رواية بنت الشيطان الحلقه 11/12/13/14/15 بقلم الكاتبه رحمه نبيل حصريه وجديده
سامحني حين أسجد وبالي مُنشغل وسامحني حين أتوب وأعود للذنب فليس لي ملجأ غيرك يالله ♥🌍
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في الصباح دخل أدهم علي نور وجدها نائمه في الأرض في وضع الجنين أشفق عليها كثيرا فهي بريئه بدرجه كبيره ولكن هنا فقط نأخذ بالدلائل لا بالمظهر اقترب منها وهزها بلطف
أدهم / نور نور فوقي نور
فتحت نور عينيها بصعوبه والم كانت حمراء بشده بسبب البكاء.
نظرت نور الي أدهم وقامت سريعا / ايه هخرج دلوقتي
أدهم بحزن / قومي يانور فوقي عشان تتعرضي علي اللجنه
نور بدموع / معملتش حاجه دي ميار
ادهم بتعجب / ميار مالها ميار
نور ودموعها تسقط بشده / ميار هي اللي...
قاطعها صوت فتح الباب ودخول بعض العساكر
احد العساكر / اتفضلي معانا ياسياده الرائد
نظرت نور لهم بحزن ونهضت لتذهب معهم
بعد خروجهم نظر أدهم امامه بشرود ماذا كانت تريد نور لن تقول وما علاقه ميار بها هل يعقل ان لها يد فيما حدث لنور ولما لا الجميع يعرف ان ميار لاتحب نور ثم تذكر عندما كان يسير وسمعها تتحدث بصوت منخفض هل يعقل انها كانت تدبر لكل ذلك لكن كيف سيثبت هذا♥️ 🌏
خرج عمر مبكرا من منزله وركب سيارته وانطلق لعمله وفي طريقه رأي رجل يمسك فتاه من يدها بشده ويصرخ بها وهي تصرخ من الألم هبط من سيارته بسرعه وركض لهم عندما اقترب اتضحت صورتها انها هي الاميره الجميله التي رأها من قبل ولكن من هذا ولماذا يصرخ بها تدخل بسرعه وجذبها خلفه ووقف أمام هذا الشاب النحيف الهزيل صاحب شكل غير مرتب وثياب متسخه
![]() |
عمر بحده / انت بتزعق فيها كده ليه
الشاب / وانت مالك انت خطيبتي وبعلمها الأدب
جنه من خلف عمر وهي تتمسك في ثيابه بخوف / كداب مش خطيبي
حسنا لن ينكر ان قلبه ارتاح من كلمتها
الشاب /كده ياجنه طب الكلام ده هيوصل للمعلم وشوفي هيعمل فيكي ايه
عمر بحده / انت بتهددها ياحيوان
وانقض يلكمه ويضربه وجنه تصرخ / لا سيبه ابوس ايدك هيموت في ايدك
قام عمر من عليه / اشوفك بس مقرب منها هقتلك
قام الشاب وهو يعرج / ماشي ياجنه انا هقول للمعلم وهتشوفي هيعمل فيكي ايه
بعد ذهابه صرخ بها عمر / هو مين المعلم ده اللي بيهددك بيه وازاي اهلك ساكتين عن كده
نظرت له بدموع شديده وشهقات
عمر وهو يمسح علي وجهه /طب ممكن تهدي
اخرج هاتفه واتصل علي رقم
عمر / الو يامحمد معلش استأذنلي انهارده... م هعرف اجي....... هقولك بعدين....... تمام سلام
نظر لها وأشار لسيارته بهدوء
ركبت معه بخوف
عمر نظر إليها بحزن علي خوفها هذا توقف امام البحر في مكان هادئ جدا وهبط واستند علي مقدمه السياره هبطت هي بهدوء وخوف / جايبني هنا ليه
نظر لها / انتي اللي هتقوليلي
نظرت له بتعجب وتساؤل
عمر / مين الشاب اللي كان بيزعق وليه كان بيزعق ومين المعلم اللي بيهددك بيه ده وفين اهلك من ده كله
نظرت له بملامح معذبه سرعان ما ارتفعت شهقاتها
اقترب منها وهو يحاول تهدئتها / اهدي طيب براحتك مش هجبرك علي حاجه
اخذت تبكي عذابها وحرمانها من أهلها
جنه بنبره ذاقت الوان العذاب /............
................ ♥️ 🌏
استيقظ سراج وهبط للاسفل وجد مالك في مكانه منذ البارحه نظر له بتعجب
سراج / انت صحيت ولا منمتش اصلا
نظر له مالك ببروده المخيف / عرفت هتعمل ايه
سراج بنظره تحمل الكثير / اها متقلقش بس انت ارتاح
مالك / خليني علي اطلاع بكل اللي بيحصل هتصل عليك تسيب المكالمه مفتوحه عشان اسمع كل حاجه
سراج/ متعجبا من اهتمام صديقه الكبير / تمام مش هنفطر ولا ايه
نظر له مالك بحده
سراج / احم حاضر هخلص وهخليك علي اطلاع حاجه تانيه يا استاذ هولاكو
خرج سراج من القصر متوجها للمديرية التي تعمل بها نور
........... ♥️ 🌏
استيقظت سمر وارتدت ثيابها نظرت للساعه وجدت نفسها تأخرت علي الأطفال انطلقت سريعا وجدت عاطف في طريقها
عاطف بسماجه / ابله سمر امال نور مرجعتش ليه من امبارح وباتت فين هي مش خايفه علي سمعتها تخاف علي سمعتكم انتم ابوكى الله يرحمه كانت كل الحاره بتشهد بأخلاقه
سمر بحده / وانت مال اهلك جات ولا لا
ثم أضافت بسخريه/ بس واضح انك مراقب كويس اوي وعارف رجعت ولا لا
عاطف بتوتر / اصل هي
سمر مقاطعه بحده / اسمع بقي عشان مراتك اللي بتقول اننا بنرمي نفسنا عليك بكرشك وصلعتك دي قسما بالله تقرب من نور تانى هخلي امه لا اله الا الله تعرف اصلك الوسخ يامعفن اوعي من خلقتي كده ياخي جاتك البلي
انطلقت سمر للمدرسه ودخلت الفصل وجدت الجميع هادئ في مكانه نظرت لهم ببسمه كبيره / صباح الخير ياكتاكيتي
التلاميذ ببسمه / صباح النور ياميس سمر
سمر / انهارده عندي فكره حلوه
التلاميذ / ايه هي
سمر وهي تنظر لعامر / استاذ سومه العاشق ركز معايا الله يكرمك فكرت ليه مننقلش الكراسي في الجنينه بره وناخد الدرس في الهواء الطلق
التلاميذ بفرحه لهذه المغامره من وجهه نظرهم / موافقين
سمر بحركه تمثيليه وهي تمسك القلم مثل السيف / اذا الي الجهاد.
هرج ومرج عم ارجاء المدرسه بسبب نقل الكراسي فمنهم لا يستطيع حملها فيكتفون بجرها وأصوات ضحكاتهم تعم الارجاء خرج المدير بفزع بسبب الأصوات وجد سمر تضع سامر (طفل مقعد عنده اعاقه منذ الولاده) علي كرسها ذو العجلات وتدفعه بسرعه كبيره وهي تصرخ بمرح والصبي ضحكته ولأول مره تصدح في المدرسه
سمر بصراخ / وسعوا الطريق
صرخ المدير وركض من أمامها وهي تركض وراءه بالكرسي والطفل يضحك بشده والمدير يصرخ / انا كان قلبي حاسس ان الهرجله دي انتي السبب فيها
نظرت له سمر وهي تتخطاه بالكرسي / اسفين علي الازعاج يا حضره المدير.
نظر المدير بضحكه هذا الصبي الذي كان دائما منعزل ولا يتحدث ابدا ثم نظر لسمر /ربنا يسعدك يابنتي زي مابتسعدي غيرك
.......... ♥️ 🌏
نظر اللواء لنور بحزن بدأت التحقيقات
نظر الجميع لنور التي تقف وتنظر أرضا بعيون حمراء
المحقق / سياده الرائد نور سيد حسين ما ردك في الأقوال المنسوبه إليك من تعاون مع عصابه الفتوه واتجارك في المخدرات
نظرت لهم نور / كذب انا معملتش كده ومليش استفاده اني اعمل حتي اني مكنتش اعرف عصابه الفتوه غير من سياده اللواء والمهم غير كده عمري ما سمعت عنهم حاجه ولا عمري اتعاملت معاهم
المحقق والتسجيلات اللي متسجله ليكي وانتي بتتفقي معاهم
نور بهدوء لا تعرف من أين استمدته / مش يمكن حد مقلد نبره الصوت ايه صعب اذا كان احنا هنا بنعمل كده لما نعوز نوقع جد ما اظنش صعب يعني
المحقق بتركيز في كلامها / وامضتك تزوير برضو
نور ببرود وهدوء شديد / بالضبط يافندم
نظر لها اللواء بتعجب علي هدوئها فنور ليست هكذا بل هي متهورة
بينما نور تبتسم بثقه وهي تتذكر مكالمته في الصباح
المحقق / يعني حضرتك ه.....
قاطع كلامك دخول العسكري
المحقق بحده / انت اتجننت انت مش عارف ان في لجنه تحقيقات هنا
العسكري / اسف يافندم بس الصقر موجود بره
نظر الجميع بدهشه ماذا الصقر ماذا يفعل هنا صقر المخابرات هنا!!!!!
دخل هو بكل هيبه وكانت طلته طاغيه علي الجميع
نظرت له نور بصدمه وقالت بصوت منخفض / سراج
نظر سراج لها ببسمه مشجعه ثم غمز لها
نظرت هي له باعين مفتوحه هذا اذا ما كان مالك يقصده بكلامه صباحا
نهض المحققون جميعهم واللواء الترحيب فمن لا يعرف صقر المخابرات
المحقق / الصقر بنفسه منورنا هنا
ياتري ايه سبب الزياره دي
سراج بسخريته التي كان معروف بها / جاي اساعدكم في شغلكم اللي واضح انكم مش عارفين تمشوه
نظر له الجميع بتعجب من حديثه
اللواء / قصد حضرتك ايه
نظر سراج بسخريه / حضراتكم اتهمتوا سياده الرائد نور انها مرتشيه وتاجره مخدرات ونسيتوا هي عملت ايه عشانكم طب بلاش هي عملت ايه ممسكتوش دليل قوي عليها بل مجرد ادعاءات ودلائل واهيه
المحقق بدفاع /حضرتك عارف ان احنا شغلنا نشوف الدلائل ونحقق فيها شغل المشاعر ده ملناش فيه مهما كان الشخص ده مين وعمل ايه احنا عندنا دليل يدينه بنمشي عليه
سراج بسخريه لاذعه / بالضبط نلغي انسانيتنا ولو شخص مظلوم ندخله السجن وندمر حياته عشان الادله
ثم نظر له بحده / امال حضرتك شغلتك ايه مش انك تحاول توصل للحقيقه وننصر المظلوم ولا حضرتك بتاخد دليل اتحط ليك عشان يضللك وانت بتستسهل في شغلك فناخد الدليل ونقفل القضيه بقي علي كده
بهت المحقق من هجوم سراج
سراج /عموما انا هنا انهارده عشان حاجه معينه وهي الرائد نور
اللواء بتعجب / وحضرتك تعرف نور منين
سراج / معرفه خاصه
نظر له اللواء بتعجب اكثر
اخرج سراج فلاشه ووضعها علي المكتب
سراج / الفلاشه دي فيها دليل برائه نور
المحقق / فيها ايه
سراج / فيها تسجيل للحقيقه
المحقق وقد مسك شئ علي سراج / ايوه بس حضرتك عارف كويس ان التسجيل ده غير قانوني حضرتك نسيت انك استقلت من الخدمه ده معناه ان التسجيل ملهوش اي قيمه لانه غير قانوني
سراج ببسمه ساخره من محاوله احراجه / ايوه بس مش انا اللي مسجله
نظر الجميع بتعجب
سراج / انتم عارفين اني الصوره الظاهره للشيطان يعني اللي سجله هو الشيطان مش انا واظن الشيطان لسه في الخدمه
قال آخر جمله وهو ينظر بسخريه للمحقق
اللواء بتعجب / الشيطان بنفسه وايه دخل الشيطان في موضوع زي ده
سراج وهو ينظر لهم بتحدي / نور تخص الشيطان........
............ ♥️ 🌏
جنه وهي تري الماضي يعرض أمام عيناها/
كل اللي فكراه لما كان عندي خمس سنين كان عيد ميلادي كنت انا وبابا وماما واخويا الكبير بنحتفل في مطعم شويه لقينا الجو قلب والدنيا بدأت تمطر بابا قال لازم نرجع ونكمل في البيت خرجنا كلنا بس لما خرجنا علي باب المطعم افتكرت اني نسيت هديه اخويا فاخويا مسك ايدي وهو بيعاتبني اني نسيت هديته ودخلنا نجبها من جوا جبناها وخرجنا لكن لما خرجنا اتصدمنا كان......
قطعت كلامها وهي تشهق بشده وتتذكر ماحدث / كان فيه رجاله بيضربوا بابا وماما بتحاول تدافع عنه اخويا اول ماشاف كده اخدني وخباني ورا العربيه وجري عليهم عشان ينقذهم كان عنده ١٥ سنه وقتها
وانا كنت ورا العربيه بترعش ببص لقيت واحد منهم طلع سكينه وضرب بيها بابا اكتر من مره وماما مسكت اخويا وزقيته بعيد
وقتها اخويا وقع في جنينه جنب المطعم وشوفت ماما بتجري علي بابا لكن واحد منهم شافها ومسكها ضربها هي كمان وقتلها بعدين سمعت واحد منهم بيقول لبابا وهو بيطلع في الروح ده جزاء اللي يلعب مع حميد الشرقاوي
نظر لها عمر بصدمه كبيره ماذا حميد الشرقاوي
اكملت كلامها ولم تنتبه لملامحه التي تغيرت كليا / بعدها انا من كتر الخوف اغمي عليا فقت لقيت نفسي في خرابه كبيره وفيها واحد اسمه الضو هو الكبير اللي هناك وقتها قعدت اعيط على بابا وماما واخويا عيلتي اتدمرت قدام عيني في يوم وليله دمروني والضو اخدني وبدأ يضربني لما لقاني مش ببطل عياط وبنادي لأهلي وشويه شويه بدأت استسلم واتعود علي الوضع وبدأ يخرجني اشحت وابيع فل ومناديل دمرني
ودمر حياتي وكمل علي اللي عمله حميد الشرقاوي فيا
نظر لها عمر وامتلئت عيونه دموع عليها ذهب وجذبها لحضنه / اششش اهدي مش هخليكي ترجعيله تاني ابدا
ابتعدت عنه جنه / لامينفعش ده ممكن يبعت حد يقتلني او يسجني ده ممضي كل اللي عنده علي وصولات بآلاف عشان يضمن محدش يخرج عن طوعه انا حكتبك حكايتي عشان كنت تعبانه محتاجه احكي لحد لا زم امشي دلوقتي
ركبت السياره صعد عمر خلفها واصلها حيث تريد كانت علي وشك النزول ولكن
مسك عمر يدها ووضع فيها كارت به أرقام هاتفه وعنوانه
عمر بنظره جانيه / اي وقت متتردديش انا موجود دايما
نظرت له بدموع امتنان / شكرا ليك جدا
هبطت من السياره وابتعدت عنه وهي تبكي بشده علي حالها
رن هاتف عمر /الو ياسمر في ايه
عمر بفزع / ايه........
........... ♥️ 🌏
استمع الجميع للتسجيل الذي احضره سراج ونظروا بصدمه ميار هي من فعلت كل هذا
اللواء بغضب جحيمي / يا عسكري
دخل العسكري بسرعه
اللواء / استدعيلي النقيب ميار بسرعه
ذهب العسكري ليحضر ميار
بينما نظر سراج لنور ببسمه تطمئنها
دخل العسكري ومعه ميار التي تنظر بحقد وشماته لنور
اللواء بغضب شديد/تقدري تفهميني ياسياده النقيب ايه علاقتك باللي حصل للرائد نور
ميار بتوتر / علاقه ايه يافندم انا مليش اي علاقه بيها ولا باللي حصلها
اللواء فتح الريكورد استمعت ميار له باعين مفتوحه بشده كيف سجلته هي تم سحب هاتفها منها كيف ذلك
ميار بدفاع وخوف شديد /ده كدب يافندم ده حد مقلد صوتي و
قاطعها سراج بسخريه / زي مانفس الحد قلد صوت نور برضو سبحان الله
نظر سراج لهم مره آخره / انا عندي دليل غير ده
المحقق / دليل ايه
سراج / المكتب اللي كانت فيه نور اكيد فيه كاميرات ممكن نشوف التسجيلات
توترت ميار كثيرا فهي لم تضع هذا في حسابها رغبتها في الشماته والسخريه من نور اعمتها
ميار /صدقني يافندم مش عملت حاجه هي عايزه تلبسها لأي حد عشان تطلع هي منها
اللواء دلوقتي هنعرف الحقيقه
اتصل اللواء بادهم وطلب منه الذهاب لغرفه المراقبه وإحضار شريط مراقبه الليله الماضيه في مكتبه بعد قليل طرق أدهم الباب ودخل وضع الشرائط امام اللواء علي المكتب نظر اللواء للمحقق بمعني ان يشغله ثواني وكانت الصوره تظهر نظرت ميار برعب وقلبها يكاد يتوقق من الخوف
ميار / ده ده مش انا مش انا
نظر لها اللواء بقرف بعد كل هذا تكذب اي نوع من البشر هذه
اللواء بحزم / سياده النقيب سلمي سلاحك وشارتك انتي تم تسريحك من الخدمه للأبد وهيتم مسح اسمك من اي سجل يخص الشرطه وهتبقي نقطه سوده في ملفك
ميار بجنون وهي تنظر لنور / انتي السبب انتي السبب كنت هخلص منك بس لا انا اللي اتأذيت بسببك انتي هقتلك يانور لو اخر يوم في عمري هقتلك
خرجت ميار تركض مالمجنون وهي تنوي في سراها الانتقام ولكن عذرا عزيزتي فهي ليست مجرد فتاه فهي بنت الشيطان
............ ♥️ 🌏
ركض كلا من سمر وعمر في ممر في المديريه وقد تحدثت سمر لمريم واخبرتها ما حدث فهاتفت عمر وجاءت فورا
عند نور
اللواء وهو ينظر لها بخجل اسف يابنتي علي ظلمك واللي اتعرضتيله الفتره دي
نور ببسمه لطيفه / ولا يهمك يافندم حضرتك كنت بتأدي واجبك
كان كل هذا يدور تحت مسامع هذا الشيطان الذي يبتسم بخبث علي ما سيحدث لميار فقد فتحت أبواب الجحيم عليها
.............. ♥️ 🌏
كانت جنه تجلس بحزن وهي تتذكر كلام عمر بأنه معها دائما للحق شعرت وقتها بفرحه كبيره وأمان كبير ولكن ماذا تفعل ماباليد حيله شعرت جنه بالجوع الشديد فذهبت للبحث ان اي شئ يمكن اكله حينما كانت تسير سمعت صوت شوقي وهو يتحدث في الهاتف لم تعره انتباه ولكن سمعت اسمها يذكر
اقتربت اكثر من الباب وسمعت ماجعلها كادت تسقط وانصدمت مما يقوله هذا الرجل / اسمها جنه وهي صغيره وجميله هتلاقي رجاله كتير صدقيني هتعملك فلوس رز البت جسمها كويس جدا وهتخليكي تتنغني ايه رأيك تاخديها بكره تظبطلك السهره ومش هنختلف في السعر برضو يامعلمه ده انتي اكبر معلمه دعاره في الكار كله اعتبري البنت ليكي والمتعه زباينك يامعلمه..............
🌏♥️............................ ♥️ 🌏
رأيكم الشيطان هيعمل ايه
ميار هتعمل ايه لنور
جنه هتنقذ نفسها ازاي
ياتري جنه هتتجمع بعيلتها تاني.
كل ده هنعرفه في الفصول الجايه من
#الحلقة_12
رساله اليوم 💌
روحي إفتحي صفحة جديدة مَع ربنا، الدّنيا مش مِستاهلة بعاد عنّه أو تقصير في حقه، أبدًا. 💛
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
سمعت جنه هذا الكلام وشعرت ان قلبها سيتوقف لم تشعر بنفسها سوي وهي تركض لمكتبه بسرعه كبيره وأخذت تفتح كل ادراجه بهمجيه وهي لاتعرف ماذا تفعل كانت لاتري أمامها سوي صوره نفسها وهي فتاه ليل كانت دموعها تسقط بشده لم تجد شئ في المكتب استدارت لتخرج وجدته يقف أمامها بنظره خبيثه وقع قلبها من هذا المنظر ماذا سيفعل بها اكيد سيقتلها
نظر شوقي بقذاره لها وأخرج ورق من جيبه
شوقي / بتدوري علي دي
نظرت للورق بين يديه بدموع
شوقي وهو يقترب منها ويمسح دموعها / تؤ تؤ تؤ اوعي تعيطي لسه العياط جاي ورا وفري دموعك لبعدين
جنه وهي تبكي وتعود للخلف / ارجوك انا اسفه والله ماهعمل حاجه تاني وهنزل شغل كتير بس ارحمني ابوس ايدك وسبني ابوس ايدك لو سمحت
ضحك شوقي بقذاره ممكن أرحمك بس بشرط
جنه بسرعه / ايه هو
شوقي / تكوني عشيقتي
نظرت نور بصدمه / انت بتقول ايه
شوقي / لو بقيتي عشيقتي مش هبعتك لبيت الدعاره وهعيشك ملكه هنا ومش هنزلك شغل تاني انتي بس تفضلي معايا هزت جنه رأسها بهستيريه / انت ايه ده انت قد ابويا ياقذر
شوقي بحده / اسمعي يابت يا اما كده يا ما تجهزي نفسك بليل هتروحي بيت الدعاره
واستدار وتركها ولكن وقعت عين جنه علي شئ نظرت له و........
................. ♥️ 🌏
نور وهي تنظر لسراج / متشكره ليك جدا يا سراج مش هنسالك وقفتك جنبي
سراج / انتي طرشه يابنتي منا قلت كل حاجه من تخطيط شيطان انا بس بنفذ
نور بخجل / اشكرلي مالك برضو
سراج بصدمه / اووووبا هو قالك اسمه الحقيقي
هزت نور رأسها ببسمه
سراج في باله / الموضوع كبر اوي دي وصلت لاسمه اشطا عليك يامالك شكلك وقعت
فجأه سمع الاثنان صوتا يعرفونه حق المعرفه
سمر وهي تركض لنور في الممر حيث كانت نور تقف به مع سراج
سمر وهي تحتضن نور بشده وتبكي / نور ياقلبي ازاي يقولوا كده عليكي ده انتي لا بتهشي ولا بتنشي اتعموا ولا ايه ده منظر واحده تبقي تاجره مارشيميللو مش مخدرات
نور / علي فكره انتي كده بتقلي بيا.
سمر / ياشيخه انتي قله لوحدك انا مش عارفه دي ملامح واحده تبقي شرطه
ضحك عمر / اوعي بقي ياسمر عشان اسلم عليها
اقترب عمر منها وعانقها بحنان اخوي
عمر / حمدلله علي سلامتك ياقلبي
نور ببسمه / الله يسلمك ياعموري
سراج في نفسه / الله يرحمك ياعموري
سراج / احم طب استأذن انا بقي يانور واشوفك بعدين
نور وهي تبتسم له /شكرا ليك جدا
سراج بضحك / اقولها شيطان اللي عمل كل ده تقولي شكرا
نور / انا هشكر شيطان بنفسي
هز سراج رأسه وكان علي وشك الرحيل
اوقفته سمر / شكرا جدا ليك بجد مش هنسالك انقاذك لآختي وانك جيت بنفسك عشان تثبت برائتها
سراج /انا اصلا طيوب بس في ناس مش واخده بالها
نظرت له سمر بتعجب على تغيره وضحكت/ فعلا طيوب بس متنساش الرحله ها
سراج ببسمه / لا مش ناسي وانا جهزت كل حاجه
نظرت له باعجاب / شكرا ليك
سراج / احم العفو بعد اذنك
ذهب سراج سمع رنين هاتفه وجده مالك
سراج / الو
مالك / حنين اوي ياسراج وطيوب
سراج بحرج / احم انت كنت سامع
مالك ببرود / انت غبي نسيت الفون مفتوح بعد ما التحقيق خلص.
سراج وهو يحك رقبته بحرج / احم دي سمر قريبه نور
مالك ببسمه ساخره / عارف ياحنين
ثم تحدث بجديه /نفذ باقي الخطه اللي قلتلك عليها ياسراج
سراج / تمام اعتبرها تمت.........
........... ♥️ 🌏
عادت نور مع سمر وعمر للمنزل كانوا يصعدون سلم العماره
عمر / ياريت بقي نطفح اي اكل عشان انا هموت واكل وكل مانستريح نلاقي الاستاذه نور طلعت ب....
صمت بصدمه وقال / جنه
نظرت مور وسمر لما ينظرون اليه وجدوا فتاه منكمشه علي نفسها أمام الشقه
ركض عمر لها ونادي / جنه انتي كويسه
فتحت جنه عينها بارهاق والم وقالت بصوت ضعيف / عمر
عمر وهو ينسد علي خدها / اشششش اهدي دلوقتي ندخل الأول واستريحي بعدين قولي اللي عايزاه حملها عمر بحنان كنا يحمل الاب ابنته ونظر لسمر / افتحي ياسمر الباب لو سمحتي
فتحت سمر الباب وهي متعجبه من تصرفات أخيها الذي اخر تعامله مع الفتيات هي ونور
دخل عمر وهو يحملها ووضعها علي الاريكه وابعد شعرها عن عينها
عمر بصوت حنون جدا / جنه
سمر وهي تنظر له بتعجب / يانوحي يانوحي في ايه يامحنو ومين دي
نظر بها عمر بحده وضحكت نور عليهم
فتحت جنه عيونها ونظرت لعمر ودمعت عينها
جنه / قتلته ياعمر قتلته هو اللي كان عايز يبيعني
سمر / يستاهل الوسخ
نظر لها عمر بحده
عمر لجنه / سيبك منها قولي بالضبط ايه اللي حصل
جنه حكت كل ماسمعته من شوقي وصولا لذهابها لمكتبه وامساكه بها
جنه / لما لقيته بيديني ضهره وماشي وهددني مسكت الفازه اللي علي مكتبه وضربته بيها مكنش قصدي اقتله والله بس كنت عايزه انقذ نفسي بس ياعمر انا مش قاتله
سمر بتشجيع / جدعه يابت يستاهل الوسخ المعفن
عمر وهو يهدئها / اهدي ياجنه مين قالك انه مات انتي شوفتيه كان ميت
جنه وهي تهز رأسها بالرفض / لا بس هو نزف كتير
عمر / بصي احتمال انه انصاب بس مش مات وكمان لو كان مات كان زمان الدنيا مقلوبه عليكي وهو اتفضح بسبب عمايله دي حجات مش بتستخبي
جنه ببراءه وغباء / يعني مش مات
سمر وهي تصفق / الله اكبر نور تانيه بنفس الغباء سبحان الله
ضحك عمر علي كلمتها فهي محقه جنه ببرائتها وسذاجتها تذكره بنور كثيرا
عمر لسمر / معلش ياسمر خوديها خليها ترتاح
اماءت له سمر بتفهم وذهبت لجنه وابتسمت لها بلطف / يلا يا كتكوته معايا
نظرت لها جنه ببسمه واطمئنان وذهبت معها
جلست نور بعد ذهابهم بجانب عمر الذي ينظر لباب الغرفه التي دخلت لها
نور / بتحبها
عمر وهو ينظر لها بحيره / مش عارف
نور نظره وغمزه / بتحبها
وتركته وذهبت لتتحضر للذهاب للشيطان
عمر بعد ذهاب نور / شكلي كده والله يانور وقعت
................ ♥️ 🌏
في قصر الشيطان كان يجلس مالك وهو يبتسم بخبث علي مايفكر به لميار
فجأه سمع صوت الباب
ذهب ليري من الطارق
فتح الباب صدم بوجود
نور وهي تحمل كيس كبير
مالك بحاجب مرفوع / بتعملي ايه هنا مش المفروض تكوني بتستريحي دلوقتي
ثواني وكانت نور تعانقه بشده صدم من فعلتها وفتح عينه بشده ابتعدت نور بخجل ونظرت له باحراج فهي حقا لم تشعر بنفسها
نور بخجل / اسفه بجد مكنش قصدي.
مالك ومازال ينظر لها بصدمه كيف تستطيع فعل ذلك به انها تشعره بضعفه أمامها كاد قلبه ان يتوقف من المفاجأه
مالك حاول أن يظهر بروده مره اخري / برضو مجاوبتيش علي سؤالي بتعملي ايه هنا
نور ببراءه / كنت بجبلك ده
نظر بتعجب للكيس بين يديها / ايه ده
نور وهي تدخل /دي تعبير شكرى ليك
مالك ضيق عينه وهو ينظر للكيس
فتحت نور الكيس وافرغته علي الطاوله نظر فوجد حلوي كثيره وعصائر وشيبسي كثير
مالك بحاجب مرفوع / ايه ده
نور بحركه مسرحيه / ده الكنز هقسمه معاك علي فكره انت اول واحد اعمل معاه كده عمر ماحد اكل من حلوياتي انت واقف ليه اقعد نقسم الكنز يلا
جلس مالك بتعجب منها.
اخذت نور تقسم الحلوي
لفت نظر مالك نوع من الحلوي الذهبيه مسكها / هاخد دي
نور بفزع / لا الا دي
مالك بحاجب مرفوع / ليه لا انا عجبتني دي
نور / لا دي كوكو بتاعتي
مالك /كوكو!!!!
نور / اه دي المفضله عندي
مالك بعناد وكأنها أعادت له طفولته / لا انا دي عجبتني وهاخدها
نور وهي توشك علي البكاء / لا دي بتاعتي انا خد اي حاجه غيرها
مالك / لا هي دي بس اللي هخدها
وفتحها وكان سيأكلها ولكن فاجأته نور وهي تنقض عليه وتحاول أخذها لكن كان هو اسرع منها فاخذها ووقف وهي بسبب طولها لم تستطع ان تطوله
نور بتذمر / هاتها دي بتاعتي انا
مالك /وانا اللي شفتها الأول
نور / كده طيب
وأخذت تتلفت حولها حتى وقع نظرها علي......
........... ♥️ 🌏
فاطمه وهي تتحدث في الهاتف / انا عرفت هي فين بس محطوطه في خزنه مش عارفه اوصلها
..........
ياباشا هملني كام يوم أكده وانا هجبلك اللي تريد لحد عنديك
هناء من خلفها / هو مين ده اللي هتحبيله الحاجه لحد عنديه
فاطمه برعب ان تكون كشفتها /ده ده ده ابوي مريض 🤒 بيقولي هيخرج يشوف العلاج فجلتله انا بجيبه ليك انت بس ارتاح
هناء / اها ربنا يشفيه يابتي
فاطمه بتمثيل / امين يارب يا اما
هناء / خدي يابتي طلعي الاكل لجوزك فوج
فاطمه / حاضر ياما
هناء / حضرلك الخير يابتي
اخذت فاطمه الطعام وصعدت لعثمان وهي تحمد الله أن هناء لم تنتبه لكلامه
دخلت فاطمه الغرفه رأت عثمان يخرج من الحمام وهو يرتدي جلبابه نظر لها بتجاهل واكل ثيابه نظرت له وجدت يحمل سلسله مفاتيح ويضعها في جلبابه
نظرت بخبث فا هو هدفها أوشك علي التحقق
.................... ♥️ 🌏
نظرت نور للاريكه خلف مالك ذهبت باتجاهها ظن مالك انها ذاهبه له ولكنها تخطته كان علي وشك الالتفات لها ولكن فاجأته وهي تقفز علي ظهره / هات الكوكو بتاعي
مالك / يابنت المجنونه بتعملي ايه انزلي
نور / لا جيب الكوكو الأول وانا هنزل
مالك بعند / طب اهو
ووضع جزء منها في فمه وباقي الحلوي خارج فمه
نور بصراخ / لا لا هاتها
ونزعت الجزء الباقي منه ووضعته في فمها بسرعه كبيره وهي تتلذذ به
مالك / اخذتيه خلاص انزلي بقي
نور / ماشي
ثم نظرت للمسافه وجدتها بعيده جدا
نور وهي تتشبث فيه / لا بعيد اوي وطي انت طيب وانا هنزل
مالك بضحك عليها / يخربيت القصر
نور بتذمر / انا مش قصيره انت اللي طويل اوي يعني اقصر شويه لو سمحت
مالك / طب بطلي حركه عشان انزلك بدل ما اسيبك متعلقه علي طول كده وانا معنديش مانع
نور / اهو والله نزلني بقي
انخفض مالك بجسده قليلا حتي وصلت نور للاريكه هبطت عليها
مالك / ايه لزقه
نور كانت ستتحدث ولكن قاطعها رنين الهاتف
اشار لها مالك بالسكوت
مالك بجديه / الو ياسراج
..........
اشمعنا يعني دي
.........
مستعجله ازاي يعني
.........
تمام بكره بإذن الله هجبلك الخلاصه
.......
ابعتلي كل المعلومات
انهي مالك مكالمته ونظر وجد نور تنظر له بفضول كبير / مهمه جديده دي
هز مالك رأسه / امممممم
ن
ور بحماس شديد / اجي معاك بالله عليك
مالك بحاجب مرفوع / هو انا رايح اتفسح
نور / بالله عليك اعتبره العملي
مالك / لا ويلا عشان اروحك الوقت اتٱخر
نور وهي تسير خلفه / بالله عليك يا مالك اجي معاك
توقف فجأه / لا وبطلي تقولي مالك
نور / طب ياشيطان عايزه اشوفك وانت بتضرب لو سمحت
مالك ببرود و هو يركب السياره / لا ومش عايز اسمع زن
نظرت له بغضب طفولي كان ان يجعله يوافق علي كل ما تريده
بعد مرور بعض الوقت توقفت سياره مالك أسفل عماره نور هبطت نور منها بغضب بسبب رفضه وضربت الباب بشده
بعد ذهابها
مالك / مجنونه والله فكراني رايح رحله
رحل مالك بسيارته
وصعدت هي الشقه غافله عن هذه الأعين التي تراقبها بغل دخلت للمنزل وجدت سمر تنظر لعمر وكأنها تطالبه بشئ
نور / في ايه
سمر وهي تنظر لعمر / الاستاذ بقوله يتجوز جنه بس بيفكر لسه
نور بتعجب / يتجوزها ليه
سمر / انتي هبله يابت عايزه بنت تقعد معانا كده من غير اي علاقه تربطنا ببعض
ثم أضافت بخبث / كمان يعني انا مش بقول حاجه مرفوضه دي البنت قمر اساسا واخوكي واقع بس بينكر
نور وهي تنظر لعمر بصدمه / أيعقل؟؟
عمر باحراج / اصل هو هي
نور / هم هن ماتخلص ياعم انت مدرس عربي ولا ايه
سمر لتنهي الحوار / اسمع ياعمر لتتجوزها يا تسيبها ليا وانا هخدها معايا المدرسه اللى بشتغل فيها فيه هناك مساكن للعاملين ممكن تدرس لاطفال صغيرين او اي حاجه
عمر متتفضا بسرعه / لا هتجوزها
نور / الف مبروك ياعمر اتجوزت قبلي يامعفن
سمر وهي تعانق عمر وتهمس له / انت مفقوس اوي ياعمر واضح اوي انك هتموت علي البنت
عمر بحرج / واضح اوي
سمر بضحكه / اوي اوي
نور وهي تدخل بينهم / بتقولوا ايه ها ها
سمر وهي تدفعها / ملكيش دعوه انتي ويلا روحي نامي مع جنه وانا هنام مع عمر
نور وهي تنهض / اه والله انا ضهري وجعني من النوم في السجن كسروا ضهري
سمر / والله بقيتي رد سجون يانور
نور وهي تدخل / شوفتي الزمن يا اختي كويس ان سيد مش موجود كان مات تاني.
دخلت نور غرفتها وبدلت ثيابها ونامت بجانب جنه نظرت لملامحها تبدو لطيفه هذه الفتاه مسكينه لقد عانت كثيرا في حياتها
نامت نور وهي تفكر كيف ستذهب للمهمه غدا مع مالك فهي لن تفوت هذه الفرصه
بينما في الشقه بجانبها
كان عاطف يجلس ويفكر بخبث كيف سيجعل نور تترجاه لكي يتزوجها نعم فهو رأها وهي تهبط من سياره مالك وهو سيستغل هذا الشئ لمصلحته ولكن ليفكر قليلا قبل أي خطوه يتخذها
................... ♥️ 🌏
استيقظت فاطمه وقامت بهدوء من جانب عثمان واقتربت منه لتتأكد انه نائم وعندما تأكدت سارت بهدوء علي أطراف اصابعها وذهبت تجاه جلبابه المعلق وفتشت فيه حتي وجدت مفتايح امسكتها بهدوء حتي لاتحدث صوتا يستيقظ بسببه عثمان اخذتها ونظرت لهم بفرحه / واخيرا هخلص منيك ياعثمان ومن جرفك ديه بس جبل ده كله لازمن اندمك علي اللي سويته فيني
.................. ♥️ 🌏
في الصباح الباكر استيقظت نور وارتدت ثيابها بسرعه لتلحق بمالك خرجت من العماره بكل هدوء حتي لايشعر احد واوقفت تاكس واعطته العنوان وصل التاكس بعد قليل من الوقت طلبت منه نور الوقوف بخارج القصر والانتظار بعيدا بحيث لا يلاحظ احد وقوفه دقائق قليله وخرج رجل غريب من القصر نظرت له نور بتعجب من هذا ثواني وفتحت عينها بصدمه هذا الشيطان متنكر رأته يركب سيارته وينطلق أمرت السائق باللحاق به بسرعه حتي وجدته يدخل لمخزن قديم لحقته فرأت....
................... ♥️ 🌏
استيقظت جنه وهي تفرك في عينها وجدت سمر تدخل عليها ببسمه / صباح المانجه علي عيون السكر
جنه بخجل / صباح النور
سمر / يلا بقي ياجميل طلعتلك فستان من دولاب نور هي قله زيك كده هيجي علي مقاسك
جنه بخجل / اسفه بهدلتلكم حياتكم بس انا معرفش حد غير عمر بس
سمر وهي تربت عليها / ولايهمك ياعمري انتي تنوري بس معلش عايزاكي في موضوع كده بعد ماتخلصي
جنه بتعجب / موضوع ايه
سمر وهي تنهض / لما تخلصي تعالي نفطر مع بعض ونتكلم شويه انا انهارده أجازه وفاضيه
خرجت سمر من الغرفه وجنه بنظر خلفها ياتري ماذا تريد منها لا تعرف ولكن تتمني الا تكون سببت لهم مشاكل
................... ♥️ 🌏
كان يقف بكل شموخ وينظر للرجل المسطح علي الارض والذي يترجاه ان يرحمه ولكن عذرا ياعزيزي فهذا الشيطان لارحمه في قلبه
الرجل / ابوس ايدك سيبني انا عندي عيال عايز اربيهم والله هما اللي قالولي احط القنبله والله وانا بنفذ بس
الشيطان ببرود ونبره مرعبه حد الموت / وانت اي حد يقولك حاجه تعملها من غير تفكير مش بتفكر في أرواح الناس
الرجل ببكاء/ هددوني بعيلتي وقالوا هيدوني فلوس وانا محتاجهم
الشيطان بنبره خاليه / هما مين
الرجل بخوف شديد / ارجوك ارحمني لو قلت هما مين هيقتلوني
الشيطان متجاهلا كلامه / هما مين
الرجل وهو ينظر لعينه المرعبه / هما هما رجاله تبع حميد بيه الشرقاوي
الشيطان وهو ينظر له ببرود / امشي
الرجل وهو لايصدق انه نجي من تحت يد الشيطان ركض كاامجنون خارج المخزن وهو لا يصدق نفسه انه حي
بينما كان كل الحوار يدور أمام عيني هذه التي تختبأ خلف بعض السيارات القديمه في المخزن
الشيطان بصوت بارد / عجبك العرض
نظرت هي وبصدمه لوجهه وجدته ينظر تجاهها نظرت حولها لعله يكلم احد ولكن ليس هنا احد في هذا المخزن سواها
الشيطان / ايه دلوقتي خرستي مفكراني مش عارف انك هنا
نور / احيه ده كشفني
نظرت حولها ثم خرجت وقفت أمامه مثل الفتاه المذنبه التي تقف أمام والدها
نور محاوله تخفيف الجو / لا بس انت كنت برنس يعني من غير ولا كف واحد الراجل كان هيعترف انه قتل أنور السادات لو عايز
نظر لها ببرود
نور / احم طيب يا شيطان بيه للأسف ميعاد البطاطس 🍟 المقليه بتاعتي وده ميعاد مقدس علي فكره يعني فلازم اروح الحقه
وكانت ستذهب الا انها شعرت بشئ يسحبها من ثيابها مثل المجرمين فجأه وجدته يقف بطوله أمامها
نور / ايه مسكه المخبرين دي ياكبير كده برستيجي يبوظ الله
نظر لها هذه الكارثه المتنقله التي يجدها في كل مكان يذهب اليه جذبها خلفه من ثيابها
نور وهي تحاول مجراه مشيته / كان لازمتها ايه قله القيمه دي يابنت سيد وهو ماسكني كأنه قفش حرامي شباشب من قدام الجامع كده
هز مالك رأسه بيأس من هذه الفتاه هي لن ترتاح سوي عندما تقتل في مره
🌏♥️.............................. ♥️ 🌏
📖📖📖📖📖📖📖📖
خلص الفصل اتمني يكون عجبكم متنسوش التعليق برأيكم والتصويت بجد بيفرق معايا تشجيعكم 🦅♥️
🌏♥️.................................. ♥️ 🌏
#الحلقة_13
"إن الله حين يتـولاك ، ولايته تهُد الجـبال ، تلين الحديد ، تسوق إلى قدمـيكَ ما كان مُستـَحيلًا ". .
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في حاره نور هبطت سمر وجنه لشراء، بعض الأشياء بعد أن انتهوا كانوا علي وشك الصعود ولكن وجدوا زوجه عاطف أمامهم
سلمي بسخريه / مين دي ياسمر
سمر بتأفف / ياصباح ياعليم يارزاق ياكريم
عايزه اي ياسلمى من امى علي الصبح
سلمى / فيه ايه ياختي بتتكلمى كده ليه والعنطزه وخداكي اوي ده انتم سيرتكم علي كل لسان في الحاره وسمعتكم بقت في الأرض لا ومش مكفيكم كده جايبين بنت تعيش معاكم واخوكي في البيا معاكم صحيح اللي اختشوا ماتوا
سم بغضب / سمعه مين يا ام سمعه انت وجوزك بذات متتكلموش علي السمعه بدل وربي اللي خلقني وخلقك لكون معرفه الناس بلاويكم كلها
سلمي / علي الاقل ياحبيبتي مش بنرجع مع رجاله غريبه في انصاص الليالي ولا بنجيب بنات بيوت فيها رجاله
سمر بحده / قصدك ايه يامعفنه بكلامك
سلمي بشماته / مش انا ياحبيبتي دي الناس كلها هي اللي مورهاش سيره غيركم لما سمعتكم بقت في الطين الله يرحمه ابوكم لو كان عايش كان مات تاني بس نقول ايه نسي يربيكم الأستاذة نور كل يوم ترجع بعد نص الليل مع راجل في عربيته ايه مفكره نفسها عايشه في أمريكا ولا ايه
سمر / قطع لسان اللي يقول كلمه علي اختي
كل الناس عارفه من هما عيال عبدالرحمن محمد اللي خيره مغرق الناس كلها ونور بتشتغل في الداخليه وطبيعه شغلها بتخليها تطلع مهمات وتتأخر فيها فطبيعي مترجعش في الوقت ده لوحدها وحد من زمايلها هو اللي يوصلها اما بالنسبه للبنت اللي حضرتك بتتكلمي عليها دي تبقي مرات اخويا وكتب كتابهم انهارده.
ثم أضافت بسخريه/ ابقي نورينا ياحبيبتي يلا ياجنه عالم زباله
وأخذت يد جنه وصعدت للسلم وهي تتأكل من الغضب قابلت عاطف يقف علي السلم كانه ينتظر شئ
سمر بحده / فيه حاجه
عاطف بتوتر / لا ابدا مفيش هو بس سمعت صوت عالي خير فيه حاجه
سمر بسخريه/ ابقي اسأل مراتك ياخويا
وتركته ورحلت
صعدت سلمي وهي تتأكل من الغيظ / اه يابنت الكلب ياسلمي لما وريتك مين هي سلمي
وجدت زوجها ينتظر اعلي السلم وهو متحفز وينتظر منها الخبر الذي يريده
عاطف بلهفه / ها ياسلمي عملتي ايه
سلمي وهي تدفعه وتدخل / ياخويا اتنيل دي فضحتني في نص الشارع دي محدش يعرف يطلع منها بحاجه دي مدردحه
ثم قالت بشماته / بس كفايه سمعه نور اللي نشرتها بين الناس
عاطف في باله /بكره تتحايلي عليا يانور عشان ارضي اتجوزك
............ ♥️ 💜
في المشفي كانت تسير ساره وهي تمسك ظهرها / اه ياني ياما ياصغير علي المرمطه ياساره طلع عيني ياما حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا مازن ياشريف بهدلت امي معاك كان مالها تجاره يابنت الجبالي
فجأه وجدته يقف أمامها
ويضم زراعه لصدره / اتجنيتي الحمدلله وبتكلمي نفسك
ساره وهي تنظر له بغيظ / اه هو حد يقعد معاك ويفضل عاقل
اقترب منها بسرعه مما جعلها ترجع للخلف بخوف
ساره / ايه
مازن وهو يغمز لها /واحلي مجنونه
ثم تركها ورحل نظرت هي له بتعجب هل غمز لها الآن يالله هو سيجعلها تجن بالكامل
.............. ♥️ ♥️
في سياره مالك كان يقود وهو ينظر لها كيف تنظر للاسفل مثل الطفل المذنب
مالك ببرود / انتي سألتني ينفع تيجي معايا ولا لا صح
هزت نور رأسها بايجاب
مالك / مش سامع
نور / صح
مالك / واظن انا قلتلك ان مينفعش تيجي صح؟
نور / صح
مالك / وانتي مشيتي ورايا ورقبتيني ومفكره اني مش واخد بالي ودخلتي ورايا المخزن وانتي متعرفيش ايه اللي ممكن يحصل جوا صح
نور بخفوت / صح
مالك / اممممم لازم تتعاقبي
نور وهي تهز وأسها بخوف / لا يامالك بالله عليك انا بس كان نفسي اتفرج عليك وانت بتعمل مهمه
مالك / افرضي كانت عصابه خطيره وهددوني بيكي مثلا كان هيبقي وقتها موقفك ايه انتي بتمشي من غير ماتشغلي دماغك
نور بخفوت / اسفه
مالك ببرود / برضو هعاقبك يانور
نور / طب هو ايه العقاب
مالك بتفكير / لسه هفكرلك في واحد حلو
نور وهي توشك علي البكاء / تفكر في واحد حلو
مالك وهو يتوقف أمام منزلها / بالضبط يلا انزلي وجهزي نفسك لان التدريب الجاي هيبقى مبارزه بيني انا وانتي
نور بفم مفتوح / انا وانت ازاي مش فاهمه ده انت هتفرمني
مالك / امال انا بدربك ليه مش عشان تعرفي تبارزي اي حد
نور / انا بعرف اضرب علي فكره
مالك / عارف بس مش باحتراف وده اللي هنشتغل عليه
نور وهي تهبط / هموت قبل اليوم ده
هبطت نور من السياره ورحل مالك كانت نور تصعد السلم عندما رأت الناس تنظر لها وتتحدث بهمس نظرت لهم بتعجب ماذا يحدث هنا
صعدت ودخلت للشقه وجدت سمر تجلس وهي غاضبه بشده وجنه تجلس بجانبها وتنظر لها باسف
نور / في اي مالك ياسمر
ثم نظرت لجنه / مالها سمر يا جنه
سمر / ماليش يانور مفيش حاجه
نور بعناد / لا فيه مالك كده قالبه خلقتك وليه الكل عمال يبصلي ويتوشوشوا كده
سمر بحده / حد كلمك ولا قالك حاجه
نور / لا بس كان شكلك غريب عمالين يهمسوا لبعض
سمر / مافيش يا نور يلا ادخلي اقلي بطاطس يلا وشيطلنا شويه بيض عشان ناكل قبل أي حاجه قبل اللخمه
نور / لخمه ايه
سمر وهي تنهض بحماس / انهارده كتب كتاب عمر وجنه
نور بصراخ / بجد والله
سمر وهي اهز رأسها بايجاب / اها انهارده هيتجوزوا
نور وهي تقفز بمرح / ايوه بقي يبشه هو ده الكلام
ثم وقفت وصرخت مما افزع جنه وسمر / اللبس مجهزناش اللبس ولا اي حاجه لازم اجهز فستان حلو واشوف جذمه تليق عليه
سمر / اهدي ياختي هو كتب كتابك انتي
نور بتذمر / ايه مش اخويا لازم افرحله
سمر / طب انجري اعملي اي حاجه نطفحها الأول
نور وهى تدخل بتذمر / الجاريه اللي جايبها سيد ليكم هو اللي رماني الرميه دي
سمر / بطلي برطمه واخلصي يازفته
ضحكت جنه عليهم وسعدت لأنها ستكون جزء من هذه العائله تذكرت كلام سمر لها
سمر /ايه رأيك في عمر
جنه بخجل / ماله يعني
سمر / يعني هو مش عاجبك
جنه وخدودها احمرت بشده / هو محترم وكويس
سمر / يعني لو أتقدم ليكي هتوافقي
جنه وقد الجمتها الصدمه / يتقدم لي ازاي يعني
سمر / بصي انتي زي اختي يا جنه وتهمني مصلحتك والله انا مش عايزه الناس تتكلم عنك بالسوء
جنه بخيبه امل / يعني هو عايز يتجوزني عشان الناس انا ممكن امشي وهلاقي مكان متقلقيش انا بعرف اتصرف
سمر وقد حققت مرادها وتأكدت من حب جنه / مين قالك انه عشان الناس بس
جنه بانتباه / امال ايه
سمر بغمزه / يعني انتي مخدتيش بالك من كلامه ونظرات
جنه بخجل / انا مش
سمر / خلاص خلاص هتموتي مني اعتبر دي موافقه
جنه هزت رأسها بايجاب
عادت جنه من شرودها علي صوت سمر /
ايه يا كبير سرحان في ايه لا فوق معانا كده لسه اليوم طويل وورانا حاجات كتير
ضحكت جنه بخجل وذهبت معها لتتجهز حتي تنتهي نور من اعداد الطعام
أسفل المنزل كان يقف علي بعد مناسب بحيث يستطيع سماع كل شئ دون أن يلحظه احد
اخرج هاتفه واجري مكالمه /
ايوه يا عثمان بيه
عثمان من الجهه الاخري / ايوه يا فجري جولي ايه اخر الاخبار عنديك ونور كيفها
الرجل / يبشه الست نور هنا مبهدله الدنيا
عثمان وهو يقف بحده / بتجول ايه يا مخبول انت
الرجل برعب من صوته / مش انا يبشه دي الناس هنا كلهم بيتكلموا عليها وانها كل يوم بترجع البيت في انصاص الليالي مع راجل غريب عنيهم
عثمان بغضب / انت متأكد يا مخبول انت
الرجل / متأكد يابيه وكومان انا مراجبها دايما وبشوفها بتروح لراجل البيت وتغيب عنديه بالساعات
عثمان بغضب أعمى / اجفل جفل نفوخك
نظر عثمان أمامه بشر / أكده يابت عمي رايحه مصر عشان تتسرمحي بس مبجاش عثمان اللي بتتهز ليه كل شنبات النجع اما خليتك تترجيني أرحمك
.................. ♥️ ♥️
الممرضه / دكتور ساره دكتور مازن بيقول لحضرتك تجهزي عشان فيه عمليه مهمه
ساره / تمام بلغيه اني جايه
ذهبت الممرضه لتبلغه
ارتدت ثيابها وتعقمت وذهبت لغرفه العمليات وجدت مازن يقف ويعطي تعليمات للمرضين
دخلت ونظرت للمريض وجدت وجهه مغطي
مازن / نبدٱ
هزت رأسها وبدأت تقوم بالعمليه له وبعد مرور ساعتان انتهت العمليه نظر لها مازن بأمر / اقفلي الجرح
وتركها وخرج بتعب
نظرت هي له بعد خروجه وقلدته / اقفلي انتي الجرح
اتجهت للمريض وأخذت تخيط جرحه بعد أن انتهت ذهبت الممرضات له لينقلنه للسرير المتحرك لنقله لغرفه أخرى عندما كانوا ينقلونه ظهر وجهه نظرت هي لوجهه وبهت شكلها وتراجعت بخوف وانفاس متلاحقه كيف هو هو مات امامها هي متأكده من ذلك
.......................♥️ ♥️
عاد عمر للمنزل وهو متعب حيث ذهب للشركه يحاول جمع اي شئ يدين حميد الشرقاوي
دخل للمنزل وصدم مما رأي المنزل يعم في الفوضي والارائك مزاحه الزاويه ونور ترتدي عباءه قديمه وتربطها علي وسطها وترتدي حجاب صغير علي شعرها مربوط للخلف وتمسك منفضه وتقوم بتنظيف السجاد وسمر تخرج من المطبخ وهي تحمل وعاء ملئ بالارز وهي تنتقي منه الأشياء غير اللازمه وجنه تخرج من الغرفه وهي تضع ماسك علي وجهها
سمر وهي تنظر لعمر / كويس انك جيت انزل وصي علي الجاتوه
عمر بتعجب / ايه اللي بيحصل هنا
سمر / هو ايه اللي بيحصل يعني كتب كتابك انهارده
عمر / اه كتب كتابي
ثم فتح عينه بشده / نعم كتب كتابي ازاي
سمر وهي تنظر له بتعجب / ايه ده هو انا مقولتلكش
عمر بسخريه / لا مقولتيش
سمر ببساطه / انهارده كتب كتابك علي جنه
عمر / لا والله ونسيتي تعزموني انتي مجنونه ياسمر.
سمر وهي تدفعه للداخل / يلا بسرعه غير عشان تروح تجيب الطلبات
عمر / يا ستي استني بس عاي...
سمر وهي تدفعه لغرفته/ بطل رغي وخلص ياعم ورانا شغل كتير
دخل عمر غرفته وهو يضرب كف بكف / ياهبل بيعملوا كتب كتابي مفاجأه ليا
جنه لنور / نور بقالي نص ساعه حاطه البتاع ده اشيله امتي
نور وهي تمسح وجهها من الغبار / لا خلاص روحي اغسليه كده وقته خلص
جنه / تمام
.............. ♥️ ♥️
دخل سراج وجد كلا من مالك و مازن يتحدثان
سراج / متجمعين دايما يارب
نظر له مالك ببسمه / تعالي ياسراج شوف مازن
سراج وهو يجلس بتعجب / ماله مازن
مازن / هتجوز
سراج / اه الف مبر...... ايه انت هتتجوز!!!!
مازن بحاجب مرفوع /ليه يعني منفعش اتجوز ولا ايه
سراج / لا بس غريبه اوي يعني مازن الشريف هيتجوز وهو اساسا مش بيطيق جنس الستات لا وهيتجوز اول واحد فينا كمان غلبت توقعاتي كلها
مالك / شوفت مش ان الأوان انت كمان تحصله
لايعرف لماذا اول شخص خطر في باله في تلك اللحظه هي سمر ابتسم سراج بشرود / ان شاء الله
مازن وهو يضرب مالك في كتفه / خدت بالك انت اول مره ميرفضش لا والابتسامه مترين بسم الله ماشاء الله
مالك / انا عارف هي مين وهي كويسه جدا علي فكره لو منك هاخد خطوه واتقدم
سراج بخبث / علي الاقل انا واضح يا شيطان الدور والباقي على اللي بيخبوا
مالك ببرود / قصدك ايه
سراج بضحكه / قصدي علي اللي عرفتها اسمك يا شيطان
مازن بغمزه / لا ده انا فايتني كتير بقي
سراج / اوي يامسكين
مازن / هي نفسها البنت اللي حبتني اعالجها
سراج بضحك / انت عرفتها
مازن / لاحظت فعلا ده كان هيقتلني وانا بكشف عليها
مالك ببرود / ايه هي الحفله عليا ولا ايه
سراج بضحك / مش انت اللي بدأت وكنت عايز تعملها عليا اديها انقلبت عليك
ضحك مازن علي ملامح مالك وكلام سراج
سراج ببسمه / يا بقالنا قد ايه متجمعناش كده
مازن / ربنا يديمكم ليا يارى انتم عيلتي الوحيده
مالك وهو سربت علي كتفه ويعانقه / الف مبروك ياصاحبي
مازن / الله يبارك فيك وعقبالك
قال الاخيره بغمزه فضحك سراج
سراج / صحيح مين العروسه
مازن بهدوء / دي دكتوره متدربه عندي اسمها ساره
مالك / هتتقدم امتي
مازن / لسه هفاتحها الأول بالموضوع واشوف رأيها
سراج / انت لسه ماقلتش ليها
مازن وهو يشرب القهوه التي أعدها مالك / لسه
مالك / بإذن الله توافق ونفرح بيك ياكبير
سراج / الف مبروك ياصاحبي
مازن / الله يبارك فيك
مالك وهو ينهض / هطلع اخد شاور لحد ما الاكل يوصل
سراج / تمام
................ ♥️ ♥️
نور وهي ترتدي وتنادي سمر
سمر / تعالي اقفلي السوسته دي رخمه اوي
جاءت سمر وكانت ترتدي فستان سماوي طويل يظهر قوامها وجميل جدا اغلقت سمر سحاب الفستان / ايه القمر ده
كانت ترتدي نور فستان وردي طويل وبه بعض الأشكال الكريستاليه
ولكن يفصل جسدها
نور / سمر بلغتي سراج ومالك
سمر وهي تغمز لها / هو احنا وقعنا ولا ايه
نور / احم وقعنا ايه يابت انتي بس انتي عارفه لولاهم كان زماني في السجن هما اللي ساعدوني عشان اخرج علي الاقل ياستي عشان منحسش نفسنا لوحدنا انتي عارفه ملناش حد هنا وجنه كمان ملهاش حد هنا
سمر / تمام ياجميل انت هكلم سراج
نور بخبث / وهو رقم سراج بيعمل معاكي ايه يامربيه الاجيال
سمر وهي تضربها / جذمه سراج هو المؤسس الأساسي للمدرسه والمتبرع الاساسي ليها فأكيد تاخد رقمه يعني
نور / ماعلينا كلميه لحد ما اشوف جنه كده خلصت ولا لا
سمر / تمام
خرجت نور وتوجهت لغرفه جنه
واتصلت سمر بسراج واخبرته
دخل عمر علي سمر وهو متأنق في بدلته
سمر وهي تطلق صفيرا / ايه الحلاوه دي كانت مستخبيه فين
عمر بتكبر مضحك / دي حجات كده انا مدكنها للحبايب
سمر وهي تغمز / من لقي احبابه بقي
عمر بضحك وهو يعانقها / عقبالك ياعمري
سمر / اهم حاجه اني اطمنت عليك ياعمر غير كده مايهمنيش
دخلت نور / اسفه او بقطع جو العشق الممنوع بس الجيران بدأت تيجي والعروس هتسيح جوه يلا يا باشا نطلع
عمر وهو يعانق نور ويضحك / الله يكون في عونه اللي هيتبلي بيكي ياعمري
نور / ده ياسعده ياهناه
............ ♥️ ♥️
مازن / ياعم هو انا اعرف حد منهم عشان اروح بعدين هما عزموكم انتم مش انا
سراج / متبقاش بايخ البنت يتيمه وعايزه تحس ان فيه ناس معاها عشان فرحتها يلا يامازن تعالي معانا بدل الزهق ده واحنا وشنا في وش بعض كده
هبط مالك السلم واخذ المفاتيح بررود ونظر لمازن / يلا عشان منتأخرش علي الناس
مازن بسخريه / من امتي الشيطان بيحضر أفراح
مالك بغمزه / من ساعه ما طب
نظر له سراج ومازن بتعجب من تغير الشيطان بهذه الطريقه اكيد هذا شخص آخر فهذا ليس ابدا الشيطان الذي يخاف منه الجميع
جذر سراج مازن وانطلق للسياره ركب مازن بجانب مالك قاد مالك السياره حتي وصل لمنزل نور
هبط الجميع من السياره بطلتهم الخاطفه للانفاس فكانوا ساحرين
دخلوا العماره تحت انظار عاطف
والرجل الذي يراقب نور
الرجل محدثا عثمان / الو يابيه
عثمان / خلص في ايه
الرجل / انا شفت الراجل اللي الست نور دايما بتروحله بيته داخل عنديهم ومعاه رجلين
عثمان / طب راجبهم كويس واتأكد انهم طالعين ليها مش لحد تاني
الراجل / اعتبره حوصل يبشه
............ ♥️ ♥️
دخل كلا من مازن وسراج ومالك للمنزل وجذبوا انتباه الجميع بطلتهم التي تبدو للجميع انهم ليسوا من الحاره بل يبدوا انهم من أصحاب الطبقه الغنيه جدا
نهض عمر من جانب جنه وذهب لاستقبالهم وجلسوا جميعا تحت نظرات سراج العاشقه ونظرات مالك التي تكاد تحرق نور بسبب ثيابها
جاء المأذون وبدأ بكتب الكتاب
المإذون / من وكيل العروس
نظر الجميع لجنه ونظرت هي بحزن
مالك بتدخل / مازن هو وكيل العروس
نظر مازن له
مالك / انت الكبير هنا يامازن
نظر مازن للعروس ولم يعرف لم هز رأسه بالموافقه علي كلام مالك
................ ♥️ ♥️
عثمان بغضب وقد اطاح بكل شئ أمامه
وهو يصرخ / ماشي يانور انا هوريكي ازاي ترفضيني عشان تتسرمحي أكده
وضع هاتفه علي اذنه ونظر امامه بغل / اجهز بكره هنفذ..........
♥️♥️...................... ♥️ ♥️
خلص الفصل اتمني يكون عجبكم متنسوش التعليق برأيكم والتصويت
♥️♥️........................... ♥️ ♥️
ياتري ايه هي خطه عثمان!!!!
ده اللي هنعرفه في الفصل الجاي من
#الحلقة_14
رساله اليوم 💌
تمر الحياة ولا يحدث
" الا ماكتبه الله لنا "
عيون تحلم وقلب يتمنى
ضع ثقتك بين يدي الله ❤️🕊
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
ذهب مازن وجلس بجانب المأذون وأخرج بطاقته ووضع يده في يد عمر الذي نظر له ببسمه نقل مازن انظاره لجنه التي تنظر لعمر بسعاده وخجل لما يشعر بهذا الشعور تجاهها لما لم يرفض قول مالك اغمض عينه بألم وتمني لو كانت صغيرته مكانها وهو يزوجها بنفسه ويسلمها لزوجها بيده نظر مالك لمازن وجده يغمض عينه بألم علم ان الماضي يعاد أمام عينه ذهب اليه مالك ووقف بجانبه ووضع يده علي كتفه فاق مازن من ذكرياته الاليمه ونظر لمالك نظره بها ألم شديد شعر بها مالك وضغط علي كتفه اكثر وطمئنه انه بجانبه جاء إليهم سراج وغمز بمرح لمازن
ابتسم مازن وحمد ربه علي إخوته قبل أن يكونوا أصدقائه
بدأ المأذون مراسم الزفاف وعمر لا يرفع عينه من علي جنه التي تكاد تموت من الخجل
ونظرات مالك المميته التي يرسلها لنور تكاد تحرقها وهذه الحمقاء لاتنتبه لنظراته بل تمازح جنه
سأل المأذون عن بطاقه العروس
نظر عمر لها بصدمه كيف نسي امر البطاقه اكيد ليس معها بطاقه في ظل ما حدث لها
ثواني وكانت نور تأتي من الداخل بالبطاقه الخاصه بجنه
نظر عمر بتفاجأه لجنه بينما هي أشارت له بعينها انها ستخبره لاحقا
انتهي المأذون من مراسم الزواج بالجمله المعروفه (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعافية وستر )
نظر عمر لجنه نظره حب لم يستطع اخفائها فهذه الاميره بعيناها الفيروزيه قد أسرته منذ المره الاولي نهض وذهب إليها وعانقها بشده ثم قبل جبينها / مبارك يازوجتي
خجلت منه جنه وخبأت رأسها في صدره وهي خجله منه بشده
نظرت لهم سمر بفرحه واطلقت صفير / الله عليك ياباشا رومانسي ياض ياعمر وانا معرفش
سراج في سره / يخربيتك راجل في نفسك كده
نهض مالك من المكان حينما وصله مكالمه ذهب بعيدا عن الضوضاء ليرد علي الهاتف
بينما كان يدخل عاطف وسلمي من الباب
عاطف بسماجه / الف مبروك يا بشمهندس عمر
عمر / الله يبارك فيك يا استاذ عاطف اتفضل انت ومدام سلمي نضايفكوا
سلمي وهي تجلس / تتفضل يا خويا منتفضلش ليه
نظرت سمر لهم ثم نظرت بنور / هروح احطلها سم ☠ في الاكل
مسكتها نور وهي تضحك / يخربيتك اقعدي كده لتعملي مشاكل
سمر / اه ياناري مش طايقه اشوف خلقه امها هنا هي و بيومي فؤاد ده
نور بضحك / هموت يخربيتك اهدي خلي الليله تعدي علي خير
في الخارج
مالك / اها هو اعترف علي طلب منه يحط القنبله
..........
لا انا حاسس ان اللي قلي عليه ده فيه أكبر منه وهو مجرد قطعه شطرنج لان حميد الشرقاوي فجر المركز بسبب انهم منعوا يدخل بضاعه ليه واللي يعمل كده يا ما مجنون يا اما مسنود
.........
اها بعد اسبوعين هسافر عشان الاجتماع
..........
لا منا جهزت كل حاجه خلاص
........
تمام يافندم انا هبلغ حضرتك بكل حاجه قبل السفر
..........
مع السلامه
دخل مالك ونظر وجد الصمت يعم المكان تعجب ونظر لنور وحد دموع محبوسه في عينها ماذا حدث هو تركها بخير هل حدث شئ في غيابه نظر لسراج وجده ينظر بشراسه لرجل يجلس بجانب امرأه يبدو عليها الخبث ومازن ينظر للجميع ببرود لا يناسب الموقف
مالك وهو يقترب من سراج / حصل ايه ياسراج ومالها نور
سلمي بصوت عالي / اهلا هو انت هنا يعني مش مكفيك كل يوم توصلها وتتسرمح مع قليله الأدب دي لا وعازماك هنا بس اقول ايه العيب مش عليك العيب علي اللي أهلها سايبنها تدور علي حل شعرها
عمر بصراخ / اخرسي اختي اشرف منك ومن اشكالك لولا انك ست كبير كان هيبقي كلامي غير بس معلش كلامي مع اللي سايبك ترمى محصنات كده
ثم نظر لعاطف / اتفضل يا استاذ عاطف خد مراتك واطلع بره يعني مش هتقعدوا في بيتي وتهينوا اهل بيتي
سلمي / ايوه ياخويا منت مش عارف تحكم علي اهل بيتك وبتتحكم في غيره مقدرش علي الحمار
ارتفع صوت الهمهمات بين الناس والهمس والنظرات
نور / انت واحده مش محترمه وللأسف انا اهلي ربوني ومش هرد عليكي عشان كده هنزل مستوايا ليكي وانا متربيه اني احترم كبار السن ومردش الاساءه بالمثل اتفضلي اطلعي بره البيت من غير مطرود
نظر سلمي لها بحنق وحركت رأسها الجانبين بحركه شعبيه / شوف البت بجحه ازاي صحيح مفيش حيا ابدا
نور / الحمدلله اهلي ربوني كويس الدور والباقي علي اللي ماشيه توزع سموم في الناس انتي ايه مش هتبطلي قرف بقي
سلمي / قرف قرف ايه ياختي
نور / أخلاقك اللي قرف واقسم بالله اسمعك تقولي كلمه عني تاني انا هبيتك في الحجز مش الرائد نور سيد حسين اللي واحده زيك تتكلم عليها لا فوقي ياحبيبتي كده واعرفي انتي بتقولي ايه
سمر / يامي يامي صدقي خوفت وريني ياختي هتعملي ايه صحيح بجحه اوي تغلط ومتحبش حد يتكلم
تعالي همس الناس والتحدث علي نور
مالك بصرخه واحده اسكت الجميع عن التحدث / بس
نظرت له سلمي وكانت ستتحدث ولكن ارتعبت من نظرته المميته ووقع قلبها فنظرته مرعبه حد الموت شعرت انه يقتلها بنظرته نظر مالك لنور وجدها تنظر لسلمي بقوه تخفي تحتها ضعفها / انتى باي حق تتهميها كده كنتي مين
سلمي وهي ترتعش من نظرته / اصل يابيه
مالك بفحيح مخيف / اششش ماقلتش تتكلمي
ثم نظر لعاطف بسخريه / مش عارف تسكت مراتك ولا ايه
عاطف / يابيه هي البت نور دي اللي
لم يكمل كلامه بسبب صفعه مالك التي أسقطته أرضا وجعلت أنفه وفمه ينزف بشده من قوه الصفعه
مالك بنظره توحي بخروج الشيطان / اسمها نور وبالنسبه ليك الانسه نور ولما تتكلم تتكلم باحترام بدل ما انا اللي هعلمك ازاي تتكلم بس بطريقتي
ثم نظر للجميع / اللي بتتكلموا عليها دي تبقي خطيبتي واللي يقول عليها كلمه واحده اقتله انتم فاهمين وقبل ماتتكلموا علي حد اعرفوا الحقيقه الأول مش تمشوا ورا اللي بيتقال
نظر لنور وجدها تنظر له بنظره ولأول مره لا يستطيع تفسير نظره احد
سمر وهي ترفع صوتها / خلاص المولد انفض كنتم جايين عشان تخوضوا في شرفنا مش تهنونا اتفضلوا كل واحد يروح لحاله شرفتونا
ثم نظرت لسلمي / اما انتي بقي فأنا حذرتك قبل كده لو قربتي من نور هعلمك الأدب بس مسمعتيش
ثم اقتربت من سلمي وجذبتها من حجابها وجربتها خلفها لغرفته ركض الجميع ليلحق بها
سمر بنظره شر / يمين بالله اللي هيجي ورايا لاسيبها وامسك فيه هو
ثم اخذتها الغرفه واغلقتها عليهم ولم يسمع الجميع سوي صراخ سلمي
عاطف من الخارج لعمر / ينفع كده ياباشمهندس خلي اختك تسيب مراتي
عمر ببرود / اظن انت سمعت سمر قالت ايه عايز تدافع عن مراتك اتفضل
نظر عاطف للغرفه بخوف وتراجع
نظر له مالك بسخريه
ثم وجه نظره لنور التي تنظر للفراغ اقترب منها مالك وامسك يدها فاقت هي من شرودها ونظرت له بتعجب اخذ هو بيدها وتوجه للبلكون
مالك وهو ينظر لها / مالك ساكته كده ليه
نظرت له نور / اسفه
مالك بتعجب / اسفه علي ايه
نور بدموع تلمع في عينها / اسفه لانك اتحطيت في موقف بايخ بسببي واتضطريت انك تقول اننا مخطوبين
مالك وهو ينظر لها / متتأسفيش يانور انا اللي عملت كده بارادتي ومحدش كان يقدر يجبرني ابدا
نور / تمام شكرا ليك جدا دايما بتساعدني في كة مشاكلي وانا فتره كده وهقول اننا انفصلنا
ثم تركته ورحلت دون سماع رد
مالك بعد ذهابها / ما اظنش يانور ان ده هيحصل ابدا طول ما انا عايش
............... ♥️ ♥️
تسطح سراج علي سريره وهو يتذكر شكل سلمي بعدما تركتها سمر بالقوه وبتدخل منهم لقد كانت تقريبا جثه يالله ماهذه الفتاه قويه جدا وفي نفس الوقت هشه جدا اه سوف تقتلني
بينما في الغرفه المجاوره كان مازن يفكر في جنه لما شعر انها تخصه هي اقيظت مشاعر الاخ بداخله وقد ظن انه دفنها منذ ضياع صغيرته لاينكر ان تشابه الأسماء بينهم امر عجيب وايضا تشابه لون العين بينهم كبير جدا ولكن كيف ذلك وهو بحث عنها كثيرا وبالفعل توصل للملجأ التي كانت فيه ولكن للأسف وصل متأخرا فقد كان الملجأ احترق بالكامل ومات من فيه ولك ينجو منه سوي القليل فقط وهو تأكد لم تكن صغيرته من بينهم هذا يعني انها...
ابتلع غصه بسبب ذكرياته الاليمه التي هاجمته اغمض عينه بعذاب علي صغيرته ودعي الله لها والوالديه بالرحمه وتذكر جنيته الشقيه ولسانها الطويل دائما واخر مره رأها كانت مرعوبه بدرجه كبيره
Flash 📸 back
خرجت ساره وهي تركض من غرفه العمليات وتنظر خلفها برعب يكاد يقتلها وعينها حمراء شديده كان في ذلك الوقت مازن يتحدث مع طبيب اخر وجدتها تركض في الممر وهي تنظر خلفها برعب كبير نظر لها بتعجب ولحق بها دخل خلفها الغرفه حيث تركت الباب مفتوحا
مازن / مالك يادكتور ساره
نظرت له ساره بعيون مفتوحه من الرعب / هو هنا انا شوفته مماتش هو لسه عايش راجع عشان يقتلني هينتقم مني لازم اهرب من هنا
نظر لها مازن بتعجب كبير ما الذي تتحدث عنه لما هذا الخوف
مازن وهو يقترب منها / اهدي ياساره مش فاهم حاجه مين ده اللي رجع وليه خايفه منه كده
ساره ببكاء شديد / حسام رجع عشان ينتقم مني ويقتلني زي ما قتلته
نظر لها بصدمه ماذا تقول هذه قتلته كيف وكيف عاد من الموت اذا كانت قتلته / طب اهدي شكلك مجهده شويه اهدي بس وهتكوني كويسه
ساره وهي تجمع اشيائها بسرعه / لا مش هقعد هنا هيصحي يقتلني انا همشي من هنا
اقترب منها مازن وجذبها لعناقه بشده قلبه يؤلمه من شكلها وخوفها هذا / اشششششش مفيش حاجه هتحصل طول ما انا جانبك
شددت هي من عناقه وهي لا تشعر غير بالامان بين احضانه / هو عايز يقتلني متسبنيش يامازم هيقتلني
مازن وهو يربت علي شعرها / خلاص انا جنبك اهدي
Back
مازن / ياتري ايه اللي حصلك يا ساره وخلاكي تخافي كده
في الغرفه بجانبه كان مالك شارد في نور وحديثها هل تظن انه فعل مافعله شفقه ام ماذا هو ليس نادم ابدا علي ماقاله واذا عاد به الزمن سيقول انها زوجته وليست خطيبته فقط هو لايعرف ما يحدث له بجانبها ولكنه شعور لذيذ يجعله يريده ان يستمر هي ستكون معه وبجانبه ولن يسمح لها أن تبتعد عنه فقط ينتهي من المهمه القادمه وبعدها يتفرغ لها اغمض عينه لينام بعمق ويفكر فيها فهي لم تعد تزوره في أحلامه كأنه اكتفت بالظهور في واقعه فقط
............... ♥️ ♥️
في منزل نور كان عمر يجلس في الصاله وهو يشاهد التلفاز ولكنه لا ينظر اليه هو شارد بشئ شعر بأحد يجلس بجانبه نظر وجدها جنه
عمر ببسمه / لسه صاحيه
جنه ببسمه / مش جايلي نوم انت لسه صاحي ليه
عمر وهو يقترب لها وهي عادت للخلف / ولا حاجه انا كده لما بفرح مش بعرف انام
نظرت هي له بنظرات فرحه / بجد ياعمر انت فرحان
عمر / مش باين عليا
ابتسمت هي بخجل
عمر /اه صحيح ازاي جبتي بطاقه
نظرت هي له ببسمه / احم اصلي اخذتها من مكتب شوقي مع الوصلات قبل ما اهرب
عمر بتعجب / هو كان عامل ليكم بطايق
هزت جنه رأسها / اه عشان مثلا لو عسكري مسكني وانا ببيع مثلا اقوله اي كلمتين بس طبعا البطاقه مش باسمي الحقيقي
عمر / هو انت اسمك الحقيقي مش جنه
جنه / لا اسمي جنه بس اسم الأب هو اللي مش صحيح انا لما خدوني كنت اربع سنين فكنت فاهمه كل حاجه وكنت عارفه اسمي بس هو جاب البطاقه باسم اب تاني
عمر بتعجب / انت فاكرة اسم باباكي
هزت جنه رأسها / احمد الشريف
عمر / حاسس اني سمعت الاسم ده قبل كده
جنه / معرفش من وقت ما انخطفت وانا مش بسمع اي حاجه عن أي حد
عمر / طب انا عندي صديق في السجل المدني هخليه يدور في الورق اللي عنده كده علي اي حاجه ممكن توصلنا لعيلتك مش انتي بتقولي اخوكي كان عايش وقتها ممكن نلاقيه
هي بفرحه كبيره / بجد ياعمر
عمر / اسمي طالع منك سكر
جنه بخجل / بس بقي لو سمحت
عمر بضحكه / يابنتي انتي مراتي دلوقتي
جنه بخجل / عارفه
عمر بهمس وهو يقترب / عارفه ايه
جنه / اني مراتك
عمر اقترب منها جدا وكاد يقبلها لولا انا قاطعهم ظل احد يقف بجانبهم
ابتعد عمر ورفع نظره لهذا الظل وجد نور تقف وتأكل موز كان سينهض
نور والموز في فمها / والله ما انت قايم انا ماشيه انا بس كنت بشوف حته جاتوه اتبقت بس شكل الناس خلصوها كلها فلقيت موز وكنت معديه شفتكم بالصدفه بس
عمر وهو ينظر لها بغيظ /ده انتي عيله فصيله بقولك ايه يابت انا هرجعك عند اهلك انا تعبت منك
نور وهي تنظر بكبرياء / علي قلبك ياعمر هنا انت ليك الشرف ان الرائد نور سيد قاعده معاك وبتكلمك عادي كده
عمر وهو يلوي فمه / ليه يا ختي بكلم مين يعني غوري يابت علي اوضتك ومتدوشيناش
نور وهي تغمز له / عايز تستفرد بالبنيه اخص عليك ياعموري مكنتش اعرفك قليل الادب كده
عمر بغيظ / والله ما فيه حد قليل الادب هنا غيرك غوري يابت بد ما انا اللي اجي اخليكي تدخلي بمعرفتي
نور وهي تأكل الموز وتدخل / خلاص يا خويا بس ماتزوقش الله
نظر عمر لها بتعجب/ البت دي لازم تبطل تقعد مع سمر البت بقت رداحه
نظر عمر لجنه الغارقه في الضحك / وانتي كمان متقعديش كتير مع سمر
جنه استمرت في الضحك ولم تستطع الرد اقترب عمر منها مجددا / ايه الضحكه الحلوه دي تعرفي انك جميله جدا
سمر / انا برضو قلتلها كده
فزع عمر من الصوت القادم من جانبه نظر وجد سمر تجلس بجانبه علي الاركيه صرخ عمر بفزع / انتي جيتي هنا امتي
سمر (بصوت الحاجه نوسه) /الله جرا ايه ياببلاوي شفت عفريته ولا ايه
عمر / هي ليله باينه ده انتم اسود من العفاريت انتي هنا من امتي ياست انتي
سمر ببرود / من اول متقعديش مع سمر
عمر / انا عارف ان نهايتي علي ايدك انتي والقرده اللي بتاكل موز جوه دي
نور وهي تخرج / الله وانا مالي يالمبي
سمر وهي تفتح زراعها لنور / تعالي ياحبيبتي يامسكينه انتي دايما ظالمك الوحش ده
ذهبت إليها نور وعانقتها / اه والله شفتي ياسمر بيظلم نور حبيبتك ازاي
نور / نا عاش اللي يظلمك ياقلب سمى طول ما انا عايشه انا هاخد منه جنه ونسيبه لوحده كده
عمر / لا والنبي
سمر وهي تهز رٱسها / اها
عمر / طيب عليا وعلي أعدائي كلكم هتتخمدوا هنا في الصاله ها قال تسيبوني لوحدي قال
نور وهي تقفز من حضن سمر/ هيييييه حفل مبيت
سمر / اشطا يلا نجيب البطاطين ونفرشها
احضر الجميع البطاطين وفرشوها وناموا عليها سمر في البدايه ثم نور ثم عمر ثم جنه
عمر وهو يضم الثلاثه عليه / ربنا يديمكم ليا يارب ويسعدكم يارب
الجميع / امين يارب
نور وهي تتثائب / احكي حكايه ياسمر وانا بنام
سمر / اشطا اسمعي ياستي كان يا ما كان ياسعد يا إكرام ولايحلي الكلام الا بالصلاه علي الرسول صلى الله عليه وسلم
كان فيه.........
............... ♥️ ♥️
انقضي الليل 🌃 واشرقت الشمس لتكون بدايه جديده وحياه جديده وأمل جديد للجميع
استيقظ عمر وذهب للمطبخ وأخرج الثلج وجاء لمكان نوم الجميع ووضع ثلج لنور وسمر واقترب من جنه وقبلها ومرر الثلج علي خدها بلطف بينما كانت سمر ونور يقمن بالرقصه الصباحيه المعروفه استيقظت جنه ونظرت وجدت عمر يغمز لها نظرت اكثر وجدت تنور تقفز هي وسمر ويحاولن الوصول لظهرهن
نظرت لهم بتعجب ماذا حدث لهم
ضحك عمر عليهم / ده التقليد الصباحي هتتعودي
بعد مرور ساعه تقريبا كان عمر غادر المنزل لعمله الذي يحاول من خلاله ام يوقع حميد الشرقاوي
بقيت سمر التي قررت أن تأخذ جنه معها للعمل ونور التي ارتدت ثيابها للعوده للعمل فهذا اول يوم لها بعد حادثه التهمه التي وجهت لها وسوف تمر علي مالك بعد الانتهاء لكي تكمل تدريباتها التي توقفت منذ ذلك الحادث
كان الجميع علي وشك الخروج من المنزل حينما سمعوا صوت طرق كبير كاد الباب ان يتحطم بسببه ذهبت سمر لتفتح الباب وكانت جنه ونور خلفها مستعدين للذهاب
فتحت سمر الباب وجدت أمامها رجال أصحاب جسد ضخم جدا نظرت لهم برعب
تراجعت سمر للخلف وهي تضع يدها اما نور وجنه بحمايه وتنظر للرجال بشراسه وهي مستعده للقتل في سبيل حماية 🛡 اخوتها
ثواني وكان يخرج من بينهم
فتحت نور وسمر أعينهم بحده
سمر وهي تضغط على أسنانها / عثمان المنصوري
عثمان وهو يوجهه نظره لنور / كيفك يابت عمي
♥️♥️................................. ♥️ ♥️
خلص الفصل اتمني يكون ممتع وعجبكم
متنسوش التعليق برأيكم والتصويت
تشجيعكم بيفرق جدا 😍
♥️♥️.................................♥️ ♥️
ايه هي خطه عثمان!!!
مالك هيبدأةمهتمه قريب جدا ياتري ايه هي الأحداث اللي هتحصل في أثناء المهمه دي مفاجأت كتير وخطط بتدبر وخيوط حب بتتنسج وشراره عشق بتشتعل ونار غيره بتحرق كل ده هنعيشه في الفصول الجايه من
#الحلقة_15
اللهُم قدّر لنا الفَرح بكل أشكاله.. 🤭
أنت الكريم الذي لا حدود لعطائه..💜💭
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
كان مالك يجلس في مكتبه وهو ينظر للملف أمامه عن حميد الشرقاوي / بينا تار قديم ياحميد زمان دمرتني ودمرت عيلتي كلها بس وربي لخيلك تبكي عشان اموتك وارحمك
رن هاتف مالك / الو
.........
مالك ببسمه حنونه / لا قريب انا اللي هاجي
.........
هههههههههه ياعم خده ده قارفني هنا
...........
هي عامله ايه
............
خلي باللك منها يا أسد
..........
عارف انك هتحميها ولو علي حياتك وعارف غلاوتها عندك قد ايه
...........
هاجي وهقعد حوالي شهرين لان المهمه المره دي شديده
............
مش هنعيد الكلام تاني يا أسد انت عارف مش هتراجع عن اللي في بالي
.........
خلي انت بس بالك من زينه انت عارفها مجنونه شويه
...........
هو وصلك انت بتراقبني بقي
........
نور عندي ميت خط أحمر اللي يفكر بس فيها هنسفه
........
هههههههه تصدق انا اللي شدني ليها في البدايه ان جنونها شبه جنون زينه بس زينه علي كبير شويه دايما بتوقعني في مشاكل زي زينه
..........
طب يبشه خلي بالك انت بس من زينه ومالكش دعوه باللي يخصني
........
لا ياخفيف في دي مش واحد ابدا
...........
ماشي سلام انا وهجهز نفسي للسفر
.......
المفروض بعد اسبوعين بس بفكر اني اعجل شويه اصلكم وحشتوني اوي
............
تمام يا كبير قريب اشوفك مش هوصيك علي زينه تاني
........
ههههههههه خلاص ياعم خايف اجي الاقيك قاتلها
..................... 💜 💭
سمر / جاي ليه ياعثمان يامنصوري
عثمان بسخريه / جاي اخد بت عمي يا سمر ومتجفيش في خلجتي عشان ماتنأذيش
سمر وهي تضع يدها في وسطها / ياما ياما خفت منك اسمع ياعسل انت خد التيران دول وبره بيتي بدل ما ألم عليك الشارع كله
نظر لها عثمان يغيظ / اسمعي ياحرمه انتي بت عمي هتيجي معايا غصب عن الكل
نور بصراخ / لا والله هو غصب ولا ايه يا واد عمي
نظر عثمان بشرر لها / اه غصب يابت عمي
ثم نظر للرجال الذين تقدموا منها مسكت سمر الفازه وكسرتها ووجهتا لهم
سمر بشراسه / اقسم بالله بس تفكر تقرب هقسمك نصين فوق يابن المنصوري انت متعرفنيش ده انا اخد فيكم إعدام لو حد لمس واحده منهم
عثمان وهو يشير للرجال بالتوقف/ فاكراني هخاف منك إياك لا يابنت عبدالرحمن مش عثمان المنصوري اللي تهدده حرمه ويجيب ورا بسببها لسه متخلجتش اللي ترفع صوتها عليا
سمر بشراسه / لا يا عره الرجاله انخلقت وواقفه قدامك
احد الرجال بصراخ / انت كيف تكلمي الكبير أكده انعدلي ياحرمه في كلامك
سمر بسخريه / وهو لو كبير ولا راجل كان هجم علي بيت مش فيه غير نسوان بس
عثمان / كل اللي رايده هي بت عمي ونمشي بهدوء
نور / وانا ماريداش اني اجي وياك ياواد عمي
سمر / وانت لو كنت جيت لوحدك وطلبتها واتكلمت زي الناس كنا اتفاهمنا لكن لا جايب تيران وكنت هتكسر الباب علينا وعايزها تيجي معاك
عثمان بصراخ / انتي رايداني اعرف انها عتتسرمح مع الرجال اهنه وهملها لحالها لع مبجاش عثمان المنصوري اما اخدتها وربيتها
نور / انت كده بتتهجم علي ظابط شرطه يعني قضيتين خطف ظابط شرطه وتهجم علي مواطنين
عثمان / وانا ميهمنيش شي اعلي ما في خيلكم اركبوه بس مش عتحرك من اهنه من غيرك
ثم أشار للرجال للتقدم
صرخت سمر / اللي مستغني عن عمره يقرب منها
تقدم رجل من نور ولكن قامت سمر بغرز الفازه في زراعه وقع الراجل وصرخ من الألم
سمر بعيون حمراء / اطلعوا بره بيتي ياحيوانات
تقدم عثمان منها بسرعه ولم تعي سمر شئ
س
وي وهو يرش مخدر في وجها سمر وصراخها يتلاشي / ياحيوان هقتلك
سقطت سمر علي الارض رش أيضا علي جنه ونظر بشر لنور نظرت له نور بغضب / ياحيوان يا كلب
واخرجت مسدسها وأطلقت عليه رصاصه تعمدت ان تصيبه في زراعه / اطلع بره دلوقتي بدل وديني وما اعبد لكون مبيتاك في الحجز
عثمان وهو يمسك زراعها بألم ويشير بغضب لرجاله / هاتوتها يابهايم
انطلق الرجال تجاه نور أطلقت النار علي أحدهم ولم يمهلوها الفرصه لتطلق مره اخري قيدها احد الرجال وهي تصرخ بهم
/ سيبوني هقتلك ياعثمان هقتلك مش هسيبك تعمل فيا زي ماعملت زمان انسي ياعثمان مش انا العبيطه الصغيره اللي هتعمل فيها اللي انت عاوزه وتسكتلك مش انا اللي هسمحلك تقربلي بقذاره تاني نور الصغيره ماتت ياعثمان ماتت ياعثمان ماتت
اخذت تصرخ وأصبح وجهها احمر من الصراخ نظر لها برعب هل مازالت تتذكر ماكان يفعله بها اخرج المخدر وركض لها ووضعه علي فمها خوف من أن تتحدث اكثر في الموضوع نظر لرجاله / هاتوتها علي العربيه يابهايم جبل ماحدا يجي علي الصوت
خرج عثمان من العماره دون أن يراه احد او هكذا ظن فقد كان عاطف يري كل شئ ويسمع كل شئ ولكن خاف ان يتدخل بسبب صوت النار
انطلق عثمان للبلد ومعه نور
............... 💜 💭
كان عمر يحاول بكل جهده الحصول علي اي دليل يدين به حميد الشرقاوي فذهب لمخزن الأوراق وحاول إيجاد اي شئ اي صغره يدخل بها الي عالمه القذر يأس من ان يجد شئ ذهب تجاه مكتبه وهو يعلم انه في سفريه مهمه
عمر للسكرتيره / في ورق مهم كنت عطيته لحميد باشا عشان يمضيه ولازم اخده لان لازم يتسلم للحسابات
نظرت له الموظفه بعشق فمن هنا لايعجب بوسامه عمر
السكرتيرة / تمام اتفضل بس ياريت بسرعه عشان مش مسموح لحد يدخل
عمر بغمزه / تمام ياجميل
نظرت هي له بتخدر بينما هو ذهب تجاه المكتب وهو يبتسم بخبث دخل المكتب واخذ يبحث عن أي ورق بحث في جميع ادراج مكتبه وفي مكتبته وايضا في الكمبيوتر الخاص به ولم يجد شئ وجد ملف مكتوب عليه احمد الشريف نظر له بتعجب هذا اسم والد جنه هو يتذكره جيدا لقد أخبرته بها اخذ الملف بسرعه وفتحه ونظر فيه وفتح عينه بصدمه لما يري........
................ 💜 💭
في إيطاليا في فيلا كبيره جميله جدا كانت تجلس هذه الفتاه التي يبدو علي ملامحها الخبث والشر
تسحبت الفتاه علي أطراف اصابعها وذهبت لغرفتها وفتحت دولابها وارتدت ثياب تشبه ثياب فتيات الليل وخرجت من الباب الخلفي دون أن يشعر بها احد
بينما كان كل هذا يحدث تحت انظاره
أسد وهو يمسح بجانب فمه بعصبيه وببسمه تدل علي غضبه / بتخرجي الوحش فيا دايما يازينه
خرجت زينه من القصر وتوجهت ناحيه ديسكو كبير دخلت وجدت الجميع يفعل المحرمات أمامها دخلت مباشره حيث يجلس ثم اقتربت منه حد الالتصاق ونظرت في عينيه باغراء رفع هو عينه ونظر لها نظره تعرفها جيدا اخذ يدها وسحبها للغرف في اعلي الديسكو دخل الغرفه دفعته هي حتي وقع علي السرير نظر هو لها بنظره شهوانيه أخرجت هي سكينه من حزامها وأخذت تلعب بها أمام عينه نظر هو لها برعب ماذا تفعل هذه
الشاب بلكنه ايطاليه / ماذا تفعلين أيتها العاهره بهذه السكين
زينه بخبث وبرود / تؤ تؤ تؤ انا لست عاهره ياعزيزي بل أنت هو العاهر
نظر لها برعب كان يظنها احدي فتيات الليل الذي سيقضي معها بعض الوقت مقابل المال
الشاب برعب / من انتي وماذا فعلت انا لك
زينه بنبره مرعبه / انه والدك ياعزيزي هو من فعل هذا بك لاضغينه ولكن هذا انتقام صغير فقط
اقتربت منه زينه بالسكين وقامت بغرزها في بطنه ثم اخرجتها وغرزتها اكثر من مره
ونظرت له وهو مطروح وغارق في دمائه ثم نظرت ليدها المليئه بالدماء برعب ماذا فعلت هي لم تقصد ليست هي من فعلت هذا ليست هي سمعت صوت الباب يفتح نظرت برعب وجدت أسد يقف وينظر لها باسف لقد تأخر
نظرت له زينه بخوف / أسد هو هو مات مش انا اللي قتلته هو اللي مات هو انا مش قتلته والله هي اللي قتلته
فجأه سقطت مغشي عليها اقترب منها أسد باسف وحزن علي مايحدث لها وحملها وأرسل لاحد رساله ثم أخذها للخارج يعرف انها عندما تستيقظ غدا لن تتذكر شئ نظر لها تبدو مثل الملاك قبل خدها بحب شديد ثم وضعها في السياره وانطلق بها وهو يتنهد بحزن علي ماتعيشه هذه الملاك
............... 💜 💭
جلس عمر في مكتبه بصدمه كبيره بسبب ما رأه
دخل محمد عليه
محمد وهو يصرخ بفرحه / عموري اخبارك ياكبير
رفع عمر نظره لصديق عمره الذي غاب عنه منذ فتره نهض عمر بسرعه كبيره وعانقه بشده / محمد وحشتني اوي ايه الغيبه دي يابني الزواج غيرك ياحمادة
محمد وهو يضربه في كتفه / لا يابني بس انت عارف الظروف اللي اتجوزت فيها بسبب النقل بتاعي اضطريت اني اتجوز بسرعه عشان اخد صابرين معايا
عمر / ربنا يسعدك ياكبير كده انت خلاص هتستقر هنا.
محمد براحه شديده / الحمدلله يا اخي دي بهدله المهم انت اخبارك ايه
عمر وهو ينظر أمامه بشرود / اتجوزت
ضحك محمد عليه / لا حلوه بجد والله عملت ايه في غيابي
عمر وهو ينظر له بجديه / مش بهزر والله انا اتجوزت
نهض محمد بفزع واقترب منه بسرعه / اتجوزت ازاي يعني من غير ماتقول كده ياعمر هانت عليك العشره ده انت اول واحد يعرف بعلاقتي انا وصابرين حتي من قبل ما هي تعرف اني هتقدم ليها
محمد وهو ي بت علي كتف رفيقه / اهدي بس يامحمد الموضوع والله جه بسرعه اقعد وانا احكيلك
جلس محمد بغضب بدأ عمر يحكي له كل شئ منذ رؤيته للشباب يهاجمونها
ومحمد ينظر له بصدمه علي هذه القصه
محمد / اه يابن الكلب لازم تبلغ عنه فورا الحيوان ده
عمر / هبلغ اكيد بس في حاجه اهم الأول لازم اعملها
محمد / حاجه ايه دي
عمر / مش هنا تعالالي بليل نتكلم براحتنا
محمد / فيه ايه قلقتني
عمر بشرود / هتعرف كل حاجه بليل
................. ♥️👑
وصل عثمان للمنزل وهبط وحمل نور ودخل بها لقصر عائله المنصوري كان يجلس والده مع جده وكانت سميره تهبط السلالم نظرت وجدت عثمان يحمل ابنتها ضربت صدرها بقوه وهي تصرخ / بتي
وركضت تجاه عثمان
نظر كل من حسين وإبراهيم لعثمان الذي يحمل نور بملامح خاليه خرجت كل من هناء وفاطمه من المطبخ علي صراخ سميره
سميره وهي تلمس وجه ابنتها / مالها بتي ياعثمان عملت ايه في بتي جولتلك جبل سابج متجربش منيها عشان هتلاجيني انا اللي واجفالك
تجاهلها عثمان واخذ نور وصعد الأعلي توقف بسبب صرخه الجد التي رجت جدران المنزل / اوجف مكانك ياولد ابراهيم
استدار عثمان وهو ينظر بخوف من رده فعل جده ولكنه اقنع نفسه انه فعل الشئ الصحيح / نعم ياجدي
الجد بهدوء مرعب / تطلع بت عمك فوج وتدلي عشان اكلمك فهمت
هز عثمان رأسه واخذ نور وصعد للاعلي وضعها في غرفتها التي شهدت اسوء ايام حياتها علي يده
وهبط وجد جده يجلس بكل شموخ وهو مستند علي عصاه وبجانبه والده ينظر له بكل شر ووالدته تنظر له بقلق وسميره بكل شراسه وفاطمه بترقب
حسين بصوت مرعب / دلوك فهمني كيف تجيب بت عمك بالطريجه دي وليش اصلا جبتها من مصر
عثمان بغضب حاول تبرير موقفه / حفيدتك المصون ياحج حسين عم تتسرمح مع الرجال في مصر و....
لم يكمل بكلامه بسبب صفه سميره التي صرخت في وجهه / أخرس جطع لسان اللي يتحدت بكلمه واحده عن بتي دي اشرف منك ياوسخ كلنا عارفين انت عملت فيها ايه زمان ولا ناسي ياولد ابراهيم
نظر لها بشرار / وجتها كنت صغير وكمان مكنتش واعي للي عم يحصل ليه كل شويه تفكروني
ابراهيم / بنفكرك يا كبير عشان شكلك نسيت شكلك نسيت اللي عملته فيها واللي بسببه ابوها بعتها علي مصر من وجتها ماخطتش البلد شكلك نسيت انها فقدت النطج لسنه كامله بسبب عمايلك شكلك نسيت الصدمه اللي سببتها ليها في الوجت ده واللي لحد دلوك بتخاف تخطي البلد بسببها
عثمان بغضب / عايز تجول ايه يعني عايز توصلي ايه بحديتك ده
حسين وهو يضرب بعصاه / أخرس
ايه اللي خلاك تجيب بت عمك اهنه بالطريجه دي ها ومش عايز كلام هلس من كلامك اللي جولته من شويه
عثمان وهو يخرج صور لنور وهي تركب سياره مالك وصور وهي خارجه معه من منزله وصور وهو يصعد لمنزلها هو وشابان (سراج /مازن)
نظرت سميره في الصور / كدب كدب بتي لايمكن تعمل شي غلط اكيد انت اللي مفبرك الصور دي عشان نصدجك ونخليك تتجوزها تحت ستار بت عمي وهستر عليها
انصدم عثمان كيف عرفت خطته
حسين وهو ينظر له بشر / هي وصلت بيك ياعديم الربايه انك تفبرك صور لبت عمك سبت ايه للغريب يا ولد ابراهيم
عثمان / الصور دي حقيقه ياجدي مش فبركه والناس هناك عند بيتها بيتكلموا عليها وانها دايما ماشيه مع رجال كتير وسمعتها بقت زفت اهناك
حسين / حفيدتي اشرف منك ياعثمان وجبل ما تتكلم عليها اعرف انت بتجول ايه لأول
ابراهيم / طول عمرك غبي ياعثمان وهتضيع نفسك بغبائك ده
عثمان / ليه محدش عايز يصدقني انها كانت عم تتسرمح وممكن اجيبلكم ناس تقول اكده قدامكم واليوم هكتب علي بت عمي والا هجبل الترابيزه عليكم كلكم وانا اللي هفضحها بالصور دي في البلد كلياتها نور يتكون ليا او مش هتكون لحد
تركهم ورحل تحت صدمه الجميع بسبب كلامه ماذا يقصد بقلب الطاوله عليهم وهل وصل به الأمر أن يفضح بنت عمه عرضه وشرفه لقد جن تماما
حسين مسك قلبه بألم ركض اليه ابراهيم بهلع / ابوي ابوي مالك ياابوي حدا يطلب الضاكتور
حسين وهو ينظر له بضعف /نور نور ياابراهيم امانه في رجبتك هسألك عليها يوم الدين
ابراهيم بدموع / بتجول أيه بس يابوي انت هتكون كويس وهتجوم تاني
حسين / مابينلهاش جومه المره دي يا ابراهيم بت اخوك امانه وصيتي تسلمها للي يسعدها
ابراهيم / خاضر يابوي بس متتكلمش لحد ما الإسعاف تيجي
حسين وهو ينظر للاعلي / أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمد رسول الله
اغمض عينه ورحل عن العالم كله ليتحرر من الشر في هذا العالم
ابراهيم بصراخ / ابوييييييييييييي
نظرت سميره له بدموع تهطل واغمضت عينها بألم
وهناء تلطم وتولول
استغلت فاطمه انشغال الجميع وصعدت للاعلي وأخذت ما جائت من أجله وخرجت من الباب الخلفي للمنزل
استيقظت نور علي صوت صراخ نظرت وجدت نفسها في غرفتها مكان ذبحها نظرت برعب وسمعت صرخات زوجه عمها باسم جدها وقع قلبها وركضت الاسفل وهي تري عمها يحتضن جثه جدها ركضت له ودفعت الجميع وأخذت راسه تضمه / لا بالله عليك ماتعمل كده ياجدو بالله عليك ماتسبني ايه لوحدي بالله عليك ياجدي خدني معاك ياجدو عمي هو مش بيرد ليه خليه يصحي يرد عليا خليه ياخدني معاه عند بابا وحياتي عندك ياعمي عثمان هيقتلني خليه يرجع ياخدني معاه
ثم صرخت بصوت متألم / جدي ابوس ايدك متسبنيش ليه ياجدي ابوس ايدك
وجدت قدم تقف أمامها رفعت عينها وجدته عثمان ينظر بعيون حمراء لجده نظرت له نور بغل ثم نهضت وأخذت تضرب فيه وتنفذ كل ما تعلمته علي يد الشيطان / انت السبب طول عمرك كنت بتزعله وتخليه يتعب انت وسخ انت لعنه ياعثمان لعنه اطلع بره حياتنا وسيبنا نعيش بقي سيبتك زمان وعيشت حياتي بعيد عنك ولما لقتني عايشه سعيده ونسيت قلت ازاي لازم افكرها حرام عليك انت ايه حيوان مش بتحس
نظر لها بغضب / مفكراني مبسوط اللي مات ده جدي
نور بصراخ / لا مش جدك ده جدي انا لوحدي انت واحد حيوان ملكش علاقه بينا ياحيوان
امسكها عثمان من شعرها / انا هوريكي مين الحيوان
واخذ يصفعها بشده وهي تصرخ
ركض له ابراهيم وحاول إيقافه ولكنه دفعه بقوه واخذ يضربها بينما نور تصرخ / ماااااااااااااااااااااااااالك
نهض مالك بفزع ونظر حوله وهو ينظر للأمام بفزع فهي منذ فتره طويله تظهر له في الحلم وكانت تصرخ اخذ هاتفه واتصل بها ام يأتي
اخذ يعيد الرنين
في منزل سمر
استيقظت سمر من أثر المخدر ونظرت أمامها والرؤيه مشوشه كانت تهمس باسم نور وهي تنظر بفزع حولها لقد أخذها ليعذبها مجددا بعد أن عاشت حياتها ونست أخذها ليذكرها بعذابها سمعت رنين هاتف حاولت الوصول له لم تستطع حتي توقف عن الرنين ولكنه رن مره آخره ذهبت له وفتحته
مالك بلهفه / الو نور انتي كويسه
سمر باعياء وبكاء / الحق نور أخذها
مالك وحرفيا انقطعت أنفاسه / سمر مالها نور
بكت سمر بشده
مالك بصراخ كالجحيم / انطقي مالها نور ياسمر حصل ايه انطقي
سمر / ابن عمها جه اخدها من هنا ضربنا واخدها بالقوه الحقها يامالك ابن عمها مجنون ممكن يقتلها ابوس ايدك الحقها
مالك بجنون / مين ده هي فين ايه هو العنوان ياسمر
سمر بضعف / العنوان هو........
أغلق مالك الهاتف وانطلق يركض بسرعه كبيره لسيارته في نفس الوقت كان سراج يهبط من سيارته/في ايه يامالك مستعجل ليه
لم يجبه مالك فالان هو فقط الشيطان نظر له سراج برعب حينما رأي هيئته تأكد انه علي وشك ان يقوم بمجزره ركب سيارته وحاول اللحاق به
كان مالك يقود السياره بسرعه جنونيه تكاد الإطارات لاتلمس الأرض من السرعه وعينيه حمراء بشده وعرقه نافره بشكل مخيف لم يخطئ الجميع عندما اطلقوا عليه شيطان
شيطان بفحيح مرعب / غلطت ولعبت مع بنت الشيطان استحمل بقي
👑♥️............................ ♥️👑
الفصل خلص اظن ان الفصل ده طويل اهو
اتمني يكون عجبكم متنسوش
تعليق
فوت
♥️👑................................👑♥️
عثمان لعب لعبته وحط الخطه ونفذها بس وهو بينفذها مفكرش انه مش بيلعب مع أي حد ده بيلعب مع
بنت_الشيطان
دمتم سالمين
رحمه نبيل 👑
🌸🙈🎉💞😇🌺
احبكم في الله 🎋💐🎊🌻✨💮💟
🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
الحلقه الاولى والثانية والثالثة والرابعة والخامسة من هنا
الحلقه السادسه والسابعه والثامنه والتاسعه والعاشره من هنا
تابعوا صفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات علشان يوصلكم اشعار فور نزول الروايات من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌺🌹❤️💙🌹🌺💙❤️
تعليقات
إرسال تعليق