expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

الحلقه الخامسة عشر الكاتبة إسراء سعيد رواية ملاك الاسد



 الحلقه الخامسة عشر 

الكاتبة إسراء سعيد 

رواية ملاك الاسد❤🦋

★••★

ومع اقتراب نهايتنا سأكتشف حينها انها مجرد البدايه✨


ملاك جهزت نفسها و نزلت علي الريسبشن و هي ترتدي بنطلون اسود و چاكيت من اللون الاسود وكان  ابرز مفاتن جسدها.... 

ملاك بغضب/ ملقتش حاجة تناسبني غير الزفت دة ديق اووى انا مش بلبس كدا.. 


كنان قد اتفجأ نعم انة ترنج ماركة حلوة جدا بس عليها هي حاجة مختلفة تمامأ... 

كنان/ مكنتش اعرف زوقك وكمان مكنش فية وقت 

ملاك / خلاص ماشي..


كنان/ جبتلك دة عشان اخوكي منزل اعلان عنك عشان يلقيكي ملاك بخوف اية يعني هو هو هيقدر يلقيني كنان بهدوء لالا خالص بس البسي. دا كان كاب اسود وشعر ملاك بلون الاسود الطويل اصبح جمالها اجمل كنان ببتسامة/ يلا عشان تفطري و نروح الشركه وبعدها هخدك نجيب هدوم ملاك تمام يلا 

ذهب كنان و ملاك وهناك عمر و يزن و اسد 


يزن/ احنا كدا تبعنا كل حاجه من خلال كاميرات المرقبة والاجهزة اللي زرعنها عند الملك و دارك و كمان بيرك وكماا يزن اتفجأ من وجود ملاك عمر/ اية الجمال دة / ملاك بقتضاب شكرأ 

اسد/ وقد عروقة شدت و عيونة تحولت الي الاسود القاتم..


يزن/ الاسود جميل عليكي 

ملاك بيتسامة شكرا / ونبي واحد طعمية واتنين بطاطس شيبس و متنساش الكشتب ونبي 

عمر / بضحك ههههههه يابنتي انتي منين بظبط 

كنان / ملاك مفيش الحاجات دى هنا 

ملاك / الله يرحمك يا عم سيد اة والله بتاع الطعمية اة كان فاتح مطعم بس كان علية طعمية يخرابس كدا وهي طالعة سخنة


يزن/ بضحك طب هنا في حاجه تانية يعني بيرجل نجرسكو لازانيا اللي انتى عايزة 

ملاك/ والحاجات دى بتتباع في الصيدلية عادي 

الكل ضحك علي تلك الفتاه المجنونة 

اسد/ هنتحرك حالا كلي اي حاجه دلوقتي يلا 

كنان و يزن و عمر بص لملاك بمعني اسكتى 

ملاك / برفع حاجب علي فكره... 

اسد مسمعش صوت كولي وانتي ساكتة انتى مش طالعة رحلة.. 

ملاك وهي تعد بداخله عشر عشرين تلاتين.. 

(احمم كي تهدأ ولا تنفجر بوجه الاسد) 


ملاك / تمام 

طلبت ملاك برجر و بطاطس و كاتشيب 

ملاك / مش هتاكلو معايا 

كنان و عمر و يزن كلنا بس كلنا مستنينك 

اسد / عشر دقايق وتكونو في الشركة 

ملاك / دة مالة دا شيل طوجن السيدة عشة علي راسو وزاعر فية لي 


اسد برفعة حاجب/ واقترب من وجهه لا يفصل بينهما غير سنتي... امسكي لسانك معايا عشان هقطعهولك قريب


ملاك / مركزتش غير في العيون اللي بتهاجمها تلك العيون اللعينة الملئة بي السحر نعم انه لو كان سحر اسود فأنا اغرمت به...... 


ابتلعت ملاك ريقها بصعوبة من قربة ليها 

ابتعد اسد عنها تحت انظار الجميع 

ملاك/ بتريقة امسكى لسانك معايا عشان هقطعهولك هااععع وطلعت لسانة بتلف لقت اسد واقف باصص نحيتها سرعان ملاك ما دخلت لسانه وكملت اكل بسرعة جدا كنان بضحك براحة اهدى 

ملاك / انسان بارد مستفز اووف 


عمر/ من الاحسن متختلاطيش بية نهائي غير في الشغل و بس... 

يزن اسمعي كلامة.... 

ملاك وقلبها اخذ يخفق بشدة و الموقف يتكرر في عقلها قربه منها و برودو و تقله وعدم كلامة الكتير 

ايو دا ماصاص دماء قالتها بصوت عالي 

عمر / العو جة العو حاضر 


الكل بضحك / اية هو اللي مصاص دماء 

ملاك/ صحبكو اللي عملي فيها اسد دة 

الكل بضحك فون يزن يرن... الو 

الاسد..  اديني البت اللي جمبك دى يزن بصدمة ااحم ملاك اتفضلي / اخذت منه الفون... 

انا مش قلت لمي لسانك معايا بدل مقطعهولك 

ملاك بصرخة/ يماااهععع دة مطلعش مصاص دماء وبس دة عفريت يمااا 


الكل مقدرش يمسك نفسه ضحك........ 

اسد اغلق الخط بوجهها 

....... 

بعد ما اغلق اسد الخط اخذ يضحك بشدة  علي اقول هذة الفتاه.......... 


ملاك في العربية/ اااه چاني چنيي جالي انا اخوك يافوااز چاني والله ريتة ( كانت تقلد محمد هنيدي في فيلم عندليب الدقي)...... 

كنان / والله انا اول مرة في حياتي كلها اتكلم كتير و اضحك اكتر 


ملاك/ بص انا مش هتكلم انا حسا انة هيطلعلي من تحت الكنبة اعم 

....................... 


في منزل ندى 


ليتنا لم نلتقي منذ البداية... 

ليتنى يومها تأخرت في النوم عشر دقائق اخري.... 

كنت اختصرت عمرأ من الوجع☆.... 

........ 


ندى واقفة في البلكونة / ياربي علي الملل و الزهق اللي الواحد فية دة 

عم محمد يا بقال / عم محمد ايوا يا ندى يابنتى 

ندى / عندك بيبس.. 


عم محمد / ايوا يا بنتى... ندى/ يبختك احنا معندناش... 

عم محمد بضحك /............


هلباوي دخل عليها / ضربه علي دمغها مش هتبكلي تشكسي حتي و انتى اعدى لوحدك ممكن تتكلمي مع خيالك ندي / يحج زهجانة زهجانة خلصانة امتحانات و مش عارفة اية الفراغ دة طب اية اللي كان معطلني عن المذكرة الفون انا مبسكوش خالص غير قليل


هلباوى  / كفايه عليكي الرويات اللي مليا الاوضة بتعتك ندى/ والله ياحج لولا الرويات دي يخويا لكانونت انتحرت مع خلتي نبوية اللي عيشة معاها دي 


عبير من الداخل / بت ياااااندييعععع ندى بخضة/ حبيبت قلب جيالك 

ندى بصوت واطي/ مش بقولك خالتي نبوية دة صوت دة صوت 

هلباوي ضرب كف علي كف محدش جايب الضغط غيرك ندى اهو اجبلكو اي حاجه بدل منا قاعدة كدا 

الاب بضحك مصيبة /......ندى اروح بقا لمي عشان الخناقة الجاية........


هلباوى ربنا معاكي / ندى يخليك ليا يكبير...... 

ندى متتفضل معايا..  هلباوى/ لا ابدأ ندى... ولا ميحصل احنا ناس تعرف الاصول بردو.... 

................ 


اللهم ارزقنا بصحبه لا تنسانا في وقت رحيلنا♡♡

....... 


في منزل فاطمه....... 

شكولاتة شكولاتة الواد دة يانس شيكولاتة اسودت و اتحرجت وحولت بس بطاطة... كانت ذلك المجنونة حنان / فاطمة بداخل وبتتريقي عليا انى بسمع شاكوش وانتى بتغني لمحمد هنيدى


حنان بضحك / والله الواحد ساعات تطلع منه حاجات هبلة كدة مش عارف بتيجي منين 

فاطمه / لا مهو دا ما وراء الطبيعة حنان بضحك ااا... 

الباب يخبط بشدى فاطمه مين الحيوان دا في حد يخبط كدة فتحت فاطمه الباب لكن سرعان ماحدث اترش عليه مخدر راحت في نوم عميق خرجت حنان اتصدمت من الموقف ملحقتش تسرخ لكن سرعان ما مجهول خبطها علي دمغها.......


مجهول 1/ انت مجنون 

مجهول 2/ هو قلنا انها هتبقا لوحدة 

مجهول 1/ شيل شيل اخلص.... 

مجهول 2/ كلة تمام وهي معانا 

مجهول / تمام حد شافكو 

مجهول 1 في بت كانت معاها 


مجهول / لا دي خايبة مش هتعرف تعمل حاجه انقلها علي العنون اللي هبعتهولك و روح المكان بتاعك هتلقي حسابك معاك 

مجهول 1/ ماشي يا بطل تحت امرك في اي شئ تأمر   

بية 

مجهول / تمام.......


.................. 


يبني لي قصرأ من وهم ولا اسكن فية سوي لحظات.... 

واعود لطاولتي... 

لا شيئ معي سوي كلمات

★_★


في منزل العز 

.......... 


ايات/ اسماء كلمي امك تيجي عشان عيزاها و خالتك فريدة ام ماهي كلميه عشان الغدا عندى النهارده 

اسماء / يلا علي المطبخ عشان تسعديني و انتي يا ماهي روقي انتى البيت...... 

ماهي / حاضر يا خالتو..... 


ماهي بداخلة فكرة ماا ابتسمت بخبث ثم صعدت الي غرفة عز فتحت اباب لقت عز نايمم 

ماهي بهوس.... 

مش هتكون لغيري حتى لو كان عصب عنك هتبقا ليا 

اقتربت ماهي من عز ظلت تنظر الية ثم اقتربت منة اخذت منة ثلاث قبلات خفيفة ثم  واخذت شفتيه في فميها بكل وقاحة واخذت صورة لي الوضعية

....... 


تحت في المطبخ 

ايات/ سمسم اطلعي الاوضة بتعتي هتلقي شانطة جديدة لطقم الاطباق لسة شريها اون لين انما اي هتعجب امك اووي 

اسماء/ والله يا خالتو انا امي مخلصة فلوس ابويا علي الكاسات و الاطباق وبذات الكبيات اللي في النيش مبتخلناش نقرب منها والله بحس انها مكهربة النيش ولا يالهوي لما كباية تتكسر منى ااه ياقلبي ياشبشب ابو وردة دة بيصبح ويمسي عليا بتحسسني ان هي مش ضناية وانا مش ابنها 

ايات / نعم مين مات مالك يابت يخربيت امك جننتك 

اسماء /يلاا بقا ربنا عظالم 

....... 


ثم طلعت اسماء الي غرفة ايات 

لقت غرفة عز مفتوحة اسماء / الواد زيزو منمش تلاقية بيتكلم مع ماهي... اممم يترا بيقولها اي.. 

الفضول اخذ يطوف في عقل اسماء اقتربت اسماء من الغرفة و شاهدت الوضع نعم انه يقبلها يقبلها ينهم كبير وهو مغمض العينين..... 


اسماء وقد الدموع تجمعت في عيونها... 

ثم اسقطت الشنطة اللي بيدها علي الارض غصب عنها من شددت صدمتها ابتعدت ماهي واتخض عز ولقي ماهي واقفة قريبة منة و اسماء بعيونها الدموع 

............................. 


في منزل طارق 


سعاد/ لي مجهول حطيت الشطة في الاوضة 

مجهول / اربعة كيلو هروين دة ياخد تأبيدة 

سعاد/ هه ابن حلال ويستحقها 

مجهول/ بتنهيد فعلا يستاهل اكتر من كدا 

سعاد / هتخلصنا من الزفت الصغير دة 

مجهول/ لا دة سهل جدا ارمية في الشارع 

سعاد/ بحمد ربنا انك مطلعتش لمك هه وطلعت شبهنا 

اسر/ ابن الشيطان يهون علية امه نفسها 

سعاد برفع حاجب و فخر/ تربيتنا 

............... 


الحلقه خلصت 🖤🖤🖤


التفاعل يا بني ادمين😹


الكاتبة إسراء سعيد❤🦋

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close