expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

حياة الفهد البارت الرابع والخامس والسادس والسابع



حياة الفهد

البارت الرابع والخامس والسادس والسابع 🧡💨


حياة بصراخ وعياط : فااااااااهد.... بصوت متقطع : ك.. كريم ابوس ايدك ابعد عني والنبي هعملك كل اللي انت عايزه وهديك فلوسي كلها بس والنبي متلمسنيش


كريم بوقاحة : اخيرا وقعتي تحت ايدي ياحياة كنت مستني اللحظة دي من زمان


حياة فضلت تصرخ وكريم قرب منها اووي ومسكها من كتفها ولسه بيقرب وشه منها لقي حد شده لورا ووقعه ع الارض


فهد هجم عليه زي الاسد وهو في قمة غضبه وفضل يضربه في وشه بكل قوته وكريم مقدرش يدافع عن نفسه بسبب المخدرات اللي بيشربها كان زي الجثة قدام فهد


فهد بصوت عالي وبيجز علي سنانه وهو بيضربه : ازاي تفكر تقربلها والله لقتلك يابن الكلب...... هقتلك واشرب من دمك عشان تبقا تفكر تلمس حاجة ملك لفهد المنياوي يابن ال****


كريم بصراخ مبقاش قادر يتحمل وهو شبه فاقد الوعي : ااااه حر.... حرام عليك... اب.. عد  عني


شاكر كان شايف كريم وهو طالع البيت وبعدين شاف فهد قدام عربيته تحت نزل وراح بيت حياة

(ملحوظة : بيت شاكر وحسين جنب بيت اخوهم اللي هو والد حياة بس والد حياة كان بيته ليه لوحده)


...... باااااك.... 

شاكر دخل لقي ابنه نايم ع الارض جسمه كله بينزل دم وفهد نازل فيه ضرب... جري عليه وحاول يبعد فهد بكل قوته


شاكر : سيب ابني هتموته في ايدك ابعد


فهد واخيرا بعد عنه وهو بيلهث وبياخد نفسه بصعوبة اثر عصبيته

شاكر قرب من ابنه لقيه فاقد الوعي ومبيتحركش افتكره مات

شاكر بزعيق : ايه اللي عملته دا قتلت ابني


فهد ببرود وهو بيبصلهم بطرف عينه : متخفش لسه عايش هو بس هيقعد شهرين تلاتة في الجبس عشان ميفكرش مرة تانية يقرب من حاجة تخص فهد الصعيد


حياة كانت قاعدة في ركن في الاوضة وضامة رجليها لصدرها زي الجنين وبتعيط بشدة

شاكر بصلها : كله منك انتي السبب انا هوريكي.... ولسه هيقوم فهد زقه جنب ابنه


فهد بهمس : شيل ابنك وامشي احسنلك والا قسما بالله لهوريكو الوش التاني واعتقد انك ملحقتش تنسي اللي عملته امبارح لما جيت اخد عمتي..... يلاااااا


قال الاخيرة بزعيق هز جدران البيت وشاكر سند ابنه وطلع برة البيت بسرعة


فهد بهمس لنفسه : ولسه انا هوريكو فهد الصعيد هيعمل ايه


طلع صوت شهقات عالية واخيرا انتبه لطفلته البرئية اول ما شافها بالمنظر دا قلبه وجعه وحس روحه بتتسحب منه

جري عليها بلهفة وقلق ولسه بيلمس كتفها

فهد بهدؤ وحنان : حياة


نفضت ايده بسرعة وفضلت تصرخ وتعيط وتتحرك بهسترية

حياة : لاا... لا... ابعدو عني والنبي... ابعدو... هديكو كل حاجة خدو فلوسي مش عيزاها بس ابعدو عني..... متضربونيش..... لاا ابعد ياكريم حرام عليك..

بقلم الكاتبة المجهولة 

فهد حس كأن سكاكين بتقطع في قلبه لما شافها بالمنظر دا وضمها لحضنه جامد عشان يحسسها بوجوده وهيا مبطلتش عياط وفضلت تقاومه

فهد بحنان : ششش اهدي ياحياة متخافيش انا فهد انتي معايا محدش هيلمسك متخافيش


فضل يهديها وهيا بتقاومه ومش بطلت عياط لحد ما حس بيها تقيلة بين حضنه.... طلعها من حضنه بلهفة


حياة وهيا شبه فاقدة للوعي : ابعد.. عني... ابعد ياكريم.. ارجوك


فهد بخوف : حياة... حياة قومي ياحببتي انا معاكي


فقدت الوعي تماما فهد شالها بسرعة والقلق مسيطر عليه ونزل بسرعة ركبها العربية وركب جنبها وساق ع المستشفي بسرعة

فهد دخل المستشفى وهو شايلها بين ايده وطلب دكتورة ودخلها الاوضة عشان الدكتورة تفحصها


بعد شوية الدكتورة خرجت

فهد بقلق : هاااه يادكتورة طمنيني هيا كويسة صح!


الدكتورة : بصراحة هيا اتعرضت لانهيار عصبي حاد ودا هيخليها خايفة من اي حاجة الفترة دي انا كتبتلها مهدأات ياريت تاخدهم في المعاد


فهد بحزن علي حالة طفلته : طيب هيا هتخرج من المستشفى امتاا؟!


الدكتوره : تقدر تاخدها دلوقتي بس يفضل انكو تفضلو جنبها وتطمنوها الفترة دي ومتفضلش لوحدها


فهد : تمام شكرا جدا


الدكتورة : العفو دا واجبي.. ربنا يقومها بالسلامه


فهد ابتسم للدكتورة بهدؤ ودخل لحياة

كانت نايمة بملامحها البرئية اللي بتأسر قلبه راح قعد جنبها ع الكرسي ومسك ايدها

فهد بهدؤ : قد ايه انتي بريئة متستاهليش اللي بيحصل دا كله قومي واوعدك محدش هيقرب منك اوعدك هخليهم يدفعو تمن كل اللي عملوه معاكي انتي دلوقتي ملكي وف حمايتي ومحدش هيقدر يمسك بسؤ ابدا


فهد حس بأيدها بتتحرك بين ايده : حياة انتي كويسة تعبانة اناديلك الدكتورة


حياة افتكرت اللي حصلها وعيونها دمعت وبدأت ترتعش وحضنت فهد جامد : فهد متسبنيش والنبي انا خايفة هما هيضربوني وكر.. يم ككان عايز........ 


مقدرتش تكمل وانفجرت في العياط فهد ضمها ليه جامد : متخافيش ياحياة انا معاكي اهدي محدش هيقربلك


حياة : انا خايفة


فهد : طول ما فهد الصعيد معاكي مسمعش كلمة خايفة دي تاني... كمل بمرح : ولا اني مش عاجبك عااد يابت عمي


حياة بضحك بين دموعها : لااه عااجبني قووي قوووي ياود عمي


فهد : وه بقيتي تتحددتي زيينا اهه


حياة بغرور : طبعا انا اصلا شطورة وبتعلم بسرعة ههه


فهد وهو بيميل عليها وشالها : طب يلاا ياطفلتي الشطورة عشان نروح


حياة بكسوف : طب نزلني انا ليا رجلين بعرف امشي وحدي


فهد بحدة : اسكتي خالص مبحبش حد يجادلني  

بقلم الكاتبة المجهولة 


حياة سكتت بغضب طفولي وفهد شالها وطلعو برا المستشفي وركبها العربية وركب جنبها

فهد بهدؤ : هنروح نجيب حاجتك اللي نقصاكي من البيت


حياة خافت وبدأت ترتعش : لاا... لاا والنبي مش عايزة اروح هناك


فهد بهدؤ مسك وشها : ششش متخافيش انا معاكي مش هيحصل حاجة هنجيبهم ع طول ونرجع الصعيد


حياة : طب وشغلك اللي هنا


فهد : مش مهم النهاردة هاجي يوم تاني واخلصه واحولك ورق جمعتك المهم دلوقتي ناخد حاجتك اللي هنا عشان مش هترجعي هنا تاني


حياة بدموع وبرائة : بس دا بيت بابا وكل زكراياتنا فيه مقدرش مجيش تاني


فهد : هبقا اجيبك كل فترة


حياة : تمام شكرا


فهد ساق العربية ووصل البيت ووقف العربية

فهد بهدؤ : يلا


حياة مسكت ايده : اطلع معايا انا خايفة


فهد هز راسه ونزلوا من العربية ومسك ايدها وطلعو البيت دخلو........ فهد : ادخلي هاتي حاجتك وانا قاعد مستنيكي هنا


حياة هزت براسها ودخلت اوضتها وخدت كل صورها مع باباها وزكرايتها وكل حاجة نقصاها

فهد مل من القعدة في الصالة دخل ليها اوضتها وهيا كانت مشغولة بتجميع حاجتها

بص ع الاوضة كأنها اوضة طفلة رسومات كرتون ع الحيطة وصور ليها وهيا صغيرة وصور ليها هيا وباباها ومامتها مع بعض وصورها وهيا كبيرة بوضعيات مختلفة وحركات مجنونة ابتسم... جميلة ومجنونة ف كل مرة بتخطف قلبه وعقله

حياة وهيا بتهزه : فااااهد


فهد اخير فاق : نعم بتناديني

 

حياة : بناديك بقالي ساعة.....يلا انا جاهزة


فهد : تمام يلااا


شال شنطتها ونزلو ركبو العربية واتجهو للصعيد

..... في الطريق......

فضلو ساكتين وحياة مبتتكلمش وفهد كل شوية يبص عليها يلقاها سرحانة عرف انها بتفكر ف اللي حصل

وقف العربية فهد ومسك ايديها : حياة


حياة فاقت من افكاركها : هاااه في ايه.... بصت حواليها : انت وقفت هنا ليه


فهد مسك ايدها : بصي ياحياة انتي لازم تنسي اللي حصل وتبدأي من جديد انتي دلوقتي معايا ومحدش هيقدر يقربلك تمام!


حياة : تمام


فهد ساق وكملو الطريق وكانت الشمس غابت والليل جه

بعد فترة وصلو الصعيد ونزلو من العربية.... دخلو كانت العيلة كلها متجمعة دخلت حياة وطلعت ع اوضتها من غير ما تكلم حد وبعدها دخل فهد ومعاه شنطتها


زهرة قربت عنده : فهد حبيبي حياة مالها شكلها متغير حصل معاكو ايه


فهد بجمود ولهجة صعيدية : متخافيش ياعمتي هيا زينة بس تعبانة من الطريق شوية


سالم بهدؤ : ايه اللي حوصل معاكو يافهد وحياة مالها


فهد اتنهد : كريم ود عمها كان عيتهجم عليها


كله اتخض وزهرة خبطت علي صدرها بشهقة : ياحببتي يابنتي


سالم ضرب عصايته ف الارض بعصبية : وانت كنت فين عاااد اومال اني باعتك معاها ليييه


فهد بجمود : اللي حصل............ وحكالهم


زهرة : ياحببتي يانور عيني كل ده حصل معاها 


فهد : جهزي للست حياة اكل يابهية ووديه ليها


بهيه بطاعة : حاضر يابني


بهيه دخلت عملت الاكل وزهرة خدت الصنية منها وطلعت عند حياة والباقي قعدو تحت


زهرة فتحت الباب ودخلت لقيت حياة لابسه بجامة ودافنه وشها ف المخدة وبتعيط

زهرة؛شدتها لحضنها : خلاص ياقلب ماما انتي معايا محدش هياخدك


حياة بعياط : ليه ياماما كل دا بيحصلي انا عملت ايه عشان يحصل معايا كده


زهرة : استهدي بالله ياروحي انتي معملتيش حاجة دا ابتلاء من ربنا


حياة : انا بكرهم ياماما بكرهم هما اذوني اووي


زهرة : انتي دلوقتي مع اخوالك وجوزك ياحببتي وهما مش هيقدرو يقربو منك ودلوقتي يلا عشان تاكلي انا مش عارفة استحملتي اليوم من غير اكل ازاي انا مستغربة اصلا ان فهد رجع بدراعه


حياة بضحك : لا متخافيش ماهو اشترالي اكل وكلت ع الطريق


زهرة ابتسمت وبدأت تأكل حياة وبعدين خدت الصنية وطلعت وفهد دخل بعد شوية وغير هدومه ونام جنبها وخدها في حضنه

حياة : فهد ممكن اسألك سؤال


فهد : حياة متبجيش تعملي مجدمة جبل ما تسألي انا اصلا بجيت بستني فجرة اسئلة ماجبل النوم دي


حياة بتزمر : خلاص مش سأله


فهد جمد من حضنها : اسالي بت عمي


حياة : هما اعمامي لو عرفو مكاني واخدوني انت.......


فهد بمقاطعة : مستحيل اخليهم ياخدوكي انتي متجوزة راجل ومش اي راجل ده فهد الصعيد


حياة : نينينينينيني خف تواضع شوية


فهد بأبتسامة : تصبحي على خير يا حياتي


حياة بسعادة : وانت من اهله

بقلم الكاتبة المجهولة 

.......... الصبح..........

البيت كله كان متجمع الفطار ماعادا ياسمين

حياة : هيا ياسمين فين انا هطلع اناديها


جميلة : اقعدي يابتي دلوقت تنزل


حياة : ممكن تكون تعبانة هطلع اشوفها


حياة قامت من السفرة وطلعت لياسمين وكانت مستغربة انهم مش مهتمين بياسمين ايدا


حياة : ياسمين ممكن ادخل


ياسمين وهيا ع السرير بتعب : تعالي ياخيتي


حياة دخلت وقعدت جنبها : مالك شكلك تعبانة


ياسمين : مش عارفة ياحياة دماغي عتنفجر من الوجع


حياة حطت ايدها ع راسها لقيتها سخنة عملت ليها كمادات وقعدت جنبها واستغربت ان محدش طلع سال عليها الا زهرة مع انهم عارفين انها تعبانة


فضلت معاها طول اليوم

حياة : ياسمين ممكن أسألك سؤال


ياسمين بوهن : اتفضلي ياخيتي


حياة : هما ليه كلهم هنا بعاد عنك كدا وبيعملوكي بالطريقة دي


ياسمين اتوترت وحياة مسكت ايدها : احكيلي انا زي اختك


ياسمين بدموع : هحكيلك ياخيتي يمكن يخف وجع جلبي والنار اللي جايدة فيه

ياسمين بتردد ودموع : اني كنت بحب واحد قوي قوي وهو....... اتهجم عليي

........... يتبع........


الكاتبة المجهولة

يلا تشجيع...... انجوووووي♥️♥️�

التفاعل نزل خالص البارت اللي فات لو ملقتش 

تفاعل حلو مش هكمل الروايه


#البارت_الخامس


ياسمين بدموع : اني ياخيتي كنت بحب واحد قوي قوي.... بس هو حاول يتهجم عليي ياحياة

انفجرت في العياط وحياة خدتها في حضنها وفضلت تهدي فيها


حياة وهيا مصدومة : اهدي ياياسمين واحكيلي اللي حصل


ياسمين : فاكرة يوم كتب كتابك انتي وفهد اخوي ساعة ضرب النار


حياة : ايوا ايه علاقة دا باللي انتي بتقوليه


ياسمين : وجتها كانت عيلة الرفاعي جايين ياخدو حجهم عشان فهد اخوي ضرب ولدهم بالنار وكان عايز يجتله


حياة : انا مش فاهمة حاجة


ياسمين : فهد اخوي كان مصاحب واحد اسمه سيف الرفاعي ظابط شرطة بشتغل في القاهرة كانو صحاب جوي جوي كان بيجي عندنا هنيه كتير يجعد مع فهد كنا بنشوف بعض كتير هو حبني وعجبني لغاية ماحبيته واعترفنا بحبنا لبعض بس كنا مخبيين محدش من العيلة يعرف كان لما ياجي لفهد الجصر بنشوف بعض وبتقابل في الجنينة اللي ورا


من شهرين اتجدملي عريس وابوي وافج عليه وجال انه زين ويناسبني سيف لما عرف مجدرش يتحمل بس كان خايف يقول لفهد عشان فهد ميفكرش انه بيخونه وبيبص لحريم بيته 

يوميها سيف شرب هو في العادة مبيعملش اكده بس كان عايز ينسي... كلمني وهو مكانش في وعيه قالي تعالي عند الجنينة الورانية مكان مابنتجابل اني محتاجك... صوته كان ضعيف جلبي رق وروحت اجابله


........ فلاش بااااك .......

سيف بضعف : خلاص ياياسمين هتتجوزي وتبجي لغيري


ياسمين بدموع : غصب عني ياود عمي انت عارف انه لو بيدي مهختارش غيرك


سيف : واني ماعجدرش اخليكي تروحي لغيري ياياسمين


ياسمين : كلم ابوي واخوي ياسيف


سيف : مش هيوافجوا وانتي عارفة السبب ده غير ان فهد صاحبي وهيفتكر اني بخونه وببص لحريم داره


ياسمين : لااه فهد اخوي معيجولش اكده حاول تجنعه ياسيف


سيف قرب عليها وحضنها بضعف ومن غير وعي : اني تعبان جوي ياياسمين


ياسمين بخوف : سيف مينفعش اكده بعد عني


سيف كأنه متغيب عن الواقع ومش سامع حاجة بدأ يقرب منها وشيطانه اتحكم فيه

قرب عليها وقطع كم العباية بتاعتها وبدأ يهضنها ويبوسها بهستريه

ياسمين بعياط وخوف : سيف بعد عني هملني اكده غلط ابوس يدك سبني ياود عمي


سيف : انتي لي اني وبس ياياسمين


فهد كان بيتمشي في الجنينة وشافهم : سييييف هجتلك


فهد هجم عليه وضربه وبعدين طلع سلاحه وضربه في كتفه بالنار وياسمين قاعدة في الارض بتعيط وبتعدل هدومها بخوف

فهد مسكها من ايدها جامد ودخلو القصر كل اللي موجودين اول ماشافوا ياسمين بالحالة دي اتخضوا


جميلة بقلق : ايه اللي عمل فيكي اكده يابتي


فهد بعصبية : بنت المحروسة كانت عتمشي مع سيف ود الرفاعي ويحبو ف بعض


جميلة شهقت : يامرارك ياجميلة

ضربت ياسمين بالقلم : ليه تعملي فينا اكده وتحطي راسنا في الطين


سالم بجمود : من النهاردة اني مش عندي عيز بت وحدة اسمها ايه ياسمين بتي اللي ربيتها ماتت انتي عتعيشي معانا اهنه بس لسانك ميخاطبش لساني واصل


جميلة : انسي ان كان عندك ام انتي مش بتي اني بتي محترمة متعرفش ازاي تكلم رجالة


....... باااااك......

ياسمين بعياط : ومن يوميها احنا ع الحال ده لا امي ولا بوي ولا اخوي بيتحددتو معاي مش بطلع من الدار ولا بروح الجامعة


حياة حضنتها : ياااه كل ده حصل معاكي ياياسمين انتي اتعذبتي اوي


ياسمين : اني اعمل اي حاجة بس اهلي يرجعو يتحددتو معايا تاني


حياة : اهدي ياحببتي هو لو بيحبك بجد مكانش اخترع اعذار كاذبة عشان يهرب من جوازه منك انه خايف من رد فعل فهد لما يعرف دا مش مبرر فهد كان ممكن يوافق لانه صاحبه الوحيد وافضل حد يستأمن عليه اخته


ياسمين : ياخيتي مش هو ده السبب..... الحجيجة انه كان فيه مشاكل بين جدي وجد سيف وابوي وعمي محمود معيطجوش عيلة الرفاعي واصل بس كانوا بيحبو سيف عشان كان طيب ومحترم وصاحب فهد من زمان لكن ان ابوي يبعت بنته بيت الرفاعي وتعيش هناك ده اللي مستحيل يقبل بيه واصل


حياة : طيب مش حاولتي تصالحي مامتك وبابكي


ياسمين : حاولت كتير اتحددت معاهم بس مكانش حد يسمعني.... عشان خاطري ياحياة ساعديني اني مش جادرة اسامح نفسي ولا جادرة ابعد عنيهم

بقلم الكاتبة المجهولة 


حياة بحنان : متخافيش ياياسمين انا معاكي وهساعدك لحد ماترجعو زي الاول.... بس دلوقتي ارتاحي انتي تعبانة


ابتسمت ياسمين بهدؤ وحياة غطتها كويس  طلعت من الاوضة ونزلت تحت


...... في الطابق اللي فوق قدام اوضة اية....

اية خدت شنطتها ونازلة عشان تروح الكلية

هشام بابتسامة جذابة : صباح الخير ياجمر... رايحة فين


اية بكسوف : صباح النور يااخوي... رايحة الكلية


هشام : اخوي!!.... ماتحن ياجن


اية : وه اختشي ياجدع عتتغزل فيا وكمان بتتكلم عوج


هشام بضحك : ماانا بصراحة لما بشوفك بنسي الدنيا ومافيها


اية بخبث : اكده طيب اني هقول لعمي محمود ان ولده بيغازلني وكمان بيتكلم عوج خليه يطوخك عيارين


هشام بخبث مماثل : اهون عليكي يابت عمي

ولسه بيقرب منها

حياة بصوت عالي : احم احمممم بتعمل ايه ياهشام


ايه اتكسفت ونزلت بسرعة وطلعت من القصر

حياة قربت عند هشام وهو اتوتر

هشام : حياة كيفك ياخيتي انتي اهنيه من ميته


حياة بمكر : من اول صباح الخير ياقمر... وغمزت


هشام : وحيات عيالك ياشيخة استري عليا دا انا غلبان


حياة : ايه دا انت كمان بتتكلم زيي اهوو


هشام : ايوا منا جامعتي كانت ف القاهرة


حياة : امم... طب وايه موضوع ايه دا بقا


هشام : بصي هقولك بس متقوليش لحد


حياة : اشطا يامعلم سرك ف بير


هشام : امم بير مخروق.... بصي ياستي انا بحب ايه وانا اللي مربيها وهي كمان بتحبني بس لسه معترفتش


حياة : ومبتتقدمش ليها ليه ولا خايف لتترفض


هشام بغرور : لا طبعا انا مترفضش كل الموضوع اني لسه متخرج ومبنتش نفسي... هااا اديكي عرفتي اهو مش هتقولي لحد صح!!


حياة : امم... ماشي بس بشرط


هشام : اه بدأنا بقا... انتي مش قولتي مش هتقولي لحد!

بقلم الكاتبة المجهولة 


حياة : بس محلفتش


هشام : اخلصي عايزة ايه


حياة : بص هتروح تشتريلي اندومي


هشام : وانتي مش عارفة طريق المحل ولا ممعكيش فلوس


حياة : لا يابابا معايا فلوس وعارفة طريق المحل بس مينفعش اشتريه عشان ماما هتنفخني


هشام : امم موافق بس هاكل معاكي


حياة : اشطاا بس اياك زوزو تشوفهم


هشام : زوزو مين


حياة : زهرة امي ياعم الله


هشام : اه اه ماشي يالا باااي


حياة : نتقابل في الجنينة اللي ورا


هشام : اشطا يبرنس

وركب ع السور بتاع السلم واتزحلق


حياة ضحكت علي حركته : طفل والله طفل هههه


حياة مشيت لاوضتها وكانت باصة في الفومن مش مركزة ف الطريق وخبطت في حد

حياة : اه اسفة


هايدي بضيق : وه ماتفتحي ياعميه ايه معتشوفيش ولا ايه


حياة بعصبية : قولتلك اسفه محصلش حاجة يعني لدا كله


هايدي : لاه حوصول كتير جوي انتي خدتي مني اغلي حاجة عندي ودايرة تضحكي ومبسوطة واني بتعذب


حياة باستغراب : انتي بتقولي ايه انا مش فاهمة حاجة؟!


هايدي بسخرية : هه ولا هتفهمي..... ومشيت


حياة : مالها دي


............ بعد شوية في الجنينة اللي وراا.......

حياة وهشام قاعدين ع الارض وقدامهم الاندومي وبياكلو

حياة بتلذذ : الله طعمه تحفة تسلم ايدك ياهشام


هشام بغرور : انا اصلا شيف شاطر وقمر


حياة : تعرف انك قمر وبحبك اوووي


فهد كان معدي وسمعها صدفة واتضايق وكان زي البركان قرب عليهم

هشام بغرور : عادي انا اصلا قمر واتحب


حياة : شششش اسكت انت يابغل انا بكلم الاندومي حبيبي


فهد ناره هديت وضحك ع منظرهم

هشام : فصيلة وباردة


فهد بجمود : احم احم... بتعملو ايه


حياة بتوتر : طبعا لو حلفتلك ان هشام هو اللي جايبه مش هتصدقني


هشام بصدمة : انا؟! دي كدابة


حياة : تنكر؟! انكر يلا


فهد بتمثيل الجمود : باااس وانتو فاكرين انكو هتفلتو بعملتكو كدا عادي


حياة بتمثيل : ياسطا انت جدع ومش هتقول لحد صح


فهد : بقا تاكلو من غيري يا اندال


هشام : الله عليك ياابو الفواهيد... اتفضل ياخويا الاكل يكفي والمكان يسيع من الحبايب الف


فهد قعد واكل معاهم وفضلو يحكوا ويضحكو كتير

بقلم الكاتبة المجهولة 

_ الشمس غابت والليل جه

العيلة كلها اتجمعت وسهروا مع بعض والبنات قعدو فوق مع ياسمين وفي اخر اليوم كل واحد راح اوضته


حياة نايمة في حضن فهد كالعادة

حياة : فهد ممك.........


فهد بمقاطعة : اسالي ع طول ياحياتي من غير مقدمات


حياة بتردد : هو انت ممكن تسامح ياسمين يعني هيا مكنش قصدها تغلط وهيا ندمانة


فهد بعصبية وضغط ع خصرها : حياة انا مجولتش متفتحيش الموضوع ده واصل بتعصي اوامري واني راجل دمي حامي ومبحبش اكده يابت الناس


حياة بدموع : فهد انت بتوجعني


فهد حس بأيده اللي ع خصرها وضاغط عليها شالها

فهد : خلاص


حياة بعدت عنه ونامت علي طرف السرير والدموع في عينيها.... جذبها عنده مرة تانية لحضنه بحنية

حاولت تقاومه بس مقدرتش

فهد بحده : نامي ومتتحركيش ياحياة


خافت من نبرة صوته وغمضت عينيها واستسلمت ونامت اما فهد فكان بيفكر في كلامها اللي عصبه وفي دماغه الف حاجة

باس راسها بحنية ونام بهدؤ


........ الساعة ٢ في الليل......

حياة كانت عطشانة صحيت وقامت من ع السرير بعد ما بعدت عن فهد بصعوبه لانه كان ماسكها جامد

ملقتش ماية جنبها كانت متجهه لباب الاوضة وفجأة النور قطع والدنيا ضلمت


قلبها انقبض وخافت وجسمها ارتعش بشدة قعدت في ركن في الاوضة وضمت رجليها لصدرها زي الجنين ودموعها نزلت بغزارة وشهقاتها عليت


فهد صحي علي صوت شهقاتها لقي الدنيا مضلمة مد ايده ع السرير ملقهاش سمع صوت عياطها قرب من الصوت لحد ما وصل عندها

حط ايده ع كتفها بهدؤ : حياا........


حياة بصريخ ورعشة : لاا ابعدو عني طلعوني من هنا... يابابا تعالي طلعني.... خليهم يطلعوني من هنا انا بخاف من الضلمة

..... انا معملتش حاجة.........


فهد جاب فونه ونور الفلاش وقرب عليها حاول يهديها بس مقدرش وفقدت الوعي بين ايديه.......


......... يتبع.........

الكاتبة المجهولة


يارب البارت يعجبكم... يلاا انجووووووي♥️♥️

#البارت_السادس


فهد لقى حياة فقدت الوعي شالها بسرعة ونعيمها ع السرير وهو مش فاهم هيا ليه حصلها كده


سالم وجميلة صحيو ع صوت صراخ حياة

جميلة : ياساتر يارب في ايه


سالم : الصوت جاي من أوضة قومي نشوف في ايه وايه اللي قطع الكهربا اكده


طلعو برا الأوضة وقابلو زهرة وكان باين عليها القلق

سالم : مالك ياخيتي شكلك خايفة


زهرة بخوف : سمعت صوت حياة وقومت لقيت النور قاطع اتخضيت عليها هيا بتخاف من الضلمة


جميلة : طيب تعالو نشوفها.


راحو كلهم ع الأوضة وخبطو وفهد فتحلهم

زهرة بخوف : فهد حياة كانت بصرخ ليه هيا كويسة صح


فهد : اني جومت من النوم لجيتها بتعيط وبتصرخ وبعدين اغمى عليها


سالم : اني هروح اشوف مشكلة الكهربا وراجع


جميلة : واني هجبلها مية ونحاول نفوجها


زهرة دخلت وقعدت جنب حياة ع السرير وخدتها في حضنها وفهد واقف مش عارف يعملها حاجة وقلقان عليها دقايق والنور جه وجميلة طلعت ومعاها المية وسالم وراها


جميلة قعدت جنبها ع السرير ومسحت وشها بالمراية وشربتها وحطت ايديها ع راسها وفضلت تقرأ عليها قرأن

زهرة كانت بتعيط ع الحالة اللي وصلت ليها بنتها


سالم : تعالي يافهد عايزك في كلمتين وانتي ياخيتي... جميلة اجعدي مع البنية لحد ما نرجع


جميلة : حاضر ياخوي


....... قدام أوضة فهد........

سالم بحدة : ايه اللي حوصل ده يافهد وانت كنت فين لما مرتك صرخت ماجومتش تشوفها ليه


زهرة : خلاص ياسلام فهد ملوش ذنب حياة اصلا عندها فوبيا من الضلمة


فهد بجمود : فيه ايه ياعمتي وايه اللي وصلها للحالة دي


زهرة بدموع : حياة طول عمرها بتخاف من الضلمة بس مش لدرجة انها تفقد الوعي او الفوبيا... من اول ما باباها مات ومعاملة أمامها اتغيرت ناحيتها كانو بيعاملوها وحش اوي وبيضربوها... لما كانت تغلط كانو يحبسوها في اوضة ضلمة ويسبوها من غير اكل وشرب كانت بتفضل تصرخ وتعيط كتير بس مكانش عندهم رحمة.... دموعها نزلت بغزارة وكملت بوجع : كنت بسمع صوت صراخها كانت بتترجاهم يطلعوها

قلبي كان بيتقطع عليها بس هما كانو بيحبسوني ويقفلو عليا عشان مطلعهاش... عذبوها كتير لحد مابقت بتخاف من حجات كتير هيا آه عنيدة وبتضحك كتير بس جواها وجع كبير من اللي حصل معاها بتحاول تنساه

__بقلم الكاتبة المجهولة


سالم حضنها : متخافيش ياخيتي بتك ف امان دلوقت هيا مع خالها ومحدش هيجدر يمس شعرة منها


فهد كان بيسمع الكلام وبيتخيل شكل طفلته الصغيرة وهيا بتصرخ وبتعيط من الخوف ودمه كان بيغلي

دخل اوضته من غير ولا كلمة وراح عند الدولاب واخد هدوم والسلاح بتاعه وراح عند حياة وباس راسها


جميلة بهمس : رايح فين ياولدي


فهد : متخافيش ياست الكل عندي مصلحة هخلصها وارجع.. خدي بالك منها


جميلة : في عنيا ياحبيبى


فهد طلع لقى عمته وابوه لسه قدام الأوضة

فهد : خليكي معاها ياعمتي وخدي بالك منيها


زهرة هزت راسها بابتسامة ودخلت وفهد نزل الطابق اللي تحت وغير هدومه وطلع... لسه بيفتح باب القصر

سالم : رايح فين يا فهد


فهد بهدؤ مميت : رايح اجيب حج مرتي يابوي مش مرات فهد الصعيد اللي يحصل فيها أكده... هيا متجوزة راجل


سالم : ربنا معاك ياولدي

سالم كان ناوي ينتقم منهم بس مستني الوقت المناسب ومقدرش يمنع فهد لانه عارف انه عنيد وهينفذ اللي ف دماغه


الفجر إذن وفهد صلي فرضه وجمع رجالته وفهمهم اللي هيعملوه وركبو العربيات واتجهو للقاهرة


....... الليل خلص والشمس طلعت

..... في الصعيد......

زهرة نايمة وواخدة حياة في حضنها حست بيها بتتحرك وبتهلوس في الكلام

حياة : لااا طلعوني... انا معملتش حاجة... طلعوني والنبي


زهرة بدوموع : قومي ياحببتي دا كابوس... متخافيش ياقلب ماما انا معاكي دا كابوس


حياة صحيت بخضة وفضلا تعيط وزهرة هدتها

زهرة : خلاص ياقلبي انا معاكي وفهد كمان معاكي متخافيش


حياة بهدؤ : هو فهد فين ياماما


زهرة : معرفش ياروحي هو طلع من بدري وقال انه عنده مشوار مهم..... المهم دلوقتي ارتاحي انتي لسه تعبانة ولسه بدري


حياة : لا أنا مش هنام تاني هطلع انمشي في الجنينة شويه


زهرة : براحتك ياحببتي انا ف اوضتي لو احتجتي حاجة


........ في القاهرة.....

شاكر : مين اللي ع الباب ياسوزان


فهد ببرود : دا انا ياحج شاكر فهد المنياوي عزرائيلك.... وزق الباب ودخل


شاكر يخوف : انت عايز ايه مش خدتها جاي ليه تاني مش مكفيك اللي عملته في ابني


فهد بحدة وسخريه : وهو اللي عملته ف ابنك دا حاجة استني التقيل جاي


سوزان بضيق : اخلص وقول جاي ليه ماانت اخدت المحروسه وامها وياعالم يمكن متكونش متجوزها وبتضحك علينا وهيا بتتسلي معاك


فهد قرب منها واتكلم بفحيح زي الافعى : لولا انك وحده ست وانا متعودتش أمد يدي ع حرمه كان زمانك ميته ف أرضك دلوجت بس ده مش يمنع انك هتتحسبي ع كلامك ده


فهد بحدة لرجالته : هتوهم وجيبو المحروس اللي نايم جوه

... وانتي ادخلي نادي بتك بالذوق وامشي معانا اني مش عايز حد من رجالتي يلمسكو اني عندي رجالة مين وش يدهم ع حرمه عشان هما رجالة صوح مش زيك

... وبص لشاكر بسخرية


رجالة فهد مسكو شاكر وكريم وخدوهم وسوزان وهالة طلعو والرجال وراهم

فهد راح شقة حسين اخو محمود اللي ف نفس البيت واخده هو وحسام ابنه


وركبوهم ف العربيات واتجهو للصعيد وفهد بيتوعدلهم وهما هيموتو من الخوف وبيفكرو ف مصيرهم

__بقلم الكاتبة المجهولة 


...... في الصعيد.....

حياة ماشية في الجنينة وهوا الصبح بيطير في شعرها وتستنشق براحة وبتفكر كل اللي مرت بيه

فجأة لقيت واحد بينط من ع سور القصر بصت ع الارض ولقيت عصاية كبيرة مسكتها بسرعة وجريت عنده


حياة وهيا بتضربه : بتعمل ايه ياحرام ياحيوانة والله لافضحك واخلي خالو يحبسك جاي تسرق


وبحركة سريعة الشاب لف ومسك العصاية منها وكتم بوقها بأيده

الشاب : بس بس اييييه انتي بتتحددتي كتير لييه

حياة حاولت تشيل ايده بس مقدرتش

الشاب : اسمعي اني مش حرامي ولا جاي اسرج هشل يدي بس متصرخيش


هزت راسها بالموافقة وبعيون بريئة الشاب صدقها وشال ايده

حياة بصراخ : حرااام.......


الشاب بضيق : اني مش جولتلك متصرخيش اني مش حرامي بجولك اني جاي اشوف حد وامشي جوام.. هشيل يدي المرة دي لو صرخت هجتلك


هزت راسها بخوف والشاب شال ايده

الشاب بوجع : يخربيتك الجرح شكله فتح تاني


حياة بخوف : ان.. انت عايز ايه


الشاب بابتسامة : انتي مرت فهد اكيد بت البندر


هزت راسها : انت مين وعايز ايه


الشاب : بصي انا مش حرامي انا سيف الرفاعي و.......


حياة بعصبية : وجاي هنا ليه هااه مش مكسوف من نفسك بعد اللي عملته


الشاب بحزن : انا عارف اني غلطت بس والله غصب عني انا عايز اقابل ياسمين ممكن


حياة حسته ندمان وصادق في كلامه وسيف لقيها ساكته

سيف : انتي ليكي الحق متصدقنيش... اتنهد : بصي انا عارف ان ياسمين بتنزل تتمشى الصبح بدري وتشم هوا هشوفها واقولها كلمتين وامشي ع طول


حياة : هيا تعبانة من امبارح


سيف بقلق : ايه تعبانة مالها هي كويسة دلوقتي


حياة : اهدي هيا كويسة بس مينفعش تشوفك هيا متضايقة منك اووي


سيف : انا عارف وعايز اعتزرلها واخليها تسامحني ان شاالله يارب لو تقتلني بس تسامحني


 حياة : انا هقولها انك جيت بس مينفعش تيجي هنا تاني عشان خطر عليك وفهد لو عرف انت عارف اللي ممكن يعمله


سيف بضحك : عارف وحشني اووي عمرنا مابعدنا عن بعض كدا دا حتي اتجوز وانا مش معاه مبروك ليكي يا....


حياة : حياة اسمي حياة


سيف بصدمة : انتي حياة


حياة : انت تعرفني!!


سيف بتوتر : هاااه لا لا.... مبروك ياحياة خلي بالك منه فهد طيب بس عصبي شويه


حياة بضحك : كتيييير


سيف : هو غشيم بس قلبه ابيض زي قلب الخصاية.... يلا اروح أنا بقا لحد يشوفنا مع بعض اتشرفت بمعرفتك وشكرا ع العلاقة الجامدة دي


حياة : الشرف ليا... انا اسفة جدا اني ضربتك


سيف : عادي ولا يهمك... سلام

سيف اتلفت عشان يمشي

حياة : سيف!


سيف : نعم


حياة : بتحب ياسمين ؟!


سيف بعشق : بحبها بس دا انا بعشقها وبعشق ملامحها دا حتي بحب عيوبها


حياة بابتسامة : ربنا يجمعكم مع بعض


سيف : امين.... ومشي


حياة دخلت القصر وراحت غرفة ياسمين

حياة : عاملة ايه النهاردة


ياسمين : زينة جوي ياخيتي تسلمي


حياة بتوتر : ياسمين كنت عايزة اقولك حاجة


ياسمين : اتفضلي ياخيتي


حياة بتردد : احم.. بصراحة سيف جه النهاردة وكان عايز يقابلك


ياسمين بعصبية : واني مش عايزة اشوفه ولا اسمع صوته


حياة : يعني بقيتي بتكرهيه


ياسمين بحزن : هكدب عليكي لو جولتلك اه مش جادرة اكرهه لو بيدي هشيل جلبي من مكانه واحط مكانه صخرة


حياة : بس هو لسه بيحبك وانا حسيته ندمان ونفسه تسامحيه


ياسمين : معجدرش ياخيتي هو ازاي جوي


حياة : ربنا بيغفر يبقا انتي مش هتسامحي


ياسمين : مش عارفة ياحياة اني دماغي عتنفجر من التفكير


حياة : طيب خلاص انسى.. انتي متروحيش جامعتك ليه


ياسمين : من ساعة اللي حوصول واني مبطلعش من الدار


حياة : غلط ياياسمين لازم تهتمي بدراستك اكتر من كده


ياسمين : عايزانى اروح أحول لابوي ولا اخوي اني عايزة اروح الجامعة اني مليش عين اكلمهم


حياة : انا هكلم فهد وححاول أقنعه


ياسمين : شكرا جوي ياحياة اني مش عارفة من غيرك كنت عملت ايه


حياة : ياهبلة مفيش بين الأخوات شكر... يلا اروح احضر الفطار معاهم تحت

__بقلم الكاتبة المجهولة 


حياة نزلت وراح المطبخ وجهزت الفطار والعيلة كلها اتجمعت وفطروا وكل واحد راح ع شغله 


جه وقت الغدا وفهد لسه مرجعش وكلهم قعدو ع الطاولة يتغدو... في نص الاكل فهد دخل

جميلة : حمد الله ع سلامتك ياولدي... اجعد كلك لجمة ترم عضمك 


فهد : الله يسلمك ياما.. حاضر


سالم : عملت ايه يافهد


فهد : كله تمام يابوي والحاجة في المخزن


اتغدو وفهد وسالم راحو ع المخزن


....... في المخزن......

سالم : نورتو يارجالة ولا اجولكم ياحريم ماهو اللي يمد يده ع حرمة ميبجاش راجل ولا ايه ياشاكر


حسين : انتو جايبينا هنا ليه عايزين ايه


فهد : وه انتو لسه جعتدو ياجماعة دا انتو لسه مشفتوش حسن الضيافة بتاعتنا


حسام بضيق : انتو مين وعايزين ايه


سالم : هو ده جه معاهم غلطة ولا ايه يافهد مين ده


حسام بغرور : انا الدكتور حسام حسين الألفي


سالم : ده اكيد ابن عم حياة


فهد باستغراب : مش اعرفه يابوي اني لجيته معاهم جبته


حسام بضيق : انتو عايزين مننا ايه ورابطينا كدا ليه انتو مبتفهموش


فهد قرب عليه وضربه بالبوكس : لم لسانك لاجطعهولك واعرف انت بتتكلم مع مين


واحد من الرجالة : فهد بيه حياة هانم بتسال عليك


سالم : روح شوفها يافهد واني اهنيه هتصرف معاهم حسابنا تجيل جوي


فهد طلع برة وراح اوضته لقى حياة ماشية في الاوضة رايحة جايه بضيق

اول مادخل حضنها : وحشتيني جوووي


حياة بضيق : كنت فين من الصبح ولما رجعت مكلمتنيش ليه


فهد : كان عندي مصلحة بخلصها


حياة : امم تمام..... وراحت قعدت ع السرير بضيق

فهد قعد جنبها وخدها في حضنه : مضايجة ليه دلوجت


حياة : لا ولا حاجة يعني المصلحة بتاعتك اهم مني ولما رجعت مكلمتنيش ايه اللي يضايق في كده


فهد : واني ميرضنيش انك تزعلي مني عشان أكده هصالحك


حياة عقدت حواجبها باستغراب ولسه هاتكلم كان فهد من مها وبيلاعبها في جسمها وهيا ميتة من الضحك

حياة : ههه فهد خلاص بالله عليك مش زعلانة خلاص ههههه


فهد بعد عنها بابتسامة وخدها في حضنه تاني

فهد : حياتي انتي تعرفي واحد اسمه حسام


حياة بسعادة : حس حس طبعا اعرفه


فهد بضيق وبدأ يغير : حس حس!! تعرفيه منين


حياة بسعادة كبيرة : دا حبيبي


قالت آخر كلماتها ومحستش غير بشعرها اللي هينخلع في ايده.... كان عينه بطق شرار ودمه بيغلي

فهد بهمس كالافعي : عيدي اللي قولتيه!

بقلم الكاتبة المجهولة 

............... يتبع.........


الكاتبة المجهولة

اتمني البارت يعجبكم........ انجوووي♥️♥️

#البارت_السابع


فهد بهمس كالافعي وهو لسه ماسك شعرها : عيدي اللي جولتيه تاني


حياة بدموع في عينيها وحاطة ايدها ع ايده بتحاول تخفف من ضغط ايده ع شعرها اللي حست انه هيطلع ف ايده

حياة بألم : فهد اانت بتوجعني


فهد بصوت عالي وحدة مسك فكها بين ايده وضغط عليه : عيدييي


حياة بعياط : والله مافيش حاجة حسام ابن عمي وزي اخويا.. و.. وهو كمان ساعدني اهرب من أعمامي


فهد خفف من ضغطه ع شعرها بس لسه ماسكه : امال ايه حبيبك دي


حياة بوجع : انا وحسام صحاب من واحنا صغيرين وبعتبرها اخويا الكبير وهو كمان بيعتبرني اخته


لحظات وفهد استوعب اللي عمله وبص لحياة اللي اللي وشها كان لونه احمر واصابع معلمة في خدها وخصلات شعرها اللي في ايده... ساب شعرها بسرعة وغمض عينه بضيق ومسح ع وشه بايده بعصبية

فهد بتنهيدة : حياة انا......


حياة بصراخ ووشها كله دموع : انت ايه هاااه انت واحد مبتفهمش ومعندكش احساس


فهد مسكها من دراعها جامد وجز ع سنانه : لمى لسانك لاجطعهولك مش معنى اني ساكتلك يبجي من حجك تغلطي فيا


حياة نفضت ايده بعصبية : ابعد عني انا بكرهك

وطلعت برا الاوضة


*بكرهك* الكلمة نزلت ع فهد زي الصاعقة فهد الصعيد اللي بتتهزلو شنبات كلمة زي دي تكسر قلبه كده..


فهد اتوجع من كلامها وضرب ايده في المرايا بعصبية : ااااه غبي.... غبي


حياة كانت برا قدام الأوضة ودموعها بتنزل كانت هتمشي بس سمعت صوت حاجة بتتكسر اتخضت وفتحت الباب ودخلت ع طول

اول مادخلت اتصدم من مظهر الأوضة الازاز متكسر ومرمي ع الارض و فهد واقف في نص الأوضة ومغمض عينه بعصبية وأيده بتنزف بشده


جريت عنده ومسكت ايده بخوف كبير ودموع : ف.. فهد ايدك... ايدك بتنزف


فهد بجمود : مفيش حاجة ده جرح بسيط متشغليش بالك


حياة بقلق : لا دا مش جرح بسيط ايدك بتنزف جامد...

قعدته ع السرير : لحظة وراجعة


فضلت تدور ف كل الإدراج لحد مالقت علبة الاسعافات

حياة بخوف : هه.. هعقملك الجرح هيحرق ف الاول استحمل شويه


مردش عليها كأنه مش سامع حاجة ببصلها وبيفتكر كلامها اللي وجعه اكتر من جرح ايده

حياة عقمت الجرح ولفت عليه شاش وربطته كويس

حياة : بيوجعك!!


فهد بجمود : لاااه فهد الصعيد معيتوجعش من خربوش زي ده


حياة : بطل غرور


فهد : مش تزعلي مني


حياة : ياريت منتكلمش ف الموضوع دا اهتم بجرحك كويس عشان مش ينزف تاني


طلعت بره الأوضة وفهد طلع وراها ونزل ع المخزن

فهد : وه شكله الحج سالم اتوصي بيكو جوي


سوزان : حرام عليك ابعد عننا وسيبنا ف حالنا


فهد : مش معنى أن محدش جرب منك يبجي مش هتتحاسبي لا دورك لسه جاي انتي وبتك.... مش موضوعنا

فهد للرجالة وهو بيشاور لحسام : فكوه يارجالة

___بقلم الكاتبة المجهولة 


الرجالة فكو حسام

حسين : انت واخد ابني ع فين ياجدع انت


فهد : اني اعمل اللي عايزه ملكش صالح


فهد مسكه وخده وطلع راح القصر

زهرة كانت قاعدة في الصالة هيا وجميلة وسالم

اول ماشفت حسام جريت عليه وخدته في حضنها

زهرة بسعادة : حوسو حبيبي عامل ايه


فهد في سره : حوسو وحس حس ايه الدلع الماسخ ده


حسام : كويس ياماما انتي اخبارك ايه وحياة عاملة ايه


زهرة : كويسين ياحبيبى دي حياة هتفرح اوي لما تشوفك

زهرة بصوت : حياة ياحياة تعالي شوفي مين جه


كل ده تحت أنظار العيلة ونظراتهم المستغربه

حياة نزلت واول ما شافت حسام جريت ع حضنه

حسام بضحك : اه براحة يابنتي جسمي بيوجعني


حياة بقلق : ايه ايه اللي بيوجعك وايه اللي عمل فيك كده


فهد كانت دمه بيغلي لما شاف حياة ف حضن حسام

حسام شاور عليه : الجدع دا هو اللي عمل كده... مين دا اصلا


فهد شد حياة منه وحاوط خصرها بايده واتكلم بغرور : اني فهد المنياوي جوزها


حسام بصدمة : ايه!.. حياة انتي اتجوزتي!!


فهد بصرامة : ايوا اتجوزت ومش اي راجل ده فهد الصعيد ابجا فكر زين جبل ما تمد يدك ع حاجة تخصني

فهد بص لحياة ومسك دراعها جامد : وانتي ابجي حاسبي ع تصرفاتك واعملي حساب لجوزك اللي واجف بينكو


حياة بعصبية : انت بتقول ايه


فهد : صوتك ميعلاش


زهرة : اهدي يافهد حسام ابن عم حياة وزي اخوها وكمان انا اللي اهتميت بيه من لما كان عنده ١٢ سنه بعد وفاة امه وهما بيتعامل مع بعض زي الأخوات 


فهد : مليش صالح ده كان قبل ماتتجوز هيا دلوجت متجوزة


سالم : انت جايبه اهنيه ليه يافهد


فهد : هو اللي ساعد حياة عشان تهرب يابوي ملوش صالح بحاجة ومنجدرش ناخده بذنب غيره


سالم قرب عند حسام ووقف قصاده : ملش ياولدي حجك عليا مكنتش اعرف وتشكر انك وجفت جنب اختي وبتها


حسام : متقولش كده ياعمي دا واجبي وحياة زي اختي


سالم : بهية... جهزي أوضة الضيوف ونضفيها زين الدكتور حسام هيجعد معانا هنيه


حسام : لا ياعمي تسلم كفاية اني اطمن ع حياة وماما زهرة انا هرجع القاهرة عشان شغلي


سالم : اني حولت كلمة وخلاص هتجد معانا اهنيه نوريك حسن ضيافتنا


حسام كان هيرفض بس سكت لقى بنت جميلة نازلة من ع السلالم وعلي وشها علامات الضيق ابتسم ببلاهه وسرح في ملامحها


هشام بهمس لفهد : خلي قريب مراتك يتلم ويبطل بص لاختي


فهد بهمس مماثل : اني لو بيدي كنت جتله في مكانه


سالم : جولت ايه ياولدي


حسام بابتسامة بلهاء : موافق ياعمي طبعا موافق


زهرة : تعالي ياحوسو اعقملك جروحك ايه اللي عمل فيك كده


سالم بجمود : تعالي معاي دلوجت ياخيتي عايزك في موضوع


زهرة راحت مع سالم واخدها المخزن


فهد لحسام : منور يا.... ياحس حس..وبهمس ف ودانه : اسمع اما احولك انت اهنيه ضيف يعني لاتبص لحريم بيتي ولا لمراتي اللي هيا بنت عمك وزي خيتك فاهم


حسام : خلاص ياعم انت هتاكلني


حياة بمرح : تعالي ياحظ حس افرجك ع اوضك


فهد بصله نظرة تحزير وحسام فهمها وراح مع حياة بهدؤ


...... في المخزن.....

سالم : اللي ظلموكي انتي وبتك قدامك اهم ياخيتي خدي حجك منيهم


سوزان بكره : اه قولوا كده بقا جابلنا اخواتك يتهجمو علينا في بيتنا وعملالنا فيها المظلومة انا هوريكو وهبلغ البوليس واديكي في داهيه انتي وبنتك الحرباية


زهرة قربت عليها وضربتها بالقلم : اخرسي مسمعش كلمة وحدة ع بنتي ولا تجيبي سيرتها ع لسانك بنتي دي احسن منكو كلكو بنتي اللي ظلمتها وهنتوها مكانتش بتنام يوم غير ودعتها ع المخدة خلتوها ضعيفة وخايفة من كل حاجة


سالم بحده : هما قدامك ياخيتي وحج بنت هيرجع واللي تجولي عليه عنفذه


زهرة بصت ليهم باستهزلء : انا مش عايزة حاجة كبيرة عايزاهم يحسو بالوجع اللي بنتي حست بيه زي ماكانت بتتحبس وتضرب ويتمنع عنها الاكل والشرب


سالم بأمر لرجالته : تمنعو عنيهم الاكل والشرب لحد ما الست زهرة تأذن لهم


زهرة قربت من حسين بدموع: شوفت عملت ف نفسك ايه ياما حزرتك انا واخوك متمشيش ورا شاكر هو طماع ونهايته هتكون وحشة شوفت الحالة اللي وصلت لها ووصلت حسام ابنك ليها


حسين بندم : سامحيني يازهرة انا عارف اني غلطت لما مشيت وراه بس هو كان زي الشيطان وعماني انا عملت كل دا عشان حسام عشان يبقا مستقبله كويس


زهرة : حسام انا اللي مربياه بعد المرحومه امه ماماتت عمري مافرقت بينه وبين حياة لو قولتلي كنت قسمت ورث حياة عليها هيا وحسام بس انت شيطانك عماك دي جزاتي اني ربيتلك ابنك تعمل ف بنتي كل دا


حسين : انا معملتش ف حياة حاجة يازهرة انا كنت معاهم اه بس عمري ما مديت ايدي عليها وبحبها والله يعلم كنت بزعل ازاي لما اشوفها ف الحالة دي


زهرة : انا هخليهم يسيبوك ياحسين مش عشانك لا عشان ابنك عشان ميكونش يتيم الام والاب وعشان انت كنت ف يوم من الايام بتدافع عن بنتي......سيبه ياسلام خليه يرجع بيته


حسين بندم : انا اسف يازهرة لو عايزة تقتليني دلوقتي اقتليني بس سامحيني و خلي حياة تسامحني


زهرة : ربنا يسهل ياحسين لو حياة سامحتك يبقا انا مسمحاك

____بقلم الكاتبة المجهولة


....... في اوضة حسام.....

حسام : بقولك ياحيووو هيا مين القمر اللي كانت نازلة من ع السلالم من شويه


حياة : امم قمر دي بت رخمة وسئيلة وراسها ف السما


حسام بضيق : هو انا قولتلك اوفيها انا بقولك مين


حياة : دي هايدي بنت خالو محمود... بس ايه الحوار هيا الصنارة غمزت.


حسام بحب : البت قمر وعجباني


حياة : امم ماهو الطيور ع أشكالها تقع تصدق تنفعو بعض نفس الرخامة


حسام ضربها بالمخدة : لمى لسانك... وبعدين تعالي هنا مين فهد دا واتجوزتي امتا


حياة : لا دي حكاية طويلة


حسام : ياختي احكي ادينا قاعدين مش ورانا حاجة


حياة : اشطا..... وحكت...... بس ياسيدي هو دا كل الموضوع


حسام : اممم وبتحبه بقا 


حياة : هو مز وقمر طول وعرض ودقن وعضلات بس لا لا مبحبوش... انا احب المغرور دا


حسام : اممم ماهو واضح من كلامك ياختي انك مبتطقهوش فعلا...... يلا اطلعي برا عايز ارتاح


حياة ببرود : تؤ مش طالعة 


حسام بتمثيل : فهد!..... بص والله هيا اللي مش راضية تطلع


حياة بخوف وبلعت ريقها وشاورت بصباعها وراها : هو ورايا


حسام هز راسه حياة اتكلمت : شكله متعصب؟!


حسام هز راسه وهيا بلعت ريقها ولفت بالراحة ملقتش حد

وحسام انفجر من الضحك : هههههه اه هموووووت شكلك مسخرة هههههههه


حياة ضربته بالمخده وفضلت تضرب فيه وهو يضربها ويضحكو

حسام بخوف : حياة!...... وشاور بصباعه لوراها


حياة : ههه لا يابابا مش عليا المرادي


حسام : حياة المرادي بجد


حياة : بطل رخامة وبعدين ايه يعني لما يكون هو انا مبخفش منه دا مغرور ومتكبر وشايف نفسه

وبدأت تقلده : اه انا فهد المنياوي فهد الصعيد نينينينينيني


فهد بجمود : وايه كمان


حياة : وبارد ورخم و......... حسام انت اللي مطلع الصوت دا صح


حسام هز راسه بلأ وهيا بلعت ريقها وبصت وراها ببطئ

حياة بفزع من شكله : اااعااا بسم الله الرحمن الرحيم هوف هوف انصرف


فهد : كنتي بتجولي ايه بجا


حياة : هاااه ولا وللا حاجة مبقولش حاجة خالص

وطلعت تجري وتصرخ : اعاااااا ياماما الحقونيييي هياكلني


فهد وحسام ضكو ع جنانها وبعدين استبدلت ملامحهم الجديه تاني

___بقلم الكاتبة المجهولة 


...... اليوم عدي بسلام وكل واحد راح اوضته

......... في اوضة فهد.........

فهد حط ايده ع خصرها ولسه هيشدها لحضنه

حياة بجمود : ابعد يافهد


فهد شدها لحضنه جامد وهيا فضلت تقاومه ومش قادرة

فهد : حجك عليا


حياة بدموع : انت وجعتني وتعاملني وحش


فهد : حجك عليا عارف اني جسيت عليكي..... ايه رايك نتعامل كأصحاب


حياة بتفكير : اممم موافقة بس بشرط


فهد : شرط ايه


حياة : هتكلم معايا ومش هتتعصب عليا تاني


فهد : موافج


حياة : اشطا قوم يلا نتكلم


فهد : دلوجت


حياة : ايوا قوم وبعدين اتكلم معايا زي ما انا بتكلم عشان بخاف منك وانت بتتكلم كده


فهد اتعدل في قعدته وخدها في حضنه : حاضر ياستي عايزة تتكلمي في ايه بقا


حياة : البت السلعة اللي اسمها هايدي دي بتكرهيني ليه وكل ما تشوفني تقولي خدتي مني أغلى حاجه عندي


فهد بتنهيدة : هايدي انا اللي مربيها وهيا بتحبني اوي بس وكانت متخيلة اننا هنتجوز بس هيا صغيرة ومش عارفة تفرق بين الحب الحقيقي وحب الأخوي


حياة : يعني انت مش بتحبها


فهد بابتسامة : لا مبحبهاش


حياة بحذر : سؤال تاني بس متتعصبش


فهد : تمام


حياة : مبتفكريش تسامح سيف وياسمين....


فهد اتضايق وعينه ضيقت وكان شكله مخيف

حياة : انت قولت مش هتتعصب


فهد بتنهيدة حزن : سيف غلط وغلطته كبيرة وياسمين غلطت لما خبت عليا 


حياة : انت مقتنع انه لو كان ف وعيه كان هيعمل كدا


فهد : استحالة أصدق دا بس هو غلط كان المفروض يفكر ف نتيجة غلطه


حياة : وحشك!!!


فهد : وحشني اوي مكناش بنفترق عمرنا ماقعدنا المدة دي كلها بعاد عن بعض


حياة : هتسامحه ؟!


فهد : معرفش


حياة : بس هو شكله ندمان اوي يافهد


فهد : وانتي عرفتي منين انه ندمان وشفتيه فين


حياة بتوتر : هاااه ان... انا بقول يعني اكيد ندمان انه عمل كده


فهد : حياة انتي بتكدبي... قولي الحقيقة


حياة : فهد بصراحة سيف جه هنا وانا قابلته

فهد اتعصب جدا وجز علي سنانه

حياة اتخضت من شكلانه : فهد اسمع..........


فهد بمقاطع وعصبية : اسكتي!.... قرب منها جامد وانفاسهم بقت متلاحمه و....

___بقلم الكاتبة المجهولة 

......... يتبع............

بقلم الكاتبة المجهولة


تفاعل يجماعة.....انجوووووي♥️♥️

ياجماعه بعتزر عن التأخير اللي حصل بس دا بسبب إدارة الجروب وعلشانكم انتم انا هنزل الروايه كامله النهارده على الصفحه الشخصيه بتاعتي علي الساعه 10 باليل أن شاء الله

اللي مهتم وحابب يقرأ الروايه كامله يبعت طلب صداقه وشكرا

وبعتزر كمان مرة عن التأخير بس والله مش انا دا كان من إدارة الجروب

البارت الثامن والتاسع هنا 👇

من هنا


بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close