![]() |
رواية ليالي الزين
الفصل الثامن والتاسع
وصل زين وليالى ومى الفيلا ودخلوا
وكانت مى ولى لى طالعين يناموا
زين نادى على لى لى
زين
ليالى عوزك ثوانى
نزلت ليالى تشوفه عاوز ايه
زين بص ل مى وقلها اطلعى فوق دلوقتى
مى بابتسامه حاضر
زين
احم ليالى مش عوزك تزعلى من ال قولته الصبح بس اصل 000
ليالى مقاطعه له
لا مزعلتش دى وجهت نظرك وتحترم جدا انت شايفنى مسواش حاجه ولا انفع ابقى سيده مجتمع ولا حرم زين باشا الفيومى لانى عشت فى العزبه فى المنصوره
زين
مش قصدى ال قولته
ليالى مقاطعه مره اخرى
زين ال قولته خلاص وصلنى وانتهى ومهما قولت مش هداوى كسرتى ال حسستهالى ان ابن عمى ال يقول عليا كده حتى لو انا فعلا زى ما تقول ملقش بيك
مكنش ينفع تقولى بطريقه دى ولا الاسلوب ده
المفروض كنت قعدت معايا وكلمتنى براحه وقولتى اننا مننفعش ل بعض وانا شايفك مجرد اخت ليا زى مى وانتى بنت عمى وهتفضلى فحمايتى لكن انا مش شايفك شريكت حياتى
صدقنى ساعتها كنت هتكبر فى نظرى جدا وهحترم قرارك
وكنت انا ال هقف ل جدوا وقله زين اخويا وهيكون سندى متقلقش لكن مش هننفع بعض لكن انت يا زين كتر قعدتك بره خلتك معدوم المشاعر مش بتحس بحد والا فارق معاك كلامك بيجرح ولا لا كل يهمك تنفذ ال انت عوزه وبس
زين واقف بيبصلها نظرت اعجاب ومش قادر يرد عليها واستغرب ان عقلها كبير كده وناضجه ولاول مره يندم الزين ويحس انو استعجل فى حكمه على حد
ليالى مكمله حديثها
وماتخفش اول ما جدوا ما يجى انا ال هنهى الموضوع لانى انا ال مقبلش ان الانسان ال هتجوزه يشوفنى قليله لانى انا غاليه جدا وعاليه جدا انا ليالى الفيومى
ال شباب مصر كلها يتمنوها
اه ما عدا زين الفيومى ال شيفها فلاحه
اتغاظ زين جدا من كلمتها ان شاب مصر يتمنوها وحس انو ادايق ومش عارف ليه او عقله بيحاول يخليه يهرب من الحقيقه انو غار عليها
ليالى مكمله
والكلام النهارده ال قولته قدام حماك وخطبتك متفهموش غلط انى بحاول اكسب عاطفتك
زين بغرور امال ايه
ليالى حست بغروره وحبت تفوقه
لا يا زين بيه الكلام كان علمى بحت
انت قدرت تكبر المجموعه وطورها ومحدش قدر يعمل ال انت عملته
ودى حقيقه اقتصاديه بس وانا انسانه مش حقوده عشان اقول على شخص ناجح انو فاشل لمجرد خلفات شخصيه
انا كده خلصت ال عندى وصدقنى انا مش زعلانه منك لانك مش فارق معايا انت مجرد ابن عمى وبس وشريكى فى المجموعه
واه وهاخد بنصحتك واعيش حياتى ومحدش هيعرف اننا متجوزين ل فتره
تصبح على خير
وطلعت وسابت زين واقف مكانه مصدوم من شخصيه لى لى الغريبه
انها مزيج من الرقه والجمال وفى نفس الوقت شرسه بتاخد حقها ومش بتخلى حد يجى جمب كرمتها
طلعت لى لى لقت مى مستخبيه اعلى السلم بتسمعهم
وشورتلها بسكوت ودخلت اوضت ليالى معاها
مى بضحكه عاليا
تسلم لسانك يا لى لى كلامك ل زين قصف جابها
لى لى بابتسامه نصر
حسيت انى اخت حقى ووجعته زى ما وجدعنى
مى باستغراب
بس زين عمره ما حاول يعتزر ل حد او يصالحه
لى لى
تلقيه عمل كده خاف انى اقول ل جدى وينفذ تهديده ليه
مى
مفتكرش عموما بكره الايام تبين
طلع زين واضته اخد شور وغير هدومه وطلع التراس يشم شويه هوا ويشرب سجاره
كانت مى ولى لى غيروا وقاعدين فى الاوضه
مى
لى لى غنيلى زى زمان وحشنى صوتك
لى لى
ياه ده انا مغنتش من زمان
مى
طب عشان خاطرى يلا
لى لى
ماشى عوزه غنيه ايه
مى بتفكير
اغنيه يوم الثلات بتاعت عمرو دياب حفظاها
لى لى
اه وبحبها اوى تحسيها روشه كده
كل ده وزين سامع حوارهم لان اوضته جمب اوضه ليالى وهما كانوا قاعدين على الشزلونج جمب التراس
مى بمرح
طب سمعينا الميك مع حضرتك والمسرح والجمور مستنينك
لى لى بابتسامه
حاضر وغنت لى لى
يوم ثلات ثلات بنات ندهولى
على البساط باصت يا ناس عجبونى
قعده وانبساط وغدا وعزمونى
فتفنوا الفتافيت وفتنونى
شكلها مؤمره
اعشق السمرا
ولا اعشق البيضا
ام الخدود حمرا
الحياه حلوه ويا ام روح حلوه 0000000
لاخر الاغنيه
وكان صوت ليالى يجنن وكله شقاوه وهيا بتغنى
ومى بتصقف وبتقولها هو ده
وبيضحكوا
زين واقف وابتسم وبيسمعها وحس انو حب صوتها ومش عوزها تبطل تغنى
واخد نفس طويل وقال ل نفسه ليالى دى شكلها خطر عليا
انا لازم اتجنبها فتره لحد الفتر هدى ما تعدى
وبيقول ل نفسه او بيوهم نفسه انو مشددلها بسبب جمالها المختلف من وجهت نظره وفتره اعجاب وهتعدى
ولا بعلم انه سقط فى بدايه الجنون والهوس بالفاتنه
ودخل ينام وبيحاول ميفكرش فيها
على الجانب الاخر
دخلت نسرين الفيلا بتاعتهم بعد ما زين وصلها
عزت قاعد مستنيها
متاخرتيش يعنى برا
نسرين بغيظ
الباشا كان مخنوق ومحبش يقعد
عزت بتفكير
البنت دى خطر علينا يا نسرين
نسرين
قصدك مين ليالى
عزت
ايوه هيا
نسرين بثقه
ماتخفش زين مالوش فى الحب
عزن بنفى
لا يا نسرين البنت جمالها يسحر
ده انا ال قد ايوها اتهوست بيها وهتجنن عليها
نسرين بغيظ قصدك ايه يا بابا انى وحشه وزين هسبنى عشانها
عزت بتهرب
لا يا حبيبتى قصدى لازم نبعدها عنه احسن يضعف قصدها ومنحطش النار جمب البنزين
نسرين حست ان كلام باباها صح
طب هنعمل ايه يا بابا
عزت بمكر لازم نبعتها عنه ونشغلها بواحد تانى
نسرين قصدك مين
اوعى يكون حضرتك
عزت بضحك
ياريت كنت انفع دى حتت مانجه تتاكل اكل بس انا اكبر منها
نسرين
امال مين
عزت
جاسر ابن عمك
نسرين
بس جاسر مسافر برا و هيفضل هناك كام شهر
عزت باصرار
لا كلميه حالا وقوليه عمك عوزك فى حاجه مهمه ولازم تنزل مصر عشان نخلص من زين الفيومى
وهو هيوافق جاسر نفسه يخلص منه النهارده قبل بكرا وقوليه فى بنت مزه فى الموضوع وهو هيرجع على طول جاسر بيموت فى الستات وبيقدر ياثر عليهم
وهو ال هيخلصنها من ليالى لما يلف عليها
وبيكمل فى نفسه
وساعتها لما ياخدها جاسر اخدها منه شويه اتمتع بيها دى تجنن
نسرين
اوك هكلمه دلوقتى لما اطلع واتفق معاه
وطلعت نسرين اوضتها وكلمت ابن عمها وفهمته الوضع كله
وطلبت منه يرجه مصر على اول طياره
وهو فرح ووافق لانه نفسه ينتقم من زين لانه بيغير منه جامد اوى
تانى يوم الصبح
الكل متجمع على الفطار
نزل زين لقى الكل متجمع
صباح الخير
الجميع صباح النور
وقعد يفطر معاهم وعنيه غصب عنه بتسرق نظرات ل لى لى
وناديه بتضحك وبتغمز ل مهاب
مى وقايمه من على السفره
يلا يا لى لى هتاخر على المحاضره
لى لى بهدوء
يلا يا مى سلام يا عمو سلام يا ماما
ناديه ربنا معاكوا خلى بالكم من نفسكم
زين بسرعه استنوا
انتم راحين فين
مى
هنروح فين يعنى الجامعه
زين وبيبص ل لى لى وبيوجهلها الكلام
هو مش انتى مش بتخرجى ولا بتروحى جامعه
مهاب بص ل ناديه وابتسم
ليالى بثقه
كنت مش بروح بس دلوقتى هروح وهختلط بناس ولازم اتعود اتعامل معاهم كويس
عشان اقدر اشتغل فى المجموعه وابقى سيده مجتمع وعشان مش اسببلك فى احراج
يلا يا مى سلام
وخرجت مى و لى لى راجوا الجامعه
وزين حس انو ادايق انها خرجت جدا
ولف وبص ل بباه و مامته
انتم مش قلتم انها مش بتخرج للكليه وبتروح على الامتحانات وان عمى وجدى منعنها
ناديه بخبث
مهى لازم تتعود تخرج يعنى هتفضل طول عمرها محبوسه
دى شابه صغيره ولازم تعيش سنها
احنا هناخد بالنا منها لحد ما يجى ابن الحلال وياخدها يبقى هو يحبسها برحته
صح يا مهاب
مهاب بغيظ
اه صح فعلا دى امانه لحد ما نوصلها بيت جوزها ناخد بالنا منها مش نحبسها
زين الضايق من كلام بباه و مامته وقام متنرفز من على الفطار ومشى على الشركه
مهاب وناديه بصوا ل بعض وضحكوا بصوت عالى
ناديه
والله ولسه هتشوف يا زين اما جننتك ب لى لى
مهاب
يستاهل خليه يتربى
فى الشركه
دخل زين مكتبه وسرحان
وبيفكر فى كلام بباه و مامته وانها هتجوز وتمشى ومش هيكون من حقه يشوفها
عند النقط هدى حس انو اتخنق واستغرب نفسه اكتر
نفخ وقام من على كرسيه وفك رابطه عنقه
وحط ايده فى جيوبه وبيتابع الطريق من خلال الوح ازجاجى ال ورا مكتبه وبيفكر
وبيقول ل نفسه ايه ال حصلك يا زين مكنتش كده واخده تفكيرك كده ليه عمرك ما بصيت ل وحده ولا شغلت بالك اى واحده مهما كانت جميله
ويرجع يقول ل نفسه بس ليالى مش جميله جمال عادى دى فتنه متحركه
اه يا زين شكل الايام ال جايه هتكون صعبه عليك
شويه والباب خبط ودخل نادر مدير اعماله وصاحبه
نادر
زين زين
زين
ايه فى ايه
نادر بابتسامه
بنادى عليك من بدرى سرحان فى ايه اول مره اشوفك سرحان
قعد زين على مكتبه و-
فقط علقي بعشرين ملصق ومتابعة
الفصل التاسع
قعد زين وبياخد نفس طويل
نادر باستغراب من حاله زين
مالك يا زين فى ايه
زين
انت رجعت امتى من السفر
نادر
امبارح بليل
زين والاخبار ايه فى المعدات الجديده
نادر بثقه
ماتقلقش هتوصل فى معادها ومحدش هيعرف بوصلها
زين
نادر خلى بالك مش عاوز حد يعرف خالص بالموضوع ده لحد ما اعرف مين الخاين ال فى المجموعه
نادر
ماتقلقش محدش يعرف انا كنت فين والكل فاهم انى كنت واخد اجازه عشان بنتى
زين تمام اوى
صحيح مريم بنتك عامله ايه
نادر
بحاول ابقى ليها الاب والام
زين بعمليه
طب ما تتجوز وتجى واحده تاخد بالها منها
نادر بحزن
صعب الاقى ال تعوضنى مريم الله يرحمها دى كانت حب عمرى وحياتى كلها
وصممت ان الحمل يكمل ومن ورايا عشان تفرحنى مع ان قلبها كان تعبان جدا
زين
يعنى مش هتجوز تانى
نادر
زين انت صعب تحس بيا متزعلش منى يا صاحبى بس انت قلبك قاسى وعندك برود فى المشاعر مش هتحس انو صعب واحده تانيه تخش حياتى وكمان تتقبل مريم بنتى فيها
زين بصله وساكت
نادر حس انو ادايق
زين متزعلش منى انا مقصدش
زين بتفكير وبلهجه غريبه استغربها نادر
هو انا بارد فى المشاعر بجد
نادر شك فى طريقه كلامه
مالك يا زين فى حاجه مخبيها عليا
زين بتنهيده اه
نادر بقلق فى ايه
زين
انا كتبت كتابى على بنت عمى
نادر بزعل
نعم ومن غير ما اعرف لدرجه دى معتبرنى غريب انا فكرت انى اخوك ماشى يا زين سلام
زين بسرعه
اهدى واقعد واسمعنى بدل ما اقوم اديك بوكس فى وشك اشلفطه
نادر بخوف مصطنع ماشى يا كبير احكى
زين اخد نفس طويل
وحكى ل نادر كل حاجه سبب الجوازه وال قاله ل ليالى وال حس بيه لحد ال حصل النهارده الصبح
وزين مش بيقدر يحكى ويتكلم غير قدام نادر لانه بيعتبره اخوه ونصه التانى
نادر بضحكه عاليه
شكلنا وقعنا والبارد هيحب
زين بغضب ما تلم نفسك ايه بارد ال الكل مسكهالى دى
نادر بابتسامه وبغمزه ليه حد قلك كده غيرى
زين
اه هيا استريحت
نادر
مهو فعلا انت بارد فى مشاعرك يا زين ومش بتحس بحد خالص قفلت على نفسك اوى
وبقيت زى الاجانب اه كلنا سافرنا وعشنا بره فتره بس متاثرناش اوى زيك انت بقيت عملى اوى زيهم وسحبتك دوامتهم يا زين متزعلش من كلامى انت عارف انت عندى ايه وزعلان على حالتك ومش انا لوحدى وبباك وممامتك وبباك اشتكالى كتير
زين بتنهيده
شكل البارد هيبقى نار مولعه بسبب ليالى
نادر بابتسامه
يارب اشوفك كده
زين
بقى عاوز تشمت فيا
نادر
لا يا صحبى بالعكس ده انا هفرح اوى كمان النار دى هتجى لما قلبك يدفى من الحب ويشعلل فيه وينور جواك وحواليك
فى الوقت ده تلفون زين رن
الو
--------
زين بتقول ايه طب انا جاى خلى بالك منهم انت والبقر ال معاك
وقام بسرعه من على مكتبه
نادر بخضه فى ايه يا زين
زين
شويت كلاب اتعرضوا ل مى وليالى فى الجامعه واشتبكوا مع الحرس
نادر
طب انا جى معاك وهكلم الحرس يحصلنا
ونزل زين ونادر راحوا الجامعه
كان لسه الاشتباك شغال وامن الجامعه مش قادر يفك الاشتباك ده
نزل زين ونادر بكل ثقه من العربيه والحرس وراهم ال قدروا يخلصوا الموضوع
وبعديها طلع زين ونادر اوضه العميد عشان يعرفوا الموضوع
فى اوضه العميد
واقفه مى ونهى صحبتها وليالى
وشويت الشباب ال عكسوا ليالى ومى ونهى
زين
ايه ال حصل لو سمحت
العميد
اولا نورتنا يا زين بيه
زين بثقه شكرا بس ايه حصل
دكتور احمد كان واقف جمب العميد وهو ابنه
احمد
انا هفهمك يا زين بيه
انا كنت داخل ادى المحاضره لقيت الشباب ده بيعاكس ليالى ومى ونهى
زين رفع وشه ل ليالى ال لقى دموعها نازله وحس بنغزه فى صدره
ونادر بصلهم بس لفت انتباهه ملاك فى وسطيهم نهى وجذبته برقتها
زين
وبعدين ايه حصل
احمد
بعدين بداو يطولوا بالايد ويحاولوا يتحرشوا بيهم
والحرس ال معاهم ادخل وحصل اشتباك
زين اول مره يحس بغيره وغضب وقام من مكانه
وبص للشباب نظره ارعبتهم
انا هعرفكم هيحصل ايه فى ال يقرب من حد يخص زين الفيومى
وبص للعميد عاوز اساميهم بالكامل
احمد
حاضر وعموما هما هيتمنعوا من الامتحانات السنه دى
زين تمام نادر اتصرف معاهم
نادر
قام بثقه وبص ل زين
اعتبر الموضوع انتهى وكله تحت السيطره
فى الوقت ده نهى رفعت عنيها تشوف ال بيتكلم بثقه زى زين ولا يقل عنه هيبه
واتلاقت عيون نادر ونهى ل ثوانى
ونهى اتكسفت ونزلت عنيها بسرعه
وابتسم نادر ابتسامه هاديه على كسوفها
اما احمد عنييه كانت على ليالى ومش بنزلها وزين اخد باله وبعصبيه يلا قدامى على البيت
والبنات سمعوا الكلام وخرجوا فى هدوء
وهما ماشين احمد نادى على ليالى
احمد
ليالى لفت ليالى ليه
نعم يا دكتور
بصلها بصه كله شغف لو احتاجتى اى حاجه فى اى وقتى تعالى المكتب ومتخافيش العيال دى انا هربيها
ليالى بهدوء
شكرا يا دكتور
زين ادايق جدا وبصله بصه ارعبته
زين شكرا يا دكتور واتكى على ايه جامد وهو بيسلم عليه \
طلعوا من باب الجامعه اتخضت مى وليالى ونهى من كميه الحرس ال بره
مى باستغرب ا
ايه كميه الحرس دى كلها
نهى بابتسامه هاديه
دول قفلوا الجامعه واحنا كنا بنحارب
زين ونادر كانوا وراهم وسمعوهم
ونادر ابتسم على كلمه نهى
زين بغضب اتفضلوا على العربيه
نهى
طب سلام هبقى اكلمك اطمن عليكى
مى
طب تعالى اركبى معانى هنوصل
نهى
لا معايا عربيتى متقلقيش
زين
يلا يا نهى اركبى معاهم هوصلك
نهى بخوف وارتباك منه
لا شكرا مش عوزه اتعبك معايا
تدخل نادر فى الحوار
امشى انت مع مى وانا هوصل نهى متقلقش
زين تمام خلى شويه من الحرس يمشوا وراك احسن ولاد الكلب دول يعملوا حاجه لحد ما اتصرف معاهم
نادر تمام
وميل على زين وشاوشه بس تصدق تستاهل قمر
زين بصله بغضب
لم عنيك احسن ما اقلعهم من مكانهم
نادر بضحكه وربنا شكلنا وقعنا
زين خبطه فى كتفه وضحك
واول مره ليالى تاخد بالها من ضحكه زين وتشوفه بيضحك اصلا
واخد نادر نهى معاه فى العربيه وخلى حد من الحرس يسوق عربيتها \
نهى بكسوف
اسفه لو عطلت حصرتك
نادر بابتسامه هاديه زادته وسامه
مفيش تعب احم هو انتى صحبت مى من زمان
نهى
ايوه من ايام الثانويه
نادر
غريبه عمرى ما شفتك عندها
نهى بحزن
اصل مكنتش بخرج كتير لان ماما تعبانه وانا ال بقعد بيها ومى هيا ال كانت بتجيلى
نادر
الف سلامه عليها ربنا يشفيها
نهى
يارب مليش غيرها بعد وفاه بابا
نادر
انتى بباكى متوفى \
نهى
ايوه مات وسبنى انا وماما ل وحدنا
نادر باسف
ربنا يرحمه
نهى خلاص وصلنا
نادر انتى عايشه هنا
نهى
ايوه انا وماما فى الدور الثالت وعمى فى التانى
اصل ده بيت العيله
نادر بابتسامه
فرصه سعيده يا نهى
نهى بخجل
انا اسعد
ونزلت طلعت الشقه
اما زين وصل ب مى وليالى الفيلا ودخل وعفاريت الدنيا بتتنطط فى وشه
زين
ادخلى يا هنام انتى وهيا
مهاب كان قاعد بيقرا كتاب واتخض من صوت زين
فى ايه يا زين صوتك عالى ليه
زين بغضب
الهوانم اتعكسوا فى الجامعه وكانت مجزره هناك
مى
واحنا مالنا يا زين احنا ال قولنالهم عكسونا
كل ده ليالى ساكته ومش بتتكلم
زين مهو لو الهانم لبسه لبس عدل مكانش حد كلمها
ليالى رفعت عنيها وبصتله انت تقصدنى انا
زين بعصبيه
ايوه انتى ايه ال لبساه ده
ليالى بعصبيه
ماله لبسى بنطلون جينس وشميز طويل عليه كمان مش قصير و 0000
وللحديث بقيه
يتبع
للحصول علي باقي القصه
فقط علقي بعشرين ملصق ومتابعه
رواية بدل مااتجوز العريس اتجوزت ابنه الحلقه السابعه 👇👇👇👇👇


تعليقات
إرسال تعليق