روايه ملاك الاسد ❤🌠
الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️
...........
نيويورك...
عمر/ يلعب في شعر مروة احمم مش يله
مروة/ علي فين
عمر/ مفجأة يا قلبي
مروة /يلا بينا يا عمورى
عمر/ ركب العربية وبيبتسم ابتسمه خبيثة
مروة / تلعب بهاتفها عندما شكت بالامر بعتت رساله الي شخص ما
عمر/ بضحك مش هينجدك محدش هيخلصك بتحلمي كتير انتى يا مروتي
مروة / بتوتر اييهواي ممش فاهمه
عمر/ مسكها من شعرها و خبط رسها في طبلون العربية
مروة / ممهملتش حاجه واللهه
اغم علية وهما في طريق القصر الاسد
وصل عمر وهو شايل مروة زى شكارة البطاطس
كنان / حمد الله على السلامة يا كبير
عمر /بلغ الاسد بقدومي
كنان/ قمر يا عمور لما تكون متعصب كدا
عمر /لخص بدل ما يفجر دماغك
كنان / هعع خوفتني
اسد/ لا مهو هيحصل وهخلي الحلم حقيقة
كنان والرعب دب في قلبه / احيي
عمر مقدرش يمسك نفسك ضحك يعني قمر يا كوكو وانت خايف كدا
كنان بغضب / احمم كله ت..
اسد/ كنان روح لي يزن خليك معاه
كنان / تمام
اسد/ يوجه الكلام لعمر علي اوض التعذيب
يقصد مروة
يزن / اخذ تابوت صنع من الدهب مزين بداخل اللون البنفسجي يحيطة بالورود ويوجد بالتابوت الرجل الذي كان من رجالة دورك وجهو مشوة من الضرب وراسة مفصولة عن جسمه
كنان/ احمم عملت اية الاسد بعتني ليك
يزن حب يخوف كنان / امسك دي ثانية كان كنان يلعب بهاتفه اخذ الشيئ من يزن
يزن / الخيانه حاجه فظيعة خصوصأ لو كان مع الاسد اهو اخرتة راسة بين ايدك
كنان / وهو ينظر لي اللي بين ايدا
كنان تنح وبرق وهو ماسك الراس المفصوله عن الجسم و وشه المشوة من مياة النار و اثر الملح لا يوجد رأس انسان بل جمجمة من اثر التعذيب
كنان/ ييعم ينعل ابو كدا وحدف الراس علية وربنا ماحد هيقطعلي خلفي الا وجدكو في حياتي
يزن/ نصيبك بقا هتعمل اية
كنان / كان يوم اسود يوم معرفتكم
يزن بضحك/ هههع ابعت الرجالة توصل الهدية و متنساش ترجع الراس مكانه
كنان/تمام
...............
في منزل ملاك
........
_لم يؤلمني ٲلسقؤط ؤلٲ بععد. ٲلمسٲفه ؤلٲ ححده ٲلٲرتطٲم ٲلمني ٲنني ديما لوحدي في وجعى .
....
ملاك وهي تقوم من علي الارض بمساعدة احمد ليها
ملاك/ ابعد عني
احمد / ابعد اية دي هتموتك في اديه انتى يا تيتة اية اللي بتعملي فيها دا
فوزية ملكش دعوه بيها وبالي هعمله فاهم لحد ما تبقي في بيتك احكمها برحتك
ملاك / لم تقل شيئ
احمد / خلاص هكتب كتابي عليها من بكرة محدش يقربلها
ملاك /.........
احمد شال ملاك من علي الارض و جاب علبة الاسعافات و بدأ ينضف وش ملاك من اثر الدم
ملاك في صمت تام وكأنها بلا روح
فوزية/ هكلم طارق يحضر نفسه لكتب الكتاب
احمد / تمام
خرجت فوزية من الاوضة و تركت احمد و ملاك
احمد/ في حاجه بتوجعك
ملاك / وهي تبكى بحرقة و بصمت تمام
احمد / انا هخدك هتبقي ملكي انا مش هخلي حد يجي جمبك ولا يلمسك ممش هخليكي تشوفي الشمس حتي مش هخليكى تخرجي هتبقي قدام عنيه مش هسيبك ابد وبدأ احمد يقرب من ملاك و يحضنها بتملك كبير وكان ملاك تبعدو رغم ضعفه و كسرتها انها مقدرتش هجم احمد اخذ منها قبله كاتم صرخهاا وهنا ملاك دفعته علي الارض بكل قوه وكان ملاك مش مضروبة وعادى وحدة كانت طبيعية
ملاك/ ضربت احمد بالقلم ولكن سرعان ما حدث تلقت صفعة من احمد
احمد/ انتى بتبعدي نفسك عني انتى نفسك متقدريش تبعديني عنك انتى فاهمة
ملاك بعياط و شحتفة زي الاطفال / اخذت تبكي و تصرخ علي حالها و تدعي الله ان ينجدها من الهلاك دة كله
........
في منزل اسماء
اسماء/ماما
الام/ خير
اسماء انا ريحة شركة لي عز
الام بفرح بجد/ بجد هتروحي
اسماء / اصل الجامعة عمللنا تدريبات في شركات معينة و انا بصراحة مش حبة انزل اي شركة و انا مضمنش المكان اللي انا ريحاه
الام / ماشي خدي بالك من نفسك وابقي كلمنى اما توصلي
اسماء / هكلم البت ملاك تيجي معايا يالهوي البت مكلمتنيش من امبارح اكيد بتعمل نصيبة
لم تكمل كلمتها وتلقت مكالمة من هتفه من ملاك
اسماء / مانا لو بفكر بس في عشة جنيه كت جت ملاك بعياط / االحقييني
اسماء / بصريخ مضحك عملتيي اية تاااني
ملاك بعياط / بموت هموت لو بقيت مراتة حرم روحي تتحرق مرتين لي ادمر لي لي عملت اي لكل دة اسماء اننا كتب كتابي علي احمد انهارده يا اسماء ههموت نفسي خلاص والله دة الحل الوحيد بعياط
اسماء / طب اهدي و فهميني
حكت ملاك كل حاجه لي اسماء
اسماء ببكاء علي حال صديقت عمرها / انا مش عارفه بيعملو كدا لي ربنا يخدهم
ملاك / ربنا ياخدني انا انا اللي نحس نحس ااه يا قلببي انا تعبانه اوى يا اسماء هموت نفسي خلاص بس ادم ادم يا اسماء
اسماء / قبل متنطقي بحرف عمرى ما هسمحك علي اللي ناوية علية يا ملاك هتغضبي ربنا عشنهم كل حاجه بتفكير اهدي بس معلش ربنا حطك فعلا
(ملاك في وسط شياطين)
ملاك بعياط انا ههرب ههرب لزم محدش يعرفلي طريق خالص لزم انجد نفسي محدش هيساعدني غير نفسي و ثقتي بنفسي لزم استعيد روحي اللي ماتت واصحي كل حاجه جوايا قتلوها
اسماء /طب هتعملي اي
ملاك/...
خلصت الحلقة
الكاتبة إسراء سعيد❤🌠
تعليقات
إرسال تعليق