رواية بنت الشيطان الحلقه 16/17/18/19/20 بقلم الكاتبه رحمه نبيل حصريه وجديده
اللهُم قدّر لنا الفَرح بكل أشكاله.. 🤭
أنت الكريم الذي لا حدود لعطائه..💜💭
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
كانت نور تجلس في غرفتها تبكي علي جدها وسندها الوحيد بعد وفاه والدها لقد كسرها عثمان وللمره الثانيه
في الأسفل كان يجلس ابراهيم يأخذ عزاء والده وبجانبه عثمان الذي يحمل نفسه سبب موته بعد انقضاء العزاء كان عثمان يجلس بجانب والده بكل هدوء نظر له والده وقال بهدوء وقلب مجروح / من انهارده ماعيزش اشوفك في خلجتي عايزك تختفي من البلد فهمت
عثمان وهو ينظر له بصدمه / انت بتطردني يابوي
ابراهيم / للأسف كان لازم اعمل أكده من اول ماعملت عملتك السوده مع بت عمك يمكن كان ابوي يكون موجود ويانا دلوك
سميره / استغفر ربك يا ابو عثمان الأعمار بيد الله وحده لا شريك له
ابراهيم /ونعم بالله بس خلاص انا جرفت منه ومن عمايله. هستني لحد ما اموت انا بسببه
عثمان / يابوي هو انا الللي جتلت جدي
ابراهيم / بس انت اللي وصلته للموت وكمان كان بيموت وهو خايف علي بت عمك منيك وبيوصيني عليها
عثمان بنعجب/ بيوصيك علي ايه
ابراهيم / اني احافظ عليها لحد ما اسلمها بيدي لصاحب النصيب
عثمان وهو ينتفض/يعني ايه الكلام ده بعد كل اللي انا عملته عشانها تتجوز غيري الكلام ده علي جثتي بت عمي انا اولي بيها ومحدش هيجرب منها ابدا ولو مش ليا تبجي مش لحد
نور من فوق السلم / لا ياواد عمي عمري ماهكون ليك حتي لو انطبجت السما علي الارض انت فاهم انا بكرهك وبجرف منيك ومن شكلك كله اوعاك تكون مفكر اني نسيت ليك اللي سويته لي لا انا فاكره وكويس جوي كومان بس عملت نفسي ناسيه بمزاجي عشان أجدر اعيش حتي دي استكرتها علي وعايز تخرب حياتي علي يدك انت ايه شيطان ولا حرام نظلم الشيطان وياك
![]() |
نظر إليها عثمان بشر /يعني ايه الكلام ديه
نور بنظره مرعبه تشبه نظره الشيطان / يعني انسي اني اكون ليك ياعثمان حتي لو هعيش وحيده طول عمري
عثمان بصراخ / لا يانور انسي انتي انك تبعديني عنك
صدح صوت الشيطان ببحه مرعبه / وانت انسي انك تقرب ليها سنتي واحد
نظر عثمان للخلف ونظرت نور وعندما رأت شعرت بأنها أصبحت في امان وتخلت عن قناع القوه وركضت له وهي تصرخ باسمه
أخذها بين زراعيه وعانقها بشده حتي كادت تنكسر عظامها ثم ابعدها عنه ونظر لها بقلب ملهوف وضع يده علي خدها لكن سمع تأوها وهي تميل بخدها علي يده رفع هو وجهه ورأي علامات أصابع عثمان اشتدت قبضه يده بغضب ناري ونظر لعثمان بعيون حمراء مميته وابتسامه الشيطان وقع قلب عثمان وارتجف بسبب نظرته ولكن حاول أن يبين قوته وهو يصرخ بهم/ ايه جله الحيا ديه وانت مين وازاي تدخل البيت أكده
نظر له والده بغضب شديد وكان سيرد لولا أن سبقه مالك / انا مين فأنا كابوسك ودخلت هنا ازاي
أشار ببرود للباب / دخلت من الباب
ابراهيم ببرود يلقي قنبلته / الاستاذ مالك خطيب نور وزوجها المستقبلي
نظر له عثمان بصدمه كيير / خطيب مين ده هي نور اساسا اتخطبت انت بس عايز تبعدها عني
ابراهيم وهو ينظر لابنه ببرود / الاستاذ مالك طلب مني نور وانا وافقت والمأذون جاي في السكه عشان هيتجوزوا دلوك
عثمان / يتجوزها كيف ياكبير العيله وجدي لساته مدفون
ابراهيم / دي وصيه جدك يا عثمان وهتتنفذ
نظر عثمان لهم بجنون / انتم طابخينها سوي بجا ماشي يا حج ابراهيم انا هوريك مين عثمان وهيعمل ايه
صرخ في آخر كلامه بحد كبيره من شده غضبه وتركهم ورحل
بمجرد ان خرج عثمان من المنزل وجد من يكبله ويضربه بجانب عنقه مما ادي لسقوطه أرضا نظر له الاخر يخبث وحمله لسيارته واخذها وانطلق بها لوجهته
في الداخل سميره / مين ده يا ابراهيم وكيف توافج عجوزه بتي وانا ماعرفش هو انا اخر من يعلم ولا ايه
ابراهيم /اسمعيني منيح يا سميره مالك هو الوحيد اللي هيجدر يقف لابني وهو اللي هيحمي بتك من اي حد وهو بيحب بتك وطلبها مني وانا وافجت وعلي ما اظن ان نور ماعندهاش مانع هي كومان مش أكده يابتى
نظرت نور له بخجل / هو ياعمي اني مش
ابراهيم وهو يمثل الجديه / خلاص يابتي انا فاهمك امنيح ماتضغطيش علي نفسك وتوافجي والأستاذ مالك اكيد هيتفهم رفضك و
قاطعته نور بسرعه ولهفه / لا موافقه ياعمي
نظر لها مالك بخبث وغمز لها وهي خجلت ضحك عليها ابراهيم ونظرت سميره لمالك / بتي امانك برجبتك يابني بتي ملهاش حد وهبله طول عمرها
مالك وهو يقبل يد سميره / متقلقيش يا أمي نور في عيني وعمري ماهخلي حاجه تمسها طول ما انا عايش وحتي لو مت عشان احميها مش هيهمني
سميره وهي تمسد علي رأسه / بعد الشر عليك ياولدي ربنا يديك الصحه يارب ويسعدكم دايما
نظرت نور له بخجل وقلبها يكاد يسقط من كثره قرع نبضاتها ثواني وكان الغفير يدخل وبيده المأذون
ابراهيم / يلا ياولدي عشان نكتب الكتاب
نظر مالك لنور بعيون عاشقه تكاد تطير إليها وتعانقها
جلس المٱذون وجاء الغفير وايضا مازن الذي حدثه سراج ليذهب لهم وتم كتب الكتاب واخيرا أصبحت ملكه وله فقط ملاكه صغيرته وبنته بنت الشيطان
هكذا كان يحدث مالك نفسه وهو ينظر لها
نظرت هي بخجل له بسبب نظراته التي يوجهها لها حقا تكاد تذيب عظامها
قام مازن وعانق مالك بشده / شوفت انت اللي اتجوزت الأول عشان نقك والحسد ده
ضحك مالك علي رفيقه / ما انت اللي كل شويه تأجل
مازن/ هو انا عارف اخد نفسي كل ما نخلص من موضوع ندخل في موضوع تاني
نظر له مالك ببسمه سرعان ما تحولت لنظره مرعبه / خدتوه
مازن وقد فهمه / سراج أخذه بنفسه هناك
نظر له مالك مجددا / والموضوع اللي كلمتك عنه قبل كده
مارن ببسمه مستمتعه / حصل يبشه وبقوا علي الحديده
مالك بنظرات مرعبه / غلطوا اوي لما حاولوا يأذوا بنتي بنت الشيطان
.................💜💜
ميار وهي تنظر لوالدها برعب / انت قصدك ايه اننا بقينا فقرا يعني ايه كلامك ده يابابا
حسن والد ميار / اللي سمعتيه خسرت كل اللي قعدت اجمع فيه طول حياتي بسبب حقدك وغبائك
ميار بصراخ / وانا مالي ليه بتتهمني.
حسن بصراخ مماثل / انتي اللي عاندتي وبتعملي اللي في دماغك اللى خسرني فلوسي كلها هو مازن الشريف هو اللي خسرني اهم صفقه دخلت فيها بكل ما املك
وانتي اللي لعبتي مع البت اللى اسمها نور اللي كان بيدافع عنها سراج اللي هو صاحب مازن الشريف وياريت اكتفوا بكده لا ده سراج التاني كمل عليا واشتري كل الاسهم من الشركات اللي معايا وبقي هو الأمر في كل شئ وانا بقيت اقل من أقل عامل في الشركه كله بسببك وبسبب غبائك
ميار بقلق / طب هنعمل ايه نبيع الفله ونشتري اي شقه كويسه ونصرف من باقي الفلوس
حسن بسخريه / نبيع ايه ياعين امك الفله
انتي نسيتي ان الفله مرهونه بسبب اخر صفقه
ميار برعب / يعني ايه
حسن وهو يهب من مكانه ويذهب / يعني جهزي نفسك عشان هنرجع نعيش في الحاره اللي اتولدت فيها الحاجه الوحيده اللي مابعتهاش
ميار بصراخ/حاره ازاي بقي ميار حسن الشامي تعيش في حاره معفنه
حسن بصراخ / مبلاش العنتظه الكدابه دي احنا رجعنا لاصلنا متنسيش ياميار هانم اصلك ثم إن اللي حصل ده بسبب مين مش بسببك جهزي نفسك عشان هنسلم الفله
تركها ورحل وهي تغلي من الغضب كسرت فازه كانت موجوده وصرخت بغضب / نووووور كله بسببك يانور ماشي مبقاش ميار الشامي لما ندمتك
......................💜💜
نظر مالك لإبراهيم / بعد اذن حضرتك هاخد نور وهرجع القاهره
ابراهيم بتردد / بس يا بني هي
مالك وهو يفهمه / متقلقش نور في عيني محدش هيقربلها
ابراهيم / ربنا يطمن قلبك يابني كده انا خليت نفسي من الامانه واقدر اموت وانا مستريح انها بخير
نور وهي تقبل يده/ بعد الشر عليك ياهيما انت لسه شباب
ضحك ابراهيم علي مشاغبتها الدائمه له
ضغط مالك علي يده بغضب لم تطلق عليه لقب دلع لا يحق لها هي أصبحت ملكه الان وحده
نهض مالك / نمشي احنا يانور عشان شغلي
نظرت نور له وهزت رآسها واتجهت لأمها وقبلت رأسها وودعتها
نظرت فاطمه لنور بحقد علي حب الجميع لها
انطلقت نور مع مالك عائدين للقاهره ركبت السياره بجانبه كالعاده ولكن هذه المره تختلف عن كل فهي هذه المره زوجته
جلس واخذ يقود السياره بهدوء او هذا الظاهر فقط فقط كانت تري غضبه الظاهر في عروقه النافره
نور بصوت منخفض / مالك
ارتخت عضلاته تلقائيا بسبب منادتها له نظرت له / فيك ايه من ساعه ماخرجنا وانت ساكت فيك حاجه
مالك وهى يجز علي اسنانه / اقدر افهم ايه اللي حصل جوه ده
نور بعد فهم / ايه اللي حصل
مالك وأعصاب تكاد تحترق متستهبليش يانور ازاي تدلعي عمك كده
نظرت له نور وكأنه كائن فضائي / وايه يعني لما ادلع عمي هو حرام
مالك / فيها انه راجل وانتي بتدلعيه عمك بقي اخوكي ابوكي مليش فيه راجل يبقى متقربيش منه
نور بتعجب /مالك يامالك منا علي طول ب
مالك بحده / ده الأول قبل ما تبقي زوجتي يعني ملكي يانور وليا لوحدي ملخص الكلام اياكي يانور اشوفك بتكلمي راجل او تضحكي ليه
نور / هو ايه اللي حصل لكل ده كنت من شويه طبيعي
مالم وهو ينهي الحوار/ انا قلت اللي عندي يانور يارب ميتنفذش
وصلوا للقاهره بعد بعض الساعات
نور وهي تنظر للطريق بتعجب / ده مش طريق البيت.
مالك ببروده المعتاد / لا هو من دلوقتي اي مكان انا فيه انتي تكوني فيه
نور / بس انا عايزه اروح لسمر وعمر زمانهم قلقانين
مالك / قلت لسراج يجبهم زمانهم مستنين في البيت
نظرت نور أمامها بصدمه بسبب سرعه الأحداث هي لم تعي شئ سوي انها أصبحت زوجته وبدأت حياتها بالتغير فجأه
توقف مالك بسيارته نظرت نور وجدت نفسها امام قصره هبط مالك وهبطت هي أيضا
مالك وهو يخلع جاكته ويضعه علي زراعها / ميتقلعش فاهمه
نور بتذمر / الجو حر يامالك مش هستحمل
مالك / مليش فيه انا قلت كلمه دخل أمامها
نظرت نور في ظهره / ده انجن هو حصله ايه
بينما هو يسير وهو يحدث نفسه / شكلي هتعب معاكي يانور بسبب عنادك مش عارف ليه حاسس ان محدش لازم يشوفك غيري انا وبس اه يارب بقي صبرني
دخل مالك وخلفه نور وجد الجميع موجود ماعدا مازن يبدو أنه عاد لمنزله ليرتاح من السفر
ركضت سمر لنور وهي تبكي / نور حبيبتي عملك ايه الحيوان ده ياقلبي
نور / اششش خلاص ياقلبي انا كويسه وملحقش يعمل حاجه
مالك بحده حاول اخفاءها / هي كويسه يا سمر بس هي تعبانه شويه ومجهده
نور / لا انا كويسه مش مجهده ولا حاجه
نظر لها مازن بغيظ
اقترب عمر ليعانقها وقف مالك بينهما / معلش ياعمر أصلها تعبانه شويه
عمر وهو حضني هو اللي هيتعبها اكتر
مالك ببىرود / ممكن
انطلقت جنه لنور وهي تعانقها بشده زفر مالك علي هذا بينما سراج فهم مايحدث وكبت ضحكته بالقوه حتي لا يغضبه فهو يعرف مالك غيرته جحيم حيث انه اذا احب شئ يصبح محرم علي غيره مهما كان فماذا اذا كانت حبيبته وزوجته سيكون مجنون
نور / يا جماعه والله انا بخير ومفيش حاجه
نظرت لها سمر بدقه / ايه اللي علي وشك ده يانور
نور وهي تضع يدها مكان الصفعه / ده ده وقعت علي السلم فعلم
سمر بحده / وقعتي علي السلم ولا الحيوان. ضربك
ضغط مالك علي كفه بشده بسبب تذكره لذلك الحقير اه سوف يعذبه
نظر لسراج نظره فهمها الاخر وأشار له بالايجاب
مالك وهو ينهض / احم طب ياجماعه البيت بيتكم استأذنكم بس عندي موضوع هخلصه وارجعلكم وسراج معاكم
تركهم قبل أن يسمع اي اجابه وخرج من القصر واتجه لخف الجراج وجد باب فتحه وكانت هناك سلالم تتجه لاسفل هبط عليها حتي وصل لممر طويل يحتوي علي غرف كثره دخل احدي هذه الغرف وكان هو معلق في الحائط احضر مالك كرسي وجلس عليه ببرود واخذ يصفر بنغم مميز يقوم به دائما عندما ينوي ان يقوم بمجزره سمع عثمان صوت أقدام في الغرفه رفع عينه وجد وجه شيطاني امامه نظر له برعب شديد واخذ يرتجف من الخوف
مالك ببرود / غلطت اوي ياعثمان
عثمان برجفه / انت مفكر اني هخاف إياك البلد دي فيها جانون وممكن اوديك في داهيه
مالك بضحكه مرعبه / قانون ماشي يابتاع القانون قانونك ده مش هيمشي عليا
نظر له برعب وقال بنبره مرعبه / هو انا مقولتش ليك انا الشيطان
نظر له عثمان برعب ماذا الشيطان لقد سمع ننه كثيرا كيف يكون هو وكيف يكون للشيطان علاقه ببنت عمه ارتجف جسد عثمان لدرجه انه تبول من الخوف
مالك وهو ينظر له بشفقه مصطتنعه / تؤ تؤ تؤ اثبت شويه يا راجل لسه قدامي ليالي سوده.........
انهي مالك ماكان يفعله بعثمان حيث قام بقطع يده التي ضرب بها نور وجلده اكثر من مره وضربه حتي ام تغد هناك عظمه واحده سليمه في جسده خرج وهو يعدل ثيابه ويذهب لغرفه مجاوره وبدل ثيابه واتصل بالطبيب ليعالج عثمان حتي يكمل غدا
صعد مالك الأعلي وخرج من غرفه التعذيب التي صممت خصيصا حتي يقوم فيها بتعذيب ضحاياه دون خروج اي صوت بسبب الجدران العازله للصوت
صعد الأعلي وجد الجميع يضحك وسراج لايرفع عينه من علي سمر التي لاحظت ذلك واحمرت وجنتها اقترب مالك من مقعد 💺 نور وجلس بجانبها ووضع يده علي خصرها وجذبها اليه بشده وتملك مجنون ارتعش جسدها بسبب قربه التي تتعجبه كثيرا تشعر انه تحول لشخص آخر مضي بعض الوقت في الأحاديث الجانبيه
عمر وهو ينهض ويمسك يد جنه / يلا احنا ياجماعه عشان نسيبها ترتاح.
تعجبت نور من عدم سؤالهم علي سبب مجيئها حتي الآن فهي كانت تتوقع سؤالهم قرأ مالك ما يدور في رأسها اقترب منها وهمس / انا قلتلهم كل حاجه
نظرت له نور بخجل ثم ابتعدت عنه تودعهم بعد ذهاب الجميع نظر لهم سراج / طب هروح انا أنام في الملحق اللي بره انهارده
نور / ليه خليك هنا
سراج / معلش عشان تكونوا براحتكم
ذهب سراج وتركهم وخرج
نظر مالك لنور / مش عايزه تاكلي
هزت نور رأسها بالموافقه
اخذ مالك يدها واتجه المطبخ سرت في جسدها قشعريره بسبب مسكها هكذا
دخل مالك للمطبخ واجلسها علي الطاوله وتوجه للبراد وأخرج بعض الدجاج والخضار وأخرج بعض المعكرونه واخذ يطهو أمامها بمهاره وهي تفتح فمها ببلاهه أقترب منها ووضع قطعه جزر في فمها وهو يغمز لها
نظرت له بتعجب من هذا هل هذا هو الشيطان المرعب الذي يخشاه اكبر زعماء المافيا يالله سوف تجن
انتهي من اعداد الطعام ووضع لها الطعام في وعاء وجلس بجانبها نظرت هي للطعام بجوع فهي لم تأكل منذ أخذها هذا الحقير
اخذت المعلقه وبدأت بالأكل كانت تتأوه بلذه يالله ان الطعام رائع حقا
اخذت تأكل بسرعه وهو فقط ينظر إليها ويستمتع من منظرها الساحر هذا يالله سوف تفقده عقله ايام طويله كان يراها في حلمه وكان يبحث عنه وينظر النوم فقط ليحلم بها والان هي امانه وملكه هذا الشعور بأنها ملكه يشعره بشعور لذيذ جدا ويتسلل لاوردته ببطئ
كانت تأكل بلذه حينما سقطت بغض الصلصه بجانب فمها لاحظتها هو واخذ ينظر لها بتركيز وهي فقط تأكل أقترب منها ببطئ وتركيزه منصب علي شفتيها لاحظت هي اقترابه منها نظرت له نظره بريئه وياليتها مانظرت فقد افقدته صوابه كليا أقترب منها بسرعه واخذ شفتيها بين خاصته وقد فقد كل ذره تعقل اخذ يقبلها بشده وهي فقط مصدومه مما يحدث
اخذ يمتص من شهد شفتيها وهو يتلذذ
ابتعد عنها ببطئ وهو ينظر لها بتخدر وهي فقط تغمض عينها نظر لشفاهها وجدها وارمه لم يستطع ان يتحكم في نفسه اكثر واقترب مننا مجددا ليقبلها وهو يضع يده حلف ظهرها ويجذبها اكثر
استمر بتقبيلها ولكن شعر بملوحه دموعها وهي تأن وتهمس بهمس ضعيف ولكن وصل له
نور بدموع والم / لا ياعثمان ابوس ايدك لا ياعثمان
ابتعد عنها وكٱن افعي لدغته نظر لها وصدره يرتفع ويهبط بسبب سرعه تنفسه وبرزت عروقه بشكل مخيف وكانت عيناه حمراء بشده نظر لها بشر /.............
توقعكم للفصول الجايه وتطور حكايه نور ومالك ومهمه مالك ياتري نور هتتعايش معاه ازاي
كل ده واكتر في الفصول الجايه من
#الحلقة_17
رساله اليوم 💌
*✋🏻💡من عزم على فعل شيء كأن يكون ذاهب إلى طريق لحاجة يقصدها أو أراد أن يسافر أو يشتري شيء أو غير ذلك؛ ثم أمتنع عنه بسبب التشاؤم فقد أشرك بالله؛ لأن رجوع العبد عما كان يمشي إليه بسبب تشاؤم رآه أو سمعه يعتبر من الشرك‼*
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :
*من ردته الطيرة عن حاجته فقد أشرك* . مسند أحمد
والواجب على المسلم أن يتوكل على الله ولا يتشاءم أو يتأثر بما يرى أو يسمع لأن الأمور جميعها بيد الله سبحانه
*🌤كنوز إسلامية🌤*
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
نظر لها مالك بغضب جحيمي ودماءه تغلي في عروقه رأت هي نظرته لها وقع قلبها رجعت للخلف بخوف ورعب شديد منه اقدم هو لها بخطوات تشبه الأسد الذي ينقض علي فريسته ومسك زراعها وغرز اصابعه بشده فيه قال بجنون وصراخ / عملك ايه ها الكلب ده عملك ايه
نور وهي تهز رأسها ببكاء شديد / لا مش عمل حاجه
مالك بجنون / كدابه انطقي عمل ايه يانور بدل ما اتجن اكتر
نور بصراخ وهي تنفض يده / حاول يغتصبني
وقف ينظر لها بصدمه وقلبه يؤلمه ولكن لم ترأف بحالته وزادت أوجاعه حين قالت / مش بس كده ده كان عامل حفله علي شرفي
نظر لها وهو يترجاها ان تتوقف وان تكذب ماقالته
نور وهي تتجاهل المه صرخت بانهيار / جاب صحابه كلهم يسهروا في البيت ومكانش فيه حد غيري لاني كنت بذاكر وكلهم راحوا فرح هو وصحابه سكروا وبدأوا يخرفوا الباشا عرض عليهم انهم يستمتعوا الليليه علي حسابي اخدهم وطلع اوضتي كنت بذاكر لقيته داخل عليا هو وصحابه كنت لسه 13 سنه مش فاهمه حاجه قرب مني وشدني وقعد يلمس جسمي بطرقه قذرة ويحاول يبوسني بالعافيه لما قاومت خلي صحابه يمسكوني وقطع لبسي كله و....
مالك بصراخ هز القصر كله /كفايه مش عايز اسمع حاجه
نور بعند وبكاء / لا هتسمع مش انت عايز تعرف عمل ايه قرب عليا وكان عايز ينهي حياتي بس بابا لحقه لانه رجع يطمن عليا ومن ساعتها كان عثمان بيضاقني ويستغل اي فرصه عشان يقرب مني بطريقه قذره لحد مادخلت في حاله نفسيه بابا بعتني اكمل تعليمي هنا عند خالتو قعدت سنه مش بتكلم بسبب الصدمه يامالك دمر حياتي بس انا مرضتش اني استسلم ورجعت اعيش حياتي تاني بس هو ما استحملش اني اعيش سعيده وجه وكان عايز يتجوزني غصب عني انا مش وحشه يامالك والله
نظر لها وقد وصل لاقصي درجات الغضب ولكنه تحكم بنفسه لأجلها مد يده لها نظرت هي له بدموع غزيره وانطلقت لاحضانه رفعت نفسها وضمت نفسها له بينما هو يطحنها في احضانه ويشدد عليها وهي فقط تبكي
مالك وهو يربت علي شعرها / اششششش بس ياقلب مالك متبكيش وحياه نور عندي لهجبلك حقك يانور واذله قدام عينك
نور وهي تبكي في حضنه / متسبنيش يامالك والله انا مش وحشه بس مش قادره لما قربت مني افتكرته والله غصب عني
مالك وهو يقبل شعرها / خلاص اهدي ياروح مالك انا مش زعلان منك ياروحي اششش اهدي خالص وانا عمري ما هقرب منك غير لما انتي تبقي عايزه كده
ابتعدت نور عنه ونظرت له بشكلها المهلك خدودها الحمراء وانفها الأحمر من البكاء
مالك وهو يزفر بضيق / اللهم اغزيك ياشيطان يابنتي ارحميني لسه بقول ايه من شويه هتخليني ارجع في كلامي
خجلت نور من كلامه ودفنت وجهها في رقبته اغمض عينيه ليستحضر كل ذره ثبات تعلمها في حياته أين ذهبت تدريبات الثبات وعدم الضعف أمام اي اغراء ذهبت كلها مهب الريح مع نظره واحده منها
امال مالك جسده قليلا وحملها علي يده شهقت هي بخجل ودفنت وجهها في صدره صعد بها علي السلم ودخل غرفه مجاوره لغرفته وضعها علي الفراش وذهب للحمام خرج بعد دقائق وحملها ووضعها في الحمام
مسح علي شعرها كأنها طفلته / يلا استريحي انتي وخدي شاور بعدين نامي واستريحي لان بكره هنسافر اوضتي جنبك علي طول اي حاجه تحتاجيها تعاليلي اتفقنا
هزت نور رأسها بايجاب توافقه
خرج هو من غرفتها وبمجرد إغلاقه للباب تغيرت نظرته وعاد الشيطان ليخرج منه من جديد
💭💜.......................... 💜💭
كان محمد يجلس بشرود ويفكر في مشكله عمر التي حكاها له لم يتوقع ابدا في حياته ان يكون حميد الشرقاوي بمثل هذا الشر
قطع شروده صابرين وهي تجلس بجانبه وتضع يدها علي كتفه بمشاكسه / ماله الباشا سرحان في ايه
محمد ببسمه علي زوجته وحبيبته التي تمناها كثيرا / ولا حاجه يا قلب الباشا سرحان في قمري اللي قدامي
صابرين بخجل / بس بقي بتكسفني الله
محمد بضحكه عاليه / بكسفك يابت ده انتي بتت
قاطع كلامهم صوت طرقات علي الباب كانت صابرين علي وشك ان تنهض
محمد / خليكي انتي انا هشوف
صابرين وهي تتجه للمطبخ / أشطا وانا هشوف الاكل اللي علي النار
اتجه محمد وفتح الباب فتح عينه بصدمه لما يراه أمامه كانت امرأءه ترتدي ثياب عفوا ترتدي قطعه من القماش تغطي مفاتنها فقط
غض محمد بصره وانزله في الأرض وقال / نعم
الفتاه وهي تنظر لمحمد بدهشه علي وسامته تحدثت بدلع / هاي انا هايدي جارتكم الجديده هنا معلش يا استاذ..
محمد / احم محمد
هايدي / استاذ محمد كنت عايزه مفك صاليبه
خرجت صابرين من المطبخ وهي تمسح يدها / مين يا محمد اللي علي.....
نظرت لها صابرين بفم مفتوح / ايه ده
نظر محمد لصابرين بخوف ثم بلع ريقه من رده فعلها.........
💭💜.......................... 💜💭
كان عمر يجلس وهو ينظر في النسخه من الملف امامه فهو صنع نسخه من الملف حتي يستطيع أن يفهم اكثر جاءت جنه جلست بجانبه /مالك ياعمر من ساعه ماجيت وانت ساكت
عمر وهو ينظرلها بشرود / ولا حاجه ياجنه المهم انتي اكلتي
هزت جنه رأسها بخجل / الحمدلله وانت أكلت ولا لا
عمر وهو ينظر لها ببسمه عاشقه / لسه ما اكلتش لحد دلوقتي
نهضت جنة بسرعه ظ هروح احضر الاكل بسرعه
عمر وهو ينهض ويمسك يدها مما جعلها ترتجف بين يده / يلا وانا هساعدك
اخذ عمر يدها وانطلق للمطبخ جنة تجهز الطعام وهو يساعدها بالتأكيد لا يخلو للأمر من تغزله بها
استيقظت سمر وتوجهت للمطبخ لتشىرب ولكنها توقفت عندما رأت عمر وجنة يتحدثون معا ببسمه عادت مره اخري ولم ترد ازعاجهم عادت لغرفتها وهي تدعي لهم بالصلاح
💭💜......................... 💜💭
كانت ساره تجلس وتفكر في عرض مازن لها بالزواج هل توافق عليه وتتخلص من ذل وعذاب زوجه والدها ام ترفض اخذت تفكر طوال الليل 🌃 حتي اتخذت قرارها وستنفذه غدا
💭💜........................... 💜💭
في قصر الشيطان كان مازل يعذب عثمان منذ ثلاث ساعات لم يرحمه وهو يعذبه بطرق مرعبه انتهي من ضربه وقف وهو يتنفس بسرعه واتجه لثلاجه صغيره في نهايه الغرفه وأخرج منها علبه دواء واخذ حقنه وذهب له وحقنه بها ثم ألقاها بجانبه وعثمان لا يشعر بشئ سوي انه يتألم حد الجحيم نظر له مالك بقرف وتركه ورحل دخل غرفته واتجه للحمام واستحم ثم خرج واستلقي علي الفراش وهو يتذكر مقتحمه أحلامه وهي بين زراعيه
استيقظت من نومها وجدت المكان مظلم تماما نظرت حولها بخوف
نور / شيطان شيطان
ضحكت نور للحظه علي نفسها / النور قاطع وبنادي علي الشيطان هههههههههه
ايه العبط ده بضحك في وقت زي ده مفيش دم خالص
ثم نهضت من علي السرير وأخذت تسير بحذر حتي خرجت من الغرفه واتجهت ناحيه غرفته وهي تنادي / شيطان انت هنا شيطان انا بخاف من الضلمه شيطان
كانت دموعها بدأت تهبط وتتخيل اشياء حولها جلست في الأرض وأخذت تغمض عينها وازداد نحيبها وتصرخ باعلي صوتها / شيطااااااان مالك الحقني
نهض مفزوعا من نومه واتجه للخارج وجدها تجلس علي الارض وتضم قدمها لها مثل الطفل اقترب منها بسرعه واحضنها ارتجف جسدها
مالك بحنان /اششش اهدي يا نوري انا هنا ياقلبي اهدي
نور بدمع وهي تدفن نفسها فيه / بخاف من الضلمه
حملها مالك وتوجه لغرفته وتسطح علي السرير وجذبها له / خلاص نامي معايا دلوقتي متخافيش دلوقتي يقيد
غمض مالك عينيه لينام لانه متعب جدا
نور وهي تنظر لملامحه الجميله جدا / مالك
مالك وهو يحاول النوم /هممممم
نور بتعجب / هما ليه بيقولوا عليك شيطان
مالك وهو يجذبها له أكثر ويدفن رأسها في شعرها وبصوت ناعس / عشان انا وحش
نور باعتراض / بس انت مش وحش انت كيوت وطيوب
فتح مالك عين واحده ونظر لها بحاجب مرفوع / كيوت
نور / اها عشان انت وافقت تدربني رغم انك متعرفنيش ودايما بتساعدني لو وقعت في مصيبه
مالك بصوت ناعس / مين قال اني معرفكيش انا اعرفك من زمان
نور / من زمان ازاي
مالك / نامي دلوقتي والصبح نتكلم
مر بعض الوقت نور بهمس / مالك انت نمت
مالك / اه نمت
نور / ازاي وانت بترد عليا
مالك / ماهو انا بتكلم وانا بنام
نور / مالك هو انت ليه بتساعدني علي طول
مالك وهو يضمها اكثر / عشان أنا كيوت وطيوب
اقتنعت نور بكلامه /فعلا انت طيوب اوي
مالك وهو يضع وجهها في عنقه / اسكتي بقي ونامي
نور / طيب سيبني طيب عشان انام
مالك / لا هتنامي كده نامي بقي
نظرت نور له ببسمه وذهبت في النوم وهي تعانقه ولأول مره تشعر بهذا الكم من الراحه التي تغمرها عند نومها
💭💜............................ 💜💭
محمد / ما خلاص يا صابرين اهي غارت ياريتها ماجت
توقفت صابرين عن التحرك فجأه / انت ماشوفتش كانت لابسه ايه اه سوري دي مكانتش لابسه اساسا ما شوفتش مكانتش لأبسه ايه
محمد وهو ينهض ويحتضنها / ياقلبي وانا مبصتش اساسا عليها انا حطيت عيني في الأرض علي ومبصتش معقول ابص لحد غيرك انتي لحد دلوقتي مش عارفه انا بحبك ازاي انا بعشقك ياصابرين
صابرين وهي ترفع عينها له / بجد انا ربني رزقني احسن هديه وهي انت يامحمد
عانقها محمد / ايه الكلام السكر ده ياناس مقدرش انا علي الحلاوه دي خالص
صابرين وهي تعانقه بشده اكثر / بحبك يامحمد
توقف محمد عن مشاكستها ونظر امامه بصدمه / انت قولتي ايه
صابرين وهي تمسك وجهه / بحبك يامحمد ومن زمان وكنت مفكره انه حب اخوات او صداقه بس لا ده كان حب عشاق يامحمد انا عمري ماحبيت عمر انا بس كنت معجبه بيه
عانقها محمد بشده / اه ياصابرين لو تعرفي فرحتي قلبي ازاي بعشقك
💭💜........................... 💜💭
في الصباح استيقظت سمر وارتدت ملابسها واتجهت لعملها فهي منذ فتره لم تذهب للأطفال هناك
دخلت سمر للمدرسه واتجهت للفصل الخاص بها بسرعه وصدمت مما تري
💭💜......................... 💜💭
وصلت ميار ووالدها لحاره قديمه جدا حيث ينتشر الجهل والتخلف والبلطجه دخلت مع والدها وهي تسحب حقيبتها وتضع منديل علي انفها وتسير بثيابها التي لاتتفق ابدا مع ما يحيط بها من عشوائيات كانت تسير وهي تنظر بقرف للناس فجأه شعرت بشئ لزج علي قدمها نظرت وجدته دم نظرت له برعب ثم نظرت وجدت امرأه تذبح دجاجه امام منزلها والدجاجه تتحرك بعشوائيه فاصابها الدماء في ثيابها وقدمها نظرت واصبحت تسب المرأه وتلعن وفجأه قامت احدي الناس برمي وعاء من المياه القذره علي رأسها صرخت ميار بهياج ونظرت لفوق وجدت المرٱه تبتسم بشماته عليها لأنها كانت تهين جارتها دخل والد ميار للحاره فقد كان يركب سياره الأساس الذي احضره وجد ابنته بهذا الشكل نظر لها بسخريه وقال بصوت سمعته هي فقط / اهلا بيكي في الحاره يا ميار هانم
نظرت ميار لظهر والدها الذي يسير ببرود وذهبت خلفه وهي تكاد تموت من الغيظ وتتوعد لكل من ساهم في اذلالها
💭💜.................................... 💜💭
استيقظ مالك قبل نور نظر لها بحنان وقبل جبينها
نهض من جوارها ودخل ليستحم بعد مرور دقائق على استيقاظ مالك نهضت نور بشعر مشعت وهي تنظر حولها بتعجب حتي تذكرت كل ما حصل خجلت عندما تذكرت نومها بين زراعيه دقائق ووجدت مالك يخرج من الحمام بفوطه فقط نظرت له بصدمه كبيره / ايه ده
نظر مالك حوله / ايه في ايه.
نور وهي تعطيه ظهرها / البس بسرعه
رفع هى حاجبه منها واتجه للدولاب واخذ ثيابه وارتداها مالك / افتحي عينك خلصت نظرت له وجدته بدون تيشرت
نور وهي تنظر له بغضب طفولي / خلصت ازاى وانت مش لابس التيشيرت
نظر لها يتعجب / لا بصي اتعودي لاني مش بقعد في البيت من غير تيشيرت
نور / بس انت واحنا في التدريب كنت بتقعد بيه عادي
اقترب منها مالك بدرجه كبيره /بس دلوقتي يختلف كتير عن وقتها.. وقتها مكتيش مراتي دلوقتي انتي مراتي
نور / ياسلام هو عشان مراتك يبقي معناه تعمل قله الادب دي
نظر لها بتعجب سرعان ما انفجر ضاحكا / هي دي كل فكرتك عن قله الادب
نور وهي تنظر له بغضب طفولي زادها جمالا بتضحك عليا يا شيطان ماشي انا مخصماك
مالك وهو يمسك خدها / قومي يلا جهزي نفسك عشان منتأخرش
نور / نتأخر علي ايه مش فاهمه
مالك وهو يمسك هاتفه ويكتب رساله لاحد / انتي نسيتي انا مش بلغتك امبارح اننا هنسافر
نور بتعجب / نسافر بجد فين
مالك وهو يرفع نظره من علي هاتفه وينظر لها / هنسافر إيطاليا عندي مهمه هناك ومش هينفع اسيبك هنا.
نور / بس انا مودعتش حد لسه
مالك وهو ينظر لها بتعجب / امال مين اللي كانوا معاكي امبارح
نور / تفرق انا كنت قاعده معاهم بنيه اني رجعت بخير ومكنتش قاعده بنيه اني اسافر
مالك وهو ينظر لها بيأس /كلميهم في الفون طيب وودعيهم وانا هجهز الشنط
نور / مليش لبس هنا
مالك/ سمر جابتلك شنطتك امبارح وهي جايه
نور / مصدقت خلصت مني المعفنه عشان تنام لوحدها علي السرير
مالك / حقها الصراحه انتي بجد غير معقوله في نومك
نور بصدمه / انا ده انا ملاك في نومي
مالك / اوي يعني يلا كلميهم لحد ما اعمل مكالمه
ذهب مالك للخارج تاركا نور تحدث اخوتها
اتصل مالك باسد
مالك / صباح الخير
أسد / صباح النور يا مالك
مالك / اخبارك يا أسد
أسد / الحمدلله بخير وانت اخبارك ايه
مالك / الحمدلله كنت بتصل اقولك اني هاجي انهارده ايطاليا
أسد بفرحه / اخيرا تنور ياكبير
مالك / حبيبي يا أسد تسلم المهم أخبار زينه
تنهد أسد بحزن
مالك وقد شعر به /حصل حاجه
اسم / اممم امبارح قتلت ابن ماركوس
مالك ببرود / تمام ادم قعد معاها
أسد / لسه موصلش مستنيه عشان يبدأ الجلسه
مالك / تمام بإذن الله ساعات قليله ونوصل
أسد /توصل بالسلامه
أغلق مالك الهاتف ودخل وجد نور تجلس علي السرير وعينها تدمع ركض لها / مالك يانور بتبكي ليه
نور رفعت وجهها كان ملئ بالدموع / هيوحشوني اوي يا مالك
اخذ مالك وجهها بين كفه / اششش خلاص ياقلب مالك متعيطيش احنا مش هنعيش هناك هما شهرين بالكتير ونرجع ووقتها كلنا هنكون مع بعض
نور بتعجب / كلنا مين.
مالك وهو ينظر أمامه بشرود / قريب اوي هتعرفي
💭💜........................ 💜💭
سمر بتعجب / انت بتعمل ايه هنا وايه الهيصه دي
عطوه وهو يركض لها / اخيرا وصلتي ياميس كلنا مستنينك عشان نبدأ الرحله
سمر بتعجب / رحله
سراج وهو ينظر لها بمتعه / اها الرحله مش انتي اللي طلبتي مني رحله للملاهي
سمر / ده انا نسيت الموضوع ده
سراج وهو يقترب منها وينظر في عينها بس انا منستش ويلا عشان هنبدأ الرحله
نظرت سمر للأطفال بحماس كبير/ اذا لنبدأ المتعه
انطلق الصغار يركضون للخارج وذهبت سمر كالعاده ووضعت الطفل المقعد علي الكرسي المتحرك وأخذته وخرجت في الممر تسابق الأطفال للحافله
نظر سراج في اثرها / اااااه يا تري هتعملي فيا ايه اكتر ياسمر خدتي قلبي هتاخدي ايه اكتر
💭💜.......................... 💜💭
نظر أسد للسلم ونظر لها هذه القطه المشاكسه وهي تغني وهي تنزل
زينه / شوفت الفار السندق اللي اكل البندق فوف سطح الفندق
أسد بخوف في نفسه / تقريبا دي رساله ان الجريمه الجايه فوق سطح فندق
زينه وهي تكمل غناء وتهبط بفستانها الجميل الطفولي الأبيض اللون والقصير وبه ورود حمراء جميله
زينه / شوفت الواد اللوكلوك اللي شبه التوكتوك عمي فالنتينو
أسد / دي الضحيه الجديده ولا أيه
نظرت زينه أمامها وجدته يقف / ابو الأسود اخبارك يا كبير
أسد في نفسه / بليل سفاحه والصبح هبله ياربي عني عليها
نظر لها أسد / احسن منك الحمدلله
زينه بتذمر / ها ها خفه اوي
أسد / كده طب مش عقلك علي اخر مكالمه بيني انا ومالك
ركضت له زينه بلهفه / ملك الغابه حبيب قلبي ابيه مالك قالك ايه
أسد بسخريه / هو ابيه مالك وانا ابو الأسود مفيش ذره احترام خالص خلاص زمن الاحترام انتهي مع ام كلثوم.
زينه / خلاص يا عم بقي قولي قالك ايه
أسد وهو يربع يده / والمقابل
زينه / مادي قذر
أسد / بنت انا اكبر منك احترمي نفسك
زينه / اسفه والله قول بقي قالك ايه
أسد / قالي انه جاي انهارده
زينه وهي تقفز من الفرحه / بجد والنبي ابيه مالك جاي ياربي هموت من الفرحه.
سمعت صوت يأتي من خلفها
بعد الشر عليكي يا زينتي
نظرت له زينه بحب شديد
ادم وهو يتقدم لها ببسمه عاشقه / اخبار قطتي ايه انهارده
💭💜............................... 💜💭
ياتري مين زينه واسد وآدم وايه دورهم في الروايه معانا وايه علاقتهم بمالك ونور
نور ومالك خلاص هيسافروا ومن هنا اقدر اقولكم المتعه بدأت علي حق
#الحلقة_18
*💡✋🏻نصيحــة من مشفــق إعمل بها قبــل فــوات الأوان*
🌸🎀 قال الإمام عبد العزيز بن باز رحمه الله تبارك و تعالىٰ - :
*على الإنسان أن يغتنم حياته وصحته وعقله بالأعمال الصالحات قبل أن يحال بينه وبين ذلك ، تارة بأسباب يبتلى بها ، من مرض وغيره، وتارة بالطمع في الدنيا ، وحب الدنيا ، وإيثارها على الآخرة ،وتزيينها من أعداء الله ، والدعاة إلى الكفر والضلال*
📮【 مجموع فتاوى ومقالات (١٠٩/٢٥) 】
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖
دخلت ميار المنزل وهي غاضبه جدا وجدت والدها يجلس وينظر لها باستمتاع شديد
ميار بهياج / طبعا عاجبك اللي بيحصل ما انت مش بطيقني
نظر لها حسن باستنكار /انا مش طايقك ده انا فحت في الصخر عشان اعيشك عيشه كويسه اتبهدلت واتغربت عشانك واخرتها
أشار للمنزل حوله / بصي كده حواليكي رجعنا لاصلنا فعلا كل واحد واصله انا من بكر هروح اسحب القرشين اللي باقيين في البنك وافتح بيهم اي مشروع عشان نعرف ناكل
ثم تركها وذهب لغرفته في المنزل نظرت ميار حولها بغضب العالم ومازالت في نفسها تنسب ماحدث لنور وانها السبب وراء اي شئ يحدث لها
ميار يغضب / ماشي يانور انا هوريكي
💭💜................... 💜💭
عانق مالك سراج بشده / هتوحشني اوي
سراج / خلاص بقي ياعم بدل تطلع في دماغي واجي معاك
مالك بغمزه / طب وحبيبه القلب تسيبها لمين
ضحك سراج / عندك حق دي بالذات لو سبتها هرجع الاقيها مدمره الدنيا
مالك بنظره غامضه / متنساش اللي قولتلك عليه
سراج /متقلقش كل حاجه هتم كأنك موجود
نظر سراج لخلف مالك وجد نور تحاول أن تحمل الحقيبه بصعوبه ضحك عليها سراج
نظر مالك لما يضحك عليه وجد صغيرته تحاول حمل الحقيبه بصعوبه
ابتسم عليها ثم اقترب منها واخذ منها الحقيبه ثم اخذ يدها ونظر لسراج / سلام ياصاحبي
نور بدراميه / سلام سلام ياصاحبي سلام سلام ياصاحبي
سراج / ماخلاص ياعم عادل امام يلا هوونا بقي الواحد عايز يعيش يومين براحته الله يكون في عونك يا أسد هيبقي عندك بلوتين بدل واحده
نور بتعجب /مين أسد ده
مالك بسخريه / لا وانت الصادق الله يكون في عونك يامالك هيبقي عندك تلات بلاوي أسد لوحده بلوه
نظر مالك لنور /قريب هتعرفي مين هو أسد يلا بقي نمشي
هزت نور رأسها بإيجاب وذهبت معه للسياره وانطلقوا للمطار وهنا تبدأ قصتنا
#بنت_الشيطان
💭💜........................💜💭
استيقظ عمر و خرج وجد سمر وجنه يجلسن ويضحكن بشده
ع
مر وهو يفرك في عينه / صباح الفل يا عسلات انتم
سمر / صباحك مانجه ياعموري
جنه / صباح النور
عمر وهو يقبل رأس سمر ثم ذهب وقبل خد جنه / ها بقي بتضحكوا علي ايه
جنه بخجل بسبب قبلته لها / دي سمر كانت بتحكي علي رحلتها امبارح
سمر بضحك / ماشوفتش الأطفال عملوا ايه ياعمر هموت كل ما افتكر
عمر /حصل ايه احكي يا شهرزاد
💭💜........................ 💜💭
وصل مالك ونور للمطار
مالك وهو ينظر لنور /باقي تلت ساعه علي الطياره هدخل الحمام واجعلك
ثم نظر لها بتحذير متتحركيش من مكانك يانور سامعه
نور وهي تهز رأسها / حاضر مش هتحرك ابدا
مالك وهو ينظر لها بشك / تمام عشر دقايق وراجع
ذهب مالك الحمام بينما جلست نور وهي تنظر حولها بملل حتي رأت طفل صغير يسير ويقع فهو مازال لا يستطيع المشي جيدا كان الطفل يبكي ذهبت اليه نور وحملته بسرعه قبل أن يسقط مجددا أخذته نور وأخذت تلعب في خدوده الممتلئه / حبيبي انت قموره رايح فين كده
اخذ الطفل يتمتم بكلام غير مفهوم وهو يلعب في شهر نور
نور بضحك / بس شكلك كده تايهه تيجي ندور علي ماما
نظر لها الطفل ببراءه وقال بصوت طفولي / ماما
نوى وهي تقبله / اه ياقلبي ماما
أخذته نور وذهبت معه للبحث عن والدته
عاد مالك وجد الحقائب فقط نظر لها بغيظ والله كنت حاسس ماشي يانور اما علمتك الأدب مبقاش الشيطان
وذهب للبحث عن نور
ونور مازالت تحمل الطفل وتلعب معه وهي تبحث عن والدته / مش لاقيه ماما ياصغنون نعمل ايه دلوقتى اخدك معايا
الطفل وهو ينظر بعيدا وينادي / ماما
نظرت نور لما ينظر له وجدت امرأه ورجل يلتفتون في المكان عندما سمعوا صوت الصغير توقفوا نظرت نور لهم وجدت امرأه جميله ورجل يبدو عليه الجديه والغموض اقتربت منها المرأه بسرعه وهي تصرخ باسمه /دانيال
نظرت لها نور ببسمه ومدت يدها بالطفل
اقترب والد لطفل بهدوء وبرود وكٱن الأمر طبيعي ان يفقد طفله
والدته الصبي / كده ياداني تخوف ماما عليك ياقلبي
داني ببراءه / ماما
المرأه وهي تقبله / قلب ماما
الرجل / خلاص ياماريا يلا عشان اتٱخرنا
ماريا بغضب / كل بسببك انت كنت هخسر ابني يا مارك
مارك بملل / واديه متهبب محصلوش حاجه ممكن نمشي
ثم نظر لنور نظره شملتها بخبث نظرت هي له بقرف وجدت من يضع يده علي كتفها نظرت وجدت شاب غريب نظرت له بتعجب فغمز هو لها
فتحت عينها بتعجب وهمست / شيطان
ابتسم هو لها فقد ذهب ليتنكر حتي لايعلم احد هويته
مارك وهو يجذب زوجته بحده / يلا خلينا نمشي
واخذ زوجته وذهب وهو يصرخ بحده
نور وهي تنظر لاثر مارك بغيظ/ شخص عديم الاحساس
مالك وهو يجذبها من اذنها / انا قلت ايه قبل ما امشي
نور وهي تمسك اذنها بألم / اي اي خلاص البيبي كان تايه وكنا بندور علي مامته مالك وهو يجذبه ناحيه أغراضهم / مش هتهدي غير لما تتخطفي
نور بسخط / متعوده يابنى ده انا بقيت خبيره
نظر لها بضحكه خفيفه وضربها علي جبينها باصبعها / ابنك
نور ببسمه وهي تنظر له وهو يحمل الحقائب / اها ابنى
حمل مالك الحقيبه وهو ينظر لها ببسمه عاشقه يرفض الاعتراف بعشقه / وانتي بنتي يانور
ثم اقترب من اذنها / بنت الشيطان
💭💜........................ 💜💭
طرقت ساره الباب
مازن / اتفضل.
دخلت ساره وهي تنظر في الأرض بخجل وقالت دون مقدمات / موافقه
نظر لها بتعجب وحاول ان يستفزها اكثر فهو يستمتع باغضابها / موافقه على ايه بالضبط
ساره وهي تفرك يدها / علي عرضك مش انت طلبت تتجوزني وقلتلك هفكر انا اهو بقولك موافقتي
مازن ببسمه / وانا عارف انك بتتكلمى علي الجواز بس بحب اشوفك متوتره
نظرت له ساره بغيظ وكانت سترحل ولكنه جذبها من زراعها له / ممكن نتكلم شويه
نظرت ساره وجدت عينه منتظره اجابته / تمام
مازن /تمام بعد الشغل ممكن نروح نتغدي في اي مكان مع بعض ونتكلم
ساره /بإذن الله عن اذنك
مازن وهو ينظر لها بشرود / ياتري نهايه الحكايه ايه ياساره
💭💜............................... 💜💭
صعدت نور الطائره وهي تتمسك في مالك بشده
وضع مالك يده علي كتفها وجذب رأسها اليه وجعلها تدفنها في رقبته
جاءت المضيفه
وهي تنظر لمالك باعحاب كل هذا وهو متنكر ماذا اذا خلع تنكره
المضيفه بسماجه / مينفعش يافندم لو سمحت خليها تحط الحزام
تمسكت نور في مالك اكثر ودفنت وجهها اكثر
مالك وهو ينظر ببرود / معلش انا مستريح كده
المضيفه وهي تزفر بضيق / بس يافندم مين...
نظر لها مالك نظره محذره / معلشي اتفضلي هي مستريحه وانا مستريح ونا اظنش الطياره هتقع لو محطتش الحزام
المضيفه / انا بتكلم ان حضرتك ممكن تقع
مالك / انا حاطط حزامي ومسكها كويس متقلقيش انتي واتفضلي
نظرت له بغيظ شديد ثم رحلت
مازالت نور متشبثه فيه وهي تستنشق رائحته المسكره لها شعر هو بها وابتسم ووضع رأسها علي رأسها وضمها بقوه اكثر
واغمض عينيه ينعم بقربها
💭💜.......................... 💜💭
كان حميد يجلس في مكتبه وهو ينظر بضحكه مختله للكاميرات المراقبه التي تظهر امامه مكتب عمر نظر بخبث للمكتب
حميد / بقي كده يا عمر وانا اللي كنت بفكر اخليك مكاني عايز توقعني بس معلش هصبر عليك لغايه ما اعرف اخرك ووقتها
ضحك ضحكه شريره وهو ينظر لعمر
في مكتب عمر كان يحدث محمد غافلا عن الكاميرات التي وضعها حميد مؤخرا لمراقبته
محمد / طب وناوي تعمل ايه
عمر / هحاول اوقعه بس اهم حاجه ه....
قطع كلامه اتصال هاتفه نظر له واجاب
عمر / الو يا منذر
.......
الحمدلله ها طمني
........
عمر بلهفه / بجد مين يامنذر
.........
عمر بصدمه / مين
💭💜............................ 💜💭
كان مازن يجلس بعد أن انتهي من الفحوصات علي المرضي كان يفكر في علاقته مع ساره وهل سيأتي يوم ويحبها لا ينكر انه معجب بها ولكن هذا غير كافي سوف يحاول ان يتقرب منها اكثر
سمع طرق الباب
مازن بهدوء / اتفضل
دخل عليه عمر
نهض مازن بابتسامه / بشمهندس عمر اخبارك
عمر وهو يصافحه ببسمه ودوده فهو تعرف عليه يوم كان وكيل جنن في زواجه ولم يكن يعرف انه وكيلها حقيقة
مازن وهو يشير المقعد / اتفضل تشرب ايه
عمر / لا شكرا ليك انا بس جاى في موضوع مهم
مازن بتعجب كبير / موضوع ايه ده
عمر وهو ينظر له بدقه / جنه احمد الشريف
هل تعرف شعور ان يفرغ الهواء من حولك او ان تتوقف الأصوات حولك او ان تتوقف دقات قلبك هذا بالتحديد ما شعر به مازن بسبب ذكر عمر لاخته
مازن وهو لا يستطيع أن يتمالك نفسه / ججججنه اختي انت تعرفها منين
عمر وهو ينظر له بشفقه / جنه اخت حضرتك هي جنه زوجتي
💭💜................... 💜💭
وصلت الطائره للأراضي إيطاليا 🇮🇹
هبط منها مالك وهو يضم اليه نور يتملك مجنون
نور وهي تنظر حولها بانبهار / وااااااو اول مره اخرج بره مصر
ابتسم مالك وقال بحنان / ومش هتبقي الاخيره بإذن الله
ابتسمت له نور بسعاده كبيره
وذهبوا لسياره اجري
اعطي مالك العنوان للسياره وانطلقت السياره تشق اراضي إيطاليا 🇮🇹 تحت نظرات نور المعجبه بها
نور وهو تمسك يد مالك بشده وتشير له لينظر للمباني شعر مالك انها ابنته حقا وليس حديثا لا يعرف الشعور بالتملك تجاهها يتغلغل بداخله تملك مجنون ولكن ليس بالغريب عليه فهو مجنون بكل شئ يخصه
وصلت السياره لفيلا اقل ما يقال عنها ساحره
هبط مالك واخذ حقيبته وحقيبه نور وتقدم للداخل حتي وصل البوابه
فتحت له سومار الخادمه الخاصه بالقصر
سومار / نعم يا سيدي كيف اخدمك
مالك/ انه انا ياسومار
سومار باحترام / اووه سيد مالك اسفه لم اعرفك يا سيدي تفضل تفضل ادخل مالك الحقائب
ونظر لنور التي مازالت لا تستوعب شئ جذبها لاحضانه وملس علي خدها بحنان نظرت له سومار بصدمه ماهذا الشيطان يتعامل بحنان مع احد غير إخوته
مالك لسومار / أين أسد
سومار باحترام / سيد أسد ذهب لعمله وسيده زينه تجلس مع سيد ادم في الحديقه الخلفيه
مالك وهو يجذب نور ويتوجه للحديقة الخلفيه / حسنا سومار شكرا لكي عودي للعمل
قبل أن يذهب مالك لزينه ذهب وخلع تنكره وعاد مره ثانيه لنور التي مازالت تنظر له بجهل
تقدم مالك مع نور للحديقه الخلفيه وجد اخته تنظر بتذمر لادم
ادم بهدوء / هيا يا صغيره لاداعي للتذمر لقد اتفقنا سابقا ان تقولي لي كل شئ
زينه /انا لست مريضه يا ادم
ادم وهو ينظر لها بحنان / نعم ياقطتي / انتي لستي مريضه اعرف ولكن فقط ساعديني حتي تكونين افضل فتاه فى هذا العالم
نظرت له زينه بضحكه كطفله تمت مكافأتها
سمعت صوت من خلفها يقول / نعم قطتي هي أفضل فتاه في العالم كله
ثم نظر لنور خلفه وغمز / بعدك
نظرت له نور بخجل
نظرت زينه لمالك وصرخت بفرحه / مااااااالك
ركضت له وعانقته بشده / اه وحشتني يا مالك اوي
مالك، هو يضمها اكثر / وانتي اكثر ياقطتي
نظرت لهم نور بشراسه كيف يعانقها هكذا لاحظ مالك نظراتها لزينه فابتسم بحب ومد يده لنور اقتربت نور وامسكت يده أخذها مالك وضمها اليه من ناحيه وزينه من الناحيه الاخري
مالك وهو ينظر لهم ولملامحهم المتعجبه لما يحدث / اعرفكم على بعض قبل ما تقتلوا بعض
نور تبقي زوجتي وزينه تبقي اختي يانور
نظرت نور وزينه كلا منهم للاخري بتعجب كبير نور تفكر هل يملك مالك اخت كيف وهي لم تسمعه ابدا يتحدث عنها
وزينه تنظر لنور بصدمه هل تزوج مالك الذي يكره النساء اكثر شئ
مالك وهو يضحك من ملامحهم / ايه مش هترحبوا ببعض
كانت نور اول من خرجت من صدمتها واقتربت من زينه ومدت يدها / ازيك انا نور زوجه مالك
نظرت له زينه نظره غامضه ودارت حول نور وهي تنظر لها بتقييم / اممممم مش بطاله بس قصيره شويه
ابتسم مالك علي اخته
زينه وهي تنظر لنور وتضع يدها في يد نور / اهلا يا استاذه نور انا زينه وابقي اخت مالك وعمتك الحربايه فخافي مني بقي
نظرت نور لها بتعجب وفجأه وجدت زينه تعانقها بشده / اخيرا هيبقي في بنت في العيله دي معايا زهقت من البيت الذكوري ده
نظرت لها نور بفرحه لتقبلها بسرعه
نظرت زينه لمالك ببسمه جميله / مراتك جميله يامالك وشكلها كيوت اوي
مالك /كنت متٱكد انكم هتحبوا بعض
ثم قال بسخريه / غير انكم انتم الاتنين في المشاكل حدث ولا حرج
نظرت نور وزينه له بتذمر
مالك بضحكه عليهم / خلاص بلاش لويه البوز دي يلا عشان انا هموت من الجوع
نظر مالك لادم لأول مره منذ قدومه / مرحبا ادم كيف حالك
ادم بمزاح / واخيرا يارجل تذكرت وجودك لقد شعرت انني غير موجود
مالك / انت تعرفني عندما اري زينه انسي كل شئ
ادم ببسمه / لاعليك يارجل الحمدلله وصولك بخيير
مالك بهدوء / شكرا لك
سومار / الطعام جاهز ياسيدي
مالك / حسنا لنذهب جميعا
اخذ مالك يد نور وذهبوا لتناول الطعام تحت مشاكسات نور وزينه اللتان شعرنا انهما حقا متشابهتين جدا مع بعضهم
بعد الانتهاء من لعام اخذ مالم نور وصعد لغرفته ليرتاح قليلا دخل وهو يمسك بيد نور ثم أشار لباب صغير في غرفته / ده باب بيوصل لاوضه تانيه صغيره عشان تاخدي راحتك والاوضه دي ليها باب خارجي برضو
نظرت نور له بامتنان فهي كانت تفكر كيف ستخبره انها تخجل ان تظل معه بنفس الغرفه
ذهب مالك للحمام وتركها تستكشف الغرفه ذهبت نور لغرفتها الملحقه بغرفه مالك وبدلت ثيابها ووضعت راسها علي الوساده ولم تشعر بشئ سوي بالنوم الذي يحيط بها أيضا مالك نام من كثره التعب
دخل أسد للمنزل وجد كالعاده زينه تشاهد التلفاز /يا هلا وغلا بحبيبه قلبي
نظرت له زينه / ابو الأسود اخبارك يابو كنت فين ده الكبير وصل بقاله فتره
أسد بتعجب /مالك جه
زينه وهي تنهض وتفرك عينها بنعاس / اها جه من خمس ساعات
أسد/ خلاص انا هشوفه بكره كده فيه اكل ايه اصل محسوبك واقع من الجوع
زينه وهي تشير للمطبخ عندك بقيت الغدا هنا يلا هطلع انام تصبح علي خير
أسد وهو يقبل خدها وانتي من اهله
دخل أسد للمطبخ ووضع الطعام ليأكل
استيقظت نور وشعرت بالظمٱ نظرت فلم تجد ماء بجانبها فقررت ان تنزل لتشرب من الأسفل ذهبت تجاه الباب المشترك ولكنها عادت مره اخري لم ترد ان تزعحه فخرجت من الباب الاخر هبطت للاسفل ودخلت المطبخ وضعت ماء وشربت وسمعت صوت من خلفها يقول / هاي
نظرت خلفها بفزع وجدته يبتسم لها بدفئ
نور وهي تنظر له بغيظ /حرام عليك يا مالك كان قلبي هيقف
نظر لها بحاجب مرفوع / ليه بس كده ياكبير انتي بتتفزعي بسرعه
نور بتعجب / كبير!! اه بتفزع بسرعه
هبط هو من علي الطاوله وهو يأكل الشيبس ومده لها / تاكلي
نظرت له ببسمه / شكرا ليك
هو / العفو علي ايه
سمعت نور من خلفها صوت / نور انتي صحيتي امتي
نظرت نور وفتحت فمها من الصدمه / انت انت هو انت انت هو اتنين
أسد وهو يأكل الشيبس بتعجب / مالها مراتك يا مالك
نظرت له نور وصرخت / يا مامااااااااا
نظر لها أسد بصدمه ثم نظر لمالك / يخربيتك انت مقولتلهاش ولا ايه
مالك وهو يغلق اذنه من صوتها / ماجاتش فرصه
نور وهي تكاد تبكي / أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق يا رب احفظني
نظرت نور أمامها وهي تري نسخه طبق الأصل من مالك
مالك وهو يحاول الاقتراب منها ليهدأها / اهدي بس يا نور
نور بصراخ / متقربش طلعت ملبوس انا والله قلت انك مش طبيعي الشيطان مطلعش لقب ده طلع حقيقي
انفجر أسد في الضحك علي شكلها / يا ختي دي طلعت اهبل من زينه بكتير ياااه ياجدع هتسلي بيهم اوي
نظر له مالك نظره مرعبه
أسد وهو يٱكل الشيبس / في ايه بتبص كده ليه
مالك لنور متجاهلا أسد / اهدي يانور وانا افهمك
نور وهي تنظر لهم بصدمه / انتم ازاي اتنين
أسد بمرح كعادته التي تختلف عن مالك تماما / اصل احنا توينز يا كبير
نظرت لهم نور بصدمه / توينز
أسد وهو مازال يأكل بكل مرح / بالضبط بس انا الكبير خلي بالك اه معلش ومسيطر كمان
نظر له مالك بحاجب مرفوع
أسد مصححا / الا علي مالك
مالك وهو يقترب منها / ماجتش فرصه يانور اني ابلغك اني ليا توأم
ثم أشار لاسد /ده أسد اخويا وتوأمي
💭💜.................................. 💜💭
مستنيه رايكم بخصوص سير الأحداث ايه توقعكم وايه رايكم في القصه واحداثها وزي ماقلت من هنا تبدأ متعتنا ومغامرتنا مع الابطال
💭💜.............................💜💭
#الحلقة_19
اللهم اسقنا غيثاً مغيثاً مريئاً نافعاً غير ضار، اللهم اسقينا غيثاً مغيثاً مريئاً نافعاً غير ضار، اللهم انت الله لا إله إلا أنت الغنى ونحن الفقراء، أنزل علينا الغيث، واجعل ما أنزلت لنا قوة وبلاغاً إلى حين،اللهم إنى أسألك خيرها وخير ما فيها، وخير ما أرسلت به، وأعوذ بك من شرها، وشر ما فيها ، وشر ما أرسلت به، اللهم لا تقتلنا بغضبك، ولا تهلكنا بعذابك، وعافنا قبل ذلك، سبحان الذي يسبح الرعد بحمده والملائكة من خيفته".
"خير الله قادم فلا يحزنك مر الحياة..))"♥🌍
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
نور وهي تنظر له بصدمه / توأمك
أسد وهو ينظر لها باستمتاع من ملامحها / ايون توأمه
نور / بس مقاليش خالص انه عنده توأم
أسد / يمكن مش واثق فيك انا لو منك اطلب الطلاق
نظر له مالك بشر كبير
أسد / الله ياجدع يعني مبهدل البنيه ومغربها معاك ومش قلتلها
مالك ببرود /تصبح علي خير يا أسد
أسد وهو يعلم أن مالك يحاول الايقتله /احم طب يا جماعه ليله سعيده يارب تصبحوا علي خير
ثم ركض لغرفته خوفا من مالك
نظر مالك لنور التي تنظر له بتذمر /مقلتش ليه قبل كده انك ليك اخ
مالك وهو يقترب لها بحنان / عارف اني كان لازم اقولك بس افهميني انا حياتي مش عاديه ومراقب دايما وممكن اي كلمه اقولها تنهي حياتي محدش لغايه دلوقتي يعرف حقيقه اني الشيطان او يعرف حقيقه اخواتي غيرك انتي ومازن وسراج بس انا كنت عايز اجيبك هنا وابلغك كل حاجه كنت هقولك بس والله مجتش فرصه كنتي تعبانه ودخلتي نمتي
نظرت له نور / عادي يامالك هو انا مين يعني عشان تقولي اي حاجه انا بس زوجتك لفتره معينه لحد ما ارجع تاني لحياتي العاديه وا.......
مالك بعيون حمراء / ومين قالك اني هسمحلك تسيبيني تاني أو ترجعي زي مابتقولي لحياتك القديمه من ساعه مادخلتي حياتي يانور وانتي بقيتي ملكي وليا وبنتي بقيتي بنت الشيطان يانور ومحدش هيبعدك عني حتي لو كان الحد ده هو انتي
تركها مالك بغضب شديد وذهب لغرفته
نور بعدما ذهب كان قلبها يقرع بشده من كم الاعترافات قال انني ملكه يا الله هل يمكن انه.... لا لا اكيد لا هو الشيطان الذي لا يخضع وانا مجرد فتاه عاديه فقط
ذهبت نور أيضا لغرفتها لاحظي ببعض الراحه
💜💜..................... 💜💜
طرق الباب ذهبت سمر لتري من الطارق وجدته عمر
سمر / ادخل يلا ياعمر عشان الاكل هيبرد اتأخرت ليه يابني بقالنا ساعه مستنين
دخل عمر وجد سمر ترتب السفر نظر عمر لمازن الذي يقف علي الباب باعين حمراء يحبس فيها دموعه
نظرت سمر بتعجب له
سمر /فيه اي يا عمر وماله استاذ مازن.
نظر عمر لمازن الذي يشفق علي حالته
عمر / دلوقتي هتعرفي فين جنه
سمر وهي تنادي لجنه
جائت جنه من الداخل حينما سمعت صوت عمر
جنه وهي تخرج ببسمه /نعم
أشار عمر لها أن تقترب
اقتربت جنه وهي تنظر بتعجب لعمر ومازن الذي ينظر لها نظرات غريبه
امسك عمر يد جنه
عمر بحنان /فاكره لما حكيتيلي عن اخوكي وعيلتك ياجنه
هزت جنه رأسها بحزن
عمر / طب فاكره انا وقتها قلتك ايه
جنه وهي تنظر بتعجب / قلتلي انك هتساعدني ادور علي اخويا
عمر وهو يمسك يدها وينظر في عينها / وانا وفيت بوعدي يا جنتي وجبتلك اخوكي
ثم أشار لمازن / دكتور مازن احمد الشريف
نظرت له جنه بدموع وهي تهز رأسها برفض
اقترب منها عمر ومسك وجهها / ايوه ياجنتي ده مازن اخوكي
جنه وكأنها تختبر مذاق الاسم / اخويا انا
هز عمر رأسه واخذ بيدها
وجعلها تقف أمام مازن
مازن ولأول من موت والديه يبكي بشده كانت عيناه تسيل منها الدموع كالسيل
مازن ببكاء وصوت مبحوح من كتمه البكاء / جنه قلبي
نظرت له جنه بشوق كبير وهي تتذكر لقبه لها
جنه بصوت لا يخرج بسبب البكاء / مازن قلبي
هز مازن رأسه بسرعه /جنه قلبي وحشتيني اوي
اندفعت جنه لمازن بشده فعاد للخلف من شده الاندفاع وهي تبكي أخذها مازن في احضانه بشده وعلي صوت بكائه /كنتي فين ياجنه قلبي دورت عليكي كتير كنت لوحدي ياجنه كنت عايزك جانبي استنيتك كتير اسف يا قلبي اني معرفتش الاقيكي
جنه وهي تبكي بشده / لا ياحبيبي انت ملكش ذنب هو شوقي اللي اخدني وخباني في حته بعيده
ابتعد مازن عنها وهو ينظر لها باعين حمراء كالدم / ايوه بقي قوليلي بالضبط هو مين اللي اخدك
نظرت له برعب من شكله هذا
💜💜......................... 💜💜
هبط أسد وهو يتثائب وجد نور وزينه يجلسون ويشاهدون التلفاز بملل
أسد وهو يجلس بجانبهم / صباح الخيرات يا عسلات
زينه بملل /صباح الخير
أسد وهو ينظر لنور / احم صباح الخير يا نور
نور وهي تقنع نفسها انه ليس مالك / صباح النور
أسد / احم اسفه مقابلتنا امبارح كانت مس لطيفه
نور / لا ولايهمك عادي
نظر لها أسد ببسمه / طب ياستي من انهارده انتي اختي زيك زي زينه بالضبط لو مالك زعلك قوليلي
نور ببسمه / أشطا
أسد بضحكه / طب والله خساره في الحجر اللي فوق ده
نور / محدش مقدرني يابني بس انت مش شبهه خالص
أسد يضحك / عشان كده كنتي مفكراني هو امبارح
نور / لا مش قصدي قصدي الشكل قصدي الطبع انتم في الطباع غير بعض خالص
أسد بمزاح / طبعا يابنتي انا مفيش مني
نور بضحك / هموتت مش قادره متخيلاك مالك بكلامك ده
أسد / انتي هتقولي دايما يقولي التشابه ده بيقل من هيبته بسبب هزاري ومعظم الناس مفكرني مالك
زينه / كفايه ياجدعان نتكلم عن الشبه والحاجات دي انا زهقت وعايزه اخرج
نظرت لها نور / وانا كمان برضو زهقت وعايزه اخرج
زينه بتذمر /بس ابيه مالك مش هيرضي نخرج
نور بتعجب / اشمعنا بتقولي لمالك ابيه
أسد / عاجبك كده تقول عليا ايه دلوقتي مش مسيطر
زينه / كده يا ابو الأسود ده حتي بحبك يا اخي
أسد بنظره شك / ايه الدلع ده مش مطمن عايزه ايه
زينه وهي ترمش بطريقه سريعه / قول لأبيه مالك نخرج
نور / اه وانا برضو عايزه اشوف المدينه
أسد / نعم ياختي منك ليها عايزاه يقتلني متقوليله انتي
زينه / انا بنوته مش هستحمل اما انت راجل
أسد / غصب عنك راجل بس برضو مش هقوله
نور وهي تشارك زينه / يبقي زينه كان عندها حق
أسد بتساؤل / في ايه
نور / انك يعني يعني
أسد / اني ايه
نور / انك بتخاف من مالك
أسد وهو ينتفض / نعم
ثم جلس بهدوء ثانيه / ده صحيح فعلا هي مكدبتش
نظرت اه نور بتعجب / يعني مش هتقنعه
أسد وهو يأخذ موزه ويأكلها / لا مالك ايده تقيله
نور وهي تمثل الحزن/ خلاص يازينه مش مشكله خلينا قاعدين هنا كده لوحدنا ومع حزننا
أسد / حلوه برضو متأثرتش
زينه / هو مش المفروض انت الكبير
أسد / علميا انا الأكبر بثلاث دقائق عمليا مالك الأكبر بثلاث سنين
نور بضحك / يلا بقي يا أسد بالله عليك أقنعه
أسد / شكلك لسه مسمحتنيش وعايزه جوزك يخلص عليا يا ماما ده بيرفض زينه تخرج بالك بقي هيرضي زينه ومراته مع بعض اكيد انتم الاتنين اتجننتوا
نور / ايه يا أسد يلا مش انت الكبير المفروض تمشي كلمتك عليه وتعرفه انك كبير البيت هنا وكلمتك واحده مش بترجع فيها مهما حصل
أسد وهو يتشجع بكلامها / فعلا انا الكبير هنا وكلمتي لازم تمشي علي كل واحد هنا
استدار وجد مالك ينظر له بحاجب مرفوع اعاد نظره للفتيات / الا مالك يلا منك ليها انصرفوا من قدامي كلاب عايزين تعلنوا العصيان وتعملوا انقلاب علي مالك يا كلاب
ثم نظر لمالك / كويس انك جيت ياكبير ولحقتهم قبل ما يعملوا مشاكل تاني اتفضل شوف الهوانم عايزه ايه قال ايه عايزين يخرجوا قله ادب
مالك ببرود / خلصت
أسد /لسه استني
ثم نظر لهم / يا استاذه يا محترمه منك ليها قبل ما تفكروا في حاجه لازم تعرفوا ان في كبير هنا وهو مالك باشا
ثم نظر آمالك / خلصت اتفضل
نظر مالك لهم ببرود ثم نظر لنور وأشار لها أن تتبعه
نظرت هي له بتذمر ثم تبعته
بعد ذهابهم
زينه لاسد / تفتكر هيعمل ايه
اسد / من خبرتي في اخوكي احب اقولك معرفش
نظرت له بغيظ
أسد / محدش يتوقع مالك يا اخت زينه
زينه / اوووف منك يا أسد
اسد / احترميني ولو حتي بالغلط ياشيخه
يارب يخلص منها ويجي دورك ويندهلك انتي كمان
زينه وهي تنظر لاسد وهو يذهب / انشالله انت يارب انا لسه صغننه
💜💜......................... 💜💜
في منزل حميد الشرقاوي بعد أن انتهي من فعل الفواحش نهض ونظر للفتاه علي السرير بقرف
وخرج الضاله واجري اتصال
حميد / الو يا منعم
..........
لا منا عارف كل حاجه هو مفكرني نايم ومش عارف حاجه بس انا هصبر عليه لغايه ما اعرف آخره
...........
طب الراجل اللي بيراقبه قالك ايه
.........
مين ده اللي طلع معاه
..........
عايزك تعرفلي كل حاجه يا منعم مين اللي طلع معاه وليه مش عايزه حاجه تغيب عن نظرك فاهم
.............
مين لا المصنع ده متجيش جنبه
.......
اسمع اللي بقولك عليه
ثم أغلق الهاتف وهو ينظر أمامه بشرود لقد مر 10 أعوام علي هذه القصه هذا المصنع الذي فعل كل شئ ليفوز به قتل وخطف واغتصب وعذب لأجله اغمض عينه وتذكرها وتذكر صراخها تحت يده
(لا ياحميد ابوس ايدك سيبني فى حالي سييييييف الحقني ابوس ايدك ياحميد طب سيب عيالي ياحميد ابوس ايدك سبني يااااااارب يااااااارب حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل انا خصيمك يوم القيامه ياحميد يااااااارب)
القي الكأس بغضب شديد حتي الآن لا يستطيع النوم بسبب هذه الذكري التي تلاحقه دائما يسمع صوتها يتررد في اذنه ويسمع صراخ أبنائها وصوت زوجها الذي يحرق أمام أعينهم تعاد أمامه هذه الحادثه بكل تفاصيلها المؤلمه ولكن في النهايه فازن بما أراد ووصل لما كان يبغي
💜💜........................ 💜💜
دخل عمر وسمر عليهم حيث خرجوا من البدايه ليتركوا لهم الحريه
عمة وهو يمزح ليخرجهم من هذا الجو المشحون بالعواطف / لا انا كده اغير بقي ماسك مراتي في حضنك ليه يادكتور سيبها عشان بغير وانا غيرتي وحشه
مازن وهو يضم جنه اكثر اليه / لا يابشمهندس دي اختي قبل ماتكون زوجتك مش كده ياجنه قلبي
ضمته جنه إليها اكثر / كده يا مازن قلبي
عمر بغيره حقيقه / جنه ابعدي عنه بقي
نظرت جنه له بخوف من صراخه وتشبثت في مازن اكتر
مازن وهو ينظر له بغيظ / براحه ياعمر متزعقش فيها.
تركته جنه وذهبت لعمى ومسكت يده وقبلتها / اسفه ياعمر بس هو كان وحشني اوي
عمر وهو يضمها بشده / انا اللى اسف ياجنه اني زعقت فيكي ماقدرتش امسك نفسي والله بغير اعمل ايه
خجلت منه جنه ودفنت وجهها في رقبته اكثر
مازن وهو ينظر لهم بسعاده لقد أعاد الله اليه شقيقته وايضا متزوجه من شاب جيد ومحترم ماذا يريد اكثر من ذلك في هذا الوقت جاءت ساره في باله ووعد نفسه ان يتزوجها ويسعدها دائما ولكن لينتهي اولا من قصه اخته ليغلق هذا الباب وللابد
💜💜........................ 💜💜
دخل سراج للمحزن وجد عثمان يتلوي من الوجع ويصرخ نظر اليه سراج بسخريه
عثمان بتلهف / ابوس ايدك ارحمني هموت جسمي بياكلني ابوس ايدك ساعدني والله ماهعمل حاجه تاني والله بس ريحني ابوس ايدك
اتجه اليه سراج وقام بلكمه مره ومرتين حتي ادمي وجه عثمان ثم ذهب الثلاجه واخضر حقنه ونظر لعثمان بشر / عارف دي ايه دي اقوي مخدر اكتشفوه لحد دلوقتي ده بيدخل لخلايا المخ مباشره ويتحكم فيها بيخلي الواحد مجنون ومش علي بعضه وبيحس بوجع جحيمي لما تأثيرها يخلص
ثم ذهب اليه وحقن بها عثمان الذي شعر بجسده يرتخي بشده للاستعداد للانتكاسه
نظر له سراج بشفقه / غلطت لما جيت عليها
علي بنت الشيطان
ثم تركه ورحل
💜💜............................ 💜💜
كانت سمر تسير في الشارع وهي تحمل بعض الحقائب التى بها بعض الأشياء التي اشترتها فجٱه وجدت من يقف أمامها
سمر بتعجب وبسمه / ياسر يخربيتك انت رجعت من السفر امتي
ياسر بفرحه لرؤيتها رجعت امبارح وكنت رايح ليكي بس شوفتك في الطريق
سمر /ماشي هعديها لك عمتي عامله ايه. ياسر وهو يسير معها / عمتك كويسه وبتسلم عليكي
سمر / مش ناويين بقي ترجعوا مصر
ياسر / انا رجعت عشان كده عايز استقر بقي كفايه غربه بس نزلت اجهز البيت والشركه وهبعت لعمتك وكمان نزلت عشان حاجه تانيه
سمر بتعجب / حاجه ايه دي
ياسر وهو ينظر لها بحب لم يستطع اخفاءه / نازل عشان أتقدم لك يا سمر انتي عارفه اني بحبك وبموت فيكي كمان
سمع صوت من خلفه يتحدث بشر / هو من ناحيه هتموت فأنت هتموت متستعجلش
💜💜...................... 💜💜
مالك لاسد / خلاص يا أسد مفيش نقاش في الموضوع ده انتهي
أسد بجديه وحده كبيره / وانا مش مستعد اخسر عيلتي يا مالك زي ماخسرنا اهلنا زمان
مالك بشر / وانا بعمل ده كله عشان اجيب حقهم
أسد وهو يجذبه بعنف / انت ناسي انت بتلعب مع مين يا أسد لو ناسي هفكرك ده اللورد عارف مين اللورد
مالك / عارف يا أسد مين اللورد اللورد هو اللي بعت الكلاب بتوعه عشان تقتلنا ولولا اننا هربنا كنا موتنا واختك اللي عندها انفصام وبتعاني كل يوم بسبب اللي شافته بعنيها كل ده مش همك انا بقي هاممني ومتنساش مين هو ا
أسد / يعني انت مش جاي في مهمه يا مالك انت جاي عشان تنتقم
مالك وهو ينظر له بغموض / لا جاي للمهمه ماهي المهمه دي هي انتقامي الهدف الرئيسي للمهمه دي هو اللورد وحميد الشرقاوي وانا هوريه اللعب علي المضبوط
💜💜.......................... 💜💜
#الحلقة_20
دعاء اليوم 🤗🌿
اللهم طهّر قلبي واشرح صدري وأسعدني وتقبل صلاتي وجميع طاعاتي، وأجب دعوتي واكشف كربتي وهمي وغمي، واغفر ذنبي وأصلح حالي واجلُ حزني وبيّض وجهي، واجعل الريان بابي والفردوس ثوابي والكوثر شرابي، واجعل لي فيما أحب نصيب. اللهم اسقينا غيثًا، مغيثًا، مريئًا، نافعًا، غير ضار💙
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
استيقظت ميار علي صوت عالي جدا نهضت بعصبيه مفرطه ونظرت من النافذه وجدت باعئين يقفون تحت النافذه ويعرضون بضاعتهم
ميار بصراخ / انت ياحيوان منك ليه ايه الدوشه دي علي الصبح مش عارفين نتخمد
احد البائعين بصوت عالي / جرا ايه يا مزمازيل هو احنا بنبيع في بيتك ولا ايه
ميار بصراخ / انت مين ياحيوان انت عشان تكلمني كده انت متعرفش بتكلم مين ياجاهل انت
البائع بعصبيه / اللهم اخزيك يا شيطان ياست ادخلي بيتك وسيبينا ناكل عيش الله يكرمك
ميار / ماشي اما وريتك يا حثاله انت
دخلت ميار واحضرت دلو من الماء وقامت بالقاءه علي البائع وبضاعته التي كانت عباره عن توابل
الراجل بعيون جحيميه / يانهار ابوكي اسود بوظتي البضاعه كلها طب وديني اكون موريكي
وذهب ناحيه باب العماره اما هي رأته قادم ركضت للداخل برعب
🌿💜.............................. 💜🌿
كانت نور تجلس في غرفتها وتتذكر كلام 🗨 مالك
Flash 📸 back
دخل مالك المكتب وأشار لها لتجلس
جلست وهي تنظر له بقلق شديد
مالك وهو ينظر لها بنظرات دقيقه / اتفضلي اقعدي
جلست نور وهي تنظر له بتذمر بسبب كلامه البارحه
مالك ببرود شديد / ممكن افهم بالضبط ايه اللي كان بيحصل بره
نور بجهل / ايه اللي حصل
مالك ببسمه شرسه / ايه اللي حصل مش واخده بالك واقفه تضحكي وتهزري مع أسد عادي مع اني محذرك انك تكلمي اي راجل كده او تضحكي معاه كده صح ولا لا
نور وهي تنظر له بغباء /ده اخوك
مالك وهو ينظر لها بشر / اظن انا قلت كويس اوي ميهمنيش اذا كان اخوكي او ابوكي وده اخويا انا مش اخوكي حتي اخوكي لا يا نور
نور وهي تنظر له بخوف / فيه ايه يا مالك انت بتتكلم كده ليه
نهض مالك بغضب وذهب لها ومسكها من كتفها يشده وعيونه تطلق الشرار /عايزاني اعمل ايه وانا شايفك بتهزري معاه وتناديه باسمه عادي عايزاني اعمل ايه وانا شايفك بتضحكي قدام راجل غيري
نور بدموع وخوف / ده اخوك
مالك بهياج / بس راجل في الاخر
نور ببكاء / اسفه يا مالك مش هعمل كده تاني بس سيبني انت بتوجعني
نظر لها مالك بصدمه مما اوصلته له غيرته العمياء نظر لدموعها بألم واقترب منها بدرجه كبيره ومد يده ليمسح دموعها بحنان شديد ثم جذبها لاحضانه فازداد بكائها مالك وهو يربت علي شعرها / اشششش خلاص ياقلب مالك متبكيش انا اسف ياقلبي بس غصب عني يا نور انا قولتلك من اول يوم ان غيرتي وحشه اوي عشان كده حاولي تتجنبيها
نور بدموع / نسيت اسفه مكنتش اعرف بس ده اخوك يا مالك وهنعيش معاه فلازم اتعامل معاه عادي وبعدين انا بعتبره اخويا الكبير فأنت لازم تتحكم في نفسك شويه
مالك وهو يضمها اكثر ويقبل رأسها / خاضر هحاول عشان خاطرك
Back 🔙
نظرت نور أمامها ببسمه عاشقه / شكلي كده عشقتك يا مالك مش بس حبيتك يارب ريح قلبي ♥️
🌿💜................................... 💜🌿
في مكان بعيد عن نور كان هو يرتدي زي المهمات ويرتدي قناعه الخاص المعروف به فهو يرتديه للمهمات الكبيره بينما المهمات العاديه يكتفي بالتنكر
كان الشيطان يتسلق احد الجدران وهو يحاول التسلسل لداخل هذه المنظمه التابعه لللورد
دخل الشيطان بهدوء وجد بعض الرجال التي تحرس مبني كبير انطلق لهم بتحفز وفي خلال دقائق كان الجميع مسطح علي الارض
دخل لذلك المبني المسئول عن التحكم في هذا المكان كله
دخل واخذ يدخل الغرف يقتل من بها ويخرج حتي وصل لغرفه التحكم الرئيسيه دخل بها وقام بالضغط علي عده اشياء ثم ابتسم بشر وتحدث بفحيح / ودي هديه صغيره من الشيطان
🌿💜................................. 💜🌿
كانت نور تجلس بملل في غرفتها سمعت صوت من الأسفل هبطت وصدمت من شكل زينه وملابسها وتبرجها الكثيف
وجدتها تسير بطريقه تشبه طريقه الفتيات السيئات وجدتها تخرج من المنزل اخذت نور جاكتها وخرج خلفها لتري ماذا تفعل سارت خلفها واوقفت تاكس وجعلته يلحق بها
بينما كان في هذا الوقت أسد يخرج من الحمام ويرتدي فوطه حيث كان يستحم
نظر ادم لشاشه المراقبه ثم أدار وجهه ببرود ولكن عاد بسرعه وفزع ينظر لها وجد غرفتها فارغه ارتدي ثيابه بسرعه كبير وهو ينظر في هاتفه حيث يضع لها جهاز تعقب خرج أسد وركب سيارته وهو يقود بسرعه ويلوم نفسه علي تركها هكذا بضع دقائق فقط بضع دقائق غفل عنها وعادت لتلك الحاله
بينما هي كانت تدخل لبار كبير جدا
دخلت خلفها نور وهي تنظر حولها بقرف وخوف نظرت وجدت زينه تقرص علي الحلبه بمنظر قذر وطريقه متدنيه انصدمت نور مما تراه أمامها ما هذا الذي تراه وجدت احد الرجال يصعد بجانبها علي الحلبه ويضمها له بطريقه مقززه وجدت زينه تحتضنه بقذاره شديده
ثواني وكان يذهب معها الدور العلوي نظرت لها باعين مفتوحه من الصدمه وركضت خلفها وجدتهم يدخلون لغرفه دخلت وجدته هى مستلقي علي السرير وهي تجلس بجانبه تحسس علي صدره بقذاره وضعت نور يدها علي فمها بصدمه ورعب
وهي تراها تخرج سكين وتطعنه بها كادت ان تصرخ لولا أن شعرت بيد توضع على فمها
تمنعها من الصراخ نظرت خلفها وفتحت عينها من الصدمه
🌿💜............................. 💜🌿
سراج بصوت ملئ بالشر/ هو فعلا انت هتموت
نظر ياسر برعب خلفه وياليته لم ينظر فقد وجد نظره مرعبه في عين سراج لم يراها في حياته ابدا
ياسر وهو يبتلع ريقه / انت مين وبتدخل ليه اصلا
سراج بنبره مرعبه / انا عملك الأسود يا حبيب قلب ماما
وفي ثواني كان ياسر ممد علي الارض ويتأوه بسبب ضربه سراج
صرخت سمر وكادت تمسك يده لتجعله ينهض لكن وجدت سراج يسحبها بشده ذهب سراج لسيارته بغضب جحيمي ومازال يسحبها خلفه وضعها في السياره بشده ثم صعد بجانبها وسار بسرعه كبيره وهو لا يري امامه لقد سمع هذا الحقير وهو يعرض عليها الزواج ويعترف بحبه لها لقد جن اكيد يقولك لحبيبته ومعشوفته هو أنه يحبها اه يشعر بحريق في صدره نظرت سمر وكادت ان تصرخ في وجهه ولكن صمتت بخرف حينما رٱت ملامح وجهه المرعبه
توقف سراج قبل بيتها بقليل وتحدث بنبره مرعبه دون أن ينظر لها / انا هطلبك من اخوكي.
فتحت عينها بشده من طلبه
اكمل هو بنبره لاتقبل النقاش / وياويلك لو رفضتي
نظرت له سمر بحد أدار وجهه لها / سمعتي انا قلت ايه
سمر باعتراض / لا مس......
قاطعها وهو يدير السياره / كويس اوي
وسار بسيارته تخت نظراتها المصدومه من تصرفاته ماذا يحدث له هذا هل جن ام ماذا
وصل سراج أمام بيتها واوقف السياره وهبط منها وانتظر ان تهبط هي ثم صعد أمامها علي السلم وطرق الباب وجد مازن يفتح له الباب
مازن / ده كله وقت ياسراج انا من بدري مستنيك
سراج / معلش كنت بعمل حاجه مهمه قبل ما اجي
نظر مازن وجد سمر تقف خلف سراج ويبدو انها تحترق من الغيظ تنحي مازن عن الطريق فدخلت سمر وبينما هي تدخل نظرت لسراج نظره مغتاظه بشده ثم عبرت للداخل بينما هو نظر لظهرها بسخريه
مازن وهو ينظر لسراج / عملت ايه
سراج وهو ينظر له باستمتاع / هتشوف بعينك
🌿💜.....................................💜🌿
ميار بصراخ وهياج لوالدها / انت بتقول ايه يابابا انا ميار حسن اتجوز واحد زي ده ليه يعني الدنيا خربت انت بتحلم ولا ايه
حسن بغضب / الظاهر اني دلعتك كتير يا بنت حسن وبعدين انتي نسيتي انتي بقيتي ايه انتي بقيتي واحده عاديه اقل حتي من العاديه فوقي بقي لنفسك يابنتي الراجل محترم ويشتغل عنده اراضي كتير وعنده بيت كبير وعيلته بتملك اكبر عطارات في السيده زينب كلها عيلته من أكبر العيلات هنا
ميار بصراخ / ابدا يابابا مستحيل اتجوزها بعدين تلاقيه عايز يتجوزني بس عشان ينتقم مني اني خربت البضاعه بتاعته انت عايز تقنعني انه اول ما شافني كده حبني وعايز يتجوزني يا بابا ده عايز يعذبني
حسن بلهجه حاسمه / اسمعي يابنت مفيده انا تعبت معاكي ومش هعيشلك علي طول انا تعبان لوحدي وبكره لو حصلي حاجه هسيبك لمين اللي اتقدملك ده راجل يعتمد عليه يابنتي حرام عليكي ريحي قلبي انا مش هأمن عليكي غير معاه
ميار بدموع / يابابا هو انت تعرفه اصلا
حسن بتعب وهو ينهج / ايوه جده كان صاحب والدي وكنت دايما عندهم وانا عارف ابو الولد ده محترم والعسل كلها محترمه وطيبين الست عندهم كنز وجوهره من المحرمات محدش يقدر يقرب لها ابدا العيله كويسه وكبيره مش اي حد يفوز بفرصه زي دي ابدا
ميار بدموع وهي تنظر لتعب والدها اقتربت منه وهو يجلس علي المقعد ووضعت رأسها علي قدمه / يا بابا انا وحشه اوي اذيت ناس كتير خايفه ربنا يعاقبني فيه يا بابا
وانخرطت في بكاء شديد وهي تتذكر ما فعلته في الجميع بسبب حقدها الذي اعمي ضميرها
ربت والدها علي شعرها / ياقلبي انتي ربك هو الغفور الرحيم ليه تيأسي من رحمته ربك بيغفر لكل الناس ومستني بس ترفعي كفك وتقولي يارب عشان يقولك لبيك عبدي
انفجرت ميار في البكاء اكثر وهي تقول بحرقه شديده / يارب يارب
🌿💜.................................💜🌿
نظرت نور برعب لمن خلفها لوهله سرعان ما هدأت وهي تتحدث بارتجاف / أسد فكرتك للحظه مالك
أسد بقلق وهو ينظر لملامحها خليكي هنا متدخليش
نور بارتعاش / أسد زينه هي
أسد وهو يمسك كتفها وينظر في عينيها بثقه / اهدي وانا هفهمك بعدين تمام اصبري هنا يا نور
هزت نور رأسها بدموع شديده
دخل أسد للداخل وجد زينه تنظر برعب للدماء في يدها فحالتها هذه تنتهي عندما تنتهي من القتل نظرت له زينه وهي تصرخ من الرعب / مش انا يا أسد مش انا يا أسد
دخلت نور برعب خوف من أن يكون أسد فعل لها شئ وجدت أسد ينظر بحزم لزينه وهي تهز رأسها بهستيريه انها لم تفعل شئ
نظرت زينه وجدت نور زينه بهستيريه / نور والله مش انا دي هي والله صح يا أسد نور مش انا دي هي
فجأه سقطت مغمي عليها التقطتها أسد بسرعه قبل وصولها الارض وحملها وأشار لنور ان تلحقهم وهو يقود للمنزل وينظر لنور في الكرسي الخلفي التي تمسد علي شعر زينه التي ترتعش وتبكي نور بشده عليها
كان أسد يقود بسرعه وهو يلعن نفسه لانه غفل عنها ويدعو الا يكون أسد عاد للمنزل لانه اذا كان عاد فهذا يعني نهايته
وصل أسد للمنزل هبط من السياره بسرعه رهيبه وذهب وحمل زينه ودخل للمنزل وهو ينظر حوله علم ان مالك لم يعد بعد صعد سريعا لغرفه زينه وقام بتبديل ثيابها كالعاده ومسح الميكب الخاص بها وقام بتغطيتها وهبط الاسفل ليشرح لنور كل شئ ولكنه تسمر علي السلم من صدمه مايري
🌿💜.................................. 💜🌿
عمر بصدمه / سمر اختي
سراج ببسمه / اه سمر اختك ليه مصدوم كده
عمر / لا بس انت مشوفتهاش غير كام مره بس
سراج / انا بشوف الانسه سمر كتير في المدرسه اللي بتشتغل فيها لاني المؤسس الرئيسي للشركه دي ها رأيك ايه ياعمر
عمر / مش عارف والله اقولك ايه انت اكيد غني عن التعريف بس دي اختي برضو ولازم افكر كويس في الموضوع ده قبل ما ادي حضرتك رد نهائي
سراج / تمام بس قبلها حابب أوضح حاجه مهمه اني احم انا ارمل
نظر له عمر بصدمه / أرمل ازاي يعني
مازن متدخلا لانه رأي ان صديقه لن يمكنه شرح ماحدث / سراج قبل كده كان متزوج بس للاسف زوجته تم اغتيالها يوم الفرح
نظرت جنه وعمر بحزن وسمر التي تستمع من خلف الستاره تحطم قلبها هل تزوجها فقط ليعوض غياب زوجته
عمر / انا احترم جدا صراحتك بس معلش هبلغك بالرد بعد ما اشوف رأي سمر الأول
_وانا مش موافقه ياعمر
🌿💜................................. 💜🌿
فتح أسد عينه بصدمه وهو يري أمامه مالك وهو يحتضن نور وتبكي بشده في الحضانه بلع أسد ريقه وهو يترحم علي نفسه من غضب مالك
هبط أسد بهدوء حتي اقترب منهم
أسد / مالك انت جيت امتي
نظر له مالك نظره للحظه شعر أسد انها نظره متألمه ولكنه نفي ذلك
مالك وهو يضم نور اليه بشده ويتنهد /لسه جاي ولقيت نور بتعيط هنا ومش فاهم في ايه
ثم نظر لاسد بنظرات ثاقبه /تعرف هي حصلها ايه
هز أسد رأسه بنفي
نور وهي تتحدث في حضن مالك / مفيش يا مالك اصل شوفت بابا في الحلم وافتكرت الحادثه اللي حصلت فعشان كده خوفت
ضمها مالك اكثر واكثر وهو يقبل رأسها بحنان / خلاص يا نور قلبي مفيش حاجه اهدي
ثم انحني وقام بحملها وصعد لغرفتهم
واسد في الأسفل ينظر بامتنان لنور علي عدم قول شئ وصل مالك لغرفتهم ووضعها علي فراشه ونهض ولكنه وجدها متشبثه به بشده
نور وهي تهز رأسها بخوف / لا يا مالك خليك جنبي
نظر لها مالك بتعجب كبير علي خوفها ولكنه تسطح بجانبها ومسد علي شعرها بهدوء وحنان اما هي فكانت ترتعش ليس من منظر القتل أمامها فهي بطبيعه عملها تقتل وتري الدماء ولكن ترتعش من البكاء علي هذه الفتاه اللطيفه زينه لقد لاحظت انها لم تكن بوعيها كانت نور تموت من الخوف ان يحدث شئ ازينه لذلك عندما رأت مالك لم تتحمل وانفجرت في البكاء علي زينه ومايحدث لها
ضمها اليه مالك وهو ينظر للأمام يفكر بما فعله فهو قرر ان يدمر بعض مراكز الكوبرا تمهيدا المقابله
🌿💜.................................. 💜🌿
نظر الجميع لسمر التي تنظر بقوه لسراج ودموعها محبوسه / انا مش موافقه
سراج وهو ينظر لها بدقه ولاحظ الدموع اامحبوسه هنا تأكد انها سمعت حديث مازن عن زواجه اغمض عينه بألم ثم نظر لعمر / معلش ياعمر ممكن اقعد معاها بس دقايق
عمر نظر لسمر وجد ملامحها تنطق بالرفض ولكنه يرغب ان تسمعه اولا قبل أن تقول رأيها وتندم فيما بعد
عمر هز رأسه بالموافقه تحت نظرات سمر التي تحرقه نهض سراج وهو يشير لغرفه الضيوف نظرت له سمر نظرات غامضه ثم انطلقت لهذه الغرفه تبعها هو دخلت سمر الغرفه ونظرت له بشر / عايز تقول ايه انا مش هوافق مهما عملت
جلس سراج ببرود / طب اقعدي الأول نتكلم زي اي اتنين عاقلين الأمور دي متتاخدش كده
جلست سمر يغيظ تحدث سراج بهدوء وجديه / اكيد انتي سمعتي عن موضوع جوازي
سمر بعصبيه / ده موضوع ميخصنيش اتجوز تطلق ميهمنيش
سراج بهدوء / اسمعيني للآخر تعرفي اني كنت الأول مخابرات
نظرت له سمر بتعجب فهذه اول مره تسمع هذا
سراج وهو يأخذ نفس عميق / انا كنت ظابط عمليات خاصه زمان وكان ليا مركزي في المخابرات المصريه بل العالميه كمان كنت معروف بالصقر عشت حياتي كلها ما خافش من اي حاجه ولا أخاف علي اي حد انا زي ما انتي شايفه كده وحيد لاني كنت متربي في ملجٱ واهل مالك هما اللي اتبنوني زمان عشت معاهم كأنهم اهلي بالضبط لما كبرت حبيت اني اكون ظابط دخلت كليه شرطه وشويه شويه اتحولت مخابرات وبقي ليا وزني واسمي عشت حياتي بالطول والعرض ومكنش في دماغي حاجه لحد ماجه اليوم اللي حبيت اني استقر وقتها مكنش عندي الوقت اني احب وكده فاخترت بنت القائد بتاعي بنت طيبه وكويسه فليه لا اتجوزنا جواز صالونات بس يوم الفرح جت عصابه كنت قتلت واحد من أهم رجالتهم في آخر مهمه ليا قبل الفرح وضربوا عليا نار بس اخطٱوا التصويب وجه فيها هي شوفتها بتموت قدام عيني وذنبها انها اتجوزتني بعدها اتعقدت من حياتي كلها وحملت نفسي ذنب موتها وعملت اخر عمليه في حياتي وانتقمت ليها وبعدها استقلت ومسكت شركات بابا اللي سابها اللي هو أبو مالك في الحقيقه بس مالك ملهوش في شغل الشركات ده فأنا اللي مسكتها وعملت اسمي بسرعه كبيره في سوق الاقتصاد زي ماعملت في العمليات الخاصه وعيشت حياه روتينيه مدفون وسط الشغل والصفقات مش بفكر في اي حاجه تانيه غير كده لغايه ما قابلتك
رفعت سمر نظرها له بترقب لما سيقول
سراج وهو يأخذ أنفاسه بهدوء / شوفت واحده مجنونه في الشارع بتخانق راجل عشان بيضرب طفل في الوقت اللي كل الرجاله واقفه تتفرج شوفت فيها طفل وواجل وست ميكس كده اول مره اشوفه في حياتي ولأول مره في حياتي تشغل ست تفكيري كده محستش بنفسي غير وانا بفكر فيكي واحبك
نظرت له بصدمه كبيره
سراج مكملا/ ايوه ياسمر حبيتك وكتير كمان ومبقتش شايفك غير زوجتي وبس برضاكي لو غصب عنك هتكوني زوجتي بس اتمني يكون برضاكي لان الغصب هيزعلك مني
نهض سراج وهو يغلق زر بدلته / اتمني يوصلني ردك بسرعه سلام يا يا زوجتي العزيزه
قال آخر كلمه بغمزه
ثم خرج وجد مازن يتجهز للرحيل
نظر سراج لعمر / مستني ردك ياعمر
هز عمر رأسه بايجاب
رحل كلا من مازن وسراج
وتركوا سمى تنظر خلفهم ببلاهه كبيره
دخل عمر وجدها تفتح عينها من الصدمه وفمها
عمر بسخريه / مش موافقه ياعمر
حسيت نفسي في مسلسل هندي وهتيجي الكاميرا علي وشك وتقلب ابيض واسود بعدين تمر الكاميرا علي وشوش القاعدين وتصور الصدمه علي وشوشهم خف مسلسلات يا حاجه الله يكرمك انتي مش شايفه خلقتك من ساعه ما مشيو وانتي متنحه
سمر بغيظ / لمي جوزك يا جنه بدل ما اطلعهم عليه
ثم ذهبت لغرفتها
جنه بضحك عليهم / انتم مش معقولين
عمر وهو يغمز لها / ماتلمي جوزك بقي يا جنه
جنه وهي ترفع حاجبها / لا والله
عمر وهو يقترب لها / اه والله
ابتعدت جنه تركض الغرفه وهو تضحك / بس يابابا عيب
عمر وهو يقول بصوت مرتفع / تعملي حسابك ياجنه فرحنا قريب جواز مع وقف التنفيذ ده مش بياكل عيش ياما امين
ضحكت جنه كثيرا عليه ودخلت لتنام ولم تكن تدري ان هذه آخر مره تراه هكذا
🌿💜...................................💜🌿
كان حسن يجلس وامامه احمد ذلك الشاب الذي تقدم لخطبه ميار ومعه والده الحج رائد وأخيه ذلك الشاب السمح الوجه حمزه وايضا عامر ابن عم احمد الذي يظهر من ملامحه البرود الشديد
تحدث راشد بهدوء يليق به / ازيك يا حسن
حسن ببسمه لصديق طفولته / بخير الحمدلله يا حج راشد اخبارك واخبار الحج سعيد والحاجه فاطمه والعيله كلها
راشد / الحمدلله كلهم بخير ياحج
نظر احمد لوالده ليتحدث
راشد / اكيد ياحسن انت عارف احنا هنا ليه ومع ذلك انا هكرر الطلب انا بطلب ايد بنتك لابني الصغير احمد
نظر حسن لذلك الشاب الوسيم والذي يظهر من ملامحه المرح والحنان هو لن يجد افضل منه لابنته
حسن / انا عن نفسي مش هلاقي افضل من أحمد لبنتي بس انت عارف الرأي الأول والأخير ليها
راشد / اكيد يا حسن ياريت تنادي العروسه نشوفها ونسمع رأيها
ذهب حسن واحضر ميار التي بمجرد دخولها الغرفه كانت أعين الرجال كلها تتجه للارض
نظرت لهم ميار بدهشه كبيره نظر والدها لها بابتسامه واسعه ان هذا من عادتهم ولكن لفت نظر ميار ذلك الشاب الوسيم جدا فهو حقا يبدو مميز بينهم حيث تشعر ان وجهه منير ثم نظرت لذلك الشاب التي تشاجرت معه يبدو أيضا وسيم وبه بعض الشبه بالاخر يبدو انهم اخوه جلس حسن واجلس بجانبه ابنته
نظر راشد لميار ببسمه / بسم الله ما شاء الله قمر ياحسن
خجلت ميار من حديثه واخفضت بصرها بخجل رفع احمد عينه لها في نفس الوقت التي نظرت له ولكنه اخفض عينه بسرعه نظرت هي له بتعجب
نظر راشد لابنه / معلش ياحسن ممكن نسيبهم لوحدهم شويه عشان يعرفوا بعض اكتر
هز حسن رآسه ودلهم علي الصاله وجلسوا في الخارج
في الداخل نظر احمد لها ببسمه / ساكته يعني دلوقتي
نظرت له ميار بغيظ
ضحك احمد ضحكته التي سلبت عقلها /خلاص اسف ياستي ها عايزه تعرفي ايه
ميار بتعجب / ليه انا
نظر لها احمد بغموض / السؤال ده لو ربنا كتب وبقيتي حلالي هجاوبك عليه بس كل اللي عايزك تعرفيه اني هتقي الله فيكي زي ما انا بخاف علي اختي هخاف علي بنات الناس
نظرت له مياة وقلبها يقرع من شده الخجل
احمد / ايه مش عايزه تعرفي حاجه تانيه
ميار / هو انا قطعت عيشك لما كبيت مايه علي البضاعه اسفه
احمد ظل ينظر لها للحظات سرعان ما انفجر ضاحكا / اه همووووت
نظرت له بتعجب / انا قلت ايه يضحك يعني
احمد / انتي تعرفى عني ايه
ميار وهي تهز كتفها / ولا حاجه غير انك بتبيع توابل
ابتسم احمد عليها / اممممم يعني عمي حسن مقلكيش حاجه
هزت ميار رأسها بنفي
احمد / طيب ياستي محدش طردني ولا اتأذيت في شغلي لان ببساطه ده مش شغلي دي كانت عربيه عمي سانوسي راجل طيب بيشتري توابل من عطاره جدي ويبيعها بس كان تعبان اليوم ده وانا خرجت بداله
ميار بصدمه / بس انت شكلك وانت بتتكلم شبههم بالضبط
احمد بضحكه / منا تاجر برضو وابويا تاجر وجدي تاجر غير اني بتعامل كتير مع بايعين وكمان ده كان تمويه عشان محدش يفكرني سهل ويضحك عليا وانا الحمدلله عوضت عمي سانوسي ببضاعه جديده بدل اللي باظت بس ايه رأيك أنفع صح
ميار وهي تخفض رأسها / اسفه بجد بس هو انت كده يعني تاجر
احمد ببسمه / لا انا مش تاجر انا خريج هندسة بس حاليا مش بشتغل في مجال الهندسه
ميار باعجاب كبير / ليه كده
احمد / اصلي دكتور في كليه الهندسة الحمدلله
نظرت سمر بتعجب له كيف له ان يكون دكتور في الجامعه ويبيع في الشارع
احمد ببسمه جميله / ها ياستي أنفع
نظرت له ميار بخجل شديد /.......
🌿💜................................... 💜🌿
دخل عمر للشركه وتوجه مباشره لمكتب حميد بعد أن تهرب من السكرتيره فهو يعرف ان حميد في هذا الموعد من كل سنه يكون عنده مؤتمر مهم دخل عمر واخذ يبحث عن أي دليل اخر يدين حميد ثواني ولم يكن يري شئ او يشعر بشئ امامه
..............
استيقظ عمر وه يشعر بألم في رأسه
كان مربوط في مكان مظلم ولا يري امامه شئ فقط يشعر بألم جحيمي في جسده فجأه وجد باب يفتح وضوء شديد يدخل
اغمض عينه بألم من الضوء ونظر أمامه وجد ظل يقترب منه
اقترب هذا الشخص منه وحتي الان لم يتضح شكله رفع وجهه ونظر جيدا لوجه فتح عينه من الصدمه
هو بشر / نورت يا بشمهندس عمر اوعدك باقامه سعيده معانا هنا
نظر عمر له بشر
حميد وهو ينظر له بضحكه شريره / تؤ تؤ تؤ
عمر وهو ينظر له بغضب /مفكر اني هخاف منك يا حميد ها تبقي بتحلم مش انا يا حميد
حميد بضحكه شريره / لا من ناحيه هتخاف فأنت هتخاف لو مش علي نفسك يبقي علي القطه بتاعتك
نظر له عمر برعب
أشار حميد لشخص فدخل وهو يحمل جنه التي كانت مغشي عليها
نظر عمر بخوف لها
حميد بتسليه / يلا ودع قطتك عشان دي اخر لحظه ليها في الحياه
عمر بصراخ وهو يري احد الرجال يأخذ سكين ويقطع رقبه جنه / جنننننننننننننننننه
نظر له حميد بسخريه / ها هتقول مين قالك تعمل كده ولا نجيب اختك كمان.
نظر عمر له بصدمه وهو فقط يري مقتل حبيبه روحه أمامه لم يعد يشعر بالوقت ولا بأي شئ أراد في هذه اللحظه الموت وبشده
نظر له حميد بشر كبير / هتنطق ولا اقتلك
عمر بنبره بارده / اقتلني
🌿💜...................................... 💜🌿
خلص الفصل اظن مفيش فصل طويل كده
اتمني يكون عجبكم متنسوش
تعليق 🗨️
لايك 🌟
عايزه اعرف رأيكم في الاحداث خاصه والروايه عامه مستنيه رأيكم بشده
ومازال الحكايه بقيه
عارفه ان البارت قفل قفله نكد بس لسه الجاي احلي واحلي بإذن الله 🔥 ❤️
دمتم سالمين
رحمه نبيل 💙
🌟❤️....يتبع
إستنى بس لحظة نسيت تحطي لايك وتعليق على البارت🤔 انتوا عارفين تفاعلكم هو اللي بيشجعنا نكمل😍 عايزة اعلي تفاعل هنا من اجمل متابعين♥️💪
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الحلقه الاولى والثانية والثالثة والرابعة والخامسة من هنا
الحلقه السادسه والسابعه والثامنه والتاسعه والعاشره من هنا
تابعوا صفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات علشان يوصلكم اشعار فور نزول الروايات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌹🌺💙❤️
تعليقات
إرسال تعليق