الحلقة 51/52/53/54/55
رواية ملاك الاسد
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍
(^_^)
*"كل ما اتخطي فترة صعبه تيجي فترة أصعب 🖤🔥
اخذ خاطف أحلامها و حياتها ومن كسر قلبها وجعله تتألم يتأمل ملامح وجهها بحب كبير وكأن يتفنن في رسم لوحة ......
ندى ابتدت تفوق وحسة بدوخة اثر المخدر شايفة قدمها الدنيا مهزوزة
ندى بثقل / انا خت اي انا فين ااه يا راسي ه هشام!
احمر عيون عمرو من شدة الغضب وتذكر كل ما ندي تكون خايفة تنطق اسمة اسمة هو عمرو اتوجع من منادي ندى لي هشام كم تمني انها تكون لية واليوم تنطق اسم شخص غيرو
عمرو يحاول قبح جموحة/ انا عمرو يا ندى .....
ندي تحاول توزن نفسها/ انت عايز مني اي ولي جبتني هنا ازاى هربت من السجن !
عمرو/ وحدة وحدة هفهمك علي كل حاجه
ندي تنظر حولها بخوف و الدموع تتجمع في عيونها
ندي/ لي جبتني هنا لي 💔
عمرو/ الشقة دى كنا هنتجوز فيها وانا وانتى مختارين أدق تفصيلها اخترنا كل حاجه من وحنا صغيرين حتي اتفقنا يومنا هيمش ازاى مع بعض ازاى متكونيش ليا بعد دة كلة
ندي بعياط وتحاول قبح دموعها / وبعدين جايبني هنا لي عايز اي منى !
عمرو/ عايز حبيبتي اللي انا ضيعتها !
ندي بضحكة مكسورة يليها الغل و العياط المرير / هههه ااه حببتك اللي انت ضيعتها! ضيعتها بس ولا كسرت كل حاجه فيها قلبها و روحها و أحلامها اللي كانت بتبنيها معاك في سنين من كل يوم من عمرنا فية كنا بنتمنى حاجة جديدة ونحققها واحنا مع بعض كل دا رااح فين تقدر تقولي فين حبيبي انا اللي انا حبيتو عارف اد اية اتمنيتو يرجع كام مرة عيط لوحدي علي سجادة الصلاة واقول لي ربنا رجعه رجعهولي انا عايزة حبيبي انا مش عايزة الشخص اللي ارتكب ابشع جرئم في حقي وحق نفسة مفكرتش يوم واحد بس لما اعرف اية هيتغير ثم مسحت شعرها ببطئ انا مهمكش في حاجة دلوقت ولا بعتبك لو سمحت سبني بجد ألم اللي باقي من جروحي منك ارجوك
جذبها عمرو آلية ضمها بقوة وانفاسة تتصاعد حاولت ندى مقاومتة ولكن فشلت استسلمت لي عشقها لية
ندى بصوت هامس موجوع / ابعد عني ارجوك
عمرو ساند جبينة علي جبينها / مستحيل تكوني لحد غيرى مهما حصل مستحيل بصوت رجولي صخب هادي جعل ندى في قمة التشتت وتعذيب روحها يزداد عددت مرات ...........................
ندى / عمرو ارجوك لو لسة فية جواة قلبك محبة ليا سبني وأعمل حاجه صح
عمرو / اسيبك لي هشام......
ندى تسرعت ضربات قلبها من سماع اسم هشام
ندى/ مالة هشام
عمرو/ جاذب ندى من شهرها دافن رئسة في عنقها بقوة وهي تتألم
مستحيل كنتي فكراني هبقا مبسوط وانا شايفة حاتط الدبلة في ايدك انا مستعد احارب الكون كلة بس متبقيش لغيري
ندى/ انا مش ليك افهم بقا وابعد عني
عمرو / هقتل اي حد يدخل في حياتك يا ندى انا مستعد اقتلك انتى شخصيأ بس متبقيش لغيري فاهمه
ندى / انت شخص مريض
عمرو/ عارف مريض بيكي بحبك بشكلك بجنانك بكل تفصيلك اخذ يتقرب منها وهو يقبل كل انش في وجهها بي استسلام شوق شهور
ندى / تبعدو عنها بكل قوتها ولكن هي امامة أضعف بكتير
.........................
يعني اي نزلت بقالها اربع ساعات ومحدش كلمنى
ام ندي/ والله قلتلها تكلمك يابني لكن عنيدة
هشام/ مش لقية اي حاجه تعند فيها بتعند و السلام
تامر / قلبي معاك ياصاحبي والله
هلباوى / البت جافلة التلفون من الصبح
اخذ هشام نفس عميق ويشعر بأن قلبة هيتخلع من مكانة من شدة القلق
جاء مكالمة لي هشام
سيادة اللواء/ عمرو هرب يا سيادة الرئد وهما بيرحلو..
اغمض هشام عيونه بشدة احمرت عيونه من شدت الغضب .......................
طلع هشام سلاحة / عمرو هرب من السجن الجميع بخوف ندي !
.......................
-نحن كالسِهام كُلما تراجعنا تقدمنا للأمام ٫🐆🔥 ّٰ.
ملاك وهي بحضن اسد ملاك/ وبعدين !
اسد بستغراب من كلمتها !
ملاك / لي بتتهرب مني لي مانع نفسك عني نظر اسد إليه بصمت ثم بعد عيونة عنها رفعت ملاك يدها جذبة رأس اسد مام عيونها ......
ملاك/ لي بتبعد عيونك عني
اسد / بعد حفلة النهاردة هتعرفي كل حاجة عني يا ملاكي ثم رجع خصلة من خصلات شعرها خلف اذنها ..
ملاك / طب و الاسد اللي تحت دا لزم يمشي
اسد / قلتلك مقدرش فير ابني
ملاك / هتجنيني يارجل انتا اسد تربية اسد في البيت
اسد / عرفتي لي سموني اسد
لاني اتربيت وسط اسود قلبي ولا مرة أتراجع اني اعيش وسطهم
ملاك / مكنتش بتخاف !
اسد/ مفيش حاجة اسمها خوف عندي يا ملاك
ملاك/ طب ممكن متبعدش عني خليك جمبي حتي لو مش هنتكلم بس متمشيش وتسبني !
نظر اسد إليه وسكت...ملاك / اي هتسبني !
اسد / لا ....ملاك / بارد ....رفع اسد حاجبة..ملاك/ احنا اسفين ياصلاح
اسد لزم امشي عندي شغل واياكي تروحي في حتة تانية من غير متقوليلي مفهوم
ملاك/ علي اساس انك جايبلي تلفون وقلت لاء بخيل
اسد / متخرجيش من الأوضة اجهزي علي الساعة ٨ عشان في حفلة لزم نحضرها ...........
ملاك / لا مش عايزة اروح في حفلة من حفلاتك المملة دي
اسد / لزم انتي تحضري .
.................................................
"قضيت أيام دون أن يعلم أحد بما أشعر به، مرت أشهر و لم يلمح احد عذابي 🌬🍁
(☆~☆)
كانت أول من تخطف قلبة تتمشي في حديقة القصر
حنان / ياربي اي المواد دي هذكرها اذاي بس اوف
يزن / تحبي اساعدك في حاجة!
حنان/ ها اا لا شكرأ
يزن / اقتصاد المادة دي واقفة معاكي !
حنان / لا اه بصرحة مادة معقدة ولغة زى الزفت انا كان اي اللي جابني انا ارجع بلدي احسن
يزن / هاتي الكتاب وتعالي ورايا ..
حنان / ها وراك فين ....
يزن / هاتي الكتاب و ورايا علي مكتبي حنان قبل أن تنطق
يزن / هتفضلي بتفكري كتير ..
حنان / لا بس اصلي ينظر يزن إليه.
حنان / جاية .......
دخلت حنان غرفة يزن تنظر الية بستغراب يزن فهم..
يزن / اوضتي فيها المكتب ....حنان بابتسامة تمام
اخذ يزن منها الكتاب واخذ يشرح لها بكل وضوح و سهولة مبدأيا كانت حنان متوترة من وجودو معاها وقربة منها اوي كدا وانة طول الوقت مركز في عنيها ودة كان موترها اكتر ....
يزن / فهمتي مني حاجه
حنان / بنبهار انت شرحك جميل اووي لي مبقتش معيد في الجامعة بجد احسن كتير من اللي في الجامعة شرحهم معقد اووي ..
يزن / محبتش المجال دة
حنان / انت متفوق فيه جدا لي محبتش
يزن/ عشان محبتش اعمل غير الحاجة اللي انا عاوزها
حنان بأعجاب/ اممم شكرا جد شرحك كان جميل اوي
يزن / لما حاجة تقف قدامك كلميني تمام
حنان / تمام ش...يزن / روحي ذاكري وبطلي شكر !
ذهبت حنان في صمت و خجل بعض الشيء......
..............................
فاطمة/ ابو اللي جابوكي شقة والله حساها مسكونة و سعرها غالي اوف يا حنان الكلب لو كنتي جيتي معايا
جاء صوت من خلفها .......
اي طلعت مسكونة ....فاطمة بخضة بسم الله الرحمن الرحيم بيطلعوا امتي
عمر بضحك/ لا احنا نطلع من اي حتة
ضحكت فاطمة علية انه كان يقلد تيمور في فيلم يانا ياخالتي
عمر/ بدوري علي بيت لي
فاطمة/ لزم عشاني انا و حنان و الجامعة ومينفعش نفضل هناك اه مع ملاك بس دا بيت سيد اسد
عمر/ مش هتمشي من البيت اركبي نروح ناكل في حتة و احكيلي عملتي اي في جامعتك النهاردة
ذهبت فاطمة مع عمر كي يقضو بعض الوقت
.....................................
هشام بغضب و خوف / لزم القيها قبل ما يأزيها
يارب واثق اني هلاقيكي يا ندي
وصلت رسالة من رقم مجهول علي فون هشام كان فديو ..........
فديو عمرو و ندى و هو يقبله بحب كبير و هي تبادلة وطار تقاومة لحين استسلمت لي قبلتة التي اخذتها الي عالم كانت تتذكر العالم الذي تذهب آلية حين كانو معأ عالمهم الخاص وطار ندى تبكي بغذارة وتترجه انة يسيبها ولكن عمرو كان متملك من ندي كال صلصال يشكلة كما يريد
احمر وجة هشام من شددت الغضب واخذ يضرب دريكسيون العربية بيدة ويسوق بسرعة جنونية
مستحيل مستحيل ندي تخني وتستلملو اكيد لاء
.......................................................................
حين لا أجد نهاية تليق بحبي لكي اصنع بداية جميلة تليق بي قصتك كا أميرتي في دنيتي او ملاك في جنتي .......
ندي زقت عمرو بكل قوتها / ابعد ابعد عني مستحيل اكون ليك مستحيل ابعد بقا كفاية أذية ليا انت اية
عمرو/ مستحيل تكوني لغيري ولو علي موتك و موتي
ندي / انا بحب هشام ومستحيل ابعد عنو مستحيل اخونو مهما حصل ...
عمرو / انتي اللي هتكلمي هشام و هتقليلو ابعد عني وشوف حياتك عشان انا بحب عمرو و هفضل معاه
ندي / دا في أحلامك
عمرو لا دي حقيقة رفعة عمرو الفون امام عيون ندي تري منزلها مليئ بي المتفجرات و محاصر القنابل خصوصا شقة ام هشام و أهل ندي
ندي بصدمة / لا اكيد لا انت مجنون والله مجنون ..
عمرو / مكلمة مني يعيشو في سلام ومكلمة منى هتكون خسرتيهم لي الأبد ها القرار قرارك
فلاااش ....
ندي بحبك اووي يا هشام مش هقدر اعيش يوم فية وانت بعيد عني
هشام/ وآية يا نكدية هانم اللي يقدر يمنعك يوم واحد عني
ندي / خايفة مش عارفة قلبي مقبوض
هشام / انا بحبك و جمبك ومعاكي خايفة من اي تاني
ندي ببتسامة/ وعد انك تفضل تحبني و مستحمل جناني
هشام/ بحبك و احبك حتي يتوقف قلبي عن النبض واخذ يد ندي وضعها علي قلبة وهو ينبض بشدة ضحكت ندي ودخلت في حضنة ندي مستحيل ابطل احبك .......
باك .....
ندي / ...............
الحلقة خلصت
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍
الحلقة الاتنين و خمسين 🖤
رواية ملاك الأسد 💜
الكاتبة إسراء سعيد 💜✍🏻
رادي عليك مبقاش هيفيدك ضعت وضيعتني من ايدك ياخسارة بتيجي الحاجة لما الواحد ميعزهاش 🤍..
(عمرو دياب🎶)
..............................
هشام / مستحيل ندي تخونى ...
مستحيل تستسلم لية .....
علي الجه الاخري
عمرو / مكلمة منى يعيشو في سلام ومكلمة منى خسرتيهم لي الابد ها القرار قرارك
ندي / بصدمة والدموع تملأ عيونها أيعقل هذا جنون .....
عمرو/ مفيش وقت تفكري فية يا ندوش !
ندي / موافقة بس متأذيش هشام أو اي حد من عيلتة .
ابتسم عمرو علي نجاح الخطة عمرو/اهو كدا احلي بكتير أنا وانتى في دنيتنا اللي اخترنها سوي اقترب منها وحاوطها بذراعيه ...
ندي حابسة أنفاسها وكاتمة صرخها الذي تقسم انهو يصل حد السماء تصرخ بأسم حبها الأخير الحبيب!
*الحب ليس لي الحبيب الأولي الحب لمن أطفأ الظلام الذي كان بداخلي*..........
ندي / بشرط !
ابتعد عمرو عنها قليل موافق
ندى مش تسمعو الاول .
عمرو/ مش عايز حاجة غير وجودك في حياتي
ندي / مش عايزاك تقرب مني ولا من اهلي ولا أهل هشام!
عمرو/ اوعدك طول مانتي جمبي ومعايا مستحيل اأذي حد
ندي بابتسامة مكسوره/ مستحيل تأذي ....
عمرو / لو نطقتي بحرف واحد من غير اللي اتفقنا علية انتي عارفة اللي هيحصل
ندي بدموع / حاضر 💔
ندي تحدث نفسها ..............
نحن لآ ننسى.. لو غبت ستجدك ببالي ، و إن أتيت ستبقى كمآ كنت غآلى ....اخر مرة فيها هسمع صوته واسمع فيها صوت انفاسة وعدد دقات قلبة لما يسمع صوتي سامحني اذيتك كتير يا هشام فعلا لزم ابعد احسن ااذية اكتر من كدا بحبگ اوي يارب نجية واحفظهولي يارب متوجعش قلبة 💔........
هشام / الو
ندي بعد سماع صوتة ذاد نبض قلبها يتصارع يريد أن يخبرة بأنها تحبة بل تعشقة تتمني أن تصرخ بأسمة فقط !
ندى/ بى جمود تام ....
اي يا هشام
اوقف هشام العربية بسرعة جنونية كانت تسبب في اندفاعة الي الامام بسبب الفرامل التي سحبها فجإه من سماع صوت ندي ..
هشام/ عمرو معاكي واكيد هو اللي مخليكي تتصلي بيا هو سامعني فا بقولك يا عمرو عد الثواني اللي باقية من حياتك عشان هقتلك
ندي/ متقدرش تقربلة طول منا موجودة هشام شكرأ لوجودك معايا و وقوفك جانبي الايام اللي فاتت بس أنا لي عمرو ومستحيل ابقا لحد غيرو عشت معاه ايام وسنين شهور ساعات مش هقدر ابعد أو اكمل من غيرو ارجوك انساني و أنساه عشان عشان هنتجوز و نسافر مش هتشوفني تاني كان المفروض مكلمكش ولا اقولك كدا بس عشان متتعبش نفسك في التدوير عليا وتتعب علي الفاضي مع السلامة ! ................
كاد ضربات قلب هشام قادرة علي أن تخلع قلبة من مكانة من شدتت صدمتة في حب حياتو وأنة كان واثق أنها تحبة وتريد أن تكمل معه حياتو كان مبني علي وهم وهم فقط
صرخ هشام بأعلي صوت بأسم ندي .........
ندي بعد أن أغلقت الهاتف / ااأااه ياقلبي اااااه لي يارب لي بس لييييي بصوت هامس يدل علي اشتياق كبير هشام !
نظر عمرو آلية بجفاء يلا قومي
نظرت ندي آلية بستحقار / علي فين المرة دى
عمرو / اكيد مش هنسافر دلوقتي فية رقابة وحبيبك مش هيستسلم بسهولة بس هنروح دلوقتي لي المؤذن عشان هتبقي مراتي يا حرم عمرو الصواف
ندي بزهول / مستحيل لو هيبقا اخر يوم في عمرى عمري ما هبقا مراتك .................
........................
*لا اريد الرحيل ولكن البقاء يؤلمني*🖤🔏
ملاك تحدث نفسها هيكون أي هو السر يا اسد اللي مغير حياتك ولي لزم احضر الحفلة دي أنا مش مطمنة
دخلت اسماء مقتحمة غرفتها مش مطمن لي اية بس يا كبير
ملاك/ كنتي فين اسد كان هياكلني
اسماء أية الجديد أنتي متعودة علي غضبة !
ملاك/ بضحك مش اسد اسد لاء الأسد اللي تحت اسد حقيقي يا اسماء مربي اسد الناس كلها تربي قطط كلاب ياستي يربو فراخ حتي لكن اسد اسد ورحمت امي هيموتني أنا ناقصة رعب مكفاية عليا اسد واحد ياربي ضحكت اسماء عليها بشدة اسماء / أية اللي حصل
روت ملاك كل ما حدث في غيابها ومعهم حنان التي كادت أن تموت من الضحك
ملاك / والله ماهيلم علينا بوليس الاداب غيرك يا بيرة
حنان / أنا جبت جمبك دلوقتي
ملاك/ ابعدي عني يام فروق ( كانت تقلد خالتي نوسة في فيلم ياانا يا خالتى😂)
اسماء / عز طلع عين امي عشان يوافق باخدني معاه الحفلة بتاعت انهاردة ملاك ايوا ايوا الحاااافلة........
أنا خائفة منها حسه في حاجة هتحصل قلبي مش مطمن
اسماء يابت هنشوف زعماء المافيا ونسلم عليهم ونعرض عليهم نشتغل معاهم ههععععع ضحك الجميع عليهم
دخلت عليهم فاطمة بضحك البضاعة معايا و الفلوس كمان معايا الجميع بضحك اهي سونيا رقم واحد جات ياراجل
( احمم مبدأيا اول الشة من فيلم تراجع ولا استسلام و التانية لي مسرحية حزمني يا 😂💃🏻 دي مسرحية هاا😂)
اسماء / ملاك قومي ارقصى
ملاك / دا وقتة
فاطمه/ ياسطا قوم وفكها بقالنا كتير مشفناش رقصك
حنان / طب يلا بقا مع بعضينا كدا
وقفت اسماء فوق السرير يلا يا بنات واحد اتنين تلاته أربعة
اسماء المطلقة متنزلش معانا
رد الجميع بضحك كلنا مطلقيين ..
اشتغلت اغنية خطوة يا صاحب الخطوة ورقصت عليه من بداية الاغنيه لي النهاية
الجميع ينظر لها بي اعجاب وعلي رقصها تقرببأ اتحسن كتير عن الاول
اسماء / جامدة اووي بي بجامة ميكي دي لو اسد شافك ينهار ضحك
ملاك بهزار/ يافضحتك يا جيمي
حنان/ الله عليك ثم غمزتلها
فاطمه/ والله تعبين نفسكم علي الفاضي هما شوية كهربة كدا يفكو الجسم كله ضحك عليها حنان مبلاش انتى تتكلمي عن الكهربة
نظرت فاطمه إليه تريد أن تهجم عليه بت متفكرنيش
حنان تستاهلي عشان عارفة اني بخاف من الضلمة
فلاش .....
حنان يارب انجح في الطريقة دي عمر من وري حنان ...
عمر/ بتعمل اي
حنان يمااا بسم لله الرحمن الرحيم
عمر بضحك في آي بتعملي اي في الكهربة حنان بخضة بص هقولك أنا هحكيلك أنا
عمر / اهدي كدا في أي
حنان / فاطمه امبارح فصلت الكهربة في اوضتي عشان مدتهاش شاحن الاب توب وأنا بخاف من خيالي حضرتك حلفت لعمل فيها مقلب وافصل الكهربة بردو
عمر بضحك علي مجنونتة/ انتو شله محاطة بي الغباء و العند عايزا تردلها نفس المقلب دا غباء
حنان/ يعني اعمل اي
عمر/ سبيها عليا بس متعرفش اني ساعتك تمام
حنان بفرحة انتصار تمام
وصل عمر سلكين من الماس الكهربائى خارج مفتاح الكهرباء الموصل بنور الغرفة
دخلت فاطمة غرفتها كي تنام أشعلت الضوء أو عذرأ أشعلت نفسها بضوء الكهرباء حين أن وقف شعر فاطمة اشتدت رائحة الشياط ...........اترمت فاطمه ارضأ
حنان / ينهار اسود أنا قلتلو مقلب مش يموت البت
عمر/ هي دي المقالب ولا بلاش
بااك.....
ميلا دخلت غرفة كي تعطي شيئ لي ملاك
ميلا/ سيدتي سيد اسد بعتلك هي العلبة لك. شكلو هدية وكتير حلو بديك تفرجيني اكيد
ملاك / أية دا ...
نط كل من اسماء و حنان و فاطمه فوق رأس ملاك
اي دا يا سلوي ها اي دا
ملاك اش عرفنيييي!!!!!
إنه فون احدث نوع الجميع واوو
ابتسمت ملاك بأنجاز لا مطلعش بخيل لاء
اتصل اسد في وقتها
ردت ملاك
اسد/ بردو بخيل
ملاك / ها أنا بقولك مخاوي محدش صدق ..
ضحك اسد عليها..
اسد / رقصك حلو اوي يا ملاكي اول مرة ترقصي بتركيز يعني غير كل مرة مع اغنيكي الهبلة
ملاك بصدمة/ هاا و وأنت عرفت منين اني كناا عرفت
اسد/ فعلا مينفعش ترقص بي بجامة ميكي دي خالص
ملاك بتلبك/ أنت كمان عرفت الكلمة اللي اترمت احي!
اسد / لو شفتك رقصتي تاني قدام حد غيري هعقبك يا ملاكي
ملاك/ لاعععععع عرفت منين والله يماا أنا اشغل الرقية الشرعية بصوت الشيخ احمد العجمي يطرد شياطينك دي عني
ضحك اسد عليها يلا اجهزى كلها كام ساعة واجي اخدك
ملاك بصمت تام/........
اسد/ ملاكي !
ملاك/ اي
اسد / بعد الحفلة هنروح مكان مش هيكون فية غيرى أنا و انتى سلام يا ......
ملاك / بصمت وضربات قلبها في صراع من جمال الكلمة التي نطق بها اسد
ملاك / يا اي .......
اسد ابتسم / يا ملاكي يلا سلام
اغلق اسد الخط تارك ملاك سارحة في كلمتة
فاطمه/ البت سيكا كمان وطلع قلوب من عينيها
ملاك/ ....... اسد عشق الأسد
اسماء/ الحمدلله البت اتلبست
حنان/ عفريت الحب عليا حضر كانت تغني لي عمرو دياب!
...........
- لا تخبرهم بما أنت قادر على فعلهُ أجعلهم يعيشون المفاجأة ...!؟🖤
وصلت سعاد الي مطار نيويورك مع احمد الذي كانت طول الطريق تحاول أن تلفت انتباه نحيتها ولكن كبريائة وثقتة بنفسة تجلعة تثق أنة لا يراها تماما....
سعاد كلها كام ساعة بس ويبتدي انتقامي ليكي يا ملاك !!!!!!!
**********""""
*القلب لايري ولا يريد إلا وجودك ولا يريد غيرك اتعلق بك وكأنك اخر نفس اخر روح اخر وجة ملائكي علي الأرض لا اعلم ماذا تريد مني الحياة تسلب مني كل من أحبة و اتعلق بة لو تعلم كم تمنيت أن أرجع لي ثانية وحدة ضيعتة معاك في زعل أو خناق استغل الفرصة واقولك أد أية بحبك ومقدرش انساك أو ابعد عنك بحبك يا هشام مستحيل استلم لي عمرو مستحيل استسلم وابيع حبك ليا وخوفك عليا اتمني تكون بخير عمري ما هكون غير ليك !!!!!!*
الحلقة خلصت
الكاتبة إسراء سعيد💜✍🏻
الحلقة الثلاثة و خمسين
رواية ملاك الاسد 🖤
الكاتبة إسراء سعيد ❤✍🏻
من الطبيعي أن تكون البدايات جميلة ، أكيد لن يأتيك أحد ويقول لك مرحبا أنا وغد ...!
عمر/ ودية يتحب فيها اي يا مهزق دى شبة الغففر. لا شبة. اية دي غفر فعلا
كنان/ مش عارف اول وحدة تشد كدا يتخطف قلبك كدا يلهوي وهي بتزعق
عمر/ يسلام علي الرقة اول لقاء وزعيق امال بقيت المقابلات يعم اسكت يامنيل
تجمدت فاطمه في مكانها بعد سماع عمر يتحدث مع شخص علي الهاتف ظنت انه يتخدث عنها و لقبها بي الغفر زى زى كل مرة بكت فاطمه كثيرأ بعد ما وثقت في عمر وحثت انه ممكن يكون صديق او او مجرد حبيب تعلقت نعم تعلقت بي وجودة و تشتاق لي خناقهم سوي
فاطمه / غبية غبية كام مرة قلت محدش بيحبك ولا هيحبك غبية ثم مسحت علي شعرها بعصبية
فلاش ......
دكتور اليكساندر/ طالبة متفوقة زيك لزم تبقي من الفريق بتاعي
فاطمة / بحد يا دكتور اا نا
Alexander / Superior Student Zik Ltd Keep the team with me
Fatima / Aa I am hard doctor
اليكس/ ايوا واحمم انا ولا مجنون ولا عبيت يا انسة فاطمه + اني بفهم عربي قويس جدا مش المصرين اللي بيتحكو علي الاجانب علي فكرة انا مش بس اجنبي ميل علي كتف فاطمه
اليكس / دنا اصيع من بلدك
اتصدمت فاطمه وتسمرت في مكانها وفتحت عيونها علي مسرعيها
ابتسم اليكس علية ثم جريت فاطمه مسرعة من امامة ضخك اليكس عليها ثم ميل رأسة الي اليمين فتاه عربية جميلة.......
باك
حنان/ فاطمه انا خلثت مادة الاقتص.....
مالك
جريت حنان علي فاطمه احتضننتها ثم بكت فاطمه كثيرأ
حنان / مالك بس
فاطمه / كل مرة بتكسر انا انسانة غبية ااه يا قلبي
حنان/ متهدي بس في اي.....
روت فاطمه كل ما حدث لي حنان....
......
حنان بدهشة / طب ما ممكن يكون بيكلم حد مش بيتكلم عليكي ولا حاجه
فاطمه / احنا هنستعبط كام مرة فيها قالي انتى غفر وانا فعلا كدا
بس وحيات امي وامة لورية الغفر علي حق
حنان / يا بنتي اهدي و كبري دماغك
فاطمه / لزم اروح الحفلة
حنان/ نعم!!!!!!!!!
إذا نجحت في خداع شخص ما ، فلا تظن أنه غبي ،
ولكنه كان يثق بك !!🖤
كان يتحدث علي الهاتف..
عز / خلاص يا حبيبي هخلص شغل وهاجي الاحتماع اكيد هكون موجود عشانك اكيد وحشتيني وجدا كمان.....
عز / احمم لزم اقفل دلوقتي عشان... ههه ايوا ايوا للاسف مش هبقا فاضي في الحفلة هتكون معايا
خرجت اسماء بعد ما اخذت حمامها نشف شعرها تحت صدمة كلام عز وكل ما يدور في عقلها
اصدق واكدب عنية دنتا شوفت اجمل ما فيا مكنش عندي اي نية انساك وضيع من بين ادية
عز / اي يا حبيبي
اسماء / اي يا بابا
اقترب عز من اسماء حاوت خسرها بزراعية ثم قبلها من رقبتها
عز / وحشتيني!!
اسماء / بسس بقا خليني اجهز نفسي مبقاش فية وقت
عز / لسة مصممة تيجي
لفت اسماء حتي صارت امام وجة عز
اه لزم انا جوزى زى القمر لي اسيبة لوحدو كدا يعكسو فية دا معقول قبلها عز من فميها قبلة سريعة
بعشقگ يا سمايا
اسماء / بحبگ يا عز
ذهب عز من الغرفة اعدت اسماء علي السرير بستسلام ببكاء مرير لم تصدق ذلك
عز بيخني بيخون سمااه اللي وعدها ان يعيش معاها العمر كلة وانة لا يكل ولا يمل ثم مسحت دموها ببطئ لزم اتصرف بهدوء وعقل غير كل مرة
_تحكيلي واحكيلك يا ليل ونشوف من فيا الي هيبكى!
ابتدت ملاك في تجهيز نفسها وارتدت فستان بلون الازرق القاتم 👗 وفردت شعره مثل الاميرات ولمت خسلات من شعرها من اليمين و الشمال ونزلت خصلة علي خدها بشكل لولوي جميل يليق بوجها الدئري لونت خدودها بلون الوردي مع احمر شفاه وردي اللون
دخل اسد عليها ابتسمت عيونة قبل شفايفة اسد بهمس سندريلا
ملاك / اية بتقول اية
اقترب منها اسد حاوطها بزراعية جاذبة نحو حتي اصتدمت بصدرة العريض
ملاك / اه في اية
لم تكمل كلامها واسكتها بقبلة جعلتها تنسي كلامها وتذهب معاه في عالمة الخاص
اسد/ يلا بينا
ملاك / قلتلك متقربش منى يا اسد اقترب اسد خطوة ابتعدت ملاك بسرعة فائقة خلاص وربنا ما وقتة خلاص سكت سكت يلا
مسكت ملاك ايد اسد نظر اسد الي يدها و هي مشبكة بيدة ثم انطلقو
علي الجه الاخري
حنان / انتي مدركة انتي عاملة اية في نفسك
فاطمة / ايوا ان معلمتهوش الادب مبقاش انا فاطمه
حنان / بس التغير دة غلط عليكي اووي
فاطمه / انا مش هبدأ في حاجه غير وأنا عارفة اني قدها.
ارتدت فاطمة فستان اسود مفتوح لحد فوق ركبتيها عاري الصدر قليلأ وفردت شعرها علي ظهرها رسمت شفيفها بي لون احمر شفاه فاقع اللون قليل ورفعت رموشها بي ماسكرة رسمت عيونها واصبحت رئعة الجمال وارتدت كعب
فاطمه / انا جاهزة
حنان/ انا مش معاكي في اللي هتعملي دا
فاطمة / مكنتي تيجي معانا
حنان / لا مليش في الجو دا انا هعد اذكر
فاطمة / اوك
............
ارتدت اسماء بنطلون جينز فاتح مع تيشرت ابيض قصير ابرز تفصيل خسرها مع جاكيت اسود قصير
عز / انتى هتيجي معايا كدا
اسماء وهي تحط اخر تاتش من الميك اب بتعها اممم اه
عز / لو ملبستيش حاجه غير انسي انك تيجي فاهمة ثم تركها وهو يرتدي بدلته الزرقاء القاتمة
اسماء / حاضر
ارتدت اسماء فستان ابيض بفصوص فضي طويل واسع من الكمام مقفول من الصدر
اسماء / هممم كدا تمام
انبهر عز من جمالها ضوء القمر في جمالة ابتسمت اسماء طب يلا ملاك بعتتلي ميلا تلات مرات يلا
ضحك عز ثم ذهب الجميع
ركب اسد و ملاك العربية و بدأ الانتطلاق و عز و اسماء دهبو في اتجاه الحفلة و يزن و فاطمه ذهبا الي الحفلة
♡♡♡♡♡♡
في شركة اسد
عمر / كل دة عشان اخلص امور ثفقتك الزفت عشان ست جهاد تكون معاك
كنان/ مش عارف اقولك اي ياصحبي بجد شكرأ انك اقنعتها تيجي الحفلة
عمر/ ماشي ي شق بس البت بطل
كنان ضرب عمر بي الشماعة علي راسة
عمر/ اهه مش كفاية مأخرنا و بنلبس في الشركة
كنان / يعني كنت حررت قناه السويس يخاي
عمر / وربنا غلطان..............
من أعظم إنجازاتي أنني تحملت كثير ولسة مكملة
وصل الجميع الي الحفل
ملاك واو دي جميلة اوى اول مرة اشوف جمال كدا
كانت الحفله قريبة من نهر كبير تنزل المياه بشكل فردي هادئ من فوق الجبال
ابتسم اسد / احمم مش عايزك تخافي من حاجه ومش عايزك تتحركي من جمبي مفهوم
ملاك / بعد اطمأنان شبكت يدها بيده بقوة دليل علي خوفها!
نزل الجميع العربية
اسد و ملاك عز و اسماء يزن و فاطمه كنان و عمر
اصتدم عمر من الفتاه الثالثة وقمة جمالة ثواني وخطر في بالة انها فاطمة
عمر / نهارك اسود اية دا!
لم تعير فاطمه اي اهتمام
عز ثواني يا حبيبي و جيلك خليكي مع ملاك متتحركيش
اسماء / ماشي ياعز وكانت شاكة في الامر!
سعاد/ كنت فين قلتلك عايزاك في كل خطوة معايا
عز/ معلش كان لزم اخلع من مراتي الاول
سعاد / اوف كان لزم يعني تجبها
عز ببرود / هعمل اي
سعاد/ وحشتني جدا
عز/ وانتى كمان خليكي مع بيرك طول الحفلة تمام
سعاد تمام؟
فلااااااش😈
عمتها خرجت من مستشفى المجانين وناوية تمسك شغل مكان طارق
اسد/ عز عايزك تبقا معاها خطوه خطوة مش عايز غلط
عز/ تمام كلمت الباشا وطبعا مقدرش يرفض مساعدتنا غبية افتكرت نفسها فعلا نجحة في كام ثفقة عملتهم وكمان لبست شخصية احمد احمم اللي هي انا طبعا عشان عايزاني اساعدها في الانتقام منك احمم ملاك
شد اسد علي قبضة يدة كلما تذكر كام مرة اذت ملاكة
اسد / كنت عارف انك قدها يا عز كله هينتهي ساعة الحفلة
عز/ متقلقش من حاجه انا مسيطر علي الوضع
بااااك😈✨
خلصت الحلقة
الكاتبة إسراء سعيد ❤✍🏻
حلقة الاربعة و خمسين
رواية ملاك الاسد
الكاتبة إسراء سعيد 💜✍🏻
تمضي الايام ولا تطيب بعض الجروح.........
مضي يومان ولم يقف نزيف قلبها و جروحها و المها علي حبيبها اشتقت لي كل لحظة عاشتها معاه بقت شبة عايشة من بكائها المستمر المرير يدل علي مرار ايامها مع سارق احلامها ومن حطم قلبها
عمرو/ هتفضلي ترفضى الاكل كدا كتير مبقاش عندى صبر ليكي
قدم لها عمرو الاكل امام فميها فاذاحت ندي يدة بقوة فأوقعت الاكل علي الارض
نفخ عمرو بضيق ثم صفع ندي علي وجهها جاذبها من شعرها
عمرو/ اياكي تاني مرة ترفضي حاجه انا اقولك عليها انا ماسك نفسي عليكي بي العفية متستفذنيش يا ندي مش عايز أاذيكي
ندى وعيونها بقت مثل لون النار من بكأها
تأذيي بكرهك لاخر نفس فيا بكرهك بندم علي كل لحظة عشتها معاك وكنت مستبعدة هشام اللي..
لم تكمل كلامها الا وتلقت صفعة قويا اقسم انها هزت كل خليا الجسم
عمرو / اياكي تنطقي بس اسم راجل غير مش بس تقارنيني انا صبرت عليكي كتير مش قادر امنع نفسي عنك اكتر من كدا
ندي بألم / يارب انجدني منو ارجوك
هشام كان يتذكر كل شئ ذكرايتة مع حبيبتة و صورهم سوا سقطت دمعة من عيونة علي احدي صور ندي وطار يتذكر ضمته لية وقت خوفها انو يسبها وطار يتذكر الفديو وهي تقبل عمرو يشد علي قبضة يدة بقوة اقسم بداخلة انة ينتقم من كان السبب في وجعة
.........
عمرو / امضي
ندي امسكت الورقة..... عقد زواج
اتصدمت ندي م مستحيل!
عمرو / امضي بقولك
ندي / لو اخر يوم في عمرى مهعمل كدة
عمرو/ بتخليني الجأ لي حاجات بعدين انتي بتترجيني معملهاش..
تذكرت ان عائلتها هي و هشام مهددة بي الخطر
اغمضت عيونها بشدة واطلقت سراح دموعها التي لم تتوقف يوم من النزيف
امسكت ندي الورقة...... ✍🏻💔
......................
(♡_♡)
النضج الحقيقي أن تودع كل الأشياء
التي تؤلمك ولا تلتفت ...!🖤
ملاك/ انت بردو هتروح لي زفت ملك بتاعك دة و تسبني لوحدى زي كل مرة
اسد/ لسانك يا ملاك مش هتاخر عليكي معاكي اسماء وكنان لو عزتي حاجه..
ملاك/ عايزاك انت جامبي
ابتسم اسد وهو ينظر في عيونها انا جمبك اطمني
ملاك بهمس / انت مش بس جمبي انت كلك في قلبي
عمر / اية القرف اللي انتي عامله دة
فاطمه / قرف!
عمر/ اة وزفت كمان اية اللبس دة دة مش اسلوبك ولا طبعك
فاطمه / وانت يهمك في اية اسلوبي و طبعي
عمر / اتعدلي في كلامك معايا يعني اي يهمك في اية
فاطمه / مش ذامبي اني عشان اتكلمت معاك شوية و هزرنا شويتين انك تاخد عليا وتفهم حاجه اكتر من بس مجرد شخص عادي في حياتي محصلتش حتي انها تبقي صحبية ومسمحلكش تتكلم معايا بي الطريقة دى تاني مفهوم عن اذنك.. د. اليكس / انسة فاطمه
فاطمه / د. اليكس حضرتك بتعمل اية في الحفلة
اليكس / انا مش دكتور بس انا ليا شريكات كتير
كان الحديث امام عمر
فاطمه / فرصة سعيدة. د. اليكس
اليكس / بس انتي جميلة اوي بي الفستان ده مختلفة تمام جسمك لايق جدا علي ملامح وشك وفستانك اكمل جمالك
لم يتحمل عمر الحدث مع فاطمه اكتر هجم علية عمر يلكمة حتي نزف اليكس ووجه اصبح مليئ بدمة
فاطمه برعب/ ع عمر خلاص سيبو خلاس التفت عمر لي فاطمه صفع عمر فاطمه اعطها جاكيت بدلتة لبسها الجاكيت بنفسة وساحبها من يدها
فاطمه لم تنطق بحرف واحد حتي اخذها عمر علي مكان خالي من الناس
عمر بصوت عالي
ممكن افهم فين عقلك فين لما لبستي كدا ازاى متردي
فاطمه اتنفضت من صوتة وبرت صوتة التي هزت كيانها
فاطمه / يهمك في اي مش انا غفر انت مالك انا غفر و دبش وكل مقبالاتي بخناق ونا يتحب فيا اية صحح مالك بقا ومالي البس اخرج اولع متبعد عني بقا حرام عليك متوجعتش الا من كلامك
جمع عمر كلامها لانه يشبة الكلام اللي كان بينة و بين كنان
فاطمه / اول واخر مرة فيها تقرب مني او من حد تبعي فاهم ازاى تمد ايدك علي الدكتور بتاعي انت مجنون وحد متخلف
عمر /...........
فاطمه / مش عايزة اشوفك في حياتي تاني وكفايا لحد كدا ملكش دعوة بلبسي بي اكلم مين.. لم تكمل كلامها جذبها عمر بسرعة جنونية حتي التسقت بي الحائط حاوتها عمر بيدة الاثنين رافع يدها الاثنين لفوق بستسلام اخذ ينظر الي عيونها ويتنفس بغل وغضب كبير حتي خافت منه فاطمه حست انها مش قادره تسيطر علي اعصابها عشان تبعدو عنها اسكتها عمر بقبلة قوية وكانت بغل كبير حتي تذوق طعم دمائها في فمةكانت فاطمه تصرخ بصوت مكتوم وكأن كان عقاب قاسي منو انة مجرد انها هتبعد عنو
عمر / مش هحسبك علي كلامك دة دلوقتى بس اقسم بربي لو لقيتك لبسة اي حاحة تظهر جسمك هدفنك حية
ارتعبت فاطمه منو وشفها تنزف ودموعها ايضا سند عمر جبينة علي جبينة حتي هدي شوية
اللي كنت بقول عنها غفر ودي يتحب فيها اية دي البنت اللي كنان بيحبها وهي موجودة في الحفلة كنت معاه بقنعها انها تيجي عشان يبقا معاها وقت اطول اصتدمت فاطمه من كلامة
فاطمه / كداب انت انت محبتنيش انت بس بس شههقة
اسكتها بقبلة هادئة احتلات كيان اعصابها و تفكرها بعد عنها عمر انش واحد بسيط
عمر/ بحبگ
تلاقت عيونهم في عالم اخر خاص بهم
فاطمه بهمس وضعف و خوف و ارتباك
ل ل لاا عمرك ما هتح...
عمر/ والله بحبك ورحمت امي وابويا بحبك
سندت فاطمه دماغها علي صدر عمر الذي كان قريب منها لدرجة كبيرة حتي سمعت نبضاتة فاطمه بهمس وعياط / انا بحبگ
لاتبالغ في حب الاشياء ستوذيك يوم ما...🖤🖇..!!
سعاد/ كنت فين قلتلك عايزاك في كل خطوة معايا
عز/ معلش كان لزم اخلع من مراتي الاول
سعاد / اوف كان لزم يعني تجبها
عز ببرود / هعمل اي
سعاد/ وحشتني جدا
عز/ وانتى كمان خليكي مع بيرك طول الحفلة تمام
كانت تستمع اليهم اسماء
التفت عز اصتدم بأن اسماء تستمع الي حديثهم وهي تعض علي شفها بغل كبير و دموع
اسماء / طلقني!
عز / ااا.........
استمعت سعاد بنفس اللحظة لي كلام عز
عز / مش بخونك ولا زفت افهمي
اسماء / ولا.... كلمة.... طلقني
اخذ عز نفس طويل افهمي قلت مبخنكيش يا سمايا
اسماء / اخرص وابعد عنيييي بزعيق
ضرب عز الحائط بقبضة يدة ثم مسك اسماء من يدها ساحبها الي الحنينة الخلفية
تركت اسماء يد عز بنفضة
عز مبخنكيش صدقيني دة دة اتفاق مع اسد بس نوقع بية سعاد عمت ملاك لان لان امها لسة عايشة ما متتش موضوع متها دة كان فخ لي الكل عشان طارق يرضي يديها الفلوس حتي اخو ملاك اسر كان مشترك معاها في دة بعد كدا طمع وحب يلعب لي حسابة امها في غيبوبة ومحدش يعرف عنها حاجه حتي اسد مش قادر يوصلها طلب مني مساعدة وانا بساعدة قريب من سعاد لحد ما تثق فيا بس مش اكتر وانها تتعرف علي الملك دة زن منها هي علي الزفت اللي اسمو الباشا وطبعأ كان لزم نلعبها صح واتعرفت عليه في اخر كام ثفقة بس!
تسمرت اسماء مكانها بعد ما سمعت كل شئ
سعاد / بقا هي الحكاية كدا طيب هنشوف مين اللي هيلعب صح
............................
خلف الصبر أشياء جميلة تنتظر🖤✨.
𝒃𝒆𝒉𝒊𝒏𝒅 𝒑𝒂𝒕𝒊𝒆𝒏𝒄𝒆, 𝒃𝒆𝒂𝒖𝒕𝒊𝒇𝒖𝒍 𝒕𝒉𝒊𝒏𝒈𝒔 𝒂𝒘𝒂𝒊𝒕
كلام احلم لا مش هنطق انا لا بسمتك بتقول عشقاه
كلام احلاك مش هنطق انا لاااا كلام تخريف مش هنطق لا متخافيش دة الغرام يا ماااااحلي اااه بيني وبنكم انا ديييبه في هووواه ✨
كانت تلك الاغنية تغنيها حنان لي من شغل تفكيرها
حنان/ يخربيتي اي اللي بههببو دا عشقاه اي و زفت اي لا اهدي كدا واركزى يخربيتك...
كانت تخدث نفسها حتي سمعت صوت ضرب نار وتكسير باب الفيلا بسبب دخول عربيات كتير يهاجمان علي قصر الاسد حنان برعب وصريخ في ايي اية اللي بيحصل ارتبكت حنان تبحث عن هاتفها بسرعة جنونية كي يتصل بأحد يلحق بها
حنان بصوت واطي هامس / الحقني!
جاء هاتف لي كنان بأن في هجوم علي بيت الاسد!
نظر كنان الي يزن تحركو لاتنين في انن واحد بسرعة جنونية دون اخبار الاسد بي شئ
مجهول / لقيت الورق!
مجهول ٢ / لا
مجهول ١/ احرق البيت بي اللي فية...........
......... ..............
الملك مرحبأ اسد اقدم لكم زوجتي الجديدة
كانت تلك المراة سعاد فتحت ملاك عيونها علي مسرعيها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعاد / اذيك يا بنت اخويا
ملاك / واصبحت تتنفس بديق بسب انها تتذكر انها من قتلت امها امامها وعايشة حياتها و مبسوطة ضغطت ملاك علي يد اسد اسد اخذ ملاك في حضنة واتك علي يد ملاك بمعني متخفيش!
اسد / مبروك لي الملك
الملك/ ميرسي ابقا خلينا نشوف الجديد اللي عندك ثم ضحك
اسد/ هي جت ملاك وبقت عندي كل الجديد و القديم عن اذن الملك
.................
حنان / الحقني!!! يزن في اي
حنان / نا نااس كتير في ضرب مسدسات الحقني
يزن بهدوء/ في زرار عندك جمب السرير دوسي علية بسرعه
فعلت حنان كما طلب منها يزن
خرج من جمب السرير الصندوق خشبي واسع لكنة مظلم
حنان/ اا خايفة ب بلاش!
يزن متخفيش انا معاكي ادخلي فية
دخلت حنان وتلقائيأ لاقت نفسها داخل الحيط انه مخبا سري
حنان / عندما سمعت صوت في غرفتها سكت
يزن/ حنان!
حنان بصوت منخفض / امم
يزن الحيط عازل لي الصوت اتكلمي متخفيش هتلاقيني قدامك حالا كان يسوق بي سرعة جنونية افقت التوقعات
كنان / مش عارف مخدنيش لية
عمر/ اكيد هيتعامل الاسد لزم يعرف
كنان/ لزم نسافر اي بلد اسبوع علي الاقل لي الكوارس دي
عمر / لسة التقيل وراي انا مش مطمن لي الحفلة دي
كنان/ ومين مطمن
............
اسد / خليكي هنا مش هتأخر
ملاك بعياط مكتوم / عايزة امشي
اسد / محدش يقدر يأذيكي يا ملاكي اوعدك كل حاجه هترجع زي الاول واحسن صدقيني ثم قبل يدها وذهب
.......
سعاد / مردتيش السلام عليا يا ملاك
ملاك/ وانتي مين عشان ارد
سعاد/ عمتك ولا نسيتي طب لالا هفكرك اللي قتلك امك اههههههه
ملاك بثبات انفعال/ الله يرحمك يا ماما هدي في مرة هدي نزلت الشبشب علي نفوخك ناسية ولا افكرك ههههه والله ماما دي كان عليها حاجات
سعاد بنفعال / موتك قريب اووي يا ملاك
ملاك/ ابتدأ العد التنازلي لموتك انتي يا سعاد ثم وجهت ملاك السلاح في وجه سعاد........
خلصت الحلقة
الكاتبة إسراء سعيد 💜✍🏻
لحلقة الخامسة و خمسين
روايه ملاك الاسد 💜✍️
الكاتبة إسراء سعيد 💗
(^_^)
• •
لـم أتـوقـع فـي يـومٍ مـن الأيـام وصـولـي لـهـذه الـمـرحـلة مـن اللامـبـالاة لـم أتـخيـل انـنـي سـأڪتـفـي مـن ڪل شـيء تـقـريـبًا ولا يـغـريـنـي أو يـدهـشـنـي شيـئًا ✍
..................
اسد / ملاك نزلي المسدس من ايدك
ملاك/ ............
سعاد / بضحك هنتقابل كتير المرة الجاية ثم ذهبت وتركت ملاك
انت ملاك علي زر تعمير المسدس أطلقت طلقة عدت من جمب وجة سعاد
ملاك/ فعلا هقابلك كتير !
سحب اسد ملاك من يدها ملاك غارقة في دموعها
وقفتني. لي !
اسد /...........
ملاك / اسد بكلمك رد عليا
اسد/ مش وقته يا ملاك
ملاك/ روحاني !
اسد/جهز الطيارة كان يوجة كلامة لي الحرص
ملاك بدموع / وحشتيني يا ماما!
نظر آلية اسد ثم ضمها لى حضنة
اسد / كله هيبقى تمام .
ملاك / لية سبتني اسبها لي كنت خلاص ارتحت لي تظهر في حياتي لي
اسد / أهدى يا ملاكي محدش يقدر يأذيكي
ملاك/ ضمت اسد بقوة ساندة جبينها علي صدرة العريض
ملاك/هنروح فين!
اسد / جزيرتي
ملاك بستغرب ساحبها اسد من يدها
(°~°)
ﺍﻟﻠﺤﻈﺎﺕ ﺍﻟﺠﻤﻴﻠﺔ ﻻ ﺗﻌﻨﻰ ﺃﻳﻦ ﺗﻜﻮﻥ
ﻭﻟﻜﻨﻬﺎ ﺗﻌﻨﻰ ﻣﻊ ﻣﻦ ﺗﻜﻮﻥ✨🤍...
عمر / بردو تاني العند دة
رفعت فاطمة رأسها من علي كتف عمر
فاطمه/ أنا جيت هنا سبت بلدى كلها عشان اسيب الكلية اللي حلمت بيها
عمر/ هفرح لما اليكس يتكلم معاكي في تاني عشان اجي اموتهولك
فاطمه بخصوص/ نهاراسوح انت مالك ومالة طيب عمر برفعة حاجب
فاطمه/ عمل احمم عمل كتير كمان خلاص
عمر / اليكس كان عضو معانا وكان أبوة من اخصام بابا وكان السبب في موت بابا و ماما
فاطمه بصدمة/ بتقول اي! .
عمر بنعس /. مش عايز افتح الموضوع دة
فاطمه شعرت بي الاسف لأجل حزنة ثم أمسكت يدة
فاطمة/ متخفش انا جمبك
سحبها عمر الي حضنة الي وقت طويل
عمر / هتكوني معايا كل ثانية كل ساعة كل دقيقه هتكوني فيها معايا و ملكي فاطمه / اابس.. اسكتها عمر قبل ان تنطق
عمر/ نتجوز !
هل شعرت بالغباء يوماً لدرجة أنك أغمضت عيناك بقوة وشتمت نفسك من الداخل .. !
هشام يتحدث علي الهاتف!!!
هشام / عرفت الاخبرية منين يا احمد
احمد / تم القبض علي الشبكة كله وفاضل هو اعترفو علية في الجهاز غير كدا هو اصلا غبي هو خاطفها في الشقة اللي هيتجوزو فيها
هشام / هتحرك علي هناك هستني القوات تاخد الكلب دة
احمد/ تحت امرك يافندم
هشام / متشكر يا احمد تعبت معايا
احمد/ اخوك الصغير يا فندم
.......
عمرو / امضي!
ندي / وقد احست ان الزمن توقف بها لم تعد تشعر بي شئ سوأ انها تري عقد زوجها هي و عمرو وتقف الحياة و الرغبة والخوف والجد و الزعر بي قلم منها وهي انها تمضي ✍️
ابتلعت ندي ريقها بصعوبة وتحشرج صوتها وذاد خوفها بأن يفعل شيئ لي عائلتها او عائلة هشام او يصيبهم اي مكروة بصوت مهزوز / ل لااا مستح....
عمرو/ حياتنا هتتغير لي الاحسن هتكوني معايا مش كنتي بتقليلي انك عالمي
ندي بشمئزاز أغمضت عينها بقوة وشتمت نفسه من الداخل .. !
اللعنة علي اليوم اللي قلبي فية دق ليك بكرهك يا عمروووو
اششش بتتطريني اتعامل معاكي وحش وانا مش كدة ولا عايز اكون معاكي انكله الا انتى
ندي / مش همضي ولو اخر يوم في عمرى انا روحي مش في ايدك في ايد ربنا قادر يخلصني منك وقادر خلاصي يبقا علي ايدك!
عمرو / مسكت نفسي عليكي كتير في الاول هجم عليها ساحبها في قبلة قوية تحمل كل معاني العنف هو يحاول ايزاءها
ندي / ع عمرو ابعد اابعد عنييييييي
عمرو /.......لارد
ندي / لا ار ارجوك لا ونبي لااااااااااااااااااااا
مذق سيبها وهي تحاول ان تمنعه
ندي / فوق يا عمرو ونبي بقااا فوق ياارب هشااااام
بعد صريخ مرير دام لعدة دقايق
ساق هشام بجنون الي عنوان الذي اعطاة احمد له وهو يشتم نفسة كل ثانية علي غبائة انة مفكرش في المكان دة
هجم هشام بجنون علي شقه عمرو وندي يحاول فتح الباب يسمع هشام صريخ ندي بأسمة اذداد غضب هشام مراحل اضعاف اضعافها... علي ان يصيبها اي مكروة...
كسر هشام باب الشقة بكل قوتة اتصدم هشام من منظر حبيبتة وهي باكية في حضن من دمرها ودمر احلامهم سوي......
نظرت ندي الية بستلام بي بسمة اخيرة تعني شعاع من النور في وسط هلاك من الظلام وعيونها مثل النار من شدده احمرار عيونها من البكاء وروحها انكسارها نظرة تحكي جميع ما بداخلها
لكم هشام عمر عددت لكمات حتي اسقط صف سنان عمرو اخذ هشام يلكمة ثم رفعة وكسر بية دولاب الغرفة تألم عمرو بشدة رغم قوته ولكن هشام اقوي
جري هشام علي ندي رفعها من علي الارض ثم البسها جاكيتة اخذ يتفحص وجهها ويلمس شعرها ويلمسها بحظر خوفأ علي ان يأذيها بلمستة يريد ان يضمها الي حضنو يكمل تكسيرها بين ضلوعة هو هو فقط من يحق لكي بكسر عظامك بداخلي لم يعشقگ احد في يوم عشقأ سوي عشقي!!!!!
ساندت ندي جبينها في حضن هشام ثم غفت عن العالم بوجعها بجروحها وانها لم تعد تتحمل اي شئ بعد ان رأت امانها بجانبها
وصلت القوات المسلحة تتم القبض علي المدعو عمرو
.......
اخذ هشام ندي علي المستشفى بعد ان عرف اهل ندي بكل شيئ اتي ام ندي و هلباوى و ام هشام و تامر
الدكتور : اتعرضت لي صدمة اغتصاب او اي صدمات اخري احم المهم انها بس ترتاح وتبعد عن اي مناخ محيط بي الدوشة هي فاقدة النطق بس دا عادي جدا في حالتها مع الوقت كل شئ هيبقا بخير أنشأ الله
دخل الجميع كي يطمأنو علي ندي
هلباوي /بنتي ضمته ندي بكل قوتها وتبكي في صمت
هلباوي / بس انا عارف ان بتي جويا و بي ميت راچل من عينتة وعارف انك جدها وجادره ترفعي راسي وسط الخلج حتي لو كل الناس مصدجاشي ولا واثقة فيكي انا واثق في بتي وعارف انها تربية زين
ضحكت ندي بحب ثم قبلت يد هلباوي وحاوطت يد هلباوي علي وجهها
سلمت ام هشام علي ندي بي تردد
الف سلامة عليكي يا ندي
ندي / بي ابتسامة باهتة..........
بعد ما اطمأن عليها الجميع تطوف ندي بعيونها باحثة عن هشام تجدة يحدق بكل تفصيلها وهو ساند جبينة علي الازاز و مربع يدة
فهم الحميع الوضع وانسحب الجميع كي يترك هشام يحدث ندي كي تتكلم
.........................
لقد أحببتك كثيرا عندما اذهب إليكي و تشجعيني علي حلمي و تقويني بكلماتك و عندما تضعي ايدك علي كتفي و انتي تتكلمين احس الألم ذهب انتي لستي من اهلي لاكن لا أحد اهتم بي متلك اريد ان اعانقك حتي ارتاح من المي الذي اهلي لم يفهمونه و نظراتك التي تقويني لاكن انتي لا تعلمين ماذا بداخلي من حزن 🖤
ذهب يزن الي فيلا اسد وهو في قمة غضبة
يزن يحدث الحرص كنتو فين لما دة حصل
الحرص احنا اخدنهم علي اوض التعذيب مستنين امر من الاسد ثم السيطرة علي الوضع تركهم يزن وذهب الي غرفة حنان
فتح الغرفة لقا حنان تبكي في زاوية وقاعدة علي الارض بسبب ضيق المكان جري يزن عليها رفعها من يدها ساحبها في حضنو رغم خوفها لكن نست كل شئ وضمته ليها حست انه الامان بنسبالها
حنان بهمس وبكاء / اتأخرت لي انت عارف بخاف ابقا لوحدي
يزن / اخر مرة تبقي فيها لوحدك
حنان/ مين دول؟
يزن/ اعداء بيحولو يأذو اسد بس متخافيش
حنان بخوف/ مخفش دنا حسا اني كنت في فيلم سطو ومثلت
يزن برفعة حاجب علي كلامها
حنان/ احمم انا اسفة ثم ابتعدت عنه
يزن / اسفة علي كلامك ولا علي انك خرجتي من حضني!
حنان برتباك/ علي كلامى اا...
سحبها يزن من يدها ادخلها بين ضلعو
يزن / يبقا متخرجيش تاني من حضني مفهوم
تسارعت ضربات قلب حنان حت حس يزن بأن نبضة يتطابق مع نبضها واخذ يشم رئحت شعرها اللي بريحة الورد الابيض نعم لي الورد الابيض رئحة تفرق عن كل كل لون وردة
حنان / انا انا عايزة امشي!!!!!!!
يزن / ممنوع!
حنان بستغراب!
يزن / بقيتي عشق يزن..........
حنان برتباك و توتر / انا مش موافقة
يزن بضحك علي المجنونة / هو انا قلتلك تجوزيني
حنان/ ها امال انت قلت اية يعني مش مفروض ارد اقول كدا لاااا كدا كتير فين فاطمه تلحقني اااخ ياني ثم اعدت علي السرير بستسلام ضحك يزن عليه بشدة يزن حضري حاجتك هننزل مصر
حنان / ووااات!!!!
احمم دي مش شتيمة (لماذا) 😂
(☆_☆)
سأبقى أنظر إليّك بنفس الهوس ستبقى عيناك تدهشني وتعنيني الى مالا نهايْة.
وصل ملاك واسد الي جزيرة يملأها البحار و الرمال الصافية و الاشجار الذاهية و منزل ازاز علي البحر مذين بطريقة خرافية
ملاك / بنبهار من المنظر وووواوووو
اسد/ عجبتك!
ملاك / دى دى تهبل
(فعلت مثل بيل عندما فجأها وحش بي الكتب♥)
ملاك / منتا قمر اهون وبتعرف تجبنا اماكن خيالية امال حابسني لي بس
اسد / حابسك!
ملاك/ احمم لا بصراحة بي ارادة مني مش عايزة ابعد عنك
اسد/ حتي الشغل بقيت اعملو وانا معاكي ودا اكبر غلط
ملاك / اه عشان كنت بنام في حضنك وانت شغال
اسد مكنتش بركز
ملاك / نحم
اسد بضحكة جانبية مكنتش بركز غير معاكي!
اسد/ عرفتي اسم جزيرتي اية؟
ملاك؟؟؟
اسد / ملاك الاسد ♥☄️
ملاك / ملاك الاسد انا.....
اسد حاوط خصرها وجاذبها لحضنة
انتي مش بس ملاك الاسد انتي عشق الاسد
كانت الجزيرة مزينة بي قلب احمر كبير من الورد الاحمر مع الشموع الهادئة
ملاك/ انا بحلم صح ولا دي صفحة في رواية نسيت اقفلها قبل مااجي ولا اية
رفعها اسد من علي الارض يلف بها المكان وملاك مستسلمة لي جنانو و عشقة
ملاك / لو الوقت يقف بس وانت معايا وبعدها وبعدها بس.....
اسكتها اسد بقبلة هادئة تحمل كل معاني العشق والثبات علي عشقة لها ثم اغمضت عيونها وذهبت في عالم اسد فقط
ثم قبل جبينها بحب كبير
ملاك / بحبك اوي يا اسد
اسد/ بحبك يا ملاكي انتي عشقي الاول الاخير
اشتهي حبك الف سنه وحبك لا يكل ولا يمل
قلبي لم يدق يومأ من قبل صار من اجلك يقرع الطبول
ملاك / عينها تلمع من كلام اسد ليها وقلبها اخذ يخفق بشدة
بعشق يا اسد
رفع اسد ملاك من علي الارض مركز في عيونها ذهبأ الي بيت الجزيرة المزين بي الازاز
صعد اسد الي الغرفة انزل ملاك الي السرير بحظر وكل تركيزة في عيون ملاك وكانت ملاك سارحة في عيونه السوداء التي كانت تخطف قلبها من شدتت جمالها وشعره الاسود الذي تعشقة وانه قريبة منه دة حتة من الجنة
رجع اسد خصله من شعر ملاك خلف اذنها ثم قبل خدها بي بطئ شديد اغمضت عيونها بشده وجسدها ارتعش من لمسة اسد ليها حاوطها اسد بذراعية اخذ يقبل كل انش في وجهها ورقبتها برقه وكل حنية كل من هما ينظر في عيون الاخر بعشق كبير حتي حان موعد انهيار مشاعرهم التي باتت ايام و ليالي دون اخبار كل من الاخر كم العشق الذي بداخلهم
خلصت الحلقة
الكاتبة إسراء سعيد ✍️♥
تعليقات
إرسال تعليق