القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق بالنوتيلا الفصل الثاني بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية عشق بالنوتيلا الفصل الثاني بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 



رواية عشق بالنوتيلا الفصل الثاني بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


 اخرررررسي انا عارف انك بتكدبي استحاله  انا عارف انك طول عمرك بتجري ورايا 


قاطعته ؛ دا كان بس من ساعه ما شوفت مراد  زميل ليا في الكليه وانا نسيتك اصلا  وبقيت بفكر في هو بس  حتي انه اتقدملي و اسأل بابا وعجبته  الحمدلله  


عيسي مسكها من شعرها بعنف 


اسمعي الكلمتين دول يا أليف وحطيه حلقه في ودنك انتي مش هتكون غير ليا وفكك من الكلام الأهبل. الي بتقوليه دا 


كان سايبها وماشي 


وقفته وقال بعصبيه  


هو في ايه هو بالعافيه مش عايزاك افهم بقي   انا بحب واحد تاني 


قرب منها مره واحده وراح واخد شفايفها في قبله  تعبر عن غيرته  


اتصدمت هي في الاول بعدين بدأت تتجاوب معاه وحطت ايدها  علي رقبته 


بعد عنها  وقال بسخريه : لأ  واضح انك نستيني  


وسابها وطلع من الاوضه و هو متأكد انها بتعشقه 


وقفت هي مكانها ودموعها  نزلت وقال بغضب 


غبيه يا  أليف طول عمرك هتفضلي غبيه ومسحت شفايفها بعنف   تمام اووي انا هوريك يا عيسي

قامت ب فستانها الضيق و كانت عايزه تطلع بيه لكن خافت ورجعت لبست فستان بس واسع شويه و زبطت الميكب ومشيت 


سميره شافت عيسي وهو بيقبل أليف و من ساعتها و هي بتكسر كل حاحه في اوضتها 


بس اسكتي با ماما انتي ماشوفتش وهووكان بيبوسها  من اول ما أليف بدأت تظهر جمالها و هو بقي ماشي وراها ومش شايف غيرها  مستحيل عيسي مش هيكون ل غيري انا لبي هكون مرات العمده ماحدش يستحق القصر والاملااك دي  غيري انا 


صفاء : اهدي يا سميره انا بقولك ة متأكده عيسي مش هيكون لغيريك انا هعرف اتخلص من أليف و ماحدش هيتجوز عيسي غيرك 


ضحكت سميره بفرحه وقالتلها 


بجد يا اما هتتخلصي منها ازاي  انا بكرها اوووي نفسي تموت و مشوفاهاش  تاني نفسي اخلص منها بقي 


صفاء حضتت سميره و قالتلها بتأكيد 


اوثقي في كلامي انا هتخلص منها هخليها تنفضح في البلد و عيسي الي فرحان بيها دة هو هيخلص عليها 


في كليه هندسه 


مراد صديق أليف  


ها يا أليف عامله ايه دلوقتي و عرفتي  تتاقلني مع شكلك و استايلك الجديد 


أليف : حاولت بس عيسي بقي عايزني اكون  ليه و انا مابقتش عايزه دا سميره بنت عمي طول عمرها هي وعيسي كانوا عايزين بعض و اتا مش هكون الحاجز بينهم 


مراد بصدمه : نعم انتي مش عملتي كدا عشان عيسي و عشان بتحبيه  دلوقتي جايه بعد ما خطتك نجحت تقولي لا نش عايزه ابقي حاجز 


أليف بكذب : انا كنت عايزه اعرفه اني حلوه بس و مش شبه الرجاله زي ما كان بيقول كنت عايزاه اوريه اني انا الي خبيت جمالي و بس و لما لقيته هو عايزني اتأكد اتي مش عايزاه 


مراد : اممم  طيب و بعدين الحل  ايه بقيتي عايزه خطه عشان يبعدة


أليف ؛ لأ الخطه سهله نخطب بس


مراد بصدمه 


نعم يعني ايه نخطب  وازاي بتقوليها بالسهوله دي يا أليف دة استحاله طبعا يحصل موصلناش لكدا .


أليف؛ مراااد  مافيش حل غير كدا نخطب انا وانت لحد ما عيسي يتأكد اني مش بحبه ويبعد عني ساعتها نفركش و نقول مرتحناش مع بعض  بالله ما ترفض يا مراااد 


مراد : لأ  انتي شكلك اتجننتي خااالص با أليف ايه السهوله الي بتتكلمي بيها دي روحي عند دكتور نفسي با أليف 


أليف شافت عيسي جاي عليهم راحت بسرعه  حضنت  مراد 


وعيسي لما شافها اتصدم و وقف مكانه وكور ايده بغضب 


أليف بهمس 


بالله عليك يا مراد احضني والنبي و ما تتكلم  عيسي شايفنه 


مراد عمل زي ما قالت و حضنها  و ابتسم عشان تكمل خطتها 


عيسي ساعتها جن جنونه وراح شدها منه و ضربه بالبوكس 


واخدها وطلع بيها علي مكتبه 


وهي كانت كول الطريق بتحاول تفك ايدها


أليف بتوتر : عيسي سيب ايدي شايف الكل بيتفرج علينا ما يصحش كدا سيب ايدي 


وصل لمكتبه وراح زقها ووقعت علي الكنبه 


وقالها بغضب 


ايه المهزله الي شوفتها تحت دي من امتي و انتي كدا  تعديتي كل للحدود 


قرب منها والشر باين في عيونه 


أليف كانت بترجع لورا بخوف 


عيسي انت بتعمل ايه ارجع وسيبني اخرج من هنا. انت انت  ليه مش عايز تفهم انا ما بقيتش بحبك والله بحب مراد 


وقف عيسي مكانه و مقدرش يهين نفسه اكتر من كدا 


وقلها بجمود ؛ تمام يا أليف  أخرجي تتهني في حياتك انت ومراد 


أليف  بتوتر ؛ يعن يعني  ايه 


عيسي  ببرود ؛ يعني خلاص هسيبك في حالك هسيبك تحبي الي انتي عايزاه يعني هسيبك مع حبيب القلب  و مش هدخل في حياتك نهائي  


أليف الدموع اتكونت  في عيونها 


خلاص  اوكي هو دا الي انا فعلا عيزاه منك  مش اكتر  وانت كمان شوف حياتك مع سميره  


عيسي  هز رأسه بمعني تمام 👌

بس خليكي فاكره انه انتي  ال طلبتي كدة تقدري تخرجي 


أليف مشيت و هي بتعيط و قابلتها دعاء و دي صاحبتها المقربه 


دعاء بخوف ؛ في ايه يا أليف مالك بتعيطي ليه طيب اهدي 


أليف  كانت لسا بتعيط و مش قادره تاخد نفسها. وقالت بتقطع 


عيسي خلاص هيبعد عني  وقالي كل واحد  يشوف حياته 


دعاء بستغراب 


مش دا الي انتي عايزاه انا لسا شايفه مراد وحكالي الهبل  الي انتي بتعمليه مش قولتي انك مباقتيش بتحبيه 


أليف ؛ اتا قولت كدا عشان عشان سميره مستحقش مني كدا حتي لو كانت مش كويسه بس هي وعيسي كانوا بيحبوا بعض  مش عايزه اكون الحاجز بينهم و عيسي بس أعجب بشكلي مش اكتر لكن طول عمري كنت بتمني انه يبصلي  لكن هو كان  دايما يجرحني بكلامه اني زي الرجاله و اتعلمي من سميره انتي ازاي بنت  انها لما غيرت شكلي.     عجبته يعني دا اصلا مش حب يا دعاء 


دعاء حضنتها  ؛ بس انتي عملتي كدة  عشانه عشان يعجب بيكي و يشوف اد ايه انتي جميله و أجمل من سميره عملتي كدا عشان تلتفتي انتباهه  ليه دلوقتي بتتراجعي وانتي عارفه انه عيسي مش بيحب سميره  هو بس بيتسلي  و هي كمان عارفه كدا 


أليف ؛ سميره خطيره يا دعاء و انا عايزه ابعد عنها. قاتلتي لو بتحبي الفضايح هعملك اجدعها فضيحه   و انا عايزه ابعد عنهم 


في المحاضره لمادته التطبيقيه 


  عيسي دخل وكان بيدور بعينه علي أليف الي قعدت جنب مراد واول ما لمحت عيسي داخل مسكت ايده مراد  


و عيسي شافهم و لف وشه الناحيه التانيه  وحاول يتحكم في اعصابه وبدأ يشرح  وكل شويه كان يخطف نظهر علي أليف الي كانت بتكلم مراد وماسكين ايد بعض 


عيسي بعصبيه 

يتبع


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الاول من هنا







تعليقات

التنقل السريع
    close