القائمة الرئيسية

الصفحات



سكريبت تزوجت بلطجي كامله


 1 = لالالالالا كفايه هاموت حرام عليك يا يونس انا اسفه والله مش هاتكلم تاني 

يونس.انا مش هاخليكي تتحركي من مكانك مش تتكلمي بس ياكلبه .

ريم ٢٤سنه معاها دبلوم كان نفسها تدخل كليه بس محدش في البيت وافق عشان ابن عمها يونس عاوز يتجوزها .

يونس وشهرته البرنس بلطجي المنطقه بيحب ريم جدا غيور عليها جدا جدا متتملك جدا 

بعد ما خلص ضرب في ريم سبها ومشي ودخلت ام ريم وهي بتعيط عشان بنتها.

الام .معلش ببنتي محدش يقدر يتكلم معاه 

ريم .ياماما حرام عليكو انا تعبت محدش عارف يوقفه ليه بابا وعمي محدش يوقفه ويقولو اني خطيبته ومينفعش يضربني 

الام .خلاص ياحبيبتي انا هاتكلم مع ابوكي 

بعد خروج الام قامت ريم تصلي عشان ترتاح لأنها بترتاح جدا بعد الصلاه وفضلت تدعي أن ربنا يبعد عنها البرنس 

دخلت الام علي الاب وهو بيبكي عشان مش عارف يقف في وش إخوة وابنه 

الام .لحد انتي ياحج 

الاب .مش عارف انا مش مستغني عن بنتي الوحيده انا هاروح لخويا 

خرج الاب اسمه محمد وراح عند إخوة وابنه 

حاضر ياللي علي الباب مين 

الحاج محمد .انا 

حاضر بيفتح الباب قمر اخت البرنس اتفضل ياعمي

الحاج محمد. ابوكي واخوكي فين 

قمر .جوة ياعمي بابا يونس عمي عاوزكم

الحاج سيد ابو البرنس

اتفضل يا محمد 

الحاج محمد.بنتي مش هاتكمل مع البرنس

البرنس.نعم انت بتقول اي دا انا اقتلك لو بس فكرت في كدة ياعم انت روح فهم بنتك اني عمري ما هاسبها انت فاهم 

حلو اكمل ولا لا

٢ = الحاج محمد .انت ابن اخويا وانا مش عاوز ابلغ عنك بس لو قربت من بنتي هابلغ عنك بنفسي

البرنس.انت بتهددني في بيتي انت مش عارف انا مين انا البرنس اللي محدش يقدر يتكلم قصادي انت فاهم لو حد تاني كان مات دلوقتي بس عشان خاطر الحاج بس مش هاعمل حاج وعقاب ليك دخلتي علي بنتك كمان شهر ماشي ولو فكرت تتكلم انا هاسكتك بطريقتي انت فاهم وشرفت ياحمايا العزيز

خرج الحاج محمد من عند البرنس شايل الهم وقرر يروح المسجد يصلي ولما خلص وروح البيت لقى مراته مستنياه الام مني. عملت اي ياحاج

الاب محمد.ماعملتش حاجه وقال كل اللي حصل

الام. والحل اي

الاب محمد.هانهرب من المكان دي 

الام مني .هانروح فين بس ياحاج وانت حتي مش معاك فلوس نهرب بيها هانعمل اي

الاب محمد يعني اسيب بنتي تتجوزي غصب عنها واحد يمد أيده عليها كل شويه ولا اعمل اي وانا مش عارف اقف قصاده

الام مني . خلاص بيع حتتين الدهب اللي معايا وكمان العفش عشان الفلوس اللي معانا قليله خالص

في الوقت دا ريم كانت رايحه الحمام وسمعت كل الكلام وقررت انها تتجوز البرنس

بقلمي Ghada

تزوجت بلطجي

3 = دخلت ريم الاوضه بتاعتها بعد اللي سمعته وقررت انها تتجوز البرنس عشان خاطر أهلها وان مهما يهربوا البرنس هايعرف طريقهم وفجأة التلفون رن وكان البرنس وفتحت الخط

ريم . السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

البرنس .وعليكم السلام ابوكي قالك اني خلاص قررت أن الفرح اخر الشهر 

ريم .لا بس المعادي مش بدري شويه 

البرنس .انا مستنياكي من زمان وانتي مخالصه المدرسه بتاعتك عاوزة اي تاني ولا الحلوه مش عاوزة تتجوز 

ريم. لا مش قصدي بس 

البرنس. من غير زفت بس هو كل ما أقرر ابقا هادي معاكي تعصبيني ليه 

ريم .بدموع انا اسفه مش هاعصبك تاني 

البرنس. ريم انتي حبيبتي وعشقي الوحيد وانتي القلب من جوه يمكن بقولك الكلام دا اول مره بس انتي اللي دايما بتسدي اي طريق معايا عشان كده بكون عصبي 

ريم. ممكن طلب 

البرنس اتفضلي 

ريم . ممكن ما تضربنيش تاني 

البرنس.اسمعي الكلام وانا اوعدك مش هاضربك بس لو مش هاتسمعي الكلام انتي حره هاموتك

ريم.لالا هاسمع الكلام

البرنس .خلاص ماشي بكره البت قمر هاتجي تاخدك عشان تجيبي اللي نفسك فيه ماشي يا عسل انت يا سكر 

ريم . حاضر

البرنس .أحبيك كده وانتي بتسمعي الكلام تعرفي ياريم اول مره احسن اني فرحان اوي عارفه ليه عشان بتكلمني من غير ما اضغط عليكي 

ريم. إن شاء الله هاكلمك علي طول 

البرنس . أن شاء الله ياروحي بس اوعي تلبسي حاجه ضيقه ولا حاجه ملفته ولا شعريه منك تبان ماشي 

ريم حاضر 

البرنس . اه علي الحلو لما بيسمع الكلام يلا تصبحي علي خير 

ريم .وانت من اهل الجنه

بعد ريم ما قفلت مع البرنس حست انها مرتاحه شويه أنه بدأ يتغير معاها وقالت أنا هاكلمه حلو عشان أكسبه عشان خاطر اهلي الباب خبط وكان الاب 

ريم. بابا اتفضل 

الاب محمد . ريم ياحبيبتي انتي لسه صحيه 

ريم.اه يابابا لسه اصل كونت بكلم البرنس وكان بيقولي انو اتفق معاك عشان الفرح واني انزل من بكره مع قمر اشتري اللي انا عاوزة بعد اذنك طبعا

الاب محمد .ريم ياحبيبتي انتي موافقة علي الجوازة دي 

ريم .ابو يابابا موافقه

الاب محمد ماتخفيش ياحبيبتي انا معاكي لو مش موافقة خلاص احنا نمشي من هنا ونروح اي حته بس تكوني انتي مبسوطه 

ريم . ياحبيبي انا كويسه والله والبرنس وعدني أنه مش هايمد أيده تاني عليه وبعدين بيني وبينك انا اللي غلطانه عارف ليه اصل هو قالي قبل كده اني مكلمش اي راجل حتي لو اي اللي حصل وانت عارف الواد اسامه ابن خالتي صفيه واقفني في الشارع وقالي بحبك قدام الناس وانت عارف ان حظ بنتك زفت واحد سمعه من رجالت البرنس ياختي وعينك ما تشوف اللي النور انا طلعت من هنا والبرنس طلع ورايه وبيقولي انتي هبله يابت انا مش قولت ماتكلميش الزفت اسامه دا رحت وبكل شجاعه وقولت وانت مالك وماما راحت قايله ابن اختي وبراحته دا اللي هايتجوز بنتي ودا سمع الكلام وتحول وراح قايلي بتكلميه في الشارع وكمان امك عاوزاكي تتجوزيه صح ونزل ضرب فيه لحد ماتكسرت وهنا دخلت الام فجاه

الام مني .بت انتي انا مش هاجوزك البرنس عمري لا يعني لا وهانمشي من هنا وتتجوزي اسامه ودا اخر الكلام فاهمه ولا لا 

ريم . ياماما البرنس خلاص جهز كل حاجه وعمري ما أصغر بابا ابدا 

الام مني . يعني ابوكي كان قال رأيه

الاب محمد.مني اسكت خالص اخر الكلام ريم انتي عاوزة مين 

ريم . البرنس يابابا 

الام مني .براحتك بس بعد كده ياريت لو ضربك ماتجيش هنا عشان انا ها دخلك البيت دا 

الاب محمد.دا بيتي انا مش انتي والبيت دا مفتوح في اي وقت لكي ياروحي 

بقلمي..Ghada

تزوجت بلطجي

4 = الام مني.اشبع انت وبنتك بالبرنس بس بعد كده لو جات تعيط انا مش هازعل عشانها انتو فهمين 

ريم .ياماما انتي عارفه أن البرنس عمرو ماهيقبل اني اكون لغيره صح طب ليه نتعب نفسنا ياماما البرنس مش وحش 

الام مني.طيب ياختي اسكتي احسن انا هاموت من الخوف عليكي يابنتي خايفه عليكي 

ريم.ماتخافيش ياست الكل 

الام مني.طب ياحبيبتي تصبحي علي خير

ريم.وانتي من اهل الجنه ياماما انتي وبابا

خرج الاب والام وريم بتدعي ربنا أن يصلح الحال وبعدين نامت 

الساعه 11 الظهر جات قمر اخت البرنس عشان يجيبو حاجات الفرح وعدا الوقت بسرعه بين الف والتجهيز وكان البرنس وريم كل يوم يتكلمو بالساعات والبرنس سمع نصيحه أبوه أنه يحاول يسيطر على نفسه شويه لحد ما يتجوز ريم وجه اليوم المنتظر يوم الفرح وطبع البرنس عمل حفلتين واحده لستات وواحده للرجاله وكان والفرح كان جميل جدا وفي نص الفرح جات واحده لريم وقالت لها أن البرنس متجوزها عرفي ورافض أنه يعترف بأنه ابو اللي في بطنها وريم ماستحملتس الخبر واغمي عليها 

الام مني. بصويت ريم بنتي 

سمع البرنس الصويت طلع جري علي فوق لقا ريم واقعه في الأرض ومش بتفوق شالها البرنس ودخل بيها الشقه بتاعته وطلب الدكتوره (الفرح كان تحت البيت يعني في الشارع بس البرنس عامل خيمه للحريم عشان محدش يشوف ريم)

جات الدكتورة وكشفت عليها وخرجت 

البرنس بخوف. مالها يا دكتوره 

الدكتورة.عندها انهيار عصبي سمعت خبر مش كويس اوحاجه زعلتها جامد غير أنها ضعيفة هاكتبلها علي شويه فيتامينات ياريت تنتظم عليهم وبلاش اي إزعاج اوضغط عليها وهي شويه وهاتفوق 

وبعد ساعتين فاقت ريم وبصت حواليها 

الاب محمد.بنتي حبيبتي حمدالله على السلامه ياحبيبتي

الام مني.كده ياريم كونت هاموت من الخوف عليكي 

العم سيد . حمدالله على السلامه يابنتي 

كل دا وريم مركزه مع البرنس 

البرنس .ريم حبيبتي انتي كويسه فيكي حاجه 

ريم .عمي انت صحيح بتعتبرني بنتك 

العم سيد. طبعا ياحبيبتي انتي بنتي 

ريم .ترضا ان بنتك تعيش مقهوره 

العم سيد.لا طبعا ياحبيبتي فيكي اي بس يابنتي 

البرنس .ريم مالك ياحبيبتي 

ريم .من غير ما تعبر البرنس عمي انا عاوزة اتطلق

البرنس .نعممممممم

بقلمي Ghada

تزوجت بلطجي

5 = البرنس . نعم طلق اي هو انا لحقت اتجوزتك عشان اطلقك 

ريم. طب ليه تتجوز واحده غيري انا عملتلك اي دا انا اعجبت بيك خلاص وهاحبك 

البرنس فرح جدا .وقال والله بجد انا مبسوط قوي انتي مش عارفه انا حاسس بايه وقرب من ريم وقال انتي روحي وحبيبتي وريم سرحت في كلامه والبرنس قرب عشان يبوس ريم 

العم سيد.في اي ياكلب انت وهي احنا لسه موجودين 

الأم مني.ضحك عليكي ياختي بنتي هبله ياناس يابت دا طلع متجوز

ريم .اه افتكرت انت متجوز عليه باي حق ها مش كونت هاتموت وتتجوزني ليه بقا كده وهي منهاره من العياط 

قمر .علي فكره ياريم هو متجوزك عليها 

ريم. كمان ياخويا 

البرنس .نعم اخوكي ليه أن شاء الله شايفاني سوسو

ريم .انا غلطانه اني ما سمعتش كلام ماما كان ماله ابن خالتي عمري ما كان هايعمل كده

البرنس . والله لو ماسكتيش هاموتك من الضرب لو اسم رجل تاني جي علي لسانك فاهمه

العم سيد.بس في اي انت وهي مالكو احنا لسه واقفين 

الأب محمد.يابنتي اسمعي كلامه خالنا نخلص 

البرنس .سهير فعلا مراتي عرفي 

ريم .شوفت ياعمي طلع متجوز اهو 

البرنس .عارفين الحاجه سعاد اللي كانت ساكنه هنا 

الكل قال اه طبعا عارفين أن جوزها وابنها ماتو صح الكل قال صح ومرات ابنها اتجوزت وسابت سهير مع الحاجه سعاد ولما البنت بقا عندها ١٥سنه جات ام البنت وجوزها عاوزين يجوزوها واحد خليجي عشان هايخدو فلوس كتيره والحاجه سعاد بعتتلي وقالت انها مش عارفه تعملهم حاجه وقالتلي اني اتجوزها بس عشان احميها لحد السن القانوني عشان محدش يعرف يعملها حاجه وبعدين أطلقها انا والله قولتلها اني هاحميها من غير جواز قالتلي اني مش هاعرف لأن البت ممكن يخدوها طب ياحاجه انا خاطب بنت عمي وبحبها قالتلي ريم لو عرفت مش هاتقول لا وطبعا دا كله بعلم الحاج عشان عمري ما اعمل حاجه من غير رأيه وبعدين انا كونت ماجل الجواز عشان كده والله وطلقتها من شهرين والله عمري ملامستها عشان عمري ماتخيلت نفسي غير معاكي انا عارف انو كان لازم اقولك بس خوفت وانتي كونت مش عاوزة الجوازة تتم والله بحبك وبقولها قدامهم وعمري ما هازعلك ابدا 

الأم مني.بنتي هاتروح معايا

ريم .ايو هتروح معا ماما وبابا

البرنس .مرات عمي انا مستحملك بالعافيه 

الام مني. شوفو اه بيعمل كده فيه امال لما نمشي هايعمل اي في البت لا عمري ما هاسيب بنتي ابدا 

البرنس.اسف ياعمي علي اللي هاعمله وشال البرنس ريم ودخلها اوضه تانيه وسك عليه وراح لهم بره وقال لهم شرفتو مع السلامه عشان النهارده الفرح وعاوز مراتي حبيبتي

الأم مني.كمان طب انا مش هامشي من غير البت 

الاب محمد.يلا يا مني خلاص وبعدين مشي الحاج سيد وقمر ودخل البرنس علي ريم وقال

البرنس .يعني انتي مش بتحرمي ابدا انا ضربتك قبل كده عشان بس سلمتي على ابن خالتك صح طب لما تقوليلي انك عاوزة تتجوزيه اعمل اي 

ريم .وليك عين تتكلم ياخاين يا غدار يابتاع سهير يارمرام دي بت معفنه ووحشه 

البرنس .انا شامم ريحت غيره في الموضوع

ريم .نععععع غيره عليك انتي لا طبعا 

البرنس .ماشي ياريم انا هاعارفك بس اصبري عليه لما اعرف الكلبه دي ليه عملت كده 

بقلمي Ghada

تزوجت بلطجي

٦ =بعد البرنس ماخلص كلام مع ريم خرج من الاوضه عشان يكلم الحاجه سعاد ورن عليها 

الحاجه سعاد. الو الف مبروك ياحبيبي ربنا يسعدك

البرنس . الله يبارك في صحتك ياحاجه انا بس عاوز اقولك حاجه

الحاجه سعاد. نعم يابني خير

البرنس .انا عمري قصرت معاكي في حاجه او حتي وعدتك اني اكمل مع حفيدتك او حتي حتي كلمتها غير لما امها وجوزها بيكونو موجودين

الحاجه سعاد.لا يابني بس ليه الكلام ده في حاجه حصلت

البرنس . ايو في لما حفيدتك تجي تقول لريم أن جوزها وحامل مني دا جزاتي اني واقفت معاكو ياامي ليه كده بس تعرفي أن ريم طلبه الطلاق

الحاجه سعاد.والله يابني ما اعرف حاجه بس هي اليومين دول في واحد اسمه اسامه بسمعها بتكلمه ولما اقولها كده عيب تقولي انتي مالك مش كفيه اني السبب انها مطلقه في السن دا اعمل اي بس ولما قولتلها اني هاقولك قالتلي ها تسيب البيت اعمل اي فيها

البرنس . من اسامه دا يا امي 

الحاجه سعاد .والله يابني ماعرف بس سمعتها مره وهي بتقوله انه ياخد ريم ويبعد والله كونت عاوزة اقولك بس معرفتش خوفت تعملها حاجه

البرنس .دا جزاتي ماشي ياامي شكرا

وقفل البرنس وقعد يفكر هايعمل اي وراح رانن علي واحد من رجالته اسمه مسعد 

مسعد. نعم يابرنس

البرنس .عاوز اسامه ابن خالت المدام في الوكر بتاعي فاهم بكره اجي القيه فاهم 

مسعد .امرك يابرنس 

وقفل البرنس وراح الأوضه عند ريم لقي الباب مقفول بالمفتاح ريم افتحي الباب 

ريم .لا مش هافتح روح شوفلك حته تانيه 

البرنس .ريم اخلصي وافتحي

ريم .لا مش هافتح روح امرأتك ياخويا 

البرنس .نعم اخوكي انتي يابت هاموتك ماشي ياريم انتي حره 

ريم لنفسها احسن كيد راح ينام في الاوضه التانيه وفجاه لقت الباب بيتفتح راحت مصوته

البرنس. اسكتي يابت عاوز انام 

ريم .روح نام حد مساك فيك 

البرنس .ريم كفايه كده النهارده الفرح وعيب في حقي انك تكوني قدامي كده بالاسدل

ريم .دا اللي عندي 

البرنس.طب اشوف شعرك بس 

ريم .اه ياقليل الادب عاوز تشوف شعري وشويه كمان تقول اخلعي لا طبعا أنا محترمه 

البرنس .ريم انتي مراتي فاهمه 

ريم .لا طبعا مش ها خليك تلمسني عشان تتجوز واحده تانيه صح اه بقا لو ما خلفتش طبعا هاتتجوز وتبعد عني انت مش بتحبني يايونس  

البرنس .اولا بحب اسم يونس منك اوى وثانيا عمري ماتجوزك غيرك ابد

ريم .لا عرفت تتجوز غيري ياريت تخلي عندك دم وتبعد عني 

البرنس بعصبيه .ريم انا ساكت من بدري ومقدر اللي انتي فيه خلاص بقا 

ريم . بعصبية.هاتعمل اي ياعني

البرنس بعصبيه .اكتر ريم صوتك عالي وانتي عارفه أن محدش يعالي صوته قدامي فاهمه 

ريم.لا مش فاهمه عارف يايونس انت اوسخ إنسان انا عرفته البرنس ضرب ريم بالقلم وقالها كفايه كده اسكتي ومسكها من شعرها جامد وقالها تنامي من غير نفس أحسن والله اموتك النهارده ريم اه فاهمه بس سيب شعري لسانك لو طول الحزام موجود يلا اخفي نامي تاني يوم الصبح 

البرنس .ريم اصحي اهلنا تحت يلا اصحي صحت ريم وبعدين لبست ونزلت هي والبرنس تحت عند الحاج سيد اول ما ريم دخلت الام صوتت

الأم مني.اب اللي عمل فيكي كده يابنتي انا كان قلبي حاسس حرام عليك 

ريم............

بقلمي Ghada

تزوجت بلطجي

٧ =الام مني.اي اللي عامل فيكي كده اكيد ضربك اه ما هو بلطجي لازم يكون ضربك 

ريم .بس ياماما في اي مالي انا كويسه اهو يعني 

الأم مني.انتي من أمتي بتعاملي الزفت اللي في وشك دا ها 

ريم .زفت اي قصدك علي الميكب فا دا عشان انا عروسه ولا نسيه 

البرنس.خلاص ياحماتي بقا مش ها كولها يعني 

الام مني. مش بعيده عليك انت تعمل اكتر من كده انا حاسه ان الواد اسامه ابن اخوتي أنت ليك يد في اختفاءه 

البرنس.هي اي بلوه تحصل الازم يكون ليه ايد فيها ما تقولي اني قتلت السادات بالمره 

الحاج سيد.بس بقا في اي محمد شوف مراتك انا صداعت دي مش عيشه دي 

الأب محمد. خلاص يا منى نفسي اعرف مالك 

الأم مني.مالي مش عارف خاد البت اللي حالتي لا وكمان متجوز قبلها يعني بنتي نامت مقهوره امبارح قلب امها 

ريم حضنت امها وقالت لها 

ريم .انتي حبيبتي ياماما وبعدين كلها دور واحد واكون عندك دا احنا نفس البيت اه وتعملي حسابك كل يوم الحد والاثنين والتلت هاناكل من عندك ويوم الاربع والخميس والجمعه عند بابا الحاج سيد ويوم السبت فري البرنس هايكلني بره 

الأم مني.لا ياحبيبتي انا مش عاوزة اشوفك تاني يلا يامحمد انا كده اطمنت ان بنتك هاتفرس جوزها مع السلامه يابنتي واتعملي الضبيخ ياختي 

ريم.ماما استني بس خلاص يبقا الأسبوع كل هنا ماشي ياقمر 

قمر.يونس انت اخويا الكبير بس احنا مش هانفتح ليك تاني بره ياريم 

ريم.انا مش عارفه والله الناس دي مالها يلا مع السلامه

البرنس خاد ريم وطلع الشقه وبعد ما طلع ريم دخلت الاوضه ودخل وراها البرنس 

البرنس.ريم عاوز اتكلم معاكي 

ريم.مش عاوزة 

البرنس .ريم انا اسفه والله بحبك بس انتي بتعصبيني ريم انتي مش عارفه يعني ايه اليوم الوحيد اللي طول عمري باتمناه يحصل فيه كده انتي عارفه احساسي كان اي كونت هاموت ريم انتي طول عمرك رافضاني عارفه يعني اي يعني كرامتي واجعاني منك ريم انا تعبان اوي 

ريم .يونس انا اللي اسفه بس والله انا بحبك من زمان بس ماكونتش عاوزة اتجوزك وكل يوم خناقه عارف احساسي اي بكون بموت خائفة اتجوزك ويحصلك حاجه والله هاموت

البرنس.بعيد الشر عنك ياروحي يعني كده خلاص سماح وعمري ما هازعلك ابدا

ريم.سماح بس بشرط انا عاوزة اتعلم الطبخ معاك كل يوم 

البرنس فرح جدا.وقال حاضر ولو الأكل وحش هاطلب اكل ماشي من غير زعل 

ريم .ماشي يونس مالك بتقرب كده ليه لا اوعا يونس بيبوس ريم وهي تاهت معاه (ونطلع بره كده عيب ياجماعه)

وبعد شهرين من الاكل الفاشل بتاع ريم إللي البرنس كان معاها. في كل حاجه عرفت تطبخ حلو جدا وبعد البرنس عن البلطجة وبقا ملتزم واشتغل مع أبوة وعمه في المحلات بتاعتهم وريم طلعت حامل وعاشوا في سعاده ولسه ام ريم والبرنس ناقر ونقير وزاد اكتر لما عرفوا أن ريم حامل 

النهايه 

بقلمي Ghada

تزوجت بلطجي


ليصلكم كل جديد متابعتي من هنا

ممدوح سليم

تعليقات

التنقل السريع
    close