القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية تزوجت هذا القاسي بقلم رانيا خالد الفصل التاني



🌺🌷رواية تزوجت هذا القاسي🌷

🌺🌷🌷بقلم رانيا خالد🌷🌷🌺

🌺🌷🌷الفصل التاني🌷🌷🌺

 كانت جنة خارجة من اوضة الملابس في نفس وقت دخول عمر الي الغرفة 

عمر بصدمة في نفسه : إهدي يا عمر يا حبيبي كدا عشان البت لسا صغيرة اوي إهدي عشان متخفش منك خليك كدا واد جيين 


ثم عاد إلى جموده المعتاد ودخل إلى غرفة تغير الملابس وبعد قليل خرج مرة أخرى إلى الحمام وبعد قليل خرج وذهب ناحية الفراش بجموده المعتاد 

أما عند جنة 


جنه في نفسها :أه هو هيفضل متجاهلني كدا كتير اه ياما نفسي أشوفك يابعيد واقع علي وشك وأنا أصورها وأشيرها بهشتاج عمر الجرحي ياخد عزق تمام 


جنة : أبيه عمر ممكن نتكلم شوية 

عمر : أبيه ........أبيه إيه يا جنة يا 

جنة بمقاطعة : بص يا أبيه أنا عارف إنه دلوقتي مينفعش أقولك أبيه بس أنا في حياتي كلها عمري ما إعتبرتك أكتر من كدا وأنا عارفه كويس اوي انه جدو جبرك علي جوازك مني عشان يضمن إني أفضل هنا في مصر 


عمر : اهمدي شوية إيه راديو وإنفتح 


جنة بمقاطعة مرة أخرى : عارفة إنت هتقول إيه بس صدقني كل حاجة وليها حل بص حل إلى إحنا في ده بسيط جدا أنا وإنت نفضل خناق كل شوية لحد ما نطلق كدا كل واحد يرجع لحياته أنا ارجع لحياتي وانت كمان 


عمر بجمود :وإنتي ليه وافقتي من الأول علي جوازك مني مادام دلوقتي عايزة تطلقي قولي 


جنة ببعض الخوف من نبرته : ع عشان ج جدو هو طلب مني 


عمر بعصبية وصوت يرعب بعض الشئ : يعني لو جدو قالك إرمي نفسك من فوق هترمي نفسك ولا لما يقولك أقفى قدام عربية هتقفي 


جنة : اهدي شوية 


عمر : متقوليلش اهدي انا مش مجنون وإنتي مش شيفاني بشد في شعري 


جنة : ط طب هقولك حاجة إنت لو حد غالي عليك كنت وعدته انه إنت تسمع كلام جدك مش هتسمعه أنا زمان قبل مابابا 

اخذت نفس عميق 

جنة :أنا كنت زمان وعدت بابا إني هسمع كلام جدو وهفضل قوية ومفيش مخلوق يقدر يكسرني عشان كدا بس أنا سمعت كلام جدو بعد ما ما كنت في الأول رفضته يعني مش من حلاوتك ولا حاجة أنا أساسا كنت طول عمري يعني بجد كنت هموت وأعرف مين المجنونة بنت المجنونة اللي هتقبل ترتبط يعني بواحد زيك 


عمر بغرور واصل للسما :هههه أنا مش أي حد يا جنة وأظن كمان إن إنتي المجنونة اللي ارتبطت بيا وبعدين متنسيش نفسك أنا مش أي حد ده أنا عمر الجرحي كل بنت بتتمنا مني نظرة واحدة أما إنتي بقي فبقيتي حرم عمر الجرحي 


جنة :يادي أم الغرور اللي في طبع أمك يا أخي تكنش فاكر نفسك حلو هو إيه أنا مش أي حد دي ده أنا عمر الجرحي محسسني إنك تامر حسني الواد القمر ولا................ تامر هجرس...... دا حتى.......... الواد تاي المز بتاع فرقة ( بي _ تي _ اس )

أحلا منك ................... جتكو القرف مليتو البلاد 


عمر بصدمة : لا أنا بجد هموت وأعرف إنتي مش كنتي عايشة برا إيه ده جبروت وبعدين لازم تعرفي قواعدي بقي عشان انا٣ مش هستحمل كتير


جنة : اكيد طول القاعدة متتكلميش الا لما أنا اقولك متكليش الا لما أنا أجي بس أنا بقي مش هنفذ ولا قاعدة أو قانون من اللي إنت هتقول عليهم ويتري إيه العقاب ما أكيد في عقاب ما أنا كسرت قواعد 

عمر بيه الجرحي صح إيه بقي العقاب قولي


عمر: بقي عايزة تعرفي العقاب سهل أوي وتعرفي كمان أنا بقي هقولك القوانين وأحب إنك تكسريها لا مش أحب بس دا أنا أحب وأتمنى كمان 

أولا كلامي يتسمع ياجنة وتبطلي تستفزيني بالكلام 


جنة بعدم إهتمام وإستفزاز :اعلا ما في خيلك إركبه 


عمر بتمثيل للعصبية :جناااااا 


جنة بخوف وزعر ومرح :إيه ياعم تامر هجرس مش كنت من شوية عامل فيه الواد المز عمر الجرحي وعمال تقولي قواعد وقوانين إيه بقي تاني قاعدة 


عمر : هههههههههه بتقلبي في ثانية هههههههه

جبتي ورا 


جنة في نفسها بصوت عالي :مانا لو مقلبتش هاخد علقة عسل يا أخي ده أنا لسا ماعرفش إيه هو العقاب 


عمر :منفسكيش تعرفيه 


جنة : واللهي نفسي بس مش مهتما 


عمر :مش مهتما اممممممممم


جنة : ايه هيا اللي اممم دي 


عمر : اول ما تعملي حاجة غلط هقولك 


وفجائة رن تليفون جنة وكان مازن 


جنة بفرحة :ده ميزو 


عمر بشوية غيرة : مين ده 


جنة بدون أن تعي :ده حبيبي 


عمر بصدمة :ااااييه 


جنة بعد ان لاحظة ما قالت وخبت الفون :ده كااااان بس ..... . .........يعني .........جاري في ال .... الشقة اللللي كنت قعدة فيها وكمان كان زميلي 

في الجامعة بس واللهي العظيم مش أكتر 


وكانت علي وشك البكاء وابتدت ترجع لورا وهو بيقرب منها 


عمر بهدؤ موميت : كان جارك الحبيب مش كدا 

وكمان بتقولي قدام ده ميزو وحبيبي مش كدا عيدي مش قلتي عليه حبيبي 


جنة :وحيات عيالك ماقلت حاجة 


ورجع الفون يرن تاني 


(يومك مش معدي النهاردا يا جنة ) 😅😅 


عمر بهدؤ وعصبية وغيرة كلو في نفس االوقت : ردي 


جنة : هاااا


عمر بعصبية اكتر وصوت بدا يعلو : قلت ردي وافتحي لسبيكر 


جنة بخوف وهي تكاد تبكي :ح........حا.........حاضر بس بلاش لسبيكر 


نظرا واحدا فقط كانت كفيلة بجعل جنة تنفز دون رد وفتحت المكلمة وليتها لم تفعل 


مازن :ليك حبيبي شلونك 


جنة : ...............


مازن : حبيبي عندي سيربرايز بعرف انو انتي رح تحبيها كتير انا باقرب فرصة راح كون عندك ابمصر واخطبك وكمان نتزوج كيف السيربرايز 


جنة فقط كانت تنظر إلى عمر ولا تتحدث وعمر ايضا لم يكن يتحدث وكان هذا هدوء ما قبل العاصفة


مرة واحدة أمسك عمر الفون ورماه في الجدار وقد تفتت الفون الي 1000 قطعة أما جنة فقد داب الرعب في قلبها أو يا جماعة ماتت في جلدها


عمر بعصبية وغيرة :ايه اللي انا سمعتو دلوقتي ده 


جنة بخوف ولكن مثلت القوة :ايه يعني اللي سمعتو 


عمر : مين ده يا جنااااااة 


جنة :واحد زميلي من المانيا كان جاري وكمان زميلي في الجامعة مع بعض وحبينا بعض وهو اتقدملي للجواز وانا وفقت 

وبعدين جدو طلب مني ارجع وحصل بعدها اني ادبست فيك هيا دي الحكاية كله 


فجائة اقترب عمر منها وهي ظلت ترجع الي الخلف حتي استضمت في الجدار وحصرها باحدي يديه والاخري جذبتها اليه وفي قبلة عنيفة طويلة وبعد وقت ابتعد عنها من اجل ان ياخذو انفاسهم ثم عاود تقبيلها مرة اخري 

وكانت هذه القبلة اعنف من سبقتها وبعد عدة دقائق البتعد عنها وعد يقبلها مرة ثالثا ولكن هذه 


المرة كانت مميزة عن سبيقتيها حيث انها في البداية كانت عنيفة ولكن بعد وقت ليسا بكبير 

اصبحت ارق قبلة وطبعا كل هذا وجنة 


في صدمتها من ما يفعله هذا العمر لم تفق من

هذه الصدمة الا عندما وفي لمح البصر كانت

بين يدي هذا العمر ونظرت لهو بخوف تظن انهو لان سوف يجعلها زوجته لتكون بحق 

_زوجت _ هذا _ القاسي 


ومتنسوش تعملو ليا Comment and Voet 


وانتظرو مفاجئة الحلقة القادمة وعنوانها 


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close