القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي الخائف الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية ملاكي الخائف الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية ملاكي الخائف الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


نسمه دخلت تغير و لابست باضي كت من الستان و برمود قصيره و فردت شعرها بطريقه جذابه و اخدت كتبها عشان تذاكر


لكن حسيت بحد موجود معها.........

بلعت ريقها بتوتر و بسرعه بتدير لكنه بيثبها وبيحضنها

نسمه بخوف بتحاول تبعده عنها

اسد:ههههشش دا انا


نسمه بتوتر:ابيه حضرتك رجعت تاني بسرعه... في حاجه؟؟؟نسيت حاجه؟؟


أسد  :اامم هو مش مسموحلي ارجع البيت ولا ايه


نسمه بسرعه وكسوف :لا لا مش قاصدي بس بس مكنتش عامله حسابي انك هتيجي دلوقتي.... 


أسد بخبث :عشان كدا اول مره تلبسي كدا و تاخدي حريتك في البيت... على فكره انا جوزك يعني عادي


نسمه وهي بصله في الأرض ووشها احمر جدا:هو هو حضرتك ممكن يعني ممكن تبعد شويه


أسد وهو بيد"فن وشه في رقبتها ولسه حضنها وبتوهن: مش عايز ابعد.... انتي الوحيده اللي بتقدري تخليني مش قادر ابعد عنك  


نسمه بارتباك  :ابيه.. تالين ممكن تصحى 


اسد بعد عنها و بصلها وضحك : انتي ناويه تقعدي كدا عادي 


نسمه :لا لا هغير 


اسد :متخافيش اوي كدا انا مش بعض.. و كدا كدا خارج دلوقتي بس متتعوديش على كدا عشان قريب هتكوني حرمي 


نسمه بلعت ريقها بتوتر وخوف وهي بتحط شعرها وراء ودنها بتلقائيه ووشها احمر 


أسد بابتسامه ساحره وهو يجذبها من خصرها:انا بقول بعدين لكن بتصرفاتك دي متلوميش الا نفسك


نسمه بسرعه :انا اسفه اسفه 


اسد ضحك و اخد فلاشه من درج التسريحه و مشي

نسمه اتنفست باريحيه 

بقلم دعاء احمد 

عند تيا وعدنان

كان عدي عليهم اسبوع بدون اي شي مهم تقريبا


عند تيا و عدنان في بيته


تيا بضيق:انت... يا اخينا يااسطي


عدنان:اللهم طولك يا روح عايزه اي يا بنتي مش شايفني بتنيل اشتغل... 


تيا بمحن :ام سوري بس كنت عايزه ارجع الكليه بليزز


عدنان :مش لايق عليكي الجو الر"خيص دا 


تيا :خالص يا اخينا عايزه اتزفت ارجع لمحاضرتي انت فاكرني اي عوطليه 


عدنان:حوشي يا اختي روح احمد زويل اللي جواكي دي بلا وكسه 


تيا:انت بتتريق عليا.... انت عارف انا ايه.. كلها تلات سنين و ابقى دكتوره قد الدنيا 


عدنان :بيئه اوي اسلوبك دا


تيا بصياح :فرررررررريدددده يا فوفو


فريده جدة عدنان:ايوه يا حببتي الولد دا زعلك


تيا وهي بترقص حواجبها لعدنان:يرضيكي يا ديدا انه يمنعني اروح كليتي... عايزني ابقى فاشله عدو المرأه دا


فريده بطيبه:لا طبعا ميرضنيش انت يا ولد ليه مش عايزها تروح كليتها


عدنان بضيق وهو باصص في الورق  :يا فريده دي دي واحده بتاع مشاكل انا مش عارف ابوها و امها استحملوها ازاي. 


تيا فجأه وقفت مكانها ودموعها اتجمدت؛ بعد اذنكم


فريده بسرعه:تيا


تيا بابتسامه حزينه :متقلقيش انا كويسه هاروح اكل انا جعانه اوي


وسابتهم وخرجت وهي بتعيط


فريده بعتاب:ليه يا ابني حرام عليك


عدنان :انا مقصدقتش يا ديدا انا بس مشغول وهي تصرفاتها كلها متهوره


فريده بحب:يا ابني مراتك دي مفيش أطيب منها هي هبله و متهوره بس دي يتيمه بلاش تك"سر قلب واحده حاسه ان ملهاش ضهر


عدنان:ديدا انا مكنتش اقصد


فريده:خالص تقوم تصلحها و تخليها تقبل اعتذارك


عدنان:ناااااااااعم اعتذر ليها.... ليه أن شاء الله اومال لو مراتي بجد


فريده :ايه؟ يعني اي؟؟ 


عدنان بسرعه :مفيش يا ديدا انا هقوم اصالحها


فريده لنفسها:ربنا يهديك يا ابني و تظبط حياتك بقي


في اوضه تيا

قاعده في البلكونه و بتعيط 

عدنان فتح الباب ودخل بدون ما بخبط 


تيا بجمود:عايز اي


عدنان بارتباك:انا مكنتش اقصد 


تيا:عادي انت مقولتش حاجه غلط

بقلم دعاء احمد 

عدنان بسرعه شدها من دراعها ووقفتها ادامه و هي كانت بتحاول تتجنب النظر له و خصوصا لان عيون احمرت من البكا


عدنان رفع وشها له و بصلها بهدوء


تيا بوجع ودموع :انا كنت محتاجه ليهم اوي كنت محتاجه يكونوا معايا و ياخدوني في حضنهم...... كنت محتاجه احس بالحنان 


صحيح عمي مصطفى اخدني في حضنه و احتواني...... قدر يحميني من جدي وأهل ماما.... هو ليا الاب بس انا كنت محتاجه ابويا وامي..... زي اي بنت محتاجه تحس بالحنان في حضن أهلها... انا محتاجه امي اوي 


كانت بتتكلم وهي بتعيط و مش قادره تتنفس 


عدنان اخدها في حضنه وبقي يرتب على شعرها وهي بتعيط


عدنان بحنان:انا اسف مكنتش اقصد صدقيني و بعدين ايه دا اول مره اشوفك بتعيطي


تيا:اصلي جعانه


عدنان زقها و بصلها و هي بتبصله ببراءه


عدنان:نعم يا اختي


تيا:جعانه وانا لما بجوع بعيط


عدنان:صبرني يارب ماشي يام شبر ونص

عايزه تاكلي اي


تيا:ااامم بيتزا و بطاطس بالجبنه ومعهم مخلل


عدنان بصلها بلامباله ونزل....... 


تيا:يا كابت طموحاتي 


........... 

عند لارين

لارين بفزع:انت عايزني اهرب انت مجنون


كريم:لارين انا بعمل كدا عشان مصلحتك.. ازاي تتجوزي واحد مش بتحبيه.. انتي فاهمه يعني اي جواز


لارين :و حضرتك فاهم يعني اي اسيب كتب كتابي واحط راس اهلي في الوحل تبقى مجنون لو تخيلت اني اعمل كدا 


كريم بسرعه :لارين اسمعيني انا هتجوزك صحيح في البدايه مش رسمي لحد ما يعدي النهارده على خير لكن اوعدك هعمل اكبر فرح في مصر كلها 


لارين :انا اسفه بس مقدرش اعمل مع امي كدا


كريم :الاختيار ليكي يا لارين هستناكي النهارده لو جيتي هعرف انك اختارتيني و عايزانى انا لو لا هعرف انك مش محتاجه لوجودي.... مع السلامة 

بقلم دعاء احمد 

قفلت معه وهي مرتبكه هي معجبه بيه وعايزه تهرب من باسم لكن برضه والدتها مالهاش ذنب في اللي ممكن يحصل

لكن باسم دا واحد حيو"ان ازاي تتجوزه لكن اخدت قرارها ويمكن يغير مصيرها 


في مساء ذلك اليوم

عند أسد و نسمه 

نسمه:تالين ياله عشان تذكري مينفعش كدا بابي لو جيه هيزعل منك


تالين :ممكن نلعب ثويه كمان وبعدين نذاكر...... 


نسمه:لا لا احنا لعبنا كتير لازم تذكري بقى وبعد كدا نلعب


تالين ببراءه:حاضر


جزن الباب رن في الوقت دا

نسمه :هروح اشوف مين 


راحت فتحت الباب و دخل شاب وسيم جدا وحضنها بقوه و هو بيلف بيها و باين عليها الفرحه

نسمه بسعاده وهي في حضنه :زيد 


أسد بصوت جهوري وعيونه بتطق شرار :نننننسسممههه


عند تيا 

عدنان كان في برا و هي قاعده في البلكونه بتسمع موسيقى لحد ما موبيلها رن


تيا:الوا"طيه اللي مش بتسأل فينك يا قمر


حياه بسكر:انا في النايت و مش عارفه اروح ممكن تيجيلي


تيا:الله يخربيتك في النايت دلوقتي بتعملي اي انتي اتجننت يا بت احنا في مصر مش المانيا 


حياه :هتيجي تاخذيني ولا لاء


تيا:اللهم طولك يا روح استنى عندك يا حياه جيالك وحاولي تفوقي 


حياه قفلت معها وابتسمت بخبث 

حياه بسكر:عدنان ليا انا يا تيا دا بتاعي 


تيا دخلت غيرت هدومها لتوب ازرق و بنطلون بوي فريند جينز واخدت شنطتها وخرجت...... 


بعد مده بتوصل النايت وهي مرعوبه لأنها مش متعوده على أماكن زي دي


دخلت النايت وبتدور بعنيها على حياه شافتها قاعده مع شابين وبتشرب اتعصبت جدا منها 

وراحت ناحيتها وهي متعصبه من لابس حياه وشكلها العا"ري تقريبا


تيا: حياه.... قومي يا حياه فوقي 


الشاب:اوبا ايه الجمال دا كله.... ما تيجي ونطلبلك كأس يا مزه


تيا راحت عند حياه وبتحاول تقومها لكن في واحد بيشدها من خصرها بيوقعها  و بيبو"سها 


تيا........

18🤍19🤍20

الشاب بيشد تيا من خصرها و بيبو"سها

تيا بسرعه زقته وهي مصدومه 

تيا بدموع:حياه فوقي خلينا نمشي من الز"باله دي فوقي الله يكرمك


الشاب:متخافيش يا مزه هي بس تقلت في الشرب شويه... ما تيجي اطلب لك مشروب و نقضي السهره سوا


قل"م نزل على وشه بكل معاني الغضب و الاسمئزاز

تيا: إياك ثم إياك تفكر انك تل"مسني لأنك متعرفش يعني اي بنت مرتبه علي ايد لواء في أمن الدولة....


الشاب التاني:لا حلوه وبتخربش تصدقي عجبتيني بس مش هنا... فوق


تيا بصت لفوق و كانت اوضه نوم حسيت بخوف بصت لحياه كانت فاقده الوعي من كتر الشرب بقيت تلعن نفسها انها جيت مكان زي دا لوحدها


الشاب:مالك يا قطه خفتي كدا ليه


تيا راحت ناحيه حياه و بتحاول تقومها لكن الشاب مسكها من دراعها بعنف

تيا صر"خت ان حد يساعدها لكن كل اللي في البا"ر في عالم تاني


ضر"بته و بتحاول تبعده لكن مش عارفه لانه كتف ايديها الاتنين وراءه ضهرها بقيت تر"فص و بتصر"خ


تيا بصر"يخ :حياااااااااه فوووقي ااررجوكي ابعد عني يا حيو"اااااان


كل دا كان بيحصل والشاب التاني بيصورها


تيا بصر"اخ:حياااااااااههههه


الشاب بيشيلها و بيطلع الاوضه تيا بتدخل و بتبعد 


الشاب: متخافيش اللاه مش كنتي نافشه ريشة من شويه


تيا :على جثتي انك تل"مسني مش انا البنت اللي تسمح لحد ياخد منها حاجه غصب ولو فيها مو"تك اصل انا حياتي غاليه اوي

دعاء احمد 

الشاب بخبث وهو بيقرب:هنشوف


في مكان اخر

عدنان كان قاعد و هو عا"ري الصدر و معه كاسه في بنت جيت وهي لابسه قميص ابيض قصير مفتوح كانت بتضحك وهي ماسكه الموبيل


البنت:اتاخرت عليك يا باشا

عدنان بغمزه:انا بقول كفايه كلام بقى وتعالي ندخل جوا


البنت بمياعه وهي تقب"له :مش بتحب تتأخر انت يا باشا


عدنان بثقه:اصل الصراحه بحب ادي كل حاجه حقها


نفين ضحكت بو"قا"حه


عدنان:صحيح كنتي بتتفرجي على اي و مضحكك كدا


نفين:دا الواد سليم من النايت كان بيقولي انه معه مزه بس بتخر"بش و مش عارف ياخد معها لا حق ولاباطل و بيقولي انه عايز يقضي الليله في اوضتي (اوضه الر"قا"صه)


عدنان بجمود:و لسه غصب هي مش شمال


نفين:مش عارفه بس اللي عرفته انه متوصي عليها


عدنان بغضب :من امتي يا نفين و دا بيحصل مدام البنت رافضه وانتي عارفه اني بكر"ه الغصب


نفين:يا باشا واحنا مالنا... هو اكيد هيرضيها بقرشين في الاخر.... متخلينا في موضوعنا


عدنان:هاتي الموبيل يا نفين


نفين بضيق:اتفضل يا باشا....


عدنان اخد الموبيل وفتح الفيديو وكانت صدمته الحقيقه


عدنان :تيا!! يا ولاد الك"لب


عدنان وهو بياخد قميصه :قسما باللي خلق الخلق يا نفين لو الواد دا لم"سها لاكون دفنه حي وانتي مشرفه معه

دعاء احمد 

وبسرعه جدا خرج من الشقه و طلع على النايت


في النايت

الشاب:وريني هتعملي اي يا قطه

تيا بصيت حواليها مكنش في اي حاجه تدافع بيها عن نفسها و الصرا"خ مالوش لازمه في مكان زي دا


الشاب كان بيقرب وهي بتبعد لكن اول ما بقى ادامها تيا مسكت الفاز و ضر"بته على دماغه بقوه


الشاب بقى ينز"ف ووقع على ركبته... تيا حسيت انها مش قادره تتنفس لأن عندها ازمه ربو


مكنتش قادره تتحرك او تهرب كانت بتعيط ووقعت على الارض وضمت نفسها و هي بتتنفس ببط


في نفس التوقيت

عدنان وصل النايت وشاف حياه نايمه على انتريه كبير مهتمش بيها وطلع لفوق بسرعه جدا وقلبه مقبوض حرفيا


اول ما دخل شاف د"م على الارض ومفيش إثر لتيا لأنها كانت قاعده في ركن صغير جانب السرير َبتعيط


عدنان لما شافها كدا قلبه اتقبض وبسرعه حضنها

تيا بدموع :الل حق حياه


عدنان عيونه دمعت و هو بيشيلها و بينزل راح ناحيه حياه ومسكها من دراعها بلامباله وهي ماشيه وراه بسكر 

......... 

عند نسمه

نسمه كانت في حضن الشاب وباين عليها الفرحه 

نسمه:وحشتني اوي 


يزيد:وانتي وحشتيني اوي اوي اوي قد الدنيا بحالها يا قطتي


اسد بصوت عالي مصدومه:ننننننننسسسسمممههه 


نسمه اتفزعت من شكله وبسرعه بعدت عن يزيد 


اسد بدون تفكير كان أدام يزيد و ضر"به بالبو"كس في وشه يزيد وقع على الأرض وهو حاطط ايديه على مناخيره اللي بتنز"ف


نسمه جريت عليه بخوف:يزيد انت كويس انت عملت اي حرام عليك


أسد اتعصب اكتر و مسكها من دراعها بعنف و زقها بعيد عن يزيد


اسد مسكه من ياقه قميصه بغضب :اااااانننتت مييين يااااضي وازاي تحضن مراتي يا ابن اللل..... 


نسمه بزعيق:دا حبيبي ابعد عنه بقى 


قلم نزل على وشها بقوه و رجع بص ليزيد المصدوم من رده فعل اسد


يزيد:حضرتك مش فاهم حاجة دي تبقي بنت عمي 


اسد مسكه بقوه من قميصه وبجنون الغيره:قسما بالله لو عتبت ناحيه البيت دا تاني مش هتشوف شكل الشارع مره تانيه


يزيد مشي وهو حرفيا مصدوم من أسد 


عند أسد ونسمه

أسد مسكها من شعرها بغضب جحيمي :قولتليلي بقى دا حبيبك و حياه امك لاعرفك معنى الكلمه دي


نسمه بصر"اخ:انت فاهم غلط 


تالين بدموع:بابي انت ماثك مامي ليه كدا ثيبها


اسد بغضب :ادخلي اوضتك


تالين:لا مث هدخل الا لما تثيبها انت وحث


اسد بعصبيه:تالين ادخل الز"فت الاوضه حالا 


تالين دخلت بسرعه وهي بتعيط 


نسمه بدموع :و الله انت فاهم غلط انا اقصد انه قريب ليا و هو احن حد عليا حتى أغلى من باسم


اسد دخل اوضته وهو ماسك ايدها وفضل يك"سر في الاوضه بغضب... نسمه من كتر الخوف أغمى عليها..... 


.......... 


عند لارين

قاعده جانب امها وهي لابسه فستان فرح ابيض بسيط جدا و المأذون موجود و منصور وشويكار


فاقت من شرودها على جمله المأذون الشهيره:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.....


كلهم بقوا يباركوا ليهم وهما ملاحظين شحوب لارين


بعد مده الكل مشي و فضل باسم و لارين 


باسم بخبث:الف مبروك يا عروسه مش ياله بقى ولا اي


لارين ببرود:هدخل اغير


باسم بنظرات جر"يئه:اتفضلي يا مزتي


في الحمام 

لارين قاعده على الأرض وهي بتعيط و هي اخدت قرار تنهي حياتا

ماسكه الكبريت و بدون تفكير بتو"لع عيدان الكبريت و بتسيبه على فستانها 


باسم كان شم ريحه غريبه و قلق

بقى يخبط على الباب بغضب

باسم:لارين افتحي احسنلك بدل ما اك"سر الباب.... 


مكنش في صوت بسرعه جدا كسر الباب ودخل لقها قاعده على الأرض و فستانها بيتحر"ق


اخد البشير بسرعه وحطه على الفستان مكنش حر"ق كبير و بسرعه شد ايديها وخرج 


باسم وهو ماسكها من شعرها بغضب :كنتي عايزه تمو"تي نفسك ليه يا بنت.... 


لارين بغضب:عشان مبقاش لواحد حق"ير زيك لو انت كنت را"جل كنت سبتني في حالي على الأقل بعد ما عرفت اني بنت خالتك لكن انت واحد زبا"له متستاهلش


باسم بغضب :انا هعرفك انتي تتكلمي ازاي


و بغضب شدها من دراعها ودخل اوضتهم 


لارين بخوف:ابعد عني انا مش عايزاك 


باسم وهو بيفك الحجاب :مش بمزاجك ووو


في صباح يوم جديد

🤍🤍🤍🤍🤍🤍

أسد بقى يك"سر في الاوضه و الازاز زي المجنون من غيرته وهو مش عايز يقربلها لانه هياذ"يها بسبب غضبه...


نسمه من كتر الخوف أغمى عليها

أسد بصلها ببرود و شالها حطها في سريره و خرج..... طلع سيجاره و دخل عمل فنجان قهوه

بعد مده نزل لقبو  البيت

قعد قدام اللوحه عليها صور لكل الناس اللي اذوه... لكن في مكان في نص اللوحه فاضي (للخا"ين اللي اتسبب في مو"ت ابوه و أمه) 


اسد ببرود لنفسه: فاضل اسبوع واحد بس.... اسبوع واحد و وقتها بمجرد معرفه معاد الانف"جارت الي هتحصل و معاد تسليم السلا"ح 


يمكن اقدر اعرف مين السبب في مو"ت يا احمد يا هلالي يمكن وقتها بس اقدر انام مرتاح وانا جايب حقكم


يمكن وقتها اقدر اعيش بدون السلا"ح... اعيش وانا مطمن على تالين...


وقتها  كل اللي اذونا هيدوقوا من  العذ"اب الوان....... 


شرب فنجان القهوه بثقه وطلع لاوضته بص لنسمه بهدوء دخل ياخد شاور 

و خرج يطمن على تالين


في اوضه تالين

قاعده في الدولاب وهي بتعيط برعب لأنها افتكرت ذكريات مش كويسه بعد ما أسد زعق ليها


فتح الباب بهدوء و شغل النور لكن قلبه اتقبض لما ملقاش تالين في سريرها


وعرف انها رجعت تخاف من تاني اتنهد بحزن وهو بيفتح الدولاب بتاعها


تالين بصرع:انا معملتث حاجه يا ماما والنبي مث تضر"بيني... والله مث هقول لبابا بس مش عايزه اقعد في الضلمه


اسد بحنان:تالين افتحي عنيكي يا حببتي دا انا بابي


تالين بصتله و اترميت في حضنه


اسد بحنان:انا اسف انا السبب بس هي خالص مش موجوده.... و مش هترجع تاني


تالين :دي مامي وحثه اوي يا بابي والنبي مث تثيبني انا خايفه


اسد خدها في حضنه وبقي يرتب على شعرها بحنان وهو بيفكر في طليقته 


اسد :تاليا خالص بقى اهدي يا حببتي ايه رايك تنامي معايا النهارده


تالين بدموع :انت كنت بتخانق مع نثمه ليه يا بابي


اسد :تاليا متتدخليش في المواضيع لأنها مواضيع كبار بس متخافيش مامي نسمه كويسه و هي دلوقتي نايمه.... ايه رايك ننام معها


تالين بسعاده طفوليه و بتضر"ب كفها ببعض :كلنا مع بعض.... 


اسد بحب:ايوه يا حببتي ياله بينا عشان انا نفسي انام تعبت جدا النهارده...... 


اسد شالها وراح على اوضته نسمه كانت نايمه.... تالين نزلت بسرعه وراحت لنسمه حضنتها....

أسد ابتسم براحه نفسيه و راح هو كمان اخدها في حضنه بتملك و تالين من الناحيه التانيه


.......................

بقلم دعاء احمد 

عند لارين

لارين:يا اخي ابعد عني بقى حرام عليك قلتلك مش عايزاك انت ايه مش بتفهم


باسم وهو بيفك الطرحه بتاعتها:مش بمزاجك

و تسكت شهر زاد......


في صباح يوم جديد

باسم صحي وهو مبتسم بخبث وشيطا"نيه و بيفكر في خطه هتد"مر حياتها


لارين فتحت عنيها ببط و عيونها فيها دموع


باسم باستفزاز:صباح الورد يا مزه....

مش قلتلك قبل كدا اني هاخدك و هتبقى ليا....


لارين بدموع :انت واحد مرررريض و ربنا مش بيرضا بالظلم


باسم بخبث :طب قومي قومي خدي دش وتعالي بقى عشان عاملك مفاجأه إنما ايه عنب


لارين بصتله باشمئزاز و لابست الروب و دخلت تاخد شاور


في الوقت دا باسم ظبط الاوضه و طلع سيجاره ووقف يشربها وهو شيا"طين الجن كلها ادامه و أفكاره بتودي وتجيب بيفكر ازاي يك"سرها كعقاب عن انها كل مره ترفضه ولا نها ضر"بته بالمطو"ه.... 


بعد دقايق

لارين طلعت وهي لابسه دريس ازرق طويل 


لكن وقفت مصدومه و بقيت تعيط


لارين:ايه دا؟ انت انت بتعمل اي؟


باسم كان بيتعطي مخد"رات و بيشرب سجا"ير بس شكلها فيها حش"يش


باسم بتخد"ير:اي مش شايفه.... بو"دره


لارين بصدمه:انت مد"من...... انت ازاي كدا يا بني آدم انت ايه مبتحسش بأمك ابوك اهلك.... يا اخي حرام عليك نفسك


باسم :انتي هتديني محاضره في الأخلاق انتي مالك انتي..... و بعدين دا مز"اج


لارين:ان شاء الله اخرتك هتكون سودا منك لله يا اخي بدل ما تدخل تتوضي وتصلي


باسم بزعيق :قسما بالله لو ما سكتي ليكون اخر يوم ليكي في الدنيا انتي فاهمه...

وانجري حضريلي الفطار


لارين حسيت بقلبها انه اتحطم حرفيا مش دا الإنسان اللي اتمنته ابدا....


بعد شويه

امها جيت و قعدوا سوا وهي مكنتش عارفه تقولها اي ولا اي فسكتت......


....................

بقلم دعاء احمد 

عند أسد و نسمه

نسمه صحيت و هي خايفه لكن اتفاجات ب تالين نايمه في حضنها واسد حضنها بقوه


حاولت تبعد لكن مش عارفه 


نسمه بتوتر و كسوف :ابيه لو سمحت ابعد شويه عايزه اقوم


أسد بنوم :نامي يا نسمه و اسكتي


نسمه بخوف:دا ابن عمي و الله العظيم هو زي اخويا و يمكن اكتر


اسد فتح عنيه بغيره و بصلها و بهمس:لو ر"اجل غيري اخدك في حضنه صدقيني هقت"لك و متختبريش غيرتي يا نسمه 


نسمه بدموع :بس دا مش غريب يز  اااهه


اسد وهو بيحضنها بقوه:اسمه ميجيش على لسانك انتي فاهمه.. ودا احسنلك


نسمه بخوف:حاضر 


اسد بابتسامه :خالص بقى متعيطيش 


نسمه لنفسها :و الله العظيم  دا مجنون رسمي طب طب اتعامل معه ازاي دلوقتي ياما نفسي امسك في زومره رقبته بس هو بيتغبا عليا بسرعه يخربيت جمال امك يا شيخ


اسد :سرحتي فين؟ 


نسمه :ولا حاجه بس عايزه اقوم


اسد :خلينا ننام شويه 


نسمه:بس انا مش عايزه انام


أسد ببرود :وانا مش بطلب منك دا امر


نسمه: حاضر


اسد غمض عنيه ونام و هو بيد"فن وشه في رقبتها ودا وترها


..... 

عند تيا و عدنان 

تيا صحيت من النوم وهي ماسكه دماغها بألم لكن استغربت انها في اوضه عدنان


تيا :يا مصبتي السودا يانا ياما.... الواد غرغر بيا.... 

انا كنت حاسه انه مش سالك من البدايه......


اههه يا نفوخي يا انا ياما منك لله يا عدنان


عدنان وهو بينشف شعره :دا انتي لسانك دا عايز قط"عه دا بدل ما تشكريني يا متخلفه....... انا غلطان اني لحقتك منهم


تيا:لحقتني من مين؟ 


عدنان:فقدتي الذاكره دلوقتي..... في واحده محترمه تروح نايت كلاب دا انتي بج"حه صحيح لولا اللوا مصطفى و انك على اسمي مؤقتا كنت سيبتك ليهم


تيا افتكرت اللي حصل و عيونها دمعت و كانت هتعيط وهي بتحاول تتنفس


عدنان شاف حالتها صعبت عليه اخدها في حضنه


عدنان:تيا اللي عملتيه دا غلط ازاي تروحي مكان زي دا 


تيا بشهقات قويه: مكنش ينفع اسيب حياه لوحدها..... و مكنش حد موجود....


انا اسفه والله مش بروح الأماكن دي بس غصب عني..... هي تبقى اكتر من اختي


عدنان بصلها بابتسامه جميله و هو شايف طيبتها اللي وصله بيها لحد السذاجه

و قرب منها وبا"س راسها


تيا بعدت بسرعه وهي مخضوضه :اي دا


عدنان:اي؟ 


تيا:انت انت... واحد


عدنان:قسما بالله اك"سر نفوخك لو نطقتيها


تيا:ااااوففف يخربيتك يا اخي ايه دا مفيش حريه خالص كدا


عدنان:طب اخرسي بقى و صحيح خالي في علمك هننام بعد كدا في اوضه واحده لان فريده شاكه فينا وازاي بنام في اوضتين


تيا:انا تيا الشهاوي انام معاك في اوضه واحده دا انا اخاف على نفسي منك


عدنان بخبث وهو بيقرب منها :الخوف دايما مطلوب يا جميل 


تيا بتوتر وبتحاول تدريه:ابعد يا ابني انت مصدقت.... صحيح حياه فين؟ 


عدنان بضيق:في اوضتك


تيا:الحمدلله..... صحيح انت عرفت مكاني ازاي.... هو حد كلمك؟ 


عدنان:لا يا اختي ضيعتي عليا سهره امبارح بسببك..... 


تيا:سهره اي


عدنان بمنتهى الصراحه و الو"قاحه :الر"قا"صه بتاع النايت كنت معها و هي قالتلي ان في حد بيحاول يقرب من واحده غصب و لقيتك انتي..... 


تيا بغيره :رقا"صه.... نهار ابوك مش فايت انت تقصد اللي انا فهمته


عدنان ببرود :اه بالظبط 


تيا بحزن:بس دا حر"ام انت ازاي كدا 


عدنان:وانتي مالك؟ انتي اللي هتتحاسبي؟ 


تيا بحزن:للأسف انت لوحدك اللي هتتحاسب بس متنساش ان الز"نا من الكبا"ئر......ربنا يهديك


قالتها بدموع و هي بتدخل الحمام


عدنان فضل يبص لطيفها بحزن يمكن لأنها اول واحده تكلمه بصراحه 


............ 

عند أسد ونسمه

جهزت لانش بوكس لتالين و جهزتها للمدرسه بعد شويه الباص بيوصل و اسد ببنزل تالين


ويطلع تاني

نسمه واقفه في المطبخ و بتجهز الفطار 

لكن فجأه اتخشيبت و هي حاسه بانفاسه تلا"مس عنقها و يحتضنها 


نسمه:ااحم الفطار جهز


اسد :ماليش مزاج اكل.... 


نسمه بتوتر :عش ان تنزل شغلك 


اسد بخبث:لا انا النهارده واخد اجازه 


نسمه:اه اجازه.... طب تحب اعملك حاجه معينه 


اسد وهو بيديرها له  و يقترب منها بحب:اسف دي اول مره اقولها في حياتي كلها


نسمه ببلاهه:هاه


أسد بخبث:هاه ايه حرام عليكي اي دا؟ 


نسمه :ايه.... 


اسد بدون وعي قرب منها و هيبو"سها جرس الباب رن


نسمه استغلت دا وجريت بسرعه وهي متوتره جدا


اسد ضعط على ايديه بغضب و راح فت الباب


في اوضه نسمه

قاعده على إلانتريه وهي حاطه ايديها على قلبها و ظهر شبح ابتسامه على وشها لكن سمعت صوت عالي برا فخرجت


أسد بغضب :اي اللي رجعك تاني مش اخدتي الفلوس ومشيتي


نسمه:مين دي يا ابيه


البنت:ايه دا هي دي بقي العروسه تصدق طول عمرك يا بيبي  بتثبتلي انك بتعرف تختار 


نسمه بغيره:وانتي مين ان شاء الله عشان تقوليه كدا


البنت بمياعه:انا ههههه انا مرات أسد الهلالي 


نسمه:مراااااتك.؟؟؟.!!!! 


............... 

عند تيا

كانت جهزت للكليه و دخلت المدرج بتاعها بنشاط لكن كانت بتسمع همس من الطلاب عليها تجاهلت الموضوع لأنها مش من النوع اللي بيهتم


قعدت في البنش التاني و هي بتفكر في عدنان وهي مستغربه نفسها ليه تفكر فيه اصلا لكن حاسه بحاجه غريبه ناحيته و بالغيره


قطع تفكيرها صوت واحده من البنات


نريمان:اهلا ب تيا الشهاوي بصراحه محدش متوقع منك تيجي النهارده


تيا:افندم.....


نزيمان:اي هتعملي نفسك مش فاهمه حاجه و انتي مقضياها


تيا بغضب :احترمي نفسك يا بت انتي و بلاش تخليني اتغابا عليكي على الصبح


نريمان:و كمان ليكي عيني تتكلمي يا ز"با"له واحده زيك عا"ر على كليه الطب


قل"م نزل على وش نريمان بقوه


تيا بغضب : الز"باله دي هما اللي بيجيبوا في سيره الناس مش انا


نريمان:بقى انا ز" باله يا بتاع الر"جاله......


تيا.....

🤍🤍🤍🤍🤍🤍

نسمه بغيره:وانتي مين بقى عشان تقولي كدا

لورا:انا هههههه انا مرات أسد الهلالي


نسمه بصتله بصدمه مش عارفه تتكلم:م مراتك

أسد بغضب:لووووررااا ااطلعي براااا و مترجعيش هنا تاني......


نسمه بدموع :هي فعلا مراتك؟


لورا:اومال يعني بكدب عليكي....

أسد مسكها من شعرها بغضب :انتي اي يا بني آدمه انتي مش بتفهمي..... معندكيش د"م..... مش كفايه تالين اللي اتعقدت بسببك...... اطلعي برا حياتنا يا لورا احسن قسما بالله هنسي انك ام بنتي و ساعتها هتشوفي مني وش هيخليكي تتمنى المو"ت


لورا :همشي يا اسودي بس هرجع تاني اصلك وحشني اوي يا حبيبي... و لسه في بينا كلام كتير اوي عايزه اقولهولك على انفراد..... تشاو....


مشيت و أسد رزع الباب وراها


نسمه كانت داخله اوضتها وهي بتعيط


اسد بصوت لا يقبل النقاش :اقفى عندك


نسمه :عايز اي


اسد بزعيق :لما كلمك تديني وشك و تردي عدل انتي فاهمه 


نسمه اديرت وبصتله و هي متغاظه و غيرانه

:نعم عايز اي


اسد :ااامم انتي بتعيط ليه دلوقتي 


نسمه:مش بعيط


أسد :و اللي على خدك دي مايه ساقعه


نسمه بغيظ وانف"جار:انت عايز مني اي


أسد :صوتك ميعلش انت فاهمه و ثانيا سألتك سؤال و عايز اجابه 


نسمه:قلتلك مش بعيط و بعدين انت ليه مقولتليش انك متجوز


اسد:هو انتي هبله.. عندي بنت يبقى اكيد متجوز


نسمه بغيظ ووقفت ادامه:انا مش هبله بس كان لازم تقولي انها عايشه


اسد ببرود:هو انا كنت قلت انها ميته 


نسمه بتلقائيه :يووووه اي دا..... واحد بارد و معندوش احساس


اسد بخبث:دا اللي هو انا


نسمه بصتله وكانت نظراته كفيله انها تحر"قها و بهدوء وخوف:اسفه مش قصدي... لا الصراحه قصدي.... اااههه دماغي 


اسد كان بيحاول ميضحكش على شكلها و بسرعه حضنها


نسمه :ابعد لو سمحت 


اسد :لورا تبقى طليقتي من تلات سنين


نسمه:مسالتكش دي حاجه تخصك


اسد :عارف انها متخصكيش بس عارف دماغك هتفضل تجيب و تودي فقولت اريحك من التفكير 


نسمه ببرود مزيف:و انا افكر فيها بمناسبه اي يعني


أسد بابتسامه جانبيه :غيرانه مثالا


نسمه:انا اغير عليك لا طبعا ليه يعني اغير كنت حبيبي مثالا


اسد بغيره وهو ماسك ايدها بعنف:و مين هو حبيبك ابن عمك اياه 


نسمه بخوف و دموع:سيب أيدي اااهه انا اسفه والله مش قصدي و بعدين دا يبقى اكتر من اخويا لكن انا مش بحبه 


أسد سابها بغضب ودخل اوضته

نسمه اتضايقت من رده فعله و دخلت جهزت الفطار عشان تلقى حجه تدخله بيها


بتخبط على باب اوضته لكنه مش بيرد 

نسمه :لو سمحت افتح انا اسفه


أسد بعصبيه :عايزه اي.... 


نسمه بخوف:الفطار... 


اسد : ادخلي


بتدخل بتحط الفطار و كانت هتطلع لكنه مسك ايديها


اسد بتوتر:متزعليش


نسمه:انا بس مش فهماك ولا عارفه اتعامل معاك وتعبت من الطريقه دي


اسد ببرود:و الله هو دا اللي عندي 


نسمه بغيظ:تمام عايز حاجه دلوقتي 


اسد بابتسامه : نفطر سوا


نسمه :بس 


اسد:مبسش وياله بقى عشان جوعت


نسمه:حاضر 


الاتنين قاعدوا وتفطروا سوا و نظرات أسد البارده عليها لكن ما خفي كان اعظم


..... 

عند تيا

نريمان بغضب :انا زبا"له يا بتاع الر"جاله


تيا:انتي قليله الأدب ازاي تتكلمي معايا بالو"قاحه دي.... فاكره نفسك مين


نريمان:ههههه ضحكتيني هتعمليهم عليا دا انتي الفيديو بتاعك بقى تريند في الكليه كلها بس المشكله بقى مكملوش و حكولنا ياترى اغت"صبوكي ولا لاء


تيا بغضب :انت بتقولي اي يا بت انتي لا دا انتي نسيت نفسك


نريمان:افتحي يا اختي شوفي جروب الدفعه صورك في النايت هههههه بنت الحسب والنسب في نايت كلاب 


تيا حرفيا اتصدمت لأنها كانت فاكره ان الفيديو مش منتشر


لكن فتحت موبيلها بسرعه شافت اكونت باسم زهره الحب منزله الفيديو دا..... 


تيا كانت مصدومه وهي بتبص حواليها و نظرات الكل عليها


ولد بسخريه :الا قوليلي يا تيا هو إلاماكن دي بتعمل دماغ فعلا..... اصل عايز اجربها هههههه


تيا دموعها نزلت و هي مش قادره ترد مع ان لسانه كفيل انه يسكت الكل لكن مقدرتش تتكلم


ولد تاني:لا الصراحه مصطفى بيه الشهاوي عرف يربي ونعم التربيه


و راح ناحيتها و بيمسك ايديها :ايه رايك نروح نسهر هناك في يوم... ونقضي وقت لطيف


تيا اتعصب ولسه هترد لقيت الشاب واقع على الارض


بترفع عينيها شافت مالك ابن خالها 


مالك بغضب :انت وهي وهو على مكتب العميد فورا


نريمان بسرعه :يا دكتور مالك احنا نقولناش حاجه غلط دا فيديو ليها وهي في النايت


مالك بزعيق:انتي مش مكسوفه على د"مك ازاي تتكلمي عنها كدا وهي بنت زيك اتفضلي يا انسه على مكتب العميد... تيا تعالي ورايا


تيا اخدت حاجتها ومشيت وراه


في الكافتيريا 


مالك:ممكن افهم اي دا


تيا:والله العظيم ما اعرف انه كان بيصور انه كنت فاكره الموضوع هينتهي بس شكله كدا مالوش نهايه


مالك:المهم انتي كويسه حد قربلك منهم


تيا باحراج:لا طبعا عدنان جيه ولحقني


مالك بغضب :انتي فعلا بتحبيه يا تيا


تيا بجديه:مالك انت تبقى ابن خالي بس و اخويا و انا اتجوزت خالص و مينفعش اللي انت بتفكر فيه


مالك بعصبيه :هو في اي احسن مني


تيا:في اني بشوفك اخويا يا مالك مش اي حاجه من اللي في دماغك ابدا.... 


مالك:وعدنان كذلك


تيا :مالك عدنان جوزي لو سمحت كفايه 


مالك:بس انتي مش بتحبيه صح

و مسك ايديها برجاء


تيا:مالك ارجوك كفايه انت كدا بتعذ"ب نفسك انت بالنسبه لي صديق و اخ 


مالك:بس انا بحبك يا تيا.... معقول تكوني غبيه للدرجه دي ومش حاسه بحبي ليكي انا مش بفكر بطريقه جدنا.... و مش عايز فلوس والدتك انا عايزك انتي و صدقيني فلوسك دي متفرقش معايا


تيا بحيره:انا اسفه يا مالك بس خالص انا اتجوزت.... اقولك اي رايك في البت حياه هي شبهي جدا على فكره


مالك بسخريه :على فكره انتي فعلا غبيه حياه شبهك انتي ههههه ضحكتيني وانا ماليش نفس


تيا بغضب :على فكره دي صحبتي و مسمحلكش تقول عليها كدا وبعدين انت سنجل وهي سنجل ما تتلم بقى و اتجوزها وخلصني من قصصكم دي


مالك: حياه مش شبهي يا تيا وبعدين اخرسي بقى عشان عصبتيني قومي هتحضري محاضرتك ولا هتمشي


تيا :لا هحضر المحاضرات انت عارف لو مشيت هيقولوا اني خايفه من كلامهم و هو مش فرقلي اصلا


مالك بصلها وابتسم:خالص يا ستي خلصي محاضرتك وهنمشي سوا 


تيا:اوكي ياله سلام

............ 

عند لارين 

كانت نايمه و هي حاسه بالخوف و دماغها بقيت شغاله في ميت اتجاه في باسم و انه مد"من وازاي هتعيش معه حياتها كدا 


قامت وهي سامعه صوت برا فتحت باب الاوضه وشافت حوالي تلات شباب مع باسم


اتوترت لأنهم اكيد من عينته راحت قفلت الباب كويس بالمفتاح لحد ما باسم خبط عليها


لارين بخوف:نعم


باسم :تعالي اعملي عصير لصحابي


لارين:ممكن انت تدخل تعملهم دول شكلهم يخوف


باسم بعصبيه :انجزي و لا عايزاهم يقولوا ان الاسطي باسم مراته هي اللي مشيه


لارين بخوف :حاضر جايه 


غيرت ولابست دريس طويل ولفت الحجاب باحكام و خرجت  راحت المطبخ


لكن اتفاجات بشخص داخل المطبخ


لارين بتوتر:اي دا؟ ازاي تدخل كدا من غير لا احم ولا استاذان اتجننت


سالم: في اي يا مرات اخويا دا بيت باسم يعني ادخل اي مكان عادي.... دا شقيقي


لارين:دا قبل ما يتجوز لكن دلوقتي في واحده في البيت دا لما تدخل لازم حتى تكح اعمل اي صوت 


باسم :في اي صوتك عالي ليه 


لارين بغضب :شوف صحبك داخل من غير ولا كلمه ايه فاكر نفسك في زريبه


باسم بغضب :اخرسي خالص دا سالم اخويا وصحبي و يدخل عادي هو دخل عليكي اوضتك يعني


لارين بغضب :انت معندكش نخوه ولا اخلاق


باسم بص لسالم و فجأه مسكها من شعرها و جرها وراه


باسم :انا هعرفك معنى كلامك دا يا بنت ال..... 


لارين بصر"اخ:حررراااااام عليك يا أخي ابعد عني 


باسم :انا بقى هوريكي من العذ"اب الوان


لارين: انا بكر"هك بكر"هك انت بتعمل معايا كدا ليه


سالم:يا خويا محصلش حاجه لدا كله و احنا هنمشي و نبقى نتقابل على القهوه


باسم بغضب :لا محدش هيمشي خليكم قعدين هعلمها الادب و ارجعلكم


سالم:حقه اللاه واحد ومراته بيعملها الادب 


باسم شدها و دخل الاوضه و رزع الباب وراه

ضر"بها بالق"لم خليها تقع وتبقى مستسلمه تمام و بتنز"ف من بوقها 


باسم :اسمعي يا بت انتي انا مبحبش الكلام الكتير و اللي اقوله تعمليه انتي فاهمه و لا فاكره اني عيل توتو بتاع دلع ماسخ لا فوقي


لارين كانت بتعيط وهي ضمه نفسها برعب


باسم بصلها بسخريه وسابها وخرج...... 


................ 

عند أسد و نسمه 

أسد كان بيشتغل في المكتب بتاعه لحد ما جاله اتصال

اسد:ايو مين

مس جيهان:أسد باشا.... انا مس جيهان مديره المدرسه بتاع تالين هو في مشكله 


اسد بفزع:تالين كويسه. 


مس جيهان:متقلقش حضرتك هي كويسه بس مدام لورا جيت المدرسه و لما تالين شافتها جالها حاله الصرع و هي دلوقتي قاعده تحت الديسك بتاعها و بتعيط و محدش عارف يهديها و الطلاب خايفين 


اسد بغضب :لورا..... انا جاي حالا بس محدش يقربلها لأنها مش بتتقبل اي حد في الحاله دي 


نسمه:في حاجه 


اسد وهو بياخد الجاكيت :تالين مش كويسه 


نسمه بخوف :مالها


أسد بتنهيده : انا هررحلها 


نسمه:طب طب استني هاجي معاك هغير بسرعه


بعد شويه الاتنين خرجوا و راحوا مدرسه تالين


في الصف 

أسد دخل و بص على الديسك بتاعها كانت قاعده تحتيه قلبه اتنفض من شكل و حاله بنته 

نزل على ركبته وقعد قصادها


اسد:تالا تالين حببتي افتحي عينك متخافيش هي مشيت


نسمه بدموع:تاليا دا انا نسمه بصيلي يا حببتي


تالين بتفتح عنيها ببط و هي بتعيط و فجأه بتحترمي في حضن نسمه وبتعيط


تالين:انتي مامي مث هي متثبنيث (متسبنيش) 


نسمه بحنان:ههههشش متخافيش انا معاكي انا وبابي و مش هسيبك ابدا


أسد كان بيبصلهم بحزن ممزوج براحه ان بنته متقبله وجود نسمه و مش خايفه منها على عكس امها تمام 


اسد:تالا متخافيش احنا معاكي 


تالين بارتعاش:جيت هنا و خوفتني يا بابي 


اسد بحنان شدها لحضنه وفضل يطبطب عليها و نسمه بتبصلهم و مبتسمه


اسد:اسف انا السبب انتي عارفه اني بحبك صح


تالين هزت راسها بمعنى اه وهي بتمسك في رقبته بخوف


أسد :بنتي مش لازم تخاف ابدا فاهمه يا تالين......


تالين سكتت وهي بتعيط أسد شالها ونزل و هو ماسك ايد نسمه


في العربيه

اسد:ايه رايكم نتغدا برا بما اننا سوا


تالين:انا موافقه


اسد بابتسامه :وانتي يا نسمه


نسمه بتوتر من نظراته:اوكي


عند تيا

مالك وصلها لحد البيت واول ما دخلت شافت عدنان واقف وعفاريت الدنيا بتنطط ادمه


اول ما شافها راح ناحيتها و مسكها من شعرها بعنف وغضب..........


الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

متخرجوش واتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

التنقل السريع
    close