الحلقة السادسة عشر
الكاتبة إسراء سعيد
رواية ملاك الاسد🖤✨
★★★
(•_-
لم اعد اشعر اين اذهب.. كل يوم اشعر انك اقرب..
كل يوم يصير وجهك جزاءأ من حياتي ويصبح العمر اجمل...
بعد. ذهاب ملاك و كنان الي افخم مول واخترت ملاك لبس كتير و طبعا انتهذت الفرصة اخترت لها العاب اطفال طبعا بعد تريقة كنان علية و ساعات كتير من الضحك و الهزار ذهب كي يوصل ملاك الي الجناح الخاص بها............
ملاك / هتروح فين... كنان/ هتروح الفندق اوصلك عشان عندى شغل في الشركة كتير...
ملاك / استني عندك انت مش قلت هتخدني معاك
كنان / انتى تعبتى من مشوار النهاردة و غير البيت اللي شفناه مش عارفة لي اخترتي دى بذات في بيوت اكبر و افخم......
ملاك/ اخترتة صغير علي قدي عشان هبقا لوحدى مش عايزة احس بكدا.....
كنان/ انتى مش لوحدك.... انا ديما جمبك... ملاك ببتسامة / شكرا عارفة انك جمبي بس وحيات عيالك خدني معاك مش هعمل دوشة لوت فميها كاالاطفال..
كنان / امري لي لله....... ملاك / وصلت ملاك الفندق وارتدت بنطلون چينز مخربش و قميص ابيض و رفعت شعرها زيل حصان و اكتفت بي ملمع الشفاء فقط..............
كنان / يلا بينا.... ركبت ملاك السيارة و خلت كنان يشغل اغنيتها المفضلة.. بدأت ملاك تغني...
......
(علي الله كل ماشي كدا علي الله احب اجبها وهي طايرة اخش في الحيطة اوقعها واحد اتنين تلاتة اربعة هات الشله واسمعها انتو هلس خيش و اش بضاعة بيظة هنرجعها انا الحقيقي الحقيقة لسانى اطول من برج ايڤل حطيت علي الوحش عديت اليڤيل انا كابوكس ايچيبشن ايجل😂🎧💃🏻)
.........
كنان بصدمة من سرعت كلامة و حركتها المجنونة / حفظتيها ازاى دى يخريبتك انتى منين..
ملاك بتريقة / من الموسيكي تعرف ترب الي بربرا)
(كانت تقد لي في فيلم فول الصيني العظيم😂)
كنان بضحك/ احمم مش عايزك تختلطى بي اسد من الاحسن انك تبعدى عنو عشان غضبة وحش بلاش احسن.......
ملاك بتفكير/ هو انتة بتشتغلو اية....
كنان/ ااا..... ملاك اوعا تقولي رأيس ماڤيا وابقا الملاك المخطوف ااه يا جلبي
كنان بضحك/ هههع مش مهم تعرفي بس انا حظرتك
ملاك / انا عايزة اشوف اسماء وحشتني اوي
كنان / حاضر..
وصل كل منهم ملاك و كنان وسط الحرص و الموظفين عيونهم علي ملاك و هي متجهله نظرتهم ليها..............
كنان/ استنيني هنا هروح ابلغ الاسد بوجودي و كمان عندى اجتماع هخلص واجي ..
ملاك/ تمام......
ملاك اخذت تطوف المكتب وقعدت تقلب في الورق و تتعمق فية ودرست الصفقة الملابس الجاهزة بي 6000000 و رجعت علي الكمبيوتر الورق المطلب و طلعت نسبة خطأ في الورق و صححت الخطأ و درست المشروع وعرف ان نسبة نجحة 25%...........
ملاك/ كدا كدا هيخصرو ممش هينفع لزم اتحرك...
خرجت ملاك من مكتب كنان و ذهبت الي غرفة الاجتماعات....
انسة لو سمحتي فين غرفة الاجتماعات
نرمين/ هناك دي......
ملاك / شكرا... نرمين انتي ريحة فين يا ماما فية اجتماع شغال جوة مينعش تدخلي
ملاك / لا لزم ادخل الشركة هتخصر كتير جداا لو مدخلتش
نرمين بتقل/ واي هي الكارثة يا انسة
ملاك بتريقة/ واية هي الغلطة يا مذمزيل فلحوس..
(كانت تقلد كرتون شركة المرعبين المحدودة😂)
تجاهلت ملاك نرمين واقتحمت الاجتماع
نرمين بزعيق انتى وحدة مش محترمة اي اللي بتعملية دة
اسد نظر الي كنان بغضب.....
كنان / في اية............
ملاك / في ان نسبة النجاح في الصفقة الملابس دى 25% فقط دة قبل مرجعة الورق واخذت توزع الورق علي كل الموجودين....
اسد نظر الي نرمين بمعنى امشى.....
ملاك / لي نستور حاجات من برة و احنا عندنا هنا في مصر مصانع ونقدر احنا كمان نفتحها و نصنع بنفسنا يعني نصنع و نصدر واسم الشركة و المصنع واحد وبكدة هناخد البرند لي حسابنا بدل ما نصدر قماش من برة و المصانع كمان من برا و نصدرة بي اسمنا وبكدة 75% خسارة لينا وبدل ما ندفع 6000000 هندفع بس بدل ال 3000000 وبكدة يبقا السعر مناسب و مخسرناش و كسبنا ماركة و جودة بي اسم الاسد فقط!................
نظر اليها الجميع بأندهاش .....
كنان / عملتي كل دة امتي ازاى
يزن/ انقذتي الشركة واول برند لينا ونسبة النجاح كانت هتبقي قليلة....
عمر/ الاسد مكنش هيرحم حد لو نسبه 1% خطأ طلعتي خطأ بنسبة 75% .......
الاسد/ جبتي المعلومات دي منين....
ملاك / كنان سابني في المكتب وانا مش بعرف اعد ساكتة قريت الملف و صححت الخطأ و رجعت نسبة الخطأ علي الكمبيوتر واحمم البت اللي برة دى واقسم بالله لجبها من شعرها بتكلمنى علي اني طفلة بنت المكسحة....
عمر بضحك/ دي مزة جامدة.
ملاك / كتك نيلة في زوقك العكر....
يزن و كنان بضحك/ حصل.....
اسد/ اعملي حسابك هتبقي سكرتيرة الفترة اللي جاية هتكوني معايا........
ملاك...... اممم بسس ونظرت لي كنان....
اسد هنسافر كمان تلات ايام هنرجع......
ذهب اسد من غرفة الاجتماع....
ملاك / هنسافر... يعني هتسبني...
كنان / لا طبعا انتى معانا هو قال هنسافر+ قالك هتبقي سكرتيرة الفترة اللي جاية.....
ملاك بس مقدرش اسافر و اسيب ادم و كمان اسماء..
يزن / عندى خبر ليكي....
كنان / بصلة بعني لاء
عمر / بص لي ملاك....
ملاك / فيه اية
يزن/ ممتك توفت علي ايد عمتك........... و ابوكي في السجن........ و صحبتك خطفها اسر اخوكي...........
ملاك وكأن احد سكب عليه دلو ماء مثلج لكن بداخلها مياه تغلي من شدة الصدمات و الغضب........
ملاك بعدم تصديق والدموع تجمعت في عيونها..
ككنان صحبك بيهزر بيه....... وقعت ملاك مغشية علي الارض...
كنان/ انت غبي لاوقتة ولا مكانة.....
يزن / كان لزم يعرف ودة امر من الاسد اني ابلغها..
.........................
في منزل طارق
........
الباب يخبط/.........
طارق / ايوا نعم....... الظابط انت طارق...
طارق / ايوا في اية.... ضابط معنا امر بلقبض عليك في كذا قضية...... وفية كذا دليل علي جريمك اللي انت عملتها
طارق بعدم تصديق / انت بتقول اية.........
الضابط / اتفضل معايا........
طارق غممض عيونة بتعب.....
فلاش♦♦♦
في منزل اسماء
اسماء / عم طارق نعم حضرتك فية حاجة...
طارق / انا جاي اسلمك امانة برقبتك تخدي بالك من ادم اوعي تسلمية لي حد من عيلتي ارجوكي يابنتى تخدي بالك منه و تخلي ملاك تسامحني ربنا بيعقبني علي اللي عملتة فيها بي اهلي اللي كانة عقبها انا دلوقتي بتعاقب انا انا راضي بقضاء ربنا اللهم ما لا اعتراض....
اسماء بدموع / ادم في عنية والله بس ممكن تفهمنى..
طارق مفيش وقت صدقيني ملاك نجت منهم انا نفسي مش هعرف انجي نفسي اوعي حد يعرف انه معاكي تمام.............
اسماء / حاضر
باااك♦♦♦
...........
في الناحية الاخرى.......
سعاد / ايواا انت ازاى تتهمنى اني اقتل طليقت اخويا انا اصلا مالي و مالها....
االظابط/ عندنا دليل قوووى عليكى فديو وانتى بتقتليها......
اتفضلي معانا
فوزية / هتخدة بنتى لي هي معملتش حاجه بننتى لا لاااااء..........
سعاد / كلمي اسر يا ماما كلمية.......
...................
في الناحية الاخري...
............
ملاك بدأت تفتح عيونها......
استفاقت انها في منزل فخم كبير و امامها اسد و يزن و كنان و عمر....
ملاك بصرخة قوية......... لااااء امي امي لا يا كنان قتلووهااا هما هما هيموتوني انا كمان زي ما قتلوها كانو قتلوني انا لي هي ذبها اية ياارب يارب
.......
كانت تتحدث بهستريا. و مبرقة عيونها و الدموع تنزل علي خدودها بغزارها
.........
اقسم اسد ان ينتقم لي كل شخص كان السبب في بكاءها........
ملاك اااه يرب خدني انا بس هي لاء هي اللي كانت ليا انا مليش حد انا عيشة عشنها عشنها هيواهي راحت منى ااه يارب ظهري اتكسر وروحي و قلبي باقيلي اية انا.....
حضنها كنان وفضل يهديها / من شدة كلامها و بدأت تكسر كل شئ امامها........
كنان / اهدي بس عشان اخوكي لزم تبقي قوية عشانوو...
ملاك / اادمم ادم ههوو كويس صح اوعي تقولي ونبي ان جراله حاجه ونبي ااه.....
اسد / كويس هو بخير.....
نظرت ملاك له / عايزة اشوفه لوسمحت.....
سرعان ما نظر اسد الي يزن فهم
.................
بعد قليل من الوقت وصلت اسماء و ادم الي قصر الاسد......
........................
ملاك في حضن كنان و مسكه فيه كأنة شئ هيهرب منها.........
اسماء دخلت شافت ملاك و ادم معاها
ادم / ملاك.....
نظرت ملاك الي اسد ثم لي ادم..........
ملاك سرعان ما جريت علي ادم بهسترية اخدتة بين احضانه واخذت تبكي بشدة......
ملاك / ااااه يا قلب اختك انت عملو فيك حاجه انت كويس اخذت تتفحصة بهسترية...
اسماء ببكاء احتضنتها
ملاك / كله راح مني كل سابني كل ضاع مني كل اللي بحبهم بيسبوني يا الموت ياخدهم مني الموت خدها مني لي لي كل دة يحصل فيا لي بعياط مرير....
اسماء/ انا جمبك وهفضل جمبك مسبتكيش
ملاك خبت عيونها في حضن اسماء...
ملاك بتعب و وجها اصبح شاحب اللون و عيونها شديدة الاحمرار.... خليكي... معايا.... عايزة انام.... عايزة اروح لي ماما..... اسماء بي همس/ اشش كلة هيبقا تمام......
اخذت ملاك الي السرير كي تنام واسماء بجانبها..
اخذ كنان ادم.... وخرج برة الاوضة و الجميع انسحب
..............
اسد/ عمر تروح تجيب صحبتها اللي خاطفه الزفت اسر دة مفهوم
عمر/ تحت امر الاسد
..........
الحلقة خلصت🖤🖤🖤
رأيكو و توكعتكو 😘
ويترأ فاطمة و عمر لما يشوفو بعض اية رد فعلهم
ملاك هيبقا رد فهلها اية لما اسد يدخلها عالمو
اسماء هيبقا رد فعلها اية مع عز
★★★★
الكاتبة إسراء سعيد💜✍️
قرأة ممتعة♥
تعليقات
إرسال تعليق