القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

حبيبي عبر الزمن الحلقة السابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر

 


حبيبي عبر الزمن 

الحلقة السابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


توقفنا عندما ذهب كينان الى المستشفي وجلس بجوار ميرال وفتح ميرال عيونها وأخذت تتكلم كتير وفى الآخر تكلم كينان 


كينان : بعد متخرجي من هنا عاوزك ترجعي الفيلا وتلمي هدومك وتمشي مش عاوز اشوف وشك تاني مفهوم

ميرال بصدمة : يعني ايه 

كينان بغضب : يعنى خلاص كل حاجة انتهت بينا وياريت تقولى لاخوكى ان كينان عبدون مش عيل علشان يشرب الخدعة ديه

ميرال بدموع غزيرة : والله العظيم مظلومة كينان انا حبيبتك وطفلتك والله مفهمه حاجة

كينان بغضب : اخرسي بقي مش عاوز اسمع اسمك تاني مفهوم 


توجه كينان الى الباب ولكن سمع صوت ميرال ينده عليه فلتفت ونظر ليها


ميرال بدموع : ممكن اطلب منك طلب 

كينان : عاوزة ايه

ميرال : ممكن تحضني لآخر مرة ونبي مترفض


كان كينان يرغب فى ذلك بشده فتوجه إليها واخذها فى حضنه فدفنت ميرال وجهها فى عنقة وشدت فى احتضانه ونزلت دموعها 


بعد فترة بعد عنها كينان وغادر الغرفة ولكن كان صراخ ميرال يملئ الارجاء فتوجه إليها بسرعة الدكتور وأعطى لها حقنة منوم وعلم بأنها على مشارف انهيار عصبي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


- سافر الشباب الى اليونان للعمل 


- طلبت ميرال من نورا ان تبحث لها عن شقة فوجدتها فرصة بان تجلس فى شقة عمها المتوفي ولم يرفض ابن عمها ذلك وفرحت كثيرا لان ميرال سوف تبقي بجوار والديها ومن الممكن ان تصعد امها وتطمان علي ميرال 


بعد مرور أسبوع خرجت ميرال وأخذت العنوان من نورا وتوجهت الى الفيلا وعند وصولها أسرع الحرس بفتح الباب ودخلت بالتاكسي الى الداخل وطلب من السائق الانتظار حتى تأتى ببعض الأشياء فوافق السائق و انتظرها 


دخلت ميرال الى الفيلا وأخذت تنظر فى أرجائها ونزلت دموعها بغزارة لان كل مكان كان له حدث معها ومع كينان فى هذا المكان كانت تشاهد التلفزيون وهو يجلس بجوارها وهنا كانو يجلسو ياكلو وهنا كان كينان يراجع معها المحاضرات وهنا وهنا وهنا 


توجهت ميرال الى غرفتها ووضعت ملابسها فى الحقيبة وجهزت الفساتين التى أحضرها لها كينان وأخذت الهدايا وصعدت الى الأعلى ودخلت غرفة كينان ووضعت الفساتين على السرير ونزلت واحضرت الهدايا والشبكة وصعد الى الأعلى ووضعتهم على السرير ووضعت جواب له وتوجهت الى ملابسه وأخذت تيشرت ونزلت حملت حقيبتها وغادرت الفيلا وتوجهت الى الشقة 


صعدت ميرال الى الشقة وكانت والدته نورا بها تنظفها حتى سمعت صوت خبط على الباب فتوجهت له وفتحت وعندما نظرت الى ميرال وعلى وجهها شهقت وساعدتها على الدخول وجعلتها تجلس 


والده نورا ( مروة ) : انتى كويسة يا بنتي

ميرال : ايوة كويسة 

مروة : مين عمل فيكي كده

ميرال : لا تعليق 

مروة بحزن : طيب يا بنتي انا نظفت الشقة وعملت ليكي اكل وهنزل عاوزة حاجة مني

ميرال بشرود : لا شكرا 


خرجت مروة وتركت ميرال التى اتجهت إلى إحدى الغرف ونامت على السرير تبكى على ما تفعله معها الحياة لم تشعر ميرال بالوقت وسقطت فى نوم عميق 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في اليونان

🌺🌺🌺🌺


كان كينان يجلس على شاطئ البحر يشاهد صوره مع ميرال الى أن وقف امام صورة وتذكر موقفهم


فلاش باك

🌺🌺🌺🌺🌺


جاء يوم عيد ميلاد ميرال وكانت سعيدة جدا ولكن لم يهتم كينان بالرغم بأنها سألته عن تاريخ اليوم مما ادى الى حزنها وتوجهت الى الشركة ومر الوقت وعادو الى الفيلا وطلب منها كينان بأن تجهز نفسها حتى يخرجو لحضور عشاء عمل ولكن عندت ميرال ورفضت ان تلبس ونامت على السرير 


نزل كينان وتوجه الى غرفة ميرال وخبط علي الباب ودخل وجدها تنام على السرير 


كينان : انتى لسه ملبستيش

ميرال : مش عاوزة اخرج 

كينان : معاكي ربع ساعة لو ملبستيش هاجي البسك بنفسي

ميرال بصدمة : لا طبعا وبطل قله أدب

كينان بغمزة : الوقت بيمر وشكلي كده هلبسك 

ميرال بسرعة : أخرج برا خليني البس 

كينان بغمزة : خليني اساعدك 

ميرال : لاااااااااااااا اخرج 

كينان بارف : انتى الخسرانه وخرج


توجهت ميرال الى الفستان وكان فستان باللون الأسود وتركت لشعرها الحرية واكتفت بمكياج هادي ولبست السلسلة وخاتم خطوبتها وخرجت 


نظر كينان الي ميرال وضمها لحضنه وقبل جبينها ومسك اديها وخرجو 


توجهو الى المطعم وعندما دخلت ميرال ووجدت المطعم مزين بالورود والبالنين فضمها كينان من الخلف بعد شعرها عن عنقها وقام بطبع قبلة ناعمة عليه 


كينان : كل سنة وانتى حبيبتي و طفلتي و بنتي وعشقتي و مراتى ربنا ميحرمني منك 


لفت ميرال وضمت كينان لحضنها وباست خده بكسوف وحب 


ميرال بفرحة : شكرا كيناني ده أحلى عيد ميلاد ليا ربنا يخليك ليا

كينان بحب : ويخليكي ليا يا عمري 


خرج أدهم ومالك وزوجاتهم واعطو لها الهدايا ومر باقي الليلة بالضحك والهزار فطلب كينان منها الرقص فوافقت


( تخيلو الأغنية الى تعجبكم ) 


كينان بحب : حبيبي الصغنن الى كبر سنه

ميرال : انا مش صغننه انا كبيرة 

كينان بضحك : لا صغننه وطفلتي انا كمان عندك اعتراض

ميرال بدلع : مقدرش أعترض على كلامك يا جدو 

كينان : هو انا لسه هستني سنة علشان اعرف اجوزك ده حرام

ميرال بزعل : وانا مستهلش تفضل السنة ديه خلاص روح أتجوز غيري وانا هفضل اعيط لوحدى

كينان : لو كل نساء الارض اتجمعو علشان تختار واحدة هختارك انتى تكفيني وتملي قلبي وعيوني 

ميرال بحب : وانت كمان بتكفيني عن كل الرجالة انت الراجل الوحيد الى فى حياتي لا انت التاني 

كينان بغضب مصطنع : ومين الأول يا هانم

ميرال بضحكة جميلة سحرت عقل كينان : الراجل الأول فى حياتى هو ابويا 

كينان بهمس لزيز  : انا ابوكى و حبيبك و اخوكى و صديقك و عشيقك و جوزك مفهوم

ميرال بايجابة : مفهوم حبيبي 


وفى لحظة كانت الأنوار تنطفئ وقام كينان بتقبيل شفايف ميرال بكل حب ورومانسية وبعد أن ابتعد عنها اضيات الأنوار وتم تقطيع التورته وكانت عبارة عن تورتة ملكية رائعة الجمال 


مالك : فين هديت ميرال

كينان : ملكش دعوة يا رخم 

أدهم بضحك : قصف جبهه 


فضل الجميع يضحك ويهزر وعادو الى البيت ولم تأخذ هديتها من كينان ولكن لم تحزن وفرحت بشدة بالعيد الميلاد 


دخلت ميرال غرفتها ووجدت بوكس ملئ بالشكولاته والآيس كريم وبوكس آخر ملئ بالمكياج والعطور 


باك

🌺🌺🌺


عاد كينان من سرحانه على ايد توضع عليه وكان مالك وادهم وجلسو بجوارة 


أدهم : احنا سيبينك بقالنا أسبوعين ليه عملت كده فى ميرال

كينان : علشان لأول مرة اعرف انى غبي و حمار 

مالك : عرفت ايه يا بيه

كينان : الهانم اخت احمد المنياوي وانتم عارفين مين هو احمد المنياوي

مالك بصدمة : هو انت اول مرة تعرف انها اخته

كينان بستغراب : انت كنت عارف من قبل كده

مالك بتاكيد : ايوه طبعا من اول يوم دخلت بيتك لما جبت ليا البطاقة بتاعتها عرف اسمها ودورت وراها والغريب أن البنت اختفت من يوم موت ابوها وكانت بتظهر بس فى الامتحانات ولما دورت اكتر عرفت أنهم مشو الخدم وعرفت من واحد من الحرس بأن ميرال هى الى بتخدم الكل 

كينان : وانت اذاي متعرفنيش يعنى ميرال مظلومة

مالك : ايوه مظلومة انت تعرف أنهم كسرو رجليها علشان اتفرجت على حفلة ولا كمان كسرو اديها علشان خدت شكولاته من غير متقول 

أدهم بذهول : بقي فى اخ يعمل كده فاخته 

كينان : عارف كانت جايه عندى مضروبة وقالت أنهم ضربوها علشان كسرت تحفة 

مالك : هو انت لسه قاعد ليه متقوم تروح ليها 

أدهم : صح كينان البنت بريئة جدا ولولاها كان زمانا مشرفين فى ابو زعبل 

كينان : مالك أحجز على أول طيارة وانا هحضر الشنط 

مالك : تمام يا كنج 


اسرع كينان الى غرفته وجهز ملابسة للعودة إلى حبيبتة وطفلتة 


بعد حوالى 5 ساعات كان كينان ينزل الى المطار وتوجه بسرعة الى إحدى السيارات وتوجه بيها الي المستشفي وعندما وصل علم بأنها خرجت من حوالى أسبوع فتوجه إلى الفيلا وعندما دخل وجدها فارغة وتوجه الي غرفتها ولكن لم يجدها ولم يجد ملابسها فخرج يسال الحرس عليها فعلم بانها اتت الى هنا واخذت شنط وركبت تاكسي وغادرت حزن كينان بشدة وصعد الى غرفتة وعندما دخل وجد جميع الفساتين التى أحضرها لها و وجد جميع المشغولات الذهبية وشبكتها فجلس على السرير يبكي لأنه خسر طفلته الجميلة و حبيبته وقعت عيونه على الجواب فمسكه بسرعة 


( كينان حبيبي وصديقى و ابويا واخويا ايوه انت كل ده انا من يوم معرفتك وانا مبسوطة وسعيدة عارف احساس الذل والكسرة و الحسرة انا حستهم منك يوم مجيت المستشفي وخرجتني برا حياتك انا مش زعلانه منك علشان ضربتني لا عارف ليه لانى متعودة على كده كل شوية واحد يضربني بس مكنتش متوقعة انك تبقي ذي احمد فعلا انت ذيه هو على طول بيضربني ومعرفش ليه بيكرهني اوى كده عارف المفروض هو يحميني من اي حد بس كان بيعاملني ذي الحيوانات قتل فرستي وكانت هدية من ابويا بعد موت امي كان عاوز يفرحنى باي حاجة عارف ان بابا حلف احمد على المصحف انه يخليني اكمل تعليمي بس الصراحة احمد نفذ الحلفان بس نقل ورقي مدرسة عادية و كان بيوديني على الامتحانات شوفت الذل والكسرة اتمنيت الموت كل ليلة وكل دقيقة محستش ان الدنيا بقت شبة حلوة إلى مع ملك و يوسف هما كانو اصحابى كان احمد بيحرمنى من الاكل وهما كانو بيخبو الاكل وبيدهولى كان بيحبسني فى القبو بالأيام عارف إحساس يوم خطوبتنا كان عامل اذاي بس هتعرف منين انت شايف الضحكة و السعادة عارف كان نفسي امي تكون معايا وأبويا يكون جامبي ويوصيك عليا شفت فرحة طنط نور مامه ليلي ببنتها ولا عمو وهو حاطت ايده فى ايد جمال حسيت بأنى يتيمه و وحيدة ومليش ظهر عارف لو ابويا عايش مكنتش هتقدر تعمل فيا كده بس انا يتيمة ليا ربنا انا سمعت كلامك ومشيت من بيتك ووعدك مش هتشوف وشي تاني سلام يا احن وأجمل راجل شفته فى حياتي انا اسفة مقدرتش اسيب السلسلة و الخاتم لأنهم روحى وروحك وانا لو سبتهم اموت اوعدك يوم مهشلهم هيكون يوم نزولي القبر )


مع انتهاء الجواب كان كينان يسقط على الارض ويصرخ بعلو صوته ويبكي بشدة 


- مر الليل وكان كينان قد صمم على البحث عنها فى كل مكان حتى يجدها 


- كما اتصل على امه وطلب منها ان تأتي الى مصر لأنه يرغب بها بشدة 


- أسرعت عفاف بتجهيز نفسها للذهاب إلى ابنها 


- جهز محمد عبدون نفسه للذهاب مع عفاف وجمال 


- لم يختلف حاله ميرال عن حالة كينان ولاكن كانت للاسوء 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة الثامنة عشر

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


وصل الجميع من الصعيد وعلمو بما حدث بين كينان و ميرال ولكن المفاجأة للكل بأن عفاف قامت بصفع كينان بشدة على وجهه 


عفاف بعصبية : انت ايه ليه بقيت كده حرام عليك البنت صغيرة ويتيمة وملهاش حد فى الدنيا وانا عارفة كل حاجة عنها من يوم متولدت لغاية يوم موصلت بيها الصعيد وغير كده كل يوم بتتصل بيا وبتحكي على كل حاجة حرام عليك يا بني خلاص نسيت عملت معاك ايه نسيت يوم متعبت وكنت بتموت وملقتش حد يناولك كوباية ماية مش هى ديه الى علجتك وسهرت عليك وشفتك مش هى ديه الى اهتمت باكلك وشربك ولبسك ببساطة كده اتخليت عنها 

كينان بضعف : والله مكنت أقصد انا مش عارف عملت كده اذاي 

عفاف ببكاء يقطع القلب : ياترا رحتي فين ياترا عمله ايه 

الحاج محمد : هلقيها ان شاء الله هتكون راحت فين يعني

جمال : انا ليا واحد صحبي ضابط هخليه بدور عليها 

ليلي : طيب بسرعة جمال 

جمال : طيب انا هروح دلوقتي 


غادر جمال وتوجه كينان الى غرفة ميرال ونام على السرير ونزلت دموعه فى صمت حتى ذهب فى النوم 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


عند ميرال

🌺🌺🌺🌺🌺


كانت ميرال ملازمة الفراش وكل ما تفعله فقط البكاء لم تهتم بالمها ولا بجعها فقط ترغب فى رائه كينان وحضنه 


اما والده نورا فكانت تأكلها بالغظب وتعطي لها العلاج 


منعت الكلام مع يوسف وملك لانها لا ترغب فى التحدث مع احد 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


ها قد مر شهر كامل منذو رجعو كينان مصر وكانو لم يكفو البحث عن ميرال الى أن جاء يوم 


فى الشركة 

🌺🌺🌺🌺


كان كينان يجلس مع مالك و أدهم ودخلت السكرتيرة تعلمهم بوجود حما مالك فى الخارج فنظرو لبعض وامرها بإدخاله


الرجل : السلامة عليكم

الكل : وعليكم السلام 

مالك : اذيك يا عمي

مدحت : الحمد لله يا بني انت عامل ايه 

مالك : كويس بس خير يعني فى حاجة 

مدحت : كنت عاوز كينان فى موضوع 

أدهم : خلاص يا عمي احنا هنخرج 

مدحت : لا خليكم الكلام لازم يبقي ادامكم كلكم

كينان : خير يا عمي أمر 

مدحت : هو سؤال واحد انت نهيت علقتك مع ميرال

كينان بلهفة : هي فين انت تعرف مكانها انا عاوز اشوفها هي عمله ايه 

مدحت : كده وصلي الإجابة ادام انت بتحبها اوى كده ليه عملت فيها كده 

كينان بحزن : أرجوك قولى هى فين عاوز اعتزر منها هى كل حياتي 

مدحت : ادام كده ليه زعلتها و 


قطع كلامه صوت رنين هاتفة وعندما رد كانت مراته وهى تصرخ بيه ان ياتي بسرعة فاقفل 


مدحت : انا لازم امشي 

كينان : ميرال فيها حاجة 

مدحت : تعالى معايا يا بني 


اسرع الجميع الى منزل والد نورا وفؤجي الكل بصعوده الى الدور الذي فوق ووقف وخبط على الباب أسرعت مروة تفتح الباب وهى تبكي بشده فأسرع الجميع للداخل


مروة ببكاء : الحقني يا مدحت البنت نزل عليها نزيف شديد ومش عارفة ليه وسخنة مولعه 


اسرع كينان الى الغرفة وعندما دخل وجد ميرال نايمة على السرير وقد قفدت الكثير من وزنها ووجهها شاحب كالاموات وكان السرير ملئ بالدماء فعلم بأنها فى عدتها الشهرية فتركها وخرج 


كينان بالم : مالك أنزل الصيدليه وهات إبرة ****** بسرعة وكمان هات حاجات شخصية للبنات وخافض للحرارة وبعض المسكنات

مالك : حاضر وخرج يجري 

كينان : أدهم بسرعة هات اكل 

مروة : انا مجهزة الاكل 

كينان : فين الحمام 

مدحت : يا بني انا هتصل على الدكتور 

كينان : ملهوش لزمة انا هتصرف 


توجه كينان الى الحمام وجهزة واتصل على مالك وأخبره بأن ياتى بزيوت معطرة ومهدئه


بعد قليل جاء مالك بالطلبات واخذها منه كينان ووضع الزيوت فى الحمام 


كينان : احم احم من فضلكم ممكن تسبونى معاها لوحدي يعنى لو امكن تنزلو تحت بعد اذنكم

مروة : انا هروح اعمل الاكل

مالك : تعالى يا عمى ننزل وانت أدهم 

أدهم : لا هرجع الشركة ابقي طمني عليها كينان 

كينان : تمام 


غادر الجميع وتركو كينان بمفرده توجه كينان الى ميرال وقام بحملها ودخل بيها الحمام وقام بوضع طرحة على عيونه وقام بخلع ملابسها ووضعها فى الماء الدافئ المعطر وتركها وخرج 


توجه كينان الى الغرفة وقام بازاله الملايات المتسخه و فرش ملايات نظيفة 


أخضر كينان ملابس نظيفة لها ووضعها على السرير وتوجه للشنطة التى جاء بيها مالك ووقف امام اغراض البنات وتنهد


كينان : طيب هو ده بيتعمل اذاي يارب ارحمني لا كينان انت لو هتارف من كل الناس اوعي تارف من طفلتك وحبيبتك ومراتك وام عيالك خليك عاقل 


اخذ يبحث كيف يستخدم تلك الأشياء وفى الآخر عرف كيفية الاستخدام وجهزه وأخذه وتوجه الى الحمام وحمل باقي ملابسها 


وضع كينان الطرحة وتوجه الى الحمام وحمل ميرال وساعدها فى اللبس وبعد انتهائه جاء بالابرة وإعطاء لها وحملها وتوجه بيها الى الغرفة ووضعها على السرير 


ميرال بتعب : كيناني حبيبي انت هنا صح

كينان بالم عليها : ايوه هنا طفلتي اللزيزة 

ميرال بدموع وتعب : لا انت حلم انت سبتني لوحدى وبتكرهني 

كينان بدموع : معقولة حد يكره طفلته الحلوة انا اسف يا عمري 

ميرال بدموع : ششش خلاص خليني اكمل باقي الحلم من غير ذعل انا بحبك اوي انت روحي وعقلي نفسي انام فى حضنك 

كينان بحب : تاكلي الأول وبعد كده هنام ماشي 

ميرال : مش جعانة انا عوزة احضنك وبس 

كينان بحب : حاضر يا عمري 


حضانها كينان فترة وبعد مده اتصل على مالك حتي يحضر الاكل وبالفعل بعد مرور نصف ساعة صعد الجميع وهم يحملون الطعام فخبط مالك ودخلو 


توجهت مروة الى غرفة ميرال ووجدتها ترتدي ملابس نظيفة ورائحة جسمها جميلة وملايات السرير نظيفة 


خرجت مروة ونظرت لكينان بصدمة فتوجه كينان الى الطعام وحمله ودخل الى ميرال وهما خلفة 


جلس كينان بجوار ميرال وقام باطعامها بنفسه بكل حب ورومانسية الى أن شبعت ميرال وسحبت ايد كينان حتى تنام 


بالفعل نام كينان بجوارها بعد ان ضمها لحضنه ونام بجوارها 


تركوه وخرجو ونزلو الى الاسفل وعلم مالك بأن نورا هي من أحضرت ميرال الى الشقة 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر النهار وجاء الليل ومازالت ميرال بين احضان كينان فضل يلعب فى شعرها الى ان استيقظت ودفنت وشها فى عنقه وستنشقت عطره وفى لحظة كانت تبتعد عنى حضنه بفزع ونظرت له وتساقطت دموعها بغزارة 


كينان : اسف طفلتي والله غصب عنى 

ميرال : لا رد

كينان : طيب يا رب اموت 

ميرال بخضة : بعد الشر عنك حبيبي

كينان بحب : انا اسف يا قلبي سمحيني

ميرال : بس انت ضربتني ومشتني من حياتك

كينان بزعل : اسف يعني مش هتسامحي حبيبك 

ميرال : لا خلاص مسمحاك بلاش تزعل 

كينان بحب : وحشتيني اوي 


وباس شفايفها بهدوء ونعومة ورومانسية ونزل على عنقها ووضع صق ملكيته ورجع لشفايفها مرة أخري الى ان ابتعد عنها بعد مجهود 


كينان بصوت مجهد : فاضل قد ايه وتمي 19 سنة

ميرال بمجهود : لسه فاضل 8 شهور 

كينان وهو يضمها : يبقي نجهز كل حاجة ونوضب الفيلا 

ميرال : ماشي حبيبي الى تامر بيه

كينان : تعالى نرجع الفيلا امي هناك وهتفرح اوى لما تشوفك

ميرال : بجد مامي فوفا هنا طيب بسرعة 

كينان : لحظة بس خدي العلاج ده علشان حرارتك متعلاش تاني 


اخذت ميرال العلاج وقامت بتبديل ملابسها وساعدها كينان على توضيب ملابسها فى الشنط واخذهم ونزلو الى الاسفل ودخلو عند ام نورا وشكروها وغادرو الى الفيلا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


في السيارة 

🌺🌺🌺🌺🌺


كان كينان يحضن ايديها بعد رجوعهم من المستشفي للاطمنان عليها وعلى كسر ضلوعها و ذراعها الى أن تكلمت ميرال


ميرال : كينان هو احمد عمل معاك ايه علشان بتكره اوى كده

كينان بغضب مكتوم : مش دلوقتي طفلتي الحلوة 

ميرال بدموع : بس انا عاوزة اعرف حرام عليكم انت بتكره وهو بيكرهك انا عاوزة اعرف ليه

كينان بحنان : شششششش خلاص حبيبتي هحكيلك بس مش دلوقتي 

ميرال : بجد كينان 

كينان بحب : بجد يا روح كينان 


وصل كينان الى الفيلا ودخل وهو يمسك ايد ميرال وكانت الضحكة مرسومة على وجه 


عفاف : ميرال بنتي


توجهت ميرال اليها وضمتها الى حضنها وفضلت تقبل فيها ومر الوقت وذهبت ميرال الى غرفتها وعندما حاولت إغلاق الباب دخل كينان وحضنها وقام بتقبيلها بشدة 


كينان : متخليش حد يبوسك تاني مفهوم

ميرال : مفهوم كيناني

كينان : طيب المفروض بعد كيناني ديه اعمل ايه

ميرال بدلع : ولا حاجة تروح تنام


وقامت بتقبيل خده بهدوء وخرجته برا الأوضة وذهبت فى ثبات عميق 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى صباح اليوم التالى استيقظ كينان ونزل الى غرفة طفلته وخبط ودخل لقها نايمة فجلس بجوارها وفضل يوزع قبولات على وجهها ففتح ميرال عيونها ونظرت له بحب 


كينان بحنان : صباح الورد يا طفلتي

ميرال بنوم : صباح النور حبيبي 

كينان : يالا طفلتي اصحي علشان تروحي الجامعة 

ميرال بنوم : لا عاوزة انام خليني انام 

كينان بجدية : لا في جامعة كفاية الفترة الى فاتت يالا

ميرال : لا انا عاوزة انام ونبي

كينان بخبث : خلاص اقوم انا اجهز الحمام وحميكي بنفسي

ميرال بصدمة : لا طبعا بطل قله أدب 

كينان بخبث : يعني هى اول مرة مانا الى حميتك ولبستك كل هدومك امبارح والحاجة التانية وغمز 

ميرال بصدمة : انت بتكدب صح 

كينان بحزن : ربنا يسامحك يعني هيكون مين اكيد انا صح عمري مهسمح لحد يشوف جسمك

ميرال بكسوف : ليه عملت كده 

كينان بحب : عملت كده علشان اعتبرتك طفلتي و بنتي و حبيبتي و مراتى عمرك متكسفي مني على فكرة انا كنت مغمي عنيه عمري مهستبيح جسمك من غير متكونى على مراتي وشايلة اسمي 

ميرال بحب : ربنا يخليك ليا حبيبي انا عارفة انك عمرك مهتهين جسمي 

كينان : طيب يالا حبي اجهزي علشان تروحي الجامعة 

ميرال بدلع : ممكن اروح بكرا الجامعة وروح معاك الشركة حبيبي 

كينان : شكلي كده بتسبت صح

ميرال بتاكيد : طبعا كيناني 

كينان بتنهيدة : ماشي يالا وهنفطر برا

ميرال : امال فى مامي فوفا 

كينان : سافرت الفجر الصعيد علشان جدي عاوزها 

ميرال : طيب يالا أخرج بقي 


خرج كينان وتوجه الى غرفته ولبس بدله ونزل فى انتظار ميرال وكانت ترتدي بدي زيتي كت وبنطلون جلد اسود وجاكت اسود قصير 


نظر كينان لها بحب وإعجاب ومسك اديها وغادرو 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


- حكي كينان لميرال كل شي متعلق بشقيقها 


- جهز كينان الفيلا حتى تليق بطفلته 


- قامت ليلي بالمجي الى القاهرة ومساعدة ميرال فى شراء ملابسها


- رفض كينان ان تشتري ميرال فستان الزفاف 


- جهز الحاج محمد ترتيبات الفرح وكان من اكبر الافراح ولما لا وهو اكبر أحفاد عائلة عبدون 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍

حبيبي عبر الزمن 


الحلقة التاسعة عشر 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


- نجحت ليلي بالمشروع الخاص بيها بفضل رسومات ميرال 


- مر شهرين وتم زفاف جمال و ليلي وتالقت ليلي بفستان زفاف خاص بالمحجبات وكانت غاية من الجمال 


- امر كينان بتجهيز القاعة وكل شئ خاص بالفرح فى القاهرة 


- مرت الايام بسرعة وها قد جاء يوم ارتباط هؤلاء العشاق  


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


يوم الفرح

🌺🌺🌺🌺


كان كينان يحجز جناح كامل لميرال والبنات وهو أيضا يحجز جناح له وللشباب 


فى جناح ميرال

🌺🌺🌺🌺🌺🌺


كانت بنات البيوتي سنتر يجهزون ميرال وبتدو فى التحدث


بنت 1 : هو انتى عندك كام سنة يا عروسة

ميرال : عندي 19 سنة 

بنت 2 : انا سمعت ان العريس صعيدي صح

ميرال : ايوه كينان من الصعيد 

بنت 1 : هو عنده كام سنة 

ميرال : كينان عنده 29 سنة 

بنت 2 : يا حرام انتى شكلك هيحصل معاكى ذي العروسة التانية 

ميرال : هيحصل ايه ومين العروسة التانية ديه

بنت 1 : لا متحكيش علشان متخفش

بنت 3 : بس لازم تعرف وتشوف علشان ممكن يضربها 

بنت 2 : متنسيش انه صعيدي ولازم يدخل عليها النهاردة ووسط الناس كمان

ميرال بخوف : انا مش فاهمة ممكن تفهموني

بنت 1 : بصي انا هفرجك على فيديو علشان تعرفي الى هيحصل 


اخرج البنت التليفون وعرضت فيديو على ميرال وعندما شاهدته ميرال أخذت ترتعش وتبكي بشده وسابت التليفون 


بنت 2 : شفتي بقي هيحصل فيكى ايه

بنت 3 : انتي خايفة ليه لا بلاش تعيطي ادامه علشان ممكن يضربك 

بنت 1 : ديه العروسة الى فاتت عيطت العريس ضربها علقة وكسرلها فيها دراعها ومهتمش وتمم الجوازة


انهارت ميرال مع دخول ليلي التى سمعت الكلام فزعقت للبنات وحاولت تهدي ميرال ولكن لم تستطيع فتوجهت نورا بسرعة الى جناح الشباب وخبطت جامد ففتح مالك ونظر ليها


مالك : حبي وحشته ولا ايه

نورا : مش وقتك مالك وسع


دخلت نورا تجري الى الداخل 


نورا بنهجان : كينان كينان الحق ميرال 

كينان برعب : مالها فيها ايه

نورا : مش وقته ميرال منهارة بسرعة 


خرج كينان يجري وتوجه الى جناح ميرال وجدها منهارة من العياط بين احضان مريم فتوجه إليها واخذها من مريم ولكن أول منظرت ميرال الى كينان صرخت وبعدت عنه 


كينان بذهول : طفلتي مالك انا كينان فيكي ايه يا عمري 


ولكن لم ترد عليه وزدادت فى البكاء فتوجه إليها مالك 


مالك بهدوء : في ايه حصل اتكلمي متخفيش

ميرال بدموع : ههههووو ههييضضرببني ووههيعمل حااااجاات وحشةةةة وهينزل منني دددم وووههههموت 

كينان بصوت عالى : انا مش فاهم ضرب ايه و دم ايه و موت ايه حد يفهمني

ليلي بغضب : الحيوانات دول وروها فيديو مخل وقالولها انك هتضربها النهاردة وفهموها الى هيحصل بينكم بطريقة غلط وبشعة 


ذهل الجميع بما سمع وعندما شاهدو الفيديو صدمو صدمة مرعبة ما بال تلك الطفلة بما شاهدته توجه كينان إليها وجلس امامها


كينان بحنية : طفلتي انا كينان من امتى هضربك ولا هاذيكي انا عمري مهعمل الى فى الفيديو ده 

ميرال بصراخ : لا ابعد عني أبعد عني

ليلي : كينان سبها شوية تهدي 

كينان : الكل برا 

مالك : بس

كينان بعصبية : قولت الكل برا 


خرج الكل وتوجه كينان لها وحملها وتوجه الى السرير وجعلها تجلس بين احضانه تحت بكائها ورعشة جسدها 


قام كينان بهمس بعض الكلمات المهدئه لها حتى سكت صوت دموعها ولكن لم تختفي رعشة جسدها فقام بتقبيل رأسها وخدودها وعيونها وشفايفها الى ان استكانت بشده بين احضانه فقام بضمها وجعلها تنام بين احضانه


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


فى الخارج

🌺🌺🌺🌺


وقف الجميع على اعصابة لخفهم الشديد على ميرال وما وصلت ان من انهيار


ليلي بدموع : انا خايفة عليها

مريم بدموع : هما ليه عملو كده

نورا بدموع : منهم لله كانت فرحانه اوى بس دلوقتي حزينة ومرعوبة 

مالك : متخفوش كينان هيعرف يتصرف 

جمال : المهم حد فيكم يعرف يجيب بنات تكمل باقي الشغل

أدهم : انا هتصل على واحد صاحبي مراته عندها مركز رياضي و تجميل 

مالك : طيب بسرعة 

ليلي : هو مفيش صوت ليه ليكون قتلها 

نورا : تصدقي انك هبلة 

مريم : و غبية كمان

مالك : حد يخش يشفهم 


دخلت ليلي و مريم الى الداخل وشافو المنظر وخرجو يضحكو 


مالك : في ايه

ليلي بضحك : شكلهم كيوت اوي كأن فيل حاضن غزالة 

أدهم بضحكة رنانة : مين الفيل تقصدي كينان

ليلي بتاكيد : هو في غيره 

جمال : طيب مش المفروض نصحيهم

نورا : لسه بدري على الفرح دلوقتي الساعة عشرة  والفرح الساعة 3 هنسبهم ينامو شوية وعلى الساعة واحده نصحيهم 

مالك : انا مع نورا كلمها صح يالا نروح الجناح التاني 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


بعد مرور 4 ساعات دخلت البنات الى الجناح وقامت ليلي بايقاظ كينان وتركت الغرفة وخرجت جلست فى الخارج 


قام كينان بتقبيل وجه ميرال حتى صحيت ونظرت ليه بذهول ولكن تذكرت فنزلت دموعها 


كينان بهدوء : هشششششس اهدي الى فى الفيديو ده كدب وتأليف علشان تخافي وممكن كمان تهربي ويحصل فضيحة ليا وليكي و كمان انا مش حيوان ولا وحش علشان اعمل كده انتى عارفة انك اغلى حاجة عندي ويا طفلتي الحلوة لو خايفة مني انا مش هلمسك غير لما تامري وتكوني جاهزة بس بلاش نظرة الرعب ديه مني مفهم 

ميرال بتلثم : ي  ع  ن  ي  ا  ن  ت   م  ش  ه  ت   م   و   ت  ن  ي  ( يعني انت مش هتموتني ) 

كينان بزعل : قومي طفلتي الحلوة خدي دش وكلي وجهزى علشان الفرح يالا

ميرال بسرعة : انا اسفة حبيبي علشان خاطري متزعلش

كينان بحزن مصطنع : لا انا زعلان بقي انتى بتشكي فيا شكرا ميرال 


وتركها وقام وتوجه الى الباب ولكن فى لحظة كانت ميرال تمسك ايده وتقف أمامه وتضع شفايفها على شفايفة بكل هدوء وطبعت قبله عليهم جميلة وتركته ودخلت الحمام تجري وضع كينان ايده على شفايفه وابتسم وعاد الجناح تحت انظار البنات وتوجه الى جناح الشباب 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر الوقت بسرعة وتم تجهيز ميرال على اكمل وجه واحضرت البنات علبة الفستان وكان فستان ناصع البياض عاري الصدر بحملات صغيرة وضيق حتى الخصر ونازل على اتساع وطرحة بطول 7 متر وذيل   الفستان طويل جدا بطول الطرحة ووضعت تاج على راسها وبالفعل كانت ملكة متوجه 


انهت البنات البيوتي شغلهم وطلبت واحده منهم البخور من الفندق الذين ارسلو لهم ما طلب 


بنت 1 : يالا يا بنات هاتو العروسة العسل ديه

بنت 2 : انا جهزت الحاجة 


مسكت البنات ايد ميرال وتوجهو الى نصف الغرفة وقامت بتبخيرها خوفا من الحسد والشر وقراو بعض آيات الذكر الحكيم 


دخلت عفاف وشاهدت ميرال فسمت وكبرت عليها خوفا من الحسد


ليلي بضحك : متخفيش يا فوفا البنات قامو بالواجب وزيادة

عفاف : شكرا يا بنات 

بنت : عادى يا فندم اصل بسم الله ما شاء الله حلوه اوي وخفنا عليها من الحسد والشر 


الباب خبط ودخل والد ليلي الذي سم وكبر عليها وبعده دخل الشباب الذين فعلو كما فعل والد ليلي وأخيرا دخل كينان الذي وقف يشاهد تلك الحورية الجميلة وكيف أصبحت من طفلة الى أنثي كاملة  فقترب منها ورفع وجهها ونظر لها بحب وكانت ميرال تشاهد حبيبها بتلك البدله البيضاء الجميلة


كينان بحب : الله اكبر ملاك طفلتي اللزيزة هو انتى حلوة ولا انا بتهيقلي لحظة هى هتنزل كده تحت وهنسافر الصعيد كمان لاااااااا أخاف عليها وضمها لحضنه

صوت من وراه : ابعد عنها يا بيه لسه مبقتش بتاعتك مفهوم


نظر الكل الى مصدر الصوت وجدهم طفلين فى عمر الثامنة وكان الولد يرتدي بدله باللون الازرق فى غاية من الأناقة وعلى راسة نظارة شمس 


وتقف بنت بجواره ترتدي فستان باللون الأخضر  ورفعت شعرها البني الحرية الى الاعلى ووضعت تاج وكانت جميلة جدا 


ميرال بذهول : ملك يوسف انتم جيتم اذاي

يوسف بفرحة : كبرتي وبقيتي احلي عروسة 

ملك بغرور : لازم طبعا تبقي الاحلى مش أمنا 

عفاف بصدمة : امكم اذاي

يوسف بخنقة من ملك : هى تقصد انها عمتنا وهى الى ربتنا 

ميرال بفرحة : تعالو حبيبي وحشتوني اوى 


اسرع الأطفال لحضنها تضمنها بشدة وسط ضحكاتهم ابتدو الصغار توزيع قبولات على وجهها بفرحة شديدة 


مالك : يالا الناس تحت بتسأل عليكم 

يوسف بجدية : اتفضلو انزلو واحنا هنجبها ليكم 

كينان بصدمة : بس ديه بتاعتي انا 

يوسف بجدية : لازم تستلمها منى انا الأول علشان لو فكرت تزعلها او تخليها تعيط انا هحاسبك

ملك بجدية : وعلى فكرة فى حساب على الى حصل من فترة بس مش وقته اتفضل انزل 


خرج الجميع ونظرو الى كينان وماذا سيفعل مع هؤلاء الأطفال عزرا الشياطين بهيئة اطفال وكانو يمنعون ضحكتهم بصعوبه


كينان بعصبية : بقي عيلين بطول رجلي يتحكمو فيا ويامروني انا بس ديه غلطتي مش غلطهم انى عرفتهم 

عفاف : معلش يا بني أهلها بردو وبصراحة ليهم حق يعملن كده انا لو ديه بنتي مكنتش عبرتك اصلا ودتهالك


انفجر الجميع فى الضحك عليه وهو ينزل الى الاسفل يبرطم ويسب ويلعن يوسف وملك ويتوعد لميرال


بعد فترة نزلت ميرال فى ايد يوسف من جهه وملك من جهه أخرى وكان كينان يقف اسفل السلم فى انتظار حوريته الجميلة 


كانت القاعة فى غاية من الجمال والروعة وأخيرا نزلت ميرال فى يد يوسف و ملك واعطوها لكينان الذي أسرع لها وضمها وفضل يرقص معها طول الفرح ولم يترك اديها 


( لولولولولولولولولولولولولولولولولوى وأخيرا اتجوزت ومعدش نقصني حاجة لولولولولولولولولولولولولولولولولوى زغرطي يا بت منك ليها البت اتجوزت سيد العرسان لولولولولولولولولولوى من النهاردة هو جوزي وملك لوحدي )


أوقف كينان الاغاني وحمل الميك 🎤🎤  


كينان بحب و عشق : دلوعتي وطفلتي و ابنتى و حبيبتي و عشيقتي 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


مر الوقت ومع تمام الساعة 5 انتهى الفرح وتوجه الجميع الى المطار للتوجه الى الصعيد لعمل الفرح وكتب الكتاب لان ميرال رفضت تكتبة فى القاهرة وأثرت على كتابتة فى الصعيد 


مر الوقت وكانت الطائرة تستقر فى مطار الأقصر الدولى وكان فى انتظارهم السيارات داخل أرض المطار ولما لا وكانت الطائرة ملك الامبراطورة أنجي الكاشف 


غادرت العربيات المطار وتوجهت الى منزل عائلة عبدون وكان فى استقبالهم الحاج محمد والعائلة نزل الجميع ونزل كينان وتوجه الى باب ميرال وفتحه وساعدها على النزول انبهر الجميع بجمال تلك الحورية ومع نزول أقدامها على الارض تم إطلاق الاعيره النارية التى تدوت فى السماء ترحيبا بتلك العروس 


الحاج محمد : مبروك يا مرات حفيدي

ميرال بفرحة : الله يبارك فيك بس عاوزة حضرتك فى كلمه ممكن 

الحاج محمد : امري يا حبيبتي 

ميرال : حضرتك عارف انى يتيمة فممكن تكون وكيلي وتسلمني لكينان 

الحاج محمد بفرحة : يعنى عوزانى ابقي ابوكي

ميرال بفرحة و دموع : ايوه جدو ممكن 

الحاج محمد : اكيد يا قلب جدك بس بلاش دموع ويالا مع الحريم جوا الرجالة هتاكلك 

ميرال : حاضر 


ارسل الحاج محمد إحدى الغفر حتى ياتى بشيخ الجامع ويتم الزواج 


وبالفعل بعد مرور نصف ساعة كان جميع الرجال فى هدوء تام وقام شيخ الجامع بكتب كتاب كينان و ميرال وكان وكيل ميرال الحاج محمد وقام جمال ومالك بالدخول عند ميرال ومعهم رجل دين لسال ميرال عن موافقتها وعندما حصلو عليها خرجو لاتمام الجواز دخل جمال و مالك مرة تانية وهما يحملون الدفتر حتى تمضي عليه ميرال وبالفعل قامت ميرال بالامضاء وخرجو وبعد خروجهم بشوية تم اطلاق الأعيرة النارية فى الجو دليل على عقد القرآن انهالت التهاني من الجانبين على العرسين وتم الفرح وبعد انتهاء الاحتفال ساعدت عفاف ميرال بالصعود إلى غرفة كينان وجعلتها تجلس على السرير فى انتظارة 


اما في الأسفل فقد حكي كينان كل شي لجده وأخبره بأنه لن يلمس ميرال حتى تثق بيه فوافق الجد وقال له كينان ماذا سيفعل حتى لا تتحدث الناس عن زوجته بالسوء ولكن كانت هناك إذن تسمع ما حصل وصعدت الى غرفة كينان 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


دخلت ماجدة ومعاها امراتان الى غرفة كينان ونظرت لميرال بشر وشاورت للستات فتوجهو إليها 


ميرال بخوف : فى ايه طنط ماجدة

ست بغل : ولا حاجة هنجهزك علشان الدخله 

ميرال بخوف أشد : دخله ايه

ست بخبث : دخلتك يا عروسة يالا 


اقترب الستات من ميرال ولكن قامت ميرال بالصراخ باسم كينان الذي كان يجلس مع جده وعندما سمع صوتها صعد يجري وخلفة الجميع 


دخل كينان الغرفة وجد الستات تحاول أن تنزع فستان ميرال وهى تبكي بشدة وتصرخ فتوجه إليهم وقام بضربهم وتوجه الى ميرال واخذها بين احضانه وفضل يهدئ فيها


الحاج محمد : انتم بتعملو ايه هنا

ست : بنساعد العروسة علشان الدخله 

الحاج محمد : برا يا حرمه منك ليها

ماجدة : فى ايه يا عمي ماكل الستات حصل معاهم كده والرجالة تحت عوزين المنديل ولا هنعملها بلدي وادام الكل

كينان بصوت عالي : محدش يدخل فى حياتي والكل برا 

ماجدة بغل : براحتك بس الناس هتتكلم عليها 

ملك بغضب : جرا ايه يا ست انتى هو محدش مالى عينك متخرسي شويه

يوسف بغضب : الى هيفكر يتكلم على ميرال كلمه واحدة هقتله وشرب من دمه ديه بنت عزمي المنياوي ويالا برا 

كينان بغضب : شرف مراتي الكل هيشوفة الليلة وهخلي ضرب النار يهز البلد برا كلكم 

ملك بسخرية :معلش كينان هتلقيها اتعلم عليها يوم فرحها فحبت تعمل كده فى ميرال


خرج الجميع الى الخارج وفضل كينان حزين على طفلته التى بدأت يومها بالدموع ونهته بالدموع فضل يهدئ فيها الى ان نامت بين احضانه بعد ان أحضر له مالك ابره منوم وقام باعطائها 


بعد مرور نصف ساعة دوت أصوات الأعيرة النارية فى الجو دليل على إتمام الجوازة وشرف العروس 


استغرب الجميع كيف تم كينان الزواج وهي في تلك الحاله


بعد حوالى نصف ساعة كان حرس كينان يدخلو المنزل ويصعدو الى الأعلى وبعد قليل نزلو وهما يحملون شنط سفر وبعدهم نزل كينان وهو يحمل ميرال بين ايده ونظر للجميع وغادر الى المطار 


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

يتبع

الى لقاء فى الحلقة القادمة 

الحلقه العشرون والواحد وعشرون والثاني والعشرون هنا 👇👇👇👇


من هناااااا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close