عشق_الحور
الحلقه_الخامسه والسادسه
لحظة_جنون
في واحده كان ينتظر بالسياره امام المدرسه ليتابع الحركه الساكنه ثم تبدا بعض الفتيات في الظهور فيغض بصره كعادته ولكن عيناه تخونه وتفلت من حصاره ليبحث عنها في هذا الجمع حتي تتلاقي العيون فتهرع الصغيره نحوه لتركب السياره #هاه طمنيني عملتي ايه قالت بسعاده #عيب عليك ده انا بيذكرلي جاسر باشا الراوي بجلالة قدره انفجر ضاحكا لتقطع ضحكته احد الفتيات بشعر اصفر وتضع الكثير من مستحضرات التجميل #ايه ياحور مش تعرفينا التفت اليه لتنزع يدها عن السياره وتقول بغيض #واعرفك بمنسبه ايه ياست ايه شوفيلك سكه ياماما بمياعه قالت #اصل بصراحه مش مصدقه ان القمر ده يبقي جوزك قالت بغضب وهي تفتح باب السياره لتدفع الفتاه وتقول بغضب #الله اكبر في عينك والله ماهسيبك يا ايه امسك ذراعها قبل ان تنزل وقال انتي ريحه فين يامجنونه انتي قالت بغيض سيبني ياجاسر انا هنزل اربيها عديمه الربايه دي مد يده ليغلق بابها وانطلق بالسياره لتقول بعصبيه بجاحه وقله ادب رمقها بنظره سريعه وقال ممكن تهدي شويه محصلش حاجه عشان دا كله التفتت اليه وعقدت ذراعيها #قلتلي بقي تلقيك فرحان بنفسك عشان قلتلك قمر مش كده ضحك بقوه ولايعرف سبب ضحكاته من ثورة الصغيره التي اكملت بغضب ايوه مهو انت غاوي حجات ملزقه وملونه اوقف السياره عل جانب الطريق #تقصدي ايه بقي اشاحت بوجهها وقالت باختناق اقصد ست زفته الي بتعكسك كده عيني عينك وانت بتضحك عادي بدل ماتنزل وتديها جوزين اقلام عجبتك المسخره والمياصه مش كده
سعيد لن ينكر هذه الصغيره عكس عزه في كل شيء ادار وجهها ليفاجيء بدموعها #طب بتعيطي ليه دلوقتي انا اصلا مشفتهاش ربنا امرنا بغض البصر انا دورت وشي اول ماقربت
قالت بلهفه بجد #اه بس انتي قلتي ملزقه وملونه نرجع بقي نشوفها وربنا غفور رحيم ليفاجيء بالمجنونه تقفز ليصبح نصف جسدها فوقه وتضربه بقبضتها الصغيره وهي ترعد متبصش لواحده غيري فاهم ولالاء كان يضحك بقوه حتي قالت جملتها الاخيره ليحتضن وجهها ويهمس يعني عاوزاني مشوفش غيرك #اه ومتكلمش غيري ووو......امتلئت عيناها دموع علم الان سبب بكائها بالامس فهمس #ودي اسميها ايه بقي غيره سقطت دموعها وقالت بانكسار انا زودتها ودا مش من حقي انا اسفه كانت في سبيلها ان تعتدل ولكنه سحبها لتصبح عل ساقيه وهمس بس مراتي من حقها تغير عليا
رفرفت عيناها بروعه وهمست #بجد تعلقت عيناه بشفتيها اشتاق لشعور دفئها همس وهو يقترب منها عشان كده كنتي بتعيطي امبارح #غصب عني عارف حسيت بوجع هنا امسكت يده لتضعها عل قلبها المرتجف كعصفور صغير حركتها عفويه بشده يعلم هذا جيدا ولكن اشعلت كل شيء بداخله مفتون مسير وليس مخير ليتناول شفتيها بقبله مثيره بشده ليهمس بصوت متحشرج من العاطفه سلامه قلبك ياحوريتي لتحدق المعتوهه بوجهه وترفع اصابعها الصغيره لتداعب خصلات شعره وتهمس بصوت هامس عشان جاسر لحور وبس لتتعالي انفاسه بقوه هو عل وشك الغرق في فتنتها لولا بوق سياره تسلل لاذنه العنه هذه الصغيره تفقده عقله بالكليه جيد جدا انه عل الطريق السريع المؤدي للمدينه همهم بخفوت عجبك كده احنا في الشارع يامجنونه شهقت بقوه تقفز عل مقعدها وتدفن راسها بين كفيها مرر اصابع مرتعشه في خصلات شعره يحاول استجماع تشتته الصغيره بعثرته باتقان اشعلته بلمسه زفر الهواء بقوه عدة مرات ليدير السياره وينطلق بها توقف امام احد المحلات كانت لاتزال تدفن وجهها بيديها قال بضيق محصلش حاجه ياحور عشان دا كله لترفع وجهها الاحمر وتهمس باختناق
#انا اسفه لايعلم لما غضب من اعتذراها لايجب ان تعتذر لقد غرق بتصريحها ولمستها اشاح وجهه وقال بعصبيه وهو يفتح الباب يلا ياحور انزلي ترجل من السياره ليغلق الباب بقوه افزعتها وادمعت عيناها لتنزل تتحرك بجواره بانكسار لهذا الحد لايطيقها هو يريد فاتنته وحسب طلب لها احدث الهواتف ليضع به خط جديد ويناوله لها همهمت بضيق شكرا
#هو مش عجبك #لاء حلو بس مش هعرف استعمله
#معاه كاتلوج ياحور اقريه وانتي هتعرفي يلا بينا زفر بقوه وتركها بالمحل وخرج لتتبعه لقد قسي عليها بشده يراها تتحرك ناحيه السياره بانكسار #حور استني توقفت مكانها ولكنها لم تلتفت فوقف قبالتها #متزعليش عشان اتنرفزت حقك عليا #محصلش حاجه امسك يدها وقال #طب تعالي نلف في السوق شويه تحركت بجواره وعقلها شارد لقد تجاوزت كل الخطوط بفعلتها هو لايريدها حتي لو قبلها هو لايراها امراه دخل بها احد المحلات ليس لديها اي فضول لرؤيه ماحولها لم تنتبه الاعندما امسك يدها ليضع بها خاتم زواج نظرت الا يدها واليه باستغراب #هاه ايه رايك في دي
هذا الخاتم يثبت انه لها حمقاء هذا الطوق يثبت انها له وليس العكس وبدون وعي سقطت عيناها عل يده التي تحمل طوق عزه لتمتليء عيناها دموع ليغتال حزنها بلحظه عندما يناولها مجموعه ويعلق #انا اخترت بتعتك اختاري انتي بقي بتعتي قالت بلهفه #وهتلبسها لدغ خدها #لاء انتي اللي هتلبسهالي بحثت بحماس وعيون لامعه لتنزع واحده من البلاتين الاسود وتضعها بخنصره فوق الاخري الباهته بيده ليرفع يده ويتاملها #زوقك حلو ياحور #يعني عجبتك
#اممم يلا بقي قدامك المحل اختاري الي انتي عوزاه
تحركت امام المعروضات وبجوارها موظفه المحل انتقت سلسه بمصحف كبير نوعا ما وواحده بها قلب رقيق واخري فارغه قال باستغراب هتلبسي تلت سلاسل فوق بعض قالت بعفويه اربكته لاء الكبيره دي لماما الحجه ودي لعيشه امسك الفارغه وقال ودي بقي لمين قالت بخجل ليه بس هجيب فيها حرفين حرفي وحرفك عشان يبقوا مع بعض غريبه هي حقا امامها ذهب والماس وكل ما لفت انتباهها سلسه بسيطه ورغما عنه امتليء تقدير لها تذكرت امه واخته الصغيره تصر عل بعثرته كالعاده تناول مجموعه الخواتم وبدا ينتقي لها قالت بحده بتنقي لمين حدق بندقها المشتعل وقال ليكي واضح انك مكسوفه انطفيء اشتعال عيناها وقالت لا والله ابدا اصل انا مش بحب البهرجه يعني بعد اصرار منه لم تنتقي الصغيره سوي خلخال وسلسه مفاتيح انيقه من الفضه وبعد مشاجره دفعت ثمنها لتعطيها له اصل سلسله مفاتيحك شكلها مش حلو دي احلي هذه الفتاه ستذهب بعقله تماما انه عل وشك ضمها بين ذراعيه ولكنه اكتفي باحاطه كتفيها بذراعه ليهمس طب يلا بقي عشان تشوفي هتجيبي ايه لامك واخواتك شوفي المول اللي هناك ده هنتلاقي فيه كل حاجه
فراشه محلقه تفرد جناحيها لتنشر السعاده كانت تنتقي لكل واحد هديه بعد ان تسال عل ثمنها وقفت داخل محل العطور ظن انها ستنتقي لها واحد ولكن الصغيره دوما تفاجئه ترفع يدها امام انفه ايه رايك تشممه وقال دا رجالي جيبيه لعمك
#لاء ليك هاه ايه رايك #روعه دفعت الحمقاء ثمنه بكل النقود التي تحملها علم الان لما سألت عل ثمن الثياب لتردها بالعطر لم يري في حياته امراه تحمل هذا القدر من الكبرياء كانت تتطلع الا محل الزهور هل تحب الصغيره الزهور مثله تقدم ناحيه المحل واشتري زهره توليب واحده تشبه الصغيره بندرتها وروعتها تعلقت عيناها به منذ خروجه ناولها لها لتلمع عيناها وتقول بانفعال هي دي عشاني هز راسه موافقا لتقفز الصغيره وتتعلق بعنقه #ربنا يخليك ليا انا فرحانه اوي ابعد ذراعيها وهمس برفق طب خلي الجنان دا اما نبقي لوحدنا
رفرفت عيناها بقوه ليشتعل وجهها #كل الفرح دا عشان ورده
احتضنت الزهره #اصل انا بحب الورد اوي #طب مش محتاجه حاجه تانيه #لاء ربنا يخليك #طب تعالي بقي نتغدا عشان تلحقي تشوفي الجماعه ونروح دخل احد المطاعم لتجلس امامه لما عيناها امتلئت حزن مره اخري طلب الطعام يراها تتلاعب بطعامها وهي شارده #مالك في ايه نظرت اليه وقالت هو مش ينفع ابات عند ماما اليومين دول يعني
قاطعها مينفش تباتي بره بيتك ما الذي جعله يقول ذلك عزه تسافر بالاسبوع عند والدتها ولم يعترض ولا لمره واحده زفر بقوه #انتي عاوزه تباتي هناك ليه فركت يديها وقالت بارتباك
#ابدا بس اصل يعني بدل ما انام لوحدي لهذا الحد تريد الهروب من البيت حتي لاتراه معها ورغما عنه ابتسم ليرفع يدها التي تحمل طوقه ويطبع عليها قبله ناعمه #هكلمك كل يوم لحد ماتنامي ماشي #بجد والنبي هز راسه موافقا لتتمسك بكفيه وتقول بسعاده ربنا ميحرمنيش منك ابدا
قضوا وقت ممتع حقيقي في بيتها للمره الاولى التي يعرف ان حمزه اخيها التؤم نصفها الاخر شبيه صغيرته تتحرك باريحيه شديده لانها تنتمي لهذا المكان عائلتها كريمه برغم فقرهم متماسكه بشده يملؤها الود ...
***********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹
عشق_الحور
الحلقه_السادسه
مهاتفه
في التاسعه ترجلا من السياره لداخل ليفاجيء بوجود جميع المنزل وكانهم بانتظاره #سلامو عليكو ورحمه الله
وعليكم السلام عزه ترمقه بنظرات حارقه ماذا هل استيقظت غيرتها الميته الان بالتاكيد لا غيرتها ترتبط بوجود اكياس بيديهم غيرتها ترتبط بالمال وحسب ابتعدت الصغيره لتجسو عل قدميها امام والدته وتحدثها بصوت هامس ولكنها بالتاكيد تقول شيء يسعدها لانها احتضنتها وطبعت قبله حانيه عل راسها جلس عل المقعد يتابع حديثها مع والدته ويتمني ان يستمع ولو لجزء صغير منه عندما وقفت عزه وقالت بحنق انا طالعه انام يلا ياجاسر #اطلعي انتي ياعزه انا هقعد شويه مع الحجه وعيشه لعلها المره الاولى التي يقول هذا لذا استغربت وهو ايضا تعجب رده ففي العاده كان يتمني كل لحظه قرب صعدت وهي تزفر بضجر وعندها بدات الصغيره توزع الهدايا لم يكن يعلم انها خصت ايناس بغطاء لراس وولدها الرضيع بهديه قالت ايناس دا انتي منستيش حد بقي بصراحه متوقعتش تفتكريني حور بود ليه بتقولي كده ياام جاسر النبي قال تهادو تحابوا ايناس بابتسامه صدق رسول الله والدته ببتسامه مشجعه ربنا يكملك بعقلك يابنتي امتحانك الجاي امتي #بعد يومين ان ربنا اذن عائشه بابتسامه مبروك عل الدبله ياحور رفعت يدها تتامل الوانها الماسيه المنعكسه من الضوء وقالت بسعاده ربنا يبارك فيكي ياعيشه عقبالك تصبحوا عل خير بقي #جاسر حور في شنطه انتي نسيتيها تناولت الحقيبه الصغيره وقالت باسمه لاء مش نسيتها دي هديه ابله عزه بس مش رضيت ادهالها انا عشان متحرجنيش وممكن ترميها وتاخد ذنب فبفضل تديهالها انت تصبح عل خير قالت جملتها وتوجهت نحو جناحها لتختفي بالداخل عائشه بالحاح #عيله اد كده بس عليها مخ رهيب اموت واعرف جيبلها ايه ايناس بحماس #وانا كمان هموت واعرف والدته #وبعدين معاكوا بقي اطلع ارتاح ياجاسر
ترجل للاعلى وهو ممتليء فضول من تلك الهديه لعلها قنبله فهو تبدو صلبه هز راسه نفيا ماهذا السخف ترجل لداخل وجد عزه جالسه عل مقعد الزينه تضع مرطبات البشره عل وجهها وهذه بالنسبه له لافته ممنوع الاقتراب تنهد بقوه وجلس عل طرف الفراش وبدات هي تثرثر يعني اخدها من الصبح وخرجت مش فارقه عل فكره لكن كمان تجيبلها هدايا ودبله الماز زفر بضيق وهو يرفع يدها #انتي كمان لبسه دبله الماز عل فكره ولو مش واخده بالك كل سنه في عيد ميلادك بتنزلي تختاري الي انتي عوزاه تخصرت وقالت بعصبيه انت عاوز تساوي بيني وبين حته الفلاحه دي بغضب #مش انا الي سويت انتي الي اخترتي يبقالك شريك فيه حور مراتي ياعزه يعني اي اهانه هتوجهيها ليها كانها ليا بالظبط قال جملته ودفع الكيس نحوها لتمسكه فتحت الكيس واخرجت اللفافه بالداخل #ايه دا #افتحيها وشوفي كانت عيناه متعلقه بالفافه بفضول قاتل ولكن ما ان اتضح مابها انفجر ضاحكا الصغيره قادره عل استحضار ضحكته حتي وهي غائبه رفعت عزه المصحف بيدها #انت جيبلي مصحف
بالاكراه تحكم بضحكاته وقال #مش انا دي هدية حور اوعي تعملي حاجه من الي في دماغك حرام نظرت للمصحف بعجز ووضعته بين يديه #الهانم بتلوي دراعي مش كده مش عاوزه من وشها حاجه رفع المصحف ليقبله ويضعه عل الكومود بجوار فراشه #اوكيه مش عاوزاه انا هاخده بس مينفعش ترجعيه ليها عل الاقل تشكريها انها افتكرتك وجبتلك هديه استلقت عل الفراش لترفع عليها الاغطيه وتقول بغيض #ال اشكرها ال انا هنام احسن بدل ما تجيلي نقطه بدل ثيابه ليندس تحت الاغطيه الصغيره تفرض حضورها بالقوه كالعاده مرت براسه احدث اليوم والجنون الذي حدث عل الطريق لقد تملكته بجنونها الممتع وحركت كل عاطفته ترى كيف يكون امتلاكها لقد احيت الصغيره بداخله شغف لم يعهده في نفسه يحتاج فقط ان يفرغ تلك الطاقه التي اشعلتها الصغيره بعفويتها مازال تصريحها الممتع يتردد في اذنه #جاسر لحور وبس زفر بقوه الصغيره قادره عل اشعاله عن بعد اظافر طويله تحركت ببطء عل صدره ليتاوه بصوت مكتوم ثم همس جعله يفيق من نشوته #حبيبي وحشني اوي انا عاوزه خاتم الماز ماشي عاشقه المال تتحدث كل عاطفه لعزه معه يجب ان يكون لها مقابل كالعاده لقد تعود عل هذا لما اصابه كل هذا الغضب الان ابعد يدها ليوليها ظهره #نامي ياعزه اعتنقت ظهره لتمسح وجهها فيه وتهمس بنعومه بقولك وحشتني النيران بداخله تحتاج ان تهدا التف ليواجهها عايزه ايه ياعزه تتلمس شفتيه بنعومه لتهمس باغراء #عوزاك ياحبيبي بعد قليل استلقي عل الفراش بجوارها لترتاح هي عل صدره العاري لقد افرغ طاقته لما لايشعر بالراحه لما لمسه شفتيها ومداعبتها وهمستها مازالت تقتحمه بتلك القوه صوت عزه اخرجه من شروده #هاه ياحبيبي هتجيبلي الخاتم بكره ابعدها عنه وقال بضيق #مش لازم كل حاجه بمقابل انا زهقت قال جملته ودخل الحمام لتشيح بيدها وتهمهم #برده هتجيبلي خاتم الماز للاسف سمع تلك الهمهمه وقف تحت الماء البارد ليسند ذراعيه للحائط لما يشعر بكل هذا الضيق ما الذي اختلف به طوال عشر سنوات وعزه ترضيه كامراه او فليكن صريح انه اعتاد عليها عزه ليست امراه شغوفه بطبعها وهو لن يري اخري في الحرام لذا طوع جسده واحتياجاته عليها ما الضرر في هديه لحبيبته ليخبرها بها انه اشتاق اليها زفر بضيق وخرج من الحمام ليجدها غارقه في النوم تري ماذا تفعل الصغيره الان بالتاكيد نائمه بعد هذا اليوم المرهق يريد الحديث معها او ضمها بين ذراعيه واتذوق شفتيها الخارقه رفع هاتفه انها الثانيه صباحا بالتاكيد نائمه حسنا سيرسل لها رساله فقط فتح الواتس اب ليكتب #لسه صاحيه ولانمتي علامه المشاهده جعلت قلبه يخفق #مستنياك تتصل زي ماوعدتني وكنت بتعلم شويه عل التليفون تمدد عل الاريكه وابتسم لقد تخبط بمشاعره ونسي هذا الوعد #معلش اتاخرت عليكي بس انتي عرفتي ازاي ان انا #مش محتاجه ذكاء يعني الخط جديد ومحدش يعرف رقمه غيرك 😛المدام قبلت الهديه طبعا واتبسطت بيها جدا 😡كتم ضحكاته بصعوبه حتي لاتستيقض عزه حسنا الصغيره تمنحه ضحكه من القلب كالعاده #اه عجبتها جدا بس مكنتش اعرف انك لئيمه كدا #انا دا انا ملاك مجنح 😇😇 تحكم في ضحكاته بصعوبه #تمام يبقي عاوزه اشوف رد فعلها تقنيا لم يفهم معني رسالتها #طب ماانتي اكيد هتقبليها بكره #توء عاوزه اشوفها كاركاتير بس مترسمنيش شيطان ماشي قرا الرساله لاكثر من مره لما دوما تصر الصغيره عل تحريك مابداخله البعثره داخل غرفه المغلقه #انت نمت
#لاء بس ايه الي خلاكي تقولي كده #هو انت زعلت
#لاء خالص #يعني هترسم #ماشي بس عل فكره انا اللي اخت المصحف #👏 الحمد لله كده ضمنت اني هاخد ثواب الفجر قرب عل فكره #عاوزه تنامي #خالص اصل انا لما ببقي فرحانه مش بعرف انام #اممممم يعني انتي فرحانه #اوي عشان انت افتكرتني وكلمتني وكمان احنا طول اليوم مع بعض وانت فرحان ولا...ابتسم الصغيره ببعض كلمات حولته
#كنت مخنوق بس دلوقتي فكيت #طب ليه كنت مخنوق
حك راسه وابتسم ماذا سيقول #ذاكرتي عل فكره الماده اللي جايه صعبه #ههههه قديمه اتعودت عل اسلوبك عل فكره مش هتهرب اعترف واالا🔫بوووووم اتسعت عيناه
#عاوزه تقتليني ياحور #بعد الشر عليك ربنا يحفظك بس بصراحه نفسي اقتل ناس تانيه 😈تطلع الا عزه الغارقه في نومها ورغما عنه انفجر ضاحكا #عل فكره حلوه اوي حكايه الكتابه دي #فعلا هتذكرلي بكره زفر بضيق فأمامه الكثير من العمل #عندي شغل جامد بكره واحتمال انزل البلد بس انا عارف انك ادها وادود #تروح وتيجي بالسلامه هو انت بتروح الشغل الساعه كام #سبعه ليه #عشان اشوفك قبل ماتمشي #لاء ادخلي نامي بقي #اصلا الفجر اذن انا هقوم اصلي وانت كمان ونام ساعه وهرن عليك اصحيك ماشي
#ماشي تصبحي عل خير #وانت من اهله
اغلق الهاتف واغمض عيناه للحظه نعم الصغيره لديها القدره في ابدال حاله تغمره السكينه ادي صلاته واستلقي عل الاريكه ليغمض عيناه في السادسه والنصف كان ينزل الدرج عيناه تبحث عنها بالتاكيد نامت بعد ايقاظها له #صباح الخير
التف اليها ليجدها تقف عل باب المطبخ #صباح النور بتعملي ايه بتلقائيه جهزتلك الفطار يلا بقي قالت جملتها وسحبته كالعاده للمطبخ ليجد الطاوله ممتلئه بالطعام ابتسم متبقيش تتعبي نفسك ياحور انا متعود اخرج من غير فطار انتهت من تقشير البيضه لتضعها كامله في فمه #يبقي تتعود تفطر انت بتتعب طول النهار ولازم حاجه تسندك طفل مبهور بكل افعالها كل تصرفاتها العفويه تناله بقوه انهي طعامه لتقول بسرعه تشرب قهوتك بقي #لاء هشربها في المكتب ياحور وانت تدخلي تنامي ولما تصحي تعدي تذكري تمام بوداعه طفله قالت #حاضر بدون وعي انحني ليطبع قبله عل جبينها وينصرف لتقفز هي عاليا وتحتضن نفسها الم اقترابه من غيرها مازال يجرح داخلها ولكن بضع كلمات منه اعادت ثقتها في نفسها انه يراها لم ينساها تحدث اليها تناول الافطار الذي اعددته له حسنا هي سعيده وهذا يكفي بعد قليل كانت تغرق بالنوم...... اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي
***********************************************
10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹
لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹
تعليقات
إرسال تعليق