وحضنت مخدته ..اليوم ده السما كانت بتشتي جامد جداا لحد ما النهار طلع وهي بتشتي فتحت الشباك وببص تحت لاقيته لسه واقف وهدومه كلها غرقانه مايه وبيترعش من كتر البرد نزلت بسرعه دخلته وقولتله انت واقف هنا من امتي قاللي من امبارح قولتله ليه ده كله وانا زعلانه عليه وهموت وبقي يعطس خالص ويترعش فرد وقاللي خوفت عليكي عشان ماتناميش لوحدك اهوه ع الاقل اكون جنبك حتي لو مش معاكي ، وقتها سيبته وروحت بسرعه اجيب بطانيه وقلعته القميص اللي كان لبسه ولفيت البطانيه عليا وعليه واخدته في حضني جامد اوي وبقيت املس ع شعره هييييح كان احساس حلو بجد 💞


التفاعل ياجماعه اهم حاجه التفاعل عشان التفاعل بيقل  جدا 

وكده مش نكمل الروايه لاف وعشرملصقات💞


مآآهي _آآحمد

سجينته للابد 💞

(الجزء التاسع) 


 وبعدها حسيت انه راح في النوم خالص قومت عاملتله شربه خضار بسرعه واول ما صحي بقيت ااكلهالوا بايدي وقلتلوا قوللي بقي بجد عاملت كده ليه ؟ اي اللي خلاك واقف كل ده في المطر ؟ قاللي ما انا قولتلك ، قولتلوا وكل بنات عمك بتقفلهم كده تحت البيت عشان مش يخافوا..  

قاللي لاء انا بنات عمي مابيخافوش اصلا ، انتي بس اللي بتخافي قولتلوا تمام انا كده فهمت اني مجرد بنت عمك مش اكتر ، سكت وماتكلمش ، قاللي يالا بقي عشان نروحلهم البيت الكبير زمانهم كلهم راحوا قولتلوا تمام انا هاروح اجيبلك قميص عشان تلبسه ، بفتح الدولاب بتاعه لاقيت صندوق مش عارفه اي اللي خلاني افتحه لاقيته في صوري كلها اللي حطاهه ع الفيس والانستجرام كل صوري طابعهه وشايلها في الصندوق oops ده بجد ، 😍😍 رجعت الصندوق مكانه بسرعه عشان مايحسش بحاجه خالص ، وبعدها لبس ومشينا فضلت اليوم ده مبسوطه خالص اصلا وبقيت مع البنات طول اليوم في المطبخ واعمل زي ما هما بيعملوا بالظبط وطلبت من نجاه عبايه وطرحه ولبستهم فعلا ودي كانت اول مره البس طرحه ، وبالليل كنت بقدم االشاي للكل ورايحه علي زين اول ما شافني بالطرحه حسيت انه فرح خالص اصلا ، وابتسمللي اوي ولسه بقدمله الشاي لاقيت نهاد اخد اخر كوبايه وقاالي الكوبايه دي اكيد عشاني صح معرفتش اقولوا اي قولتلوا ايوه اتفضل حسيت أن زين زعل بس مجرد ما بصيتله بس عرف انا عايزه أقوله ايه .. فسكت ودخلت بسرعه المطبخ  عملته شاي تاني لي هو وبس وقدمتهوله وانا بقدمله الشاي غمزلي بعنيه وقالي عارف ان انتي اللي عملته بأيديكي المره دي وروحت انا وهو وجدتي اليوم ده البيت ودخلت علي اوضتي وانا مبسووووووطه اوي لاء وكمان اللي كمل انبساطي أنه لاقيته بيخبط عليا الساعه ٢ بالليل وبيقولي عايز اديكي حاجه يانادره قولتله حاجه ايه يازين مسك ايدي وداني زي انسيال تحفه اوي وقالي الانسيال ده بتاع امي الله يرحمها اخر حاجه اخدته منها الانسيال ده غالي عندي اوي يانادره عايز دايما اشوفك بيه وحافظي عليه واليوم اللي ما تكونيش عايزاه فيه رجعهولي تاني 

لبست الانسيال وانا فرحانه اوي واتأكدت وقتها أنه بيحبني زي ما بحب...اوبس ده أنا كمان طلعت بحبه 😍😍

وقولتله حاضر وعمري في يوم ما هخلعه مهما يحصل قالي مهما يحصل يانادره قولتله مهما يحصل يازين قالي حتي لو كرهتيني قولتله انا عمري ما اكرهك يازين قالي نادره جاوبي علي سؤالي حتي لو كرهتيني مش هتقلعيه قولتله حتي لو كرهتك يازين مع انها عمرها ما هتحصل ابتسم وقالي هعتبر كلامك وعد ليا وسابني ومشي ونمت اليوم ده وانا مبسووووووطه اوي كنت في قمه سعادتي وصحيت الصبح علي زغاريط ماليا البيت قومت وانا مبسوطه ولاقيت ناس كتير بقي موجوده في البيت وكلهم ببباركوا لجدتي قولتلها في ايه ياجدتي ايه الزغاريط دي كلها علي الصبح قالتلي يابنتي الناس بتستعد النهارده كتب كتاب زين علي هيام عقبالك يانادره يارب لما افرح بيكي انتي كمان بصيتلها واتصدمت وقتها زي ما يكون حد جاب سكينه وحطها في قلبي زين هيتجوز .. بقيت ادور عليه في البيت كله مالقيتهوش واخيرا جه واخدته في الأوضه عندي وقفلت الباب وقولتله زين انت هتتجوز قالي ايوه يانادره كتب كتابي بكره قولتله زين انت ما بتحبهاش انت لا يمكن تكون بتحبها قالي ومين قالك اني مابحبهاش يانادره صوري اللي عندك بتقول انك ما بتحبهاش قالي صورك قولتله ايوه صوري اللي في ال box اللي في دولابك اداني ضهره وقالي دي مش ليا دي جدتي هي اللي طلبت مني أنها تشوفك طبعتلها صورك كلها وحطيتها في الbox اللي شوفتيه ده قولتله انت كذاب يازين كذاب انت بتعمل كده ليه ؟ 

فهمني بس دايما كان بيسكت زي عادته وسابني ومشي بقيت اعيط زي الغبيه مكنتش طايقه اسمع صوت الزغاريط اللي في البيت وأحط ايدي علي ودني عشان مسمعهاش ومشيت اليوم ده روحت علي الغيطان فضلت قاعده فيها طول النهار دموعي بتنزل مني لوحدها معقول كل اللي حصل بينا ده كذب معقول زين ما ببحبنيش والليل ليل عليا كنت خايفه جدا بس مكنتش قادره ارجع البيت وقتها  وببص لاقيت نهاد قدامي فضل يقولي مالك فيكي ايه ليه العياط ده كله مسحت دموعي بسرعه وقولتله مافيش حاجه يانهاد قالي لاء في يانادره انا عارف انك فاكره اني صدقت انك قريبه جدتي من بعيد انا عارف كل حاجه بس صدقيني انا مش هقول لحد انا عايزك تثقي فيا يانادره ممكن قوليلي جدتي عملتلك حاجه ضايقتك شاورتله براسي كده وانا بعيط وقولتله لاء قالي بس يبقي  زين المفتري ده هو السبب قوليلي عملك ايه  معرفش اول ما قالي الكلمه دي  ازاي اترميت في حضنه وبقيت اعيط وصوتي من العياط بقي عالي اوي مكنتش عايزه اتكلم قد ما كنت عايزه اترمي في حضن حد واعيط وبس ومره واحده لاقيت زين قدامي وبصلي نظره عمري ما هنساها ابدا ومسك نهاد ضربه وشدني من شعري لحد البيت بقيت أقوله زين سيبني يازين شعري اه مش قادره ورماني قدام جدتي قولتله طيب وانت مالك ابقي في حضن نهاد ولا غيره أن شالله حتي انام مع أي راجل انت مالك اصلا مش انت هتتجوز بكره لاقيت جدتي بتقولي اي يابنتي الكلام اللي انتي بتقوليه ده قولتلها انا بقول أن زين بعد كده مالهوش دعوه بيا ومعملش عليا راجل تاني عشان هو اصلا مش راجل وقتها لاقيت حته قلم علي وشي من زين لسه واجعني لحد دلوقتي وشدني من شعري للمره التانيه وكان قاسي عليا اوي وفضلت أقوله خلاص خلاص يازين والله ما هعمل كده تاني انا اسفه علي الكلام اللي قولتهولك سيبني حرام عليك مش قادره

زين قالي بعصبيه  لاء المره دي انا جيبت أخرى منك خلاص مش هعديها يانادره زي كل مره

بقيت أقوله المره دي وبس.. أه.. أه.. شعري حرام عليك هيطلع في ايدك 

و دخلني الاوضه اللي في الجراج اللي انا قاعده فيها دلوقتي  وقفل عليا زي ما بيعمل مع الخدامين ودي كانت أول مره يبقى قاسي عليا اوي كده ممكن عشان غلطي كان كبير المره دي ومش قادر يسامحني زي كل مره) وسمعت 


زين بيقول  لجدتي البت دي ما تطلعش من هنا خالص الا لما تتعلم الادب واللي هيطلعها من هنا هحطه مكانها انتي فاهمه

جدتي قالتلي حاضر يابني بس هدي نفسك انت بس دي مهما كانت ضيفه عندنا ومش واخده على عادتنا وتقاليدنا

قالها انا قولت كلمه واحده ياجدتي وعهد الله لو ما اتنفذت مش هيحصلكم كويس وادي المفتاح هيبقى في جيبي عشان محدش لا يدخلها اكل ولا مايه

انا ماشي ياجدتي مش عايزه حاجه قالتله مش هتاكل يابني انت مكلتش حاجه من الصبح وانت بدور عليها  قالها 

لا ياجدتي ماليش نفس.. أنا ماشي

ودي آخر حاجه سمعت زين بيقولها لجدتي بره وانا هنا محبوسه في الاوضه


وبعدها جدتي مشيت بقيت انادي عليها وأقولها جدتي ماتسبنيش انا خايفه.. جدتي حرام عليكي الدنيا هنا ضلمه اوي وانا بعيط ومش قادره.. قالتلي (ما اقدرش اكسر كلامه يابنتي) انتي عرفاه ممكن يعمل فينا كلنا ايه انتي السبب انتي اللي خلتيه يوصل معاكي لكده مكانش ينفع ابدا تقوليله الكلام ده ولا انك تبقي مع نهاد الوقت ده كله يانادره  وسابتني ومشيت

وبعدين انا خايفه اوي انا بخاف اقعد لوحدي في حته وكمان في الضلمه وافتكرت كل اللي حكايته بيني وبين زين وبصوت عالي وبعيط  قولت ربنا يسامحك يا بابا انت اللي جيبتني هنا وسيبتني مكنتش وقتها اتعرفت علي زين ولا كنت حسيت بالوجع اللي جوايا ده كله 😢😢

وسمعت صوت جنبي بيتحرك انا مش شايفه حاجه  بقيت اصرخ واضرب علي الباب واقول افتحولي الباب انا مش قادره اقعد هنا اكتر من كده افتح الباب يازين وانا بحسس علي الحيطه لاقيت باب تاني فضلت جنبه ما تحركتش وبقيت مستنيه النهار يطلع بفارغ الصبر عشان نور ربنا يدخل من الشباك واول ما الشمس طلعت ونور ربنا شقشق ببص لاقيت زين كان قاعد طول الليل معايا ومكانش بيتكلم ولا كلمه طول الليل 

نادره : زين انت بتعمل اي هنا ودخلت هنا ازاي 

زين : دخلت من الباب التاني يانادره 

نادره : يعني انت كنت معايا طول الليل ومتكلمتش ولا كلمه 

زين : ايوه يانادره مكانش ينفع اسيبك تقضي الليل لوحدك وانا عارف انك بتخافي من الضلمه 

نادره : انت ازاي كده انا مش عارفه اذا كنت بتحبني ولا بتكرهني قاسي ولا طيب زين انا مش فهماك

زين : مش لازم تفهميني يانادره كفايه انا فاهمك كويس 

نادره : قولتله زين ما تتجوزش يازين بلاش تكتب كتابك النهارده انت ما بتحبهاش 

زين : ماقدرش يانادره صدقيني ماقدرش 

نادره : ليه ما تقدرش يازين ليه 

كل حاجه مش قادر تقولها كل حاجه مخبيها عليا 

اختارني يازين اختارني 

زين:  انتي اخر حد في الدنيا انا ممكن اختاره يانادره قولتله ليه كل ده عشان ايه انت بتحبني انت عارف انك بتحبني 

زين : عايزه تعرفي ليه تعالي انا هعرفك ليه 


وقتها شدني من دراعي واخدني علي بيت محروق كله رماد ودخلني جوه البيت وقالي من ٢١ سنه ابوكي كان بيحب امي بس هي ما حبتهوش وحبت ابويا واتجوزته وابوكي لما عرف سافر مصر ومبقاش ييجي الصعيد ابدا 

بقي علي خلاف مع ابويا دايما في الحسابات بتاعت الأراضي 

وبقي بينهم كره كبير وكلنا كنا عارفين السبب عشان امي اتجوزت ابويا وابوكي كان ببحبها 

ولما بقي عندي خمس سنين امي جابتلي اخ تاني البيت كله كان فرحان الا ابوكي كان لسه الغل والحقد جواه جدتي قالتله اتجوز كتير وانسا مرات اخوك بس هو عمره ما نسيها ابدا وكان كل ما بيشوفنا مبسوطين وفرحانين ييجي ينكد علي ابويا اكتر في الحسابات بتاعت الأراضي وأنه عاوز يبيع نصيبه في الارض والبيت وكل شئ بس عشان يشوف ابويا مزلول قدام الكل ابويا خلص عمتي بالعافيه عشان الأرض ما تتقسمش بس مكانش قادر يخلص اخوه وفي الليله المشؤمه دي وفي البيت ده اللي اتحول لرماد قدامك ابوكي جاب البنزين بالليل وولع في البيت من بره وقفل علينا الباب مابقيناش عارفين نفتحه امي واخويا اتحرقوا وابويا  كان مغطيني بجسمه كله ووشي اتحرق زي ما انتي شايفه كده انا ماقدرش اتجوز بنت الراجل اللي قتل امي وابويا واخويا اللي لسه مولود انا لسه لحد دلوقتي سامع صرخهم وعياطهم وخنقتهم مكانش حد قادر يدخل من أهل البلد يفتح الباب النار كانت في كل حته في البيت انا فضلت سنين في المستشفيات لحد ما بقيت بالمنظر ده مشوه عارفه يعني ايه مشوه عارفه يعني اي طفل عمره خمس سنين يعيش بالمنظر ده طول عمره ويبعد عن العيال الصغيره  علي قد ما يقدر جدتي عملت اللي عليها معايا عشان تربيني واقف علي رجلي من تاني عشان كده ما قدرش اكسرلها كلمه قالتهالي انا لو عليا كنت قتلتك من وقت ما جيتي واحرق قلبه عليكي زي ما حرق ابويا وامي واخويا قدام عيني

وقتها قعدت في الارض مابقيتش قادره أنطق معقول ابويا بالبشاعه دي معقول ابويا جواه كل الحقد ده .. وقبل ما يمشي بصلي وقالي 

انتي عارفه اسمك ده علي اسم مين قولتله مين يازين 

زين : علي اسم امي يانادره وقتها انصدمت صدمه عمري ولسه هتكلم زين سابني ومشي ما اتكلمش ولا كلمه معايا تاني ..

وفضلت طول اليوم في البيت ده وانا بتخيل اللي حصل جواه وعرفت أن أهل ماما زين ليهم الحق أنهم لو عرفوا اني بنت حسين البشاري يموتوني عشان يحرقوا قلب بابا عليا زي ما حرق قلوبهم علي بنتهم وابنها وبقيت اعيط اكتر واكتر لدرجه اني دموعي خلصت ونشفت من كتر العياط وروحت البيت علي المغرب ولاقيت المأذون موجود وهيام قاعده هي وباباها في ناحيه وزين وجدته من الناحيه التانيه والمأذون في النص وبقيت واقفه قصاد زين وعيني في عنيه والمأذون بيقول قول ورايا ياحج زوجتك ابنتي علي سنه الله ورسوله وعلي الصداق المسمي بيننا بقيت ابص لزين واشاورله براسي واقوله لاء ماتكملش والدموع بتنزل مني وهو كان باصصلي كانت عنيه بتقول كلام لسانه مش قادر ينطقه وفي الاخر المأذون قال لزين قول يازين قبلت زواجك مبقاش يرد وكان باصصلي وبس وأيده في ايد خاله والمنديل علي أيديهم المأذون كررها تاني وقاله قول يازين قبلت زواجك بس ماتكلمش وكان بيبصلي الناس كلها استغربت وبصولي عشان هو بيبصلي لاخر لحظه كنت حاسه أنه ممكن يرفض لآخر كلمه كنت مستنيه يقول لاء يعمل اي حاجه ومايتجوزش بس في لحظه خيب كل ظني وقال قبلت زواجك وقتها سمعت صوت زغاريط وملبس بيترمي في 

الارض وكله بيحدد معاد الفرح والأشهار وقتها ماقدرتش اتحمل في ساعتها وقعت من طولي قدامه واغم عليا علي طول 😞😞

بكره أن شاء الله هينزل الجزء العاشر من القصه الساعه 8 


ياريت ياجماعه التفاعل ماتنسوش لايك و كومنت لو القصه عجبتكم بيفرق معايا جدا والله 


مآآهي_آآحمد

سجينته للابد 💞

( الجزء العاشر ) 


وقعت من طولي ما حسيتش واغم عليا زين قام بسرعه وشالني من وسطهم كلهم وقتها فتحت عنيا بالعافيه لاقيت زين شايلني وبيدخلني الأوضه معرفش ازاي وقتها لمست وشه بأيديه وقدام الكل قولتله زين بحبك 😢 وماحسيتش بنفسي بعدها الا وانا في المستشفي ومتركبلي محاليل وهيام قاعده قدامي ومستنيه اني افوق اول ما صحيت قولتلها انا بقالي هنا قد ايه قالتلي انتي هنا من امبارح قولتلها وفين زين قالتلي نعم قولتلها ااقصد يعني فين زين وجدتي ونجاه فين الناس دي كلها قالتلي زين كان هنا طول الليل بس راح يجيبلنا فطار وجدتي ست كبيره روحت سكت ما بقيتش عارفه اقول ايه بقينا نبص لبعض احنا الاتنين وعايزين نقول حاجه بس مش عارفين نبدأ منين لحد ما احنا الاتنين اتكلمنا في نفس اللحظه ولاقيتها بتقولي اسمعيني يانادره كويس انا مش عبيطه انا عارفه كويس أن زين ما ببحبنيش هو اتجوزني بس عشان طول عمرنا مكتوبين لبعض وكمان عشان طول عمري مريضه  انا مش حلوه زيك ولا متعلمه وعمري ما اتمنيت من الدنيا حاجه قد ما اتمنيت زين طول عمري وانا بحلم باليوم اللي هبقي فيه مرات زين البشاري  واخيرا امنيتي اتحققت وبقيت مراته قولتلها انتي مريضه ياهيام قالتلي انا لسه مخلصتش كلامي سيبيني اخلص كلامي للاخر قولتلها اتفضلي قالتلي انا عارفه أن زين ما بيحبنيش زي ما بيحبك وامبارح اتأكدت اني عمري ما كنت في قلبه انا بقع الوقعه اللي انتي وقعتيها دي كتييييير وزين برضوا بيجيبني المستشفي كتير ووقف جنبي طول حياتي ماسابنيش لحظه واحده كان معايا وقت مرضي وتعبي دايما  بس عمري ما شفت الحزن ولا اللهفه دي في عنيه إلا عليكي يانادره انا مريضه سرطان من وانا عندي سنتين طول عمري في المستشفيات هزمت السرطان مرتين ورجعلي تاني واخر مره دي من سنه بس الظاهر أنه رجع تاني بس المره دي ما قولتش لحد عارفه ليه قولتلها ليه ياهيام قالتلي عشان نفسي اموت في حضن زين مش عايزه اموت علي سرير يانادره عايزه اموت وانا مراته وام ابنه 

نادره انا من وقت ما اتولدت والدنيا بتوجع فيا وزين الحاجه الوحيده اللي بتفرحني في الدنيا دي ما تحرمنيش منه سيبيلي زين يانادره كانت بتعيط وقتها قومت بسرعه وقولتلها تعالي وفتحتلها ايديا وحضنتها قولتلها اسفه ما تزعليش مني مكنتش اعرف انك تعبانه وبقيت احضنها اوي وصعبت عليا ااوي اوي وقولتلها انتي لازم تتعاالجي وانا وزين هنفضل جنبك ولو ياستي مش عايزاني جنبك انا هبعد خالص والله بس ارجوكي لازم تعرفي أهلك ان المرض رجعلك ارجوكي ياهيام وبقينا نعيط احنا الاتنين سوا علي حالنا وبعدها زين دخل علينا وابتسم وقال ايه كميه العياط دي ياجماعه مسحت دموعي بسرعه ومسحتلها دموعها وشاورتلها انها لازم تقول لزين ان المرض رجعلها تاني وقالتلي حاضر هقوله ..

وزين جابلنا فطار وفطرنا احنا التلاته سوا فضلنا نضحك شويه ونهزر مع بعض وجدتي جت ونجاه كمان وفي الاخر الدكتور كاتبلي علي خروج وقتها لما روحت البيت بقيت افكر في كلام نجاه وقد ايه حياتها صعبه جدا عشان من يوم ما اتولدت علي الدنيا وهي ماشفتش يوم حلو في حياتها ..وقررت اني لازم اقتل أي شعور يخليني احب زين وكمان أكرهه فيا عشان مايبقاش 

شايف غير نجاه وبس .. وبعدها اتصلت بنهاد كنت بقضي طول اليوم معاه يا شات يا فون عشان اسلي وقتي وكمان هو حد كويس جدا وكمان مافكرش في زين ابدا و عشان احبس نفسي في اوضتي وماشفش زين  كان نفسي أنسا زين واطلعه من دماغي وأبطل تفكير فيه بس للاسف حتي وانا مع نهاد كنت بتكلم عن زين وعن قد اي هو يستاهل كل خير  ... الايام عدت وكنت مستنيه جدا أن هيام تقول عن مرضها لزين أو اي حد من أهلها عشان ترجع  المستشفي بس مافيش اي خبر وخلاص ناقص اربع ايام علي جواز زين من بنت خاله هيام كنت بتقطع من جوايا جدا بس مبقاش في حاجه في ايديا عشان اعملها وهيام قالتلي تعالي افرشي معايا شقتي انا وزين وهزعل اوي لو ما روحتش روحت عشان خاطر ما تزعلش وهناك لاقيتها بتقولي عليكي انتي بقي انك تحطي هدوم زين في الدولاب بقيت اطلع هدومه من الشنط ودموعي بتنزل لوحدها يااااه علي كميه الوجع اللي جوايا وبقيت اقول في سري يارب انزع حب زين من قلبي بس لاقيت مره واحده اني بحضن هدومه اوي واعيط وبعدها نجاه دخلت عليا وشافتني وانا حاضنه هدوم زين وبعيط قفلت الباب بسرعه واخدتني في حضنها وقالتلي حاسه بيكي والله يانادره وعارفه قد اي انتي بتحبي زين وبعدها مسحتلي دموعي وقالتلي ما ينفعش حد يشوفك بتعيطي كده هتبقي مصيبه اغسلي وشك يالا يانادره في الحمام وانا هطبق هدوم زين في الدولاب دخلت الحمام عشان اغسل وشي لاقيت هيام مرميه في الحمام وواقعه في الارض ناديت علي نجاه بسرعه وقولتلها نجاه الحقيني وجرينا بيها علي المستشفي بسرعه وزين جه ورانا علي المستشفي والدكتور هناك عملها اشاعات وفحوصات والكل عرف ان المرض المره دي رجعلها وبشكل خطير واللي زود من خطورته أنها ما تعلجتش في وقتها وكانت بتاخد مسكنات قويه جدا ومنشطات زي ترامادول بقينا كلنا مصدومين زين دخلها وقالها ليه عملتي كده ياهيام بصيتله ومسكت أيديه وقالتله عشان كان نفسي في يوم ابقي مرات زين البشاري ولو ليوم واحد بس اتكتب فيه علي اسمك وقتها زين حضنها وبقي يعيط في حضنها وبعدها بحاجات بسيطه ماتت في حضنه الفرح اتقلب لنكد وعزا الدنيا كلها كانت زعلانه عليها هيام كانت كويسه مع الكل مافيش حد قال عليها كلمه وحشه عشان كده عرفت ليه زين عمره ما كان هيسيبها حتي لو مكانش بيحبها وبيحبني أنا .. وعملنا العزا زين كان في حاله مش طبيعيه اول مره اشوفه بالمنظر ده كان مكسور وضعيف 

وتالت يوم واحنا في العزا في بيت خال زين لاقينا واحد من اللي بيسلمه طلبيه من شركه fedex للشحن الدولي وفيه ظرف وبيسأل عن نادره حسين احمد البشاري روحتله وقولتله ايوه انا .. وقتها خال زين سمع الاسم وكان ورايا بس انا مأخدتش بالي ابدا وبعدين المندوب قالي انا روحتلك علي العنوان اللي مكتوب علي العلبه بس في ناس قالولي انكم هنا مضيت وصل الاستلام وانا بستلم الطرد لاقيته من بابا روحت لجدتي بسرعه وقولتلها أن بابا بعتلي طرد جاي من كندا 

بس لسه مش فتحته قالتلي افتحيه يابنتي شوفي فيه ايه فتحته ولاقيت فيه الباسبور بتاعي وكان فيه جواب ولسه هقرا الجواب ده في ايه لاقيت خال زين دخل علينا راجل قوي وضخم وشنبه مترين وباين عليه عنيه الشر جدتي خبت الباسبور والجواب بسرعه وانا اول ما شوفته اترعبت قالي وتربه بنتي كنت حاسس انك نادره بنت حسين مش زي ما فاطمه ضحكت علينا وفهمتنا انك قريبتها من بعيد قولتله أنااا..انااااا.. ومابقيتش عارفه اتكلم جدتي قالتله مين اللي قالك الكلام الفارغ ده قلها اسكتي انتي ياوليه ياكذابه انا عرفت كل حاجه ومسكني من شعري وبقي يحط راسي في الارض واخدني حطني في اوضه بيحطوا فيها خزين ورماني فيها  وقالي انا لما افضالك واخد عزا بنتي وقتها بس هاخد عزاكي بعديها ..قولتله انا ماليش ذنب في ده كله قالي واختي وابنها اللي مات واللي عايش مالهمش اي ذنب هما كمان وقفل عليا الباب ومشي بقيت افكر كل لحظه ياترى هيعمل فيا ايه طيب هيموتني طيب انا عايزه امشي من هنا ..التفكير والخوف كانوا هياكلوا دماغي لحد ما بقيتش اسمع اصوات خالص في المكان زي الاول والليل ليل ماعرفش جدتي عملت ايه ولا زين ونهاد فين معرفش اي حاجه لحد ما الباب اتفتح ولاقيت خال زين وولاده الاتنين معاه وقالهم هاتوها انا قولت خلاص هتموتوني صح ..زي ما يكونوا عشماوي جايين يقبضوا روحي واخدوني في العربيه وانا مغميه عنيه وحاطوا شريطه سودا علي بوقي ومشينا طريق طويل بالعربيه وبقينا في  منطقه  بعيده جدا ونزلوني من العربيه كنت بترعش من الخوف .. ونزلت معاهم وانا مش قادره امشي ومشينا شويه وبعدها وقفوني وحد شال القماشه السودا اللي كانت علي عيني ببص لاقيتهم حفرولي قبر في الارض  وزين واقف جنب القبر ده وماسك المحرات اللي بيحفر بيه اول ما شوفته بقيت ازوم جاامد ومابقيتش مصدقه وبقيت اقول من جوايا معقول  انت يازين بتحفرلي قبري الشريطه كانت علي بوقي مكنتش عارفه اتكلم وأيدي متربطه خال زين : خلصت حفر يازين ولا لسه 

زين : خلصت ياخالي من بدري 

خال زين : عفارم عليك يازين 

ولاقيته طلع المسدس واداه لابنه وقاله خلص عليها بقيت ازوم وأشاور بأيدي وبراسي لاء 

واصرخ زين قاله ومحمد يقتلها ليه وانا موجود يا خال قاله ما كانت قدامك مفكرتش تقتلها ليه من وقت ما جت قاله تاني ياخال تاني ما قولتلك مكنتش اعرف ان هي ياخال جدتي ضحكت عليا زي ما ضحكت عليكم بالظبط بقيت مستغربه هو بيقول كده ليه ؟

وبعدها  زين قاله ابوها قتل ابوي وأخوي وامي يبقي انا اولي حد بقتلها 

خاله قاله كلام معقول يازين 

واداله المسدس ورفع المسدس في وشي وبقيت بصاله واشاورله براسي واقوله لاء يازين لاء 

لاقيته ضرب طلقه في الهوا ومسك محمد ابن خاله وحط المسدس علي راسه وقال لخاله نادره مالهاش ذنب في اللي حصل ياخال سيبها تمشي 

خال زين : بقي تخسر أهلك وناسك وخالك اللي رباك عشان بت عدوك 

محمد : اي اللي بتعمله ده يازين ابوي مش هيسيبك 

زين : محدش يتكلم ولا كلمه فك نادره ياجمال 

بس جمال مارضاش في الاول 

زين : فك نادره بقولك يا اما هموتهولكم 

جمال : ماعتكدرش تعمل حاجه يازين خصوصي لمحمد صاحب عمرك 

زين : اي صح ماقدرش اعمل حاجه لمحمد بس اقدر اعملك انت وضربه رصاصه في رجليه وقع في الارض 

وراح قال لخاله

خال فك نادره ياخال بدل الرصاصه اللي جايه تبقي في راس جمال مش في رجليه 

خال زين وقتها فكني بسرعه ..

خال زين : لا خلاص فكيتها اهوه 

وفي لحظه زين قالي اقفي ورايا يانادره وبقي ماشي بمحمد ومسكه من رقبته وحاطط عليه المسدس لحد ما وصلنا لعربيه زين وزين قال لمحمد في وحدته  سامحني ياخوي وسابه وركبنا العربيه بتاعته في لحظه واحده فضلنا ماشيين بالعربيه بسرعه اوي عشان محدش يلحقنا مكنش بيتكلم ولا يفتح بوقه بكلمه  ومره واحده زين وقف العربيه ونزل منها وفتح الباب اللي من ناحيتي ومسكني من ايدي وشدني لحضنه وقالي انتي كويسه يانادره قولتله ايوه يازين انا كويسه مكنتش وفضل حاضني واخيرا بقيت في حضنه مكنتش مصدقه عن جمال اللحظه دي رغم كل حاجه وحشه مريت بيها بس اللحظه دي تستاهل اوي وقتها انا كمان ابتديت احط ايدي عليه واحضنه وغمضت عنيا وححسيت جوه حضنه بأمان الدنيا كله وقالي وهو صوته بيترعش مكنتش متخيل أن ممكن اخسرك يانادره 

كنت خايف اخسرك .

ياااااااه احساس أن حد يخاف عليك اكتر من روحه احساس مايتوصفش ..بس زي ما بيقولوا الأوقات الحلوه دايما وقتها قصير 

في لحظتها لاقيت عربيتين نقل صغيرين ماليانين رجاله صعايده وبيضربوا علينا نار زين قالي اركبي بسرعه اركبي يانادره ركبت في لحظه وبقوا يجروا ورانا وخال زين كان راكب قدام والعربيتين بقوا يزنقوا علينا واحنا في النص مابينهم وبيضربوا نار علي الكوتشات بتاعت العربيه لحد ما زين دخل في حته كلها زراعه وبقيت اصوت مش عارفه اعمل اي كنت خايفه علي زين اوي وقتها 

وبعد اكتر من نص ساعه مطارده بالعربيه روحنا للبحيره اللي عند المزرعه بتاعت زين ووقتها جت رصاصه في الكوتشات بتاعت العربيه بتاعتنا العربيه بقت بتتحرك يمين وشمال وزين مبقاش عارف يسوق والدريكسيون فلت منه والعربيه اللي احنا فيها انقلبت ووقعت في المايه واحنا جواها زين وقتها بسرعه فك حزام الأمان بتاعه وطلع من العربيه بس ضغط المايه كان شديد في لحظه بقينا في القاع وحاولت افك الحزام بتاع الامان بتاعي معرفتش شاورت لزين علي حزام الامان اني مش عارفه افكه راح سبح ناحيتي بسرعه وحاول يفكه مافيش فايده مش راضي يتفك بقيت انا احاول وهو يحاول بقي مش راضي معلق بقيت اشاور لزين علي أنه يطلع ينقذ نفسه بس مكانش راضي خلاص ده اخر نفس فيا وفيه وبقينا نبص في عيون بعض وخلاص استسلمنا زين وقتها جاتله فكره وراح فك الصاموله بتاعت الكاوتش واخد منها هوا في بوقعه و قرب مني  وشفايفه لمست شفايفي غمضت عنيا كنت فكرته هيبوسني لاقيته بيديني الهوا اللي في بوقه اخدته وطلع بسرعه اتنفس واخد هوا تاني ونزلي ولتاني مره يلمس شفايفي وبعدها بقي يحاول تاني يفك الحزام واخيرا اتفك وطلعنا اول ما اتنفست حسيت أن روحي رجعتلي من جديد واخدني ومسكني من كتفي  وبقي يعوم ويسحبني معاه لحد ما وصلنا للشط من البر التاني

ووقتها كنت سقعانه جدا ميته من البرد كل حته فيا بتترعش وينتمي بتخبط في بعض زين قالي استنيني هنا ومشي وبعدها بشويه جاب زي ملايه وغطاني بيها بسرعه وجاب شويه خشب ولا عود دره مش عارفه وفضل يحاول يعمل شرار بطوبتين لحد ما النار ولعت معاه وولع في الخشب ده وقربنا منه اوي وجه جنبي وقعد يفرك أيديه جنب النار  روحت فتحت ايدي بالملايه و قولتله تعالي اتغطي معايا وبقت الملايا عليا وعليه وبقي يحرك أيده علي كتفي عشان احس بالدفا قولتله جيبت منين الملايه دي قالي قدام شويه في بيوت ولاقيت الملايه دي علي الحبال بره وبقيت اترعش اكتر اخدني في حضنه وقالي هووووش هتبقي كويسه دلوقتي وبعدها نمت وانا اخر حاجه شافتها عنيه كانت هو ( زين ..البشاري )

والنهار طلع علينا ولسه بفتح عيني لاقيت حد ضربني وضرب زين بالشومه علي دماغه 😢😢


بكره أن شاء الله 

مآآهي _آآحمد

الجزء الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والاخير هنا 👇

من هنا


بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close