أخر الاخبار

رواية ملاك ولا شيطان الفصل الاول بقلم الكاتب عادل عبدالله حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية ملاك ولا شيطان الفصل الاول بقلم الكاتب عادل عبدالله حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية ملاك ولا شيطان الفصل الاول بقلم الكاتب عادل عبدالله حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

قصة حقيقية لجر.يمة حقيقية و مفاجئات بالجملة في نهايتها

ركزوا اوي في القصة دي للنهاية علشان فيها مفاجئات صا.دمة و مذهلة للغاية !!


دخلت أمرأة عجوز تقترب من الثمانين عاما الي مكتب الضابط وقالت : ابني يا سعادة الظابط .. ابني .

الضابط : ماله يا حاجة ، اتفضلي ارتاحي الاول وقوليلي ابنك ماله .

جلست المرأة العجوز وقالت : ابني المفروض انه رجع من السفر من خمس ايام ولسه موصلش البيت لحد دلوقتي !!!

الضابط : يمكن غير ميعاد سفره ونسي يقولك .

المرأة العجوز : لأ، انا متأكدة انه وصل ، انا سألت في المطار وقالولي انه وصل .

الضابط : طيب قولي بيانات ابنك واحنا هنعمل اللازم .


أخذ الضابط بيانات ابنها واستعلم عنه وتأكد من وصوله بالفعل !!!

الابن يدعي سليمان عمره ٥٦ عاما كان يعمل مدرسا ثم سافر الي احدي الدول العربية منذ عدة سنوات ولديه ولدان سامح ١٦ عام وسماح ١٨ عام يعيشون من امهم سميرة في نفس منزل الجدة .


انتقل الضابط ومعه قوة شرطية الي المنزل .

جلس الضابط مع الاسرة وبدأ في سؤالهم ...

الضابط " موجها سؤاله للزوجة " : اسمك ايه ؟ وعندك كام سنة ؟ و تفتكري جوزك فين ؟؟

سميرة : ده تحقيق ؟؟

الضابط : لأ ، انا باخد معلومات عن الأسرة ممكن تفيدني في التحريات .

سميرة : اسمي سميرة ٣٦ سنة ، سليمان جوزي كلمني وقال انه هيرجع يوم السبت اللي فات ومن وقتها معرفش عنه حاجة !!

الضابط : تفتكري يكون فين ؟

سميرة : معرفش ، مفيش الا احتمال من اتنين اما انه متجوز واحدة تانية وراح عندها اول ما رجع او لا قدر الله يكون حصله حادث لما وصل .

الضابط : فين اولادك ؟؟

سميرة : سماح بنتي جوه في اوضتها وسامح سافر مصيف مع اصحابه من اسبوع .

المرأة العجوز : انتي مقولتليش يا سميرة ان ابنك سامح هيسافر مع اصحابه !!

سميرة : معلش يمكن نسيت يا ماما .

الضابط : انتي كنتي عارفة بميعاد رجوع جوزك ؟؟

سميرة : لا .


الضابط : طيب يا جماعة احنا هنعمل تحرياتنا وانتوا لو عرفتوا اي خبر عنه لازم تبلغونا في وقتها .

سميرة : حاضر يا فندم ، ياريت سعادتك اول ما تعرف حاجة تطمنا عليه علطول ارجوك .


فلاش باااااك


قبل ثلاثة اعوام ...

في دولة العمل بالخليج 


سليمان : سميرة انتي لازم تأخدي الاولاد وترجعوا مصر .

سميرة : ليه ؟؟

سليمان : يا حبيبتي المصاريف هنا كتير اوي وعايزين نعمل حاجة للزمن ، ده غير اني كل ما اشوف حد بيعا.كسك بكون هتج.نن من الغير.ة !!

سميرة : انا لو رجعت بردو هلاقي اللي بيعاكسوني !! مش ذنبي اني حلوة !!

سليمان : لا يا حبيبتي انا بثق فيكي كويس وكمان انتي والاولاد هتعيشي مع ماما في نفس البيت وهكون مطمن عليكم .

سميرة : لكن انا عايزة افضل معاك هنا .

سليمان : خلاص يا سميرة انا اخدت القرار وحجزت تذاكر سفركم .


تعود سميرة مع ابنائها غير راضية وتبدأ رحلتها التي لم تتوقعها ابدا !!

لم يمر يوما الا وتلاحقها نظرات وكلمات المعجبين بجمالها كلما أتت او راحت !! 

كانت تلك الكلمات تنعش احساسها بأنوثتها التي اوشكت ان تنساها !!!

اصبحت تتفنن في ارتداء الملابس التي تظهر جمالها وفتنتها حتي تستمع لمزيد من كلمات الغ.زل والأعجاب !!

حتي ذلك اليوم الذي ارتادت فيه احدي سيارات الاجرة لتوصيلها .

جلست سميرة في الكنبة الخلفية للتاكسي وبدأت تلاحظ نظرات الاعجاب من سائق التاكسي في المرأة !!

لم تنهره ولكنها سألته بدلال عن سبب نظراته لها المتتابعه ...

سميرة " بابتسامة " : فيه ايه ؟!! انت بتبصلي كده ليه ؟؟ بص لطريقك .

السائق " عمرو " : الصراحة مش قادر انزل عيني من عليكي !!

سميرة : ليه ؟؟

عمرو : انتي حلوة اوي .

سميرة : الحلوين كتير .

عمرو : بصراحة انتي احلي وحدة شفتها في حياتي .

ضحكت سميرة بصوت عال : انت كداب اوووي .

عمرو : بقولك ايه ، ما تيجي تقعدي هنا جنبي احسن ... باقي القصة في التعليق الاول .

ملحوظة 

لو التفاعل علي البوست اكتر من ٥٠٠ تعليق هنزلها كاملة هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS