أخر الاخبار

عشق الايهم - الفصل التاسع والعاشر

 


عشق الايهم - الفصل التاسع والعاشر

في صباح اليوم التالي استيقظ ايهم علي رنين منبه نهض وقام بارتدي ملابسه ونزل الي الاسفل فوجد الجميع يجلس في الحديقه ذهب فوجد ساره تتجاه وهي تحتضنه وتقول بدلع

ساره بدلع\ايهم عامل ايه النهارضه 

ايهم ببرود\كويس يا ساره 

ساره \ايهم كنت عاوزه اطلب منك طلب ممكن افضل هنا اسبوع علشان بابي ومامي رحو رحله 

ايهم وهو يجلس بهدوء \امل مهند راح فين 

ساره بتوتر\اصل اصل مهند مش بيرجع البيت غير في اليل وانا هخاف لوحدي 

ايهم ببرود\انا مليش دعوه قولي كده لبابا مش لياء 

ساره باحرج\مشي يا ايهم انا هطلب من عمو بس لما ييجي كان الكل يسمع الي ما يحدث وهم يسخرون من ساره التي كانت تلتصق بايهم مثل العلكه ولكن قطع هذا الهدوء دخول جوان وهي ترتدي فستان يصل االي ما بعد ركبتها بقليل بلون الاصفر عليه بنطاال بلون االابيض وحجااب بلون الازيتي 

ذهبت جوان وهي لا تنظر الي ايهم الذي كان ينظر اليها منذ ان اتت وهو منبهر من جملها ورقتها جلست جوان بجوار رغد وهي تتنول الطعام بهدوء كان الهدوء هو سيد الموقف ولكن قطع هذا الهدوء دخول شاب يرتدي ملبس كاجول وهو يبتسم فور دخوله قامت ساره بحتضنه وبعد ذلك ذهب وجلس بجوار ادم الذي زفر بديق وهو يقول 

ادم بضيق\عامل ايه يا مهند محدش شافك من زمان 

مهند وهو شقيق ساره كان \كان مسفر تغيير جو كده 

فهد بسخريه\تغيير جو دا نت مش يتقعد في البلد كل اسبوع في بلد شكل 

مهند وهو ينظر الي جوان التي لم تكن تهتم بل حديث كانت تكل بكل هدوء ظل مهند ينظر اليها فهو قد اعجبه جمال جوان كثيرا ولكن افق علي صوت فهد السخر لينظر اليه 

مهند بغرور\ايه المشكله اني ازور كل بلد العالم ده شيء انت مش بتفهم فيه انت كل تفكيرك في الشغل بس 

جاسر بسخريه \ايه المشكله لما نفكر في شغل مش احسن من ان يكون كل حياتي سفر وخروج مع الشباب 

مهند بسخريه هو الاخر\لا مش احسن كل واحد وطريقه تفكيرو 

سكت الجميع عن الكلم وهم يتنولون الافطر بهدوء وكانت جوان تكل وهي غير منتبها الي نظرت مهند التي كانت تخترقها كان ايهم يلحظ نظرت مهند الي جوان وكان يود ان يذهب ويقتل مهند ولكن قطع تفكيره صوت مهند هو يسال جوان 

مهند بخبث\امل انتي مين انا اول مره اشوفك هنا انتي صحبه رغد

جوان بدون اكترث له \لا انا جوان احمد المنشاوي 

مهند بزهول \ايه ده هو انكل احمد مش كان مات 

جوان وهي تنظر له \ما انا بنتو 

مهند باستغرب \بس انا اول مره اشوفك وحتي مسمعتش عنك قبل كده

جوان بملل \اصل انا كنت عيش في امريكه 

مهند بخبث\ممم امل نزلتي مصر ليه 

جوان بضيق منه\انا مش مطره اني اجوبك 

مهند باحرج \لا عادي انا بس كنت عاوز اتعرف عليكي علشان نبقى اصحاب 

جوان ببرود\انا مش بحب اصحب اولاد 

مهند بغيظ\ليه ان شاء الله 

جوان ببرود مستفز\كده مزاجي

جاسر وقد لحظ ان ايهم سوف يفقد اعصبه لذلك قال بسرعه \خلص يا مهند انت هتحقق معها انت ملك 

ساره لكي تغيظ جوان\امل فين بنتك يا جوان يعني انا مش شيفها 

مهند بصدمه\بنتها بنت مين 

جوان ببرود\بنتي انا ثم نظرت الي ساره تالا نيما 

مهند بصدمه \انتي متزوجه 

ساره وهي تنظر الي جوان بخبث\لاء يا مهند انت فهمت غلط جوان مش متجوزه هي خلفت من غير جواز صح يا جوان 

مهند وهو لا يصدق ما يسمعه \انتي بتتكلمي بجد يعني هي عندها بنت من غير جواز 

جاسر بضيق\خلص يا مهند ملكش دعوه

مهند بخبث\امل عمله شيخ ليه ومش بتصحبي اولاد 

فهد بغضب \في ايه يا مهند انت زوتها ده شي عائلي ملكش فيه انت فهم

ساره بغضب\ملك بتتكلم كده ليه يا فهد بعدين مهند مغلطش في الي قالو هي الي شمال وعوزه تعمل علينا شيحه

رغد بغضب\احترمي نفسك يا ساره الي انتي بتتكلمي عنها دي تبقى بنت عمي 

مهند بسخريه \بنت عمك الي حملت من غير زواج ويعالم عملت ايه ولكن لم يكمل كلمه بسبب الياس لذي قام بامسك يده ولوها خلف ظهره واسقطه علي الارض وهو يوجه مسدسه علي راسه 

الياس بوجه خالي من اي تعبير \كمل كنت بتقول ايه يا روح امك علي جوان 

مهند بوجع\انت اتجننت انت عارف انا ممكن اعمل ايه فيك 

 الياس ببرود \لاء معرفش انت مين وميشرفنيش اني اعرفك يا زبله 

ساره وهي تصرخ في الياس \انت يا متخلف سيب اخويا ثم نظرت الي ايهم الذي كان يركب بهدوء ايهم اعمل حاجه 

ايهم ببرود\انت بتعمل ايه سيبو

الياس ببرود ممثل\لاء مش لما احسبو الاول علي كلامو علي جوان ثم نظر الي مهند وقال الي انت بتتكلم عنها دي تبقى اقرب حد ليا وهي اشرف وحده انا شفتها في حايتي والي يقول عنها كلمه وحده بس هيلقيني في وشو وقبل ما تتكلم علي بنات الناس شوف اختك ثم ابتسم بسخريه وهو يكمل الي مضورها مع شباب الجامعه كلها تحب اعرفك اسميهم بس انا مش هعمل كده انا ثم ضغط علي المسدس لتنطلق رصاصه بحانب راس مهند الذي صرخ بزعر مثل الجميع فقد نهضت جوان من مكنها وهي تقترب من الياس وهي تمسك يده وتحاول ان تبعده عن مهند وهي تقول 

جوان برجاء \خلص يا الياس سيبو علشان خطري 

الياس بغضب \لاء مش قبل معرفو اذي يتكلم عليكي كده ثم نظر الي ساره التي كانت مرعوبه وقال بغضب وصوت عالي وانتي والله لولا انك بنت كنت عرفتك مين هي الشمال انا المرضي سبتكم بس المره الجايه هعمل حاجه مش هتعجبكم ثم وجه نظره الي ايهم الذي كان ينظر ببرود وقال وانت كان المفروض يا حضره الضابط تسكت شويه الزبله دول لما اتكلمو بس علي العموم انا موجود ومحدش يقضر يقول نص كلمه عليها طول ما انا عايش 

ابعدت جوان الياس عن مهند الذي نهض من علي الارض بمسعاده ساره خرج مهند وساره من القصر وهما يكدن ان يموتو من الغيظ اما في القصر بعد ذهب مهند وساره جلس الياس بكل برود وهو يمسك هادفه ويلعب به وقفت جوان امامه وهي تكتف يدها امام صدرها وي تقول 

جوان بغضب\الياس ايه الي انت عملتو ده مكنش لازم تعمل كده يا الياس 

الياس ببرود\انا عملت ايه كل الموضوع اني ضربت عليه رصاصه وحده بس 

جوان بسخريه \لاء يا شيخ انت كان لاذم تضربو اكتر من كده 

الياس وهو ينظر اليها \انتي تحمدي ربنا اني ضربت رصاصه وحده وخلي فعلمك انا كان ممكن اضربو بدل الرصاصه اتنين بس انا اتحكمت في غضبي ثم نظر الي الهادف قال ببرود المره الجايه الرصاصه هتكون في جسمو انا مش بخاف من حد ومش هسمح وحد ذي ده يتكلم عليكي انا مشيت معاكي في كل ده بس لحد كده كفيه اوي 

جوان بهدوء\الياس انت عرف ان كلام اناس مش بيهمني 

الياس \بس يهمني انا علشان كده متلومنيش لو المره الجايه من الي هعملو لان هتاكد انو يكون في المستشفي 

كان الجميع يسمع ما يقوله الياس وقد تاكدو من ما قالته جوان علي الياس فهو اثبت انه سندها في هذه الحياه جلست جوان بجوار الياس وهي تنفخ بضيق لينظر اليها الياس بزويه عينيه ثما يقوم بوضع يده علي راسها وكانهو يتعمل مع طفل صغير الياس بحنان 

الياس بحنان\اتي عارفه كويس يا جوان اني مش هستحمل ان حد يقول عنك كده وفضل ساكت انتي مش مساليتي بس انتي بنتي علشان كده متزعليش من الي عملتو ولازم تعرفي ان لو كان يوسف مكاني كان زمان روح امو ده الي معرفش اسمو في المستشفي او علي الاقل عملو اعاقه مستديمه ثم قال بضحك يها لو كان جو هنا وسمعو كنتي هتشوفي وش يوسف الي محدش شافو غيري الوش الي بيقولو عليه وش الوحش انتي يا جوان الربط الي بيجمعنا كلانا مع بعض علشان كده الي يفكر بس يزيكي مش هيلقي قدمو رجاله لاء هيلقي وحوش مش بترحم ثم نظر الي ايهم وكانهو يقول ان هذا الكلام موجه له 

جوان وهي تبتسم\عارفه انت هتقلي دانا لسه فكره الواد الي كان بيديقني في المدرسه ورحت انت وجو وخلتوه يفضل في المستشفي ثلاث شهور من الي عملتوه فيه 

الياس بضيق\ليه السيره الزفت دي ده كان والد غبي بس بصرحه صعب عليا كان هيموت في ايد يوسف لاوله اني حشتو عنو 

ليقول ادم بمرح\بسرح انا بحييك علي الي عملتو دول كانو ركبين علي قلبي 

الياس بضحك \ولا يهمك اول ما ييجو قالي انت بس وملكش دعوه بل الي هيحصل 

ادم بمرح\اشطا يا معلم انا كده اتمنط 

جوان بضحك\لاء يا ادم منصحكش ده مينضمنش 

الياس بغضب مصتنع \نعم ياختي مين ده الي مينضمنش امل مين الي كان بيغطي علي كل مصيبك قدام يوسف 

جوان وهي تدعي البرئه\مين انا دانا عسل خالص وكيوت ومش بعمل مشكل 

الياس بصدمه\ينهار ابوكي اسود انتي بتنكري كل حاجه انا دلمكتي صدقت المثل الي بيقول البنات دول عملين ذي القطط تكل وتلوي دلها ضحك الكل علي كلام الياس معاد ايهم الذي كان يتبع ببرود 

جوان بغضب\انا يا الياس انا قطه ماشي ولهي لقول ليوسف وهو هيجبلى حقي منك 

الياس بسخريه\حق مين يا ام حق ده يوسف لو طال يبيعك كان بعك من زمان بس هو خيف من الفضيحه 

جوان بغيظ\الياس اسكت احسلك علشان ممكن اقتلك دلوقتي 

الياس ببرود\لو قدرتي تعمليها اعمليها 

جوان بخبث وهي تمسك مسدسه وتوجه الي راسه وتقول \ممكن اعملها متنساش انا مين انا جي 

الياس وهو يضع يده خلف راسه برحه \مش ناسي بس احب اعرف هتعملي ايه يا جي 

جوان وقد تغيرت ملامح وحهها الي البرود \انا هوريك مين هي جي 

الياس وهو يبتسم \وريني 

كان الجميع ينظر بصمه من ما يحدث امامهم حتي ايهم كان ينظر باستغرب لينصدم الجميع عندما انطلقت رصاصه من مسدس الذي تحملاه جوان بجوار راس الياس الذي كان يجلس بكل هدوء حتي عندما ضربت الرصاصه لتلف جوان المسدس بطريه احترفيه في يدها ثم تقوم بوضعه بجوار الياس ثم قالت 

جوان ببرود \عرفت دلوكتي انا ممكن اعمل ايه 

الياس ببرود وهو يلعب بل هادف وكان شي لم يحدث \عرف يا جي مش محتاجه تثبتي اي حاجه وبعدين شكلك نسيتي ازي تضربي رصاص 

جوان وهي تجلس بحوره \عرفا علشا ن مستخدمتهوش من زمان 

جاسر بصدمه\انتي بتضربي رصاص يا جوان 

جوان بهدوء \ايه انا قناص 

فهد بزهول\نعم انتي ايه 

ادم وهو يصرخ\انتي قناص دانا معرفش المسدس بيتمسك اذي واخويا ضابط مخابرت وانتي تقوليلي قناص 

الياس وهو يضحك\انت عملت كل ده علشان عرفت انها قناص امل لو شفتها وهي في وضعيه الهجوم علي حد هتعمل ايه دانا بخاف منها 

رغد بصدمه\يه يا جوان دانتي علي كده بتعرفي تعملي كل حاجه 

ريم \جوان انتي مش محتاجه حرسه دانتي لوحدك بعشره حرس 

ملك وهي تصفك بيدها مثل الاطفل \هيييه واخيرا في حد اتحمى فيه وانا مطامنه 

ادم\مش فهم يا ملك هتتحمي ليه 

ملك وهي تقول بفخر\علشان لما احب اطلب طلب من جاسر او فهد ويكون طلب يجلط القي مكان استخبه فيه وهو جوان 

جااسر بسخريه\لاء ولهي يعني انتي كنتي بتعملي الي بقلك عليه مانتي كنتي بتلفي وضوري وتعملي الي انتي عايزه برضو 

ملك بثقه\لاء يا جاسر مانا كده هعمل الي انا عوزه من غير لف وضورن فهمت يا جسوره

جاسر بغيظ\انتي يا بت متقليش جسوره دي علشان مبحبهاش 

ملك بتزمر\اما اقولك ايه مش انت الي اسمك كده اعملك ايه يعني 

جاسر \قليلي يا جاسر بس 

ملك \بس انا عوزه ادلعك 

جوان بضحك \انتي عرفه يا ملك انتى بتفكريني بنفسي لما قعت اسبوع وانا بحاول القي لالياس اسم ادلعو بيه وفي الاخر طلع معيا اسم تحفا 

الياس بغيظ\جوان اخرسي احسلك 

جوان بخبث \ليه يا يوس 

عندما سمعو اسمه انفجرو في الضحك الياس وهو يرقض خلف جوان وهو يقول 

الياس بصرخ\جوان تعلي هنا مش هسيبك النهارضه خدي يا بت قطعطي نفسي الله يخربيتك

جوان بصحك\انت عجزت يا الياس 

الياس بغيظ\جوان تعلي هنا بدل ما اموتك 

ليسمعو صوت تالا التي رقضت الي الياس وهي ترتمي في حضنه

الياس بقلق\ملك يا قلبي ايه الي حصل 

تالا وهي ترتجف \بابا انا خيفا يا بابا 

الياس وهو يضمها الي صدره \من ايه يا روحي قام الياس بحملها وحلس علي الكرسي وعندما راتهما جوان رقضت اليهما وهي تقول بزعر 

جوان بخوف \ملها يا الياس ايه الي حصل 

الياس بقلق ممثل \مش عارف انا لقيتها بتجري عليا وجسمها بيرتعش وبتقول انها خيفى

جاسر \اهدو يا جمعا يمكن خيفا بس

فهد بهدوء\ايوه 

الياس بقلق\ملك يا قلبي ايه الي حصل

تالا بارتجف\انا..... 

 عشق الايهم - الفصل ١٠

كان الياس يحمل تالا علي قضمه وهو يحتضنها بحنان وقلق فهو من ريها وهي مثل اينته بل هي ابنته التي كان دامن ينظر لها علي انها جزء منه مثلها مثل جوان الذي كان يعملها علي انها اخته الصغيره فهما كل ما لديه في هذه الحياه 

الياس بقلق\ملك يا قلبي ايه الي حصل 

جوان وهي تبكي \تالا ملك في ايه

تالا وهي تغمض عينها \بابي انا ثم تفقد تالا الوعي لتصرخ جوان برعب والياس الذي كان يحول ان يجعل تالا تفيق وهو يقول بقلق وخوف

الياس برعب علي ابنته\تالا فوقي ملك 

اقتربت منهم ملك التي وضعت يدها علي راس تالا لتقول بسرعه \دي سخانه اوي يا جوان لاذم نجبلها الدكتور 

جوان وهي تبكي\تالا الياس اعمل حاجه 

فهد \اهدي يا جوان انا اتصلت بدكتور هو جي في الطريق 

جاسر\يلا يا الياس طلعها فوق في الاوضه 

نهض الياس وهو يحمل تالا ويضمها الي صدره وتوجه الي الاعلي وضعها علي السرير وهو يمسك يدها ويقبلها وجوان تجلس من انحيه الاخر كانو ينظرون لهم فقد كانو مثل العائله الوحده كان ايهم ينظر الي جوان وهو يراء تلك الدموع التي تنزل علي خدها ليتي الطبيب ويخرج الجميع من الغرفه وتظل جوان ورغد مع الطبيب كان ايهم وجاسر وفهد وادم وريم وملك ينظرون الي الياس الذي كان يقف امام باب الغرفه بقلق وتوتر واضح ليقول جاسر وهو يضع يده علي كتفه 

جاسر بهدوء\ااهداء يا الياس هي هتكون كويس متخفش 

الياس وهو يجلس علي الاض ويضع راسه بين يده وهو يسمع صوت هادفه يعلان عن اتصل ليمسك الهادف وهو يرد بارهق 

الياس\الو 

ليتيه صوت يوسف القلق \الياس فيه ايه فلبي وجعني في حاجه حصلت لجوان او تالا اتكلام فيه ايه 

الياس \ مفيش يا يوسف 

يوسف بغضب\لاء فيه انا سحس بكده قلبي مبيوجعنيش غير لو جوان فيها حاجه 

الياس بتنهيد \تالا عيانه يا يوسف وجبنلها الدكتور وهو دلوقتي بيكشف عليه 

يوسف بقلق \يه تالا تب هي كانت بتشتكي من ايه يا ليس 

الياس \مش عارف انا لقيتها بتقلي انها خيفه وبعدين غميا عليه يوسف انا هقفل دلوقتي ولما اطمن عليها هتصل بيك 

يوسف \ماشي بس متنساش سلام 

لياس \سلام 

اغلق الياس مع يوسف وهو ينهض وينظر امامه بشرود ليسمع ادم وهو يقول 

ادم \هو يوسف عرف منين ان فيه حاجه حصلت

الياس بهدوء \يوسف بيحس بجوان لو حصلها جاحه قلبو بيوجعو علشان كده اتصل بي لما حس بكده 

ريم بتعحب \بس انا سمعت ان ده بيكون بين التوام او بين الام و والدها 

الياس \مهو يوسف وجوان ب وقبل ان يكمل كلامه وجد الدكتور يخرج من الغرفه فترجه اليه بسرعه وهو يسال بلهفه 

الياس بقلق \في يه يا دكتور هي كويس ويه الي حصل معها 

الدكتور بابتسمه \اطمن يا فندم بنت حضرتك كويسه هي بس عندها برد شديد شوي اول متاخد الدوء وترتح هتبقى كويسه بازن لله 

اليا وهو يزفر برحه\متشكر يا دكتور تعبنك معنا 

الدكتور \لاء يفندم ده واجبي ثم ذهب الطبيب مع جاسر الذي توجه معه لكي يوصله الي خارج المنزل ليدخل الياس الي الغرفه وخلفه الجميع لكي يطمئنو علي تالا جلس الياس بجور تالا وهو يضع يده علي راسها ويقبل خدها بحنان ثم نظر الي جوان التي كانت تمسك يد تالا 

الياس \جوان يوسف اتصل وكان قلقن عليكي 

جوان \انت قلتلو ان تالا عيانه 

الياس بهدوء\ايه يا جوان قالتلو

جوان بعتب\ليه كده يا الياس انت عارف انو هيقلق اوي 

الياس \حولت اخبي عليه يا جوان بس هو قالي انو حاسس ان في حاجه حصلت علشان قلبو كان وجعو عليكي 

جوان وهي تتنهد بتعب \ماشي يا الياس بس اتصل بيه علشان ميقلقش علي الفاضي 

الياس وهو يخرج \ماشي يا جوان انا هروح مشور علي السريع وهرجع ماشي 

جوان \ماشي يا اليس خد بالك من نفسك كويس 

الياس بحنان \حاضر سلام ثم خرج لتنظر جوان الي ايهم الذي كان يقف بجمود وهو ينظر لها ببرود لتبدله نفس النظرت ليتقدم منها جاسر والجميع 

ملك\هي كويسه يا جوان 

ريم \الف سلامه عليها يا جوان 

فهد وجاسر \الف سلامه علي تا يا جوان 

جوان وهي تبتسم لهم\الله يسلمكم اسف لو اتسببت في اي اذعاح

ادم بمرح\عيب عليكي يا جوان تالا دي زي العسل هي الي عمله للبيت حس 

ملك\ايوه يا جوان انتو مننا لاذم نقف جنبك

جوان وهي تبتسم \شكرا علي كل الي بتعملو معايه انا وتالا 

رغد\بس يا هبله انتي اختنا 

جاسر بصدق\رغد معها حق يا جوان انتي مننا لو احتجتي اي حاجه قوليلي او قولي لفهد ثم تبع بمرح بس بلاش الحيوان ده وهو يشير الي ادم علشان ميعملش كرسه ليقول ادم بغيظ 

ادم بغرور مصطنع\يا ابني دانا الي فيكم اصلا بت يا جوان متسمعيش كلمهم دول بس غيرنين مني علشان انا مزهل 

فهد بسخريه\مين ده الي مزهل ده انت اخر مره قلتلك اغسل العربيه رحت لقيتك غسلها من جوه ومن باره حتي متوار العربيه غسلتو جاسر \لاء ومش كده بس ده راح غسلها بربسو علشان يبقى رحتها حلوه

فهد \ول لما كسر الجائزه بتع ايهم وكان كل ميسالو يقولو جاسر يئما فهد يئما ملك لحد موقع تحت اايد ايهم وقتها فضل حبسو اسبوع في اوتو 

جوان وهي تضحك\بس ده ادم عسل بيفكرني بيفكرني بنفسي وانا صغيره كنت بعمل المصيبه وقول ان يوسف هو الي عملها وبابا مكنش بيستنا كاان علي طول يعقبو 

ادم وهو يتوجه الي الخرج وهو يقول بغيظ\انتو شكلكم هتحفلو عليا وانا مش نقص سلام انفجر الجميع في الضحك عليه كان ايهم ينظر الي جوان وهي تضحك ليبدء قلبه بدق بسرعه عاليه ليقول 

ايهم ببرود\الف سلام عليها يا جوان 

جواان ببرود \الله يسلمك 

ايهم وهو ينظر الي جاسر وفهد\يلا علشان الشغل ليخرج ايهم هو وجاسر وفهد الي العمل وصلو ودخلو الي الدخل ليجدو عمر في انتظرهم ليدخلو الي غرفه الاجتمعات ليجدو اللواء اسماعيل يجلس وهو ينظر الي الملف 

اللواء اسماعيل \اقعدو وقفين ليه ليجلسو ويقول اسماعيل

اسماعيل \ايه الاخبر عملتو ايه في المعلومات 

جاسر \المعلومات الي جمعتها عن ادوارد بتقول انو هو اكبر رئيس مافيا في امريكه الشماليه والجنوبيه وبيقولو عليه في المافيا اسم الشيطان معروف بانو مش بيسمح حد وبيقتل بدم بارد 

فهد\اما المعلومات الي بتقول انو نزل مصر علشان جوان فهي صحيحه الي عرفنها ان جوان قبلت ادوارد ده قبل كده وكان سبب في موت ديما وهي كانت ذي اخت لجوان 

اسماعيل \بس الي بتقولوه ده مش سبب يخالي واحد ذي ادوارد ينزل مصر علشنها اكيد في سبب وارء ده 

ايهم \انا شكك انو يكون يوسف والياس ليهم علاقه بل برنامج ده علشان كده انا حطيت الياس تحت المرقبه بس يوسف لاء بس انا متاكد انهم بيحولو يخبو حاجه والحاجه ده تخص تالا 

عمر \تالا مين دي كمان 

ايهم \بنت جوان 

اسماعيل بصدمه\بنتها بس المعلومات الي معايه بتقول انها مش متجوزه 

ايهم ببرود\هي فعلا مش متجوزه والبنت دي مش بنت جوان 

جاسر بصدمه\ايه الي انت بت قولو ده يا ايهم اذي يعني مش بنتها 

فهد باستغرب\ايهم ليه بتقول كده انت شفت بعينك جوان بتعمل تالا اذي مش معقول تكون مش بنتها

ايهم بثقه\انا متاكد من كده البنت دي مش بنت جوان بس انا مش عارف لما هي مش بنتها ليه بتقول كده 

اسماعيل \حتيؤ لو هي ايه دخلها بل برنامج يا ايهم 

ايهم بثقه \لان جوان ويوسف هما الي عملو الحهاز ده انا متاكد وهما بيحولو انهم ينتقمو لموت ديما 

جاسر \وانت عرفت ده مناين 

ايهم \ لما جوان قلت ليوسف انو يبعتلها كل الملفات كان قصدها علي البرنامج وانا اليوم ده اتاكت بنفسي لما شفتها وهي بتتكلم ومع يوسف وسمعت كل حاجه 

عمر\وهنعمل اايه دلوقتي 

فهد \احنا لازم نقول لجوان علي كل حاجه هي اكيد مش هتخبي علينا 

ايهم لاء مش دلوقتي لازم نشوف ايه الي هيحصل الاول وبعد كده نتحرك 

اسماعيل بجديه\ماشي بس لازم تتحركو بسرعه علشان في معلومات بتقول ان ادوارد قريب هينزل مصر 

ايهم وجاسر وفهد وعمر\تمام يا فندم ثم رحلو وفي اثناء عودتهم رن هادف ايهم معلان عن اتصل ليرد ببرود

ايهم بجمود\ايه الي حاصل 

الرجل \يا فندم هو راح لمكان مهجور وقبل راجل وتكلم معه انا حول اسمع بس معرفتش كل الي سمعتو انو كان بيتكلم عن بنت وبعدين اتعصب ومشي وهو متنرفز وبعدين شكلو عرف اني ماشي وره فهرب مني يا بيه 

ايهم ببرود\ماشي اقفل 

جاسر \ايه الي حاصل يا ايهم 

ايهم بغموض \الي اسمو الياس ده مش سهل ده مش حارس شخصي 

فهد باستغرب\ليه يا ايهم 

ايهم\الرجل ده مش حارس انا متاكد ده ذكي ذكي اوي كمان مش من السهل الوحد يوقعو هو عرف انو مترقب علشان كده هرب 

جاسر \وهتعمل ايه دلوقتي 

ايهم \هنسيب كل حاجه ذي ماهي وصلو القصر بعد ان انتهو من الحديث ليدخلو ليجدو جوان تجلس بقلق وهي تمسك في يدها الهادف وتحول ان تتصل باحد ورغد وملك تحولن ان تهدئها ليقول ايهم 

ايهم ببرود\ايه الي حصل 

رغد \جوان بتحول توصل لالياس بس مش عارفه 

جاسر \يمكن مش سامع المبيلا يا جوان 

جوان \انا بحول اوصلو من الصبح ليقطعها فجائه دخول الياس وهو يكد يموت من الغضب وعندما راته جوان اتجهت اليه بسرعه 

جوان \الياس انت كنت فين 

الياس وهو يحول ان يتحكم في غضبه \جوان تعالي معيا دلوقتي ثم امسك يدها وهو يجرها الي الخرج ليقف امامه ايهم وهو يمسك يده ويقول ....... 

 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close