القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الوقح الفصل السابع والثامن بقلم الكاتبه مايا النجار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

رواية عشق الوقح الفصل السابع والثامن بقلم الكاتبه مايا النجار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية عشق الوقح الفصل السابع والثامن بقلم الكاتبه مايا النجار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


لم يسمع سراج صوت الونش وذهب إلى منزل عمار ووقف امام الباب ورجع خطوه الي الخلف و ضرب الباب بقدمه كسره ، نهضوا من كانوا في الداخل ليقول بصوت عالي وهو ينظر الي عمار.مش عيب عليك يا راجل يا جدع يبقي في عريس جاي لأختك ومتقوليش اجي اقف جنبك دي الاصول اللي اهلك علموهالك يا راجل يا جدع 


عمار بتحذير.سراج تمشي دلوقتي و استني في القهوه وانا شويه وجي


سراج بصوت عالي.لا وحيات امي وامك يا صاحبي ها يا صاحبي واخد بالك انت ، ما انا متحرك من هنا غير لما اعرف مين عريس اختك،وايه نظامه مش يمكن يطلع $$$$$ ،و اختك تلبس عيب في حقك برضو 


قال كلامه ونظر إلى العريس الذي ينظر اليهم باستغرب واقترب منه وهو يقول.ها بروح امك بتشتغل ايه ولا بتعمل ايه في حياتك يا ابن الوس،خه


العريس بغضب.ايه الكلام ده عيب يا استاذ الكلام دا 


مسكه سراج من ملابسه وقال وهو يضع المط،وه علي وجهه.$$$$$$ ابوك يا ابن $$$$$$ جاي برجلك للموت 


العريس بوجع.سبني يا عم انا جاي ادخل دنيا مش اخرج منها 


سراج بغضب.قولتها بلسانك هتخرج منها و الليله وعلي ايدي يا ابن $$$$$ 


قال كلامه وبلحظة كان سوف ينزل علي وجهه العريس بالمطوه ولكن امسك عمار يده بسرعه وقال وهو يحاول ان يبعده عنه.سراج بطل شغل الجنان ده و سيب الراجل يروح  لحاله


ترك سراج الشاب ونظر لعمار وقال بغضب.راجل انت مسمي ده راجل ياخي عيب عليك ، الواد ده يخرج من هنا قبل ما يعدي تالت ثواني،غير كده أقسم بالله العظيم لي هيكون خارج متقطع اجزاء مجزئه 


فاروق بغضب وهمس لسراج.سراج اتلم و لم ليلتك الكلام بيتنطور و ممكن حد يقول حاجه علي البت 


نظر اليه سراج ونظر الي تسنيم  التي كانت تشهد ما يحدث بخوف ليقول وهو ينظر اليها من الاسفل الي الاعلي.صاحبك عايز يجوز البت،دي بقيت مراتي يا ونش انا جيبت منها اربعه في خيالي يا ونش مشي الواد ده قبل ما ابدأ بيه


نفخ فاروق بغضب ونظر إلى عمار وقال.عدي الليله يا عمار و مشي الواد ده 


هز عمار راسه ونظر إلى الشاب وقال.امشي انت يا علي وانا هرد عليك 


اومأ له الشاب بخوف ورعب وذهب ليقول سراج بصوت عالي.هو علي لسه هيترد عليه يا صاحبي 


عمار بغضب.انت اهبل يا سراج ايه اللي انت عملته ده 


ضرب سراج الطاولة التي امامه بغضب وقال.انا ابن كلب دلوقتي يا عمار هتجوز اختك من غير علمي ليه $$$$$ قدامك 


عمار بصوت عالي.وانت مال امك اجوزها،اخليها جنبي دي حاجه متشغلش بالك بيها يا سراج 


نظر اليه سراج ونظر إلى روان وقال بغضب.وانتي راضيه يا روح امك مبسوطه بال$$$$ اللي جيلك


عمار بغضب.سراااااااااااج كلامك معايا انا من امتي بتوجه كلام لأخت صاحبك انت شارب حاجه وجاي تطلعة علينا ولا ايه 


فاروق ببرود.صوتك انت و هو مش عايز حد يسمع صوتنا ايه هنخيب علي اخر الزمان، نتكلم بالعقل شويه 


عمار بغضب.عقل ؟!  انتو خلتوا فيها عقل يا ونش سراج راحت منه خلاص داخل بيت صاحبه يعمل نمره،جوه بيتي 


سراج بغضب.انت بتقول ايه يا جدع  انت ،انا عملت ده كله؟ انا جاي ابارك بس و لما لقيت العريس خ$$$$$ قولت اخلعك منه علشان عارفك بتتكسف 


عمار بغضب لفاروق.قول حاجه  لسراج يا فاروق، ده كلام  يدخل عقل عيل صغير؟، ايه ده هو لعب يا فاروق 


جلس فاروق ببرود وقال.مع بعض ما تدخولنيش وسطيكم 


عمار بصوت عالي.ايووووه هما دول الكلمتين اللي بتقولهم علشان متغلطش سراج انا عارف شويه الحركات دي،قصر الكلام سراج ملكش دخول البيت ده تاني و التعامل بينا يكون بره هنا ،و ملكش دعوه بحرمة بيتي انت فاهم


نظر إليه سراج ونظر إلى فاروق الذي اخرج سجائره و اخذ يشرب منها و لوح بيده ونظر الي والدة عمار وقال.عامله ايه يا خالتي والله ليكي وحشه قولت اجي اطل عليكي 


والدة عمار بعتاب.ينفع قطع النصيب ده يا سراج يا ابني


سراج بصوت عالي.انتو كلكم فاهمين غلط ،والله يا خالتي و ماليكي عليا حلفان ده كله علشان بنتك،تعرفي لو مخدتش اللي يشكمها هتروح في سكه اللي يروح ميرجعش وبعدين انا يرضيني ذمتك ال$$$$$ ده ينفع مع بنتك والله العظيم هي ارجل منه بلا نيله خليه يغور في داهيه 


عمار بغضب.سرااااااج اطلع بره 


خبط سراج قدامه علي الارض وقال. بتكرش صاحبك يا عمار اخص عليك يا واطي كل ده علشان عاوز مصلحة اخت صاحبي 


مسكه عمار من لياقة قميصه واخذه الي الخارج بعد ما خرج الونش وقال بغضب بعد ما اصبح في الشارع.انا يتعمل عليا نمره زي دي يا سراج،انت يالا مفكر نفسك مين 


سراج ببرود.مفكر نفسي سراج مصطفى العجمي يا صاحبي وبعدين مين اللي بدأ الاول مش انت يبقي شيل اللي عملته 


عمار بغضب الي فاروق.انت عاجبك اللي صاحبك بيعمله يا فاروق، يأخي حرام عليكم ده شغل هبل والله العظيم افرض الواد ده راح وقال حاجه هنا ولا هنا سمعت اختي تروح من وري تهوركم


سراج ببرود.محدش يقدر يلمس اختك حتي لو مهمس يا عمار متخافيش يا صاحبي و لو علي الواد دلوقتي نطلع قبل ما يدخل بيته ندخله قبره لو عايز 


عمار بصوت عالي.بلطجي رسمي اديني سبب واحد يخليك تعمل حاجه زي كده يا سراج اقنعني يا خويا


نظر سراج الي فاروق الذي لم يكن معهم من الاساس ليقول وهو يحك في راسه.بص معرفش بس انت اللي مقولتش ان في عريس جاي الي اختك وانت عارف مش بحب اللي يكدب عليا وانت كدبت عليا يبقي ليا عندك واحده يا صاحبي 


عمار.مشوفش وش امك هنا يا سراج امشي خلاص 


ذهب سراج وقال.في ستين داهيه يعني انت النفس يعني ابو معرفتك


نظر خلفه عمار ونظر الي فاروق الذي ينظر الي الاعلي بشرود وقال.انت كمان بتفكر في ايه 


فاروق بهدوء.هي البت اللي فوق دي اهلها ازاي سيبنها كده 


عمار بستغرب.بنت !.بت مين ؟


فاروق.عروسة البحر يا عمار انت دماغك فين


عمار بصوت عالي.انت لسه بتفكر فيها يا ونش مالك وبعدين ما يمكن اهلها ميتنين و هي لوحدها او يمكن متحررين و سيبنها علي راحتها شاغل بالك بيها ليه يا ونش 


فاروق بحيره.مش عارف البت محطوطه في عقلي حاطه بنت وسخه معرفش في ايه انا رايح انام علشان خلاص فصلت و خف علي سراج يا عمار خف عليه و حاسب علي كلامك علي انا بعدي علشان مش عاوز يكون في حساسيه بينا بس هتهلفط في الكلام تاني هتبقي بزعله يا شق تصبح علي خير


هز عمار راسه وهو يقول.وانت من اهل الخير يا صاحبي 


ذهب فاروق الي المنزل وعقله لا يتوقف عن التفكير في تلك الفتاه، شاغله عقله بشدة ، سال نفسه اكثر من سؤال ،هو يعلم أنها هنا لكي تعمل ويعلم أن هذه الشركه خاصة بوالدها ولكن كيف تأتي هنا ومن دون ان يكون معها احد كيف عائلتها يتركوها في هذا المكان،ابعقل انهم لا يقلقون عليها وهي مثل البسكوته كان يفكر في كل هذه الاشياء وهو يسير و يدخل المنزل و علي غرفته تسطح علي السرير وقال بحيره.شكلك هتاخدي عقلي يا عروسه البحر 


في صباح يوم جديد نزلت الي الاسفل لكي تذهب الي صديقتها وتقول لها علي ما حدث في ليله الامس نظرت له وهو يقف بعيدا وكأنه ينتظرها لتمثل أنها لا تنتبه له من الأساس وتسير الي طريقها لتدخل الي منزل الونش ولكن تشعر بان احد خلفها، تنظر تراه هو ليقول ببرود.طب اخوك واهبل و عامل نفسه مش فاهم حاجه انتي هتتهبلي علي هبلو ولا ايه النظام يا روان هانم 


روان بتوتر.انت تقصد ايه بالكلام ده انا معرفش حاجه 


سراج ببرود. متعرفيش ايه يا روح امك، بت مش هكتر في الكلام اي زفت يجليك ترفضية من قبل ما تشوفية حتي او تسمعي اسمه لحد ما انا اظبط اموري واخدك علشان اخوك شكله زهق من وشك 


روان بصوت عالي.طب احترم نفسك يا اخ و فكر في الكلام اللي بيخرج من بوقك وبعدين اي تاخدني دي ،   انت رايح في حته بعيدة كده ليه انا مش هاخد واحد زيك يا سراج يا صاحب اخويا وياريت يكون في حدود بينا 


قالت كلامها وذهبت الي الاعلي وهي ترتجف من شدة الخوف نظر خلفها سراج وقال ببرود وصوت عالي.ما يا تبوري يا اخدك مفيش حل تالت يا وزه 


انهي كلامه وضرب الحائط بقوه وهو غاضب منها ومن الذي  قالته ولكن لا يسهر لها ذلك ذهب إلى الخارج وهو يسب فيها وفي اخيها الذي لا يريد ان يعطيها له ، ولكن هو يعلم بأنه لكي يفوز بها سوف يتعب معها ومع أخيها


كان يتسطح علي السطح بعدما لايستطيع النوم في الاسفل واتي هنا وايضا لم بغلق عينه من التفكير في تلك العروس الذي خطفت النوم من عينيه وجعلت الونش الذي يفعل الجميع له الف حساب يسهر بهذا الشكل نظر إلى الكلب الضخم الذي بجانبه ليبتسم له ويقول.صباحك فل يا عنتر 


نبح له الكلب ليقول فاروق.لا صوتك العروسه نائمه في الشقه اللي تحتك وصوتك يزعجها 


لينبح الكلب بصوت اعلي ليقول فاروق بصوت عالي.ما خلاص يا عنتر قولت البت نايمه تحت وبعدين مالك في يومك عاجبك صوتك يعني 


جلس عنتر علي الارض وهو حزين ليسمح فاروق علي شعره ويقول.خلاص متزعلش هنزل اجبلك حاجه حلوه تأكلهت يا عم ابسط 


لحس عنتر يده بسعاده وهو يفهم ما يقوله فاروق جيداً لينهض فاروق ويذهب إلى الأسفل نظر إلى الشقه التي بها شغف ويري كلب صغير يجلس امام الباب وهو ينتظر شئ ليقول وهو يسحبه من الحبل الذي يلف علي رقبته.ده كلب ولا قطه  انت تبع مين يالا 


يحاول الكلب ان يبتعد عنه ولكن كان فاروق يمسكه بقوه ليقول فاروق ببرود.لا تروح فين انا اطلعك لعنتر هيفرح ببك اوي وانت طري وناعم مش هتتعبه في الاكل 


.انت بتقول ايه يا بني ادم سيب ميجو 


نظر فاروق خليفه رأها  تقف وتنظر له بغضب ليقول.ميجو ! ، كنت بتعرف عليه يا بت مالك 


شغف بغضب وهي تاخذ منه ميجو.انت عايز تأكله لصاحبك 


فاروق ببرود.عيبك انك مش بتفهمي أاكل مين لمين يا بت، انا بحب الكلاب اوي وبذات لو حلو و مسمسم زي الكلب بتاعك مش هاكله الي حد متخافيش 


هزت شغف رأسها وهي تنظر إلى ميجو الذي كان يدفن رأسه في حضنها وهو خائف من هذا الونش لتنظر هي الي فاروق وتقول بصوت عالي.انت عملت في ميجو ايه 


فاروق بغضب.هكون عملت فيه ايه من عقلك انا مليش في الكلاب يا روح امك ليا في البني ادمين فمش هو اللي يخاف انتي الي تخافي ، فخافي يا عروسه 


غضبت شغف منه ومن وقاحته الني تزداد معها في كل مره يراها، كانت سوف تتحدث ولكن تسمعه وهو يصرخ بصوت عالي ويقول.ابعدددددددددددددددددي


🌸البارت الثامن من عشق الوقح 🌸


يسحبها له بقوه كبيره وهو يري (لوح خشبي) كبير كاد ان يقع فوق راسها تصرخ هي بقوه من صوتها وتنظر له وهي تقع في حضنه بغضب وكادت ان تصرخ به ولكن تسمع صوت شئ يقع علي الارض بقوه تنظر خلفها برعب تري ذلك اللوح علي الارض تشهق بخوف ليقول فاروق وهو يضمها.لا متشهقيش كده حصل خيرا يا ماما 


شغف بدموع.البتاع ده كان هيقع عليا انا ميجو 


فاروق بسخرية.و انا لحقتك انتي وهو يلا غوري علي جوه غيري القرف اللي لبساه


تبتعد شغف عنه بعنف وتقول بغضب.انت يا بني ادم ازاي تقرب مني كده 


فاروق بصوت عالي.بت لأخر مره هسمح ليكي تعلي صوتك عليا انا مش عيل معاكي يا بت الكلب انا فاروق الونش يا روح امك هتيجي وتعليم صوتك وتقلي في ادبك وحيات لا اله الا الله ادفنك تحت رجلي ولا ابوكي ولا عليتك كلهم يعرفوا بيكي فاهمه كلمتين وبس انتي هنا شهر ناقص ليكي ٢٧ يوم وبعد كده مشوف وشك هنا غوري 


شغف بصوت عالي.مش انت يا بني ادم اللي تقول اعمل ايه وبعدين مين الحمار اللي قالك شهر انا هنا اللي احدد هقعد كام يوم مش انت وخليك في نفسك يا بني ادم انت


فاروق بغضب.اييييه كل شويه بني ادم بني ادم ما انا عارف اني بني ادم مش كلب وبعدين 

واللي بيعز و يذل لو طلعت في دماغي متقعديش هنا ثواني هنفذ بس انا بقول خليها تاكل عيش وتجيبي كام طقم بدل اللبس الملط اللي لبساه لينا ده 


شغف بغيظ.وانت مالك البس اقلع شئ ميخصكش اصلا 


ينظر اليها فاروق من الاسفل الي الاعلي بوقاحه ليضع يده علي خصرها ويسحبها له بقوه ويقول بوقاحه.طب طالما فيها قلع ما تيجي جوه و انا اقلعك بايدي 


تدفشه شغف بجميع قوتها وتقول بغضب.انت بني ادم سافل ومش محترم و لو مبعتدش عني والله العظيم لهبلغ عنك و اخليهم يجروك علي القسم 


فاروق بسخرية و برود.قسم احيه يا روح امك احنا القسم نفسه يا عروسه و مالك شديتي حيلك ليه ريحي ها ريحي ولا اجي اريحك انا 


شغف بعدم فهم.انت بتقول ايه يا استاذ انا مش فاهمه منك حاجه غير انك بني ادم وقح


فاروق ببرود.طب كويس ان ده بس اللي فهمتيه انتي و الكلب بتاعتك مشوفش وشكم قدامي و ده لو حصل انتي ها... و الكلب بتاعتك هخلي عنتر يحلي به بعد العشاء سلام يا عروسه 


يقول كلامه ويذهب تنظر خلفه شغف وتقول بغيظ.بني ادم وقح و حيوان و مفيش حد رباه 


تقول كلامها وتنظر إلى ميجو الذي كان ينظر خلف الونش وهو مازال خائف منه لتقول.ميجو انت خايف من البني ادم ده يا روحي هو عملك ايه يا حبيبي انا عارفه انه بشع 


ينبح ميجو وكأنه يأكد علي حديثها لتبتسم شغف وتقول.يلا بقي انا اتأخرت ولازم امشي خليك هنا اوعي تعمل شقاوه وانا مش هتاخر عليك باي يا ميجو 


تنهي كلامها وهي تضع ميجو في الشقه وتغلق الباب وتنزل الي الاسفل لكي تذهب الي عملها 


كان يجلس علي كرسي ويهز قدمه ثم اقبلت عليه فتاه لينهض ويقول.انتي مش بتردي عليا ليه يا نجلاء 


نجلاء بسخريه.و ارد عليك ازاي بعد اللي حصل انت فاكر اني هعدي اللي عملته بسهوله لا يا بابا مش نجلاء اللي تسكت عن حقها وانت عارف ده كويس يا ناصر 


ناصر بغضب.حق ايه يا نجلاء انتي اللي ليكي حق يعني مش انا ايه اللي يخليكي توقفي مع اكتر واحد بكرهه في الدنيا اديني سبب واحد وانا اصدقك 


نجلاء بغضب.مش هديك يا ناصر يا تثق فيا من غير ما اتكلم يا تخلي دماغك الوسخه هي اللي تسوقك


يضرب ناصر الترابيزه بقوه ويقول.نجلاااااااء كلامك و لفك ده معينيش غير حاجه واحده 


نجلاء ببرود.انا ولا بلف ولا نيله ومش مجبوره ابرر ليك حاجه 


يسحبها ناصر من شعرها بقوه ويقول بغضب.فوقي لنفسك يا روح امك حسبي كده انا اللي نضفتك بعد ما الونش داس علي وشك بالجزمه جايه تسوقي عليا العوج اعوجك انتي و اللي جابوكي واخدك و راضي بيك لسبب واحد بس وانا وانتي عرفينه لو عرفت انك وقفتي مع الونش تاني هقطع رقبتك فاهمه 


نجلاء بغضب.لا مش فاهمه يا ناصر و عاوزه اشوف هتعمل ايه و بره بقي علشان عاوزه انام 


يتركها ناصر بعنف وينظر إليها نظرها اخيره ويذهب إلى الخارج وهو غاضب من تلك الفتاه الذي يعلم بأنها تعشق الونش وهذا الشئ الذي يجعله  يغضب منها سمع شخص ينادي  عليه لينظر اليه ويذهب إتجاهه ويقول.خير يا فخري 


فخري الشاب الذي ضربه الونش.المثل بيقولك ايه عدو عدوي يبقي صديقي يا ناصر 


ناصر ببرود.المعني 


فخري بغل.الونش علم عليا يا ناصر وكانت في وتكه هاخدها و البت شكلها جايه علي هواه خدها مني و عوني كمان و انا مش هسيب حقي فيا صاحبي لو معايا قولي و انا وانت نجيب الونش الأرض 


ناصر بسخريه.الونش مش بيجي الأرض يا فخري و اللي يقع في سكته خسران فإبعد انت احسلك 


فخري.يعني كده يا صاحبي 


ناصر ببرود.انا مش صاحب حد يا فخري انا صاحبي دراعي غير كده مليش يلا اركن علي جنب وانا مش هعادي الونش علشانك 


فخري بسخرية.و ده علي اساس انك انت و الونش حبايب صح ناصر اركن انت التنكه علي جنب و افتكر الونش عمل و بيعمل وهيعمل معاك ايه فوق لنفسك يا صاحبي 


ناصر بصوت عالي.ما انا قولتك مليش صاحب يا فخري وما  تدخلش نفسك معايا انا و الونش و روح هات حقك وقبل ما امشي البت اللي بتقول عليها دي مين


فخري.جبت عليها شويه معلومات شغف مختار الهادي بنت راجل أعمال جايه هنا علشان المشروع اللي جنبنا وهي نفسها البت اللي انضربت في الخناقه بتاعتك انت و الونش وهي دلوقتي ساكنه في الشقه اللي جانبه خليك جدع و نحط ادينا في ايد بعض و نخلي الحاره دي كلها تنسي حد اسمه الونش 


ينظر اليه ناصر بعد ما كان ينظر بشرود في ما يقوله ويقول ببرود.انا متوضي ومش هينفع احط ايدي في ايدك مع نفسك يا شق 


يقول كلامه ويذهب من امامه ليقول فخري بغضب.في ستنين الف داهيه يعني كان نفع نفسه انا هعرف اقف في وش الونش بطولي ولا ناصر ولا غيرو يوقف جنبي بس قبل ما اشوف الونش اشوف المزه اللي جانبه وحيات النمره اللي اتعملت عليا بسببك ما حد هيرحمك من ايدي ولا الونش ولا الف زيه وهخدك برضامي او غصب عنك


كان يسير وهو لا يعرف اين يذهب ولكن قلبه يعلم الي اين يريد ان يكن ينظر من بعيد عليها وكأن في المكان لا يوجد سواها هي فقط عن الرغم انه يوجد الكثير من الأشخاص ولكن هو لا يري سواها تبتسم بدون وعي وهو يراها تضحك مع بعض الموظفين الذين كانوا يقفوا حولها وفي اقل من ثانيه تحولت الابتسامه الي غصب وهو يلاحظ هؤلاء الشباب الذين بجانبها يذهب نحوها بغضب وفي نفس اللحظه كانت هي انتهت من الحديث مع العمال و تذهب دون ان تنتبه الي من خلفها شعرت بشئ يسحبها له بغضب كادت ان تصرخ ولكن يضع هو يده علي فمها ويقول بغضب.صوتك لو طلع هيطلع معاه روحك 


يقول كلامه وينزع يده من علي فمها ويقول بغضب.مين شويه $$$$$$ اللي واقفة معاهم دول


شغف بغضب.وانت مال اهلك و ازاي تمس اااااااه


تصرخ باعلي صوتها بعد ما سحب فاروق شعرها بغضب ويقول.$$$$$ يا روح امك بتعلي صوتك عليا يا بنت الكلب فاكره اني هسكت مثلا تتكلمي معايا عدل يا شغف بدل ما اقسم بالله العظيم اموتك خالص


شغف بغضب وجع.سيب شعري يا فاروق وانت مالك بيا يا شيخ ما تبعد عني الله 


فاروق بغضب مكتوم.قال يعني انا هموت و اقرب منك يا عروسه مليش في الرخيص انا 


شغف بغضب.مين اللي رخيص يا حيوان 


يغضب فاروق اكثر و يسحبها من شعرها بقوه اقوي من قبل وهو يقول.بننننننننت يحرق ميتينك مين اللي حيوان 


شغف بصوت عالي.ابعددددد عني انت مجنون ولا ايه امشي من هنا بقي انا تعبت بقي ابعد انت مين اصلا علشان تقرب كده 


فاروق ببرود.وقفتك مع ال$$$$$ معجبتنيش وبعد كده اي حاجه هتعمليها مش هتدخل دماغي ايدي هتتكلم قبل لساني 


شغف بغضب وهي تضربه بقوه علي صدره.غببببي تمد ايدك عليا انا انت بتهددني يا بني ادم


يمسك فاروق يدها ويقرب وجهه الي وجهها ويقول ببرود وهو ينظر الي شفتيها.مين الكلبه اللي قالت تهديد انا بس بقولك علي اللي هيحصل 


شغف بصوت عالي.طب اديني كده حق واحد يخلينك توقف معايا كده ولا بتقول كلامك ده يمكن تكون تقربلي وانا معرفش 


فاروق وهو مازال ينظر إلى شفتبها يقول.عندي احساس ان شفايفك اطعم من الكريز ممكن ادوق علشان اتاكد 


تنصدم شغف من حديثه وتخجل لا تعرف ماذا تفعل في هذا الوقت ليضع فاروق يده علي شعرها ويقول.شعرك ده بيخليني اتخيال حاجات بلس ١٠٠ مش علي قدك خالص


شغف بخوف وصوت هادئ وكأن هذه الفتاه غير التي كانت من بعض الثواني.فاروق بليز ابعد كده ميصحش 


فاروق بوقاحه وهو يقترب اكثر.صوتك الهادي ده بيقطع فيا اكتر دماغي مش موقفة تفكير فيكي وبقيت اشوفك في الحلم معايا في وضع الشيطان نفسه ينكسف يشوفها سألت نفسي ليه انتي بالذات ملقيتش اجابه للسؤال فالاجابه عندك انتي بس ليه 


شغف بهيام وهي تنظر إلى عيونه.ايه اللي ليه 


فاروق بابتسامه.ليه انتي بالذات اتمني انك تكوني معايا ولو ليله 


كانت توجد ابتسامه علي وجه شغف وهي تراه يبتسم ابتسامه رائعه ولكن تختفي من اخر كلمه لتدفشه بجميع قوتها وهي تقول بغضب.علشان انت بني ادم قذر تقبل ان حد يفكر في اختك او مامتك كده يا حقير 


فاروق بغضب عارم.شغغغغغغغغغغغغغغغغغغف


تنفزع شغف من صوته وتضع يدها علي أذنها بخوف تنظر اليه وهو غاضب بشده وتركض بعيد عنه بسرعه ينظر خلفها فاروق وهو يتنفس بغضب عارم وينظر إليها من بعيد وهي مازالت تركض ليقول.اقسم بالله العظيم يا شغف من النهارده ولا هفكر فيكي ولا هتيجي علي بالي ثواني و لو حصلتك مصيبه و في ايدي اساعدك اقطع ايدي ولا تتمد ليكي يا بت ال$$$$$$ 


يقول كلامه ويذهب من هذا المكان وهو مثل البركان لا يعرف لماذا ولكن يوجد الم داخل قلبه  ووجعه من ما خرج من فمه و القسم الذي قسمه يذهب الي القهوه يجلس وهو يضرب اصابعه علي الترابيزه بغضب يأتي الشاب و هو معه (الشيشه) يضعه امام الونش ويذهب يشرب فاروق نفس طويل من الغيظ و الغضب الذي بداخله وجهه يحمر من الدخان الذي يدخل فمه ولكن لا يهتم ويشرب بغضب وهو يفكر في تلك الفتاه التي جعلته بهذا الحال 


كانت تجلس علي السرير وهي تاكل من شوكولاته التي امامها بكميات كبيره جدا لتقول وهي تنظر الي تسنيم.تعرفي يا بت يا تسنيم انا كنت حاسه انه بيحبني اصلا انا شخص انحب اه والله سيبك من اهلي اللي مش طايقني بس دول حاله استثنائيه اما اي حد يعرفني يموت في دبديبي اه والنعمه انتي بتبصيلي كده ليه اوعي تكوني مش مصدقاني 


تسنيم بغيظ.هو كلامك في حاجه تتصدق غير ان اهلك مش طايقنك فعلا 


روان ببلاها.انا قولتك دول حاله استثنائيه مش مهمين طب تعرفي وانا جايه قبلت شحاته اول ما شافتني فضلت تدعيلي حب ده ولا مش حب 


تسنيم بغيظ.روان امشي من هنا علشان انا جيبت اخري من الدنيا 


روان بمرح.طب جبتي اخرك بكام 


تقول كلامها وتضحك تنظر اليها تسنيم بشمزاز و غيظ لتنظر اليها روان وتحمحمت وتصمت ليتقول تسنيم بجديه.روان سراج بيضحك عليكي بطلي هبل


روان بيهام.بس ضحتكته تجنن 


.اااااااااه بت هطلع ميتين اهلك


تنفزع روان من هذا الصوت الذي كان صوت تسنيم العالي من شدة الغيظ من هذه الفتاه لتقول روان بخوف.انتي قلبتي علي الونش ليه بليز ارجعي تسنيم صاحبتي الحبوبه 


تنظر اليها تسنيم وتتنهد وتقول. انا مليش دعوه بيكي غوري انتي و هو


روان بصوت عالي.ايوه يا صرم باني علي حقيقتك يا واطيه غيرانه و هتموتي مني 


تسنيم بغضب.هغير منك يا برص يا جعانه غوري بره ومش تيجي هنا تاني 


تسحبها روان من شعرها وتقول بغضب. بتطرديني يا كلبه فاكره البيت بيت ابوكي


تمسك تسنيم يدها وتقول بغيظ.ماهو بيت ابويا فعلا 


تبتعد روان عنها وتنظر اليها وتقول بغباء.تصدقي صح يعني امشي 


تهز تسنيم رأسها بنعم لتتسطح روان علي السرير وتقول.حبيبي يا صاحبي عارفه انك متعرفش تقعدي من غيري وحياتك عندي ما انا سيباكي لواحدك


تنظر اليها تسنيم بغيظ شديد لتتسطح بجانبها و تغلق عيونها وهي تتذكر ذلك الذي يخطف القلب و العقل الذي لا يشعر بها ولا يحن عليها الذي يتركها تتعذب في حب من طرف واحد 


كان يجلس على كرسي وهو ينظر الي الهاتف تدخل عليه وتقول بغضب.مختار اخر مره كلمت شغف امتي 


يرفع مختار راسه ويقول ببرود.من يومين مالها يا نوال 


نوال بغضب.بقالك يومين متعرفش عن بنتك حاجه يا مختار ايه الجبروت ده حرام عليك البنت ذنبها ايه انت و امها السبب انا مكنتش متقبلتها بس من اللي بتشوفه منكم صعبت عليا قولت هكون انا و الزمان و اهلها عليها مش حرام يا مختار حرام بنت في شبابها زي دي ترميها وسط الرجاله و الله اعلم هيعملوا ايه فيها ولا ايه اللي بيحصل فيها ويا عيني حرام عيله لسه صغيره انا بقالي سنتين هموت علي ظافر عيل وانت و امها ربنا كرمكم بشغف بنت يتمناها الجميع وتعاملها كده بنتك دي يا مختار بنتك 


ينهض مختار بغضب ويقول بصوت عالي.وانتي مين قالك ان شغف دي بنتي 


(بارت طويل اهو علشان التأخير التفاعل بقي و ما تنسوش لايك و كومنت و رايكم في بوستات علي جروب الفيس باي بااااااااي 🫰 ♥️ )


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



البارت التاسع والعاشر من هنا



بداية الروايه من هنا





 

تعليقات

التنقل السريع
    close