رواية زواج بالاجبار الحلقة الثالثة والأربعون حتى الحلقه الخمسون حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
رواية زواج بالاجبار الحلقة الثالثة والأربعون حتى الحلقه الخمسون حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
ريم فتحت باب الاوضة واول ما بصت علي الارض اتصدمت لما لاقت شيرين واقعة علي الارض
ريم جريت عليها بسرعة
ريم بدموع وهي بتحاول تفوقها .. شيرين قومي ياشيرين
وحاولت كتير تفوقها لكن مفيش فايدة
ريم قامت بسرعة مسكت تليفونها واتصلت على حازم
…………….
عند حازم كان قاعد في مكتبه في القسم وأمجد قاعد قدامه وبيتكلمو في الشغل كانو بيتكلمو علي قضية شغالين عليها
روايات رعب عربية
فجأة قاطعهم تليفون حازم لما رن وكانت ريم
حازم رد عليها واول ما سمع صوتها اتخض
ريم كانت بتعيط بانهيار وهي بتقول .. حازم الحقني بسرعة ياحازم بسرعة
حازم بقلق قالها .. ايه في ايه . مالك ياريم
ريم وهي مش عارفه تتكلم من العياط.. ش.شيرين . شيرين واقعة . على الارض ومش عارفه . افوقها
حازم قام وهو بيقول .. ايه اللي حصل
ريم .. رجعت من بره لاقتها كده .الحقها ارجوك
امجد قام هو كمان وهو مخضوض ومش فاهم حاجه
حازم .. طيب اهدي اهدي وانا جاي حالا
امجد بقلق .. خير ياحازم في ايه
حازم وهو بياخد مفاتيحه .. شيرين تعبت
امجد بخوف .. ايه انت بتقول ايه . شيرين مالها ياحازم
حازم وهو خارج وأمجد معاه.. تعبت ياأمجد ريم بتقول انها مغمي عليها
وخرجو الاتنين بسرعة وطلعو على شقه شيرين
وخدوها ونقولها علي المستشفى
في المستشفى كانو واقفين بقلق وخوف شديد مستنيين الدكتور يخرج يطمنهم
ريم كانت واقفة بتعيط علي شيرين وحازم بيهديها
حازم كان واخدها في حضنه وبيحاول يطمنها .. هتبقي كويسة ياحبيبتي . متقلقيش
ريم بدموع .. انا خايفه عليها اوي
حازم .. متخافيش ان شاء الله هتبقي كويسة
وأمجد .. كان واقف قلقان جدا وخايف عليها .خايف يخسرها
في الوقت ده ندي دخلت هي وعمر
ندي راحت جمب ريم اللي واقفة بتعيط وفضلت هي كمان تعيط جمبها علي شيرين
وفضلو واقفين علي أعصابهم لحد ما الدكتور اخيرا خرج
كلهم جريو عليه بقلق وهما بيقولو طمنا يادكتور
الدكتور
الدكتور بأسف .. مكدبش عليكم هي الحالة صعبة . واضح انها واخدة كمية مهدئات كتير وده خطر علي القلب هو دلوقتي ادي لشبه أزمة قلبية
امجد بخوف .. يعني ايه يادكتور .هي هتبقي كويسة
الدكتور .. هي دلوقتي اتنقلت العناية وهتفضل تحت الأجهزة . لو عدي ٢٤ساعة هتبقي عدت مرحلة الخطر . وربنا يستر . ادعولها . عن اذنكم
الدكتور مشي
وريم بصت علي امجد بغضب وكأنها بتقولو انت السبب
لكنها سكتت متكلمتش وفضلت تعيط
أما ندي بصت لأمجد وهي بتعيط وقالتلو بغضب شديد .. خلاص ارتحت كده اهي بتموت بسببك
كملت بانهيار .. شيرين بتروح وانت السبب
ندي .. شيرين لو جرالها حاجة هيبقي ذنبها في رقبتك ياأمجد فاهم
امجد كان ساكت ومتكلمش وهو حاسس بالندم
عمر .. اهدي ياندي و ادعيلها
ندي بدموع .. هو السبب . هو اللي وصلها للحالة دي
………………………
في الفيلا
عند هنا في اوضتها
كانت ليلي مرات عمها ومامت تامر راحتلها علشان تتكلم معاها
ليلي بهدوء وهي قاعدة قدامها .. مش كفاية كدة بقا ياهنا وترجعي لبيتك ولجوزك
هنا بسخرية .. جوزي . مش جوزي ده اللي راح عرف عليا واحدة زباله وخاني معاها . انا استحالة ارجعله واعيش معاه بعد ماخاني ياطنط
هنا .. ياريت لو سمحتي تقنعيه يطلقني لأني عمري ما هرجعله بعد خيانته ليا . قوليلو ينسي اني ارجع في يوم من الايام علشان انا فعلا مش هتنازل عن الطلاق وعمري ماهنسي خيانته
ليلي .. يابنتي كلنا بنغلط لكن الاهم بنكمل في الغلط ولا بنرجع . وهو فعلا تاب ورجع لربنا
ردت هنا عليها بعنجهية وقالت .. والله تاب ماتابش دي حاجه ترجلعه . تاب لنفسه حاجة بينو وبين ربنا .لكن انا استحالة ارجع لواحد زي ده خاني وهان كرامتي
ليلي .. يعني مفيش فايدة . طيب وبنتك
هنا .. مالها بنتي
ليلي .. مش بتفكري فيها . البنت كده نفسيتها هتتعب انتي مش شايفها حزينه الزاي . طفله صغيره وشايفة وحاسه باللي بيحصل .
ليلي .. فكري في بنتك شوية ياحبيبتي وبلاش تهدي بيتك
هنا .. ابنك هو اللي هد البيت لما عمل عملته . واذا كان علي بنتي متقلقيش عليها انا بنتي كويسة . وهتتربي احسن تربيه كمان
ليلي .. لأ بنتك مش كويسه بنتك طول الوقت بتعيط وزعلانه . ايه مش بتصعب عليكي . مش فارقه معاكي
هنا .. طبعا فارقه مين اللي قالك انها مش فارقه معايا
ليلي بسخرية .. ماهو واضح فعلا بتفكري فيها
هنا .. انا ببعدها عن الارف اللي ابنك بيعملو
ليلي مقدرتش تستحمل وفتحت فيها وقالتلها .. مالو ابني
عمل ايه لكل ده
هنا .. ابدا معملش حاجة .. هان كرامتي بس
ليلي بضيق منها وعصبية .. انتي كل اللي فارق معاكي كرامتك . كرامة ايه ياأم كرامة . طب ماانتي كمان دايسه علي كرامته من يوم مااتجوزتو . شايفه. نفسك علي ايه نفسي افهم . شايفه نفسك اعلي منو في ايه . دا احنا حتي نفس المستوي وقرايب وساكنين قصاد بعض . غلط اتنيل غلط وخد علي دماغه .بس سبب غلطه ده كان ايه؟
ليلي .. مش انتي .مش اهمالك ليه . ايه اللي خلاه يشوف الاهتمام بره . مش انتي . انتي اللي محافظتيش عليه من الاول . استغليتي حبه ليكي وانو ميقدرش يعيش من غيرك
ومشيت علي هوامير ونسيتيه ونسيت حقوقه عليكي . وقولتي ماهو كده كده جمبي ميقدرش يستغني
هنا بسخرية .. ماهو واضح انو مقدرش يستغني فعلا
ليلي .. ماهو راجل كنتي عايزاه يعمل ايه يفضل تحت رحمتك لوقت ماتحني عليه
ليلي .. كام مرة حزرتك وفهمتك واقولك خلي بالك منو واهتمي بيه وانتي تقولي ماشي وخلاص ولا اكني بتكلم ..حتي بنتك بتشوفك كل فين وفين .. ما الهانم مش فاضيلها . فاضيه بس للشوبينج وقاعدة النوادي وناسيه جوزها وبنتها
ليلي .. انا لو ابني غلط ف انتي السبب . زعلانه اوي انو عرف واحدة عليكي .طيب ما انتي اللي اديتيه الفرصة دي
هنا بعصبية .. انا اللي قولتله يروح يخوني انتي بتبرريلو خيانته . طبعا ماهو ابنك . بتقولي ايه يعني
هنا .. لعلمك بقا ابنك ده اللي بتدافعي عنو ده . دا طبعه ..
طول عمره بتاع ستات ورمرام
ليلي .. لأ مش طبعه وعمره ماكان بتاع ستات . وانتي عارفه كدة كويس
ليلي .. انا ابني متربي احسن تربية . يوم ماغلط مغلطش غير بعد مااتجوزك . ابني لو طول عمره مشيو بطال كنت قولت دا طبعه فعلا . لكن هو معملش كدة غير لما اتجوزك ..
ياتري بقا عمل كده ليه غير لو كنتي انتي السبب . حرماه منك ليه . شايفه نفسك عليه بتاع ايه . اشحال لو مكونتيش بتحبيه كنتي عملتي ايه اكتر من كده . بس الزاي بتحبيه وبتعملي كده .. انتي لو فعلا بتحبيه عمرك ماكنتي اهملتيه
ليلي خدت نفس وقالت .. بس تمام ياهنا لو انتي فعلا مش عايزاه انا هخليه يطلقك وهجوزه واحدة تقدره وتحترمه . واحدة تعرف في الأصول . تعرف يعني ايه بيت وزوج
هنا اتضايقت من كلام ليلي لكن ردت ببرود وقالت.. روحي جوزيه من بكرة لو عايزه . معنديش فكرة منو .لو عاوز يتجوز يتجوز . لكن قبل مايعمل كده يطلقني
ليلي بصت عليها بيأس وبعدين خرجت من عندها
اما هنا قالت في نفسها .. وديني لأ جيبو راكع تحت رجلي هو فاكرها سهلة كده وهسامح بسهولة
………………………………………..
تاني يوم في المستشفى
كانو كلهم موجودين ومستنيين الدكتور يخرج من عند شيرين
الدكتور خرج وقال .. الحمد لله هي جسديا عدت مرحلة الخطر
كلهم .. الحمد لله
كمل الدكتور وقال .. بس نفسياً جسمها مش عاوز يستجيب للعلاج . اكنها رافضة العلاج . رافضة الحياة
الدكتور بتساؤل بص لأمجد وقال هو حضرتك جوزها صح
امجد هز راسه وقال .. ايوا
الدكتور .. لو سمحت ممكن تتفضل معايا دقيقتين بس في المكتب
امجد هز راسه وراح معاه
الدكتور قعد وأمجد قعد قدامه
امجد .. خير يا دكتور ثم اكمل بترقب .. هي هتبقي كويسة
الدكتور .. هي كل حاجه بإيد ربنا . ادعيلها
كمل الدكتور باستفهام وقال .. بس هو اللي عايز اعرفه دلوقتي وده اللي هيساعدنا في العلاج .. ايه اللي حصلها .
ايه اللي وصلها للمرحله دي . ايه اللي وصلها انها تاخد المهدئات دي وتوصل للحالة اللي وصلتلها دي
امجد بهدوء .. مشاكل عائلية . وحصل انفصال
الدكتور .. واضح انها متقبلتش الفكرة ورفضت الحياه معاها
الدكتور خد نفس وقال .. بس احمد ربنا انكم لحقتوها علي اخر لحظه لو كانت اتأخرت اكتر من كده كانت بعد الشر جاتلها أزمة قلبية دي واخدة كمية كبيرة من المهدئات
وده خطر علي القلب جدا
امجد بهدوء .. الحمد لله .. طيب هي هتفوق امتا يادكتور
الدكتور .. مقدرش احدد هي هتفوق امتا
الدكتور كمل وقال .. عموما هي دلوقتي يدوب بالأدوية لكن مش عارف حالتها النفسية هتخليها تستجيب للعلاج ولا لأ
لازم نستني ٢٤ساعة كمان و لما تفوق ونشوف
امجد بحزن .. ينفع اشوفها
وقبل ما الدكتور يتكلم
امجد قال بترجي .. خمس دقايق بس
الدكتور هز راسه بهدوء .. اتفضل
امجد دخل عند شيرين وميل باسها علي راسها
وهو بيقول بحزن .. انا اسف ياحبيبتي
وقعد جمبها بحزن وندم علي اللي حصلها بسببو
امجد مسك ايديها وباسهم وفضل ماسك ايديها وقعد يعتذرلها علي غباءه اللي وصلها للحالة دي .
وانو مكانش قد ثقتها دي اللي خلتها تفقد الأمان معاه
امجد بحزن وندم شديد وهو ماسك أيدها ومش عايز يسبها قالها .. فوقي ياشيرين . فوقي وانا عمري ماهزعلك تاني
امجد .. فوقي واستجيبي وهخليكي تنسي كل الوجع اللي شوفتيه معايا هتشوفي امجد تاني عمري ماهزعلك . انا خلاص عرفت قيمتك . والله بحبك ومشوفتش غيرك
امجد .. بحبك يا شيرين ومقدرش اعيش من غيرك انا مجنون بيكي صدقيني
امجد .. وبعدي ده كان عقاب قاسي اوي عليا اكتر منك …
انا كنت زعلان منك بس والله مقدرتش اعيش من غيرك وكنت بتعذب في بعدك ..كنت هكلمك واعتذرلك بس ملحقتش .. ارجعي وانا هنسيكي ياحبيبتي
امجد فجأة وهو ماسك أيدها حس بإديها بتمسك في ايده
امجد مكانش مصدق نفسه وقبل مايقوم ينادي للدكتور
شيرين قالت بتعب .. ام.جد
يتبع….
رواية زواج بالاجبار
الحلقة الرابعة والأربعون
امجد فجأة وهو ماسك أيدها حس بإديها بتمسك في ايده
امجد مكانش مصدق نفسه وقبل مايقوم ينادي للدكتور
شيرين قالت بتعب وهي مغمضة عنيها.. ام.جد
امجد مد ايده علي وشها وهو بيتأكد انها فاقت فعلاً
امجد بفرحة .. حبيتي انتي سمعاني
وهو ماسك أيدها لسه
امجد .. شيرين . شيرين ردي عليا
شيرين فتحت عينيها بتعب وهي مش فايقه كويس بس حاسه
امجد ميل باسها على راسها وبعدين قالها .. شيرين انتي شيفاني وسمعاني صح
شيرين غمضت عينها تاني وهي بتحاول تركز
فتحت عينيها وقالت بتعب .. انا فين
امجد باس إيدها وقالها .. انتي في المستشفى
شيرين .. ايه اللي حصل
امجد .. تعبتي شويه
امجد .. ثواني هشوف الدكتور
وقبل ما يقوم
شيرين مسكت ايده وقالت .. خليك معايا
امجد قعد وباسها علي راسها وباس ايديها الاتنين وقالها .. انا معاكي ياحبيبتي وعمري ما هسيبك
شيرين دموعها نزلت وقالت .. ما انتا سيبتني
وبصتله وقالت .. هونت عليك وسيبتني ياأمجد . وانت عارف اني مقدرش اعيش من غيرك
امجد مسح دموعها وقالها .. ولا انا اقدر اعيش من غيرك
صدقيني .
شيرين .. الزاي . ما انت قدرت فعلا. انت طلقتني وكأنك ماصدقت
امجد هز راسه وقال .. لأ . مقدرتش انا كنت بتعذب في بعدك .. بس انا كنت زعلان منك .
وكمل بعتاب .. ليه عملتي كده ياشيرين
ليه كدبتي عليا وحرمتيني من اني يكون عندي ابن منك
شيرين دموعها نزلت وهي حاسه بالندم وقالت .. انا اسفه
مش عارفه انا عملت كدة الزاي . اسفة . بس انت كنت بتعرف عليا ستات
بصتله وقالت .. ليه . انا قصرت معاك في ايه
امجد مسح دموعها وقالها .. عمرك ماقصرتي . وانا عمري مالمست غيرك صدقيني ياشيرين
شيرين .. انك تبص لغيري وتسمح لنفسك تسهر مع ستات
دي تبقي خيانه يااجمد . ماتبررش الخيانة علي مزاجك
امجد .. انا خلاص توبت وبطلت اسهر .انا اه غلطت وبعترف بس اوعدك اني عمري ما هبص لغيرك
انا اساسا محبيتش في عمري غيرك ياشيرين . وصدقيني مشوفتش غيرك ولا كنت بشوف غيرك قدامي ولا واحدة تملي عيني زيك
……………………………
مساءا
في الفيلا
يارا كانت لابسه ونازلة
شهيره قابلتها .. علي فين كدة
يارا .. خارجة مع صحابي ياماما
شهيره .. دلوقتي . انتي عارفه الساعه كام دلوقتي . الساعة ١١. ولما تخرجي دلوقتي هترجعي امتا
يارا .. مش هتأخر ياماما . انا هقابل صحابي في كافيه هنا قريب من الفيلا ومش هتأخر صدقيني . هي نص ساعة بس
شهيره برفض .. لأ ولا دقيقة حتي
يارا بسرعة قالت .. علشان خاطري ياماما صدقيني مش هتأخر والكافيه قريب . عشان خاطري
شهيرة بقلة حيلة .. مش هتتأخري
يارا هزت راسها وقالت .. مش هتأخر
شهيره هزت راسها بالموافقة ويارا باستها وخرجت بسرعة
يارا بعد ما خرجت من باب الفيلا وماشيه فجأة لاقت حازم في وشها بيوقف بالعربيه
يارا كانت لسه هتتحرك وهي بتسحب نفسها قبل مايشوفها بس حازم كان شافها فعلاً
حازم .. يارا
يارا وقفت مكانها وقالت بتوتر .. ن.نعم
حازم .. تعالي هنا
يارا قربت بتوتر
حازم .. رايحة فين
يارا بخوف وتوتر قالت .. خ. خارجة مع صحابي
حازم .. انتي عارفه الساعه دلوقتي كام ولا لأ
يارا سكتت
حازم بهدوء .. ادخلي جوه
يارا .. انا مش هتأخر والله
حازم بحده .. سمعتي انا قولت ايه ادخلي . ويلا علي اوضتك
يارا دخلت من غير ما تنطق وطلعت علي فوق علطول
شهيرة .. رجعتي ليه
يارا بضيق وهي طالعه .. ابنك رجعني . علشان تستريحي ياماما
يارا فتحت باب اوضتها ودخلت وهي مش طايقة نفسها
تحت
حازم كان دخل
حازم قرب من مامته اللي قاعده قدام التلفزيون وقالها .. انتي ازاي ياماما سيباها تخرج في وقت زي ده
شهيره .. مقدرتش عليها والله ياحازم
حازم .. مفيش حاجه اسمها كده . لازم تمنعيها
حازم وهو مش مصدق .. انا مش عارف الزاي توافقيلها تخرج في ساعة زي دي
شهيره بتفهم .. عندك حق . انا غلطت فعلاً اني وافقت انها تخرج
شهيرة .. بس هي قالت انها مش هتأخر ومش هتبعد عن البيت . علشان كده سيبتها
حازم .. مينفعش اللي بتقوليه ده لازم تشدي عليها شويه
مينفعش تخرج في وقت متأخر . ومينفعش تتأخر بره . ولازم تبقي عارفه بتخرج تروح فين وبتقابل مين . وتبقي عارفة صحابها كويسين ولا لأ
حازم .. لازم تكوني عارفه كده ياماما ماينفعش تسيبيها كده
شهيره .. عندك حق . انا فعلا مدلعاها
حازم .. والتانيه ياريت تعقليها ترجع لجوزها
شهيرة .. لأ التانية دي بقا ياريت تكلمها انت هي هتسمعلك لأني غلبت معاها ومفيش فايدة . منشفة راسها ومصممة تطلق
دي حتي مرات عمك جات واتكلمت معاها ولا سمعتها
شهيره اتنهدت وقالت .. المهم طمني علي شيرين عامله ايه فاقت
حازم هز راسه وقال. .. ايوا الحمد لله
شهيرة بفرحة .. بجد . الحمدلله .. انا كنت زعلانه عليها اوي . ربنا يشفيها وترجع هيا وجوزها بقا
………………………………………
عند شيرين في المستشفى
كانو ندي وريم قاعدين معاها بعد مااتنقلت من العنايه لغرفة عادية بعد ما الدكتور كشف عليها وطمنهم
ريم بلوم .. انا زعلانه منك . ليه عملتي في نفسك كده
قولتلك بلاش تاخدي كتير من ادويه الاكتئاب دي خطر علي صحتك . وانتي مهمكيش ومخوفتيش علي نفسك . ليه كده . انتي بتأذي نفسك وانتي عارفه انك كده هتضري للدرجادي مش بتخافي علي نفسك
ندي .. لأ هي شيرين اكتر واحده سلبية ممكن تقابليها في حياتك
ندي بصت لشيرين وقالتلها .. ليه كده . طيب مفكرتيش في نفسك . فكري في اللي حواليكي . الناس اللي بتحبك
شيرين بتعب .. خلاص ياندي
ندي .. لأ مش خلاص . احنا مش مسامحينك انتي وقعتي قلبنا ياشيخة
ريم قربت وحضنتها وقالت .. كنت هموت عليكي بجد
شيرين .. بعد الشر عليكي ياحبيبتي
ندي قامت هي كمان وحضنتها مع ريم وقالت .. وانا هونت عليكي هونت عليكي انا ماليش غيرك
شيرين .. ربنا يخليكو ليا
ندي وريم بعد ما بعدو الاتنين في صوت واحد
قالو .. هتوعدينا ماترجعيش للادويه دي تاني
شيرين هزت راسها .. حاضر
ريم .. امجد كان هيموت من القلق عليكي علي فكره
شيرين ابتسمت بحزن
……………………………………………
بعد يومين كانت شيرين اتحسنت كتير وخرجت من المستشفى
…..
في الفيلا عند اهل حازم كانو كلهم متجمعين علي السفرة
وريم كانت معاهم
حازم .. احم بابا مش كفاية كدة ونخلي الفرح الاسبوع اللي جاي
مراد كان لسه هيتكلم
بس شهيرة بسرعة قالت قبل ما يتكلم .. اه انا كمان بقول كفاية كدة مينفعش يكونو متجوزين وكل واحد فيهم عايش في مكان . هما كده كده متجوزين لازمته ايه التاخير بقا
مراد بص علي ريم لاقها موافقة
مراد .. تمام
شهيرة .. تمام ايه
مراد بهدوء .. الفرح بعد يومين
كلهم مكانوش مصدقين
مراد .. بكرة بإذن الله تنزلو تجيبو الشبكه وبعد بكرة الفرح
ريم كانت لسه هتتكلم
شهيره فهمت هي عاوزة تقول ايه وقالتلها .. متقلقيش كل حاجه جاهزة .حتي الفستان اللي اختارتيه كلموني من بره وقالولي انو جهز
شهيره بصت لمراد وقالت .. اهم حاجة كلملنا الجواهرجي يحضرلنا حاجة كويسة علي بكرة
مراد هز راسه
ياسين .. وانا يابابا
مراد .. انت ايه
ياسين .. عاوز اعمل فرحي انا كمان
مراد .. لأ انت منك لعملك
ياسين .. ما انا عاوزك تكلمه وتقنعه يوافق
شهيره .. ماتكلمه يامراد
مراد .. شريف مش هيوافق وبعدين جواز ايه دلوقتي لسه انجي بتدرس وشريف عمره ماهيوافق يجوزها قبل ماتخلص دراسة
شهيره .. وفيها ايه تكمل بعد الجواز . كلمه مش هتخسر حاجة مش يمكن يوافق
مراد .. هيرفض انا عارف وبعدين احمدو ربنا انو وافق على الخطوبه
…………………………
تاني يوم كانو مراد وشهيرة في العربية تحت بيت ريم مستنين ريم تنزل هي وسحر علشان يجيبو الشبكة
وحازم كان واقف ساند علي عربيته لحد ماريم وسحر نزلو
وقربو عليهم
حازم اول ماشاف ريم اتصدم
حازم غمض عينه بغضب وهو بيحاول ميتعبش وقرب عليها بسرعة وسحبها من ايدها وراح لحد باب العمارة تاني ووقف
ريم بعدم فهم قالتلو .. في ايه وساحبني ليه كده
حازم بص عليها بغضب وقالها .. ايه اللي انتي لابساه ده
ريم .. مالو اللي انا لابساه ما انا لابسه عادي اهو
حازم وهو بيشاور علي لبسها .. وده عادي
ريم كانت لابسه چيب قصيره جدا ومن فوق كانت لابسه بلوزه كات
سحر وشهيره كانو بيبصو عليهم ومش فاهمين حاجه
شهيره .. هو في ايه مالهم
سحر .. دول شكلهم بيتخانقو
حازم .. اطلعي حالا غيري والبسي حاجة غير ده
ريم برفض .. لأ طبعا مش هغيره انا شايفه إن..
حازم قاطعها بحدة .. انتي سمعتي انا قولت ايه . حالا تكوني مغيره ولابسه حاجة كويسة . يلاا
ريم نفخت بضيق وطلعت
وحازم رجع ليهم
شهيرة .. في ايه ياحازم وريم رجعت تاني ليه
حازم .. نسيت حاجه وطلعت تجيبها
سحر كانت فاهمه انو معجبوش لبسها بس متكلمتش
عند ريم طلعت تغير بضيق
دينا .. في ايه . رجعتي ليه
ريم وهي بتطلع هدوم قالت .. دينا اخفي من وشي انا مش طايقاكي ولا طايقه نفسي
دينا بضحك لما فهمت .. طب وانا مالي انا اللي قولتلك البسي كده
ريم بضيق .. دينا مش نقصاكي ياماما روحي ذاكري ولا شوفي هتعملي ايه
بعد دقايق كانت ريم غيرت لبلوزه بكم وبنطلون جينز مقطع وبعدين نزلت
ريم قربت عليهم وقبل ما تركب
قالت لحازم بضيق .. كده كويس
حازم قالها بسخرية .. مكانش في غير البنطلون المقطع ده تلبيسيه
ريم بصتله بغيظ وفتحت باب العربية وركبت
سحر وهي راكبه .. قالتلها .. قولتلك غيري اللبس ده هيضايقو مسمعتيش كلامي . تستاهلي
ريم .. انتي فرحانه فيا ياماما
سحر .. بصراحة اه
بعدين حازم فتح باب العربية وركب وبص لريم وقالها .. اقسم بالله مااشوفك بالمسخرة دي تاني لعلقك ياريم
وشغل العربية وطلع بيها
وبعد وقت كانو وصلو المكان اللي في الجواهجري ودخلو
…………………..
عند ياسين كان قاعد مع عمه وبيحاول يقنعو انو يوافق يعمل الفرح
لكن شريف رفض رفض نهائي
ياسين .. وفيها ايه يعني يعمي ما.
شريف قاطعه .. مفيش جواز هيتم غير بعد سنتين واظن انا شارط عليك بكده قبل الخطوبه وانت وافقت متجيش دلوقتي تتكلم في حاجة تاني لاني مش هغير رأيي
ياسين .. بس سنتين كتير
شريف .. لأ مش كتير لسه قدامها في الجامعة سنتين ومتحاولش ياياسين . والا نفضها وكل واحد يروح لحاله احسن
ياسين .. طيب سنه كفاية
شريف .. يبقا نفضها ياياسين احسن من وجع الدماغ
ياسين بسرعة .. لأ خلاص
سكت شويه وبعدين قال .. طب ممكن طلب . ومش هتكسفني
شريف .. اخلص
ياسين .. اكتب الكتاب مع حازم
شريف لسه هيعترض
ياسين قال .. كتب كتاب بس مفيهاش مشكله دي بقا
وبعد محاولات كتير شريف وافق علي كتب الكتاب
…………………………..
عند ريم وحازم
ريم كانت بتختار الشبكه مع مامتها وشهيره
ريم اختارت طقم من الالماس رقيق جدا
شهيره اخر كلام ده
ريم قالت .. اه .ده عاجبني
شهيره اختارت ليها خاتم وقالتلها .. وده هديتي ليكي ياريم
ريم .. بس ده كتير ماانتو خلاص جيبتولي اهو .دا كفايه
شهيره .. دي شبكتك من حازم . لكن ده هديتي انا
ريم باستها بحب وقالتلها .. شكرا ربنا يخليكي بس مكانش ليه لزوم بجد
مراد قام وقال خلاص كده
كلهم قالو .. ايوا خلاص اختارنا
مراد قال لريم .. اختاري طقم تاني ياريم
ريم بدون فهم .. ليه
مراد .. اختاري بس
وصمم انها تختار طقم تاني واختارت
وبعدين قالها .. ده هديتك مني
ريم عينيها دمعت وقالت .. بس ده كتير اوي
شهيره .. مفيش حاجه كتيره عليكي يا حبيبتي دا انتي الغاليه بنت الغاليه ومرات الغالي
ريم قربت وحضنتها وقربت من مراد وباست ايده وقالتلهم .. ربنا يخليكم ليا
مراد باس راسها وقالها .. انتي تستاهلي كل خير . انتي بنتي
حازم قرب منها وقالها بصوت واطي .. وانا ماليش حضن انا كمان
ريم بصتله بغيظ وقالت .. انا مش بكلمك اصلا
حازم .. بجد
ريم .. اه .وانت كمان متتكلمش معايا
……
وتاني يوم في اكبر وافخم فندق في مصر
كانت ريم بتجهز ومعاها اخواتها واختها شاهندة اللي رجعت علشان تحضر معاها الفرح وداليا صحبتها وشيرين وندي وصحابها والميكب ارتست كانو حواليها بيعملو ليها الميكب
رواية زواج بالاجبار الحلقتين ٤٥ ، ٤٦
#بدون_لينكات
الحلقة الخامسة والأربعون
مساءا
واخيرا اليوم الموعود يوم زفاف حازم وريم
كانت ريم جهزت وهي بالفستان الابيض وكان أقل ما يقال عليها ملكة
دخل حازم واول ما شافها انبهر بيها وبجمالها اللي بيسحرو دايما
قرب منها وهو بيقول .. ماشاء الله . اجمل مما تخيلت
وباس راسها
لاحظ حازم عليها الحزن فسألها بتردد .. مالك يا ريم
اتنهدت ريم بصوت مسموع وفضلت ساكته
مسك حازم وشها بإديه وقالها .. في ايه . حد زعلك . حد ضايقك
هزت ريم راسها بنفي
بس حازم كان ملاحظ و متأكد انها مش طبيعية
حازم .. طيب مالك
اتجمعت الدموع في عينيها وقالت وهي بتشاور علي نفسها .. فستان ابيض وفرح كبير . الزاي
ابتسمت ريم بسخرية وقالت .. المفروض اني عروسة
طب الزاي .الزاي وانت دخلت عليها من شهور ..
بصت في وشه وقالت .. انت مقتنع باللي بنعمله . احنا بنمثل علي نفسنا ولا بنمثل علي الناس .. رد عليا انت مقتنع
حازم .. لأ . مش مقتنع بس مبسوط . مبسوط بيكي
مسك ايديها وقالها .. انا عملت كل ده علشانك . علشان ابسطك مش عاوز يبقي ناقصك حاجة أو نفسك في حاجة ومعملهاش ياريم . انتي تستاهلي يتعمل ليكي اكتر من كده
دموعها نزلت وقالت .. بس انا مش مبسوطه .
وهزت راسها وقالت .. ومش مقتنعة ..
مسحت دموعها قبل ما تقول .. كان نفسي لما البس كده ويتعملي فرح زي ده اكون بتجوز لأول مرة .
دموعها نزلت تاني غصب عنها وقالت بمرارة .. كان نفسي اكون لسه بنت يكون جوزها لسه ملمسهاش ويكون الليلة بيلمسها لأول مرة
هزت راسها كذا مرة وهي بتقول .. إنما انا .انا مش كده .. احنا مش كده
غمضت ريم عينيها ودموعها كانت بتنزل بألم
مد حازم ايده ومسحلها دموعها بحنية وقالها .. شيلي الأفكار دي من دماغك ياريم . انسي اللي فات واتبسطي وافرحي
مسك ايديها الاتنين وباسهم بحب وقال.. مش عاوز اشوف دموعك .. ممكن .. كفاية حزن ..
مش عاوز اشوفك زعلانه تاني
حرك ايده علي خدها وقال بعشق .. انا بحبك يا ريم . بحبك اوي . بحمد ربنا عليكي وانك في حياتي ..
سكت ثواني قبل ما يقول .. واتمني انك تسامحيني
ريم رفعت وشها وبصتله
كمل حازم وقال .. تسامحيني علي كل الوجع اللي سببتهولك .. هز راسه وقال .. عارف وحاسس انك لسه شايله مني . بس اوعدك اني عمري ماهزعلك
. هحاول علي قد مااقدر اني اعوضك
باسها حازم من خدها وبعدين قال .. عاوز اشوف ابتسامتك . ممكن
ريم ابتسمت بهدوء
رفع حازم وشها بصباعه وقالها .. بحبك
بعدين بص عليها وقال بحيرة .. طيب قوليلي هنزل بيكي الزاي دلوقتي
بصتله ريم بعدم فهم
قالها حازم .. مش عاوز حد يشوف الجمال ده . الجمال ده ليا لوحدي
ريم ابتسمت
قرب منها وهو تايه في جمالها ولسه هيبوسها
ريم بعدت علطول وقالت .. انت كنت هتعمل ايه
حازم .. كنت هبوسك . فيها ايه بس
ريم بغيظ .. وده وقته يعني . الناس تحت
حازم .. طيب ماتيجي نكسل الفرح . وزي ماقولتي احنا كده كده متجوزين .
حازم .. نكنسله
ريم ابتسمت غصب عنها ولفت وشها بعيد
حازم لف وشها ليه وقال .. يبقي نكنسل
ريم فضلت تضحك
بعدين خدت نفس وقالتلو .. يلا اتفضل انزل بقا علشان اظبط الميكب
……….
داليا وهي بتظبط الميكب لريم .. كان لازم يعني تعيطي .. طول عمرك نكديه
ريم .. اشتغلي وانتي ساكته ياداليا
وبعد دقايق
الحفلة كانت ابتدت واللي كان موجود فيها اكبر رجال الأعمال و الأهل والأصدقاء والمعارف وممثلين ومغنيين والصحافيين ومعارف وصحاب حازم وجميع الرتب اللي في الداخلية تبع حازم
…
نزلت ريم مع خالها اللي سلمها لحازم اللي كان واقف مستنيها
مجدي خالها .. حطها في عينك ياحازم
باس حازم راسها وقال .. دي في قلبي
خدها حازم وبدأو برقصه سلو علي اغنيه حالة حب لإليسا
وبعدها كل واحد خد حبيبته وراحو يرقصو
عمر وندي .وشيرين وأمجد وناس تانيه
ياسين وإنجي كان اتكتب كتابهم
سحب ياسين انجي وقام يرقص معاها هو كمان
انجي كانت متوترة
ياسين .. ممكن اعرف ايه سبب التوتر ده
انجي بهدوء .. مفيش . انا كويسة
ياسين اتنهد وقالها .. انجي انا بحبك وعمري ماهأذيكي . بطلي بقا خوفك ده .. ليه مش عاوزة تنسي .وليه الخوف ده كلو
ياسين بص في وشها وقال .. ممكن ترجعي تتعاملي معايا زي الاول . وتفكي الحاجز اللي عملاه مابينا ده .. انا مش هعضك
انجي ابتسمت
مسك ياسين ايدها وباسها وقالها .. صدقيني انا بعشقك
انجي .. هو احنا اتكتب كتابنا الزاي واحنا متجوزين اصلا
ياسين ابتسم عليها
انجي باستفهام .. هي الورقه اللي انت مضيتني عليها دي ايه
ياسين .. ولا كان ليها لازمه
انجي بعدم فهم قالتلو .. الزاي
ياسين .. انا عملت كدة علشان اضمن وجودك في حياتي لإني مكنتش هسمح ان حد ياخدك مني
……….
دينا اخت ريم كانت قاعدة
جي كريم وقالها .. ممكن ارقص معاكي
دينا برفض .. لأ مش ممكن
كريم عمل نفسه كإنو مسمعش حاجة وقال تاني .. ممكن ارقص معاكي
دينا بصتله شويه وبعدين قامت معاه بضيق
دينا .. هو انت عاوز مني ايه
كريم .. بحبك
…….
ويارا ويوسف هما كمان قامو مع بعض وراحو يرقصو
…
بعد دقايق كانو كلهم رجعو مكانهم
عند هنا كانت واقفة
تامر جي جمبها وقال .. عامله ايه
هنا بصتله ورجعت بصت قدامها تاني ومردتش
اتنهد تامر وقال .. هنا انا لسه باقي عليكي
بصتله هنا .. وبعدين
تامر .. تعالي نرجع . كفاية كدة
هنا .. كفاية ايه
تامر .. كفاية بعد . تعالي نصلح اللي فات ونبتدي مع بعض من جديد
هنا .. وتفتكر هنسي خيانتك
تامر بتعب .. ليه مش عاوزة تسامحي .. طب ماانا كمان استحملت منك كتير . ومع ذالك لسه باقي عليكي ومش حابب اني اخسرك
هنا .. لأن ببساطة مهما اكون غلطت في حقك مش هيجي حاجة جمب خيانتك . انا عمري ماهسامحك ولا هرجعلك ياتامر
تامر .. معقولة نسيتي الحب اللي بينا
ابتسمت هنا بسخرية وقالت .. تفتكر مين فينا اللي نسي الحب ياتامر
كملت بجمود وقالت .. انا اللي خونتك ولا انتا .. مش انتا اللي روحت رميت نفسك في حضن واحده زبا.لة
لأ وعاوزني اسامحك وارجعلك عادي .. طب الزاي
الزاي ياتامر . طيب حط نفسك مكاني كده لثواني . لو كنت انا اللي خونتك كنت هتسامح . يعني انت مثلا بتقول اني مقصرة معاك علشان كده روحت عرفت عليا ستات والمفروض بقا إن دا مبررك الخيانه . طيب هل انا ينفع لو انك مقصر معايا اروح انا كمان اخونك .. رد عليا . هتقبلها . هتسامح . هتسامحني ياتامر . ولا هتقتلني
تامر .. الراجل غير الست
هنا .. لأ الاتنين واحد وحسابهم عند ربنا واحد …
تامر .. بس انا اتغيرت صدقيني . اديني فرصة
اتنهدت هنا وبعدين قالت .. ملكش عندي فرص . من الاخر ياتامر انا مش هقبل علي نفسي اني اتخان واسامح وانسي .. تؤ مش انا . مش انا اللي كرامتي تتهان وارجع ولا كإن في حاجة حصلت
تامر بيأس .. يعني مفيش فايدة
هزت هنا راسها وقالت .. اه . مفيش فايدة . لأنك ببساطه متستاهلنيش ومتساهلش اني اسامحك
بصلها تامر بيأس واتنهد بتعب ومشي
……..
عند شيرين وامجد
كانو واقفين مع بعض
امجد وهو محاوط كتف شيرين .. متعرفيش كنتي وحشاني الزاي
شيرين .. مش مصدقاك علي فكرة
امجد قربها منو اكتر وباس راسها وقالها .. انتي عارفه ومتأكده اني بحبك ياشيرين
بصتله شيرين هي كمان بحب وقالت .. انا كمان بحبك ياأمجد . بحبك اوي
امجد .. هخلص بس القضية اللي شغال عليها وبعدها هاخدك ونسافر اسبوعين عسل
شيرين بفرحة .. بجد
امجد مسك إيدها وقالها .. انا عاوز نبتدي حياه جديده مع بعض وننسي اللي فات
بصتله شيرين وهي عيونها بتلمع بحبه وقالت .. يعني مفيش ستات تانيه في حياتك خلاص
رفع امجد أيدها اللي في ايده وباسها بحب وقال .. مفيش غير شيرين . شيرين بس
……
كانت واقفة ندي مع عمر اللي واقف بيتغزل فيها
عمر .. شكلك حلو اوي النهاردة
ندي .. النهاردة بس
حاوط عمر كتفها وقال .. انتي دايما بتعجبيني ياندي
ندي .. بحبك علي فكرة
عمر .. وانا بموت فيكي علي فكرة
سكت عمر شويه وبعدين قال .. انتي مش ملاحظه ان الشهرين بتوع ابوكي خلصو
ندي بضحك .. اه . ملاحظه
عمر بص علي ريم وحازم وقال وهو بيشاور عليهم .. اهم الاتنين دول اتجوزو علينا مرتين لحد دلوقتي
ندي ضحكت
عمر بصلها وقال .. بتضحكي علي ايه ياندي .. انا حاسس اني بموت بالبطيئ
ندي .. بعد الشر عليك
عمر .. ابوكي هيموتني ياندي
……………….
كانت داليا واقفة تبص علي ريم بحب وهي فرحانه ليها من قلبها
جي ياسر من وراها وقال وهو بيبص عليهم هو كمان .. شكلهم حلو اوي
داليا ردت من غير ماتبص عليه وقالت .. اه اوي
وبعدين انتبهت ليه وبصت علي اللي بيكلمها وقبل ما تتكلم
ياسر ببتسامة مد ايده وقال .. انا المقدم ياسر الاسيوطي
داليا فضلت تبص عليه باستغراب من غير ماتمد أيدها
كمل ياسر وقال .. ابن خال ريم وحازم
داليا مدت أيدها بإحراج وقالت .. تشرفنا
وقبل ما يتعرف عليها ياسر أو هي مين
قالت داليا .. عن اذنك
ومشيت علطول من قدامه
………
كانت كاميليا واقفة بعيد تبص علي ياسر بضيق وفي نفس الوقت بتبص علي ريم وحازم بحقد وغل . بس غصب عنها دموعها نزلت وهي شايفة حازم مع ريم
…………
يوسف وهو واقف مع يارا قال .. عقبالنا
يارا بغباء مصطنع .. عقبالنا الزاي يعني
يوسف .. عقبالنا لما نتلم في بيت واحد بقا
وغمزلها
يارا .. اتلم يايوسف
يوسف .. طب وانا قولت ايه غلط دلوقتي . هو مش انتي بتحبيني
يارا قالت .. ايوا
يوسف .. وانا بحبك
حط ايده علي كتفها وقال .. مش المفروض اخرة الحب ده بقا جواز ولا انا غلطان
………………..
عند كريم كان واقف مع بنات
دينا لمحته من بعيد واضايقت واتغاظت جدا وهي مش عارفه ليه اضايقت كده
لكن ومن غير ماتحس
قربت عليه وقالت بهدوء مصطنع .. ممكن ثواني ياكريم
كريم قرب وقالها .. غريبه
دينا وهي واقفة بعصبيه مش عارفه تداريها قالت .. هي ايه اللي غريبه
كريم ببرود وهو بيبص في تليفونه.. انك تيجي تكلميني
من نفسك
دينا .. هو انت ايه اللي موقفك مع البنات دول
كريم بصلها وقال .. نعم
دينا بتوتر .. قصدي يعني انت الزاي كده
كريم ببرود .. كده اللي هو الزاي يعني
دينا بضيق .. لأ مفيش . وبصتله بقرف وقالت .. عن اذنك
وراحت تمشي بس قبل ما تتحرك كان مسك كريم أيدها وقالها .. انتي بتحبيني صح . ضحك بثقة وقال .. متنكريش قولي انك بتحبيني
دينا شدت أيدها منو وقالت .. بحب مين يااهبل انت . انت عبيط
كريم .. اقسم بالله بتحبيني .. طيب لما انتي واقعة كده .. عامله فيها تقيله ليه بقا . ولا دي حركات بنات . اه عارفها انا الحركات دي تبقي الواحده واقعة ودايبه وتعمل
كريم .. استني هقولك اسمها ايه . اه يمتنعن وهن الراغبات
كريم وهو بيخبط ايديه علي بعض .. دانتو مش ساهلين
دينا .. وربنا انت مجنون
كريم .. طب مانا كمان بحبك فيها ايه يعني سكت ثواني وبعدين قالها .. بصي تعالي معايا
دينا .. كريم بطل جنانك ده اجي معاك فين
كريم .. تعالي بس
وخدها من أيدها وراح لسحر وقال .. عمتو انا عاوز أخطب بنتك دي
دينا .. وربنا مجنون انت مش طبيعي
كريم بتجاهل بص لسحر وقال .. قولتي ايه ياعمتو . موافقة عليا
بصت سحر لدينا اللي واقفه هتتجن
وقالت بخبث .. موافقة ياحبيبي مش هلاقي احسن منك لدينا
بصت دينا لمامتها بدهشه وقالت بجنون وعصبية .. انتي بتقولي ايه ياماما . ده مجنون
وسابتهم ومشيت وهي متعصبة
كريم بصوت عالي .. وحيات امك لتجوزك
وبص لسحر اللي واقفه كاتمه ضحكتها وقال .. لا مؤاخذه ياعمتو
…………..
عند ريم وحازم
كان ياسر واقف مع حازم بيتكلم معاه فجأة لمح داليا اللي واقفه مع ريم بعيد شويه
بص ياسر علي داليا بإعجاب و قال لحازم .. هي مين القمر دي ياحازم اللي واقفه مع ريم
بص حازم لاقاه بيشاور علي داليا قالو .. دي صاحبة ريم
ياسر .. متعرفش ايه نظامها
حازم بصله … نظامها في ايه بالظبط
ياسر .. يعني مخطوبة مرتبطه
حازم .. لأ مش عارف
ياسر .. طب ماتخليك جدع وشوفلي الموضوع ده
حازم بخبث .. هي عجباك اوي كده
ياسر وهو بيبص عليها .. ياعم دي بطل انت مش شايف
حازم .. لأ
بصله ياسر بستغراب
كمل حازم وقال .. انا مش شايف غير واحدة بس
ابتسم ياسر لما فهم وقال .. ربنا يسهلك
كمل وقال ..المهم انا عاوز ريم تعرفني عليها . بعد اذنك يعني
حازم .. عد الجمايل
وبص لريم اللي مشغولة مع داليا وقالها .. ياسر عاوز يهنيكي وقالها بصوت واطي .. عرفيه علي صحبتك
ريم بستغراب .. اشمعنا
حازم .. اعملي بس اللي بقولك عليه
سلمت ريم علي ياسر وقالت .. اعرفك
وبصت علي داليا وقالت .. داليا صحبتي وانتمتي . وشريكتي كمان
وقالت ل داليا .. ياسر ابن خالي
ياسر اتحرك ناحيتها وسلم عليها وداليا سلمت عليه لتاني مره باستغراب
وقف ياسر يكلمها عن نفسه وكان بيحاول يتعرف عليها اكتر
وداليا رغماً عنها وبدون ما تحس وقفت تتكلم وتجاوبت معاه واندمجت معاه في الكلام
كانت كاميليا واقفة متابعة ياسر والنار شايلاها وكانت هتتجنن وهي شايفاه واقف مع واحدة
وبعد ماياسر اتحرك بعيد عن داليا
قربت كاميليا عليه بغضب وعصبية وقالت .. ممكن اعرف مين دي اللي كنت واقف معاها
ياسر بلامباة .. وده يخصك في ايه
كاميليا .. ياسر رد عليا مين دي
ياسر ابتسم بسخرية وقالها .. انتي بتسألي ليه ياكاميليا .. ايه غيرانة مثلا
كاميليا من غير ما تحس قالت .. ايوا غيرانة .. انت عايز ايه . بتعمل ليه كده
ياسر .. بعمل ايه
كاميليا بثقة .. انت بتحبني . بتحبني يا ياسر . لازمته ايه اللي انت بتعملو ده بقا
ضحك ياسر وقالها .. وانتي دلوقتي عاوزة ايه . عاوزة ياسر
بص علي حازم ورجع بصلها وقال .. ايه هو حازم بح
يبقي في الاستبن ياسر مش كده . لأ فوقي . انا مبحبكيش ياكاميليا
كاميليا .. انتا كداب انت بتحبني
ياسر قرب منها وقالها .. صدقيني دا كان حب مراهقه وراح لحاله . أو تقدري تقولي تعود علشان انتي بنت عمي
وكده ودايما قدامي فتهيألي اني بحبك
لكن صدقيني .. اكتشفت انو مش حب .. تخيلي بفتكر الايام دي بضحك علي نفسي
كاميليا بصتله بضيق ومشيت من قدامه
…………….
خرجت كاميليا بره بغضب وهي وبتقول بغل وديني لانتقم منكم كلكم . استحالة اسيبكم كده
فجأة بصت قدامها لاقت شاب واقف قدام عربيته وساند عليها ودموعه نازلة وهو باين عليه الحزن
اتحركت كاميليا ناحيته وقربت عليه
و باستغراب قالتلو … انت مين
فارس بصلها ورجع بص قدامه وهو تايه وقالها .. انا الحمار اللي بغباءه خسر حب عمره . اللي حاول بكل الطرق علشان يفشكل الجوازه دي ومنفعش . اللي مستعد يعمل اي حاجة بس يرجعها ليه تاني
سلات هدايا
كاميليا باستغراب .. انت بتتكلم عن مين
فارس بصلها وقال .. ريم
كاميليا .. انت مين
فارس بتوهان .. خطيبها
كاميليا باستغراب .. خطيب ريم ..الزاي .. ريم بتتجوز جوه . هي اصلا متجوزة حازم من فترة
فارس .. انا خطيبها السابق
كاميليا .. طيب انت بتعمل ايه هنا دلوقتي
فارس بدموع .. جيت اشوفها لأخر مرة .. ضيعتها من ايدي بغبائي
كمل بضياع وقال خسرتها .. خسرت حب عمري
قربت كاميليا منه وقالت .. مين قال كده
سكتت ثواني وبعدين قالت بتفكير .. اه . انت ممكن ترجعها تاني علي فكرة
فارس بصلها
قالت كاميليا بغل .. انا ممكن اساعدك كمان
فارس بستغراب .. انتي مين
كاميليا بسخرية .. بنت خالها .وقالت بحقد وكره شديد .. بس متقلقش انا اكتر منك مش عاوزه الجوازه دي تكمل . وعندي استعداد اعمل اي حاجه علشان افرقهم ..
كاميليا .. بص مش هينفع الكلام هنا . احنا لازم نتقابل في وقت تاني
وكلمت بغل .. ونتفق هنبعدهم عن بعض الزاي . بس الاهم يكون معانا اللي نقدر نفرقهم عن بعض بيه
بصلها فارس وشرد مع نفسه وهو بيفكر في موضوع الصور اللي معاه
يتبع….
رواية زواج بالاجبار
الحلقة السادسة والأربعون
طلعو حازم وريم الجناح بتاعهم اللي في نفس الفندق اللي عملو فيه الفرح
كان حازم قاعد على السرير وهو بيشرب سيجاره ومستني ريم اللي كانت بتغير في الحمام
خرجت ريم من الحمام وهي لابسه قمي.ص نوم من الستان الابيض وعامله ميكب بسيط وكان شكلها مغري جداا
حازم شافها كدة علطول طفي السيجارة في الطفايه وقام قرب منها وهوبيلف حواليها
حازم وهو منبهر بيها وبجمالها اللي بيسحرو من يوم ماشافها
قالها وهو بيبص عليها بإعجاب واضح .. تجنني ياريم . حقيقي تجنني . كل حاجة فيكي بتعجبني
رجعت ريم شعرها ورا ودانها بكسوف
حازم رفع وشها اللي منزلاه في الأرض وهو بيبصلها برغبة
حازم .. عمري ما شفت ولا هشوف في جمالك ياريم .انتي اجمل واحدة شفتها في حياتي
قرب ودفن راسه في رقبتها وغمض عينها بتلذذ وبا.سها من رقبتها وهو متخدر
ريم بمهس .. حازم
حازم وهو مشغول معاها .. امم
ريم .. ابعد . انا تعبانة .و وعاوزة أنام
حازم بعد وهو بيقولها بحاجب مرفوع .. تعبانه الزاي يعني
ريم وهي بتقرب علي السرير وبتدعي التعب .. تعبانه من الفرح ومرهقة
مسكها حازم قبل ما تنام وقالها بخبث وهو بيبص علي جس.مها بجرأة .. وانتي لابسه ليه كده لما انتي تعبانة
ريم ببرأءه مصتنعة .. علشانك .ب بس..
وقبل ما تكمل حازم قالها … باس . انتي قولتي اهو علشاني يبقي ايه بقاا
ريم بصتله .. ايه
بصلها حازم وقال بوقحه وهو بيمرر عينه علي جسمها من فوق لتحت .. يبقي تسيبلي نفسك
ريم بتهرب وهي بتحاول تمشي من قدامه وتفلت منه .. ريم ..اانت ناسي أننا عندنا طيارة الصبح بدري . ل لازم ننام . اه لازم ننام دلوقتي علشان نقدر نقوم
حازم قربها منو وهو بيمشي صباعه علي شفا.يفها .. مااحنا هنام بس دلوقتي سبيلي نفسك ومش هتندمي صدقيني
وقبل ماتتكلم كان ميل يبو.سها بر.غبة
ريم غمضت عينها باستسلام
حازم كان بيبو.سها وهو بيحرك ايده علي جسمها وبدأ ينزل في حمالة القمي.ص وبعدين ….
…………
………………………………………………………………..
تاني يوم
عند هنا
كانت بتكلم صحبتها في الفون
… ازيك يا قلبي . عاملة ايه
هنا .. كويسة . انتو اخباركم ايه . وحشتوني
… ياسلام . مش انتي اللي عامله فيها الزوجة المغدور بيها وقاعدة في البيت
هنا .. ماهو لازم اعمل كده . وانتي عاوزاني اعمل ايه . اعمل مش فارق معايا يعني
…. طيب بردو مقولتليش انتي ناوية علي ايه . اصل لو علي فلوس ولااملاك انتي ماشاء الله عندك وبزيادة
هنا .. لأ ياستي انا لا عاوزة فلوس ولا أملاك
… امال عاوزة ايه . ايه اللي في دماغك
هنا خدت نفس وقالت .. عاوزة انتقم لكرامتي اللي هانها واشوفه وهو بيتذلللي وبيترجاني علشان ارجعله
… طيب ما هو بيحاول معاكي اهو
هنا .. لأ لسه مش بالسهولة دي . انا عوزاه يطاطي ويحس انو ظلمني بجد . ولو رجعت ارجع بشروطي ويسيبني براحتي
. مش كل شوية خناق علي الدخول والخروج وحقوقي فين والكلام ده . لأ انا عاوزة اعيش حياتي بمزاجي زي ما انا عايزة . امشي الليلة بمزاجي وقت مااكون عايزة مش تحت امره هو . انا مش الجاريه اللي اشتراها
لازم يحس انو غلط فيا وغلط جامد واني مش هسامح بسهولة .لازم يحس بقيمتي ويفضل يحاول
كملت وهي بتريح علي السرير .. وانا بقا بمزاجي وقت ماستكفي واحس اني راضية من جوايا لما اشوفه مزلول تحت رجلي وهو بيستعطفني علشان ارجعله
وقتها بقا ابقا افكر ارجع
كملت بتوعد .. وديني لأخليه يجيلي راكع وهو بيطلب رضايا وهو ندمان ندم عمره انو في يوم من الايام بص لواحدة غيري
….. وانتي ضمنتي منين انو هيعمل كده . مش ممكن يزهق وييأس ويطلقك ويسيبك فعلا
هنا .. مين ده تامر
ضحكت بثقة وقالت .. تامر عمره مايقدر يستغني عني . اصلك متعرفيش هو بيحبني وبيعشقني الزاي
…. طيب وانتي
هنا .. انا ايه
… بتحبيه
هنا .. وتفتكري بعد اللي عملو ده هكون لسه بحبه
وبعدين لو الحب ده هيخليني أتنازل عن كرامتي يبقا لأ ادوس علي قلبي ولا اهين كرامتي . انا مهما احبه مش هحبه اكتر من نفسي .. تامر خلاص من يوم ما سمح لنفسه يعرف واحده غيري وهو انتهي بالنسبالي وعمري ما هحبه تاني. حتي وانا متأكدة فعلاً انو محبش غيري
….. يعني هو لما عرفها مكانش بيحبها
هنا .. يحب مين يابنتي . تامر عمره ماحب غيري ولا يعرف يحب غيري اصلا
…. امال ليه عرفها لما هو محبهاش
هنا بسخرية .. قال ايه علشان انا مهتمتش بيه .. البيه عاوزني اقعدله في البيت ببنته اطبخله وألبي طلباتو
علشان ابقي الزوجة الأصيلة من وجهة نظره .
بس لأ حتي لو رجعتله مش هرجع غير بشروطي
وزي مانا عايزة هعيش حياتي
وهخليه زي الخاتم في صباعي بجد يتمني بس رضايا وهتشوفي
…. طيب ياحبيتي بكرة نشوف
هنا .. مش مصدقه
… لأ طبعاً مصدقاكي وعارفه هو بيحبك الزاي
هنا .. انا بقا حابه اقعد اتفرج عليه كده وهو بيتعذب في بعدي بحس اني مرتاحة وراضية بعد عملته السوده وانا شيفاه بيندم أشد الندم . كده بقا احس أن كرامتي بترجعلي بجد …
هنا .. بقولك انا هقفل معاكي دلوقتي هشوف لين
… صحيح هي عاملة ايه دي وحشاني موت
هنا بتنهيده .. طول الوقت زعلانه وعاوزة ابوها
…. ليه هي مش بتشوفه
هنا … بتشوفه . بس هي عاوزه نرجع نعيش معاه . كل شويه تسألني وتقولي هنرجع البيت عند بابي امتا
… امم . وبعدين هي كده ممكن نفسيتها تتعب
هنا .. شوية و هتتعود .. يلا بقا سلام هروح اشوفها احسن تكون بيتخانقو هي ويحيي
…..ماشي سلام . بس المهم حاولي تخرجي وفكي عن نفسك كده
هنا .. تمام هشوف . يلا باي
………………………………………………………
عند عمر وندي
عمر قاعد في كافيه وندي داخله
ندي قعدت .. اتأخرت عليك
عمر بص عليها بضيق وقال وهو بيشرب القهوة .. لأ
ندي لاحظت .. امال مالك وشك قالب ليه ياعمر
عمر .. ايه اللي انتي لابساه ده . كمل بغضب .. ندي انا مش موافق علي كده وفي نفس الوقت مش حابب اغصب عليكي في الموضوع ده . عاوزك تغيري طريقة لبسك وانتي مقتنعة
ندي رفعت بصرها لفوق بنفاذ صبر وبعدين قالتلو بضيق .. هو انت هتبطل تنتقد لبسي امتا
عمر .. لما يتعدل وتبطلي تلبسي ضيق وعريان . انا مش موافق علي لبسك دا ياندي وانتي عارفه وعارفه انو بيضايقني . وبردو مبتحاوليش تغيري ولا كأني بتكلم معاكي
عمر .. انسي بقا انك كنتي عايشه بره . احنا هنا في مصر ولبسك دا مش نافع انا مش هقبل حد يبص عليكي
ندي بضيق .. عمر انتا عرفتني وانا كده بلاش تقعد تتكلم في نفس الموضوع . وتخنقني .. وبعدين بقا انا شايفه اني بلبس عادي انت بقا اللي عندك مشكله
عمر .. يعني انا اللي عندي مشكله ولبسك مش ملفت
مش كده
ندي اتنهدت بضيق .. تمام ياعمر هحاول ارتحت .. بس خلينا في المهم دلوقتي . انت هتعمل ايه
عمر .. هعمل ايه في ايه
ندي .. انا نفسي اعرف ايه مشكلتك اننا نتجوز في الفيلا
…وافق ياعمر عشان خاطري واتنازل شويه
عمر وهو بينهي الموضوع .. ندي متفتحيش معايا الموضوع ده تاني لأنو مرفوض بالنسبالي ومش هغير رأيي فيه
ندي .. طيب انت حابب كده يعني
خدت نفس وقالت .. عمر انا عارفه بابا هيفضل يأجل كده علطول
عمر .. يعني ايه . يعني يا اوافق اسكن معاكم . ياهيفضل كده
ندي هزت راسها .. اه . مفيش حل غير انك توافق
عمر باستغراب .. انا عمري ماشوفت كده . ماطبيعي اي واحده مصيرها بتتجوز وبتسيب اهلها .. ابوكي بقا بيعمل كده ليه مش فاهم . ولا هو عاوز يعند معايا وخلاص
مسكت ندي ايده وقالت .. عمر افهم بابا مش وحش ومش واقف ضد سعادتنا زي انت ما فاكر . هو بس متعلق بيا بزيادة من يوم ماما ماماتت . بابا مالوش غيري
ندي .. عمر انا مش هكون مبسوطه ابدا لو بعدت عنو وشوفته زعلان .. عشان خاطري وافق متبقاش اناني
وبعدين انا كمان بابا كل حاجه في حياتي . ومش هقدر ابعد عنو . وافق ياعمر عشان خاطري
عمر .. مقدرش . مقدرش اعيش في بيت مراتي . مش هتجوز غير في بيتي
……………………………………………………..
عند ريم وحازم
كانو سافرو فرنسا يقضو شهر العسل هناك
ووصلو عند يخت كبير جداً وكان أقل ما يقال عنه تحفه فنيه كان في احدي القري السياحية بفرنسا
ريم اول مادخلت المكان انبهرت بيه وبجمالو
بصت علي البحر حواليها بسعادة وهي بتقول .. حلو جدااا
حازم قرب وحضنها من ظهرها وقال .. عجبك
ريم لفت ليه وقالت … المكان تحفه . يجنن .. المنظر فظيع
بعدين قالت .. بص بقا علشان نبقا متفقين . انتا هتلففني فرنسا كلها حته حتة
حازم مسك خصله من شعرها وهو بيشمها بستمتاع
وقالها بخبث .. طب قبل ما لففك تعالي اقولك حاجه جوا
ريم وهي فاهمه قصده قالت .. بطل سفالة . انا مش داخلة جوه النهاردة
حازم ابتسم عليها وبعدين وقال .. طب تعالي ننام
ريم بصتله بشك
حازم ضحك وقالها .. هنام بس
وخدها ونزلو تحت
……………………………………
عند شيرين وامجد
شيرين كانت واقفة قدام التسريحة وهي لابسه فستان قصير بحمالات وكانت بتبص علي نفسها برضا لحد ما سمعت صوت المفتاح في الباب بصت علي نفسها اخر مرة وهي بتظبط شعرها
كان امجد دخل
وقف امجد علي باب الاوضة وهو بيصفر
قرب عليها وهو بيقول بانبهار .. ايه الجمال ده
شيرين .. ايه رأيك
امجد وهو بيبص عليها بإعجاب.. طول عمرك بطل . وديما بتعجبيني
حضنها باشتياق وقالها … ياااه ياشيرين وحشتيني اوي ووحشني ايامك
وبدأ يحرك ايده عليها جس.مها بحريه
شيرين اول ماحست بيه كده بعدت عنو وقالت .. مش وقته .
امجد .. امال امتا وقته . انا مشتاق بقالي شهرين
مسكت شيرين ايده وقالت .. تعالي بس شوف انا عملالك ايه النهاردة
وخرجوا بره في الريسيشن وراحت لحد السفرة اللي موجود عليها أصناف اكل كتير وقالت .. عملتلك كل الاكل اللي انت بتحبه
امجد بص علي السفرة .. وورق عنب كمان
شيرين بصتله بحب وقالت .. كل حاجه انتا بتحبها عملتهالك النهارده بإيدي
امجد حاوط كتفها وضمها ليه وبا.سها وقالها .. انتي اكتر حاجه انا بحبها في حياتي ياشيرين . ربنا يديمك ليا
……………………………………
عند ريم وحازم
كانت ريم بتجهز علشان كانو خارجين يتعشو بره
وبعد وقت كانو خرجوا من المكان اللي هما فيه وراحو مطعم
كانو داخلين المطعم وفجأة بنت قابلتهم وهي بتقول بسعادة وهي مش مصدقه عنيها .. مش معقول انا مش مصدقه عيني . معقولة حازم . انا اكيد بحلم
وقربت بلهفة واشتياق ولسه هتحضنه
لكن حازم علطول رجع خطوة لورا
وقال برسمية .. ازيك يا نادين . اخبارك ايه
نادين بإحراج . احم كويسة .. انت اخبارك ايه
حازم .. تمام
بصت لريم وقالت .. مش هتعرفني ولا ايه
حازم ضم ريم ليه اللي واقفه بصدمة وزهول من الموقف وباسها علي خدها وقال ببتسامة .. ريم . مراتي وحبيبتي
بصت نادين لريم بغيرة وابتسمت باصتناع وقالت .. اهلا بيكي
ريم ابتسمت ببرود .. اهلا
بصت نادين لحازم وقالت بمكر .. بس غريبة معقولة لحقت تحب بعد نرمين بالسرعة دي
وبصت لريم وهي بتكمل كلامها وبتقول .. دا انتو كنتو بتعشقو بعض
رجعت بصت لحازم وقالت .. لحقت تنسي بسهولة كدة حبك ليها .
ريم كانت واقفة مولعه نار من جوها لكنها كانت بتتصنع البرود
مسك حازم كف ايد ريم ورفعه علي بوقه وباسه وهو بيبص لريم بحب وقال .. دي اول حب واخر حب في حياتي.. هي الحب اللي بجد
……………………………………
تاني يوم
عند تامر في شركته
خرجت السكرتيرة من مكتب تامر وقالت للبنت اللي قاعده مستنيه
اتفضلي .. تامر بيه منتظرك جوا
البنت قامت وهي ماسكه في أيدها السي ڤي بتاعها ودخلت بتوتر
… مساء الخير
تامر رفع وشه بص لقي قدامه حاجة كده شبيهة بالحوريات
كانت بنت محجبة و لابسه لبس فضفاض وباصه في الأرض بحياء
تامر .. اتفضلي
البنت قعدت وحطت السي ڤي علي المكتب
وقالت .. ده السي ڤي بتاعي
تامر فتحه وبص فيه
بعدين حطه علي المكتب وسألها شوية أسأله تقليدية
وبمجرد ما انهي اسألته ليها وشاف ردودها الدبلوماسية
وحس انها مناسبة للوظيفة قال .. تمام . انتي تقدري تستلمي شغلك من بكرة
البنت بفرحة بجد .. يعني انا كدة قبلت يافندم
تامر هز راسه وقال .. اه . هتبقي السكرتيرة بتعتي
البنت باستغراب .. الزاي . احم .وحضرتك اللي موجوده بره يعني
تامر .. دي كانت مؤقتا لحد ما الاقي سكرتيرة
وانا شايف أن السي ڤي بتاعك كويس ومؤهلك عالي
تامر .. اسمك ايه
البنت .. تقي
تامر هز راسه .. تمام يا تقي . اتفضلي دلوقتي ياسمين هتفهمك طبيعة الشغل وهتعرفك ماشي الزاي . وبكرة تيجي بدري تستلمي شغلك . اهم حاجة تحترمي المواعيد
تقي قامت وهي مش مصدقه وقالت .. تمام طبعا . عن اذنك حضرتك
تامر هز راسه
تقي خرجت وتامر رجع ضهره علي الكرسي وغمض عينه وهو بيفكر في هنا
تامر فتح عينه واتنهد بتعب بعدين مسك تليفونه وفتحه علي صورها وقعد يتفرج عليها وهو حزين عليها وندمان علي
رواية زواج بالاجبار الحلقتين ٤٧ ، ٤٨
#بدون_لينكات
الحلقة السابعة والأربعون
فتحت ريم عينيها بكسل بصت لاقت نفسها نايمه في حضن حازم وعلي الارض مكان مكانو قاعدين علي الرمله قدام البحر
ابتسمت ريم وهي مش مستوعبه اللي حصل ده . والزاي نامو مكانهم كده من غير مايحسو
بصت علي حازم اللي نايم بعمق ومسكت خصله من شعرها وبدأت تحركها علي وشه
لحد ماحازم فتح عينه وتلقاءي اول ماشافها ابتسم
ريم .. صباح الخير
حازم وهو حاسس بتعب .. صباح النور
وبعدين قام اتعدل وهو بيبص حواليه ومستغرب
ريم فضلت تضحك
حازم وهو مش مصدق .. هو احنا
ريم بضحك .. اه . نمنا مكانا من امبارح
حازم قام بتعب من نومة الارض وهو بيقول .. اعمل فيكي ايه بس
ريم .. وانا عملت ايه
حازم .. شقلبتي حالي وكياني . هتعملي فيا ايه اكتر من انك نيمتيني كده من غير مااحس
بعدين اتنهد وقالها .. تعالي
وميل شالها
همست ريم بدلع .. حاززم
حازم .. امم
وبعدين ميل باسها
ريم .. نزلني . انت شكلك تعبان
حازم .. متخافيش عليا
وفضل شايلها لحد ماراح بيها المكان اللي قاعدين فيه
………………………………………………….
عند ياسين
ياسين خارج من الفيلا بص لقي إنچي هي كمان خارجة
ياسين قرب عليها وهو بيقول .. علي فين يامزة
إنچي .. خارجة اقابل صحابي
ياسين اتحرك ناحية عربيته وهو بيقول .. طيب تعالي اوصلك
إنچي .. مش عاوزة اعطلك . السواق مستنيني هخليه يوصلني
ياسين .. اركبي ياإنچي
انچي .. بس..
ياسين .. سمعتي . اركبي يلاا
انچي ركبت من غير ماتتكلم
بعد وقت قليل ياسين وقف بالعربية قدام المكان اللي قالتله هتقابل صحابها فيه
ياسين .. حمدالله على السلامه
انچي ابتسمت وقالتلو .. شكرا
ولسه بتفتح باب العربية علشان تنزل
ياسين مسك إيدها
انچي بصتله
ياسين .. متبقيش تتأخري . روحي بدري . ماشي
انجي هزت راسها .. حاضر
قرب ياسين وباسها من خدها
انجي اتكسفت وراحت نزلت علطول
ياسين ابتسم عليها وشغل العربية وطلع بيها
………………………………………………….
تاني يوم
عند ندي كانت نايمة
ندي كانت بتتحرك في السرير وهي بتحلم
كانت بتحلم بوالدتها
وكانت في مكان جميل جدا
جريت ندي عليها وهي بتقول بلهفة .. ماما
لكن مامتها بعدت عنها وهي بتبصلها بلوم وعتاب وباين عليها الزعل
ندي بحزن .. بتبعدي عني ليه ياماما انتي زعلانه مني . انا عملت ايه
مامتها بصتلها من فوق لتحت وهي باين عليها الحزن
وقالت .. مش انتي بنتي اللي ربتها مش انتي ندي ..
ندي بحزن .. بتقولي ايه ياماما
مامتها .. انتي مش بنتي انا معرفكيش . انا بنتي سيبتها بتصلي وكانت بتختار هدومها بأناقه وحشمة
.. فاكرة لما قولتلك جسمك ده امانة عندك ربنا هيحاسبك عليه . لكن انتي عملتي ايه . بقيتي تتفنني هتعري منين وقولتي حرية .. طيب وربنا حقه فين يابتاعت الحريه . هتقوليله اي لما تقابليه . شعرك اللي متباهية بيه ده . جسمك ولحمك اللي بقا فرجة للكل
بصت عليها بزعل وقالتلها .. امشي ياندي ياخسارة ياخسارة ياندي
وبعدت عنها
ندي بدموع .. لا ياماما متسبنيش متسبنيش ياماما . انا اسفه
لكن مامتها كانت مشيت واختفت
ندي قامت مفزوعة من النوم وفضلت تعيط وكلام مامتها في بيتردد في ودانها
فضلت تعيط وهي بتقول لأ ياماما انا اسفه .اسفه
وهي بتعيط
فجأة سمعت اذان الفجر
ندي انتبهت ليه وبقت تسمع كلمات الاذان بتركيز وكأنها اول مره تركز في الكلمات وتفهم معناها
قامت وبدون تفكير اخدت دش واتوضت
خرجت من الحمام وبدأ تدور علي حاجة تلبسها علشان تصلي
قلبت في هدومها بس ملقتش حاجة مناسبه
اتذكرت إسدال مامتها اللي محتفظة بيه جابته ولبسته
وبدأت تصلي وهي بتعيط بندم علي نفسها وعلي تقصيرها
وفضلت تدعي ربنا يسامحها
…………………………………..
عند ريم وحازم
ريم صحيت من النوم لاقت السرير فاضي
قامت خدت قميص حازم اللي علي الارض ولبسته وعدلت شعرها وخرجت تشوف حازم
طلعت ريم فوق سطح اليخت بصت لاقت حازم واقف ساند علي السور و بيبص علي البحر وهو سرحان
ريم جات من وراه وحضنته من ضهره وهي
بتقول .. بتفكر في ايه
حازم مسك ايديها ولفها ليه خلاها قدامه وحضنها من ظهرها بتملك وباس راسها وقالها .. فيكي . انتي شاغلة كل تفكيري ياريم
لفت ريم وشها وبصتله وابتسمت ورجعت تبص علي البحر
حازم .. حلو القميص بتاعي عليكي
ريم ضحكت
وفضلو شويه ساكتين وهما بيبصو علي البحر بشرود لحد ما قال حازم بتردد … سامحتيني ياريم
لفت وبصتله وهي ساكته
وحازم كان بيبصلها وهو مستني الاجابه
رجعت ريم تبص للبحر تاني بعدين خدت نفس ولفت ليه
وقالت .. سامحتك
حازم .. بجد ياريم
هزت راسها بدموع متجمعة في عينيها
وقالت .. سامحتك . سامحتك علشان بحبك
حازم وهو مش مصدق لانها اول مره تقولها ..
حازم .. قولتي ايه
حركت ريم ايدها علي وشه برومانسية وقالت .. بحبك . بحبك يا حازم
حضنها حازم وقالها .. وانا بعشقك . انتي اجمل حاجه في حياتي
ريم وهي في حضنه قالت .. بس انا خايفه
خرجها حازم من حضنه ومسك وشها بأديه
وقالها .. من ايه
ريم .. خايفه ترجع زي الاول . هزت راسها برفض
وقالت .. مش هستحمل . صدقني مش هستحمل
مسك ايديها الاتنين وباسهم وباس راسها وقالها .. متخافيش انا بحبك وبعشقك وعمري ماهخزلك. انتي غيرتي حياتي ياريم . انا اتغيرت علي اديكي
سكت حازم شويه وبعدين قال .. المهم بقا
بصتله ريم بتركيز .. ايه
حازم .. الاعتراف بتاع دلوقتي ده لازمه احتفال ومش اي كلام . لازم احتفال يليق
ريم ضحكت اوي لما فهمته
وكان حازم انهي كلامه وهو بيميل يشيلها ونزل بيها تحت
دخل الاوضه نزلها علي السرير وهو بيبو.سها..
وبعدين ……….
…………
……………………………………………….
عند ندي كانت ماصدقت الصبح يجيي وقامت لبست وخرجت وراحت مول كبير ودخلت علي قسم المحجبات علطول وفضلت تختار لبس واسع ومقفول
واشترت لبس كتير جدا
دخلت البروڤة ولبست من اللبس ده وفضلت تبص علي نفسها وهي شايفه انها بقت اجمل بكتير في الحجاب
ندي خدت نفس وهي بتبتسم وهي حاسه براحة غريبة اول مره تحسها
نزلت وحطت الشنط اللي فيها اللبس اللي اشترته في العربيه وركبت وطلعت علي…
…………………………………………….
عند حازم وريم
كانو نايمين الاتنين بعمق
فاقت ريم علي صوت تليفونها
قامت اتعدلت ومسكت التليفون وكانت مامتها اللي بتتصل
قامت من جمب حازم وطلعت البلكونة وردت علي مامتها
ريم .. ازيك يا ماما . عاملة ايه يا حبيبتي
سحر .. انا كويسة ياروحي انتي عامله ايه طمنيني عليكي
ريم .. انا كويسة
سحر .. وجوزك عامل معاكي ايه . بيعاملك كويس . اوعي يكون بيزعلك . متخبيش عليا
ضحكت ريم وقالت .. هتفضلي شايلة من الواد لحد امتا ياسحر . حتي بردو بعد ماطلع ابن اختك لسه شايلة خلاص بقا صفي النيه ياحجة من نحيته
سحر .. بقا كده . يعني طلعت انا الشريره دلوقتي
بعدين ياستي انا مش شايله منو ولا حاجة انا بس عاوزه ابقا مطمنة عليكي . اهم حاجة مبسوطه معاه
ابتسمت ريم بسعادة وقالت بهيام من غير ما تحس.. مبسوطه اووي اووي ياماما
سحر بخبث .. بجد طب احكيلي بقا اي النظام
اتكسفت ريم وقالت .. ا.احكيلك ايه ياماما ي. يعني عادي
بقولك ايه سلام ياماما
سحر ضحكت وقالتلها براحة لما حست بجد انها اطمنت عليها
سحر .. سلام . ربنا يهنيكي ياحبيبتي
…………………………………………
عند ندي وصلت عند مكتب عمر ودخلت
عمر قاعد مشغول في ورق قدامه
رفع عينه من علي الورق لما سمع الباب بيتفتح
قام وقف بصدمة وزهول وهو مش مصدق عينه لما شاف ندي بهيأتها دي وهو شايفها قدامة كإنها حوريه من الجنة
قربت ندي عليه ببتسامة وقالت .. ايه رأيك
عمر وهو بيحاول يستوعب .. هو ده حقيقة ولا حلم
ندي .. حقيقة . حقيقة ياعمر . انا خلاص اتحجبت . علشان ربنا اولا . وعلشان نفسي وعلشانك
قرب عمر منها بفرحة ولسه هيحضنها
ندي بعدت وقالت .. لااا خلاص ممنوع اللمس
ابتسم عمر بسعادة وقال .. مش مشكله هصبر . بس مش كتير . لإن وحيات ابوكي لو متجوزتكيش الاسبوع ده لأخطفك واتجوزك غصب عنو بحلاوتك دي ..
بصلها بإعجاب وحب وقالها .. انتي الاول كنتي قمر . دلوقتي بقيتي ملكة
وميل باسها علي راسها
وبعدين قالها .. تعالي معايا
وخدها من أيدها وراح لأبوها شركته
…………………………………………………………….
عند ريم دخلت من البلكونة بعد ما قفلت مع مامتها وقربت من حازم اللي نايم
وبا.سته علي شفا.يفه ولسه هتبعد كان حازم شدها عليه لما حس بيها
ريم … حازم سيبني اقوم
فتح حازم عينه وبصلها وقالها .. تعرفي انك وحشاني
ضحكت ريم وقالت .. تاني
هز حازم راسه قبل ما يقرب ويبو.سها
باسها حازم بعمق وقالها .. بحبك
ابتسمت ريم قبل ماتقرب هي كمان بكل جراءة وتبوسه
هي كمان بعمق وتبادلوا واتجاوبو الاتنين مع بعض وراحو في عالم تاني
………………
………………………………………………………
عند دينا وكريم
دينا قاعدة مع كريم في العربية وبيتكلمو
دينا بحيرة .. مش عارفه اقنعها الزاي
كريم .. انا عندي حل
دينا بسرعة .. ايه هو
كريم بخبث .. نتجوز
دينا ضربته علي كتفه وقالت .. كريم انا مش ناقصة هزارك ده .. فكر معايا اقنع ماما الزاي افضل هنا . انا مش عاوزة اسافر انا
كريم بخبث .. للدرجة دي مش قادره تستغني عني
اتعصبت دينا وكانت عاوزة تضربه بس فجأة لاقت نفسها بتضحك غصب عنها عليه
فضلت تضحك وقالتلتو .. وربنا انت مستفز
بعدين خدت نفس ولسه هتتكلم
كريم قال .. ولا أنا
دينا .. انتا ايه
كريم .. انا كمان مش عاوزك تسافري . انا خلاص اتعودت عليكي ومش هقدر استغني عنك
سكت شويه وبعدين قال بمكر .. بصي انا هتفق معاكي اتفاق
دينا بستغراب .. هتتفق معايا علي اي مش فاهمه
كريم .. مش انتي مش عاوزة تسافري
دينا هزت راسها .. اه
كريم .. انا هقنع عمتي تسيبك تفضلي هنا
دينا .. وهتقنعها الزاي بقا
كريم .. مالكيش دعوة انتي . انا هتصرف
دينا .. ماشي لما نشوف
كريم .. المقابل بقا
دينا بعدم فهم .. مقابل ايه مش فاهمه
كريم .. مقابل اني اقنعها . امال انتي فاكره اني هقنعها كده وخلاص لازم يبقي في مقابل يامزة
دينا .. وايه هو بقا
كريم بخبث .. توافقي نتخطب
دينا بزهق .. كريم وربنا انت رايق
كريم .. خلاص انتي حره .انا كنت ناوي اروح اتكلم معاها وقولها متضيعيش مستقبل البت واجيب ناس تتكلم معايا
كنت ناوي اشتغل جامد علي الموضوع ده بصراحه . بس انتي بقا ملكيش في الطيب نصيب
دينا .. كريم روحني يلاا
كريم .. طب موافقة
دينا .. علي ايه
كريم .. اخطبك . خد نفس وقال بصدق .. دينا انا فعلاً بحبك
دينا .. كريم ياحبيبي
كريم لسه هيبتسم لما قالت حبيبي لقاها بتكمل وبتقولو
دينا .. انت بتاع بنات وصايع
كريم بتمثيل البراءة .. انا
دينا .. لأ انا
كريم .. طب وافقي انتي بس ولو عرفتي عني اني بعرف بنات يبقي ليكي الكلام … هاا قولتي ايه
دينا .. كريم اطلع بقا بالله عليك انا مش نقصاك بجد
كريم .. طب مش طالع غير لما تقولي موافقة
دينا .. يعني ايه بقا هو عافية .. ياكريم بطل بقا رخامة ويلا هتأخر
كريم كان بيبص في مراية العربية وهو بيظبط شعره وبيقول .. انا مش فاهم لما انتي بتحبيني لازمته ايه بقا التقل ده . مش فاهم انا
دينا بصتله .. انت كدبت الكدبة وصدقتها صح . طب دي مشكلتك انت بقا . انا ذنبي ايه انك بيتهألك حاجات مش موجوده اصلا
كريم ضربها علي خدها بخفة وقال .. ذنبك انك كذابة يادندون
دينا .. انا كذابة
كريم .. طب انكري وقولي مش بحبك ..
دينا لسه هتتكلم
كريم قال قبل ما تتكلم .. ومتكدبيش علشان الكدب حرام
دينا فضلت تبصله وهي ساكته
كريم .. انكري يلاا
دينا ابتسمت وهي بتلف وشها بعيد
كريم لف وشها وقال .. بتحبيني
دينا بكسوف .. كرييم بطل بقاا
ابتسم كريم وهو بيغمزلها وقال .. خلاص انا كده اتأكدت
………………………………………………………….
عند ندي وعمر كان عمر خدها وراح الشركة لأبوها
اللي اول ماشافها هو كمان اتفاجأ بيها وفرح بيها اوي
ندي ميلت وباست ايده وهو باس راسها وقالها .. ماشاء الله زي القمر ياحبيبتي
عمر .. بص ياعمي انا هتجوز ندي الاسبوع اللي جاي
والد ندي لسه هيعترض
عمر قال بسرعة .. وهنقعد معاك . مش هخليها تسيبك .
………………………………………………..
عند حازم وريم
ريم واقفة قدام التسريحة وهي لابسه ومشغلة اغنيه . “مكتوبة ليك” لإليسا
وواقفة تحط ميكب وهي بتردد مع الاغنيه وبتقول
“قول بقا ياحبيبي . حبيبي هحب في مين غير فيك طب دانا ايامي احلامي وحياتي واقفة عليك .نور عيني حبي..
في اللحظة دي دخل حازم ولما شافها كدة قال .. دا احنا مزاجنا رايق علي الاخر
وقرب حضنها من ظهرها
ابتسمت ريم ولفت حاوطت رقبته وقالت .. لازم يكون رايق
بصت حواليها وقالت .. يعني انا في مكان حلو زي ده وانتا معايا . مزاجي مش هيكون رايق ليه بقاا
حازم بخبث .. انا بقول نكنسل الخروجة بعد الكلام ده
ريم بسرعة .. لااااء . انا جهزت خلاص .. هنخرج يعني هنخرج
حازم ابتسم .. يلاا
………………………………………………………
عند سحر كانت قاعدة مع شهيرة
دخلت دينا من باب الشقه لاقت مامتها وشهيرة قاعدين بيتكلمو سلمت عليهم وقعدت
سحر .. اتأخرتي ليه يا دينا
دينا .. متأخرتش ياماما مالسه بدري اهو
وبصت لشهيرة وقالتلها .. بقولك ياخالتو
شهيره .. قولي ياقلب خالتو
بصت دينا لسحر ورجعت بصت لشهيرة
وقالتلها بسرعة .. خالتو اقنعي ماما تخليني افضل هنا علشان الجامعة . انا مش عاوزة اسافر
شهيرة بصت لسحر .. ماتسبيها ياسحر فيها ايه
سحر .. لأ طبعا مش هسيبها لوحدها
شهيره .. طيب انا عندي حل انتي مش حابة تسبيها لوحدها وعندك حق في ده . بس ممكن تفضل معانا ايه رأيك
سحر لسه هتتكلم
شهيره قالت .. هتفضل معانا ومع ريم سيبها ياسحر
سحر باعتراض .. لأ . مش هينفع
دينا .. عشان خاطري ياماما وافقي
شهيره بصتلها.. ليه مش هينفع . دي هتبقي في بيت خالتها اي المشكلة . هي مش زي يارا بردو
سحر .. انا مقولتش حاجة . بس بردو انا مش هقدر اسيبها تعيش بعيد عني . كفاية ريم
وبعدين خلاص هي كلها كام يوم . ريم وحازم يكونو رجعو اشوفهم وبعدين نسافر احنا كمان
……………………………………………..
بعد اسبوعين
كانو ندي وعمر اجلو فرحهم اسبوع كمان لحد ماحازم وريم يرجعو علشان يحضروه معاهم
حازم وريم رجعو من فرنسا بعد ما قضو اجمل ايام حياتهم هناك
وقبل مايروحو الفيلا راحو عند سحر الاول يسلمو عليها لأنها مسافرة
……………….
عند سحر
جرس الباب ضرب
سحر .. افتحي يادينا اكيد اختك وجوزها
قامت دينا فتحتلهم وسلمت عليهم وبعدين دخلو
سحر ببتسامة .. حمدالله على السلامه
وقربت حضنت ريم
وبعدين قربت سلمت علي حازم اللي ميل علي ايدها وباسها وباس راسها
سحر .. مش هوصيك علي ريم ياحازم
حازم .. اطمني متقلقيش عليها . دي في عيني
سحر .. ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
بصت ريم علي دينا اللي واقفه ساكته غير عادتها
قربت ريم منها وقالتلها.. الجميل مالو . زعلانه ليه
دينا .. مفيش
سحر .. سيبك منها
ريم .. لا بجد مالها .وبصت لدينا .. مالك يادندون
سحر .. الهانم مش عاوزه تسافر معايا
ريم لسه هتتكلم
سحر .. ومتحاوليش ياريم انا كده كده هنقلها الجامعة هناك . وبعدين احنا خلاص مسافرين بكرة
دينا .. بس انا عاوزه افضل في الجامعة هنا
قال حازم .. خليها تيجي تقعد معانا في الفيلا ومتقلقيش عليها
وقبل ماسحر تتكلم
ريم .. اه فكرة حلوه . خلاص بقا ياماما وافقي
سحر اخيرا وافقت
دينا فرحت اوي وقربت حضنت ريم
وبصت لحازم بمتنان وقالتلو .. شكراً
……………………………………………………….
في الفيلا
كانو متجمعين كلهم علي السفرة بيفطرو
شهيره .. مش حازم وريم اتكلمو وقالو انهم راجعين النهاردة
هنا .. بجد
شهيره .. اه
مراد .. يوصلو بالسلامة
يارا .. وحشوني اوي
ياسين .. يابختو حازم .. مش كنتو جوزتوني انا كمان والله كنتو تكسبو فيا ثواب
كلهم ضحكو
ولسه بيتكلموا بصو لقو حازم وريم داخلين
قامو كلهم سلمو عليهم بحب
وقعدو مع بعض شوية
وبعدين طلعو يريحو في الجناح بتاعهم اللي جهزوه ليهم وهما مسافرين
……………………..
مساءا
حازم وريم كانو قاعدين مع شهيره
شهيرة .. ها اتبسطو واستمتعتو مع بعض اليومين اللي فاتو
حازم .. اوي . اتبسطنا اوي ياشوشو . وإلا استمتعنا
وبص لريم وقال .. دا احنا استمتعنا علي الاخر . ولا إيه يابطل
وغمزلها
شهيره ضحكت اوي
اتكسفت ريم وبصت في الأرض بخجل
وقالت سرها .. ابو سفالتك
شهيره .. عجبك كده ياحازم كسفتها
بصت ريم لشهيرة وقالتلها .. بصراحة ياطنط ومن غير زعل . انتي معرفتيش تربي ابنك ده
شهيرة بضحك .. ماهو دا في مصلحتك ياخايبة . امال انتي كنتي عايزاه ايه عايزاه مؤدب .وكنتي هتعملي بيه ايه لو كان طلع مؤدب
ريم بزهول .. حتي انتي كمان
قامت ريم وقالت وهي هتموت من الاحراج .. اناهطلع احسن قبل ماادفن نفسي قدامكم هنا
وطلعت علي فوق بسرعة وهي مكسوفة
حازم ابتسم عليها و بعدين قام هو كمان راح شغله
………………………………………………………
تاني يوم
حازم وقف بالعربية قدام الفيلا وقبل ما يدخل كلم ريم في التليفون
حازم .. انزلي ياريم
ريم وهي في الاوضة باستغراب قالتلو .. انزل فين . انت فين اصلا
حازم .. انا تحت قدام البيت انزلي
ريم .. حاضر
وقفلت معاه ونزلت بسرعة قابلت شهيرة اللي قالتلها .. في ايه . علي فين كدة
ريم .. مفيش ياخالتو . حازم بره بيقول انو عايزني هشوفه عاوز ايه
وخرجت لاقت حازم واقف وبيكلم حد في التليفون
قربت ريم عليه لفت نظرها العربية اللي حازم واقف ساند عليها لأنها مش عربيته اللي تعرفها
استنت ريم لما خلص والمكالمه وقالتلو .. ايه ده انت غيرت عربيتك
حازم .. لأ
وبعدين قالها .. دي عربيتك انتي
ريم وهي مش مصدقه .. انت بتتكلم بجد
وفضلت تلف حواليها بانبهار وقالتلو .. دي حلوة اوي
وكمان احدث مديل . لأ والنوع ده انا بحبو جدا …انت عرفت منين .. عرفت منين اني بحب النوع ده
حازم .. حسيت
ريم وهي بتتفرج علي العربية .. حلوة اوي اوي
وقربت عليه وحضنته وهي مبسوطه
بعدت وقالتلو بحب .. ربنا يخليك ليا . فضلت تبص علي العربية وهي مبسوطه جدا وبعدين راحت حضنتو تاني وهي بتقول .. بحبك اوي
في الوقت ده تامر كان خارج من بيتهم شافهم كدة وريم حاضنه حازم
قرب تامر وهو بيقول بخبث .. ايه ده مش المفروض الحاجات دي تبقا جوه ولإيه
ريم اول ماحست بيه وسمعته اتكسفت واتحرجت جدا ومكانتش عارفه تعمل ايه بس فضلت مخبية وشها في حضن حازم وهي مكسوفة
تامر .. طب مش كنتو تطلعو فوق احسن
حازم .. تامر خليك في حالك
ريم بهمس وهي لسه مخبية وشها قالتلو .. حازم انا مكسوفة اوي
حازم بص لتامر وقاله بحده . يلا ياتامر روح شوف انت رايح فين
تامر غمزلو وقال .. تمام همشي علشان تاخدو راحتكم
حازم بتحذير علشان ريم اللي ميته من الكسوف .. تاامر
تامر .. خلاص ياعم . ماشي اهو
وركب عربيته ومشي
حازم بص لريم وقالها .. يلا روحي البسي وتعالي . هنروح مشوار مع بعض بعربيتك
ريم .. فين . هنروح فين
حازم .. اطلعي بس البسي واحنا ماشيين هقولك
طلعت ريم وبعد دقايق نزلت وهي لابسة
قربت ريم وقالتله .. هنروح فين بقاا
ادالها حازم مفتاح العربية وقالها .. بتعرفي تسوقي
ريم بغرور .. طبعاً
حازم .. طب يلا وريني
……………………………………………………
عند تامر بعد ما وصل الشركة وقبل ما يدخل مكتبه طلب قهوته
بعد دقايق
دخلت تقي المكتب ومعاها القهوة
تقي .. اتفضل حضرتك
وحتطها قدامه علي المكتب
تامر .. شكراً
تقي .. تؤمر بحاجة تانية وهي باصه في الارض
تامر .. خلصتي الورق اللي معاكي
تقي .. اه يافندم . اجيبه لحضرتك تمضيه دلوقتي
تامر .. تمام هاتيه
خرجت تقي وبعد ثواني دخلت وفي ايديها الورق
وحطته قدام تامر .. اتفضل
تامر بدأ يمضي عليه
وبعدين تقي خرجت
تامر بص لقي رسالة اتبعتت علي تليفونه فتحها وكانت
فويس من رقم مجهول
تامر فتحه وقعد يسمعه والمفاجأة الفويس كانت
كانت مكالمة هنا مع صحبتها اللي سجلتها صاحبتها وبعتتها لتامر
قعد تامر يسمع المكالمه بملامح جامدة
وهو مصدوم في هنا والكلام اللي بتقوله
يتبع….
رواية زواج بالاجبار
الحلقة الثامنة والاربعون
وصلو حازم وريم قدام فيلا فاخرة في مكان راقي جدا
بص حازم لريم وقالها .. انزلي
نزلت ريم وهي مستغربه وقالت .. انت جايبني هنا ليه
حازم .. تعالي بس
وخدها من إيدها ودخلو الفيلا
ريم وهي واقفة في منتصف الفيلا ومبهورة بجمالها اللي كان قمة في الفخامة والرقي
حازم .. ايه رأيك
ريم .. جميله جدا وكملت بتساؤل .. بس هو احنا هنا لي.انت.
وقبل ماتكمل
قرب حازم منها وقالها .. دي بتعتك ياريم
ريم بصدمة .. انت بتهزر
قرب حازم اكتر وباس راسها وبعدين قالها .. دي بتعتك بجد
طلع عقد الفيلا من جيبه وفتحه وقالها هتمضي بس هنا وهتبقي ملكك رسمي وبتعتك
مسك القلم والعقد وقالها .. يلا امضي ياريم
بصتله وقالت .. بس انا مش عايزة
حازم .. ليه
ريم .. مش محتاجه كل ده
حازم .. بس دا حقك
ريم .. لا طبعا مش حقي . دا حقك انتا وابنك اولي بيه
حازم .. وانا عمري ماهظلم ابني . يلا امضي بقا
ريم برفض .. مش همضي ياحازم .. انا مش عاوزة حاجة صدقني
حازم .. بس انا حابب اني اعملك كده . انا بحبك وعاوز اعملك كل اللي نفسك فيه
ريم .. بس انا مش محتاجه كل ده . ده كتير اوي بجد
حازم .. مفيش حاجه كتير عليكي . انتي تستاهلي اكتر من كده بكتير .. يلا امضي
وبعد محاولات كتير من حازم اخيرا مضت ريم علي عقد الفيلا وبقت ملكها رسمي
حازم .. تعالي بقا اتفرجي فوق
وخدها وطلعو وفضلو يتفرجو علي الاوض اللي كانت متصممة تصميم عصري وحديث
حازم .. لو في حاجة حابه تغيرها
ريم علطول .. لا طبعا دي تحفه . تجنن بجد . مفيهاش غلطة اصلا
بعدين بصتله بحب وقالت .. بحبك اوي
وقربت حضنته
حازم قالها بخبث وهي لسه حضناه .. ايه رايك نجرب السرير اللي جوا
بعدت ريم بكسوف وقالت بتوتر .. ت.تعالي نمشي احنا اتأخرنا اصلا .
حازم باستغراب.. اتأخرنا علي ايه
ريم …انتا ناسي إن فرح ندي وعمر النهاردة
حازم .. لسه بدري . تعالي بس
ريم .. حازم يلا نمشي
حازم بإصرار .. مش هنخرج من هنا غير لما نجرب السرير اللي جوا ده
انهي كلامه وهو بيميل يشيلها ودخل الاوضة نزلها على السرير وبعدين ……
……………
بعد وقت حازم نايم على السرير وساند ضهره وبيشرب سيجاره وريم نايمه في حضنه وبترسم دواير وهميه علي صدره
حازم .. ريم
ريم .. امم
حازم .. عارفه اناعاوز ايه ومش عاوز حاجه من الدنيا تاني
رفعت وشها من حضنه وبصتله بمعنى ايه
حازم .. اخلف منك بنت زيك كده واسميها ريم
ابتسمت ريم بحب وبعدين خدت السيجارة من ايده وطفتها وقربت باسته بعمق
كان حازم متفاجأ من جراءتها بس قال يستغل اللحظة
وقبل ماريم تبعد عنو كان شدها تاني عليه وقال .. انا بردو بقول نجيبها دلوقتي وبدأ يبو.سها من تاني
وبعدين ……..
……….
بعد وقت كانو نايمين الاتنين بعمق
فاق حازم علي صوت تليفونه اللي مكانش مبطل رن
ريم هي كمان صحيت
كان حازم بيتكلم في التليفون وبيقول .. تمام انا جاي
ريم .. في ايه
حازم وهو بيقوم .. عندي شغل
دخل حازم ياخد دش وريم لسه بتقوم بصت لاقت تليفونها هو كمان بيرن وكانت شيرين
مسكت التليفون وردت عليها وقبل ماتتكلم
شيرين .. ريم احنا بنكلمك من بدري مش بتردي ليه
ريم .. معلش التليفون معمول صيلنت ومخدتش بالي
شيرين .. طيب انتي متأخره ليه . ندي رفضت تخلي اي حد يعملها الميكب ومصممه محدش هيعملهولها غيرك . يلا ياريم متتأخريش بقاا
ريم .. حاضر انا نص ساعة وهكون عندكو . سلام
وقامت دخلت حمام في اوضه تانيه وخدت دش
حازم خرج لبس وريم كمان وبعدين نزلو
……………………………………………….
عند ندي وشيرين كانو في الفندق اللي هيعملو في الفرح
ريم واقفة بتعمل ميكب لندي وحواليها المساعدين بتوعها لأن دي شغلانتها اصلا
شيرين .. يااه ياندي اخيرا شوفتك بتتجوزي قبل ما اموت
ضحكت ريم وقالت .. للدرجادي كنتي فاقده الامل فيها
شيرين .. مخطوبين هي وعمر من خمس سنين . بس الحمدلله ربنا فك عقدتهم
ندي .. اقولكو علي حاجة انا اصلا خايفه ومتوترة مش عارفه ليه
شيرين .. نعمم . خايفه من ايه إن شاءالله
ندي .. خايفه ياشيرين عادي . ماانا اول مره اتجوز بردو
ندي .. بعدين انا مكسوفة بصراحة
شيرين .. وانتي من امتا وانتي بتتكسفي ياندي
ندي .. من دلوقتي
ريم .. وانتي جايه دلوقتي وتتكسفي
شيرين .. استني انتي ياريم
ووجهت كلامها ل ندى وقالت .. بقولك ايه يابت انتي . انتي ربنا هداكي واتحجبتي والتزمتي ودي حاجه كويسه جدا وربنا يثبتك عليها .. بس بردو عاوزين بقا سفالتك اللي طول عمرنا متعودين عليها تطلع علي الواد النهارده . دي مالهاش دعوه بالدين ياماما
خلاص بقا جوزك ولازم تدلعيه ومفيش حاجه اسمها مكسوفة . تمام
ندي .. سكتي البت دي ياريم
ريم .. اسكتها ليه هي بتتكلم صح علي فكرة
ندي بخبث .. يعني انتي متكسفتيش
ريم بغباء مصطنع .. ايه انتي بتتكلمي عن ايه
ندي بخبث .. انتي عارفه. بتكلم علي ايه ياريري
احكي يلاا
شيرين بمكر قالت ل ندي.. لأ سيبهالي دي . دي ليا قاعدة معاها بس لما نخلص منك هبقي افضالها
وبصت لريم بخبث .. وهتحكيلي كل حاجة
ندي .. طيب استنو بقا لما نبقا نقعد مع بعض علشان نحكي كلنا
ريم .. اتلمي انتي وهي
شيرين بخبث .. مش هتهربي بردو ياريري . وهتحكي
بصتلها ريم بغيظ وكملت لندي وهي بتقولها .. وانتي اثبتي خليني اخلصلك في يومك ده
……………………………..
بعد وقت الفرح ابتدي كان الكل متجمعين بفرحة
نزلت ندي مع باباها وكان عمر مستنيها علي اول السلم
خدها منو وهو بيقول .. ماشاءالله
لأن ندي فعلا كانت قمر وجميلة جدا وهي بالفستان الابيض
وكان عمر مبسوط بيها جدا وشايفها ملكه وهي بالحجاب
خدها عمر وبدأو برقصه سلو
عمر .. اخيرا ياندي بقيتي ليا . انا حاسس اني بحلم
ندي .. بتحبني
عمر .. بعشقك
وراح حضنها
…………………………..
وبعد ساعات كان الفرح خلص
طلعو عمر وندي الجناح بتاعهم اللي في الفندق اللي عملو فيه الفرح
عمر قاعد على السرير بملل مستني ندي اللي اتأخرت جوه في الحمام
اخيرا ندي خرجت
وراحت قربت من السرير علشان تنام
عمر باستغراب .. انتي بتعملي ايه ياندي
ندي .. هنام ياعمر في ايه
عمر .. لاياشيخة . هتنامي
ندي .. ايوه هنام . تصبح على خير
واديته ضهرها
عمر .. ندي متهزريش وقومي كلميني
ندي قامت .. نعم
عمر وهو بيلعب في خصلات شعرها .. انتي ناسيه إن النهارده دخلتنا ياروحي
ندي اتوترت وقالت .. ل.لأ مش ناسيه
عمر .. امال ايه بقا
ندي بلعت ريقها وقالت بتوتر .. احم .عمر انا كنت يعني عاوزه اقولك علي حاجة
عمر باستغراب .. حاجة ايه
ندي قربت من ودنه وشوشته بحاجة
وعمر بعدها اتصدم
عمر .. انتي بتهزري صح
ندي هزت راسها ببراءة مصتنعة وقالت .. اعمل يعني غصب عني
عمر بغضب .. انتي بتستهبلي ياندي .. انتي اللي محددة معاد الفرح
ندي .. طيب اعمل ايه م . ما انا اتوترت . هو مش معادها ب بس انا اتوترت علشان كده بق حصل لخبطه
عمر .. يعني ايه اتوترتي مش فاهم
ندي .. انت وترتني ياحبيبي
عمر بعصبية.. انا جيت جمبك . وترتك الزاي انا ..
سكت شويه وبعدين قال .. اي علاقتها بالتوتر اصلا
ندي .. ماانا لسه قايلالك .. طيب ممكن تهدي
عمر قام بعصبية .. اهدي ايه وزفت ايه بقا .. نامي ياندي ناامي
ندي .. حاضر هنام اهو . بس انت متزعلش نفسك ومتتعصبش العصبية وحشة علشانك . وبعدين هما كلهم يومين مفرقتش
بصلها عمر بضيق وخد سجاير وخرج البلكونة وفضل يدخن بغضب
شدت ندي الغطا عليها وهي بتقول في سرها .. ربنا يسامحني بقا . بس انا خايفه اعمل ايه
ونامت
بعد وقت عمر دخل من البلكونة ونام هو كمان بضيق
ندي مكانتش نايمه كانت بتمثل النوم
عمر راح في النوم وكان الفجر أذن
كانت ندي لسه صاحيه
قامت بصت علي عمر لاقته نايم قامت براحه من جمبه
وراحت اتوضت وخرجت بره تصلي الفجر
صلت ندي وخلصت ولسه بتلف لاقت عمر واقف وراها
ملحقتش ندي تتكلم وفي ثانيه كان عمر شايلها ودخل الاوضة وقفل الباب برجله
وراح نزلها علي السرير
رجعت ندي لآخر السرير بخوف وقالت . ل لو قربت مني
عمر .. بتكدبي عليا ياندي .. تمام
وهو بيقلع في التيشيرت
ندي بخوف .. لا ياعمر انت كده بتخوفني
عمر .. كدبتي عليا ليه
ندي .. ع. علشان اللي انتا عاوز تعمله ده . انا خايفه منك ياعمر
عمر .. وانا مش هطمنك لأن عقاباً ليكي علي كدبتك دي غصب عنك هتستحملي اللي هيحصل
قرب عمر منها وبعدين …………..
……… …………….
…………………………………………………….
تاني يوم في الصباح
فتح عمر الباب وخد الفطار
وراح جمب ندي اللي لسه نايمه وبدأ يصحيها
عمر .. ندي
ندي .. ………
عمر .. ندي اصحي ياحبيبتي
فتحت ندي عينيها بكسل
عمر .. يلا يروحي علشان تفطري
بصتله ندي بغضب لما اتذكرت اللي حصل وقالت .. متتكلمش معايا
عمر .. ليه بس انا عملت ايه
ندي بضيق .. والله مش عارف انت عملت ايه
عمر ببرود .. محدش قالك تكدبي ياندوش
ندي .. تقوم تعمل فيا كده .حرام عليك
عمر حس انها صعبت عليه قرب منها وباس راسها وقالها .. طيب متزعليش . عارف اني اتغبيت عليكي
ندي .. ابعد عني ياعمر . خليني اقوم
عمر .. طيب اساعدك
ندي بعصبية .. بقوللك ابعد عني مش عاوزه مساعده منك
وقامت بتعب ودخلت الحمام
اتأثر عمر وزعل من نفسه اوي لما شافها كدة وقال .. لنفسه ..غبيي
بعد وقت خرجت ندي من الحمام بعد ماخدت دش سخن علشان تفوق
وراحت قربت من السرير علشان تنام تاني
كان عمر قاعد علي الكنبه اللي في الاوضة مستنيها واول ما خرجت قرب منها وقالها .. يلا بقا علشان تفطري
ندي من غير ماتبصله.. مش هفطر سيبني انام
عمر .. طيب افطري الاول وبعدين نامي
باسها عمر علي خدها وقال .. انا اسف .
بعدين بصلها بوقحه و قالها .. ماانتي اللي جامده بصراحه اعمل ايه
باس ايديها وقالها .. حقك عليا انا اسف
وقام شال الاكل من علي الترابيزة وحطه قدامها علي السرير وبدأ يأكلها
……………………………………………..
بعد يومين كانو كلهم متجمعين عند عمر وندي في الفيلا
حازم وريم . وامجد وشيرين
وهما قاعدين قاعدة صحاب بيتكلمو فجأة شيرين في نص الكلام قالت .. تخيلوا قابلت مين وانا خارجه من المول النهاردة
ندي .. مين
شيرين .. ساندي
ندي .. ساندي مين . ساندي القاضي
شيرين .. هي بعينها
وبصت لحازم
وقالتلو .. فاكر ساندي ياحازم
حازم .. لأ مش فاكر
شيرين بخبث .. ساندي صاحبتك
حازم .. صاحبتي ايه بس . مالك يا شيرين فيه اي
ريم .. صاحبته مين دي
شيرين بمكر .. هاقولك يا سيتي . ساندي دي بقا كا…
حازم قاطعها .. دي بتهزر معاكي .انا معرفش حد
حازم ل أمجد .. ماتسكت مراتك ياعمم انتا
شرين ببراءة مصتنعة .. في ايه يا حازم انا قولت حاجة
حازم بتريقة .. لأ انتي ما قولتيش اي حاجة .انتي ملاك
شيرين .. شايف ياأمجد بيتريق عليا الزاي
أمجد .. اسكت ياحازم انا مراتي تقول اللي هيا عايزاه
وبعدين وجه كلامو لشيرين .. براحتك ياحبيبتي وقولي اللي انتي عايزاه
شيرين بصت لحازم بانتصار ورجعت كملت لريم .. دانا لسه هاحكيلك علي تاريخه الاسود كلو .تعالي
حازم قام .. يالا ياريم عشان نمشي
ريم .. استني بس ياحازم ..وبصت لشيرين .. كملي ياشيرين
حازم بعصبية .. تكمل ايه .قومي يالاا
شيرين ..في ايه ياحازم احنا كنا لسه قعدنا
أمجد .. اقعد يا حازم وبص لشيرين وقالها .. خلاص
يا حبيبتي ملوش لزوم تسيحيلو .هو تاب خلاص
حازم .. لا ياشيخ . طب تحب بقا احكي انا بقا اللي بينك وبين السكرتيرة
شيرين بصت لأمجد بشر وبعدين قالت ل حازم ..في ايه ياحازم . احكي
امجد بصدمة .. اي اللي بيني وبين السكرتيرة ياحازم . وسكرتيرة مين
عمر .. بصراحه يا امجد لازم شيرين تعرف
امجد بعدم فهم .. تعرف ايه
عمر بخبث .. انك متجوز عليها
قامت شيرين قربت منو والشر باين في عينيها .. انت متجوز عليا ياأمجد
امجد بخوف .. اقسم بالله دول كدابين . دول عاوزين يوقعو مابينا ..طيب يعني ياذكية هو انا عندي سكرتيرة .. ياشيرين انا ظابط ياحبيبتي يعني معنديش سكرتيرة اصلا
ريم بضحك .. حبيتي هما بيهزرو
استوعبت شيرين انو فعلا معندوش سكرتيرة وانهم بيهزرو .لكن بصت لأمجد بتحذير وقالت .. تمام بس اقسم بالله ياأمجد لو عرفت انك..
وقبل ماتكمل امجد بسرعة قال .. وانا اقدر انتي قلبي اصلا
كلهم ضحكو
ندي قاعدة وماسكه تليفونها بتقلب فيه وفجأة قالت .. ايه ده . مش ده وائل صاحبكو
وهي ماسكه الفون وبتوريهم
اول ماحازم سمع الاسم ملامحه قلبت بغضب
ومسألش حتي مالو وائل
لكن كان سامع وهما بيقولو انو هو ده فعلا وانو خطب ومنزل صوره هو وخطيبته علي الفيس بوك
شيرين .. وريني ياندي
خدت شيرين الفون من ندي وقعدت تتفرج هي وريم
بس اول ماريم عينها جات علي الصور وشافت خطيبته اللي هي اميره اتصدمت .. وفضلت تقول .. مش معقول مش ممكن
وفضلت تتمتم بكلام مش مفهوم
كلهم خدو بالهم وسألوها .. في ايه
بس ريم كانت مصدومه
شيرين .. ريم في ايه ياحبيبتي
ريم بلعت ريقها وبعدين خدت نفس وقالت بملامح جامدة .. دي اميره . اميره ياشيرين
شيرين اتذكرت وقالت .. اميره دي صحبتك اللي حكيتلي عنها اللي عملت..
وسكتت
ريم هزت راسها بشرود وقالت .. ايوا هي
شيرين .. يانهار ابيض دي ايه الصدف دي . معقول . وائل يخطب دي
ندي .. وهي بتبص للصورة قالت .. يابنت الكلب
عمر .. انتي تعرفي هي عملت ايه
ندي .. لأ . بس اكيد عامله مصيبة
قامت ريم وقالت لحازم .. عاوزه امشي
…………………………
بعد وقت وقف حازم بالعربيه قدام الفيلا وبص لريم اللي ساكته طول الطريق
مسك ايدها وقالها .. صدقيني هجيبلك حقك . وغلاتك عندي لأجبلك حقك ياريم
ريم .. هتجيبهولي الزاي . بقت خطيبة صحبك خلاص
حازم .. وائل مش صحبي . وحتي لو اخويا البت دي انا مش هسيبها صدقيني . هخليها عبرة لأي حد يفكر بس انو ييجي عليكي مش يأذيكي ..
حازم .. انا اسف اني اتأخرت في الموضوع ده . بس صدقيني خلال اليومين دول هفرجك عليها وعلي اللي هيحصلها من تحت ايدي
باسها علي راسها وقالها .. اتطمني مش هسيب حقك
هزت ريم راسها بهدوء
ونزلو الاتنين من العربية ودخلو
كانو شهيرة وهنا وياسين ويارا قاعدين مع بعض
حازم ميل عليها وقالها .. فكي بقا
وباسها علي راسها
وقربو قعدو معاهم وفضلو كلهم يتكلمو مع بعض لحد مراد دخل من باب الفيلا
ومن غير ولا كلمه طلع ورقه من جيبه وقرب من هنا وقالها اتفضلي .. ورقة طلاقك
كلهم بصدمة كبيرة .. ايه
مسكت هنا الورقه بعصبية وبصت فيها وهي مش مصدقه بس اتصدمت صدمة عمرها لما اتأكدت انها فعلاً ورقة طلاقها من تامر
رواية زواج بالاجبار الحلقتين ٤٩ ، ٥٠
#بدون_لينكات
الحلقة التاسعة والأربعون
مسكت هنا الورقه بعصبية وفتحتها وهي مش مصدقه
لكنها اتصدمت صدمة عمرها حقيقي لما اتأكدت ان دي ورقة طلاقها من تامر فعلا.
مراد .. خربتي بيتك . والله برافو عليكي
هنا بصدمة .. مش ممكن . مش معقول
مراد .. مش ممكن لي . مش ده اللي كنتي عوزاه وطلباه
اهو عملك اللي انتي عوزاه ونفذلك رغبتك.
هنا باندفاع ومن غير ما تحس .. بس انا كنت
وسكتت
مراد بسخرية .. كنتي ايه . كنتي عوزاه يجيلك راكع وندمان مش كده . يجيلك راكع وندمان بتاع ايه.. اي الغرور ده كله جايباه منين . انا مربتكيش علي كده
هو غلط وندم لكن انتي عملتي ايه . لعبتي بيه ….
بس واضح انك ضمنتي حبه فعلا وافتكرتيه خاتم في صباعك
لكن لأ . لأ يابنتي الراجل مهما يحب استحالة هيحبها اكتر من كرامته وعزة نفسه . مفيش راجل بجد هيذل نفسه لواحده ست مهما كان بيحبها
اتنهد مراد وقالها بجمود .. ورقه طلاقك معاكي اهي وهيبعتلك شيك بمؤخرك
شهيره .. هو اي اللي حصل وخلاه يعمل كده فجأة
مراد .. اسألي بنتك . ولا هتسأليها ليه ماهي تربيتك ياهانم
شهيره بصدمة .. مالها تربيتي يامراد . انا عملت ايه
مراد .. عملتي ايه . لأ انتي معملتيش حاجة . فعلا معملتيش اي حاجه ..
مراد .. انا من اول متجوزتك قولتلك ماليش غير اخويا علشان كده عاوز ولاد كتر . صحيح مقصرتيش في الخلفة . بس بقيتي تخلفي وترمي للمربيات وتهتمي بس هترجعي جسمك الزاي . لكن ولادك مكانوش في دماغك مهتمتيش بيهم ولا بتربيتهم مربتيش ولادك تربية صح ..
الكبير ظابط فاسد ميعرفش حاجة اسمها مبادئ واخلاق مبيتعملش بيهم
فاكر الناس كلهم عبيد عنده يأمر وينهي بس ولازم الكل يطيعه وينفذ اوامره . عندو استعداد يعمل اي حاجه في سبيل رغبته وتحقيق مراده ومن غير ما يهمه بيدوس علي كله بجزمته وميفرقش معاه
شايف انو بسلطتته ونفوذه يدوس علي خلق الله عادي . ويأذي ناس مالهمش ذنب عادي
شاور مراد علي ريم وقال .. لولا ربنا وقعه في واحدة زي دي كان زمانه مكمل والله اعلم هو لسه مكمل ولا رجع فعلا
حازم واقف يسمع وساكت
مراد بصله بجمود .. ايه ياحازم باشا عندي غلط في اللي بقوله
بص علي ياسين وقال .. ابنك البيه التاني عاملي فيها بلطجي وصايع . اخلاقه زفت كل حاجة عندو بالدراع وبالقوة معندوش مانع انو يأذي ويهدد ويقت.ل ولو عاوز حاجه ياخدها بالقوة . نفس اخوه ..
ياسين .. بابا
مراد .. انت تخرس خالص . ايه فاكر اني مش عارف اللي انت عملته . بتهدد بنت عمك ياو.سخ عشان تتجوزها وبتجبرها تسيب خطيبها . واللي عملته في البت التانيه وبسببك فضلت في مصحة نفسيه شهور لاحول ليها ولاقوة . واي حاجه وسخ.ة تانيه انتا عملتها انا عارفها . لأ انا مش نايم علي وداني وعارف عنك كل حاجه بس ساكت بمزاجي
بعدين بص ل هنا وهو بيوجه كلامه لشهيرة .. والهانم اللي خربت بيتها من دلعلك فيها .. طلعتيها مغروره ومتكبره شايفه نفسها علي خلق الله
حتي يارا الصغيرة . تعرفي عنها ايه . تعرفي ايه عن حياتها . بتدخل وتخرج ولاتعرفي حاجة عنها ربنا يستر عليها هي كمان ومن اهمالك
شهيره وهي لسه مصدومة من كلامو .. للدرجادي شايفني ست مهملة اوي كده ومعرفتش اربي .. قربت منو وقالت .. وانت كنت فين . ولا هما ولادي انا لوحدي مربتهمش انت صح ليه
مراد .. انا دوري معروف ودورك معروف . واظن انا مقصرتش في دوري .. عيشتكم في احسن مستوي . دخلت احسن مدارس واحسن جامعات وتعليم بره .
كل اللي كنتو بتعوزه كان بيجي قدامكم من قبل ماتطلبوه مقصرتش .. لكن انتي بقا قومتي بدورك صح . لأ . الاهم عندك الشوبنج والنادي وصحابك . لكن ولادك موجودين والمربيات موجودين . للأسف ولادك متربوش كويس ياهانم
وبصلهم كلهم جامد ومشي
بعدين حازم هو كمان خد مفاتيحه وخرج خد عربيته ومشي
والباقيين كل واحد طلع اوضته
………………..
في اخر الليل
حازم لسه مرجعش وريم كانت قلقانه جدا عليه قامت خرجت من الاوضة وهي قلقانه ومش عارفه تعمل ايه
عند هنا في اوضتها
هنا رايحة جاية بغضب وهي بتقول .. الحيوان بيطلقني انا . انا اللي كلو يتمني بس نظره مني يجيي الغبي ده بسهولة ويطلقني كده
انا صحيح قولتلو يطلقني بس علشان يفضل يلف ورايا مش يطلقني بجد الغبيي
سكتت ثواني وقالت . لأ تامر بيحبني ومستحيل هيستغني عني بالسهولة دي . انا عارفة . هو اكيد عمل كده علشان يغيظني . بس علي مين انا ولا يهزني واكيد هيجيلي
ويطلب مني السماح تاني
قعدت مكانها وقالت .. بس الزاي . الزاي اصلا يتجرأ ويطلقني . معقول ممكن يكون قدر يستغني عني
هزت راسها برفض ودموعها نزلت غصب عنها وهي بتقول .. لأ استحاله تامر يقدر يبعد استحالة . دا بيعشقني
في الوقت ده ريم كانت خارجه من اوضتها وهي ماشيه من جمب اوضة هنا سمعتها لأن الباب كان مفتوح وشافتها وهي بتعيط
فضلت ريم واقفة بتردد وفي الاخر دخلت وقالتلها
.. انتي كويسه
مسحت هنا دموعها وقالت بغضب .. وانتي مالك
اتصدمت ريم من ردها .. نعم
هنا قامت وقفت .. وانتي مالك بتسألي ليه .
ريم .. انا حبيت اتطمن عليكي بس .
بصتلها من فوق لتحت .. بس واضح اني غلطانه
هنا .. اه غلطانة وانتي مالك بيا اصلا .
كملت بسخرية وقالت .. ايه افتكرتي نفسك واحده مننا خلاص . لا فوقي ياماما وافتكري اخويا اتجوزك الزاي
ريم بلعت ريقها .. قصدك ايه
هنا بسخرية قالت .. قصدي انتي عارفاه . واحده اتجوزها في السر . ياتري بقا اتجوزك في السر ومكانش عاوز يظهرك للنور ليه .. دا لولا بابا كان زمانك زي مانتي محلك سر ولا حد يعرفك ولا يسمع عنك ومش بعيد كان حازم طلقك واتجوز واحده تليق بيه بجد . مش واحده خدها في السر عشان يقضي معاها يومين
مقدرتش ريم تستحمل كلامها اكتر من كده راحت ردت عليها بغضب وقالتلها .. انتي قليلة الزوق وقليلة الادب كمان وانا فعلاً غلطانة اني عبرت واحدة زيك ..وعلي فكره انا مستوايا ميقلش حاجة عن مستواكي انتي وأخوكي . واظن انتي عارفه كده كويس . بس انتي فعلا واحدة مريضة
وخرجت بغضب وهي متعصبة ودخلت اوضتها وغصب عنها فضلت تعيط بوجع
في الوقت ده حازم كان بيوقف بالعربيه قدام الفيلا ونزل وطلع علي اوضته علطول
فتح حازم باب الاوضة
ريم اول ماحست بيه مسحت دموعها بسرعة ومثلت النوم
دخل حازم وقرب عليها وهي نايمة
قعد علي ركبته في الارض قدامها وميل باسها من خدها وهو فاكرها نايمه لكن حس بدموعها اللي نزلت غصب عنها
اتخض حازم وقلق عليها اوي
حازم .. ريم . ريم انتي صاحيه . ريم ردي عليا بتعيطي ليه
حازم .. قومي ياروحي وقوليلي مالك
فتحت ريم عينيها وقالتلو .. مفيش
مسك ايديها وقالها .. بتعيطي ليه يا حبيبتي . ايه اللي حصل
قامت ريم اتعدلت وقالت .. صدقني مفيش
حازم .. مفيش الزاي .اتكلمي ياريم . حد ضايقك هنا . حد زعلك
ريم وهي بتمسح دموعها هزت راسها برفض وقالت .. لأ . كلهم كويسين
حازم قعد قدامها علي السرير وقالها .. طيب بتعيطي ليه
ريم .. انا .انا بس مخنوقه شوية
لمس حازم بأيده علي شعرها بحنية وقالها .. من ايه ياحبيبتي
ريم وهي مش عارفه تبص في وشه ومش عارفه تقوله ايه
لكن راحت قالت بهدوء … ه .هو انت بتحبني بجد
حازم .. ليه بتسألي السؤال ده دلوقتي
رفعت وشها وبصتله .. جاوبني لو سمحت
مسك حازم وشها بأديه وقالها .. بعشقك ياريم . انتي بتجري في دمي .
كمل بقوة .. انتي حياتي كلها . فاهمه
قرب وباس كل حته في وشها وبعدين مسك وشها بين ايديه
وقالها … تتحرق الدنيا كلها باللي فيها ومشوفش نظرة الضياع اللي في عنيكي دي
………………………………
تاني يوم
عند تامر
دخل البيت بهدوء
ليلي قاعدة علي الكنبة وواضح انها مستنياه
تامر بهدوء .. مساء الخير يا ماما
ليلي .. مساء الخير
تامر لسه هيطلع ليلي قالت .. استني
وقامت وهي بتقولو …ايه اللي حصل ده
تامر .. ايه اللي حصل
ليلي .. انت طلقت مراتك بجد
تامر .. ايوا
ليلي بلوم.. ليه . ليه ياتامر
تامر .. ليه ايه ياماما . انا حققتلها رغبتها . طلبت الطلاق اكتر من مره . نفذتلها اللي هي عايزاه
ليلي .. بس
قاطعها تامر .. دي صفحه واتقفلت خلاص ومش عاوز كلام فيها . هنا دلوقتي بنت عمي وام بنتي وبس
ليلي .. يعني ايه . يعني خلاص مفيش امل مش هترجعو
تامر بجمود .. مفيش رجوع . هي طلبت وانا نفذت
ليلي .. وبنتكو ذنبها ايه . تدفع ليه تمن انانيتكو وعندكم . مش بتفكرو فيها ليه
تامر .. انا عملت اللي عليا وكنت لسه باقي عليها بس خلاص
ليلي .. ايه اللي حصل ياتامر اللي غيرك وخلاك تطلقها دلوقتي . انت زي ماقولت لسه باقي عليها وبتحبها ليه بتتنازل عنها بسهولة كدة .
خدت نفس وقالت .. تامر هنا بتحبك . هي بس مجروحه منك . علشان كده عاندة معاك . استحملها شويه
شرد تامر وكلام هنا اللي في المكالمه بيتردد في ودانه
والزاي عاوزاه يتذل ليها علشان بس ترضي كبراياءها مش علشان بتحبه ولا حاجة واعترافها وهي بتقول مش بتحبه
ابتسم من جواه بسخرية علي غباءه وقد ايه كان بيحاول يصلح . والهانم بتفكر و بتتفق مع صحابها الزاي هتذله وتجيبه راكع .
“ومع ذالك محبش يتكلم ولاجاب سيرة المكالمه دي لحد علشان مايبقاش شكلها وحش قدامهم ”
فاق من شروده علي صوت امه وهي بتقولو .. فكر تاني ياحبيبي
تامر بجمود .. هنا انتهت بالنسبالي ياماما . تصبحي علي خير
وطلع
……………………………
عند شيرين
فتخت شيرين باب شقتها ودخلت بعد ما رجعت من عند دكتوره النسا وهي تايهه
بصت قدامها لاقت امجد قاعد علي الكنبة وماسك تليفونه وواضح كان بيحاول يكلمها
امجد اول ماشافها .. كنتي فين ياشيرين
قعدت شيرين وهي مش قادرة تتكلم او بمعني اصح مش عارفه تتكلم تقولو ايه
قلق امجد من منظرها وقرب عليها .. مالك ياشيرين في ايه .كنتي فين وبكلمك مش بتردي ليه
بصتله شيرين ودموعها نزلت بوجع
مسك امجد وشها باديه وقالها بقلق .. مالك ياحبيبتي . ايه اللي حصل
مسح دموعها وقالها .. اتكلمي ياشيرين
شيرين هزت راسها واترمت في حضنه
امجد ضمها ليه جامد وهو مش فاهم حاجه بس كان بيحاول يهديها
امجد .. اتكلمي ياحبيبتي وقوليلي ايه اللي مزعلك
بعدت شيرين واتنهدت بحزن
وقالت بصعوبة وهي بتمسح دموعها .. هقولك . هقولك ياأمجد لأني مش هخدعك تاني
كملت بشهقات وقالت .. انا مش هقدر . اخلف دلوقتي . ياأمجد
امجد بدون فهم .. ازاي
شيرين .. لسه راجعه من عند الدكتورة . و. وقالتلي اني محتاجه وقت علشان اقدر اخلف
دموعها نزلت بندم وقالت وهي باصه في الارض .. علشان موضوع الحبوب اللي كنت باخدها أثرت عليا ونسبة الحمل بقت قليلة
شيرين .. انا اسفه . اسفه اووي
امجد كان ساكت
شيرين بدموع قالت بصعوبة
.. ل. لو عاوز تتجوز . اتجوز يا امجد . صدقني مش هعترض . ومش هزعل منك
امجد بهدوء غريب .. اتجوز ليه ياشيرين
شيرين بدموع .. علشان تخلف الولد اللي نفسك فيه
امجد .. بس انا عاوز اخلفه منك انتي
شيرين لسه هتتكلم
قال امجد .. الدكتورة قالتلك في امل ولا مستحيل
شيرين .. قالت في امل . بس هاخد وقت مع العلاج
امجد بهدوء .. هنستني مع بعض
بصتله شيرين وهي مش مصدقه رد فعله الغير متوقعة
وفضلت تعيط اكتر وهي حاسه بالندم والذنب
امجد .. خلاص اهدي ياشيرين . احنا الاتنين غلطنا . ولازم نتحمل نتيجة الغلط ده
سلات هدايا
هزت راسها برفض وقالت .. بس انا غلطي اكبر ومعترفه بيه . انا اسفه ياأمجد . اسفه بجد
شدها امجد لحضنه وقال .. متتأسفيش ياشيرين
شيرين .. انا بحبك بحبك اوي بجد يا امجد . بحبك اوي
امجد .. وانا بحبك ياشيرين ومعنديش استعداد اني اخسرك ابد لأنك اغلي حاجة في حياتي .
بعدين قال بشرود .. انا متأكد إن ربنا هيراضينا
………………………………
بعد يومين
عند تامر في شركته
تامر قاعد في المكتب بص لقي بوسي داخلة
تامر بغضب .. انتي ايه اللي جابك هنا . والزاي تتدخلي كده . فيين السكرتيرة اللي بره
بوسي .. مفيش بره سكرتيرة . علشان كده دخلت
قام تامر من مكانو وفتح باب المكتب ملقاش تقي فعلاً
رجع بصلها وقالها بجمود .. ايه اللي جابك
قربت بوسي منو بدلع وقالت .. جيت علشان انتا وحشتني . ايه موحشتكش
وبتحاول تقرب اكتر
بعد عنها تامر وقالها بغضب .. اتفضلي اخرجي بره ومشوفش وشك هنا تاني
برا
في الوقت ده تقي رجعت علي مكتبها واتفجأت بصوت تامر العالي وهو بيزعق
فضلت تقي قاعدة متوترة لكن متحركتش من مكانها بس فضلت خايفه
جوا في المكتب
بوسي .. هو في ايه انتا ليه بتعمل معايا كده . انا بحبك … ليه مبقتش بتيجيلي زي الاول ومبقتش ترد عليا لما بكلمك .
بوسي .. ليه مش عاوز تقابلني ومش عاوز تشوفني
يصلها تامر بشمئزاز .. لأنك ماضي و.سخ وانا حرقته بجاز . مش عاوز اعرفك تاني
وكمل بغضب .. امشي وياريت مشوفكيش تاني مش عاوز اشوف وشك في اي مكان . فاهمه
بوسي .. ليه ايه اللي حصل لكل ده
تامر خد نفس وهو بيمسح علي وشه وبعدين اتكلم
وقال بهدوء .. عاوزة تعرفي ايه اللي حصل . اللي حصل اني فوقت وعرفت اني اللي كنت بعمله ده غلط . غلط كبير . بس الحمدلله فهمت ورجعت ومش عايز اكمل
بصلها وقالها .. وانتي كمان ياريت تفوقي لنفسك وترجعي الدنيا مش دايمه لحد . روحي توبي لربنا محدش عارف آخرته امتا
سكتت بوسي ثواني وبعدين قالت .. لو عاوزني اتوب هتوب . وهتحجب كمان علشانك
تامر .. اسمها علشان ربنا وعلشان نفسك مش علشاني
بوسي هزت راسها .. حاضر . بس اتجوزني ياتامر . انا بحبك اوي ومقدرش اعيش من غيرك . صدقني هعملك اللي انت عاوزه . هبقي تحت طوعك وتحت رجليك وههنيك . ههنيك وهسعدك . بس اتجوزني عشان خاطري انا بحبك بجد
تامر بهدوء .. مينفعش اتجوزك
بوسي .. ليه . ليه ماينفعش ماانت خلاص طلقت مراتك . ايه المشكلة اننا نتجوز
تامر .. روحي شوفي حياتك بعيد عني . وزي ماقولتلك مش عاوز اشوفك تاني .
بوسي .. تامر حرام عليك . انا بحبك . بعشقك ياتامر
وحاولت تقرب منو تاني
تامر بعدها عنو بغضب وقالها .. سمعتي انا قولت ايه . يلا اطلعي برا
كمل بغضب .. يلااا
بوسي فضلت تعيط .. ارجوك خليني جمبك ومعاك . والله هتوب وهعمل كل اللي يرضيك .بس متسبنيش . انا بحبك اوي والله بحبك اوي . ارجوك متعملش فيا كدة . انا مقدرش اعيش من غيرك صدقني
تامر وهو بيحاول يتكلم بهدوء .. من فضلك امشي . مش هينفع صدقيني . روحي ابدأي حياتك من جديد
اتحرك تامر ناحية الخزنه وفتحها وخرج منها مبلغ كبير وقرب من بوسي وقالها. .. خدي دول ابدأي حياتك بيهم
ومتمشيش في طريق الغلط تاني يابوسي
بوسي بدموع .. انا مغلطتش مع حد وانت عارف
تامر .. غلطي معايا انا
بوسي .. عشان حبيتك . لكن صدقني والله ماحد لمسني غيرك
تامر .. بردو اللي عملتيه كان غلط ولازم تتوبي عنو . يلا خدي الفلوس وامشي
بوسي .. انا مش عاوزه فلوس . انا عاوزاك إن..
تامر بعصبية .. قولتلك مينفعش . افهمي بقا . واتفضلي لو سمحتي
وشاوراها علي الباب
بوسي بصتله بقهر وفتحت الباب وخرجت علطول وهي منهارة
خرج تامر هو كمان يشوف تقي سايبه شغلها وفين لاقها قاعدة علي مكتبها
تامر بغضب .. والهانم كانت سايبه شغلها وراحت فين
قامت تقي وقفت وهي باصه في الارض . وقالت . اسفه يافندم مش هتتكرر تاني
تامر بغضب .. كنتي فين وسايبه شغلك
تقي .. انا اسفة بس انا دخلت جوه اصلي العصر . اسفه يافندم
تامر بعد ماكان متعصب لقي نفسه سكت ومكانش عارف يقول ايه
لكنه رد بهدوء وقالها .. اتفضلي شوفي شغلك
وراح دخل مكتبه
……………………………………………….
تاني يوم عند حازم في القسم
حازم قاعد في مكتبه وبيكلم وائل اللي اول ماحازم كلمه مكانش مصدق نفسه
وعلطول قاله .. حازم اقسم لك بالله اني ماخونتك
رد حازم بهدوء وقالو .. عارف . عارف ان صحابي مش خاينين وانك استحالة تخون ياوائل
وائل وهو مش مصدق .. بجد يعني انت مصدقني ومش شاكك فيا
حازم .. مصدقك ومشكتش فيك لحظه . هو الموقف كله كان غلط انا فاهم . والعيب مش عليك . العيب علي اللي دخلت بيتك وقعدت فيه . انا مش شايل منك في حاجة .
انا دلوقتي بنيت حياتي واتجوزت
وائل بفرحة .. طول عمرك صاحبي واخويا وعشرة عمري
حازم .. وانا عاوز منك خدمه ياوائل
وائل .. انت تؤمر ياصاحبي
حازم .. اميرة
وائل باستغراب .. خطبتي . مالها
حكاله حازم علي اللي حصل منها وانها كانت عاوزه تأذي مراته
وائل بجنون وهو مش مصدق .. انت بتقول ايه يا حازم
حازم بهدوء .. بقول الحقيقة ياوائل . عارف انك مصدوم بس فعلا هي عملت كده
كمل حازم وقاله .. انا كان ممكن اخلص الموضوع ده من غير مااقولك . بس ماحبيتش اعمل كده من قبل ما اعرفك الاول
وائل بهدوء .. اؤمر عاوز ايه
حازم .. فضيحه تسمع وتجيلي هنا علي القسم
وائل .. قولي اعمل ايه وانا هنفذهولك
حازم .. هقولك تعمل ايه
بعدين خد نفس وقال ..
يتبع….
رواية زواج بالاجبار
الحلقة الخمسون
عند تامر تليفونه رن
رد تامر بغضب وهو بيقول .. عاوزه ايه تاني . انا مش قولتلك تخرجي من حياتي
لكن اتفاجأ لما لقي صوت راجل بيرد عليه وبيقول .. حضرتك صاحبة التليفون ده عامله حاد.ثه وهي دلوقتي في المستشفى
تامر قام وقف بصدمة .. انت بتقول . مستشفى ايه
الراجل قالو اسم المستشفى بعدها تامر خد مفاتيحه ونزل بسرعة من الشركة ركب عربيته وطلع بيها علي المستشفى
……………………………
عند وائل
بعد ماقفل المكالمة مع حازم
بص قدامه بشرود وهو بيفتكر من كام ساعة
فلاش باك
وائل قاعد في مكتبه اللي في شركته اللي في مصر بعد رجع من دبي ونزل مصر علشان يخطب أميرة من اهلها رسمي
السكرتيرة دخلت .. في واحد بره بيقول عاوز يقابل حضرتك يافندم
وائل .. مين هو
السكرتيرة .. مش عارفه بس هو بيقول عاوز يقابل حضرتك ضروري
وائل بهدوء .. خلي يدخل
السكرتيرة خرجت وقالت .. اتفضل حضرتك
دخل فارس وبعد ماعرف وائل بنفسه قال .. طبعا حضرتك مستغرب انا جاي اقابلك ليه
وقبل ماوائل يتكلم فارس قال الموضوع يخص أميرة . خطيبتك
وائل .. مش فاهم
فارس .. علشان مطولش عليك هدخل في الموضوع علطول
خد نفس وقال بهدوء .. خطيبتك كانت معايا قبل ماتعرفك وسلمتلي نفسها . او بمعني اصح عرضت نفسها عليا . وبصراحة أنا قبلت . اصلها في الاول والاخر هي جامده بردو
قام وائل وقف بغضب .. انت بتقول ايه يابن ال..
قاطعه فارس بهدوء .. تؤ تؤ .بلاش غلط .
بعدين قالو ببرود .. بس انا بردو مقدر صدمتك ف مش هلومك .لكن للاسف هي دي الحقيقه . خطيبتك كانت معايا فترة وحصل بينا علاقة كاملة ومش مرة ولا مرتين لأ اكتر من كده . كنا مقضينها يعني . اصلك مش عارف هي عملت ايه علشان تبقي معايا
وائل بغضب .. انت عارف انا ممكن اعمل فيك..
قاطعه فارس وقال .. معايا اللي هيثبتلك اني مش بكدب عليك
طلع سي دي كان في جيبه وقال .. ممكن الاب توب
بص وائل علي الاب توب اللي موجود علي المكتب من غير ما يتكلم
فارس مسك الاب توب وحط فيه الي سي دي وشغله
فارس وهو بيوجه الشاشة ناحية وائل قال .. اظن دا إثبات كافي
بص وائل علي الشاشه بصدمة
كانت اميره لابسه قميص نوم وهي في حضن فارس
فارس لف الشاشه تاني ناحيته وقفل الفيديو
وهو بيقول .. اكيد مش محتاج تشوف اي اللي حصل بعد كده لأن واضح ايه هواللي حصل بعد كده
وخرج السي دي من الجهاز وقام وقف وقال .. انا كده عملت اللي عليا . قولت اعرفك حقيقتها القذرة قبل ماتلبس
وخرج من المكتب
باااك
وائل فاق من شروده وبعدين ابتسم بسخرية علي نفسه وعلي غبائه انو وثق في واحدة زي دي وحبها
واحدة قدرت بكل سهولة تخدعه وتوقعه في حبها وبينتلو قد ايه هي انسانه محترمه وبريئة
مسح علي وشه وهو بيفكر في كلام حازم وعلي اللي حازم طلبه منو
وقرر وائل انو هيساعده وبالمرة يكون انتقم لنفسه هو كمان علي غشها ليه وكدبها عليه
………………………………..
عند تامر وصل المستشفى وبعد ماسأل علي الغرفة اللي بوسي فيها طلع ليها وقبل مايدخلها لقي الدكتور خارج من عندها
تامر .. طمني يادكتور هي عامله ايه
الدكتور .. اتطمن الحمدلله الموضوع مش كبير . هو كسر في أيديها علي شويه خدوش .
كمل الدكتور وقال .. بس في حاجة تانية .
تامر .. ايه هي
الدكتور .. هي شكلها واقعة تحت ضغط نفسي لأن من وقت مافاقت وهي بتعيط وزعلانه ومش عاوزه تتكلم
تامر افتكر لما نزلت من عندو وهي منهارة
قلبه وجعه عليها وحس بالذنب إن اللي حصلها ده اكيد بسببو
تامر بهدوء .. اقدر ادخلها
الدكتور .. اه طبعاً
دخل تامر لاقها فعلا قاعدة علي السرير ودموعها نازلة
تامر .. الف سلامة عليكي
بصتله بوسي وأول ماشافته فضلت تعيط اكتر
اتنهد تامر وقالها .. وبعدين . هتفضلي كده
بوسي مسحت دموعها وقالت .. انا ماليش غيرك ياتامر . انا مستعدة اعملك اي حاجه انا عاوزها .بس ماتسبنيش ارجوك . والله ماعاوزة غيرك . انا من غيرك اضيع
تامر بهدوء علشان حالتها .. انتي ليه مش عاوزة تفهمي يابوسي انو مينفعش
بوسي بدموع .. ليه . ليه مينفعش . انا مستعدة اتوب وارجع لربنا والله هتغير بجد . شوف اديني فرصه واحدة . فرصه واحده بس وهتشوف انا هتغير ازاي . انا بحبك بجد صدقني . انا مش عايزة اي حاجه غير اني اكون معاك وجمبك . بحبك وبعشقك ياتامر . بحبك بجنون .. انا من غيرك اموت . حرام عليك متسبنيش علشان خاطري . انا والله ماغلطت مع حد غيرك .والله العظيم ياتامر ماحد لمسني غيرك و . وبعدين حرام عليك لما تسيبني كده بعد
اللي حصل مابينا . انت شريك معايا في الغلط ده ومن حقي عليك انك تصلحه
تامر بغضب .. انتي هتستهبلي يابت . انا مضربتكيش علي ايدك كل اللي حصل كان بمزاجك
بوسي بدموع .. انا مش بنكر ده . بس انا حبيتك بجد علشان كده غلطت وسلمت . حبيتك بجد . حبيتك انت محبتش فلوسلك صدقني . انا مش طمعانه فيك ولا حاجة زي ماانت فاكر .
انا عاوزه ابقي معاك وبس . والله هتغير بجد وهتشوف . هرجع لربنا واستغفر عن اللي عملته واكيد ربنا هيقبل مني . صدقني أنا عاوزه اتوب بجد
تامر لسه هيتكلم بوسي قالت .. اشمعنا انت لما بعدت ورجعت لربنا الكل اتقبلك . انا مش هيتقبلني . ربنا مش هيتقبلني
تامر .. متقوليش كده حاشة لله . ربنا غفور رحيم
بوسي .. خلاص انا فعلا عاوزة اتوب . ساعدني باللي تقدر عليه وانا هكمل . انا ماليش غيرك و معرفش غيرك
ساعدني ياتامر ارجوك . واوعدك انك هتشوفني حاجة تانيه
قام وفضل واقف قدام الشباك بشرود وهو بيفتكر كلام ابوه لما كان بيحسه علي التوبه
فضل يفكر .. طيب ماهو كل انسان بيحتاج فرصة ومن حقه ياخدها وانا عارف ومتأكد إن مفيش غيري في حياتها
وان اللي حصل ده انا كنت شريك فيه . طيب لو سيبتها ممكن ترجع تاني واشيل ذنبها .
كمل في نفسه بسخرية .. وبعدين ماانا قبل كدة اتجوزت عن حب خدت ايه غير صدمة كبيرة
اتنهد وخد نفس وبعدين لف وقالها .. عاوزة تتغيري بجد
بوسي هزت راسها
تامر .. بصي انا هديكي الفرصة بس هتبقي بعيد عني مش قريبة . بس هتابعك .ولو فعلا اتغيرتي بجد وقتها ممكن افكر اتجوزك
بوسي بفرحة .. بجد
تامر هز راسه بهدوء وبعدين قالها .. انا هكلم السكرتيرة بتاعتي تنزل معاكي وتجيبلك لبس محجبات ولوازمه كلها وتعلمك الصلاة وتعلمك أمور دينك صح
بوسي .. ياريت .
تامر هز راسه وبعدين خرج بهدوء
نزل دفع حساب المستشفى وبعدها كلم تقي وقالها علي عنوان المستشفى وأنها تروح لبوسي
وفهمها هتعمل ايه معاها وطلب منها تفضل معاها علشان تعبها
…………………………………
تاني يوم في الفيلا
صباحاً
في اوضة حازم وريم
كانت ريم بتلبس علشان تروح شغلها خلصت وراحت قعدت علي السرير تصحي حازم
حركت ريم أيدها علي وشه بهدوء وبدأت تصحيه
ريم .. حازم . يلا اصحي . ياحازم
حازم فتح عينه بنوم
ريم ابتسمت .. صباح الخير .
حازم قام اتعدل .. صباح النور
ريم .. يلا مش هتروح شغلك
حازم .. هروح . كمل باستغراب وهو بيبص علي لبسها .. وانتي علي فين كده
ريم .. رايحة الشغل انا كمان
حازم .. شغل ايه
ريم .. نعم !. شغلي . انت نسيت ولا ايه
حازم .. لازم يعني موضوع الشغل ده. للدرجادي فارق معاكي ياريم
ريم بلعت ريقها بخوف لما افتكرته هيرفض .. يعني ايه . هو انت ممكن تمنعني .
قامت وقالت بزعل .. لأ بقا انا متفقة معاك اني مش هسيب شغلي وانت وافقت . متجيش بقا دلوقتي وترفض
حازم .. اهدي طيب . انا قولت ايه . انا بسأل عادي . وبعدين انا كنت هقترح عليكي اقتراح بس واللي يريحك
ريم .. اقتراح ايه ده
حازم سحب علبة السجاير من علي الكمودينو وطلع سيجاره ولعها خد منها نفس ونفخه بهدوء
وبعدين قالها .. قربي اقعدي
قربت وقعدت
ريم .. ممكن تطفي السيجارة . انت الزاي بتشرب سجاير علي الريق كده . مينفعش و غلط عليك .افطر الاول
حازم طفي السيجارة في الطفايه وقال .. ادي السيجارة اللي مزعلاكي
ريم .. في ايه بقا عاوز تقولي ايه
حازم .. ايه رأيك تشتغلي مع ابويا في الشركه
بيشتغل في المعمار حاجة انتي بتفهمي فيها . مش انتي خريجه هندسة بردو
ريم .. أيوة
حازم .. طيب اي رأيك . سيبك من شغلك ده وروحي الشركة وهتبقا شركتك اعملي اللي انتي عايزاه براحتك
ريم .. بس انا بحب شغلي ومش عاوزة اسيبه . مش عاوزة اسيبه ياحازم علشان خاطري خليني براحتي
حازم باسها علي راسها وقام وقف .. خلاص اللي ترتاحي فيه
بعدين قال .. اهم حاجة مفيش تأخير بره علشان منزعلش من بعض . الساعة عشرة تبقي موجودة في البيت
ريم هزت راسها.. حاضر
………………………
بعد وقت كانت ريم في مركز التجميل بتاعها
دخلت داليا المكتب عندها وهي بتقول .. اهلا بالهانم اللي بتيجي بمزاجها وسايبه الشغل كلو علي دماغي
ريم .. معلش ياداليا عارفة اني متقلة عليكي في الشغل ومش ببقي موجودة كتير بس انتي عارفه الظروف اللي كنت فيها
داليا .. ياحبيبتي بهزر معاكي ولا يهمك . اهم حاجة انك خلاص مش هتسيبه تاني ومبسوطه اوي إن جوزك وافق ترجعي تشتغلي . انا قولت هيمنعك زي الاول
ريم .. مين قالك اساسا انو موافق
داليا .. يعني ايه هو مش موافق . امال انتي هنا الزاي
ريم .. اقصد يعني حازم من جواه مش موافق اني اشتغل
بس هو ساكت علشان مش عاوز يزعلني . انا حاسه بكده لكن لو عليه عاوزني اقعد في البيت
داليا .. دي حاجه حلوه اوي
ريم .. هي ايه
داليا .. انو عاوز يرضيكي حتي لو علي حساب نفسه ومش حابب يزعلك
ابتسمت ريم وقالت .. تعرفي انا مكنتش متخيلة اني هحبو كده بس انا فعلا حبيتو اوي . برغم قسوته معايا في الاول
بس بقيت بحبو واتعلقت بيه . خصوصاً لما شوفت حنيته عليا . حنيته اللي من وقت ما عرفته مشفتوش بيتعامل بيها مع حد غيري
داليا ببتسامة .. ياقلبي ربنا يخليكم لبعض
ريم .. يارب . المهم قوليلي بقا . عامله ايه مع ياسر . بتتكلمو
داليا بغباء مصطنع .. انتي بتتكلمي عن ايه وياسر مين
ريم بخبث .. انتي عارفه انا بتكلم علي ايه كويس يادودو . احكي انا سمعاكي . يلا
داليا ضحكت وهي بتقول .. انتي فايقه ياريم والله
ريم .. اخلصي بقا عاوزه اطمن عليكي . علي فكرة ياسر كويس جداً . جنتل مان كده وتحسيه اخلاقه عاليه . لأ ولذيذ كمان دمه خفيف مش قفل
داليا .. امم وايه كمان
ريم قامت من مكانها وقعدت علي الكرسي قصادها وهي بتقول .. وايه كماان . ايه كمان دي انتي هتقوليها دلوقتي . يلا احكي بقا
داليا ضحكت
ريم .. اخلصي
داليا خدت نفس وقالت .. خرجنا مرتين مع بعض وساعات بنتكلم
سقفت ريم علي ايديها بحماس وقالت .. ايوا بقا .. وايه تاني
داليا .. ايه تاني ايه . م. مفيش حاجه تاني
ريم .. دالياا
داليا.. اييه
ريم .. تعالي دغري . حبيته بقا . صح مش كده
داليا .. اكيد مش لدرجة حب يعني . هو احنا لحقنا.. مكملناش شهر اصلا نعرف بعض
ريم .. بس معجبة بيه . متنكريش
داليا .. هو كويس
ريم .. ايوا يعني يبقي في اعجاب . دا لو مكنش حب . انا متأكدة اصلا انكم حبيتو بعض
داليا ضحكت غصب عنها
ريم .. ايوا كدا . بتخبي عليا يادودو . ماشي
……………………………….
عند أميرة
أميرة قاعدة في اوضتها وبتكلم صاحبتها المقربة
أميرة .. يعني الدكتورة دي كويسه انتي متأكدة
… اه طبعاً كويسة جدا وبتعمل العملية وبترجع كل حاجه زي الاول وأحسن كمان
أميرة .. خلاص احجزيلي عندها علي بكرة عاوزه اخلص من الموضوع ده بقا.
وكملت بتحذير .. بس اوعي حد يعرف بالموضوع ده واوعي تقولي اسمي الحقيقي
… لأ متقلقيش . بس هو ممكن أسألك سؤال
أميرة .. اسألي
…. انتي ليه مصارحتيش خطيبك
أميرة .. اصارحه ب ايه
…. يعني أن كان في حد في حياتك قبل كدة وحصل بينكم علاقة
أميرة .. انتي مجنونه . عاوزاني اروح افضح نفسي قدامه
ليه اتجننت . ولما اقوله كده تفتكري هيعمل ايه . دا أقل حاجه هيسيني لو مفضحنيش
….. بس بردو مينفعش تغشيه
أميرة .. انا مضطرة لكده لأني متأكدة لو صارحته بحاجة زي دي استحالة هيتقبلها . وانا بصراحة معنديش استعداد اخسره .انا مش هضيعه من ايدي لأي سبب
…. عاوزة تقوليلي انك حبيته بجد
أميرة .. اه حبيته . واحد بزنس مان مشهور وغني جدا محبوش ليه . وعلشان كده لازم ميعرفش حاجة عن الماضي بتاعي . دا انا لو ضيعته من ايدي هبقي هبله فعلاً. انا مش هخسر وائل لأي سبب
….. طيب وفارس لحقتي تنسيه بسهولة كدة
أميرة اتنهدت .. فارس ده كان أكبر غلطة في حياتي
…. يااه بعد كل اللي عملتيه علشانه لحقتي تنسيه بالسرعة دي وتندمي انك عرفتيه . دا انتي كنتي هتودي صاحبتك في داهيه علشان تبقي معاه
أميرة .. متفكرنيش بقا بالسيرة دي
…. ليه هو انتي مش ناوية تعتذري لريم علي اللي عملتيه معاها . المفروض تعتذريلها وتطلبي منها تسامحك دي اقل حاجه المفروض تعمليها
أميرة … دا علي اساس ايه اني ندمانه يعني . بعدين ماهي خرجت هي كانت اتحبست .
كملت بحقد .. طول عمرها حظها حلو . يعني ألبسها في مصيبه . يجيي الظابط يحبها وبعدين يخرجها ويتجوزها ويعيشها احسن عيشة . طول عمرها هي اللي بتكسب
………………………………………….
مساءا
في الفيلا
شهيره قاعدة وكاميليا قاعدة معاها
دخلت ريم بعد مارجعت من شغلها
ريم .. مساء الخير
شهيرة .. مساء الخير يا حبيبتي
ريم قربت من شهيرة وباستها .. عاملة ايه يا خالتو
شهيره .. كويسة ياحبيبتي .. اخليهم يحضرولك العشا
ريم .. لأ انا هطلع اريح شوية .
كاميليا بسخرية قالت.. للدرجادي ياريم مش شيفاني
ريم ببرود .. تصدقي مخدتش بالي فعلاً . انتي عامله ايه ياكاميليا
كاميليا بصتلها بضيق
ريم بصت لشهيرة .. طيب ياخالتو هطلع انا بقا اريح شوية
شهيره .. اقعدي معانا شويه
ريم .. معلش تعبانه ومحتاجة انام شوية
شهيرة .. مش هتاكلي بردو
ريم .. لما حازم يرجع بقا ونتعشا مع بعض
شهيره .. ماشي ياروحي
ريم لسه هتتحرك
شهيرة سمعت كلاكس عربية حازم قالت .. اهو حازم جه اهو . مش ده صوت عربيته
ريم .. اه هو
ابتسمت كاميليا من جواها بفرحة علشان هتشوف حازم قبل ماتمشي
دخل حازم بهدوء .. مساء الخير
كلهم .. مساء الخير
قرب حازم من مامته وباس أيدها .. عامله ايه ياماما
شهيره .. الحمد لله ياحبيبي
وبعدين حاوط كتف ريم اللي واقفه وباسها علي راسها
بص حازم علي كاميليا وقالها.. ازيك يا كاميليا
كاميليا ببتسامة .. الحمدلله . انت عامل ا..
مكملتش الكلمة لما لاقيته بيبص لريم بحب
وبيقولها .. عامله ايه ياحبيتي . انتي كويسة
ريم .. انا تمام ياحبيبي
شهيرة .. هخليهم يحضرولكم العشا ياحازم ريم قالت مش هتاكل غير معاك
حازم .. ليه مكلتيش ليه
ريم .. انا لسه راجعه وقولت ناكل مع بعض
شهيره نادت علي الشغالين يحضرو العشا
وحازم خد ريم وهو طالع قال .. ابقي ابعتيه فوق ياماما
شهيره .. حاضر ياحبيبي
….
وبمجرد ما حازم وريم دخلو الاوضة حازم حط مفاتيحه على الترابيزة اللي جمب الباب
وبعدين قرب منها وقالها .. وحشاني اوي
وهو بيرجع شعرها لورا وبيبصلها باشتياق كانه مشفهاش من فترة كبيرة وفي ثواني كان لف ايده علي وسطها وشدها يقربها ليه اكتر وبدأ يبو.سها
غمضت ريم عينيها باستسلام وهي بتتجاوب معاه
وغابو في قبله طويله
في الوقت ده طلعت كاميليا وقبل ما تدخل عند هنا اوضتها
لاقت اوضة حازم مفتوحة وقفت قصادها وهي شايفه حازم وريم غايبين مع بعض في دنيا تانية
فضلت واقفة تبص عليهم بحقد
بعدين لاقت حازم اللي كان ضهره للباب بدأ يرجع شعر ريم لورا ونزل يبو. سها من رقبتها
فتحت ريم عينيها بصت لاقت كاميليا بتبص عليهم بحقد لأن ريم كان وشها للباب
اتكلمت ريم بهمس وهي حضناه .. حازم الباب مفتوح
استني هقفله
بعد حازم بصعوبة وقالها .. روحي
قربت ريم من الباب وابتسمت لكاميليا بسخرية وبعدين قفلت الباب في وشها
دخلت كاميليا عند هنا الاوضة وهي مش طايقة نفسها
هنا وهي قاعدة علي السرير بتقلب في تليفونها قالتلها .. مالك يا كاميليا مش طايقه نفسك ليه ومش علي بعضك
كاميليا وهي حاسه بنار جواها .. شوفتهم . شوفتهم وهما بيبو.سو بعض
هنا باستغراب .. هما مين
كاميليا بغل .. اخوكي ومراتو
هنا بزهق .. اديكي قولتي مراتو . فكك بقا
كاميليا بعصبية .. يعني ايه . يعني خلاص .
بعدين قالت بجنون .. المفروض انا اللي مكانها . انا اللي ابقي معاه مش هي
ثم اكملت بحقد .. استحالة اسيبهم كده . استحالة
سكتت شوية وبعدين بصت ل هنا اللي مشغولة في تليفونها و قالتلها .. وانتي ايه نظامك
هنا .. مش فاهمه
كاميليا .. انا اللي مش فهماكي . هو انتي مش زعلانه
هنا بلامباة .. من ايه وعلي ايه
كاميليا .. انك اتطلقتي مثلاً
هنا .. دا علي اساس ايه اني مش كنت أنا اللي طالبة الطلاق مثلاً
كاميليا .. أيوة بس انتي مش مضايقة انو استسلم بسرعة كده
هنا .. قفلت الفون وحطته جمبها وخدت نفس وقالت
.. لأ مش مضايقة . وبعدين أنامتأكدة ان كلها يومين وهيجيلي ويحاول يرجعني وهو بيطلب مني السماح لأني واثقة ومتأكده أن تامر عمره ماهيقدر يستغني عني .
و بردو مش هرجعله
…………………………………………….
تاني يوم
عند وائل في مكتبه
أميرة دخلت وهي بتقول ببتسامة .. صباح الخير
وائل بصلها بغموض وبعدين قام من علي كرسي المكتب وقرب عليها ببتسامة وقال .. صباح الجمال . عاملة ايه ياحبيبتي
أميرة .. كويسة ياحبيبي
باسها وائل علي راسها وقالها بهدوء .. دايما ياروحي
قربت أميرة اكتر وهي بتقول بدلع .. ربنا يخليك ليا . انا بحبك اوي
وبعدين قالت .. هو احنا هنرجع دبي امتا بقا
وائل اتنهد وقال بشرود .. قريب
وبعدين اتحرك وراح قعد علي الكنبة اللي موجوده
وائل كان باين علي ملامحه انو مهموم
قربت أميرة وقعدت جمبه وسألته .. مالك ياوائل . في حاجة مزعلاك
وائل خد نفس وقال وهو بيصتنع الحزن .. انا واقع في مشكله يا اميرة ومش هقدر اسافر غير لما اخلص منها
أميرة باهتمام .. مشكلة ايه . احكيلي يمكن اقدر اساعدك
اتنهد وائل وقال .. في منافس اجنبي لشركتي ماسك عليا ورق يوديني في داهيه
أميرة .. ورق ايه ده
وائل .. ورق مزور . انا اساسا ماشي كويس وشغلي كلو في النضيف انتي شغالة معايا وعارفه . بس هو بقا عمل كده علشان يساومني . يااسيبله المناقصة يايسجني بالورق ده
أميرة بحيرة .. طيب وهتعمل ايه
وائل .. مفيش غير حل واحد اني اقدر اوصل للورق ده واجيبه منو
أميرة .. وهتاخدو منو الزاي
وائل .. هتنازل واجي علي نفسي واروحله واحاول اتعامل معاه كويس وحتي لو هعرض عليه فلوس هحاول اقنعه بأي شكل يديلي الورق ده
أميرة .. تمام وانا معاك
وائل .. لأ طبعا انتي بعيد عن الموضوع ده . انا بس حبيت احكيلك لأنك خلاص بقيتي نصي التاني وبحب اشاركك
لكن انا مش هعرضك لحاجة زي دي
أميرة بإصرار .. وانا مش هسيبك .اولا زي انت ماقولت اني خلاص بقيت نصك التاني . ثانيا بقا انت ناسي اني سكرتيرتك وشغالة معاك . يعني انا المفروض اكون معاك في كل حاجة
وائل لسه هيتكلم
أميرة قاطعته .. خلاص ياوائل قولتلك هبقي معاك ومش هسيبك
مسك وائل ايديها وباسهم وقالها .. ربنا يخليكي ليا
أميرة ابتسمت
……………………………………….
عند تامر مساءا
تامر واقف في بلكونة اوضته وبيشرب قهوة بشرود
فاق علي صوت الباب
تامر .. ادخل
انجي دخلت .. تامر
تامر لف وبصلها .. تعالي ياحبيبتي
انجي راحلته
فتح تامر ايده وحاوط كتفها وباسها علي راسها وقالها .. عامله ايه
انجي .. كويسة الحمدلله
انجي بصتله وهي بتقول بتردد ..هو انتا خلاص طلقت هنا . مفيش امل ترجعو
تامر .. احنا خلاص مش هينفع نعيش مع بعض تاني . كده احسن . كمل وقال بشرود دا اللي المفروض كان حصل من زمان
انجي .. بس هنا بتحبك
تامر ابتسم من جواه بسخرية
انجي .. صدقني أنا متأكدة ان هنا مكانتش عاوزة تطلق اصلا . هي بس اللي عنيدة شويه
تامر .. سيبك من الموضوع ده لأنو خلص خلاص متشغليش دماغك بيه ياحبيبتي
ضمها ليه بحنية وقالها .. قوليلي انتي عامله ايه . وياسين عامل معاكي ايه . بيزعلك . لو بيزعلك قولي ومتخافيش
انجي .. لأ هو بقا كويس . و بيعاملي كويس جدا
تامر ابتسم عليها وباسها علي راسها وبعدين رجع يكمل قهوته بشرود
…………………………………………………..
بعد يومين
وائل وأميرة راحو للشخص الاجنبي ده شقته زي مااتفقو
واستقبلهم كويس لحد ماتكلمو علي موضوع الورق
و”چاك ” هو الشخص
طلب من وائل 5مليون دولار قصاد انو يسلمو الورق
طبعاً وائل اتعصب وقالو أن المبلغ كبير
الحوار مترجم
چاك .. لا مش كبير قصاد حريتك . قولت ايه . ديل
وائل .. ممكن ننزل المبلغ ل3 مليون
چاك .. انا قولت اللي عندي 5مليون . او بكرة الورق هيكون قدام النيابة وائل بيه
وائل قام وهو متعصب .. لأ دي مش طريقه تفاهم
أميرة فضلت تهدي فيه لحد ما قعد تاني
چاك .. 4مليون كويس
وبص لأميرة بوقاحة وقال .. علشان خاطر القمر ده
وهو بيشاور علي أميرة
وائل لسه هيتعصب
أميرة بصت لوائل وقالتله.. علشان خاطري عديها
چاك قام وجابلهم حاجة يشربوها وقال لوائل .. اهدي واشرب وائل باشا
وبص لأميرة بأعجاب وهو بيدها كاس العصير
خدتو منو أميرة ببتسامة وبدأ تشرب
لحد ماحست انها دماغها تقلت وفجأة حست أن جسمها مشلول لكن كانت صاحية بس مش واعية
وائل قام هو وچاك وشالوها ودخلوها اوضة النوم
وبعدها وائل قال .. كده تقدر تنفذ اللي اتفقنا عليه ومتقلقش حازم بيقولك اتطمن مش هو هيسيبك
وبعدها خرج من الاوضة ومن الشقة كلها
جوه
چاك ابتدي يقلعها هدمها وو
سلات هدايا
الحلقه 51/52/53/54/55/56 من هنا
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الحلقه الاولى والثانية والثالثة من هنا
جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺


تعليقات
إرسال تعليق