القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنثي في حضن الاربعين البارت الرابع عشر بقلم إسراء معاطي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

رواية أنثي في حضن الاربعين البارت الرابع عشر بقلم إسراء معاطي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية أنثي في حضن الاربعين البارت الرابع عشر بقلم إسراء معاطي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


بتتصدم نغم وبتبص لعمران اللي مش عارف يعمل ايه ف الموقف دا ولاكن اهل نغم بيزيدو الخبط وخافت جدا من الفضيحه اللي هتتعملها ف العماره ف راحت علي الباب تفتح ولاكن بيروح وراها عمران ويقولها هفتح انا وبيفتح الباب واول م بيشوفوه عمها وولاد بيزقوه جوه وهما بيزعقو ويقولو هو مين حضرتك بق يا اخ وجاي هنا بتعمل ايه

وبيزعق سمير عم نغم وهو بيقولها وانتي يا هانم فتحالي بيتك ايه بيت دعاره يا هانم


لسه هيروحو عليها بيشدها عمران ل ورا ضهرو وبيقولهم بصوت عالي وكلو غضب

اقسم بالله اللي هيقولها نص كلمه بس انا هعرفو مقامو لا هحترم كبير ولا صغير


وبيتكلم محمود ابن عم نغم وهو بيقولو بسخريه

وهو يعني مفرود نخاف منك


بيبصلو عمران بسخريه وتهكم وهو بيقولو بصوت واثق

اهه تخاف مني لما تكون بتتكلم مع عمران بيه الاحمدي وواقف ف بيت خطيبتو اللي انت جاي تغلط فيها يبق تخاف


بيتتصدم محمود اللي عارف عمران كويس جدا وفعلا بيسكت ومش بينطق

وعمران بيبص ل اعمام نغم وهو بيقولهم

من حقكو تضايقو مني وتضايقو اووي كمان علشان بنت اخوكو بس انا كنت عامل حادثه وطبعا باين علي شكلي وكنت قريب من نغم ف اول بيت جيت ليه


هو بيتكلم عمها عادل وهو بيقول بسخريه لازعه وهو بيوجه كلامو ل نغم

حادثه اهه واللي كانو قبل كده حادثه بردو دا البواب كلمنا نجيلك خاف ل تشبهي العماره يا تربيه ناريمان


بتطلع نغم من ورا عمران وهي بتبص ل عمها بدموع وهي بتقولو

والله العظيم يا عمي اللي جولي قبل كده دول ولاد اخوالي واخوالي


بيضحك اعمامها وهما بيقولولها

اخوالك اهه وهي امك اللي كانت طفشانه من اهلها دي حد هيسأل عليها


وبتتصدم نعم من قساوه الكلمه اللي عمها سمير بيقولها عليها وعلي امها

شكلك انتي كمان هتطلعي فاجره ذي امك


بتتكلم نغم بغضب وتقولو بزعيق

مسمحلكش تتكلم علي امي ربع كلمه امي دي كانت اشرف من اي حد


وعمها رفع ايدو عليها علشان يضربها لاكن بيمسكو عمران من ايدو وييحب نغم ورا ضهرو ويقولو

اقسم بالله لو ايدك كانت اتمدت ل كنت هقطعهالك


بتطلع نغم من ورا عمران قبل م يكمل كلامو وبتتكلم ب عصبيه من وسط عياطها ودموعها وهي بتقولو ل اعمامها

انتو عاوزين جايين تسألو عليه ليه انا من يوم وفاه بايا مشوفتش حد فيكو بس كلمني ف التليفون ولا سأل عليه وجاي دلوقتي تقول سمعتنا انا معملتش حاجه وغلط وربنا اللي شاهد علي كلامي دا


وقبل م يكمل كلامهم عمران بيكون بعت لو ولاد عمامو وعمامو ورجالتو يجيلهم من اول م الباب خبط وبيدخلو

ومحمود اول م يشوف حسن وسامح وخالد واعمام عمران بيبلع ريقو بخوف وتوتر وهو بيوشوش ابوه حاجه ف ودنو وابوه بيبصلو بضيق ومبيبقاش عارف يعمل ايه


ف بيتكلم مصطفي عم عمران وبيقولهم

يا جماعه نقعد ونتكلم بطريقه احسن من كده ايه الاسلوب والطريقه اللي جايين بيها دي


ومصطفي بيبص ل عمران بضيق ويقولهم

عارف ان ان ابني اخويا غلطان انو يجي ف الوقت دا بس مينفعش الفضيحه دي دي بنت اخوكو برضو وسمعتها قبل اي حاجه


بيتكلم عمها عادل وهو بيقول

وهي الزباله دي خلت سمعه ولا طين


بيزمجر عمران بغضب ويروح لعندو وهو بيزعقلو ويقولو

اقسم بالله لو غلطت فيها ب كلمه تانيه هيكون ليه تصرف تاني


وبيخاف عادل من هيئه عمران


---


عند نور ورامز


نور بتقوم ف نص الليل وهي حاسه بوجع ف بطنها شديد بتقوم تقعد علي السرير وهي مش متحمله الوجع وبترفع الغطا علشان تقوم بتتفاجئ انها تحتها المكان كلو دم

بتصرخ بخضه وبتنده علي رامز اللي بيقوم بخضه وتقولو بعياط

الحقني يا رامز


ورامز اول م يشوف الدم الىي علي هدومها بيقوم بخضه وهو بيقولها

فيه ايه من ايه دا


ترد نور بعياط وتقولو

معرفش


بيقوم رامز بسرعه ويروح يجيبلها حاجه تلبسها ويشيلها ينزلها العربيه وهي بتعيط لخوف ووجع

ويطلع تاني يجيب عمر وينزل جري ويروح بيها علي المستشفي


---


عند نغم


بتكون قاعده جمب عمران وبتعيط وعمران ماسك اديها بحب وحنيه

ويبدأ يتكلم مصطفي عم عمران ويقولهم

طب بصو بق يا جماعه انا نغم دي انا من يوم مش شوفتها وشوفت قد ايه هي بنت نقيه وخجوله وجميله وكمان هي بتقول ان اللي جولها قبل دول كده ولاد اخوالها واخوالها وكمان بتقول ان حضراكتو مبتسألوش عنها ومتعرفوش ان هي اتخطبت


وتقولو محدش قالنا

طب وهو انتو كنت بس صاينين لحمكو ودمكو علشان هي تيجي تستأذنكو ولا تاخد رأيكو


وابن اخويا غلطان انو جه ف وقت ذي دا ليها بس لما شوفتو وهو حكالي انو عمل حادثه وكان قريب من هنا ف اضطر يجي واضح حدا علي شكل وشو

هما الاتنين غلطو لاكن مأجرموش


وكمان انتو لو فعلا خايفين علي سمعتها وسمعتكو ميصحش الغاغه والفضايح اللي انتو عاملينها دي دي بنت وليها سمعتها

ف بما ان حضراتكو متجمعين كده واحنا كمان ف كتب الكتاب النهارده والفرح بعد اسبوع


بيتتصدم سمير وعادل ويبصو لبعض بنظره تدل انهم وراهم حاجه

بيقوم محمود بصدمه وهو بيقول

لا كتب كتاب ايه انا عاوز اتجوز نغم


بيقوم عمران بغضب ويقوبو

تتجوز مين يلا متظبط كده بقولك خطيبتي ايه البعيد اطرش 


بيبص سمير وعادل لبعض ويتكلمو بتوتر ويقولو

اصل من زمان ومحمود ونغم لبعض


بتقوم نغم وتتكلم بضعف

محصلش الكلام دا عمرو م حصل وانا مستحيل اوافق


بيتكلم عمها بخبث وحنان مصطنع

وبعدين يحبيبتي انتي لسه ف بدايه العشرينات ومعلش يعني عمران بيه معروف عنو انو داخل علي الاربعين ف دا كبير عليكي


وقبل م يكمل كلامو بتقولو نغم

انا عارفه يا عمو كل دا ومع ذلك موافقه انا بحب عمراان وعوزاه


وسامح بيبص ل محمود ويقولو

وانت يا محمود بشبه عليك جامد اهه انت محمود رئيس قسم الحسابات ف الشركه بتاعتنا صح


بيبلع محمود ريقو بتوتر وهو بيقولو

ايوه


بيرد عليه سامح

اممممم طب كويس يا محمود ادينا هنبق قرايب اهو


بيبصلو بصه ومحمود بيفهمها وبيسكت


وعم عمران بيقولهم

البنت موافقه يا جماعه انا عارف مأذون كويس صاحبي هرن عليه ويجي ودلوقتي حالا وهناخد نغم معانا البيت كمان ولا حد فيكو عندو اعتراض


بيخاف عادل وسمير ومحمود وخصوصا ما يعرفو ان هما ناس تقيله وليهم اسمهم

مبيبقاش قدامهم حل غير انهم يوافقو


---


عند رامز


بيكون واقف قدام الاوضه اللي فيها نور برعب حقيقي

وابنو علي كتفو


وبيطلع الدكتور

ورامز بيجري عليه وهو بيقولو برعب حقيقي

خير يا دكتور فيه ايه


الدكتور بيقولو بأسف

والله يا ابني المدام كانت حامل والحمل كانت ضعيف ومش متحمل اي جهد ولا اي تعب ولا اي تقارب مبينكم ودا اللي عملها النزيف دا واجهض البيبي كانت حامل ف اسبوعين


وبرتب علي كتفو بهدوء وهو بيقولو

ربنا يعوض عليكو يا ابني


رامز بيدخل ل نور اللي نايمه وبيمسك اديها بحب وهو بيقولها

عامله ايه يا حبيبتي


بتعيط نور وتقولو

كنت حامل واجهت يا رامز


بيبوس رامز اديها بحب ودموعو بتنزل ويقولها

ملوش نصيب يجي يا حبيبه قلبي ربنا يعوض علينا وانشا الله تبقي كويسه ونجيب بدل العيل عشره تقومي انتي ب السلامه بس يا حبيبتي


---


عند نغم وعمران


بيكونو قاعدين والمأذون قاعد وماسك ايد عمران وايد عم نغم ف بعض

وبيكتب كتابهم وبيمضو وبيبصمو


والمأذون بيقول كلمتو الشهيره

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكمو في خير


ونغم لسه قاعده مصدومه مش مستوعبه انها خلاص اتجوزت عمران

وبيمشي اعمامها وهما متضايقين


---


ولما بينزلو


بيتكلم محمود بغضب

يعني ايه يا بابا يعني احنا جايين علشان نكسرها وناخدها معانا ونجبرها تتجوزني نقوم نكتب كتابها ونمشي


بيتكلم سمير بغضب وهو بيقولو


تعرف تسكت يا محمود انت عارف اننا كنا جايين مش لا عشان سمعتنا ولا هباب ولا عشان سواد عيونها


احنا جايين علشان كنا ناخدها وتتجوزها وتأخذ ورثها وان مكانتش ردت كنا هناخدها غصب دا عمك دا ميت وسايبلها الشقه والعربيات وفلوس ف البنك قد كده وعادل بيقولهم نأبكو علي شونه يلا علي البيت وبيقول سمير ومحمود بغضب  دا بعينهم نسيبها تتهني هنرجعلها تاني ويمشو وهما جواهم حقد وغضب 


فوق عند نغم وعمران 

المأذون صاحب مصطفي بيقولو انت اتجنيت يا مصطفي بترن عليا ف الوقت دا وانت تقولي تعالا حالا قولت دا مصيبه ولا حاجه الاقي كتب كتاب الساعه 3 الفجر لا وكمان العروسه بتعيط واهل  العروسه مش طايقين نفسهم وابن اخوك منشكح وانتو مبسوطين هو فيييه ايه 


بيهديه مصطفي وهو بيضحك عليه وبيقولو اهدي يا معتز وهفهمك بعدين روح نام انت تصبح على خير بيمشي معتز وهو بيبرطم 

وعمران بيروح ل نغم اللي لسه بتعيط ويحاول يهديها ومصطفي بيقولها يلا يا بنتي هتيجي تقعدي عندنا معززه مكرمه لغايه اما تجهيزات الفرح تخلص بعد اسبوع وكمان تغيري جناح عمران علي مزاجك يلا يا بنتي ربنا يروق بالك


 بتبص نغم ل عمران اللي بيأكدلها علي كلامو وبينزل سامح وخالد وحسن واعمام عمران 


ومصطفي وهو نازل بيقولو غير يا حلو اللي انت لابسو دا وبيغير عمران وبيستني نغم اللي بتطلع وهي باين عليها العييط وبيروح لعدنها ويرفع وشها ليه وهو بيقولها عاوز اعمل كده من ساعتها ويقوم مقرب منها وواخدها ف حضنو وهي لما بتستوعب بتلف اديها حوالين رقبتو براحه ولاول مره تحس ب الدفا والحنان دا وعمران يهمس ف ودنها بحبك وترد عليه نغم بخجل ورقه وانا كمان وينزل ويبصلها ويبتسو لبعض وهو يحاوطها من وسطها وياخد شنطتها وهي تقفل الانوار والباب وينزلو ويتجهو علي القصر ويوروها جناح الضيافه اللي هتقعد فيه وينامو وكل واحد بيفكر هيحصل ايه 


تاني يوم الصبح بتقوم فيروز الصبح وبتدخل الحمام وهي شاكه ف حاجه ف بتكلم الصيدليه يجيبولها حاجه وبتقعد تستناهم لغايه اما يجو وبتطلع تحاسبهم وتدخل الحمام وتكون ماسكه اختبار الحمل ف ايديها وهي بتعيط وتطلع ل فريد وتصحيه وهي بتصرخ ب فرح وتنده عليه وهو يقوم وهو مخضوض  ويقولها ايه يا فيروز فيه ايه بتقولو فيروز ب فرحه انا حامل يا فريد حامل 

بيتصدم فريد وبيسكت وتقولو فيروز ب قلق ايه يا فريد انت مش مبسوط بيبصلها فربد ويقولها بكل جديه فيروز اللي ف بطنك دا لازم ينزل!؟

تفاعل حلو بق يا جماعه 🫂

يتبع 



بداية الرواية من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🌹❤️🌺💙





أنت الان في اول موضوع

تعليقات

التنقل السريع
    close