ترويض_ليث
بقلمي_بدور_عاطف
الفصل الحادي عشر والثاني عشر
كان احمد في غرفة ليث و يتحدثون و فجأه
بدور سي لييس
احمد و ليث عاااااا
احمد سلام قول من رب الرحيم انصرف انصرف
بقلمي/ بدور عاطف
نكزه ليث حتي يصمت ثم قال خير يا بداره في حاجه
بدور أبدا بس الفطار جاهز
ليث طيب هغير و هنزل حالا
بدور طيب ثم قالت شايك اي يا سي لييس و انت يا سي الاستاذ
ليث مفيش داعي متتعبيش نفسك
بداره تعبك راحه ها مقولتليش يا سي الاستاذ شايك اي
احمد لا انا عاوز لمون
بدور حاضر ثم نزلت
احمد الله يكون في عونك يا صاحبي
ليث انجر اطلع بره بدل ما هبهدلك عشان انا مش طايق نفسي
احمد لا انا هستني هنا و انزل معاك
ليث بحد احمد
احمد و هو يبلع ريقه حاضر ثم خرج و نظر الي الاسفل و لم يجد احد فالتفت للنزول و فجأه وجدها امامه تحمل صنيه و عليها العصير
احمد عااااا
بدور اللمون يا سي الاستاذ
احمد ش شكرا ثم اخذه منها و شربه دفعه واحده و لكن يا ليته ما فعل فكانت بدور تضع الملح بدلا من السكر
احمد و هو يبصقه كح كح اي دا
بدور مالك يا سي الاستاذ هو مش عاجبك دا انا عماله بإيديا دول ثم رفع يدها الاثنان امام وجهه و في تلك الاثناء وقعت الصنيه علي قدم احمد
احمد ااااه
بدور لاموأخذه يا سي الاستاذ ثم اخذت الصنيه من الارض و نزلت الي الاسفل
بدور في نفسها ان ما ورتكوا مابقاش انا اللعب هيحلو اوي ههههه
خرج ليث من الغرفه وجد احمد يقف امامه
ليث اي واقف كدا لي
احمد عاوزني انزل يعني دي جابتلي عصير عليه ملح بدل السكر و وقعت الصنيه علي رجلي
ليقدث تستاهل و الله جدعه اوهي من خلقتي
احمد بقا كدا ايكش تكلك
نزل الاثنين الي الاسفل وجدوا بدور قد اعدت الطاوله فجلسوا ام هي فظلت واقفه
ليث مش هتكلي
بدور لا مش بناكل غير لما الرجاله تخلص اكل عن ازنكوا ثم تركتهم و ذهبت
ليث و الله غلبانه
احمد و النبي انت الي غلبان
شرعوا في تناول الطعام فكان جبن و عسل و فطير و غيره
كان ليث يتناول طعامه و فجأه وجد شئ يتحرك
ليث اي دا
احمد دي جبنه
ليث ما انا عارف بس في حاجه غريبه
احمد هتلقيها دوده ماسمعتش عن المش بدوده
ليث اي دود ثم وضع يده علي فمه و جري مسرعا الي الحمام
جري احمد خلفه و اتت بدور
بدور في اي
احمد شكله كدا و الله اعلم حامل
بدور و هي تكتم ضحكتها ثم قالت سي لييس انت كويس
اومأ ليث بمعني اه
بدور اعملك حاجه دافيه تشربها
احمد اه يا ريت بس اوعي تحطي ملح
بدور حاضر ثم ذهبت
مال احمد علي ليث و قال انت كويس
ليث اه بس مش طايق ريحه البتاع دا و الاكل في دود اي الارف دا
احمد انت بتقول مش طايق رحته و لسه دلوقت مرجه حسس بدوخه طيب
ليث شويه
احمد احيييييه
ليث في اي
احمد هي لحقت طبعا الكائن دا لازم اتوقع منه اي حاجه
ليث لي
احمد للاسف يا صديقي كل الاعراض بتثبت انك حامل
ليث امش يا حيوان هي نقصاك
احمد هههه خلاص خلاص
مشي ليث امامه و احمد من خلفه
احمد براحه علي نفسك يا شابه غلط عليك المجهود و انتي لسه في الاول
ليث طب و الله ما انا سيبك تعالي بقا
و فجأه...
بقلمي/ بدور عاطف
جري ليث خلف احمد
ليث و الله ما هسيبك و فجأه اصتدمت بتلك الاتيه فوقع كلاهما علي الارض حيث وقعت بدور و فوقها ليث فأخذ ليث ينظر لعينيها اما هي فقد رأت ملامحه عن قرب و لاحظت مدي وسامته
بدور في نفسها يخربيت جمال امك اي العيون دي مز يخربيتك
احمد انا بقول تطلعوا تريحوا فوق شويا
ادرك كلاهما الوضع فوقف ليث و بدور التي اسرعت الي المطبخ
ام ليث فظل واقفا ينظر الي اثرها
احمد و هو يشير له بيده هاي ليو نحن هنا
ليث هه
احمد دانت وقعت بقا
ليث البت دي فيها حاجه غريبه
احمد دي كلها علي بعضها غريب
اثناء ذالك رن جرس الباب فذهب احمد و فتح
احمد تومه حبيبي
حاتم انت بتعمل اي هنا يا حيوان
احمد طب لي الشتيمه ع الصبح
حاتم ليا كلام معاك بعدين اوعي كدا اتفضل يا مصطفي اتفضلوا يا جماعه
دخل الجميع فكانت عائله بدور و ليث
مني امال بداره فين
ليث ف المطبخ
نظروا الجميع لبعضهم و قالوا ف المطبخ
مني احم طب انا هروح اشوفها
ذهبت مني و خلفها صفاء و دخلو المطبخ و كان المنظر كالأتي
كانت بدور جالسه ع الطاوله و رفعه العبايه و ربطها حول وسطها و تمسك الهاتف بيدها
مني بدور
نظرت لها بدور ثم عاودت النظر ف هاتفها مرحب يا مني
مني اي الي انتي مهبباه دا و اي الي لبساه دا
بدور دا مكياج
مني مكياج اي الي مغير ملامحك دا
بدور ف نفسها ما هو دا المطلوب
مني و اي العبايه دي اي الارف الي انتي عملاه دا
بدور مني حلي عني دا لبسي و دا وضع و الي مش عاجبه يشرب م البحر
مني بت انتي اتعدلي بظل و الله لقول لا...
قاطعتها بدور قائله لا ما خلاص مبقاش ياكل معايا الكلام دا انا في عصمت راجل دلوقت
صفاء خلاص يا مرات عمي المهم يا بدور انتي كويسه
بدور فل الفل
مني ها حصل و لا لاء
بدور هو اي الي حصل
مني انتي هتجننيني يا بت ثم مالت ع اذنها و عدت مره اخري و قالت ها فهمتي
بدور لهوي ظا انا كنت شخرمته
مني الطم يابت و لا ارقع بالصوت دا جوزك
بدور اديكي قولتي جوزي يعني سواء حصل او ماحصلش دي حاجه تخصنا
طب قومي قوم غير الارف دا و اطلع سلمي ع اهل جوزك
بدور لا انا هطلع كدا
مني يا بت قومي
بدور و الله اقعلعلكوا ملط هنا و مش هطلع غير كدا
مني قومي يا اخره صابري قومي
تحركوا و خرجوا من المطبخ و اتجه الي الصاله
مني تعالي يا بداره ما تنكسفيش دول اهلك دلوقت
بدور بصوت واطي و مين قالي اني مكسوفه
مني انجري
دخلت بدور فنظر لها الجميع
بدور ازيك يا خاله
مديحه ها اهلا اهلا يا حببتي
بدور ازيك يا عمي
حاتم اهلا يا بنتي
حاتم لاحمد مين دي
احمد حرم ابنك المصون
مصطفي ازيك يا بداره عامله اي دلوقت
بدور الحمد لله
اسلام لصفاء مين دي
صفاء بدور
اسلام هي عمله كدا ليه و اي الهدوء دا
صفاء دا هدوء ما يسبق العاصفه
اسلام احمس
😂😂😂😂
أرأكوا يا حلوين شوية دعم بقا 😊
#ترويض_ليث
#بقلمي_بدور_عاطف
الفصل الثاني عشر
اسلام أحمس
حاتم و انت يا ليث عامل اي
ليث زي ما انت شايف قال ذالك و هو يشير علي بدور
حاتم ربنا يكون في عونك
احمد مش كنت تقول عجبك الي عملته ف ابنك دا
حاتم دي كانت حلوه و هي صغيره معرفش اي الي قلب حالها كدا
احمد الزمن غدار يا تومه
حاتم انت اي الي جابك هنا
احمد ع اساس انهم عرسان يعني دا ابنك خلاص مبقاش ينفع لحاجه خالص عيني عليك يا صاحبي
حاتم انت هتمشي معانا و تسبهم لوحدهم
احمد هسيبه لوحده معاها
حاتم اخرس
بعد مده استأذن الجميع و ذهبوا
احمد لازم امشي يا صاحبي الوداع يا حبيبي يا غالي
حاتم يلا يا اوفر ليث عاوز حاجه يا بني
ليث شكرا
ذهب الجميع و لم يتبقي سو بدور و ليث
بدور و هي تفرد ظهرها و ترفع قدمها ااه ياني ام القعده السوده دي
ليث بتقولي حاجه
اعتدل بدور و قالت ابدا انا اني هشيل الحاجه
ليث استني اسعدك
بدور لا لا ماتتعبش نفسك اناي هعملهم
اخذ بدور الاشياء و دخلت للمطبخ
بدور اوف و بعدين بقا هعمل اي و الجزمه نور مجتش طيب يا زفته لما اشوفك بس
خرجت بدور و توجهت الي الاعلي و دخلت الغرفه و جلست ع الفراش و فجأه وجدت من يخرج من الحمام و يلف وسطه بالمنشفه
نظرت بدور له و لجسده و عضلات بطنه البارزه و صدره العريض و شعره المتساقط علي وجهه
بدور لا كدا كتير
ليث احم انا اسف بس دي اوضتي و حاجتي هنا
بقلمي/ بدور عاطف
بدور بصوت متحشرج لا ولا يهمك
خرج ليث من الغرفه
بدور يخربيت كدا قمر ياولاه ثم خبطت علي وجهها اي اي يا حجه فوقي كدا ثم اخرجت هاتفها و قامت بالاتصال علي نور
نور عروسه يا عروسه ازيك
بدور زفت لا طين لا مش عارفه
نور مين بيتكلم
بدور انا بدور يا زفته
نور امال مالك متغبطه كدا لي هو دا اثر العريس و لا اي
بدور اخرسي المهم انا عاوزاكي تجبيلي ورق و كتب
نور كتب اي و ازاي
بدور اتصرفي انا ماخدتش حاجه معايا مني عملتها و مجبتش غير الهدوم
نور طيب هتصرف و اجبهم و اجيلك
بدور و انا مستنياكي اوعي تتاخري
نور طيب سلام
انهت بدور المكالمه و قالت لا بقا اي الملل دا اعمل اي دلوقت ع ما تيجي
خرجت بدور من الغرفه و نزلت لاسفل و ظلت تشاهد البيت و خرجت الي الجنينه و ظلت تتمشي بها فوجدت شرفه الغرفه التي يجلس فيها ليث مفتوحه
بدور و قد اتت لها فكره ههه و الله فكره ام نشوف بيعمل اي فرفعت العبايه و ربطتها و حاولت التسلق حتي وصلت الي الشرفه فوجدت ...
بقلمي/ بدور عاطف
تسلقت بدور فوجدت ليث يتحدث في الهاتف
ليث ايو تمام انا بكره هكون ف القاهره تمام مع السلامه
بدور القاهره بكره ثم فجأه حدث ما لم يتوقعه احد ات كلب و اخذ ينبح تحت الشرفه
بدور هش هش الله يخربيتك هشش
وقف ليث و خرج الي الشرفه فوجد الكلب
ليث هشش في اي امشي هشش
بدور لهوي فكانت بدور تقف بجانب الشرفه و تمسك في الحديد
ليث بس اسكت امش يلا يووه ثم دخل الغرفه
كل هذا و بدور مازالت متمسكه ف الحديد و فجاه وجدت من يأتي ليبعد الكلب
بدور هار اسود فحاولت الصعود و صعدت سريعا الي الشرفه و دخلت الغرفه
لاحظ ليث خيال احد في الشرفه
ليث اي دا مين هناك فنظر الي الكلب الذي مازل ينبح ثم جري مسرعا ودخل و صعد الي الغرفه
في تلك الاثناء قامت بدور بتعديل ملابسها و نظرت الي الغرفه من حولها التي كانت مليئه برائحه عطره فأخذت تتفحص الاشياء من حولها و فجأه وجدت من يقتحم الغرفه
بدور بسم الله الرحمن الرحيم
ليث هو انتي انتي اي الي جابك هنا قصدي يعني في حاجه
بدور لا اني بس جيت اشوفك عاوز حاجه اعملهالك
ليث لا شكرا
بدور طيب ثم كادت ان تخرج من الغرفه و لكنه اوقفها
ليث اي بداره
بدور نعم يا سي لييس
ليث احم ليث مش لييس
بدور لييس
ليث ليث انتي مش متعلمه
بدور ااه لا لا اني كنت بروح الكتاب زمان
ليث ااه طيب المم ابقي حضري شنطه هدومك
بدور بفرحه و لكن ادعت البكاء لي يا سي لييس هو انا قصرت ف حاجه يا اخويا طب اهل البلد يقولوا عليا اي روحت يوم صبحيتها هو انا فيا عيب لاسمحا الله ااه يا ميله بختك يا بداره يا فضحتك وسط الخلق يا بداره يا الم....
ليث بسسس اي دا كله انا بقول كدا عشان مسافرين القاهره بكره
بدور هنروح مصر عمار يا مصر
ليث مصر احم هو انتي مزورتيش القاهره قبل كدا
بدور لا انا حتي مبروحش البندر ابويا مبيخرجنيش خالص
ليث ااه ثم قال في نفسه يابت المحظوظه بقا من الزريبه للتجمع الخامس و للبدارات حظوظ
احم طيب اديكي هتروحي اهو
بدور اشالله يخليك يا بعلي
ليث ايه بعلك
بدور و هي تضع الشال علي وجهها ايو بعلي يعني رجلي و لو انا لدغه هقول بغلي ههههههه
ليث ااه طيب لا قولي لييس احسن
بدور حاضر هروح احضر الشنطه و اجي احضرلك شنطتك
ليث ماشي شكرا
خرجت بدور و اتجهت الي الغرفه و قالت اخير القاهره ام اللحق البت نور بقا
ثم امسك الهاتف و قالت الو بت انور هههه
نور سبحان مغير الاحوال اي تاني
بدور ابت انا مسافره القاهره بكره
نور بجد
بدور ايوه جهزيلي الورق و هاتيه بسرعه
نور طب انتي هتعرفي تخرجي و تقدمي
بدور ايوه انا هتصرف بس ما تتاخريش عليا يلا سلام
بدور و هي تلقي بنفسها ع الفراش و اخير جامعه القاهره اخير بس هخرج و اقدم ازاي و انا معرفش حد
ثم خطر ببالها شخص ما و قالت ايوه هو دا الي هيقدر يساعدني بس اوصله ازاي
دا لازمله خطه محكمه و اضمن انه ميقولش لحد يبقا الخطه الجايه عليك ههههه دا انا ههيص و اتسله عليك يا فار البلاعات انت ههههه
😂😂😂😂
تفتكروا هتعمل اي في فار البلاعات دا
البت دي هتعمل اي تاني ربنا يستر 😂😂
أرأكوا يا حلوين 😊
تعليقات
إرسال تعليق