القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنثي في حضن الاربعين البارت السادس عشر بقلم الكاتبه إسراء معاطي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

رواية أنثي في حضن الاربعين البارت السادس عشر بقلم الكاتبه إسراء معاطي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية أنثي في حضن الاربعين البارت السادس عشر بقلم الكاتبه إسراء معاطي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


ف المستشفي نغم قاعده وهي مصدومه، مش بتنطق، باصه قدامها وعنيها كلها دموع، وفستان فراحها واديها كلها دم من عمران، وبقيت العيله ميقلوش عنها، كلهم قاعدين ب صدمه مش مستوعبين لسه اللي حصل.

بتقوم حبيبه تقعد جمب نغم اللي مش بتنطق وهي بترتب علي كتفها بحنو وتقولها:

متقلقيش يا حبيبتي عمران قوي وهيقوم منها، هيقوم ب السلامه والله.

ونغم مش بترد، بتقلق عليها حبيبه وتنده عليها تاني، وبردو نغم علي حالها مش بترد، فاتحه عنيها والدموع بتنزل منها وباصه قدامها وساكته.

ونور ومنار وداليا لما بيلاقوها كده بيروحو هما كمان ليها ويبدأو يهدوها ويتكلمو معاها، لاكن مفيش فايده، نغم لسه علي حالها، وبيقعدو جمبها وهما قلقانين عليها ومرعوببن علي عمران.

ورامز مش قادر يمسك دموعو علي صاحب عمرو، واقف قدام اوضه العمليات، ساند راسو علي الحيطه ودموعو بتنزل ف صمت. بيفوق علي ايد نور اللي بترتب علي كتفو بحنان وتقولو بصوت قلق:

انت كويس؟

بيهز رامز راسو بلا ودموعو بتزيد، ونور بتاخدو ف حضنها لما بلاحظ انو بيخفي دموعو عن اللي قاعدين وتحسس علي ضهرو بحنان وهي بتطمنو ب الكلام.

وعند اولاد اعمام عمران واعمامو، كلهم ف نفس الحاله، كلهم لسه ف صدمه مش قادرين يصدقو اللي حصل. اعمام عمران بيعتبرو عمران دا ابنهم اللي شايلهم وبيحبوه ذي اولادهم، وولاد عم عمران دايما شايفينو الاخ الكبير والصاحب وبيعتمدو عليه ف كل حاجه، وعمرو م بخل عليهم ب معلومه ف الشغل، وعارفين قد ايه هو تعب وعانه ف حياتو، واليوم اللي حب انو يحب ويعيش يجي الغدر من شخص مجهول، وكلهم ف حاله صعبه علشانو وقاعدين علي اعصابهم، والثانيه بتعدي عليه سنه.

عند فريد، ساعه اما بيعرف، بيتجنن علي صاحب عمرو، مش قادر يتخيل مهما كانو اتخنقو او بعدو هيفضل صاحبو واخوه وحبيبو، وعمرو م هيقدر يكرهو.  نفسو يروحلو بس مش قادر علشان لو شريف عرف كل حاجه هتتهد، واول حاجه بتيجي ف بالو فيروز، اكيد شخص ذي عمران وخبر ذي دا انتشر جدا، بينزل ياخد عربيتو ويروح ليها فورا.

عند فيروز، بتكون لسه صاحيه من النوم، بتقوم وتدخل تاخد دش وتحاول تخفف علي نفسها الحزن اللي هي فيها، وبتحسس علي بطنها بحب وتقول:

مش هفرط فيك ولو حياتك قصاد موتي.

وبتعمل ل نفسها حاجه دافيه وتفتح الموبايل تتصفح عليه شويه، لاكن وهي بتقلب النسكافيه يقع من اديها علي الارض، وعيونها تلمع ف الدموع وتعيط وتصرخ، وهي شايفه صور من فرح اخوها وهو بيرقص ففرحو وصوره تانيه وهو واقع ف حضن بنت لابسه ابيض والناس بتجري عليه، ومكتوب ف الاخبار:

اصابه رجل الاعمال الشهير عمران الاحمدي ب اصابه خطيره من شخص مجهول بعد انتهاء حفل زفافو وتم نقله الي المستشفي والشرطه ف التحريات عن الموضوع، يا تري مين ممكن يكون السبب ف اصابتو ب الشكل دا ونتمني الدعاء.

بتخلص قراءه ونفسها بيعلي بضيق، مش عارفه تعمل ايه، كل اللي بتعملو انها بتعيط وحاطه ايديها علي قلبها:

اخويا حبيبي.

وتقوم تلبس اي هدوم تيجي قصادها وتاخد مفاتيح الشقه وشنطتها، وتفتح تلاقي فريد ف وشها بينهج، واول م بيشوفها كده بيحمد ربنا انو لحقها ف الوقت المناسب. اول م بتشوفو تترمي ف حضنو وهي بتعيط وتقولو بحرقه:

عمران يا فريد، عمرااان، عمران اخويا اتقتل يوم فرحو، طب ليه واذاي؟ ابوس ايدك خدني ليه، ابوس ايدك يا فريد علشان خاطري، مش هتحمل يجرالو حاجه.

بيربت فريد علي ضهرها بحنان وهو بيحاول يهديها:

اهدي اهدي يا فيروز علشان خطري، اهدي يا حبيبتي، صدقيني هيكون كويس والله، ادخلي بس، وصدقيني مش هينفع اخدك دلوقتي، ووعد وعد مني اول م يبق كويس هاخدك ليه.

تبعد عنو فيروز وهي بتقولو بغضب ودموع:

اول م يبق كويس ايه يا فريد؟ انا عاوزه اروح ل اخويا اطمن عليه.

بيتنهد فريد بضيق وهو يقولها:

يا فيروز يا حبيبتي والله العظيم انا هتجنن عليه ذي ذيك ب الظبط، بس انا اول واحد مشكوك فيه حاليا بسبب العداوه اللي بينا، ولو روحت الصحافه هتصور وتحقيق ودنيا، اول بس ميتأكدو انو مش انا واتأكد انو شريف بعيد، وعد والله هاخدك ليه، مينفعش دلوقتي وانشا الله عمران هيبق كويس، ادعيلو يا فيروز.

بتقتنع فيروز ب كلامو وتتنهد بقله حيله وتقعد تعيط بخوف علي اخوها، وفريد بيهديها وهو خايف علي صاحب عمرو.

عند شريف، بيكون قاعد بغضب وف ايدو كاس وبيشرب منو، وهو شايف صور نغم ف حضن عمران وصور فرحهم وقد ايه كانو مبسوطبن فيه ومبسوطين مع بعض  وصورهم مغرقين السوشيال ميديا. بيتفرج عليهم بغضب وبيضغط علي الكاس اللي ف ايدو، وبيبص علي الصوره اللي مضروب فيها ب النار وهو بيقول بتشفي:

كان نفسي تكون قرصه ودن، لاكن شكلها هتكون نهايتك يا ابن الاحمدي، الا دي، الا نغم، مستحيل افرط فيها، مش دي كمان هتاخدها مني.

وبيشرب من الكاس وهو بيبص قدامو بغضب.

ف المستشفي، بيطلع الدكتور وهو بينهج، واول م بيطلع كل العيله بتتلم عليه، واولهم نغم اللي كانت ساكته ومش بتنطق، قامت هي اول واحده وبتسأل الدكتور بصوت تقيل ودموع:

عمران عامل ايه يا دكتور؟

بيقولهم:

والله يا جماعه الإصابة كانت قريبه جدا من القلب، لاكن من لطف الله وكرمو قدرنا اننا نطلعها، وحاولنا معاه علي قد م نقدر، والحمدلله جسم عمران بيه قوي واستحمل معانا، هو هيفضل ف العنايه لغايه اما يفوق ونطمن عليه وعلي حالتو، وبعدها ب اذن الله ننقلو اوضه عاديه، وممنوع الزيارات.

بتمسك ايدو نغم بترجي وهي بتقولو:

ارجوك ارجوك يا دكتور خليني اشوفو بس، ب الله عليك خليني ادخلو.

بيبصلها الدكتور بشفقه، وخصوصا فستانها الملطخ ب الدم، ويرتب علي اديها بحنان ويقولها:

خلاص يا بنتي ادخليلو ربع ساعه بس.

بتشيل نغم فستانها ف اديها وتدخل عند عمران، وتشهق بعنف لما بتشوف كم الاجهزه والخراطيم اللي متعلقه ف صدرو، وتروح تقعد علي الكرسي اللي جمبو، تمسك اديه بحب وتبوسها وهي بتقولو بضعف ودموع 

كده يا عمران؟ كده يا حبيبي تخضني عليك الخضه دي؟ عاوز تسيبني ذي ماما وبابا وابق لوحدي تاني؟

انا مدوقتش طعم الحب والحنان والدفا والعيله والاصحاب غير لما عرفتك، اتعلقت بيك من حبك وحنانك اللي مغرقني بيهم.

ليه تعمل ف قلبي كده؟

متعرفش انا حسيت ف ايه اول م انت اترميت ف حضني والدم بينول علي هدومي؟

متعرفش احساسي ايه وانا شيفاك مرمي علي الارض وبتغمض عينك؟

حسيت انك خلاص روحت، روحي اتسحبت مني، قلبي اتقبض، اترعبت عليك.

همسك ف ودني وانت ف حضني وبتقولي بحبك لسه ف وداني.

حسيت اني ف صدمه.

اكتر يوم اتمناه ف حياتي مع حد بحبو ويحبني يبق اوحش واسوأ ذكره ف حياتي.

بتمني اليوم دا يتحمي من دماغي بكل تفاصيلو.

كل اما افتكر انك خلاص هتروح مني اخاف يا عمران.

انا واثقه انك هتبق كويس واحسن من الاول، وترجعلي ونعيش حياتنا صح.

وتلاقي اديه اتحركت كأنها اشاره تأكيد علي كلامها، تمسك اديه وتبوسها ب حنان وتقولها بحبك.

وبعدها الممرضه بتقولها:

معلش يا مدام يلا علشان كده مينفعش.

طلعت نغم وبيقولوها روحي مع البنات، لاكنها طبعا بترفض.

ف حسن بينزل يجيبلها دريس ويطلع يديوهولها.

بتدخل نغم الحمام وتبدأ تشيل كل الميكاب اللي كان علي وشها، وتفك شعرها وتلمو علي هيئه كعكه فوضويه، وبتلبس الدريس.

وتطلع تقعد قدام باب الاوضه لوحدها، ومصطفي وحسن ورامز قاعدين، وحبيبه بتقعد مع نغم، وبقيتهم بيروحو شويه.

ونغم بتركن علي كتف حبيبه اللي كانت نايمه، وبتنام، ومش بتصحي الا الصبح.

وبتروح الحمام وتغسل وشها وترجع تاني تلاقيهم صحيو.

وبعدها بشويه كلهم بيجو تاني، ونغم بتكون واقفه والدموع ف عنيها مبتنشفش.

والدكتور بيطلع وهو بيقولهم:

الحمدلله يا جماعه فاق وبق كويس، وهيتنقل اوضه عاديه، وساعتها تقدرو تزوروه.

وبص تلي نغم وقالها ب مرح خفيف:

واول حد سأل عليها هي المدام.

بتبتسم نغم بخجل، والدكتور بيمشي ويسيبهم.

وعمران بيطلع اوضه عاديه، وكلهم بيدخلولو ويطمنو عليه.

وهو بيكون لسه تعبان وبيتكلم ب ضعف، وعنيه بتتعلق ب نغم اللي واقفه ف ركن بعيد وباصه عليه وعنيها كلها دموع.

وبيمد كفو ليها ويقولها بحنان وصوت متعب:

تعالي يا نغم.

ساعتها كل اللي ف الاوضه بيفهمو انها محروجه، بيسيبوهم ويخرجو علشان يسيبوهم براحتهم.

بتروح عندو نغم وتقعد قدامو وتبصلو شويه، وبعدها تنفحر ف العييط.

وعمران يمسك اديها ب حنان وهو بيقولها:

خلاص يا حبيبه قلبي، خلاص يا عمري، صدقيني انا كويس.

بتقولو نغم:

قلقلت عليك اووي يا عمران، خوفت يجرالك حاجه وتسيبني.

بيقولها عمران:

خلاص يا حبيبه قلبي، وبعدين م انتي بتعرفي تقولي كلام حلو اهو، انتي اما دخلتيلي امبارح انا كنت سامع كل كلمه منك، بس مش قادر افتح عيني ولا عارف ارد عليكي، ولما ضغط علي ايدك كنت بوصلك اني سمعت كلامك.

بتبتسم نغم علي كلامه وبتبوسو من خدو وتقولها:

بحبك يا عمران.

عمران بيقولها:

وانا بعشقك يا قلب عمران.

بيعدي يومين وعمران صحتو بتتحسن، ونغم مش بتسيبو ثانيه ودايما معاه.

وف مره نغم كانت تحت ف الكافتيريا بتجيب حاجه، وعمران هي سيباه نايم.

لاكن لما طلعت فوق لاقت واحد لابس كمامه وبالطو ومطلع حقنه ولسه هيديها ل عمران.

بتدخل نغم وتتصدم من وجودو وتقولها:

مين حضرتك؟

واللي جوه اول م بيشوفها بيزوقها ويجري، وهي دماغها تتخبط ف السرير جامد ويغمي عليها.


رايكو يا حبايب قلبي



بداية الرواية من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🌹❤️🌺💙






أنت الان في اول موضوع

تعليقات

التنقل السريع
    close