القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

الحلقة 41/42/43/44/45 رواية ملاك الأسد الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍



 الحلقة 41/42/43/44/45

رواية ملاك الأسد

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


‏"مكانتك في قلبي لا تزال كما هي، لم أستطِع أن أجعل مِنك غريباً"🖤🦋


ملاك / سرحت شوية في اغاني عمرو دياب مع خيالها 

وعيونها تبحث عن اسد في كل مكان ولم تجدة انتهدت بغضب 

كنان/ موجود في هنا 

ملاك/ هاا ..كنان بضحكة شورلها بعينة علي اسد 

ثم غمز اسد لي ملاك علم انها تبحث عنة 

ملاك بكثوف/ يخربيتك بيقرأ أفكاري 


فاطمة بعد انتهاء رقصتها مع عمر 

فاطمة/ انت ازاى تتجرأ 

قبلها عمر من خدها دى عشان مطوليش لسانك هتبقا من مكان تاني لو طولتي لسانك ثم غمزلة فاطمة بشهقة ثم ذهبت مسرعة من امامة 


هشام/ دة انتى ليلتك مش فايتة انا مش قايل مفيش رقص

ندى/ يبا فكك منى فرح صحبتي هعد اعمل اي 

هشام/ ليا تصرف تاني ..ندى / يارب علنكد امك كانت بترضعهولك يابني 

اقترب هشام منها حتي صار امامها ..ندى انت بتعمل اي 

هشام/ اقسم بالله لو مسكتي يا ندى ..ندى لوت فميها زى الأطفال وديقت عيونها / لي طيب انا زعلتك فحاجه. ضحك هشام عليها 


سهر الليالي كانت هذه بداية الأغنية 


مع بداية الموسيقي اقترب اسد من ملاك حتي لصق بظهرها 


نظرت ملاك آلية ثم ضم ملاك لحضنة بنفس الوضع وصارت ملاك تدندن مه الأغنية وتميل بخسرها يمين وشمال واسد يتنفس جوف رقبتها ثم بدأ اسد بتحريك ملاك كي يرقص معها ملاك و اسد عز و اسماء ندى و هشام حنان و فاطمة 

بدأت الرقصة مع احلي الكلمات واندماج كل عاشق بعيون حببتو.....


ملاك تنظر في عيون اسد مثبته النظر

(الفديو اسفل الحلقة💜💫)


ملاك/ شكرأ علي كل شئ 

اسد / قبل رأس ملاك 

اسد في نفسة / لية حاسس انك هضيعي مني خوفي اني اقرب منك اكبر من خوفي انك تضيعي مني


ملاك في تفكرها/ صحيح انا كنت بحب كرتون الجميلة و الوحش وكنت أتمنى اعيش نفس قصة حبها لوحش 

بس انهاردة اكتشفت ان انا و بيل شبه بعض في كل حاجه وكمان حبيت وحش كل حاجه بيني وبينة شبه القصة دى اوى معقول ابقا انا الجميلة وهو الوحش


فاطمة تنظر الي عمر/ انا اية الي حصلي دة ازاى اسمحلة انو يعمل كدا ولي سكت وانا بين ايديه مش طبعتي خالص اسكت لية دة اشمعني دا مهو مش عشان حلو ولا مز حبتين يعني ..


هشام في نفسة/ مش لزم اضيع وقتي ولا اضيعك لزم انهاردة اعترفلها بكل حاجة واد اية كنت بحبها واد اية كنت بحب الحاجات اللي كانت بتحبها 

- كُنت بحفظ الأغاني يللي بتحبيها وأعمل نفسي مش منتبه وأنا بغنيها قدامك عشان أسمع ضحكتك وإنتِ بتقوليلي إي دَ أنت بتحب الأغنية دِ ؟

بس لا أنا بحبك إنتِى كنت بحب ضحكت عنيكي انتى 


ندى في تفكرها/ هو انا منستش عمرو بس كل حاجة فيا بتجبرني انسه لي ببقا عايزاه ديما جمبي لي مش برتاح غير وانا في حضنة لي بحس في عيونة انو انو لالا يا ندى تاني يا غبيه..لابس دة غير عمرو نهائي ..معرف انو غير عمرو بس انتى بردو قلتي ان عمرو غير ...يارب لو خير قربة لو شر ابعدة..


حنان لو سمحت ممكن اعدى / شخص / هي المليكة نزلت علي الارض ..

حنان/ افندم بعد انزلك ابعد عايزة اعدى 

شخص / اه طبعا اتفضلي وهو ينظر الي حنان بوقاحة 

ذهبت حنان الي الحمام تحت انظر الشخص الوقح 


وهناك من يراقبهمم 


خرجت حنان لقت شخص يسحبها من يدها حتي لصقها بي الحائط وحاوتها بيدة الاتنين 

حنان بصدمة وخوف/ انت اتجننت انت ازاى تتجرأ 

شخص/ جميلة اوى حابب احتفظ بجمالك وتكوني عاهرتي الخاصة ..

بدأ ان يقترب من شفايفها 

خافت حنان وبدأت دموعها تنزل 

يزن وقد عيونه احمرت بشدة مما سمع هذه الشخص نعلها بي عاهرته وانهو محاوط حنان 

اترفع ذلك الشخص لفوق اترمي بعيدأ عن حنان 

حنان بخوف وصدمة جريت استخبت وراي يزن وخبت عيونها في كتفة يزن ازال يزن يد حنان ووجه السلاح نحيت الرجل وأطلق رصاصة 

حنان بصرخة / ...............يزن / متقلقيش 

حنان/ وجسدها يرتعش ممخفشش اية انت مجنون ازاى تضربه بنلنار انت 

يزن/ يعني كنت اسيب ابن... يتقرب منك 

حنان/ وانت تقوم موتو عاااا بعياط 

يزن وهو يرجع شعرة لوري بعصبيه/ قدامي 

حنان بعدم فهم/.... يزن بزعيق قلت قامي 

اتنفضت حنان من صوتة وجريت من امامة 

فاطمة/ كنتي اية دا مالك في اي حنان بعياط ععايزى اروح عاااا

فاطمة/ في اي طيب ..حنان/ مش قادرا اتكلم عايزة امشي 

فاطمة/ كلها عشر دقايق ونمشي عشان الطايرة 

حنان/ طيب 


ملاك / هروح أقف مع صحابي شوية 

اسد/ تؤ ..ملاك/ أسد..

اسد اتنهد و ضحك /روحي 

ذهبت ملاك الي حنان و فاطمة وندى 

ملاك/ مالك يا حنان ..حنان/ لارد......عيونه تيجي فعيون يزن تتكهرب وتهرب بعيونها في حتة تانية 

ملاك انا ريحة الحمام حد يجي معايا فاطمه/ لا سبيني أملي عيني في شوية موز هنا اي موووز 

ملاك/ بيئة 

حنان/ لاااااا مش هروح لاء لاء 

ملاك اتخضت منها / يختي انشالله عنك مرحتي سرعتيني..


هشام / يلا عشان منتاخرش عشان هخدك في مكان قبل ما نروح 

ندى / مكان اي 

هشام/ هتعرفي لو اتحركنا من هنا بعد عشر دقايق 

ندي بستغراب و ضحكة ايضا؟/تمام هروح اسلم علي البنات 

ذهبت ندى و ودعت اسماء و ملاك ........


.........


ذهب هشام و ندى 


في افخم الكافيهات حجز هشام اخر دور من الكافية في الدور السادس مكان الارض مزينة بي الخضرة وفي اول الباب بلالين و امام الباب حرف ندى مشعل بي النار علي الحائط و الورد المزين بخطوات ندى ندي داخلة ومنبهرة من المنظر 

وقف هشام قدامها و فتح علبة قطيفة من اللون الأحمر وطلع منها خاتم من الألماس ثم رفع هشام صباعة الي السماء☝ كتب اول شمروخ  كلمة بحبك وست نجوم كتيرة مع ضوء القمر ثم نظرت الي هشام 

هشام رفع صباعة الاتنين✌  ظهرت كلمة تتجوزيني 

ثم مسك هشام الخاتم ونزل علي رقبة علي الارض 

هاا تتجوزيني ؟ 

ودخلت عائلة ندى و عائلة هشام يصفقون بشدة 

ندى والدموع تتساقط من شدة فرحها 

هشام/ خلصي يابت مش قادر رجلي وجعتني 

ندي بضحك وسعادة ورضا 

موفقة


البسها هشام الخاتم ثم حضنها وشلها من علي الارض ولف بيها كتيير حتي امسكت ندى فية بكل طاقتها ندى بهمس و بكاء / بحبك 

هشام/ اقسم انا هشام يس من بعد انهاردة عمري ما هبكيكي ولا ازعلك ومش مسموح لأي حاجه تزعلك طول منا معاكي بس بعد النهاردة عشان وحيات امي لعقبك علي رقصك انهاردة قدام الناس 

ضحكت ندى وحضنته..هشام ابوكي واقف وهيعلقني انا وانتى ..ندى لي / انا من النهاردة يعتبر بقيت حرم سيادة الرائد هشام يس قبل هشام يدها وبارك لهم الجميع واتفق العالتين وقرأم الفاتحة 

وابتدت الأغاني تشتغل و فرح الجميع من اجلهم 


( والله يا جماعة العوض حلو جدا بس الصبر💙 )

......


ذهبت ملاك بدون حرص 


أوقف ملاك صوت هي عارفة جيدا ولكن تجمدت في مكانها واصاب الرعب قلبها 


طارق /  ريحة فين يا ملاك 


ملاك / وهي مجمدة والدموع تتجمع في عيونها هوو انا اكيد بحلم دة مش حقيقي 


طارق/ لا حقيقي ثم سحب طارق ملاك من شعرها وسط مجموعة كبيرة  من حرص طارق  

وملاك باكية وتترجه يسبها تحت مقوامتها 

................


اسد ينظر الي تربيظة فاطمة لم يجد ملاك ينظر الي اسماء لم يجدها بجانبها دق قلب اسد بشدة اخذ ينظر حولة بخوف 

الحرص يحدث كنان علي الاسلكي/ يا فندم مدام ملاك خرجة مع مجموعة من الحرص 

كنان نظر لي اسد بصدمة اسد فهم 

حط اسد اسدو علي خسرو يجهز سلاحة و كنان و عمر نفس الكلام يزن خرج علطول لتجهيز الحرص  لل عربيات 

كنان في الاسلكي /اتعامل خارجلك حالا 

تحرك اسد و كنان و عمر الي الخارج 

بدأ الحرص في التحرك وراي عربية طارق وابتدو ضرب النار عربية طارق كانت تتحرك بسرعة فئقة وكأن يتفادي اي حربية باحترافية وسط ضرب النار و وراهم عربيات الاسد كانت تحاول الالحاق بهم 


ولكن نجح طارق وهرب من رجالة الاسد 


وصل طارق منزلة وهو ماسك يد ملاك 

ملاك/ ابعد عني انت عايز منى اية لي ظهرت تاني في حياتي لي انا بكرهك 

تلقت صفعة قويا من طارق انا ابوكي لزم تحترميني انتى ازاى تتجرئي وتهربي من البيت وتهربي مع واحد انتى متعرفهوش كنتي فاكراني نسيت الموضوع وخلاص مكمل حياتي عادي 


ملاك / انا بكرهك انت قاتل و انت السبب في موت ااميي 


طارق / انسي انك تخرجي من هنا يا ملاك انا هربيكي من الاول وجديد 


بكت ملاك بشدة علي حالها 


الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة الاتنين و اربعين 


رواية ملاك الاسد 🖤


الكاتبة إسراء سعيد 💙✍



بسم الله توكلنا علي الله ولم علينا عبيدك يارب😂♡


≁ حبري اسود فلا تطلبوا مني ان ارسم قوس قزح 𖤐.


ذهبت ملاك الي غرفة احدي غرف المنزل بكاء مرير وكأن تحولت حياتها الوردية الي شئ يشبه الظلام الحالك 


ملاك/ يارب صبرني بقا يارب قلت خلاص ارتحت لي لا لا شهقة مش مش مستعدة ابقا ملاك القديمة لاء والله لا حرام 

وابتدت ملاك تتذكر حياتها وهي بمنزل ولدها مع اخوها اسر و كم المعاناه وكم الألم اللي بداخلة عائلة ابوها هي فقط من سلبت لها سعادتها و ولدها ايضأ ضمرلها كل حلم حلمتة 


ملاك / يارب قلبي وجعني اووي ثم سندت جبينه علي إحدى غرف الازاز الشباك 


علي الجه الاخري 


اسد ساند جبينة علي شباك العربية سارح في افكارة وانها ازاى بكل سهولة تضيع منو 

اسد/ كنت جمبك ومعرفتش احميكي انا همحي اي حد يفكر يقرب منك ولو كان مين هجيبك يا ملاكي 


يزن / بيشتغل مع واحد اسمة الباشا يعني من المافيا الوسطة 

اسد/ ثواني وتوصلة يوصلونا بية 

يزن / تمام 

كنان/ عمتة خرجت من المستشفى بقالها يومين 

اسد اقسم بداخلة انو لو حد فكر يأذي ملاكة سيحرق الجميع 


.......


اخذت ملاك تفكر بكل لحظة قضتها مع اسد وجمعت كل المواقف ...

ملاك بهمس و بكاء/ انت فيين 

دخل طارق علي ملاك 

طارق/ يلا عشان تاكلي 

ملاك / بصتلة بغضب لا حنين اوي 

طارق/ متستفذنيش يا ملاك ..ملاك/ متبعد عني انت عايز منى اي ابعد انا مش عايزاك انا بكرهك وبكره حاجة اسمها ابوة بكره كلمة بابا انا شيفاها كلمة جميلة اووى انت متستحقهاش انت متستحقش حاجة اصلا كل حاجة حلوة ضاعت منى انت كنت السبب فيها 

جزب طارق ملاك من شعرها و فضل يضرب فيها حتي نزفت ملاك من انفها و فميها 


ملاك/ ههرب منك ولو فشلت هحاول مرة اتنين تلاتة عشرة وعمرى ما افضل معاك ..

طارق/ طيب انا هوريكي ازاى تتحديني جذب ملاك من شعرها من الأوضة لي غرفة تحت سلم المنزل 


وجدت ادم اخوها ووجدت نمر إمامة وآدم قريب جدا من قفص النمر 


ادم بعياط فظيع ورعب اكبر/ ملااك اختي ونبي تعالي خديني ونبي ونبي متسبيني 


ملاك/ انت وااااحد مجنون مختل عقليأ جريت ملاك علي آدم لكن منعها طارق مش قبل ما تنفذي اللي عايزة منك 


ملاك / واحد زيك هيعوز منى اي 

طارق/ في ورق عند اسد عايزو وانتى اللي هتجبيى 

ملاك/ بعينك اسد هو اللي هيحميني منك و الي هيخلص عليك بردو 


ادم / ملاك نظرت ملاك الي ادم وبكت بكل ضعف همست بشفيفها لي ادم بمعني متخفش انها مسيطرة علي الوضع كي تهدأ من خوف اخوها


جذب طارق ملاك من يدها ملاك/ طلع ادم من هنا بم ان ليك مصلحة مع اسد 


...............


- امضي ايامًا سيئه كالليل المُعتم .. لا قمر ولا نجوم فراغ يتداخله فراغ .


حنان كانت شاردة الذهن بفعل يزن مين هو عشان يدخل ولية اتعصب كدا وانا لي خفت منو كدا مش مهم لزم انسي وارمي كل دة وراي ضهري هسافر وحياه جديدة وبداية جديدة خلاص 

فاطمة/ خلاص كدا يلا بينا 

حنان/ نعدي نزور قبر ماما و نمشي 

فاطمة / طب يلا يا قلبي 


ذهب حنان الي المقابر كي تودع امها 

حنان/ انا مسافرة يا حببتي مش هغيب كتير عنك بس خليكي عارفة انك ديما في قلبي و هكلمك كل يوم كل ثانية كل دقيقه عشان عارفة انك معايا لسة معايا ممشتيش بحبك اوى يا ست الكل 


فاطمة/ ربنا يرحمها يا حببتي يلا بينا لحسن سيكا كمان والطيارة تطلع 


خرجت فاطمة و حنان من المقابر 

عمر اتفضلو عشان هتسافرو في طيارة تانية 

فاطمة/ نعم انت انت ياجدع انت حد مصلتك علي امي كل شوية تطلعلي زى العفريت مش كدا 

حنان بضحك/ فاطمة استاذ عمر تبع عز وتبع ملاك يعني امان ملاك قالت لي واحد تاني معاهم اننا مسافرين أمريكا في نيويورك وهما في نيويورك يعني محتجنهم 

فاطمة/ صلاه النبي احسن والله و بقينا نخطط وترتب يا ابلة حنان الله يرحم 

عمر/ بت اسكتي بقا ويلا قدامي مش فاضي لرغيك 

فاطمة/ ولاا امش ياه من هنا مش عايزين مساعدة استغنينا يلا بقا طرقنا طرقنا 

عمر/ انا معنديش صبر ثم رفع فاطمة وشلها زى شكارة البطاطس 

فاطمة/ اععع نزلني نزلني يااه الحقوني يا رجالة يا ياناس يخربي دول اكيد اجانب طب هااالب هاالب ياراجل منك لية 

ضحك عمر و حنان علي الفتاه المجنونة ثم ادخل عمر فاطمة العربية 

فاطمة/ لا حط عمر صباعة علي بقها 

عمر/ لو مسكتيش اقسم بالله لخلكي تندمى علي الساعة اللي فيه شفتيني واظن انك فاكرة كويس اليوم دة .....

بلعت فاطمة ريقها بصعوبة ثم لبس عمر النظارة يلا نتحرك كان يوجة كلامة لي الحرص 

....


يزن / في فيلا ****علي طريق**** 

اسد/ يلا نتحرك اخذ اسد سلاح من كنان كي يستعد لي اي هجوم 

توضيح اسد يحمل مسدسين بخسرو


...................


عز / الحمدلله 

اسماء/ فية اكل اية 

عز/ لا بقولك اي وربنا لو متعدالتي و سكتي لهظبتك كفاية اليومين النكد اللي انتى عيشتهملي 

اسماء/ انت كمان بتزعقلي يا عز طب مش داخلة هاا 

عز / وحيات امك 

اسماء/ احلق شنبي يا عز لو قربتلي 

ضحك عز عليها طب تعالي بس اسماء/ لاااااا 

عز / يابت متخافيش في اي مش بعوض انا 

اسماء/ لا بس متحرش وهعملك قضية تحرش في ليلة زفافي ها 

ضحك عز واتنهد مسك ايد اسماء 

عز/ حرام علي ميتين اهلك نفر نفر تعبتيني في كل حاجه حتي في اللحظة اللي انا فية دي 

اسماء/ بص يا عز لو كنت بقولك سيب شغلك دا عشان خايفة عليك انت بقيت جوزي يا عز ياعني بكمل عمري معاك 

عز/ صلاة النبي جوزى طالعة منك عسل 

اسماء/عسل و طحينة نيهاهاها 

كشر عز وهجم عليها كي يخيفها عز بنبرة جادة ولكن مرعبة طب انتى جاهزة 

اسماء/ لا تفصيل نيهاهاهاها ثم زقت عز وقع من علي الكنبة 

عز/ شوف بنت القرود وقعتني ازاى انتي يابت 

اسماء عز والله لو ما تلميت وبطلت قله ادب بص ها

عز/ هو انا عملت حاجه يابنتى انا مقلعتش جاكت البدلة 

اسماء/ طب تعالي نصلي الاول عشان ربنا يكرمنا في حياتنا 

عز / يلا يا سمايا 

ادي عز و اسماء فرض الله 

عز تعالي هنا يابت ريحة فين 

اسماء/ منا خايفة من اللي جاي 

عز/ طب احترمي نفسك وتعالي فحضني 

اسماء/ اي تعالي فحضني دى انت شاقتني 

عز / وربنا انتى ما يمشي معاكي حنية قلع عز الجاكت وجري وراي اسماء 

نسبهم شوية وعيب بقا ها عيب😂


..............


الباشا/ انت ازاي تعمل كدا انت مجنون دة الاسد انت مش هتفهم انت عملت اية الله يخربيتك هتضمرنا كلنا 

طارق/ عملت اي ان جبت بنتى منو هو مين عشان ياخدها 

الباشا/ مراتة تبقا مراتة 

تجمد طارق في مكانة والدم غلي في عروقة 

لا مش متجوزة لا 

الباشا/ ودتنا في داهية انت مش حمل غضب الاسد 

طارق وال .....

اقتحم رجال اسد فيلا طارق بدئو في التعامل بدأ ضرب النار وملاك ارتعبت ومبقتش فاهمة حاجة

دخل اسد بكل غضبة و قوته يبحث عن طارق لم يجدة 

نزلت ملاك علي السلم لقت اسد واقف اخذ قلبها ينبض بشدة ثم جريت عليه نطت في حضنة باكية اد اية كانت مفتقدة احساس الإمان 

ملاك بهمس/ كنت هموت من الخوف متسبنيش 

اسد/ اسف اني اهملت في حمايتك اخذ اسد يتفحصها ويتفحص الجروح اللي في وجهها ملاك / ههوو خطف ادم حابسة مع النمر تتحت ارجوك انقذ ادم 

اسد فين المكان شورت لة ملاك علي الأوضة 

جري اسد لقا طارق موجة سلاحة في رأس ادم 

ملاك بصرخة / ااااادم لاء جريت ملاك علي آدم اسد منعها 

اسد ينظر الي طارق/ سيبو .....

طارق بخوف/ لاااااا 

اسد/ اللي انت عايزة هيحصل سيبة 

طارق انت خت شرف بنتى انت مش متجوزها وهي هربت معاك بي ارادة منها وانا مينفعش اسكت علي حاجه زى كدا 

اسد/ انا سبتك كتير ودة ضدد طبعتي سيب ادم حالأ 

ارتعب طارق من نظرة اسد لية نظر طارق لملاك 

ترك طارق ادم جري ادم علي ملاك رفعت ملاك عيونها 

لقت طارق موجه السلاح نحيت ملاك 

اسد طلع السلاح من علي خسرو وضربو ثلاث طلقات ملاك بصرخة اسد لاااااا بعياط شدها اسد لحضنة وملاك تضربه بصدرة بعياط لي لي ااه خرج ادم مع كنان حضن اسد ملاك كي يحملها بعد ما لحظ قلة توازتها  

اطلق طارق رصاصة ثم صرخت ملاك وهي بحضن اسد و دموعها تنزف و ظهرها ينزف 

اسد بصرخة قويا هزت جدران القصر اطلق علي طارق جميع الرصاص 

اسد بخوف / ملاك ملاك انتى ككويسة ملاك 

رفع اسد ملاك من علي الارض و دهب الي المستشفى


الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة الثالثة و أربعين 


رواية ملاك الاسد 🖤


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


 هي تعلم أنني احبها لكن احبها اكثر مما هي تعلم !


ملاك/ و دموعها تنزف و ظهرها ينزف 

اسد بصرخة قويا هزت جدران القصر اطلق علي طارق جميع الرصاص 

اسد بخوف / ملاك انتى ككويسة ملاك 

رفع اسد ملاك من علي الارض و دهب الي المستشفى

كان اسد طول الطريق عينه مفرقتش ملاك لحظه الي  

هتبقي كويسة يا ملاكي هتكوني بخير وضمها لحضنو الي ان وصلوا المستشفي

.................... 

ف المستشفي 

اسد دخل زي الاعصار الذي ع وشك ان يهدم كل ما هو امامه


اسد/ حالأ تجبلي اكفأ دكترة هنا مفهوم 

كنان / تمام مفهوم 

اخذو الممرضين ملاك وضعوها علي ترولي .....

الممرضه/ ممنوع يا فندم 

اسد / انتى اتجننتي محدش يقدر يمنعني 

الدكتور/ لو سمحت اتفضل برا انت كدا بتعطلنا اكتر

غضب اسد بشدة وجه اسد السلاح امام رأس الدكتور 

اسد / مسمعش منك ولا هسمع منك غير انها ههتبقا كويسة غير كدا احسب نفسك انت واللي معاك في إعداد الموتي 

ارتعب الدكتور من كلام اسد 

دخل اسد معه غرفة العمليات وهو شايف ملاك قدامة مغمضة العين روح تأها بين السماء و الارض 

.......


اسد واقف برا ف حاله شتات بين الضعف والقوي 

ف نفس الوقت 

كنان وهو يربط ع كتف اسد / هتكون بخير

اسد / صمت

اسد / الجهاز بيصفر 

الدكاترة / كهرباء بسرعة شيلو أكسجين اسرع اتحركو 

اسد حاول ان يتحكم ف عصابه ..


بعد مرور ساعة من الوقت و الجميع في غضب تام من رعب اسد ورعب اسد علي ملاك 

الممرضه / حالتها خطره ولازم نقل م بسرعه

اسد بغضب / ما تنقلولها دم بسرعه مستنين اية 

الممرضه / للاسف زمرة دمها AB+ ودي فصيله ندره جدا

 اسد / انا نفس فصيله الدم 

الممرضه /طب تمم تعالي معايا بسرعه

ذهب اسد ب اقصي سرعته لكي ينقظ ملاكة

تبرع اسد بالدم 

............. 


"مازلت أؤمن بأني سأصل يومًا إلى حلمي ، إلى ذاتي ،

 إلى ما أريد."🦇🖤

.........


في الطياره


فاطمه / ولاا 

عمر بصدمه / ولااا انتي عارفه يا شبر واقطع لو قلتي يا ولا دي تااني هعمل اي

فاطمه / اعمل خط وامشي عليه هيهيهيييي 

عمر / اي يا بت دا لسانك اطول منك كدا لي 

فاطمه / اذا كان عجبك ولا لا المهم هاتلي مايه

عمر / حد قالك اني الخدامه الفلبنيه اللي ماما جبتها

فاطمه باستفزاز / تصدق تنفع 

عمر وقد احب ان يديقها / اقترب منها وغمزها انا انفع ف حاجات كتير

ركلته فاطمة برجلها في معدته امسك عمر رجلها و جذبها من علي الكرسي 

 فاطمه / تصدق انك عيل قليل الادب

عمر وهو يدعي البرائه / لا لا خالص دا انا كيوت

متحوليش معايا تعندي وايدك ورجلك لو فكرتي تتعاملي معايا تاني انا ه..عمل

تدخلت حنان / ما خلاص يا شباب اللي يشفكوا يقول اتولدتو فوق روس بعض

فاطمه / طب انا عطشانه وجعانه هي الطياره الخاصه دي مفيهاش اكل

عمر بضحك / همك ع بطنك لا فيها اكل 

فاطمه / طب حيس كدا بقا يلا هاتولي كل الاكل اللي هنا

عمر بصدمه وضحك / هتكليه لوحدك

ردت حنان / ميغركش قصرها دي ممكن تكلك

ضحك عمر / باين عليها

فاطمه / ما خلاص انت وهي بقا الله الواحد جعااااااان جعااااااان اغنهالكوا ولا اي 

عمر/ اتفضلي يكشي يطمر 

فاطمة/ تشكولار تشكوولار 

عمر/ نعم 

حنان/ لا يمعلم دى تعويذة 

ضحك الجميع 

.......................

ف المستشفي 

بعد ما اتبرع اسد بالدم ل ملاك

فضل واقف وخايف عليها اتاخروا اوي

كنان هو يحاول ان يهدئه/ اهدي بس باذن الله هتبقا كويسه

اسد / مش عارف اهدي مش عارف اكون تمم وانا حاسس انها......

كنان بحزن / بس انت دلوقتي مفيش ب ايدك حاجه غير انك تدعلها

اسد / معرفتش احميها كانت هتروح مني انا فشلت لاول مره اقول انا فشت 

كنان / اهدي هتكون بخير والله هتكون بخير انت عملت اللي عليك 

بعد مرور 5 ساعات من التوتر 

خرج واخيرا دكتور من الدكاتره

ذهب اليه اسد بسرعه / ها اي اللي حصل

الدكتور وهو يحاول ان يهدء من انفاسه / للاسف.. 

وقبل ان يكمل جملته لكمه اسد ظنن من ان ملاكة ماتت وذهبت وتركته 

خرج باقي الدكاتره 

وجاءه صوت من ورائه يقول / اهدي يا استاذ هي بخير

ف اللحظه دي التفت اسد الي الاخصائي وقال / بخير

رد الدكتور اللي اسد ضربه / انت مستنتش تعرف اللي حصل

تدخل كنان بسرعه قبل ان يفقد اسد صوابه / قول بسرعه هي عامله اي دلوقتي 

الدكتور / للاسف.. 

اسد بغضب / برضوا بيقولي للاسف ولسه هيضربه

كمل الدكتور كلامه / للاسف الصراصه اختركت الرصاصة ضهرها عدت من جمب القلب بظبط يعني 

هيبقا معاها مشاكل في القلب الفترة اللي جاية 


اسد / انا ممكن اسفرها اي مكان تتعالج اي مكان بس تكون تمم

الدكتور / مش محتاج بس بس لزمها رعاية تامة ويريت ميكنش فية توتر الفترة اللي جاية ولا زعل ويريت تاخد فيتامين عشان هي ضعيفة جدا 


اسد / لزم نسافر ..الدكتور / ممنوع كدا خطر علي حياتها لسة حالتها مستقرة يعني لزم رعاية خاصة 

اسد بغضب / طايرة إسعاف حالا يا كنان يلا 

كنان/ عشر دقايق هتوصل ...


وصلت الطايرة فوق سطح المستشفي تحت خوف ورعب الدكاترة اللي مرعبين من كم الحرص وكم السلاح اللي مع الحرص وشكل اسد و كنان 


نقل اسد ملاك من غرفة المستشفي الي الطيارة الخاصة و وضعو الأجهزة علي ملاك و اخذ اسد طبيب من الأطباء يراعي ملاك الي ان يصلو 

اسد/ هتفوق امتى 

الدكتور / المخدر اللي وخداه كان شديد عليها وهي جسمها ضعيف فاهتفوق بعد عشرة خمستاشر ساعة 

اسد / لما توفوقي بس يا ملاكى هعقبك علي تأثيرك في حق نفسك ثم مسك يدها 

.........


صباحأ في فندق العز 


عز صباح الخير يا سمايا 

اسماء بزعل / صباح النور 

عز/ طب قمري مكشر لية عصبح...اسماء/ حد يعمل اللي انت عملتة دة دة غباء ياربي طور وحشي كان معايا اية دة 

عز بضحك/ طور وحشي اعمل فيكي اي عصبح توصفي جوزك بطور وحشي 

اسماء/ كنت فاكرها هتبقا ليلة حلوة جميلة نتفرج علي كرتون فيلم حلو و وك.....دة في هدوء

عز / انتى بتفكري في الحاجات دى وانا اللي فاكرك مؤدبة 

كان يقلد اللمبي😂

عز طب اسف يا ستي منتي اللي عنيدة بصراحة دمعت اسماء / انا عايزة ماما عايزة ملاك انا مشفتهاش مودعتنيش لية مش عارفة 

قرب عز وخدها في حضنو اشش ماما اية اللي عايزها دلوقتي انتى عايزة تقول عليا اية 

اسماء/ يعم تقول اللي تقولو وانا مالي وهتقول اي يعني 

عز / بقا وخدك في حضني وتقوليلي يعم يعم انتى خفي علي امي بقا 

اسماء ضحكت و وضعت رأسها علي قلب عز واخذ عز يلعب بشعرها 

اسماء/ عز اعتدلت اسماء ..عز/ اي ياقلب عز /

اسماء/ انت حبتني امتى !

عز/ فاكرة اليوم اللي كنتو فية في إيطاليا ونزلتي تجيبي حاجة و كنتى هتتعرضى لحادثة 

واتخبطي في رأسك 

اسماء/ اه فاكرة وكأن فية حتة حمااار جري عليا خدني وهبااا راسي اتخبطتت في الرصيف اتعورت 

عز بنفاذ صبر / اهوو الحمااار دة هو اللي انقذك وهو نفسو اللي وراكي المستشفي وهنا اتفجأت انك تبقي بت خالتي و امك وامي وأم ماهي اتصلحو وحلو السؤ التفاهم اللي ام ماهي كانت السبب فية ومن اليوم دة حبيتك وعشقت طولت لسانك 

اسماء بابتسامه حب / بحبك 

عز بابتسامة هادية قرب من وجهها / بعشق يا سمايا


خلصت الحلقة 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة الرابعة و أربعين 


رواية ملاك الاسد 🖤


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍


حينما نتوقع الاشياء الجميلة دئما يحدث اسواء مما كنا نتوقع 🍃💔


بعد ومرور ساعات وصل ملاك و اسد الي القصر وضع ملاك بغرفة اسد و وضعو الأجهزة وابتدت ملاك ان تفتح عيونها تجد اسد بجانبها وتتذكر اللي حصل تغمض عيونها بعنف تمنت ان يكون هذا كابوس ابشع كابوس ظلت ملاك تفتح و تغلق عيونها بشدة لكي تتأكد انو مش مجرد كابوس انة حقيقة حقيقة من حولنا حقيقت من يخدعنا...


فتحت ملاك عيونها بشدة و ظلت تسنشق الهواء وكأنه شخص يريد الهروب منها اختنقت ملاك بسبب عدم تنفسها بسهولة ...

جري علية الدكتور و ركب لها غاز الأكسجين جديدة 

لان الانبوبة الأكسجين خلصت مع ملاك ..

لحقها الدكتور وركب لها حتي ابتدت ملاك حالتها تستقر 

اسد / انت ازاى تنسي حاجة زى دى 

الدكتور برعب من منظر اسد / انا انا منستش بس كنت قبل أن ينطق الدكتور اطلق اسد علية رصاصة أتت في نصف رأسة فكيف احد يهمل في حالة ملاكة ......

اسد/ شيل الغبي دة ارمو في الزباله 

كنان/ امرك بس اهدى 

اسد/ جيبو اخصأئي يشرف علي الحالة وتلات دكترة مميزين يلا اتحرك 

كنان/ حاضر .....


...............


بعد مرور وقت 

وضل حنان و فاطمة و عمر الي قصر الاسد 

فاطمة بنبهار من منظر القصر من برا 

فاطمة/ وااو دة ولا اجمل من القصور اللي في كرتون ديزني 

عمر/ كرتون عيلة زيك هتوقع اي منها 

فاطمة/ بقول اي يا جدع انت لا اكلمك ولا تكلمني 

ولا أعرفك ولا تعرفني مفهوم 


عمر/ دي حتة من فيلم البس عشان خرجين قدامى يلاا 

فاطمة/ قدامك فين يا بأف انتا استحلتها بقا ولا اية قبل أن تكمل فاطمة سحبها عمر من قفها جت تقاوم قرب عمر من وجهها حتي لا يفصل بينهم الا سنتي واحد شهقت فاطمة وتذكرت 

فلاش 

لو استخدمتى حركاتك معايا 

متحوليش معايا تعندي وايدك ورجلك لو فكرتي تتعاملي معايا تاني انا ه..عمل

باااك 

فاطمة/ حاطت صوبعها علي وفمها وضيقت عيونها مثل الأطفال


نظرت حنان حول القصر خافت من منظر الحرص حنان لية كل الحرص دول 

عمر / عشان الحمايا مش اكتر 

تنظر حنان الي الحراص بخوف لقت يزن يقف مع احد الحراص وينظر اليها

 حنان / لا انا اكيد بهلوس اكيد مش هو نظر يزن آلية نظرة طويلة ارتبكت حنان وذهبت وراي عمر و فاطمة 


عمر/ اتفضلي يا انسة حنان دي غرفتك لو عزتي حاجة تقدري تكلميني انا في الغرفة دي و في خادمة هنا تتحدث اللغة العربية اسمها ميلا بس احمم استحمليها هي رغاية شوية

 حنان بابتسامة/ شكرأ يا استاذ عمر 

عمر/ من غير استاذ انا زى اخوكي لما تحتاجي حاجة قليلي بس 

فاطمة/ وانا ياسطا فين اوضتي 

عمر/ عن اذنك اودي الغفر دى اوضتها ضحكت حنان بشدة 

فاطمة/ هاهاها خفة غفر في عينك 

عمر/ ساحب فاطمة من قفها بردو 😂

عمر/ قدامي 

فاطمة/ هممم حاضر 

ثم ضحكت حنان بشدة اهو جالك اللي يربيكي وكمان بتقولي حاضر 

عمر/ دي اوضتك واللي جمبها دة اوضتي لو عزتي حاجة تقدري تكلميني انا في الغرفة دي لو عزتي حاجة تعالي ثم غمزلها 

لكمتة فاطمة في معدته اتلم ياض بقا انت استحلتها ولا اي رحت جريت علي غرفتها واغلقت الباب بسرعة ثم ضحكت بشدة مسك عمر معدته وتألم ثم ضحك بشدة عليها 


..........


في غرفة اسد 


اسد/ انا عايز تقرير عن حالتها كل ساعة لو أثرت معاها في حاجة عمرك الافتراضي هينتهي علي ايدي مفهوم 

الدكتور برعب من منظر اسد/ مفهوم يا سيدي 

الدكتور/ هي تعرضت لي صدمة كبيرة ودة اثر علي حالتها غير الرصاصة اللي كانت جمب القلب بس الحمدلله عدت مرحلة الخطر بس صدمتها 

خالتها في غيبوبه مؤقتة يعني عيشة مع الصدمة اللي حصلت و عيشة دلوقتي مع خيالها مع الحاجة اللي بتحبها و عايزها بس هي سمعانا وحسا بوجدنا 

هي الي قادرة تتحكم في نفسها وتفوق ببس هي عايزة تبقا مع خيالها اكتر ودة اللي اكدلي انها مفقتش لحد دلوقتي واللي مخلية تنطق اسم شخص هي بتحبو بس بكل تأكيد هي سمعانا وحسة بوجدنا سيد اسد 

عن اذنك 


اسد/ امسك اسد رأس ملاك و ضمة بقوة دافن رأسة في عنقها يستنشق ريحتها الذي اشتاق لها بشدة واشتاق لصوتها و جنونها وبشرتها التي تشبه نعومة الأطفال 


اسد بهمس / أقسم أنني لا يمكن أن أحبك أكثر مما أُحبك الآن، ولكني أعلم إني سأعشقك كل ثانية من عمري كل دقيقة كل ساعة  


ظل اسد يتذكر مواقفها معاه واد اية غيرتو الوحيدة اللي قدرت تكسر قواعدة وهي كانت السبب في ضحكتة و تغيرو وتذكر كل شئ كانت تفعلة يدق قلب اسد بشدة وتألم من كونها مش معاه ....


 اسد بصوت رجولي ولكن همس جمب ودنها / اوعدك اني هحافظ عليكي عمرى ما هضيعك تاني مني اوعدك مفيش حاجة تانية ممكن تزعلك وتخدك منى يا ملاكي مستحيل اسمح لحد تاني يخدك منى اوعدك عشان انتى ملاك الاسد ملاكي انا اوعدك هحاسب كل شخص غلط في حقق بس ارجعيلي يا ملاك 

وحشتيني!!!


الحلقة خلصت 


إسفة علي التأخير بجد ❤🦋


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

الحلقة الخامسة و أربعين


رواية : ملاك الاسد 🖤


الكاتبة إسراء سعيد ✍🖤


أفضل شعور هو عندما تلتفت إلى وجهه وتجده يحدق بك


فتحت ملاك عيونها حست بي اسد وهو نايم بحضنها لمست ملاك وجهو وابتدت دموعها في الهطول دخل فتح اسد عيونه عندما حس بأحد يلمس وجهة 

اسد بعدم تصديق وعيونه تلمع اسد بهمس/ ملاكي !

ملاك/ اتأخرت عليا اوى كنت مسنياك ..

لم تكمل ملاك كلامها غير وتلقت منه قبلة قوية ولكنها عميقة حبست انفاسهم واطلقو مشاعرهم يبدلها كل طرف الي الاخر قبلة بث بها كل اشياقة و حبة و جنونها و عشقه لملاك ابتدت ملاك تحس بي الاختناق بعد عنها اسد واخذ يتفحص وجهها وكأن مر سنين لم يراها اطلق علي جميع وجهها قبلات هادئة مليئة بي العشق عن وجود روح كانت ضيعة منو ....

اسد نده علي احد الدكترة.....

الدكترة/ حمدلله علي السلامة يا سيدتي 

كنان بتريقة/ اسمي ملاك مش سيدتي 

ضحكت ملاك ضحكة مكسورة وظلت مشبكة يدها بيد اسد 

ملاك/ فين ادم ...

اسد / في امان اطمنى 

فحص الدكتور ملاك ....رفع الدكتور الشاش من علي كتف ملاك كي يطمأن علي الجرح سحبه اسد ثم ابرحو ضربه اقسم انها خلعت كتف الدكتور..الدكتور بألم انت عملت كدا لي ...اسد / ازاي تتجرأ وتمد ايدك كدا عليها 

خافت ملاك بشدة وقبها وجها امسكت قلبها وبدأت في البكاء ..الدكتور/ ارجوك خليني اعلجها هي كدا بتتعب 

شد اسد قبضة يدة وحاول في قبح غضبة لكي لا يخيف ملاك ولكي يخفف وجعها 


غير الدكتور علي جرح ملاك وظل اسد يتابعة.....

الدكتور/ لزم تتغذي ولزم تأخد فيتامين و مفيش زعل ولا خوف عشان غلط علي حالتة 

اسد / برا 

كنان/ اتفضل حضرتك كان يوجة كلامة لي الدكتور 

اسد/ كنان عايز دكتورة و طقم ممرضين ....

ملاك بصمت ودموعها تنزل انسحب كنان من الغرفة 

اسد/ ملاك عايزك تهدي اللي حصل كان لزم يحصل ولو كان دة محصلش انا كنت هقتلة لانو غلط لما فكر يأذيكي حتي قبل ما تظهري في حياتي 

ملاك/ ادم فين ..اسد/ هبعت الحرص يجيبو 

ملاك/ عايزة اسماء اسد/ مش هينفع ملاك/ لزم اكلمها 

اسد طلع الفون واتصل علي عز فديو 

عز/ الاسد بنفسة اسد/ مراتك فين .... عز اهي لي

اسد/ ملاك عيزاها..........

اسماء/ مالها ملاك عملت فيها أي.وجه اسد الكاميرا نحيت ملاك وادها الفون 

اسماء برعب ما ملاااااك فيكي اي مالك...

اسد/ مش عايز زعل مش عايز انفعال سمحتلك تكلميها لو حصل عكس اللي حكيته انسي انك تشفيها تاني 

ملاك بدموع هات ....

ملاك/ اسماء وحشتيني اووي ..اسماء/ مالك يا قلبي اية حصلك روت ملاك كل شيئ لي اسماء ان طارق خطفها و حبسها وهددها بخوها وفضل يضربها لم تستطيع ملاك كتم دموعها و انفجارها

ملاك/ لي بيحصل كدا ليييي لي مش مكتوبلي افرح مش مكتوبلي اعيش زى بقيت الناس لي ديما تعيسة لي بيعملو فيا كدا لي عيزني ابقا كويسة وانا ابويا قاتل و خطفني وابقا كويسة وانا لوست ايدي وقتلك اسر و حرقت فوزية و جننت سعاد و و اكتر شخص حبيتة اتمنيتة قتل ابويا اللي كان بيهددني بيه واللي بحبة قاتل وسارق وزعيم مافيا ايييي كل دة لييي 

ثم حطت ملاك يدها علي قلبها بوجع وتعب ووجهها ثار كلة شاحب و شفيفها ازرقت بسبب الزعل وعدم الاهتمام بنفسها 

اسماء بعياط/ اهدي يا قلبي انا جيالك لزم اجيلك 

ملاك/ تعالي نفسي اعيط في حضنك 

اسماء/ انتى عدي علكي كتير كل مرة بتتوجعي بس بتبقي عارفة ان لكل وجع نهاية مسيرو هينتهي ويتجدد وجع جديد اقني نفسك انها فاترة مجرد فاترة في حياتي هتعدي اتفقنا ملاك / هستناكي اسماء/ هجيلك يا حببتي 

اغلقت ملاك المكلمة نظرت لي اسد اللي مربع ايدو واخذ ينظر اليها من بعيد 

ملاك/ عايزة ابقا لوحدى

اسد/ من دلوقتي عمري ما هسيبك لوحدك ! 


عند عز و اسماء


اسماء بعياط / عز انا لزم اسافرلها ارجوك سافر 

عز بغضب / مهو قلتلك بتشأم من بجامت ميكي اللي انتي ملبسهالني دي مبسمعش الكلام اول مرة امك وقعت رحنا بيها المستشفي تاني مرة ياسمين عملت حادثة و نا لابس نفس البيجامة تالت مرة آيات حتي آيات الكهربا مسكت فيها يلا هي جت علي ملاك اهي خدت طلقة 

فضلت اسماء تضحك بشدة حتي انقلبت من علي السرير ....

عز / بضحك وربنا عارف انك هبلة صبرني يارب 

اسماء/ عز ونبي وديني 

عز / بشرط متزنيش عليا البس الزفتة دي تاني مفهوم 

اسماء / خلاص متزعلش نفسك البس بطوط 

عز / طلاق تلاتة انا متجوز بلوة نامي عشان نتزفت نسافر بكرة جريت اسماء حضنتة وتعلقت في رقبتة 

عز/ متجوز مجنونة انا مش عارف انتى هتكوني ام ازاى ....

اسماء/ يااه يا عز لما يكون جوايا حتى صغنونة منك انتا حركت رأسها بعفوايا وربنا لاافضل ابوس فيه ليل نهار واقرصة من خدودو 

عز / برفعة حاحب تبوسي ميم احمدي ربنا لو سبتك ترضعية 

اسماء/ نعم ياعمر 

عز / لو دراع اسماء وحطو وراي ظهرها وجزبها لي بشدة وهمس في ودنها مش عايز حتة ابني يشاركني فيكي عايزها بنت عشان هتبقا نسخة منك هسميها سما سمايا يا عشق العز 

اسماء / بحبك اوي يا عز 

...........   


في القصر 


سمعت حنان صوت خروشة جاي من البلكونة 

حنان/ يماا اية دا حتي في بلاد برا فية فران و قرف اي الهم دا امسكت حنان عصا عذرا كانت تعتقد انها عصا لكن انها قطة ديكور من النحاس الذهبي .ذهبت الي البلكونة 

فتحت حنان البلكونة لقت شخص امامها كانت هتصرخ لكنهو حط يده علي فميها 

وظل ينظر الي عيونها و هي ايضا تحدق بعيونة الذي تشبة موج البحر الازرق 

يزن/ المفروض انك محجبة مشفكيش واقفة في البلكونة تاني بشعرك مفهوم ثانية اياكي تخطلتي بحد من اللي موجدين في القصر فهمتي 

وحنان متنحة وفي عالم تاني في سراع مع قلبها الذي اخذ ينبض بشدة 

يزن/ فاهمة 

حنان/ امممهمممم لحظ يزن انه حاطت ايدو علي شفيفها نزل ايدو بي بطئ لكن حنان زقت ايدو وقعت الايس كاب الذي كان باين منة غير نص شعرها انفرد شعرها علي ضهرها و وجهها غطى النصف الثاني وضهرت شفتيها المرتكزة نظر يزن نظرة اليه مطولة وهي كانت تشتمة 

حنان/ انت واحد مختل مجنون والله مش طبيعي انت ازاى تدخل هنا امش اطلع برا امشي امشي امشي زقت حنان يزن 

انقطعت الكهرباء في قصر الاسد 

حنان بخوف/ اعععع ونبي افتح النور نشالله يباركلك 

يزن بضحك/ كنتي عايزني امشي امشي انا ماشي 

حنان / ارجوك متسبنيش لوحدى انا انا بصوت متحشرج بخااف منها اووى وقعت العصا التي كان بيد حنان علي الارض بعد ما حنان سابتها اترزعت العصا علي الارض عملت صوت مما اخاف حنان اتنفضت حنان وحضنت دراع يزن و مالت علي كتفة ......

يزن / اششش اهدى انا جمبك حط ايدو علي شعرها و الايد الثانية علي كتفه كي يشعرها بوجودة...


في غرفة فاطمة

يعني قصر و شرح و برح يتقطع فية كهربة ياربي قال علي رأي المثل رييش علي مفيييش 


اقسم عمر انه يعمل مقلب في فاطمة 


غرقة عمر جمب غرفة فاطمة 

دخل عمر من بلكونة فاطمة وهو لابس ماسك وجة مرعب مخييف جدا من يرأ يقسم انه رأ جن حقيقي 

 فاطمة يارب انا كت جايبة شمع يارب وقع عمر الفاظة علي الارض اتخضت فاطمة قد وقع قلبها في رجليها 

فاطمة/ بسم الله الرحمن الرحيم 

اهو الحمدلله فين الكبريت كان معاها ااهو لقيتوو يسلام عليك يا ياض اااماجدييي ولعت فاطمة الشمعة رفعتها وأخذت نفس عميق تلقت بوجه بشع مخيف يحدق بها ثم نفخ عمر في الشمعة طفاها 

فاطمة/ اعععععععععععععععع لالالالالا اكيد اكيد لا بتووهممممم لاااااا مفيش مفيش اللي اتخيلتة دة مفيش ما كنت بتخيل وانا منزلة رجلي من علي السرير ان حد هيمسكها ومفيش حد بيمسكها الحمدللة ولما كت بستحمة وبخاف من الصابون لينزل علي عيني يحرقها كنت بغمض وافتح عيني علطول كنت بخاف ان يكون فية عفريت شايفني او واقف قدامي و مكنش بيحصل حاجة لاااااا

ضحك عمر عليه بشدة لكنه اخفي ضحكتة وضحك ضحكة مرعبة 

فاطمة / اعوذة بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم ثم ولعت الشمع مرة أخري لقت نفس صاحب المنزر البشع قاعد علي السرير مربع 

فاطمة تنحت و واوااا اعععععهععععععععععععع يماااااااا الحقووني الحقوني بصريخ هز جدران القصر 

فاطمة/ اااععع جان جن جااالي والله رايتة 

سحب عمر يد فاطمة وكأن قلبها تجمد وتصلبت رجليها من كتر الخوف مكنتش قادرة تجري وكأن احد يمسك رجليها داس عمر علي زرار الاكتروني أشعل الكهرباء وجد فاطمة فاقدة الوعي ...

عمر/ فاطمة فاطمة اصحي يخربيتك انا معملتش حاجة انا زوتها ولا اي 


في غرفة حنان 


نظر يزن الي حنان لقها تغمض عيونها بشدة و هي ممسكة بجاكيتة كأنها هتهرب منوو 

يزن/ احمم النور اشتغل عن اذنك 

فتحت حنان عيونها ولحظ يزن قطرات دموع تتجمع في عيونها 

 مسح يزن دموعها وهمس خلف اذنها مش عايزك تخافي انا جمبك.....


في غرفة اسد 


ملاك / اسد اسد 

اسد / اهدي يا ملاكي 

ملاك / ونبي شغل النور انا بخاف اووى من الضلمة 

اسد/ اشغل اضائة نور يشبة نور القمر ويلمع زى نجوم الليل انبهرت ملاك من منظرها 

ملاك / الله شكلها حلو اووى 

اسد / بتخافي من الضلمة لي كنتي بتعدي فيها 

ملاك/ احب اعد في الضلمة بي اختياري لكن مبحبش اتغفل...ضحك اسد عليها ثم ابتسمت ملاك 

أقترب منها اسد حتي ثار قريب من حضن ملاك 

ملاك / انت انت بتعمل اي 

اسد/ وحشتيني اوى يا ملاكي ثم رجع خصرة من شعر ملاك خلف ودنها ثم بأس خدها...  

اخذ اسد ملاك في حضنة ولكن بحظر وغفت ملاك بين احضان اسد لي اول مرة 


في غرفة فاطمة 


ابتدت فاطمة ان تفتح عيونها لقت عمر بجنبها 

عمر انا اسف بس صدقيني .اا حضنت فاطمة عمر بشدة اتفجأ عمر ان يكون دة رد فعلها ......

فاطمة/ مت متسبنييش ارجوك بدأت تشهق مثل الأطفال واحمر وجهها و انفها ايضأ 

عمر ضمها لي / اهدي انا جمبك مش هسيبك وقت كبير عقبال ما فاطمة هديت وهي بحضن عمر حتي غفت مابين احضانة نظر عمر اليه يخربيت جمال امك وانتى نايمة و انتى صاحية ثم اتنهد و بأس جبينها تصبحي علي خير يا بطتي .........


الحلقة خلصت 


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close