القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية أحببت دكتوري الرزل كامله علي النجم المتوهج

 الجزء الاول

رواية#احببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅

_يلا ي دكتورة جهزي نفسك هتخشي العمليات بعد ساعة

_نعم عمليات مين يباشا دنا بخاف ادي حقنة 🤢😳

_نعم امال بتدرسي سبع سنين طب كنتي بتعملي ايه

_ادكتور الله يخليك سبني أنا هنا والله هرعشكم جوة واخلي المريض يفلسع

_مش عايز هبل ي دكتور اروح اجهز الاقيكي مستنياني هنا

بعد ما مشي

_ينعل ابو شكلك دكتور غتت

_يلا مستعدة

_متنيلة يلا

_لمي لسانك واحترمي نفسك تمام

_ولو ملمتهوش يعني هيحصل ايه

_هيحصل ااا...

_ي دكتور المريض ي دكتور

_حاضر يابني اديني جاي

(انا فيروز لسة مخلصة طب اصل أنا وبلا فخر جراحة قد الدنيا وبخاف من اي حاجة والدكتور الغتت دا اسمه يوسف المشرف عليا بقي أنا لسة جية تدريب يقوم مدخلني عملية قلب مفتوح مهو أنا طول عمري بومة 😔😂)

في العمليات

فيروز:ساااموو علييكووو

الكل 🙄😏

يوسف:تعالي ي دكتورة تعالي هنا جمبي

فيروز بخضة:اقف جمبك وبتقلها عيني عينك كدة

يوسف:ايه الجنان دا تعالي عشان تنزفت نعمل العملية المريض قرب يموت

فيروز:اووو عشان كدة معلش اصل أنا دماغي شمال شوية

بعد شوية

فيروز بخوف:ايه دا دا دم دااام

وهوب فيروز وقعت مكنها

يوسف بتوتر:كمل انت ي تامر دكتورة وبتخاف من الدم 

يتبع.... رايكم اكملها ولا لا

ياريت نتفاعل عشان اكمل

#عايز_توصلك_قصص_بسرعه_وكاملة_وبشكل_يومي✋✋

،👇👇👇👇👇

تعليقات

 رواية#احببت دكتوري الرزل

 

البارت التاني


يوسف بتوتر:كمل انت العملية يا تامر دكتورة وبتخاف من الدم

شالو فيروز علي الترلي ويوسف خاف عليها جدا لدرجة انو ساب العملية وجري عليها

بعد شوية

فيروز بدوخة:ااااه رأسي

يوسف: حمدالله على السلامه يا ست الدكتورة

فيروز بتأفأف:يا ستار ي رب حد يصحي علي الخلق دي

يوسف:بت اتلمي وبعدين تعليلي هنا إزاي حضرتك دكتورة وبتخافب من الدم

فيروز بلا مبالاه:عادي يعني بتحصل مش بحب اشوف دم بخاف منه

يوسف:نعم حضرتك بتخافي من الدم ودخلة قسم جراحة يعني هتعيشي في الدم ليه مدخلتيش قسم اطفال والله لايقة عليكي

فيروز بغيظ:اولا متزعقش فيا لحسن والله هعيط ثانيا انت ملكش دعوة بيا ادخل ايه ولا اعمل ايه تمام

يوسف:ماشي تقدري حضرتك تروحي ترتاحي وبكرة تيجي بدري عشان نشوف يعني ايه بتخافي من الدم

فيروز: قال ارتاح قال أما أنا جية لسة اول يوم تدريب ومدخلني عملية قلب مفتوح ياخي أنا مني لله إني دخلة طب

فيروز قامت عشان تروح بتها وهي مشية في المستشفي

لقيت عيل عمال يعيط

فيروز بحنان:باس باس خلاث خلاث ي جميل مالك

الطفل (فادي): مش عايز اخد الحقنة بتوجعني أوي

يوسف من وراهم:بس انت لازم تاخدها ي فادي

فادي:😭😭😭

فيروز:يا بني ادم حد يقول لطفل كدة. 

يوسف:امال اقله ايه ي فقيقة هانم

الاب:بس بقي ي فادي لازم تاخدها عشان تخف

يوسف:ايوا يلا بقي

فادي:😭😭😭😭

فيروز بانفعال:بس بقي ايه دا طفل وسعو انتو الاتنين

فيروز اخدة فادي وقعدته بعيد

فيروز: بس خلاص بقي ي فادي مفيش حقن ياسيدي مش هتاخدها

فادي:لا أنتي بتضحكي عليا

فيروز:لا والله خلاص بس انت عارف لما مش هتاخدها إيه إللي هيحصل

فادي:لا معرفش

فيروز: هتتعب اكتر واكتر لكن لما تاخد الحقنة يدوبك شكة هتوجعك سنية وبعديها هتخف علي طول

فادي:بس هتوجعني😢

فيروز:اممم طب ايه رايك تاخد شوكولاته وتاكلها وانت بتاخد الحقنة وتفكر بس في طعم الشكلاتة وتنسي الحقنة خاااالص

فادي:وانا موافق هو أنتي اسمك ايه

فيروز بحب:اسمي فيروز

فادي بطفولة:ماشي ي فيروزي ي هاخد بس الحقنة عشانك

فيروز ابتسمت وحضنته كل دا تحت نظرات يوسف وبباه

فادي:يلا ي دكتور اديني الحقنة

يوسف ابتسم علي تلك الطفلة ودا الحقنة لفادي

فادي وهو ماشي:باي ي فيروزي

فيروز بابتسامة:باي ي قلب فيروز

يوسف بضيق:فيروزي نينيني عيل غتت

فيروز:والله مفي غيرك دكتور رزل صح اتعلم اتعامل مع الاطفال دنتا عيالك هينتحرو بسببك

فيروز مشيت مدتهوش فرصة يرد

يوسف:والله هبلة دا منظر واحدة عندها 25سنة  

في بيت فيروز

فيروز: ساااامو عليييكوووو

الام: وعليكم السلام ي حببتي اتهدي كدة ووطي صوتك خاطيب اختك جوة

فيروز:اهه والله الولا ايمون جوه

مصطفي: يا بنتي احترمي نفسك شوية دا إحنا ولاد ومش بنعرف نكلمه كدة

فيروز: مالك بس ادرش خليك في حالك أما اروح اسلم علي ايمون

(مصطفي اخو فيروز عنده 22سنة بيدرس في كلية صيدلة شاب طويل وابيض وشعره بني). (اما يوسف فهو عنده28 سنة شاب طول بعرض جسمه رياضي عنية شعرة اسود جدااا وعنية كذالك)

فيروز:ايمون واحشني والله يلا

ايمن:يخربيت لسانك احترميني شوية

فيروز:يعم اتنيل دنا اكبر منك

ايمن:لا وانتي الصدقة خليكي كدة هتعنسي وتقعدي جنب طنط

دينا (اخت فيروز وخطيبة ايمن بنت عندها 21سنة بتدرس في اخر سنة كلية تجارة انجلش): لا وانت الصادق هتقلك أنا لسة صغيرة ومش هتجوز دلوقت

فيروز:طشبعا ي حببتشي يلا حضرو الاكل علي ما اغير واجي

زينب: ماشي يختي منا الفلبنية بتاعتك

فيروز:دنتي قلبي ي زوزو

فيروز دخلت خدة دش وصلت فروضها ولبست اسدال

فيروز لنفسها:ايه دا بس دكتور يوسف كان معاية وأنا في الاوضة بمعني كدة انو ساب العملية وجه معاية يتي كميلة أحنا هنتجوز ناااو 😅😂

الام:حول الله بتكلمي نفسك

فيروز:ايه بس ي ست الكل 

الام:تعالي عشان ناكل

خرجت وقعدنا علي السفرة

فيروز:ولا سيب وركي يلا

مصطفي:لا دا وركي أنا اوعي والله مدوقيه

الام:خلاص بقي ي فيروز خدي وركي أنا

فيروز بزعيق:لا بقي دا وركي وهو إللي سرقه

زينب:طب خلاص خدي وركي انا

ايمن: أما هي تاخد وركك أنا اخد إيه ي قمر انت

مصطفي: إيه ي باشا مالك في ايه متحترم وجودي شوية

ايمن:يعم خليك في وركك بس

الام بزعيق:يوووه كل يوم نفس المول يعني اجبلكم فرخة فيها اربع وراك منين أنا ها

وبعد خناق كتير علي مين هياخد الورك🍗😂

بليل

عند يوسف

يوسف:يوووه بقي أنا عمال افكر فيها كدة ليه وبعدين ليه اول ما اغمي عليها سبت العملية وجريت عليها أنا بقي الله يوسف نام من كتر التفكير في فيروز

في الصبح

فيروز صحيت اخدة دش وصلت ولبست بنطلون جينز عليه جاكت طويل كموني وطرحة كموني كانت قمر أوي

وراحت المستشفي ودخلت مكتبها قعدة شوية وبعدين خرجت تشوف المرضي

فيروز:بس كدة ي حج حاجة تاني

المريض:تشكري ي عسلية أنتي متخليكي قعدة معاية شوية

فيروز بقرف:ي حج راعي سنك ي حج دنتا لولش انك اكبر من ابويا كنت اديتك بوكس عدلك

شخص من وراها: والله وحضرتك هتعملي كدة إزاي بقي

فيروز:...

يتبع 500كومنت  أرجو منكم التفاعل 

رواية#احببت دكتوري الرزل 

ياريت تفاعل وهنزل باقي القصه علي حسب التفاعل ملصقات كتير وشكرا لكم جميعا


البارت التالت والرابع 


شخص:وحضرتك هتعملي كدة إزاي ي دكتورة

فيروز:والله أنا اكيد مش هعمل كدة لان دا راجل قد ابويا بس هو يحترم نفسه

شخص باستهزاء: لا يشيخة دنتي متربتيش طب أنتي فكري مجرد تفكير بس كدة وأنتي هتكوني ميتة بنات متربتش

فيروز بزعيق:لا بقي دنتا مشفتش ربع ساعة رباية اتريك طالع للحج

الشخص رفع ايده وكان هيضرب فيروز بالقلم لكن يوسف رفع ايده

يوسف بنرفزة:ابقي فكر اعمل الحركة دي مرة كمان وانت هتلاقي ايدك إللي رفعتها دي مقطوعة تمام

الشخص:وانت مين بقي يحلو تكونش الجو

هوب يوسف اداله بوكس وقعه

يوسف:عشان تقل ادبك تاني

الشخص بغضب شديد: ايه إللي عملته دا وديني لوريك فين مدير الزريبة دي عايز مدير المستشفي

يوسف باستهزاء:لا بجد خوفت دا إحنا ننادي الامن بقي ياخدونا لمدير المستشفي يا امن يا امن يلا خودونا

الشخص:انتو مسكني كدة ليه متمسكوه هو كمان

يوسف بسخرية:اه صحيح انت. مش مسكني ليه ها تعالو امسكوني

يوسف راح نحيت الشخص ومسكه من لياقة القميص

يوسف: عارف مسكينك ليه كدة ها عشان أنا ابقي مدير المستشفي ي روح امك واذا كانت زريبة زي منتا بتقول فهي بقيت زريبة فعلا بعد ما دخلتها انت وابوك وجه كلامه للامن ارمو الكلب دا برا 

يوسف:وانت ي حج لم الدور وانت اصلا ميت تمام

الشخص:اوعي انت وهو أنا مش هسيب ابويا أنا هخده معاية

يوسف:في ستين داهيه

كل دا وفيروز لسة في صدمتها من كلام يوسف وزعيقه هي اول مرة تشوفه عصبي كدة وبيشتم كانت خيفة جدا خرجت جري وهي عمالة تعيط والكل بيتفرج

يوسف بزعيق:ايييه العرض خلص كل واحد علي شغله حالا

فيروز طلعت مكتبها وفضلت تعيط حست ان كل دا بسببها

عند يوسف قاعد عمال يفكر في فيروز وزعل أوي وهي بتجري وبتعيط قطع فكيره الباب

يوسف:ادخل

هشام:ايه ي معلم مالك

يوسف: هشام ونبي أنا علي اخري سبني في حالي

هشام:بس مكنش ليه لزوم كل اللي عملته دا

يوسف بانفعال:ملوش لزوم إزاي يعني عادي انو يمد ايدو علي دكتورة دي تبقي زريبة علي رايه بقي

هشام:ماشي ي عم خلاص يوسف هو انت بتحب

يوسف سمع الجملة وضربات قلبه قد ازدادة وحاول ان يغير الموضوع

يوسف:هشام بطل هبل أنا نازل اشوف المرضي

هشام:هههه ماشي ماشي اهرب

يوسف نزل بس لقي مكتب فيروز مفتوح وهي مش موجودة طلع برا يشم هوا لقي فيروز قعدة علي السلالم وفي اديها منديل بتمسح دموعها والايد التانية مسكة وحدة بيبس ضحك علي طفولتها

يوسف بهزار:ممكن كفاية عياط يبنتي لو حد شافك هيفتكرك تاهية والله وانتي كلك تسعين سنتي كدة

فيروز بزعل طفولي: نينيني ممكن ملكش دعوة بيا خالص

يوسف:خلاص خليكي قعدة أنا آسف والله علي كل حاجة بس كنت بدافع عنك

فيروز:بس بردو مش للدرجة أنا كنت هاخد حقي بنفسي

يوسف:بجد كنتي هتعملي ايه

فيروز:كنت هعيط

يوسف:هههه والله طفلة خلاص أنا اسف بجد حقك عليا

فيروز:خلاص عفونا عنك صحيح استني استني

يوسف: خيير

فيروز:انت إزاي متقوليش انك صاحب المستشفي

يوسف:ممكن تلفي وتبصي فوقيكي

فيروز بتبص:ياااه تصدق مشفتش اليفطة بس بردو كنت تقولي

يوسف: منا اكيد يعني مش همشي اقول لكل واحد أنا صاحب المستشفي

فيروز:امم ماشي طب يلا بقي نشوف شغلنا ولا هنقضيها اعتزرات

يوسف:حاضر ي هانم أنا آسف

دخلنا أنا ويوسف وكنا عمالين نضحك

يوسف:سسس تعالي هنا راحة فين

فيروز:طالعة مكتبي

يوسف:لا دا كان زمان أنتي دلوقت هتخشي معاية العمليات

فيروز بخوف: دكتور يوسف بجد بلاش والله بخاف من الدم

يوسف:دكتورة فيروز كدة مينفعش أنتي دكتورة ولازم تتعودي تعالي وانا معاكي وبعدين دي عملية بسيطة

فيروز: عملية ايه

يوسف: عملية زرع كبد بسيطة يعني

فيروز:يا اخي أنا مني لله بجد

دخلت انا ويوسف العمليات وحقيقي كنت ميته رعب وهو كان بيحاول يهديني بس أنا لا اه يجماعة أنا خوافة حد عنده اعتراض

يوسف:فيروز اهدي

فيروز: حاضر شايفني رحت اصحي الميت قصدي المريض

يوسف:ماشي لمي لسانك

يوسف:فيروز خليكي معاية

فيروز بخوف:ح ا ض ر اااه لا مش قدرة

وهوب فيروز فقدة الوعي

يوسف:كنت عارف معلش يا تامر كمل انت

بعد شوية

يوسف:لا منا مش اكيد كل شوية هسيب عملية واجي اشوفك

فيروز بدوخة:وانت جيت ليه اتفضل

يوسف:يا ستي بهزر

فيروز:ماشي خلاص اتفضل روح انت

يوسف:ماشي يستي قفوشة اوي أنتي

فيروز لنفسها:هو بيجي معاية ليه لا الولا دا غريب اوي

يوسف من بعيد:متكلميش نفسك كتير لحسن نوديكي مستشفي العباسية

فيروز:نينيني ظريف

بعد شوية فيروز فاقت ورجعت شغلها

الممرضة:ي دكتورة لازم تديه الحقنة دكتور تامر مشي ومش عرفة دكتور يوسف فين

فيروز بخوف:يا بنتي والله أنا بخاف من الحقن صدقيني

الممرضة:ي دكتورة الراجل ممكن يموت

فيروز:هوووف ماشي وامري لله

فيروز مشيت وهي خيفة

فيروز:احم جاهز ي حج

العجوز:جاهز يبنتي

فيروز: ماشي

العجوز:ااه اااه

فيروز:معلش والله أنا عرفة أنها بتوجع أنا اسفة

العجوز:لا يبنتي ابدا دنا اول مرة محسش بيها كدة بس أنا كلي موجوع

فيروز بحزن:ربنا يشفيك ي رب

يوسف دخل

يوسف بغيرة: ومين اذن لحضرتك انك تدي للحج الحقنة

فيروز:...

يتبع يلا 700كومنت وانزل الرابع 🙃❤️

رواية#احببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅

البارت الرابع

يوسف بغيرة:ومين اذن لحضرتك انك تدي للحج الحقنة ي دكتورة

فيروز استغربت كلام يوسف جدا واضايقت انو بيزعق فيها

فيروز:وانت مال حضرتك ي دكتور عمو كان لازم ياخد الحقنة ودكتور تامر إللي متابع حالته مش موجود

العجوز:خلاص يا ابني أنا آسف والله أنا مش عايز اكون السبب في خلاف بينك انت ومراتك

الاتنين سمعو الكلمة وضربات قلبهم بتزيد يوسف ابتسم لا اراديا بس رجع تاني اضايق

يوسف بزعيق:والله ولو بردو يعني المستشفي كلها مفيهاش حد يدي حقنة يسلام

فيروز بصوت اعلي:في ايه ي دكتور يوسف دا شغلي وحضرتك متدخلش فيه أنا اشوف شغلي زي منا عايزة تمام وياريت حضرتك متدخلش تاني

فيروز مدتهوش فرصة يرد وطلعت مكتبها

يوسف اضايق جدا من طريقتها وانها هزقته جامد وطلع مكتبه

عند يوسف

هشام:خلاص يسطا هدي نفسك

يوسف:منا متنيل هادي اهو شيفني اتجننت

هشام كي يغيظ يوسف:بس ليك عليا فيروز هزقتك إنما ايه

يوسف بنرفزة:هشام اتنيل اخرج عشان مصورش قتيل هنا

عند فيروز

جميلة (صحبتها):خلاص بقي

فيروز بنرفزة:يا بنتي هو مال اهله هو هو واصي عليا قال مين اذنلك تدي للحج الحقنة قال ينعل ابو شكلك دكتور رزل

جميلة بغمزة 😉:رزل مين بس أما دا عينه منك ي جميل

فيروز:بس بس بلاش هبل

جميلة:هبل مين بس آمال هو ليه غيران لما اديتي راجل الحقنة وبردو لما سمعك بتتخنقي انتي والراجل الصبح جري وقف جمبك وكل ما يغمي عليكي يطير وراكي

فيروز بتوهان في كلام جميلة:ها

بت خلاص روحي علي شغلك بدل ما يجب يقلي ايه إللي مقعدك مع ستات💔😂

جميلة:ماشي ماشي كمان شوية هتبقي حرم الدكتور يوسف فريد

فيروز بغيظ:امشي ي جزمة بدل ما اقملك امشي

جميلة مشيت وفيروز قررت تروح احسن ما تحصل حاجة تاني في اليوم الغريب دا راحت ليوسف عشان تستأذن

خبطت ودخلت

فيروز بضيق:لو سمحت عيزة امشي

يوسف بزعل:تمام مع السلامة

فيروز مشيت وحست بانه زعلان وهي اول مرة تزعل حد منها قررت أنها هتصالحه بكرة

في بيت فيروز

فيروز:ساااموو علييكووو

ايه دا ي ستار ي رب يا بني انت كل يوم عندنا كدة 

دينا:ملكيش دعوة خطشيبي وقاعد معاية ي غيارة

فيروز بسخرية:هيهيهي اغير اه لازم اغير مشيفة قدامي قردين

عدي الوقت وجه الليل

عند فيروز

فيروز صهرانة صلت الفجر وبعدين عملت قهوة وحطت الهاند فري في ودانها وشغلت اغنية أنا لحبيبي وحبيبي الي لفيروز وخرجت البلكونة قعدة تفكر في يوسف وازاي تصلحة

فيروز بمرح:اوووبس خلاص لقتهااا

عند يوسف

يوسف قاعد عمال يفكر في فيروز وانها هزقته جامد وقرر انو مش هيكلمها تاني ولا يهزر معاها

الصبح

فيروز صحيت وراحت المستشفي وكانت لبسة فستان نببيتي عليه طرحة سودة كانت قمر جدا وراحت عند يوسف

فيروز بمرح:صباااح الخييير

يوسف بضيق:اهلا وطي صوتك شوية

فيروز:ماشي يعم خلاص بقي

يوسف:نعم جيه ليه

فيروز:خلاص بقي متبقاش قموصة

يوسف:قموصة اطلعي برة ي دكتورة

فيروز: حسه إني بطرد سيكا طب بص خلاص بجد أنا آسفة علي إللي حصل امبارح قليت منك جامد بس انت كمان زعقتلي

يوسف فرح جدا أنها جاية تصلحو ونسي خالص كلامها امبارح

يوسف:هو ايه إللي راكي دا

فيروز:فضولي اوي انت بص أنا قررت اصالحك بس غمض عينك

يوسف بخوف:اوعي تكون كنبلة

فيروز:لالا متقلقش هي حاجة بتشرب غمض عينك وانا هزقيك

يوسف غمض عنيه وفيروز حطت الشليمو في بقه

بعد شوية

يوسف:اااااه منك لله ي فيروز منك لله

فيروز بخوف:مالك يبني في ايه دا عصير منجا

فيروز بتبص لقية يوسف وشه احمر جدااا

يوسف:منك لللله عندي حساسيه من المنجااااا

يتبع...😂 

عيزة تفاعل كتييير عشان اخلصه

رايك_في_كومنت_يفرحنى


علقي ب20 ملصق وأعملي #متابعة لحسابي

رواية#احببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅

البارت الخامس

يوسف:منك لله عندي حساسية من المنجااااا

فيروز بصدمة:ايييه يلهوي أنا اسفة والله مكنت اعرف طب طب تعالي تعالي خد حاجة تهديك

يوسف طلع يجري ودخل مكتبه وفضل يغسل وشه

هشام: إيه دا ماله يوسف طلع جري كدة ليه

فيروز بخوف: مش عرفة أنا اديته عصير منجا

هشام بخوف:اييييه ينهار اسود دا دكتور الحساسية منعه منها نهائي

فيروز: وأنا هعرف منين أنا اتفضل شوفة

بعد شوية يوسف راح اخد حقنة ومهدء ونام

فيروز بقلق: حمدالله على سلامتك والله أنا اسفة جدا أنا مكنتش اعرف

هشام من وراها:مكنتيش تعرفي إزاي يشيخة حرام عليكي هتموتي الواد بسبب عمايلك دي

فيروز بعدم فهم:نعم عمال ايه يا دكتور هشام

يوسف قام:احم خلاص ي هشام حصل خير

فيروز:تمام أنا راحة شغلي وأسفة مرة تاني ي دكتور يوسف

يوسف:ولا يهمك ي دكتورة فيروز

بعد ما مشيت فيروز

هشام بغيظ:ولا يهمك دنتا تافه أوي

يوسف:اخرس انت خالص مسمعش صوتك رايح تقولها بسبب عمايلك دنتا غبي

هشام:الله وأنا مالي يا لمبي مش هي إللي غبية

يوسف بغضب:هشام عارف لولش انك صحبي كنت عملت فيك ايه يكش تكلم عليها كلمة تاني سامع

هشام بهزار:ماشي ي عم أنا آسف عندك حق مينفعش دي مهما كانت مرات اخويا

يوسف:امشي ياد من هنا ياد

هشام خرج جري ويوسف طلع برا لقي فيروز قعدة نفس قعدتها امبارح منديل في اديها بتمسح دموعها والتانية فيها بيبس

يوسف بضحك:يا بنتي حرام عليكي وبعدين المفروض أنا إللي ابقي زعلان مش أنتي

فيروز بعياط:منا عرفة بس أنا غبية اني ادتهالك ومعرفش انك عندك حساسية منها وا وا..

يوسف:باس باس خلاص محصلش حاجة اديكي عرفتي وأنا اهو قدامك كويس

فيروز:وكمان الحيوان إللي اسمه هشام دا زعق فيا

يوسف ضحك جامد:منتي اديكي قلتي حيوان بس معلش متزعليش منه بس هو زعق فيكي لانه عارف أنا قد ايه بتعب من المنجا

فيروز:ماشي خلاص

يوسف:وبعدين استني أنتي علي طول بيبس كدة يا بنتي هيجيلك هشاشة

فيروز وهي بتشرب:يلا مش مهم اصل بحبها اوي تاخد شفطة

يوسف ضحك علي برءتها

يوسف:شفطة هاتي يا ستي شفطة

فيروز:ايه دا انت مصدقت تعالي اعزمك علي وحدة

يوسف:يستي هاتي والله أنا مش بقرف

فيروز:ماشي خد بص هقلك

يوسف وهو بيشرب:اممم

فيروز:بما ان الهدية طلعت مش بتحبها قررت اجبلك حاجة تاني

يوسف سمعها وكح علي ما اخر ما عنده

فيروز:ايه دا مالك الله يقرفك

يوسف بخوف:لا والله بصي مش عايز حاجة تاني كفاية اوي انك اعتذرتي

فيروز:لا والله لا يمكن لازم افجاك

يوسف بخوف اكتر:وحيات الست الولدة خلاص بصي هعتبر البيبس دي هي المفجأة اشطا

فيروز بزعل:انت خايف اجبلك حاجة تاني

يوسف:خلاص ي ستي هاتي إللي عيزاه

فيروز:اشطا بس احزرني لكن لا تخف

يوسف: أنا خايف طبيعي بلاش

شخص من بعيد:فيروووزي

فيروز قامت فطت هي عرفة دا صوت مين وقد ايه الصوت دا وحشها

فيروز قامت جري ونطت في حضنه

شخص:يا بنتي كفاية هقع الناس بتتفرج علينا

فيروز حضنته اكتر:بس اسكت وحشتني اوي اوي اوي

كل دا ويوسف بيتفرج من بعيد وقرب يولع مكانه ونفسه يروح يجيب فيروز من حضن الشخص دا

فيروز:بس خلاص كفاية

شخص:اخيرا كسرتيلي ضلوعي

فيروز:اسكت بقي انت صحيح جيت هنا إزاي

شخص:سالت ماما قالتلي انك هنا ودنتيني العنوان قلت اعملهالك مفجأة

فيروز بحب: احلي مفجأة في الدنيا تعالي اعرفك علي دكتور يوسف زميلي والمشرف عليا

يوسف واقف والغضب مليه

فيروز مسكة ايد الشخص

فيروز:اعرفك ي مارو دكتور يوسف

مروان:اهلا بحضرتك

يوسف بغضب بيحاول يداريه:اهلا مش تعرفينا ي دكتورة فيروز

فيروز:طبعا بشمهندس مروان يبقي ا......😍💔😂 فصيلة أنا معلش 😂

يتبع يلا 900 كومنت *#رواية احببت دكتوري الرزل❤️🙃😅 7/6

البارت السادس 

فيروز:اعرفك بشمهندس مروان اخويا الكبير

يوسف ارتاح وفرح جدااا وابتسم

يوسف بارتياح:اهلا ي بشمهندس فرصة سعيدة

مروان: أنا اسعد حقيقي

يوسف:طب هسيبكم مع بعض بقي

بعد ما مشي

فيروز:ها آمال البت سمسم فين الجزمة دي وحشتني اوي

مروان:راحت عند ماما تسلم عليها ومستنياكي

فيروز:اشطا هروح استأذن واجي

عند يوسف

هشام: اوبااا يمعلم دنتا قرونك بقيت إنما ايه

يوسف بغيظ:هشام اتلم وملكش دعوة ب فيروز خالص تمام هي اصلا مش طيقاك

هشام:يعم يعني أنا إللي ميت فيها

يوسف:🙁😡

هشام:خلاص ي عم اهدي صحيح مين إللي كانت عمالة تحضن وتبوس فيه دا

يوسف:مع ان ميخصكش يبقي اخوها

الباب خبط

هشام بضيق:دكتورة فيروز دا إيه النور دا

فيروز بقرف:اهلا عن اذنك

يوسف:هشام اطلع وخد الباب في ايدك يلا

هشام:بتطردني

يوسف:بالظبط مع السلامة بقي

بعد ما مشي

فيروز:لو سمحت عيزة امشي

يوسف بزعل: وأنتي كل يوم هتمشي كدة مش هتكملي اليوم

فيروز بهزار:معلش بقي يا جو عشان خطري

يوسف بصدمة:جو بقي أنا دكتور يوسف فريد بتقلي جو كدة حاف

فيروز: آمال احطك في صنية بطاطس يعني صدقني دي كلها اللقاب ها بقي أمشي

يوسف:ماشي ي فيروز امشي

فيروز:فيروز حاف كدة من غير دكتورة

يوسف:اماال احطك في سندويتش شاورما يعني يلا به أمشي

فيروز:قاسي أوي انت

فيروز مشيت مع مروان وحسه أنها مبسوطة أوي ويوسف كذالك

فيروز روحت البيت وطبعا بعد سلامات كتير واحضان جه الليل وفيروز دخلت تنام

تاني يوم الصبح

فيروز صحيت لبست جيبة بيضة عليها بلوزة بينك وطرحة بينك

راحت المستشفي قعدة شوية تشتغل وبعدين خرجت لقيت يوسف راحت قعدة معاه

فيروز:صبااحو

يوسف:صباح الورد ي ورد

فيروز اتكسفت ووشها احمر يوسف حاول يضيع الموضوع

يوسف:صحيح عندنا عمليه انهرده

فيروز بخوف:يوسف بجد لا ونبي

يوسف:فيروز مينفعش كدة طب هو أنتي ليه بتخافي من الدم ليكي مواقف معاه يعني

فيروز سكتت شوية وكلمت

فيروز بحزن: من 17 سنة كان عندي 8سنين واختي دينا كان عندها4 سنين وماما كانت بتشتري حجات وكنت أنا وهي لوحدنا

فجأة سمعتها بتصرخ اتاريها وقعت من علي السلم وفضلت تنزل دم كتييير جدا وأنا عمالة امسحلها ومش عرفة اعمل إيه وفضلت اعيط وسدلها لغاية ما ماما جت وشافتنا كدة وروحنا المستشفي 

وبس كل دا وفيروز دموعها نزلة

يوسف بزعل:خلاص بقي هو دا إللي بيخوفك يعني طب خلاص يستي أنا معاكي ومش هخليكي تخافي من حاجة ابدا بصي المطرة بتمطر

فيروز بفرح مثل الاطفال:الله وطلعت جري فضلت تلعب

يوسف جري عليها:يا بنتي خشي هتتعبي بعدين

فيروز وهي بتجري:بس بقي متقطعش اللحظة

فيروز فضلت تعلب تحت المطر فجأة يوسف وقف قدمها وقعد علي ركبه وطلع خاتم

يوسف:بحبك تتجوزني

____________

البارت السابع*#رواية احببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅

كل دا تحت المطر فيروز بتبص لقية المستشفي كلها بتبص عليهم وفي ناس كتير بتصور كل دا وهي مصدومه

يوسف:طب إيه طيب أنا اتغرقت مية وأنا قاعد كدة موافقة ولا 

فيروز بكسوف:موافقة😌

يوسف قام لبسها الخاتم والكل سقف بصوت عالي

يوسف:يلا بقي ندخل من تحت المطر

فيروز:لا طبعا أنا بحب اللعب تحت المطر

يوسف: يا ربي طفلة والله طفلة

فيروز فضلت تحت المطر ويوسف عمال ينادي عليها

خلص اليوم

يوسف:عجبك شكلك كدة لما تتعبي دلوقت

فيروز: وفيها ايه أما اللعب واعيش حياتي محدش ضامن عمره

يوسف:ماشي ي مراتي ي حببتي

فيروز اتكسفت

يوسف:صحيح أنتي بتحبيني

فيروز:احم الجو حر كدة ليه

يوسف:لا بجد حر من كتر الحر المطرة بتمطر

فيروز:خلاص بطل رزالة بقي بعد كتب الكتاب إنشاء الله

يوسف بتمثيل:كتب كتاب مين لمؤخذه

فيروز بقلق:كتب كتبنا

يوسف:ههه لالا مليش أنا في السكة دي إحنا نكتب ورقتين عرفي

فيروز بصدمة وعنيها اتملت دموع:اييييه

يوسف ضحك جامد:هههه يخربيتك أنتي هبلة أوي أي حاجة بتصدقيها كدة وعياط علي طول

فيروز:اوعي كدة والله انت بارد

يوسف:خلاص خلاص أنا اسف بس بجد خدي معاد من بباكي وبلغيني وهاجي أنا وبابا

فيروز:تمام بس استني الاسبوع دا عشان عندنا ضيوف وكدة

يوسف:اشطا هشوفك بكرة بقي

فيروز روحت ونامت

تاني يوم الصبح

الام:ايه دا كل دا ومصحتيش ي فيروز

فيروز بتعب:ااااه يماما سبيني نيمة جسمي كله واجعني

الام:ليه كدة ووشك اصفر ليه وريني اقيس حرارتك

الام بخضة: يا لهوي دنتي حرارتك 39 ونص من ايه دا

فيروز بتعب:ولا حاجة يماما دور برد عادي

الام بشك: أنتي لعبتي تحت المطر امبارح صح

فيروز بكذب: اناااااا لالالا

الام:ماشي ي كدابة ماشي نامي علي ما اعملك حاجة سخنة

الام خرجت وفيروز تعبانة أوي تليفون فيروز رن وكان يوسف

فيروز بتعب:الوو

يوسف بخضة: إيه دا مال صوتك

فيروز بتعب:لا ابدا دور برد كدة

يوسف:شوفتي مش قلتلك امبارح بطلي لعب تحت المطر وأنتي بردو مردتيش

فيروز:بس ي عم كفاية عليا ماما

يوسف:والله هاين عليا اقول لطنط عشان تحرمي طب إيه مش هتيجي

فيروز:لالا مش قدرة خالص

يوسف بزعل:يووو بقي وأنا هفضل قاعد لوحدي

فيروز: معلش بقي ي جو 

يوسف:اهي جو دي بتهزني كلي

وبعد كلام فيروز قفلت مع يوسف

يوسف طول اليوم قاعد مضايق مش متعود علي عدم وجود فيروز

فيروز خفت شوية وقامت

فيروز بتأفاف:يووو بقي لازم يعني اروح وأنا تعبانة

الام:معلش حببتي لازم تقابلي اخوكي

فيروز راحت وقعدة مع اخوها وأسماء مراتو وخلص اليوم

___________

في مكان اخر

مجهول 1:صورت كل حاجة

مجهول2: حصل ي كبير

مجهول 2:هههه تمام أوي ابعتهم بقي للعنوان بسرعة دنا هدمركم 

تاني يوم فيروز صحيت لقيت نفسها احسن راحت المستشفي ودخلت مكتب يوسف

فيروز بمرح: صباااحو وحشتك صح قول قول متتكسفش

يوسف مالك

يوسف قام بغضب شديد ووقف قدمها وبصلها بصة فيروز اترعبت منها

يوسف بغضب شديد:اهلا اهلا بست الدكتورة المحترمة بقي بتضحكي عليا وتقولي عيانة وأنتي مقضياها احضان وبوس

فيروز بصدمة:يووووسف اللزم حدودك واعرف انت بتقول ايه

يوسف بسخرية:لا ي هانم أنا عارف كويس بقول خدي شوفي بقول ايه

يوسف رمي لفيروز صور

فيروز بتشفهم

فيروز بصدمة: إيه دا😳😦

يتبع ... اهم برتين يلا بقي 900 كومنت وانزل التامن دلوقتي😍😂

*#رواية أحببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅

البارت التامن

فيروز بتبص علي الصور

اتصدمت لما شافت الصور كانت ليها هي في حضن واحد فكرت شوية وبعدين رفعة رأسها ليوسف

فيروز بقوة:اسمع ي دكتور يوسف أنا هقلك ايه حكاية الصور دي مع ان أنا مش مجبرة نهائي إني ابررلك بس عشان ارضي ضميري واعذبك شوية أنا امبارح كنت فعلا تعبانة جدا وظن حضرتك عرفت من صوتي وانا مكنتش قدرة اتحرك وممكن اديك رقم ماما وهي تقلك بنفسها أنا كان حالي إزاي بس بعد شوية حسيت إني بقيت احسن واخويا بشمهندس مروان إللي شفته دا كان مسافر تاني فكونت بقابله وحضنته جامد وبص كدة علي الصورة

يوسف ركز لقا فعلا دا نفس الشاب إللي كان معاها

فيروز:بص بردو لو لاحظت هتلاقيه في حد قاعد ومش باين دي أسماء مرات اخويا بس المصور بقي محترف وكان قاصد يعمل كدة عشان تتهز في نظري اوي

كل دا ويوسف مش قادر ينطق هو فعلا ظلمها اوي

فيروز مسكت الصور وقطعتهم ورمتهم قدامه

فيروز بثقة مصطنعة:اسمع ي دكتور يوسف انت دلوقت مستني اخلص عشان تعتذر وأنا اقلك خلاص مسمحاك ومتتكررش بس اللي حضرتك متعرفوش إني مش بقبل الاعتذرات بقبلها في حالة لما إللي بيعتذر دا يكون كسر كوباية او داس علي رجلي إنما يدوس علي كرامتي وشرفي ابدا ي دكتور ابدا انت يمكن ديما بتشوفني هبلة وبعيط لكن إللي بيجي عليا بيطلع قساوة للدنيا كلها فيه والحمدلله ان كل دا حصل قبل ما اهلي يشفوك أو تتقدم حقيقي كنت هبقي مكسوفة من نفسي أوي لما يشوفو جوز بنتهم شاكك في اخلقها

فيروز خلصت كلمها ومشيت بسرعة وسمحت لدموعها تنزل

يوسف:غبيييي

فيروز خارجة مش طيقة نفسها

هشام:ايه دا ايه دا ي دكتورة مالك

فيروز بغضب:اتنيل علي عينك انت كمان جتكم قرف 

هشام:مالها دي

خبط ودخل عند يوسف

هشام:يوسف أنا....

يوسف بغضب:هشااام ابعد عن دماغي أنا ماشي

فيروز ركبت عربيتها وراحت قعدة علي البحر اكتر مكان بتهدي في اعصبها وبتشكيله ومحدش بيعرف إللي جواها غيره فضلت تعيط وتقول قد إيه هي كانت بتحب يوسف

بعد شوية

شخص:لو سمحت ممكن اتكلم مع حضرتك شوية

فيروز بزعل:لا معلش أنا مش طيقة نفسي أما حد يقعد معاية

شخص:ي ست اهدي شوية اهلا انا صلاح

فيروز:اهلا تشرفنا

صلاح:طيب يظهر انك مش حبه تحكي احكي أنا

فيروز:يا سيدي بقلك سبني في حالي

صلاح:صدقيني أنا مضايق اكتر منك

فيروز بضيق:طيب اخلص خليني امشي

صلاح: أنا يستي صلاح حسن خريجة هندسة ديكور ولدي متوفي ووحيد معنديش غير امي ربنا يخليهالي حيتنا بسيطة جدا وكانت هادية بس فجأة اكتشفت أن عندها القلب ومينفعش تعمل عملية عشان سنها وهي بقلنا فترة في المستشفي وادينا في صراع

فيروز زعلت عليه جدا وكانت خلاص هتعيط لان هي فيها إللي مكفيها

فيروز بزعل:ربنا يشفيها عن اذنك لازم أمشي اتاخرت

محمود:مع السلامة هنتقابل تاني

فيروز:لو لينا نصيب

فيروز مشيت روحت البيت

عند يوسف اخدة العربية وفضل يلف لغاية ما راح نفس المكان إللي كانت قعدة فيه فيروز (متخيلين طبعا المشهد زي المسلسلات التركية مسافة ما البطلة تمشي البطل يجي💔😂)

فيروز رجعت البيت

فيروز:سلامو عليكو

الكل باستغراب:وعليكم السلام

الام بدهشه :مالك ي فيروزة ي حببتي

فيروز:مالي ي ماما

مصطفي:مالك ي زوزو هادية ليه كدة

ايمن:زوزو أنا هنا مفيش تهزيق

فيروز بزعيق:يووووه بقي أنا دخلة انام

الكل أستغرب جدا هما متعودين علي جننها وصوتها العالي

عند يوسف اخر ما زهق رجع البيت

رشا (مامت يوسف): حمدالله على السلامه ي حبيبي

يوسف:الله يسلمك ي ماما

الام بخضة:مالك ي يوسف شكلك عامل ليه كدة 

الأب:في إيه ي يوسف ما تحكي شكلك عامل كدة ليه

يوسف يزهق:لو سمحت سبوني في حالي شوية شوية ارهاق من الشغل ولو سمحت يا ماما أنا طالع انام ولو نمت اسبوع كامل محدش يصحيني تمام يوسف سابهم قبل ما حد يتكلم وطلع رمي نفسه على السرير

ملك(اخت يوسف عندها 18 سنة): ماما هو ابيه يوسف ماله

الام بحزن:مش عرفة ي ملك والله دا حتي بقاله يومين. كان مبسوط جدا ربنا يهديه

عدي اسبوع علي نفس الحال يوسف قعد يومين مبيخرجش وقرر ينزل الشغل بس عرف ان فيروز بقلها اسبوع مش بتيجي من ساعت إللي حصل اضايق اكتر هو كان نفسه يشفها حتي لو مخصماه لكن يشوفها

عند فيروز

بس كفاية حزن وكءابة لغاية هنا مينفعش ازعل علي واحد زيه

فيروز اخدة دش وقررت تنزل تتمشي عشان تفك شوية

عند يوسف رجع من الشغل وقعد ما عيلته ياكل

الاب (فريد):بقلك ي يوسف اعمل حسابك انك هتروح معاية ازور واحد صحبي علي المغرب كدة

يوسف بضيق:لازم يعني

الاب:ايوا ي يوسف

الام:مش ناوي ي حبيبي تقول إيه إللي مضايقك بردو

يوسف باس ايد مامته:ابدا ي امي ولا حاجة

فيروز راحت مكنها علي البحر تاني وقعدة مكنها

صلاح شفها وراح يسلم عليها

صلاح: مساء الخير

فيروز بابتسامة: مساء الخير عامل إيه اخبارك

صلاح:اهو عادي الحمدالله

فيروز: وأخبار والدتك إيه

صلاح بحزن:عادي مفيش جديد

فيروز ربنا يشفيها

صلاح:بس أنا حاسس انك متغيرة عن المرة إللي فاتت

فيروز:خلاص بقي إللي راح راح أنا قلت هبتدء من جديد وانسي كل إللي راح واسفة لو اتكلمت معاك بطريقة مش كويسة في الاول

صلاح:لا ولا يهمك أنا متعودة علي التهزيق

فيروز:هههه

صلاح بابتسامة:ضحكتك جميلة أوي

فيروز بكسوف:احم طب أنا اتاخرت ولازم أمشي

فيروز قامت من قدامه بسرعة وروحت البيت

فيروز:السلام عليكم

الام:وعليكم السلام ي حببتي خشي سلمي علي الضيوف إللي مع بباكي

فيروز:ضيوف مين

الام:مش عرفة والله روحي سلمي بس

فيروز:وانا مالي أنا اسلم ليه

الام:روحي بس يلا

فيروز دخلت وحطة وشها في الارض

السلام عليكم

الكل:وعليكم السلام

يوسف اول ما سمع الصوت دا هو عرفه كويس أوي ومكنش مصدق بصلها وهما الاتنين عنيهم جت في عيون بعض وكل واحد باصص للتاني

يوسف باصصلها بصت حب واشتياق واسف وكسرة

فيروز بصاله بصة لوم وعتاب وهو كان واحشها أوي

سليم (بابا فيروز):تعالي ي فيروزة سلمي علي فمو فريد ومحمد

فيروز بخنقة:اهلا ازي حضرتك

محمد:ازيك ي دكتورة فيروز

فيروز بخنقة:اهلا بحضرتك شرفتم عن اذنك ي بابا

يوسف بترجي:دكتورة فيروز لحظة

فيروز بعدم فهم:افندم

يوسف:بصراحة ي عمي أنا ابقي زميل دكتورة فيروز وهي شغالة معاية وأنا الصراحة اعجبت باخلقها وادبها وكل حاجة تسمحلي اطلب ايديها

كان بيقول الكلام دا وفيروز بصاله بسخرية

فيروز في سرها:دلوقت معجب بي ادبي واخلاقي والله لوريك

الاب: والله يا ابني دا رأي فيروز وانت شاب محترم وابن ناس كفاية انك ابن فريد صاحب عمري

فريد:ها رأيك إيه ؤ عروسة

فيروز بقوة مصطنعة:اسفة أنا مش موافقة

يتبع... عيزة كومنتات كتيير اوي اوي عشان اخلصها انهرده عشان نفسي اذاكر يجماعة والله💔💔😂

برجاء التفاعل ب 20ملصقات وعمل متابعه لصفحتي الشخصيه ليصلك إشعار بباقي القصه وشكرا لكم جميعا ورأيكم يهمني جدا اضغط هنا 👇👇👇👇👇

*#رواية احببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅

البارت التاسع

فيروز بقوة مصطنعة:اسف انا مش موافقة

الكل:😳😳

الاب باستغراب:ليه كدة ي فيروز أنتي لحقتي تفكري 

فيروز:معلش ي بابا حضرتك عارف رأي من زمان أنا مش بفكر في الجواز دلوقت ودكتور يوسف ادب واخلاق عالية يستحق واحدة احسن مني كمان

الكل استغرب كلمها

فريد باستغراب:ليه ي بنتي بتقولي كدة دنتي الف واحد يتمناكي

فيروز: معلش أنا آسفة عن اذنكم

يوسف بكسرة:طيب يلا بقي ي بابا

الاب:يلا يا ابني

فيروز دخلت اوضتها وفضلت تعيط

فيروز: أنا بعيط ليييه دلوقت ليييه مش هو إللي اهني وداس علي كرمتي ايوا كدة صح ومن بكرة ي يوسف هنزل المستشفي وهتشوف فيروز عمرك ما شفتها

يوسف دخل اوضته

يوسف:ليه كدة ي فيروز ليييه دنا بحبك والله بحبك

نام كل من ابطلنا وكل واحد بيفكر في التاني

يوم جديد

فيروز صحيت لبست فستان اسود مشجر وطرحة مشجرة كانت فعلا قمر

الام: ايه النشاط دا كله ي دكتورة

فيروز بضحك:ههه طول عمري ي ست الكل

فيروز خلصت وراحت المستشفي

اول ما فيروز نزلت من العربية كان يوسف نازل بردو

فيروز في سرها:خلاااص بقي كفاية أنا قلت هعلمه الادب

يوسف باشتياق:صباح الخير

فيروز بجدية:صباح الخير ي دكتور مدتهوش فرصة يتكلم ودخلت مكتبها

يوسف طلع مكتبه وهو مضايق جدا

الممرضة:لو سمحت ي دكتورة ممكن تيجي الدور التاني اوضة ستة

فيروز:ليه ي هبه

الممرضة:عشان في مريضة تحت عيزة يتحطلها المحلول وتاخد حقنة

فيروز:طب ما تعملي أنتي كدة

الممرضة:حاولت والله وهي مش راضية

فيروز:تمام خلاص انزلي وأنا جيا وراكي

بعد شوية

فيروز:اهلا اهلا ي حجة عليا

عليا:اهلا ي حببتي

فيروز:يلا بقي ناخد الحقنة

عالية:هتديهاني براحة

فيروز:جدا مش هتحسي بيها اصلا

عاليا:ماشي ي حببتي أنتي احسن من المقروضة إللي إسمها هبه دي ايديها سم

فيروز:هههه لا إنشاء الله مش هتحسي بيها

بعد شوية

عاليا:بقلك إيه يا قمراية أنتي اسمك ايه

فيروز بضحك: أسمي فيروز ي حجة

عاليا:بلاش حجة حجة قوليلي ي ماما

فيروز بحب:ماشي ي ماما عيزة حاجة تاني

عاليا بزعل:اه ونبي ابني ربنا يخليه لسة مجاش وكل يوم بيطلعني برة اشم الهوا وأنا نفسي اطلع

فيروز:ي سلام عنيا لاحلي ماما في الدنيا

فيروز اخدة عاليا علي كرسي متحرك وطلعتها برة وقعدة معاها في نفس الوقت طلع يوسف وقعد بعيد وكان مراقبهم

عاليا:بقلك بقي ي فيروزة ي حببتي أنتي متجوزة

فيروز:لا لسة والله ههه

عاليا:طب مخطوبة

فيروز بضحك:لا بردو

عاليا:خلاص تاهت ولقيناها هجوزك لابني صلاح

فيروز ضحكة جامد:بجد لالالا دنا كدة ابوسك دنا نفسي اتجوز اوي

فيروز كانت عمالة تضحك وتعلي في صوتها عشان يوسف يسمع

يوسف كان قرب يطق

بعد شوية

عاليا:اهو ابني صلاح جه اهو

فيروز بدهشة:هااا هو دا ابنك

صلاح قرب عليهم

صلاح بابتسامة:ايه دا ايه دا دا ايه الصدفة الجميلة دي

فيروز:هي فعلا صدفة يا ابو صلاح

عاليا:تعالا ي حبيبي اقعد جنب مراتك

صلاح بصدمة:مراتي 🧐😳

فيروز:هههه ماما جوزتنا

عاليا:بس قولي انتو تعرفو بعض

فيروز:اه والله اتقابلنا صدفة كدة وكنت زعلانة ومحتاحة اي حد يخرجني من الاكتءاب بس ابو صلاح اداني إللي فيه نصيب 💔😂

صلاح:الحق عليا يعني

فيروز:لا يبو صلاح خليك بقي قاعد مع ماما وأنا راحة اشوف شغلي

فيروز دخلت ويوسف دخل وراها

يوسف بغيرة:دكتورة فيروز

فيروز ببرود:افندم

يوسف:مش كفاية ضحك وهزار بقي مع ابو صلاح

فيروز:سبق وقلتلك ملكش دعوة بيا تمام وملكش دعوة بصلاح بردو

يوسف:ليه هتتجوزيه بجد ولا ايه

فيروز:ملكش دعوة بردو

يوسف:ماشي ي فيروز بس أنتي ليا ي فيروز ومش هتكوني لغيري

فيروز:هههه والله

يوسف: والله وهنشوف مين إللي هيضحك في الاخر

فيروز بصتله ببرود ومشيت وفرحت أنها قدرت تغيظه

يوسف:دكتووورة فيروووز اعملي حسابك في عمليه كمان ساعة

فيروز ببرود:تمام

يوسف: إيه دا هي وافقت ليه هي مش كانت بتخاف يلا

فيروز:اااخ ي بن ال.... ماشي ي يوسف هدخل العمليات وهسبت اني اشطر وحدة

بعد شوية كله لبس لبس التعقيم ودخل اوضة العمليات

فيروز كانت خيفة بس بتبين القوة وطول الوقت يوسف عينه عليها خايف احسن تفقد الوعي تاتي

عملو العملية فيروز كانت بتتجنب خوفها نهائي هي بس حطه هدف قدمها أنها لازم تسبت نفسها قدام يوسف

بعد ما العملية خلصت

يوسف بفرح:مبروك ي شباب العملية نجحت

الكل فرح جدا واولهم فيروز

فيروز خرجت وكانت تعبانة

يوسف:دكتورة فيروز

فيروز:نعم

يوسف:احيكي علي نجاحك انهرده في العملية أنتي كنتي اشطر مني

فيروز:شكرا دا بس عشان تعرف إني لما بحط حاجة في دماغي مش بشوف غيرها تمام

فيروز مشيت من قدامه وهي حثة بانتصار

عدي اسبوع علي نفس الحال يوسف كل ما يكلم فيروز تصده يوسف ياس من أنها ترجعله وقرر يسافر فترة

رشا ( الام): يا بني انت رايح فين بس

يوسف:امي لو سمحت سبيني امشي كلها كام شهر وارجع

الام بعياط:طب وهتسبني لمين ي يوسف

يوسف:ماما أنتي معاكي بابا وملك ربنا يخليهم

يوسف ساب امه ومشي كام خطوة

االام:يوووسف

يوسف بص لقي امه واقعة علي الارض

يتبع....يلا كومنتات كتير عشان البارت الاخير 😍❤️

*#رواية احببت دكتوري الرزل ❤️🙃😅الاخير

البارت العاشر والاخير

يوسف بيبص لقي امه واقعة يوسف اتخض وجري عليها حاول يفوقها مفيش امل شلها وراح بيها المستشفي بسرعة

يوسف كان سايق بسرعة جدا دخل المستشفى هو عمال يجري ويقول دكتور من خضته نسي انو دكتور

فيروز سمعت صوته قلبها وقف وطلعت تجري لقيت منظره كدة لحظة نسيت كل إللي عمله وجريت عليه

فيروز:يوسف يوسف اهدي وبصلي يوسف

يوسف بصراخ:اميييي ي فيروز امي لو جرلها حاجة هيبقي أنا السبب اناااا

فيروز بخوف:يوسف اهدي هي إنشاء الله كويسة انا هكشف عليها

فيروز اخدة مامت يوسف علي الترلي ويوسف قاعد خايف جدا وعمال يدعلها

بعد شوية

فيروز خارجة تجري

يوسف برعب:فيروز امي ي فيروز مالها

فيروز بقلق بتحاول تداريه:يوسف اهدي والدتك لازم تدخل العمليات حالا

يوسف:لييييه ملها ليييه

يوسف:اهدي ميصحش كدة هي لازم يتركبلها دعامة في القلب اوعي خليني احضر نفسي بسرعة

يوسف برعب: ماشي وأنا هدخل معاكي

فيروز:يوسف اقف عندك انت عارف انو مينفعش حد من اهل المريض هو اللي يعمل العملية

يوسف:بس دي أمي وهي زعلانة مني أوي ولو جرلها حاجة عمري ما هسامح نفسي

فيروز: يوسف خلاص ثق فيا أنا طول الاسبوع دا بعمل عمليات والحمدلله بتنجح اهدي وثق فيا بعد ربنا

يوسف وافق وقعد يدعي لمامته وفيروز راحت تتعقم وبابا يوسف وملك جم وكلهم خيفين

بعد شوية فيروز جهزت

يوسف:فيروووز

فيروز:نعم ي يوسف

يوسف بخوف:ماما ي فيروز دي اغلي حاجة عندي اعملي كل جهدك

فيروز: إنشاء الله ي يوسف عن اذنك

فيروز دخلت العمليات وكانت بتتصرف بدقة جدا ويوسف وملك وبباهم كلهم خيفين وعمالين يدعو لرشا

بعد كتير من الوقت فيروز خرجت وباين عليها آثار التعب

يوسف اول ما شفها جري عليها

يوسف برعب:ها ي فيروز طمنيني

فيروز:اهدي ي يوسف وراتاح العملية الحمدالله نجحت وطنط كويسة بس لسة مفاقتش

يوسف مصدقش لا اراديا حضن فيروز ورفعها لفوق

فيروز بخجل:يوسف خلاص نزلني

بعد شوية فيروز طلعت مكتبها

عند يوسف دخل لمامته

يوسف بحزن: أنا اسف ي أمي ارجوكي سمحيني ارجوكي

الام بتعب:خلاص ي حبيبي مسمحاك اضحك بقي

بس اوعدني انك مش هتسبني ابدا

يوسف ميل باس ايديها:عمري ي امي عمري وعد

الباب خبط

فيروز:مساء الخير ازي حضرتك دلوقت

الام بتعب: الحمدلله يينتي ربنا يخليكي دا يوسف مش بيبطل كلام عنك

يوسف سمعها وفضل يكح

فيروز بخجل:طب تمام درجة الحرارة كويسة وكله مظبووط عن اذنكم

فيروز خرجت

يوسف:دكتورة فيرووز

فيروز:نعم ي يوسف

يوسف بحزن:مفيش امل نرجع تاني

فيروز بتحاول تهرب:يوسف لو سمحت دا مش وقته ولا مكانه

يوسف بحزن:ماشي ي فيروز فرصة سعيدة علي الوقت إللي قضناه مع بعض أنا قولت احاول معاكي تاني بس للأسف أنا خلاص مسافر كندا بكرة وهقضي بقيت عمري هناك فرصة سعيدة مرة تاني

يوسف دخل وفيروز لسة في صدمتها مشية تكلم نفسها

فيروز:أنا غبية غبية يا رتني كنت سامحته يعني إيه ها يعني إيه هيمشي عادي كدة لالا منا مش هقدر اكمل حياتي من غيره فيروز روحت بيتها وطول الوقت بتفكر في يوسف

فيروز:بس خلاص أنا هروحله بكرة واقول إني سامحته منا عرفة إني مهزءة بس مش هقدر اكمل من غيره

جه الصبح وفيروز صحيت وصلت وبست فستان بني عليه طرحة كافيه وراحت المستشفي

طلعت بس كان الجو هادي طلعت الدور الرابع إللي فيه مكتبها

بس اول ما الاسانسير فتح النور كله قطع فيروز مشيت وهي خايفة وعمالة تفتح في الكشاف

فجأة كل النور فتح وفي حجات ضربة

الكل:سيربرايزت 🥳🥳

فيروز اتفجات أوي لان كان الدور كله متزين ومليان بلالين وكل المرضي موجودة إللي واقف واللي قاعد علي كرسي واللي نايم علي سرير فيروز بتبص تاني لقيت يوسف جاي عليها وماسك بلالين كتيير

يوسف قعد علي ركبه:تسمحيلي اطلب ايدك للمرة التانية بس المرة دي اوعدك ان هنبدء من جديد ومفيش اي حاجة هتوجعنا تاني

فيروز بصتله وسكتت شوية

يوسف: أنا عارف انك زعلانة بس سمحيني ولو مش عشاني يبقي عشان خاطر الناس العيانة اللي موقفهم من الصبح دول

فيروز مقدرتش تقاوم

فيروز بصوت واطي:موافقة

الكل:اييييه

فيروز اتخضة:مواااافقة

الكل سفر واللي صقف ويوسف لبسها الخاتم فيروز بتبص لقية عيلتها كلها جية وعيلة يوسف

يوسف:علي فكرة أنا حكيت لعمو سليم كل حاجة واعتذرت وطلبة ايدم رسمي وهو وافق

فيروز:انت مش كانت مسافر

يوسف بضحك:لا دا كان كلام بس

فيروز برفعة حاجب:والله

يوسف: وحشتيني اوي علي فكرة

فيروز هو مين إللي صور الصور دي

يوسف:الحيوان إللي اتخانقت معاه هو وابوه قبل كدة

فيروز:لا مش فكرة

يوسف:يخربيت ذاكرة السمكة بتاعتك دي يبنتي إللي كان عايز يضربك وأنا اخانقت معاه

فيروز:اهااا طب وعملت في ايه الحيوان دا

يوسف:رحتله بعديها واديته علقة وبعدين عرفت انو اخد ابوه وسافرو

فيروز:احسن ريحونا

يوسف:بحبك ي فيروزي

تمر الايام ويوسف وفيروز يتخطبو وكل يوم حبهم بيزيد اكتر

وجه يوم كتب الكتاب والمأذون كتب وخلص

وقال (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

يوسف سمعها وفضل حاضن فيروز جامد

فيروز بصوت واطي:بحبك

يوسف:يااااه اخيرا

بعد مرور سنتين

فيروز بزعيق:ليييييل كفاية بقي جري تعالي هنا

ليل جريت في حضن يوسف

يوسف بخوف:حببتي اطلعي من حضني عشان مامي هتتحول للرجل الاخضر

فيروز برفعة حاجب:وحيات امك

يوسف:وحيات سميرة

فيروز:انت بتقول اسم ماما😦

يوسف بخوف:طب منتي قولتيلي وحيات امك

فيروز قربت منه: أنا اقول لكن انت متقلش أنا اقول لكن انت ايه

يوسف بخوف:مقولش أنا اسف ي باشا

فيروز:بحبك ي جو🖤

يوسف:يلهوي قلب جو من جوه🖤

النهاية ❤️❤️

*#تمت اتمني تكون عجبتكم

متنسوش التفاعل ورأيكم لو الاسكريبت عجبكم.....♥️

⚡#رايك_في_كومنت_يفرحنى⚡

علقي ب20 ملصق وأعملي #متابعة لحسابي ليصلك كل جديد 👈👈 اضغط هنا 👇👇👇👇

قصص وحكايات كامله 👉👉

عشان يوصلك احلى القصص متكتبش تم وتجري🏃‍♀️ أعملي متابعة لحسابي اوطلب صداقه ليصلك احلى واجمل القصص مفاجأة من العيار الثقيل 🤺 افضل القصص والروايات 👌




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close