القائمة الرئيسية

الصفحات

الحلقة الواحد و عشرين الكاتبة إسراء سعيد رواية ملاك الاسد

 


الحلقة الواحد و عشرين

الكاتبة إسراء سعيد

رواية ملاك الاسد 🖤✨


لا اريد الرحيل ولكن البقاء يؤلمني! 💔


ذهبت اسماء الي شركة عز كي تنفذ خطتها.... 


صباحأ في شركة العز.   


اسماء/ صباح الخير اسفة علي التأخير.... 


عز/ قد غضب من اسماء لانها تضع احمر شفاه فاقع اللون و ترتدي تيشرت ابيض مكتوب علية  BTŞ   


عز / يريت منتأخرش يا انسة هنا موعيد مظبوطة!  


اسماء / بدلع تمام مستر عز.... 


ماهي و هي تغلي من طريقت اسماء.... 


* ماهي المشرفة علي المجموعة اللي جاية تتدرب. 


اسماء تنظر الي ماهي بتخدي.... 


شرح عز لي بقيت الدفعة .... 


خلص الاجتماع..... 


الكل ذهب عدا اسماء و عز ماهي/  وهي خارجة سمسم مش قلتي مش هتيجي تاني... 


اسماء / والله يا ماهي انا قلت مش هتنازل عن حاجه انا بحبها.... 


نظر عز الي اسماء بصدمة و ماهي ايضا.. 


اسماء بضحك/ قااصدى الشغل وانا شخصية عملية جداا و انشاء الله هثبت مكاني في الشركة.. 


وهكون عند حسن ظنك مستر عز... 


ثم خرجت اسماء ذهبت الي الحمام.... 

غسلت يدهاا وهي تحدث نفسها... 


اووف اهدى عدينا اول مرحلة وانا بقولها مش هتنازل عن حاجة انا بحبهاا يسلام عليك يا واد يا مرينجوس يا اول.. 

( كانت تقلد فيلم صاحب الجلالة😂) 


ثم ذهبت اسماء لكن اقفتها صوت سكرتيرة عز 


انسة اسماء ..  مستر عز عوزك.. 


اسماء / تمام.... 


.............................. 


ومع اقتراب نهايتنا سأكتشف حينها انها مجرد البدايهلم اعد اشعر اين اذهب..


في منزل الاسد 


كنان /  صباح الخير..... ملاك جهزى نفسك هخدك مشوار.. 


ملاك / صباحالنور... مشوار اية.... كنان/ مش انا قلتلك عملك مفجأ انتى و ادم...


ملاك/ يلا اهو احسن من وش مصاص الدماء دة.. 


كنان/ متخطلتيش بية و بلاش غلط معاه... 


ملاك يعم دة انا كنت هموت امبارح بليل... 


كنان/ لي.... 


ملاك / هقولك..... 


فلاش ☆☆


صحيت  ملاك الساعه اربعه الفجر نزلت المطبخ كي تشرب فتحت ملاك الثلاجة جاء شخص عاري الصدر يحتضنها من ضهرها و يتكلم خلف اذونها... ملاك وقد جسدها اتنفض........ 


اسد/  بصوت رجولي و نايم بعض الشئ خرجتي لي من حضني  ....... 


ملاك وقد اترعشت.. وحست ان صرختها مكتومة... 


روما من الخلف كانت ترتدي قميص اسد فقط


ملاك دفعته بقوتها تفجأ اسد بقوتها ملاك انفسها تعلو وتهبط..... 


ملاك / انت ازاى تعمل كدة.... 


روما/ اوو بييي لقيت نفسي زهقت قلت اتمشي شوية ثم تعلقت برقبته و قبلته بكل جرئة امام ملاك


ملاك / كتكم القرف اي السفالة دى 


اسد/ متخرجيش من غرفتك كل حاجه هتكون عندك


ملاك / تنظر الي الارض و خدودها ملونة بلون الاحمر بسبب فعلتة و بسبب مشاهدة تلك العاهر و هي تقبلة.. 


روما / اه احسلك متنزليش 


ملاك / لي في عوو 


روما / لزم تخافي.... 


ملاك/ اولأ مش ملاك اللي تخاف ثم اقتربت خطوة  تاثية  ثم اقتربت خطوة تانية حتى سارت امامها 

انا في منزل الاسد يعني محدش يقدر يقربلي 


........ 


الاسد بي ابتسامة جانبية علي كلامها...... 


بااك 


بس ياعم و لقيت حد في قفيا فتخضيت بس مش اكتر..... 

طبعأ محكتلوش علي حضن اسد ليها لكن حكتله علي روما... 


كنان/ هههه روما دي يا بنتى معانا ف شغلنا... 


ملاك/ عاهرة زيها هتكون اية غير كدة 


جاءت روما من الخلف/ عيدي كدا من تكون هي العاهرة يا ابنت العاهرين..... 


ملاك / وقد ضريت الكلمة كا الصاعقة...... 


ملاك انا ابنت عاهرين طب وحيات امك لربيكي... 


امسكت ملاك شعر روما وابرحتها شلوت و قعدت عليها ملاك... ونزلت ضرب فيها.... 


رغم ان روما تعرف فنون القتال كويس جدا لكن عذرأ فنوون االقتتال متمشيش معانا احنا كا بنات لما بنتخانق😂


كنان/ ملاك خلاص سبيهااا 


ملاك / وهي تبكي بحرقة و تضرب هذة الفتاه... 


روما/ اقسم اني سأدفنك بي ارضك اذا لم تبتعديي


جاء اسد وظل ينظر اليه كنان بص لي اسد بمعنى اتصرف.... 


اسد رفع ملاك عن روما... 


اسد اتفجأ بدموع ملاك 


ملاك بعياط / انا صحيح ممكن اني اكون ضعيفة بس مش مسموح لي اي حد يغلط في اهلي اي ان كان مين مفهوم....... 


ثم تركت الجميع و ذهبت الي غرفتها  


روما/ اقسم اني سأريكي الجحيم...


كنان/ مدام روما انتى غلطي كان المفروض تستني سيدي و تقليلة..


أسد/ كنان كل الحرص اللي نحية الحديقة علي اوض التأديب وانت معاهم..


كنان/ امرك سيدي......


ذهب أسد الي غرفة ملاك .......


طرق باب غرفته ثم دخل.......


ملاك/ كنان لوسمحت انا بجد مش قادرة ومش هقدر اعد مع وحدة زى دى في بيت وحد لو سمحت انا عيزة امشي..


اسد/ مش مسمحلك تبعدي....


ملاك/  انت مين عشان تمنعني....


اسد/ ........لا رد


ملاك/ انت هتجني انت مين اصلا مجرد واحد بس بيدي أوامر اومرك دي تمشي علي الكل انا لا.....


اسد/ وقد اقترب منها.....تعرفي انك اول فتاه تقف أمام الاسد !


ملاك/ بجد انسان مستفز.....و بارد مثل الثلج اية برود دة  


اسد/  انا مش هسكت عليكي كتير..


روما ملكيش دعوة بيهاا مفهوم 


ثم غادر الاسد الغرفة بدون كلام ...


ملاك /واحد مستفز هيجنني طبعا مستنية اية من واحد بتاع مافيا والله بتاع الروبابكية قلبة حنين عنة ...


كان يستمع اسد إليها ثم كتم ضحكتك.. 


ملاك/ مش يلم ست سلعوة دى بعيد عني اكيد مش حبه اختلط ببها يعني..


اسد من الخارج/ يريت تسمعي الكلام..


ملاك/ يماااععع انا قلتلكو مخاوي


خلصت الحلقة 🖤🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد 💙✨

تعليقات

التنقل السريع
    close