القائمة الرئيسية

الصفحات

 البارت..الرابع عشروالخامس عشر

دار الايتام

14/15

سامر...بصوت واطي وهو بيكلم نور...ممكن يا نور..تديني رقمك

نور...ليه

سامر...يعني عشان نبقي صحاب.

نور...اسفه ياسامر...بس انا مينفعش ادي رقمي لحد معرفهوش.

سامر...ما احنا اكيد هنتعرف.

نور...بس..وقبل ما تتكلم..

لمحت نوح وادم..

نور...شاورتله...نووووح

نوح....قرب منهم...مساء الخير...ايه ده سامر

سامر....اللله نوح السيوفي وادم باشا

نور...انت..تعرفو بعض

نوح.....ده.. يبقي... اخو هايدي خطيبه جاسر ابن عمي...

سامر...عاش من شافك يا نوح باشا..

نوح...موجود...ديما يا سامر...انت ايه اللي جاييك صحيح من معلوماتي انك متخرج معايا تقريبا.

سامر...بضحك...لا انا كبرت عالكلام ده...بس كنت جاي لناس صحابي...وبلف شويه...ولقيت حاتم بالصدفه...حاتم بالمناسبه اخو واحد صاحبي...

نوح...اهلا بيك

حاتم...نورت..

سامر...ادم باشا عامل ايه

ادم...بخير يا سامر...

نوح...معلش هنستأذن...يلا يانور..

نور...اه يلا يلا

نوح...فرصه سعيده يا حاتم...فرصه سعيده يا شباب..سلام ياسامر خلينا نشوفك.

سامر...قريب

ادم...يلا يازهره.

زهره...هااا اه حاضر حاضر..

راحو. علي العربيه...نوح...اركبي.

نور..حاضر..لما تيجي زهره...

نوح...زهره..هتركب مع ادم..

ادم...ايه...هتروح فين

نوح...هنروح ناعد في مكان شويه تمام.يانور

نور...طيب عادي زي ما تحبو..كده كده عشق راحه تشوف عشق ومهره ومفيش حد فالبيت

نوح...تمام يازهره

زهره...معرفش بس يعني اصل

ادم...مالك في ايه..هنأعد شويه مع بعض واهو تغيرو جو وشويه وهنروحكم.ماشي..

زهره..بصت. لنور...حست انها عايزه تروح...طيب تمام...بس منتأخرش 

نوح..متقلقيش مش هنأخركم...يلا يا ادم خد زهره...ونور هتركب معايا..

ادم...تمام...يلا يازهره

زهره..حاضر

ركبت..نور..مع نوح...ووراهم ادم وزهره

...........بعده فتره بسيطه...وصلو مول كبير..

اعدو في كافيه مع بعض...نوح كان باين عليه ان مزاجه قلب....

ادم...بقول ايه...انا هقوم انا لف لفه كده وارجع تاني.

نوح...رايح. فين..

ادم...هشوف اللبس اللي كنت عايز اجيبه .

نوح

.باصصله وهو مش طايقه😡

ادم..كاتم ضحكه....زهره...تيجي معايا.

زهره...وهي باين عليها انها مرتبكه...فين🥺

ادم...هختار حجات وعايز حد يقولي رأيه وطبعا نوح ونور اعدين ومحدش فيهم هيقوم ينفع تيجي انتي معايا..

زهره..بصت لنور...حاضر...

ادم..اتفضلي...وبص لنوح من غير ما حد من البنات يشوفه وغمزله

نوح😳🙄🙄🙄🙄🙄

......

نوح...تشربي ايه

نور...مش عايزه

نوح...تشربي ايه.

نور...🙄🙄اي حاجه.

نده نوح الويتر.. واحد.قهوه مظبوط...وبص لنور.تشربي ايه...

نور...نسكافيه.

الويتر...تمام بعد اذنكم

نوح..اتفضل..

نور...نوح..انت كويس

نوح...تمام يانور.ليه بتقولي كده

نور..معرفش بس لما كلمتني الصبح كان صوتك كويس...الوقت حاسه ان في حاجه مضيقاك.

نوح .وهو بيولع سيجارته وبياخد منها نفس...لا انا تمام بس اتقفلت لما شوفت اللي اسمه سامر ده

نور...ليه انت مش بتقول طلعتو تعرفو بعض.

نوح...ايوه بس مبينزليش من زور...وعارف اني انا كمان مبنزلوش من زور

نور...ليه بس ده شكله ظريف يعني

نوح...نعمممم

نور..بخوف..مقصدش بس يعني

نوح...مفيش بس...الواد ده متقفيش معاه لاي سبب تاني...خصوصا ادام شافك معايا هيحاول يشوفك 

نور...ليه يعني...وليه مضايق منه اوي كده هو عملك حاجه

نوح...مين ده سامر ميقدرش يضايقني طبعا..بس هو عيل مش سالك ومش تمام..وانا مش بحبه عايز يساوي نغسه بيا بأي طريقه...فاكر ان عشان اخته اتخطبت لجاسر يبقي هيوصل لعيله السيوفي...

اسمعي يانور...ملاقيكش واقفه مع الواد ده تاني...عشان هو مش كويس موراهوش غير انه يوقع البنات...وفي بنات هبله بتحب تجري ورا اي حد شيفاه مركز ومن عيله...

نور...وانت شايفني كده

نوح...انا بحذرك يانور لاكن مقولتش انتي كده...انا خايف عليكي مش اكتر واللي ضايقني انه شافني معاكي..عشان كده بنبهك لان هو من بعد المره دي هيرجعلك تاني عشان يضايقني..فهمتي...اي وقت يانور...يقرب منك او يتعرضلك.ومتقوليليش متلوميش غير نفسك مفهوم

نور...طيب حاضر. بس ممكن تهدي شويه..انا بس عايزه افهمك ان انا معرفهوش انا اول مره اشوفه انهرده لما جه سلم علي حاتم.

نوح..وايه حاتم ده كمان اكيد زيه. ما بيقولك اخو صاحبه

نور...لا حاتم كويس ومؤدب والله انا اعرفه من ساعت ما دخلت الجامعه ومشوفتش منه حاجه وحشه..بيعاملنا علي  زي اخواته.

نوح...انا معرفش اخواته او مش اخواته  سامر لو عايز يوصلك هيوصلك انتي تخلي بالك وخلاص سمعتي. واي وقت يتعرضلك تقوليلي وانا هتصرف .هو قالك اي حاجه او حاول يطلب رقمك قبل ما اجي...

نور....اااا لا ي.

نوح...نوووور

نور...ايوه قالي

نوح..مسك كف ايدها بغضب..ادتيله رقمك

نور...اااه..لا والله مدتلهوش حاجه قولتله اسفه مبديش رقمي لحد معرفهوش..نوح سيب ايدي انت بتوجعني...

نوح...رقمك مع حاتم

نور...نوح..ايدي..

نوح...رددددي

نور...ايوه..معاه..بس من زمان والله.

نوح...اي رقم غريب هيجيلك وتردي عليه يانور...صدقيني متلوميش غير نفسك

نور...نوح ايدي بقولك سيبني...

نوح..ساب ايده ...

نور...هو انت بتتكلم معايا كده ليه...وليه طريقتك كده من ساعت ما شوفت سامر ده..وخد رقمي او لا ليه مضايق كده وحتي لو عرف يوصل لرقمي اكيد يعني مش هاخد وادي معاه فالكلام..ليه بقي اللي انت بتعمله معايا ده..

نوح...ومين قال اصلا انك هتردي علي رقم غريب..

نور...يعني لو زهره ولا عشق ولا تمارا...حد فيهم حصل اي ظرف واتصل بيا من رقم غريب ازاي مردش.هو اي رقم غريب يبقي هو سامر ده.

نوح...انت بتجادلي كتير فالكلام ليه..ماتقولي حااضر. خلاص..

نور...حاضر يانوح...وبصت الناحيه التانيه...وهي مضايقه. من طريقته...اما نوح فا فضل باصص عليها...وهو بيشرب السيجاره..ورجله مش مبطله هز...

......

ادم...طب ايه رأيك في ده

زهره...ايوه ده احلي بكتير من الاول

ادم...اكيد...

زهره...ولله تحفه

ادم...تمام..هاخد ده..

زهره...لسه هتجيب حاجه تانيه.

ادم..ايه زهقتي ولا ايه

زهره..لا خالص بسألك عادي 

ادم...علي فكره...ذوقك حلو اوي..

زهره...شكرا..

حاسب...ادم.  وخرج هو وزهره...

فضلو يتمشو فالمول..

احنا مش هنرجع بقي

ادم...وهو بيضحك هو انتي ليه ماشيه قلقانه كده انا مش هخطفك علي فكره.

زهره...بابتسامه...معلش اصل انا خوافه ولخمه شويه وبتوتر حبه..وو.

ادم..هي لسه فيها وووو..ايه ده كله ليه كده ياماما الحياه ابسط من كده🤣

ادم.....تعالي نأعد نرتاح هنا شويه...دخلو في كافيه ..

تشربي ايه..

زهره..لا مش عايزه وبعدين ادام هنأعد ما نروحلهم احسن

ادم...هما بعيد وانا مش قادر خالص نرتاح شويه...واهو نوح اعد يتكلم مع نور شويه عشان تفك حبه هاا تشريي ايه بقي..

زهره...بيبسيي 

طلب ادم...من الويتر..

زهره.. كنت بتقول ايه بقي

ادم...كنت بقول ان الحياه ابسط من كده

زهره...عندك حق بس انا.اكتشفت ده متأخر

ادم...اللي هو ايه..بقي

زهره...يعني ان الحياه ابسط من كده..الاول كنت حساها معقده...كنت خوافه جدا...كنت بتوتر من اقل حاجه...كنت ممكن اعيط من اقل حاجه...ديما كنت بتحاما في تمارا. وعشق...من غيرهم معرفش اتصرف..يعني هما كانو العضلات.

ادم...والوقت.

زهره...لا الوقت الوضع اختلف كتير...يعني اول حاجه اني اشتغلت والشغل الفتره دي غير حجات كتير فيا...خلاني اعرف اتكلم اتعامل. شوفت ناس كتير..احتكيت بفئات كتير اوي..العمال التجار صحاب المحلات التانيه عرفت يعني ايه في ناس اهم حاجه عندها شغلها ومصلحتها وناس تانيه تقف مت صحاب المحلات التانيه.حتي لو علي حساب مصلحتهم ..مبقتش اخاف زي الاول بقيت اعرف اجي واروح لوحدي بص باختصار زهره اللي ادامك دي غير زهره الاولي اللي انت مشوفتهاش قبل كده..

ادم..طيب بالنسبالك انهي احسن

زهره...زهره الاولي...كنت بحبها اوي كنت حساها علي سجيتها زي ما ربنا خلقها..بتخاف اوي بتتأثر اوي بتحب بجد.او تكره ومتتعاملش من الاساس زهره..بتاعت الوقت بتعجبني انها مش بتخاف بتحاول بتجرب بتتغير بتتعامل بتقدر تتصرف..يعني حجات كتير.

ادم...اممم امال ليه عايزه ترجعي لنور...وليه مكنتيش عايزه تيجي معايا وفضلتي تبصي لنور.

زهره...لا مش كده بس احراج مش اكتر...يعني انا مش بحتك عمري بأي راجل وكنت محروجه مش اكتر لاكن مخفتش ولا حاجه

ادم..عموما انك تتغيري للاحسن ده شئ كويس جدا..خصوصا..ان الدنيا مش عاوزه الشخص الخواف اللي بيتوتر من اقل حاجه...مش عايزه الشخص الضعيف الضعف ده حاجه وحشه كده وللاسف الانسان الضعيف الناس بتركبه...خليكي في زهره الجديده بس بردو متتخليش عن زهره القديمه..

زهره...عندك حق انا بحاول اخلق زهره جديده بتجمع بين الاتنين وتاخد منهم اللي يخليها تقدر تعيش وسط الناس.

ادم...وهو مبتسم براڤو عليكي..علي فكره انا مبسوط اني اتكلمت معاكي يمكن شوفتك كذا مره بس دي اول مره انا وانتي نتكلم وحقيقي اتبسط اني اتكلمت معاكي...

زهره...بجد وانا كمان جدا يمكن تكون اول مره اعد مع حد غريب اسفه اني بقولك كده بس دي حقيقه عمري ما خرجت مع راجل او اعدت معاه لوحدي دي اول مره في حياتي يمكن عشان كده كنت متوتره

ادم....ولا حتي صحابك فالجامعه.

زهره...لا خالص والله العظيم...

ادم..لابتسامه مصدقك والله وياستي انا يشرفني اني اكون اول واحد نال شرف الاعده معاكي.

اكتفت زهره بالابتسامه ووشها اللي احمر من كلمته..

ادم...اتمني تتكرر تاني ونكون صحاب او لو المسمي مش عاجبك نقول اصدقاء..

زهره...ده شرف ليا يا ادم..واكيد هبقي مبسوطه

ادم...طب ايه يلا نشوف نوح ونور

زهره...يلا.

.........

عدي الوقت خلصت عسق شغلها بدري...والساعه 9كام ليل تحت العياده...

عشق...الوووو

ليل...ايوه عشق...خلصتي.

عشق...ايوه خلاص انا خلصت من نص ساعه.

ليل...طب يلا انزلي انا تحت العياده..

عشق...حاضر..ثواني وهكون عندك.

....

مرت دقايق بسيطه..وكانت عشق نزلت اول ما لمحها ليل..نزل من عربيته..وراح ناحيتها.

ازيك ياعشق.

عشق..اول ما شافت عيونه ارتبكت..انا كويسه الحمد لله.

ليل...يلا بينا.

عشق...حاضر يلا..

فتحلها ليل الباب...وركبت عشق...وانطلق ليل عالڤيلا....

....

تمارا...جهزت وخلصت كل حاجه ولبست ومنتظره جاسر..وعيزها باين عليها آثار الدموع...اتصلت بنور وزهره

نور...الووو

تمارا..ايه يانور فينكم.

نور...احنا لسه مش مشينا ياتيمو انتي فين

تمارا...اناجهزت بس لسه مستنيه جاسر كنت عايزه اشوفكم قبل ماياجزم.

نور..حق علينا والله احنا كمان كنا عايزين نشوفك.

تمارا..خليكي انتي يا اختي مع سي نوح

نور..ههههه اما اشوفك يارخمه

تمارا...فين البت زهره

نور...اهي معاكي

زهره...الووو 

تمارا...ايه ياقلبي كده مشوفكيش قبل ما اسافر

زهره...حقك عليا ياتوتي..والله..انا كمان مضايقه اني مش هشوفك قبل ما تسافري اوي..

تمارا...خلاص ياستي عفيت عنك المهم انك خرجتي واتبسطتي شويه

زهره..خلي بالك من نفسك وطمنيني عليكي لما توصلي..

تمارا..حاضر ياقلبي...وانتو كمان..بقولك ايه..اقفلي عشان جاسر شكله وصل بيتصل عليا.

زهره..ماشي ياروحي يلا باي

..........

تمارا...الووو

جاسر...ايوه ياتمارا..انا تحت.

تمارا...بترد علي اد الكلام...ثواني واكون تحت

جاسر...براحتك متستعجليش انا واقفلك

تمارا..انا خلصت ثواني واكون تحت

جاسر....تمام..

........

زهره...قفلت وهي مضايقه...كان نفسي اشوفها قبل ما تمشي مفيش حد فينا سلم عليها حتي عشق مشافتهاش.

نور...انتو اول مره تبعدو عن بعض

زهره...اه دي اول مره فعلا..

ادم...تحبي تروحي تشوفيها فالمطار بسرعه

زهره..😳😳ايه ده بجد ينفع

ادم...لو تحبي ينفع طبعا..

زهره..وهي بتهز راسها لنور..

نور...لو مش هنعطلكم ياريت..

نوح...طب يلا قومو بسرعه.

زهره..بس هي قالت طيارتها 11هنلحق

ادم..متشغليش بالك هنلحق انتي بتقولي لسه جاسر معدي عليها...هنلحق انا هكلم جاسر اقوله الوقت اننا هنروح عشان تشوفوها.

زهره...طيب هو ممكن يعني تقولو ميقولهاش

ادم..حاضر...

جه الويتر...وحاسبه نوح...وقامو بسرعه.

ادم....الوووووو

جاسر...ايه يا ادم.

ادم...مشيتو.

جاسر..انا لسه قافل مع تمارا زمانها نازله

ادم...طب بقولك ايه...البنات كانو عايزين يشفوها قبل ما تسافر...هنجيلكم عالمطار..بس متقولش لتمارا..عايزين يفجأوها..عشان كانت بتكلمهم وزعلانه انها مشافتهمش

جاسر...طيب تمام..بس متتأخروش الطياره هتطلع 11

ادم...متقلقش هنيجي علي طول

جاسر...اوك..اقفل بقي عشان هي نزلت

ادم..طب سلام.

جاسر...سلام...

لمحته..تمارا.وهي نازله فكرت انه بيكلم هايدي كانت مضايقه اكتر...

راح عليها جاسر...بيحاول يبص في عيونها اللي باين عليها انها معيطه وحزينه..ازيك ياتمارا

تمارا...بأقتضاب..تمام

جاسر...يلا اركبي..وفتحلها. باب العربيه الخلفي..وركب جمبها كان معاه السواق ..

ركبت...تمارا...بعد ما حط شنطتها في شنطت العربيه..

وركب جمبها...وكان الصمت سيد الموقف طول الطريق....لا هو عارف يقولها ايه. ولا هي قادره تشيل الموقف من دماغها...

...............بعد خوالي ساعه إلا ربع...وصل جاسر وتمارا المطار..

جاسر...للسواق...خالد...تودي العربيه عالڤيلا...وقبل ما ارجع هبلغك بالمعاد عشان تكون في انتظارنا.

خالد السواق...حاضر يا افندم..تؤمرني بحاجه تاني...

جاسر...لا شكرا يا خالد. امشي انت

خالد...توصلو بالسلامه بعد اذنك.

........مشي خالد وفضل جاسر واقف...تمارا واقفه جمبه من غير ما تسأله ليه واقفين...

طلع..جاسر الموبايل...

جاسر...انا وصلت المطار.

ادم...تمام..خمس دقايق ونبقي ادامك..

جاسر...طيب تمام..يلا سلام.

تمارا..كانت واقفه. ومتأكده انها هايدي..وبيطمنها عليه...

طلعت الموبايل واتصلت علي عشق...كانت مخنوقه جدااا من العياط ومحتاجه تسمع صوتها بعدت شويه عن جاسر كان ملاحظها بس كان ساكت

عشق....الووو ياتيموو

تمارا...ايوه عشق وحشتيني

عشق..انتي اكتر ياتيمو

تمارا..كان نفسي اشوفك قبل ما اسافر

عشق...وانا كمان والله يا تيمو بس غصب عني انتي عارفه اني راحه مع مستر ليل عشان اشوف مهره وعشق احنا فالطريق اهو وبعدين انتي عارفه اني بخلص متأخر وحتي لو مكنتش هروح اشوفهم مكنتش هلحقك..

تمارا...ودموعها في عينها..عارفه يا قلبي بس كان نفسي اشوفك.

عشق..انتي مشيتي..

تمارا....ايوه احنا فالمطار.

عشق...مال صوتك ياتمارا.

تمارا..وكأنها. كانت مستنيه سؤال عشق...ومقدرتش تسيطر علي دموعها...وحست ان في حاجه واقفه في حلقها مش قادره ترد من كتر الدموع.

عشق....تيمو.انتي معايا

تمارا...معاكي ياعشق.

عشق..بفزع تمارا..انتي بتعيطي

ليل..بص علي عشق بعد كلمتها

تمارا...لا يا عشق انا كويسه..انا بس مضايقه عشان اول مره ابعد عنكم...وانا ابقي في مكان وانتو في مكان..وكملت بضحك عشان عشق متقلقش.وطبعا هركب طياره.  وانتي عارفه اني بخاف

عشق..بابتسامه...متخافيش يا قلبي وبعدين..دي زهره اللي كنا بنقول عليها خوافه بقت ميتخافش عليها الوقت ايه اتعديتي منها.

تمارا...لا خلاص 

عشق..خلي بالك من نفسك وطمنيني عليكي اول ما توصلي.

تمارا..حاضر..يلا باي

عشق...باي يا حبيبيتي..

مسحت...تمارا..دموعها...عشان جاسر ميشوفهاش..بس هو كان شايفها وسامعها....واتأكد ان سبب عياطها الموقف اللي شافته واتأكد ان تمارا حبيته زي ماهو حبها...

قربت..تمارا..براحه...وثواني ووقف ادامهم عربيت ادم ونوح...

تمارا..كانت مركزه في نظرها في مكان تاني...مشافتهمش..غير لما سمعت زهره بتنادي عليها.

زهره..تيمووو

تمارا..😳😳😳زهره انتي بتعنلي ايه هنا...

نور...جينا عشان نشوفك ياقلبي منقدرش نزعل القمر.

تمارا...نوور

حضنتهم..تمارا...اوي والابتسامه مش مفارقه وشها..

ابتسم جاسر ...

ادم...ايه الطياره هتطلع امته.

جاسر...هلاص كمان نص ساعه

نوح...طب ايه يلا بقي عشان تلحقو تطلعو

تمارا...انا مبسوطه اني شوفتكم كان نفسي اشوف عشق بس سلمولي عليها انتو وبوسوهالي كتير.

نور...حاضر ياستي ..

زهره..علي فكره صحيح...ادم هو صاحب الفكره دي..

تمارا..ميرسي يا ادم انت بجد فرحتني اوي

ادم...اي خدمه ياستي..انا اتفقت مع جاسر انه ميقولكيش عشان تبقي مفجأه

بصتله تمارا واول ما شافته مبتسم وباصصلها بعدت وشها بسرعه

نوح..مفيش ميرسي يانوح ما انا جبت نور بردو.

تمارا...بضحكه..ميرسي يانوح طبعا ربنا يخليكو ليا.دي احلي مفجأه

نوح...طب يلا بقي عشان متتأخروش.

تمارا..حاضر...ورجعت حضنت البنات ...خلو بالكم من نفسكم ومن عشق.

زهره..حاضر متقلقيش يلا يا قلبي كلميني لما توصلي

نوح..انت. محسسني انها مسافره امريكا...دي هنا مرسي علم مش بعيده والله

زهره...ايوه حتي لو سكنت في شقه تانيه بردو هبقا مضايقه 

جاسر...طب هنطير احنا بقي عشان منتأخرش...

ادم...يلا توصلو بالسلامه

سلمو عليهم ومشيو ومشي جاسر.. وتمارا دخلو صاله المطار...

.......

اما عند ليل...وصلو اخيرا

ليل..اتفضلي...

دخلت عشق وراه وهي محرجه...

ليل...دخلها فالجنينه وشدلها كرسي اتفضلي

عشق...مش هنشوف مهره وعشق

ليل..طيب ارتاحي الاول واشربي حاجه..وبعد كده نشوفهم

عشق..عشان بس متأخرش 

ليل..مش هأخرك متقلقيش

عشق...طيب بردو نشوفهم الاول وبعد كده ابقي اشرب حاجه

ليل..طيب اللي يريحك اتفضلي


راحو علي الاسطبل الخاص بمهره...اللي اول ما شافتها بقت تعمل صوت تعبيرا عن انها مبسوطه.. قربت. منها عشق.. وفضلت تحسس عليها

ليل...بابتسامه..غريبه اول مره اشوف مهره مبسوطه مع حد غيري..

عشق..بابتسامه انت غيران ولا ايه

ليل..لا خالص بالعكس..بس مهره متعوده عليا انا ونوح وادم وجاسر وامي يعني اللي متعوده تشوفهم ديما لاكن اي حد غريب لا خالص..والغريبه انها واضح انها فكراكي

عشق...الحيوانات ذكيه جدا والحصان زي الكلب وفي مبينساش اب حد ساعده..

ليل...فعلا وواضح انها حبتك

عشق....انا كمان حبيتها اوي ووحشتني اوي

ليل...طيب وبالنسبه لعشق اللي اتولدت علي ايدك واتسمت علي اسمك موحشتكيش

عشق...هي فين صحيح.

ليل..تعالي معايا...هي جوه 

دخلت عشق معاه..لقت عشق الصغنونه. واقفه بس شكلها مجهد..

عشق..ياروحييي بقينا حلويين خالص ماشاء الله

ليل باصص عليها وهي بتحسس عليها وبتحضنها ..ومبتسم

عشق...راحت عند مهره تاني..وحاولت تشوف بايدها اءا كان في لبن او لا.

عشق...زي ما توقعت مهره لسه الغدد اللبنيه مش شغاله عندها كويس..محتاجه تاكل كتير وتشرب مايه كتير اوي...

ليل..طيب وعشق.

عشق..بقي انا جبتلها ببرونه وهأكلها وتشوف بعمل ايه عشان تعمله بعدين.

ليل..حاضر...

بعد دقايق ابتدت عشق تأكل عشق الفرسه..

كان ليل مبتسم وهي بتاكل.ايه ده دب بتاكل..

عشق...ماشاء الله مش قولتلك انها مش تعبانه هي بس جعانه.

بعد وقت من اللعب مع عشق...وبعد ما اكلتها...خلصت خلاص

عشق...عرفت هتعمل ايه.

ليل..تمام بس يارب اعرف اعمل زي ما عملتي

عشق..لا هتعرف وكملت بمرح ولو سمحت تخلي بالك من بنتي الصغيره وتهتم باكلها لحد ماممتها تشد حيلها مش عايزه اشوفها تعبانه

ليل...بابتسامه جذابه..بس كده حاضر ههتم بيها وهشيلها في عيني ...كمان..دي عشق دي غاليه عليا اوي وركز في عنيها بعينه اللي تقتل.

ارتبكت...عشق من نظراته..طب ايه نسبهم بقي عشان ينامو وانا الحق اروح

ليل...مش هتمشي قبل ما تشربي حاجه

عشق...ماشي بس بسرعه من فضلك عشان الوقت اتأخر

ليل..طب يلا تعالي معايا...

خدها ليل واعدت بره معاه عالتربيزه تشربي ايه

عشق...عصير

ليل..حاضر حالا والعصير يكون عندك...

دخل ليل ودقايق ورجع. وماسك العصير اتفضلي

عشق...شكرا...

ليل..يارب يعجبك بقي انا مليش فالعصاير خالص انا اخري قهوه والشغاليين اجازه..عشان امي مسافره مع والدت جاسر

عشق..تعبت نفسك مكنش ليه لزوم انا اصلا متأخره.

ليل..مفيش تعب ولا حاجه...

سرحت عشق.لثواني

ليل...مالك

عشق...ها...لا مفيش بس قلقانه علي تمارا..

ليل..ليه. عشان مسافره متقلقيش عليها وبعدين ده شغلها ولازم تتعودو دي مش اول او اخر مره هتسافر فيها

عشق..لا مش عشان كده بس هي اه اول مره تبعد او احنا التلاته عموما اول مره  حد فينا يبعد عن التاني بس هي عموما لما كلمتني صوتها واضح عليه انها كانت مضايق.

ليل...بتحبيها اوي كده

عشق...يااااه بحبها..هي وزهره الحاجه الوحيده اللي طلعت بيها من الدنيا انا فتحت عيني لقيتهم معايا عمرنا ما فارقنا بعض في الحلو والوحش كنا ديما مع بعض. بحسهم ولادي مش بس اخواتي..

ليل...هو انا ممكن اسألك سؤال بس لو هيضايقك ومش عايزه تردي عليه مترديش

عشق...لا خالص اتفضل

ليل..مفكرتيش تد...وقبل ما يكمل

عشق...لا مفكرتش ومبفكرش اني ادور عليهم

ليل...سكت واتصدم من ردها ومن معرفتها للسؤال قبل ما يكمل.

عشق...هما زمان رموني ومكنش عندهم اي بديل عشان يحافظو عليها...مش هستني انا بقي لما اكبر...وادور عليهم. ما هو لو كانو محتاجني مكنوش سابوني في اكتر وقت كنت محتجاهم فيه...انا اترميت فالشارع وانا عمري يوم...وده اكتر وقت كنت محتجاهم فيه بدل ما ياخدوني في حضنهم ويطمنوني..رموني وانا لسه كائن ضعيف حتي ماسابوليش صوره منهم اعرف شكلهم...تفتكر بعد ده كله ينفع اني ادور عليهم وبعدين حتي لو حبيت ادور عليهم..هدور عليهم فين وازاي انا معرفش عنهم حاجه.

ليل...طيب حتي لو هما طول الفتره دي يعرفو مكانك ويعرفو عنك كل حاجه...وحطينك تحت عينهم من بعيد لبعيد وجم الوقت وقالولك انهم اهلك هيبقي ايه رد فعلك

عشق..بابتسامه وجع...معرفش..مقدرش احدد رد فعلي لاني باختصار معنديش ليهم في قلبي حاجه اكيد هبقي مش مهتمه مش هيفرق معايا مش هبقي عايزه اشوفهم..

ليل...انا اسف لو ضايقتك

عشق...لا خالص بالعكس انا مبقتش اضايق زي ما تقول كده من كتر الصدمات اللي خدتها في حياتي قلبي نحس.

ليل...عشق...مبتفكريش تشتغلي معانا فالشرمه زي تمارا.

عشق..بابتسامه استغراب...اشتغل ايه..انا مفهمش في شغلكم ده خالص

ليل..عادي اتعلمي زي ما تمارا اتعلمت واهي الوقت بتتحسن كتير وتقريبا بقت فاهمه جدا في. شغلها وبتتقدم.

عشق..بص انا حاليا مش عارفه يمكن لما اشتغلت فالعياده مع الدكتور اللي بشتغل معاه حاليا كنت بدور علي اب شغل وخلاص..عشان يبقي في دخل نقدر نعيش منه..ممكن اكون مش مبسوطه اوي او مش هو ده الحاجه اللي كنت عيزاها..بس هو دكتور محترم جدا وكويس..اه المكان بعيد وبخلص متأخر بس كنت اعده وخلاص لان مفيش بديل..اه كان في بالي ان لما اظبط نفسي واستقر شويه اشوف غيره بس كنت هدور في تخصصي لاكن الشركه معاكم ميتهيأليش اني هقدر افيدكم بحاجه.

ليل...قولي موافقه..وسيبي الباقي عليا 

عشق...وهي بتفكر ومش عارفه تقولو ايه.

مستر ليل..انا.

ليل...اولا قولنا بلاش مستر دي ارجوكي.

عشق..حاضر...ليل انا مش عارفه اقولك ايه ومش قادره احدد اذا كانت دي هتبقي خطوه صح او لا

ليل..طيب اديكي فرصه تفكري..

عشق..ماشي..بس

ليل..مفيش بس وفكري وانا هستني ردك وياريت متطوليش كتير 

عشق...انا خايفه اوافق ومقدرش افهم الشغل

ليل...هتفهمي وهتبقي شاطره جدا كمان...وبردو ادرسي عادي براحتك الحاجه اللي بتحبيها..وبعدين مش يمكن لما تخلصي تفتحي عياده خاصه بيكي..انتي قولتي انك اشتغلتي عشان تقدري تظبطي حياتك انتي والبنات يعني الشغل الوقت مش عشان هو حاجه انتي بتحبيها او تدريسها يبقي ليه متشتغليش حاجه تانيه...ادام كده كده لسه متخرجتيش

عشق...تمام..بس ممكن بردو تديني يومين كده وارد عليك

ليل...وانا موافق وهستني ردك..ولو وافقتي هيكون شغلك معايا انا...هتبقي السكرتيره الخاصه بتاعتي يعني هتكوني سكرتيره مدير عام مجموعه السيوفي. وانا ياستي اللي هدربك بنفسي

عشق...تمام..بس بردو خليني افكر واخد رأي البنات فالخطوه دي

ليل..تمام

عشق..بصت فالساعه..😳😳انا اتأخرت الساعه 11

ليل...طب يلا عشان اوصلك

عشق...قامت مع ليل..وراحو عالعربيه...وانطلق ليل في طريقه لبيت حاج محمد.....

..........

علي جميع الركاب المسافرين الرجاء ربط الاحزمه..الطائره علي وشك الاقلاع...

كانت جمله المضيفه...

ربط..جاسر الحزام..وبص علي تمارا اللي كانت اعده باصه من شباك الطياره وسرحان...

جاسر...تمارا...

تمارا.........

جاسر...تمارا

تمارا..بصتله..نعم

جاسر...اربطي الحزام الطياره خلاص هتطلع

بصت تمارا..عالحزام..مسكت جزء...وحاولت توصله بالتاني مش عارفه تطلعه وتركبه..

فك جاسر الحزام بتاعه وقام مسك. الجزء اللي كان في ايدها. وسط زهول تمارا...ووصله بالجزء التاني..وربطهولها كويس من غير ما يقولها حاجه واول ماركبه..اكتفي بالنظر في عنيها.....

ارتبكت..تمارا...حاول جاسر ما يربكهاش اكتر من كده واعد عالكرسي تاني...وربط الحزام بتاعه..

ثواني وابتدت الطياره تدور...وتتحرك..

شهقت تمارا...من الخضه وزادت ضربات قلبها غمضت عينها جامد...وفضلت ماسكه بايدها ايد الكرسي تضغط عليهم مستعده للطلوع...كانت مرعوبه.

جاسر...تمارا...افتحي عينك..

تمارا......

جاسر...افتحي عينك واهدي شويه متخافيش.الموضوع بسيط..

وقبل ما يكمل كلمته ابتدت الطياره فالطلوع...

حست تمارا..انها مش قادره وحست ان نفسها ابتدا يروح..من كتر الرعب.

جاسر...بدون مقدمات....فك الحزام بتاعه...ومسك ايدها الاتنين في كف ايده. بحنيه عشان يطمنها.تمارا ايدها كانت متلجه من الخوف وفيها رعشه بسيطه..فتحت تمارا عينها بصدمه.وفضلت بصاله..

جاسر...بصوت. هادي وجذاب..خليكي مفتحه عنيكي متقفليهاش...اتنفسي بهدوء شويه حاولي تظبطي نفسك...ابعدي الخوف من دماغك خالص...

حاولي تفكري في حاجه تانيه...

تمارا...سرحت في عيونه...اللي خدتها بعيد ولمسه ايده اللي خلتها حلقت فالسما مع الطياره..

جاسر..لاحظ انها ابتدت تهدي ..وشايفها مركزه في كلامه وفي عنيه..هو كمان مان مركز في عنيها اوي...

طلعت الطياره واستقرت فالسما...ولسه الاتنين علي حالهم.

جاسر...انا اسف ياتمارا...

فاقت تمارا...اخيرا علي جملته..سحبت ايدها براحه وهي لسه بصاله...

جاسر...عارف انك مضايقه من الموقف اللي حصل الصبح..بس هي اللي قربت هي.

قاطعته..تمارا...بحده...دي حياتك يامستر جاسر...انت حر وبعدين تتأسف علي ايه ..واحد وخطيبته وب. ..ومقدرتش تنطق..عادي يعني..موقف وعدي وبعدين ميصحش ان حضرتك تتأسف للسكرتيره بتاعتك...عموما حصل خير مين قال لحضرتك اني مضايقه

جاسر..كان هيولع منها...  انا قولتلك ميت مره اسمي جاسر وبس ولا حضرتك ولا مستر ولا زفت

تمارا...اسفه..بس حضرتك المدير بتاعي..واظن اللي بيني وبين حضرتك شغل وبس ولازم نحافظ كويس عالالقاب اللي بينا...

حضرتك مستر جاسر المدير بتاعي ..وانا انسه تمارا سكرتيرت حضرتك.

جاسر.😳😳😳. نعم

تمارا..زي ما حضرتك سمعت..

جاسر...انتي شايفه كده

تمارا...ايوه..حضرتك شايفه كده

جاسر...تمام...يا انسه تمارا...

وبص ادامه والغضب ماليه. وهاين عليه يكسر الطياره علي دماغها...لاكن مكنش قادر يفهمها اي حاجه عالاقل الوقت🤔😉😉👌

فضلت تمارا بصاله بنصر حست ان جزء من كرامتها رجعلها واخيرا بصت ادامها...

وثواني...وجاسر رجع بصلها ومال جمب ودنها...وكمل بهمس...حست تمارا برعشه اصابت جسمها بالكامل من قربه منها بالطريقه دي من نفسه اللي كان بيخرج منه مع كل حرف بينطقه يخبط في وشها ويزيد من ضربات قلبها.

جاسر...انا سبتك تقولي اللي يخليكي تحسي انك مرتاحه..بس حابب اقولك انك اضايقتي ومهما حاولتي تبيني انك مضايقتيش مش هصدقك...

ورجع تاني مكانه بص اظامه بابتسامه جذابه...بصتله تمارا من غير ولا كلمه..كان اعد هادي وباصص ادامه ولا كأنه قال اي حاجه...

رجعت تمارا بصت من الشباك...وفضلت سرحانه...لحد ما مر الوقت..واخيرا الطياره استعدت للنزول...

ابتدت ترتبك تاني...وكان باين عليها الخوف لما سمعت المضيفه..

تستعد الطائره للهبوط ..الرجاء..من الركاب الرجوع الي مقاعدهم وربط الاحزمه جيدا. شكرا!!!!

بصت تمارا..ناحيه...جاسر..اللي كان باصص ادامه من غير اهتمام...ولا كأنه حاسس بلغبطتها وارتبكها..كان هاين عليها تعيط .اول ما حست ان الطياره بتنزل. غمضت عينها وفضلت تتنفس بسرعه ومسكت في ايد الكرسي....

حست بايده بتمسك ايدها...فتحت عينها براحه وبصت عليه...لقته اعد زي ماهو...مش باصص ناحيتها كله هيبه. وجاذبيه...مركز بعينه ادامه مش باصص عليها... لاكن ايده ماسكه ايدها اوي...

ومع اول لمسه للطياره للارض...مسكت تمارا بايدها جامد. وضغط جاسر اكتر علي ايدها..عشان يطمنها....

واخيرا...نزلو من الطياره..

وصلو داخل المطار عشان ياخدو الشنط كان المطار زحمه ومكان الشنط زحمه...بدون مقدمات مسكها جاسر من ايدها...زي الاطفال خايف تتوه منه..وهي ماشيه في ايده من غير ماتتكلم...

...........

وصل ليل..اخيرا تحت البيت...

ليل..حمدلله عالسلامه

عشق..الله يسلمك

ليل...عشق..ياريت تفكري فاللي قولتلك عليه

عشق..حاضر...واوعدك هرد عليك في اقرب وقت

ليل...وانا هستني ردك..

عشق...متنساش خلي بالك من عشق

ليل... بابتسامه  عشق في عيني

ابتسمت... عشق بهدوء...بعد اذنك

ليل...اتفضلي...عشق

عشق...نعم

ليل..اي وقت تحتاجي اي حاجه انتي او البنات كلميني في اي وقت.

عشق...حاضر

ليل...يلا اطلعي بسرعه عشان الوقت اتأخر واقفلو علي نفسكم كويس.

عشق...حاضر..تصبح علي خير

ليل..وانتي من اهل الخير

نزلت ..عشق في هدوء...وكان جواها سعاده من نوع خاص اول مره تحس بيها...احساس بتخاول تبعده عن دماغها وفنفس الوقت شعور مخليها طايره بتحاول تتجاهل اي حاجه تانيه..لمجرد انها تفضل حاسه الاحساس الحلو ده..

طلعت عشق...البيت ومشي ليل اول ما اختفت من ادامه....

نور...كل ده ياست عشق

زهره..كنتي فين كل ده يا ست عشق

عشق...لا والله بلاش انتو تتكلمو طب انا كنت في شغل الدور والباقي عاللي بيصيعو..

فضلو يناقرو في بعض ويهزرو مع بعض...

ولاكن بيفضل شخص غامض يراقبهم من بعيد..ياتري مين هو...🙄..ده اللي هنعرفه بكره واستنو بارت مخيييييف🙈🙈🙈🙈🙈🙈

البارت الخامس عشر..


طلعت عشق...البيت ومشي ليل اول ما اختفت من ادامه....

نور...كل ده ياست عشق

زهره..كنتي فين كل ده يا ست عشق

عشق...لا والله بلاش انتو تتكلمو طب انا كنت في شغل الدور والباقي عاللي بيصيعو..

زهره...احنا بنصيع🤨🤨ماشي ياستي طب عشان كلمتك دي انا هغيظك..

عشق...غيظي ياستي هي جت عليكي...

زهره...روحنا شوفنا تمارا فالمطار...

عشق...ايه،.من غيري ياجزم.

زهره...ادم ونوح ودونا 

عشق...كنت عايزه اشوفها😔😔

نور...بتسلم عليكي وبعتالك السلام

عشق...بقولكم ايه انا عايزه اخد رأيكم في حاجه..

زهره...ايه.قولي

نور...ايه يابت انطقي

عشق...ليل عرض عليا اني اشتغل معاه فالشركه.🙄

زهره..بجد

نور...احلفي كده

عشق..اه والله العظيم..

نور..قولتيله ايه.

عشق...قولتله اني هفكر وارد عليه

زهره..نعم يا اختي 

نور...لزهره انا سمعت صح..بتقول هتفكر...تفكري في ايه انتي عبيطه ياعشق.

عشق..ليه بس

نور..عشان في مليون حد يتمني انه يشتغل في مجموعه السيوفي فا مبالك بقي لما مدير المجموعه بنفسه يطلب منك كده.

عشق..ايوه بس انا مفهمش حاجه في شغلهم...وبعدين انا نفسي اشتغل في تخصصي

زهره...هي تمارا يعني اللي كانت بتفهم في شغلهم يا عشق.

نور..وبعدين تعالي هنا...اولا عشان نكون بس صرحه مع بعض انتي لما اشتغلتي..يا عشق انتي وزهره وتمارا كل واحده فيكم اشتغلت عشان يبقي في فلوس بتدخلكم كل شهر صح ولا غلط.

زهره..ايوه صح.

نور...حلو يعني محدش فيكم اشتغل بتخصصه...وانتي نفسك ياعشق لو كنتي لقيتي شغل غير العياده بتاعت الدكتور دي مكنتيش هتقولي لا.صح

عشق...صح

نور...طيب يعني انتي كل اللي كنتي محتاجاه شغلانه كويسه تجيب قلوس حلال عشان تقدري تصرفي علي دراستك..فا ايه اللي يمنع انك تشتغلي ولما تتخرجي ابقي ياستي دوري علي تخصصك.

عشق...علي فكره ليل قال كده

نور...طيب حلو يعني كلمنا واحد

عشق..يعني اعمل ايه.

نور...يعني توافقي من غير تفكير دي فرصه مينفعش تضيعيها من ايدك..

عشق...طيب هشوف رأي تمارا

زهره...رأي تمارا ايه تمارا اصلا لو عرفت انك بتفكري هتقتلك وبعدين هي هتفرح انك بتشتغلي معاها وهتروحو وتيجو مع بعض..طب ياريته كان قاللي انا.

عشق..يعني لو قالك كنتي هت افقي

زهره...ودي عايزه تفكير ياغبيه.

نور...غبيه فعلا

عشق...يب اعمل ايه مع الدكتور واقوله ايه.

نور...عادي ياعشق مأزماها ليه..اعتذريله بأي حاجه قوليلو لقيتي شغل جمب البيت قوليلو هتسافري قوليه لقيتي فرصه في ممان تاني..متقوليلوش خالص.

عشق..لا مينفعش مقولوش عيب الراجل محترم جدا معايا وبعدين مينفعش انسي انه مان ليه الفضل عليا الفتره اللي فاتت فأني اشتغلت.

زهره...عندك حق..خلاص قوليلو حل يتقبله وفنفس الوقت ميضايقش منك..

عشق...ماشي بس بردو سيبوني يومين كده مع نفسي لحد ما احس ان الشغل مع ليل فعلا فرصه.

زهره...يابت ودي عايزه تفكير انتي عبيطه.

عشق..لا انا خايفه مقدرش افهم الشغل او اعك الدنيا 

نور...لا ياعشق الشغل مش صعب اوي كده اكيد هتتعلمي مع الوقت وبعدين ادام هو اللي عرض عليكي اكيد هيخلي حد يدربك بنفسه ويكون كويس.

عشق...هو قاللي اني هدرب تحت ايده هو..

نور...طب كلميها انتي بقي عشان انا غبيه وممكن امد ايدي عليها.

عشق..بضحك..ليه بس.

زهره...انتي فعلا مستفزه نور عندها حق تقوم تقتلك كمان..انتي عايزه ايه اكتر من كده بزمتك..

نور...غبيه..قسما بالله لو ما رديتي عليه وقولتيله انك موافقه لااقتل نفسي عليكي...

عشق...طيب لو تمام هوافق بس مش علي طول كده استنو يومين تلاته عشان ميحسش اني مصدقت.

نور...بس مش اكتر من كده.

عشق...حاضر...

نور...يلا قومو ننام.

عشق..استني اشوف البت تمارا وصلت ولا لا..

زهره..ايوه والنبي اطمني عليها...

...............

وصل جاسر وتمارا الفندق...واستقبلهم هادي بترحيب... 

هادي...نورت...الفندق ياجاسر باشا...نورتي يا انسه تمارا.

جاسر...بنورك يا هادي باشا.

تمارا...شكرا لحضرتك.

هادي...اكيد جايين تعبانين..تعالو اديكم مفاتيح الاوض وبكره ان شاء الله نتقابل الصبح عشان نشوف الشغل.

جاسر..تمام.

راح..هادي عالرسيبشن...مفاتيح الاوضتين باسم جاسر باشا السيوفي...

موظف الاستقبال...اتفضل يا افندم...

مستر جاسر..غرفه.107الدور السابع..والغرفه التانيه 154الدور التاسع..

جاسر...لحظه هما الاوضتين مش جمب بعض.

الموظف..لا يا افندم للاسف.

هادي...وايه المشكله..با جاسر باشا.

جاسر...المشكله ان انسه تمارا مش هينفع تكون لوحدها انا عايز الاوضتين مع بعض...

الموظف..بس صعب...

جاسر...لو مفيش...انا معنديش مشكله هشوف اي فندق تاني..

هادي..لا فندق تاني ايه بس ياباشا...اقرب فندق هنا بيبعد كتير عن المنتجع احنا عايزين المكان اللي هتأعد فيه يكون قريب من مكان الشغل...وانا شايف ان مفيش مشكله ولا ايه يا انسه تمارا..

طبعا هادي كان قاصد الحركه دي. انه يختار الاوضتين بعيد عن بعضهم👌👌👌

تمارا...حبت تضايق جاسر...انا كمان شايفه ان مفيهاش مشكله..عاظي مش هتفرق..

هادي...اهو شوفت بقي.

جاسر...وهو هييولع من تمارا وتحديها ليه..

هادي..باشا... خلي كلامك معايا انا مش هأعد فالفندق غير زي ماقولت تمام وفي غرف اوك مفيش انا كمان شايف انها مفيهاش مشكله..اني اشوف فندق..تاني ولو عالعطله متقلقش انا هتصرف ايه هتعمل ايه ياريت الرد بسرعه عشان انا جاي تعبانه وتقريبا من امبارح منمتش..

هادي...بقله حيله...وجهه كلامه لموظف الاستقبال...حاول بسرعه تخلقلي اوضتين جمب بعض...ولان هادي كان عارف ان جاسر هيرفض كان قايل للموظف لو الامور ازمت اعمل الحل التاني واللي هو👌

بعد حوالي خمس دقايق..الموظف..

هادي..باشا..في اوضتين.. فالدور الخامس...بس مش جمب بعض لاكن في نفس الدور... اوضه 77واوضه 87

هادي...اظن نفس الدور مش مشكله.ولا ايه

جاسر..بقله حيله...تمام 

هادي...للموظف. هات المفاتيح

خد منه المفاتيح...واداهلهم وبعت معاهم واحد بالشنط.

هادي...اسيبكم ترتاحو...وثواني والعشا هيكون طالع لحد فوق عندكم واشوفك الصبح ياجاسر..باشا..واخر جملته بص لتمارا..الي بعدت عينها بسرعه خوف من جاسر اللي منظره ميبشرش بالخير.

جاسر...ان شاء الله..بعد اذنك.. مشي جاسر. وجمبه تمارا..وصلخ للاسنسير..طلعو الدور بتاعهم...جت اوضه جاسر الاول...فتح بالمفتاح..وخلي العامل يحط شنطته جوه...ومشي معاه لحد اوضه تمارا...

جاسر...تمام...حطها هنا...واداله فلوس ليه.

العامل...شكرا ياباشا.

جاسر..العفو تقدر تنزل

العامل..طيب الشنطه.

جاسر...اتفضل انا هدخلها.

العامل...حاضر بعد اذنكم..

جاسر...فتح الاوضه...ومسك الشنطه...وبايده التانيه..مسك ايد تمارا..وشدها.ودخلها جوه

تمارا...ااااه ايدي...في ايه ...وازاي تدخل معايا الاوضه اصلا...

وفاللحظه دي رن تليفون تمارا...بصت فيه لقتها عشق...

ردت...بسرعه وكأن عشق جتلها نجده عشان يهدي...شويه من عصبيته

تمارا...الووو ايوه ياعشق

عشق...تيمو...انتي فين وصلتي

تمارا...اه ياحبيبتي وصلت ولسه واصله الفندق 

عشق...انا مش قولتلك ياجزمه طمنيني اول ما توصلي طبعا مين ادك عشان نزلتب في فندق محدش هيعرف يكلمك.

تمارا...لا والله ابدا.. بس قولت لما اخلص واطلع الاوضه اكلمك بس انتي سبقتيني 

عشق.طيب يا حبيتي المهم انتي كويسه انا بطمن عليكي

تمارا...اه ياعشق بخير اطمني ياقلبي.

كل ده بيحصل تحت نظرات جاسر اللي واقف في وسط الاوضه بهيبته وطوله وعضلاته اللي يرعب اي حد...كانت تمارا واقفه بتكلم عشق. وعينها راحه جايه عليه...بس كانت بتحاول تبان هاديه رغم ان جواها كان مرعوب.

عشق...ماشي هسيبك الوقت عشان ترتاحي وبكره اول ما تكوني فاضيه كلميني عندي ليكي مفجأه وعايزه اخد رأيك في حاجه.

تمارا..حاضر هكلمك..بوسيلي البنات.

عشق...هما بيبوسوكي.

تمارا...يلا تصبحو علي خير اقفلو علي نفسكم كويس.

عشق..حاضر ياقلبي وانتي من اهل الخير باي..

قفلت عشق...وفضلت تمارا حاطه الموبايل علي ودنها خايفه تنزله من جاسر....

جاسر..خلصتي.

هزت تمارا دماغها.

جاسر..طب نزلي الموبايل ده.

نزلت تمارا ايدها. براحه حطته علي السرير..

مسكها جاسر...من ايدها بغضب...

تمارا...اااه

جاسر...بغضب...افهم بقي انتي قاصده تستفزيني ولا فعلا مش قاصده.

تمارا...ااااه سيب ايدي..استفزك ايه انا مش فاهمه

جاسر...تمااااارا...انتي فاهمه كويس...انا قولتلك قبل كده هادي ده ملكيش دعوه بيه صح كلامه يكون معايا وبس صح. ملكيش علاقه بيه خالص وانا اللي هتصرف معاه في اي حاجه..صح.انطقي

تمارا...بألم...ايوه صح

جاسر...لما هو صح....بتوافقيه ليه.. علي ان الاوض تكون بعيده..

تمارا...وانت ايه مشكلتك تكون بعيده او قريبه..

جاسر....مشكلتي انك لازم تكوني جمبي مينفعش تكوني بعيد...هو عارف من الاول ان انا وانتي اللي جايين مش قادر يجهز. اوضتين جمب بعض..اقولك بقي انا هو عارف ويقدر يعمل كده...بس الباشا شكله كده عينه منك...وحضرتك مش قادره تفهمي ده...هادي معروف انا نسوانجي..

تمارا.😳😳

وانتي بكل بساطه بتسهليهاله...شوفي ياتمارا...قسما برب العزه...اول واخر مره اقولك علي حاجه ومتنفزيهاش مفهووووم.

تمارا...سيب ايدي.

جاسر...مفهوم..

تمارا.. طيب طيب بس سيب ايدي ياجاسر من فضلك.

جاسر...ساب ايدها براحه...انا هخرج الوقت...والباب ده مش عايزه يتفتح لاي ظرف مفهوم...ميتفتحش غير ليا وبس.

تمارا...حاضر..ممكن تمشي بقي 

سابها جاسر.وخرج وقفل وراه...

مسكت تمارا ايدها. وابتسمت ....

..............

ابتدو..البنات يدخلو عشان ينامو..

عشق...تصبحو علي خير يابنات

زهره...وهي بتنام بتعب ااااه وانتي من اهله 

نور...تصبحو علي خير يابنات...وقبل ما يردو عليها....

سمعو صوت.تكسير. ازاز

صرخت نور وزهره وعشق بفزع..

عشق...ايه الصوت ده

نور...مش عارفه 

عشق...تعالو نشوف..

زهره...حاطه ايدها علي قلبها..لا انا خايفه

عشق...تعالو متخافوش..

خرجو البنات براحه يشوفو ايه اللي اتكسر.

عشق..خارجه ونور وزهره وراها..

بصو عالباب لقوه مقفول ..دخلو علي اوضه حاج محمد...مفيش اي حاجه...

نور...شوفي المطبخ طيب يمكن كبايه اتكسرت...

مشيت عشق عالمطبخ...كل حاجه زي ماهي..

دخلت الحمام الشباك مقفول ومفيش اي حاجه..

زهره..طب يمكن الصوت ده من الشارع.

عشق..شارع ايه الصوت جاي مم جوه الشقه...

نور...ايوه الصوت فعلا وقبل ما تكمل كلمتها..سمعو لتاني مره صوت تكسير قوي..صرخو البنات ومسكو في بعض...

راحت بيهم عشق...ناحيت البلكونه...لقو ازاز الشباك كله اتدمر.

نور...ابه ده ايه اللي كسره كده.

زهره...يمكن السقه خليته فرقع..

عشق...يمكن.انا قلبي وقف من الخضه..

نور...وانا ده انا قطعت الخلف..

عشق..ايه ده

نور..ايه..

دخلت عشق جوه البلكونه وطت عالارض تمسك حاجه..

نور...ايه ده...

عشق...ده طوب...حد حدفه...

بصو البنات من الشباك عشان يشوفو حد واقف.

زهره...يمكن عيال صغيره بتلعب.

عشق...عيال ايه اللي بتلعب فالشارع الساعه تلاته اللجر وبعدين الشارع زي ما انتي شايفه فاضي.

زهره...ماهو ممكن يكون حد حدفها وجري..

عشق...مش عارفه...زهره...هاتي حاجه نلم الازاز ده...وتعالو ندخل من السقعه دي

نور...طب والشباك اللي اتكسر ده هنسيبه كده.

عشق...هنقفل الشيش ده وبكره نجيب حد يصلحه...وبعد كده متقفلوش بالازاز بس..عشان محدش يحدف اي حاجه ويتكسر تاني.

دخلت زهره تجيب حاجه يلمو بيها...ورجعت...لمو كل الازاز اللي اتكسر..وقفلو الشباك ودخلو...عشان ينامو....

في صباح يوم جديد...

نزلو البنات عشق وزهره علي شغلهم...

ونور...علي جامعتها..

اما الشباب...فا نزلو علي شغلهم....

ليل...وصل مكتبه...كلم جاسر. 

ليل...الوووو

جاسر..بصوت نايم...الووو ايوه ياليل.

ليل...انت لسه نايم.

جاسر..الساعه كام.

ليل.8ونص.

جاسر..طب لسه شويه عايز ايه انا معادي مع هادي فالموقع علي 11

ليل..ليه متأخر كده

جاسر..ولا متأخر ولا حاجه...احنا جينا بليل علي واحده ونص كده..وعلي ما نمنا الصبح كان بيطلع..

ليل...طيب خلاص كمل نوم لما تصحي كلمني.

جاسر...في حاجه ولا ايه.

ليل...لا كنت عايز اعرف منك عندك جديد.

جاسر...لا مفيش بس متقلقش كله ماشي زي ما احنا متفقين

ليل...تمام...جاسر...مش عايز غلطه..ومش عايز الموضوع يكبر اكتر من كده..

جاسر...متقلقش..انت عندك جديد.

ليل...اه عندي كتير...

جاسر...طب ايه

ليل...لا سيبك من الجديد الوقت في حجات بس عايز اتأكد منها الاول..وبعدين هبلغك بكل جديد بس من هنا لحد ما اقولك عينك ما تغفلش عن تمارا...

جاسر...متقلقش هي تحت عيني...المهم..انت خلي عينك عاللي عندك

ليل..متقلقش كله تحت السيطره...

جاسر....تمام.

ليل...روح نام شويه بقي..وهرجع اكلمك

جاسر..تمام يلا سلام

ليل...سلام...

قفل ليل.....ونفخ دخان سيجارته وحاله من الغموض تسيطر عليه..🙄

مشي..اليوم.ساعه ورا ساعه...كل واحد فيهم بيشوف اللي وراه...

ونزل جاسر وتمارا...وكانو تقريبا مش بيتكلمو مع بعض خالص...لاكن بيتكلمو فالشغل وبس...جاسر..مشغول مع هادي..وتمارا وراهم بتسجل الملاحظات المهمه...لاكن كان جاسر علي اخره من نظرات هادي لتمارا...

بعد وقت طويل من الشغل...كانت الساعه حوالي سبعه...

هادي...كده احنا شوفنا الجزء الرئيسي فالموقع... بكره نشوف المكان التاني...عشان الليل ليل والجو برد.

جاسر..تمام...احنا يعتبر خلصنا جزء كبير ومهم بكره نحاول نخلص كل حاجه... عشان مش هقدر اعد الاربع ايام.

هادي...لا بس استحاله نخلص شغل الموقع كله 

جاسر...اهو نحاول علي اد مانقدر بكتيري اوي هفضل لحد بعد بكره..وان شاء الله هخلص كل حاجه متقلقش اكيد مش هسافر وانا عارف ان في حاجه فالمقاسات مخدنهاش..

هادي...تمام..خلينا بس نشوف بكره هنعمل ايه ولو خلصنا جزء كبير بكره يبقي اخرنا بعد بكره زي ما قولت...

جاسر...تمام

هادي...صحيح...ناويين تعملو ايه

جاسر..في ايه.

هادي...يعني الساعه 7واكيد مش هتطلعو تفضلو فالاوض لحد بكره... اطلعو كده غيرو وظبطو نفسكم وانزلو عشان اعملكم جوله حلوه في المكان ونتعشي مع بعض... انتو ضيوفي يا جاسر باشا. وبعدين دي فرصه..نأعد مع بعض...

جاسر...لتمارا..عندك مانع تنزلي.

تمارا...لا خالص 

هادي..بابتسامه تمام...هستناكم علي 9كده.

جاسر...تمام..

..............

نور...خرجت من الجامعه وقفت عشان تركب..وتروح.

سامر...اهلا بالقمر.

نور...ارتبكت اول ما شافته..ااااا اهلا يا سامر.

سامر....عامله ايه..

نور..تمام

سامر...ايه واقفه كده ليه

نور..لا ابدا خلصت محاضرات ومروحه.

سامر...طب اتفضلي انا هوصلك...

نور...هاا لا لا شكرا انا هروح زي كل يوم

سامر...مالك قلقانه كده ليه مش هاكلك والله بس احسن من وقفتك دي بدل ما حد يضايقك...

نور...شكرا ياسامر...مش هقدر. اركب.

سامر...طيب انا كنت محتاج اتكلم معاكي..

نور...معايا انا في ايه

سامر..انتي شايفه انه ينفع هنا..

نور...وانا اسفه مش هقدر اروح معاك اي مكان اولا انا معرفكش كويس انا لسه اعرفك من امبارح وبس ومبركبش مع حد غريب

سامر...بس احنا طلعنا معرفه مش نوح قالك ان اختي تبقي خطيبت جاسر ابن عمه

نور...حتي لو اسفه مش هقدر. بعد اذنك..ومشيت خطوتين..

سامر... مد بسرعه ناحيتها...مسكها من دراعها استني بس انا مخلصتش كلامي..

نور...بصوت عالي...من فضلك ابعد ايدك دي عني

والزم حدودك ومره تانيه ايدك دي متتمدش عليا تاني. عشان لو حصل هقطعهالك انت فاهم

حاتم..زميلهم وصحاب نور وصحاب سامر جم علي صوت.

حاتم...ايه ده ايه ده.في ايه مالكم بس

سامر...اهدي ياماما كده واتكلمي عدل انتي مش عارفه بتتكلمي مع مين ولا ايه..

نور...معرفش ومش عايزه اعرف وصراحه ميشرفنيش اني اعرف...وبحذرك لتاني مره لو ايدك دي اتمدت عليا او اتعرضتلي تاني ...هتندم.

سامر..انتي يابت عامله نفسك محترمه طب ما انتي ركبتي مع نوح...ولا هو نوح...اه وسامر لا...مش تستني تجربي يمكن اعجبك..

حاتم...خلاص يا سامر. بس بقي يا اخي.

نور...انت قليل الادب ومش محترم..ورفعت ايدها وضربته بالقلم..وسط زهول الجميعع😳😳😳😳😳

سامر..وهو بيقرب منها...انا هعرفك شغلك يازباله يابنت ال........

بسرعه...ادخل كل صحابهم وكل اللي كانو موجودين...ومشو نور...بسرعع من ادامه..وقفت تاكسي بسرعه...وطارت من ادامه...

حاتم...ماهلاص يا اخي بقي في ايه.

سامر...وديني ما هسيبها والقلم ده هخليها تندم عليها طول حياتها...

حاتم..ياعم خلاص تعالي بس ناعد في مكان.

سامر..ولا مكان ولا زفت انا ماشي...ركب عربيته وبكل غضب داس عالبنزين وصوت احتكاك العجل بالارض عمل صوت مرعب..

....

بعد مده روحت نور...كانت مخنوقه جدا وصدقت كلام نوح وعرفت كان عنده حق في عصبيته بس خافت تقوله تعمل مشكله...روحت البيت واتفجأت بزهره..وعشق..

نور...ايه ده انتو جيتو

زهره..اه عشق جت وعدت عليا وطلعنا سوا 

عشق...خلصت بدري النهرده...انتي مالك

نور...مفيش

عشق...لا في طبعا مالك يانور..

وكأن عشق.. داست علي زرار...اترمت نور في حضن عشق وانفجرت من العياط.

عشق...ايه ده...نور مالك.

زهره...بفزع من شكل نور...نور انتي حصل معاكي حاجه في ايه.

فضلت تعيط ومش بترد...

حاولت عشق تهديها وتقرالها قرأن وهي حاطه ايدها علي راسها...هديت نور شويه..

عشق...وهي بترفعها...قوليلي بقي في ايه ماتقلقنيش..

ابتدت...نور تحكيلهم اللي حصل وهي منهاره وبتعيط.

عشق...وايه اللي يخلي الحيوان ده يتجرأ ويعمل كده من تاني مره يشوفك فيها وبعدين خصوصا انه طلع يعرف نوح.

نور...معرفش بس تقريبا كلام نوح صح...وحكالهم اللي حصل يوم ما خرجو مع بعض.

زهره..فعلا لنا رجعنا نوح كان باين علي وشه ان في حاجه مضيقاه.. بس كده هو كلامه صح

عشق.. طبعا...هو كلامه صح...عشان عارفه كويس...المهم مش عيزاكي تضايقي نفسك انتي خدتي حقك وكويس انك ادتيله القلم ده عشان يفوق.

زهره...احين ده كان عايز ميت قلم مش قلم واحد..ربنا ستر محدش يعرف كان ناويلك علي ايه..انا صراحه لما شوفته مرتحتلهوش خالص..باين عليه بتاع بنات وشايف نفسه بفلوسه...

نور...بس انا خايفه وقلبي مقبوض..وحاسه انه مش هيعديها علي خير.

عشق...يبقي لازم تقولي لنوح وهو يتصرف خصوصا انه قالك لو اتعرضلك ..تقوليله..

نور...نوح..لا لا نوح لا هيحصل مشكله لو قولتله خصوصا ان نوح مش طايقه..مش عايزه يحصل مشكله بسببي.

عشق...ايوه يانور.. بس ده شكله مش كويس وبجح. والمرادي عدت علي خير محدش يعرف ممكن يحصل ايه بعد كده خصوصا انه عارف انتي بتقفي فين وصحابك مين يعني هيوصلك وهو الوقت كرامته وجعاه عشان القلم اللي خده اظام المل واكيد هيبقي عايز يرد كرامته.وده لازم حد يوقفه عند حده.

نور...صدقيني يانور نوح مينفعش يعرف انتي مش فتيهوش كان متعصب ازاي لما شافه ولما اتكلم معايا عليه يعني لو حصل وقولتله الدنيا هتقوم ومش هتأعد وهتبقي مشكله كبيره بسببي خصوصا ان جاسر خاطب اخته يعني ممكن يحصل بينهم هما كمان مشكله واديكي سمعتي من تمارا عن البنت دي لما خبطتها اول مره وتاني مره لما راحت الشركه..

عشق...فعلا هما واضح كده انهم زباله

زهره..طب ايه رأيك تقولي لليل هو هيعرف يتصرف..

نور...لو نوح عرف ان قولت لليل ومقولتلهوش هتبقي مشكله تانيه.

عشق...طيب والعمل

نور...مفيش.انا هعدي بكره ومش هروح الجامعه يكون نسي شويه.

زهره...تفتكري هينسي.

نور...معرفش بقي بس عالاقل ميبقاش الموضوع ورا بعضه..

عشق...ربنا يستر.. بس لو اي وقت شوفتيه وحسيتي انه ناويلك علي حاجه كلمي اي حد فينا بسرعه واحنا ساعتها نتصرف.

نور...حاضر....ولمحت..الازاز بتاع البلكونه سليم

ايه ده انتو صلحتو الازاز

عشق...اه..عديت علي الراجل انا وزهره وطلع صنيعي معانا ركبه علي طول.

نور...طيب كويس...

زهره...ده كان مخلي الدنيا رصاص الصبح..

عشق...يلا يانور قومي خدي شاور وغيري هدومك...اكون حضرت العشا.وتعالي افرجك جبت ايه

زهره..اه يانور..البت عشق جتبت حتت كاش مايو بالروب بتاعه واللكلوك يجنن

نور...طب فرجيني. الوقت

عشق...مسكت الشنطه.....ماشي ياستي بصو بقي انا قولت اوريهلكم ولو عجبكم كنت هجبلكم انتو التلاته الالوانات بتاعته تجنن شوه الاول ولو عجبكم بركه اجبلكم وطلعته عشق تفرج نور.. ايه رأيك

نور...ايه ده اللله😳😳تحفه ياعشق..

عشق..بجد..طب لونه حلو

نور...اوي...ده هيبقي فظيع عليكي...وبعدين لونه عليكي هيبقي قمر..وكمان لايق مع لون عيونك ماشاء الله.

عشق..بجد والنبي.

زهره..والله فظيع.. بس لازم نشوفه عليكي

نور...ايوه صح

عشق...لا مليش مزاج البسه انهرده

نور...لا مليش فيه انا هقوم اخد شاور وناكل وبعدين ادخلي غيري هدومك والنبي عشان اشوفه عليكي

عشق..ماشي ياستي..

دخلت نور تاخد ..شاور...

وخرجت كانت زهره وعشق حضرو العشا...بعد وقت بسيط..خلصو عشا...قامو شالو الاطباق مع بعض...

خدت...عشق..غيار عشان تدخل تاخد شاور دافي..

..........

ليل...اعد في مكتبه بيخلص اللي وراه خلاص...

نوح..وادم..خبطو..

ليل..ادخل..

نوح...ايه خلصت

ليل..اه خلاص وانتو كله تمام

ادم...انا تمام يابوص.

نوح...وانا بيييييس

ليل...في اخبار..

نوح...متقلقش كله تحت السيطره ماشيين في خطتنا زي ما قولتلنا بالظبط..

ليل...نوح..انت وادم...انا مش عايز حد فيهم يحصله حاجه

وعايز في اقرب وقت يكونو بيشتغلو معانا وعنينا عليهم

ادم...متقلقش..انا بكره هكلم زهره...في موضوع الشغل وعارف انها هتوافق.

نوح...وانا كمان هقول لنور..وواثق انها هتوافق.

ليل...انا عارف ان نور هتوافق اولا لان هي الوحيده اللي مش بتشتغل فيهم وثانيا هتوافق عشان تحاولي تلهي نفسها بعد اللي حصل للحاج محمد...

ادم...طيب وعشق شايف انها هتوافق

ليل...فالاول انا كنت واثق انها هتوافق بس اتفجأت انها قالت هتفكر بس بردو واثق انها هتوافق..المشكله مش في شغلهم الوقت.

نوح...امال ايه.

ليل...المشكله...في موضوع الشقه اللي نور متمسكه بيها..

هما لازم يسيبو الشقه في اقرب وقت المكان بتاعهم شعبي ووجودنا ديما في مكان شعبي مع بنات لوحدهم من غير راجل دي في حد ذاتها مشكله ليهم وممكن تطمع اب حد فيهم او يحسهم سهليين..لاكن لو راحو الشقه بتاعتي...الوضع هيكون مختلف

ادم..طب والحل.هو بردو صعب عليها تسيب المكان اللي اتربت فيه بسهوله كده.خصوصا انت عارف انها كانت متعلقه بابوها.

ليل..الحل في ايد..الحنين..وبص لنوح🤨🤨

نوح..انا..🙄🙄مع انك بتتريق بس بردو...حتي لو انت واثق انها هتوافق عشاني ميتهيأليش من وجهه نظري انها هتوافق او عالاقل الوقت ده لسه عم محمد دمه مبردش.

ليل...اهو بردو حاول مش هنخسر حاجه

ادم..عموما في كل الاحوال احنا لازم..نتصرف ونظبط كل ده في اسرع وقت يعني يومين تلاته بالكتير يكونو اشتغلو معانا وتحت عنينا.

ليل..يبقي تشدو حيلكم عالاقل عشان عشق متطولش فالتفكير لو زهره ونور اشتغلو هي هتتشجع انهم يكونو كلهم في مكان واحد.....وفضلو يكملو كلام..

........

خرجت عشق بعد ما خلصت شاور...كانت لابسه الكاش الجديد.. شعرها واصل لاخر ضهرها بلونه الدهبي وعيونها الزرقا وبشؤتها البيضه.شكلها كان يجنننننننن كأنها حاجه خيال او رسمه مرسومه...

زهره...اوبااااااااا😳

نور...ماشاء الله يا عشق... قمر

عشق..باحراج بجد

نور...انتي جميله اوي ياعشق علي فكره..ربنا يحميكي

عشق...انتي اللي اجمل ياروحي..

زهره..بجد يا عشق الكاش فظيع مرسوم عليكي وشكلك فيه يطير العقل..احنا لازم نكلم البت تمارا تشوف القمر ده

نور.. اه والنبي تعالو نغيظها.

عشق...سيبوها يمكن عندها شغل او مع حد.

زهره...استني بس..ومسكت موبايلها تكلمها فديو كول.

تمارا...كانت بتجهز عشان نازله.

تمارا...الووووو

زهره..ياتيمو وحشتيني

تمارا..انتو كلكم وحشتوني .اوي

زهره...انا متصله بيكي عشان اوريكي القمر بتاعنا.

خدت..منها نور الموبايل...بت ياتوتي...وحشتيني...بقولك ايه

تمارا..ايه يانونتي.

نور...البت عشق جابت حتت دين كاش مايو يجنن بصي هوريكي وهي لبساه شوفي شكله

وجابت الكاميرا علي عشق اللي وقت تتحرك وتعمل حركات زي عارضات الازياء..

تمارا..ايه ده يخربيتك يجنن ايه الحلاوه دي كلها

عشق..بجد شكله خلو

تمارا...يابت انتي اللي محلياه ده حرام يتلبس ادام جوز العوانس اللي عندك دول ده عايز العريس

عشق..اتلمي يابت

زهره..احنا حوز عوانس يا بقره..

تمارا.. بضحك...لا انتو حبايبي.. بت ياعشق. انا عايزهومنه مليش فيه.

عشق...والله لسه بقول للبنات اني جبته عشان تشوفوه وهجبلك انا مني ليكم هديه بس خوفت ميعجبكوش...

تمارا....ده جاحد ..والله لو مجبتيلي واحد لا اكون واخده ده منك..

عشق..لا والله هجبلكم بكره...عايزه لون ابه

تمارا...الوانه ايه لو في بينك هاتيلي.

عشق..في اه بصي هو عموما كل الوانه تهبل..انا هصورهم بكره...وانتو اختارو ايه رايك

تمارا..خلاص تمام...مبروك عليكي ياروحي.. وخبط باب اوضتها...بقولكم ايه... اقفلو يلا...عشان نازله اتعشي تحت هكلمكم تاني.

زهره...الله يسهلوووو

تمارا...عينك ياحوريه هي نقصاكي..

زهره...ماشي ياجزمه

تمارا...يلا خدو بالكم من نفسكم.. هرجع اكلمكم تاني

عشق... باي ياتيمو

تمارا..باااااي

....رن..تليفون...نور...

نور...دي طنط ساميه اللي فوقينا.

نور...الوووو.ايوه ياطنط ساميه.

ساميه جارتهم...ازيك يانور يابنتي عامله ايه

نور..الحمد لله ياحبيبتي بخير.

ساميه..معلش يابنتي اني بكلمك فالوقت ده

نور...لا ياطنط منقوليش كده لسه بدري يعني خير في حاجه...

ساميه...والنبي يانور انتي او البنات في حد فيكم بيدي حقن..

نور...اه زهره... بتعرف تدي ليه في ايه مالك

ساميه...الاملاح يابنتي تعباني اوي...كنت عند الدكتور امبارح...وقالي كل 12ساعه حقنه..والله من التعب مقدرتش انزل الصبح فاقولت اسالك بدل ما يضيع اليوم من غير ما اخدها..

نور...لا ياطنط سلامتك حاضر زهره هتطلعلك تديهااك...

ساميه...اسفه.. يابنتي بس والله ما قادره اقف علي رجلي

نور...ايه اللي بتقوليه ده ياطنط... احنا زي بناتك.

ساميه..ربنا يحميكم يابنتي.

نور...يلا اقفلي وهي هتجيلك الوقت سلام

ساميه..سلام يا بنتي.

......

زهره...مالها في ايه

نور..محتاجه تاخد حقنت الاملاح عشان رجلها تعبانه والنبي اطلعي اديهالها يازهره... الست دي طيبه اوي..وبتصعب عليا ..جوزها ميت وبنتها الوحيده متجوزه ومسافره مع جوزها ملهاش حد.

عشق...طيبه فعلا اوي ووشها بشوش كده.

زهره..طيب حاضر هطلع بس تعالي معايا انا مليش كلام معاها اوي وبصراحه بتحرج.

نور..تتحرجي من ايه دي اعده لوحدها وبعدين دي فوقينا بدورين يا زهره.

زهره...مليش فيه

عشق...خلاص روحي معاها وخلاص يا نور..

نور...طب قومي يا اختي نطلعلها...

عشق...استني يا اختي انتي وهي طالعين كده..

نور...لا هنحط طرحه يعني مش هنطلع كده.

عشق...وبالنسبه للترنج يا اختي انتي وهي هتطلعو كده عالسلم.

نور...الناس اعدين في بيوتهم مدفيين ودي فوقينا مش رايحين الشارع.

زهره...يلا سيبك منها الست هتموت فوق

عشق...حتي انتي بوظتي خلاص

زهره...وهي بتلبس الزنط علي دماغها خليكي في نفسك يابتاعت الكاش مايوه🤣🤣🙈

عشق..بابتسامه ماشي ياجزمه...انتي وهي بصو عالسلم قبل ما تنزلو احسن يكون حد طالع او نازل ويشوفكم بمناظركم دي.

نور..لبست هي كمان الزنط حاضر 

زهره..حاضر...

خرجت نور..وزهره. بصو عالسلم كويس وطلعووو

...........

ادم...عارف ياليل...لما لقيتك الاول اهتميت بعشق...قيل ما تحكيلنا عاللي حصل فكرت انك معجب بيها

نوح...صراحه...وانا كمان.

ليل..انا معجب بعشق...ليه بتقولو كده لا خالص.. كل الحكايه ان عشق وتمارا ونور وزهره...الاربعه عم محمد وصاني عليهم مش اكتر...يعني هما بالنسبالي مش اكتر من وصيه بنفذها.

ادم.....ليه بتقول كده...يا ليل..ادي نفسك فرصه حاول تتغير

ليل....مبقاش ينفع خلاص يا ادم...

نوح...هو ايه اللي مبقاش ينفع..عشق حلوه وجميله ولا انت يا ليل يعني فعلا كنت معجب بيها زي ما حسينا و عشان عرفت حقيقتها بعدت وقررت انك تكون مجرد بتنفذ وصيه زي ما قولت.

ليل...ايه العبط الانت بتقوله ده...لا طبعا مش كده..خالص...هي ملهاش ذنب بس العيب عندي انا..

ادم...انسي يا ليل...حاول ترجع ليل القديم...من تاني...حاول تبعد ليل القاسي...اللي مبقاش في باله غير انه يسهر. ويشرب ويقضي وقت مع الستات وفالاخر يرميلهم شويه فلوس..

ليل...كلهم كلاب...وده اخرهم 

نوح...لا ياليل.. مش كلهم ومش ليل السيوفي اللي واحده تعمل فيه كده.

ليل.. بعصبيه. انت فاكر ان اللي عمل فيا كده واحده...انا اللي عمل فيا كده اني حبيت بجد...اني اديت كل اللي عندي وخلاص مبقاش عندي حاجه اديها لحد. خصوصا انهم ملهم شبه بعض.

ادم.... طب وعشق.

ليل...يادي عشق عشق انا مالي ومالها ياسيدي عشق كويسه وياسيدي مش كلهم زي بعض بس انا معنديش حاجه اديها لحد فهمتو اقفلو الحوار ده بقي من فضلكم.

...........

فتحت...تمارا..الباب..لقت جاسر...وعلي وشه ابتسامه جميله وهاديه...

جاسر...خلصتي

تمارا...ايوه..

جاسر..طيب يلا

تمارا...يلا...

خرجت تمارا..ونزلت معاه. كان هادي في استقابلهم...خدهم وراح مكان جوه الفندق...مطعم شيك جداااا 

اعدو. وطلبو العشا وابتدا...يشتغل زي فقرات غناء وهما بياكلو...كان الجو جميل...خلصو عشا...

اشتغلت موسيقي...هاديه..سلووو

ميرنا...لجاسر...تسمحلي بالرقصه دي.

جاسر..وهو بيبص عالصوت... قام وقف

ايه ده ميرنا ياخربيت عقلك انتي جيتي من بره امته

ميرنا..وهي بتصحك. جيت من اسبوع كده..عاش من شافك.

جاسر..انا موجود انتي اللي اختفيتي فتره..

ميرنا..واديني رجعت يا سيدي وهأعد علي قلبكم...

جاسر...اعرفكم...ميرنا...بنت خالي..

هادي...اهلا بيكي...

نيرنا اهلا بحضرتك.

جاسر...تمارا...سكرتيرتي 

ميرنا...هاي ياتمارا...

تمارا...هاي ياميرنا...

رغم ان تمارا كانت من جواها بتولع بس حست ان ميرنا طيبه ومرحه..ومش معقده ومغروره زي هايدي..لاكمدن من جواها بردو كانت هتولع...

ميرنا...يلا تعالا ارقص معايا

جاسر...ماشي يامجنونه تعالي

جاسر...بعد اذنكم

راح...جاسر معاها..وابتدا يرقص ويضحك ويتكلم هو وميرنا اللي كانت عباره عن كتله نشاط...

اما تمارا..فكانت عنيها عليهم ومش طايقه نفسها...

وجاسر..بيبص عليها من تحت لتحت بس كان متجاهلها تماما...لدرجه ان تمارا استعربت ازاي سابها بسهوله

 كده مع هادي...

هادي...تحبي ترقصي يا انسه تمارا

تمارا...بابتسامه...نعم ارقص انا..لا معرفش

هادي...متعرفيش ايه هي صعبه يعني اديكي شايفه اهو...رايحين جاين واعدين يلفو حوالين بعض ولا بيعملو اي حاجه.

تمارا...وهي بتضحك...طيب يرضيك افضل الف وادوخ واقع والناس تضحك عليا.

كل ده كان تحت انظار جاسر اللي اختفت ابتسامته مع ميرناوعينه بقت مركزه معاهم 

هادي...تدوخ وتقعي ايه..انتي راكبه فالملاهي.

تمارا...فضلت تضحك علي خفه دمه...

هادي...اخيرا .. شوفتك بتضحكي...

تمارت...ليه وانا شكلي كئيبه اوي كده

هادي...لا خالص مقصدش.. بس عارف ان جاسر خانقك..

تمارا..بارتباك...لا خالص ليه بتقول كده.

هادي...عشان باين عليه...مش مديني فرصه حتي اقولك كلمه حتي لو فالشغل...

تمارا.....تقصد ايه

هادي...اقصد..انه بيحبك... وبيغير عليكي..

تمارا...نعم

هادي...زي ما انتي بتحبيه وغيرانه عليه الوقت وهو بيرقص مع قريبته..

تمارا.😳😳😳😳

هادي...متستغربيش انا حبيب قديم بردو وافهم في لغه العيون... العيون فضاحه.. زي نا بيقولو وماوبتسترش مهما حاولتي تخبي...

نزلت..تمارا..عينها تحت باحراج.

هادي...انا كنت بحب..وكنت متجوز...

رفعت..تمارا عينها بهدوء تسمعه

كنا بنحب بعض من الجامعه كنت اكبر منها بسنه.. فضلنا نحب بعض 7سنين خلصنا دراسه وسافرت واشتغلت مع ابويا واخيرا حددنا معاد الجواز وفعلا اتجوزنا بعد ما وقفت علي رجلي وكبرت شغل ابويا اللي كان عباره عن مكتب سياحي في وسط البلد صغير حبيت المجال واديت فيه كل حاجه عندي اتجوزنا وعملت فرح كبير...لاكن القدر كان اقوي مني ومنها وبعد جوازنا بشهر...ماتت اتكهربت..وهي بتعمل العشا...علي بال ماجريت عليها كان كل حاجه خلصت...وبعدها عشان احاول اخرج من اللي انا فيه حصرت حياتي فالشغل لغايه ما بقيت زي ما انتي شايفه

تمارا...بحزن...انا اسفه 

هادي...علي ايه ...انا عايز بس اقولك ان ممكن تكوني حستيني سخيف..بعاكسك بضايقك ..بس صدقيني مش انتي المقصوده... كنت عايز بس اخلي جاسر ينطق بدل ما يضيع وقت ومحدش عارف امته يومه جاي..

تمارا...حضرتك تعرف جاسر

هادي...اعرفه من سنين كتير.. وعلي فكره بحسه مش بيستظرفني يمكن عشان مفيش بينا معرفه شخصيه اللي بينا شغل وبس... بس انا بحبه جدا علي فكره...عشان جدع.. انا يمكن صاحب ليل وادم اكتر..

تمارا...بابتسامه بجد المفروض الانسان ميحكمش علي حد من غير ما يتكلم معاه..ومتزعلش مني انا فعلا كنت بحسك زي ما قولت.

هادي..بابتسامه سخيف.

تمارا...يعني..بس بجد حضرتك بني ادم محترم 

هادي...لو بتحبيه بجد حاربي عشانه...وهو لو بيحبك هيحارب عشانك...متضيعوش وقت العمر بيتسحب مننا واحنا مش حاسين ومحدش فينا عارف مين اللي هيسيب التاني الاول...

تمارا...بابتسامه جميله...انا مبسوطه اني اتكلمت مع حضرتك بجد

هادي...انا اكتر والله ومن انهرده اعتبريني اخوكي...وكمل بغمزه😉😉 بس ادام جاسر...انا السخيف..

ضحكت..تمارا بصوت عالي شويه وصل لسمع جاسر..اللي كان شايط.

ميرنا...وهي بتبص علي جاسر عايزه تعرف باصص فين

الله...شكل هايدي هانم مش ماليه عين الباشا بتاعنا..

جاسر .وهو بيبصلها..تقصدي ايه

ميرنا..ودي محتاجه شرح..باين علي عينك اللي بتطلع نار..

مين المزه دي.

جاسر...يابت اتلمي..مزه ايه ايه الكلام ده ده منظر واحده كانت عايشه بره..

ميرنا..لا بجد. مالك كده حاسه انك هتفجرهم ...بتحبها ولا ايه..

جاسر...يابنتي انتي عبيطه...بقولك اعدين اعدت شغل ودي سكرتيرتي.

ميرنا...وايه اللي يمنع ياباشا... انتو معنكوش مرايات في بيتكم ولا ايه بص كده علي اي مرايا شوف شكلك..

جاسر..وهو بيضحك...انتي مشكله.

ميرنا...طب بزمتك انا صح مش كده قول بقي الفضول هيقتلني.

جاسر...انتي شايفه ايه..

ميرنا...شايفه انه اه وعلي فكره مش انت بس هي كمان عايزه تفجرني...

جاسر....بجد.

ميرنا...ايوه بقي انا قولت والله يابت ياميرنا انتي استاذه في لغه العيون.

جاسر...بس يافضيحه وطي صوتك.

ميرنا... بصراحه...بجد..والله شكلها احلي واظرف من هايدي بتاعتك دي..متزعلش مني بس صراحه مبتنزليش من زور.

جاسر...وهو بيضحك ولا هي بتطيقك..انا نفسي اعرف ليه كلكم مش بتحبوها.

ميرنا...اديني سبب واحد نحبها عشانه🤣🤣🤣

جاسر...طب ابوس ايدك بلاش تسييح انا عارفك...وانا عارف اللي يمڜي ورا العيال..مااا.

ميرنا..بضحك🤣🤣🤣🤣🤣متكملش

بس بقولك ايه بجد والله شكلها بتحبك

جاسر...عارف..

ميرنا...طب وانت.

جاسر...بحبها ياميرنا..

ميرنا...طب وهايدي.

جاسر...ليها حساب عندي لسه محتاج اصفيه..

ميرنا..حساب..ايه

جاسر...مش وقته الوقت المهم مطوله ولا لا يمكن احتاجك معايا 

ميرنا...انا خلاص اعده علي قلبكم

جاسر...طب..حلو اوي...تعالي نروحلهم وهبقي اكلمك افهمك حاجات كده

ميرنا...قشطه يلا....

...........

ليل...بقول ايه.. يلا كفايه رغي.. قومو بينا.

ادم...هنروح..ولا ناوي تسهر.

ليل...لا مليش مزاج تعالو نروح احسن

نوح...يلا انا كمان مصدع...

...............

بعد ما طلعو...نور..وزهره...

عدي حوالي نص ساعه..

مانت عشق واقفه ادام المرايه تسرح شعرها وسرحانه...ومبتسمه...

سابت الفرشه..من ايدها..العيال دول اتأخرو كده ليه..

وفجأه. سمعت صوت😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳. ياريت تفاعل بقي عشان اللعب ابتدا يحلو

تعليقات

التنقل السريع
    close